← Alle dagbøker Reddet fra glemselen

Tapte sider

Disse dagbokinnleggene er borte – men kommentarene under dem overlevde. Her er samtalene fra de gamle gullåra, gruppert per side, selv om selve innlegget (og hvem som skrev det) er tapt. Finner vi en eldre backup, kobles de automatisk på igjen.

58 290 tapte sider · sortert etter mest aktivitet

Innlegget er tapt
21 i heiagjengen
fett-nok😊25. mars 2005
Hei!

Jeg ser du vurderer brystreduksjon, go for it! Jeg gjorde det for 2 år siden, og for å si det sånn: livet ble forandret. Jeg er såååå glad for at jeg hoppet i det.
Jeg har skrevet noe om det i dagboka mi. Senere samme året tok jeg bukplastikk, det var også helt herlig, og du: det gjör ikke så vondt som jeg ble skremt med, ja, jeg var öm, men smertestillende var nesten ikke nödvendig. Fikk en pakke med paralgin forte, har ennå 4 tabletter igjen av det.

Har en venninne med pco. Hun plundrer med å få barn, men var inne til en "operasjon" for ikke lenge siden pga noen utvekster, og de ga klar bane for å bli gravid etterpå. Kjenner veldig lite til pco ellers, og vet ikke om operasjonen hadde noe med selve pco''en, men hun har fått medisiner slik at hun denne gangen kanskje ikke mister fosteret.

Stå på du!
Lykke til!

Klem fra Rita
i-know-i-can25. mars 2005
she`s baaa-aaack:P
fett-nok😊25. mars 2005
Hei!!!

Du er ikke overvektig, husk det!
Mulig du ikke kan amme, det vet ingen för tiden har kommet. Men jeg hadde ikke tatt brystreduksjon för jeg fikk barn, og pga de store brystene fikk jeg ikke ammet....hadde mye melk, men melkegangene ble så lange at datteren min ikke klarte å få det ut, det resulterte i melkespreng og betennelser. Er det så mye bedre??

Nei! Hör på dine egne lyster. Har du det tungt med dine bryster, ja så gå for det. Jeg gikk med str 90F/G i ti år ofrdi legen ville vente til etter at jeg hadde fått barna jeg önsket, og så ble resultatet som det ble.

Og for all del, slutt ikke å spis, nå flytter du, det er ditt liv og du bestemmer. Min mamma kom stadig med slengbemerkninger da jeg var ung, da var jeg 174 cam og 65 kg. "nå begynner du å bli stor" sa hun, det var starten til overspising og vekthopping. Jeg spiste i et 1/2 år og sultet meg i 1-2 mnd. Nå får jeg igjen for det.

Vär deg selv, stol på egne avgjörelser og vär stolt!

Klem
askepott25. mars 2005
Det er noe kjent med deg.
vært her før?
i-know-i-can25. mars 2005
ehm, unnskyld meg. Men sistgang du skrev til meg var du veldig hyggelig. Og jeg har ikke skrevet noe til deg etter det bortsett fra at du er tilbake! vet ikke helt jeg....
i-know-i-can❤️25. mars 2005
Samme for meg altså:) Jeg har aldri vært noe annet enn hyggelig mot deg. menne hvis du leser den siste kommentaren på det forrige nicket ditt så står det at hvis du lager en ny profil her så kommer det til å bli anmeldt eller noe sånt.. du må regne med at en eller annen kommer til å sladre.
Wannabe25. mars 2005
Hei! Jeg vil veldig gjerne bli kjent med deg:-) Dette er et vanvittig bra sted. Her får du alltid gode ord og oppmuntringer, enten livet går opp eller ned.
Jeg har opplevd begge deler, som de fleste andre mennesker.
Brystreduksjon? hvor store bryster har du?
Jeg kunne tenkt meg brystløft jeg,for de store brystene mine henger. Og jeg kunne også tenkt meg bukplastikk. Men om jeg noensinne våger dette..vel det er en annen sak.
Jeg syns du er tøff jeg! Det er ditt liv, så hvorfor ikke?

Du skrev at du elsket exen din, men var sammen med en annen gutt nå? Vil gjerne høre den historien, hvis du vil dele.

Flytter hjemmefra om 2 uker? For første gang eller?
Spennende, spennende:-)
Og vanvittig deilig!
Jeg misunner deg. Begynner å merke at det ikke er så greit å være voksen her lenger, selv om jeg har det flott med familien min på alle måter.
Savner bare å styre husarbeid, måltider osv selv...Men det kommer vel en dag det og!

Vi snakkes vi!?!?

Klem:-)
askepott25. mars 2005
Neida, det var ikke ment å være en ekkel kommentar.
kia😉25. mars 2005
Hei hei;)

Ja.alle bør få den støtten man kan få!du sier at ingen støtter deg med brystreduksjoen, men det er din kropp og det er du som skal bestemme over den!!

Støtte får du fra oss her:) jeg har fått masse støtte her!!hjelper massevis! PCO- hormonforsyrrelser vet jeg fint lite om..men det er aldri artig å høre at du har fått en sykdom!huff..unner ingen det gitt...

hvordan hund har du da??tinka er jo et søtt navn!!
Hope😌25. mars 2005
Hei hei!
Joda jeg har absolutt troen på somebody.no
Fornuftig sakte men sikkert ned i vekt!
Det stemmer sikkert at du skal ligge rundt 1300 på vektnedgang. Da har du vel et dagsbehov på ca 1800. Jeg skal ligge på ca 1800 for å gå ned i vekt. Er sånn ca der, litt under. Men det er ok.
Lykke til videre!
-Hope-
Hope25. mars 2005
Var vel det jeg skrev? 1300 for vektnedgang. Det pleier å være 500 kcal mindre enn hva som er dagsbehovet iflg somebody.
Emmen25. mars 2005
Heisann. Nå vet ikke jeg hvordan magen din ser ut på dette tidspunkt, men en flat mage som du ser på tv er nærmest umulig å oppnå uten å legge seg under kniven. Som regel vil det alltid være en klump der som irriterer, desverre. Men selvfølgelig er innstramming et stort pluss, og du kan se store forandringer, men ikke bare etter en mnd, samme hvor mange situps du tar, og hvor sunt du spiser, skal det nok mer til enn en mnd å forandre magen sin. Men smør deg me tålmodighet, så skal du se at forandringen kommer.
lur26. mars 2005
Det er mange her som har skjønnt hvem du er nå!!!
Elisabeth26. mars 2005
Jasså, du er back in business..........
i-know-i-can26. mars 2005
det hørtes jammen ut som fine greier. da må du trene masse kondis også da.. holder ikke med situps. Får ikke flat mage av det.
Wannabe26. mars 2005
må si jeg begynner å bli litt nysgjerrig på hvem du er og hvorfor så mange legger seg opp i det?
Ikke no forhåndsdømming eller noe, jeg bare spør jeg:-) Hva den historia egentlig er?!?!?

Ang det med flat mage har jeg INGEN råd for magen min ser ut som en ballong..
styrketrening, sunt kosthold og MYE tålmodighet..
jasey❤️26. mars 2005
hei tinka!!!

tusen takk for kos kommentar...

jeg er sikker på du kommer til å få flat mage ved trening... har du prøvd pilates-trening??
skal visstnok være kjempe-effektivt...smiler..

lykke til jenta!!

klem jasey...
i-know-i-can26. mars 2005
Altså. hvis du ikke har flat mage så har du fett på magen. Og fett på magen forsvinner ikke ved at du tar situps. Situps gjør at musklene vokser MEN fettet er fortsatt der. Så hvis du jogger eller no i tillegg så går det mye fortere. Du kan jo alltids spørre en ekspert da, siden du ikke tror på meg uansett:)
ærlig26. mars 2005
Har du glemt denne?
Gi deg mens leken er god:

Fra Webmaster, 14.03.05 10:43 [ Endre ]
Dagboken er sperret. Du har fått klar beskjed om å ikke bruke Slankere.com igjen (da som prollekita og gojenta).
Overtredelse på dette vil bli anmeldt!


herregud26. mars 2005
Syke syke menneske. Skaff deg hjelp. Slutt i det minste å lure godtroende folk her.
jannicke12. april 2005
Hei!

Hva i alle dager er det alle disse menneskene mener at du har gjort da?? Kan ikke forestille meg at du kan ha gjort noe som skal provosere de så mye? Jeg velger å spørre deg hva som skjer og håper på et ærlig svar. hilsen nyskjerrig men rettferdig
Innlegget er tapt
21 i heiagjengen
lea😉26. september 2005
Hei!
Som tilbakevendende (dog under nytt nick) gammel bruker av disse sidene er det med glede jeg registrerer en julekonkurranse! La meg få hive meg med....
*Pliiiiiis*
Min startvekt er 70.8 Dagens vekt 70.8
Målvekt 62.0

Det skulle bli en halv kilo ned i uken ut året og er ikke det en formidabel plan og superbra julegave til meg selv, så vet ikke jeg...

Medslankere: Stay cool & have fun! Høsten er en flott tid å slanke seg på!

Smil og klem fra Lea (som ikke heter Sampli mer)
anma😊26. september 2005
Hei
Min vekt er fremdeles 76,3kg,tar meg sammen igjen fra dette sekund.Kommer med - resultat neste uke.
Klem Anma
småtten26. september 2005
Sjokk vekt denne gangen 69.2kg. Mensen bestemmer denne uka, haper det er derfor...
petrine26. september 2005
Her er det stillstans... 89.7 denne uka også
Pusen😀26. september 2005
75.5-sakte men sikkert riktig vei :)
sylfiden😀26. september 2005
Heisann!
Vekta mi står i skammekroken, melder derfor om fredagens vekt på 72.8
Tone😌26. september 2005
Ferietillegget er borte! Kan nå melde om 97,4 kg!
Pia7126. september 2005
Har ikke veid meg siste uka, men vil fremdeles være med... Noter forrige ukes vekt på 84.8.
2barnsmamma😊26. september 2005
Vekta viste 111.7 denne uka! Og jeg er kjempefornyd!

2barnsmamma
rine😵26. september 2005
Aaauurrggghhhh!!!!
Stillstand denne uka.... vekta står på 112kg...
HermineH26. september 2005
Veeeldig sakte ned.. 75,0 i dag!
berta26. september 2005
HURRA, ned 400 gram, så dagens vekt er: 92.2!
lone❤️26. september 2005
65.6 stoppa vekta på i dag, i det minste lavere enn forrige ukes vektreg, satser på 64-tallet neste uke jeg!

Lone
johanne😊26. september 2005
En liten nedgang kan meldes herfra - ny vekt er 79.8 kg. Alle gram ned hjelper!
nanna26. september 2005
Endelig har det skjedd noe med vekta mi!!! 95,8 i dag. Riktignok bare 200 g denne uka, men det er i hvertfall 200 g mindre enn de to forrige ukene!!!!!!! Har det kanskje l øsna igjen nå, da........
Iris😉26. september 2005
69.3
kaffekjærringa😉26. september 2005
65.2
dvs ingen endring siden sist
Norfea😀26. september 2005
68, og ingen endring her i gården, men nå skal jeg til pers! Slutt på latskapen!
virgo😀26. september 2005
91.5 stoppet vekta på i dag... det er 1.3 kg mindre enn forrige mandag.. så jeg skinner om kapp med sola her..*ler*

Bente

linea😃27. september 2005
I dag er vekta 89.0.
800 g borte.
Insanity666😛27. september 2005
75,8 på mandags morgen. :-/
Innlegget er tapt
21 i heiagjengen
maiken27. januar 2006
Begynnervekt:62,8 - dagens vekt 58,8!
Askepott27. januar 2006
Endelig nedgang.
79 kg!
nedover😛27. januar 2006
stillstand! 71.3
julegrisen27. januar 2006
56.6kg
vimsejenta😊27. januar 2006
endelig kvitt 90-tallet... 89,8 idag :)
sylfiden😵27. januar 2006
Vekta var helt nutcase i morrest, så det blir forrige fredags vekt på meg, 71.8
felice😃27. januar 2006
veiedag igjen...
sist vekt 69.5kg
dagens vekt 68.6kg
nedgang 900 gram...

felice..
Pusen😛27. januar 2006
Skjønner ikke helt hva som foregår med meg. Siden vi begynte konkurransen her så har det bare stått stille eller gått oppover. Vekta nekta å rikke seg fra 72.3 i dag, så her er det stillstand :/
berta😃27. januar 2006
Jeg fortsetter riktig vei, selv om det går sakte, dagens vekt: 93.2
Dolly😵27. januar 2006
Æsj.. Melder bare stillstand i dag jeg.. 200 opp er nok bare vann eller noe.. 88.1
stora😊27. januar 2006
Det går rette veien.
Min vekt i dag er 104,1 kg.
Lykke til videre.
Insanity2006😊27. januar 2006
Litegrann ned: 76.0 kg i dag
sol😛27. januar 2006
Blæh! Står stille her......velger å tro at bursdagsfeiring har skylda og at de blir nedgang neste uke!
Sol
hedvig😌27. januar 2006
74 kilo her :) fornøyd med det egentlig :)
dinglerævva😄27. januar 2006
utrolig å få oppleve å være på førsteplass en uke! nå melder jeg meg med samme vekt som siste uke...og er faktisk fornøyd!
så flott at du gidder å gjøre dette, masse arbeid!
hilsen dinglerævva
aannie😉27. januar 2006
Startvekt 68.1 NY vekt---> 64.5!!!:) Ned 3.6 tilsammen!!:)
i-know-i-can❤️27. januar 2006
HEI! går det ann å ta en fire ukers pause her eller?:P har ingen planer om å veie meg med det første
linea😉27. januar 2006
Dagens vekt er 83.6- ned 500 gram.
småtten27. januar 2006
66.3kg og sitter her å spiser pizza mens jeg skriver. Lurer på hvorfor det ikke går nedover......!
minna27. januar 2006
Har ikke fått veid meg i dag, så her blir det stillstand. Men nå tror jeg kanskje at ting begynner å skje, kanskje løsner det endelig! :))
redd❤️29. januar 2006
her er vekten på 104,6 :)

Klem Redd
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
hecatee❤️9. september 2002
VENNEN VENNEN VENNEN!!!!!!

så TRAGISK!!!! jeg som har tenkt på deg i nesten hele dag!!!! tenner noen hvite lys med fredsruna på for deg i natt når jeg kommer hjem!! slikt som dette burde ikke skje!!!!!!!

FØLER MED DEG, KJÆRE VENNEN MIN!!!!!!

MEDFØLELSE fra hecatee
Blåklokka❤️9. september 2002
Kjære Iset!
Så utrolig tragisk! Jeg syns så synd på deg, mammaen din, tanten din og alle rundt dere.
Jeg bklir helt matt når jeg tenker på hvordan det står til med psykiatrien i Norge. Det rike landet og en sånn dårlig psykiatri.
Jeg håper du møter mennesker som hører på deg og som forstår deg i morgen. Jeg skal tenke på deg.
Massevis av varme klemmer fra Blåklokka
tutu❤️9. september 2002
Heisann

Tenker på deg.
Trude
else❤️9. september 2002
Hei!!

Det er så utrolig ekkelt og tragisk å lese det du skriver. Skjønner nesten ikke at det er sant.
det er når sånn skjer, vi skjønner at Norge ikke er det superlandet vi tror det er..
Håper du kan snakke med de Iset, slik at moren din kan få den hjelp og støtte hun trenger.

Tenker på deg!

Klem ELSE
Bilde
aislin9. september 2002
Hvor utrolig tragisk. Og sånt skjer i rike Norge... Utrolig!!
Tenker mye på deg, håper alt blir bra!

Klemmer Aislin
Mulle❤️9. september 2002
Kjære deg Iset, så vondt for dere! Bare helt kort - har DU noen du kan ta med deg til denne samtalen? Det finnes støttegrupper for pårørende til en rusmisbruker / psykiatrisk pasient (dette henger jo veldig ihop), eller har du en god venn som kan være med deg? Det er så viktig at moren din nå får langvarig og stabil hjelp - og at familien slipper ansvaret for henne mens hun er syk!!! tenner et lys for deg,
Mulle
verene😟9. september 2002
Hei Iset.

Vil bare si jeg tenker masse på deg nå..
Håper virkelig at moren din får den nødvendige hjelpen,
og at også DU får støtte og hjelp fra fagfolk og dine nærmeste.

Glem slanking, glem babylaging og alt det der en stund nå,
konsentrer deg om å overleve selv oppi alt det tragiske!

Masse trøsteklemmer og varme tanker fra
ei som føler med deg,
verene
Eterna❤️9. september 2002
Kjære Iset.
Jeg føler med deg i den vanskelige tiden du er i nå. Det blir ekstra vanskelig siden det er dine foreldre det gjelder. Det er liksom de som skal ta vare på deg, men nå er det snudd rundt. Jeg håper du får styrke og kraft til å være sterk, men ta nå endelig vare på deg selv midt opp i det hele. Du må få dekket dine behov og prøve å koble ut innimellom. Hvis du klarer det er det best for deg at du prøver å sette av tid til deg selv og kanskje holde fast ved enkelte ting som var naturlig før dette hendte og som gav deg glede.

Har lang erfaring fra psykiatrien da jeg her en søster som har vært inn og ut siden slutten av syttitallet. Jeg er ikke veldig imponert mildt sagt og har gjort samme erfaring som deg at det bare er å sende folk hjem med et lass med piller. Jeg vil anbefale deg et alternativ, hvis din mor er motivert for det. (min søster hverken er eller var motivert, blir det heller aldri tror jeg) Kanskje du så et TV-program som debatterte dette med piller eller ikke piller. I alle fall var den en psykolog som hadde oppnådd gode resultater med behandling uten piller. Hun heter Ellen Kolsrud Finnøy, Fearnleysgt. 8, 0353 Oslo, tlf. 22438919. Det kan være verd å snakke om dette og eventuelt kontakte henne dersom dere finner det tjenelig. Vet jo ikke om dere bor langt fra Oslo, men kanskje det er hjelp å få likevel.

Ta nå godt vare på deg selv og jeg håper ting ordner seg etterhvert til beste for alle. Tenker på deg og ønsker alt godt.
Klem fra Eterna
maia❤️9. september 2002
Kjære Iset.
Så uendelig trist å høre at moren din har gjort et nytt selvmordsforsøk. Jeg beundrer deg for at du står oppreist oppi det hele, du må bruke enormt med krefter på dette.
Husk at du også har lov til å være svak og ta innover deg det som har skjedd.
Hvis jeg hadde kjent deg "på ordentlig", ville jeg ha prøvd å hjelpe deg på følgende måte:
OBS: MOREN DIN MÅ GI TILLATELSE TIL DETTE, MEN BEHØVER IKKE VÆRE TILSTEDE.
Jeg ville ha ringt til sykehuset hvor moren din er og bedt om en samtale med ansvarlige lege og sykepleier. Jeg ville ha avtalt tid og bedt dem sette av minst en time.
Så ville jeg, i samarbeid med deg, ha forberedt en del spørsmål og skrevet disse ned. Til møtet ville jeg ha kledd meg forholdsvis formelt (uten å overdrive).
Jeg ville ha tatt med deg som nærmeste pårørende, men sagt at jeg var der som din fullmektig - dvs. at du ga meg lov til å få alle opplysninger og at vi kunne snakke fritt ifht. legens taushetsplikt.
Deretter ville jeg ha "kuppet" møtet ved å opplyse hva vi ønsket skulle diskuteres og spørre om hvilke oppfølgingsplaner sykehuset hadde for moren din.
Jeg ville ha bedt om at det ble ført referat fra møtet samtidig som jeg selv ville ha skrevet ned alle svarene vi fikk
Dersom legen kom med opplysninger som du eller jeg ikke syntes var fullstendige eller ikke forstod, ville jeg bedt om en utdyping eller forklaring.
Dersom legen hadde sagt at moren din skal sendes hjem, ville jeg sagt at det er umulig fordi det ikke er noen som kan passe på henne. Jeg ville sagt at du, som nærmeste pårørende, hadde nok med deg selv og at du ikke var i stand til å ta vare på moren din. I det hele tatt, jeg ville ha stått på alt jeg kunne for deg, forutsatt at du hadde vært enig i en slik framgangsmåte.

Nå lurer du sikkert på hvorfor jeg hadde valgt en slik framgangsmåte. Dessverre er det slik i helse-Norge at det ofte er de sterkeste som når fram. Hvis man trygler om hjelp, er det lettere å bli satt til side, men hvis man prøver å være sterk og viser at man holder systemet ansvarlig for det som blir sagt, er det lettere å få gjennomslag.
Dette har et langt yrkesliv, hvor mye av jobben min har bestått i å forholde meg til hjelpeapparatet, vist meg.

Jeg tror at du hadde kommet lengst dersom du hadde hatt med deg en person som ikke er altfor følelsesmessig engasjert i deg og moren din, en som klarer å holde noe avstand samtidig som vedkommende er oppriktig interessert i saken din.

Med andre ord: Kan du bruke psykologen din til dette?
Eller kjenner du noen i helsevesenet eller i sosialtjenesten?
Dette skal du ikke klare alene, Iset. Se deg rundt hvor du kan finne hjelp og bruk den! Det er ikke et tegn på svakhet, tvert imot.

Jeg ønsker deg lykke til uansett hvordan du griper saken an og hører veldig gjerne hvordan det går med deg.

Klem fra maia
DrBabe9. september 2002
Tenker også på deg, Iset. Vet ikke om jeg kan bidra med så mye mer enn det som er blitt sagt her inne fra før. Er helt enig i at du ikke kan ta opp kampen mot helsenorge alene. Allier deg med systemet og bruk det for det det er verdt. Du har rettigheter du også, Iset. Systemet kan ikke fungere slik at du som pårørende skal gå og være livredd for hva moren din har funnet på hver gang du kommer hjem. Og moren din har krav på mer beskyttelse fra seg selv enn det hun får nå.

Klem fra DrBabe
Betty😊9. september 2002
Kjære Iset!!!

Huff, det gjør meg vondt når jeg leser om mammen og pappaen din! Jeg føler virkelig med deg! Selv om du har det forferdelig tøft og vondt nå så prøv å vær sterk og finn styrke i at det sitter mange rundt i landet som kun kjenner deg gjennom disse sidene men alikevel tenker på deg og føler med deg. Jeg syntes det er lurt av deg å ikke fokusere så mye på slanking og vekt nå. Det viktigste er at du fokuserer på familien din og det du har å stri med akkurat nå. Men selv om du legger slankingen på hylla litt nå håper jeg du vil kikke innom på sidene her. Hold oss oppdatert og finn støtte her. Skriv ut dine frustrasjoner om helseNorge og søk trøst hos oss.

Jeg tenker på deg....

Stor og trøstende klem fra Betty
Dahlia10. september 2002
Heisann Iset
Jeg tenker masse på deg og håper du finner en i helsevesenet som kan hjelpe deg i din kamp for å hjelpe mamma. Det er utrolig tungt å være alene med dette og du fortjener så inderlig at noen er der for å hjelpe deg....

Klemz fra Dahlia
Laura10. september 2002
Ville bare si at jeg føler med deg! Det må være grusomt å oppleve noe slikt, og erfare at støtteapparatet ikke følger opp!
Klem fra meg
blueberry❤️10. september 2002
Kjære vennen.
Tenker på deg.
Mange goklemmer fra blueberry.
ann-merete❤️10. september 2002
Kjære Iset.
Du er utolig sterk, veldig modig og tapper.
Jeg beundrer deg sterkt.
Jeg synes du har fått mange gode innspill på hva du kan gjøre for å hanskes med et psykiatrisk tilbud i krise.
Jeg har ingenting å bidra med utover det som allerede er blitt sagt fra andre.
Men jeg vil at du skal vite at jeg tenker på deg, og føler med deg i en vanskelig tid.Det er vi mange som gjør.
Sender deg mange gode tanker, og håper at alt ordner seg til det beste.
Mammaen din er veldig heldig som har deg...
Monica12310. september 2002
Kjære Iset!
Det som jeg hadde tenkt å si står skrevet i kommentarer før meg. Så derfor sier jeg bare:

Jeg tenker på deg!
Ta vare på deg selv!

Klem og trøst fra Monica
ivalodia11. september 2002
Hei Iset

Leit å lese opplevelsene rundt familien din. Rart de skrev ut moren din så raskt, de burde hatt henne til observasjon og iallefall ikke gi henne medikamenter med seg hjem etter så kort tid. Det finnes jo regler/rutiner for slikt.

En beste hilsen til dere :-)
HelenaX❤️12. september 2002
Kjære Iset!

Så trist å lese at moren din er innlagt, og at hun ikke får en behandling du er fornøyd med! Jeg håper du fikk tatt en skikkelig prat med de ansvarlige, jeg synes ihvertfall at det er veldig beundrinsverdig at du har styrke til å gjøre dette i en så tung stund. Moren din har all grunn til å være stolt over deg, og det er hun sikkert også!

Jeg skjønner godt at du tar en pause fra slankingen nå, nå har du langt viktigere ting å fokusere på og det er at moren din blir frisk! Lykke til! Men husk også å ta vare på deg selv underveis!

Klem fra Helena
Viola❤️12. september 2002
Kjære Iset!
Jeg føler meg virkelig fattig når jeg leser hva du går igjennom nå, har ikke annet å gi enn en masse varme tanker som jeg sender deg. Jeg håper du har eller finner noen som kan hjelpe deg midt oppe i dette. Jeg har lest kommentarene du har fått her, og det er tydelig at mange har mer å gi av råd og erfaringer enn jeg. Ønsker at alt må bli bra for dere, Iset, og sender deg en stor klem og varme tanker.
Viola.
MFUS8. januar 2003
Det var trist å høre om moren din, og ikke minst faren din. Slikt kan ikke være lett! Vet selv hvordan det er å leve med å vite at noen av dem man har nærmest ikke har det så bra, det er ikke enkelt. Bl.a. så har mamma store problemer, med nærvene, dette påvirker jo oss alle. Selv om vi jo er så voksne at vi for lengst har flyttet hjemmenfra.

Ikke enkelt å skrive om slikt i et debattforum heller, det krever mot og styrke. Men jeg tror det er god terapi, så du kan bli i bedre stand til å stå ved din mor sin side. Håper det går bra med både deg og ikke minst henne....

Igrunn så er ikke noen kilo for mye noen stort problem, er mye som er uendelig mye viktigere... Ha en fin dag Iset!!
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Hecatee❤️30. januar 2003
GOD BEDRING!! :) :)

:)GodBedringsKlemmer Hecatee
Texas30. januar 2003
Utolmodig ja! Det er jaggu jeg også. Her står det helt stille for tiden!! Fysjom:( Men ikke søren om vi gir oss nei, vekta skal NED!!

Min vekt i dag 69,9. Ikke mye å rope hurra for!

Håper forkjølelsen gir seg snart da...din snørrunge:)
Klem fra Lena
blueberry😄30. januar 2003
aååhh, ser at konkurransen er i full gang! IIKKK, regner med at det er forseint å bli med, men neste gang er jeg der.
Er fremdeles i bergen, og mamsen min, forrædereren som hun er, serverte meg riskrem igår til dessert!!
Nei, svake meg klarte ikke å si nei....gikk faktisk å småsmakte på mer langt ut på kveldinga igår.
Uff, den viljen altså.....
Men snart skal vi hjem og da altså. I mitt kjøleskap ligger det alltid de rette matvarene og aldri helmelk!
Men motivasjonen som jeg hadde tidligere...den er likssom falmet....noen tips?
Var innom Lindex igår, de lekre vårklærene, det skal går i rosa iår altså.....
Jaja, håper at du blir bedre utover dagen, ikke glem å stelle med deg selv. Gi martin en pause....
STor klem fra ann-elisabeth
Bilde
liz😟30. januar 2003
Så kjedelig å være sjuk! Det løsner nok snart både på vekta og i nesa skal du se :-)

God bedring da...
boggi1😊30. januar 2003
Hei Bente !

Huff da -forkjølet du da... Heldig vis blir det så mye bedre når det går over...

Vekta mi i dag var veldig samarbeidsvillig - heldigvis... 118,6
boggi
Leiha❤️30. januar 2003
Hei Bente! Så du begynner å bli utåkmodig nå.. Men du.. Det kan skje mye med kroppen når en er syk. Kroppens første prioritet er å bli frisk, dvs den setter all den energien den kan avse til å prøve å bekjempe basseluskene og virusene som har angrepet deg. Ergo, så har den ikke tid eller ork til å hjelpe deg med å bli kvitt fettceller. Bare fortsett som du gjør du, spis sunt og godt, og husk å drikke masse, masse væske! Det hjelper på formen! Og du, det er kanskje lurt å ta det med ro noen dager til forkjølelsen har gitt seg, før du trener for fullt.. Ellers risikerer du å bryte kroppen ned i stedet for å bygge opp, og det er ikke så lurt.. Vent til du begynner å friskne til du, så skal du se at vekta gjør et hopp nedover igjen :-)
Ups, dette ble visst langt. Må slutte nå, slik at oppdateringene får plass :-)

God bedring!!!

Klem fra Stine.
marijoh😃30. januar 2003
Akk ja Bente, skulle gjerne kommet med bedre resultater.
Men akk o ve.....skjønner du hva som skjer?? Ikke jeg hell!!
Men som du sier:

VI GIR OSS ALDRI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje vi skal vaske ørene på vekta....tror ikke besværgelsen nådde våre, skjønner du :o)

Er hjemme i dag, måtte bare få hvile meg ut litt......

Det var en koselig film i går.....romatisk.....popcornet smakte fortreffelig :o)
I morgen skal vi besøke en venninne av meg...så nå blir det god mat å drikke....vel, vel....jeg kommer meg hvertfall ut nå.
Det er også bra, ikke sant :o)
Det blir atter en ny dag.... :o) NY KAMP!!!
Marianne
Bilde
Tarangai😵30. januar 2003
Tror det har rablet for vekta mi, men den viste faktisk 72,0 kilo i dag. Opp siden sist......snufs!
For din del er det nok snørra som har skylda!!! Du får trøste deg med at det går over *S* God bedring.
Klem
henrik😄30. januar 2003
Min vekt idag: 89.3

Skjønner akkurat hva du mener med at vekta går for sakte ned. Men tendenser er ganske lik for oss alle. Ganske greit å kvitte seg med de første kiloene etter jul, men nå går det saktere. Det som er positivt er at den går ihvertfall ned, og vi gjør det på en sunn og fornuftig måte. Ingen sulting med påfølgende lav forbrenning som medfører økt vekt når man gir opp.

Takk for alle koselige kommentarer i min db uken som har vært.
Lykke til frem til neste måling. Vi er flinke, og vi skal klare målet!
ABBA❤️30. januar 2003
Hallo!!

Vær tålmodig, så ser du hvem som er sterkest! Du eller vekta.
Stå på dette går bra.
Og dagens vekt er 85.2HI,HI

Klemmer fra Anett
Viola🐷30. januar 2003
Schnørr veier jo ganske mye da...har jeg hørt. Ett eller annet sted. Tror jeg ganske sikkert. Vekta mi rikker seg heller ikke, men det er vel antagelig ingen trøst...jeg blir ihvertfall ikke så veldig trøstet av at du ikke går ned!
Litt urettferdig ja, når man er flink!
Men vi holder ut vi!
Klem, Viola
Bilde
ogo😌30. januar 2003
heisann! bra vekt må jeg si!
min vekt idag: 69.4.
hilsen martine!
maia😉30. januar 2003
Hei Bente.
Har bare lyst til å ønske deg god bedring. La kroppen få tid til å bli kvitt basiluskene, så kan du gjennoppta treningen senere.
God-bedring-og -skremme-bort- forkjølelse-klem fra maia
IFiCOULD😵30. januar 2003
Vil bare melde inn en dr...vekta mi: 75.3.
JEG SKJØNNER INGENTING!!!!!!!!!!!

God bedring av snørra!!!
-Jente20😉30. januar 2003
Hei Bente!!

Så trist at du er så syk da..! Du må holde deg inne å bli frisk igjen!
Vekta di hopper sikkert et stort skritt når du blir frisk igjen-skal du se! Du er jo så flink med maten! :)

God Bedring,Bente! Dette klarer du!!!

Klem Christine
aislin😃30. januar 2003
Bortimot stillstand her også ser jeg. Virker som om det er noe som går for tiden, ja. Mektig frustrerende må jeg si.
Men det er nå våre kvalitetsegenskaper dukker frem; ikke tale om å gi seg ennå! Uansett!! (spesielt med tanke på min lite flatterende sprekk idag) Dette vet jeg vi klarer å holde ut :)


Eller får du ha god bedring!
Knerten😟30. januar 2003
Ååååååååå, jeg er bare såååå lei av denne slankingen. Drittlei. Jeg er liksom ikke helt flink nok til å holde meg unna alt mulig tydeligvis, siden vekten knapt går nedover mener jeg. Problemet er jo at jeg veier meg hver dag og at vekten spretter opp og ned som en sinnsyk jojo. Og det er jo ikke akkurat motiverende og vandre opp på vekten en sliten morgen for å se at vekten på mystisk vis har økt med en kilo fra dagen før.....

Vel, jeg kan vel ikke klage på dagens vekt: 78,6

Jeg har dratt frem sykkelen og skal sykle hvertfall 1 mil i dag...Stå på :-)

Knerten
lokomotiv31. januar 2003
Med ditt "stå på humør" så er jeg sikker på at du når målet ditt. Å starte krig "mot røkla" hjelper også mht å bli mer fokusert og målrettet. Stå på! Slå de andre ned i "skoa"! He he he
berta31. januar 2003
93,2!!

det kommer seg, det kommer seg
boggi1😀6. februar 2003
jA DA SÅNN GIKK DET DA..
Vekta mi i dag var på 119,5.....
Det er vel ikke å vente noen annet etter alt som har skjedd rundt meg idet siste.. Men jeg gir meg ALDRI::

boggi
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
MonicaR😊6. februar 2003
Så fint at det holder seg der du var i går! Nå er det ny kamp mot neste milepæl!!! Det klarer du Bente, bare sørg for å høvle over Martin hi hi hi....
Klem fra Monica
Keiko😊6. februar 2003
Hei Bente!!!!! Fyttirakkern! Makan til energi! Gi martin en skikkelig omgang, du! ;)helst tidlig på dagen, da nyter du godt av økt forbrenning resten av dagen!
Weeee! Dette skal vi klare! Tror faktisk våryrheten har kommet til en del her inne! Hele nettsiden skinner som en SOOOL!

Have a supertrouper day!

Keiko som snart skal på forelesning!
Texas😄6. februar 2003
Hei og hopp!

Ser det er tre som kun har noen få hundre gram igjen til oppnådd 5-kilos. Utrolig bra!!!

Jeg er veeeeldig glad i dag. Motivasjonen er tilbake og kroppen har kvittet seg med enda litt mere fett:)
Min vekt i dag er 69,4!!!

Vi står på videre!
Klem fra Lena
marijoh😄6. februar 2003
Dette er livet Bente, eller hva :o)
Det var så herlig å se nytt tall altså....
Jeg må bare nevne at vekta startet egenlig med 82,6.....men jeg synes det var i det drøyeste laget.....så jeg gikk på engang til....så viste den 83.....neste gang 82,8.....så da tok jeg likegodt talle i midten :o)
Ja, jeg vet jeg ikke har lov til å veie meg mer enn engang...
men...... :o)

NÅ KJEMPER VI MOT NYE TALL, DERMED BASTA!! :o)
Ha en kjempe koselig fridag :D
Marianne
Bilde
ifIcould😉6. februar 2003
Oppdatering igjen! Ukene går så fort, rekker ikke å gå ned mange gram på den raske tiden, vet du!! HAAAAAAAAAAAAA-HAAAAAAA, det var vel årets beste unnskyldning!?
HER ER MIN TORSDAGSVEKT: 74.9

Og du, bare raser av gårde. Jeg er imponert, det må jeg bare si! Og jeg gleder meg på ditt vegne, det er så tilfredstillende å se at vekta minsker, og man føler seg mer og mer vel i kroppen.
So, go girl, her er det POWER å spore!!!

Kjempeklem fra Lene!!!
Texas6. februar 2003
Hmmmm, jeg veide 69,9 forrige torsdag og da hadde jeg gått ned 3 kg. siden starten. Har vel gått ned 3,5 kg nå da?? eller???
EllenLeo😄6. februar 2003
Hei VIrgo!
Takk for kommentaren... den trengte æ virkelig.
Nu hadde æ nu tilfeldigvis gådd ned litt siden sist æ veide mæ, men det e absolutt ikke min fortjeneste.... Tru viss æ hadde vært flink i tillegg... kanskje æ hadde vært enda litt lettere?? Ja ja det får æ aldri vite.

Lurer litt på kordan man kan se når man skifter vektklasse? Det kunne jo vært et ekstra motiveringsmoment..

Snart ser du 75 det må føles deili. Du fortjener det!
Stå på!

Klem fra Ellen!
Texas❤️6. februar 2003
Og her kommer "frøken pirk". Du er unnskyldt Bente, det gjorde ingenting. Men sånn psykisk så er de 100gr veeeeldig viktig.
Man må jo ta med seg de grammene man kan.........

Stooooor goklem fra meg

Beatmik😟6. februar 2003
Heihei! Gratulerer, Bente, med ny kategori! Det er bra jobba! Ser at du snart er i mål i minus 5 også :o)

Jeg må nok trykke på pauseknappen i denne konkurransen for denne gang. Jeg kommer sterkere tilbake senere, skal bare få orden på helsa sånn at jeg kan fungere normalt igjen først!

Klem fra Beate
Henrik😊6. februar 2003
Dagens vekt.. 88.4

Vi ser nok de første oppnådde 5kg''s mål neste uke ja
godtegrisen😃6. februar 2003
Takk for tipset ang. tapetborden Bente. Men jeg må desverre si at det har jeg allerede prøvd og det fungerte absolutt ikke. Igår prøvde vi med tapetfjerner og det gikk heller ikke! Dvs papiret gikk av men alt limet sitter igjen.... Det er nemlig glassfiber strie under, og den hadde jeg tenkt å la være der og male over. Men ser ut som om jeg kanskje må finne en annen løsning...

Skjønner godt at du er fornøyd om dagen også! Vekta går jo absolutt riktige veien for deg og!
Fortsett jakten på 75 du, så finner du den nok snart så flink som du er!

Ha en fortsatt knall fin fridag!
Hilsen Mette
blueberry❤️6. februar 2003
Føler meg så latterlig her jeg sitter....nå sippet jeg igår når jeg leste innlegget ditt, nå sipper jeg igjen.
Blir så rørt, så rørt av gleden din av å ha lagt et stadie bak deg.
Jeg gleder meg slik over dine resultater, og ser slik frem til min tur.
Foreløpig så går det veldig greit, må bake et nytt brød idag så det gleder jeg meg til....er blitt sånn husmoraktig....
Anyway, neste gang det er en 5 kg konkurranse, så er jeg der.
klemmer fra ann-elisabeth
Bilde
Leiha❤️6. februar 2003
Oj, her var det jammen mange flinke folk! Og flere har jo -5 i sikte jo! Imponert jeg, det må jeg si! Og du da, Bente.. Med 75 i blikket. En racer, det er det du er :-)

Nyt fri dagen din da!!

Klem fra Stine.
athene6. februar 2003
Grattis med ny vektkategori! Er det ikke fantastisk deilig? Jeg svever selv på rosa skyer!

Anyway, jeg oppdaterte ikke sist, men jeg startet på 80.4 og veier 77.4 i dag, så totalen er -3.0. Du får bare registrere det :)

Jakten på 75, ja...mange snakker om 60-tallet som magisk, men jeg synes også at under 75 høres deilig ut! Jeg er fortsatt lykkelig over å befinne meg under 80-streken, jeg!

Martin får kjørt seg, skjønner jeg. Kjempeflott! Brad er fortsatt i dårlig form her, men når en har baby som vil ligge ved puppen hele kvelden, så blir det litt vanskelig. Gleder meg til at nurkulf blir mer glad i å sove om kveldene, jeg! Jaja, jeg forbrenner jo ekstra når jeg ammer, selv om det ikke blir så mye muskler av det.
nebbisen😉6. februar 2003
Gratulerer en massa till overvekten! Nu är du inte längre fet, och du ska aldrig mer bli det heller?!

Själv har jag en god stund kvar till dess, men jag gläder mig över att vara på väg nedåt igen.

Dagens tal: vikt 120,3, sist +1,7, nu -0,9, ned totalt -1,5
Hoppas att det är ok.

Klem,
Camilla
Tarangai😉6. februar 2003
Hei,
her er dagens vekt: 71.2 kg.
Vet ikke om det er opp eller ned siden sist....
Vi får høvle over "gutta" i kveld, så kanskje vi reduseres lit til i morgen også....hi,hi!
klem
knerten😃6. februar 2003
Her kommer min vekt: 78,0.
Har ikke klart å presse meg ned til 79.9 enda, men det kan da ikke være langt unna :-)

Knerten
Thyro😄6. februar 2003
Hei Virgo!

Nei, vi har vel ikke hilst på hverandre ennå - så da var det jo på høy tid :)

Sant som du sier, tror ikke det finnes en slankestrategi som er ideell for alle. Om ikke alle veier fører til Rom, så finnes det i hvert fall valgmuligheter.
Synd at det skal gå så mye prestisje i den debatten der. Underholdende? Kanskje, men god folkeopplysning blir det ikke ut av det. Tror særlig Herr Norum føler seg veldig i forsvarsposisjon. Han har nok definert seg som en slags "kongen på slankehaugen" i litt for mange år. Og så kommer det noen unge jyplinger og tillater seg å være uenige med fasiten himself! Helt utilatelig!

Tviler ikke på at han er en dyktig fyr som har gjort masse bra opp gjennom åra, men det må være lov for andre å komme på banen og tenke litt nytt også, uten at han skal ta det så personlig.

Ser jo flott ut den kurven din, så du har tydeligvis funnet en vei som funker bra for deg. Det tror jeg at jeg også har, så da sees vi i Rom! :)
HelenaX😄6. februar 2003
Bente, grattis med inntreden i ny kategori! Du begynner å bli en farlig "konkurrent" nå *hihi* Nytter ikke å sluntre unna her, da fyker du vel forbi meg på oppløpet :-) Vi har jo holdt følge en god stund nå, så jeg vedder på at du ser 75-tallet innen kort tid! Kommer til å bli mange for store bunader til salgs rett før 17. mai om vi holder koken opp, og det skal vi!!!

Keep up the good work, Bente!!! Du ligger farlig godt an til å vinne konkurransen :-))

Helena
sol😃6. februar 2003
Hei Bente!!

Her mangler det ikke på kamphumør ser jeg- supert!!!
Selv har jeg brukt mitt kamphumør på å gå i demonstrasjonstog i dag..det ble også dagen trim, men litt "traving" i Trondheims gater er jo trim det også....

Vi er joi kjempeflinke, du er jo snart i mål med dine 5 kilo!! - Kjempebra!!! Skal forsøke så godt jeg kan å følge etter...tar deg nok ikke igjen, men jeg får ta det jeg greier...

Ha en fin dag i morgen......og du; husk det er bare en dag til helga!!!!

Klem fra sol
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
juliane😃17. februar 2003
Heisan Bente.

Nå var det jammen meg koselig å få lest i db di igjen, dette har jeg virkelig savnet. Dataen min funker ikke om dagen skjønner du, så jeg har vært offline siden 16 januar, og blir det nok også noen uker til. Men jeg skal prøve å få lånt denne maskinen en dag i uken.

Så flink du har vært den tiden jeg har vært borte:-) Nede på 75 tallet, det må jeg si, du er super flink.

Her har vi feiret bursdagen til elste jenta mi som har fylt 5 år, hun hadde bursdag den 12/2(stor jente). Så det har blitt litt kakespising. Pappa fyller 60 år i morgen, så det har vært masse kaker denne mnd. her. Men, men jeg føler ikke for å veie meg nå som jeg ikke kan dele gleder og sorger med dere. Å som jeg savner dere!! Kommer sterkere tilbake om ikke så lenge forhåpentligvis.

Røykinga går det heller ikke så bra med, men jeg har som mål å være røykfri til sommeren.

Ser dere skal ha karnevall også. Dattra mi skal også på det, hun ville være snevit hun. Dem er jo så søte:-)

Fortsatt lykke til. Kommer innom deg igjen så fort jeg er på nett igjen:-)

Mange klemmer fra Juliane.
Anitra😉17. februar 2003
Hei, hei Bente!

Så nå er du på 75 -tallet du også! Kjempeflink er du.

Det hørtes veldig koselig ut med sying av prinsessekjole! Sånt liker jeg også, ja. Men datra mi på åtte har aldri villet være prinsesse, hun har gått på karneval som skjelett og supermann, selv om jeg har fristet med de lekreste kjoler... . Nå har jeg jo en sjanse til med minstejenta, da, men det lover ikke så godt. Hun hyler om jeg prøver å sette ei spenne i håret hennes, og minner idet hele tatt mer om ei villgeit enn ei prinsesse. Spørs om jeg får sy kjole til meg selv og be meg med på karneval i år... .

Ha ei kjempefin slankeuke, Bente!

Klem, Anitra
blueberry😢17. februar 2003
Nei, er ikke mye inspirasjon å hente i min db idag, men du er nå en insprasjon for oss alle her inne idag, så jeg får ta litt av deg.
En kjip helg for min del, selv om det var besøk fra bergen, så var matfatet en evig runddans foran øynene mine, selv om jeg holdt meg unna sjokoladekaken vel og merke.
Slik er det nåengang.
Men du får nå iallefall ha en super dag da.
klems fra ann-elisabeth
Bilde
MonicaR😊17. februar 2003
Hi hi, Prinsesse-syken brer om seg ja.... min skal være fe på fredag i barnehage-karneval, med vinger på ryggen. I går skulle pappa bytte lyspære i prinsessas nattlampe. Og fant en ekstra fin mignon-pære, som han straks døpte "prinsesse-lyspære". Prinsessa var over seg av lykke, og sovnet med et salig smil...
Ha en fin og slankende dag!
Monica
Adeline❤️17. februar 2003

Hei Bente! :o)

Tusen takk for oppmuntrende kommentar! Jeg er i bedre humør nå.
Snakket med moren min i telefonen istad, og hun ga meg en liten peptalk.
Og som en ekstra dytt, fikk jeg sprudlende motivasjon fra deg. :o)

Nei, jeg kommer ikke til å gi opp. Ikke på tørre møkka! (Har egentlig aldri forstått det begrepet, men syntes av en eller annen grunn at det passet nå *ler*)

Har allerede blitt flink til å trene på maskina mi, og skal prøve å avansere litt hver dag.
Må jo bli resultater av sånt! :o)

Også lita tulle i prinsessekjole dah! *sukk*
Enhver kan jo smelte av det! :o)
Håper du får en vidunderlig dag!

Masse klemmer fra Adeline
-Jente20😊17. februar 2003
Hei Bente!

Ja,nå er du i siget igjen,å der kom 75tallet tilbake. det blir vel ikke lenge du holder deg der,for når du først er i gang er det vanskleig å stoppe deg! Sæærlig når Martin får seg en real omgang hver kveld!
Nei,nå er det ikke mange ukene før du er ferdig med hele 70-tallet (jeg vil være ferdig jeg også-snaaart!)

Den lille tuppa di kommer til å bli kjempe nuss i den nye prinsesskjolen sin! Lykke til med syinga!!

Ha en SUPER mandag du også,nååå er vi klare til KAMP!

Klem,Christine!

HelenaX😄17. februar 2003
Hei Bente!

Takk for skrytet om at jeg er en morgenfugl :-) Jeg tror det nesten ikk selv heller, men Kickpuls var faktisk så gøy at jeg bare må ha med meg timen. Men så har jeg ikke samvittighet til å bare møte hundene i døra og snu, så da må de få sin time først også. Innrømmer at når dusjen er unnagjort etter treningen, og middagen står på bordet...da har jeg det godt med meg selv *hihi*

Så snill mamma datteren din har da! Hvor mange småprinsesser er det som får sydd egen kjole i silke og chiffon?!! Hun blir sikkert verdens nydeligste prinsesse!!! Bare passe på så mammas hjerte ikke svulmer så det sprekker :-)

Kjekt at du er tilbake "on track". Ikke bare Martin som fryder seg over det, også jeg!!!

Ha en fin dag, Bente!

Klem fra Helena
Tarangai😌17. februar 2003
Så herlig å lese dagens innlegg; dvs jeg måtte få med meg lørdag og søndag også. Så nå ble jeg virkelig inspirert.
Du har god grunn til å være førnøyd med å starte mandagen med dagens vekt*S*
Så du har en liten prinsesse du da, min ville være heks hun da (ler) så det er hver sin smak. Søte er de ihvertfall.
Klem
Jenta*S*😃17. februar 2003
Hei på du!
Bare kos det med "klubben" vår da*S*...men takk for ros:0)...
Nå SKAL vi stå på videre!:0)...bli ferdige en gang for alle...
Godt at du brukte helga på å tenke litt tror jeg!Sagt det før,men det ligger masse i det med DAG FOR DAG OG KILO FOR KILO! Den må vi huske på!
Dattera di blir sikkert nydelig i den kjolen*S*...flink du som ordner og styrer! Litt hjelp av venninner kommer jo godt med, men det er jo tross alt du som organiserer alt da:0)
Stå på videre,Bente!
Følger spent med vettu!
Klem fra Jenta*S*
marijoh😃17. februar 2003
Hei på deg Bente!!
JEG SKAL ALDRI GJØRE DET MER, DE GÅR RETT I BÅSSET!!!
Det skal jeg love deg, det var helt forjævlig :o)

Så nusselig at lille frøkna skal få en prinsessekjole :o)
Alltid kjekt med venninner som kan sy ja, har ei som er kløpper jeg og...men har aldri spurt henne om hjelp....hm...kanskje på tide :o)

NÅ STÅR VI PÅ BENTE!!!
Ser du har slengt deg på 17. mai gjengen.....tror jeg står over det.... :o) Har god tid......et helt år igjen :o)

Mitt mål er: 69 kg - 07.03.04....min 40års dag :o)
Det skal jeg nok klare :o)

Ha en koselig dag Bente :o)
Klem fra Marianne
Thyro😌17. februar 2003
God kveld!

Jada, det går bra her. Og det må det nok pent fortsette med også - for oss begge, for klubbleder'n vokter oss tydeligvis med haukeblikk fram mot 17. mai. Skremmende god oversikt den dama har! Imponerende! Så her nytter det ikke å sluntre unna.
Vi fester blikket fast mot målet, retter ryggen og går på kilo for kilo, dag for dag.

Lykke til med prinsessa! Og hils til Martin i kroken.
Ha en fortsatt fin uke - fokusert som aldri før!


knerten😃17. februar 2003
Jeg kan se for meg vesletuppen din i prinsessekjolen :-) Hun blir sikkert kjempefin !! Min lille var Tingeling på karnevalet og hun var så nydelig som bare det :-)

Og NÅ er det ikke lenge igjen før du når 74-tallet !! En liten uke kanskje?

Vi får ta oss en tur på hver vår sykkel i kveld og håpe på synlige resultater på vekten imorgen :-)

Klem fra Knerten
ifIcould😃17. februar 2003
Prinsessa kommer sikkert til å se vidunderlig ut. Det er jo på slike dager man kan fylle på med glitter og stas.
Så fint at du ser 75 tallet igjen, nå er det bare èn vei; nemlig nedover for slik ei POWER-GIRL som deg.
Jeg har fått litt ekstra drahjelp av en virus kalt omgangssyke idag. Blir en lett jobb og skrive menyen idag.
Neppe så veldig sunn slankemetode, men man får jo utnytte alle sjanser.

Ha det godt!
ABBA❤️17. februar 2003
Nå er jeg stum av beundring, du glir jo rett nedover du! Er så stolt av deg**SS**
tenk om jeg hadde bare litt av gnisten din, da hadde jeg vært lykk.....

STÅ PÅ VIRGO DETTE GÅR STILFULT NEDOVER

Klem fra Anett
Blomsten😄17. februar 2003
Hei Virgo...

..og du..så flott! Tilbake igjen på 75. Det var sikkert deilig å se det tallet i dag. Ja, for kjedelig å stå stille i så mange dager som du har gjort nå og desto bedre når det løsner *S*

..men du..*sukk*....prinsessekjole. Kjenner at jeg blir litt rørt her. Kan tenke meg hvordan lillejenta ser ut når hun får på seg drømmekjolen. ..Du må huske å ta mange bilder...eller la barnehagetantene ta mange bilder om du ikke har anledning til å ta deg fri fra jobb.
Uansett.......de små vokser så fort opp. Synes selv det er rart at poden allerede er 3 til sommeren..Hvor ble babyen av..??

Apropos av...du....NÅ SKAL DU SE 74 -tallet før du vet sukket for deg!!! BASTA!!!...Ja, for siden kroppen nå samarbeider igjen og du faktisk får trent oppi all jobbing etc..Så *S*.. blir det morsomt å følge deg denne uken.
..

Hilsen meg
Blomsten...som nå drikker vann for harde livet. Skal opp i 3 liter i dag..*ler*..........
Leiha😊17. februar 2003
Sånne små prinsesser er jo bare kjempenydelige!
Ble så glad da jeg så du er tilbake i rett spor i dag :-) Nesten like glad som Martin, tror jeg!

Natta klem fra Stine, som må gå og legge seg litt tidlig i dag, fordi hun nesten sovner over pcèn..
lone😌17. februar 2003
Morsomt når vekta går riktig vei ja, så da er det jo bare å satse videre, og det klarer jo du! :)

Prinsessekjoler er viktig for små prinsesser ja ;)

Du får ha en fin dag videre, kanskje vi sees på chatten senere :)

*klem* Lone
sol😉18. februar 2003
Hei Bente!!

Tenker det blir ei nydelig prinsesse ja, ....det skal jo være slik at morshjertet nesten sprekker, ikke sant?...

Ha en fin dag i morgen !!

Klem fra sol....som tar natt nå, burde vel egentlig ha gjort det for lenge siden, men måtte innom her en tur først...
Keiko😊18. februar 2003
Hei Bente! Stakk innom deg igår, men jeg rakk bare ikke skrive kommentar.... prinsessekjole-åååh! tenker tilbake på da jeg gikk i barnehagen og prøvde alle dansekjolene til søstrene mine (begge danset konkurranser og var kjempeflinke!)
Vet at matinntaket i går var litt lite, men det rare var at jeg ikke var sulten i det hele tatt. Forstår egentlig ikke hvordan forbrenningen kan gå på sparebluss..... Du spiser jo ganske lite du også, da. Får du i deg ca 1000-1200kcal om dagen, egentlig? Bare lurer, liksom. Jaja, ha en fin dag. Glad for at du er min hønemor. Liker å bli tatt vare på, vettu! ;)

Nå skal jeg "hit the books".
Keiko
Texas❤️18. februar 2003
Hei på deg Bentemor!!

Ser at det er flere som har tenkt gjennom saker og ting i helgen. Vi har godt av det innimellom. Men nå er vi igang igjen så da så!!!

Kan tenke meg lillesnuppa blir nydelig i den kjolen der. Høres jo sååå fin ut da:)

Vi får jammen meg gi gutta en omgang i kveld ja. Da tenker jeg vekta må gi tapt også:)

Vi stå på videre vi!!
stooor klem fra Lena
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Leiha❤️19. februar 2003
God morgen! Nydelig treningsøkt på deg i går! Akkurat slik skal det gjøres! Hardt og brutalt.. Hi-hi.. Så slink du var som stod over kake på møtet da! Her er inspirasjonen på plass ser jeg :-)

Ha en fin dag da!

Klem fra Stine.
marijoh😃19. februar 2003
Hei Bente!!
Da sov jeg min søteste søvn....men ble vekket 10min. senere.
Hadde ikke det minste lyst til å stå opp.......kaldt var det og.....brrrrr......full fart inn i dysjen.
Den vekta mi er ikke grei med meg lenger.....hopper opp og ned som en jojo.....har ikke hatt gidda å skrive det ned engang, men jeg gjorde det i dag. Siden det er oppdatering imorgen, vil ikke lyve vet du :o)
I går trodde jeg jammen at det var siste gang jeg så 83, men dengang ei.....for egentlig så veide jeg 82.2....men jeg trodde ikke på den...synes det ble vel mye. Så tenkte jeg kanskje det var tablettene som gjorde litt virkning også....
AKK og atter AKK......blir så inimari lei....!!!!
MEN VI KJEMPER VIDERE VI BENTE!!!
SKAL IKKE GI OPP AV DEN GRUNN!!!! NEIDA!
Koste meg i går, kjøpte masse fine klær...topper, bukse, bluse, undertøy og en genser......ble mye penger ja :o)
Gleder meg :o)
Kjekt å høre at du også har sånn kjekke kollegaer, som skrøyder av hvor flinke vi er....for sånt setter farten opp, ikke sant? :o)
Ha en fin dag, Bente....som alltid :o)
Klem fra Marianne
Texas😄19. februar 2003
Tjooooooohoooooooiiiiiiiiii Bente!!

Her går det unna ja! Du imponerer meg virkelig med treningsinnsatsen din. Du blir ikke bare slank og lekker til sommeren du. Stram, slank og lekker:)!! DEN rypa vettu:)
hi-hi:)

Nå ser du snart 74-tallet snart. Tjoheiii!!
Vi står på!
Klem fra Lena
Adeline😄19. februar 2003

Heisann, Bente!

Du er jo bare så kjempeflink! Kjempebra!
Er jo så spennende å følge med deg. :o)

Ha en fin dag du også!

Klemmer fra Adeline
blueberry😊19. februar 2003
takker og bukker for koselig oppmuntrende hilsen i db mi. Jeg gleder meg til intervjuet, for dette er en jobb som jeg har svært lyst på.
Det har løsnet på humøret og div. og svært mye på slankingen, må ut å kjøpe mer frukt idag, slik at jeg har litt på lager.
Synes at du var kjempeflink som sto imot kakene på det møtet, og svært gøyt er det jo når kolleger bemerker at man har tatt av.
Stå på da.
Stor superklem fra ann-elisabeth
Bilde
Aurora19. februar 2003
Grevinneslengkverkere??! Altså, er det sånn "kalkunhals-armer" du mener? Og hva er kverkinga? *nysgjerrig*
Og, nå har du straks 15 kilos jubileum! Stå på!
MonicaR😀19. februar 2003
JEg ble også nysgjerrig på grevinneslengkverkere....???? Hva er grevinnesleng, for det første, og åssen kverke dem??? Meget spennende.
Du er knallgod, 75-tallet må gi slipp i morra tipper nu jeg!
Klem fra Monica
ogo😌19. februar 2003
herlig bente!
dette går jo bare framover!
vet hvordan følelsen av skryt er!
når du står på og sliter, og så er det noen som legger merke til det. hva føles vel bedre!
kanskje å stå opp så tidlig og se så bra tall. du må ha en flott dag idag?!
takk for oppmuntrende kommentar. det er litt befriende når vekten endelig samarbeider! føler at jeg nå får noe igjen for arbeidet.
håper du får en flott dag med masse sunn mat! gleder meg faktisk til oppdatering imorgen!
kos og klem fra martine!!!
Sunset😊19. februar 2003
Hei!
Du var jo bare kjempeflink på møtet, jeg var i selskap i går. Var ikke like flink, venninna mi hadde bursdagsselskap. Jeg måtte jo bare smake litt, men tok bare et lite stykke med gulrotkake da, er ganske fornøyd!!
Treningen din går jo bare super-dupert!!
Vekten raser jo bare nedover, gratulerer!
KLEM
Thyro😑19. februar 2003
God kveld til kakeviljesterke A-Virgo!
Snubla over en kake i dag jeg også, men var nok ikke så viljesterk. På den annen side slapp jeg det derre sikleproblemet ditt. Aldri så galt, så godt for noe...
Man kan ikke få både i pose og sekk bestandig, kan man vel..?
ellenleo😄19. februar 2003
Hei Virgo!
Ka i allverden e Minellis grevinneslengkverkere??? Det trur æ ikke finnes på våres språk.

Du var veldig flink som ikke spiste kaka på møtet.
Vet ikke om den her tøtta hadde klart å stådd i mot.

Her går det ganske bra, har vært ganske aktiv de siste dagan, skal prøve å la det vare.

I dag har æ gådd til og fra skolen, det tar 25 minutta kvær vei, å det var kjempe godt.

Ha en fin kveld!
Klem fra Ellen!
Monica12319. februar 2003
Heia heia!
Her går det nedover ser jeg! Grattis altså!
Jeg vet hvor vanskelig det kan være på slike møter med all maten og greier. Du var bare råflink som klarte deg uten.... Jeg styrte unna et fat vaffler på jobb i dag jeg også. Og er stol som en hane av det....

Jeg har gått opp litt i dag, men det er ikke min skyld. Det er nok mensen som er for tur. Venter den til helga. Men jeg gir meg ikke!

Stå på!
-Jente20😊19. februar 2003
Hei Bente!!

Grattis med SUUUPER nedgang,ja,nå har det virkelig løsna! :)
Kjempbra!

Skal si Martin får dekka behova sine for tida:) Kan tenke han er både heit å go!
Kan ikke du forklare litt de styrkeøvelesene du tar? Jeg tror jeg må begynne med litt mer enn kun situp og sykling... Kansje det løsner da! :)

Ha en superduper dag,Bente! Stååå PÅ:)
Malene😌19. februar 2003
Her er det full fart og topp optimisme og entusiasme som vanlig og like inpirende for oss andre som vanlig!!!

Flott Bente...at du finnes her!

Klem fra Malene
Bilde
ifIcould😄19. februar 2003
Nå spruter det virkelig av deg!!! En energibombe ut av en annen verden. Og jeg får håpe på gode resultater på oppdateringa i morra, så ikke du får så altfor godt forsprang. Du har jo det allerede forsåvidt....
Men det er deg vel unt, du har fortjent hvert eneste tapte gram. Altså; fortjent å miste dem... hi-hi!!!

Takk for koselig chat igår!!! Det er sant som dere/vi snakket om at det er mange her inne som jeg føler jeg kjenner litt, og kunne tenke meg å bli mer kjent med. Og du er en av dem for meg iallefall.
Så vi får håpe at det blir noe av vårt "Kor slank", selvom jeg ikke er den fødte kordame!! Jeg er god på å skravle i kor, hi-hi!! Egentlig er jeg ikke det, men det var så morsomt å skrive det!!!

Ha det fint da, ta vare på deg selv!!
pippi😃19. februar 2003
Hei Bente !

Wow................!!!

Det er sjelden jeg blir målløs, men det skjedde visst nå... Herligheten hvor flink du er, sender kakene glatt forbi, trimmer, og selvsagt og helt fortjent, vekta går nedover så det formelig suser ! Og dessuten, du må få den six pack magen, de stramme lårene, og de faste overarmen til sommeren ! Nei, det blir neppe noe sleng og slark igjen på deg, åhhh - jeg blir nesten litt misunnelig her jeg sitter og "henger"...*S*
Neida, som sagt velfortjent både for deg, og for meg...:)

Lykke til videre !

Klem fra Pippi
Bilde
Jenta*S*😉20. februar 2003
Åhhh...jeg kjenner meg SÅÅÅ godt igjen i det du skriver idag! Og jeg VET hvor tøft det er! Var selv på kurs i dag og fikk servert nystekte baguetter med kylling,bacon,majones og smør! Skikkelige kaloribomber!...Og jeg var driiitsulten...bare fant på at jeg ikke "hadde så lyst på"...Fa¤)(/¤)(/!=)/§?)=...hehe...så all ære til deg!! TØFT GJORT!!!....
Var det ikke LITT deilig etterpå da?--når du hadde klart å si nei!...det syns jeg ....kjøpte en banan på vei hjem og spiste et halvt rundstykke(nista mi)...og smilte for meg selv i bilen og tenkte at :Jo,nå skjer det ting!! Håper du hadde samme følelsen fordi jeg er SIKKER på at du snart vil se 74 tallet nå!!...og DA begynner du sakte men sikkert å nærme deg 60 tallet...tenk det da!...WOW!
Stå på videre!
Klem fra Jenta*S*
sol😀20. februar 2003
Hei bente !!!

Så flink du var !!!! Som jeg har sagt før ; det skal viljestyrke til slikt !

vekta mi i dag er 81.5.....så det gå rda nedover her også, om enn i sneglefart...

ha en fin dag!!
Klem fra sol
marijoh☹️20. februar 2003
Hei Bente!!
Må si jeg fikk en liten knekk i morges...

sukk.........83.4...........sukk

Men jeg kjemper og jeg kjemper....
Leste innleggene fra i går etterpå, de hjalp en masse.
Jeg klarer ikke å sutre lenge, heldigvis for det.
Så har jeg mannen hjemme, som trøster meg så godt det lar seg gjøre.
Nå sier jeg bare, JÆVLA DRITTVEKT!!!!
JEG SKAL SLÅ DEG, JEG SKAL VINNE!!! HA!
Klem fra Marianne, som kjemper seg på vei opp igjen....
ivalodia20. februar 2003
Hallo kjære Bente :o)

Jøss, for en super treningsøkt da! Veldig bra!
Og vekten gir deg belønning for hvor flink du er. For noen tider du er oppe på, jobber selv skift i helsevesenet og når man begynner kl 07 så er det ikke lett å smile kl 05 he he.

Når jeg leser dine treningsøkter og hørte min kollega i går fortalte at han tar 300 situps og 300 pushups hver dag så må jeg da øke mine 50 situps, he he.. Jeg har gått bort fra stram opp time på sats og trener nå spinning * 2 og skal prøve å finne en ny time som jeg skal trene!

Du er utrolig flink og fortjener all ros for det :o)

Ha en flott uke videre. Klem
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Monica1238. april 2003
Næmmen...dette gikk jo greit?!! Ingen straff for helgeutskeielse!
Ha en strålende dag!
Bilde
Marion❤️8. april 2003
Hei, flinke VirgoBente!
Jeg måtte jo innom db''n din for å få litt inspirasjon etter en litt begredelig veiing - og det fikk jeg jo! Gøy å se at det går så det griner - og jeg tar meg sammen for å rase etter deg! Hører du stønn og pes langt nede i bakken, er det bare meg som jobber som f... for å få sånn slankekurve som du har..

Håper dagen din fortsetter like fint som den begynte!
Ovasjoner og dype, nesegruse beundringskniks fra Marion
Kursiv😊8. april 2003
Hei!
Jeg bare lurte på en ting... Kan jeg få låne litt vektnedgang av deg? Du skal få det tilbake igjen til uka.. Du har jo masse til overs?
;-) Klem fra Kursiv (du er så j.. flink!)
MINI😃8. april 2003
Jeg er stum av beundring. Hvilken jernvije! - og guts. Kjempeflott. Jeg blir motivert av å lese sånt :=)
MonicaR😊8. april 2003
Bente, du er jo bare fantastisk!!!!! Å klare å la være å gofle innpå sånne pizzaer i en sådan stund... du verden! Helt utrolig! Du blir jo den dama til sommeren vet du!!
Stor klem fra Monica
Tarangai😃8. april 2003
Jøss, du fornekter deg ikke. Her er det jammen flust opp med motivasjon å hente, blir så godt humør av å lese det du skriver :)
Og så flott at du kverket helga på ei natt *S*S*S*S*S*
Stor klem fra Tarangai
Vanilje😊8. april 2003
Du er bare kjempe flink. Stå på.

Takk for at du får meg opp av gjørma. Jeg har ikke tenkt å gi meg. Er egentlig litt sprø. Må alltid ha noen mål. Men det er jo flust av de. Bor jo tross alt på Sørlandet og sommeren blinker i det fjerne.

Jeg skal lese dagboka de hver eneste dag. I morgen har jeg ei jente som blir 6, skal holde meg unna de verste kaloribombene.

Klem Vanilje.
Viola😄8. april 2003
Håhhhh, e de nån sak da, her fyk jo flesket veggimellom!
dessuten må jeg si meg enig med Marion: Aldri så inspirert som når jeg har stukket nesa innom deg, nå tror jeg sannelig jeg skal ta meg noen rumpekvælere! Og kanskje noen midtribbeskvisere og noen indrefiletgrillere med det samme!
Yess, badedrakt here we comes!!!!!
Klem fra viola
Bilde
janina😊8. april 2003
hei hei!!
Må bare kaste meg på de andre å gratulere deg med den flotte kurven. Det er fantastisk å lese innlegget ditt. Skikkelig inspirasjon.
Må legge meg til en vane å komme innom deg når man trenger som mest, det hjelper garantert!!!

Takk for fine ord! Stå på jenta dette klarer du uten problemer.

Klem Janina
liz❤️8. april 2003
Så flink du er Bente! Virkelig imponerende. Har selv kommet inn i en god treningsperiode, har ikke veid meg i dag. Er spent nå!!
rosaire😃8. april 2003
Hei Bente!
Saa flink du er! Mye motivasjon aa hente fra dagboka di, i alle fall.
Staa paa videre!
Ha en god sol-tirsdag :-)
Klem Rosaire
Sunset😀8. april 2003
Hei på deg Bente!
Har ikke vært her siden forrige uke jeg nå, og jeg ser det har gått litt opp med deg, men dæven, det gikk fort ned igjen det ja!!! En liten helg med utskeielser, får en til å tenke over hva man egentlig driver med, og det virker som om du har tankene på rett spor. Det beviser du hvertfall når du står imot pizza!!! *S*
Jeg bor i Trondheim og det er nydelig vær for tiden ja!!! *S*
Ha en flott dag da !!
KLEM
KLEM
mari😉8. april 2003
Supre Bente - du er kjempeflinke. Tenk nå har du snart knertet et titall til - og 6''ern kommer til syne!!!!!
Bare tenk på det du - å veie 6ognoe.............
Det har nok hjulper godt med alle disse "kverkerne" dine også da - har liksom ikke kommet helt i gang med de jeg. Men nå har jeg funnet fra min godt avgjemte rokkering - så nå kan sideflesket vente seg altså! Det vil si når jeg bare får litt mer dreis på teknikken da:-)
Men det der jo trim å plukke den opp fra gulvet også!!!!

Vårklem fra Mari
cyan😌8. april 2003
inspirasjon inspirasjon inspirasjon! Dette var tydelig plassen å gå for å finne sånt :) Du er dødsflink! Takk for oppmuntrende kommentar forresten :)

cyan
tess21😄8. april 2003
Hei Bente!
Så deilig å se at motivasjonen er helt på topp,da! :-)
Og ikke om så lenge så kommer det nye fine tall på vekta skal du se!! Bare fortsett i samme dur,så er jo ikke det så vanskelig for deg å oppnå,da!Det skjønner du,vel....?...så flink som du er!!!
STÅ PÅ BENTE. KLARER DU...og det vet du!...hihi...*S*

Therese
Bilde
supersiri😌8. april 2003

Heia Bente !!

DU lurte helga tilleget bra - pluttselig var det vekk !!

GØy å se hvordan du sprudler av energi og livs glede,

siri
fett-nok8. april 2003
Hei!

For det første ... tusen takk for innlegg i boken min, synes det er forvirrende at det har blitt så mange her inne, da jeg meldte meg på første gangen tror jeg at vi var 116.

For det andre ... du har jo gjort en super jobb. Det må da være deilig. Vær stolt av deg selv, det har du lov til.

Lykke til videre med slankingen, skal prøve å finne samme inspirasjonen som jeg hadde sist her inne, vet det hjelper.

Hilsen Rita
Pia😄8. april 2003
Heisann Bente!!

*tilbe*
Du er så fliiink! :)

Nei det stemmer nok at jeg ikke har så langt igjen til mål.. Men jeg fortsetter nå bare med samme greia.. LIker livet fint sånn det er nå..
Du da? Du suser jo nedover... :) Det går iallefall rette veien hele tiden! :) Dyktig er du ja!
Og stå i mot pizza? DET er godt gjort det! :)
Tror ikke jeg hadde greid det.. Mat står jeg ikke så hardt i mot.. :)
Mne.. ja.. ville bare si at du er fortsatt like flink!
Godt å se at noen av de samme slankedronningene består selv om jeg stikker og kommer igjen av og til.. :)

Klem fra Pia!
ificould😃9. april 2003
Kjære Bentemor!
Klart jeg har det bra!! Det var ikke meningen å være så taus i noen dager, jeg har liksom hatt fullt opp!
Som nå f.eks. er jeg akkurat ferdig med å vaske gulv, klokka er vel over 00.00. Skal ha besøk av barselgjengen imorra, og før ikveld har jeg bakt kake. Uhm, skikkelig feit kake, jeg får se om jeg klarer å stå imot.

Så trener jeg! Trener og trener, og går opp i vekt. Så nå er vel du og jeg ganske så like i vekt. Litt rart; vi er jo også akkurat like høye.
Det er skikkelig gøy å trene, har blitt bitt av basillen. Men det er jo ikke det verste man kan bli bitt av; hi-hi!! Igår var det aerobic, og jeg ble svett altså.

Du har fått tilbake kamphumøret ser jeg!! Du slipper ikke det nå, for nå er det bare å tenke på at sommeren og lettere klær nærmer seg. Da vil vi ikke ha så mye ekstra å drasse på. Dessuten vil vi bli noen små, sexy berter som svinser rundt, og som gutta snur seg etter, ikke sant?

Jeg svikter aldri deg, vet du, Bente!!
Er ikke vi POWERGIRLS?
Knuseklem til deg også!!!!!!!!!!!!!!!!
stinesin❤️9. april 2003
Godt å se at du er sikkelig i siget igjen! Det kan da umulig være lenge før 60 dukker opp nå?!? Du er i alle fall utrolig flink både med maten og treninga!

Stor klem fra Stine.
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Athena😉7. mai 2003
Hei... :o)
GRATULERER!!!
Du er dyktig! :))
Ønsker deg lykke til videre nedover!
Det klarer du fint! :o)
Ha en stråååålende dag!!! :))))
Klem fra meg...
marijoh😄7. mai 2003
Hei Therese :o)

DU E BARE SÅ RÅ GO`E ASSÅ!!!!

Er det ikke en herlig følelse.....
Nå er du vel klar for enda noen nye tall....

STÅ PÅ!!!!
Dette greier vi vet du :o)

Klem fra Marianne
Thea807. mai 2003
Gratulerer! Moro å se at det går så bra! Du fortjener dette!!!
Thea
sampli😄7. mai 2003
Hurra for deg!
Gratulerer med nytt titall!
Flott levert og grattis!
Deilig følelse å nå et mål og jeg håper du får en super dag!
Mange hilsener fra Sampli
linda307. mai 2003
Hei!

Så gøy!! Bra jobbet, og det må være så innmari motiverende!
Dette var hyggelig therese!
Kos deg med denne dagen!

Klem, linda
cyan😄7. mai 2003
JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! :) Dette unner jeg deg virkelig for den har du venta lenge på asså! Og ser du at du har bytta vektklasse også? ALDRI MER OVERVEKT! ;) Fy søren, nå ble jeg glad, like glad som når jeg sjøl skifta vektklasse..hehe... Så var det bare å stå på videre nedover mot NORMALVEKT. Du klarer det sjø :)

stooor klem fra cyan
Keiko❤️7. mai 2003
Hei vennen! nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne, men måtte bare stikke innom til deg innimellom eksamenslesingen her og ønske deg GRATULERER!!!! DU ER STANDHAFTIG,ASSA!
iKKE GI DEG NÅ!

Stor motivasjonsklem fra Keiko ;)
Rosaire😉7. mai 2003
GRATULERER! Flott jobba!
Klemmer Rosaire
Tarangai😊7. mai 2003
G R A T U L E R E R !!!!
Ja, er det ikke herlig når man får nytt tall og vekta er snill. Men så har du vært bra flink også da *S*
Klem fra Tarangai...i motvind!
Marion❤️7. mai 2003
Gratulerer med 8-tallet! VElfortjent og flott jobba! Fortsett sånn!!!
Stor *MAIBLOMST*
Klem fra Marion
janina❤️7. mai 2003
GRATLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ønsker deg masse lykke til videre nedover. Må følge med på hvordan det går. det hjelper på meg og det at det er noen som klarer det......
Du er kjempeflink og fortjener å komme på 8-tallet.
Ha en strålende dag videre!

Klem Janina
lone😄7. mai 2003
GRATTIS!!!!!! Og ikke noe 100-pingle-gram ned på 89-tallet nei, her skal man virkelig vise at man er ferdig med 90-talle for godt! DU ER RÅ Therese!!! :)) Jeg er i hvertfall kjempeimponert! Så nå er det bare å brette opp ermene og suse videre nedover 80-tallet! :)

DU ER KJEMPEFLINK! :) Ha en finfin dag videre da, og kos deg på gåturen din!

Stor klem fra Lone
Sunset😄7. mai 2003
Hei på deg!
Takk for kommentar i dagboken min, det varmer:) Det er ikke bare jeg som fortjener skryt her ser jeg, gratulerer med nytt ti-tall!!!!!!! Er det ikke herlig?? Høres ut som om du sprudler i dag, og det skjønner jeg absolutt! Du er kjempeflink, forsett sånn, så går det så utrolig BRA!!! Stå på! Lykke til videre.
KLEM
Bilde
capre-diem😄7. mai 2003
hei!

Tusen takk for oppmyntende ord på db min!
Måtte inn og se på siden din og du har vert utrolig flink.
må jo være så gøy og få sånne gode overaskelser.
Stå på videre!!!!

Klem fra Linda
Pia😄7. mai 2003
therese!
STOLT AV DEG!!! :)
endelig ferdi me 9-tallet ja.. aldri mer! der har du det :)
kjempegreier!
da er det bare å sikte videre mot neste måltid, når du en gang finner ut hva det skal være..
lykke til iallfall:) og bare fortsett å skryt av deg selv, for nå har du faktisk vært kjempeflink! :)
klem fra pia!

skulle skrevet mer, men .. sitter jo å prater med deg på chat`en så..ha en fin kveld:)
Malene7. mai 2003
Kjempebra Tess!!!!!!! Gratulerer,husker selv følelsen da jeg i februar opplevde akkurat det samme.

Stå på!!!!!!
Nå skal du klatre nedover 80-tallet!!

Klem fra Malene
Bilde
Pia😄7. mai 2003
heia..
har en tendens å glømme nickene til folk.. så jeg tenkte bare jeg skulle stikke innom, å minne deg om vår deal.. :)
så glemmer jeg ikke hvem som var med.. :)

klem fra pia!
og grattis,enda en gang!
chanel😃7. mai 2003
Hei Tess:)

Kjempehyggelig at du la igjen en meldig!
Moro at har nådd 80-tallet, kjempebra:)
Det her klarer du!
Mitt mål er foreløpig 57kg, men det kan bli mer eller
mindre, kommer egentlig an på hvordan klærne sitter!
Nekter å skifte ut garderoben bare fordi jeg har vært lat, hehe! Nei, det er bare å stå på:)
virgo😄8. mai 2003
YYYIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAA THERESE !!!!!

KNALLBRA !!!!!!!!!!!

åhh.. dette unnte jeg deg virkelig...GRATULERER MED NYTT TITALL !!!! Er det ikke herlig ????..*S*

Bare stå på videre..og fortsett i samme sporet..DU ER BARE SÅÅÅÅÅ FLINK !!!! Det blir knall på oppdateringa i mora ja..*S*

Stooooooooor klem fra Bente
Texas😄8. mai 2003
Gratulerer så mye med 89-tallet!!!! Superbra!!

Du har jo krabbet så langt ned at det er ikke lenge før 88 dukker opp!! Dette går kjempefint!!!

Takker for motiverende hilsen til meg. Den hjalp!! Nå tror jeg at jeg skal klare å hale meg inn på den smale sti igjen;)

Stå på Therese!
Stooooor klem fra Lena
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Pia❤️12. mai 2003
Xenica!!!
jeg bli gal!! du skriver utrolig bra, du er klar over det
sant? tror du setter ord på det utrolig mange her inne føler..
og , ja.. jeg har prøvd å leve etter det om utskeielser som du skriver om.. å ikke la dem styre livet mitt.. men etter den helga jeg hadde så var det godt å lese det du skrev! :)

håper du fortsetter med innleggene dine.. men du? skriv litt omhvordan det går med deg også da? i forrige innlegge sto det jo ingenting? :) håper du får en kjempefin uke!
tror innleggene dine er i ferd me å bli kjempe populære her inne! :) du har virkeli peiling...
du er sjefen, det vet du..
gode klemmer fra pia:)
linda30😃12. mai 2003
Hei!

Kan ikke late som om ingen bryr seg nå....Du vet; det du gir ut, får du tilbake igjen...

Ha en vidunderlig dag!

Klem linda
jente-2912. mai 2003
Jeg er så enig i det du skriver. Kjenner godt til det der med en sjokoladebit. Tror aldri jeg har klart å bare ta en bit av en sjokolade. Klarer liksom ikke å gi meg før hele er spist opp. Tror også det er viktig å leve med maten - en må endre livsstil. Men det er søren så vanskelig av og til. Kjekt at det fins motiverende mennesker som deg. Satt og leste litt i dagboken din i går, og det var innlegget ditt om å voldta kjøleskapet som reddet meg fra å kaste meg over isboksen i går. Hadde sååå lyst på is. Så takk skal du ha og god klem tilbake til deg =0 )
capre-diem😄12. mai 2003
Hei xenica!

Har sagt det før sier det igjen db din er bare kjempe bra.
Du setter ord på følelser som vi alle går med. Utrolig dyktig er du.. :)
Det har blitt en rutine for meg nå og først gå innom min egen db så din.. Må liksom bare se om du har skrevet noe mere den dagen og som regel så har du det :)

Sånn som også pia tror jeg det var skrev hadde det vert fint og få vite litt om hvordan det går med deg, men jeg er veldig takknemmlig for at vi får ta del i tankene dine.

Kjempe kos fra Linda
cyan❤️12. mai 2003
Kjære Xenica

Må nok en gang skryte av innleggene dine. De er utrolig fine å lese. Men jeg lurer da også på (som de andre her) hvordan det går med deg? Regner med det går bra nå, men du må love at du bruker oss her inne om du måtte trenge det :) Alle her her for å støtte hverandre.

klem fra cyan
knoll12. mai 2003
Tusen takk for oppmuntring, igjen....

Kjempe gøy å lese det du skriver, det er akkurat som om jeg skulle fortalt om meg selv.....

Vi skal vel klare dette sammen? Tror det skal hjelpe å lese igjennom noen forskjellige dagbøker for å få litt tips og råd.
Og ikke minst vite at det er andre som sliter sammen med meg...
moms12. mai 2003
Takk for oppmuntring i db mi. Ønsker med dette å sende deg masse gode vibber! Tar du den tida du trenger og spiser deg "mett" på riktig mat, så når du målet ditt! Tvi, tvi!
Moms
Karina😉12. mai 2003
Hei på deg.

Må bare bøye meg i støvet, jeg er IMPONERT over innleggene dine. *applaus* endelig noen som får ut det vi alle her inne tenker (i alle fall mange av oss) Ellers så må jeg få si at jeg er en fornøyd GR-deltaker, har fulgt opplegget noen måneder nå, og har snart tatt av ti kilo. Der er de også opptatt av at en skal unne seg litt ekstra av og til bare ikke hver dag...

Fortsett i samme stilen du, så skal du nok se resultatene kommer.

Stor klem fra Karina.
Kursiv😊12. mai 2003
Hei Xenica!

Så sant som det er sagt. Jamat og neimat og kanskjemat og nestenmat og littmat ... hva GJØR disse betegnelsene med oss? Bare påfører mer unaturlige følelser til mat. Skyld og skam blir drivkrafter i en ond sirkel: dårlig selvbilde->slanking->overspising->slanking->overspising-> etc

Vi skal kunne spise alt vi har lyst på. Så et viktig ord for meg i det siste har blitt LYST. Ingen har LYST på to liter is på tre minutter, eller en kilo sjokolade på styrten. Eller fire økonomipakninger potetchips med dip. Så hvorfor sluker jeg da to digre plastposer fulle av godteri bare for å finne ut etterpå at jeg egentlig ikke har SMAKT noe?
Jeg prøver å lære meg å spise LITT av alt og huske å SMAKE og NYTE og kjenne LYST, SULT, TØRST... Det er vanskelig når man ikke har kontakt med de naturlige følelsene som sult og tørst på så mange år, men i går spiste jeg åtte seigdamer. Langsomt. Kjente etter at de smakte forskjellig. Konsistens. Farge.. Jeg greide å slutte etter åtte seigdamer. De var egentlig ikke så gode som før. Og før kunne jeg spise to poser og enda sloss mot meg selv så jeg ikke skulle gå i kiosken etter to poser til..
Så vi KAN absolutt klare det! jeg tror bare vi må lete etter de virkelige følelsene våre. Og slutte å dope oss med mat, snop eller hva det skulle være.

I dag er jeg VIRKELIG sulten, så jeg har lyst til å spise hele RIMI på en gang. Jeg skal nå heller sette meg ned og prøve å skrive hva som egentlig trengs i det store tomme hullet i magen.

Stor klem fra Kursiv

Pia😄12. mai 2003
Hei igjen sjefen:)

Vet jeg har skrevet til deg i dag.. Men jeg leste hilsenen din.. Ville bare si at jeg satte utrolig pris på det du skreiv:) Kjempegreier! :)
Håper du får en fin dag:)
Og date`en gikk supert ja.. herlig fyr:D

gode klemmer fra pia:)
elisa29😉12. mai 2003
Hei!
Jeg må bare si at jeg er kjempespent på hva vekta de vil vise når du har veiedag. Var det 20 mai?
Imponert over at du har klart å holde deg unna. Jeg og de fleste her inne derimot. Hver dag! Den skriker til meg at jeg skal gå oppå. Og mine armer er ikke sterke nok til å løfte den bort, langt vekk!
Kjekt med konsert! Hvem er favoritten?

Ønsker deg lykke til med an atter ny slankedag, som også snart er forbi. Dagene går så fort at det absolutt ikke burde bli et problem dette. Snart er vi tynne streker her inne. :O)

Klem, Elisa!
tess21❤️12. mai 2003
Er så glad for at du er her inne! Takk!
Du skriver så utrolig fint,og jeg får nesten tårer i øynene!
Vet egentlig ikke hvorfor....annet enn at jeg blir veldig,veldig glad for at deler disse tankene med meg/oss!
Håper det står bra til med deg også!
Therese
boggi😊12. mai 2003

Hei !

For et utrolig flott innlegg............ så bra...
Jeg fikk kjempe mange aha opplevelser - kanskje det var nettopp dette jeg trengte av inspirasjon. :)

Stå på

Klems fra boggi
pippi7512. mai 2003
Heisann!
Tusen takk for de flotte innleggene som du har skrevet i din db. Bet meg særlig merke i det du for noen dager siden skrev om kos. Jeg har også alt for lett for å tenke på mat som kos. Er så altfor lett å bruke mat som kos og til trøst. Det er så lett å ty til noen sjokolader for å trøste seg litt hvis en føler seg lei, eller ønsker å slappe av med tv eller lignende. Klarer da ikke å stoppe før det er tomt. Etterpå får jeg dårlig samvittighet, og kjenner meg enkelte ganger litt halvkvalm. I helga var jeg litt stolt for da klarte jeg å se på at de rundt meg trykte i seg sjokolade. Selv om det jeg beskriver høres ut som en liten filleting i forhold til hva du beskriver, så prøver også jeg å jobbe med hvordan jeg tenker i forhold til hva kos er. For kos er som du så fint beskriver, ikke synonymt med mat.

Tusen takk for at du velger å dele dine kloke tanker med oss på denne slankesiden!

Stor klem fra Pippi!
trudeluttan😌12. mai 2003
Kjære Xenica!
I mange år har jeg hatt det på samme måte som du beskriver. Det er så utrolig godt at du setter ord på det. Glem nå for all del ikke deg selv. Nå er du alle slankere her inne sin motivasjonskilde. La oss få hjelpe deg!

Klem fra Trude
ungmann13. mai 2003
heisann
jeg lurte på en ting. har du navn på noen hurtig kurer, som får deg fort ned i vekt på en eller annen måte?
plizz svar. hilsen meg:)
ps: jeg veit du kommer til å klare målet ditt..er bare å stå på:)
virgo❤️13. mai 2003
BRAVO XENICA... du har skjønt det !!!!!

Åhh så befriende deilig å lese innlegget ditt i dag !!!! Vet ikke hvor mange ganger jeg har messet til folk om ikke å ha dårlig samvittighet for hva de spiser.. spesiellt ikke den ene sjokoladebiten eller det ene pizza stykket !!!! For dårlig samvittighet og negativt ladete ord som sprekker.. ja de er bare med på å påføre oss nederlagsfølelse..mnoe som igjen blir til en god unnskyldning for å gi opp.

Nei.. om man skulle spise noe en dag som kanskje ikke er helt etter planen.. så er det bare å fortsette neste dag som om ingenting har hendt !!! Det er det jeg omsider har forstått, og som jeg tror utgjør den store forskjellen for meg denne gangen sammenlignet med tidligere forsøk på å gå ned i vekt..for det er jo ikke akkurat første gangen...hi,hi.

Så vi tviholder på humøret, er flinke til å rose oss selv for det vi faktisk lykkes med. og har et realistisk forhold til at det vi putter i munne må forbrukes igjen.. så er jeg sikker på at vi kommer til å lykkes !!!! For dette er ikke en slankekur.. det er en livsstilsendring.. og det er et livslangt prosjekt for mange av oss..og ikke noe vi skal holde på med i noen uker.
SÅ hold på de tankene der...du er jammen en fornuftig dame...hi,hi.. om du ikke visste det fra før mener jeg ..*S*

STÅ PÅ.. DENNE GANGEN SKAL VI LYKKES I Å LEGGE OM LIVSSTILEN TIL NOE SOM GIR ET VARIG RESULTAT, OG EN LIVSSTIL VI KAN LEVE MED LIVET UT !!!!

Stooor klem fra Bente
Chriztina❤️13. mai 2003
Du har så rett så rett! Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å sette ord på alt det du skriver om, det er SÅ interessant å lese, og jeg tror de fleste her kjenner seg igjen i det du skriver!! TAKK XENICA!!

Apropos den der trimpakten vår, har jeg vært sløv både i går og i dag. Men skal ta det igjen i morgen!!
Og du - jeg er Så spent, gleder meg til å lese dagboken din 20 mai! STÅ PÅ VIDERE XENICA - du er SUPER;o)

Stor klem fra meg
Athena😉13. mai 2003
Hei!!! :o))
Herlighet!! Du skriver så sinnsykt bra!!!!!!!!!!!!
Det der var som hentet ut av mitt liv...!
Og som jeg ser av de over, ganske mange andres også!!
Fortsett med det :o))))
Stå på og ha en deilig dag!!! :o)

Klem fra meg....
chaloria😃15. mai 2003
Så flott du skriver!!! :-)
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
janina14. mai 2003
God morgen!
Du er som vanlig en fryd å "besøke". Jeg blir helt matt av å lese alt.
Er enig med hvert ord som du hsr fått ned. Vi må bare leve NÅ. Ikke lure på hvorfor ditt og hvorfor datt. Det var ei som sa til meg an gang at vi måtte slutte å si til mannen hjemme at vi var for tykke. (du vett: klærne passer ikke, nei jeg er for tykk,kan ikke ha på meg det undertøyet jeg.....osv)det blir til slutt at de blir enige. Det blir til at de legger mer merke til det. Jeg er sikker på at de fleste oppegående menn ikke tenker så mye på at kvinnekroppen skal være perfekt.

Nei kjør på å lev nå...
Masse lykke til videre!
Klemmer fra Janina
Athena😉14. mai 2003
Kjære deg...! :o)
Her får du blomster!!! -------------------------------------->
Takk for et kjempeflott innlegg! :o)
Gråt så tårene trillet da jeg leste innlegget ditt for i dag..
Begynte å tenke over de samme tingene i mitt liv... Igjen setter du ord på det andre føler og tenker...
Jeg er så glad for at alle oss har funnet dette forumet, og håper mange flere vil gjøre det samme!!
Hva i alle dager skulle vi gjort uten hverandre...??!
Det er så deilig å finne andre som har det akkurat slik som en selv... Som føler, tenker og til og med tør skrive det ned!! Det er ikke mulig å ha det sånn i virkeligheten...
De jeg kjenner ville _aldri_ forstått hvordan jeg har det for eksempel.. Slik er det ikke her.... Her er det mange likesinnede... Og vi kan hjelpe hverandre...! :o))
Håper du får en kjempefin dag!!!

Stor klem fra meg... :o)
Bilde
Marion❤️14. mai 2003
Hei, kjære Xenica!
I dag ble jeg nødt til å tørke bort et par tårer mens jeg satt og leste innlegget ditt.. Har aldri opplevd offentlig ydmykelse pga vekt, men alle de forferdelige tankene og selvopptattheten og kroppsfokuset - ja det er mine tanker også.
Jeg har begynt i det små - nå har jeg kastet alle de digre t-skjortene og teltene (vi har også burka-tyranni), og jeg tar på meg klær i riktig størrelse! Jeg skal vise meg fram! Jeg er sunn og frisk! Jeg har en kropp jeg kan være stolt av! Og det har vi alle sammen - til syvende og sist!
Fortsett å skrive - du har mange budskap..
Klem fra Marion
Marikken14. mai 2003
Tusen takk for kosli kommentar!

Ser ut som du ikke er så ullik Augusta som pleide å være her tidligere. Hun var også "voksen" og hadde mange fornuftige ting å komme med !

Stå på videre !

Klem, Marikken

PS; Kan vel egentlig love at LITT shopping blir det vel uansett..... :)
Leia❤️14. mai 2003
Hei! Og takk for koselig kommentar! Blir så glad :-) Det var et tankefullt innlegg du skrev i dag.. Kjennte meg nok litt igjen. Rart med det, jeg var god og rund når jeg var liten. Men i løpet av årene på barneskolen gikk jeg ned noen kilo, og kom på et mere passelig vektnivå. Men hodet mitt fulgte ikke med.. Jeg ser fortsatt på meg selv som ganske stor og klumpete, enda jeg vet at jeg er passe slank og ganske veltrent.. Rart det der altså.. Men jeg jobber med meg selv. Jeg skal gjøre mitt beste for å slutte å si negative ting om meg selv og kroppen min til kjæresten min. Slutte å klage litt..

Ønsker deg en fantastisk dag!!!

Klem fra Stine.
Texas❤️14. mai 2003
Hei Xenica!

Sitter her med tårer i øynene jeg. Du skriver så fint!!!
Og det er helt sant dette med at vi må slutte å fokusere på alle "feilene" våre. Vi MÅ tenke på fordelene.

Blir glad når jeg titter innom dagboken din jeg:)
Ha en suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper dag Xenica - det skal jeg:)
Stooooooooor klem fra Lena
boggi😌14. mai 2003

Jøøje meg -hvor tar du det fra ? Må bare føye meg etter de andre her: du skriver jo helt fantastisk. Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver- du greier virkelig å sette ord på det.

ha en super dag.

klem fra boggi
Tarangai😃14. mai 2003
Heia.
Takk for et rørende innlegg. Må si du er flink til å sette ord på saker og ting. Kjenner meg veldig godt igjen.....det er alltid noe som er feil, liksom. Alltid noe man kan være misfornøyd med. Nei, la oss leve livet, være glad for at vi er friske. Gleder meg til å gå ut i kveld :)
Ha en suuper dag.
Stor klem fra Tarangai
Bilde
linda3014. mai 2003
hei!
Huff, dette var ubehagelig ærlig. Sitter å vrir meg på stolen, og tenker " har du smugtittet i mitt liv ?" Snakk om å hale frem tanker jeg prøver å dytte bak i hjernen, og helst ikke vil dra frem... Men dette har jeg godt av!! Virkelig!

Takk Xenica, ha en vidunderlig dag!!!

Klem; linda
charlene😀14. mai 2003
... Hvem kan si de ordene som du skriver. JO jenter som har vært igjennom de oppturene og nedturene hvor man er nødt til å vurdere hele sin livstilværelse som den er. Vi og da regner jeg med meg inkludert ( 106 på stampen da jeg startet) HAr hatt de rundene hvor jeg har bannet og sværget fordi jeg ikke kan gå inn i det som er mest hipt og det som er mest sexy for tiden. Jeg tenker som så. Vi vokser mest i sinn . Vi vokser mes i medfølelse vi vokser mest i omtanke. Dette fordi vi vet at omsorg for andre ikke kommer av utseende kropp eller ytre fasiliteter. Vi får så mange tanker vi funderer og vi ser hva som fanktisk betyr noe når vi møter veggen når folk dømmer. Jeg kan bare si avslutningsvis. OG DET MENER JEG seriøst....

VI skal alle møte de vi møtte på veien opp som på veien ned.

Ha en fortrefflig og sexy dag. Vi er det, selv om vi veier noen kilo for mye.

Charlene
sunne😃14. mai 2003
Hei Xenica!

Det var et veldig bra innlegg du hadde skrevet til capre-diem, du satte faktisk ord på en hel del med følelser som jeg ikke har fått ut(fikk tårer i øynene da jeg leste det). De blir i tankene mine. Jeg har vært kraftig omtrent hele livet mitt, etter graviditeter ble jeg større. Det jeg vil si er vel at jeg har ikke blitt mobbet i noen stor grad, men det ting som har blitt sagt på spøk har allikevel sneket seg inn i tankene mine for så å komme tilbakers når en føler seg alene. Tror faktisk det er mange som har det sånn. Ellers så er det bra innlegg du skriver, de fenger.
Hilsen Sunne!
cyan❤️14. mai 2003
Hallo sjefen!
Aldeles herlig innlegg å lese. Du har så utrolig rett, igjen. Nei, menn er nok flinkere enn oss kvinner til å se hva som ligger bakom alt fettet, se oss for den vi er. Bare å se her på disse sidene hvor mange av oss som faktisk har kjæreste, samboer, mann eller barn. Og om unger er ondskapsfulle sånn, så er ikke voksne, modne folk det. Om de dater eller frir så gjør de jo det for at de er forelsket eller glad i personen og ikke for å gjøre narr (skjønt det finnes jo noen umodne unntak da...)

Nei, la oss nyte kjærligheten!!

Forelsket hilsen fra cyan ;)
Pia❤️14. mai 2003
Sjefen..

Du er herlig! hehe.. :) liker innleggene dine jeg du..
har prøvd å skrive det i mange dagbøker før, hovedpoenget
ditt.. når noen av jentene depper som verst..
men.. ja.. ingen får sagt det så bra som du :)

det er så fint å se at du har klart deg så bra, selv om du
tydeligvis har opplevd en del triste ting! :) kloke dame..
sjefen..
uansett: selv om jeg egentlig ikke har hatt det på samme
måten i mange av tilfellene.. ja.. det er godt å lese
likevel.. og jeg kjenner meg igjen uansett!
:) takk for at du fikk skrevet ned det jeg har prøvd
å skrive mange ganger.. :)
og ha en fortsatt fin uke:)

ps: nå holder du deg borte fra vekta frem til 20.!
jeg må ha noen å tenke på når jeg står der! :)
Solsikke😊14. mai 2003
Heisann XENICA
Et veldig brra og reflektert innlegg synes jeg. Her setter du fokus på det som er viktig i livet, nemlig hvordan man har det med seg selv, hva alle andre tenker kan man jo egentlig drite i.
Vi jenter får bare rette oss opp i ryggen og være stolte av oss selv, og så får vi trene og holde oss i form fordi det er en sunn og frisk kropp vi vil ha som vi selv vil trives med....

Lykke til videre

Solsikke
Karina❤️14. mai 2003
Hei Xenica.

Ville bare takke deg for at du har funnet oss og gjør dagen litt lyser og bedre for så manger her inne. Alltid en fornøyelse å komme inn her å lese innleggene dine.

Har du noen gang vudert å skrive alt ned i en bok?

Er helt ening med deg; NYT LIVET ALLE SAMMEN.

Stor klem fra Karina
pippi7514. mai 2003
Heisann!
Tusen takk for et fantastisk innlegg. Kjenner at jeg sitter her med en stor klump i halsen. Ja er enig i at mange av oss aldri blir fornøyd uansett. Da jeg var i 18-årsalderen og nedover lå vekta mi på rundt 54 kilo, men var jeg fornøyd da...? Å neida. Klaget alltid over at jeg var for tykk da også. Så vanskelig det å bli fornøyd med seg selv. Nei, de mennene som virkelig bryr seg om oss, ser mennesket inni oss uansett innpakning. De jentene som ikke har vektproblemer har ofte andre komplekser. Det være seg små pupper, for store rumper eller for tynt hår osv. Tror det er få mennesker som er fornøyd med seg selv, men vi må nå bare gjøre det beste ut av det. Det aller viktigste er personligheten, for uten den så vil selv de mest barbie-lignende jentene før eller siden komme til kort. Er overbevist om at du kommer til å komme ned i den idealvekta du ønsker. Det viktigste er som du sier å ta deg god tid, sånn at du unngår jo-jo slanking. Det er jo også mest sunt for kroppen. Selv om jeg ikke kjenner deg så høres du ut som en fantastisk personlighet. Gleder meg hver dag til å lese de usedvanlig velformulerte innleggene dine.

Ønsker deg alt godt videre i slankeprosessen!

Klem fra Pippi!

p.s den animasjonen virket hvis ikke. skulle egentlig komme en liten katt opp fra korgen, men men...
Bilde
trudeluttan😃14. mai 2003
Kjære deg!
Nok et flott innlegg!
Det du beskriver har jeg heldigvis ikke opplevd som barn og ung. Jeg var alltid først, og aldri sist. Hadde drøss med gutter som alltid var interessert... Men jeg klarer så godt å sette meg inn i din verden likevel. For det handler så uendelig mye om selvtillit og selvbilde. Og det har vi alle i perioder slitt med, vil jeg tro. Verden er ikke god mot de som ikke er A4. I innlegget til Capre Diem i går sa jeg noen ord om hva vi kan gjøre med barn og toleranse.

Klem til deg, og velkommen i st.hansklubben
monica12314. mai 2003
Hei!
Takk for hilsen.
Så fint du skriver i dag.
Ja la oss nyte livet I DAG!
augustbrura😊14. mai 2003
Heisann!

Velkommen hit og tusen takk for koselig innlegg i dagboka mi.
Siden jeg ikke "kjenner" deg, tenkte jeg at jeg skulle skumme igjennom dagboka di før jeg la inn en kommentar.
Men det er jo helt umulig å skumme gjennom db di!
Du skriver så fasinerendne, engasjerende, klokt og gjennomtenkt, at jeg ble sittende å sluke hvert eneste ord!

Du er så åpen, og jeg kjenner meg bare så godt igjen i mye av det du skriver (særlig om sex, og det å slappe av i forhold til sin egen kropp :)). Selv om jeg ikke er tvangsspiser, så er mye likt.
Jeg har en venninne som er tvangsspiser, og det er virkelig tøft å være henne. Hun har vært det så lenge jeg har kjent henne (10 år), men først nå ser hun det selv. Er det ikke rart, alle andre ser det, men selv lever man i fornektelse?
Hjernen er en merkelig ting.

Nå er det leggetid her i gården, men gleder meg virkelig til å lese mer fra deg. Du er tydeligvis en klok og reflektert jente, og dette skal vi klare, både du og jeg!

Mvh Augustbrura (som også vil være slank i bryllupet sitt)
Vero2😊15. mai 2003
Fy flate! Jeg kjenner meg så veldig godt igjen i deg!
Riktig nok så er det en viss aldersforskjell mellom oss,men er man overvektig,tror jeg de fleste har det på samme måte,uansett alder.Det med sexlivet kan jeg hvertfall relatere til.Slik tenker jeg ofte.Det er ganske kjipt,men jeg vet jo innerst inne at det er meg,og bare meg typen min vil ha.
I dag fikk jeg vite hva som egentlig feilte meg.Lavt stoffskifte.Er derfor jeg legger så lett på meg,og ikke har energi til å trene,men nå vet jeg hva som feiler meg,og skal nok få fikset det!Ser du har gått ned 1 kilo.Grattis!
Sist jeg slanket meg,gikk jeg ned 9 kilo,men stoppet der,da jeg ble helt gal av den slankekuren.Var helt jævlig!

Du må stå på!Og lykke til videre.
Titte innom nå og da.
Klem V.
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
monica1235. juni 2003
Hei og hopp!
Ja rart det der med "dager" og slanking. Abstinensene kommer bare jeg hører snakk om et selskap...og jeg kjenner det som om krampa tar meg.
Når du snakker om hår, jeg klippet meg helt kort i går! Synes det er så deilig med lite hår i sommervarmen. Kort-kort med et rufsete preg. Ble jo DEN dama jo.

Så flink du er som holder ut med Atkin. Tror den karen kan være litt av en utfordring for noen.
Ha en fin dag.
Hilsen Monica
Rosaire😉5. juni 2003
Hei paa deg!
Kort er fint, ja, og det er sant at det gir ny og god selvfölese aa väre fin paa haaret.
Ellers ser jeg det gaar unna som bare det hos deg. Naa närmer du deg jo maalet med stormskritt!
Staa paa :-)
Klem Rosaire
pippi75😃5. juni 2003
Heisann!
Tusen takk for mange råd og tips. Jeg har tidligere benyttet meg av instruktør, men ikke løse vekter. Men er sikkert lurt å bruke løse vekter til å trene bicepsen. Ser jo litt kult ut da, selv om det kanskje ikke er fullt så festlig når det dukker opp en eller annen muskuløs-mann innenfor synsvidde. :)

Ja er alltid like utfordrende når en er bedt vekk. Men det hører ut som du har planen klar, og det er bra. Du har nå kommet ned i en så fin vekt, at jeg tror det skal mye til før du går på en sprekk. Så dette kommer til å gå bra Sampli. Personlig så har jeg fått nok av å skeie ut i helger, selskap o.l så nå håper jeg at det går mye bedre denne helga.

Du må ha en super dag!

Stor klem fra Pippi!
RosaJensen5. juni 2003
Hei Sampli og takk for hilsen. Ja, her går det unna! 800 på to dager – Flott!

Vekten din i dag, 66.6 er en slags magisk tall for meg. Det er en all-time-low for meg. En gang kjempet jeg ned til 66.6 og husker jeg følte meg som et nytt og bedre menneske. Herlig. Gratulerer deg!

Rosa
Texas😄5. juni 2003
Hallois Sampli!

Må si jeg er mektig imponert over deg altså. Du er jo superflink. Og at du klarer å holde deg til Atkins, det krever vilje....jernvilje!!!!

Åja, det er stilig med kort hår. Jeg har hatt det lenge, men har nå så smått begynt å spare litt. Vet ikke hvor lenge jeg gidder det, men vi får se.....:)

Helgene er et stort problem for meg. Denne helgen skal jeg på jentefest. Grillparty. Får forsøke å holde meg til magert kjøtt, rødvin og vann. Da går det nok sånn tålelig bra.

DETTE KLARER VI!!! ;)

God tur på hytta da Sampli og God Pinse!
Stooooor klem fra Lena
Katrine😊5. juni 2003
God morgen sampli!

Jeg skjønner at du begynner å savn e ditt og datt ikostholdet ditt nå. Det ser noe gørt ut det du har notert, men så lenge det bare er for en liten periode så går det sikkert bra. Senere kan du spise den etterlenktede isen veit du.

Bad med den kroppen du har. Det er igrunn ganske viktig det hvis vi skal leve, tenke og oppføre oss som de "slanke." for gjør vi ikke det vil vi jo aldri bli slanke!

STÅ PÅ SAMPLI DETTE GREIER DU!

Torsdags hilsen fra Katrine
trudeluttan😟5. juni 2003
Hei Sampli!
Takk for en veldig ok kommentar i dagboka mi. Jeg er så forferdelig trist i dag, og det skal jeg fortelle deg om, men orker ikke å skrive det mer enn en gang, så jeg ber deg lese i mi dagbok. Skal sette meg og skrive der nu med en gang.

Trude som trenger alle klemmer jeg kan få.
Sola😉5. juni 2003
Hei på deg!!

Helgene er noen ganger et mareritt når det gjelder mat. Jeg har vært i en periode nå at jeg blir så himmla fokusert på mat hele tiden, om hva jeg skal spise og når... prøver å legge det bak meg nå og ta det litt roligere og slappe av, for da blir jeg ikke så lysten på noe snacks og sånn. Man må bare prøve å spise mindre av alt det gode som dukker opp i helgene. Det skal jeg i helga. Vi skal på hytta og det gleder jeg meg til. Skal være kjempeflink, jeg lover !! he-he...
Og en dag skal jeg være like flink som deg!! :-)))))

Jeg skal også til frisøren en dag nå for å klippe meg, men ikke helt kort da... tørr ikke det jeg nei. :-))

Håper du får en fin dag. Og nyt det fine været i byen våres!

Stor klem fra Sola, som er litt støl i dag !! :-))
Vildemor5. juni 2003
Er det Atkins du holder på med?
Hvordan får du det til?
Jeg har liksom prøvd noe tilsvarende, men det er vanskelig når resten av familien skal ha mat.
Hva med frokost?
Uansett - du begynner sikkert å bli rimelig tynn nå (ref: BMI). Sikkert flott! :-D
Tarangai😃5. juni 2003
Heia Sampli.

Godt jobba!
Nå skal ingen verdens ting lure oss utenfor Atkins vei mot målet (..ikke smale vei, akkurat, snarere feite...he-he!) Nå skal du tenke på meg hver gang du blir fristet til noen ulovligheter i helga. (Pekefinger!!!)
Så skal jeg tenke på deg.
Faktisk så synes jeg det går veldig greit, det er bare å sørge for å ha proteiningrediensene i huset / hytta. Så spiser du det samme kjøttet, fisken, kyllingen og salaten som de andre....bare dropper karbohydratene. Selv har jeg blitt en ekspert på hjemmelagede dressinger etterhvert. Mye bedre enn de man får kjøpt.
Egentlig er det sånn mat jeg liker best, men kan jo ikke nekte for at også jeg kunne tenkt meg poteter, pasta eller pizza innimellom. Men ikke DENNE helga nei!
Tenker du har fått dreis på vektene etterhvert.
Hvilken 3T trener du på? Mest Rosten for min del.

Ønsker deg en fin-fin dag....håper ikke regnskyllet som er meldt i Trøndelag i ettermiddag kommer....
Klem


Marion❤️5. juni 2003
Hei Sampli!
Mmmmmmmmmm... har absorbert alle motiverende, oppmuntrende og forfriskende besvergelser! Og beundret vekt og BMI som du har fått til! Du er altså så flink!!! Nå har jeg tenkt å slutte å syte snart, også!

Heldige deg som har sol - her har været vært aldeles på jordet i dag - mørkt, vått og massse vind! Rene tropestormen, for det er ikke kaldt! Gled deg til hytteturen, du, og insister på å bestemme hva du selv vil spise!
Ha en finfin pinse! Vi tastes!
Klem fra Marion
Xenica5. juni 2003
Før i tiden så var jeg så opphengt i dette med at jeg måtte kle meg iklær som var riktig for min kropp, å så måtte håret klippes slik at ikke ansiktet ble for stort osv....

Men, men så kom jeg heldigvis til et punkt hvor jeg fant ut at det var min kropp jeg både kledde klærne på og fikk klippet håret på, så da tok jeg et valg. Jeg bestemmer selv hvordan jeg vil se ut. Å så gikk jeg for de frisyrene jeg likte og de klærne jeg ville ha, å vet du, da kom komplimentene, for da bar jeg nemlig både klær og hår med stolthet og en selvfølelse jeg ikke hadde hatt før.

Kutt av håret om du vil det, la det gro om du ønsker det, å kle deg i hva du vil.......

Vi blir temmelig gale av å være på slankern, vi blir det. Men innimellom er det unektelig moro, spesielt når det går nedover.

Stå på å kos deg. Kaller deg snart for Kostholdsgeneralen :-)

Megaklem fra Xenica
Isa5. juni 2003
Spennende med litt ny hårfrisyre da! ;)

Jeg gikk andre veien jeg, fra å ha hatt kort hår i åresvis satt jeg på hår så jeg fikk sånn nesten skulderlangt hår! Moro det og! :D

Ha en fin dag, og helg! :)

Isa
aislin😄5. juni 2003
Heisann,
tenker du blir råstilig med kort hår jeg :) Også praktisk da :) Uansett er det jo bare utrolig deilig med en forandring av og til.

Er det ikke tillatt med cottage cheese? Stemmer det, Atkins er skikkelig streng på karbohydratene. Men så streng visste jeg ikke at han var. Ja, ja du får ha lykke til med Atkins da sier nå jeg. Vilje av stål!!
Lilla😃5. juni 2003
hei..jo det er deilig med sommer.man kan gå i korte sommerklær og bare kose seg ute i sola.Hmm,,ja det med klær ja...var og kjøpte DETNYE istad,og da var det med en bikini med,men den er jo altfor liten for store meg..da fikk jeg meg en god latter.Kan nok ikke gå med den jeg nei11Får vel vente noen måneder med det..eller til neste sommer!!!!Kos deg godt mens sommeren er her!!!Ha en flott pinsehelg.Klem fra Lilla!!;-)
Maggedutti😌5. juni 2003
Hei,
takk for kommentar i min db! Jeg er ikke sikker på at dette blir noe menieres, men er veldig klar for en klargjøring i hva som er hva! Det er ihvertfall sikkert.
Smilte og kjente meg igjen når jeg leste ditt innlegg i dag om kontrollfreak!
Klem fra meg som lurer litt på hva biodrain er?
monica1235. juni 2003
Vært hos frisøren?
augustbrura😊5. juni 2003
Heisann

Takk for kommentar i db mi!
Og du har helt rett, det er mye vanskeligere å nesten slanke seg, enn virkelig å slanke seg!

Du er en skikkelig inspirasjon her inne, blir så glad av å lese i db di. Du strutter av godt humør og pågangsmot, pluss at du er virkelig beviset på at det går an!

Tenker du gleder deg til å vise deg frem til de du skal på hyttetur med? Det er alltid gøy å se igjen folk, når vekta har gått den riktige veien, og man føler seg "fresh".
Og en fancy hårklipp gjør susen da, løfter selvfølelsen ennå noen hakk det.

Jeg også ønsker meg langt hår, men hver gang mitt korte hår kommer litt ut av fasong, får jeg helt noia, og klipper meg skikkelig kort igjen :)

Ha en superduper flott helg, kos deg skikkelig!

Klem fra Augustbrura
Lula5. juni 2003
Jeg synes du er kjempeflink!!
Men, leste jeg riktig når du skrev at du savnet Cottage Cheese? Hvis jeg leste riktig, tenkte jeg at jeg ville nevne att du kan spise det. Vet om det med meieriprodukter, men det funker fint med for meg. Og moren min, som går på Atkins-slankekurs har fått beskjed at det må hun bare spise. Ikke mange karbohydratene der!

Klem
fra
Lula
virgo😀6. juni 2003
hallois sampli

he,he.. jo den kontrollfreaken kjenner jeg..hi,hi.. den som gjerne vil rydde av veien alle sosiale evenementer som kan komme i veien for videre nedgang på vekta...man blir litt rar når man driver med dette her.. men så lenge man ser hva som er i ferd med å skje, og ikke lar det ta helt over stryringa.. så tror jeg man er på trygg grunn.

Og så flott at det går rett vei igjen n¨å.. KJEMPEBRA !!!!

Nå står vi på .. pinse eller ikke.. DETTE SKAL VI GREIE !!!

Klem fra Bente
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Rosaire😉6. juni 2003
Hei og hopp Xenica!
Naa haaper jeg tierene ruller og kiloene med! Dette kan jo bli riktig bra, det :-)
Ha en fin pinsehelg, og saa tastes vi igjen om en stund (er tilbake den 23. juni, eller för hvis jeg ''finner'' en datamaskin...).
Klemmer fra Rosaire
Chriztina😄6. juni 2003
Har ikke fått med meg dette før nå, men ER SELVFØLGELIG MED!
Setter inn 1 krone pr. innlegg og 10 kroner pr. kilo som forsvinner!! :o)
Håper på 200 kr. da, innen 30 juni!!
pippi756. juni 2003
Heisann xenica!
Kjempebra at så mange har satt seg villige til å støtte slankere.com. Jeg hadde aldri klart å slanke meg så mye som jeg har, hvis det ikke hadde vært for dette nettstedet, og alle de herlige folkene jeg har truffet her. Så nå skal kiloene av, slik at vi kan bidra med mest mulig.

Du må ha en kjempefin pinsehelg Xenica!

Stor klem fra Pippi!
Maggedutti❤️6. juni 2003
Du er god!
Jeg går på ferie, er samtidig vekk når datoen er utløpt.
Kan du sende meg en mail, så kan jeg evt. sende deg en sms den 30.06. (ikke det jeg har vekt med meg på ferie da!!!) og så kan kanskje jeg vikariere for deg en annen gang???
Med sporty (takk for den) hilsen noensmor@hotmail.com
Tarangai😃6. juni 2003
Hei Xenica.
Du har visst glemt meg...snufs!
Tror jeg skrev noe om en glup idè, men det var kanskje dagen etter eller noe...selvfølgelig blir jeg med. Skulle bare mangle jeg som har vært her i 3 år.....
Ønsker deg en riktig fin pinsehelg, så tastes vi på tirsdag...
Klem
Bilde
Texas6. juni 2003
Tjohei Xenica!

Jeg er med på kronerullingen vettu. 1. juni veide jeg 69,9, så jeg skylder allerede en tier. Håper det går nedover framover også da:)

BRA TILTAK!!
Klem fra Lena
Tarangai😉6. juni 2003
Opps, visst står jeg der.
Gikk litt fort dette serr''u. Så fort at jeg glemte å gratulere deg med minus 2 kg.
G R A T U L E R E R !!!!!!!
Tenker det hjalp på motivasjonen.....selv om du virker supermotivert fra før også.
Nå er det straks helg her, skal stikke innom 3T på tur hjem. Så blir det kos.
Pinseklem igjen....
Bilde
Maggedutti😃6. juni 2003
Ser kontonummeret nå!
"Snakkes"!
God pinsehelg, går snart hjem fra jobb nå!
cyan😃6. juni 2003
Hei :)

Først må jeg få gratulere med enda to kilo ned, kjempebra!

Så var det dette med vekta da... Da jeg begynte her veide jeg 80.1 kg, 1. juni 73.3 kg. Men jeg donerer en hundrings. Skulle jo gi meg et lite spark å gi de på forskudd :)

Ha en strålende pinsehelg, xenixa!

*klem*
trudeluttan6. juni 2003
Hei på deg!
Jeg vil være med. Legg inn dagens vekt. 98. 1. mai veide jeg mindre... Jeg vil betale inn 10 per kg og 1,- per innlegg.
Trude
Beatmik😊6. juni 2003
JADA! Jeg er med! Siden resultatet mitt hittil har vært heller begredelig, tror jeg at en krone per innlegg må til... i tillegg til 10 per kilo. Min vekt 1. juni var 74.6. SUPER ide å støtte driften på denne måten! Jeg har støttet dem med SMS en god stund, men det var en del tekniske problemer som gjorde at jeg droppet det igjen. Men dette blir bra!

Du har skrevet deg varm i dag, ser jeg ;)

Storklem fra Beatmik
Vanilje6. juni 2003
JEG VIL VÆRE MED.

STARTER PÅ 71 KG.

Vanilje.
capre-diem❤️6. juni 2003
He Xenica!!
Kan jeg også få være med?? :)
Jeg vil registrere start vekten min på 161 kg jeg har gått ned 5,4kg siden da... så da blir det ivertfall 54 kr til slankere.com.... håper på mye mer!! :)
Kjempe ide foresten!!

Stor klem fra Linda
trudeluttan❤️6. juni 2003
Hei kjære deg!
Takk skal du ha for at du tok deg tid til å lese og ikke minst svare på innlegget mitt. Det var ikke så lett å sette ord på sitt eget liv. Ja, som du sier så leser du mye mellom linjene. Det er klart du gjør det! Takk skal du atter en gang ha! Du er en sann inspirator!
Klem fra Trude
elisa29❤️6. juni 2003
Hei på deg!
Ja, nå er saken godt i gang, ser jeg. Kan bli litt penger dette. Man tenker liksom; en hundrelapp, ikke så mye det kan hjelpe. Men når så mange bidrar, blir fort den ene hundrelappen til to, til tre, fire osv. Det kan rett og slett bli litt, ja. Flott Xenica. At noen tar intiativ til et spark, blir satt pris på. Man betaler jo 1300-1400(tror det er det) på et Grete Roede-kurs. Og jeg synes dette nettstedet gir vel så mye inspirasjon og motivasjon, om ikke mer, som å gå på GR-kurs. Så la oss samle 10''erne opp til en pen sum.

Som jeg sa så tar jeg fra startvekt, som var 117.2. Beløpet er nå steget til 84 kroner. Og 3 1/2 uke igjen til 30 juni.

Slankere.com har fått ny støtte, Xenica har fått ny hobby!!! :O)

Jeg tror jeg skal komme å ta tempen på deg jeg. Du høres ut som du er i hundre der du sitter en plass i landet vårt. Det er deilig å lese. Føler nesten du sitter å hopper på stolen når du skriver. Somm Jerry Lee!

Vel, du er kul, Xenica. All honør til deg!

Ha en mega-helg!

Klem fra Elisa!

monica1236. juni 2003
Har du nytet dagen nå da?!
Jeg har jo ikke så mye å skryte av vektmessig. Startet på 78.9 og nå er den på ca 78.4. Det blir ikke rare greiene. Men penger skal det bli på dem, helt sikkert.
HC😛6. juni 2003
Hei....
...kan du bime meg litt positiv slankeenergi i pinsehelgen?
HC
elisa29🐷6. juni 2003
Hei igjen!
Jeg måtte komme med en liten ekstra kommentar.
En liten hilsen til din datter, som fikk meg til å smile der jeg satt. Sender en gris tilbake! Hun er jo herlig, da!
Igjen klem, men denne er til jenta di! :O)
pippi756. juni 2003
Hei igjen!
Synes du er så utrolig flink som legger så mye arbeid i dette. Så måtte kronene yngle. Hittil så har jeg 50 kroner å bidra med, men det skal bli mer. :)

Stor klem fra Pippi!
Bilde
virgo😀7. juni 2003
hei på deg Xenicaenergibomben...*ler*

Ja som sagt dette var en fantastisk ide...og jeg synes at de som har vært med lenge kan donere ut i fra start vekta de hadde da de begynte !!!! Min startvekt da jeg fant sidene her var 90 kilo.. og med et lønnlig håp om å finne 69 tallet før 1 juli + tikilos bonus.. ja så blir det 220 kr..OG DET ER VERDT HVER KRONE !!!!!!

STÅ PÅ VIDERE XENICA.. BÅDE MED SLANKINGA OG MED DINE HERLIGE IDEER !!!!

Ha en fantastisk fin langhelg du også

Klem fra Bente
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
pippi75😄1. juli 2003
Heisann! Flott at du startet denne kronerullingen, for se hvor mye penger som har kommet inn. Jeg skal donere 100 kroner til når jeg har gått ned de siste 5 kiloene. Utrolig at Baby og Ken har klart og laget en så fantastisk side som dette. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten alle dere her på slankere. Tenker på dere som mine usynlige venner. Ble så glad da jeg leste tankene du har om deg selv i dag, for din glede smitter over på meg.

Du må ha en strålende dag!

Stor klem fra Pippi!
Bilde
tutti❤️1. juli 2003
Hei!
Takket være stor inspirasjon fra disse sidene, er blodtrykket mitt nå i ferd med å bli normalt igjen. Ingen tvil om at vekttapet har en hensikt på så mange måter. Hadde aldri klart dette uten slankere.com. Jeg har oversendt 200 kroner til støtte for driften av denne nettsiden. Det er det beste som er oppfunnet i mitt tilfelle.

Fint det går så bra med deg også Xenica! Stå på videre!

Glad somerhilsen fra Tutti!
Monica1231. juli 2003
Hei!
nå har jeg vært en tur i nettbanken, og i morgen kommer 200 kr til slankere.com fra meg.
sol😃1. juli 2003
Hei !!!!

Jeg var litt stressa i går så jeg rakk ikke innom for å donere penger i går, men i dag kommer de. Tilsammen den tida jeg har vært her har jeg gått ned 13 kilo...det blir 130 kroner, men jeg runder av oppover til 200, og pengene er herved sendt via nettbanken min :o) ....jeg betaler med glede!!

Ha en flott dag, og så må jeg bare si at du har vært flink og lagt ned utrolig mye arbeid med denne innsamlinga, applaus til deg for det !!!

Solskinnshilsen fra sol
MonicaR😊1. juli 2003
Hei! Glimrende at du tar dette initiativet! Jeg skal ta en nettbank-runde jeg også. Tipper jeg tar differansen mellom der jeg var og dit jeg vil, som er åtte kilo. Det blir 80 kr. I tillegg har jeg skrevet nærmere 150 innlegg, det blir 150+80 = 230. Så runder jeg oppover til 250, tenker jeg!

Klem fra Monica, som synes ferier er til for å kose seg! så får man heller gå noen ekstrarunder etterpå!
ABBA😉1. juli 2003
Hei Xenica!!

Jeg har helt glemt å gå i banken, men det har ikke vært helt det store tapet hitil i juni så jeg venter et par uker før jeg stikker i banken. Det er først den siste uka pila begynner å gå nedover.
jeg håper å gå ned 2 kilo til innen da så da sender jeg 20kr pr tapte kg fra 1 juni til 17 juli.++ jeg runner oppover.

STOOOR GO KLEM FRA ANETT
Rosaire😉1. juli 2003
Heisann!
Dette gaar jo saa det suser, jo! Saa fint at vi kan stötte driften og väre med paa aa opprettholde dette flotte stedet :-)
Ha en fin dag!
Klemmer Rosaire
tess211. juli 2003
Det ble en flott sum tilsammen dette her!!*S*
Kjempebra!
mari😃1. juli 2003
Heisann!

Var litt tidlig ute jeg med min lille donasjon.
Siden jeg hadde (sist jeg var innom!) mistet nesten 16 kilo - så ble det 160 kroner. Liker best sånn hele tall, derfor en avrunding oppover til 200 - som ble sendt den 26:-)

Håper våre små dråper kan inspirere disse ildsjelene bak slankere.com til å forsette sitt utmerkede arbeid!

Og det er deilig når kroppen er på lag med oss - og vi kan leve i nuet. Fortsett med det - for VI ER UNIKE!!!!!

Stå på Xenica - vi heier hverandre framover:-)

Sommerklem fra Mari
Tarangai1. juli 2003
Heia Xenica, ildsjelen!
Har nettopp donert kr 250,- via nettbanken. 60 kr for de kiloene jeg har gått ned, og 40 kr for de jeg skal gå ned....ellers 50 kr pr år jeg har vært her....og det er 3 år!
Altså 250!
Håper at nettstedet vi bestå til evig tid *S*

Tarangai-klem
Bilde
Lilla😉1. juli 2003
heisan..fint at du har fått igang kronerulling til slankere.com ser at mange har støttet også!!FLOTT!!!;-)lykke til videre med salnkingen...ha en fin kveld!!!;-)klem fra Lilla!!;-)
trudeluttan1. juli 2003
Hei Xenica!
Nu er det vanskelig å bruke aliaset ditt. Det blir så rart å ikke bruke fornavn...

Takk fror ei fin melding i mi dagbok. Ja kvelden var flott den med hygge langt på kveld!

Når er det dere reiser nordover? De to minste mine drar på ferie til pappan igjen rundt den 11. juli. Da blir det bra plass her. Tenkte dere kunne få rommet deres, for der er det fire soveplasser. De tre største barna blir likevel hjemme, så det blir kos for alle sammen! Fint med barnevakt, ikke sant?

Jeg har vært på badestranda i dag sammen med de to minste + en gutt jeg har her på ferie. Han er 12 år og psykisk utviklingshemmet. En artig tass med full fart og masse energi! Det var ikke mange minuttene med pause da vi kom hjem, nei! En halv time etter at toget kom inn på stasjonen, så var de her alle tre! Nu sitter de i boblekaret, alle tre! Fryd og ellevill jubel! Ja, det er en hærlig gjeng!!! Vi har et nydelig vær her i dag. Det er over 25 ´varmt, og vindstille. Har vært det i snart to uker så til og med vannet har fått 20´. Da er det bra deilig!

JE er i hjembygda til sine barn og henter dem nu. Jenta på 16 flytter hit i dag! Det blir så deilig å få henne hit ned. Så godt å få ta litt vare på henne. Vi har et utrolig godt forhold hun og jeg. Det har hun dessverre ikke til sin mor. Jeg håper at det blir bedre når hun flytter til oss. Tror det blir godt for henne å få mamma litt på avstand. De kommer hit sein i kveld, for hun er og løper orientering. Det skal hun gjøre hele uka, hver dag, i noe som kalles midnattsolsgalloppen.

Nu må du ha det riktig bra!

Klem fra Trude
Beatmik😊1. juli 2003
Hohoi!
Jeg har sannelig fått sendt mine 150 kr i dag jeg også. Godt å tenke på at en støtter litt økonomisk, særlig når en har vært trofast bruker noen år (!)

Jeg synes det var så godt å lese at du har fått bedre tanker om din kropp. Jeg har også, og har fremdeles tanker om å få rettet på saker og ting som ikke er som det skal i mine øyne. Men er det verdt det mon tro? Problemet er bare at jeg ikke vet om jeg da skulle ta magen, brystene eller ansiktet først...? Et liv med overvekt har satt sine spor....

Jeg tar til meg tankene dine og lar dem synke godt inn i min bevissthet også! Akseptere....Det er nok der vi bør være. Skal vi prøve?

Er det onsdager du har vektkontroll hos legen? Krysser fingrene for mere nedgang, Xenica ;o)

Stor klem fra Beatmik
elisa29😌1. juli 2003
Heisann!
Det ligger klar i regningsskuffen min! Er regnet med i månedens utgifter, som jeg alltid må lage oversikt over. Det ordensmenneske jeg er!

Jeg er også usikker på operasjon etterpå! Har jo veldig lyst da. Drømmer om flat mage og greier! Men jeg vet rett og slett ikke om jeg tør. Får se hvordan jeg føler meg når jeg er ferdigslanket. Har begynt med noen daglige øvelser, så får vi se om jeg klarer å minimere "skaden"!:O)

En flott sum det ble til slutt!!!!

Har du sletta alle de gamle innleggene dine?????? Så de var borte!

Ha en nydelig dag videre!

Klem fra Elisa!
chanel😄1. juli 2003
Hei xenica

Lenge siden sist nå, men nå er jeg tilbake, vettu:) Håper alt har gått greit i perioden jeg har vært borte? Har gått glipp av datoen for kronerulling, men overfører 100,- kr til fredag!

He he, synd at ikke vi kan kjøpe oss sangstemmer! Hva studerer du? Er nok samme typen som deg, gir meg ikke med lesingen, men tiden som heltid-student er over:)

Og vi står på videre:)

Klem Chanel

ck1😊1. juli 2003
God kveld Xenica,

Dette er jo bare helt utrolig FLOTT!!! Håper virkelig det hjelper Slankere.com / Baby & Ken litt på vei iallefall ;o)
Og det blir nok ikke siste gangen jeg og sikkert flere sender noen kroner....
Bare en bitteliten ting, i og med at du regner ut totalbeløpet vårt.. Du fikk med at jeg har sendt NOK. 200,-??
Bare lurer siden du ikke har skrevet det opp nemlig.. så du ikke tror + regner at jeg sendte 125,-..

Nå er det nattinatt... Skal tidlig opp & på jobb imorgen ;o)
Vært sykemeldt leeeeenge, og skal prøve meg litt nå - gleder meg som en liten unge til å komme tilbake!! Jobbe & få styr på "mine" som har vært uten "den store stygge sjefen" altfor lenge!

Nattaklem CK1
Bilde
Viola🐷2. juli 2003
Denne klubben gikk visst meg hus forbi i alt stresset....men har donert...for LEEEEENGE siden altså. Helt i starten da kontonummeret kom. Som et slags forskudd, kan vi nok si...ettersom det ikke akkurat går så bra om dagen!

Måtte bare titte i full fart, i tilfelle morradagen går med bare til rydding og pakking...ha det bra så lenge!
DU ER KJEMPEMEGASUPERFLINK!!!!
Klem, Viola
Marion2. juli 2003
Hei!
Inspirert av all givergleden har jeg også vært innom nettbanken og donert 200,-, noe som bør tilsvare 10,- pr. kilo jeg har tenkt å kvitte meg med. Bonus på 100,- vil bli overført når jeg har mistet den siste kiloen!
Klem fra Marion
Rondane👻2. juli 2003
Hei xenica

Hvor er det blitt av din dagbok ??

Jeg mistet adressen jeg skulle sende pengene til, gikk inn hos deg for å finne den, og så var alt borte !!

Kan du ikke sette inn den adressen igjen i dag, eller få opp hele dagboka di igje¨.

Jeg betaler gjerne mye for dette, det er blitt en viktig del av min daglig motivering. Underlig forresten, i og med at jeg ikke kjenner noen av dere, tror jeg da.

Varm klem fra Sofie - alias Rondane.
stella😊2. juli 2003
James bond var en sabla god ide...
heheh
beste trimtipset jeg har fått på lenge

takker
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Kursiv😄17. oktober 2003
Heihå schnuppedulla!

Du har helt rett som vanlig (det begynner å bli litt irriterende det der..hrmf)... Jeg lider av Flink. Alt skal gjøres, helst på en gang og til alles fulle tilfredstillelse. 100% Flink. Så blir det en evig rundgang, spør Kursiv, hun sier alltid ja, og fikser alt. Unntatt å passe på seg selv. Nå har jeg heldigvis en gemal som er veldig flink til å passe på meg, men han kan bli en smule overbeskyttende, og så er det også feil. (Blir aldri fornøyd, hva?) *fflire*

Men når man har sagt ja til så mye at det rett og slett ikke er tid til seg selv, så burde varsellampene begynne å blinke, men neida, da bare tar man av nattetimene. Og så lider man av søvnmangel i tillegg. Er det rart man får panserskuldre og kevlarhud? Verden er ikke akkurat snill og god, og når man i tillegg er konstant redd for å "gjøre noe feil", da sniker Flink-hodepinen seg på. Stille og snikende opp langs ryggraden.
Men så (digresjon) er jeg glad jeg faktisk HAR ryggrad. Tenk på politikerne, den eneste grunnen til at de står oppreist tross mangel på ryggrad er at de er blitt så hardhuda. Ligner litt på sokkene til gubben....(enda en digresjon).

Hvordan i hule heite helvete visste du at jeg har akvarellskrin? Og det ligger ikke og støver, jeg bruker det faktisk hver dag :-) Jeg har en stor "notatbok " i veska/sekken (jeg har kommet meg, tidligere var det plastpose; maksimalt ukvinnelig), og så akvarellskrinet, og så tar jeg "notater" av det jeg ser rundt meg ute, og så av og til blir det noe fornuftig ut av det. Av og til er "notatbøkene" morsomme å bla i bare i seg selv.

Når det gjelder den røykinga di: Kvinner sliter verre enn menn med å slutte. For meg gikk det lett. Jeg bare tenkte på den innihelvetes grønnjævlige tobakksindustrien og hva de faktisk gjør. (Tilsetter amoniakk og andre stoffer for å øke avhengigheten, styrken på nikotinen, øke virkningen av nikotinen etcetera), for ikke å snakke om hvordan de operer på verdensmarkedet. Jeg blei så sint at jeg hang en pakke på veggen med tre røuyk igjen i , skrev noen passende aggressive linjer om hva jeg mente om Herr Tiedeman & søn, og greide å slutte på dagen. Overlevde de første ukene på appelsiner med kanel og lakris, men har ikke rørt en røyk siden.
En av de tingene jeg leste var at det finnes to grupper avhengige, De avhengige, og de heftig avhengige. Og av de heftig avhengige sleit kvinner mest. De er også mest utsatt for bivirkningene av stoffene i røyken. Mest utsatt for sykdommer relatert til røyking også.

Noe å tenke på. BLI SINT. det var det som hjalp meg :-)

Jeg skal også bryte dårlige mønstre. Det er det som lager nakken fra Helvete her. Kan ikke si nei. Kan ikke sette grenser. Kan ikke si fra om behovene mine. Kan ikke passe på å stelle pent med meg selv. En ting av gangen. Ellers blir det for mye. I dag skal jeg bare slappe av, se langsomt ut i luften. Male. Kanskje ta en tur på Tøyenbadet (år og dag siden jeg turte å vise meg offentlig i en bikini).

Hm. Jeg får gå inn på min egen side, og legge en slagplan :-)

Du kKAN bryte dårlige mønstre. Visst kan vi det!
Varm klem
KUrsiV
tess21😃17. oktober 2003
hei,hei!
Ja,bare få det ut du!:) Skulle bare innom får å se hvordan det stod til! Og dette går jo kjempebra,kjære! Klart det er litt ubehag som følger med røykekutt,men det gir seg nok! Bare ikke gi deg du,og fortsett å vær like sta! ;)
Du er flink!

Ha en flott wk!
Klem Therese
Pernilla17. oktober 2003
Wow! Her er det ikke bare jeg som setter meg langsiktige mål!!
Jeg må da absolutt gratulere deg med røykekutt!!! Srålende!!

Jeg har aldri vært vanerøyker selv, men jeg vet hva det er å kvitte seg med røyk kombinert med alkohol, og når jeg slet med det, kan jeg bare så vagt forestille meg hva du går gjennom.

Men dette er BRA!! Du vil bli belønnet av det i ettertid. Kondisjon, luktesans, friske gode lunger..+++ Men det er som du sier, tar du først en røyk, så er du tilbake til der du var.


Tusen takk for koslige ord fra deg. Ønsker deg en riktig god helg.

klem, pernilla
Tarangai😐17. oktober 2003
Heia Sampli.
Må innrømme at jeg ikke har vært på trening verken i går eller i dag. Føler meg helt syyyyk!
Masse jævelskap på jobben og jeg leser odelsloven....mye på gang nå gitt-
Håper du greier å kutte ut røyken nå; husk så fælt det lukter...
Kanskje 10.30-timen på Rosten i morgen???
God helg fra en sliten Tarangai...
Bilde
rebecka❤️17. oktober 2003
kjære sampli!!!

dette klarer du....jeg syns du er kjempeflink...smiler... jeg vet jo akkurat åssn du har det da....snart er det to uker siden jeg slutta å røyke.... føles fortsatt merkelig....det er mange situasjoner der jeg tar meg selv i å tenke: hvor er røyken min? men.... jeg HAR ingen røyk lenger....for jeg har SLUTTA!!!! på tirsdag var jeg på fest.... å alle de andre satt der å røyka å drakk alkohol... jeg drikker jo ikke heller så jeg drakk brus da... men de satt der å røyka rundt meg alle som en.... å det var helt greit!!! så det går an å slutte.... du kommer til å klare deg fint kjære deg....stol på det!!!

masse goklem fra becka.
Dali🌙17. oktober 2003
Heisann!
Er litt røtt fortiden så jeg fant ut dette var et greit ikon idag ! Må bar e kommentere Denne greia til Kursiv om Appelsin MED kanel og lakris virket meget hmm spennende. Kunne godt hatt en nermere forklaring på det ja..Men du! det er veldig beundringsverdig av deg å slutte med røyken. Selv har jeg sluttet en del ganger og har ikke problemer med det så lenge instillingen er der, men jeg begynner igjen med jevne mellomrom da sån med et par års opphør, og så påann igjen. mannen min røyker, og da er det jo fristende da.. Planen var at han også skulle slutte (har en pakke Zyban liggende) men han har ikke helt funnet motivasjonene ennå sier han.... Selv pleier jeg å bruke nikotin tyggis eller de små tablettene til å legge under tunga i en uke eller to, og så er det igrunnen gjort. Skal ikke legge sjul på at de tre - fire første dagen er helt pyton, men trøst deg med at det blir bedre etterhvert!
Et par tips på veien...

1. Bytt ut kaffen om morgenen med te hvis kaffen får deg til å savne røyken.

2. Få deg en ny jakke som du ikke har røyka i. Kjenn forskjellen på lukta....

3. Vask ut av askebegeret i bilen og skur resten av den. Sett inn luftfrisker, og bruk askebegeret til oppbevaring av mynter e.l.

4. Pakk vekk alle askebeger inne i huset, De får deg bare til å savne røyken likevel, og gjester o.l kan gå ut hvis de vil røyke.

5. Blir du røykesugen på kvelden? Gå og legg deg. Sov det av deg, eller bruk den "stressa energien" til andre aktiviteter.

6. Spis sterke (sukkerfrie) halspastiller når du får lyst på røyk. Da får iallefall ikke jeg like lyst på røyk etterpå....

Vel. håper det var noe her du kunne bruke.
Ha en riktig god helg!
Klemz Dali
Ronja😊17. oktober 2003
Åååååååå du er bare så flink som har tatt steget fult ut og bestemt deg for at nå er det nok, med meg så blir det liksom bare med tanken, men ikke noe mer*sukk* jeg skal følge med deg og heie på deg hele tiden og håpe på at røyken er ute av livet ditt for godt nå:)
Takker for kjempekosli innlegg, har litt dårlig tid, men ville bare inn for å si at jeg beundrer deg og så ønske deg en fin start på helgen:)
Klem
Bilde
ck1❤️17. oktober 2003

Hei vennen ;o)

Tuuuuusen takk for laaaang & herlig melding i natten!!! Stakkars har du ikke sovet noe da!?? Jeg var faktisk også våken... Siste gang jeg sjekket klokka var den 1/2 6 & jeg hadde enda ikke sovnet :o( Men... Jeg tok det igjen da, delt opp i en halvtime der, 20 minutter her & 1 time der! Blir jo helt ør i hodet av mindre...
Så nå skal jeg ta meg en hodetablett eller 2, komme meg i dusjen og starte forberedelsene til kvelden ;o)
Funnet frem skjørt, topp, strømpebukser & støvletter, skal sminke meg litt Xtra & bruke lang tid på håret... Smilet skal frem & CK1 skal ha en kanonkveld ;o)
Litt langt til polet, så jeg dropper det & kjøper meg et par øl i stedet - skal jo møte de andre på en cafe i by`n, så vi vorsher litt der også....
Høres det bra ut Sampli!?? ;o)

Ja, X`en er noe for seg selv! Sier jo litt også når alle hans venner har kuttet han ut... Det var stort sett mine venner, som ble hans venner også! Når jeg valgte å forlate han, sa jeg klart i fra til ALLE at selvom jeg flytter må dere fortsette å være hans venner også... De gjorde det i starten, men når de så + skjønte hva han holdt på med i forhold til meg, kuttet de en etter en kontakten!
Det er mye såret stolthet ute å går, men ærlig talt!! Det er 7 år siden, han er gift på nytt & lever sitt liv...
Han kommer fra planeten France, men det er ingen unnskylding det heller! Finnes drøssevis med normale & hyggelige franskmenn.... (Møtte han når jeg bodde der nede)

Vi (familie, venner & meg selv) har vært inne på tanken ang. anmeldelse flere ganger! Min beste venninne & beste kamerat er begge politi, men skjønner at det bare gjør vondt verre... Hadde avlytting av tlf en periode + noen andre saker hvor politiet var inkludert, men det provoserer han bare enda mer og han finner nye metoder!
Hvorfor jeg ikke går til det skrittet du anbefaler, er fordi jeg bare VET at det blir mye, mye verre + at da får datteren vår gjennomgå også! Han skjermer ikke henne, og tenker ikke på barnets beste dessverre! Hun har fått høre en hel masse dritt om meg, sett mamma bli ydmyket ved å bli kalt ord ingen barn skal høre + spyttet på.... Det er et hav av ting, som jeg ikke kan skrive om her!
Huff! Nå blir det mye her Sampli... Sorry!! Men en ting skal du vite, han slipper ikke inn i dette huset, så sant min sambo ikke er hjemme!!! Bekymrer meg litt nå når han er bortreist, i tilfelle lille snuppa har sagt at mamma er alene hjemme... Hun tenker jo ikke på at det kan få konsekvenser!

Det er bare koselig med rådgivingen din ;o) Blir ikke for voldsomt for meg.... Setter VELDIG stor pris på det & deg & at du faktisk bryr deg!! TAKK!
Glad jeg tok den tlf igår, har litt dårlig samvittighet nå - skulle sagt det under 4 øyne, men vi sees aldri bare han & jeg, så da blir det sånn....

Ja, ditt bilde om 10 år frem i tid, skal jeg huske & legge meg på minnet ;o) I morgen den dag SKAL jeg ut å gå en laaaaaaaang tur & prøve å få til en Spinning time!!
Fra mandag av er det ny uke & jeg skal gjøre alt som står i min makt for aktivitet & mosjon!! Jeg bare MÅ! Det gjør underverker for kropp & sjel, det vet jeg jo ;o)
Her skal ting gjøres....

Synes DU bare er SUPERSTJERNEFLINK Sampli ;o) Nå har du vært såååå lenge uten røyk, du klarer et par dager til - så går alt så mye lettere!! Dette fikser du ;o)
Er kjempestolt av DEG & det må DU også være!!! Du er FLOTT ;o)

Oooooops, tiden flyr her!! Må hoppe i dusjen & gjøre meg vakker nå.... Løpe på butikken, hjem igjen, sette på fin musikk og høre på musikk mens jeg sminker & doller meg opp + tar meg en øl eller 3... (Hysj)
Tar igjen Flinksen/Frivol til uka jeg.... OK!?

Ha en nydelig fredag min venn, nyt den & koooos deg masse ;o)

Klemmer & gode tanker fra
CK1
-som setter veldig stoooor pris på DEG-
Bilde
arkibalda😊17. oktober 2003
Jeg har også et godt råd (og da mener jeg godt). Det er viktig å gi seg selv en belønning iblant, problemet mitt var jo bare at det var røyken som var belønningen. Men til slutt greide jeg å finne ett substitutt - nemlig konjakk!! Ikke like greit å ta seg en tur på trappa med en konjakk i ny og ne (etter første kaffekoppen, etter andre kaffekoppen, etter frokost, lunsj, middag etc), men det var en periode jeg drakk konjakk hver kveld, og syns det var belønning god nok for ikke å ha røkt den dagen. Nå er det jo ikke alle som liker konjakk, men de fleste har noe de syns kan fungere som en sånn belønning.
Det blir jo litt kalorier av det, men det er også viktig å ikke gjøre det å slutte å røyke for vanskelig.

Hvordan går det smakssansen, blir den noe bedre. Jeg har bestandig vært ivrig kaffedrikker, og når jeg sluttet å røyke drakk jeg desto mer - Og jeg syns faktisk kaffen ble bedre!

Syns rådet om å gå å legge seg var bra. Det har jeg pleid å gjøre når sulten virkelig har gnaget - og det har fungert hver gang, så fremt jeg fikk sove da...

God helg (tenk å kunne si på mandag at du ikke har røkt i hele helga...gir sikkert en god følelse, eller hva?)

Arkibalda
elisa29❤️17. oktober 2003
Hei Sampli-vennen!
Uff, stakkar deg.
Men jeg synes du er virkelig flink hvis du klarer å kutte ut røyken. Er nok ikke så lett nei!
Jeg røyker selv, men ikke så mye. Røyka nærmere 20 til dagen jeg også før, men nå ligger jeg fra 3 - 5 til dagen.
Røyker ikke på jobb. Jobber på sykehus, og dette sykehuset er nettopp blitt helt røykfritt. Ikke lov å røyke på området, heller ikke i arbeidstiden!!? Det vil si at de ansatte heller ikke har lov å gå utenfor området for å ta seg en røyk.
Nå røyka jeg kun 1 røyk i løpet av dagen før. Etter maten i pausen. At man ikke skal få lov å gå hvor man vil i pausen, og da hvis man tar seg en røyk utenfor sykehusets området, får meg til å tenke tilbake på skoletiden. Hva skal de gi oss; Lapp hjem?
Er egentlig ikke imot ideen om et røykfritt sykehus, men det fins grenser. Litt for fanatisk etter min mening.
Men det går greit.
Nesten alle mine venner røyker, men nesten alle har røykeforbud inne pga. unger, så jeg er blitt mer og mer vant til å måtte gå ut å røyke. Og etter at mine to små lodne venner flyttet inn i leiligheten min, så sluttet jeg å røyke annet enn på kjøkkenet, slik at deres stakkars små lunger skulle slippe dette forferdelige.
Så da er det blitt automatisk mindre til dagen. Og det går helt fint.
Men jeg klarer ikke å slutte helt. Beundrer dere som klarer det. Ønsker på en måte å slutte, men på en annen måte ikke.

Uff, håper ikke dette snakket om røyk ødelegger motivasjonen.
Skal slutte å skrive om det!
DU SKAL KLARE DETTE!!!! DU SKAL!!!

Holder på å bli gal. Ungene til de jeg leier av holder på å springe frem og tilbake på gulvet over meg, og det virker som om de med vilje tramper det meste de klarer!!!
Hva er det som er så gøy med det??????????
Aiiiiii!!!!!
...sluttet visst nå....bank-i-bordet!!!

Stå på videre du, både med mat-kutt og røyk-kutt!
SÅ SUNN DU ER DA:O)

Slankingen for min del har ikke gått så bra de siste månedene, men har vært temmelig bra denne uken. Så jeg er tilbake på den vekten som er min siste registrerte her. Hadde gått opp litt, ja:O/
Men jeg får håpe, og prøve å tro at jeg er tilbake.
Fortsetter pausen her inne, men jeg titter nå innom fra tid og annen!

Ha en nydelig helg, Sampli!

STOR KLEM FRA ELISA!






Bilde
Virtuella😉17. oktober 2003
Jeg lider med deg, vet du har det jævlig, og det verste av alt vet du hva det er? Det tar en tid før det går over. Hver eneste hjernecelle i skallen vår er gjennomsyret av nikotin, og må ha det for å fungere. Det tar lang tid å omprogrammere det, men det går. Hang out, det går!!!
Du kan kanskje hjelpe deg en tid med røykeplaster... men da er det neste trinn, få vekk den beroligende pinnen i hånden, suge ned den gode røyken og blåse det ut igjen, alle de sosiale sammenhengene det er nødvendig, men det går over!!!
Garantert!!!
MEN du må jobbe med deg selv, 48 timer i døgnet.
Jeg synes du er kjempeflink!!!!
Klem fra Virtuella
Tarangai😟18. oktober 2003
Good morning.
sITTER HER OG SER UT SOM EN PUDDING I TRYNET...LESER OG GRÅTER...ops ikke meningen med store bokstaver, men kanskje det trenge...GRRRR! Jo, odelsloven leses ikke for moros skyld...jeg har odel på en rimelig stooor gård...men interessen er ikke så stoooor.............vanskelig,vanskelig, skal ihvertfall sørge for at jeg ikke blir lurt av min søster som jeg ikke engang er på talefot med...uff- beveger meg langt utenfor tema her nå, men det er godt å få lufte seg...ingen trening i dag heller. Har det altfor jevlig. men vekta var bra...68,7!!!
Ønsker deg en god dag.
Stor Tarangaiklem
Bilde
Blomsten❤️18. oktober 2003
Hei,
Det å slutte med røyk er det samme som å programmere seg til å like litt sjokolade og ikke mye.
Jeg er kaffedranker av rang og merker at jeg blir sur om jeg ikke får kaffe om morgene. KAn tenke meg hvordan det er med røyken da ja. Skrekk og gru. ER glad jeg ikke skal kvitte meg med den lasten. HAr nok av andre. SÅ du........SUPERFLOTT at du gjør noe med det.
Det er flott å være ikkerøker. Billig er det okså. 70 kr pakken er ganske mye penger. Ja, putt de pengene på et glass hver dag du er uten røyk. Det blir det kroner av skal vite..og du..vekten din..holder du den stabil når du slutter å røyke er du superflink.
Det er jo det som er vanskelig. Suttebehovet. Jeg bruker Lacryl som du bruker røyken. Må ha noe i munnen hele tiden.!! HMm...

Nok om det..håper du har en fin helg selv om du knurrer pga røykesug.......vær ute..gå lange turer..besøk noen venner.etc.....
Alt som kan ta deg bort fra vante situasjoner og røyking må vel være en god ide!!:.

Hilsen meg
Blomsten........som mener at du er i stand til å bryte dårlige mønstre mhp røyking. HUSK !!! DU ER BEDRE ENN MANGE::BARE DU ER DU!!!!!
Kursiv😄18. oktober 2003
Hei hopp ======X=:-) <-- (Kursiv med sløyfe i håret)

Ah! Svømmeturen i går gjorde underverker. For det første fikk musklene i ryggen tøyd seg godt mellom skulderbladene, og så fikk jeg myknet opp skikkelig etter et par runder i sauna. (Sauna er en av grunnene til at jeg stadig drar til Finland, pluss at menneskene der er utrolig morsomme og har en galgenhumor man bare kan bli sjalu på).

Men, Hvor lenge fikk Eva være i Paradis? Jeg får så vidt åpnet døra hjemme så finner jeg gubben i et tordenskyhumør fra helvete. Han har alt for mye å tenke på for tiden så jeg ville ikke krangle tilbake og gjøre det verre, så skuldrene for som en heis til øverste etasje, og jeg bare mumlet hm, mmm, javisst, mm, jaha, unnskyld at jeg lever, mm, jaha. (Tro om heismontørforbundet kan ordne skuldrene mine? Tipse meg om en heisfører med dårlig hørsel? Første etasje sa du? NEI ØVERSTE ETASJE! ah, kjelleren! NEI ØVERSTE ETASJE! aha, første! etcetera. God ide forresten...)

Jeg hadde en avtale med junior om at vi skulle trene sammen i dag, men her sitter jeg med halsbetennelse og feber, og tror at jeg får prøve å rydde opp i gemalens søppeldynge på gulvet i steden. Jeg hadde egentlig gått til streik, og bare laget en sti man kunne forsere soverommet gjennom, men nå orker jeg ikke mer. Jeg er ingen pedant, på ingen måte! Men det går en grense for meg også. Og det er når jeg begynner å lure på om det er et rikt dyreliv nederst i haugene.

Tilbake til den røykinga di. Egentlig er det så å si umulig å bare bryte et mønster, eller slutte å gjøre en adferd. Man må bytte den ut med en annen. Da jeg slutta å røyke lærte jeg meg å brodere! (ikke si det til noen, det er omtrent det mest femininaktige jeg gjør, men det er faktisk veldig hyggelig. Man kan sitte der i full konsentrasjon og bare la tankene fly, og om noen vil forstyrre så er man bevæpnet med en nål!)
Nå er jeg en sånn person som liker å lære meg nye ting bare for å se hvordan det er. Men det kan hjelpe for å få tankene vekk fra andre ting. Som livets ondskap (for meg) og røyking (for deg).
Jeg har en liste. (Blir du med?)
1: Boksing. Finn en utrolig vakker cubansk bokser og kjør intensivkurs en helg. Blir vi slått ned gjør det ingenting å få hjertemassaje og munn til munn-oppliving av en av de kroppsfantomene der.
2: Tungetale. Jeg lurer på om det er sant det de sier at man kan forstå all verdens språk med en gang man har lært tungetale, så hvis vi lærer oss det sammen, så kan vi teste om vi forstår hverandre etterpå.
3: Kjemibyggesett. Bruksanvisningen kaster vi i søpla.
4: Lære å danse tango. Det må da være som å lære seg hvilken som helst annen kata, bare til musikk? Jeg har tre eller fire bein på dansegulvet, så her må noen mønstre brytes...
5: Lære å synge. Eller TØRE å synge. Da småen var liten, pleide han å si: Mamma, det er inmari koselig at du leser for meg altså, men...ikke syng, ok?

Lastenes sum er konstant påstås det. Så om vi slutter å røyke og begrenser drikkinga og banninga, så må det bli utrolig mye sex på oss? (Det hjalp i hvert fall da jeg slutta, i stedet for å bare MÅTTE stå opp for å få i meg kaffe og morrarøyk, ble det praktisk å bli liggende i senga med en ikkerøykende gemal i steden). Incitement.

En annen ting du kan gjøre er selvsagt å smøre kroppen inn med sterkt brennbart materiale, så du rett og slett ikke tør å nærme deg en fyrstikk .

nå ble det bare rot her. Jeg skriver mer når jeg har våkna.

God helg!
Kursiv
stilgoingstrong❤️18. oktober 2003
Hei vennen:-)

Nei selvfølgelig tok jeg det ikke ille opp det du skrev til meg, snuppa. Er bare så utrolig glad at noen bryr seg jeg, og kan skrive litt slike ting av og til. Så igjen tusen takk:-)

Blir bare så utrolig imponert over deg jeg, har du sluttet å røyke. Så flink som du er, kjempe flink. Bare skriv ut alle tankene og frustrasjonene dine her, det er det vi er her for. Er bombe sikker på at du klarer det denne gangen, for du virker jo så utrolig motivert! Er kjempe stolt av deg, dette klarer du:-) Kommer garantert etter, for jeg også SKAL bli røykfri, er bare ikke så utrolig motivert ennå. Skal først følge med på deg jeg nå, og hjelpe deg igjennom den vanskelige tiden. Men om noen dager så er det værste over, tror jeg...:-)


Det jeg tenker på er det værste med å slutte å røyke er hvis jeg er deppa og sliten, for da er det så utrolig godt med en venn. Men jeg har funnet ut at det er jo bare dumme unskyldninger for å røyke. Det er jo mye koseligere å sette seg ned med en god bok eller bare slappe av i sofaen med bra musikk. Jeg skal begynne å tenke slike tanker istede, det kanskje gjør at det blir lettere å slutte. Hvem vet...:-)

Heier masse på deg, for dette er jeg sikker på at du klarer.

Ha en fortsatt god helg.

Gode klemmer fra Juliane.

FemmeFatale😃18. oktober 2003
Hei og hopp!

Tusen takk for kommentar, det var veldig hyggelig. Og ang navnskiftet, så er det helt greit at du ikke sa det til meg. Er ikke alle som liker å ''konfrontere'' andre med slikt, så jeg skjønner det godt. Hadde nok ikke gjort det selv. Men du har også rett i at det er litt søtt. Jeg ser for meg en liten myk bamse av uviss grunn. Hehe. ;)

Ser at du holder på å slutte å røyke, og jeg vil bare ønske deg all lykke. For rett over 13 måneder sluttet jeg også, og det var noe av det lureste jeg har gjort. (Riktignok røyket jeg i går for første gang på 13 måneder igjen (det var på fest), men jeg har ikke store planer om å gjenta det.) Og etter hva jeg har forstått så har du sluttet tvert av, og det er nok den lureste måten, i hvertfall var det det som funka for meg. Andre jeg kjenner som skulle kutte ned etterhvert har ikke klart det. Men tro meg, etter et par uker, når den fysiske avhengigheten er borte, og du har fått inn kanskje litt andre vaner, går det som en lek. Det gjorde det i hvertfall for meg. Jeg savna det 3 ganger i løpet av de første to månedene eller noe sånt. Og så lenge du har øyne på ''premien'', så er det verdt det. Du kommer til å lukte bedre, kanskje få bedre råd (jeg brukte opp de ekstra pengene på klær i steden, hehe), du kommer til å se sunnere ut, man får litt mer liv og farge i ansiktet, hår og negler blir visstnok finere, og det å slippe den ulempen ved å røyke med å måtte gå ut i kulda, er veeeldig deilig. Dessuten får du mer tid (det kan være en ulempe den første dagen, men etterhvert er det veldig kjekt), og sist, men ikke minst, så får du myye bedre utbytte av trening (kondisen blir lettere forbedret). Dessuten utsetter du ikke deg selv (og andre) for faren det er ved å røyke, med tanke på både kreft og andre sjukdommer. I tillegg får du ikke så lett gule tenner. Jeg, som røyka i to år bare, merka forskjellen på tenna mine fra før jeg røyka og etter, det var betydelig bedre før. Og jeg drakk ikke kaffe engang! Så nå, etter mange, lange setninger (som du antagelig visste fra før), håper jeg du kanskje ser litt lysere på det. Og som et tips til hva du kan gjøre med den ekstra tiden, så kan du bruke tyggis (et gammelt og kjent tips), du kan strikke litt om du liker det eller bare sitte med et eller annet i hånda. Så lenge det ikke er en røyk. ;) Men om du prøver å slanke deg (noe jeg regner med siden du er her inne, så er det ikke noe godt tips å spise noe for ha noe å bruke hendene dine på. Eller, du kan jo spise et eple eller en gulrot eller noe, men ikke sjokolade og slikt som mange har lett for å ty til. Men en liten vektøkning tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for, det er jo helt naturlig. Ved røykeslutt forbrenner man ferre kalorier, så for å ikke få den økningen må man stå på ekstra med trening eller være flink til å spise sunt. :)

Håper du ikke føler at dette bare er formaninger, ønsker bare å hjelpe deg. Men om du vil klage til noen eller bare snakke, så er det bare å kommet. Jeg veit hva du går igjennom. Selvom jeg bare røyka i drøye to år, så var jeg nok ganske avhengig. Det gikk minst en 20-pakning om dagen. Så sånn er det med den saken! :)

Store lykkeønskninger fra Femme.
Blondie78😉18. oktober 2003
Stå på! Røyestopp skal du greie! Nå skal du bli sunn og frisk! ;)

Ha en super lørdag!
ck1😉18. oktober 2003

Bare fort fort vennen - SE PÅ REPRISEN AV FAVORITTEN VÅR ;o)
Beat for Beat går på NRK2 NÅÅÅÅÅÅÅÅ :o) Da får du annet å tenke på.....

Mer senere!! Synes du er KNALLFLINK JEG!!

Klemmer & tanker CK1
ck1❤️18. oktober 2003

Herrefryd... Jeg ler meg i filler ;o) DEN SATT & PASSET MITT HUMØR NÅ I DAG!! Tårene renner t.o.m!! Åååååååååå er det mulig.. TAKK!! Nå fikk jeg ledd litt idag også....
Er sååååååå enig ang Kate........ Hun er IKKE min favoritt heller!
Sminken renner her ;o) Men det gjør jo ingenting...

Må se ferdig jeg, skulle bare satt en stor SVART LAPP over TV`n - men siden det hele tiden er forskjellige vinkler, er det ikke mulig å sette den over Kate..

Klemmer CK1
-som sikkert kommer innom igjen senere, her blir det sikkert sen natt / tidlig morgen før dama er i seng-
ck1❤️19. oktober 2003

Hei i natten - igjen - min venn ;o)

NÅ, kommer den ordentlige meldingen fra meg... Ble litt mye surr her ja.. MÅTTE bare kommentere noe av det du skrev, men hadde ikke tid til resten...

Plutselig kollapset pc`n her også... Hjelpe meg, jeg ble helt ellevill av frustrasjon! Men siden jeg bor sammen med en IT-fyr (ikke IT-nerd alstå ;o)... ) har vi 5 stk bærbare, så jeg forsøkte alle sammen - og fant til slutt rett passord ;o) Den stasjonære er oppe på "kontoret" & der er det kjipt å sitte nå på kvelden eller natten er det kanskje...!?

Jeg synes du er suuuuper flink, jeg beundrer deg virkelig & dette klarer DU vennen!!! Jeg VET det er vanskelig :o( Jeg røyket til og med litt når jeg var gravid.... Det er skikkelig fy-fy & fælt, jeg vet!!! Men... Min gynekolog (en av Norges fremste på fødsel & kvinne ditt + datt) sa at det er bedre at du tar deg 1-3 sigaretter pr dag enn at du blir sååååå stresset som du blir uten røyk... Jeg sluttet med en gang jeg ble gravid jeg assa, men var superstressa, frustrert & gikk ned i vekt...
På sykehuset & etter at vi kom hjem og jeg ammet gikk det helt flott! Men med en gang snuppa snudde seg vekk fra puppen & ikke ville ha mer, da begynte mamma å røyke igjen ja :o(
Sambo sluttet rett før jul - brått & plutselig!! Det som var helt sinnsykt var at han ikke sa noe til noen (heller ikke meg...) & jeg merket det ikke før etter ca 2 uker... (Da bodde vi ikke sammen, men allikevel..) Han hadde snusen da, men den kuttet han brått ut i sommer! Han sa han slet mer med snusen enn med røyken... Jævlig urettferdig :o( Han var ikke en så innbitt røyker som meg + deg (tror jeg), men at det går an da!?!? Tror menn har lettere for det rett & slett.. Fean!!!! (mitt ord for det opprinnelige andre...) De glir lett gjennom livet disse gutta våre... ;o)

Joda, jeg har hatt det fint i dag ;o) Skulle hatt venninner på ost & vin i kveld, men det ble takk & lov avlyst!! (Sykdom + bilkrasj... INGEN ble skadet, annet enn bilen!!)
X`en har ringt da, bare for å slenge dritt.. 3 ganger & han vet jeg er alene :o( Det har ringt ukjent nr. i kveld også, da har jeg bare ikke tatt tlf!
Skal ikke plage deg mer med dette Sampi.....

Håper du har hatt det storkos, når barna sover & mannen er på by`n ;o) Rødvin & fete oster... Mmmmmm ;o) Skulle så gjerne vært der!!! (Osten ble nemlig ikke innkjøpt her, siden jeg fikk vite om bilulykken tidlig i dag)

DU ER STJERNA MI ;o) På mandag den dag er ALT sååååååå MYE MYE BEDRE VENNEN!!!!!!!!!! HELT SIKKERT!!!

Klemmer & tanker & smil & sol + måneskinn
CK1

- Du, han er litt sjarmerende da.... Joda!! ;o) Her var det et pent bilde av RW, men dette er jo ikke min pc, så da er det bare årsrapporter & div presentasjoner som ligger der... Next time!! Gled deg ;o) Hihi....
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
maia😛14. november 2003
Hei!
Hvis tro kan flytte fjell (dvs: gå ned 3 kilo til jul), har jeg vel tapt allerede. Jeg tror ikke jeg klarer det, med PRØVER likevel.

Dagens vekt : 69.4 (skrik-hyl osv) Ønsket julepresang, som jeg bare kan gi meg selv: 66.4 Helt ærlig, klarer jeg 67, er jeg fornøyd, men det er lov å drømme...

Jeg er også blitt syk, litt i alle fall.
Vondt i halsen, hoster, fryser.....
Er på vei til sengen jeg også!

God bedring til oss begge.

maia
Blondie78😄14. november 2003
Ååååååå 3 kg høres bra ut!
Jeg vil gjerne være med å få et puff bak! Trenger det nå!

Dagens vekt 79 kg
Til jul: 76 kg

;)
Marianne😃14. november 2003
Heia Vennen.....så du er syk i dag også.....håper de steller godt med deg da :o)

Takk for all oppmerksomhet jeg får av deg, de er gull verdt :o)
Hakke tenkt å gi meg ennå......for jeg vet at jeg skal klare det til slutt. Neste gang jeg går ned i vekt, så skal jeg spise det måltidet hele uka *ler*

Jeg skal bli flinkere å trimme på sykkelen *lover*
Skulle hatt en klubb for det også :o)
Det ser ut som det går dårlig med svømminga, jeg er avhengig at mannen i huset er hjemme....eller så må jeg skaffe barnevakt og det er ikke lett. Så jeg heller over til Mel istedet...*lover*

Nå må du stelle fint med deg selv i helga :o)
Klem fra Marianne...
lilletrille😃14. november 2003
Heisann sampli! Jeg er med ;D er ikke helt sikker på om jeg ennå tror at jeg klarer tre kilo til jul, men kanskje dette vil gi meg litt mer tro? Håper det!

Startvekt: 59 kg
Til jul: 56 kg (oooh, jeg fikk glede i hele kroppen av å skrive det tallet altså ;D)

LYKKE TIL ALLE SAMMEN! :) Vi klarer dette!!

Flott ide sampli :)) og god bedring!
Klem fra Malin
amazon❤️14. november 2003
Hei Sampli!
Jeg er med :-)
Dagens vekt: 67.3kg
Mål til jul: 64.3kg

OK..

God bedring til deg Sampli :-)

Klem fra Amazon
Bilde
Viola😄14. november 2003
Hallois! Jeg meldte jeg visst igår, men dagens førhelgsvekt er 71 blank! Nå går vi for minus 3 til jul! Søren, det går visst noe her i slankedagboka om dagen, jeg har også vondt i halsen idag, passe dårlig nå da jeg skal ut å reise i overmorgen...
Men vi får dytte i oss c-vitaminer og hvitløk og alt annet som måtte være tiljgengelig av immunstyrkende varer.
God bedring ihvertfall,
Klem fra viola.
ck1❤️14. november 2003

Hei snuppa ;o)

Bare kort-kort innom!! 4 1/2 time til folket kommer & jeg har et haaaaav av ting å gjøre & handle + at jeg jo skal prøve å gjøre meg lekker før den tid......

Ville bare ønske deg GOD BEDRING Sampli, kryp ned i sengen & plei deg selv nå vennen ;o)

Vil gjerne være med i 3 kilosen, men har jo ikke vekt enda...

Ha en så fin dag som du klarer & bli frisk til helgen da ;o)

Klemmer & gode ønsker fra
CK1
Sunset1😊14. november 2003
Hei!
Jeg blir gjerne med på 3kilos!!
Dagens vekt: 67.5
Til jul:64.5!!!!!!
God bedring, vennen!!!
KLEM
ck1❤️14. november 2003

BLÅTT!???????????? Enig med mannen din... Gå å legg deg igjen du CRAZY feberfantasi / fantastiske dame ;o)

Sinnsykt rått hvis du gjør det, moro med slike innfall innimellom... Selvom jeg ALDRI hadde gjort det!!! CK1 kjører sin klassiske småjåle stil stort sett alltid, untatt ved trening & ikveld når jeg bare skal rocke`n helt ut....
Liker å sjokkere jeg også assa ;o) Men med klær, tørr ikke kødde med utseendet & hår...

Sover du bittelitt på det Sampli!??!

Du er faen i meg rå assa ;o) Du skulle vært med oss i kveld - det blir puppe-flash visstnok........... Ikke si noe til sambo nei!!!

Klem CK1
Roxy👻14. november 2003
Ja jeg er med...3 kilo før jul skal jeg greie!!!!

Og det med blått må du tenke litt på asså..men er du typen så Why not?????

Ha en lekker helg...
pernilla😌14. november 2003
JAJAJA!!
Jeg kvitter meg gjerne med den største glede med 3 kg til jul.
Startvekt denne fredagen 80,6
til jul er jeg 77,6

God helg!!
Hans😉14. november 2003

Heisann Sampli! :)

Takk for de to kommentarene den siste uken som det var hyggelig å få fra deg, håper at du føler deg frisk igjen snart. Og takk for komplimenter! :)

Jeg kan gjerne bli med på 3 kilos konkurransen din jeg, hvis du lover å si " it`s all in your mind - BOY " til meg!! ;) Selv om vi menn er i få tall her inne, og jeg er den eneste mannen som skriver nye innlegg i dagboken min hver dag, så må du ikke glemme Hans da!.. :) Det er ikke bare jenter her inne! He he! :)
Her er dagens vekt for meg, startvekt i konkurransen: 94 kilo. Da skal jeg altså veie 91 kilo før jul med andre ord, får vel prøve på det da! :) Vær forberedt på knallhard konkurranse jenter!! :D

Jada, jeg er forbi den perioden i høst hvor jeg spiste litt av alt, trengte nok en pause fra bare det sunne kostholdet da. Men nå er jeg igang igjen, selv om det sikkert blir litt usunnt av og til i helgene allikevel. Jeg skal følge tipset ditt jeg å se om jeg kan finne en kalkun middag i helgen, det ville smakt godt med ferske gulrøtter og erter til! :) Også skal jeg ønske meg kokebøker med slankekost oppskrifter til jul, ja da!! Jeg kommer ikke til å spise bare kylling for resten av mitt liv, dette er bare opplegget mitt mens jeg holder på å slanke meg, og det funker tydeligvis bra! :) Jeg skal bli flinkere til variasjon etter hvert. Og jeg er bevisst på hva jeg putter i munnen.

Jeg håper iallefall at du har en flott dag med bedre vær enn det vi har her hvor det er konstant overskyet dag etter dag.. Ha en strålende helg!! :)

Klem fra Hans. :-)
snoopy🙂14. november 2003
Hei på deg.

Takk for kommentar i db mi. Jeg har ikke hvert innom her på lang stund. Derfor blir det liten nedgang også.

Jeg vil også gjerne være med på 3 kilo konkurransen, hvis jeg kan da.

Vekt i dag 80,9 til jul 77,9. Pleier vanligvis å veie meg på mandager, men henger gjerne med på fredager jeg da.

Stor klem
snoopy
arkibalda😌14. november 2003
Jaja, det går jo an å prøve
...siden jeg har kjøpt ei bukse som sikkert er mer behagelig å ha på seg om et par kilo...
Skal vi se - 3 kg fra 64,7 blir 61,7.
Joda, har ingen skrupler. I følge GR kroppsanalyse kan jeg være helt ned i 60 og fremdeles i "normalområdet".
Hvor mange fredager til jul? 5 eller 6? Ca 1/2 kg i uka det.

Det fikser vi...

Helgejubelhilsen fra
Arkibalda
(veiedag torsdag OG fredag!!! hvor skal dette ende...)
rebecka😌14. november 2003
heeeeeeeeeeeeey sampli-snuppelura!!!!!


jada,det er liv i meg....jeg bare sliter veldig med ting å tang.....er her ofte å kikker å passer på dere selv om jeg ikke har ork til å skrive....beklager veldig det....smiler...håper du kan tilgi meg....? gått opp i vekt har jeg å.....så det har vel litt med det å gjøre..... blir bare så deppa av å se at jeg ikke går ned - MEN OPP i steden.... blæh....

men jeg er her....smiler..

goklem fra becka..
maia😉14. november 2003
Hei Sampli.
Tusen takk for dit rop og dine velfortjente formanende ord!
Du har rett!
Og jeg klarte meg. Kun 3 små seigmenn. Er egentlig ganske stolt. JEG SKAL NED 3 KILO FØR JUL - JEG TROR PÅ DET!

Takknemlig hilsen maia
tess2114. november 2003
Hei sampli!
Rom for meg?? Hadde vært knall å få være med på noe sånnt,nå!
Og hadde jeg klart 3kilo til jul,ja da hadde jeg jammen jublet!
Akkurat det jeg trenger nå! Såh....får jeg være med? *valpeøyne* hehe...
Slenger inn vekta mi..sånn just in case jeg da! 73.6.
Ellers? Bli frisk du og da! Masse arbeid frem til jul,nå! :)

Ha en flott helg! Klem Therese
kasteball❤️14. november 2003
Hei vennen.

Uff, er du syk. Håper du fort blir bedre igjen:-)

Gratulerer med 4 uker, dette skal vi klare sammen. Har du røyka noe på disse 4 ukene? Skal på julebord 5 des, er kjempe redd for at jeg skal ta meg noen røyk da etter litt alkohol... Men jeg er så bestemt at jeg skal klare det også...

Kjære deg, kan jeg få være med å kvitte meg med ihvertfall 3 kilo til jul?? Trenger virkelig litt hjelp nå, får jeg være med dere??:-)

Vi to klarer både å slutte å røyke + å slanke bort kilo, GO GIRL!!!

Ha en super kveld.

Klemmer fra Meg.
Pia😄14. november 2003
Heisann Sampli!

Vil bare si TAKK TAKK til deg.. For på grunn av konkurransen din stakk jeg ned til mine besteforeldre for å veie meg. Tenkte jo seff å joine. Hadde rekna med vekta ville lande på 60. Ikke at 60 er så forferdelig mye, men det er ca 3,5 kg opp på et mnd eller to, så du ga meg en gyllen anledning til å kvitte meg med dem. :)

Det som derimot skjedde var at vekta landa på 58 kg !! :):) -3 kg blir da 55, noe som er mindre enn jeg har veid på sikkert flere år. Vet ikke om jeg vil veie så lite. Men jeg vil ned til 55,5 , som jeg var for kort tid siden. Så jeg joiner likevel, bare for moro skyld :)
Har aldri vært med på sånne konkurranser her inne.
Hehe, forferdelig hvor mange ord jeg skulle bruke på å få frem at : Jeg joiner, selv om jeg ikke blir med all the way!
Start vekt : 58.

Klem fra Pia:)
Virtuella15. november 2003
Halluen der damen, tidlig oppe? Jeg også! Ønsker deg en perfekt dag, jeg skal ikke tenke slanking i det hele tatt jeg fordi min vekt rikker seg IKKE!!! Bortsett fra det har jeg bestilt time til frisøren for å feire 15 kg ned til uken, enten jeg går ned det siste kiloet eller ikke!!!

Stå på damen!!!!

klem fra Virtuella
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
windsochange❤️6. februar 2004
Takk takk takk takk takk.....

Der berga du dagen min med ditt som vanlig positive og herlige innlegg!
Jeg begriper ikke hvor du tar overskuddet fra, du er en vitaminbombe, og jeg elsker å lese DB`n din, du sier så mye om så mangt, og i dag fikk du meg til å telle mine velsignelser midt oppi PMS og kaos i huet mitt!

Og spinning før hverken den ene eller den andre har fått snurren av underbuksa! Helmax! Du er virkelig flink, og jeg håper du nyter vin og helgekos sammen med din kjære like mye som jeg unner deg det av hele mitt hjerte!

-klem fra winds-
Bilde
lilletrille😃6. februar 2004
Heeeeei CK!! :D

Hahaha, jeg sitter her og prøver å holde latteren tilbake. Det er litt flaut å le høyt på skolen, men det er kanskje rarere å sitte her sånn som jeg gjorde og slapp ut kvalte lyder nå og da :P haha, den der var jo bare genial, GENIAL sier jeg!! :D Takk for latteren! hehe

JøssJØSSJØSSSSSSSSS, som jeg er imponert over trimpoengene dine, du tror ikke jeg kan få noen da? *holde ut handa* ;P Jeg har bare fått sanket inn poeng for gåing, og ennå jeg har gått over en time hver dag, så blir jo ikke det så mye allikevel. Men neste uke blir det svømming og kanskje litt styrketrening.. hmm, kanskje til og med jogging? Må ikke se bort i fra det :D Dine trimpoeng ga iallefall masse vilje til å trene, jeg er en meget dårlig taper ;)

SåååååååÅÅÅ flott å se at du har gått ned et kilo da, fortsetter du slik så vil jeg tro at du ser 69 snart :) Det fortjener du, så superduper flink som du er! Men jeg tror ikke du kan begynne å jobbe igjen hvis du har tenkt å kutte ned tiden din her!! Det vil jo bli krise, heh ;) Jaja, men vi kommer vel til å høre fra deg en gang i uka ca.? Håper det, slankere.com fungerer ikke uten den utrolig glade og oppmuntrende CK! :))

Kos dere masse i helgen! :)) og stå på videre!

Klemmer fra Malin :)
Roxy❤️6. februar 2004
Å jeg er så dødsimponert over deg....flinka!!!

Ja vi skal holde vekten denne helgen....yes!yes!
Blir forsovet enklere denne helgen,ingen sosiale greier...og 3 netter på jobb nå.
Mann min kom hjem fra 4 dager i London i går,kjøpt gave til sin kjære...svært eksklusiv sjokolade fra Harods da....er det mulig???!!!Hva er det med menn da??(han vet at jeg slanker meg)
Er takknemlig selvfølgelig.....skjønner jo at tanken er god:)

Ha en flott og nydelig helg...det tror jeg du får...
og jeg må si jeg er imponert over spinn så tidlig....

Smil og tanker


Roxy
Lilla❤️6. februar 2004
hei og hopp!!!
så flott da at vekten din går nedover igjen..blir nesten litt
misunnelig her jeg sitter;-)en kg ned er jo kjempebra det da;-)

jepp vi holder på å pusse opp hele huset nå er strax gangen ferdig gubben tar siste finpuss nå!!!!det er så flott!!!har hjulpet til jeg også da.....
ja vi skal pusse opp hele huset neste prosjekt er stuen....

ojsan holder dere også på å pusse opp..ja det er godt med noe forandringer ja!!!!

buhu..ja jeg håper at vekten min går nedover igjen for dette her er kjedelig!!!!!!!!skal melde meg på hold vekten kurset også..for skal holde på helt frem til bryllupet;-)''

ha en koselig helg du også!!!!

masse klemmer fra Kjersti;-)!!!!!!!1
lone😄6. februar 2004
Heia CK1 :))
*knise* Skal huske på de der ;) Uansett, jeg er virkelig imponert over treninga di! Hadde jeg klart å være halvparten så flink der så hadde jeg vært mer enn fornøyd liksom! Stå opp før 6 for å dra på trening?!! Wow, det står det respekt av gitt! :)

Du får ha en kjempefin weekend med samboer og rødvin og franske oster og norsk tv (må si jeg savner det litt ;))! Lykke til videre til uka, tror du skal klare å nå målet ditt om fokusen sitter der den skal ja! :)

Stor klem fra Lone
Viola😄6. februar 2004
Hahahahaaa! Veldig morsomt! Ble i godt humør nærmest mot min egen vilje, her jeg sitter med magen full av Caramel/Chocolate Digestive bisquits...
Klem, VIola
murmel6. februar 2004
Hei og hå. Skal si du har kommet i siget ja:) Fint det. Sto du opp føøøør 6 for å dra på spinning.... Åh, du er gaaaaalllll:) Også spinning senere på dagen også da... WOW, murmel bøyer seg i støvet:) Grattis med en kg ned da. Du er på riktig vei nå:) Det høres ut som du kommer til å ha en strålende helg og det fortjener du virkelig. Kos deg masse.
Jeg har ikke vært på snowboard siden forrige helg. Det er ganske dyrt med heiskort, så jeg må begrense det litt.... Men er jo ute og går da:) Skal ut i morgen for å finne kjole til bryllup i mars. Jeg som haaater å handle klær. Må sørge for å ha med en venninne, hvis ikke kommer jeg bare sur hjem uten å ha kjøpt noe som helst...
Kos deg!!!!!
fett-nok😊7. februar 2004
Hei!

Tusen takk for varmende ord og takk for Informasjonen fra
Norsk Språkråd. Det hjalp litt med et smil i alle tårene.

jeg griner og griner, min smabo har stukket ut døren,
og jeg gir snart opp alt, bare ikke mitt eget og datterens liv så klart.

vet ikke hvordan jeg skal holde ut dette faktisk.... ennå han er
snill som et lam, men kanskje for snill........

Uansett nå vet du litt hvorfor jeg ikke er her så mye om dagen,
jeg er nødt til å tenke på meg selv. Være litt ego;o)

Stoooor klem fra Rita
grete❤️8. februar 2004
DREIEBENK = dobbelseng, visste du det?
hihih

CK1 av alle varme personer jeg har møtt i mitt liv,enten i virkelige verden eller på nett (i den virtuelle verden) så tar du førsteplassen som det varmeste, mest inderlige og vennlige mennesket jeg har møtt! Superklem og beundring til deg for det!!!!

klem fra Grete
viljestyrke😄8. februar 2004
Hallå!

He he....

V6 - Perverst forhold til brensel
Musevisa - Visakort som bare fungerer på bordell
Edamer - Forkortelse for Mine damer og herrer (Min edamer og herrer)

Jeg ler stort av sånne forkortelser. Jeg er stor KLM-fan, og det er alltid moro på fest når vi gutta begynner å dra fram gode, gamle sketsjer og utsagn fra de gutta. Da ler jeg som regel høyt og lenge, til glede for noen og til iritasjon for andre.

Hørt om mannen som bestilte vekking, forresten? Han ble oppringt av Maran Ata.

Superteit, egentlig, men jeg kan ikke noe for at jeg ler. Ha ha ha.

Du er forresten ganske morsom selv du, kommentarene dine er så livlige at det er gøy å se det du skriver her. Du har en spesiell snert, håper du klarer å overfør noe av det til det du skriver ellers, hvis du skriver brev eller noe. For det er så utrolig mange kjedelige dokumenter som skrives. Siden jeg jobber med kommunikasjon vet jeg jo at humør og humor er veldig effektivt for å få oppmeksomhet. Bare det ikke blir så mye at innholdet blir borte....

Du er jo superflink da, som står spinner og trener. Du er nede på normalvekt, ser jeg, det SKAL jeg klare også. Jeg sliter litt nå. Pokkern også. Jeg VIL være flink, jeg VIL ha tid til trening, jeg VIL VIL VIL!

Men nå skal vi i akebakken, det er jo i hvert fall noe. Jeg MÅ komme i gang igjen nå!

Ha en super søndag!

KLEM
tomine😃8. februar 2004
Hei snuppa! Verden er jammen ikke stor! Jo''a,- det er mulig at jeg har skrevet at jeg skulle til Gaustablikk (Skrev det ikke nå, fordi jeg tenkte jeg skulle anonymisere det litt, men hvis jeg har skrevet det tidligere, så har jeg jo bæsja på leggen uansett ;-)!!). Og det er der vi har vært!
Så kult,- har dere også hytte der?!?! Det er bare helt utrolig flott der oppe nå. 150 cm snø rundt hytta,- og nå i helgen var det helt vindstille og gløtt av sol på fredagen, mens det snødde på lørdagen, men likevel vindstille.
Helt utrolig knall!

Vi skal opp igjen i vinterferien, men det blir vel siste helgen i februar det? - Det var dumt! Knis* Det hadde vært sååå artig å vært der samtidig med deg,- da kunne jeg bare gått og kikka etter ei sprudlende jente med et smittende humør i stolheisen! Kanskje hadde vi plutselig sittet i samme stolheis? Tror nesten jeg hadde spurt om du var ck1... ;o)

Vet i hvertfall at jeg heretter kommer til å glane greit hver gang jeg er der oppe! Det er sprøtt, men jeg har jo liksom dannet meg et bilde av hvordan du ser ut,- så jeg er liksom sikker på at jeg kommer til å kjenne deg igjen når jeg ser deg :-)
(Er det noen som påstår at man blir sprø av å surfe på nettet? ;o))

Men du,- har der hytte langt unna Gaustablikk Høyfjellshotell?
Eller langt unna puben, "Den Lykkelige Sportsmand"?
Vi har hytte opp den bratte, lange bakken fra puben... Greit å skli NED til puben, men f... så tungt å gå hjem igjen! (Alt etter hvor stort inntak man har hatt, selvfølgelig!)

Ser jo ellers at du er på GOD VEI nedover igjen, CK!
Er super-imponert over trenings-innsatsen din, og da tenker jeg spesielt på spinning2 unnagjort før jeg har rukket å slippe en promp om morgenen!!!

Håper helgen din har vært så god og avslappende som du så for deg på fredag da du skrev i db''n din! Virker som du og samboeren din har evnen til å kose dere og nyte hverandre når dere har barnefri! Det er viktig å ta vare på, og huske å sette pris på den andre parten i et forhold!

Svar meg ang hytte-beliggenhet snart da! Ble jo kjempe-nysgjerrig nå... Kanskje vi er "naboer"?

Tjo hei, Ck!

Klemmer fra Tomine

Bilde
Sunset1😀8. februar 2004
Hallois! ;o)

Jeg må si jeg er RÅIMPONERT over å stå opp før kl 6 for å dra på trening, det er viljestyrke av STÅL det! ;o) Supert!!

Vi satser på at 69 er tilbake ganske raskt, kjenner jeg deg rett?? ;o)

Hørtes ut som om helgen din var full av kooos, og deilige gjøre mål! ;o) Det er såå herlig å ha en helg som du bare kan gjøre der du vil... sukk... det har jeg egentlig jeg også hatt da, etter eksamenen på lørdag da. ;o)

Ha en super uke, Ck1!
STOR KLEM FRA MEG
løvetann9. februar 2004
Hei, lille sugerør!
Nesten flaut å vise meg igjen - det er så lenge siden jeg har vært innom at det halve kunne være nok! Men du er like flink, kan jeg se! Jeg er skikkelig grønn over all den treningen du greier å få til - jeg hater dessverre treningsstudioer, og har bestemt meg for aldri å bli støttemedlem igjen :-)

Siden du har så mange morsomme historier tenkte jeg jeg skulle dele en liten en som jeg fikk fra en annen slankevenninne - den foregår inni hodet på en mannlig bilist:

Da jeg kjørte til jobben i dag på motorveien så  jeg tilfeldigvis til
siden, og der kom det et kvinnfolk i en  splitter ny BMW. Hun kjørte i
120 km/t med ansiktet langt inn i  sladrespeilet og sminket seg med noe
mascaragreier.

Et lite øyeblikk  så jeg en annen vei, og da jeg snudde meg mot dama
igjen var hun til min store skrekk på god vei over i min kjørebane  - 
fremdeles med ansiktet begravd i sladrespeilet og sminkeutstyret i 
full  sving.

Jeg ble så skremt at jeg i befippelsen mistet  barbermaskinen som slo
ut smørbrødet som jeg hadde i den andre hånden.  I panikken for å få
kontroll over bilen som jeg styrte med knærne  datt  mobilen ned fra
halsgropen min og rett ned i kaffekoppen som jeg  hadde  mellom beina.
Dette førte til en liten katastrofe med søling av  varm  kaffe over
store Bill og de runde tvillingene. I smerteskriket  som  fulgte mistet
jeg sigaretten fra munnviken som brente et stort  hull i  skjorta og
jeg mistet den viktig telefonsamtalen!!!

Hvordan i helvete er det kvinnfolk egentlig  kjører????

Nå må noen ta ansvar og få disse uansvarlige bilistene vekk  fra
trafikken.........

Ha en fin uke, CK!
Klem, Marion
tomine😉9. februar 2004
Da sees vi kanskje i påsken da??? Har ikke helt spikret planene for påsken enda,- vi har også en hytte på Røros, men det er en skikkelig fjellhytte uten strøm, så det spørs om vi ikke velger det mer bekvemme i år, og drar til Gaustablikk...
Da er det jo akkurat 6 uker siden operasjonen min, så jeg håper at jeg da er fit for fight igjen, og kan komme meg ut i bakken!

Da skal jeg se etter ei blond, glad dame, tror jeg? Med en samboer og datter med brune øyne?
Innbiller meg at du er blond (Ikke fordi du er "dum", altså!). Men jeg ser for meg deg med den nye, korte blonde hårmanken, og et ansikt med blå/grønne øyne og en liten nese?
Og en smilende munn, med en smittende latter, selvsagt!

Er jeg helt på bærtur? Litt rart å sitte her og beskrive noen man aldri har møtt... Og da ser man jo hvor lett man danner seg et bilde av folk.
Har jo ofte snakket med folk på telefonen på jobb, f.eks, og når man så får se dem i virkeligheten, er de jo som oftest HELT anderledes enn man forestilte seg!

Gaustablikk er jo ikke så stort, så er været bra, og folket er ute, så treffes vi sikkert ;o)
Tror jeg skjønte hvor dere har hytte også, forresten! Misunner dere nedover-bakke fra puben ;o)

Ha en glad mandag, CK1!
Er du på jobb i dag, kanskje? Nyt det!

Klemmer Tomine
Bilde
Magica9. februar 2004
FY FA**!..???? Kødder du med meg eller? 106 poeng?!!!
*legger meg langflat i støvet*...tøft! KULT! Kjempebra vennen!
Beklager at jeg ikke har fått skrevet til deg før, men idag hadde jg ikke lyst å skrive innlegg pga vekta sa 80,1...ok bare noen hundre gram, men likevel. Satser på bedre tider i morgen og at 70 tallet er tilbake!...HÅÅÅÅPER!
Flott å se at du er på vei nedover igjen! Hadde igrunnen aldri noen tvil på at jeg ville se deg i full fart nedover snart da....du er skikkelig tøff!
Digger deg! Så vet du det!;) Snart 7 øl, brunøyde gutter og Aker Brygge!
Klemz
Magica;)
Marianne😃10. februar 2004
Og her går det i full fart :o)
Måkke ha det så travelt nå asså :o)
Går det bra med deg??
Har du funet kroppen din og ikke minst motivasjonen??

Nå er det så mye som skal skje, at det blir faktisk utrolig spennende.
Til helga skal vi i 40 årsdag til ei venninne, tenker jeg koser meg litt da....tar meg noen pils....og så få vekta si hva den vil :o)
Skal nok klare å få orden på den igjen jeg, tror du ikke :o)

Ha det bra så lenge
Klem fra Marianne
Marianne❤️10. februar 2004
*DRØMME* *DRØMME*

*ler*

Marianne
Bilde
Marianne❤️10. februar 2004
Ja det er en Mercedes Benz Sedan A160, tror jeg den het :o)
Tøff ikke sant :o)
Litt rar med engang jeg så den, grunnet panseret ser ut som en bakke. Det første som slo meg.....ingen som kan henge på det panseret *ler*

Sambo har ikke bestemt hvilken bil jeg skal ha ennå, jeg har ikke greie på sånt jeg vet du. Så sier jeg jo WOW til alt *ler*
Den var skikkelig kul, den siste jeg så :o)
Her har du bildet av den :o)

Marianne.........
Bilde
Pernilla10. februar 2004
Hei på deg!

Imponerende resultater på deg i Treningsklubben. Selv om lista ikke har blitt ferdig oppdatert, så ser det ut som du leder klart!
Supert!

Da har jeg en hard konkurrent, og det er knall motiverende.

Må si jeg er imponert over spinningtimen du tok i går tidlig også!
Har lenge tenkt på det samme. Her hos meg går det en spinningtime kl 7.15 nesten hver dag, og jeg bor ikke lenger enn 15 min unna, men jeg klarer liksom ikke komme meg opp til den timen, hvor enn jeg vil.
Er ikke akkurat noe A-menneske jeg heller, iallfall ikke når det er vinter og minusgrader her i Oslo.
Kanskje det frister mer til våren.

Ha en flott tirsdagskveld!
tomine❤️10. februar 2004
Heisann!
Tuuusen takk for hilsen til bursdagen min!
Det var kjempekoselig å få en sånn voldsom respons på
innlegget mitt i dag ;o)

Alle gjesten har nå forlatt huset,- det er veldig koselig når de kommer, men for å være ærlig,- det er godt når de drar
også.. ;o)
(Håper ikke det bare er jeg som føler det sånn...?)

Har fått masse fint! Helt nytt langrenns-utstyr av sambo, og et lekkert sølv-armbånd med disse populære glass-hjertene, vet dere! Kjempe-pent, synes jeg!
Sambo hadde like så godt også kjøpt gaver til alle tre barna også!
Hun på 14 fikk også et sølv-armbånd med glasshjerte (Dog ikke like tykt som mitt, og med bare ett hjerte på...)
Han på 11 fikk et sølv-kjede med stjernetegnet sitt + et kontantkort på 150,-
Minste på 19 mnd fikk en nydelig gullring!

Ellers fikk jeg massevis av produkter til pleie av hud
og hår! Anti-rynke-krem, nattkrem, rensekrem, tonic, scrub-krem,øyekrem og bodylotion.
Ellers penger, almanakk, mascara, gavekort i klesbutikk og blomster!!!
Er overveldet jeg! Og enda feirer jeg ikke rundt tall en gang ;o)

Skal feire dagen enda mer den 21/2 sammen med en venninne.
Vi blir 37 begge to, så da skal vi holde 74-årsparty for
40 jenter! Dvs, jentene er velkomne fra kl.1900, og så er
gutta velkomne fra kl.2200.
Så utpå kvelden er vi rundt 70-80 stykker!
Skal ha det på den lokale puben her vi bor, tror det
kan bli kjempe-kult!

Jeg tar bare "copy/paste" på dette innlegget her, og legger inn det samme til alle som har gratulert meg i dag,- ellers blir jeg ikke ferdig i kveld, tror jeg ;o)

Nok en gang; Tusen takk for kjempekoselige hilsner!
Og dere har helt rett; Man er ikke eldre enn man føler seg!

Varme klemmer fra Tomine
Bilde
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
stine❤️18. august 2004
Hei! Så bra! Kanskje alt ordner seg for dere likevel :-) Godt at dere fikk snakket ordentlig ut! Det er viktig!!! Ble glad av å lese innlegget ditt i dag. Du fortjener virkelig at det løsner nå. Tenker på deg/dere!

Klem fra Stine.
redd❤️18. august 2004
Kjære Hanne

Så fint at dere skal prøve på nytt, og helt fra begynnelsen av!
Nå ble jeg kjempe glad på dine og barna sine vegne!

Ja det er sant at man kan se det på deg, du har blitt en ny og forbedret modell av Hanne(Hanne 2004, haha..)

Det er godt dere har tatt til fornuft.
Har ikke villet sagt så mye for jeg har regnet med at det kom til og ordne seg uansett hvem vei det gikk!

Og nå gikk det bra!

Selvsagt har dere mye igjen og jobbe med og det kan bli veldig tøft men det ORDNER SEG...det er hovedpoenget..

Kan tenke meg det var deilig og holde rundt han igjen og kysse han!
Jeg er så glad for deg Hanne!
Solværsdagen kom endelig for deg og!

Glad i deg!
Stooor klem fra meg
Emmi18. august 2004
Å så koselig da. Virker som det ordner seg for dere og at begge er instilt på det.
Det er jo viktig å prøve igjen da. Så ikke dere angrer på at dere ikke prøvde en gang til.
Går nok bra.
Aasalill❤️18. august 2004
Så godt å høre! Virker som om dere tar dette i riktig tempo også. Du er utrolig viljesterk som klarer å fornye sinnet ditt på den måten du gjør. Vet hvor vanskelig jeg selv har for å innrømme mine svakheter.

Dette kan jo resultere i at dere får det enda bedre enn før! Jeg håper alt ordner seg for dere!

Stor klem fra Aasalill! =)
Beth❤️18. august 2004
Hei Hanne!
Så flott å ''høre'' at det går bedre med dere! Om dere ikke forhaster dere så går nok dette riktig vei skal du se.

Tenk og kunne date mannen sin, akkurat slik som når dere var nyforelsket, men ha en god del mere erfaring enn det dere hadde da!

Ønsker der tillykke med en romantisk høst, sørg for å få litt tid alene i sammen!!

Onsdagsklem fra Elisabeth
maiken❤️18. august 2004
Heisan! Jeg har tenkt mye på deg i det siste og hva du har slitt med, og da er det så godt å lese gladinnlegget ditt! Jeg synes du virkelig er ei reflektert og oppegående jente! Det er ikke så mange som klarer å skrive ned så mye som du har gjort for oss alle sammen! For deg virker det nesten som en terapi hvor du kan få innspill.
Jeg ønsker deg tusen lykkeønskninger og håper dere får det kjempefint sammen! Lykke til og stå på! Finn frem smilet og vær glad!

Kjempeklem fra May
olivia❤️18. august 2004

Er veldig glad på dine vegne. Det er helt klart at det er kjærlighet mellom dere og det er det virkelig verdt å kjempe for.

Tydelig at du stråler om dagen.
Klem Olivia
berta18. august 2004
ÅH! så godt å høre at dere fikk snakket ut og at ting går riktig vei igjen!

blir resten litt rørt jeg... :o)
-Tjorven-18. august 2004
Jeg ble så uendelig uendelig glad for å lese disse ordene dine i dag.
Dere går HELT riktig vei.
Sakte, og helt på nytt.

Nyt nyforelskelsen på nytt.
Nyt livet.
Nyt hverandre!
Phoenix❤️18. august 2004
Hei!

Må bare si at jeg blei kjempeglad da jeg leste innlegget ditt. Helt utrolig bra at dere prøver på nytt igjen! Bedre kunne det ikke gått, og jeg er kjmepglad på dine vegne. Håper virkelig det ordner seg for dere, men det må nok mye jobbing til. Men om dere kan få det bra igjen, så er alt verdt det. Masse lykke til!

Klem Phoenix.
toto😃18. august 2004
Heisan,

Ser litt lysere ut da, kanskje det hjelper enda mer med familierådgiving, da får man jo hjelp til å prate om ting og se saken fra flere sider. Lykke til, skal følge med!

klem fra toto
mal❤️19. august 2004
Heihei :) Tusen takk for kommentarene fra deg.
Jeg har ikke vært så veldig flink å svare den siste uken, men har liksom gjort noe hele tiden. Så fantastisk flott at dere skal prøve igjen, jeg ble kjempeglad da jeg leste det! Også at han elsker deg, åh.. jeg kan ikke forestille meg hvor godt det må ha vært. Og uansett om det kanskje ikke ordner seg, så vet du iallefall at følelsene dere i mellom er sånn som de skal være!! :)

Ja, jeg liker fotball! ;) Men jeg vet hva du mener med at det blir kjedelig å se på en kamp når det skjer så mye, for jeg kan ikke sitte å se en kamp hvor hvem som vinner eller taper ikke har noen betydning. Jeg fikk meg liksom et lag i 12-års alderen, og har fulgt det siden da :)

Som du skrev, ja, vi har mer å vinne enn vi har å tape på dette. Vi har bodd fra hverandre før, og vi klarer oss helt fint. Det som er vanskelig er jo å savne hverandre, men det kommer ikke til å ha noe skade på selve forholdet vårt.. Og det at jeg ikke trives her har jo ingenting med kjæresten min nei :) Problemet er jo at jeg bekymrer meg for penger og det er nesten ingen jenter som går her på skolen.. og da får jeg jo ingen venniner her! Pluss at skolen er fra syv til halv fire, og når han kommer hjem er han jo sliten og vil gjøre ting som han liker, sånn som å sitte ved pc-en. Faktisk så var det hans ide om at jeg skulle dra å jobbe, for han tenkte at det hadde vært best for meg. Etter at jeg tenkte litt på det, så skjønte jeg at det hadde faktisk vært det! Og ja, jeg kan slutte å jobbe for å komme til han om jeg ikke klarer det. Så jeg har jo hele tiden den friheten.. har stor tro på at det skal gå bra!

Over til deg: jeg er utrolig glad for at han ser forandringen din, det vil nok gå bra med dere to også.. :))

Ha en strålende torsdag!! Mange klemmer fra Malin
3barnsmamma19. august 2004
Hei igjen,

Bare kjapt innom for å føye meg til rekken av overbegeistrede tilskuere til din gjenforening med mannen din.
Ok, veit at dere ikke har alt helt i boks enda, men det mest positive er jo at dere vil gi forholdet en sjanse.
Superpositivt, og veldig gledelig.
Små ,forsiktige skritt er muligens oppskriften tror jeg.
Da får man tid til å bli ordentlig kjent, kjenne litt på hva man føler underveis, og dessuten veldig voksent av mannen din å ikke flytte inn sånn med en gang.
Da har man mulighet til å trekke seg tilbake innimellom for å gjøre opp status med egne tanker og følelser rundt hverandre.
På den måten kan man være sikker på at den dagen man først velger å bo sammen igjen, så har man lært masse om hverandre underveis og man trenger ikke frykte for forholdet på samme måte.
Jeg har stor tro på deg.
Ønsker deg dessuten alt det beste.
Men nå må jeg tilbake til dansinga- mannen min er bortreist et par dager, så det er temmelig hektisk her.
Savner ham masse, og det er en god følelse tross alt.
Gleder meg til kveldstelefonen hans- han ringer alltid før jeg legger meg for å høre hvordan vi overlever her hjemme uten han.:-)
Snakkes mer siden.
Mange positive affirmasjoner kommer din vei her fra meg!
^******************************************

Klem fra
3barnsmamma
gutt28😃19. august 2004
Hei!
Så fint at det kansje ordner seg mellom dere. Får håpe det går bra da. Du har jo vært veldig flink med deg selv så dette går nok veien! Stå på.
jennika19. august 2004
Hei!Er jeg er joganske ny her, men tok meg tid til å lese din dagbok. Da fikk jeg jo med meg alt du slitet med. Jeg må si at du beundrer meg.Du virker så positiv og står på. Det hade ikke vært meg. Håper alt ordner seg.
camilla20. august 2004
Hei og hopp!
Jeg fikk gåshud og ble nesten litt på gråten over å lese at dere har fått ryddet opp i tanker og følelser, og ikke minst at han har insett at han fremdeles elsker deg! Sukk! Det er godt å vite at det er mulig å jobbe seg igjennom en krise, selv om det ser svært dystert ut i begynnelsen. Om det allikevel ikke skulle bli slik at dere blir sammen igjen, så har dere i hvertfall ikke gitt opp uten å ha prøvd!
Misspiggy❤️20. august 2004
Heia vennen!
Sikker på at du oppga rett e-mailadresse? jeg sendte nemlig en LANG og utfyllende mail til deg!

Ang deg og mannen din så er det jo superherlig:) Må innrømme jeg har vært litt kritisk til at du fikk unger og fant "den rette" så tidlig, for det er mange som gjør det og angrer flere år siden fordi de egentlig ikke elsket hverandre.
Men jeg trur deg når du sier du elsker han, og jeg trur han elsker deg og. var så moro å lese historien om hvordan du fant han!

du virker som ei ufattelig herlig og reflektert jente! du gir så mye av deg selv i dagbøkene dine, jeg leser de BESTANDIG! du har et klart talent innenfor skriving, og det å få ord på følelsene. Jeg pleide å skrive slike dagbøker selv her, før, da det skjedde mye, men har mista litt motivasjonen på slankere.com, for det forsvant en del "stambrukere" jeg hadde prata med ei go stund!

uansett, du er en ufatteli berikende person her på slankere, og det er jeg sikker på at du er for de i livet ditt og.
Gi meg mailen din på nytt da, så kan vi bli litt bedre kjent der?
Jeg kjenner jo mennesker nå som vet min identitet her inne, og det gjør at jeg kanskje holder litt igjen og!

KLEM!
Bilde
boggi😊20. august 2004
Hipp hurra for deg.

Fikk den berømmelige klumpen i halsen da jeg leste innlegget ditt i dag.. Fy søren du er jammen meg tøff - du viser oss andre bl.a at det hjelper å ikke gi opp..

lykke til videre..

boggi
Lilla😄20. august 2004
Hei du;-)

så fint at du og mannen din endelig har fått snakket sammen,og at han fortsatt er glad i deg.det var en flott nyhet å få idag;-)
Ha en toppers helg..kos deg sammen med mannen i ditt liv;-)

klem fra Lilla:-)

som nettopp har fått vite at jeg fikk jobben jeg søkte på..en liten vaskejobb;-)..hehe.......
Slankekongen😄20. august 2004
Å ja klart jeg kan lage en rett til deg & mannen din....
Skal det være 3 retter??
Skal det være exsklusift å litt dyrt?
Skal dere ha vin til?? Jeg har god erfaring i bransjen
Kan jeg få bruke alle tilgjengelig inngredienser?
Som potet,sukker,sjokolade ol?

Jeg ønsker at det skal årne seg for deg å mannen din så jeg kan komme med noen gode tips??
Kan ta det over mail om du ikke vil dele det med alle her.

Ps: Har du årnet barnevakt for dagen???
Bilde
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
stine❤️13. september 2004
God morgen, Mee! Velkommen til en ny og frisk start :-) Det er ingen som kan forlange at du gjør mer enn ditt beste.. Sånn er det bare. Sikkert lurt å få barnefaren til å ta seg litt av barna et par ettermiddager også, du må jo få tid til å komme deg på beina igjen du også. Jeg håper du får forlenget sykemeldingen din, høres ut som om du trenger det..

Lykke til videre!

Klem fra Stine.
sylfiden😀13. september 2004
Hei Mee! Godt at du har kvitta deg med "Feita", negative assosiasjoner er det siste du trenger! Mitt nick er valgt med et håp og en god porsjon sjølironi...

Fint at du skal be pappaen til guttene dine om litt avlasting! Og husk at det faktisk er hans barn også og at det skulle bare mangle, når han bor så nært sine egne unger, at han tilbringer mer tid med guttene!

Synes du legger lista veldig høyt når det gjelder mat og trening, blir ikke fallhøyden veldig stor da hvis du en dag eller to ikke skulle klare å gjennomføre? Kan det ikke være lurt å stille litt lavere krav til deg selv og så heller ta det som en ekstra bonus hvis du orker mer?

Lykke til med "nytt" liv, vi er mange som tenker på deg!
Iris☹️13. september 2004
Ikke greit dette her Mee ( fint med nytt nick :))
Vil bare si: det er jo mange som har helt delt fordeling på barna sånn før skolealder. Anna hver uke hos mamma og pappa.Ikke noen dum tanke for dere det da, dersom han bor så nærme og barna har hverandre i det daglige også. Barn er utrolig tilpassningsdyktige og hadde nok bare hatt godt av det også å være sammen med faren sin litt mer enn det det er nå. Er ingen grunn til å ikke gjøre det kanskje? Så kan du den uka du har "fri" bruke tid på deg selv, hente deg inn, trene og gjøre husting, mens den du har barna kan du være verdens beste mamma med masse tid til barna. Om du ikke vil det fast så for en overgangsperiode er jo det mulig og kan være utrolig godt. Ingen mor vil selvfølgelig sende bort barna sine, men det er jo pappa''n da :)

Tror også som nevnt over her at du kanskje legger lista litt høyt når det gjelder trening.. Bedre å få til det du får til og heller ta deg noen lange gåturer hjemme.
Hørtes pesete ut å komme seg dit og i tillegg ha med begge barna syns jeg og det spørs om det også er med på å slite deg litt ut. Tanken på at nå må jeg komme meg til senteret.... Ikke for å blande meg inn i opplegget ditt og syns du det er ok og klarer det så er jo det fint.

Legg til side det du ikke må og tenk igjennom akkurat hva du må. Gjør det først og se hva du orker. Og du er ingen dårlig mor eller husmor dersom det skulle finnes en liten hybelkanin i et hjørne, om klesvaska topper seg litt eller sengene ikke blir skiftet på helt etter planen. Husk det da!

Ønsker deg en fin dag og håper du har fått kommet deg til legen. :)
Lilla😄13. september 2004
Hei Mee;-)
Så fint at du har fått bytta nick da..mye bedre å skrive hei mee,enn hei feita;-)..hehe;-)

Jepp nå er det pån igjen med havrelefse og vann igjen(ler)ikke så ille da..men skal nå være forsiktig.
Hadde det hyggelig i bryllupet og koste meg masse!!!!!!!;-)

Fint å høre at det går bra med deg.Har ikke fått lest innlegget ditt på "feitasiden"enda men skal gjøre det snart.
Skjønner godt at du er litt sliten nå jenta,du har jo hatt sååååååå mye å gjøre i den siste tiden så ikke så rart det da!!!

ta vare på deg selv..og lykke til med vektnedgangen denne uken;-)

klemmer fra Lilla;-)
emabully👻13. september 2004
Jammen på tide at du fikk deg nytt nick! Du som har vært så flink! og ikke er du feit lenger heller. Hehe.

Ja, uka har ikke vært helt bra nei. men ny frisk i dag altså, selvom det er barndåp til Søndag med koldtbord og mere kaker. *ler* Det er så mye enklere å slanke seg når man er single og i travel jobb, enn når man har samboer og barn. Og i PERMISJON. Hehe.

Huff, du høres sliten ut vennen. Jeg håper du kan fikse en dag ekstra barnefri så du får sovet ut litt.

Masse kos fra meg.
Iris13. september 2004
Helt klart at det er på tide med en prat da ja. Ta mot til deg og ring han.
Virker kanskje som du ikke har hatt verdens mest forståelsesfulle mann egentlig. Ikke tok han signalene om spiseforstyrrelser på alvor, og ikke at du var sliten med minste barnet.. Hva gjorde han i den perioden da? Ellers så bare fortrengte han det og ville ikke prate om det. Slitsomt.

Så lenge trening er så positivt for det så gjør det! Var redd du satt littmye press på deg selv bare... Dra å tren du og prioriter det fremfor mye husjobbing. :)

Roxy❤️13. september 2004
Hei og takk for kommentar,
jeg har en enorm mage ser u,er slank ellers men så er det denne magen da,da må en spise mindre å trene .....

Så bmi har ikke alt å si nei,men det vet du jo...

Lykke til videre
firkløveren😌13. september 2004
Hei Mee!!
Ååå! Er så herlig å se et annet kallenavn enn "feita"! :D Håper du trives med ditt nye nick, jeg elsker det i hvertfall!:)

Klem, Firkløveren
Eirylin14. september 2004
Hei Hanne...

Du vet du hva, den der eksen din burde bodd et kvarter unna meg, jeg skulle fan ha vist han hva man gjoer med late fedre!!! Grrrr.... blir saa forbanna for at ingen stiller opp aa hjelper deg, og at den der dusten av en eks du har ikke kan faa ut fingern aa ta seg av ungene sine...ser han ikke at du er sliten, skjoenner han d ikke?? Maa man komme aa skrike d i tryne paa han foer han skjoenner at han maa ta i ett tak?? Er d saa vanskelig aa skulle melde seg frivillig til aa ta seg av sine egne barn!! For en dust!!

Sorry...jeg blir bare saa utrolig forbanna...han burde trygla om aa faa ha unga oftere, og han burde tatt seg av de naar han ser at du er sliten....jeg skulle fan meg oenske jeg bodde ett kvarter unna han....

(Tror forresten mensen er like rundt hjoernet, og da blir jeg alltid ekstra hissig...PMS vettu...saa kommer inn aa skriver en dag jeg ikke er saa sint, naa klarer jeg ikke konsentere meg engang.....grrrrr!!!!)

Ring eksen din og be han komme aa hente unga, si du trenger aa hvile, be han aa faa barnevakt til dem om han ikke kan ta seg av de...Kjaeresten min har to barn med eksen sin, og han tar seg av de saa ofte han kan, selv om han studerte fulltid og jobba to jobber, klarte han aa treffe de 4-5 ganger i uka...

(Der kom sinte-Eirylin fram igjen....)

Er forresten kjempeglad for at du bestemte deg for aa skifte nick...er en bra start i alle fall...

Jeg oensker deg lykke til videre og snakk med eksen din du...ellers skal jeg komme aa riste han litt!!!

Klems
Anki❤️14. september 2004
Men jeg fikk jo det allikevel! Kommentar.... Tusen takk!
Jeg er så sliten, men det vet jo du alt om! Ville bare registrere vekt i går, istedenfor å la det være og kanskje droppe helt ut, hadde ikke noe overskudd til å skrive noe.
Prøver å samle litt overskudd til å trene litt, for jeg vet jo at jeg får mer overskudd hvis jeg trener. I dag er første dagen på to uker som jeg jobber hjemme igjen på dagen så nå skal jeg prøve å komme meg ned i kjelleren for å sykle litt. Blir kanskje bare 15 min. i dag, men det er jo bedre enn ingenting. Deretter må jeg nok bare sette meg og jobbe igjen. Skal prøve å ikke jobbe på kveldene denne uka, det er nok av ting som skjer på kveldstid allikevel.

Selv om jeg ikke har vært så flink i det siste til å gi deg kommentarer, så følger jeg med! Jeg er sikker på at du er verdens beste Mamma for guttene dine! Mange av oss er alt for redd for å be om hjelp, men gjør det! Ta imot hjelp der du kan! Og husk at du MÅ ta hensyn til deg selv! Har forstått det sånn at ungene skal være hos Pappa til helga, kanskje du kan greie å sove ut litt da? Hvis du har problemer med å sove, anbefaler jeg deg å prøve Valerina. Da trenger du jo ikke å være redd for at du ikke skal våkne av ungene heller når de ikke er hjemme.
Jeg ønsker deg alt godt! Dette klarer du! Men, du trenger ikke å klare det alene! Vær ærlig mot dine nærmeste og forklar hvordan du har det og be om hjelp! Lykke til i morgen hos legen også. Øs ut alt og be om hjelp. Du har ingenting å skjemmes for!

Varme tanker fra Anki.
Elizabeth😌14. september 2004
Hei!


Det å stange hodet i veggen, veit jeg ganske mye om. Men med humor og stå-på-vilje sliter vi oss gjennom. Og energien henter vi fra treninga.

Takk for kommentar i dagboka mi. Jeg har snakka med skolen og fått vite at et av problemene faktisk er en lærer som skolen sliter med. Samtidig som dattera mi tøffer seg litt og er "kjekk og grei". Så hu må nok jekke seg litt ned. Imidlertid ser det ut til å gå faglig bra, og da er det jo dumt å kutte ut. Vi får se hva vi gjør, til sjuende og sist er det hu som må ta avgjørelsen.

Når det gjelder meg sjøl og ernæring, så er det kroppen som styrer dette. Jeg trener såpass mye at jeg merker dette også på smaksorganene - får mindre lyst på kaker, fett og søtt. Og jeg vil først og framst spise noe jeg liker. Merker etterhvert at det smaker bedre med fisk og grønnsaker etc. Så dette ser ut som det kommer av seg sjøl. Så på bilder av meg sjøl før sommeren. Tynn og fin, men altså 97 kg! Så kommer man ennå noen kilo under dette, skal jeg være fornøyd.

Godt å leve? Ja, det er det! Men noen ganger vondt også, så her er det bare å ruste seg opp og trene i vei til vi møter neste vegg! Så braser vi rett igjennom den....

Ha en fortsatt god dag!

Klem fra Elisabeth
Askepott14. september 2004
Hei!
Ser du ikke har det lett for tiden.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.
Hvor gamle er barna dine?

Askepott
Askepott14. september 2004
Hei igjen!
Akk ja, jeg husker hvordan det var da barna var i dines alder. Mine er 2, 4 og 6 nå. Det kan være rimelig hektisk til tider det også.
firkløveren😄14. september 2004
Tusen takk for kommentaren! Du fikk meg til å bli glad igjen!:) Du har vel rett i at gutter ikke tenker likt som oss jenter!
Deilig å høre fra noen med litt mer livserfaring enn meg! Dette er første seriøse forholdet jeg er i, så vil kalle meg selv gangske grønn på det området!;)

Klem, Firkløveren
3barnsmamma14. september 2004
Kjære Mee,
Jeg leste siste innlegg under det andre nicet ditt, og nå dette.
........
Vet ikke helt hvor jeg skal starte.
Kjefte skal jeg ikke, men anmode deg om å begynne med det enkleste- proteiner.
1.Du trenger jo ikke slanke deg mer, men det er ikke min sak å bestemme.Derfor -proteiner er uansett bra.
Da har du en metthetsfølelse som varer lengre.Prøv noe så enkelt som kylling,tøm noen tunfiskbokser i pastaen,eller spis egg,-ikke gjør det for komplisert.Glem nye oppskrifter i den tilstanden du er i nå- bare sørg for å få i deg nok mat til å drive kroppen, ikke tappe den.
Proteiner altså- punkt en.
2. Avlastning.
Drit i om mannen din blir sur eller insinuerende(dårlig mor og de greiene)
Du må ha hjelp, Mee.
Jeg vet du gjør ditt beste, men ikke for degselv vennen.
Dette kommer til å tære på deg på en måte som vil gjøre at alt raser til slutt.
Du må få igjen styrken din fysisk- ergo må du spise,
og du må få noen rolige timer for degselv.
Hvis mannen vil barnas beste, stiller han opp.
Barn trenger to foreldre, og da helst ett par som fungerer- om ikke sammen , så i alle fall hver for seg.
Selv om du vil tro det, så fungerer du ikke nå.
Du er sikkert er flott mamma-det tviler jeg ikke et sekund på, men nå har du drevet degselv for langt.
Du er iferd med å gå på tomgang.
Sykemelding er et absolutt must, også får mannen din ta barna til du er ovenpå igjen.
Da skal du glemme alle slankeplaner og hasardiøse treningsøkter.
Det får vente.
Nå må du først og fremst stable deg opp på beina.
Få overskudd igjen.
Jeg vet du er av typen som biter tenna sammen, og innbiller deg gjennom ulike mantraer at alt er ok, men det er det IKKE.
Sånn kan det ikke fortsette ,Mee.
Du kommer til å gå under- psykisk så vel som fysisk.
Det er en tid for alt, og i den sorgprosessen du er i nå- for det er det faktisk, så må du holde et kalrt fokus på degselv og eget velvære.
Du har to barn, og jeg vet alt om å være aleneforelder.
Jeg er heller ikke av typen som renner ned dørene hos folk for å be om hjelp eller sympati.
Men vi snakker ikke om "folk" her- vi snakker om at mannen din må ta ansvar.
Han kan ikke bare snu ryggen til å late som om dere ikke har eksistert.
Nå trenger du hjelp, og som far til felles barn, må han på banen.
Du må gjerne gi meg telefonnummeret hans, så skal jeg forklare i detalj hva det er han skal gjøre for deg.
Slutt å lage unnskyldninger på hans vegne.
Ikke lat som om du er på topp av ting, når du er i ferd med å synke.
Vær ærlig.
Si det som det er.
Du trenger hjelp.
Du må ha søvn, du må ha tid til mat- ordentlig mat, og du må ha avlastning.
Uavhengig av hvor søte barn man har, må primærbehovene dekkes.
Ingen forventer at du skal klare alt alene.
Ok, det er sikkert nok av de som kan fortelle suksesshistorier om hvordan de ha 10 barn alene, karriere,varter opp til store middager for en stor vennekrets, følger opp sin syke mor på pleiehjem, trener 5 dager i uken og holder seg i psykisk god form ved å starte dagen med en halvtimes yoga.
Vi vet alle at de egentlig ikke eksisterer, vi liker bare å huske på dem når vi prøver å leke supermammaer selv.
At noen alltid er flinkere, takler mer, orker mer, har mer overskudd etc etc.
Glem det.
Fokuser på deg og ditt, og på å komme videre.
Gjør noen grep.
Be om hjelp.
Når du er ovenpå igjen, skal du få leke superwoman så mye du orker for meg.
Men altså -ikke nå.
Jeg bryr meg veldig om deg.
Jeg blir så glad for dine innlegg i dagboka mi, og jeg ønsker deg alltid alt godt.
Fordi jeg mener du er en flott jente.
Men nå sliter du, og det liker jeg ikke.
Jeg vet at du sikkert har gode øyeblikk innimellom, og at du helst vil klare alt selv.
Men la flink-pike syndromet hvile litt nå.
Du er flink NOK.
Du trenger ikke fikse alt.
Vær snill og oppdater med et innlegg om noen dager, med alle de grep du har tatt for å få hjelp, avlastning, søvn, og overskudd.
Da blir jeg glad i hele meg.

Og takk for hilsen i dagboka mi.
Det varmer.

Stor , litt bekymret klem fra
3barnsmamma
msSilverstone❤️14. september 2004
hei på deg:) tusen takk for varmende ord:) ser ikke ut som om livet er helt enkelt for deg om dagen. jeg kan vel egentlig ikke uttale meg om ting som skjer med deg.. for jeg har jo aldri vært i den situasjonen. men det som slår meg når jeg leser det du skriver er at du er sterk.. du vil nok klare deg uansett hva som går i mot deg føler jeg:) what doesn`t kill you only makes you stronger vettu.. selv om det er utrolig vanskelig å se for seg det nå.. Du er nok en bra mor.. du er fortsatt veldig ung og har mye å lære.. hmm. egentlig merkelig å lese om livet ditt. vi er jo nesten like gamle men fortsatt på utrolig forskjellige plan i livet.. skikkelig merkelig er det. du er jo tusen ganger så voksen som jeg er. men uansett.. all ære til deg som gjør en så fantastisk bra jobb i livet!
sarah😃15. september 2004
Hei!
Takk for kommentar i dagboka mi.
Jeg har mine tvil om at at det går an å bli slank uten å være litt sulten til stadighet. Joda, jeg vet at noen klarer det. Noen kan jo gå ned 2o kg. ved bare å kutte ut cola og snop!! Da er det altså cola og snop som er årsaken til deres overvekt. Men jeg drikker ALDRI brus (bare vann og litt skummet melk)...spiser også svært lite snop (selv om jeg spiser for mye is om sommeren da....). Har ikke brukt saus på middagen siden jeg var 14...fordi jeg ikke liker det.
Hva jeg blir tjukk av...? Ja, noen ganger lurer jeg også på det...Jeg tror jeg blir tjukk av å spise litt for mye av vanlig mat. 3-4 brødskiver til kveldsmaten gjør at jeg ikke går ned i vekt osv...
Jeg tror heller ikke på at man skal direkte sulte seg. Men slutte å spise litt før man er mett. Iallefall føler jeg at jet må det...hvis ikke så spiser meg 3-4 skiver....og går ikke ned :-(
Ideen med å spise ofte tror jeg på. Og det følger jeg stort sett. Det holder forbrenningen oppe.
Jeg tror også det er slik at mennesker har ulik forbrenning fra naturens side. En ekspert sa da også: Alle kan bli slanke, men for noen mennesker krever det en mye større innsats!! Det forklarer jo at noen kan gå ned masse ved bare å kutte ut brus og snop....og ellers spise rikelig. Synes det er urettferdig!
Jeg er storfornøyd om jeg bare kan få kose meg med noen ekstra brødsskiver (med magert pålegg)...+ litt (en del) is om sommeren :-) Og det kan jeg jo selvsagt gjøre...men da blir jeg ikke slank!! Æsj og æsj...
Nei, nå skal jeg fokusere positivt!!!
Lykke til meg deg og meg :-)
Klem fra Sarah

Jenta33😉15. september 2004
Hei på deg Mee!!!

Takk for kjempekoselig hilsen i dagboka mi, det varmer at noen "giddder" å skrive en hilsen og backe en opp!!!
Jeg ønsker deg alt godt, og håper alt ordner seg tilslutt for deg!!!
Alt ordner seg for snille jenter vet du ;o)


Masse lykkeønskninger og klemmer fra Jenta33
ulvinne15. september 2004
takk for hilsen.
har en rød dagbok(bridget jones...he,he) som æ skriver opp alt æ spiser i.vet ka som e problemet mitt.e alt for gla i mat og da spesielt varm middagsmat.kan spise flere middager om dagen.også e æ så sinsyk gla i is.ellers så klarer æ og holde mæ borte fra all slaks godter.så æ har en del å jobbe med......
sarah😈15. september 2004
Jeg måtte bare dele dette med deg...
Nå har jeg kveld etter kveld sett den siste Cubus-reklamen rulle over skjermen. 4 syltynne (sikkert anorektiske) jenter kommer spaserende i mot oss...i ført gensere som du får kjøpt hos Cubus. Jeg vil med dette fraråde ALLE HER mot å kjøpe noe som helst hos Cubus kommende uke(r)....fordi jeg (og kanskje flere her) blir rasenede over at reklame, spesielt på tv. viser oss alle disse syke kvinnekroppene!!
La oss for Guds skyld ( og for vår egen ) få se normale, friske og sunne jenter og kvinner som viser klær som de fleste av oss kan bruke.
GRRRRRR.....måtte bare få dette ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
toto😃5. oktober 2004
Hei Mee,

Blir helt matt når jeg leser dagboken din, ens egne problemer blir jo mikroskopiske i forhold til dine. Er ikke noe flink til å gi råd på dine problemer, men håper inderlig ikke at du tar eksen din tilbake!! Det er synd at du er bundet til ham gjennom sønnene deres. Du må selvfølgelig tenke på de og at de får mat og andre ting som koster penger, han er som du sier en stor egoist som ikke skjønner det. Håper du ikke gir ham et rødt øre! Har helt vondt av deg....
Følger med på innleggene dine, håper det snur snart og at du innser at du vil få det bedre uten ham...

klem fra toto
aline5. oktober 2004
det er helt utrolig at han kan komme å be deg om penger!! jeg får skikkelig lyst til å riste han, slå til han evt gi han et skikkelig ballespark!!!!! ( oi, er ikke så voldelig av meg, egentlig...)

håper du klarer å fortelle ham det du skrev! at du faktisk ikke har råd til å gi han penger!! og at han må ordne forsikringen!!! han fortjener ikke hjelp av deg!

klem Aline
camilla🙁5. oktober 2004
Herregud, for en dust! Du sitter igjen med det økonomiske ansvaret for barna, og så skal du liksom i tillegg forsørge ham også?!? Nei, vet du hva! Har han ikke en jobb? Det går da ikke an for en voksen mann å kreve penger på den måten! Det er helt tydelig at han er vant til å manipulere deg og få viljen sin, den lille talen om at du kommer til å drepe ham osv, tyder på det. Han sliter, sier han. Ja, men så gjør noe med det da, mann! Ikke skaffe penger over natten... To måneder inneholder ganske mange "netter"!!

Om jeg ble litt provosert av å lese innlegget ditt i dag? Neeeeeiiii, da..... :) Vær sterk, Mee. Stå imot ham. Hva skal han gjøre hvis du ikke gir ham penger? Bli voksen, kanskje..? Og grip tak i det mennesket som viser deg forståelse og kjærlighet, og som har tid til å lytte til deg. Drit i de som sier de trenger deg. Du trenger ikke dem akkurat nå, du trenger ikke enda fler som er avhengige av deg og som suger overskudd og energi ut av deg. Nå trenger du noen som kan GI DEG NOE!

Dette er en tøff periode som om en stund kommer til å bli fortid. Men det er hva du gjør nå som avgjør hva du står igjen med, hvor sterk du kommer til å være når alt er over, og i hvilken grad du fortsatt kommer til å måtte forsørge eksen din... Skal han komme til deg og låne penger når han skal kjøpe smykker til sin fremtidige nye kone...? (Var det litt slemt sagt...?) Bit tennene sammen og se fremover. Du har en stor heiagjeng her på Slankere!
Iris5. oktober 2004
Hva er dette for noe tull da? Han må jo være helt teit.
Så det skal funke sånn..... Du har ansvaret for ungene, betaler regninger også for han som henger igjen fra han bodde det uten å få bidrag, du skal stå til ansvar for forsikringa hans på bilen der du har brukt dine sparepenger for at han skal få lappen og kjøpe bil og så om han kræsjer går alt utover deg og i tillegg skal han ha penger av deg til mat! Du hører vel selv at dette er helt på jordet??

"vi skulle hjelpe hverandre i begynnelsen!", men hva for en hjelp har du fått av han da?

Hvis du har 1500,- igjen for resten av mnd til mat så bør du ha alt selv. Og si det. Hva har du igjen for å være snill mot han da?

Han har jobb, tjener sine egen penger og at han ikke kan styre de og disponere de til neste lønning er ikke ditt problem mer og han må jo bære løre seg det selv. Gir du han penger nå så vil han komme igjen neste mnd og neste mnd. Og han manipulerer deg og presser deg på samvittigheta de. Men hva skal du ha dårlig samvittighet for? Han gikk, ikke du.

Dere har barn sammen og that''s it akkurat nå. Da får han gjøre som andre må i trange perioder. Ta kontakt med familien sin. HAn har bror og foreldre. Hvorfor skal han få penger av deg som du egentlig skal bruke på mat til barna deres? *lurer jeg på*

Får du barnebidrag av han? For det SKAL du ha, enten du vil eller ikke ;) tenk på barnas beste. Vil han ikke betale så er det bare å gå videre så blir det trekt rett av lønna hans før han får noe utbetalt.

Bilen. Dersom han ikke overfører den så selg den. Ja, det er sant. Har dere kjøpt den sammen og var den med i fordelinga?
Om den var det og alt er jevnt fordelt så kan du bare kontakte biltilsynet og si at dette ikke er din bil mer, få den begjært avskilta. Forsikringa kan du flytte over uten å flytte over bilen. Jeg har hatt bil i mitt navn og forsikring på pappa. Ikke samme adresse.

Du har vært for snill for lenge! Nå er det på tide å ta igjen med han. Vil du ha han tilbake? Se hva du har skrivd om han og tenk.... Det virker som du er på vei videre og kom deg over han.

Gjør deg ferdig med alt. Finn fordelin av barna. Ordne med barnebidrag, kontakt forsikringa og overfør den, ring og si DU FÅR IKKE PENGENE JEG SKAL BRUKE TIL MAT TIL BARNA VÅRE, da får han heller bare låner mer penger. Ikke ditt problem mer.Det må jo egentlig være godt å tenke på.

Jobb deg vider og med tiden kommer det en ny mann i bildet, en mann som virkelig fortjener deg.

Iris5. oktober 2004
Er det noen grunn til at han bare jobber 50%? Du må jo tenke på deg og barna dine. Få barnetrygd. Vil du ikke bruke den så sett den på konto til ungene. Skal love deg det kommer til å komme tider når de vil ha mer enn de krever nå :) lappen, skole, skolebøker (det er ihvertfall dyrt), turer i regi av skolen ( skal litt til å klare å betale det dersom du sitter med en inntekt da også). Da vil du ha penger til sånne ting til barna dine i fremtiden uten at det går utover din økonomi når den tiden kommer. Du er alt for dumsnill om du ikke gjør det og det vil kun straffe deg i lengden og henge i i flere år. Eksen din er uansett nødt for å lære seg å styre penger og få orden.

Ja, mener du kan få bilen avskilta ja. Kutt forsikring og lever inn skilter til biltilsynet. Da må omregistrering betales før det blir skilter på bilen igjen.''

Klart det blir mye minner sammen, men så må man nesten bare ta med seg de godt og så komme seg videre.

Bli sinna, tillat deg selv å bli det. Dra frem alle de stygge tankene du ikke trodde du hadde. De ligger der :)

Husk det er din eks som har ordna seg spillegjeld og det skal hverken du eller dine barn lide for. Putt samvittigheta til sede litt og sett hardt mot hardt.
Castro5. oktober 2004
Hei!

Helt enig med hva de andre skriver her. Sett barna dine i fokus. Eksen din skal du ikke hjelpe mer, han utnytter deg jo maksimalt, og du lar ham gjøre det også!!

Stå på vennen!
lone❤️5. oktober 2004
Heihei!
Jeg bare henger meg på det Iris har skrevet, sett hardt mot hardt! Det er tungt nå, men det vil bli tyngre om du fortsetter å forsørge han. Det skal jo ikke gå utover barna at han har forlatt deg! Sett barna i fokus, krev bilen avskiltet, ikke gi han noe penger! Det er _ikke_ din feil at han sløser bort penger og har spillegjeld, det skal _ikke_ gå utover deg eller barna! Og hvertfall ikke så lenge han valgte selv å pakke snippsekken og dra! Og krev barnebidrag, det har ingenting med å være selvstendig å gjøre! Han betaler for mat/klær/etc til sine egne barn siden han ikke kommer til å være der hver dag. Og vil du ikke bruke de nå så sett de inn på en konto som Iris sier, bruk de når barna blir eldre og du har *masse* ekstrautgifter til skolebøker, utflukter, fritidsaktiviteter.... Dette er jo penger som eksmannen din ville ha (skulle ha i hvertfall) brukt på ungene deres dersom dere var sammen, bare rett og rimelig at han betaler sin del!

Vet det er lettere sagt enn gjort å være så tøff, men du skylder dine barn det! Dersom du kun har 1500 kr igjen til mat/utgifter denne måneden så kan du da ikke gi eksen din noe! Han overlever, han har da en bror/kompiser han kan låne av! oki! Prøv å vær sterk!

Lykke til!!

Stor klem fra Lone
rødenemi5. oktober 2004
Hei hei Mee.. stakkals lita da for et styr det er hos deg!!
OG han eksen din burde vært hengt opp etter jakkekragen og gitt noen alvorsord!!

Hør her.. om bilen er reg. på deg og forsikringa er på deg så avskilter du bilen og ringer til forsikringa sånn de kan ta den ut. Da får du tilbakebetalt det som evt er betalt inn for mye på den, samt at han ikke får brukt bilen. Det er ingen vits i at bilen skal være registrert på deg når du ikke får brukt den! Det er heller ikke din jobb å betale for hans forsikring. Du må nå sørge for deg sjøl og barna. Ta kontakt med trygdekontoret (om du ikke allerede har gjort det) og få hjelp og informasjon derfra. Ta også kontakt med Familievernkontoret for evt å få mer hjelp der. IKKE betal NOE som helst til eksen din. Det er du og barna dine som kommer først - husk det!

Lykke til..

Klem fra Hilde :)
johanne5. oktober 2004
MEE du kan bare ikke gå i den fellen. En ting er at eksen din forsøker å utnytte deg, det er helt villt hvordan han oppfører seg. Men DU kan ikke la ham gjøre det. Det er for dumt. Og du virker ikke dum.

Han er voksen, da må man forventes å klare seg selv. Du har barn å ta vare på som trenger det du har.

Behold pengene dine. Kanseller forsikringen, selg bilen og sørg for at du får barnebidrag. Om ikke han betaler, gjør trygden det. Ta kontakt med trygdekontoret.

Hvis du vil ha hjelp med disse tingene, er det bare å si fra.

Klem J

sarah5. oktober 2004
Jo....du ER dum (unnskyld)...Din eks fortjener IKKE en eneste krone. Du har ikke noe ansvar overfor han....??????!!!!!! Han skal betale bidrag til ungene sine...hvis ikke skal du få forskudd av trygdekontoret. Og han vil opparbeide seg mer og mer og mer og mer bidragsgjeld!! Du skal også ha barnetrygd for et barn mer enn du har. Håper du har ordnet det!
Det barnet som du var gift med har du ikke noe ansvar for. Du må ALDRI gi han penger..hører du...? ALDRI!!!
At han i det hele tatt kommer for å be om det...det viser igrunnen det meste. Du har i flere år hatt ansvar for 3 barn...nå ha du bare 2 og det skal du være veldig glad for!!
emabully💔5. oktober 2004
Du må bite tenna sammen og lukke døra i trynet hans når han spør om penger. Ring forsikringe og kanseler den. Du kan ikke la han ødelegge din bonus dersom noe skjer. Han burde betale tilbake halve lappen ''din'' og ellers skylder du den mannen ingen ting jenta mi. Virkelig ikke. Hvor bor du forresten? Klem.
aannie❤️5. oktober 2004
F¨r nesten dårlig samv på dine venners vegne jeg! Skulle gjerne vært der og gitt deg to ører og hørt og hjulpet deg jeg:)
Fordi jeg synes du virker som en kjempejente med "baller"!Og på en måte ser jeg opp til deg! Alt du klarer og alt du vet og kommer til å klare med tiden!!:)Du klarer lixom å tenke fornuftig mitt oppi alt...

Nagående pengene-->Ikke gi ham noe! Du skylder ham ingenting!!Det er ikke ditt problem!!Du har betalt nok, og som du sier-sitter allerede m skjegget i postkassen...!Gir du ham mer, sitter du skjegget enda mer fast!!

Lærdom:Du vet ALDRI om det kommer til å vare evig..Og selvom en kan gjøre alt for den andre personen en elsker,så går det en grense!! Økonomi er noe som ødelegger og gjør så bitter at en aner det ikke før en står mitt oppi det og aldri skulle trodd det!!

Blir ikke bilen overført,så selg den, og betal regningen for forsikringen med pengene!!
Han høres ikke ut som en som du kan stole på lenger..Synn å si det, men sånn høres det iallefall ut her!!

Høres lurt ut å ha kontakt m svigermor:)Ta det du får gratis, og ikke lur på om du fortjener det-for de gjør du!!
Ens om har hatt det vondt, ser gjerne tegnene klarere på andre, når de har det vondt!!


Vaarme klemmer fra aannie:)
3barnsmamma❤️5. oktober 2004
Kjære Mee,

Tusen takk for koselig kommentar i dagboka mi.
Blir så glad når du er innom, og til og med kommer med så mye pent å si om meg og mine.
Jeg er klar over at jeg er meget priviligert både med hensyn til mann og barn.
Men det har jo ikke alltid vært sånn.
Jeg har også hatt noen tunge år, og kjenner meg veldig igjen i mye av de traumene du har, og det du sliter med for øyeblikket.
Jeg hadde nok likevel en mer voksen eks.
Det var jeg som tok initiativet til å bryte ut, men da jeg først gikk, var han en gentleman.
Virkelig.
Jeg beholdt huset, og betalte ham ut med en symbolsk sum.
Han fikk beholde bilen, jeg hadde likvel ikke lappen dengang.
Alt inventar fikk jeg beholde, og han har betalt bidrag fra dag en.
Jeg vet han også har slitt økonomisk, og tidvis har jeg vært irritert fordi bidraget noen ganger var forsinket, men alt i alt har han vært utrolig snill og pliktoppfyllende.
Det skal han ha.
Det viser vel bare at til tross for at vi ble sammen da jeg var veldig ung, så var ikke valget helt riv ruskende ille likevel.
Den dag i dag er vi venner.
Han kommer i alle voksenbursdagene jeg arrangerer for jentene våre, og er alltid invitert til 17.mai,og merkedager ellers.
Selv foreldremøte stiller han på.
Så han er en god mann- på bunnen.
Men da jeg gikk, var jeg så utslitt av hans krav ,hans forsøk på å gjøre meg til en jeg ikke var, til å gi meg skyldfølelse for at jeg ble lei ungene han hadde fint lite tid til dengang.
Jeg følte meg alene med alt, og det blir du fort både lei og sliten av.
Det tærer dessuten veldig på din egen selvfølelse.
Jeg følte at jeg var på vei ned i en hengemyr.
Jeg følte jeg kvaltes.
At når jeg så megselv i speilet, så var jeg uten kontur- fargeløs, kjedelig.
Og selv om det sikkert er mange uheldige synonymer som kan brukes om min person, så ka jeg si så mye at kjedelig- det er jeg ikke.
Men jeg følte meg sånn en periode før bruddet.
For meg var bruddet et vendepunkt.
For første gang bodde jeg for megsjøl- ok med jentene mine da, men likevel.
Det var så utrolig mye å lære- ikke minst av alle praktiske ting jeg så alt for lett lot mannen min ta seg av.
Etter ett år med mye økonomisk slit, og evig kamp mot klokka- rekke barnehagen, hente den andre på skolen, handle mat, lage middag, lese på senga osv- så følte jeg at når jeg gjorde opp status, så var jeg likevel et langt lykkeligere menneske enn som ensom i et forhold.
Et forhold som tappet meg for all indre kraft og tro på megselv.
Da jeg skulle opp og stå på egne ben igjen, kunne jeg begynne å definere megselv igjen.
Være den jeg ville være,
hente fram de sidene av megselv jeg likte.
Men du vet- i det kaoset det er å være alenemamma, så går det ikke alltid like greit som man vil.
Jeg kjeftet mye på ungene, hadde lite overskudd.
Var nok en del frustrert også, ikke minst seksuelt-
Jeg savnet til tider veldig det å ha sex, være nær et annet menneske, for når sant skal sies, så var sexen utrolig bra selv når alt annet raknet i forhold til eksen.
Jeg gjorde en del feil valg.
Mest fordi jeg følte meg ensom.
Etter halvannet år som alenemamma, kom en del behov til overflaten.
jeg var lei av å være supermamma som skulle fikse alt på egenhånd.
Jeg ønsket å bli pleid, elsket, beundret.
Så kom jeg utfor en skikkelig psykopat.
Han tok helt kontroll over livet mitt, og fordi jeg var så sulten på oppmerksomhet, så jeg faresignalene vel sent.
Det var en grusom tid.
Jeg skal ikke gå i detalj, men jeg anmeldte ham til slutt til politiet for en rekke forhold.
Det gjorde vist en rekke andre kvinner også, men det hele ble henlagt pga bevisets stilling.
Jeg leste et par år etter at hele affæren var slutt, at han var død.
Kom tilfeldigvis over dødsannonsen hans i avisen.
Han hadde vist dødd på en mistenkelig måte- han var jo ikke gammel.Tatt av dage høyst sannsynligvis- et sted i utlandet i alle fall.
Sikkert en som hadde betalt en gorilla for jobben.
Jeg smilte innvendig da jeg leste dødsannonsen.
The carma credit plan , tenkte jeg .
Du får som du fortjener- alt du gjør av godt eller vondt, kommer senere tilbake til degselv.
Han var et virkelig ondt menneske.
Det var som å stirre selve satan i øynene.
Men så fikk han likevel som fortjent.
Og det håper jeg at jeg gjorde også, for jeg traff mannen min.
Etter det har livet vært temmelig rosenrødt.
Vi er riktignok bare sammen på 5te året, men vi har det like godt som den første tida vi var sammen.
Så livet går opp og ned.
Det er viktig at man forsøker etter beste evne å leve i nuet.
Her og nå.
Ikke mase for mye med morgendagens stress.
Ikke grue seg for ting som kanskje kommer.
Men prøve å leve for dagen i dag.
Glede seg over de små ting.
Være takknemlig for det man tross alt har, og ikke deppe over alt man kunne ønsket man hadde.

Jeg har så utrolig mye undertøy- mye mer enn jeg trenger.
Hvis vi hadde samme cup , ville jeg gjerne sendt deg noen bh-er.
Jeg har dessuten masse truser jeg aldri har brukt.
Har kjøpt dem da jeg var gravid sist, og ikke kommet ned i matchvekt enda.
Jeg vet veldig godt at du vil være anonym, men jeg kan godt sende det til noen du stoler på- så kan de gi det videre til deg.
Det er jo for ille at en sikkert nydelig jente som deg, skal gå i fillete undertøy.
jeg har bh''er i cup C, som er det jeg bruker når jeg ikke ammer.
Trusene er i Large, men er ikke spesielt store.Jeg har dessutn noen i medium.
Bare si ifra.
Så får du jobbe deg gjennom dagene,Mee.
Bare vit at alt du klarer idag, skal komme deg tilgode senere i livet.
Det lønner seg faktisk å forsøke å være et bra menneske.
Det funka i alle fall for meg- jeg vet nemlig at mannen min må være gudegitt- selv om jeg ikke tror på Gud da akkurat.
Men i alle fall som en resultat av at gode gjerninger resulterer i gode tilbakebetalinger i livet.

Stå på!
Jeg synes du er et flott menneske.

Klem fra
3barnsmamma
Eirylin5. oktober 2004
Hei Hanne...

Jeg er saa glad for at jeg er her nede i Australia mange ganger, for hver gang jeg leser innleggene dine faar jeg bare lyst aa banke livskiten utav den der forbanna ussle eksen din!! DU FORTJENER MYE BEDRE!!! Tro meg. Han virker som en veldig veldig egoistisk, snikete, maktsyk, kontrollerende drittsekk. Beklager altsaa, men den fyren der gaar meg paa nervene...
Er kanskje paa tide du ogsaa skjoenner d. Vet jo at d ikke er saa lett aa bare innse hvor dust han egentlig er, og alle andre har nok skjoent d for lenge siden. Du har jo tross alt vaert forelsket i han og delt et liv med han som ingen andre enn du kjenner, men du kan ikke la dette styre deg naa lenger. Alle de tingene dere har delt sammen er jo over naa, og du fortjener saa alt for mye bedre enn d han noen gang kan tilby deg, maa ikke en psykolog og samlivsekspert til for aa skjoenne d. Haaper virkelig at du ogsaa kan innse d saa snart som mulig, han er jo bare ute etter aa saare deg. La han ha et forhold til barna, og kutt han ut oekonomisk og foelelsesmessig....d trenger du ikke. Penger kan han vel skaffe seg selv, skal vel ikke mer til enn at han fikser seg en jobb, og er han for lat for d, ja da faar han bare ligge der paa sofan med gjeld opp til oerene...D ER IKKE DITT PROBLEM, ikke la han lage d til ditt problem heller...
Bilen er hans, la han betale for den, dersom han er redd for aa ikke kunne overleve dersom du slutter aa gi han penger, vel fint for han, da skjoenner han vel til slutt at han maa jobbe for pengene sine akkurat som alle andre...
Jeg klarer bare ikke aa skjoenne hva d er som feiler den gutten der, han maa jo ha et veldig stort problem naar han faar til aa behandle deg paa den maaten, faa han vekk, kutt traadene...du trenger ikke han. D er jo helt klart at han trenger deg mer enn du behoever han...og d er jo helt klart at du lar deg utnytte av en person som ikke er deg verdig i d hele tatt. Tror ikke d er meningen at du skal varte opp paa han resten av livet, passe paa han som om han var et barn. Er han gammel nok til aa lage barn, saa er han gammel nok til aa ta seg av de ogsaa...Er han gammel nok til aa kjoere bil, saa er han gammel nok til aa finne seg en jobb og betale baade for bilen og barna. D er du som skal kreve penger av han, ikke omvendt.
Er paa tide du begynner aa ta vare paa deg selv Hanne, respektere deg selv mer. Dersom du ikke har nok respekt for deg selv til aa kunne si fra til drittsekker som d der, saa har ikke de respekt nok til aa slutte aa utnytte deg...
Eirylin6. oktober 2004
Jeg syntes du greier deg helt utmerket naa, paa tross av at du har d tungt, saa virker d som om du klarer aa fikse d meste. Du takler hverdagen veldig bra, du har hatt noen smaa knekk innimellom, men d er ikke annet enn man kan forvente. Du har all grunn til aa gi deg selv en god klapp paa skulderen, neste skritt blir aa kutte "strangen", overvinne de dumme foelelsene du har for han. Er sikker paa ay du greier d, bare gi deg selv litt tid, aa tillat deg selv aa vaere svak. Alle mennesker er svake innimellom, selv om de egentlig har sterke personligheter. Jeg er ogsaa svak innimellom, men da er d bare aa godta at slik er d, og kommer tilbake igjen sterkere og en erfaring rikere.

Jeg er ogsaa enig i d du sier om sjebne, er helt sikker paa at hver en ting som skjer har en grunn, d er jeg overbevist over. Jeg har stoett paa min dose av motganger og vanskeligheter gjennom aarene, har erfart masse vonde ting som andre paa min alder ofte slipper unna. Er mange ting jeg kan rive meg i haaret av og tenke "Hvorfor meg?", er mye som faar meg til aa knekke sammen som en deig paa gulvet, faar meg til aa skrike eller falle inn i en passiv tilvaerelse. Men naar jeg klarer aa ta meg sammen, og faa tilbake kontroll, pleier jeg alltid aa tenke gjennom saker og ting. Tenke gjennom d som har hendt meg, tenke gjennom foelelser og opplevelser, og vet du, noe som skremmer meg mer enn all den dritten jeg har vaert igjennom, er hvem hadde jeg vaert om d ikke hadde skjedd meg. For hver erfaring vi mottar, hver opplevelse vi har, hver ting som skjer oss, paa godt eller vondt, blir vi formet som menneske. Uten disse erfaringene ville man vaert formet annerledes, og hvem hadde man da vaert. Derfor er jeg overbevist paa at d som ikke dreper deg gjoer deg sterkere, og d som gjoer deg sterkere er verd aa oppleve...

Jeg vil takke deg for alle kommentarene jeg faar fra deg med jevne mellomrom. De gjoer meg veldig glad, og du faar meg til aa smile...og noen ganger til aa graate. Jeg er veldig takknemlig for at du skriver til meg, og tar deg tid til aa oppmuntre meg, selv om du selv har d vanskelig. Du er nok en solstraale for veldig mange her inne med dine vennlige ord, inkludert meg selv, saa takk skal du ha Hanne...

Er ikke alltid jeg har tid til aa komme inn aa kommentere dagboken din, men jeg foelger deg hver dag. Skulle oenske d var noe jeg kunne si til deg for aa gjoere ting lettere, men d finnes ikke ord for slike ting. Alt jeg kan si er at du maa bare holde ut, og at ting kommer til aa bli bedre. D er faktisk vitenskapelig bevist, at naar du har truffet bunnen finnes d bare en vei....og d er opp :)Saa fortsett aa klatre oppover, og ta vare paa deg selv. Drit i hva andre mennesker maatte mene og tro om deg, vaer stolt av den du er, og ikke la folk utnytte deg.

Naa er klokka kvart over 6 paa morgenen her nede, har naa vaert paa skolen i over 18 timer, er kanskje paa tide a komme seg hjem og gjoere enda mer lekser, foer skolen begynner. Blir vaakedoegn paa meg idag, har masse igjen aa gjoere foer jeg kan sove, har blandt annet et foredrag litt senere idag som jeg maa skrive, og noen bilder som skal leveres og et moete i kveld. Gleder meg til denne dagen er over og jeg kan legge meg ned i et stille og moerkt rom. Skal ha ei natt hvile foer jeg griper tak i neste oppgave, denne uka blir skikkelig hard, med masse jobbing og minimalt med soevn, mat og sosiale aktiviteter. Holder fast paa at d er bare 4 uker til eksamene begynner (hvis vi ser bort i fra den jeg har i neste uke da), og da blir d tid til aa slappe litt av mens man leser. Blir godt...

Naa skal jeg spasere hjem tur, kanskje bussene har startet aa kjoere igjen naa hvis jeg er heldig...

Du faar ha en riktig god natt da, sov godt...

Klems
lux6. oktober 2004
Er det ikke tungt å være så flink bestandig? Å være snill jente som hjelper alle, men ikke krever noe tilbake. En som andre kan komme å gråte til, men som selv er så fryktelig sterk og ikke trenger noen?
Selvfølgelig trenger du noen, mitt poeng er at det ikke er sikkert at andre oppfatter det. Hvis søsteren din er mest opptatt av å snakke om seg selv. Hvis alt moren din har å tilby er en klem - så kan det være fordi de tror at du ikke trenger/vil ha mer enn det.
Når jeg leser dagboken din, så virker du å være den mennesketypen som er sterk for alle andre, og dermed ser ingen deg som svak heller. Faktisk kan det være at det skremmer dem rundt deg hvis du viser svakhet, for hvem skal være sterk hvis ikke Mee er det?
Jeg vet ikke, men synes uansett du er kjempeflink som klarer å stå i mot (til en viss grad i hvert fall) en sutrende eks, særlig når dere har barn sammen.
At du klarer eneansvaret for barna, å hjelpe eksen, trøste søsteren din og slanke deg samtidig, beviser egentlig at du er veldig sterk. Bare husk at det er lov å være svak også, de rundt deg er ikke synske. Selv om man selv føler at "alle" burde forstå av seg selv hvordan man har det, så viser det seg at det er sørgelig sjelden de gjør akkurat det...
Anki❤️6. oktober 2004
Hei kjære Mee!
Jeg vil bare fortelle at jeg tenker på deg og følger med deg! Jeg henger meg på mange av de gode kommentarene og rådene du har fått de siste dagene. Jeg har desverre ikke tid nå til å skrive alt det jeg gjerne hadde villet til deg, men jeg kan ikke dy meg for å skrive litt om den ansvarsfølelsen. Hvis du er som meg så vet jeg hvordan du har det. Men vi kan ikke ta ansvar for alt og alle. Vi kan bare ta ansvar for oss selv. Av og til gjør vi faktisk andre bare en bjørnetjeneste. Mannen din trenger å bli voksen, selv om kanskje han også må helt i kjelleren for så å komme seg opp igjen.
Når det gjelder svigermor så synes jeg du skal ta imot hjelp der du kan få det. Du fortjener det! Et lite spørsmål: Drikker hun fortsatt? Hvorfor jeg spør er at en tanke som slo meg når jeg leste det var at du ikke trenger hennes problemer også. Det er kanskje litt lett for deg å føle ansvar for henne også? Det er ikke det at jeg ikke synes at dere skal hjelpe hverandre, men jeg får litt "piggene ut" når jeg hører ordet alkoholiker.

En siste ting før jeg må jobbe igjen, et praktisk tips. For å regne ut hvor mye du (ungene dine) har krav på i bidrag kan du gå inn på www.trygdeetaten.no. Gå inn på familie/barn og deretter Barnebidrag. Der er det en kalkulator du kan bruke. Du har krav på bidrag uavhengig av inntekten til mannen din.

Jeg ønsker deg lykke til videre, sender med en god klem og vil forsikre deg om at alt blir bra med tid og stunder! Om noen år vil du ha funnet ut hvorfor dette skjer og hva du skulle lære av det. Da vil du kanskje være takknemlig?

Varme tanker fra Anki.
Lilla😄6. oktober 2004
Hei mee;-)

Stakkars deg..får vondt,når jeg leser om hvrodan du har det fortiden.Leit at ikke venninen din stiller opp for deg når du virkelig trenger henne.
åhhhh blir så sinna når jeg leser om hvordan eksen din er,for han er virkelig en fæl mann nå.han kunne i det minste vente med å mase om penger fra deg,og gå til banken så lenge..huff altså..arg!!!

Ønsker deg uansett lykke til videre,;-)
som ei vennine sa,når man er langt nede,så går det oppover igjen;-)

klemmer fra Lilla;-)


berta7. oktober 2004
HAN skjønner ikke hvordan DU kan være så hard mot ham??? Hallo! Det var han som gikk! Det var han som var et rasshøl mot deg! Ååååh, jeg blir helt dårlig av sånne mannfolk!
Jeg holdt på sånn i 4 år jeg, men gjeld her og der og en kjæreste som brukte penger i hytt og pine.
Det er kjedelig når sånne økonomiske ting blir hengende igjen etter et brudd. Jeg er kanskje hard når jeg sier dette, men hvis jeg var deg ville jeg sagt at hvis ikke du får penger for forsikringen om en måned, så sier du opp forsikringen, eller avskilter bilen. Ikke gi etter! Ikke bli for snill! Du har en hel gjeng av oss i ryggen tror jeg. :o)
Blondie78❤️7. oktober 2004
Hei Mee! ''
Vil bare si: Stå på! Ikke gi opp! Vær sterk! Ikke la ex`en eller noen andre knekke deg!
Du fortjener faktisk bedre enn den behandlingen du får fra de rundt deg....

Og husk: Bak skyene er himmelen alltid blå..... Så hvis du har det vondt nå så skal du se at om ikke lenge ordner alt seg og blir bedre enn det er i dag! :)

Vi er i allefall mange her på slankere.com som føler med deg, og som ønsker å støtte deg!!!!!!!
Mange varme klemmer fra Monica
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
Iris😄8. februar 2005
Det finnes jo så mange sykdommer ;) Veiesyken lider mange av, kanskje ikke i like stor grad, men.. Pytt. Du bør vel helst begrense deg litt.

Nugatti ja, kan ikke ha det i huset jeg.. Kjøper jeg en boks så går det kun i det. Skumle saker.
Ketchup er jo ikke det verste. Blir litt kalorier da, men masse antioksidanter også, så litt sunt.

Option og frustrerte fruer hørtes genilat ut. Slår meg på den.

God bedring med diverse sykdommer :)
isamam😊8. februar 2005
Tusen takk for oppmuntrende ord. Du er ikke helt alene av å lide av veiesyken. Jeg holdt på slik en lang stund måtte tvinge meg selv til å ikke veie meg mer en to ganger i uken. Jeg vet ikke hvor ofte du spiser, men jeg spiser 4-5 ganger pr. dag hver 3.time. Da holder du blodsukkeret ditt stabilt, slik at man ikke blir så sugen. Stå på jeg er helt sikker på at du klarer det.
Norfea😄8. februar 2005
Hei! Det var _veldig_ godt med vaniljesaus, og det ble enda mer av det i helga, som var fantastisk! (og ikke bare pga vaniljesausen altså) ;) Du må slutte med den veiemanien din.. det fører jo ikke noe godt med seg *skjennepreken slutt* :p Men jeg vet hvor vanskelig det der er. har perioder hvor jeg veier meg i ett sett i håp om at vekta har vist feil, eller at jeg så feil, eller kanskje bare... eller bare for å pine meg selv?

En annen ting.... hvis du har lyst til å studere kan kanskje det være en god motivasjon for å komme seg på skolen? for jeg har studert i 10 år og hatt det helt herlig, vært fri til å gjøre det jeg har lyst til, reise, se på tv, feste etc. Kommer du til rett studiested er studietiden langt bedre enn russetiden hvis du liker fest og moro, og på univeristetet er det nesten litt for fritt. ;) Så blir du bare ferdig med videregående kan faktisk studietiden ved universitetet være helt fantastisk! Håper uansett du klarer å motivere deg til å være nok på skolen til å få papirene dine derfra!

God bedring med forkjølelsen!
maja😃8. februar 2005
Hei snuppa:D!

Jeg også DIGGER Desperate Housewives!! Det er så deilig å ha en TV-kveld å se skikkelig fram til igjen! Pleide alltid se Ally og Friends på tirsdager, men det derre Chasing Amy-greiene klarte jeg aldri å sette meg inn i. Syns Joey er ganske okei også - trodde jeg skulle bli superskuffa da han begynte med egen serie, men jeg hadde så lave forventninger at det gikk fint:)

Mmm, den woken din hørtes knallgod ut. Pleier du å tilsette no saus eller olje eller noe? Soya f.eks? Hvis jeg woker kjøtt, f.eks. kylling eller svin, så pleier jeg å strimle kjøttet og marinere det i chili-olje, olivenolje, noen fedd hvitløk og litt chili + salt og pepper. Det smaker FANTASTISK. Er ikke så gla i fisk og jeg føler det alltid er fiskesaus i alle wok-sausene som fins i butikken.. Yuk. Hehe.

Flink å trene? Meg? Jeg lover og lyver.. For meg selv. Utsetter mye hvertfall. Men jeg er flinkere enn jeg har vært før hvertfall. Har aldri vært treningstypen. Men det er jo igrunn ganske gøy. Bare litt tiltak å komme igang iblant. Må sykle til senteret jeg trener på og hvis været er dårlig eller det er mye vind(dette landet er jo så flatt at det blåser KONSTANT..) så er det STRESS å sykle bort. Derfor er det kjekt å kunne slenge seg på stuegulvet og trene litt Pilates isteden. Hvor lenge har du trent Pilates? Har du oppnådd bra resultater?

Hihi, den veiinga må du gi deg med. Jeg tør ikke veie meg for ofte for da blir jeg bare skuffa.. Jeg veier meg hver morgen før jeg spiser. :D

Kos og klem, Maja.
Gudrun😃9. februar 2005
Hei! Takk for oppmuntrende melding i db! Den kom egentlig akkurat når jeg trengte det som mest. Tusen takk! Synes det er litt vanskelig innimellom, men vi har jo oss selv å takke for at vi har kommet dit vi har. Så da får vi vel ta regninga også!? Men det er iallfall flott at vi forsøker å gjøre noe med vektøkningen!

Tror at vi har litt store forventninger til hvor raskt vi kan forvente resultater. Det har jo tatt tid å komme opp i vekt, så da må vi vel forvente at det tar litt tid å bli kvitt dem igjen også. Dessuten tror jeg at hvis nedgangen kommer litt over tid, så er det kanskje lettere/mindre vanskelig å beholde den nye vekta etter at slankeperioden er over.

Det er iallfall det jeg håper på, for jeg synes egentlig at min vektnedgang kommer litt sakte!! Ser ut til at du "lider" litt av det samme som meg!! Men denne gangen skal vi klare det, ikke sant?

Får håpe du ikke leser dette før i ettermiddag, - etter skoletid! Flott at du har laget en plan for hvordan du skal få gjort noe med fraværet ditt.

Stå på videre, dette fikser du!!

nyekatta❤️9. februar 2005
Ja den veiesyken den veiesyken!
Er iallfall noe jeg kan relatere meg til. Var en periode for en god stund siden hvor jeg ikke gjorde annet... hvert 15min løp jeg kanskje på vekta... etter do, etter spising, med og uten diverse klær... og dersom jeg "gikk opp" 1kg fra veiing uten klær til veiing med klær og masse mat i magen, da var hele dagen min ødelagt... helt sykt, men sånn det ble!
Fikk levert vekta til mamma (bor LANGT unna) og tror jeg på den måten klarte distansere meg litt selv om lysten var der. Hadde jo ikke råd til å kjøpe en ny heller! Men det hadde jeg nå, og jeg elsker den! Har vel fått litt av "veiesyken" tilbake nå, men akkurat fortiden går det mer på at jeg ikke helt tror det jeg ser... før var det "selv-pining" nå er det "jeg må ha sett feil"... men blir gjerne et par fire ganger til dagen (om jeg har tid!) før frokost, etter frokost (for morroskyld) når jeg kommer hjem fra skole/jobb og gjerne før jeg legger meg... vet ikke helt hvorfor men liker ha flere tall å forholde meg til (spesielt artig er det jo å legge seg og så våkne opp dagen etter 1-2kg lettere!)

Ble en lang veiesyke-historie det her, nå ja! Håper du ikke blir alt for "rabiat" mtp vekta... så lenge det ikke skader deg er det jo ok, men dersom du blir irritert og hele dagen ødelegges av noen 100g DA skal vi passe på deg!

Stor Klem Fra Katta

ps: Hadde en fantastisk frokost i dag kan du tro :P
Pusen❤️9. februar 2005
Du får trøste deg med at du er ikke den eneste som lider av den sykdommen der. Jeg er på rehabilitering ;) Var veioman forrige gang jeg dreiv på med slanking, og gikk på vekta akkurat sånn som deg. Før og etter mat, etter dobesøk... osv osv... Og det verste av alt er at jeg ble skuffa når jeg veide mer om kvelden enn om morgenen... Kanskje ikke så rart når jeg hadde mass mat/vann i magen. Så nå er jeg streng med meg selv!!! Får MAX lov til å gå på vekta hver morgen, men jeg registrerer kun onsdager og fredager. Må bare gjøre det sånn, hvis ikke henger jeg meg så fælt opp i vekta at jeg mister hele lysta.

Wok er duperdigg og supersunt!! Vi har lagd wok med bare grønnsaker og nudler (jada, tomme kalorier i nudler), det er faktisk veldig godt! Savna ikke kjøttet i det hele tatt :) Babymais og vannkastanjer er bare SÅÅÅ godt! (åh, nå fikk jeg lyst på wok asså!) Også så lite kalorier a gitt! Det må jo bare være slankemat nr 1!!

Takk for kommetar i går. Jeg sliter også med helgene. Ukedagene går nå (stor sett) bra, og jeg klarer å beherske meg. Lager sunn mat og spiser ikke noe utenom. Kommer meg på trening og drikker masse vann! Så kommer helga :/ Stapper innpå alt mulig rart, og gidder ikke bevege meg lenger enn ut til bilen. Drikker masse øl og sover til klokka er langt på dag... Grmf... Men jeg har funnet ut at jeg ikke vil gi opp helgekosen, så da får jeg bare være dobbelt så flink i ukedagene. Så får jeg heller finne meg i at det tar lenger tid.

Jeg har også tenkt over hvor utrolig mye penger vi koster foreldrene våre! Jeg får 1000 kr i mnd av mamman min (snille snille!!!!) og uten de vet jeg ikke hvordan det skulle gått av og til!

Hadde det forresten kjempegøy på standup i går! Syns det er helt genialt! Det morsomste er når de klarer å gjøre det gøy uten å drite ut enkeltpersoner. Sånne spøker som alle kjenner seg igjen i og sånnt! Da ler jeg så jeg triller :) Sikkert godt for forbrenningen også (kan vi jo innbille oss ;)

Du får ha en super onsdag, og god bedring med både veiemani og forkjølelse!

Ps. Desperate housewives er helt genialt! Både jeg og sambon benker oss! :)
vanilje😄9. februar 2005
He, he.

Jeg lider også av veiesyken. Du skrev så mye fornuftig til meg, men det er vanskelig. Jeg vil veie lite....

Lykke til.

Klem Vanilje
mikkeline❤️9. februar 2005
hey...
jepp det er nok meg som er Lilla ja,byttet nick like før jul.Ville liksom starte på nytt;-)
Håper at formen din er bedre idag;-)
klems..
Norfea9. februar 2005
Hei :)
Hadde forstått det sånn ja, og jeg tror at du er skoleflink. Har da lest dagboka di og kommentarene du har fått stort sett fra begynnelsen av januar, er bare litt treig til å kommentere fordi jeg har den merkelige greia at jeg blir litt genert (sånn det skrives?) med det samme jeg skal skrive melding / kommentar eller chatte over data. Er ikke genert utenfor dataen. Rart egentlig.

Men jeg tror kanskje du kan være en av dem som ikke har fått utfordringer nok på skolen? eller kanskje ikke skolens arbeidsform passer deg? Ville ikke anbefalt universitetet så varmt for noen som virka som de sliter faglig på gymnaset, for skal en slappe av, feste eller bruke studentfriheten sin på andre måter, må en være flink til å lære seg ting på egenhånd, og kanskje til og med være litt skoleflink. ;) Derfor tror jeg det ville passe deg. :) For andre (som kjæresten min, som har tatt fag som ikke "ligger for ham") vil univeristet kunne bety mye jobbing. Men han har også elsket å være student, særlig de første årene hvor han tok studiene litt med ro (og festa mer enn godt er :p ). Det siste som er flott med å studere er at man får ta de fagene man syns er spennende... Lykke til med skole! Håper de fire månedene går fort, og at du får begynt på ernæringsfysiologi studiet så fort som mulig!!
Selma9. februar 2005
hei på deg!
håper formen din er bedre!ja,dette med veiesyke tror jeg det er mange slankere som kjenner til!jeg hadde også en sånn periode en gang for mange år siden,men så gikk det heldigvis bare over av seg sjøl og nå veier jeg meg stort sett bare en dag i uka faktisk!
men vet akkuart hvordan du har det,er skikkelig slitsomt å holde på sånn!
håper du klarer å finne motivasjon til å gjennomføre skoleåret også!tenk så fort det egentlig går,og da har du klart å gjennomføre det og har mange muligheter for studier og sånn senere!ville jo være kjipt om alt du har investert til nå skulle vært borkastet..!
jeg har hatt noen skikkelig hat-slanke-dager..,helt vilt!manglet utrolig mye på selvkontroll gitt..!!uff,uff,uff,SKJERPINGS nå!!
du får ha lykke til videre du også,og håper veiinga kan avta litt da,for vet hvor slitsom det er å holde på sånn!
Klem Selma
Frida3😃9. februar 2005
Hei på deg!!
Takk for hyggelig hilsen i dagboka mi :) Sånn bøying av værb er''e der jæi kåmmer fra å, vettu....
Stå på, synes du er kjempeflink!!
Bilde
emma9. februar 2005
Du må bare ikke gi opp, husk at du er på GOD VEI!!
Vet hvordan det er å veie seg hele tiden. Prøv å vei deg en gang per dag, om morgenen, da er du lettest!

Stå på!
STooor klem fra Emma
johanne😄9. februar 2005
hei og takk for så hyggelige kommentarer fra deg.
Jeg ser du veier og veier. Jeg har gjort det litt, men man blir veeldig rar av det og det har lite for seg for vekten svinger i ett kjør.
Jeg har begynt med å kjenne etter hvordan jeg har det rett og slett og la det styre - altså om jeg føler meg bra. Og klærne forteller meg om jeg er på riktig vei med kosthold og trening.
Og så tror jeg at man skal slappe av litt, være litt glad. Og du har rett for tiden er jeg mye glad, for jeg føler meg mer opplagt.
Og så blir jeg glad når jeg klarer å holde målene mine.
Men det jeg gjør er å ikke prøve å klare alt på en gang.

Jeg synes det var en bra ide og tvinge deg på skolen, ved å sette et mål. Men kanskje må du tenke over hvorfor du vil på skolen, og at de grunnene må tvinge deg; altså at du gjør det for deg selv, at det er viktig for fremtiden, at det ikke er gøy og spennende hver dag, men at over tid blir det verdt innsatsen.
Det er veldig mange ting som er på den måten, at man må tenke over hva man vil og erkjenne at man når ikke målene sine hvis man ikke gjør det som skal til - akkurat som med vekten.
Du virker som en oppegående og positiv jente, så jeg er ikke i tvil om at det blir nye klær til deg for alle penga!
KLem J.

Imy😀9. februar 2005
Tusen takk for koselig kommentar. Du er helt rå på dette med kommentarer, altså :-)

Jeg må innrømme at jeg ikke synes det er helt supert å ikke ha gått ned noe denne uka selv om jeg ikke får panikk av det. Jeg prøver bare å være litt realistisk. Får jeg beveget meg mye mindre enn vanlig og ikke spiser tilsvarende nok mindre (til å slanke seg), så går man jo ikke ned. Jeg håper på nedgang til neste onsdag, for det er på onsdager jeg registrerer vekten min.

Skjønner hva du mener med veiesyken. Men det er jo så spennede å se om man går ned noen gram. Vi blir ganske fokusert på vekt her inne. Alle vi her inne snakker jo sammen om slanking og mat hver dag, noe som er hensikten med dette nettstedet. Selv prøver jeg å være ganske streng mot meg selv og kun veie meg på onsdager, men det hender jo innimellom at jeg må ta en kontrollveiing. Å veie seg ofte skader ikke, men da må man tåle å se at vekta går litt opp og ned, dessverre.
askepott9. februar 2005
Hei du!
Ser det vi er to som har trent dårlig til treningsklubben. Synd for oss, men bra at jeg ikke var helt alene da....
askepott9. februar 2005
Hei igjen!
Jo, jeg vet at mitt sinne ikke BARE dreier seg om røyken. Det er underliggende ting også som kommer til overflaten nå. Og kanskje er det like bra? Vi får se.
Iris😄9. februar 2005
Skal jo helst ned jeg også da, men stillestand fremfor oppgang er å foretrekke ;)

Håper mamma''n din har gjemt bort vekta for deg nå. He,he. OG at dere hadde det hyggelig med tv''n i går. Fulgte opp jeg med en kopp option og et eple. Bra serie.

Beundrer deg for å klare å ha en boks nugatti i en uke. Det hadde blitt vanskelig her. Nugatti fra boksen er godt, men ikke så sunt nei. Gjorde det før jeg også. Tja, er det rart vekta har gått den veien den har?
mortto9. februar 2005
Hei og takk for kommentar i boka mi!
Jeg syntes et kurs måtte til nå - står veldig stille og manglet motivasjon. Og når man ikke har motivasjon, går det jo an å prøve å "hive penger etter problemet" som det heter og KJØPE seg motivasjon. (mao: jeg har brukt 1700 kroner på kurset - da må jeg jo gjøre det!)

Når det gjelder veiinga, og av erfaring: kjøp deg et målebånd! Minst like "artig" å drive med, du ser mye mer resultater, og det er ikke like "skummelt og farlig" som å henge seg opp i vekt. Pælm ut vekta en måneds tid!

:)
Marylin279. februar 2005

Halois!

Å,jeg kjenner meg så igjen med det "veieprosjektet" ja! Må virkelig holde igjen for å ikke veie meg døgnet rundt! Sist jeg var på slankern var det akkurat det samme; skulle jeg bort en helg eller noe, så måtte jeg ha med badevekta..livredd for å miste kontroll...helt sykt vettu... Keep up the good work!
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
sylfiden😄16. februar 2005
Påskemålet er nådd!!
Dvs at jeg veier 74 kg i dag, det er en nedgang på 1,4 den siste uka. Gjett om jeg er fornøyd! Har klart å raske sammen 17 trimpoeng denne uka!!

Burde vel sette meg et nytt mål til påske, hmm... tror jeg lander på 72...

Fint at noen tar tak i konkurransen!
maiken16. februar 2005
Satt å tenkte på det nå.Er jo onsdag i dag.Vekt pr i dag er 59,4 som sist jeg la inn. Trimpoeng denne uka blir vel 16 tror jeg hvis jeg regner rett.
snuppedutten😄16. februar 2005
Flotters.
Vekta stoppet på 71 idag og jeg har 17 trimpoeng. Ny rekord for meg;-)
Klem Snuppedutten.
Gudrun😐16. februar 2005
Dagens vekt: 88,3
Trimpoeng: 10
Synes selv jeg er flink, men får ikke den helt store responsen fra vekta...håper det kommer denne uken!
boggi😊16. februar 2005
Vekta stoppet på 111.5 i dag

Trimpoeng : 8

boggi
Pusen😐16. februar 2005
Samme som sist uke 77.7 Trimpoeng er det ikke mange av 5 usle poeng, men det er da bedre enn ingenting...

Flott at noen har tid/ork til å ta tak i konkurransen. Selv strekker desverre ikke tiden til.
julegrisen16. februar 2005
hallaisen.
vekt idag: 62.2
Anki😄16. februar 2005
Flott at du vikarierer Gudrun!
Jeg er desverre nødt til å rapportere oppgang, vekt i dag (riktignok etter frokost) 103,4. Trimpoeng siste uke er 6 stk.
lone😊16. februar 2005
Endelig nedover her! Var på tide ;) I hvertfall stoppa vekta på 62.9 i morrest, så nå er jeg på rett vei igjen. 14 trimpoeng siden forrige onsdag.

Lykke til alle sammen! :)

Lone
Iris😄16. februar 2005
Melder om 74 blank og 13 trimpoeng bare... sterkere med trimpoeng neste uke :)
Iris😄16. februar 2005
Og det glemte jeg å si! Så bra at du har tatt tak i dette Gudrun og fått ordna passord og greier! Flott!! ..og takk...
Imy😐16. februar 2005
På stedet hvil med meg. Vekt = 69 kg og 0 trimpoeng. (Altså bare meg selv å takke denne uka).

Imy
i-know-i-can❤️16. februar 2005
ned hele 300 gram.. hurraaaa. så 88.3
Pernilla16. februar 2005
Super flott at Gudrun har tatt på seg vikarjobben slik at vi kan fortsette med denne konkurranse. Leste et sted at det var Beth som er initiativtaker her, og hvis det er hun, har hun rapportert i treningsklubben at hun er på sydenferie en ukes tid. Tilbake i neste uke...


Rapporterte forresten vekta mi den 9.febr jeg, men det er ikke rart det ble oversett i et vrimmel av kommentarer:-)

Vekta den 9. var 77,3kg
Pernilla16. februar 2005
Oi, glemte jo helt at det var onsdag og ny rapportering i dag. Dagens vekt er 76,6kg.
Bøllefrø😃16. februar 2005
Heija!!!

Ny vekt i dag: 76.9

Trimpoeng: 8.5

Bøllefrø!!! c",)
julegrisen16. februar 2005
ville bare fortelle at jeg har gått tilbake til julegrisen igjen..gjorde det dårlig som supercecci..registrerte vekt tidligere idag..men var hvertfall 62.2 idag...
Mulle🐷16. februar 2005
Hallois folkens! Her kommer dagens vekt 79,6 ikke mye å skryte av men jeg får komme sterkere tilbake senere!
Trimpoeng denne uka er 23. ( Det går i hvertfall nedover!)
Mulle:)
lilletrille16. februar 2005
Heisann :)
54.1 kan innrapporteres.. 200 gram MER enn forrige uke..
Jeg skulle gjerne ha overtatt for en stund, men jeg har så utrolig mye å gjøre for dagen, at jeg tør ikke i tilfelle jeg ikke rekker alt.

optimisten😟16. februar 2005
Fortsatt 111,7 kilo og 5 trimpoeng denne uken. Takk for at du tar initiativet Gudrun. Ha en fin uke.
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
askepott27. februar 2005
Hey hey hey..
Jeg slår til med hele 4 trimpoeng......
At det går an.....
Pernilla27. februar 2005
Grunnet sykdom og eksamen har jeg ikke klart å få til mer enn 35 trimpoeng denne uka. Takket være hunden som MÅ luftes og en time spinning....

Jaja.. Ny uke, nye muligheter..
Iris😄27. februar 2005
Fornøyd med ukas innsats.. 84,5 poeng alt i alt.
lone27. februar 2005
Hei :)
Slår til med hele 37 tp, 13 treningspoeng & 24 gåpoeng... Ikke fullt så bra som planlagt, men med et høyere arbeidspress på universitetet denne uka + kjærestebesøk så ble det ikke bedre! Satser på et bedre resultat neste uke! :)

Lone
i-know-i-can❤️28. februar 2005
hei:) har vært skikkelig hardtrening i ferien og jeg har sanka sammen 122 poeng:)
lilletrille28. februar 2005
Det ble 90 poeng på meg denne uka :)
Bøllefrø😃28. februar 2005
Heisann!

Trimpoeng denne uken: 71

Tot: 267,5

Klemmer fra
Bøllefrø!!! c",)
Selma28. februar 2005
hei!
blitt 62 poeng på meg denne uka.venter fortsatt på å endelig kunne melde inn masse poeng slik planene alltid er for den kommende uka..!
Selma
Gudrun😃28. februar 2005
Trimpoeng i vinterferieuken: 135 (Jippi!!)

Trimpoeng uken før der (opplysningen ligger også på forrige tirsdag): 54

Nå er det hverdag igjen, så jeg satser på å komme over 60 p denne uken.
lux28. februar 2005
Småsyk og hel-lat denne uke. 19 p.
mikkeline😄28. februar 2005
Hei...mine trimpoeng denne uken er 20 poeng;-)

mikkeline;-)
-kikki-😃28. februar 2005
Jeg fortsetter med mine aktive fjellturer i helgene. Og i tilegg 3 timer trening på elixia.

Totalt denne uken ble det 104 poeng. Veldig bra
rødenemi28. februar 2005
Hei alle flinke trimmere :)

Det ble 51 TP på meg sist uke. Denne uka satser jeg på å få ENDA FLERE!!! :)
CK1❤️28. februar 2005

Hei :o)

Trimpoeng denne uken:

3 x Spinning, 1 x Body Pump & 1 x Aerobic = 60
+ Gange (rask, KUN for trimmens del, - ikke noe "langsom søndagstur" nei :-) . ) = 36

TOTALT Denne uken = 96 TP.

Til helgen skal jeg på hytta & stå masse på ski, både bortover & nedover, så da blir det kanskje enda flere poeng :o)

Ha en flotters dag & STÅ PÅ!

Klem
CK1
Pusen😄28. februar 2005
Sløv start på uka, men det kom seg da! Landa på 53 poeng totalt og er fornøyd med det :)

Ha en strålende uke alle sammen :D
Elisabeth😄28. februar 2005
Hei alle poengsankere!

Klarte nesten å nå målet mitt for uke 8 - greide 162 trimpoeng, og alle er sanket på treningsstudio:-))
Håper at kommende uke blir like bra!!

Stå på folkens.

Klem Elisabeth
arkibalda😟28. februar 2005
Nei, denne uken var ikke mye å skryte av. Har vært influensasyk og vært meget inakitiv. Kom meg ut på en tur i går og hanken inn 9 gåpoeng. Jeg satser på bedre tider neste uke.
Bøllefrø😵28. februar 2005
Jadda!!!

Glemte visst å ta med treningen på lørdag...

Trim denne uken: 86
Fra før: 196,5
Tot: 282,5

Klemmer fra
Bøllefrø!!! c",)
Johanne😉28. februar 2005
hei
mine treningspoeng denne uken er
skitur - 24 poeng
gåtur - 6 poeng
helsestudio - 2 timer og 50 min= 34
stavgang en time og 50 min= 22
Tilsammen 86 poeng

Noen her er bare sinnsykt flinke, det var vel en av dere som hadde ca 160 poeng bare på helsestudio. Trodde jeg var ivrig til tider; imponerende innsats.

Johanne
Vanilje😄1. mars 2005
Hei

Etter 10 dager vinterferie på høyfjellet har jeg naturlig nok mange trimpoeng. Er litt i tvil om hvordan jeg teller for å kjøre slalom. Men den ene dagen tok vi bare heisen og da teller jeg kun for kjøringen. Men de dagene hvor vi bare tok trekket er jeg litt usikker....

Uke 7 har jeg 53 poeng. (2 dager på fjellet)
Uke 8 har jeg 82 poeng (hele uken på fjellet)

Hver morgen gikk jeg 30 min for å handle ferske rundstykker og avis. Et par av dagene hadde vi noen skikkelige langturer. De er allikevel så langsomme at jeg ikke kan gi meg mer enn 6 poeng i timen. Har jo unger, hvor den minste er 8.
Innlegget er tapt
20 i heiagjengen
anma😟10. oktober 2005
Uff og Æsj samme vekt som sist 77 kg.Må se til og skjerpe meg nå.
Klem Anma
2barnsmamma❤️10. oktober 2005
Jippi!! Endelig løsna det for meg!! Vekta stoppa i dag på 109.3!!
sylfiden❤️10. oktober 2005
Hi, hi, vekta har vært en tur ute av skammekroken - den hadde tydeligvis godt av et opphold der og jeg kan melde om en kg nedgang. Vekta stoppa på 71.8.
Pia71🙂10. oktober 2005
Går trått dette... samme som sist. 84.2. Må skjerpe meg !!!!
johanne😌10. oktober 2005
en liten endring. Ny vekt 79.5.
småtten10. oktober 2005
Jeg er blitt syk saa regner ikke med at vekta er realistisk. Saa bruker vekta fra forige uke...67.5kg
Iris😉10. oktober 2005
Stoooor nedgang.... 68,8 denne uka og 100g ned. WOW!
Pusen😐10. oktober 2005
Stillstand! Fortsatt 74,9 på meg. Skal skjerpe meg bare jeg kommer i form igjen nå!
petrine10. oktober 2005
dagens vekt er 89.5
linea😑10. oktober 2005
Ikke så stor forandring denne gang...
Vekta idag var 86.8
toto😀10. oktober 2005
Heisan,

65.5 er min vekt idag!!

toto
Alexandra10. oktober 2005
Jeg bruker fremdeles tallet 105,9 selv om jeg ikke har veid meg ennå! Kanskje jeg tør på mandag igjen??

Alex
berta10. oktober 2005
Æsj, opp 400 gram, vekta stoppet på 92.6, men jeg lover å skjerpe meg.
annki10. oktober 2005
Vekta mi var 86kg.
lone11. oktober 2005
Stillstand...overraskende glad over dette siden helga ble fylt med mye godt...
virgo😀11. oktober 2005
beklager sen innmelding.. men litt kaos for tida. Vekta står dønn stille.. så det blir 89.9 denne uka også

Bente
lea😌11. oktober 2005
Jeg er fornøyd! Ny vekt er 69.4 kg. Jeg ønsker alle et stort lykke til frem til jul, dette klarer vi!

Smil fra Lea
nanna11. oktober 2005
Nå nok litt skjerpings til her også............. Vekta har stått stille lenge igjen..... 95,8. Kanskje jeg skal se om min vekt også har godt av et opphold i skammekroken.....
Tone😌12. oktober 2005
Det ble litt denne uka og, dog kun 300 g... Vekta nå er på 95,8.
Norfea😃14. oktober 2005
vekt er 67
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.