← Alle dagbøker Reddet fra glemselen

Tapte sider

Disse dagbokinnleggene er borte – men kommentarene under dem overlevde. Her er samtalene fra de gamle gullåra, gruppert per side, selv om selve innlegget (og hvem som skrev det) er tapt. Finner vi en eldre backup, kobles de automatisk på igjen.

58 290 tapte sider · sortert etter mest aktivitet

Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Minelli😉6. oktober 2006
Her er dagens status:

Vekt: 84.6
Trimpoeng: 5

Pia716. oktober 2006
Vekt 88,8, TP heller dårlig... 5 stk...
Pusen😛6. oktober 2006
Ser ut til at jeg er for evig stuck på dette hersens 70-tallet! 70,6 lyste vekta fandenivoldsk mot meg i dag-æsj!!

Har i det minste fått til 5 TP denne uka også, ikke så mye men absolutt bedre enn ingenting!
Anne6. oktober 2006
Hei på deg, du er så flink så!

Dagens vekt er: 82, 00000(ned 900 gram.)
Trimpoeng:_____ 22 stk!

klemz
Texas6. oktober 2006
Heisann.

76 blank i dag og 2 trimpoeng.
felice😃6. oktober 2006
hei.

gikk heller dårlig for meg denne uken.oppgang 1 kg.veier nå 72.7kg..sukk!!

6 trimpoeng.

felice.
deprinette❤️6. oktober 2006
Vekt: 77,5 (startet 77,9)
Tp: 8,2
Dolly😐6. oktober 2006
Får ikke veid meg på grunn av mangel på vekt.. registrerer igjen neste fredag
fett-nok😵6. oktober 2006
Hei!

Vekt: 88.5, altså hverken opp eller ned.
Trimpoeng: 6
sukkererta😌6. oktober 2006
TP: 3
Vekt: 68.5

God helg!!!
Alexandra😀6. oktober 2006
Tror du ikke at jeg glemte helt å veie meg i dag tidlig???....knurr!! Kom på hele greia etter frokost,masse melk og kaffe....og da blir jo vekta helt feil!!

Vel du får skrive 106 på meg og TP= 17

God helg alle sammen:o)
caccaoo😀6. oktober 2006
Vekt: 75,9
TP: 23,5

Virkelig stått på denne uka med trimmen, men dårlig i matveien...
jaja :)
Monica😉6. oktober 2006
Hei og hopp!

Vekt: 62.2 (ned 0,6kg)
TP: 19
rikken6. oktober 2006
Vekt: 81.1
TP: 0
nelly6. oktober 2006
Hei, har vært borte noen uker. Men kan jeg bli med igjen. Jeg veier 103,2. Var ikke med forrige uke som sagt så da får du bare sette den så ser jeg differansen igjen til neste uke. Hadde vært veldig fint å bli med igjen, selv om jeg ikke når målet mitt. Det vet jeg...
Eirylin6. oktober 2006
Står fortsatt på 60 kg
Trimpoeng : 22
momsen😊6. oktober 2006
Hei!

nå er det skjepings med frdagsreg. helt ok at du tar en reg i uka. Ble bare litt stressa over at du var så rask å ta resultatet. men det er jo egentlig flott.

vekt: 76,5kg og 10 tp.

God helg fra Momsen!
dinglerævva😑6. oktober 2006
vekta er 66.6. dessverre. Trimpoeng? Tenker visst ikke på sånt jeg...
anma😉8. oktober 2006
Heisann
Min vekt 81,8 kg fremdeles og 5 trimpoeng.
Klem Anma
Flicka😄10. oktober 2006
Jeg har hatt en super ferie i Italia og det syns på vekten...
Vekt 70 kg
TP 3 HUFFF - skjerpings denne uken, altså!!
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Monica😀13. oktober 2006
Og nå må vi få med "Topp tre-liste" på trimpoeng! JEg har jobbet knallhardt hele uken med å ta igjen forspranget til caccaoo.... (ikke noe konkurranseinstinkt her i gården, neida...)
anma😉13. oktober 2006
Heisann
Jeg har syndet og vekten i dag er 82,30,opp en halv kilo.
Trimpoeng 4.
God helg.
Klem Anma
Anne😛13. oktober 2006
Hei på deg. Begunner med det positive: 20 trimpoeng.

Så blæh: 82.1 Opp 100 gram
Minelli😀13. oktober 2006
Hei!

Dagens vekt er 84,6
Trimpoeng er 5.
God helg!
Pia7113. oktober 2006
Vekt: 88,5
TP: 6

Var redd jeg måtte rapportere økning denne uka, men heldigvis var vekta snill i dag og sa 0,3 ned fra forrige fredag.
Pusen😄13. oktober 2006
Endlig!! ENDELIG! På riktig side av 70-tallet igjen, og heretter er det bare én vei; NEDOVER :)

69.7 lyste det mot meg i dag tidlig. Jippi!!

Velger å gi meg selv 9 TP også etter stabling og sjauing av ved forrige søndag. Vet ikke om det egentlig er sånt som skal inn, men det er jo ikke akkurat noe jeg pleier å gjøre da, og svett skal jeg love dere at jeg ble :)

Ha en strålende dag folkens (hoi, skal si denne vekta har mye å si for humøret :) )
fett-nok😐13. oktober 2006
Hei!

Vekt i dag: 88
(visste jeg det ikke, det er jo veiedag, da ma jeg jo gå opp litt i forhold til vekten i går....åhhhh)''
Trimpoeng: Hvis sjauing(les:oppussing) er med har jeg 8 poeng, hvis det ikke er med har jeg kun 2....men har vel forstått det slik at det er poeng utenom slike ting vi må som skal med:o)

Men-men, det er i alle fall 0.5 ned fra forrige måling ettersom jeg husker....men seniliteten har såvidt begynt å slå til så er jo ikke sikker, gidder ikke se etter, ikke hyggelig lesing uansett, hihi!!!

God helg til deg og alle de andre også!!!
Dolly😐13. oktober 2006
83.4 det er hvertfall ikke opp.. Og det er egentlig rart.. Så jeg burde være fornøyd.. Neste fredag får jeg ikke veid meg, så det blir stående det samme da.. Håper jeg kan melde nedgang om 14 dager..
dinglerævva😄13. oktober 2006
jippi vekta stoppet på 65.9, det var bare så vidt men det gjorde den! trimpoeng: 5
og go helg til alle!
Monica😄13. oktober 2006
Fredag de 13. har ikke vært ulykkelig så langt! Vekt: 61.2 (minus 1 kg) og trimpoeng 23.
Texas13. oktober 2006
76,2. Litt opp, men jeg gir meg ikke ;o)

4 trimpoeng

God helg!
rikken💔13. oktober 2006
Har lite matlyst for tiden pga av skillsmissen, så vekta viste 77.8 kg. Nor positivt kommer det ut av det da!
Ingen trimpoeng
caccaoo😀13. oktober 2006
Vekt: 75,3
TP: "bare" 18 denne uka...

(så der slo du meg ned i støvlene Monica ;) *ler*)
Alexandra😌13. oktober 2006

Ja da var det fredag igjen og i dag stoppet vekta på 104,8 og trimpoeng ble ca 9....hmm!

Ha en god helg alle sammen!
Eirylin13. oktober 2006
Heisann

Vekta mi står bom fast på 60 kg fortsatt...
Denne uka, grunnet overtrening, har d bare blitt 16 TP

Håper d har gått bedre for dere andre

Eirylin
momsen🙂13. oktober 2006
Hei det går saktere nå, men 76kg så det er jo litt nedgang. 6tp denne uken.Men jeg ser det er blitt litt feil, jeg har bare igjen 2kg til målet. målet mitt er 74 kg, var å sjekka den første registreringa mi i konken.
berta13. oktober 2006
Vekt i dag 91, trimpoeng: 5
dxmgirl13. oktober 2006
vekt 80,8 kg
trimpoeng 13
Flicka😊13. oktober 2006
Vekt idag tidlig 68 kg.
Altforlite trimpoeng kun 4. Ny skjerpings på gang..
lillaki😀15. oktober 2006
Vekten viser nå 106,5. Det er 2,5 kg ned siden jeg begynte på 109 :-) Trimpoeng til nå er kun på "slappe" 5...

Jeg satser på å komme sterkere tilbake :-)
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
asta24. januar 2002
Hallo iset, 22 år.

GRATULERER MED DAGEN!!! Jeg regner med at jeg er den første av mange gratulanter her, men jeg bor i USA og ligger 7 timer etter, så jeg jukser litt....

Håper at du får en fin dag, det er viktig å kose seg også må du huske. Dessuten tror jeg du klarer 87 kg. på mandag - synd for oss!!! men bra for deg!
beate2924. januar 2002
Hei Cathrine!

HURRA FOR DEG!!! GRATULERER MED 22 ÅRS DAGEN DIN!

Og gratulerer så mye med flott vektnedgang! Det er jo supert! Tenk, på veiedagen din på mandag er du nok helt sikkert under 30 i BMI, og da skifter du jo vektkategori! Synes du har vært kjempeflink, vennen!

Kos deg i dag!
Mange klemmer fra Beate
Elisabeth24. januar 2002
Gratulerer masse med dagen,Iset :))) Håper du får en flott dag og så koselig at dere skal ut å spise imorgen :)Synes det er kjempeflott å ha deg her,det at du jobber på helsekostbutikk betyr jo masse gode tips til oss andre,og jeg leser alltid dagboken din. Teen (husker ikke hva den heter i farta) er fra helsekost ja,det er en sånn lysrosa eske..Nydelig te :) Ellers så jeg en slik lakriste der,men er det mye kalorier i de? Bare kjekt å vite siden jeg regner om dagen :) Det må jo være kjempegodt,hvis det smaker lakris da :) Ser du sliter med å få i deg nok mat om dagen. Det gjør jeg også,men jeg vet av erfaring at det regulerer seg selv. Jeg hadde det masse sånn da jeg startet slankingen ifjor og jeg har ikke akkurat ødelagt forbrenningen min,så jeg tror det viktigste er å lytte til sin egen kropp. Synes det er så mye skremselspropaganda ute og går ang. forbrenning,det er jo så individuelt dette.
Ønsker deg en fin dag videre på bursdagen din,Iset :)
Forresten: jeg var og så etter disse vingummiene du nevnte. Jeg fant to sorter salt lakris,den ene inneholdt ca. 139 kalorier pr. 100 gram,og det er jo relativt lite. 90 gram i en pose. Den andre sorten som de også hadde i vingummi inneholder over 300 så det er jo forholdsvis vanlig som andre godterier. Den første hadde de også i halspastiller og diverse,antar det var den du mente..merket var De..ettellerannet..er så glemsk! :)
Vel,dette ble langt,vi "snakkes" :) Klem fra Elisabeth.
HelenaX24. januar 2002
Gratulerer med dagen, Cathrine :-))Ser ut som du er riktig i slaget nå om dagen, viljestyrke til tusen og første treningsøkt siden du skrev inn her. Det er kjempebra! Synd det er mye stress i forbindelse med jobben, men ikke la den få ødelegge slankingen for deg! Vær sterk og kos deg med en Nutribar med peanøtter :-) Selv har jeg bare smakt sjokolade, men skal innom butikken for å kjøpe nye varianter i dag! Ha en kjempefin gebursdag, og kos deg med noe magert og godt når dere skal ut å spise i morgen!
Tutta24. januar 2002
Hei, Iset!

GRATULERER MED DAGEN!!

Du er så flink, til og med på bursdagen din har du gode forsetter! Imponerende!

Men ta deg tid til ordentlige måltider, det er ikke godt å være sulten.

Jeg har hørt om Tony Little sine treningsvideoer, men har ikke sett noen til salgs, hvor har du kjøpt din?

Ha en flott bursdag!
Lykke til videre.
hilsen Tutta
Anastasia24. januar 2002
Hallois!

Grattis på dagen!! :-)
Er så flott å lese din dagbok, du virkelig stråler mellom linjene!
Jeg også digger nutrilett-peanøtt! Men SATS sine protein bars er enda bedre, de smaker liksom ordentlig sjokolade(nesten).
Også leter jeg stadig etter logo-sjokolade, finner den jo ikke noen steder, ikke i Oslo i hvert fall ,så om det er noen som leser dette og har sett de, pliiis si i fra, de er jo virkelig mumsie!
Kos deg med familien i morgen da :-)
Og det er ganske enkelt å spise sunt ute på resturantene for tiden, jeg bruker og grave og spørre om saus, steking osv...
Har aldri møtt en sur mine :-)

Er såååå spent på vekten din på mandag!!!

Kos fra Anastasia

Nefele24. januar 2002
Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere... Tralalala....
Kos deg i morgen med middag med dine kjære, det blir sikkert kjempekos. Sikkert lurt å avlyse selskapet ja, vet hvor vanskelig det er å motstå fristelsen når kakene står der og "gliser" mot meg... :-)

Som sagt, kos deg i morgen, og lykke til videre :-)

Nefele
Blåklokka24. januar 2002
Gratulerer med dagen!
Håper du har/får en fin dag!
Og så håper jeg at det ordner seg for deg på jobben. Det er ikke noe all right når det er ting med jobben som man ikke liker. Jobben er en ganske stor del av hverdagen og det er viktig å trives der.
Så flink du er som har trent! Jeg tror det er kjemopelur å trene. Både fordi man får bedre forbrenning og pga psyken. Jeg merker i hvertfall at jeg hblir i bedre humør og orker mer når jeg trener. Så stå på!
Stor bursdagsklem fra Blåklokka
studine24. januar 2002
Heisann lille venn,
GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN! Må kose deg masse. Er jo ofte så mange gode lette alternativer når en spiser ute. Men synes du har vært så flink at du kan sikkert unne deg litt ekstra (om du klarer det da... med all den motivasjonen =) Tror også det med at forbrenningen går sånn ned når man spiser lite er litt overdrevet. Så lenge man ikke fortsetter m d lissom.
Men ha en fin dag!!

klem fra Therese
Beatmik24. januar 2002
Gratulerer med dagen, Iset! Slenger meg på gratulasjonsbølgen her i dagboken din. Kos deg med deilig middag, det skal jeg også både fredag kveld og til helgen! En del av livet er det. Et GODT poeng er å begrense de kaloririke tingene, det er sikkert.

FØler med deg når det gjelder jobben. Har også hatt tøffe tider på den fronten. Se fremover, Iset, alt blir bedre! Du er flink!

Klem fra Beatmik
skilpadda24. januar 2002
Gratulerer med dagen, Cathrine! :-) Og gratulerer med flott resultat så langt, og med å ha trent og greier. Du er kjempeflink, og det er virkelig morsomt å lese dagboken din, så motivert og inspirerende som du er. Ha en flott dag, og en kanskje enda flottere dag i morgen, når du faktisk skal feire!

klem fra skilpadda
Ada24. januar 2002
Grattis med bursdag! Og kos deg på restaurantbesøk!

Vil du høre et lite tips jeg av og til bruker på restauranter, spesielt når det nærmer seg dessert-tid? Etter et liv (føles ihvertfall sånn) på slankekur har jeg opplevd at de som jobber der ikke alltid er like begeistret for kunder på slankekur, det kan ihvertfall virker sånn men man blir jo en sårbar sjel når man veier for mye og vil ned ivekt... Så da har jeg smilt et søtt smil om spurt om han kunne be kokken prøve å lage en liten fruktsalat, for jeg er nemlig diabetiker...

Litt pyse, kanskje? Men det virker, de er alltid så hjelpsomme og forståelsesfulle og anstrenger seg virkelig for å lage noe digg til meg.

Håper ikke noen med sukkersyke tar det ille opp... det er ikke meningen å "utnytte" sykdommen deres...
cat7424. januar 2002
Gratulerer! Og ha en fin dag. (Takk for kommentaren... ;) Jeg får prøve å se det positive i å spise ute. )
Anna S24. januar 2002


GRATIØERER SÅ MYE MED DAGEN, KLEM FRA ANNA S
Avmedkilo24. januar 2002
Hei Cathrine!
Takk for kommentar og Gratulerer så mye med 22-årsdagen! Jeg syns du er kjempeflink som ikke skeier ut på bursdagen din. Flott med trening også. Det føles så bra etterpå. Man har god samvittighet også. Håper det går bedre på jobben snart, og ja jeg tar vitaminer.
maia24. januar 2002
Hei og gratulerer med dagen.
Så fantastisk mye viljestyrke du har!

Du som kan så nye om naturmedisiner; Hva mener du om CLA.?
Har akkurat kjøpt mitt n'te glass (brukt det jevnt i 7 mnd.)
Tror du det virker? Mening mottas med takk.
Hilsen maia.
Minelli25. januar 2002
Hei Cathrine!

Gratulerer med dagen! Kos deg i morgen, da! EN endagsfeiring ødelegger jo ikke hele slankingen, vet du. Men du MÅ spise litt mer, ellers ødelegger du forbrenningen din! Jeg vet det er vanskelig mange ganger, men er det det at du ikke får lagt inn så mange måltider, så må du spise ennå litt mer når du først spiser, gjerne litt proteinfylte ting også!

Ha en fin bursdagsfeiring!

Klem fra Minelli
April25. januar 2002
Hei!
Jeg har de tre Tony Little videoene og i perioder bruker jeg dem mye. Jeg kjøpte dem sikkert på den tiden du kjøpte dine. TV Shop hadde da, vet ikke om den er der nå, en forretning på Aker Brygge. Det burde du sjekke! For om ikke den er på salg kan det jo hende at de kan bestilles. Ellers kan du gå inn i dgaboka mi en eller annen gang i forrige uke, da fikk jeg oppgitt et nettsted fra Ada som har massevis av treningviseoer, og du! Jeg lurer på om jeg ikke så Tony Little på listene der jeg, vet du, det tror jeg faktisk jeg gjorde. Ellers er jeg på jakt etter Reebok Step videoer. Har den første og den er veldig slitt, er på jakt etter nr 2. Du vet ikke tilfeldigvis noe om den? Ellers lykke til videre, April
Kamilla25. januar 2002
Gratulerer med (nå overstått) dag!

Frokostgrøten er i en pakke, med to porsjoner pakket for seg. Den er gul på pakken og pleier å stå der havregrynene er.
Om ikke butikken har den, tar de den sikkert inn om du spør. De har vel andre Toro-produkter...? Her har de den til og med på Rema.

Kamilla
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Leiha😊28. november 2002
Hei! Jeg må si jeg er imponert over innsatsen din! Makan til standhaftighet =) Skal se du må ut og kjøpe deg nye klær til jul, en sikkelig lekker kjole hadde vel gjort seg?!? Tipper du kan feire -10 kg i morgen jeg! Hvordan skal du i så fall feire? Med å vaske ;-) Hi-hi.. Jeg er nok litt rar, får når jeg først setter i gang med å vaske, så koser jeg meg litt egentlig.. Deilig å se at det blir rent og pent overalt, og at det lukter godt..

Ha en fin dag da!!

Klem fra Stine.
malin28. november 2002
Ja,nå er det rett før du er 10 kilo lettere,synst du er knallflink.Du har jo ikke holdt på så veldig lenge.
Her er det masse viljestyrke ja.
Har du noen planer for hvordan du skal komme gjennom julen uten å fråtse? Gruer meg faktisk litt jeg,for vet at vist det først sklir ut ja så sklir det virklig.
Du får kose deg med julerentgjøringa di,og spille julemusikk for full hals :)))
Ha en fin dag. Malin.
blueberry😵28. november 2002
Frokosten havnet i magen før jeg fikk sett på vekta, så jeg må få ta det i morra. Litt spent og, siden jeg nå har begynt å flette inn litt brød i kosten. Det vil sikkert vise litt, men kanskje ikke så mye? Hadde ikke tenkt på det med bananen, så det er litt sånn off limit for meg. Får ta meg en mandarin istedet.
Livet smiler til meg for tiden, et lite ekstralån er i boks, huset nærmer seg og sambo har kun en liten uke igjen på de 7 hav så er han her. Akkurat tidsnok til å flytte inn, han trodde visst at han slapp unna.
Ser at verden smiler til deg og, hmm, man kommer laaangt med godt humør og en god porsjon humor.
Stor klem fra anni.
skal legge inn tallet i morra
Bilde
EllenLeo😊28. november 2002
Hei!
Fikk jo nesten løst å vaske, av å lese det her. Gleder mæ kjempe masse til å vaske, skifte gardina, henge opp ungans julekalendera og adventsstjerna. Bare synd æ har så masse anna å gjøre...! Eksamen!!!! Men skal innvilge mæ litt vasketid.

Tenk du har bare 2 hekto igjen så har du tadd av 10 kg. Æ synes du e kjempe flink. Å det stålanesse humøret ditt det liker æ!! Alltid positiv tankegang. Du e en sann inspirasjons kilde...:O) Tusen takk for det!

Klem fra Ellen!
marijoh😃28. november 2002
Ja nå er vi i strålende humør :o)
85,6 kilo......johoooo......endelig :o)

Nå nærmer du deg jammen 79 tallet......kjenner du det :o)
Like om hjørnet......etter helgen kanskje :o)

Når kommer du å vasker hos meg?? :o)
Marianne
Bilde
Rulle28. november 2002
Heia. Gjett om æ e kry? tallene er som følger 98, -4, - 1, -5.
Tjobing! stor motivasjon til å være flink på helgas julebord. Mitt neste mål er å krype under 95 før jul, det skal jeg klare!
Ser at du er utrolig flink både til å gå ned i vekt og til å komme med oppmuntrende kommentarer til oss andre. Du skal vite at det hjelper. Kan liksom ikke logge på å fortelle om de utskeielsene når du er innom og passer på, takk Bente.
Jeg er fortsatt på tenkestadiet når det gjelder husvask....

ha en fin dag

sissel
diddlina😄28. november 2002
Tuuusen takk for kjempekoselig melding i db min :) Ble virkelig glad nå. Det hjelper også på motivasjonen og se at du nærmer deg -10.. du er der snart!! Tenk så bra!!! *imponert*
Tror det går greit med litt slanking jeg.. ALtså, jeg føler meg bedre da, når jeg lever sunt. Lettere å ligge unna røyken å da, merkelig nok! Spiser frukt å grønt og ikke etter åtte om kvelden. Har begynt som smått å trene igjen, tror det går bra. Alt blir liksom lettere når jeg føler meg lettere.. og selv om jeg ikke har veid meg siden sist har jeg gått ned, det vet jeg.. Har på meg gammel bukse i dag :)
*kjempeklem*
skalned😌28. november 2002
Hei!

Gratulerer med ned 5 kilo i utfordringen og snart 10 siden start her! Du er skikkelig flink!

Oppdatering av vekta mi: ned 1,2 sist, 0,8 nå, tilsammen 2 kg.
Ja, ja, du får virkelig nyyyyte vaskinga da! :-)
Stå på!
Klem
ifIcould😊28. november 2002
Her er jeg!
Det er nok en positiv dag for vektmålinger. Resultatet mitt er 77.5 idag.
Og du sprudler over av vaske-energi, det er jo utrolig deilig å få gjort.
Du også må ha en suuuper dag idag!! Klem fra Lene!
Bilde
athene28. november 2002
Flink er du! Og nå leder du ganske kraftig på meg, så jeg må virkelig skjerpe meg ass! Brad får neppe kjørt seg i dag heller, for jeg holder ikke ut å oppholde meg i kjelleren før det er ryddet opp etter ungene. Og det har jeg planlagt å gjøre i dag, så det blir bra trening bare det!

Lillegutt kastet opp et par ganger i går, men var visst bra igjen i dag iflg mannen min. Omgangssyke suger, men akkurat nå kunne jeg kanskje trengt den lille drahjelpen slik at jeg nådde deg igjen...haha! Det er nok best å være frisk når man skal produsere melk til en liten nurkulf!
henrik😄28. november 2002
Hællæ frøken linjalkurve...

Imponerende stabilitet i nedgangen. Tar av meg hatten som jeg ikke har og bøyer meg i støvet.

Takk for oppmuntrende meldinger i min dagbok! God støtte.

:)

katarina😊28. november 2002
Heisann!
I morra har du nok nådd 10 kg med all den vaskinga di. Æ bare prøve å hold mæ i ro. Så den ekle skuldra skal bli helt bra.

klæm fra tanja
superslasken❤️28. november 2002
Ja jeg må bøye meg i støvet for deg, tenk..10 kg, 20 pakker smør! det er litt det.. Du er bare råflink og den vaskefilla svir nok av 200 hg. på nulltid :) Jeg har ikke noe lyst til å være med på oppdatering denne uka, men du kan nå skrive meg opp hvis du mener jeg må ;)
Ellers så må jeg si takk for alle de oppmuntrende kommentarene jeg får fra deg, de holder motet oppe :))

Håper du har en fin dag! :)

Klem fra Cecilie
DrBabe😛28. november 2002
Snufs, virgo,
du må stikke en tur til innom dagboka mi og lese siste nytt om personalkonflikten som eksploderte på jobben i dag...
DrBabe
sol😀28. november 2002
hei !!
Ikke lenge til minus 10 nå nei, glimrende!!!
Du er jo bare kjempeflink, og så er du så flink til å oppmuntre oss alle, TUSEN TAKK FOR DET !!!!!!!!

Klem fra sol
Anitra😉28. november 2002
Hei, hei Bente!

Du er snill du som noterer inn resultatene mine selv om jeg er sløv med å melde inn... . Takk skal du ha, og det er klart jeg skal være med videre! Fikk blod på tann nå, hadde vært supert å runde - 20 før året er omme.

Takk for inspirerende og støttende kommentarer, du er en knupp!
Og en LITEN knupp er du sanrt også, med det tempoet du har på slankinga! Gratulerer så mye med å ha greid femkilosutfordringen!

Klem, Anitra
Bilde
Mari😉28. november 2002
Ja - jammen sann er det liv i deg du !
Tror nok at hekto og kilo forsvinner i all denne aktiviteten med Martin og vaskefilla. Selv har jeg ikke tatt i bruk sykkelen enda ( må kanskje vaske støv av den til jul !)- har vært brukende turvær, så jeg har travet i vei. Og mistet noen kilo undervies heldigvis...
Ha en koselig kveld - nå skal jeg se "Seier" på TV !
Klem fra Mari
Viola🐷28. november 2002
endelig en tur innom her...det skulle jeg klart ha gjort for noen timer siden, FØR jeg gikk i bursdag...jfr. dagboka mi (snufs)
Jeg veide 67 idag, etter kaffen, dvs. jeg glemte å veie meg med en gang jeg sto opp. Men det er nok antagelig ganske riktig, så du kan skrive opp det. Jaja. (sukk)
Du er ihvertfall superflink, og jeg blir fryktelig inspirert av deg. Også av hilsenene jeg får i dagboka.Men kveldene er sååååå vanskelige. For ikke å si ganske håpløse...
litt pjuskete hilsen fra Viola.
Texas❤️29. november 2002
Gratulerer!!! Gratulerer!!! Gratulerer!!!! Gratulerer!!!

Veldig bra Bente!!! Skulle ønske jeg var like stanhaftig som deg. Men jeg har ikke gitt opp. SKAL klare -5 før jul. Og det ser ut til at alle har en fair sjanse til akkurat det.

Vi får bare stå på videre og kjempe oss nedover på vektskalaen.

Min vekt er 69,4.

En riktig god helg til deg fra meg!!
Klemmer fra Lena

Bilde
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Tigger❤️29. november 2002
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så filink du er! Tenk 10 kg ned, er det ikke deilig. Du er dyktig og lykke til i helgen. Det går nok bra ser du.
Texas❤️29. november 2002
10 kilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gratulerer så mye Bente!!!

Nå ser du snart 70-tallet!! ÅÅÅÅÅ er såååååååååå glad på dine vegne. Dette er kjempegøy!!! Nå er det bare å stå på videre. Ikke la disse helgefristelsene få komme inn i helgen. La de stå ute å fryse.....PHØY!!!

Tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar. Trenger de nå, og du er alltid på pletten. Kjempekoselig!!!

Jeg la inn kommentar på ditt innlegg i går jeg. Veier det sammen i dag som i går, så du kan bare registrere 69,4.

Ha en riktig så koselig helg Bente
Klemmer fra Lena
Bilde
malin❤️29. november 2002
Hei Bente!
Hadde egentlig ikke tid til å skrive idag,men måtte bare innom å grartulere deg.
Fy flate for en deilig start på helgen da,du klarer å holde deg på matta i helgen nå!
1000 gratulasjoner kommer fra vestlandet til deg!!!
God tur til Ålesund. KlemMalin.
IFICOULD😃29. november 2002
Heeeeerlig å se 80-tallet. Nå er det ikke lenge før du ser noen-og-søtti. Så får du sikkert godord og komplimenter fra din far og madammen, hvis du ikke har sett dem på en stund. De kommer til å se forskjell på deg.
Så jeg bare bøyer meg i støvet (spytt-spytt), nemlig, her er det nok støv.
GOOOOOD HELLLLLG!!
(Tenner et lys for deg nå, jeg)
Bilde
marijoh😃29. november 2002
DU ER JO BARE SUPER FLINK!!
GRATULERER MED - 10 KILO.................JOHOOOO!!! :o)
Det blir spennende om du ser 79 tallet på mandag :o)
Men det greier du bombe sikkert :o)
Ingenting kan vel vippe deg av pinnen, nå som du har kommet så langt. :o)
Lykke til i helgen....kos deg sammen med faren din..
Marianne
Bilde
Rulle😃29. november 2002
En ting å si: FANTASTISK! Du er råbra, et muntrasjonsråd for oss andre og en superslanker. Ha ei flott helg og kos deg med familien.

Sissel
Bilde
EllenLeo😄29. november 2002
Grattis med -10 kilo!!!!!
Du e kjempeflink!

Vil ønske dæ lykke til i helga....

Klem Ellen.
blueberry❤️29. november 2002
Snufs!Jeg gråter på vegne av din lykke, jeg er så glad for at du har nådd et magisk tall. Jada, snufs, jeg gråter av lykke....jeg også vil!!!
Men det ble kun 82,2 på meg idag, men jeg har jo begynt å flette inn litt brødmat da.
Ps, ikke si det til noen meg jeg er møkkalei hele karboyhydratkuren. Shitlei ost og kjøtt og pølser og og og....jeg dirrer her jeg sitter.
Jeg savner frukt og grønnsaker, men merkelig nok ikke poteter og pasta.
Hmm, kanskje jeg skal se litt bort på din måte å gjøre det på??
Får jeg lov, er du snill?? (smiler bredt!):)
Nå skal jeg iallefall ut for å gå en tur med sofien, trallala, lar dagros hvile litt.
Ha en like knallfine helg du og.
koskos fra anni
Bilde
athene29. november 2002
GRATULERER MED DE FØRSTE 10!!!!!

Jøss, vi må være tvillinger eller noe. Det er ikke første gangen vi ser samme vekten.

Det ble ikke noe på Brad i går. Det var en annen fyr som var mer fristende, for å si det slik. ;) Men det er jo god trim det også.

God tur til Ålesund i helgen! Du får sikkert masse komplimenter for -10 kilo! Ta med en pose Dietorelle på bilturen. Hvis du får tak i karamellene, så er de kjempegode, men vingummipastillene er også ålreit. Det eneste problemet er at de virker lakserende ved stort inntak, så du får legge inn noen stopp i så fall. ;)

God helg!
Monica12329. november 2002
GRATULERER!!!
Dette var gøy!!
Er glad på dine vegne.
Stå på videre.
Mah😊29. november 2002
Hei.

Dette går jo rett så strålende. Er det ikke morsomt når alt går bra????? Mmmm... synes jeg kan dufte lukten av nybakte horn helt hit og det er det beste jeg vet. Særlig med brunost på......

Gratulerer med flott nedang - til uka dukker nok 70 tallet opp. I mellomtiden får du kose deg på tur.

Helgehilsen fra Mah
sol😀29. november 2002
Hei Bente !!!!!!
Gratulerer - dette var flott!!
Du er jo superflink, og fortjener virkelig dette, kanskje det er vaskinga som haer gjort susen????

Kos deg i Ålesund!!
Klem fra sol
Bilde
aislin❤️29. november 2002
WOW!!! Du er bare så utroolig fantastisk flink :)) Dette fortjener du virkelig! Hva er trikset ditt egentlig? Uansett nyt resten av dagen :)
klems aislin
berta😄29. november 2002
jippi!!!
gratulerer kjempemasse, så flink du er!
Leiha29. november 2002
Hei på deg!
Jeg føyer meg til i rekken av gratulanter!
Er så glad på dine vegne!!!
Du er SÅ flink!!!

Ha en fantastisk helg!!!

Mange klemmer fra Stine.
superslasken😊29. november 2002
GRATULERER MED JUBILEUM!!!! JIPPIII :D
Du har vært så utrolig flink Bente, jeg beundrer viljestyrken din! *råimponert*

Aj aj! Ålesund!? Min hjemby jo :)) Kommer du derfra?
Håper du har en strålende helg uansett, og for all del, sug på karamellen ;)

Stor klem fra Cecilie
pippi❤️29. november 2002
Hei Bente !

HIPP, HIPP HURRA FOR DEG ! For en kjempeinnsats, raketter avfyres for å feire begivenheten !

Det er deilig å ha gått ned et to sifret antall kilo, ikke sant ?! Det gjør helt klart noe med humøret, nå er du over det "kritiske" punktet, nå går det bare en vei, nemlig strake veien mot trivselsvekta.

Kos deg i Ålesund, flott at faren din og samboeren hans tar hensyn til vektreduksjonen din.

Lykke til videre !

Stor grattis klem fra Pippi

(Når det gjelder Liam, vi har noen korte, men heftige runder hver dag).
Bilde
katarina😄29. november 2002
Heia!
Du har jo vært så flink. Grattis med 10 kilo!!!!!

Klæm fra TAnja
Bilde
DrBabe😌30. november 2002
JABBADABBADOO TOOO!!! Grattis, kjære Bente!!! Dette var virkelig velfortjent!!! Du har virkelig vært RÅFLINK!!!

(Jeg veide meg da jeg stod opp i dag og så en ny rekord: 64.4. Men så (siden jeg har vært litt forstoppet osv) veide jeg meg igjen etter å ha... vel... besøkt badet... og DA var jeg putselig i mål på ti-kilosen jeg også. Tenk at vi har gått ned 10-kiloo!! Det er MYE det!

Du får ha en fin uke i Ålesund. Det finnes nok sunn mat der også, så dette klarer du. :)

STOOOOR klem til deg for velfortjent 10-kilos-passering og for at du er som du er her inne på slankere. Du setter mot i oss en for en ettersom vi trenger det. Tusen takk for det!

DrBabe
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
nite4. januar 2003
Hei, og tusen takk for din hilsen i DB mi. Det er trist når noen man er glad i, dør, men som jeg har sagt før, var mannen gammel (vel vel, 77 år er vel kanskje ikke så gammelt)
Det er allikevel en naturlig død forårsaket av sliten kropp, og det er det som er forskjell mellom et ungt menneske som dør. Derfor har jeg funnet ut at det er forskjell mellom en tragisk død og en trist død.

Lykke til med aftenen med frityrgryta. Dette er prøvelser vi stadig blir møtt med, og da krever det ekstra mye vilje for å stå i mot.
Men vil vi, så klarer vi, ikke sant?

Klem fra Nite.

Mari😉4. januar 2003
Ja - det gjelder å gyve løs på julekiloene så raskt som mulig. Og du er jo kommet bra ivei allerede ser jeg - på tross av nesten umenneskelige fristelser. Tror ikke alltid disse mennene i vårt liv tenker på hvor "flinke" vi egentlig er når vi klarer å holde slike prøvelser på avstand.....
Men du KLARTE DET - flinke e'' du:)
Stå på Bente...

Klem fra Mari
athene4. januar 2003
Det var da ufølsomt av sambisen da! Enda godt at du har et mer hensynsfullt mannfolk i huset, hehe!

Jeg oppdaterte ikke dagboken min før i dag, men jeg går ut fra det er greit i forhold til femkilosen. Dagens vekt var 80.4 kilo. Litt opp i julen, altså, men det forsvinner fort igjen, håper jeg! Vi fikk en frityrgryte til bryllupet for noen år siden. Den er brukt fem ganger elns. Slike ting blir ofte støvsamlere, så kanskje du er trygg.

Ha en fortreffelig lørdag!
Malene😌4. januar 2003
Må bare få si at jeg er virkelig imponert over ditt pågangsmot og optimisme,og at du tar deg så mye tid til å støtte og følge opp alle de andre.UTROLIG FLOTT av deg!!
Monica1234. januar 2003
Hei!
Takk for kloke ord til meg.
Nå er selskapet over for denne gang! Phuu, barneselskap er ingen spøk...
Nå må jeg rydde litt - snakkes på mandag.
henrik😄4. januar 2003
Heisann

Slik fristing minner meg sterk om madammen min. Hun er ganske ond slikt sett. Sikkert fordi de synes vi er så flinke, blir misunnelige og vil "ødelegge" litt... for sin egen samvittighets skyld :)

Frityrgryte anskaffet vi også før jul, og det er ganske digg.. men selvfølgelig ganske farlig.

Ikke ras for fort da.. vil jo ha spenning i 5kg''s ;)
ivalodia😄4. januar 2003
Hei du :o)

Og godt godt nyttår :o)
Så flott at juletilegget sitter løst, kan du lære meg slikt ? ;o)
He he, ja mannfolk, de er jammen noen rare skapninger. Men de er jammen gode å ha! Så flink du var som lot være å smake, kunne jeg bare sagt det samme, har en kosedag i dag,men vet å begrense.

Ja, nytt år , nye bekjempninger. Kos deg /dere i kveld .
Stå på :o)
marijoh😃4. januar 2003
Akk ja de der mannfolka er noen rare skapninger....
De vet ikke at når de prøver å hjelpe, så gjørr de bare vondt verre...enig??
Nei, jeg har ikke tenkt å gi meg ang. den operasjonen...
Dessverre så er det firmaet som betaler bilen hans....så jeg kan ikke skylde på den heller :o)
Nei....dette skal nok gå bra....jeg skal nok få viljen min !!
Eller så gikk det tålig bra på juletrefesten....men gubben vil ikke være med neste år....så vi får se.
Trege mannfolk.....nå kommer det ijgen :o)
Du får ha en fin lørdagskveld da Bente......sa jeg at hun som jeg deler kontor med, heter også Bente :o)
Marianne
Bilde
boggi1😊4. januar 2003
Hei Bente !!

Ja du har da virkelig fått en bra start du også - et lite ras på et par dager - det er bra det.
Oj oj-for en vilje styrke da - ikke et eneste lite potetgull flak......... hurra for deg. Jeg har også en super tynn samboer som absolutt ikke trenger å passe seg for noe i matveien - urettferdig ja (mens noen legger på seg bare av tanken på no godt...)

Syns ialle fall du er kjempe flink.

klems fra boggi
Hecatee❤️4. januar 2003
Heisann Bente!! :)

Joda dagens vekt duger bra den, og jeg er klar for å gå ned HVERTFALL 5 kg. Du må nok piske meg noen ganger, men JEG LOVER å ikke bli sur. hehe:)

For en viljestyrke du har!! Hadde mannen min gjort noe slikt hadde jeg ikke klart å holde stand. Nå er min kjære 26 kg lettere ennn meg, og nesten overtalt til å være med på slankingen. Prøver å få han til å lage sin egen dagbok, tar nok noe tid det... :)

Vi fikk og frityrgryte til bryllupet i mai, selv om alle vet vi har overfylte skaper på kjøkkenet (wok''n får kun plass på gulvet...). Har laget mye god mat i den:)

HA EN STRÅLENDE GOD HELG!! :)

:)klemmer Hecatee
Knerten😃4. januar 2003
Hei, jeg bare lurte på om jeg kunne få være med på den -5 kilos listen din ?
Det hadde vært litt ekstra motiverende å ha noen å melde inn vekt til :-)

Syns du er flink jeg som trener med Martin :-) En venninne av meg hadde en sånn sykkel der man kunne se ca. hvor mange kcal. man gikk ned mens man syklet avgårde forran tv''en. Prøvde den og ble mildt sagt imponert :-) Inspirerende.

Det er noe med mannfolk som ikke helt skjønner at de frister med en stor bolle snop. Bollen skriker jo etter oss. Hører ikke disse mennene det eller?

Knerten
juliane😄4. januar 2003
Hei Bente.

Takk for komentar i DB mi. Det er så koselig å lese komentarene fra deg og lese i DB di, du er så utrolig positiv. Derfor må jeg liksom innom deg hver dag, for å hente litt inspirasjon videre.(måtte bare få sagt det)

Det er sikkert ikke så lett når "gubben" din koser seg med snop osv rett foran deg. Der er ihvertfall jeg heldig da, har liksom ingen som kan friste meg med noe snop. Eneste ungene da, men det blir heldigvis bare på lørdager:-)

Du er jammen flink du som trener så ofte på Martin:-) Det var først i dag at jeg skjønte at det måtte være et treningsapparat(håper det stemmer:-)). Trodde det først var samboeren din, og tenkte for meg selv at han er jammen flink som trener så ofte sammen med deg....ler.

Ja er ikke disse barna søte når dem pynter og staser seg opp:-) Har ei jente på snart 5 år, og hun er veldig glad i å ha på seg "kule" klær, men hun vil helst ikke ha strikker osv i håret, hun vil heller ikke klippe seg da...ler. Det blir spennende når mine to minste jenter på 1 1/2 år kommer i den alderen hvor de skal pynte seg osv. Da må nok a mor vente lenge før det blir ledig på badet regner jeg med...:-)

Du får fortsatt ha en fin slankehelg, har jo kommet godt i gang da. Er spent på min vekt på torsdag jeg, hvis jeg holder ut så lenge da før jeg må veie meg...:-)

Vi "snakkes".

Helgeklem fra Juliane
ifIcould🐷4. januar 2003
Kjære Bente!!
Tusen takk for at du maser på meg, det trenger jeg virkelig. Moralen min er ikke på topp for tiden, det er derimot snopsuget.
Æsj, jeg MÅ pokker`n meg ta meg sjøl i nakken, og sope opp hvert eneste fnugg av motivasjon nå. Hvert eneste FNUGG er viktig nå.

Jeg føler meg litt lei ikveld. Rett og slett litt fandenivoldsk. Lyst til å være rampete. Lyst til å skrike herfra og til månen og tilbake igjen. Lei av å være snill, flink og smile til noen som forventer at jeg skal det.
Har kanskje noe med selskapet jeg har vært i, og de menneskene jeg har hatt rundt meg, uten at jeg skal gå nærmere inn på det.
Håper du kjenner følelsen, sånn at du ikke tror at jeg har gått helt av hengslene. Det går nok over, og snille Lene smiler snart søtt igjen.

Og du jeg er helt enig med deg ang. det med mannfolk. (Ihvertfall ikveld; GRRR...) De er superflinke til å rasle med fett og kalorier oppunder nesa vår.

Nei, håper du ikke "vart skræmt no" av meg og mitt ¤#**^&@ hode, som trenger en utblåsning. Jeg vet at dere trøndere (kan jeg kalle deg det?) ikke lar seg skræmme så lett. Takk for at du hørte på meg, føler meg lettere allerede.

Ein førbannja klæm fra Lene! Var det riktig?

Bilde
veslemor😄4. januar 2003
Hei du, og takk for innlegget ditt i dagboka mi!
Kjente meg igjen i den potetgull episoden din i dag ;) Mannfolk! Han sitter i sofaen og gumler, og her sitter jeg. Med Ingenting. Livet er urettferdig! Hadde kosedag i går da, var på kino med obligatorisk popcorn! Syntes alle her er kjempeflinke jeg! Koselig å komme som helt ny, og få innlegg i dagboka mi! Det varmer, tusen takk! Ville egentlig bare ønske deg en fin kveld jeg!

Klem fra Veslemor!
Tombolla5. januar 2003
Hei Virgo!
Og takk for velkomsthilsen i min db!!
Synes det er flott at folk her inne tar seg tid til å svare og inkludere nye...slankere!
Har lest dba di for idag og må si jeg stiller meg litt undrende til en liten bagatell...sannsynligvis er det en liten intern en, men altså denne sylslanke samboern din og Martin er ikke en og samme person..."En mil på Martin"...har du hest kanskje? Har hørt at ridning skal være veldig bra trening ja!
Vel, det ser ut til at du har dreisen på dette her...slankingen altså! Så, keep ut the good work!
TomBolla
Texas😄5. januar 2003
Yiiiipppppyyyyyyyyyyy!!! 800gr ned fra i går. Juleflesket er borte på null komma niks!! Veldig bra Bente!!

At du klaret å holde deg borte fra potetgullskåla overrasker meg ikke i det hele tatt. Vet at du har vilje av stål!!!

Lurt å ta en treningsøkt før middagen, da blir det ikke så ille skal du se. Dessuten er dette middag, ikke godis.... selv om det er en kaloribombe. Men fett er visst bedre enn sukker.... Kos deg du!

Ha en riktig så goood søndag!
Klem fra Lena
Viola😄5. januar 2003
Løst og løst...du jobber jo meget bra for det også da! Martin må vel også begynne å bli i skikkelig superform nå skulle jeg tro! Vettu, jeg mått støvsuge Jølle da jeg kom tilbake fra Trondheim, han hadde et tjukt støvteppe over hele seg! Dakars!
Klem, viola.
Bilde
ogo😉5. januar 2003
heisann Bente! nå går det nedover igjen ser jeg. kjempe bra!

har ikke fått lagt inn startvekta til 5-kilosen pga. fjellturen. startvekten blir 72 kg. jeg gleder meg sånn til 1. mars. er 100 % sikker på at jeg klarer det denne gangen.

motivasjonen er på topp og slik skal det forsette! et riktig godt nyttår!
sol❤️5. januar 2003
Hei Bente!!!

Tusen takk for komentaren i db mi!!!
Den klemmen jeg fikk av deg var virkelig god!!!!!

jeg forsøker så godt jeg kan å ta nakketak på meg selv, men det er jammen ikke lett.
Du er jo kjempeflink til dette!!!Får forsøke å lære litt av deg..
Kjenner godt igjen situasjonen med potetgullet ja..... min samboer er likedan, han kom nettop og lurte på om jeg ikke ville ha en bit stratos.......tanken var jo god, han ville jo bare dele med meg........men sterk(?????) som jeg er sa jeg nei. De er noen undelige skapninger, men de er nå gode å ha også da.....

Stor klem fra sol :)
Bilde
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
MonicaR❤️6. januar 2003
Godt nyttår! Du er godt i gang, ser jeg. Jeg "tjyvstarta" i går med å drikke opp resten av nutrilett-pulveret, så jeg kom i gang. Har derfor "bare" gått opp to kg på to uker. De skal bort straks, og det er bare å gyve løs på treninga!
Ha en fin slankedag!
Klem fra Monica
ificould😃6. januar 2003
Du assa.....du er jo såååå flink!! Sikkert ikke dumt å trene magen i tillegg. Jeg skal også tråkke på`n Stephan idag. Skjønner litt mer av trinnene nå, forrige gang ble det mange feilsteg. Det ække så lett å følge disse kombinasjonene dems.
(Glad jeg er alene da...thi-hi)

Ja, nå er vi i gang!! Støvet har lagt seg, og øynene rettet framover. Nå er det ikke noe mere tullball.
Ang. chaten vår, så kan ikke jeg imorra. Da skal jeg være med på varetelling på jobben min, og det blir sent på natten før vi er ferdige. Vi får ta det som det kommer da, jeg pleier å se hvem som er på chaten når jeg er her inne. Og det er ganske ofte, tror jeg er blitt en smule hekta.

Ha en fin slanke-uke!!
Bilde
klumpen😊6. januar 2003
Trening skal til for å få has på kiloene. Har selv pakket bagen i dag så i dag er det rett på treningsstudioet etter jobb. Lykke til videre

Klem fra klumpen
snuppeluppa😃6. januar 2003
Synes du er SÅ flik!Skal begynne for fult igjen jeg også,og kanskje jeg skal ta litt sit up jeg og?Hmmmmmmmmmm.Tror nesten det.
Stå på!!
Elisabeth
Godtegrisen😉6. januar 2003
Du er jo bare kjempeflink! STÅ PÅ!
Sit-Ups hjemme vet jeg noen andre som kunne trenge også...meg!
Nå fikk jeg meg et lite dytt i rumpa, tror kanskje jeg skal prøve på det ikveld, og hver kveld fremover....
Og du, ingen utskeielser i helgen? Jeg bøyer meg i støvet...

ha en knall fin dag!
Hilsen en godtegris i ordets rette forstand!
Texas😄6. januar 2003
Heisann Bente!

Fysøren så flink du er altså!! Det var bra trening det!! Magemusklene mine bare gryntet når jeg leste innlegget ditt. he-he. Trenger en liten oppstramming spør du meg.........

Nå begynner jeg å bli redd for at du skal ta meg igjen. ;o) Du er jo bare så superflink, mens jeg bruker aaaaltfor laaaang tid på å gå ned.

Stå på Bente, gi Martin inn!!
Klem fra Lena
Leiha😉6. januar 2003
Det må jeg si! Imponerende! Jeg regnet nok med at du kom til å bli litt stiv og støl i dag, ja.. Men om et par dager går det over.. I og med at du kjener det så godt i dag, skal du ta pause fra sit-upsene i dag. Ingen grunn til å overtrene magen heller.. Men det er ingen grunn til ikke å ta en runde på Martin.. Ta litt ekstra i her i stedet, så tar du mage-øvelsene når musklene roer seg litt igjen!

Stor klem!
Beatmik😄6. januar 2003
HEI OG HOPP! Her va det inspirasjon å hente, Bente :)

JA!! Vi HAR magemuskler! Jeg er påny klar som et egg! DU er FLINK FLINK FLINK til å trene! Takk for koselig chat her forleden - håper vi kan gjenta det...forhåpentligvis uten at sambon din blir sur ;) Syns han du er for mye på datan for tida..? Det hender min mann og jeg krangler litt om hvem som får bruke denna PC''n... Vi har blitt like glade i den! SKulle hatt hver sin!

Ha en aldeles fantaflottisk dag, du også Bente!

Klem fra Beate
juliane😄6. januar 2003
Hei Bente.

Du er bare så utrolig flink, skjønner ikke at det går ann jeg. Jeg klarer ikke å finne den store motivasjonen som du har, sliter fryktelig med den. Jeg går bare her hjemme og små fryser og småspiser hele dagen, føler at jeg bare eser ut. Er rimelig i deppehumør i dag. Eller blir jo ikke det når jeg leser det du har skrevet da, og ser hvor godt humør du er i. Nei, nå skal også jeg skjerpe meg her. Skal dra meg selv i nakken her, legge meg på gulvet og begynne med situps selv også. Det skal jo ikke så mye trening til, for at en ihvertfall merker litt.

Ha en fortsatt god dag, og en god vakt.

Klem fra Juliane.
Knuffels😄6. januar 2003
Heisann! Så flink du er da!!! Dette er min første slankedag, og foreløpig går det strålende...og klokka er jo allerede ett...he-he...Keep up the good work!!!

Klems fra Knuffels
Tarangai😊6. januar 2003
Hei og hopp og sprett......
her er det tydeligvis motivasjon å finne! Tar med meg litt jeg, tror faktisk jeg skal på trening i kveld også etter å ha lest litt her......skal nok komme med ny vekt på torsdag. Bank i bordet.
Tarangai-klem
sol😃6. januar 2003
Hei Bente!!!

Så flink du er, "æ får skryt litt av dæ æ da sju!!!"

Å - den som hadde hatt en kamerat som var like trofast som Martin, jeg må lite på at jeg selv kommer igang, og det er ikke like greit bestandig.
Tenkte jeg skule trene i kveld også, men etter at det begynte å regne i dag har det blitt såpeglatt - så jeg vet ikke om jeg orker å kjøre dit. gåtur ute blir også uaktuelt av samme grunn.

Stå på Bente, så får vi se resultatet på torsdag,
kjempeklem fra sol !!!!!!!!
marijoh😄6. januar 2003
Ja her går det unna, blir vanskelig å følge deg :o)

DU ER JO BARE RÅ FLINK!!!!!!!!!!!!!!

Men så har vi jo sakt hele tide, me e goe!!!

Ha en fin kveld, Bente!!
Marianne
Bilde
henrik😉6. januar 2003
Er ganske målløs.
Med en slik vilje er du snart ute av slankere.com.

Go Bente
Rulle😉6. januar 2003
synes egentlig at du må skjerpe deg! Det burde ikke være mulig for et og samme menneske å være fylt opp av stå på vilje, godt humør og for mye energi. Vi andre er jo bare pingler i forhold, det skulle vært forbudt...

Nei, nei, skal ikke kjefte mer på deg... Du er min aller beste pådriver og oppmuntrer. Egentlig skulle du ha betalt for å være støttekontakt til meg og mange andre. Du er bare rågrei og veldig kjekk. Men jeg kommer etter.

Ha en fin dag

Sissel
Bilde
Anitra😉6. januar 2003
Hei Bente!

Det var det jeg trodde, ja, her inne hos deg er det bare velstand. Kiloene raser av og humøret er på topp! Og du "fortjener" jammen å lykkes så godt med slankingen også, skikkelig flink er du med både trening og mat.

Stå på videre, du Bente, dette går veien!

Klem, Anitra
pippi6. januar 2003
Hei Bente !

Yes baby, ser at autopiloten mht, sunn livsstil står på full styrke her igjen ! Men kjære vene, 75 sit ups - er det mulig ??? Synes jeg kjente at mine egne magemuskler ropte i panikk "please, spar oss"...! Neida, jeg har også tatt 40 sit ups i bassenget idag, og kjenner det bra i magen jeg også. Joda du, sit ups er tingen for oss som skal bli de "bombene" etterhvert, lekrere damer enn oss sommeren 2003 skal man få lete lenge etter, ikke sant ?! Det er da vi tømmer kontoene, og fornyer garderobene våre, langt unna alle BIB`er, Generouser, osv (De store dameklærne du vet)... For som vi har lovt hverandre, INGEN SVARTE VIDE TELT TIL SOMMEREN !!!!!

Ha det fortsatt fint, vi tastes !

Klem fra Pippi

Ps, Lurt å ta med seg sunt "snavvel" på jobben, vet også at kveldsvakt = endel småspising. Og gjerne litt kaker, kjeks og sjokolade ved rapporten osv.
Bilde
synne😄7. januar 2003
Hei !

Tusen takk for oppmuntringen ! Det er så hyggelig på disse sidene. Virkelig flott, er det.
Jeg ser at du er kjempeaktiv med å oppmuntinge alle dine slankevenner !
Ha en fin kveldsvakt på jobb!
Masse hilsener fra Synne
Morgengry😌7. januar 2003
Tusen takk for oppmuntringen, Bente. Det trengs virkelig!!! Jeg har alltid klart det bra i begynnelsen, men nå sliter jeg litt. Det er vel fordi jeg har fått noen forferdelige vaner. Men jeg merker at i dag er jeg støl etter sykklingen i går og det er en ubeskrivelig deilig følelse. Så i morgen tidlig er det opp på sykkelen igjen. Du er kjempeflink til å trene, da. Jeg må begynne med situps jeg også. Kjedelig - men jeg vet det gir resultat. Og er man flink til å trene så går det så mye bedre i matveien også. Man kommer inn i en posetiv sirkel som gjør at man ikke er så sugen.

Ha en fin dag, Bente.

Klem fra Morgengry
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Knerten😃12. januar 2003
Ja, full kamp mot kiloene her også :-)
Ha en fin dag på jobben og ta deg en tur på Martin i kveld :-) Da tenker jeg du ser 77-tallet fortere enn du aner.
Jeg sikter mot 77-tallet selv, men det ligger vel et par uker unna tenker jeg.

Kos deg i dag !!

Knerten
jojojenta😌12. januar 2003
Hei!


Takk for koselig melding!
Ja, helgen har vært herlig og det virker som om du også er ganske fornøyd dag:-) 77 tallet kommer før du aner.
Jeg har en border collie tispe på 3 år som trenger mosjon og det er mye koseligere å gå tur med hund enn uten. Det gir liksom turen mer mening. Vi var og gikk en lang tur i går i det fine været.
Ha en fortryllende dag!




Klem fra
meg
boggi1❤️12. januar 2003
Takk bente for alle "gode"komentarer - takk for at du bryr deg..

En stor god klem fra boggi
Bilde
Leiha😌12. januar 2003
Ja, jeg er definitivt enig med deg, 7 på en søndag er i tidligste laget! Lørdagen for din del er mer enn godkjennt! Flink var du! Bare gi Martin en runde i dag så kan du være fornøyd med helga! Her er en ny øvelse til deg:

Push-ups. Denne øvelsen tar på armene, brystet og øvre del av ryggen. Legg deg på magen, sett håndflatene i gulvet (ca rett ut for skuldrene), konsentrer deg og å holde ryggen rett, og løft opp. Rett før armene er helt strake, snur du bevegelsen og senker deg ned igjen. Press oppover igjen like før du når gulvet igjen. Dette er en tung øvelse, og ikke forvent at du klarer mange gjenntakelser i begynnelsen. Gjør sånn som med sit-upsene. Ta så mange du klarer hver gang i 3 runder. Fleste jenter er ikke så sterke i overkroppen, så ha knærne i gulvet. Slik at du ikke trenger å løfte hele kroppen. Når du blir rå-sterk, kan du bare ha tå-spissene i gulvet :-) Synes du det blir litt vel tungt, selv med knærne i gulvet, finn frem en liten krakk (stødig!) eller liknende, som du har hendene på, så slipper du å senke kroppen helt ned. Denne øvelsen er fin å finne ulike nivåer på. Håper du skjønnte hva jeg mente, bare spør om det er noe. Litt vanskelig å forklare med bare ord ;-)
Husk å tøye litt på brystet etter på. Og regn med å kjenne det i morra.. Hi-hi..

Ha en fantastisk søndag!

Stor klem fra Stine
..slavedriveren.. Hi-hi..
Bitten😊12. januar 2003
Heisann Virgo :)
Skal heie på deg, eg er sikker på at du ser 77 snart :)
Eg har gått 1 uke med en forferdelig forkjølelse og vert helt elendig og det har resultert i masse ulovlig mat... Eg er sånn som eter og eter når eg er syk, og tror at eg blir fortere frisk. Er bedre nå, men langt fra bra. Håper det er mye bedre neste søndag for da reiser vi til varmen.
Stå på tøtta, du får snart oppleve 77 tallet ditt :)
Eg har kjøpt sånne gåstaver, så i februar skal eg ut å gå med de, og da skal kiloene få skikkelig kamp :)
Ha en flott søndag da :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
ificould😊12. januar 2003
Kl. 7 er definitivt tidlig på en søndagsmorgen. Men jeg antar du hadde en grunn til å stå opp så tidlig.
Synes jeg ser Martin stå betuttet borti et hjørne. Stakkar!!!
Du får kjøre på til uka, da er det nok en uke og nye muligheter for å se lavere tall!!

Klem fra Lene!!
ogo😉12. januar 2003
hei Bente. jeg syntes du er kjempe flink! med din motivasjon og vilje er ikke 77-tallet langt unna! og når det er nådd, har du jo snart gått ned 5 kilo på rekord tid. utrolig!

jeg skjønner ikke hvordan du klarer å spise så sundt! hver morgen lager også jeg en " fornuftig" matplan for dagen, men det skjærer seg alltid. jeg beundrer viljestyrken din!

når det gjelder Martin kan du vel bare kjøre dobbelt opp i kveld, eller hva?! gutta har aldri no imot det!

ha en strålende søndag! klem fra martine!

umbra😉12. januar 2003
Hei og tusen takk for hyggelig melding når jeg opprettet dagboka mi her inne! Du er skikkelig flink, du. Hjelpe meg, du har jo gått ned mange kilo! Et skikkelig forbilde! :-)
juliane😄12. januar 2003
Hei Bente.

Ja kl 7 på en søndag er tidlig. Jeg selv fikk sovet til kl 8 jeg, siden den ene tvillingjenta mi har vært litt våken i natt, og det er hun som er tidligst våken av dem. Men, men sånn er det å ha barn:-)

Har veldig tro på at du ser 77 tallet denne uka, du er jo så utrolig flink og veldig motivert.

Martin er vel ikke vant til å ha så mye treningsfri fra deg, så det er ikke noe rart at han ser litt stygt på deg om dagen...ler.

Du får fortsatt ha en god søndag.

Klem fra Juliane
Blomsten😄12. januar 2003
Hei og en riktig god søndag til deg :)))

Takk for superhyggelig kommentar i DB''en min....

Og ja....77 kg ser du i løpet av neste uke, BASTA!!!..med eller uten Mel til hjelp!!!.
Ja, for med slik ståpåvilje og motivasjon så må kiloene bare gi tapt!

......men du...jobb så tidlig på søndag og senvakt i går. Det er slitsomt!!.
Håper ikke jobben sliter deg ut fullstendig. Er jo vanskelig å få sovet nok når man har det slik. Og det tærer i lengden. OVerskudd blir borte!!!..

Stress medfører jo heller til vektoppgang. Det er kjedelig, men sant og bevist.!!!
Så håper blodpompen din ikke jobber på overtid.
Kjenner at det er deilig å slappe av litt selv mhp jobbing. Det har gitt meg noen fine dager her. Mere overskudd til sønnen min blir det også. Viktig det skal vite!

Og..ja,..jeg er også full utrustet til en slankesøndag. Jeg ble nemlig så positivt overrasket over at jeg ikke falt for fristelsen å tilby kaker, kjeks og andre ting for overraskende gjester i går. Det ble fruktfat det..*S*.:Tror det var greit :))

Hilse meg
Blomsten.....som nå snart er ferdig med en halvliter vann igjen..........*S*
sol😃12. januar 2003
Hei Bente!!!

Tidlig morgen ja, det der var natt for min del. Jeg beundrer alle som står tidlig opp på søndager, men må man så må man.

Jeg er helt sikker på at du ser 77 tallet i løpet av denne uka. Klart det er du som bestemmer, og du bestemmer jo at det skal dukke opp, da må det nok bare gjøre det!! *S*

Søndagsklem fra sol
-Jente20😄12. januar 2003
Heisann du!

Klokken 7 søndagsmorgen er imponerende..:) Virkelig!
Du ser nok 77 så fort som bare det!
Stå på!

Jeg er stadig vekk innom å kikker i dagboka di,du er en skikkelig inspirasjonskilde! :)
Takk for det!

*klem fra meg*
marijoh😃12. januar 2003
JEPP!!! og kiloene de taper....ha...ha...ha...ha..
For vi gir oss ikke uansett!!!
Selv om jeg føler meg som en oppløst hane....eller belg, husker ikke hva det nå var igjen :o)
Magen er ikke helt sånn som den pleier, tror jeg har gitt det litt grønnsak sjokk....uff!
Håper du fikk kjørt han Martin i dag da :o) Skal hilse fra en mettet Mel :o)
Ha en fin kveld
Marianne
Bilde
Viola🐷12. januar 2003
Yess, kl.7 på en søndag ER tidlig!
Forresten, de skylappene høres veldig praktiske og nyttige, hvor får du kjøpt sånne, montro?!? Jeg lurer på om jeg skal strikke meg noen. Eller kanskje snekre noen? (fnis)
Klem, Viola
Bilde
Bitten😊12. januar 2003
Tusen takk for rådet Virgo, eg skal på helsekosten sporenstraks etter jobb imorgen :)
Masse klemmer fra en gladere Bitten :)
Bilde
MonicaR❤️12. januar 2003
Full kamp ja! Gjett om! Dette klarer vi med glans!
Ha en fin søndag, og ikke svikt Martin, hehe.
Klem
Nebbisen😑12. januar 2003
Hejsan!

...och beklagar att jag inte fick uppdaterat min vikt i torsdags. Jag vägde mig på morgonen men sedan fick jag inte tid att logga mig in. Vikten var 120,1 då. Igår var jag på fest och har inte vågat väga mig, men jag misstänker att den står på mer nu. Nåväl. Jag ska inte ge mig, men fortsätter med samma upplägg som jag började med.

Ha en fortsatt fin slankeuke!
Camilla
pippi😌12. januar 2003
Hei Bente !

Tusen takk for tankevekkende, kloke og søte kommentarer i db mi !

Ja, alle våre ekstra kilo gjør dessverre noe med selvtilliten. Det er synd, for jo mer vi krummer ryggen, jo mindre vi velger å si ifra om ting, jo mindre sees og høres vi jo faktisk av de andre, og mindre positiv respons får vi. Det blir den berømte vonde sirkelen du vet...

Men som du sa, slepp fångane løs, det er vår ! Nå er det på tide at vi kommer på banen igjen, retter opp ryggen og åpner munnen og viser kraft og standpunkter ! (Satt litt på spissen, for verken du eller jeg er vel av de helt uunseelige typene, tross alt ??) Men enda mer synlige kan vi nok godt bli, så Bente, frem med din sensuelle kattemykhet, og vis klør når det behøves ! Ut og frem med deg, jeg er sikker på at omverden vil la seg begeistre av å bli enda bedre kjent med flere sider ved deg. For at du er en person med mange spennende sider er det nok ingen her inne som er i tvil om.

jeg slutter meg til slagordet ditt:

FRIGJØRINGSKAMPEN FRA FETT - TERROREN ER IGANG !!!

Yes, nå kan ingen stoppe oss, nå retter vi opp ryggen, og viser oss som de sterke kvinnene vi er !

Klem fra Pippi
Bilde
Klumpen😌13. januar 2003
Ja her er vi også klar til kamp mot kiloene og den kampen er det vi som skal vinne denne gang. For min del synes jeg det går grit og det ser det ut som det gjør med deg også. Lykke til

Klem fra klumpen
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Morgengry😌14. januar 2003
Hei Bente.
Godt å høre at du er blitt bra igjen. Og motivasjonen stråler fra deg. Deilig. Godt å få litt motivasjon for min har vært fraværende lenge.

Ha en fin dag.

Klem fra Morgengry
sol😃14. januar 2003
Hei Bente!!!!!

Du virker så morgenfrisk og rask !!!!!
Skulle egentlig vært på vei til jobb, men sitter og gomler fiberbrød ennå, så da kan jeg jo like gjerne skrive litt.

Fint å høre at du er i form igjen, og klar til kap mot kiloene !!!!

Ha en flott slankedag !!!!
Klem fra sol
Bilde
hecatee😄14. januar 2003
Hei, Bente!! :)

Takk for koselig og oppmuntrende hilsen i dagboken min!! :)

Formen er bedre, men ikke magen - enda.... :( Ellers er alt flott!! :)

Du har inspirert meg med ditt lidenskaplige forhold til Martin, så jeg har nå lett i noen dager etter en egen trimsykkel. Fant mange gode til bud på nye, både på web og i butikker. Endte opp med å kjøpe en brukt Orbitrek. Så nå går jeg bare å gleder meg til å få den i hus og ta fatt. :)

Håper du får en fott tirsdag!! :)

:)Hecatee
pingo2😊14. januar 2003
Hei Virgo!
Godt å sjå at formen er tilbake, magesjuke er noko hærk.
Bank i bordet***, me har heldigvis gått klar det meste hittil i vinter.
Litt "gratis " vektnedgang er vel heller ikkje å forakte, aldri så gale at det ikkje er godt for noko, veit du.
Lykke til og ha ein fin tirsdag!
Klem fra Ingunn
Texas😃14. januar 2003
Hei på deg Bente,

og grattis med nytt tall!!! Har bestilt 77-tallet til deg i morgen. Bra hva?? ;o)

Godt at du føler deg bedre, og ja håper det blir leeenge til neste gang.

Ha en riktig så god dag!
Klem fra Lena
boggi1😊14. januar 2003
Huff a meg omgangen er ikke morsomt. FLott å se at du er full av energi igjen i dag. Du formelig sprudler av kamp vilje - og det er smittsomt på oss andre -- hurra..

klems fra boggi
ificould😉14. januar 2003
Morgenstund har gull i munn, særlig når vekta viser slike fine tall. Det er jo kjempebra, du kommer til å være så slank og sprek til sommeren atte.....atte....atte....gutta kommer til å bli spinnville.

Tema delfiakake; gubben liker`n ikke (ellers hadde den vært borte for lengst), så det nytter ikke å lure han. Ikke har jeg hund eller katt heller. Ikke en liten fisk engang. Jo, kanskje hybelkaninene vil ha den? Hi-hi!!
Snill svigermor jeg har, hva? Hun VET at jeg slanker meg, og hun VET at jeg er veldig glad i kake, og hun VET også sikkert at man blir feit av for mye kake.

Ja-ja, den står nå iallefall urørt enda. Kanskje jeg tar et stykke hver lørdag som kos, så varer den sikkert fram til påske.

Du må ha en fin dag, og du ser sikkert 77-og-no` imorra. Det kan du jo ikke unngå!!!!
Klem!
Bilde
klumpen😌14. januar 2003
Det var vel godt og bli frisk igjen det er aldri noe gøy og være syk. Og vekta går stadig nedover ser jeg så i morgen er du nok på 77 tallet det hadde vært fint ikke sant. Lykke til videre

Klem fra klumpen
-Jente20😊14. januar 2003
Heisann ! :)

Må si jeg er imponert over din friske energi klokka 6 om morgenen! *wooow*

Du er jo helt rå! Bra du er frisk igjen også,er ikke no gøy å vere sjuk.

Du må ha en flott dag du også,og vi er alle klar til kamp mot overflødige kilo!! YEES!

*klem Christine*
marijoh😃14. januar 2003
Hei Bente!
Fint at du ble så fort frisk igjen....
Ingenting som er verre enn å være syk, uansett så mye drahjelp vi får :o)
MEN NÅ NÆRMER DET SEG 77 altså :o)
Så det klarer du jammen....imorgen??
Ja nå er jeg kommer til nullpunktet endelig.....så nå er jeg også klart til å se nye tall....gleder meg bare så helt utrolig. Skal bli deilig!!!!!!!!!!!!
kozzz Marianne
Bilde
Tarangai😌14. januar 2003
Heia.
Jøss for en opplagt morgenfugl du er, tiltross for sykdom!!!
Og vekta spiller likevel på lag med deg ;)
Flott!
Titter innom imorgen.
Tarangai
Leiha😌14. januar 2003
Her er det strake veien mot 77 som gjelder ser jeg..
Stå på!

Jeg heier på deg alt jeg bare greier!!!

Stor klem fra Stine.
DrBabe😉14. januar 2003
Hei Bente!

Så deilig å se at du gløder av engasjement som før. Det er terapi å lese dagboka di for det smitter litt av. Så flink du er med både trening og spising (litt for flink når du var syk, da..). Dette må jo gå rette veien med stormskritt.

Takk for kommentarer i dagboka. Har ikke hatt overskudd til å skrive noe hos andre de siste dagene, men nå kommer det seg nok snart.

Klem fra DrBabe
Monica12314. januar 2003
Hei!
Så fint at du er på bedringens vei!
Dette går jo strykende!
Lykke til videre.
Helena😉14. januar 2003
Heisann Bente!

Tenkte kanskje jeg skulle låne litt morgenfriskhet av deg! Jeg har nemlig ingen selv! Jeg lar meg samtidig smitte av motivasjonen din, jeg har nok litt av den allerede men det kan aldri bli for mye motivasjon. Det er godt å høre at du er på bedringens vei, omgangssyken er aldri gøy. Jeg hadde et snev av den i jula... men som du sier: Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Klem H
synne😃14. januar 2003
Heisann !

Ja nå er det jaggu 10 kilo i minus her !! Er veldig stolt !
Når jeg sykler i 1 time så blir det ca 2,5 mil. Jeg har sykkeln på et ganske lett trinn, for hvis det blir for tungt i lårene så blir det feil forbrenning. Så er det om å få til å holde pulen på ca 120 . Etter 20 minutter tar jeg 8 intervaller med full spiker, og det hjelper mye. og så fortsetter jeg på 120 i puls.

Ha en fin slankekveld !
Synne

Malene😉14. januar 2003
Hei Bente,ser at det er full fart igjen etter å ha vært satt "utafor" noen dager.Tidlig opp og aldri sur(?),slik virker det iallefall.
STÅPÅ menneske må du være.
Jeg får aldri kommet meg opp slik at det blir en rolig stund før huset våkner til liv(men har hatt mange planer om det).Tre unger + meg selv skal være på skolen til kl.8.00,så her går det i rimelig tempo om morgenen,men så er jeg jo helt fri i helgene da,og det er jo deilig.

Ha en fortsatt god kveld.

Klem fra Malene
ps.satt inn feil Smiley,men han var nå litt søt han og' da.
Bilde
klumpen❤️15. januar 2003
Hei på deg og takk for hilsningen. Ja dette går jo bra. I dag var vekta faktisk på 79 blank så dette går vel nedover. Det går bra for deg og ser jeg. Lykke til

Klem fra klumpen
kati❤️15. januar 2003
Hei Bente!

Dette går jo kjempebra!!
70 er absolutt innen rekkevidde nå! Synes du er kjempeflink jeg.

Klem fra meg!
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
jojo😉15. januar 2003
Så gøy!!! Skal heie på deg så du rekker 75 før 5.februar. Blir så glad når jeg ser at du fortsatt går nedover. Jeg har jo bare holdt på en uke, og gått vanvittig mye ned første uka synes jeg. Mye takket være deg og alle andre som har skrevet i boka mi. Tusen hjertlig takk, klumpen.
Stor kos fra jojo
pingo2😊15. januar 2003
Hei!
Flott resulatat du fekk idag, gratulera med det.
Det viser oss at me ikkje må gi opp sjølv om det går tregt i perioder.
Trur nok du klarer målet ditt på 75 kilo til den 5 feb.
Det er nå ein kjempemotivasjon å ha ein sydentur å sjå fram til.
Lykke til videre!
adriane😃15. januar 2003
hei hei
så flink du er:)
takk for oppmuntring som du har sendt meg
athene15. januar 2003
Dette går jo så det suser, nå kan du jo snart ikke kalle deg klumpen lenger! :)

Jeg må innrømme at jeg er misunnelig på Gran Canaria-turen din, og tenk så deilig å feire et så bra vekttap med sydentur!
Tarangai😃15. januar 2003
WOWWWWW! Kjempebra.
Fortsetter du sånn, når du jo 75 til sydenturen. Sydenturer er veldig motiverende for slanking......kanskje jeg skal bestille meg en tur jeg også.....*SSS*
Lykke til
Klem
Texas😄15. januar 2003
Å halloo! Nedoverbakke ja, stupbratt også.
Grattis med flott nedgang. Ikke rart du smiler i dag nei!!!
Da er det bare å stå på videre da:)
Klem fra lena

jojojenta15. januar 2003
Hei!!

Så bra!!! Du har jo gått ned mye på kort tid. Det må jo bare bety at du har vært veldig flink og holdt deg unna fristelsene. Med den farta der så er du nede på 75 tallet før du vet ordet av det.
Nå må du bare sole deg i glansen av din egen standhaftighet.
Dette klarer du!!!



klem fra
meg
Monica12315. januar 2003
Hei!
Takk for hilsen.
Her går vekta rett nedover ser jeg...flink du!!
Sikker på at du klarer 75 til februar!!
Stå på videre.
aislin😄15. januar 2003
tusen takk for hyggelig hilsen!

må si jeg er imponert; 6 kilo på et par uker. WOW!!
Klarer ikke slike pulverkurer jeg, er bare sulten hele tiden. Så du for ha lykke til med å nå 75 kilo innen 5 feb. Du klarer det helt sikkert. Så det så!!
wenche😌15. januar 2003
Hei på deg!
Så flott at du er så standhaftig og gratulerer med kg forminskingen.Jeg må ærlig innrømme at jeg er missunerlig på både turen og vekt tapet ditt.Morro å dra på tur, og spesielt når man føler seg lettere.(Det gir iallefall meg bedre humør) Stå på videre.Jeg kjemper videre.
Wenche
Blomsten😄15. januar 2003
Hei Klumpen..*S*

<<<GRATULERER>>> Det var et stort jafs nedover!!.. :)) Fortsetter du slik så vil du klare 5 kg med glans innen tidsfristen. Det er jo 3 uker til 5 februar..dvs...det er 31 dager i januar, dvs 15 + 5 dager til avreise. :))))
Selv har jeg sagt 5 kg til 24 februar for å sette meg et oppnåelig mål frem til denne datoen :)))
Vet at det er vanskelig de første kiloene før jeg er helt inne i matvanene mine.........

Hilsen meg
Blomsten.....som aner hvordan reisefeberen sprer seg rundt i kroppen din..........3 uker til tur og 5 kg :))))
synne😌15. januar 2003
Heisann !
Du er jo en skikkelig reserslanker !! Gleder meg enormt til jeg blir på din vekt !!!
Å så heldig du er som skal til sydenland, det må jo virkelig være en gulerot.
Vitaminer, ja. Jeg tar tran og c- vitamin, men jeg skulle sikkert ha tatt mer... Men jeg bruker CLA + og det blir så mange pillerter å svelge så jeg blir litt kvalm.

Ha en fin slankedag i morra !
masse hilsener fra Synne
-Jente20😄16. januar 2003
Heisann

WOOW!
Du er da sååå flink!
Åsså skal du til Syden også!
75kg til februar klarer du med stor margin vettu! Det går så bra så!

Lykke til!
*Kos Christine*
EllenLeo😄16. januar 2003
Wooow!! Går det virkelig ann! Du e jammen flink!!!
Æ e helt imponert.... Kanskje æ må prøve cambridge kuren!!! (skal i allefall tenke på det).

Du kommer nok til å nå målan dine!:O)

Klem Ellen!
AnneM😊16. januar 2003
Hei

Takk for hilsen! Du er jammen flink med både slankingen og oppmuntringen til oss andre!

Lykke til med bikinien i februar!
aptieka😉16. januar 2003
Nei nei nei, du tar helt feil! Jeg begynner ikke å nærme meg -20 kg (som du skrev i dagboken min) - jeg nærmer meg -30 kg!! (MINUS TREVDE)!! ;-)

Uansett - stå på! Aptieka :-)
liz😉16. januar 2003
Du er jo kjempeflink! Du kommer til å sprade rundt på stranda og være 10 kilo lettere enn du starta. Er ikke det deilig kanskje?!
umbra😵16. januar 2003
Jeg bøyer meg i støvet.. Cambridge-kur! Akk akk.. Hadde jeg aaaldri greid. Aldri! Det er to ting jeg er helt helt klar på: jeg skal IKKE være sulten og jeg skal IKKE drikke måltidene mine..! :-)) Stå på!
abelone😊17. januar 2003
Hei og hopp!!

Du verden så flink du er!!! Det er imponerende at du har tatt av 6 kilo på to uker. Er helt sikker på at du når målet ditt før du drar.

Hvor lenge har du tenkt å holde på med Cambrigde da???

Abelone
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
marijoh😃2. februar 2003
Kjempe bra Bente :o)
Herlig altså :o)
Tenk nå kryper du ned til 75 tallet....herlig følelse, ikke sant?? :o)
Det ser ut som jeg må slite litt til ja.....skikkelig skuffa ble jeg i dag....hadde håpet på en endring, siden magen løsnet litt i går....men det tar vel tid, hadde jo øl på fredag :o)
JEG GIR MEG ALDRI!!! Det løsner nok til slutt.....
Hele tiden tenker jeg på om jeg spiser riktig.....er det det som er feil....samboern trøster meg som bare det.....og dere da :o) Hadde nok gitt opp for lenge siden, hadde det ikke vært for alle dere :o)
FOR SAMMEN ER VI STERKE!!!!
Eller var det noe med POWERGIRLS :D

Ha en fin søndag, og ikke slit deg helt ut da :o)
Hilsen Marianne, som snart skal besøke Mel :o)
Bilde
pippi❤️2. februar 2003
Hei Bente !

GRATULERER - GRATULERER - GRATULERER !!!

Dagboka di kan jo nesten leses som en studie over en super vellykket vektreduksjon - herlig ! Og nå jenta mi, er det ikke lenge før du skifter vekt kategori, og det å bare være "overvektig", det er nesten det samme som å være slank... I alle fall for oss som har stått på "fedme" i lang tid. Ja, dette var virkelig artig å lese om på en søndags formiddag.

Ser du ikke er helt i form, ja "dett i desa" er ikke noe særlig på fest. For våte snørrfiller har vel aldri vært noen "høydare" i festlig lag... Men pytt, det kommer alltids nye fester, ikke sant ?! *S* Uansett, god bedring !

Forresten, den middagen din høres himmelsk ut, har du noen oppskrift ? Jeg er en "hund" etter kyllingretter, men begynner å gå lei av mine egne velprøvde varianter.

Sist men ikke minst, tusen takk for veldig hyggelig og treffende kommentar i db mi. Du har rett, den tomme følelsen man av og til kan ha etter en arbeidsdag er ofte et tegn på at man faktisk har engasjert seg. Jeg visste det vel egentlig, men skikkelig deilig å bli påmint det i "nødens stund" når man føler seg som en utslitt sokk. *S* Det var som balsam for en sliten sjel akkurat da...*S* SÅ TUSEN TAKK FOR ET SANT ORD I RETT TID ! Det var også flott det Maia sa til meg, om at vi som i jobben vår tar vare på andre, også trenger å være bevisst på å ta vare på oss selv. Kanskje mange av oss skulle bli flinkere til det ? Jeg er i alle fall sikker på at du er en person som brenner dypt og ekte for dine medmennesker, det viser alle dine flotte kommentarer til meg og til mange andre her inne. Jeg håper bare vi klarer å gi deg like mye støtte som du så raust gir oss ?

Uansett, jeg er fortsatt såpass sliten, at jeg ikke har vært her inne de siste dagene. Jeg håper å komme sterkere tilbake ut i uka, til da -

HA EN HERLIG SØNDAG, OG EN KJEMPEBRA NY UKE !!
OG TA GODT VARE PÅ DEG SELV DA BENTE !!

En stor og takknemlig søndagsklem fra Pippi !

PS: Som dessuten har fått virus på PC`n, og som egentlig ikke burde bruke den før data doktoren har vært innom. Men jeg måtte bare ta en liten svipp tur innom idag, og så måtte jeg bare legge igjen en kommentar til deg...*S Men nå må jeg logge meg av, før viruset gjør for store skader her.
Bilde
sol😃2. februar 2003
Hei Bente!!!!

Jeg har SMS - varsling på db mi, så jeg får melding med en gang noen skriver til meg, og da må jeg jo selvsagt inn å lese med en gang....snakker om avhengighet.....*S*

Så flott at 76 endelig viste seg, det har du virkelig fortjent nå!!! - Det er nok ikke lenge før du blir overvektig du også, det er en kjempegod følelse, så den unner jeg deg virkelig nå!!!!:)

Så flott at Martin fikk seg en runde igjen, tenker han har lengta lenge etter den.....og du etter ham.

Ha en flott søndag !!
Klem fra sol........som nok sprudler litt ekstra pga vekta ja, utrolig hva ei medgjørlig vekt kan gjøre med humøret.....
Bilde
Adeline❤️2. februar 2003

HURRA! HURRA! HURRA!

Nå er det ikke lenge igjen før du er over i Overvekt-kategorien. Dette er jo rene thrilleren. Spennende! :o)

Ha en flott søndag!

Klem Adeline
synne❤️2. februar 2003
Gratulerer Bente !!!
Endelig blie det 76 kilo. Du er super dyktig.
Ha en fin kveldsvakt på jobben.
Masse hilsener fra synne
Keiko😟2. februar 2003
Hei Bente! Gratulerer!!!!!! Er det ikke herlig å se at trening og vanlig sunt kosthold hjelper? Håper du kan gi meg litt oppmuntring i dag. Jeg er skikkelig i tvil om hvordan jeg i det hele tatt skal komme meg nedover i vekt. Det har kvernet rundt i hodet mitt i hele natt. For ikke å snakke om UKER! Give me the spell, Bente!

Klem fra Keiko
Aurora😌2. februar 2003
Der var det, ja, -76-tallet!
Godt jobba!

*klem*
Blomsten😃2. februar 2003
Hei Virgo...

Hyggelig å prate litt i går *S* MÅtte logge meg av jeg også. Var ikke klar over at klokken var 21:30 og dermed "hjartet på rette plassen" som jeg synes er morsom!! :)))) Nrk har endel fine engelske serier..

Nok om det.....<<<JADA JADA JADA:::::HEEEEyyyyYYYYYYaaaaHHH>>> Her kommer vi!!! NEDOVER...skal innom jenta*S* etterpå å melde meg på 17. mai konkurransen nå.
Jeg kan jo ikke være chicken heller..*ler*. SÅ kos deg med rolig, stille hus....Det er bare superdeilig. Ha ikke dårlig samvittighet for det.
Det er da man får tenkt litt, gjort litt ekstra<--les som feks¨å sitte her.
Her i huset sover gubben og poden formiddagslur, så nå kan jeg skrive litt å se hva som har skjedd her inne :))))

Apropos det! Du jobber mye,..Helgene også!! Håper du får tid til å hente deg inn noen ganger med litt etterlengtede fridager innimellom. ..APropos fridager..Har fått så mange trimvibber her nå..så i går startet meg med litt pushups etc...Det var dårlige saker.
Det er søren ta meg ikke mange ukene, månedene før formen er virkelig dårlig!!..
Hmm..men jeg er forsiktig i gang..og trekker på dere som har holdt på en god stund...Så *S*....jeg håper på at Martin kan heie litt på Bjarne..så Bjarne ikke føler seg så alene *ler*

Hilsen meg
Blomsten..som ønsker deg en fortreffelig søndag *S*...og en like stor nedgang på vekten i morgen!!Deilig når det løsner.. :))))
Beatmik❤️2. februar 2003
Åååå, GRATTIS, Bente! SÅ FLOTT!!

Du snakker om at jeg er tøff, men da må jeg si; I LIKE MÅTE! DU er jenta med stål i ben og armer ;o)

Jeg setter utrolig pris på støtten du gir meg i min streven etter å bli kvitt de ekstra kiloene mine. Det er tøffe tak når en ikke føler en får lønn for strevet... Men så er du der med oppmuntring som styrker trua på at jeg også kan...! TAKK, Bente! Jeg synes du virkelig fortjener det resultatet på vekta i dag, så standhaftig som du har vært!

Stor klem fra Beate
Bilde
-Jente20❤️2. februar 2003
Heisann Bente!!

GARTULERER så MYE!
En slik fantastisk start på en søndag da! Å du får tid til å kose deg skikkelig også,alene og alt!
dette fortjente du VIRKELIG!

Ha en fin kveld på jobb!

Stor gratulasjonsklem fra Christine
Hecatee😄2. februar 2003
God søndag, Bente!! :) :)

GRATTIS med nytt tall!! :) :)

NÅ er det på tide at du blir frisk altså!! :) *bli frisk vibber*

Skal få gubben til å gå over til PepsiMax, som Marianne foreslo. Så blir ikke sprekken så ekstrem om den kommer. Planen er selvfølgelig en hel uke med trim og bare sunn mat!! :) :)

Med ditt tempo er du slank og lekker ti 17. mai!!!! :) :)

Ha en god søndag!! :) :)

:)GodSøndagKlemmer Hecatee
Leiha❤️2. februar 2003
Fantastisk! Jeg har nesten mistet munn og mæle jeg.. ;-) Noen gram til så bytter du vektkategori! Jeg så i jenta*S sin dagbok, at du har som mål å være ferdig med slankingen til 17. mai. Ekstra motiverende med en fastsatt dato! Lurt!
Her er en ny øvelse til deg:
Jeg regner med at du har tilgang på et stødig (!!!) bord av et eller annet slag; kjøkkenbord egner seg ypperlig.. I alle fall, sett deg på baken under bordet, ta tak i bordkanten, strekk ut kroppen (strake armer..), med strak kropp og med bare hælene i gulvet, hever du deg opp mot bordkanten. Rett før brystet tar i bordkanten snur du bevegelsen og senker deg nedover igjen. Gjenta så mange ganger du klarer, og ta tilsammen 3 runder. Denne øvelsen kan vi kalle chins, og den tar godt på øvre del av ryggen. Håper du skjønner hva jeg mener, hvis ikke si i fra.. Fikk foresten hjelp av min kjære med å finne denne øvelsen..
Håper foresten du friskner til igjen snart, det er ikke noe gøy å gå rundt å være syk!

Og jeg lover; det blir bare en bolle på meg i kveld!!!

Ha en fin kveld på jobb da!

Klem fra Stine.
ogo😄2. februar 2003
KJEMPE BRA, BENTE!!!!!!!!!!!!!!
du er så flink. jeg misunner deg for din viljestyrke!

deilig med huset for seg selv, kan jeg tenke meg! dette må jo være en drømmedag for deg! og nesen blir nok snart snørrfri, skal du se!

ha en fortsatt strålende søndag! klem fra martine.
EllenLeo😉2. februar 2003
Hei Virgo!
Grattis med 76-tallet!
Du e altså så flink atte.
Det e ikke så lenge siden vi veide det samme, å nu bare fortsetter du å rase nedover vektkurven.... mens æ bare fortsette å vippe som æ har gjort hele tida.... Æ bare planlegg og planlegg!!! Men klare æ å fullføre nåkka... I think not!!!

Nu MÅ æ gjøre nåkka!!!! Skjønne ikke korr du hente kreftan fra... Æ beundre dæ! Skulle ønske æ hadde halvparten av din vilje styrke.... Ja ja æ får nu i allefall inspirasjon av å lese db di og gjennom alle de fine kommentaran fra dæ.

Klem fra Ellen!
Pansy❤️2. februar 2003
Supert!! Gratulerer med 76-tallet!
Vil få takke deg for den kjempe gode og oppmuntrene kommentaren i db mi. Det går lettere med litt støtte fra dere her!
Klem fra Eva
storemy😄3. februar 2003
Takker for din gode støtte og oppmuntring Bente. Og det er så herlig å lese dagboka di, du er så flink og skriver på en sånn måte at andre får opp motivasjonen sin.
Ønsker deg en strålende uke!
Klemmer fra Aina
Texas❤️3. februar 2003
GRATTIS BENTE!!!

Er det mulig!? sier bare jeg. Du er SUPERFLINK!!!!

MonicaR😊3. februar 2003
Slutter med til gratulantene!
Monica
Tarangai❤️3. februar 2003
Gratulerer!!!
Det meste er visst sagt om hvor flink du er *S* så jeg slutter meg til det de andre skriver her.
Knallbra Bente!!!
Stooooor klem
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
favorita86❤️11. februar 2003
Vil bare sende deg en varm og hard oppmuntringsklem jeg. Skal se du ser lysere på det etterhvert. Det er alltid lys i den andre enden av tunnelen.

Stor klem fra meg
Texas❤️11. februar 2003
Hei Marianne!

Uff, virker ikke som du har det så veldig bra nå nei. Det gjør ingenting at du skriver om hvordan du har det vettu. Det har jo litt med slanking å gjøre det også. Det er jo grunner for at vi veier for mye og må slanke oss. Trøstespising f.eks som jeg iallefall har holdt på med. Så hvis du vil skrive om hvordan du føler deg så er det helt OK!!!

Håper iallefall at du finner ut av ting og føler deg bedre snart!!! Tenker på deg!
Stooor klem fra Lena:)
anka🌙11. februar 2003
No veit eg nesten ikkje kva eg skal skrive. Kanskje det hjelp om du klarer å skrive om det til oss andre? Dersom du føler for det må du berre gjere det, det er derfor vi er her. For å hjelpe kvarandre gjennom kneikar.

Ein god klem frå meg til oppmuntring.
Pusen❤️11. februar 2003
Vet det-det skal ikke mere til enn en liten kommentar innimellom, også knekker man helt sammen. Har hatt et par sånne dager jeg også. Da er det godt å ha en sånn side hvor man kan skrive akkurat hva man vil uten at noen trenger å vite hvem man er. Best å bare få det ut sånn at man kan se forbi sånne dumme ord! Få det ut og ikke sitt og vri og vreng på tankene så mye-det fører sjelden så mye godt med seg...

Og, forresten, en ting til: Det ER lov å synes synd på seg selv innimellom!

Håper dagen din blir bedre! STOR oppmuntrende klem fra meg :)
Malene❤️11. februar 2003
Ble lei meg Marianne sa jeg leste at du ikke hadde det godt idag,forstår at det er noe du strir med og håper bare at du snart ser lysere på ting(uff,jeg er ikke noe flink men sånn,og vet ikke helt hva jeg skal si til deg).

Men jeg sender deg noen varme tanker,og håper at ting snart ser annerledes ut.

Stor klem fra Malene
Bilde
Pusen❤️11. februar 2003
Ja, disse gutta er ikke alltid så greie... Man skulle tro de kjenner deg litt bedre etter hvert, men av og til så ramler det ut kommentarer som bare går rett inn i hjertet og vrir rundt som en kniv. Også sårer det ekstra mye når det kommer fra akkurat dem...

Håper dere finner ut av ting. Ikke lett når det hangler etter så lang tid :/ Ja, vi tar litt og litt! En ting om gangen! Lykke til, da :)
ifIcould❤️11. februar 2003
Det er lov til å synes litt synd på oss selv, en gang iblant. Få det ut, skrik og grin, gjør det du føler for å gjøre. Så blir dagen bedre, iallefall neste dag.
Vil sende en god varm klem over med ekspressfly, så har du den iløpet av en halvtime!!!

Du er ei superjente, Marianne! Ikke glem det!!
mari❤️11. februar 2003
Det finnes dager som er vanskelige å takle - der alle problemer vokser seg kjempehøye inni oss, og truer med å kvele alt det positive som tross alt finnes. Og akkurat da - midt i alt det sorte - er det nesten umulig å se at livet har lyse sider også. Men de lyse sidene finnes heldigvis - og med masse positive og oppmuntrende tanker fra alle oss så håper jeg at dagen blir litt lettere etterhvert :)

Store og varme klemmer til deg fra
Mari
Texas❤️11. februar 2003
Leit å høre Marianne, håper dere finner ut av det.
Vet at du ikke kommer til å trøstespise for da står jeg plutselig utafor døra di med et utrooolig surt tryne..hi-hi
Jepp, vi tar litt og litt:)

Stooor godklem til deg Marianne
Sola❤️11. februar 2003
Hallo!
Ikke godt nei dette. Får si som jeg sier til min datter - som heter det samme som deg - : Stakkars lille snuppe-luppa. Håper det er noe som bare går fort forbi... Disse sidene - eller skal jeg si dagboka di, kan du jo skrive om akkurat det som passer deg, ingne kan bestemme hva du skal si, og jeg har selv brukt disse sidene når det har stått på som værst. Og bare å få skrevet ned hva man tenker eller føler, eller det som plager man, er skikkelig godt!!!
Skal sende deg noen varmesolstråler så kanskje du føler deg litt bedre i hvertfall... ~~~~~~~~~~¤~~~~~~¤~~~~~~~~¤~~~~
Stor god-bedrings-klem fra Sola, som ble litt lei seg når du ikke har det bra.
ANKA💔11. februar 2003
Dette var skikkeleg trist å høyre. Sjølv er eg samboer på 9 året. Det er ikkje alltid like enkelt sidan eg aldri har hjelp til noko i heimen, men vi heng no saman likevel. Vi skal neimen ikkje la ein mann få lov til å knekke oss eller kva?

Håpar at det ordnar seg for dykk slik at dagane vert lettare å takle.
minna☹️11. februar 2003
Kjenner til de dagene, uansett hva som har utløst dem føler man seg helt jæv...

Håper dagen din blir bedre etterhvert!
Anitra😀11. februar 2003
Hei, hei Marianne!

Ser at du ikke har det så bra...Håper at det snart går over!

Klem, Anitra
Bilde
virgo❤️11. februar 2003
Hei Mariannemor

Uff...høres ikke ut som om du har hatt det så bra i dag nei. Men i db di har du lov å skrive hva som helst vet du...og av og til så hjelper det bare å få skrevet det ned.

Noen ganger så tårner det seg bare opp...og plutselig så sier det bare stopp. Det signalet skal du ta på alvor. Det kan jo bety at du trenger å stelle litt godt med deg selv, og slappe av litt.

Prøv å kose deg i dag nå da, det fortjener du vet du...så håper jeg at det ser lysere ut i morra

STOOOOOR TRØSTEKLEM FRA BENTE
ogo❤️11. februar 2003
hei marianne! jeg skjønner at du er litt uttafor idag. men du skal se at det ordner seg. lag litt varm kakao og se en dårlig komedie. det hjelper alltid!

takk for kommentaren i db''en min! men jeg lurer på en ting: er det veldig dumt å droppe ut kveldsen? for det blir liksom ingenting av den i helgene når jeg er ute!

og forresten er det bare tulliball dette med at du er gammel. mamma som er godt passert 50, sier enda at hun ung og frisk! jeg er sikker på at du stråler!

håper ting fikser seg for deg! kommer innom imorgen og ser til at ting blir bedre! ingen her inne skal være lei seg! stor klem fra martine!
HelenaX❤️11. februar 2003
Hei Marianne!

Håper du føler deg litt bedre nå! Og hjelper det å lufte ut sånne ting her inne, så gjør det! Slankedagbok ja, men også en plass der man kan lufte ut problemene sine! Det gjør jo vi alle fra tid til annen, så lov meg at du ikke har dårlig samvittighet for det!

Krysser fingrene for at det blir en bedre dag i morgen, og at det ikke er for taust mellom deg og samboeren så lenge! Alt det beste!

Klem fra Helena
Blomsten💔11. februar 2003
Hei Marijoh....

MANNFOLK.........kast dem i bøtta og la dem bli der en gang....

Gråt ut..Det kan være ganske sårende med bemerkninger som blir kastet ut uten noen "sladding". . OG da..da er det faktisk lov å være litt lei seg! Spesielt siden jeg vet hvordan det er å skulle kjempe litt for at man faktisk skal ha det bra sammen.
..men skjønner han hva han sa? Det er det jeg lurer på noen ganger..........
Ja, for håper dere får ryddet opp i dette her. Kjenner på egne følelser når jeg ser dere ikke prater sammen. Er der til tider selv. Orker ikke å bråke. Bare fungerer. Så håper dere får ryddet opp!!...
Ikke slit deg ut da Marijoh!!! Ta vare på deg selv.!!
<<<<SENDER MANGE GODE TANKER OG TRØSTEKLEMMER>>>>>>>

:..og du...snakk i vei både med venninner og øs ut eder og galle om det trengs. Det er alltid deilig. Da er det lettere å ta det første skrittet til å lappe sammen igjen!!..

..og du..håper det ordet som ble sagt...faktisk er tilgivelig. Vet ikke hva det var..og skal ikke spørre!! Jeg håper bare morgendagen din blir bedre!!!!!

Ja, for Marijoh....vi vil jo ha deg tilbake i godt humør og lage igjen!!

Hilsen meg
Blomsten.........som lurer på hvorfor jeg og alle andre kan være så "grusomme" noen ganger når vi<--les jeg..slenger ut bemerkninger..som jeg vet sårer!!..Hmmm......?????
blueberry❤️11. februar 2003
En god klem kommer her flygende til deg, håper du får en mye bedre dag i morra.
Stor kos fra an-elisabeth
Bilde
-Jente20😟11. februar 2003
Hei Marianne!

Jeg fikk ordntli vondt da jeg leste innlegget ditt. Leste det ikke før ikveld jeg da..å da virket det som om du kansje var i litt bedre humør..
Jeg håper det!

Er ikke noe gøy med slike kommentarer fra mannen nei..Forstår godt at du blir lei deg!
Men man har lov å være deprimerte en gang i blandt. Håper det går bedre med deg og at du har stelt litt godt med deg selv i dag,for det fortjener du. Du er så flink med slankinga og utrolig flink til å støtte andre på disse sidene...

Ikke gi deg nå,du er på god vei!

Mange klemmer fra Christine!
Bilde
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Sampli😄25. april 2003
Hei igjen!
Klem til deg for at du er så flink og arrangerer konkurranse, slik at vi alle kan få litt ekstra inspirasjon!Tenkte jeg skulle innrapportere startvekt, som for meg er 73.8kg, og ønske deg en deilig helg!
Ha en flott slankedag!
Hilsen Sampli
MARI😉25. april 2003
Heisann Pernilla!

Takker for innbydelsen til 5-kilos:-)
Men siden jeg allerede har "hengt" meg med på Malenes Sommerklubb overlater jeg plassen til andre. Og det ser ut til at du få full pott!
Så vi får heie på hverandre - og takke og bukke for at noen gidder å dra i gang sånne tiltak som dette!

Lykke til til alle sammen!

Ståpåklem fra Mari
Blondine😄25. april 2003
Hei:)
Dette blir spennende med så mange påmeldte!! Moro at noen finner på sånt:)
Vekta i dag er på 65.0 kg.

Ha en fin dag!

Klem fra Ingvild
anka123😵25. april 2003
Ja da er konkurransen endelig igang. Startvekten min er 90,3. Spennende å se hvor mange kilo totalt vi klarer.

Lykke til alle sammen.

klems
cyan😄25. april 2003
Hei! Dette blir gøy :) Satser på at dette blir det store sparket jeg trenger! Du kan notere 75.6 kilo på meg.

cyan
Blondie78😊25. april 2003
Grattis med jubileum! Jeg har snart 1 års jubileum her inne jeg... Skulle gjerne greid å gått ned mer enn det jeg har gjort jeg også. Men jeg syns vi er flinke som holder oss her inne og ikke "feiger" ut når vekta går litt i mot oss.
Vi får stå på nå, og så skal vi kjempe oss ned noen kilo til i denne konkurransen.
Ha en super helg! Kos og klem Monica
Chriztina😊25. april 2003
Min vekt i dag er 64.4! Tusen takk for at du steller i stand med en slik konkurranse, det er virkelig motiverende:o)

Gratulerer med 300 innlegg(WOW)!! Ha en fin helg.

Klem, Chriztina
Bilde
Bonita❤️25. april 2003
Hei, hei,
vekta mi idag er 72.5.
GOD HELG,
klemmer :-)
godtegrisen😉25. april 2003
Heisann Pernilla,
er ikke så veldig flink til å følge med på sånne konkurranser...Men tusen takk for invitasjonen uansett!
Ønsker deg lykke til! Det er mye jobb som du sier!
Ha en riktig god helg!
Toto😌25. april 2003
Heisan

Min vekt i dag er 68 kg.
Gratulerer med 300 innlegg, du har da ihvertfall hatt nedgang, 10 kg så vidt jeg kan se, og det er vel noe å glede seg over!!!!
GOD HELG!

Klem fra Toto
Paskelilje25. april 2003
Juuhuu..
veier 71,4 i dag... 60 neste fredag!!!!! *overoptimistisk*
FancyFace25. april 2003
Heei!
Jeg har også lyst til å være med på konkurransen! Hehe.. Så flott at noen finner på noe slikt! :) Startvekt: 62.5 kilo!

Ønsker deg en superduper helg! :)

Klemmer fra FancyFace
tutu😉25. april 2003
Heisann

Er det forseint å melde seg på til konkurransen?
Visst ikke, viljeg gjerne være med.
Min start vekt er på 62.2.

Gi en lyd om det er greit.

Ha en fortsatt strålende helg.
Klem fra Trude
berta😌25. april 2003
startvekt: 93,6!

dette skal jeg klare, er superinspirert!!! jiiihaaa!
Helena😄25. april 2003
Wuhuuu for Pernilla!!! Dette blir gøy! Jeg er med. Vekten min viste 76,3 kg i går, i dag har jeg ikke fått veid meg... har vært en fryktelig rar dag, se i dagboka. Er for trøtt til å fortelle nå!!! Du hører fra meg igjen om en ukes tid! Ta ta!
¤tiili¤😌26. april 2003
hei!

grattis med 300 innlegg! hihi :o)
i går veide jeg 62,5 :o)

håper du får en deilig helg!

*klems*
Nin😃26. april 2003
Hei!
Synes du er kjempeflink som styrer med dette her!
Vekten er i dag 72 - har faktisk gått ned 2 kg siden jeg starte for snart 14 dager siden! Fikk ikke tid til å stikke innom dagboken i går (fredag).
Ha en god helg!
Nin
Emilie😄27. april 2003
Tusen takk for hyggelig kommentar og invitasjon til konken.
Er det for seint å melde seg på nå? Hvis ikke: jeg veide 85,1 på fredag.

Du er ei skikkelig ståpåjente, jeg blir i godt humør bare av å lese innleggene dine. Sånt motiverer!

Klem Emilie:-)
Line M28. april 2003
Hei.... Er det plass til en til ????
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
kursiv😑19. mai 2003
Hei Xenica :-)

Bra innlegg, som vanlig!

Mote- og slankeindustrien er noe som stadig opprører meg. De aller fleste produktene er lureri og kvakksalver, dessuten tar de først fra oss egenverdet for deretter å ville selge den tilbake til oss i dyre dommer.

"Riktig" vekt og utseende kan ikke gi oss egenverd, selvtillit og selvfølelse. Det må vi finne helt andre steder.
Blant annet må vi kvinner bli flinkere til å støtte hverandre i steden for å hjelpe menn med makt å tjene penger på vår usikkerhet. Det kan vi gjøre ved å oppføre oss som vi gjør her inne på disse sidene ute i det virkelige livet også: Hjelpe hverandre, fokusere på det positive, vise solidaritet og støtte og ikke baktale hverandre.

Varm klem fra Kursiv
Athena❤️19. mai 2003
Kjære deg! :o)
Tusen tusen takk for kommentaren i dagboken min i dag... :o)
Du og sampli er noen herlige mennesker!!
Nå føler jeg meg faktisk motivert til å INVITERE "svigers" oppover i sommer....!
:o)
Og om det du skriver i dag... Kunne ikke vært mere enig!
Jeg er sikker på at i morgen blir en gla-dag og at du får gode resultater på vekten... :o)
Jeg har akkurat fått slike gangstaver og trinnteller, så i kveld blir det langtur for å prøve dem... :o)
Jeg har fri hele denne uken, så nå skal jeg virkelig klare dette... Skal ut på langtur med stavene hver kveld og i ettermiddag skal det handles inn ganske mye sunt...
Og _det_ blir nok en dyr affære... *sukk*
Hvorfor skal det absolutt være så dyrt å leve sunt.. det burde jo være motsatt...? Jaja.. Man får bare prioritere det... Man har tross alt en del igjen for det... :o)
Kos deg og ha en virdunderlig dag i solen... :o)
Jeg er forresten fra Finnmark :o)
Nok en gang.. Tusen takk!!! :o))
Stor klem fra Athena.. :)
Bilde
Marion😉19. mai 2003
Hei, Xenica! Skal vi tippe på at du ser tosifret i morgen? Eller iallefall snublende nær? Hadde som vanlig stor glede av innlegget ditt!
Ha en fin dag
Klem fra marion
knoll19. mai 2003
Du nevnte garn, det er garn til å strikke med du mener??
Mora mi strikker utrolig mye, og jeg har fått henne til å legge opp til dukkeklær flere ganger for meg. Vil da sitte å strikke om kveldene, slik at jeg glemmer kjøleskapet...
Har vel begynt på 2-3 prosjekt, men ingen av de er ferdige, det blir mora mi som overtar. Det er så Vaskelig...
Leia❤️19. mai 2003
Nok en gang enig med du :-)
Ville i grunnen bare innom og ønske en riktig god dag!

Ha det bra da!

Klem fra Stine.
Vildemor😀19. mai 2003
Helt riktig. Man skal ikke ha dårlig samvittighet, men likevel så sniker en svart stemme seg fram og sier: "Hadde det ikke vært for denne utskeielsen ville du gått ned enda mer..."
AKK ja...!
Ellers må jeg si innlegget ditt var SUPERT. Fikk meg i godt humør. Tror jeg må legge turen fast innom boka di! Blir iallefall ikke dummere!

Vildemorklem!
elisa29😌19. mai 2003
Hei på deg!
Jeg, i motsetning til deg, likte veldig godt Bridget Jones. Men du har rett i det du sier. De lar en som er helt normalvektig bli framstilt som overvektig. Og det er det som er kvalmende. Jeg forstår ikke at folk ikke kan se hvor mye penere det er med kvinner med former, kanskje noen kilo over det normale til og med, istedet for streker som ser syke ut. Bena stikker ut både her og der. Ansiktet ser innhult ut. Haka stikker frem som hos en heks fra beste eventyrbok.
Det er absolutt ikke mitt ideal. Og det er ikke pent.
Jeg satt og så på God Kveld Norge på lørdag, hvor de viste et innlegg av hu som var med i Robinson. Hun fikk meg til å tenke på akkurat dette. Hun hadde en kropp som kommer under det jeg kaller mitt ideal. Akkurat passe. Kanskje litt mer.
Det er slik jeg ønsker å se ut. Og da driter jeg i de som sier at det er for mye. For jeg tror faktisk det er en mindre del av befolkningen som sier det. Menn synes det er mer sexy med en kvinne som har litt for mye, enn for lite.
Modeller som er så tynne at....ja, hva kan man si. Det er mange mannlige klesdesignere som er homofile, og de forelsker seg i menn, som er skapt uten de formene vi kvinner er skapt med. Og da kan det være de også skaper klær som egentlig i deres øyne kunne vært kledd på mannfolk. Mannfolk har ikke hofter, modeller har ikke hofter. Menn har ikke pupper, modeller har ikke pupper. Jeg tror ikke en normal mann synes disse tynne modellene er noe flotte. For normale menn liker former. Former er sexy.
Kanskje det er det at vi er såpass overvektige som vi er, som gir oss den fordelen at vi ser det på den måten.
Jeg har min ideal kropp som jeg ønsker å lande på til slutt, men hvis jeg hadde fått valget, om å sett ut som jeg gjør nå, eller å være syltynn, så hadde jeg nok alikevel valgt syltynn.
Men heldigvis, jeg får mer enn de to valgene.

Jeg må takke deg, Xenica, jeg har slitt litt i går og idag med negative følelser som dukker opp av og til. Men å lese her, og skrive her, fikk meg igjen tilbake til det som denne gang skal gjøre meg tynn. Nei, ikke tynn, det passet ikke akkurat å si etter dette temaet. Nei, jeg bruker heller mindre enn det jeg er.

Og lykke til i morgen og veiedag. Gleder meg til å se hvordan det har gått med deg.

Klem fra Elisa!
mai😉19. mai 2003
Takk for hyggelig kommentar til vektkurven min. Den ser ganske fin ut, ja. Synes nesten det er litt ufortjent, for jeg har egentlig ikke slitt noe særlig. Kanskje det er det som er selve hemmeligheten? Komme inn i jevnt gode vaner, uten å få panikk om man unner seg litt ekstra av og til. (Men ikke for ofte og for mye selvsagt....) Selv om jeg gjerne vil ned i vekt, nekter jeg å kalle det "slankekur" - blir helt dårlig av det ordet! Minner meg om alle tidligere forsøk som har medført høyere vekt i stedet for lavere.... Dessuten skal det jo ikke være en "kur", men varige endringer for bedre liv og helse. Når det gjelder vektkurven forsøker jeg også å huske at jeg la på meg flere kilo i april, og at grunnen til at det hittil har gått så lett kan være at disse heldigvis ikke hadde fått "festet seg" skikkelig.

Ellers vil jeg si at du er utrolig reflektert og formidler mange kloke tanker. Kjenner meg igjen i mye av det du forteller, og utfra alle kommentarene du får er det tydelig at det samme gjelder mange andre også. Skulle ønske mange flere enn brukere av slankere.com fikk glede av det du skriver. Har du vurdert å skrive bok?

Lykke til videre!
mai
pippi7519. mai 2003
Heisann!
Ja helt sant det du sier om at følelsene enkelte ganger svinger mye når en slanker seg. I går var jeg overlykkelig over å ha gått ned noen få gram, i dag er jeg litt skuffet over å ha gått de samme grammene opp igjen. Er jo nesten til å le litt av når en tenker etter. Så godt at det går så flott med deg. Glad at du fortsatt er like motivert og sprudlende.

Du må ha lykke til med veiing i morgen!

Stor klem fra Pippi!
jbrus19. mai 2003
Takk for innlegg i min dagbok. Måtte innom å se hvem du var. Du skriver kjempe bra og jeg er heilt enig. Håper det går bra på vekta imorgen. Stå på.

Nybygnneren June
cyan😃19. mai 2003
Skulle bare ønske deg lykke til med veiingen i morgen. Du kan sikkert vinke takk og farvel til 100-tallet da ;)

klem cyan
Karina😉19. mai 2003
Hei xenica.

Som vanlig et supert innlegg. Takk for at du er her med dine reflekterte innlegg.

Ville bare ønske deg lykke til i morgen. Du får nok bra resultat så flink som du har vært.

Stor klem fra Karina.
Viola19. mai 2003
Sannelig, her var det ihvertfall endel å være enig i...men det der om Bridget Jones skjønner jeg ikke. Enten har jeg misforstått hele poenget med den filmen, eller så har du: Det handler da ikke om ei tjukk jente? Den filmen harselerer da ikke med størrelse?!? Den harselerer med ei jente som TROR hun er tjukk, og som TROR hun vil bli lykkelig og at alt annet vil bli bra når hun blir slank...akkurat slik som de aller fleste av oss som er her inne gjør...ihvertfall innerst inne. Men takk og lov, mannen elsker henne på tross av alle hennes tvangstanker (IKKE på tross av hennes kilo!). Slik som mange av våre menn gjør...det er ikke kiloene som står i veien, først og fremst...likevel slanker vi oss mer eller mindre som gærninger hele hurven!

Men det var Bridget Jones. Jeg synes for så vidt det er mye mer interessant at den boka (gørr kjedelig som den er med alle sine detaljerte kalori-utregninger og talte sigaretter...ikke ulikt deler av denne slankedagboka kanskje?) er blitt en slik heidundrande suksess. Det forteller mer omm dem som leser den enn om boka, spør du meg! Men har folk egentlig skjønt hva den handler om? Eller har de fleste, som du, misforstått, og tror den er en harsellas med fete kvinner og en forherligelse av den slanke kvinnekropp? En oppmuntring til å leve et liv i stadig selvbebreidelse over de sist inntatte kalorier? Er ikke denne boka tvert imot en ironisering over kvinners fiksering på nettopp dette? Eller kanskje jeg tillegger Helen Fielding for edle motiver...kanskje hun rett og slett ikke har skjønt poenget selv, eller kanskje hun har vært beregnende som bare f.... og har skrevet boka for å tjene på alle som ser på Bridget som en kjær søster i lidelsen, og ikke aner hva ironi betyr...Velvel, det kan hende jeg tar munnen litt full...må innrømme at den kjedet meg såpass mye at jeg ikke orket å lese den. Men filmen derimot synes jeg var virkelig morsom!

Ellers var det som sagt mye her å være enig i. Alt dette om maler og idealer og Hollywood...men likevel: Let's face it: Vi er her inne for å slanke oss! Det er jo derfor vi er her! Så egentlig blir det hele en eneste stor selvmotsigelse, gjør det ikke? Hvis det er så fantastisk å være overvektig, hvorfor strever vi på som vi gjør, år etter år noen av oss, opp og ned og opp og ned? Det er tross alt en kjensgjerning...og vi kan sikkert alle ha mye på hjertet når vi skal forsøke å utdype den siden av saken.

Bare en liten snutt til slutt. Jeg kommer aldri til å være fornøyd med å være en dårlig orginal...og det håper jeg ingen andre her inne heller noen gang vil være! Finnes de forresten? Ihvertfall ikke her inne vel?? :) Vi er og skal være GODE orginaler...ja rett og slett helt enestående hver enkelt av oss! Ingen over og ingen ved siden! LET'S GO FOR IT GIRLS/BOYS!Kilo eller ikke: Vi er orginaler av ypperste kvalitet!
Hilsen Viola
PS: Beklager at det ble så langt men jeg fikk blod på tann...det tror jeg du har forståelse for Xenia!:)Frem for iver og engsjement!
Xenica19. mai 2003
Jo Viola, slik kan man også se på det. Det er jo til syvende og sist snakk om hvem som ser og hvem som tolker (med tanke på BJ dagbok). Noen ler, noen griner alt etter hvor langt man har kommet i prosessen. Jeg ble nå engang bare forbannet!
Selvfølgelig er vi her for at vi vil slanke oss, alle vil vi ned i vekt, av forskjellige årsaker. Det er oss som er store som ikke lengre orker belastningen av å være så stor, og det er de som er normalvektige som vil holde vekta, eller gå ned ennå mer. Å hvorfor ned ennå mer, fordi kroppen fortsatt er en belastning eller fordi følelsene skriker at det må være slik? En del her inne (inkludert meg selv), sliter ikke bare med litt ekstra kilo, men også et selvbilde som av forskjellige årsaker har blitt mer eller mindre negativt. Å da er det ikke lengre bare snakk om å slanke, ikke lengre bare snakk om å se alle realitetene, skjønne alt å så er ting bra igjen. Hadde det vært så enkelt hade ingen trengt å slite seg gjennom hundrevis av kurer før målet nås. Men å slanke seg og å skifte livsstil, jo, to sider av samme sak. En som ikke har problemer relatert til følelser vil forstå dette enkelt, en som sliter med den psykiske biten når det gjelder mat vil trenge lengre tid. Men alle har nok drømmen om at alt vil bli så mye bedre.
Nei, det er heller ikke fantastisk å være stor, det er grunner til at vi vil ned, men personlig mener jeg at de grunnene må være relatert til våre drømmer og ikke drømmen om idealet, og der kommer dette med at det er bedre å være en dårlig original enn en god kopi.
Vi kan aldri bli noe annet enn oss selv, med både de dårlige og de gode sidene vi som mennesker har. Vi å streve etter å være oss selv fullt ut, ikke prøve å bli en annen. En som forsøker dette vil aldri bli noe annet enn en dårlig kopi, og da er det bedre å være en dårlig original, med de feil og mangler vi alltid vil måtte leve med, for ingen er perfekt.
Måtte bare få sagt dette, fordi utsagnet ikke handlet om vekten, men om følelsene.
Men flott at du får med hvordan du oppfattet filmen, det kan faktisk også være til hjelp for de som ble ennå mer nedbrutt av å se den.
Lange innlegg, vel, mennesker med sterke meninger har vanskelig for å bruke to linjer. Å, det er flott med meninger, flott med mange synspunkter, om ikke ville verden stått stille.
Takk for kommentaren.
Klem fra Xenica.
Viola19. mai 2003
For all del Xenica...jeg ser helt tydelig hva du mener! Og det var flåsete av meg å ta den om "bare gode orginaler"...for egentlig skjønte jeg vel hva du mente! Beklager! Men likevel: LET*S GO FOR IT! Som de supre orginalene vi er!

Joda, det er enkelt for en som ikke strever med den psykiske biten...men der har jeg kanskje ikke tonet flagg for deg, du er jo ny her. Ihvertfall er du ny for meg...jeg har vært her i over 2 år...og er ikke særlig overvektig, men er en forhenværende tvangsspiser med et frynsete selvbilde. Så for meg vil det å slanke meg alltid være fullt av selvmotsigelser. Og det jeg driver med nå, nemlig slanking av kosmetiske evt. innbilte kilo, er vel noe sånt som det den stakkars (i mine øyne) Bridget Jones drev med? Så er vel til syvende og sist jeg en av dem som så på henne som en søster i nøden, og elsket ironien og opplevde den som så befriende. Og felte noen tårer over henne...eller meg selv...i gjenkjennelsen. Og derfor vil forsvare henne med nebb og klør! Det kunne jeg gjøre fordi jeg ikke er mye overvektig, kanskje?
Vel, jeg har hatt mange flere kilo enn nå. Så jeg vet noe om det å være tjukk også. Men stort sett har "tjukkheta" mi sittet inni hodet, slanket meg første gang som 11-åring og har mer eller mindre drevet med det siden, og den tjukkheta er kanskje enda vanskeligere å slanke bort...nettopp fordi den ikke egentlig finnes? Hvem vet? Men her er det ikke meninga å sette i gang en diskusjon om hvem som har det verst, altså! Vi har alle våre egne grunner for å drive med dette her, og så får vi backe opp og støtte hverandre så godt vi kan etter beste evne og vilje!
Stå på!
Klem, Viola.
Xenica19. mai 2003
TUSEN TAKK VIOLA!
Ja, den forbannede tjukkheta, det er jo i huet den sitter. Å hver gang vi gråter, hver gang vi lider, hver gang vi finner en søster i nøden eller en fiende i kampens hete, så er det uansett i huet alt foregår. Skammen og skyldfølelsen, er jo ikke maven som taler, men huet.
Viola, det kunne ikke vært sagt bedre, det uttrykket der adopterer jeg, å jeg vil bruke det daglig å bli påminnet om det i situasjoner hvor jeg ikke lengre vil fordi jeg finner noe være sint på. Å en dag, når jeg bare selv kan forstå at det er i huet tjukkheta mi sitter, den dagen skal jeg søren meg se BJ en gang til, for den dagen jeg selv vil forstå det jeg sier jeg forstår (dette ble klønete,men du skjønner nok hva jeg mener), den dagen er jeg også på vei mot å oppleve det hele mennesket. Å et helt menneske er jo en original.
For all del, å svare eller kommentere er ikke å starte en diskusjon om hvem som har det værst. Nå kom dette med tjukkheta i huet frem, å jeg håper alle vil lese dine to ovenstående kommentarer, for de er begge riktige, på hver sin måte. Alt ser vi etter hvordan tjukkheta i huet vil ha det.
Denne siden kommer jeg til å printe ut, for den var en tankevekker, nå må målet mitt være å forstå det når det gjelder meg selv.
Å slutt aldri å skrive innlegg og kommentarer, du klarer å vekke andre, den egenskapen trenger vi her inne.
Tusen, tusen takk.
Varme klemmer, atter en gang, fra Xenica.
trudeluttan😃20. mai 2003
Hei Xenica!
Siden din er blitt litt av et diskusjonsforum!

Det er så mange interessante tema du tar opp her, vet du det? Jeg bøyer meg i støvet, og må få vie meg til dine meninger. Det forventes av andre at vi skal være slanke og veltrenede, pene og snille. Men hva mener vi selv? Hvorfor logger jeg meg på disse sidene hver dag? Er ikke det fordi jeg av hele mitt hjerte ønsker å være slank? Hvorfor vil jeg slanke meg? Er det fordi andre krever det, eller er det av min egen fri vilje?

DET ER JEG SELV SOM BESTEMMER OVER MIN KROPP!!!

Klem fra Trude
Hans😉20. mai 2003
Heisann Xenica!
Jeg ville bare si at du skriver om masse fint i dagboken din, kunne ønske jeg var like flink til det som deg. Du virker som å være meget målbevisst med slankingen og det er bra;) Samtidlig gir du andre inspirasjon til å fortsette, blant annet meg. Takk!!
Jeg er ikke som alle andre menn som du skriver om i dagens dagboken din, - jeg syns at kvinner skal få være akkurat slik de selv ønsker å være. Og jeg respekterer tynn som tykk, alle er mennesker. :)
Fortsett med den bra jobben,
Kos, Hans.
Tarangai😀20. mai 2003
Oj, her går det for seg !
Har ikke noe annet å tilføye at jeg har lest hver linje av disputten mellom deg og Viola. Meget interessant.
Og du, jeg likte både boka og filmen om Bridget Jones....men jeg ble aldri ferdig med bok nr 2....kanskje litt kjedelig likevel. Men filmen synes jeg var rasende morsom. Håper du ikke blir fornærmet for det.
Klem
Bilde
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
elisa29🌙23. mai 2003
En til som er våken i disse sene nattetimer!
"Ja, det er meg, hun med personlihetsspaltning" sa hun til damen, mens hodet ble dratt lenger og lenger inn i jakka, til det kun var nesen igjen.

Godt med en utblåsing, hva?
Tror jeg vet hvilket innlegg her inne som gjorde deg så sint.
Jeg ble også helt forbanna når jeg leste det. Hvem tror de at de er? Ærlig talt!

Men du får sagt det du, Xenica!
Og nå får du gledet deg over Idol-finalen i morgen.
Heier på Kurt, jeg!
Gaute har en fin stemme, men han kommer litt til kort i forhold til Kurt.
Og GP på lørdag!
Gud forby, om noe skulle ødelegge disse to TV-kveldene!

Ja, jeg elsker GP, og er stolt av det!
Jeg skal sitte å heie Norge frem til seier. Ihvertfall slik at vi får være med neste år.
Gleder meg litt mer til Idol. Kjempegøy!

Så er det kjempekjekt å høre at det fortsatt går bra med deg. Jeg tviler ikke et sekund på at du ikke kommer til å klare dette. Slankere.com uten Xenica, finnes ikke i mine framtidssyner.

Ha en god natt, drøm søtt!
Fredag i morgen, og helg-utfording!
Men det e`ke no problem for oss vel!!!!?

Klemmer fra Elisa!
Texas❤️23. mai 2003
Hallois Xenica.

Superbra nedgang siden sist jeg var innom deg. Grattis!!!:O)

Det er veldig godt å få blåst ut en gang imellom. Og hvis du kan gjøre det i dagboken er jo det helt supert.

Håper du får en toppers helg med Idol- og GP-finale:)
Stooooooooooooor klem fra Lena
rosaire23. mai 2003
Hei!
Först av alt, takk for titten i dagboka mi :-)
Du har saa rett i det du skriver! Det er forferdelig aa ikke bli respektert naar man först har klart aa ta det store skrittet aa söke hjelp! Og det finnes, som du sier, mange hvitfrakker som ikke viser noen empati. Tror ikke de ser annet enn ''sykdommen'' eller ''det fysiske problemet'', og slettes ikke PERSONEN bak, personen som faktisk sliter med dette.
Det er saa utrolig viktig aa se alle sider ved en sak, og aa ta alle aspekt med i betraktning.
Heldigvis finnes det noen som gjör det, og vi faar bare haape at vi er heldige og treffer paa dem.
Ha en fin dag, Xenica.
Klem fra Rosaire
Annemoh🙂23. mai 2003
du har så rett i det du skriver og det er deilig med en utblåsning. Jeg hadde jo selv en i går, etter oppførselen jeg møtte hos den idiotiske legen. Men gud hvor lettet jeg er i dag, pga div hyggelig og fine tlf jeg har hatt idag. Pluss at jeg ikke vil gå rundt å ha skyldsfølelse bare fordi jeg spiser noe jeg synes er godt og som jeg liker.
I dag skal jeg kose meg sammens med kjæresten min, han har lovt at vi skal ha det litt gøy i kveld, blant annet med å lære meg å danse. blir et morsomt syn hehe.
Gratulerer med nedgangen også, du er bare så utrolig flink og jeg er kjempestolt av deg.

Klem fra meg
Kursiv😊23. mai 2003
Hei Xenica :-)
Da jeg for første gang fant veien til helsevesenet for å få hjelp til det jeg omsider hadde innrømmet for meg selv var matmisbruk og spiseforstyrrelse sa legen min: "Det flyter mange uønskede følelser rundt i avløpsrørene i dette landet." Så det fins heldigvis gode leger også.

Derimot har vi historien om den sosialkuratoren jeg snakket med for å få hjelp da studiepengene mine var forsinket: "husleia kan vi hjelpe deg med, men matpenger trenger du ikke, du har jo mer enn nok å tære på."

Det gjorde jo ikke akkurat situasjonen min bedre, det var med et nødskrik jeg greide å la være å spise opp husleia på nærmeste konditori.

Noen mennesker, enten de er leger eller andre deler av hjelpeapparatet eller rett og slett bare folk vi møter i dagliglivet har en sosial intelligens som er dårligere utviklet enn hos kvelerslanger.

Vi får øve oss på å ta igjen, hjelpe hverandre å finne de riktige argumentene og replikkene :-)

Ha en fin dag
Klem fra Kursiv
Texas😄23. mai 2003
Hei igjen Xenica!

Takker for "Fedon-innlegget" fra deg i dag...hi-hi... Hvis han kommer og ringer på døren min skal han få lage Fedons himmelske ostekake. mmmmmm høres godt ut;)

Jeg stikker egentlig innom for å si at jeg ble utrolig motivert av innlegget ditt. Skal søren meg gjøre stas på Fedon ved å være superflink hele helgen:) Kun Fedon-riktig mat på denna jenta. Så får vi se hva vekta sier på mandag!

Tuuusen takk for motivasjonen!
Klem fra Lena
tess21❤️23. mai 2003
Det er kjempedeilig å
få blåst ut skikkelig en gang i blandt!!
Man er ikke menneske hvis man ikke trenger å gjøre det
noen ganger,serru!!
Takk for kos hilsen i db mi!!
STÅ PÅ videre,xenica!!
Kos deg med Både Idol og GP i kveld da!!
HEIA KURT!! *S*
Hilsen Therese
Athena❤️23. mai 2003
Hei Xenica... :o)
Hva i all verden... Finnes det virkelig slike leger?? I 2003??
Huff... Det er bra du fikk blåst det av deg og i tillegg fikk fortalt det videre.. Jeg har kanskje vært heldig med fastlegen, men det gjenstår å se.. Har ikke tatt opp dette med overvekt med han... Men det skal jeg gjøre når vi kommer fra ferie...
Tenk så mange som føler seg tråkket på etter slike legebesøk, men ikke vet eller makter å gjøre noe mere med det enn å ordne ny fastlege... Huff... Slike innlegg som dette kan derimot gi både mot og inspirasjon nok til å forfatte en klage mot leger og andre i helsevesenet.. De skal tross alt være der for oss, og kunne sende oss videre dersom de ikke kan hjelpe oss selv...
Ha en orntli deilig dag og kos deg både med GP og Idol, vel vitende om alle de som leser dagboken din og lærer en hel del... :o)

Stor klem til deg!! :o)
Bilde
Viola23. mai 2003
Amen!
Mange ganger har jeg tenkt på at det er noe galt med måten man velger ut hvem som skal bli leger. Det er jo så mange av dem som ikke passer i den jobben, rett og slett. En ting er at de ikke er glad i mennesker, men noen av dem virker jo rett og slett som om de ikke LIKER mennesker i det hele tatt!
Jeg har også truffet noen som burde få inndratt yrkestittelen! Glemmer aldri ei dame på Ullevål på røntgen som gjorde en undersøkelse av sønnen min, hun var så forferdelig...skulle vært meldt, men vi våget rett og slett ikke fordi vi visste hvor umulig det er å få has på dem, og at det kan slå grusomt tilbake når man prøver seg på denslags mennesker. Og siden det var sønnen vår som var syk og vi var redde for at det skulle gå ut over ham så torde i rett og slett ikke.

Fastlegen vår (som var super) mente vi burde melde det, men var enig med oss i argumentene for å la være! Det sier ikke lite!

Ellers vil jeg takke for det fine innlegget ditt igår. Det har fått meg inn i et bedre spor idag!
Takk!
Klem, Viola
Sampli🙂23. mai 2003
Hei igjen!
Huff da, det var nå som pokker så uheldige erfaringer med helsevesnet du har gjort deg da! Du har rett i en ting og det er at en må våge å kreve og sette grenser! Jeg ble faktisk kastet ut av kontoret til en behandlende lege en gang fordi jeg kjeftet ham opp... *ler* Jeg sa rett ut hva jeg mente og påpekte at det var mitt liv vi snakket om, og var han ikke interessert i å høre på meg, trengte ikke jeg å respektere ham heller. Ut på gangen bar det, og til en ny spesialist, som jeg er godvenner med i dag.
Helsevesnet er stilt overfor masse utfordringer, men om man kjemper og står på er det fullt mulig å få både god behandling og oppfølging, men det er min erfaring. Vi sitter vel alle med ulike erfaringer, og jeg er i kontakt med helsevesenet på ukentlig basis, på grunn av at jeg har en funksjonshemmet og en kronisk syk sønn. Jeg velger vekk det som ikke fungerer, og er kravstor, og i dag sitter vi med et tilbud fra det offentlige helsevesen jeg er fornøyd med, men at det har vært en kamp - det skal jeg skrive under på! Og man skal være talefør og ikke konfliktredd mange ganger... Gudene skal vite at jeg har opplevd mye rart i møtet med helsevesnet, tragisk når det står på og komisk i ettertid. Der har jeg mange historier der....
Er det nødvendig, klag til den kommunale overlegen, eller inn til fylkesmannen om det trengs. Vit rettighetene dine og still krav.

Enkelte arbeider skjorta av seg og andre er udugelige, sånn er det i helsevesnet, sånn er det overalt.

Nei, nok om det!

God helg Xenica! Kos deg og vær snill med deg selv og mannen din!

Stort smil fra Sampli
elisa29😵23. mai 2003
Auuuuu! Det gjorde vondt, jo! Trenger du ha så spisse skotupper??????????
Nei, ikke vær redd, Xenica! Jeg skal nok ikke la deg stå alene med selvlaget drakt neste 17 mai. Jeg er her, en plass i dette landet, lik stolt, like flott som deg!
Jeg har faktisk kommet lenger enn jeg normalt pleier når disse
NÅ-VIL-JEG-HA-BUNAD, brølene, som alltid kommer etter en 17 mai.
Jeg har ikke vært å handlet, men planleggingen er godt i gang. Har tegnet opp en skisse, lett litt rundt på nettet etter ideer, ja, jeg må stjele litt ideer fra her og der. Min kreativitet er ikke så god at jeg klarer det kun fra hodet. Men "min-drakt" skal det bli. Det skal ikke finnes èn makan.
Mønster kan jeg heller ikke lage, og min mor nekter å sy uten mønster, noe hun heller ikke kan lage selv. Så jeg må til byen for å se i bøker om jeg finner en vest som kan minne litt om det jeg skal ha. Bare formene, så kan vi heller justere på utseende. Skjørt er jo ikke så vanskelig å finne mønster til. Og skjorten, ja om jeg kjøper en, eller syr det og, den tanken tar jeg etterhvert. Det er vesten som er den viktigst delen av min drakt. Det er den som skal bli "meg".
Ååååå, jeg gleder meg!
Sølv har jeg tenkt litt på. Skal ikke ha så masse dilldall. Men lurte litt på om jeg ville ha bronse istedet for sølv. Hvis jeg finner det jeg vil ha i bronse. Har ikke peiling på det egentlig. Men jeg kan jo gå å kikke!
Uansett så skal i hvertfall jeg og mor snart til byen for å se etter mønster på vest. Og hvis jeg ikke finner mønster, så skal jeg kontakte noen som kan lage mønster.
For nå er jeg så bestemt på at det skal bli alvor dette her.
Og må jo ha et eller annet over, et skjal e.l. Og veske. men det tar jeg til slutt. Drakten skal jo se ut som en folkedrakt, men noe litt utradisjonal. Vesken skal ikke være slik typisk bunadsveske, men den må jo stå i stil.
Ble igjen helt total gira!
Nei, vi skal nok stå sammen om dette og.
Og her drar jeg også på meg noen knall-spisse sko, og sparker deg i ræva.

Jeg er enig, det med at størrelse ikke betyr noe. Og large, kommer til å være kjempestolt hvis jeg en gang kan gå med det.
Jeg må si, når jeg har på meg en jakke, i størrelse xxxlarge, eller det står BB 3xlarge, e.l., og jeg setter meg ned på en stol, tar av meg jakka som jeg legger over ryggen bak, så tenker jeg alltid på de som sitter bak, som leser dette. Så jeg må alltid skjule lappen, eller klippe den av.
Som om jeg skjuler kroppen min for det?????
Litt teit, egentlig!
Men, men, de tankene, de tankene. De er der!

Den retten som venter deg på restauranten er sikkert kjempegod. De er flinke til å dandere mat, fett eller ikke.
Var vegetarianer en periode i mitt liv, noe jeg godt kunne ønske å bli igjen, og ble ganske imponert over hvor fantasi noen restauranter hadde. Hadde en gang en rett, bestående kun av forskjellige grønnsaker, og fløtegratinerte poteter til.
Det er noe av det beste jeg har smakt. Det var noe i sausen som var bare helt fantastisk. Ikke akkurat sunt med fløtepoteter, men jeg var ikke på slanking da.
Noen gjør alt de kan for å gjøre de med litt spesielle ønsker fornøyde.
Så jeg er helt sikker på at maten din i kveld blir kjempegod, og noe du kan glede deg til.
Og etterpå kan du gå hjem med en god følelse av å ha spist sunn og god mat, mens de andre er fullstappa av kalorier og fett.

Han en super kveld.
Og tenk: 17 mai 2004. 17 mai 2004. 17 mai 2004.

Stor klem fra Elisa!

Ps! Webmaster har fått slått sammen den gamle dagboka mi til den nye. Hurra!


elisa29😊23. mai 2003
Hadde ikke hatt noe i mot å fått en hilsen fra Kurt. Elsker den gutten. I musikkens verden, vel og merke! Er snart 30, og bør vel være ferdig med disse ungpike-nykkene. Men, uansett, 30 eller ikke, blir helt matt av den stemmen. Og gleder meg til i kveld.
Fortsetter vi sånn, frem og tilbake med kommentarer, så blir ihvertfall alle disse planene vi har virkelige.
Ble ennå mer gira da kommentar nr. 2 kom fra deg.
Har også tenkt litt på rødt og sort. Skjørtet blir uansett sort. Er ikke helt sikker på farven på vesten, men rødt har vært i tankene. Kanskje litt brunrød. Ahhhhh, vi får se.
Det er kjempegøy at vi gjør dette sammen. Selv om vi ikke akkurat sitter side om side og syr og tråkler, så er det en virkelig motivasjonsdrift. Skal lage vår egen designer-folkedrakt. Vet ikke om jeg klarer å vente til 17 mai. Er såååå lenge til. Som en liten unge, ropte hun det ut!

Fortsatt en god dag til deg.

Kurte-klemmer fra Elisa!
prestige😌23. mai 2003
Hei babe :)

Takk for innlegge, beklager at jeg ikke har skrevet tilbake før..men har hat d travelt i d siste :) Endelig ferdig med alle heldagsprøver og foredrag..har en prøve igjen på tirsdag, så er d en uke til eksamen..*puh*

Leste dette på proteinfabrikken.no :

Hva er protein?

Protein er de grunnleggende byggesteinene for kroppen, eksakt så er proteiner bygd opp av aminosyrer som er det grunnleggende byggemateriale for muskulaturen. Muskelvekst, restitusjon og vedlikehold av kroppen kan ikke skje uten tilførsel av nok protein. Hvis du får underskudd på protein vil kroppen bryte ned muskulatur for å få nok tilgang på protein ikke særlig fordelaktig for god helse.

Hvorfor trenger jeg protein?

Protein er de grunnleggende byggesteinene for livet, protein og kun protein tilfører kroppen aminosyrene du trenger for å holde immunsystemet i topp stand, din naturlige hormonproduksjon, produksjon av enzymer, negler, hår, blod og indre organer er avhengig av proteiner for å fornye seg. Husk at ordet Protein kommer fra det greske ordet proteios og betyr, det første eller det viktigste.

Hvilke matvarer inneholder protein?

Mange matvarer inneholder protein, men noen inneholder selvfølgelig mer enn andre. Mat som rødt kjøtt, fisk, kylling, egg og ost er protein rike matkilder. Imidlertid kan det være vanskelig å få seg nok protein igjennom vanlig kost uten å tilføre for mye mettet fett, varierende protein inntak fra forskjellige protein kilder er meget viktig, en måte å unngå for mye dårlig fett og få variasjon i protein inntaket er å bruke protein pulver.

Hvor mye protein trenger jeg daglig?

Hvis du trener eller er på diett eller slankekur, trenger du mer protein enn en som har lav aktivitet, ingen tvil om det, du vil konstant legge mer belastning på kroppen og det vil kreve mer aminosyrer for å vedlikeholde og opprettholde muskulaturen – i tilegg vil du ha et høyere behov for å ha nok byggesteiner for å bygge og vedlikeholde muskulatur. Standard regnestykket er å gange mager kroppsvekt med 2 for de som trener 3-4 ganger pr uke. Dvs for en person på 70 kg vil det si at man bør innta ca 2g x 70kg =140g pr dag i protein. Folk som trener hardt med vekter inntar ofte enda større mengde rundt 3 g pr kilo kroppsvekt daglig. Du trenger ikke mer protein enn det kroppen kan forbruke. Derfor er det viktig å ha et stabilt inntak, enn de store mengdene sjeldent, det vil støtte kroppen på en bedre måte.

De matvarene du nevnte er det mye proteiner i..
Proteiner er det beste "pulver/kostilskudd" du kan bruke når du slanker deg :)

Jeg er heldig som har en kjæreste som kan ALT om trening og kosthold, det er han som hjelper meg..(Selv om han sier at jeg ikke trenger å slanke meg og at jeg er flott som jeg er..)
Men han forstår at jeg vil bli kvitt fette i kroppen, sepsiellt mage og hofter.
Sammen med dette kombinere jeg 6 dager trening, der 3 av dem er HARD vektetrening og 3 som er kondisjon.

I den pakken jeg kjøpte var d bla. protein pulver, fruktose, cla og Pyrulean. En veldig bra kombinasjon!!!

Jeg er ikke så flink med dette, men typen er :P Så bare spør så skal jeg spørre videre :)

NB! Vis du lurer på hvorfor vi ikke trener sammen er fordi, han skal legge på seg, jeg skal ta av..d funker ikke da :)
Men kameraten jeg skal trene med skal bare være med å presse meg til å ute max :P

Men nå må jeg spise, sulten som en elg..snakkes :))

HEIA KURT HEIA KURT HEIA KURT HEIA KURT HEIA KURT!!!

Hehe :) *kos*

Bilde
Maggedutti😃23. mai 2003
God helg og klem til deg fra meg!
Insanity666❤️23. mai 2003
Jeg skjønner akkurat hva du mener, leger kan være skikkelig teite for å si det rett ut. Jeg går aldri til lege idet hele tatt, med mindre noe er så ille at jeg er helt nødt. Å gå til legen for å få hjelp til å slanke meg er for meg helt utenkelig. Ikke fordi jeg tror alle leger er sånn som de verste du beskrev over, men fordi jeg ikke klarer å brette meg ut for fremmede på den måten. Forklare meg i øst og vest, osv.

Var hos legen en gang da jeg var yngre, for å få sjekket om jeg hadde lav forbrenning eller noe sånt, jeg var sikkert 13-14. Jeg måtte ta av meg Tskjorta og så skulle hun der legen kjenne rundtomkring, og så sa hun, som om det var en slags trøst, at jeg var ''iallefall ikke så kvapsete''. Jeg mener, hallo?

For meg er leger der kun for skader og sykdom, som halsbetennelse og vrikkede ankler og denslags. Annet klarer jeg ikke gå dit for å prate om. Men det er sannsynligvis bare meg som er såpass innesluttet når det gjelder slikt, på nettet kan jeg prate om alt mulig uten særlig besvær, selv med fremmede. Men i det ''virkelige'' livet vil jeg helst gjemme meg under senga og aldri komme frem (jeg gjør ikke det da, det er edderkopper under der jo). Men... kjente meg iallefall igjen i utblåsningen din. Lykke til, og takk for at du er der. :-)
chanel😄23. mai 2003
Kjære x!

Ville bare ønske god helg!
Klem chanel

Hans❤️23. mai 2003
Xenica, god helg!
Du skal vel se på Idolfinalen i kveld tipper jeg?? Du heier Kurt mens jeg heier Gaute, har jeg rett? La oss vente å se hvem som vinner..:)
Du skrev visst så masse i dagboken din for denne dagen du at jeg ikke hadde tid til å lese alt det(!). Men jeg vedder på at du har det bra og at slankingen går greit;)
Hilsen Hans.
curly😄23. mai 2003
Atter en gang må jeg gi deg ros for den måten du klarer å sette ord på ting! Og jeg kjenner meg så fryktelig godt igjen!!!
Har til dags dato ikke møtt en lege som ikke ser ned på meg, sier at jeg sikkert er for lat, må spise mindre, og har mange måter å fortelle meg at jeg er for stor på. For to og et halvt år siden, lå jeg på sykehuset i flere uker fordi jeg fikk en spesiell bakteriegruppe i kroppen som er veldig sjelden. Har for øvrig ikke hatt andre tilfeller i Norge enn meg. Og det hadde ikke noe med vekt å gjøre. Var nesten i koma da jeg kom inn på sykehuset, og stirret døden i hvitøyet. Legene ba familien min om å ta farvel med meg, for jeg kom ikke til å overleve det neste døgnet.. Men ved et mirakel, jeg overlevde!
Da jeg kom tilbake til sjekk en måned etter at jeg kom ut, ba legen meg om å slanke meg. Han fikk det til å høres ut som at det var derfor jeg var på sykehuset i det hele tatt!
Jeg ble så frustrert! Og psyken min var ikke helt på topp etter å ha vært så nær døden... Ble ikke akkurat bedre når han slenger dette i fjeset på meg!!
Og jeg sliter fortsatt med dette, når ikke engang en lege kan forstå at overvekt er en sykdom, hvordan skal "vanlige" mennesker forstå at vi ikke bare er late?
GRRRFRRREEES...
Jaja...
Det er godt ingen er like, ikke sant?! :)
Klem fra Heidi!
100gruppa😉24. mai 2003
Hejsan!

Nu är dagboken för 100gruppa uppdaterad!


hilsen Camilla
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
nebbisen😄29. mai 2003
Hejsan Xenica!

Så det är livsnytere du skall bli??? Ja det är en otroligt härlig postitiv inställning, och jag ska låta mig rivas med av dina tankar!

Las Vegas är ett kult ställe! Var där för snart fyra år sedan, då jag förlovade mig med min sambo, i samband med ett bröllop där. Det är verkligen värt alla chokladkakor att resa dit, så börja spara!

Själv har jag som mål att resa till Bolivia, när jag har gått ned i vikt. Då ska jag resa dit, och bara njuta av att ha klarat av mitt mål, både det att ha minskat till hälften men också det att ha sparat i två år för att återvända till mina vänner där!

Så vi får bara kämpa vidare, tills vi kommer dit!

Ha en fortsatt strålande majdag!
Klem från Camilla
100gruppa29. mai 2003
Hejsan!

100gruppa är uppdaterad!


Klem från Camilla
Hans😌29. mai 2003
Hehehe! :) Du fikk meg i bedre humør på en regnværsdag du Xenica, hvor har du det i fra?! Du skriver med stor innlevelse og fantastisk fantasi, - og masse humor! :) :)
Godt å høre at dagen din er topp, og at du koser deg med strikking mens du skriver mail:) Tror ikke å hekle er min hobby å sysle med nei, men takk for forslaget!! Men gartnerarbeidet i haven din skulle jeg gjerne hjulpet deg med, for det liker jeg;)
Nå sprekker skylaget, kanskje solen titter frem her også?!! Nyt dagen i solskinnet der du bor i dag, Xenica:)
God klem fra`n Hans :-)
Vildemor😃29. mai 2003
Har fulgt med i dagboken din nesten hver dag, uten å ha alltid skrevet en kommentar. Men det ser ut som om du også har "forstått" det. Vegas ligger ikke rundt magen din.
Men jeg vet ikke hvorfor nesten alle har det slik? Skal jeg virkelig kose meg en kveld, innebefatter det automatisk masse god mat, og avslutning med chips og sjokolade. Og så sitter jeg der KJEMPEOPPBLÅST etterpå, og ting føltes egentlig ikke så bra likevel.
Men som du sier; det finnes mange skjønnhetsprodukter man kan investere i også. Så takk for tips om egenpleie. Skal jammen kjøpe meg SPA produkter i morgen (ser de reklamerer for noen med havsalt i), og så skal jeg gjøre meg klar. :-)
elisa29😊29. mai 2003
Ja, vi må alle lære å nyte livet mer. I annen form av mat og snop.
Å, Las Vegas, det er en plass jeg gjerne skulle reist. Skulle hatt med meg et beløp som kun skulle gå til spill, Black jack!
Stiller meg alltid opp på det bordet på Danmarksbåten, eller Englandsbåten. Men når det er sagt, så må jeg også si at jeg er en fornuftig spiller. Hiver ikke en masse ekstra penger bort på det, hvis jeg taper de pengene som jeg har bestemt at jeg skulle bruke. Som er rundt 100 - 200 kroner.
Det er gøy!!!!
Men, Las Vegas, blir nok fremdeles en drøm. Ihvertfall foreløpig. Sliter med flyskrekk, og hvis jeg nå skal prøve å helbrede meg selv der, så skulle det ikke bli en flytur til USA med det første.
Jeg drømmer om Irland! Har kjempelyst å reise dit. Vandre rundt, besøke gamle slott, gå på skikkelige irske puber, høre på irsk musikk. Og høre det irske språket, som bare er helt nydelig.
Nei, jeg får slanke meg en billett til Irland.

Er det ikke deilig med den gode følelsen, vel??!! :O)
Føler at siden jeg begynte her, så er ting virkelig forandret i hodet mitt. Til forandring fra de mange tidligere slankekurer.

Fortsett å være positiv, Xenica. Det betaler enveis-billetten ned til 75 eller 65.

Ha en fortsatt strålende dag!

Klem fra Elisa!
mai😉29. mai 2003
Takk for kommentaren og for at du har tro på meg! Skal prøve å la dine positive vibber smitte over på meg og badevakta mi, så legger jeg sikkert ikke på meg i ferien. (Bank i bordet!)

Ellers må jeg igjen få applaudere for dine gode og velformulerte betraktninger omkring livet med for mange kilo.

Stå på!
Hilsen mai
pippi7529. mai 2003
Heisann!
Tusen takk for kjempekjekk nettprat. Kommer til å komme på chatten en annen dag også, for det hadde jeg skikkelig sansen for.

Absolutt med på avtalen om 2 kilo pluss hvis jeg kommer til å sprekke i helga. Nå får jeg skikkelig prøve viljestyrken min, for er så lei av å sprekke i helgene.

Å du, den turen til Las Vegas unner jeg deg av hele mitt hjerte. Så flink som du er, så blir det mange penger i glasset. Tenk så deilig det blir når du sitter på flyet mot Las Vegas og vet at dette er din egen fortjeneste. Nei denne turen skal du på, og ingen store utskeielser nå, for da kommer jeg innom og rister deg i ørene. Det tar du vel ikke sjansen på. *S*

Stor klem fra Pippi!
chanel😌29. mai 2003
er på chat''n nå!
Paskelilje29. mai 2003
Tuller du?? jeg ELSKER kneip.. :) jeg er av den kresne typen, skjønner du.. og skal ha minst mulig hele korn og ekle frøgreier i brødet.. *blæh*
nei, kneip vil alltid være en favoritt hos meg!! :)
Bambusine😉29. mai 2003
Takk for koselig og morsom komentar/hilsen. Du skriver godt!
Kjekt å lese andres tanker og meninger. Stå på videre!
-Bambusine
tingeling29. mai 2003
Kloke ord du skriver! Å gjøre andre ting i stedet for å spise - og ikke minst å spare de pengene man har tenkt å spise opp! Da ser man virkelig hvor mye man kan bruke på "mat" man ikke trenger!
tess2129. mai 2003
Blir ikke så mange barn
av å ta med seg buksa oppi senga
akkurat nei! hehe.....:)
Men det var en god idè! Den
nye trenden innen prevansjon!??
Takk for hilsen ihvertfall!!
Livsnyter ja! Sikkert ikke dumt!
Og du? den Las Vegas turen kommer
du sikkert til å få oppleve en
dag! Kanskje om ikke så lenge? *S*
Hvem vet.....?:))
Klem fra Therese
P.S Når skal du veie deg neste gang?
(spent:))
Marianne😃29. mai 2003
Hei hei Xenica :o)
Du er bare helt utrolig, vet du det :o)
Hvor får du alt fra *ler*
Det er bare helt fantastisk å lese innleggene dine........
Jeg vet at denne gangen så klarer du det, med hjelp fra Xenical.......STÅ PÅ XENICA!!!!!
Ta frem motet å bestill en tur til syden nå!!!
Jeg har aldri brydd meg om det, jeg har reist til syden i hele mitt liv...siden jeg var 9 år gammel. Det har jeg tenkt å fortsette med, aldri i livet om jeg skal la fettet ta knekken på meg!!!
Kom igjen Xenica......dette greier du!!!
Unn deg en aldri så liten Las Vegas tur :o)

Masse klemmer fra Marianne
Athena😃29. mai 2003
Heisann Xenica... :o))
Du har helt rett.. Tenk på alle de plassene man har lyst å reise til og faktisk kunne ha vært allerede, dersom man ikke spiste opp alle pengene sine... Det var altså en god ide det med å putte dem på sparegrisen i stedet...
Kanskje jeg kunne adoptere den ideen...? :o)))
Jeg tror du er i Las Vegas før du vet ordet av det... Du som er så flink!! :o)))
Du får kose deg med selvstudiet ditt i nytelse...!! :o)))
Det er deilig å ta vare på seg selv....!
Ha en kjempefin kveld... :o))
Nå bærer det ut på fjelltur her....! :o)

Klem fra meg... :)

*****
Forresten... Det er vel ikke lenge før vekten blir med på fjellet.. Så kan jeg ta en step time mens jeg er i gang!! Hehe... :o))))))
Bilde
megselv😌29. mai 2003
Hei
Jeg er sikker på at du kommer til Las Vegas før du aner det. Bare det at du setter spisinga opp mot en kjempefin tur viser at du er på vei.

Vi har alle små og store fristelser vi må mestre. I går var jeg på kino med to venninder, det må nesten være et år siden sist jeg var på kino, og det var på en barnefilm. Jeg nesten gruet meg på forhånd. Det å sitte i kinosalen uten å ha en stor pose smågodt, virket nesten uoverkommelig. Da filmen var slutt ble jeg helt overrasket, det gikk kjempebra. Jeg satt og tok små slurker av min cola-light og tenkte ikke over at jeg ikke hadde noe annet å stappe i munnen. I bilen på vei hjem tenkte jeg at dette må gjentas om ikke alt for lenge, det er en kjempefin kveld.

Klem fra Bente
cyan❤️29. mai 2003
Hei :)
Og takk for trivelig kommentar, fint at du tenker på meg. Jeg sender dere også en tanke en gang i blant selv om jeg ikke er på nett for tiden (faktisk mange tanker, blitt helt avhengig av dette stedet....)

Livsnyter ja... fint ord... la meg smake på det... jo absolutt ikke å forakte :) Min livsnytelsestur blir en motorsykkeltur med kjæresten i sommer :)

*klem*
ellenleo😄29. mai 2003
Hei!
Tusen takk for kjempe koselig kommentar for ei god stund tilbake...

Må innrømme at æ ikke har vært flink å være her inne i det siste. Har jo løst, men kommer ikke så langt, å det e vel sikkert pga at æ har lakt på æ noen kg siden æ begynte.... Huff. Men så i mårrest så veide æ mæ og æ fikk sjokk veide plutselig bare 79,5 kg. Å det e jo 2 kg ned siden sist... Jippi! Så håper æ at æ har motivasjon til å forsette...

Har lest dine ord for den her dagen, og synes du e inne på masse flotte tanka her. Trur det e viktig å i blandt analysere ka man faktisk foretar sæ, og ka man prioritere å bruke pengan på. Æ håper virkelig at du klare å realisere Las Vegas drømmen din. Æ har jo lova ungan sydentur når æ har jobba i ett år etter endt utdanning.... kanskje æ skulle bruke den samme filosofien som du skriver om. Det va i allefall en tankevekker. Æ som e kokkakolikker æ burde jo klare å spare en del. Det e jo rett som det e at æ panter flasker for 100-200 kr.. Tru ka de brusflasken koster?? Det har æ faktisk ikke turt å regne på engang. Trur nok æ har et stort brusbudsjett.

Ønsker dæ lykke til, og skal prøve å følge med på veien mot Las Vegas.

Slankeklem fra Ellen!

Sampli❤️30. mai 2003
VIVA LAS VEGAS!
La meg si det rett ut: Jeg tror du er en livsnyter allerede!
En livnyter er ikke noe man blir når man blir 65 kilo! I Las Vegas vandrer mange livsnytere rundt med større magemål og apetitt på livet enn de fleste av oss.
Man kan og skal bli mer glad i seg selv - I DAG! Men innstillingen er bra den Xenica! KOM DEG TIL LAS VEGAS OM DET ER DET DU VIL!
Lenge leve livsnytingen! Jeg er hedonist i mitt hjerte så jeg er med på den. Men jeg har en mistanke om at du straffer deg selv litt med tankegangen din. "Hadde jeg vært tynn og ikke spist opp pengene mine, ville jeg ha vært i Las Vegas for lenge siden..." Slik snakker ikke en livsnyter, men så sier vi alle ting vi ikke helt egentlig mener, men som vi bare lirer av oss, noe du selv skriver i dagens innlegg.

Men hvem er jeg til å snakke? Sitter og skriver i skikkelig "sukkerrush", merker kroppen reagerer på de to siste store stykkene med ostekake som gled ned i gapet mens jeg satt og kopet og så på Alle elsker Raymond i sted.

Egentlig en selvfornektende handling, men nå ligger ikke kaken og roper på meg i kjøleskapet i alle fall, for den ligger i magen min. En kald, men rusa følelse.

Skal vi se, hvor var det jeg var hen. Jo, Las Vegas...
Vi har vel alle våre Las Vegas eller Shangrila, som jeg kaller det. Drømmen som kunne vært realisert hvis bare...
La oss bare gjøre de drømmer som er til å realiseres virkelige. Er fortsatt helt Nike i hodet; Just do it. Enkel hedonistisk sjel som jeg er.

Når det gjelder mat og kos: Frikoblingen av de to størrelsene er essensiell om en skal bli slank, det er i alle fall min erfaring, så det å kjøpe produkter til egenpleie er et råbra substitutt for "kosemat" for meg i alle fall. Har shopp som en gal etter at jeg begynte å kutte sukker fra dagliglivet og har vel ikke penger hverken til ferie eller noe av litt av hvert egentlig, men kjører fornekting på den der økonomien akkurat nå. Er økonomisk nok til å ordne opp i det likevel.

Men når det nå gjelder dette med å sette seg konkrete mål. Kjenne etter hva det er en egentlig vil, samtidig som en løsner litt på konvensjonenes grep: uten den egenskapen vandrer man rundt som en fjernstyrt forbruker. Nix! Ta grep Xenica! Si målsetningen din høyt, tro på den og det blir lettere å nå den! Enkelt og effektivt. Konkrete realiserbare mål!

Og en ting til som jeg la merke til i dag! Du sier målet ditt er 65 kilo! Det syns jeg er et flott mål! Og du har rett 75 ville sikkert også vært et mål. Og det tror jeg så gjerne! Begge de målene ligger innenfor normalvektsområdet, og du kjenner din kropp best! Nattens formaning fra meg er at en pokker ikke skal stille siktet inn på de feil målene! Jepp, formulerer meg litt krasst her nå. Poenget: Sikt på det du virkelig vil ha i livet ditt, eller risikerer du å treffe feil blink!

Hvis man ser for seg selv etter endt slankekur på en vekt som er realistisk og sunn - OG RIKTIG FOR EN SELV - er det mye lettere å nå målet sitt enn om en tenker : jeg skal litt ned. En diffus målsetning gjør at en som regel ikke kommer dit en vil.

Avslutter: Skal du reise til Las Vegas, kjøper du ikke billett til Florida, selv om det sikkert er fint der også. Vet en målet, finner en veien!

Og dette er fra dypet i meg Xenica: Du fortjener å slippe den slanke utgaven av deg selv fri! Du vet, livsnyteren som skal til Las Vegas!

Putt en tier på glasset! Gleder meg til lesebrevet fra Las Vegas kommer!

Stor klem og takk for hyggelig hilsen i dag fra Sampli
carinato😊30. mai 2003
Takk for hyggelig hilsen i DB mi, og takk for koselig Chat her om kvelden!
JEg følger deg i tankegangen og unner alle å være livsnytere!!
Det er dessverre slik at mange strever med så mangt, mange har sår som aldri gror, og som gir seg utslag i mange ting, feks vekt/spiseproblemer.
Alle har vi vel noe, skulle jeg tro. Og sliter en ikke med vekten, så er det andre ting.
Da jeg først kom inn her i fjor sensommer pågikk det en kjempediskusjon om hvem som kunne være her og hvem som ikke kunne.... Mange mente at de som er under 100 kg ikke hadde noe reelt vektporblem, og visste ikke hva det ville si å være overvektig.... Her var jeg sterkt uenig, for hvem kan bestemme hvordan JEG skal ha det??? Har jeg det helt for jævli med mine 10 kilo for mye, så kan ingen andre komme å si at jeg IKKE har det, fordi andre med 30-40 kilo har det så mye verre....
Henger du med enda???*S*
Vel, diskusjonen ble helt meningsløs, og jeg gadd ikke involvere meg, men det var flere av oss som nesten "gruet" seg for å skrive her, og det er jo ikke det denne DB er til for, en skal jo motiveres.
De over 100 kilo "snakket" ikke med de under 80, så rart det enn hørtes ut.
Vel, tonen her inne er nå langt bedre, og mye var vel et resultat av at man har gode og dårlige dager.
Jeg skal på fest i dag, så dagen i dag er god, men morgendagen derimot......Den kommer i en eller annen form*S*
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Thea8030. mai 2003
Hei Sampli! Så mørkt du ser på trening da! Hvorfor det??! Vet du, jeg tror du vil synest det er gøy, jeg! Etter de 2-3 første gangene vil du nok være stiv og støl, men ikke bry deg om det, det går over. Du vil gangske fort merke stor forskjell og fremgang, allerede etter en måned kan det hende du føler deg sterkere! Og det er jo kjempedeilig å merke!! Motivasjon i seg selv! Og for ikke å snakke om alle de fettbrennende musklende du kommer til å få! Bare husk å trene variert, så tror jeg du vil stortrives med din nye tilværelse! Vil ønske deg lykke til med treninga! Gleder meg til å komme innom deg og se hvordan det går:-)))
Klem fra Thea
Athena😃30. mai 2003
Hei Sampli.. :o)))
Måtte le litt til de spesialbestilte tornadoene fra Ajax.. Hehe... Det minnet sånn om oss i går formiddag.. Hehe.. :o)
Ja, vet du er er helt utrolig hva man får unna på en time når man venter folk!! :o))
Skulle jo nesten hatt gjester hver dag, så fikk det aldri tid til å blir rotete.. Hehe.. :o))

Nå er det STOPP på alt som heter pizza og ostekakespising, ja! Nå konsentrerer vi oss om målene og fortsetter rett ned dit! :o)

Det er deilig med forandring i heimen, det må jeg si... Det var godt ble fornøyd med fargen, i og med at det var jeg som inspirerte deg til å starte å male.. Hehe... :o) Her skal det males en liten stund etter at vi kommer hjem fra ferie... Har så lyst til å forandre den vinrøde stuen til en GUL og lys stue! :o)) Den er jo fin som den er, men det blir ALT for mørkt! Maler den om en måned så får vi se om det hjelper.. :o)))
Det er ganske lite som skal til for å få freshet opp litt, som du sier... :o))
Sambo fikk jo startet opp med malingen på utsiden, bak der vi har hage, i går kveld.. De skiftet vindu i stuen og panelet på hele veggen der ute rett før jul, så nå må det males... :o) Jeg skulle jo egentlig gå å hjelpe han, men fant jo plutselig ut at klokken over 21... Da måtte jeg få han inn så vi kunne stikke til fjells.. Vi får fortsette i morgen, i dag blir det sikkert ikke tid...

Wow.. Det prosjektet ditt med gardinene hørtes fint ut! :o))) Du må fortelle hvordan det går etterhvert... Hehe.. Ser for meg at hun derre dama av en potteplantespion blir rimelig forbauset når hun ikke lengere kan observere dere i "action".. Hehe.. :o)) Det er nok mange medlemmer i den derre potteplantemafiaen her i verden som føler de må ivareta andres slarveemner... Hehe... :o)
Den te-hetten du skrev om tidligere hørtes også fin ut, forresten.. :o))

Den instruktørtimen går helt sikkert kjempefint.. Så får du jo hjelp til å skjønne alle de apparatene og tingestene de har stående på treningsstudioet.. :o))
Og i tillegg får du hjelp til å trene de riktige områdene på kroppen.. :o))))
Så er du fit for fight til høsten når du hiver deg med på karate! :o)))) Heia Sampli, Heia Sampli! :o))
Du er flink! :o)))

Nå skal jeg hive meg på skankene, kaste på meg noen klær og dra med meg bikkja over fjellet og ned til byen... :o)))
Kos deg og ha en herlig dag!!! :o))))

Klem fra meg.. :o)
solsikke😊30. mai 2003
heisann sampli.
takk for hilsen, og så morsomt det er at vi veier det samme..... (i går iallefall.. har gått opp 600 g over natta, skjønner ikke hvorfor..)
Ikke tenkt på det med å skaffe seg instruktør. Jeg har også hatt det noen gange, og jeg følte meg litt teit når det kom en superkjekk, og supertrent mann som var solariumsbrun,,, Men det er jo jobben hans, og han var iallefall veldig hyggelig... Det var iallefall nyttig for meg å få tilrettelagt et program som passet bare for MEG, og som var tilpasset de muskelgruppene jeg ville ha styrket....
Jeg ser i boka di og på konkurransen, at du er kjempeflink med slankingen, Dette går jo så det suser...

Håper du får en fin dag på treningssenteret og får masse nyttige tips og videre motivasjon....

Klem fra Solsikke
MonicaR😊30. mai 2003
Hehe, du kommer til å elske å trene. Det er faktisk veldig gøy. Men jeg vil anbefale andre ting enn bare vekter, f eks Aerobic sammen med andre, kjempegøy!

Kos deg med trening og et nytt muskuløst deg!
Klem fra Monica
Xenica30. mai 2003
Hei du!

Jeg er jo filosofen fra Do. I tillegg er jegdamen som har hundrevis av kurer bak seg. Hunrevis blir vel feil å si, men om jeg prøver å telle dem så klarer jeg det ikke, å til stadighet så kan jeg erindre en ny en, eller gammel en er vel riktigere å si.

Når jeg var ung så kompenserte jeg med harde fastekurer, men etter at jeg fikk barn så ble de stadig tyngre. Å så var det pulverkurer i perioder, å innimellom så sa jeg til meg selv at jeg bare skulle trene og spise hva jeg ville, ok så ble jeg jo strammere, men ikke særlig sunnere.

Uansett, nå er det ikke snøen som falt i fjor jeg skal snakke om, men poenget er, at om jeg tidligere hadde forstått at jeg MÅTTE kombinere mat og trening, så hadde det jo gått ennå bedre. Men ok, jeg var nok ikke moden for det. Men, en gang jeg fikk ånden over meg, da kjørte jeg ned til treningsstudioet, måtte jo selvsagt velge det hippeste av dem alle, for jeg er litt flink til det der med å kjøpe kvalitet.
Der møtte jeg min personlige trener, en ung mann, og en kjent toppidrettsutøver (det visste selvsagt ikke jeg, for jeg hater jo sport, synes det er vondt bare å se på, vel utenom når jeg har spist å sett gutta på ski). Der stod jeg, i gymtøy fra attenhundre og den tid, med en sånn opptrenet mann som begynte å vise meg det ene og det andre. Jeg diltet sånn halvhjertet etter ham, svarte på det jeg ble spurt om, ellers så holdt jeg kjeft.

Å vet du, han var bare mega, helt topp. På to måneder hadde han hjulpet meg så mye. Jeg trenet 5 til 6 dager i uken, jeg jogget, steppet, tok spinning, ja jeg var med på alt, å det var gøy. Å hver gang jeg ikke fikk til noe, rett bort til han å syte litt....., å hver gang jeg kom og han var på jobb så kom han bort å pratet, fulgte opp, ja det var en drøm.

Men, uff resten av historien er ikke like morsom, jeg fikk noen reale spisekick, å da snakker vi ikke om litt ekstra, men sånn at jeg var konstant dårlig. Så den største feilen jeg gjorde var nok å ikke være ærlig om alt, for da ville de nok ringt meg siden jeg ble borte.

Men nok om det, spist er spist, gåt opp er opp, gått ned er ned. Vi finner veien til slutt. Men gled deg til å få din egen instruktør, fortell alt å stå på. Jeg vet av erfaring at de instruktørene elsker å gi av sin erfaring, elsker å jobbe med kropper i forfall, jo større forfall jo mer prestige.... :-)
Du kommer til å elske opplegget, det er jeg sikker på.

Ok, så du vil jeg skal slippe den tynne i meg ut? Joa, du har rett, hun må få komme ut hun også. Å jeg har innsett i natt, at du har rett, jeg skal til Las Vegas. Har satt av en to års sparetid (med hele familien og familiens pengeforbruk på tur, så er to år realistisk sparetid). Å det rare er at to år er kort tid, så lenge man ikke snakker om vekt eller trening osv....., da er det jo en evighet.
Men kort tid, og jeg skal dit, der skal jeg oppfylle en aldri så liten drøm, men det er en annen sak.

Hvorfor skal kke du bli muskuløs som andre som trimmer. For noe tull! Til og med jeg har klart å stramme opp å få muskler i de periodene jeg har jobbet for det. Alle klarer det, er bare å finne rette treningsformen det.

Så nå går du ned på treningsstudioet, får din instruktør, å trimmer opp muskler så det holder, det er unektelig flott med litt muskler, ja ikke sånne digre, men sånne som gjør at kroppen ser trenet og sterk ut. Men å skrive kommentarer til meg i sukkerrus....den tiden er forbi.

Ikke missforstå, jeg elsker dine flotte kommentarer, men fra nå av kan du skrive om kroppen din, musklene dine, instruktøren din, og alt det riktig gode som kommer inn i munnen din....

Synes du er kjempeflink, all ros til deg, så nå står du på, musklene er faktisk innen rekkevidde.

Mange gode klemmer fra Xenica.


pippi75😊30. mai 2003
Heisann!
Jeg har selv tidligere trent litt apparater, selv om jeg ikke akkurat er musklesterk nei. Har bare positiver erfaringer med å ha instruktør, for de ser ikke ut til å reagere selv om jeg bare klarer å løfte fluevekter. Nei, tror dette kommer til å bli en positiv opplevelse for deg. Etter all treningen den siste tiden, så tror jeg også at du er blitt mye sterkere enn du tror selv.

Lykke til Sampli!

Klem fra Pippi!
Texas😄30. mai 2003
Hallois Sampli!

Så bra at du skal begynne å trene vekter. Litt rart i begynnelsen, men du kommer til å se resultater fort og da er det artig:)
Uff, jeg må starte opp igjen. Det lille jeg hadde av muskler er bare fiskeboller nå...hi-hi

Du er forresten veldig flink - skulle ønske jeg også lå på 67 kg, men, men ....den tid kommer vel:)

God helg!
Klem fra Lena
RosaJensen😃30. mai 2003
Hei

Ser du skriver om Dr Atkins. Har også god tro på det opplegget selv. Det er samme prinsipper jeg bruker: er forsiktig med hvete og sukker og fråtser i proteiner.

Leste en artikkel: ’Dr.Atkins-studie forbløffer forskerne.’

Her er linken om du har lyst å lese dette:

http://www.slankenett.no/artikler/artikkel.asp?a=55

Hilsen Rosa
Kursiv😄30. mai 2003
Hei, takk for hilsenen :-)
Du har helt rett i at jeg får i meg for lite proteiner, men hvor finner jeg dem? Vanligvis spiser jeg kylling og ris og bønner til lunsj, men nå får jeg jo ikke kokt mat på en måned på grunn av kjøkkenet. Jeg kan lage salat med røde bønner i, men de grønne bønnene orker jeg aldri mer å spise (jeg fant den svære marken husker du kanskje...). Har du tips på proteinrik mat som ikke behøver å kokes/stekes?

Lykke til med treninga.
Klem fra Kursiv
Minelli😉30. mai 2003
Hei på deg, Sampli!

Kjenner meg igjen i mye her, ja. Jeg brukte faktisk et helt år på å lese om fornuftig kosthold og effektiv trening. På kostholdsfronten har det gått bra, men på treningsfronten. Vel...etter 3 år på SATS har jeg fortsatt bare sporadisk nærmet meg noen av styrkeapparatene og er fortsatt ikke overbevist om at mer muskler skal få opp forbrenningen skikkelig, sånn at det monner mener jeg, og at jeg kommer til å se tynnere ut!

...jeg skal også klare å manne meg opp til å bestille time med en instruktør...fortell hvordan det gikk, da!

Klem fra Lise
virgo😀30. mai 2003
hei Sampli

Ja nå regner jeg med at du er instruert eter alle kunstens regler av en lekker instruktør ppå trningsstudioet..hi,hi.. er jo nesten nok til å ta motet fra en stakkar.

Men ikke fortvil..om noen hadde sagt til meg i fjor høst at jeg skulle synes det var gøy å trene.. ja så hadde jeg ledd meg halvt fordervet. Jeg var jo nesten allergisk mot fysisk aktivitet !!! Men tro det eller ei.. etter 8 måneder med trening.. fra den spede begynnels e med et kverter et par ganger i uka.. så synes jeg faktisk at trening er kjempegøy nå !!!! Og når jeg synes det .. ja så er det nok håp for alle. SÅ bare stt igang du sampli.. finn treningsformer som du synes er morsomme, og start forsiktig og øk på etterhvert.. så skal du nok se at du både blir muskuløs og synes dette er moro.

OG du er jo kjempeflink som tross alt tar utfordringen med å bestille deg en instruktør på tross av all din skepsis.. SÅ KLEM TIL NÅ JENTE.. DETTE KOMMER TIL Å BLI TOPPERS !!!!!

Stå å videre.... synes du er kjempeflink jeg !!!!

fredagsklem fra Bente
Kursiv😌30. mai 2003
Hei! og takk for gode råd

Nå har jeg hverken kjøkken, komfyr eller oppvaskbenk på en måned, huset ellers er så stappfullt av bokser og kasser og kaos, eller dekket av støvbeskyttende plast at jeg ikke har annet enn en liten flekk gulv å lage mat på. Oppvaska har jeg lært av mummimamma hvordan man gjør: Man venter til det regner, eller tar den med i dusjen... :-)

Alikevel fikk du meg på noen tanker: Jeg kan bruke komfyren til venninner og spise kaldt etterpå.
Jeg har vurdert å lage lapskaus på kaffetrakteren. Men som du sier: vannkoker kan brukes til mer enn vann.
Og jeg må bli flinkere til å oppsøke ferdigmatdisken i butikken som IKKE inneholder junk.
Kanskje jeg kan låne en riskoker av japaneren som bor i fjerde etasje?
muligheter finnes, jeg er kanskje bare for sliten og lei til å finne dem. NY GIV: kreativ og positiv tenkning fra nå av!

Takk!

klem
kursiv
Bambusine😌30. mai 2003
hei.

Takk for hilsen

Jeg var på en slik "opplæringstime" på helsestudio engang. Var helt greit. Treneren la opp et program som passet meg og mine ønsker. Han sa til og med at det virket som jeg var i ok form allerede :) Men, kanskje det ikke var så lurt sagt av han, for jeg ble jo dessverre ikke helsestudioets flittigste bruker...Det ble iallefall dyr trening, når man hadde betalt for et helt år og kanskje bare gikk 20 ganger i løpet av det året.

Men nå er ting annerledes, jeg har faktisk gått regelmessig på treningen i år. Og det er utrolig deilig. Sikkert fint for deg å ha et fast program å gå til, som er tilrettelagt for deg. Tror ikke du skal grue deg! Trening er nok en av de viktigste nøklene for å lykkes med slanking.

Stå på og lykke til videre!
cyan😃30. mai 2003
Hei :)
Takk for koselig kommentar.
Joda, satser på at det blir en hyggelig og festlig helg.
Gleder meg faktisk mest til å ha på meg det nye skjørtet og
mitt nye korsett... hehe ... syns ike kjæresten min at jeg er sexy da, kan han bare finne seg ei anna ;)
Trur det blir kjempegøy og inspirerende for deg
å ha en personlig trener. Har drømt om det lenge
men studielånet strekker ikke til til sånt.
Men når jeg blir voksen og får meg jobb skal jeg
ta meg råd til noe sånt jeg også.

Lykke til med treneren din, og la oss få vite
hvordan det gikk :)

Klem cyan
Pernilla❤️30. mai 2003
Hei Sampli og tusen takk for fine ord som du trofast legger ved i dagboka mi. Endelig er det stille på jobb, og det har gitt meg tid til å endelig lese litt i andres dagbøker, inkl din, og jeg må si at du virkelig har vært flink siden du begynte her 1.april!

Jeg ser du driver med Aktins, og det virker lovende. Men min erfaring med for lite karbohydrater, er at den ene dagen i uka jeg unner meg det, så fylles lagrene for karbo, og vekta stiger til værs. Dette gir meg da uendelig mengder med demotivasjon, og jeg kutter ut kuren.

Dvs, jeg har aldri prøvd Aktins. Jeg vet ikke helt hva den kuren heter, jeg har blitt foreslått det av en venninne. Det det går ut på er å skille fett med karbohydrater, altså ikke spise et måltid som inneholder begge deler. Det funker, det har jeg selv erfart, men det er den dagen i uka da, da jeg unner meg det jeg vil, og så går det rett til værs med vekta.
Har du ikke merket det selv?

Uansett, Stå på Samlpi, du har virkelig stått på, og jeg unner deg hver 100gr du går ned, det har du virkelig fortjent!

Good helg!

Klem, Pernilla
tess2130. mai 2003
Nei,nei,nei!Du må si til deg selv
at dette skal gå bra!! For det
kommer til å gå kjempebra når du
bare blir kjent med apparatene!
Jeg husker da jeg for noen uker siden
dro på 3t for å trene på appa.! Det var
ikke særlig morsomt! Jeg skjønnte jo ikke
at diverse appa. måtte stilles til
kroppen min,og jeg satte meg attfram på
mange apparater! Mange holdt sikkert
på å le seg ihjel!! Så værre enn meg
vil du ikke får det uansett! *S*
Pluss at du har instruktør,og de er jo
kjempeflinke og snille,og har sikkert
vært borti mange som meg!
Så jeg tror du gruer deg unødig,lille venn!
Dette kommer til å bli morro når du
ser musklene begynner å titte frem og
blir kjent!:)
Litt stive muskler må du sikkert
bare finne deg i i begynnelsen....;)
Kos deg du!*S*
Klem fra Therese
ck1😉30. mai 2003
Hei Sampli!

Tusen takk for lang melding & varm velkomst!!! Det var sååå koselig & jeg ble oppriktig GLAD for at noen "brydde" seg og skrev en hilsen til meg ;o)
JA, vi er jo relativt like; startvekt, høyde & alder... Jeg er fortsatt 32 noen mnd til :o)
Så får jeg bare krysse fingre & håååpe at jeg kan følge i dine fotspor!! Har lest DB din nå,- og det er jo bare HELT UTROLIG hvor FLINK DU HAR VÆRT!! Tar av meg hatten & bukker & neier!!!

Jeg VIL NED 4-5 kilo fort som f... og deretter ta det sakte, men det er jo lettere sagt enn gjort.. Men de kiloene MÅ MINST bort for at jeg skal få på meg noe som helst av det som henger i sommer garderoben :-( & nå skinner jo sola i Oslo by - og hva skal jeg henge på kroppen min da???

Startet med pulver ( innkjøpt for leeeeeeenge siden ) i dag, og det gikk ok.. Sitter nå på terressen i det deilige sommerværet, drikker kaffe & tar en røyk og koooser meg med slankere.com!! Det er en fabelaktig inspirasjon & flotte sider, så jeg håper jeg blir "kjent" med litt flere etterhvert!??!

Har i grunn satt meg delmål som du nevnte jeg burde, MINUS 4-5 kilo innen 1.juli.. Men det er kanskje litt urealistiskt? Nei, JO jeg går for det - så får vi se...
Min datter er hos pappa`n sin i wk og kjæresten reiser på 2 ukers golftur i morgen, så jeg har i allefall NOK AV TID til å få trent, spise min egen mat osv osv nå i den første fasen!
Jeg må liksom "komme inn i det" hvis du skjønner, uten altfor mange fristelser den første tiden..

Følte at jeg startet bra med trening mandag & tirsdag + laaange turer onsdag + torsdag! Trene el. lang tur i dag & Tripp Trapp i morgen. Har vært flink med matinntaket også, men når jeg "kontroll-veide" meg her om dagen hadde jeg gått opp over en kilo :-( Det er jo DEN NEDTUREN da!!! OK, muskler veier mer enn fett osv, men på så kort tid..!??
Det blir spennende å gå på vekta mandag i allefall!! Veier meg bare "offesielt" 1 gang i uken & det er mandager..
Blir nok litt (mye...) vin i kveld + "avskjedsmiddag" med min kjære og enda mere vin imorgen da jeg skal ha jentegrill her hjemme... Men spise sunt kan jeg jo gjøre for det!!

Ja, ja - solen skinner & jeg er såååå glaaaad - for nå har jeg funnet et supert sted hvor jeg kan møte mine "like-kvinner" og få/dele tips + råd, gi/få motivasjon + inspirasjon!!

Gratulerer masse med dagen som var forresten!!

Ønsker deg en utmerket fredag & en fantastisk wk!

Klem CK1
Lilla30. mai 2003
Hei takk for kommentar...lykke til på treninga imorgen det går sikkert bra!!!!Den middagen du spiste igår går du nok av deg igjen!!!!!Ha en riktig god helg du også!!!!klem fra Lilla!;-)
elisa29❤️30. mai 2003
Hei Sampli!
Tuuuuusen takk for en kommentaren!
Jeg må si at jeg også føler det på samme måte som deg. Føler god kontakt med deg. Og det er ganske rart det der, å ha venner på denne måten, som du sier. Ikke ser vi hverandre, har faktisk aldri sett hverandre, og ikke hørt stemmen. Alt kommer av innlegg og kommentarer.
Og det er deilig, ja. Det hadde også vært morsomt og treffe folka her inne. Kanskje en gang kunne vi prøvd og fått det til?
Et slanke-treff! Kan kalle det et slanke-seminar???? :O)

Jeg hadde jo en liten utskeielse, igjen, på onsdag, og jeg må faktisk innrømme at jeg da tenkte på deg og dine peanøtter.
Tenkte slik, ok jeg fortsetter jo med slankingen etterpå, men siden Sampli hadde en peanøtt-sprekk, så kan vel jeg ha denne sprekken!
Sykt!!????? :O)
DIN FEIL!!!!!!! Nei, bare tuller!!!!

Jeg kunne godt tenkt meg å begynne å styrke musklene mine. Men det tenkte jeg å gjøre når jeg er helt ferdig med slankingen. Men i motsetning til deg, så tror jeg jeg kommer til å glede meg til det. Mye trim jeg hater. Det meste. Spilte mye tennis i min ungdom, og skulle gjerne tatt opp det igjen. Men der og, jeg vil klare å gå ned ihvertfall noe før jeg trasker inn i tennishuset. Vil ikke møte alle de trenerene igjen, som jeg selvfølgelig ble forelsket i , hver eneste en. Ble forelsket i alle gutter før, føles det som.
Men uansett, vil ikke at de skal se meg nå.
Det får bli med gåturer i første omgang. Som jeg er så flink til???????????????????????????????????????????????
NOT!

Jeg synes det at hvis du hater styrketrening, synes jeg heller ikke du skal gjøre det. Prøv det noen uker, men hvis du ikke liker det, så slutt!! Livet er altfor kort til å gjøre ting man ikke liker. Selvfølgelig er det viktig å være i god form, men det er andre ting man kan gjøre!

Ha en super-duper fredagskveld, Sampli min venn!
Og du skal vite, jeg setter stor pris på deg også.

Stor klem fra Elisa!


Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
MonicaR😉10. juli 2003
Men Bente da! Hva er dette for slags tulliball?? Motivasjonen sommerferie? Den får du dra lenger ut på landet med! (*være-streng-stemme*) Har jeg fortalt deg om stabiliseringsteorien min? Det tar like lang tid å bli kvitt kg som det tok å få dem på. En ukes svenskeraid=en uke innstramming for å komme på rett kjøl. Men lar du det skli ut til to uker med tull&tant blir det to straffeuker! Tenk på det du!

Nei, kjøp jordbær eller moreller og spis det som digg i stedet for is og krem og kaker, og høvle over Martin i kveld! For det fortjener han, stakkars! Og så bestem deg for å unne deg et lite glass rødvin mm på lørdag, ikke før!

Dette går ikke lenger *vifte med pekefingeren*! Jeg vet du klarer det! Kjøp en lekker kjole som er en størrelse for liten, så har du en motivasjon der også.

Stå på, vi gir oss aldri!!!!!
Streng slankeklem fra Monica
pia❤️10. juli 2003
bente! har slankedronninga fått seg en slanke knekk?! hva er det som skjer?
kunne skrevet til deg hva du må gjøre... men du vet det jo så innmari godt selv.. så.. har liten hensikt.. du kan jo dette med slanking mye bedre enn meg ! :) du må vel egentlig bare bestemme deg for at fra og med i dag skal det være full skjerpings? det er iallefall sånn jeg kommer meg ut av en dårlig periode..

lykke til iallefall! 60-tallet er ikke så langt borte.. og de kg`a som kom fort på, går vel fort av? :) bare stå på.. 6-tallet kommer det bente..
klem fra pia!:)
tess2110. juli 2003
Nå må du sette i gang turboen her,Bente!! Ikke mere unnasluntring nå!!! ;)
Gi Martin det han vil i kveld,så blir dere nok fornøyde begge ti,tenker jeg! *S* Nå er det bare èn vei det skal gå,og det er NEDOVER!!! Ikke snakk om noe annet!! ;)
Takk for hilsen,koslig å høre fra deg vettu!! :)))
Så,kom igjen-nå er det nok 7-tall!! 6-tallet er rett rundt hjørnet og det skal gå kjempebra!!! *S*
Klem fra Therese
Marion10. juli 2003
Synes du skal få lov til å ha et og annet deppe-innlegg, jeg! Du har vært en hvit tornado her inne, motivert og skrevet innlegg til oss alle etter tur - og jeg er 100% sikker på at denne lille gropa kommer du deg ut av igjen - akkurat når du vil!!! Ikke ta en utskeielse eller to så tungt - legg lista ett hakk lavere, og konsentrer deg i første omgang om å ikke GÅ OPP noe særlig! Bare hold deg på stedet hvil til du får tilbake lysten til å ta opp kilokampen igjen! Jeg setter så stor pris på innleggene dine og kommentarene, og jeg lar deg ikke forsvinne ut i utskeielsenes myggfylte og utrivelige mørke!!!!!
Klem til Bente fra Marion!
mari😉10. juli 2003
Så eitrande irriterende at¨sommeren skal være den vanskeligste tida å holde motivasjonen oppe på da!

Det virker liksom så uskyldig med litt is og sånn i sommervarme - men så blir det liksom litt mer enn en har beregna allikevel.

Og en skulle jo tro at lange lyse kvelder innbød til lange, gode turer. Og så er det stikk motsatt!

Nei - her får en bare ta seg selv i nakken - og la teori og praksis gå hånd i hånd - selv i sommervarmen!

Ikke mer "slendrian" nå Bente - dette klarer vi! Og beviset er alle kilo vi allerede har tapt!

STÅ PÅ OG KJEMP!!!!!!!!!!!!!!!

Optimistklem fra Mari
monica12310. juli 2003
Eh...velkommen etter. Jeg har slitt med det samme lenge nå. Kommer ikke skikkelig i gang. Til tross for at det ikke er noe galt med teorien, fungerer den ikke i praksis.
Kan det være det fine været i Trøndelag for tiden? Kanskje det ikke bare er nedbrytende på ozonlaget, men også motivasjonen? Hehe----
Men du:
Vi vet at vi KAN!
Vi har gjort det før!
Og da virket det utmerket!
Derfor KAN vi gjøre det igjen - hvis vi vil!

Og husk 22 kg mindre for meg, DET er litt av en prestasjon! Den kommer ikke av seg selv, du har vært kjempeflink. Så selv om det butter litt i mot nå, så KAN du dette!

Ta tak i kiloene før de tar tak i deg!Kåm ån, Bente, dette klarer du!
Bilde
Malene😌10. juli 2003
Hei Bente :-)
Er det en som har fått det til... så er det du!
Om det går litt i bølgedaler akkurat nå er ikke det noen krise.
Det er sommer,det er sol,det er lov å kose seg litt ekstra !
Jeg er helt,helt sikker på at du får snudd dette igjen!

Jeg kan godt sende over litt motivasjon..men vet ikke helt om den er til å stole på ennå,den er ganske nyvunnet og ganske skjør,så jeg prøver å passe godt på den!
Men her er litt ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I kveld er det aldeles nydelig, 22 grader,så nå skal vi grille...blir nok en liten utskeielse,men ikke verre ennn at det går an å ta inn igjen.

Jeg skal ned 3 kg til før vi reiser på Norway-cup og påfølgende ferie,basta,basta,basta!!!

Ha en flott kveld!

Klem fra Malene
ifIcould🐷10. juli 2003
Heisan Bentemor!!!
Takk for kommentar.
Hva er det som skjer med oss? Du spør hvordan ting som var så lett i høst og vinter, er så himla vanskelig nå!!? Ja, jeg har ikke svaret jeg, for jeg strever noe så inni gampe.... sjøl med motivasjonen. Det eneste jeg klarer er å stabilisere vekta på det jeg ligger på nå.
Litt av grunnen er vel at vi har laget en grunntanke inni hodet vårt om at; til høsten skal vi skjerpe oss da..... Tror det er vanskelig å komme unna den grunntanken, den ligger nok bakenfor alt det andre fjaset vi tenker.

Forkjølelsen til lille bertelure er nok både pga. tenner og litt bading, ja, det går vel over. Hun har absolutt ikke noe feber, så da er jo alt bare bra.... nesten!!

Imorra reiser vi på hytta, kommer ikke hjem før søndag. Men vi tastes på SMS....

Kjempeklem fra Lene!!
Bilde
ck1😉10. juli 2003

Hei kjære Bente ;o)

Huff da!!! Skjønner så utrolig GODT hvordan du har det Bente!!
Vi er alle der i blandt, og jeg tror ingen kommer utenom disse "rævva-periodene".... Men de går -takk og lov- fort over ;o)
Utskeiielsene på svenske turen & dagene etter hjemkomst har du så absolutt fortjent, så jeg synes du skal legge de bak deg som gode + hyggelige minner, brette opp ermene & SE FREMOVER ;o)
Ta en superflinkeslankedag av gangen, og VIPS så er disse flinkedagene blitt mange og du raser nedover!!

Sender herved masse motivasjon til deg!!! Jeg har nemlig masser av motivasjon, jeg trener nesten hver dag & klarer å spise nogenlunde sunnt, men jeg går IKKE NED ET GRAM!!! Er frustrert som bare rakkern nå, og har mest lyst til å stange hodet mot veggen!!!

MEN, BENTE - VI GIR OSS IKKE!!! Dette skal vi klare, sakte men sikkert ;o) Ikke sant???

Tenk på alt det FLOTTE;
* De 22 kiloene som er borte fra kroppen din da???
* Alle de supre, flotte & lette klærne du kan bruke i sommer, som du ikke passet inn i fjor
* Så mye mye bedre du må føle deg, både kroppslig & til sinns
* Du kan hvis du vil kjære deg ;o) OG DU VIL ;o)

Håper du har hatt en koooos kveld his venner, og at du kjører Martin kanonhardt i kveld og alle kvelder frem til ferien ;o)
DETTE KLARER DU BENTE!!!

Stor go`motivasjons klem CK1

PS: Sender med en kjeftesmelle mus til deg, siden jeg ikke er så god på å kjefte selv... ;o) Han er litt sinna & oppgitt over deg akkuratt nå, FORDI HAN VET DU KAN!!

Bilde
Kursiv❤️11. juli 2003
Huff, jeg veit hvordan det er... har ikke så mye motivasjon sjøl for tiden, men går lagde jeg en liten avtale med meg selv. Jeg skal ikke være så streng med meg selv, for det resulterer bare i kontinuerlige megasprekker. Istedenfor skal jeg også unne meg ting. Bare i en annen kategori:
Når de andre tar seg en is så tar jeg en lettyogurt med frukt oppi selv om den ikke står på spiseprogrammet. Det er ca tohundre kalorier mindre enn om jeg også hadde spist is, og mye sunnere.
Når de andre finner fram saft eller øl, eksperimenterer jeg med hvor mye rart man kan ha i vannmugga: En diger kvist fersk sitrontimian eller timian er nydelig, agurkbiter, sitron/lime/grapefrukt/appelsin/, melon, frosne fruktbiter som isbiter, basilikumblader eller mynte, til og med fargerike ringblomstblader har jeg hatt oppi. Mye bedre enn daff kaloririk saft med halvdaue veps oppi.
Når de andre forsyner seg for andre gang av middagen og jeg ikke bør forsyne meg mer, tenker jeg ikke lenger at det er urettferdig siden det til og med er jeg som har laget den maten jeg ikke får, men at endelig sitter gubben der med munnen full av mat og kan ikke AVBRYTE meg når jeg forteller ham noe. Gyllen anledning!

Her gjelder det at vi er kreative og positive. Har du noen tips?

Av og til er også stillstand et framskritt eller en seier.
Klem fra Kursiv
Nin❤️11. juli 2003
Hei på deg snuppa!
Skjønner at du sliter litt nå! Men du har jo som du selv sier tross alt gått ned vanvittig mange kilo!!! Og det skal du være stolt av! Vi har jo disse up and downs, og det må vi få lov til å ha, ellers hadde vi ikke vært menneskelige! Håper du fikk deg en tur med Martin - hvis ikke så tar du han et tak i dag i stedet!
Har trua på at dette er forbigående - stå på snuppa!
Nin
sol❤️11. juli 2003
Hei Bente!!

Du har jo vært utrolig flink da, 22 kilo er ganske mye på et år....for ikke å snakke om forandringen i klærne da....
...men her nytter det ikke å hvile på laurbærene.....nå kommer jeg med pekefingeren og jager deg opp på Martin......gi han en durabelig opmgang i kveld....storsjarmøren står nok og frister borti kroken tenker jeg....jeg hører det helt hit at han lengter etter deg, og han blir ikke god å ha med å gjøre om du ikke gir ham det han vil ha i kveld altså!!! *knis, knis*

Men det at svenskegodtet står er jo et godt tegn....du har jo viljestyrke...så er det bare å hente den fram fra der den ligger og lurer....og det er jeg helt overbvist om at du greier, for du er ei superduperflink dame Bente, glem ikke det !!!!!!!!

Ha ei aldeles nydelig helg....selv om det regner....kom i alle fall regn hit nå, vet ikke helt hvordan det er hos deg....

Klem fra sol

Denne sommerfuglen kommer flyvende med litt ekstra motivasjon til deg!!!!

Bilde
Hans😃11. juli 2003

Heisann Bente,
hyggelig å høre fra min favoritt blant trønderne igjen!!

Enten er de svenske godteriene kjempe vonde, eller så har du lurt deg til å smake på litt, har jeg rett??:D Kjenner meg selv litt igjen der nemelig.. Hysj! - ikke si dette til noen, men jeg spiste nemelig en dumlesjokolade i går natt!! Hehehe! Dessuten var det en periode jeg hadde en potetgullpose i glassskapet ved siden av termometersykkelen min mens jeg trente, bare for å pine meg selv mere med å prøve å motstå fristelsene, og gjett om jeg klarte det? - NEI! Jeg spiste noen potegullflak MENS jeg trente en gang, det er jo latterlig..! Dagen etterpå fant jeg ut at det var best å kaste potetgullposen med resterende innhold i søpla! Jeg har ikke fortalt hemmeligheten min til noen før nå, har litt vanskelig for å innrømme ting..:/

Se å få motivasjonen på topp igjen nå, ingen grunn til å sette den på ferie!! Du er så flink som du ikke aner, bare du setter viljen til så får du garantert bevist det. Kom igjen!:)
Kjempe flott at du er 22 kilo lettere nå enn det du var på samme tid i fjord, det er noe du kan være stolt av for resten av ditt liv!!

Nå blir det massevis med solskinnsdager den kommende tiden skal vi tro metrologene, det skal nytes hvert sekund om mulig!

Takk så meget for gratulasjonene angående den nye buksen min og resultatene jeg har oppnådd på vekten i det siste, javisst er jeg godt stolt med egen innsats!!:)

Ønsker deg en fortsatt deilig sommer, og god helg nå.

Klemmer fra Hans. :-)
Bilde
Vanilje14. juli 2003
Hei og god sommer.

Sommeren er en vanskelig tid syns også jeg. Trodde nesten at jeg var den eneste.... I år har jeg prøvd å lage sunne ting til middag, men det blir lite trim og mye is.

Du har vært veldig flink over veldig lang tid, så det er naturlig at kroppen og viljestyrken ikke vil det samme som resten av hjernen...

Jeg sier bare lykke til, god sommer og ikke gi opp.

Klem Vanilje.
Marianne😃15. juli 2003
Heisann Bente!!
Har du tatt sommerferie???
Ville bare inn å hilse på.....
For nå er jeg på plass igjen og vel så det.
Som du sikkert får med deg så har jeg altså sprukket totalt.
Kunne ikke sitte å se på lenger, så nå er det bare å ta fatt igjen....men nebb og klør.
Denne gangen har jeg tatt i bruk xenical igjen....her må jeg ha dobbelt hjelp ja.

Ellers så går det bra...vi vet ikke mer med sambo.....ham mener de skåner han i ferien......altså fremdeles pessimist den fyren. Vel, jeg kan vel likeså greit snekre kisten.
Tullete fyr :o)

Hvordan står det så til med deg......sliter???
Nåja, jeg kan hvertfall si at jeg vet hvordan du har det.
Men fortvil ikke Bente, nå er jeg tilbake :o)
Skal får deg i kjempe motivasjon :o)

STÅ PÅ BENTE!!!
Håper vi "snakkes" snart :o)
Masse trøsteklemmer fra Marianne
Malene😌16. juli 2003
Hei Bente!
Har du startet ferien ?? Det var ikke ennå det,var det vel??

Du har vel ikke tatt pause fra slankere.com??

Gi et lite PIP!
Klem,Malene

Bilde
Anitra😉17. juli 2003
Hei, hei Bente!

Så motivasjonen din har ferie? Min er også fraværende, har fått permisjon fram til høsten. Men jeg har ikke tenkt å gi slipp på den, og det ser det ikke ut til at du heller har. Jeg har bestemt meg for at jeg også vil til 60-tallet, til 65 nærmere bestemt. Regner med at vi ser hverandre vel dit før året er omme?

God sommer, Bente!

Klem, Anitra
Bilde
pia😵21. juli 2003
BEEEENTEEEEEEE!!!

Hvor er du?!?!?
Håper VIRKELIG at du bare er på ferie eller noe sånt, at du ikke har gitt deg.. du KAN seriøst ikke ha gitt deg! nei det tror jeg ikke noe på ! for jeg har ikke planer om å være her på sidene ut veteranene mine.. trenger dere.. nåhar jo -jente20 forsvunnet, ikke du også?

kom tilbake bente! :) og vis du er på ferie, eler bare tar litt fritid fra sidene : så nyt det!!! :) men hold på slankevanene!! du er slanke dronninga, du har ikke glemt det?
klem fra pia:)
Blomsten😄21. juli 2003
<<<HALLLOoooOOOOOOOO>>>>

Hmm...stille....
Ja, jeg håper du også kommer tilbake nå som fellesferien snart går mot slutten..Ja, at motivasjonen igjen faller over deg. ..men regner med at du koser deg et eller annet sted og bare har det bra..før du er tilbake her med full hals. :)))

Hilsen meg
BLomsten.....som endelig har fått opp motivasjonen igjen...opp og ned...*ler*:.
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
monica12323. juli 2003
HEEEEEIIIIII!!!
Nå ble jeg nesten litt bekymret en stund her..lenge siden du var her. Men finværet har jo sin forklaring.
Tenker du så lekker ut i bikini jeg!!

HA EN GOD FERIE!!
HILSEN MONICA.
Bilde
tess2123. juli 2003
Hei optimistiske,flinke dame!
Lenge siden jeg har vært innom deg nå,kjære! Men du er liksom ikke så langt unna likevell,vettu! ;) Godt å høre at du har det bra og at du er optimistisk ihvertfall-det er jo TOPP!
Og en liten sånn ferie-pause har da vel ikke så mye å si!? *S*
Du er da flink uansett du! Så dette kommer til å gå kjempebra!!
Så får du lada opp litt batterier også,og kommer tilbake STERKERE ENN NOENSINNE,ikke sant? *S* Og da er det bare å kjøre på!
Off,driver å maler jeg,skjønner du! Litt klissete på tastaturet her nå av all oljemalinga!! hehe....Men skal si deg det blir fint!!!! :)
Håper du får en absolutt deilig ferie,kjære! Det har du fortjent!! Og bare fortsett å være like flink du!! *S* Så gleder jeg meg til å få høre fra deg i igjen i august!! :))
STÅ PÅ,Bentemor!! Luv ya!!
Klem Therese
pippi❤️23. juli 2003
Hei kjære, kjære Bente !!!

Long time, no see...:) Jeg synes det høres ut som du har en veldig fornuftig - "pause, nedtrapping - opptrappingsplan"...!! Ferie er ferie, og Vega du...mmmmm ....deilig å være nært havet, man kommer på en måte nærmere essensen i livet når man hører bølgene, og kan gå rundt i fjæra og filosofere.... Og kaste flyndre.... :) Selv har jeg opplevd min livs kjærlighetssommer i en liten hytte ved strandkanten... Mmmmmm - anbefales !!

Lykke til videre Bente, håper vi kan "ses" igjen !
OG HA EN ABSOLUTT FABELAKTIG SOMMER !!!

Din gamle cyber venninne Pippi, lykkelig, brun, vakker og slank... som du....:) For du er så og si slank nå Bente, du er det, hører du... !!:)

Bilde
mari😉23. juli 2003
Hei der Bente!

Måtte bare innom som snarest for å ønske deg en kjempeflotte ferie!

Høres helt herrrlig ut - så ny du dine late/aktive dager ved sjøen.

Skal jobbe ut neste uke jeg - og så starter ferien for min del også.

Da kommer vi friske og opplage tilbake til høsten - og fortsetter med sunne vaner utover. Det skal nok gå bra - bare tenk på hvor flott det gikk sist høst!!!!!

Gratulerer med seieren på stranda forresten. Jeg har også turd. Ikke på den mest "se og bli sett" standa - men dog på badestrand med masse folk.
Huhei hvor vi kommer oss......

Så nå holder vi koken - og fortsetter til høsten. Avtale?

Sommerklem fra Mari
Marion23. juli 2003
Hei, VirgoBente!
Ønsker deg en glitrende ferie... Vel unt, og forhåpentligvis med et avslappet syn på kropp og vekt! Det er deilig med ferie og fritid, og vi bør vel la oss få lov til å nyte og skeie ut *litt*!!!! Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det - forhåpentligvis er alle batterier ladet og psyken beredt til ny innsats når vi er tilbake igjen!
Klem til deg fra Marion
ck1❤️23. juli 2003

Hei & goood kveld Bente ;o)

Velkommen "hjem"..... til oss :o)
Sååå deilig å høre fra DEG igjen!!! Du har tydligvis hatt det supert ;o) OG kommer til å ha det enda suprere (er det mulig da....?? på neste ferie VEGA :o)

Er sikker på at du så suuuuper sprek & FLOTT ut i bikinien :o)

Håper du snart er pakket & klar!!??? Lille jenta er fortsatt i France :o( JEG har startet FERIE idag, men venter på sambo i 2 dager.... Skal prøve oss på en hoppe-på-tur til syden før vi skal ha barna i 2 uker!! Da blir det fjellet, Kr. sand og Hvaler :o)

Ha det toppen kjære deg & NYYYT sommerdagene + ferien MAX!!

Klemmer CK1
Bilde
Marianne😃24. juli 2003
Heisann Bente, så herlig å vite at du ikke har glemt oss helt :o)
Ja jeg er her jeg...kunne ikke la det gå lenger.
Så jeg har tatt i bruk xenical igjen, å håper at det går litt fortere enn sist :o)

Nå får du ha en kjempefin ferie Bente :o)
Kose deg en masse i sol og varme (forhåpentligvis) og være kjempe klar til 15 august.

HA EN GOD TUR DA!!!!

Klem fra Marianne.....
Anitra😃24. juli 2003
Hei, hei Bente!

Det var det jeg trodde, ja, du kommer tilbake hit! Kjempefint.

Ser vi har samme slagplan! Til høsten tar vi dem...(kiloene altså)...de har ingen sjanse!

Sommerhilsen fra Anitra
Blomsten😉24. juli 2003
<<<<HEeeiiiIIII>>>>

Kos deg mens du kan. Høstens strabaser med jobb og stress kommer fort nok!! Så la bærtur være bærtur, ferie være ferie og nyt disse gode dagene..
..og du...leste at blåbær er et av de kraftigste antioksidantene vi har........så ja...plukk og spis ivei. Noe sunnere enn det finner du ikke.
At du klarer å plukke bær i den varmen er noe helt annet. Fuktig var det også!! ...Kjørte 4 km med min lille bil uten ekstrautstyr..og kunne vri opp t-skjorten min etterpå...så flere timer ute i solen for å plukke bær...vel..*S*...kan tenke meg hvordan det glinset i svette på dere mens dere holdt på ja.. :)))
Så du......nyt feriedagene litt til du..for *S*..han Martin skal jo uansett til pers fom den 15. august. Dessuten så har du jo seiret allerede!!!..Jeg mener det å gå i bikini i år må ha føltes utrolig flott! Bare det er jo god nok motivasjon til å ikke gå opp igjen!!
Sikkert ok å stabilisere seg litt også. Du har jo tross alt gått ned masse allerede.

Hilsen meg
Blomsten...som håper du nyter fisketurene dine sittende på en liten pram mens småbølgene skvulper litt og måkene synger i det fjerne.. *S*
lone😃24. juli 2003
Heihei Bente :)
Fint å høre at du ikke har gitt deg, regna strengt tatt ikke med det heller! Vanskelig å tenke slanking i varmen ja, jeg har knapt klart å tenke i det hele tatt ;) Men jeg er imponert over at du klarer å plukke bær, jeg hadde smelta bort lenge før jeg hadde klart å få tak i etpar, og ja, blåbær er knallsunt! Så bare kos deg skikkelig :)

Høres nå ut som om du er på en skikkelig koselig ferie nå, håper du koser deg skikkelig og tar det helt med ro. Så er nok batteriene ladet opp igjen til å ta fatt på de siste kiloene fra den 15. august! Og da skal nok Martin få kjørt seg skikkelig også regner jeg med! (tipper åsynet på han ikke er noe særlig for tida ;))

Godt å kunne gå rundt i bikini ja!! Jeg har fleska til og kjøpt meg to stykker, og jamen har jeg ikke fått brukt de også :) Deilig å ikke føle seg som et fjell gitt! :)

Håper du har en knallfin ferie! :)

Klem fra Lone
ck1❤️24. juli 2003

HOLA supersnuppa :o)

Tusen takk for superkos & komplimenterende (er det noe som heter det da?????) kommentar ;o) Det VARMET MITT HJERTE SKIKKELIG!!!!!!!!!!!!

Er med på is-leggingen jeg også ;o) Er sååå fornøyd akkuratt nå, føler meg til og med slank + sexy til tider :o) (Kommer jo helt an på hvilke klær jeg tar på meg....) MEN vet at jeg klarer slankingen MYE bedre høst & vinter... Første gang jeg har slanket meg på sommeren fant jeg ut i går.... Har j ogått ned 3, 5 KG så jeg er igrunn strålende førnøyd :o)

Ha det toppen & kos deg i strålende sommervær! NYT DAGENE MAX!!! Så starter vi på friskt mot & masse deilige + gooode minner igjen mandag 18.august ;o)

klemmer CK1
Bilde
Kursiv😌26. juli 2003
Hei Virgovennen

Det med å anmelde slankereklame har jeg også begynt med. Her om dagen fikk jeg Hollywoodkuren-reklame i posten og ble drittforbanna. Hvi den ikke virker bør den anmeldes til økokrim for bedrag. Hvis den virker er det sannsynligvis vanndrivende midler som kan forstyrre kaliumbalansen i kroppen, og i store mengder være livsfarlig, og derfor også anmeldes. Så jeg anmeldte den jeg!

Og sendte en kopi til forbrukerinspektørene i NRK.

Får de flere sånne anmeldelser eller tips så kanskje de tar et eget program om slankehumbugen som bare er til for å tjene penger på fortvilte mennesker. Skammelig er det.

Lykke til virgo, og gratulerer med bikiniseier!
Skal prøve den jeg også, førstkommende soldag.
Stor klem
Kursiv
tess21😄3. august 2003
hei du:)
måtte bare innomm å "se til" deg,og si at jeg håper du koser
deg MASSE!! og når du kommer igjen om ikke så altfor lenge-da skal du være klar til kamp igjen og FIT FOR FIGHT,right?
:) Enjoy!!
Klem Therese
sol❤️5. august 2003
HEi !!!!

Flott med bikini !!!! Har også tatt det store skrittet og vistmed "offentlig" med bikini nå i sommer......det er deilig å ikke skjemes over kroppen sin.......
Skjønner godt at du ikke orker å være inne når det er så varmt......ei stund viste jeg ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg i varmen heller........luksusproblem kanskje....*S*

Kos deg med det som er igjen av ferien !!!!
KLem fra sol
Thyro😃6. august 2003
Heeei Bærturoptimisten!

Lenge siden sist... Fettalienen er nå omsider jaget ut, men så dukket han opp her inne og forsøkte å ta over boka mi, så jeg måtte jage det krapylet ut herfra også.

Nå er det stabilisering det gjelder her, og det kan jo være utfordrende nok.
Ser at du sommerstabiliserer om dagen for så å sette inn det siste støtet i høst. Da er det nok en alien til som blir hjemløs!

Håper du har fine sommerdager.
Stikk innom når du kommer tilbake da!

Sensommerklem fra alienfri Thyro
pippi❤️15. august 2003
KJære Bente.

Jeg ville bare sende deg en varm takk for at du var en av mine gode hjelpere på veien mot å tre frem, ut i livet, ut av fettpanseret mitt ! Dine varme, støttende og av og til ertende ord var med på å trigge meg ut av fettdvalen.... Jeg hadde stadig en opplevelse av at du viste meg stor omtanke og omsorg.

TUSEN TAKK, DET BETYDDE MER ENN DU NOK NOEN GANG KAN FORSTÅ !

Lykke til videre !

Jeg kommer neppe så ofte innom her utover høsten. Men du blir ikke glemt, og dine fine dikt / sangtekster til meg. Særlig "the rose"...
pia😄15. august 2003
ja NÅ bente.. NÅ er det 15 august :)
klokka er riktinok over midtnatt, så det er vel ikke ny DAG enda.. men jeg skulle bare vise deg at du er venta her inne :) så du har å dukke opp! :)

håper du har hatt en fin "ferie" fra sidene og ellers.. skal bli godt å ha deg tilbake! :)

klem fra pia!
stine❤️18. august 2003
Hallo Bente! Så du skulle komme tilbake fra 15. august, men det ser ut til at du er i bærskogen ennå.. ;-)
Er litt tomt uten deg vet du..

Klem fra Stine.

PS Fint at du har hatt en super sommer da :-)
lone❤️18. august 2003
Heihei Bente!
Haaper du ikke har fallt helt av naa! Maa ikke forsvinne fra oss vettu, regner med at slankinga faller bedre paa plass naa som hoesten kommer! Er vanskelig aa slanke seg paa sommeren ja...

Staa paa Bente! Er sikker paa at du er tilbake der du skal vaere!!

Stor klem fra Lone
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Marianne😃22. august 2003
HEIA!!!
Fant frem vekta og Grete Roede boka i går.....var så flink atte. Veide og sto på :o)

Nå skal vi være kjempe flinke fra nå av.
Veie maten å sånt....
Nå skal jeg ut i morgen da, men jeg håper og tror at det skal gå bra likevell :o)

Ha en kjempe fin helg!!!!
Klem fra Marianne.....som ble smitta voldsomt av humøret ditt altså :o)

ps. håper på å bli kordame hos Åge....*ler*
Bilde
rebecka❤️22. august 2003
kjære ck1..... så deilig at du er i så godt humør.- det smitter over...en kg er ikke ille..å du kommer til å klare målet dit du...bare stå på...tusen takk for kommentar i db mi... det triste jeg fikk vite var at en venn av meg i usa har store hjerteproblemer... han blir bare dårligere å dårligere... å han er forberedt på å dø sier han... han står på venteliste for å få nytt hjerte...å det ser jo ut til å ta sin tid... jeg bare gråt hele den natta...å dagen etter..(altså i går...) jeg er så redd for han å føler meg så hjelpeløs liksom..jeg kan liksom ikke bare hoppe på en buss å besøke han heller.... det er ingenting jeg får gjort for å hjelpe... men nok om det... min hemmelighet for å gå ned i vekt heter wellex jeg skjønner ikke helt selv hva som skjer jeg..... smiler... nå må jeg stikke...men ha en fortreffelig dag... masse goklem fra becka..
tess21😄22. august 2003
Kjære deg!
Flotte mål,da!:) Tenker du kommer til å ligge foran skjema,ja!
Du som trener så mye! Men så kan det jo gå både opp og ned i perioder,men dette skal du jammen klare! :)

Takk for hilsen,kjære! Sports Club,ja? Skal se om det finns på nettet,kanskje de har det her i trøndelagen også! Verdt å skjekke det ut!

Er mye bedre i formen også nå! Ikke så altfor store smerter mer,spiste masse god mat i sted,og det hjalp veldig! :)

Syns i hvertfall du har vært kjempeflink i sommer! 1kilo opp er jo ikke noe å bry seg om,du har jo hatt det kjempefint og tror heller ikke det blir det vanskligste å bli kvitt! ;)) Det kunne gått myemye værre også!

STÅ PÅ videre! NÅ ER DU I GANG!!!

Klem Tess.
Texas😄22. august 2003
BRAVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Superbra at du klarte å stramme inn før du entret vekta. Og den ene kiloen du har ekstra forsvinner fort!!!

Ikke rart du er i toppers humør i dag. Og det er deg vel unt!!
Da er det bare fortsette i samme bane. At du når 69 før 19.desember er BAnna Bein.

Stooooooooooooor gladklem fra Lena
elisa2922. august 2003
Heeeeei vennen!
Sorry, at det ikke ble noe kommentar til deg i går. Jeg skrev ingen kommentarer i går, kun mitt eget innlegg, den egoist jeg er:O) Fikk ikke tid!
Men neste dag jeg ikke har tid, så skal jeg komme inn med et HEI og et bilde av helten vår, slik at du vet jeg lever, ikke har ramla utenfor en kløft eller noe!
:O)
Jim Carrey er kul, må jeg si. Digger han jeg og. Så litt på det igår, jeg også. Innimellom litt rydding og sånt. Og det er sjeldent jeg ler høyt for meg selv, men med han i rommet, er det nesten umulig!:O)

PIP er en butikk med klær beregnet for de litt større. BB er stormote-avdeling på Hennes, og Xlint er stormote på Kappahl!
Men de blir snart helt ukjente for meg også:O):O):O)
Jeg nekter rett og slett å handle dit lenger. Jeg passer nok ikke alt i normale størrelser ennå, men da venter jeg heller noen kilo, til de gjør det.
Får nå går det virkelig nedover med meg denne gang. For alvor!

Jeg klarer ikke å la være å tenke tilbake på de gangene jeg har slanket meg før, som er temmelig mange ganger. Men kanskje litt mindre ganger hvor det har gått av mye kilo, og det ser ut som det går rette vei.
Og så lar jeg alt og mer komme tilbake igjen??????
Jeg skjønner det ikke nå!!!?
Blir dårlig av tanken på at det nå plutselig skulle snudd. Eller tanken om at jeg aldri hadde begynt nå i mai. Og fremdeles veid rundt 115- 117 kilo!
Jeg kjenner at det vrenger seg i magen min!
Selv om jeg har opplevd før å gå opp etter å ha vært flink, så er jeg skråsikker denne gang, at nå blir det siste gang. Nå vil det gå nedover til målet er nådd, og nå vil jeg klare å holde vekten etterpå.
Men hvorfor er jeg så skråsikker nå? Siden jeg aldri har klart det før?
Men som jeg har nevnt så mange ganger i innleggene mine; jeg har helt andre følelser for slankingen denne gang. Følelser som jeg aldri før har kjent. En sikkerhet! En avslappende følelse! Og andre forskjellige positive følelser!

Skulle tatt seg ut om jeg hadde tatt deg igjen, ja????
Tror du er på trygg jord ennå på en stund!!
Men det som er så deilig å tenke på er at før jeg begynte, så hadde søsteren min tatt av ganske mye. Jeg var vel en 25 - 30 kilo mer enn henne! Og hun har i sommer gått noen kilo opp, og jeg ned. Og er nå ca 3 - 4 over henne:O)
Og ei venninne som jeg ALLTID har vært 10 kilo eller mer over!
Nå er jeg 3 kilo over! (hun er også på vei ned)
Og selv om jeg ønsker dem alt vel, og mange kilo av, at de skal bli slanke og flotte, så er det litt morsomt for meg, først å ta dem igjen.:O)
Blir litt sånne interne konkurranser!!!!

Det er 3 uker ferie jeg har nå, ja. 1 uke er gått. 2 igjen!
Hadde 1 uke etter 17-mai, så jeg har 1 til gode.
Og den har jeg fordelt opp i julen, så da får jeg 2 uker fri med alle de andre fridagene. Det blir herlig. Har aldri hatt så lang juleferie før!

SÅÅÅÅÅÅÅ DEILIG AT DU BARE GIKK OPP 1 KILO. Du som trodde det var minst 2! Er''ke det nyyyydelig vel??:O)
Ei flink kjei du er:O)

Målene som du har satt deg, høres fornuftige ut. Og det ER realistiske mål. Men som du sier selv, det går treigere når man er på normalvekt. Men jeg er sikker på du klarer det, men du må jo selvfølgelig være flink.
Ei 71 kilo''s jente som hyler og klapper(med sin noe vonde arm), skal Robbie få se. Om ikke enda mindre:O)
Jeg har et mål på 700 gram i uka. Og sist jeg regna ut så ville jeg være 90/91 den helgen. Skal regne på nytt:
12 uker til/ 12 * 0.7 = 8.4 kilo! 98.4 - 8.4 = 90 kilo!
Da må jeg jo få lov å håpe på å være på 80-tallet til da.
For hvis jeg er flink, og ikke ha for mange utskeielser som forsinker prosessen, så bør jeg klare det:O)
Så om ikke ei jente på 80-90 kilo akkurat er drømmejenta til Robbie, så klarer jeg med min sjarm og forførende blikk, å smelte ham!!!!!
Men hvem skal han velge; Deg eller meg?
Kommer sikkert til å bli et vanskelig valg for gutten, med to så smekre jenter som vi er, eller blir, til da??:O)

Men nå må jeg hoppe i dusjen før turen. Høres kanksje litt rart ut å dusje før jeg skal på tur, men jeg har mensen, og forlater ikke denne leilighet uten en dusj. Om jeg så skulle løpe, og måtte løpe rett i dusjen etterpå igjen.

Ønsker deg og familien din en deilig helg.
Pusen sender hver sin kos!

MEGA-KLEM FRA ELISA!



Bilde
Tigergutt😉22. august 2003
Heisann!
Hehe, ser at du kan skrive laaangt du også. Vet vel ikke helt hva som gikk av meg i går, men fikk plutselig litt dilla. Ble glad da du satte pris på innlegget mitt : ))

Du har en del spørsmål også. Tenkte at det ble mer oversiktlig hvis jeg gjorde det på denne måten:

Ck1:
Har utrolig nok ikke en Wok panne, men sa til sambo igår at DET SKAL VI KJØPE PRONTE!!!!!!!!! Pleier å lage "wok" i vanlig panne, men det blir jo ikke det samme... + at vi har alltid ris til,- MÅ prøve din variant snart!!

Tigergutt: Hehe, bra svar ja – PRONTE : )) Ett lite tips er å kjøpe wok-panne med teflon/titan. Ikke disse jerngrytene som nærmest skriker etter mer olje – men det visste du sikkert…

ck1
Er veldig nyssgjerrig på Fedon jeg også, men har ikke satt meg så veldig inn i opplegget hans... & hvilken mat som inneholden karbohydrater har jeg null peiling på..
Vet jo at hvitt brød, eller brød i det hele tatt, pasta, ris, poteter & banan er FY-FY, men det er vel det eneste jeg vet om den saken gitt :o(

Tigergutt: Jeg følger egentlig ikke opplegget hans ”etter boka”. Har selv gått på Grete Roede og bruker erfaring både derfra og det jeg har lært av Fedon Lindberg. Så jeg holder kanskje på med et slags Grete Lindberg opplegg – eller Fedon Roede om du vil ; )) Du har jo fått med deg det viktigste: Pasta, ris og poteter inneholder mye karbohydrater. Dette er jo basisvarer som vi egentlig spiser altfor mye av. Jeg spiser gjerne en banan, selv om det er litt høyere innhold av karbo. Viktig at man ikke ser seg blind på bare karbo, men også tenker på forholdet karbohydrat og fett i forhold til mengde. Kanskje greit å vite hva som inneholder lite eller ingen karbohydrater også? I hovedsak kan man si at alle grønnsaker inneholder lite karbo. Mais og gulrot inneholder litt mer karbo. Rent kjøtt inneholder ikke karbohydrater (kylling, kalkun, okse osv). Husker dessverre ikke hvor, men jeg fant en veldig bra produktliste på nettet som viser både protein, fett, karbohydrat og kalorier. Vet at Lindberg også har kommet med en tilsvarende GI-liste (Forlagsentralens omtale:
Boka inneholder GI-tabeller (glykemisk indeks) og GB-tabeller (glykemisk belastning) for mer enn 200 matvarer du får kjøpt i Norge) som selges i bokhandelen – men denne har jeg ikke sett.

Ck1: Det du skriver om insulin & fettlagre osv er jo kjempeinterressant!! Har du begge bøkene hans? Hvem av de kan du anbefale??
Må kjøpe den tror jeg, for nå ble jeg skikkelig nyssgjerrig...

Tigergutt: Jeg har bare lånt ”kokeboken – naturlig slank” så jeg vet ikke hvilken som er best. Jeg burde kanskje ha lest mer ja, hehe. Resten har jeg lest på nettet. Vet at det har kommet en revidert utgave av ”naturlig slank”. Hehe, den mannen vet hvordan han skal tjene penger ja – en av tingene han har blitt kritisert for… Men søk for eksempel på haugenbok.no etter Fedon Lindberg. Da ser du hvilke bøker han har utgitt.

ck1: Spiser ikke så mye brød & pasta som før jeg heller, men det blir jo litt hver dag ja...
Er en sånn innbitt GR fan jeg, og hun sier jo at det er lov ;o) Men det går jo an å prøve litt forskjellig :o)

Tigergutt: Jeg bruker som sagt også erfaringer fra GR. Egentlig er det jo mye likt. Hovedforskjellen er fokus på karbohydrater og fett. Jeg har ingen tro på å bli fanatisk å kutte ut enten alt fett eller alle karbo. Dette er viktige næringsstoffer som kroppen trenger. Hvis ikke så blir man syk.

ck1: Hadde noen uker her som jeg nesten ikke spiste verken brød eller pasta, så en dag hadde jeg brødskiver til både frokost & lunsj og pasta til middag... Vet du hva som skjedde?? Jeg følte meg bare mye mer sulten & kunne drept for sjokolade + lakris....... Helt vanvittig observasjon, så det tenker jeg fortsatt på!! Han ( Fedon ) må jo jammen meg ha noe for seg ja ;o)

Tigergutt: Da har du gjort de samme observasjoner som meg : ))

ck1: Pepsi Max går det også mye av her... Ikke bra det heller, skjønner jeg...
& JA, Wild Berry er knallgod ;o) Veldig enig der...

Tigergutt: Prøv å drikke mer vann og bytt ut en del av pepsi max med for eksempel fun light (prøv å blande svakt). Se om du merker forskjell. Jeg blir mindre sulten og får mindre søt-kikk. Nå har jeg selvfølgelig gjort mange forandringer i løpet av kort tid, så hva som fungerer best er jeg ikke sååå sikker på, men en kombinasjon av alle tror jeg på.

ck1: Du gav meg vanvittig mye informasjon som jeg aldri har tenkt på kjære Tigergutt.. MORO!!

Tigergutt: : ))

ck1: 2-3 timer pr dag med sykling / gåing er kanonbra da!!
Å gå er jo noe av det aller-aller beste man kan gjøre for å redusere vekten..
For endel år siden gikk jeg på GR, og da gikk jeg hver eneste dag hjemmefra (Majorstua den gang) til Holmenkollen & hjem igjen.... Tok aldri med meg penger, sånn at jeg ikke skulle bli fristet til å ta banen hjem igjen...
Gikk ned 10 kilo på 7 uker da :o) Noe helt annet nå gitt....
Men jeg skal nå mitt mål til jul, minus 6,2 kilo - saaaakte, men grusomt SIKKERT!!!

Tigergutt: Bra innstilling ja : )) Skal begynne å ”pumpe jern” igjen snart også. Det er også en ting jeg faktisk trives med : ))

Ck1: Hvilket lag holder du med forresten?? Jeg er Oslo jente & en stoooor Vålerenga fan ;o) Blir ikke så mange kamper nå, men har jo vært på Ullevål et par ganger denne sesongen!!
Sist Enga-Lyn, en nitrist kamp til å begynne med, men den utviklet seg til en skikkelig grøsser å være.... Bare så synd vi ikke tok hjem seieren, når vi hadde all mulig grunn & sjanse til det!! Ble 1 poeng da - bedre enn ikkenoe...

Tigergutt: Hehe, er Enga-fan selv.. Jeg er ikke med i klanen, men heier alltid på Vålenga. Har også ett litt spesielt forhold til klanen, hehe – husker veldig godt at Bohemen åpnet, uten at jeg skal røpe for mye : ))

Ha en knallfin weeekeeend du også…

Tigerklem…

Virtuella😉22. august 2003
Heyyyyyyyyyyy!
Neste år kommer ikke sommertøyet mitt fra denne sommeren til å passe!!! Det er et løfte!
Det skal bli en sann fornøyelse å dumpe det hos Fretex!!!
Sommertøyet mitt denne sommeren har vært 44-46, nå begynner jeg å snuse på 40-42!!!

BINGA BONGA og god helg!!!
God bedring til puselanken din!
Virtuella
alex😉22. august 2003
Hallois!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi! Og så godt humør du er i! Det smitter ihvertfall over, og så er det fredag i tillegg!! God ide å sette opp mål og delmål, lurer på om jeg óg skal gjøre det?? Lykke til.

ønsker deg en super-duper helg!

klem fra Alex
Marion22. august 2003
Hei, ck!
Gratulerer, gratulerer - den vekta er ingenting å skamme seg over! Ferietid er jo stort sett en endeløs rekke med fristelser og utskeielser, så vi må vel si oss fornøyd med å slippe såvidt "billig" unna..... Jeg er ellers hjertens enig med Kursiv, som har fabulert litt rundt disse utrolige 5 siste kiloene som så mange av oss sliter noe fryktelig med! Du har jo valgt en orginal variant og satser friskt på 6.9, men jeg er sikker på at du ser glitrende ut med de små 75.2 du har i dag også1

Slaskeuken min er over - nå TÅRNER mange måneder uten noen form for ferie seg opp! Jeg liker jobben min - misforstå meg rett - men akkurat nå har det vært så utrolig deilig å bare vralte rundt i skog/evt huset uten spor av sminke og annet stæsj, og med full frihet til å disponere tiden min som jeg vil.

Jeg har nok godt av å skjerpe meg litt, så 12 etasjer opp og litt sardinbokstilværelse er vel helst av det gode. Hva med et utagerende lite vintreff i løpet av høsten? Det hadde vært fryyyyyktelig moro å treffe deg! Når det er sagt - jeg har full forståelse for at ikke alle har lyst til å komme ut av anonymiteten - så dette er bare et forslag!

Ha nå en fin kveld/helg, og de målene du har satt - de har du i din hule hånd allerede!
KLem fra Marion
nanna😃22. august 2003
Heisann!
Flott plan du har...er helt sikker på at du klare det!!!1kg opp i sommerferien må man vel regne med...og som du sier det er ofte verdt det!!!Stå på vidre...dette klare du!

Nanna
stine❤️22. august 2003
Hei ck1! Synes du har klart deg knall-bra gjennom sommeren, 1 kilo i pluss er da ingenting :-) Og nå skal siste "rest" bort! Sug inn inspirsjon fra grete roeder bøkene og internett i helgen, så er du klar for dyst på mandag! Vi er her og heier på deg vet du :-)

Lykke til!!!

Klem fra Stine.
Maa😃22. august 2003
1 KILO ER JO INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) Men så er du jo en jævel til å trene så det er kanskje ikke så rart at det bare er én kilo... :) Lykke til videre! Du når nok målet ditt før jul ja....bare vent å se! :)
snuppedutten😄22. august 2003
Heisann.
Ja her går det unna.
Jeg følger egentlig ikke noe program.
Spiser 2(3 hvis skivene er små) skiver til frokost + 2 eple-edikktabl.+ 1 kopp nypete
2 skiver til lunsj.(begge gangene har jeg kun agurk og tomat på.)
middag bestående av noe kjøtt + grønn saker (uten poteter)
Spiser masse frukt innimellom og drikker masse vann. Føler at jeg tilbringer halvparten av tiden på do..ler...

Håper dette kan være til hjelp for deg og.Lykke til videre.
Snuppedutten.
Bilde
Hans😄22. august 2003

Kjære CK1,
hei igjen der!

Så hyggelig å registrere at du er vært så glad denne dagen, selv om du har hatt oppgang på vekten!! Men jeg forstår gleden din over å ha ikke lagt på deg noe mer enn en kilo, det er godt gjort!! ;) Du klarer dette så bra, du har jo målene klare! Lykke til, la oss klare masse nedgang innen Desember måned! :D

Takk for kommentar(ene), hyggelig å høre fra deg min gode venn! :) Å, sier du det, at du kom sekundet for sent etter jeg avsluttet chatten i går? Æsj!.. Da kunne vi jo ha chattet da. La oss avtale et tidspungt senere som vi kan snakke med hverandre litt over chatten, det går jo an.

Bestefaren min som kom på sykehus i går er hjemme igjen i dag, han er allerede friskmeldt av legene! Det som skjedde var at han besvimte rett og slett mens han var ute på spaserturen sin. :) Ja, han og bestemoren min som var syk før i sommer er ektepar. De andre besteforeldrene mine døde da jeg var liten.
Det var virkelig fælt å høre om de fire dagene med ulykker som skjedde for deg og dine nermeste for noen år tilbake, slike perioder vil man heldst begrave for all evighet!

Du, takk for oppmundtrende ord, du er søt! :) Det er veldig godt å ha andre her inne som bryr seg om deg når du har motbakker!!

Ja ikke sant, Fotballkampen for landslaget for menn var helt strålende, jeg har ærlig talt ikke sett de spille så bra på lenge! Men de bare klarer ikke å skåre!.. Hvorfor ikke? Sitter du også med den følelsen at de ikke gir det ekstra lille når de har en stor mulighet til å skåre mål?? Jeg tror de har prestasjonsangst eller noe når de kommer i skåringssjanser jeg!.. :/ Det handler ikke å spille godt bare der ute på banen, de må skåre mål, det er jo det aller viktigeste!!!

Ha en god helg igjen!!
G.I.D.

Kos og klem fra Hans. :-)

Bilde
Monica12322. august 2003
Hei du!!
Så flott at du har et topp humør!! Du har all grunn til å være stolt av deg selv!
Delmålene dine høres jo realistiske ut, sikker på at du klarer dette jeg!!
Med meg og mannen går det litt bedre. Ting tar tid. Rekner med at ting vil forandre seg nå framover mot jul. Dette av rent praktiske årsaker på gården ol. Har litt bedre tro på dette ekteskapet nå.

Ha en fortsatt flott helg!
Hilsen Monica
jente-2922. august 2003
Ja, ett kilo opp er jo ingenting. Det er vekke før du vet ordet av det... men du, vi to veier sånn ca. akkurat det samme, så jeg kan jo bare adoptere den planen din *S* Har jo egentlig lyst til å være 65 i desember, men det er jo viktig å være realistisk...

Ha en kjempefin helg!! klem fra meg :)
Bilde
virgo😀22. august 2003
heisan CK..og tusen takk for herlig kommentar

Og jammen må jeg si at det er herlig å lese db di i dag også.. du oser jo av humør og pågangsmot.. KJEMPEBRA !!!
1 kilo opp etter ferien.. det er jo ingenting !!! KJEMPEFLINK HAR DU VÆRT !!!!

OG de målene dine ser jo absolutt oppnåelige ut.. SÅ HER ER DET BARE Å KLINE TIL !!!!!!!!!!

Apropos.. maten min ja.. det er ikke så lite som det ser ut tuil skjønner du...*S*.. har brødmaskin.. så de blingsene er solide..hi,hi. Og ikke er jeg sulten eller svimmel eller noe annet.. så det går bra. Faktisk så ligger menyen min daglig på mellom 900 og 1100 kcl. Men takk for at du bryr deg nok til å spørre :)

Og nå satser vi på å komme oss til mål til jul ikke sant.. for da skal vi bare være sååååå lekre i finkjolen !!!!

klem fra Bente
Athena😃23. august 2003
Hei på deg CK1 :o))
*hilse på*
Tusen takk for kommentar i dagboken min i går.. :o)))
Du har jo vært kjempeflink i sommer! :o)) 1 kilo er jo ingenting, den forsvinner nok de nærmeste dagene.. :o)))
Målene dine når du som ingenting, det er jeg sikker på...! :o)
Grete Roede/ Libra er det god hjelp i... :o))
Det er den eneste måten for meg iallefall.. Mindre mat og mere mosjon.. :o)) Tenk at noe så enkelt kan være så vanskelig enkelte perioder...? Hmm. :o))
Nå må jeg stikke avgårde.. Skal jobbe denne helgen så jeg stresser litt.. :o)
Kos deg og ha en flott helg! :o)))
Klemmer fra meg... :)
Bilde
aries😉23. august 2003
Hei, CK1!

Godt å se en med pågangsmot som sprudler ut over skjermen min! Målene dine ser gode ut, og du klarer det - vær du sikker!

Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Klem fra Aries!
Bilde
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Sampli😄3. september 2003
Heisan!
Godt å se at du er i godt humør! Håper date''n med mannen i ditt liv blir vellykket. Smart å overraske ham nå midt i uken, særlig siden du blir golfenke igjen til helga!

Ha det trivelig i kveld og lykke til i morgen!

Smil fra Sampli
Maa❤️3. september 2003
Dere kommer til å få det så koselig i kveld!!! :) Men du...den der elektrosjokkbehandlinga du får...er det et sånt lite apparat med sånne små lapper du setter på armen? Jeg får sånn elektrobehandling også skjønner du, men jeg syns det er kjempedeilig! Men det er sikkert ikke helt det samme da....eller kanskje jeg er en sånn masochist? hihi tror ikke det da! :)
Marianne😃3. september 2003
Hallais!!!
Vi blir 3 par, og UTEN BARN :o)
ER LIVET IKKE BARE HERLIG ASSÅ *gliiiiiiiiis*

Ohhhh langt innlegg i dag......vente litt, må lese :o)






*ler*
Ja den var god *ler* og litt stygg også da :o)

FY FLATE FOR EN KJEMPE OVERRASKELSE!!!
Hmmmm mon om jeg skal finne på noe sånt jeg også engang :o)
For ha den til gode......

Så får du/dere kose dere skikkelig i dag da, fortelle oss hvordan det gikk :o)

Klem fra Marianne..........3 dager igjen!!!!!! Jihaaaaa!!!! *gliiiiiiiiis*
Arkibalda😉3. september 2003
Du sprudler! Det gjør godt med slike mennesker som deg!

Heldig med været også skjønner jeg :o).

Ha en fortsatt fortreffelig dag!

Klem fra Arkibalda
Beatmik❤️3. september 2003
Utrolig humør du har, CK! Du har mange fine stunder å se frem til også, ser jeg. Sånne ting er viktige. Hverdagen blir så mye bedre med noe å se fram til. Jeg tror du er flink til å se det positive i så mangt jeg. Mye gode tanker å hente når jeg leser innleggene dine ;o)

Lykke til med elektrosjokk, og med romantisk middag!:o) Ta med vinflaska til begge "treffene", du ;o) Hihi

Takk for vitsen! Hehe (der ser du hvordan det perlehumøret ditt smitter..)

Beate
stine❤️3. september 2003
Tusen takk for trøst :-)
Humøret er på topp igjen nå!
Jeg gir meg ikke, tvert i mot, går løs på en ny uke med dødsforakt :-D

Hørtes ut som om du hadde en deilig tur i morres.
Var ute og gikk en liten tur jeg også, godt å røre på seg, synes jeg :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra Stine.
lone3. september 2003
heihei CK :)
Tusen takk for koselig hilsen, utrolig nok så fikk du rett ang vekta! Jeg fikk se 69-tallet, og det skikkelig! *glise* Er helt sikker på at ting ordner seg her ja, skal teste ut diverse tips fra bente etter helga (tante er på vei nemlig...), og jeg tror nok at vi klarer dette fint jeg! Men takk for kryssende hender og fingre og... Kjempe koselig det :) Hørte du når jeg smatta i går? Jeg forsøkte i hvertfall ;) *knis*

Høres ut som litt av en koselig kveld du har planlagt, noe slikt tror jeg nesten jeg også må gjøre gitt... :) Kos deg masse, litt rødvin er sunt vettu! Og hvertfall så lenge du skal "elektrosjokkeres" i morgen! Høres ut som du har planene i orden for en skikkelig koselig helg også, knallbra det! :)

*humre* stygg og veldig morsom vits ;)

Du får ha en kjempefin dag i dag! Kos deg masse!

Stor klem fra Lone
Bilde
Virtuella😉3. september 2003
Hei,
gleder meg på dine vegne til den kvelden på byen!!
KOS DEG!!

Du får meg i godt humør ved å lese innleggene dine, takk for at du deler!!!

Klem fra Virtuella
elisa29❤️3. september 2003
Hei kjære vennen!
Digga Ricky''s hevn!!! Et tips til folk i hans situasjon.:O)

Sååååå koselig det blir i kveld for dere to elskede par!!! Han setter sikkert kjempepris på den overraskelsen!!!
Kooooos dere masse! Med film og god mat!!!
Hva film så/ser dere?

Har nettopp kommet hjem fra dyrlegen med mine to lodne!!! Stakkar, ikke gøy å være hos legen. Komme her å stikke dem i nakken. Hrmf!!!!!! Den dumme årlige vaksinen!
Gutten min har hatt en irritasjon i det ene øret, så hun sjekket jo selvfølgelig det med det samme.
Full av øremidd, og han ble skyllet og vasket, og dryppet, og en sprøyte mot det også. Som også jenta måtte få selv om hun ikke hadde midd. Siden de er mye sammen, og det er smittsomt. Så det ble to sprøyter i dag, og tilbake om halvannen uke for en ny for midden.
De stakkar små!!!!!!!!!
Han går nå rundt her og rister på øret og klør seg.
Og mor synes sååå synd på ham!! Lille vennen min!

Imorgen er det ny behandling for deg, ja. Tenk da er 2 av 3 over. Det skal bli deilig. Enda deiligere neste torsdag da, når alle er over. Jeg pleier alltid å se for meg tiden etterpå hvis det er noe jeg gruer meg for. F.eks. tannlegen. Skal jeg der en fredag klokken 2. Så prøver jeg kun å konsentrere meg om klokken 3. Da er jeg ferdig. Da går jeg ut med en deilig følelse.
Neste uke, når du går ut av sykehuset, DA ER DU FERDIG! Ihvertfall med den behandlingen!!!!
Og det er ikke lenge til neste torsdag. Bare 1 uke og 1 dag.
En liten uke, og du er ferdig!!!!!!!
Det blir deilig. Og jeg gleder meg sammen med deg her jeg sitter!!!

Hadde en forferdelig dag i går, med tanke på slanking. Alle de følelser som jeg har hatt til nå, ble slått tvers av. Og jeg fikk et skikkelig ukontrollert sug fra en annen verden.
Jada, jeg spiste.
Det kjennes som det er borte i dag, men det ga meg et støkk av at det kommer ikke til å være like lett alltid, som jeg synes det har vært til nå. Irriterende.
Det har kanskje gått litt lekende lett for meg til nå. Så det var kanskje på tide at jeg fikk en skikkelig motbakke.
Vel, vekta fikk ikke bote for det! Og selvfølgelig glad for det.
Men ekkelt med slik null kontroll.
Har jo skeiet ut før, men da har jeg hatt motivasjon til fortsettelse samtidig.
Motivasjonen er her idag igjen, men igår var den skremmende nær slutten. Jeg ble litt redd, kan man si!

Mandag begynner jeg på jobb igjen. Og jeg tror kanskje det skal bli godt å få komme tilbake til normal rytme. Både for slankingens sin del, og for den latskapen og sløvheten jeg nå er i. Det er sinnsykt deilig med fri, men jeg blir sløv av det. Ihvertfall så lenge jeg ikke har gjort noe særlig i ferien.

Lykke til imorgen, og kos deg kjempemasse i helgen med venninna di. Hørtes kjempekjekt ut!!!!

Jeg skal nå spise middag (sunn middag:O), og sløve litt mer.
Har jo ikke så mange dager igjen som jeg kan sløve på, så jeg får benytte tiden:O)

KJEMPEKLEM FRA ELISA:O)
Bilde
Kursiv😄3. september 2003
Hei du !

Joda, riktig gjetta. Oslodame jeg óg.
Kort kommentar bare. Gubben ødelegger mitt nyvaskede bad ved å ... bruke det.. og etterpå skal jeg pine ham med jentemat (som han kaller det) oppkutta grønnsaker til kvelds. Menn skal jakte på KJØTT. Store stykker. Men det skriver jeg noe om i morra.

Stor varm klem.
Kursiv
Iceblue😄4. september 2003
Hei CK1!

Takk for kjempekos melding i db`n min!! Håper du hadde ne flott kveld med kjæresten!

Du lurte på tattoveringa jeg har tatt, og ja - det er lov å spørre om alt her...nesten da i alle fall *flirer*
Jeg har tatt en tribal, et soltegn som jeg fant på nett for lenge siden. Modifiserte den litt før jeg ble helt for nøyd da. Jeg har tatt den i nakken, dvs den øverste "stråla" går oppover nakken min, mens sentrum av tattoveringa er på nakkekulen eller hva det nå kalles hehe.
Jeg kjente at han brukte nål på meg, skal ikke nekte for det, men det var allikevel ikke så ille som jeg hadde trodd. Det hele var unnagjort på ca en halvtime tror jeg. Er bare å hoppe i det jenta!!!! :-) Tenkte jeg skulle legge inn bildet av tatoveringa her, men finner selvsagt ikke igjen den nå dah....

Lykke til i morgen med behandlingen...skal tenke på deg!

Stoor klem fra meg
Lilla😄4. september 2003
heisan..du stråler jo om dagen og det er jo kjempebra!!!;-)høres spennende ut å overraske kjæresten på middag,regner med at han ble kjempeglad?????:-)
håper at elektrosjokket gikk bra idag..krysser alle fingrene for deg!!!!!;-)høres ikke noe godt ut,men håper at det hjelper da!!!!!;-)
kos deg en masse med venninen din også!!!!!;-)
Psst.......har en nyhet til deg..VI SKALGIFTE OSS!!!!!så er helt i fyr og flamme om dagen..pappa spanderer bryllup og greier..er bare så glad...så nå skal vekten nedover..på ett vis!!!!!heehe.......;-)
ha en flott torsdag!!!!;-)
klem fra Lilla;-)
smaragd😉4. september 2003
Halloen ck1.

I dag er det torsdag og jeg sender på ny varme tanker til deg, du som skal gjennom behandlingen i dag igjen. Håper det er mindre vondt denne gang.

Du har nå bare et kjempehumør, og jeg blir alltid glad når jeg leser dine innlegg. Det er nok mangen som blir oppmuntret av dine ord ja. Så stå på videre. Håper det ble skikkelig kos i går kveld med middag på byn . Har ikke spist middag på byn på det jeg kan huske, så det kunne nå vært en god ide snart.

Ha en fin dag
Stor klem smaragd
juliane❤️4. september 2003
Kjære vennen:-)

Sitter nå her og tenker utrolig masse på deg, og hvordan behandlingen er denne gangen. Håper alt er bra med deg, og at det blir mye bedre utover uka. Har jo skjønt at smerten sitter i armen noen dager etter behandlingen.

Ta godt vare på deg selv, snuppa. Du skal vite at jeg tenker masse på deg, og synes fryktelig synd på deg siden du er igjennom det du er.

Håper dere hadde en strålende kveld i går, og at dere koste dere masse sammen:-)

Mange tenker på deg klemmer fra Juliane.
elisa29😌4. september 2003
Hei kjære ck-vennen!!!
Tenker på deg nå. Vet ikke om du er ferdig nå med behandlingen eller ikke, men du skal vite at jeg tenker masse på deg!
Håper det har gått bra!
Og nå er du ferdig med 2. Kun 1 igjen!!!!

Har bestemt meg for å ta en pause i slankingen. Ikke direkte pause, men jeg sliter noe sinnsykt for tiden, og tenkte at jeg skal prøve å stabilisere meg litt før jeg tar fatt igjen.
Så jeg både slanker meg og ikke slanker meg. Ingenting er bedre hvis det går nedover, men jeg skal prøve å konsentrere meg om å holde en stabil vekt ut måneden.
Kommer ikke til å være her inne så masse i løpet av helgen.
Merker jeg er litt lei av hele pc''en også.
Kan bli litt masse foran skjermen til tider!
Men jeg er ikke på randen til å gi opp. Bare så det er sagt.
En liten pause underveis bare:O)

Da ønsker jeg deg en god torsdag. Håper du ikke får for store smerter i natt, slik at du får sove. Du får ty til den røde flasken:O)

Stor klem fra Elisa!

Maa😃4. september 2003
Hei vennen! Hvordan gikk "sjokkinga" i dag? Og hvordan gikk det med daten i går? Jeg er så spent! :) Ble han overrasket? Håper dere hadde det superfint, og at du ikke er FULLSTENDIG ødelagt i dag! :) Bli frisk!
Tigergutt😀4. september 2003

Heisann cekåen ; ))

Jøss, du skriver og skriver og skriver.. Blir jo nesten svett i øya jeg.. Du skriver veldig bra i tillegg, så det er jo en fryd å lese. Jeg digger den vitsen din, hehe, ler enda..

Takk for masse ros i boka mi! Det varmer : )) Men jeg er faktisk helt uenig med deg i at kebab er godt. Har faktisk ikke spist en eneste kebab på mange år! Di gatasjokken sjåpa sjott for 19 krona på sjilo vett do.. Ikke bra! : ))

HÅPER AT DU FÅR EN KNALLFIN WEEEKEEEND !!!

Tigerklem...
Hans😄5. september 2003

Hei på deg,
min kule venninne -
CK1 !!! :)

Kjære deg, jeg håper at alt står godt til med dere i Oslo for tiden! Takk for kommentar(ene), alltid oppmundtrende å lese! :) Ser ut til at du sanker masse kommentarer selv også, - før jeg skriver denne tyvende kommentaren til deg så registrerte jeg at det var skrevet allerede 19 hilsner til dette innlegget i slankedagboken din (!!!). Det er masse, det meste jeg har fått på et inlegg er vel 15 kommentarer, - svarer du alle og hvordan får du tid?? :) Jeg har problemer med det selv!..

Du skriver at du skal til elektrosjokk behandling, hvorfor det - hva betyr det?? Håper at det gikk bra med deg..

Du må ha en nydelig helg da!! Håper slankingen din går bra! :)
Vi får trolig masse bra vær på østlandet i helgen, jippi!!..

De aller beste klemmene til deg
fra Hans!!! :-)
Bilde
Tigergutt😀5. september 2003

God morgen : ))

Håper at du er mer utvilt og opplagt enn meg nå. Jeg er kjempetrøtt! Har nettopp vært i dusjen og måtte bare innom her - har nesten blitt hekta på disse sidene : ))

Ja, er enig med deg! Håper at vi slipper å se ham mer på disse sidene! Har lest noen av de innleggene hans der jeg snakket om. Jeg kan ikke fatte at det går an å ha en slik holdning! Lurer på om han har noen venner i det hele tatt?

Ønsker deg en super fredag !!!

Varm Tigerklem fra Tigergutt !!!
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Sampli😄5. september 2003
Hei!
Så bra at onsdagen gikk som du planla! Hørtes deilig ut!
Og ja det glemte jeg: G R A T U L E R E R med flott vekt. Det går jo den rette veien!
Kjenner til betente ledd ondtet og føler med deg, men det er bare å knaske litt smertestillende og ha det bra.
Fint at du får en venninnehelg! Kos deg og ha det bra!

Smil fra Sampli
Marianne😄5. september 2003
Heia CK1!!!!
Nå må du være kjempe flink jente, mens jeg er borte!!!

SAMBO ER FRISK!!!!!

MARIANNE TAR FERIE!!!!!

HA DET BRA SÅ LENGE!!!

Masse klemmer fra Meg..........gliiiiiiiiiiiiis!!!
Marianne😃5. september 2003
ps. Her skal vi bo :o)
Bilde
juliane❤️5. september 2003
Skulle ha med dette bildet i innlegget, men jeg var for kjapp. Her er det ihvertfall.

God klem fra Juliane.
Bilde
stine❤️5. september 2003
Gratulerer med supert resultat på veiedagen din :-)
Gøy, hva?!?

Fint at det gikk relativt bra med deg på behandlinga :-)

Ønsker deg en super helg!!!

Klem fra Stine.
tess21😉5. september 2003
Skal si det er ei som sprudler her,gitt!! Morro å lese at du har det så bra og at det gikk bra på sykehuset i går! Skikkelig
kjempeflink er du! Og 7 tårer,det er da ingenting! ;))hihi
Virker som at du har det kjemepefint i forholdet ditt også,dere virker så søte sammen...du og kjæresten! Finner på masse kos og morro! :) Men det må jo til også det da!!

Buddy,ja! Bra film? Kanskje jeg skal ta med meg typen for å se den!? Har sett klipp fra den,og det falt i smak! :) Og den middagen deres....hørtes himmelsk ut! Italiensk er jammen godt òg det,ja! :)

Syns du er utrolig flink med armen din jeg da! Du fortjener all skryt! :) Og vekta di også! NYDELIG! Nedgang er nedgang,vet du,og du har all grunn til å være stolt! :)

Håper du får en hærlig wk med venninnen din,dere kommer sikkert til å få det kjempemorro! Men vin og god mat innabords er det ikke så lite sannsynlig! hehe... :)

Ha en fin wk,kjære!
Klem Tess
Lilla5. september 2003
heisan..hørtes ut som om du og sambo hadde en fin middag..men du du har jo gått ned og det er jo kjempeflott!!!GRATULERER!!!
håper at du vil få en fin helg og kos deg en masse;-)
klem fra Kjersti!!!!!;-)
nanna5. september 2003
Heisann!

Gratulere med flott vektnedgang....det går jo så det suser!!Men du syns vel at det var på tide??:-)Høres ut som om du koser deg om dagen, og det er bra!!(bortsett fra sykehusbesøkene da:-/) Gikk det bra med pastiller og kaffe??De der Ditorella(?) pastillerne er mest effektive!En pose av slike og du kan regne med at det gir resultater i mengder:-)
Ha en super helg!

Nanna
Marion5. september 2003
Hei, du!
Sitter og smiler når jeg leser dagboken din - rene c-vitaminbomben du! Surprise-kvelden for din kjære hørtes super ut - håper han verdsetter deg! Synes hjertelig synd på deg med disse tortur-behandlingene - nå SKAL de hjelpe deg å bli frisk, ellers!!!!!!! Kos deg hemningsløst med venninnehelg - det er det beste som finnes - nesten!
Stoor klem fra Marion
Lilla😄5. september 2003
heisan..tenkte jeg fikk svare på noen spørsmål som du hadde.hehe--blir nok en vårbrud jeg ja..i april så nå går det unna.godt å ha god til på seg,vil ikke gifte meg før nyttår nei..heller til våren;-)det var JEG som fridde,og heldigvis så sa han ja,:-)han hadde visst tenkt å fri sa han men så kom jeg i forkjøpet!!!hehe...;-)fikk bryllup av foreldrene mine og det var jo kjempesnilt;-)jepp gjett om jeg stråler av lykke da igår viste jeg nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg,men nå er jeg NORMAL igjen..hehe..men svever jo fortsatt litt da..hehe!!!;-)Får krysse fingrene for deg at samboeren din vil spørre deg først,men du kan jo prøve deg da..men skjønner at du vil at han skal spørre!!!!!!;-)ha en flott helg,og kos deg en masse:-)
klemmer fra Kjersti!!!!!;-)
Lilla5. september 2003
nei så særlig romantisk var jeg nok ikke,bare satte med vedsiden av ham og spurte da,så heldigvis sa han ja,men jeg ble rørt til tårer!!!!;-)sikkert mange forslag du kan få her også..så det er bare ås spørre;-)skjønner jo at du vil vente da!!!!;-)
klem fra Kjersti!!!!;-)
boggi5. september 2003
Hei på deg ck1!!

Ja det er virkelig no herk å ha smerter... Æsj og fysj..
Vi får da bare ta tiden litt til hjelp..

Så arti at du overrasket samboern din med kino og greier. Jeg og sambon min var i bergen i helga og der så vi også BUDDY. Jeg syns den var kjempe bra(bare elsker slike skandinaviske filmer)..

Ja nå står helga for tur med alle slags fristelser - nå er det bare å bite tenna sammen...

go helg til deg også..

klems fra boggi
LilleTrille😃5. september 2003
Heihei CK1 :)

Takk for gode råd, skal kutte ned på brødet.. Jeg klarer nok ikke å gi helt slipp på det med en gang, men brød til kvelds er det iallefall helt slutt på! ;)

oj, for en herlig kveld det hørtes ut som om dere hadde :) Kjempekoslig da.. viktig å ha kvalitetstid sammen ja :D

Ha en superfin helg! :) Klemmer fra LilleTrille, som glemte helt av å si at du er jo utrolig flink! :))
Blomsten❤️6. september 2003
Hei CK1

Høres ut som om du har noen strabasiøse dager med armen din. Er jo utrolig begredelig å få slikt. Blir rimelig handikappet ....Ja, ja...du får trøste deg med at det blir bedre om 8-12 uker..og så ta disse dagene fremover i de neste 7-8 ukene. Godt at du har en så fin samboer. Den middagen var deg vel unt :)))) Godt du fyller opp overskudd på den måten :))))

..og du...kos deg litt i helgen også da.. :))) Det skal jeg gjøre, Skulle egentlig ha gjort endel, men tar fullstendig fri..så da..da må du ha en flott dag...*S*

Hilsen meg
Blomsten...som akkurat nå...tar det meget rolig..kun litt vask av klær og oppvask blir gjort i dag..*ler*
rebecka❤️6. september 2003
heeeey snuppa!!!! ser det går strålende med deg!!! du er flink...å det har forresten jeg oxo vært i det siste...(skryte,skryte..)jeg er så stolt av deg - å meg at jeg vil bare hoppe å danse!!! ha en fortreffelig helg!!! smaaaask! becka.
Tigergutt😄7. september 2003

Heia Noreg...

Så du kampen idag? Håper vel egentlig ikke det. Er ikke noe mer å si om den saken. Men ja - jeg tror virkelig at det er på tide at Semb tar sin hatt og går - eller kanskje han bør løpe ???

Var kos å treffe deg og Hans på chatten. Men håper ikke at vi treffer mfus igjen. Vi klarer oss godt uten, hehe. Lurer på om han egentlig har noen venner i det hele tatt? Hva tror du? ; ))
Jeg sa til Hans at enkelte personer mangler sosiale antenner, men for mfus del så trenger han 2 store paraboler om det skal være noe håp : ))
Så bra at kvelden med kjærsten ble vellykket da. ÅÅÅÅÅ - jeg digger italiensk mat. Hvilken restaurant var dere på?
Hmmm.. jeg vil også se Buddy, men jeg tror jeg har bare sære kompiser, hehe. Må prøve å lure med meg en eller annen : )) Har dere forresten prøvd kino1 i Sandvika? Knallbra kino, veldig bra lyd, bilde og bra stoler. Dessuten så slipper man å kjøre rundt og rundt og rundt for å lete etter parkering. Er gratis å parkere i p-huset ved siden av om kvelden. Er nesten sprøtt, men jeg har møtt masse folk jeg kjenner fra Oslo der ute. Møtte også en nabo der engang, hehe. Vi er en gjeng som pleier å dra ut på kino 1-2 ganger i mnd. Og vi drar alltid dit. Kan virkelig anbefales : ))

Håper at du får en super søndag - hvis du har tid til å lese dagboka di da ; ))

Tigerklem... : ))
aries😉7. september 2003
Hei, CK1!

Tenkte jeg skulle stikke innom en tur og heie litt på deg! Det nærmer seg styggfort det neste delmålet! Heia, heia, heia!

Ser at du er flink til å kose deg, midt opp i alt sammen (arm og slanking...). Flott, jente!

Ønsker deg en SUPER ny uke!

Klem fra Aries
Bilde
sol😃7. september 2003
hei !!!!

*Sukk*...høres ut som en veldig romantisk onsdag.......tenker han ble overrasket ja.....er nok fint å gjøre slikt innimellom for å holde gnisten.
....skulle ønske jeg kunne gjøre slikt...men det er jo litt vanskelig med en kjæreste som ikke jobber når han er hjemme.....men det går jo ann å overraske på andre måter også da..*S*
Bra at du hadde en slik kveld som oppladning til Torsdagen i ale fall......den der behandlinga høres skikkelig jævlig ut...men det er jo noe som heter at vondt skal vondt fordrive....får håpe det stemmer i ditt tilfelle.....
Du fortjener virkelig å bli bra etter alt dette!!

....selv bedriver jeg selvpining i fprm av lesing til eksamen...... skulle tro at det var mulig å si seg ferdig med utdannelsen en gang, men det er jo fristende å bygge på den...hørtes enkelt nok ut med fem vekttall, men når virkeligheten gikk opp for meg innså jeg at min selvdisiplin nok er like god når det gjelder slanking som lesing på egen hånd....altså ikke spes. bra....så nå er det sprenglesing på kvelder litt over ei uke fram i tid..... og forhåpentligvis greier jeg da å stå på eksamen.....
...nei må vel tilbake til boka....selv om det frister mye mer å sitte her.......*S*

Ha en fin søndagskveld!!!
Klem fra sol
Marion8. september 2003
Hei og god mandag!
Hva synes du om torsdag 25. sept? Da har jeg nemlig fått lønn... Er så blakk at det støver!!!!!
Klem fra Marion
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Misspiggy23. september 2003
hehehe, det er ikke lett tydeligvis:)
men kattungene er sikkert søte da? føler uansett med deg, har et par nabokatter som har det med å jamre litt på enkelte tider av året..(trodde det var et spøkelse jeg, ble livredd:) )

godkos fra meg til deg
gobli😄23. september 2003
ler litt inni meg og smiler godt når jeg leser innleggene dine. har savnet det. godt å se du er tilbake.

katter er generellt krækselige,og som regel plagsomme... jeg har det samme problemet utenfor vårt vindu. vær vennlig å informer meg om hva slags våpen som passer best...
forresten, og dette er ikke tull, har du prøvd å slenge ut litt pepper der kattene pleier å gå? det hjelper visst.
klem fra meg
Sampli😉24. september 2003
Hei snuppa!
Kjenner du eierne til noen av de der kattene? I tilfelle: GÅ OG KLAG! Fortell at du syns det er jævlig å holdes våken av remjende katter, be eieren om å sterilisere kattene sine. Slik sikres nattesøvn, og i tillegg alle "kattungicidene", sommerkatt-problemet, og vi får ønskede kattunger istedet for litt tilfeldig avl... Jeg mener det; en vinn-vinn situasjon, du får fred, færre uønskede kattunger må avlives, evt. vanskjøtes...

Ha en flott dag Virtuella!
Håper du rekker å beundre synet av deg selv i speilet innimellom, og glis og vær fornøyd! Enda en kilo? FLOTT!

Smil fra Sampli
Kursiv😄24. september 2003
Heisan virtuella :-)

Vi har to sånne i småfrøkner i bakgården. De besøkes jevnlig av en milliard hannkatter som uler og skriker og etterpå hyljamrevræler frøknene. Men jeg har mest lyst til å skyte hun som EIER de to kattene, jeg.
Hun er amerikaner, og forstår utmerket godt norsk helt til noen prøver å forklare henne at det ikke er lov til å ha utekatter her. Jeg ønsker meg katt, men kommer ikke til å anskqaffe meg noen før jeg har mulighet til at de kan være ute. Og i mellomtiden trener jeg med sprettert. Og skulle jeg i min nybegynnerfeiltagelse bomme og treffe amerikanerinnen....eh...ops.

Men nå: forberede arbeidsdagen.
Ha en fin dag. Kjøp sov-i-ro.
Kursiv :-)
Marion24. september 2003
Yoho, Virtuella!
Kattegny og parringsskrik er sære greier, ja.... Og så lurer jeg jo i fullt alvor på: Hvorfor kastrerer/steriliserer ikke katteeiere (som IKKE ønsker seg kull på kull av søte små som må omplasseres) sine elskede små puser?

Håper du kan lure deg til en aldri så liten slumrestund i løpet av dagen, da!

Klem fra Marion
Marianne😃24. september 2003
Hei på deg Virtuella :o)
*ler* Jada, sånn går det.....må si jeg er glad det ikke er mye katter der hvor jeg bor :o)
Har ikke katt selv heller, så det er vel derfor jeg slipper det ståket :o)
Nei, jeg har det dyret av en sambo i stedet....får håpe han er bedre når han kommer hjem fra Haugesund i dag. Hvis ikke, ja da nekter jeg han å sove hos meg :o)

Hva er det som skjer på jobben din da??
Du snakket om oppsigelser tidligere, hvis jeg husker riktig?
Uff, det er nå hvertfall ikke noe særlig. Her går det nå ennå på et vis, men jeg vet at det er snakk om oppsigelser her også.....kanskje til neste år. Vi får krysse fingrene på at vi slipper å få noe sånt i postkassen :o/

Nå veier jeg 20kg mer enn deg....grøss......har det mega travelt med å nå deg igjen.......men jeg skal klare det, neste år engang :o)

NÅ STÅR VI PÅ!!!
Klem fra Marianne
Bilde
Maa😃24. september 2003
Kattunger er jo sååååååå søte og koselige da!!! Det er vel bare rett og rimelig at det skal litt jobbing til for å lage så nusselige vesener! Hadde de bare vært like nusslige hele tida... :)
tess21😄24. september 2003
Hehehe....skjønner godt at du er lei,ja! Glad katten min er "klippet",slipper hvertfall ekkle lyder,bevegelser og unger!
Hannene har jeg ikke hørt noe til heller....skjønner hvertfall nå hvorfor "pissi" er gira på å være ute for tiden....er vel tiden for paring,ja! ;)

Du får ta med deg det som er av våpen og kom deg ut på jakt! ;)
Så får du sikkert tatt igjen di etterlengta timene med søvn! ;)

Klem Tess
Mari😉24. september 2003
Pass deg du - ellers kommer Mills og tar deg.................

Men Mariannes kattebilder er jo utrolig søte da - og ikke uler de heller:-)

Ønsker deg en rolig og avslappende natt - med alle kåte katter innendørs!

Klem fra Mari

Blomsten❤️24. september 2003
Hei..

Ler godt av innlegget ditt i kveld.....Der jeg bodde før var det også ganske bråkete noen ganger, helt til naboen tok til fornuften og steriliserte kattene sine. Det var bare SÅååååÅÅÅÅ deilig *S*

Så håper naboene dine også skjønner at det faktisk er helt ok å ha en god natts søvn uten å bli vekket av uling...og andre aktiviteter utenfor..*S*

Hilsen meg
Blomsten..som leste en artikkel om at Stavanger faktisk var en av de byene som var mest plaget av katter..løskatter.........

PS!
....ellers er vektnedgangen din superfin...*S**...en halv kilo til ..og du er halvveis........:o))))
smaragd😉25. september 2003
Hallo virtuella!

Takker for kommentar i dagboka mi. Jeg er kjempe imponert over vektkurven din. Den går jo jevnt nedover hele veien. Skulle ønske jeg var like flink.
Ja de kattene de kattene. Jeg synest det høres ut som små barn som gråter når de uler som verst. Helt grusomt og høre på, så jeg forstår godt at nattesøvnen blir forstyrret. Du får nå håpe at sesongen snart er over så det blir litt søvn på deg igjen.

Ha en fin dag
Klem smaragd
ck1❤️25. september 2003

Kjære Virtuella ;o)

Utrolig morsom lesning kjære du!! MEN, ikke like moro for deg stakkars....
Håper du har fått gjort noe med problemet & at nattesøvnen er god og laaang igjen ;o)

Tuuusen takk for flott dikt!! Trengte det ;o)

Ha en strålende torsdag vakre kvinne!

Klemmer CK1
Bilde
Marianne❤️25. september 2003
Jo tusen takk for det :o)
Som du ser så har jeg endelig fått gang på pc`en igjen (øh...søstera mi mener jeg :o)

Føler meg ganske tung i hodet, kroppen jobber som besatt for å få bort disse bassillene som herjer. Nå håper jeg bare at den rette vinner :o)
Har noe solhatt liggende, få se om det hjelper litt :o)

Ellers så har jeg jo fått mange gode råd, fra Jägermaister til irish coffee.....vet ikke hva som er verst *ler*
Da tror jeg at jeg holder meg til te.....grønn te, med bitte litt melk i :o)

Da fortsetter vi koken Virtuella :o)
Klem fra Marianne...........som egentlig er veldig glad i dag......grunnet pc`en.....må finne en veldig god virus-dreper!!
Tigergutt😉26. september 2003

Heisann tulle-virra : ))

Skal du skyte alle katter??? Tror jeg må ligge lavt i terrenget en liten stund nå, hehe.

Bingooooo ja... Så du slet litt - men du kom jo på det. Flink da jo : )) Det er jo litt av en - kabal - som må gå opp også da, hehe. Og jeg har definitivt ikke hatt hell i kjærlighet så da må jeg jo ha litt hell i - spill - ???
Hmmm... ja, jeg er trøtt, hehe... Nå er det snart leggetid.

Håper at du får en knallbra fredag!!!

Bitteliten Tigerkos, fra en redd Tigergutt ; ))
monica12326. september 2003
Hei!
Nå går det bedre med meg. Var jo hyperdeppa her om dagen. Vet jo egentlig hva som skal til, men så vanskelig å få det til noen ganger.
Jeg skal tenke positivt, jeg klarer det!!

Mjau!
ck1😉26. september 2003

God fredagskveld du vakre tjei......

En liten pause fra Skavland ;o)
Men du, kjære deg... Det er vel ikke kattungene som uler er det!? Kan du "gi de bort" uten at det er dine da..!?
Eller var det bare vååås ;o)

Jeg ler så jeg griner av beskrivelsen om parringens kunst ;o)
Hvor gamle er barna dine da!? Hjelpes meg..

Apropos.... Her kommer en liten perle fra barnemunn!! (Fant en gammel bok igår & leser den om & om igjen - gapskratter..)

Anders var svært interessert i hvordan barna kom til verden. Dette syntes mamma det ikke var så enkelt å svare på, så hun nøyde seg med å forklare at de kom ut av magen til mammaen sin.
-Det veit jeg vel, svarte Anders! -Men hvordan kommer de inn dit???
Det fikk ikke mamma til å forklare.
Noen dager senere var hun & Anders ute og gikk tur. På et jorde fikk de se en okse og en ku som paret seg. Mamma benyttet denne glimrende sjansen til anskuelsesundervisning og sa:
-Se der, Anders! Slik foregår det når man lager barn.
Anders fulgte interessert med i opptrinnet, og så gikk de videre.
Mamma var fornøyd med seg selv og syntes hun hadde sluppet lett unna. Men litt etter kom det fra Anders:
-Men du mamma, åssen kom den oksen opp trappa til oss?????

Ha en nydelig fredagskveld vennen ;o) Slapp av & nyyyt nå disse herlige fridagene - vekke fra stresset på jobben!!

ENJOY LIFE ;o)

Klemmer CK1
ck1❤️26. september 2003

Hihi........... ;o) Forstår, forstår...

Jeg også!! Ganske langt nedi også :o) Barna sover søtt & jeg stooooooooooorkoser meg med deilig rødvin!!! NRK med Beat for Beat, Nytt på Nytt & Skavland (SÅ DU BUKSA TIL AQUA LENE???? Går det an??) Så Senkveld på TV2 & nå starter Six Feet Under på NRK :o) Toppen!!

Drikker man Bordeaux, tenker man dumheter.
Drikker man Bourgogne, sier man dumheter
og drikker man Champagne, gjør man dem.........

Klemmer til en vakker kvinne fra en annen ;o)
-Oh la la, selvsikker i dag ja........- GLISER!!
katta😃26. september 2003
God helg/natt i stuen...
må bare takke så mye for "livbøylen"... er godt å ha en i nærheten i tilfelle det f.eks. plutselig blir veldig dypt vann på vei inn mot land! (spesielt i disse høst dager hvor det regner slike som meg (katter) kan det fort bli glatt og stor mot strøm (pga vinden) som gjør at en trenger bøyler og venner som kan hale en i land dersom kreftene forsvinner! ;)

Men uansett... nå skal jeg gå og "pleie" sjelen min... sove godt helt fram til 1015! (1030 må jeg høre på inngangs spørsmålene til popquiz på p1, og 1108 begynner det... eneste "kommersielle" jeg må ha... bare MÅ ha!)
purrpurr og zzzzzzzzzzzzzz fra katta som ønsker deg en meget god helg, selv om du har katter nok utenfor vinduet og det sikkert i tillegg regner katter rundt deg! :P
elisa29😌27. september 2003
Halloen!
Men husene på Storhaug burde hatt høye stolper. Det tror jeg ville blitt perfekt:O) Kanskje grønne og grå!

Håper du har fått deg litt søvn nå. Uten at du har måttet skyte kattene, stakkar:O/
Mine to nusselig små er ikke bråkmakere. Bare så det er sagt.
Oppfører seg så eksemplarisk så:O)
Tror ikke de vet hva det er engang. Med far oppå og bak:O)
Mor (jeg) har vært fæl mot dem, og fjernet den gleden hos dem!

Så jeg regner ikke med å få Virtuella på dør med bazooka og øyne nedpå knærne!

Ha en flott lørdag!
Og ja det har regnet skikkelig her noen dager, men jeg synes bare det er deilig. Ikke hver dag da. Og ikke når man er ute.

Klem fra Elisa!
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Misspiggy8. oktober 2003
så flott at du får operasjon! syns uansett at gla-argumentene var mye sterkere enn deppa-argumentene! Alt går i det minste rett vei, tenk på det! Selv om jeg skjønner at det er frustrerende å gå så mye hjemme uten å få gjort mye nytte for seg. utnytt uansett dnne tiden til slankinga og egenpleie.
Nyt disse dagene, nå har du mye tid bare til deg selv! tenk på det. det tenker iallefall jeg, for mine dager er og tomme for tiden. 2 timer skole i uka, 4 timer trening. da blir det mye fritid.. hadde vært flott om andre venner hadde hatt fri men de fleste jobber jo eller går skole. men jeg får utnytte dagene så best som jeg kan!nå skal jeg lese og stelle neglene mine;) takk for inspirasjonen!!

KLEM
Sampli❤️8. oktober 2003
Kjære deg!
Så bra at de tror du kan hjelpes med en ny operasjon da! Det er jo gode nyheter. Ventetiden var nå heller ikke så lang. Jeg skjønner kjempegodt bekymringen angående inntekten. Men det finner du en løsning på! (Kanskje ikke shoppe så mye? Ha "lage julegaver av gammelt hobbymateriell kveld" med venninnene istedet for å dra på byen?) Nød lærer naken kvinne å spinne! *smiler* Livet er langt og en har god tid til å betjene lånene sine (jeg er nedsyltet for uoverskuelig fremtid i alle fall *smiler*).

Du må ha verdens mest standhaftige vekt, en stri "bugger", som ikke viser deg gladere tall - for du er jo på lavinntak for tiden...

Jo den avtalen vår om å tillate mer en dag... Skal vi prøve oss på det eller. Flinkesen 6/7 - Frivol 1/7?

Jeg er hjemme, har vært til tannlegen med barn og skal hente de snart likevel, så jeg har hatt gooood tid til å spise. Har begynt å skrive ned alt nå, ubarmhjertige saker... Og nye midler i bruk for røykestopp.

Kanskje noe for deg også? Det blir fort penger opp i røyk, vet du! Foreløbig har jeg brukt en "formue" på remedier, piller, plaster og tyggis, men det skal ikke lang tid uten røyk før det går opp i opp da. Kanskje noe å tenke på?

Stålsett deg - du kommer til å bli frisk!

Stå på!
Smil fra Sampli
Marianne😃8. oktober 2003
Javel CK1...så nå nærmer det seg den store dagen......for her går det fort vet du.....
Hmmmm...mon om du greier å skrive på pc`en da???
Har du tenkt på det...eller sitter du å taster med en fing :o)
Nåja det ordner seg nok :o)
Så var det da....om de greier å gjøre deg 100% frisk :o/
Skal ikke ta motet fra deg der da......det går nok bra :o)

Nå må du tenke på deg selv først nå....*kremt* Det er det viktigste....(mon om noen kvistret noe til meg :o)
VI MÅ BLI FRISKE!!! Ikke sant, så nå må vi tenke positivt her.
Jeg skal til Kiropraktoren.....er veldig spent på hva han sier.
Håper han kan gjøre noe med ryggen min, hadde vært herlig å slippe å kjenne smertene der.

Matmessig...jada....kan ikke klage sånn sett.....legen min sier jeg lider av spiseforstyrrelse, kanskje.....tenker jo på mat dag ut og dag inn.....ikke minst den der vekta da.....må veie meg hver eneste dag. Men jeg lover jeg skal prøve så godt jeg kan å redusere det....ta 2-3 ganger i uken til å begynne med. SKAL PRØVE!!! :o)

Nå er det bare å legge hjernen på hylla og stå på det vi kan :o)
Klem fra Marianne

arkibalda😌8. oktober 2003
Nei, to glass rødvin er langt fra nok til å forsove seg, men det er nok til å få sove skikkelig godt!
I allefall for meg.

Hva er det i veien med armen din? Skal se i db di om jeg finner ut av dette.

Håper du blir bra fort!

ARkbalda
Lilla😄8. oktober 2003
heisan,takk for hilsen,ja den vekten min er ikke helt god nei..har jo svignt mye som du også sier,men nå skal jeg snart starte på greteroede kurs og håper virkelig at det vil hjelpe;-)
så fint at du har fått ny operasjon da,og at du snart kan begynne å jobbe igjen.Skjønner deg godt det er dyrt med hus og det kommer masse regninger.synes det kommer regning hver uke nesten jeg på vann strøm tv osv....buhu...Men vi skal klare det vi,og det er jeg sikker på at dere også gjør!!!!Så surt med mindre bidrag da,og dumt at ikke eksen din hjelper til!!tenker han bare på seg selv eller?????;-(
ha en fin dag,og kos deg!!!;-)
klem fra Lilla;-)
monica1238. oktober 2003
Ikke greit det der. Men fint at du får ny operasjon. Kan nok skjønne ja at økonomien blir litt anstrengt i en sådann stund.
Så fint at du klarer å holde motet oppe!!! Jeg beundrer deg er.
Stå på videre. 20 november kommer før du aner det....
virtuella❤️8. oktober 2003
Oj, CK1... vet ikke helt hva jeg skal si, det var så mye i dag! Stå på, skal ihvertfall støtte deg så godt jeg kan!! Penger kan jeg ikke gi deg, men litt mot kanskje??
superklem fra Virtuella
Marion8. oktober 2003
Ooohhh, snuppa - vet jo ikke om dette krever en gratulasjon eller kondolanse.... Bra at du blir stilt til utsikt å bli helt frisk - DET er viktig! Kan samtidig skjønne at frustrasjonen vokser deg over hodet - det er OGSÅ lov!!!

Som hjelpende hånd med bæbu-koffert kan jeg komme på mange morsomme ting som ikke koster så mye - skrike- og syteseanse på selveiet sted er jo en klar mulighet!

Tipper at du står av denne stormen helt fint, jeg.. Du virker som en stø og sterk person som fixer det meste. På den annen side er det ingenting så aldeles motbydelig som å være selvhjulpen på alle fronter og ikke få trøst fra noen: Skal tenke ihop en rimelig, hyggelig og ikke minst oppbyggelig ting som kan gjøres med det aller første!
Klem fra Marion
Maa❤️8. oktober 2003
Hei CK1!

Så bra at de skal få "fikset" deg da!!! De negative tingene er det ingenting å gjøre med...du må bare bite tennene sammen og holde ut...og tenk på hvor godt det blir når du blir frisk igjen!!!

Det med at folk tror at man "faker" å ha vondt...det er litt rart det. Det er jo mange som har "usynlige" smerter, enten de er fysiske eller psykiske, men det er likevel er det så vanskelig å tro på noen når de sier de har vondt! Det er da ingen som vil gå og klage over smerter de ikke har.. Det finnes ihvertfall bedre måter å få oppmerksomhet på!

Uansett, nå vet vi at vi får snart en CK1 som er frisk som en fisk! Hurra!!! :)

Klem fra Maa
Blondie78😉8. oktober 2003
Så flott at du endelig får ny operasjon. Tiden kommer nok til å gå fort. Og det økonomiske skal dere vel greie... Ting må kanskje bare planlegges litt mer nøye, og ikke sløse med pengene.
Dette kommer helt sikkert til å ordne seg! Stå på videre!
Klem fra monica
lilleTrille😃8. oktober 2003
Heihei ck1 :)

Jeg skulle akkurat til å hoppe i seng, men jeg fant ut at jeg må jo komme å se innom deg først! Og jeg ser at dagen din i dag har vært ganske viktig..

Det var godt at de skal operere armen din igjen, for da skjer det iallefall noe! Snart er det jo jul, og da får du jo masse å gjøre :) Så de siste månedene før du får begynne å arbeide går nok fort skal du se.

Huff, trist at du er i en periode hvor pengene ikke strekker til. Jeg blir alltid kjempebekymret når sånn skjer, men det bruker da som oftes å ordne seg :)

Ha en super kveld! Masse klemmer og en blomst fra Malin :)
Bilde
murmel8. oktober 2003
Hei. Så fint at du får operasjon da:) 20. november er ikke sååå langt unna. En mnd ++. Skjønner at det er kjedelig å tenke på at du må være 100% sykmeldt ut året, men det ser jo lysere ut med tanke på å komme tilbake i jobb da:)
Synd med x''en som ikke gidder å bidra til barnet deres. Noen menn eier ikke samvittighet. Skjønner de ikke at det går ut over barnet?? ARG. All honør til deg som gjør ditt beste:) Det er ikke bare bare og betale på hus og alle utgifter som følger med å ha barn.
Det er sant det med at det er verre å være syk når det ikke synes. Det er lett for ikke å bli trodd og sånn. Men du ville jo aldri fått sykmelding så lenge hvis du ikke var syk. Du får holde humøret oppe så skal du se at alt ordner seg. Positive tanker er tingen:)
I morgen er det innskriving i restfettklubben og for min del ser det dårlig ut. Gikk opp den halve kg''en jeg hadde strevet med å få vekk..... Håper det går bedre med deg. Du ser jo ut til å gjøre det godt når det gjelder inntak og mosjon da.
Stå på videre:)
ivalodia😄8. oktober 2003
Heisann :o)

Takk for oppmuntrende og ikke minst koselig hilsen :o) Som du sprer glede rundt deg da !

Hva er det med skulder/arm? Skal du fikse sener eller hva? Huff, ny operasjon høres ikke morsomt ut,men lovende er det at leger gir deg gode resultater og ikke minst når de mener at du vil bli frisk i arm og skulder. 1 år er lang tid ja,men med tanke på et helt liv så er det ikke så mye likevel (dårlig trøst det)
Dårlig løsning økonomisk ja, man får ikke mye på en 60% lønn i dag og et bidrag på 1000kr er slettes ikke mye. Har du spurt far om han vil være med å dele mer? Et bidrag på 1000kr er ikke mye verdt. SFO koster 1600kr, så er det klær og utstyr for en hver årstid ,mat m mer. Det lønner seg i dag å ha 50/50 når det gjelder økonomi. Har selv en slik eks som ikke gir en truse ekstra. De vet ikke hvor godt de har det!! Nok syting!

Du er flink å holde normalvekt,det er veldig bra. Bevegelse er ¨så mye mer enn bare trening,raske rusleturer gjør også susen.

Ønsker med dette deg en riktig god natt. Husk at dagens bekymringer er i morgen en ny dag med nye muligheter :o)

Klem
rebecka😀9. oktober 2003
hei snuppa!!!

angående det med å være syk uten at folk ser det...det vet jeg alt om for å si det sånn... nå er ikke jeg syk,men jeg har et handikapp.... et usynelig handikapp... har nemlig medfødt ryggmargsbrokk...noe som er eksremt vanskelig å se for folk som ikke har tidligere erfaringer med det.. det finnes selvfølgelig flere grader av denne tilstanden...noen går på krykker å noen sitter i rullestol - å jeg gjør ingen av delene... derfor er det oxo veldig vanskelig når det kommer til ting jeg ikke kan gjøre pga det....folk ser rart på meg å lurer på hvorfor jeg ikke kan gjøre den enkle ting å bære den fulle pappesken fra A til Å liksom... fordi de ser det ikke.... har oxo problemer med hukommelsen pga vannhode og tidligere epilepsi... å det er jo oxo noe folk ikke "ser" liksom...smiler... so u c.... jeg har full forståelse for hvordan du føler deg nå.... håper det går bedre etterhvert da... goklem fra becka.
sol❤️9. oktober 2003
Hei !!

Så det blir ny operasjon...bra det da, så håper vi at det er det som skal til, og at du blir 100% frisk etterpå....før det har gått ett år...må jo unngå at du havner i den situasjonen !!
Krysser fingrene for deg !!

Løk ja, jeg gikk berserk en dag...*S*.....handlet en del i to ulike butikker, da jeg kom hjem og så alt sammen i en dunge begynte jeg virkelig å tvile på min egen dømmekraft *S*, me nå er alt i jorda, og jeg er fornøyd med meg selv....får bare håpe alt kommer opp til våren....
Jeg kjøpte flere sorter, så det skulle da være muligheter for noe i alle fall.....Har gravd ned løk både i plena og i bedet.....tok av et flak av plena og grov ned tulipanløk nederst, så litt jord over og så la jeg ut krokusløk før jeg la på plass plena etterpå......tulipanene skal blomstre senere enn krokusene, så jeg håper dette blir bra....

Ha en fin kveld!!!
Klem fra sol..... som er så glad i dag etersom Tviggy fikk noen gam fra meg :o)
Bilde
tess21❤️9. oktober 2003
Kjære ck!
Så ble det operasjon på deg! Og det skal du ikke deppe for! Du skal jo bli bra i armen din!!:)) Skjønner godt at du er nervøs,ja!
Men tenk så deilig når du er ferdig og på vei hjem? :))
Håper alt går bra og at du endelig blir bedre,en gang for alle!

Nei,dette kommer til å gå knall! Snart er du ut i full jobb igjen,og ikke mere tull med armen din! :)

Klem Therese
Blomsten❤️9. oktober 2003
Kjære CK!...:))
Da sier jeg..GRATULERER med operasjon...men *sukk*..for sykemeldingen og mindre utbetaling hver måned..I tillegg er det utrolig kjedelig med bidragsregler uansett hvordan man snur og vender på det. Der begge legger godsiden til, blir jo klær etc..kjøpt inn slik at det blir gitt litt fra hvert hold..men ofte blir det jo til at noen bruker barna som "straff" for den andre part....og da..da er jo penger til daglige utgifter for barnet lett å skrenke inn på. Synd...Det er jo tross alt utrolig dyrt å ha barn uansett hvor smarte og lure løsninger man finner på alt.
Håper datteren din har kontakt med faren sin i alle fall, slik at ikke hun føler at hun er elsket av faren sin. Viktig det da..uansett kroner eller ikke...

....men du.....november...og da..da håper jeg inderlig du blir bra igjen!!!. Er en stor påkjenning å gå hjemme..og modern som er nyresyk..hun sier det gang på gang..HAdde jeg enda sett syk ut så hadde jo alle visst hvorfor jeg faktisk trenger sykemelding.....

NOk om det..
HA en fantastisk flott dag i morgen.........og du...en mindre smertefri dag...slik at du får gjort det du ønsker...

Viktig det da...når man går hjemme, er sykemeldt..og egentlig har gjort til å gjøre masse, men ikke kan gjøre det da kroppen sier nei!!:.

Hilsen meg
Blomsten..som synes du er utrolig sterk midt oppi sykehusbesøk, -meldinger og annet som følger med slike plager!!!
Ronja😊9. oktober 2003
Heisann:)
Så fint at du får operasjon, håper du blir helt bra etter den, litt kjipt for deg å måtte gå enda lengre hjemme, men du får bruke energien din på trening og robbie:)
Er ikke greit når du mister så mye, og de nye bidragsreglene er jo helt på jordet spør du meg:( Jeg var og trente i går, treningsenteret som er her jeg bor heter trim club, det er ganske nyligt åpnet, jeg har aldri trent noe særs før, og i går hadde jeg mage,rumpe,lår time på 60min, det var kjempegøyt, men å herrejeremia for en gangsperr jeg har i dag;) Har til og med i muskler jeg ikke ante jeg hadde:)
I morgen skal jeg på spinn, og det gleder jeg meg til:)
Ha en topp kveld:)
Nå skal jeg legge meg:)Zzzzzzz
klem
Bilde
Virtuella😉9. oktober 2003
Hei min venn, hvordan går det med deg i dag???

Vennlig hilsen Virtuella
Innlegget er tapt
19 i heiagjengen
Sampli😉10. oktober 2003
Så flink du er!
Blir litt inspirert jeg!
Deilig å høre at det er flere enn meg som har planer om en TV-kveld...
Finkesen 6/7 Frivol 1/7!
Gratulerer med flott nedgang! Lykken står den brave bi!
Hang in there!
Flink du var i går! Ta til deg komplimentene!
Smil og vær glad!

Solskinn fra Sampli
Lilla😄10. oktober 2003
Gratulerer med 400 gram ned det er jo kjempebra..flink jente;-)
hå¨per at du får en fin helg og kos deg en masse med sambo og datter;-)
klem fra Lilla;-)
Sampli😉10. oktober 2003
Joda!
Jeg er med på alt jeg!
Har nettopp byttet lunsjen med tre små stykker av en herlig rykende fersk wienerstang fylt med makronfyll... Vi kan godt dele opp frivoliteten! *ler*

Ha en flott kveld da! Alt order seg!

Smil fra Sampli
Ronja😊10. oktober 2003
Huuuuurra denne var på sin rette plass, så fint å se at vekta di er begynt å slippe taket, det fortjente du virkeligt:))
Og du var jo kjempeflink som holdt deg til gul farris *applaus * for det:) Jeg er også super motivert for en strålende slankeuke, eneste blir litt utskeielse med middagen i morgen, for mannen skal lage romantisk middag til meg;)
Nå har jeg vært og trent spinning, det var kjekt, men oj så vondt det gjorde i gangsperren min:)
Ha en kjempeflott helg vennen:)
Klem
Bilde
Marianne❤️10. oktober 2003
Hallais Ck1!!!

Jeg er litt sent ute, har jammen meg hatt det travelt siste tiden :o)
Har det egentlig ennå, så jeg er kun en kjempe kjapp tur innom....i håp om å få svare alle før helgen setter inn :o)

Humøret mitt er ennå i en bølgedal, må tenke kraftig i helgen....på hva jeg egentlig vil med livet mitt.
Har gjort det mange ganger, men jeg gir det en sjangs til :o)
Bare nå må jeg enten legge hele slankinga på hylla eller gjøre noe med det.....og da mener jeg NOE MED DET!!!

Vi har nok lekset dette gang på gang.....men nå må jeg tenke ekstra nøye.....for jeg vil så gjerne greie det målet jeg satt 01.01.01.....70kg til 07.03.04.....har fremdeles noen måneder igjen, så jeg kan klare det hvis jeg virkelig vil....men da må jeg gå skikkelig inn for det.
Den siste tiden nå, så har jeg ikke hatt noen god viljestyrke.
VIL SÅ GJERNE HA DEN TILBAKE!!!

Jeg skal stelle pent med meg selv....legge meg i badekaret med masse bobler...som du anbefaler.....tror ikke jeg har badet i badekaret på 10 år.....liker best å dusje :o) Så nå er det kanskje på tide :o)
Dessverre er jeg ikke noe særlig glad i vin....mer glad i øl å sånt.....blir aldri en fin dame, ser det ut til *ler*
Men har bestilt time hos frisøren, så i dag så tar jeg meg en time fri....skal egentlig ikke går til frisøren før til onsdag, men det var før jeg visste at jeg skulle på 40 års dag.
Så da vil jeg føle meg litt vel, ikke sant :o) Føle meg vakker :o)
Så ja, jeg skal gjøre som du sier...legge meg ned i badekaret....nyte freden (forhåpentligvis)....kanskje finne frem noen lys.....jada, jeg leser bok.....nå leser jeg Hekseringen....(serie). Så i dag skal jeg kose meg :o)
Takk for tipset der....
Skulle kanskje hatt noen som kunne sminke meg også i morgen....
Så hadde jeg blitt den lekre dama!!! *ler*

Joda....kanksje jeg er klar til mandag likevell :o)
Ha en strålende helg du også Ck1...!!!

Klem fra Marianne.....som nå skal snart til frisøren og hjem til familien...og forlange å få oppvarting....og ett bad i fred å ro :o)

Bilde
arkibalda10. oktober 2003
Så du er en av disse masochistene du også som syns smerte er godt...
Vet ikke helt om jeg er der riktig enda, selv om jeg kjenner forskjell på smerte og liker denne bedre enn tannpine...

Litt av en armhistorie du har. Håper virkelig det ordner seg. Å gå rundt med kronisk vondt må være hakke værre enn tannpine...

Riktig god helg, og ja, jeg har tenkt å drikke masse, masse vin i helga. Leste nylig at 3 glass pr dag egentlig er å anbefale...

ARkibalda
Maa😃10. oktober 2003
Jeg syns du alltid har nydelig vekt, jeg! :) Men den er jo ekstra flott i dag da, det kan jeg ikke nekte på! ;)

Så morsomt å få komplimenter pga vektnedgangen da! Jeg håper da for all del jeg får høre noe sånt når jeg drar hjem til jul! Det hjelper vel litt på selvtilliten og viljestyrken regner jeg med?

Kos deg foran tv''n i kveld. Jeg er litt skuffa for at jeg går glipp av nytt på nytt, men jeg skal jo tross alt på konsert i kveld!!! *glede seg* Når er det Robbie-konserten er forresten? Det er da jeg skal sitte hjemme å angre på at jeg ikke kjøpte billett! :(
Jenta*S*😉10. oktober 2003
Hei på deg....

Tusen takk for "stjerne-kommentar"..:)hehe...føler meg ganske flink med trening men kostholdet er så som så enda.Må skjerpe meg med det! Syns du er knall flink som klarer å holde deg på 1100 kcal..! Sikkert kjempegøy å se 73 tallet! Og ikke minst VELFORTJENT!
Ha en kjmepfin kveld og kos deg masse med "perlene"!;)
Klem fra Jenta*S*
Sampli❤️10. oktober 2003
Hei!
Har du pause i tv-tittinga du også?
Jeg er innom for å notere matinntak, mens jeg ennå husker det... Er halvfrivol i dag - vi fikk middagsgjester. Og i morgen har vi også invitert til middag...
Halvfrivol i morgen også. Men så! Blir det flinkesen!

Kos deg masse da CK1!

Stort smil fra Sampli
sol❤️11. oktober 2003
Hei !!

Så flott at andre legger merke til nedgangen....det er ekstra stas det, og det gir masse inspirasjon til å fortsette videre......:o)

Flink er du også....bare gul farris!!! tar av meg hatten og bukker !!!!!!!....har jo ikke noen hatt da, men .....*S*

Ha en flott helg!!
klem fra sol
Misspiggy😃11. oktober 2003
Heia! Ikke sikkert du leser denne kommentaren, siden du la inn denne dagboka i går. men vil fortelle deg hvor stor pris jeg setter på innleggene dine:) Sitter alltid og smiler når jeg har lest dem! Og så flott det er at folk legger merke til at du har slanket deg. Det er kjempeflaut å få slike komplimenter, men det føles vel bra deilig også:) Og Farris i en fri bar? Hadde de ikke pepsi max???? hehe, ler litt av deg:) Men farris er kjempegodt det og da, og så var jo du kjempeflink som var såpass avholds.

Selvpleie!SOV? neehda, no må du da skjerpe deg:) Hihi, får alltid dårlig samvittighet av å sove jeg, for jeg har en tendens til å sove alt for lenge. det tidligste jeg har stått opp i høst (unntatt de 6-8 vaktene jeg har hatt, hvor jeg stor opp 07.15) er 08.00! Og det er det aboslutt tidligste!
Så der er du iallefall flink trur jeg.

ang. den kompisen er alt flott for tiden. Vi ble enig om å tie det ihjel. Altså-late som det ikke har skjedd. Så no har vi prata i tlf to ganger og kunne nok blitt sittende der i flere timer, men måtte legge på fordi masete foreldre klaga over tlf-regninga. Han er nok ikke interessert i meg. Husk, det er over 1 år siden vi møttes sist (hehe, selv om han bor bare 15 min unna med bil!) Dessten forguder han denne kjæresten sin innmari. Blir nesten litt lei, "Hun sier ditt" "hun mener datt" han har blitt ekstra ille etter den tlfsexen. Sendt meg bilde av henne og greier for å vise meg hvor flott hun er.
tynn er hun iallefall.

Men men! Jeg klager ikke! Han er som en bror for meg, og ingenting annet=) Så no gjelder det å komme seg ut i flørtinga, selv om jeg egentlig er litt lei av kjærligheten for tiden. Skjærer seg jo bare.

Unasett, dette ble et veldig langt innlegg til at du neste sikkert ikke leser det..
men setter no iallefall pris på deg da! Du er en av mine favoritter her inne!
Absolutt!!!

*KLEM*
Bilde
Katrine❤️11. oktober 2003
Hei CK1!!!

Nei du ser ikke syner Katrine er igang igjen!!
Kikket fort i dagboka di, og der ser jeg at du holder koken du. KJEMPE FLINK ER DU!!
Så deilig at du skal bli kvitt plagene dine da! Det skal bli deilig tenker jeg! Håper det er vellykket da!!

STÅ PÅ KLEM FRA KATRINE
Marlen😃12. oktober 2003
Nyyyyydelig vekt og nyyyyyyyydelig jente! det er jeg helt sikker på!......
Har vært i salgsbransjen lenge selv- vet absolutt hva det vil si med fri bar-så du var KJEMPEFLINK som drakk Farris......snakk om viljestyrke. ps! har du litt til overs så tar jeg gladeli i mot litt, hi,hi! kjekt å ha vet du......
kos deg med barn og lek å moro i helga........og nyyyyt det fine været.
smilende hilsen fra meg.
Blondie78😌12. oktober 2003
Hei du! Du har virkelig viljestyrke av stål du. Åpen bar er ikke det letteste å holde seg unna, bare spør meg jeg har dårlige erfaringer med sånt...hehe...
Å få kommentarer på vektnedgangen er alltid herlig! Nyt det og brukt det som motivasjon til å kjempe videre!
Ha en strålende dag! Klem Monica
murmel12. oktober 2003
Heisann. Skjønner at du har det bra om dagen og det er bra:) Så flink du var som bare drakk gul farris. Det er sånnt det blir vektnedgang av vet du:) Det er så motiverende å se at tallene på vekta blir lavere og lavere. Gram, kg eller hva som helst. Det er jo en så utrolig deilig følelse:) Jeg er ikke så kravstor jeg heller så grammene er viktige:) Det hjelper jo veldig på med komplimanger da:)
Hytta jeg var på i helgen ligger på fjellet, så det ble en laaang fjelltur på lørdagen. Utrolig deilig.
Du får ha en strålende uke og sørge for at twiggy får litt ekstra gram el. kg til torsdag.....:)
Maa❤️12. oktober 2003
Hei CK1-"bærta"! ;)

Jeg koste meg masse på fredag! Jeg sang, var glad og hadde det herlig!! ;)

Men...nå er det over...Jeg prøver å "spille" gjennom hele konserten i hodet mitt, men det går selvfølgelig ikke! Det var en nydelig kveld, men nå er den over! :( (Og ja, det var på Rockefeller...intimt og akkurat passe stort. Vi sto i trappa bakerst, så vi hadde kjempeutsikt over hodene til alle som sto foran!)

Jeg holdt på å le meg ihjel da jeg leste kommentaren din om operasjonen og 13. november!!! Du er ikke sann! ;) Men jeg skjønner deg godt da! Dessuten så er det jo bare en uke mellom 13. og 20., så egentlig er det ikke så stor forskjell, er det? Og du går ikke glipp av Robbie-darlingen! ;) Forresten skulle jeg ønske jeg jobbet i room-service på det hotellet han skal bo på her...Overraske han på rommet med en flaske champagne! hihi...nå tar det av her! ;)
jente-2912. oktober 2003
Så flink du er!!! Kun drikke farris når det er fri bar. Det høres ut som du har full kontroll... 0,4 kg ned er jo også et bra resultat på en uke. KJEMPEBRA. Du får litt lønn for strevet når folk begynner å kommentere og gir en komplimenter.

Ha en kjempefin uke!! Klem fra meg :)
Bilde
Sampli😉13. oktober 2003
Din natteravn!
Jeg fikk en opprigning i sted fra ei venninne som også var på Bowiekonsert, hun og typen fløy ned og tok en liten tigerstadhelg med Bowiekonsert... De spilte China Girl i bakgrunnen og jeg hørte ikke stort. Men det var sikkert stilig. Jeg har ikke vært på Bowiekonsert på mange år jeg... Stilig fyr syns jeg! (Robbie er ikke helt i samme liga, nei - selv om man ikke kan unngå å bli sjarmert av sceneiveren hans - sjarmerende er han jo, men dooooog....)

Jeg mååååå i seng nå, det kommer en ny uke vet du... Takker for nok en kjempekos hilsen! Du er så snill så!

Natta! Så tastes vi til uka!

Smil fra Sampli
Sunset😌13. oktober 2003
Hei på deg vennen!! :)
Vil bare si tusen takk for kommentarer. Du er like flink uansett om jeg ikke har skrevet tilbake du! *målløs* :) Her går det så det suser, ser jeg!?!? Du er superflink! Og du!! ... FRI BAR!! ... og så drikker du farris!! Viljestyrke av stål! Jeg bøyer meg i støvet! Er det ikke godt å få kommentarer ang. om du har tatt av deg? Åh... det er så deilig! Det er faktisk verdt alt strevet... :)

Så kom igjen videre, snuppa! Dette greier du!
HA EN HERLIG HØSTDAG!
Klem fra Sunset
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.