← Alle dagbøker Reddet fra glemselen

Tapte sider

Disse dagbokinnleggene er borte – men kommentarene under dem overlevde. Her er samtalene fra de gamle gullåra, gruppert per side, selv om selve innlegget (og hvem som skrev det) er tapt. Finner vi en eldre backup, kobles de automatisk på igjen.

58 290 tapte sider · sortert etter mest aktivitet

Innlegget er tapt
24 i heiagjengen
Nin😀3. juni 2003
Hallo - hallo!
Sitter og suser.....skal jo egentlig jobbe og være kreativ - men skylder på at når jeg er her inne så blir jeg jo kreativ!
Takk for gode ord i går!
Så flott at alle var med på forslaget ditt!
Det er jo kjempebra at dagboken har en smitteeffekt - når noen går ned litt , så kommer andre etter og tenker - "Jeg skal søren meg klare det jeg og!"
OG - positive tanker vil vi ha!!! OG - det er du flink til å gi oss andre!
Ha en flott dag!
Nin
Dorothea😃3. juni 2003
Takk for oppmuntring i dagboken min!
Neida, jeg er alt for glad i mat til å slutte fullstendig med alle godsaker, men for å holde på motivasjonen nå i starten har jeg tenkt å være ganske streng (men altså IKKE når det gjelder vin :-) ). Er også glad i cognac, men får skrekkelig hodepine hvis jeg tar mer enn én.

Stå på!

mvh
Thea
pippi75😄3. juni 2003
Heisann!
Godt å høre at du er like positiv og glad. Blir som jeg har sagt før så mye lettere å slanke seg når humøret er på topp.

Blir spennende å se hvor mye jeg kan donere innen 30.juni. Har tatt av litt i underkant av 5 kilo etter påske, og dette tar jeg også med i beregningen når jeg regner ut mitt vekttap, selv om jeg registrerte meg en stund etterpå ved slankere.com. Så håper jeg kan klare ihvertfall en tier til innen 30.juni.

Du må ha en kjempefin dag!

Stor klem fra Pippi!
lena😀3. juni 2003
Hei,

og takk for oppmuntrende innlegg i dagboken min :)

Så flott at du er inne i en periode med masse overskudd og motivasjon ! Stå på, så når du nok målet skal du se :)

Det gjelder å ikke se for langt frem, men ta en dag av gangen !

Kursiv😄3. juni 2003
Heisan schnuppa!

Jeg spiser ikke papp, men jeg får ofte følelsen... Noen av våre mer fiberrike brød- og knekkebrødvarianter ligner mer på papp, treull, stålull, sponplater, bølgepapp, eller deigen er laget fra bakerens feiebrett sent på dagen ispedd kompost o.l.

Årsaken til at knekkebrød er slankende er jo at halvparten havner på fanget/gulvet..

*hikk*

stor varm klem fra Kursiv
RosaJensen😃3. juni 2003
Hei Xenia

Ja også jeg sliter med motivasjon til å trene. Alle sier det bare er å finne en treningsform som er morsom – men for meg er det ikke så ’bare’…

Ønsker deg en flott dag!

Klem fra Rosa
Tarangai😃3. juni 2003
Hallo.
For en glup idè. Nå skal kiloene smelte vekk og tierne rulle inn. Slankere.com fortjener virkelig å få litt støtte fra oss. Selv har jeg vært her i "noen" år, og hadde jeg ikke hatt dette stedet ville jeg nok ha trillet.....(Det er ikke tull altså!)
Ble supermotivert av å lese innlegget ditt idag, slankeprosessen videre har allerede startet inne i hodet mitt.
Takk Xenica. Håper du får en topp dag.
Klem
Maa😄3. juni 2003
Jeg trodde det var umulig å gå ned ca 20 kilo. Jeg trodde at det var forbeholdt de 5 personene man kan lese om i blader..men så oppdaget jeg dette stedet og ser at det er slettes ikke umulig å slanke seg! De som er godt i gang inspirerer meg som akkurat har startet! :)
Athena❤️3. juni 2003
Heisann Xenica...! :o))
Da var jeg tilbake, igjen.. :o))
Og hiver meg med på den kronerullingen... SUPER ide!!! :o)))
Nå får vi bare håpe at vi raser ned alle sammen, så blir det maaaasse støtte til slankere.com! *vente på 30.juni* :o)
Jeg fant forresten en nettside i dag (xenical.no), som kanskje er av interesse hvis du ikke har sett den ennå.. Det var for de som bruker xenical... :o)
Nå skal jeg hive meg rundt og starte med pakkingen.. Må nesten gjøre det før torsdagens sykehusbesøk... Er ikke sikkert jeg klarer det i helgen...
KOs deg og ha en deeeeiliiig dag i soooolen!!!! :o))
Klem fra meg... :)
Bilde
Bambusine😃3. juni 2003
Jeg er glad jeg fant dette nesttstedet. helt tilfeldig i grunnen. Det er så fint å kunne lese andre sine dagbøker og følge med på både oppturer og nedturer... Og ikke minst se at andre får resultater som igjen inspirerer meg til å holde ut!!!

Stå på! Jeg er med på at fettet skal renne av fra i dag ;)
Felleskapet her er godt!

Klem fra Bambusine
monica1233. juni 2003
Hei du!
Så fint å høre at det går bra med deg.
Jeg ser fram til 30 juni og å kunne sette inn noen kroner!
I dag er det aldeles nydelig vær i Trøndelag. Phu, blir nesten svett.
Vet du hva jeg gjorde i morrest??? VASKA KJØKKENET!!!
Og da mener jeg ikke bare tørke litt støv og dra over gulvet nei, neida, ned med gardiner, pusse vindu, vaske tak, vegger og rydde i skap. Har enda ikkke tatt gulvet, men det blir vel det også - til kvelds kanskje?!!
ABBA😊3. juni 2003
Hallo Xenica!

Ja la fettet vårt renne og tierne strømme inn, det var en knallgod idee!!

Takk for chatten her om kvelden, det er så hyggelig med slike positive pådrivere som deg! Og bra er det at dagbokskrivingen er så bra terapi for deg, da går tingene myyye lettere! ikke sant?

Jeg er desverre ikke så flink til å skrive innlegg til dere andre, det kommer av at tiden ikke rekker til. Men jeg prøver å nå dere på chatten en gang i blandt. Men i tankene mine er dere alle sammen hver dag!

Ha en super duper slankedag!

Klem fra Anett
Sampli😉3. juni 2003
Hei igjen snuppa!
Det skulle bli noen kroner til driften etterhvert dette, så flinke som vi er alle sammen.. Bortsett fra jeg da som ikke har så mange kilo igjen og strever litt med "baklengspenger" enn så lenge. Lo godt av det refunderingsforslaget (var det kursiv? *smiler*). drøyer til oppnåelse av neste mål, og vips så overfører jeg noen skarve kroner. Mange tiere fra mange brukere skulle vel bli til litt ispenger til de som har driften - de må jo være fryyyyktelig slanke nå... (beklager den dårlige humoren - er litt susete i hodet av å ta lunsjen på bryggekanten med reker - ikke hvitvin!)

Konkurranser er for å motivere til innsats, ikke for å kåre tapere... (sier jeg bare fordi jeg - enn så lenge - leder Måens 5-kilos...)

Ta ting med et smil, det er det beste. Surgubben min forvandles til en hyggelig en om jeg kjører sjarmoffensiv. Og takk og lov for det. Kan fort bli litt glefsing i hverdagen, men det er ikke lurt i lengden. Takk og lov at en har mannfolk som aksepterer en for den en er sier nå jeg, uten at det bør forståes til a ha blitt utdelt Carte Blanche for grinete bitching!

Nå begynnerjeg å lure på vekta di har tenkt å vise neste gang, må jeg si - at du klarer å vente til den 20. er over min fatteevne (hvis det var den 20. da... husker mye, men ikke alt...) Nei, slår herved et slag for å benytte vekta som stepmaskin (må vel nesten tilføye at det er spøk)...

Her skinner solen og jeg skal benytte meg av finvværet og det gode humøret nå mens det er her!
Ha en fin dag!

Smil fra Sampli
virgo😉3. juni 2003
Hallå schnuppa..*S*..og takk for trivelig kommentar.

Ja den ideen din synes jg var strålende !!!!! Og så kan man jo legge til en liten bonus for hver ti kilo man runder..*S*.. en tier ekstra kanskje...eller noe sånnt. Da er jeg forhåpentligvis skyldig 220 ++ kroner snart..hi,hi...kan da ikke huske på å ha vært så glad for å skylde penger før..*S*

Ja,ja.. Xenica.. du er nå deg selv lik.. morsom og underfundig og heeeeerlig !!!!

SÅ BARE STÅ PÅ JENTE..OG HOLD PÅ DEN GODE FØLELSEN !!!!

Klem fra Bente
måne❤️3. juni 2003
Heisann!!

Nå når jeg leste innlegget ditt begynte jeg å tenke at det er en del dagbøker jeg er innom, men jeg legger ikke igjen en kommentar fordi jeg føler jeg ikke har noe lurt å komme med. Det skal jeg slutte med. Fra nå av skal jeg legge igjen kommentar hos alle, og det trenger ikke være mer enn; Hei, følger med deg!!

Håper alle andre også gjør det!!!

Måne
elisa29😊3. juni 2003
Det var mange som var positive til forslaget ditt. Det er jo kjempebra. Og jeg lover å sende en giro til Slankere.com 30 juni. Og håper det blir et stoooort beløp. Satser på over 100-lappen, for jeg regner fra startvekt. Skal det være, så skal det være.
Jeg har sagt det før, men jeg er såååå spent på vekten din. Gleder meg til du skal gå å veie deg. Litt rart egentlig, at vi blir så opphengt i de andre her sine følelser og vekt. Men det er da gøy da. Nesten som om det er meg som skal gå å veie meg etter en måned. Er ikke du spent nå? Kanskje et litt dumt spørsmål, men nå er nå vi nordmenn produsert med masse dumme spørsmål.
Har du avtale en gang i måneden med veiing??
Er ganske imponert at du klarer å holde deg med det!

Ønsker deg en kjempekveld videre.
Og kos deg med Judging Amy og Friends!

Klemmer fra Elisa!
mussi😀3. juni 2003
Hei på deg og takk for innlegget i dagboka mi. Synes dette med kronerulling var en bra ide. Har vel funnet ut at det de langsiktige målene som varer. Har før for en ti år siden gått på cambridge og tok av meg den gang 35 kilo. Men forbrenninga ble jo der etter i lang tid etter på. Fikk dårlig samvittighet samme hva du spiste. Var livredd for å legge på seg igjen, ingen god følelse nei. Nei et sunt og variert kosthold og bruke tiden til hjelp er det beste. Ha fortsatt en god dag

klem fra mussi
Isa😊3. juni 2003
Blir bare så inspirert altså, når jeg leser innleggene dine! :D

Ja, håper jeg kan donere en hundrelapp om noen måneder! Da blir nok både jeg og slankere.com fornøyd! :)


Isa

aislin😄3. juni 2003
Halloen!

Her inne var det mye godt humør ja :) Virker som om det er en god periode for mange nå. Smittsomt, tydeligvis :))
God ide med kronerulling ja, som det er blitt sagt 10 kroner er jo ingenting. Kjempeflott forslag!

Klemmer
Paskelilje3. juni 2003
Nå har det seg sånn at jeg synes ALL is er godt..... :s og da SÆRLIG den med mest sjokolade og jordbær og karamell og andre über-usunne ting... :s
Bilde
Hans😄3. juni 2003
Hei igjen Xenica!!
Ser at du har startet en innsamling av tiere pr kilo folk tar av nå:) Lykke til med det!
Håper jeg ikke skuffer noen ved å si at jeg holder meg utenfor innsammlingen allikevel.Det er sant at dette nettstedet er flott for oss slankere, men jeg vet at jeg går ned i vekt på egenhånd, selv om inspirasjonen her selvfølgelig er flott.
Du hjalp visst til med noen ekstra innlegg i dagboken min for gårsdagen javisst:)
Masse klemmer fra Hans.
bigblonde😄3. juni 2003
Tusen takk for fint innlegg i min dagbok. :)
chanel😄3. juni 2003
Hei xenica!

Takk for koselig kommentar... ja, nå er det rett før.. moro!!

Donerte 100kr for ca 2 uker siden jeg... men kan jo alltids dra til med noen tiere til:)
Flott forslag dette her! Håper alt står bra til med deg og ønsker deg fortsatt en god kveld!

Klemmer Chanel
ck1😊4. juni 2003
Hei Xenica,

Tusen takk for kjempekoselig velkomst hilsen i DB mi! Det satte jeg veldig pris på!! Beklager sen tilbakemelding, men har dessverre vært uten Internett her hjemme siden lørdag en gang.. & når "mannen" er borte er det ikke alltid like lett å få ordnet opp i slike IT-saker..

Vært inne å lest en del i DB di, og jeg må virkelig si at du INSPIRERER, MOTIVERER & FÅR FART PÅ LATTER MUSKLENE!! Du skriver så flott og detaljert at det tar vel pusten av de fleste - super lesing synes nå jeg ;o)

Lørdagen var topp den!! Masse glade jenter, god mat, altfor mye rødvin, masse skravling & latter til langt på natt! Vi satt ute & nøøøøt det herlige sommerværet -utrolig hva solen & varmen gjør med oss mennesker altså :o)

Jeg har klart meg fint denne første uken,- gått ned i vekt ;o) & fått trent + gått masse turer! Deilig når man føler at man har "kommet litt inn i det" og det faktisk går nedover!!!!! I går gikk jeg til & med ut i Singlet (hadde på bukse også da, og selvfølgelig en genser rundt livet...) Jeg tenkte Shit-au, det er så varmt at jeg bare må..
Det var egentelig en DEILIG følelse, her kommer jeg & jeg blåååser i hva andre måtte tenke!

PS: Jeg er også med i "10-kr klubben", donerer med glede en liten ti`er pr. kilo!! Håper det kan bli en 50 lapp innen 30.juni!! Man hvordan skal vi få betalt det da?

Ha en fortsatt flott onsdag da! - Svarer på tirsdagsinnlegget ditt, siden det ikke er kommet noe DB for onsdag enda.. Men jeg håper nå du ser dette for det :o)

Klem CK1
Innlegget er tapt
24 i heiagjengen
Charlotte19. september 2003
Heisann..

Takk for kommentaren jeg fikk av deg..

Hørtes ut som du hadde en herlig dag i går ja. Solarium ja; Hmmm. det hadde gjordt seg det gitt..

Kanskje jeg skal ta etter treningen i dag..Trener også step, det er veldig gøy.

Stå på:-)

Klem
Ronja😊19. september 2003
Heisann:)
Så flott at sykkelen blir din:)
Hørdes ut som om du hadde en kjempeflott dag i går:) Kjempedeiligt når energien er på topp:)
Kos deg masse i dag:)
Klem
Bilde
Sunset😉19. september 2003
Hallais!!
Så herlig det er med helg du! Og det hørtes jo ut som om du hadde en herlig torsdag også du da! :) Hehe... Deilig med pizza og litt rødvin da... Man må jo leve litt også, og unne seg litt innimellom Det er LOV!! ;) Så herlig at det ordner seg med sykkelen da, du skal se vekten raser nedover med deg så sprek som du er! :)
Ha en NYDELIG HELG!!!!
Kos og klem fra meg
Bilde
Lilla19. september 2003
heisan..takk for hilsnene jeg har fått,har bare ikke fått somla meg til å svare,;-)å høres godt ut med plommer kunne ikke tenke deg å bytte ut ett med ett epletre vel..heeh;-)vi har nok ;-)har du fått deg trimsykkel enda da?;-)
Ha en kosleig helg§!!!!!!!håper sola skinner hos deg også..
klemmer fra Lilla;-)
maa😃19. september 2003
Hei vennen!
Det er vel ikke så verst å være sykemeldt allikevel, eller...? Det virker ihvertfall ikke som om du har det helt for jævlig for tida! :)
Du har visst en snill sambo du også! Men det skulle da egentlig bare mangle at de er litt ekstra snille i blant, når vi driver å rydder opp etter de HELE tida! Jeg føler ihvertfall at det er klær og ting (kvitteringer fra butikken!) over alt!!! Og det er ikke mine!! Men pliktoppfyllende og snill som jeg er så plukker jeg opp, legger klærne fint sammen i skapet osv... Jeg har innsett det; jeg er bare en substitutt for mora hans, som hadde denne jobben de første par-og-tyve årene av hans liv...jaja han er da en godgutt da! ;)
Så stilig at du greide å mase(?) deg til sykkelen! :) Jeg tar vel ikke helt feil når jeg sier at det blir sykkeltrening foran tv''n på deg i helga?
Kos deg med sykkelen, du! :) *klem*
LilleTrille😃19. september 2003
Heihei ck1! :)

Ja, har det kjempefint jeg og jeg ser at du har det samme :D
Trening gir alltid TONNEVIS med energi, ja det meste av trening.. styrketrening for meg er på bunn mens svømming gir meg så mye energi at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! =)

Håper da du får syklet hver dag, bevise for samboeren at du faktisk kommer til å bruke den både ofte og flittig ;D
Har du bestemt deg for noe navn på den?
Kanskje bli kjent med den først? :p

Jeg som trodde jeg var flink å trene, nei.. Ikke i nærheten så flink som deg :D
Stå på videre! og håper du får en fin helg med sykkeln :))

Klemmer fra Malin

oj, det glemte jeg å svare på!
23 dager igjen til høstferien :) og i høstferien skal jeg hjem, hvor jeg ikke har vært siden i sommer da jeg veide 64 kg. Så jeg har laget meg et delmål hvor jeg skal ha gått ned synlig til høstferien! Jeg håper på å komme under 60 kg til da :))
Marianne😃19. september 2003
Hallais!!
Javel, så hva gjorde du med fiskebolle middagen???
Spiser den kanskje i dag da *ler*
Pizza er jo bare så godt, jeg vakke så flink onsdagen selv....spiste hele 3stk. ikke gjort det på lenge....

Idag skal jeg lage pita.....tar selv tacoskjell.....er vel magrere det, tenker jeg...med masse salat til....og bitte litt kjøttdeig, og litt rømme og...... *ler*

Ja de har mange planer i Spania i fremtiden, så dere har jo egentlig god tid.....hvis du var inne å så på oversiktkartet, så ser du jo at det skal bygges over på andre siden også.....enda nærmere sjøen.
Dere kan også leie hos oss vet du :o) Teste det ut litt :o)
Har dere vært der nede før??

Vel CK1 :o)
Du får ha en kjempe fin helg selv, ikke drikke for mye nå *ler*
Kos deg :o)
Klem fra Marianne
Bilde
Sampli19. september 2003
Hei CK1!
Visst gikk det bra med poden! Han er så tapper så. Litt skummelt er det, men han er i meget kompetente hender til en fantastisk bra ortopedkirurg...
Jeg tok ham med rett hjem fra oppvåkningen, og han ligger på rommet og ser på video nå. Alt vel.

Herlig at det blir sykkel nå som du ønsker deg den... Men det forplikter også da... Må jo ikke gi samboeren rett i at det blir et klesstativ heller....

Trening i seg selv er ikke nok for å bli slank. Bra figurformende er det - men man må jobbe litt jevnt og trutt. Skal en ned i vekt må man umder forbruket i inntak, sånn er det bare. Så... Men man skal leve både under og etter prosessen, og du er jo halvveis, så det går nok bra! Måtehold, vennen!
Måtehold er tingen; en halv pizza dobbelt så bra som en hel...

Kos deg masse sammen kollegene, må jo være greit å holde kontakten også!

Frydefult at du er her inne min lille tornado!

Smil fra Sampli
Blomsten😄19. september 2003
Hei CK1..

Kjenner meg godt i beskrivelsen som jeg-plukker-visst-opp-alt-som-ligger-i-min-vei-og-alle-andre-synes-visstnok-at-jeg-har-det-moro-mens-jeg-gjør-det greie.....
Det er nå litt rart også da. Er aldri tomhendt fra stuen og inn på kjøkkenet etc. Alltid noe i hånden som ryddes opp, plasseres der det skal etc. Har lurt på hva som rører seg hos den bedre halvdel noen ganger, når han sovner på sofaen med fjernkontrollen i hånden, avisene på gulvet, glass og tallerken på bordet etc etc.....

..men neida...er glad i ham..det er ikke det..men akkurat det å rydde opp er jeg litt lei. HAr prøvd å la det flyte totalt fra min side. Dvs. være mann med stor M...men det funker ikke for meg. BLir helt tussete om gamle sokker, bukser etc ligger slengt på gulv og på stoler. Rot er en ting..støv er noe annet..''ler*

....men....*S*..alt blir jo tilgitt når de gjør slike ting som det samboeren din gjorde mhp pizza og rødvin da. ........ Ikke dumt ...

Hilsen meg
Blomsten..som skjønner at du har en flott fredag...og at du gjerne vil til syd-Frankrike.......det er vakkert der.....................og slik som meg skulle du vel kan hende vunnet i lotto..og dermed kunnet realisere drømmen om hytte i dag..og ikke om noen år mhp avdrag og renter på nytt hus......men sånn er det bare..*S*
murmel19. september 2003
Hei og takk for oppmuntrende hilsen. Ble ganske irritert i går så da orka jeg ikke å skrive i andres dagbøker. Må gjerne være litt opplagt jeg :) Flotters at du får trimsykkelen du ønsker deg!! Sørg for at den gir deg mer god samvittighet enn dårlig da. Dvs. at du bruker den såpass at du ikke får dårlig samvittighet hver gang du ser den. Det er så lett for. Sånn er det nemlig med mitt SATS mdl. skap. Kaller meg nesten heller støttemedlem...
Du er jo kjempeflink til å trene da!!!! Også i så godt humør :) Skikkelig oppmuntrende. Ser også at du er flink til å pleie deg selv med solarium og den slags. Det gjør så godt. Vel du får ha lykke til videre og til torsdag skal vi slenge over litt restfett til twiggy. Hun skal rulle rundt juletreet.... Ha en super helg og kos deg ute med kollegaene dine i kveld.
Tigergutt😉19. september 2003

Hehehey vennen : ))

Takk igjen for koselig chat. Nei, selvfølgelig sier jeg ingenting om det vi snakket om - jeg er jo din venn! Dessuten, da vi var ferdige med å chatte, så passet jeg på å fjerne den teksten vi hadde skrevet. Hvis du tenker deg om så kan man jo se hva andre har skrevet tidligere på dagen. You see?

Lykke til med innkjøp av sykkel. Du spurte meg om det - og jeg svarte. Men jeg tviler ikke ett sekund på at den ikke blir brukt! Syns at du er kjempeflink : ))

Vi snakkes da, vennen...

Ta godt vare på deg selv!

Varm tigerklem!
Tigergutt❤️19. september 2003

Hei!!! Ja, jeg så at du kom innom chatten, og så hva du skrev. Jeg sovnet ikke, men man blir logget av dersom man er inaktiv en liten stund...

Klem...
aries😉20. september 2003
Hei på deg, CK1!

Takk for mange koselige meldinger, tilrop og blomster!

Du bobler jo nesten over, jente! Er''kke det deilig? Når livet smiler til en...

Ha en fortsatt fin helg!

Klem fra Aries!
Bilde
Sunset😄20. september 2003
Hei CK!

I dag har jeg hatt en kjempekos dag, shopping o.l. Kjøpte oss faktisk DVD - ganske impuls kan du si for 2 fattige studenter :) Men kjekt! I dag skal jeg ut ja, gleder meg. I går hadde vi det såå kjekt, deilig å bare være kjærester igjen...hehe. Så American pie- the wedding. For den som liker sånne filmer, dødsbra!! :)

Det blir nok en vinflaske og 2 rusbrus i dag :) Jeg regner det med i dagens kcal-inntak. Men snacks på forspil regner jeg ikke med... selv om det kommer til å bli en del. Jeg må ha noe salt når jeg drikker, umulig å unngå! ;)

Ellers, ha en nydelig helg videre!
KLEM
Bilde
Misspiggy😃20. september 2003
hehe, takk for koselig kommentar og tips! det virker som du har det knallherlig, og du virker som en knallherlig person:)
ha ei kjempegod helg uansett, så får vi se hva det blir til med meg...
trur det blir fest, horoskopet lovde nemlig å oppfylle alle mine drømmer i kveld:)

stooor lørdagskos fra meg
Bilde
Kursiv😄20. september 2003
heisan CK1 :-)

Nattkrem? Trenger man det? Her lærer jeg noe nytt hver dag! Du får vel oppdatere meg på kvinnefronten (feil valg av ord? eh...skal vi se... sminkefronten?), for sånt kan jeg bare ikke.

En gang prøvde jeg sånn ansiktsmaske i all hemmelighet. Rett etter at guttene hadde forsvunnet ut av huset til jobb og skole, klinte jeg inn ansiktet med noe grønn guffe som stivnet slik at hele ansiktet liksom krympet sammen i en slags dødsmaske totalt ubevegelig. Da kom guttungen hjem igjen. hadde glemt gymtøy... Han spratt ut døra igjen med et forskrekkelig angsthyl og da jeg prøvde å berolige ham sprakk ansiktmasken så hele ansiktet krakelerte, og guttungen skrek høyere og enda mer redd, så det har jeg ikke gjort igjen.

Nå er han jo blitt stor, så muligheten for en reprise er forresten absolutt tilstede....

Har akkurat kommet hjem fra fem timers treningsseminar, så jeg skal bare vente til knærne har sluttet å skjelve og jeg har fått i meg en kopp te og skravlet høl i huet på flere av dagbøkene her inne, så blir det dusj og mat og bok og andre hyggelige ting.

Ha en fin lørdagskveld :-)

Og ikke glem at jeg trenger sminkekurs. Desperat.
Lattermild hilsen fra Kursiv :-)
Marion20. september 2003
Hei, CK!
Åhhhh... italiensk pizza..... DET er farlig, det! Dersom min utvalgte hadde funnet på noe slikt hadde jeg pusset brillene et par ganger ekstra, sett nøye(ere) på ham og tenkt: Hmmmmmmm.... Jeg VISSTE at det var en grunn til at jeg har holdt ut med ham i alle disse årene...

Jeg har til nå ikke fått realisert denne drømmen, men med hardhendt hinting kan det jo hende jeg oppnår den.. Hvordan har du fått dressert din til å gjøre sånt???


Grattis med sykkel - jeg antar den er i montert stand i stuen nå? Håper du får masse gleder av den!!!!!

Vi tastes!!
Klem fra Marion
Morgengry😉21. september 2003
Tusen takk for en veldig koselig og sprudlende innlegg i db''n min. Det var kjempekoselig å lese. Og du er kjempeflink!!!

Klem fra Morgengry
juliane❤️21. september 2003
Hei kjære CK vennen:-)

Tusen takk for hilsen, det var kjempe koselig. Er inne og kikker titt og ofte i DB de, må se hvordan det går med kjære vennen min vet du:-)

Her går det veldig opp og ned. Har hatt kjempe mye å gjøre i det siste, har fått jobbet noen dager de siste 2 ukene, og det er jeg veldig fornøyd med. Må jo få tjent opp noen kroner nå som bidraget snart går ned. Holder også på å drukne i regninger om dagen også, høye fæle regninger som klorer seg fast i meg..... Men jeg tror de er betalt neste mnd, håper jeg.

Har også fryktelig mye å gjøre på skolen om dagen, selvom jeg bare går 2 dager i uken. Har en oppgave jeg skal levere inn rett over helgen.

Det du skriver om pengeforbruk kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Jeg holder på å shoppe meg gal i barneklær, synes det er så utrolig morsomt å kjøpe klær til ungene:-)

Regner med at du har fått deg sykkel nå, så gratulerer med ny "mann", regner med at det kommer et navn om ikke så lenge. Du må jo døpe den nye "mannen" din:-)

Trist å høre det med besøket av exen din, hva skjedde egentlig?

I går kjøpte vi en undulat vi, den er så utrolig søt:-) Så nå har vi fått ei ny jente i familien, navnet er visst mimma(fikk jeg beskjed om akkuratt nå):-) Ungene er kjempe opptatt av den, jeg også synes det er kjempe koselig:-)

Håper alt er bra med deg/dere, og at det er bedre med armen din. Kjempe fint at det går så bra med slankingen din også + treningen. Når det gjelder slankingen min, går den rett i dass... Er ikke motivert i det hele tatt, føler jeg bare eser ut, og er absolutt ikke fornøyd med meg selv om dagen. Føler jeg er det fettberget... Skal til frisøren på tirsdag, skal klippe, farge og stripe. Gleder meg til det.

Ha en fremdeles strålende søndag.

Gode klemmer fra Juliane
- som også savner jevnlig kontakt med deg:-)
Bilde
Marion21. september 2003
Hei på deg på en søndag!
Vet du hva - jeg er helt fornøyd med sinnainnlegg også, jeg! Vi er ikke glade, søte og hyggelige hele tiden noen av oss, og av og til er det vanskelig å finne ventiler hvor det går an å blåse ut steam.. Jeg synes at dette stedet ofte egner seg til sånt.

Jeg skjønner også ENORMT godt hvor rasende og frustrert nettopp våre kjære, tobente utvalgte kan gjøre oss til tider... For å slenge litt dritt (ingen som kjenner meg her???) så synes jeg f.eks. at det er begrenset moro at han )min, altså..) kan sove til 10 på lørdager, mekke seg en laaaaaaaang frokost som ikke inkluderer noen andre, lese alle avisene (og vi har mange!), drikke mange kopper kaffe og avrunde med en trekvarters dusj...... Da har klokken rundet tolv for lenge siden, halve dagen er borte og jeg har rukket å gjøre mesteparten av huset rent. Han har rukket å mate seg selv, og å gjøre seg ren og pen. Bra med menn som lukter godt, selvsagt, men for en utålmodig sjel som meg som liker at ting skjer - er det GRUSOMT FRUSTRERENDE!!!!

Synes jeg ser oss når vi treffes... heheheheh... to madammer som riktig kan legge ut om sine forferdelige "bedre halvdeler"!

Dagen i dag ble noe mindre dampende enn gårsdagens - men det er vel grenser for hva jeg kan forlange av en tilårskommen gubbe (haha - han er et år eldre enn meg!!!!).

CK - ha en fortsatt forhåpentligvis stadig bedre søndag, og så tastes vi over helgen! Jeg gleder meg sånn til å treffe deg!
Klem fra Marion
sol❤️21. september 2003
Hei !!!

Høres virkelig ut som om du koser deg nå om dagen, det er flott!!!!! Mye bdre med en glaad og fornøyd ck enn en trist! - altså; det er jo lov å være trist, mne bedre å være glad ....
Trening og solarium...flotte belønninger til deg selv, men lov meg at du er forsiktig med treningen da.....er jo dumt om det gjør armen din verre.....men du er nok forsiktig og tar hensyn tenker jeg *S*

Eksamen min gikk sånn passe greit tror jeg....håper jeg....skal nå stå i alle fall, og det er jo det viktigste tross alt!!..så nå når jeg er ferdig med lesingen settes treningsgearet inn for fult...satser på å trene flere ganger i uka nå framover.....twiggy må jo tross alt få kjøtt på beina *S*

Ha en fin søndagskveld!!!!!
Klem fra sol
trine❤️21. september 2003
Heisann!
tusen tuuuuusen takk for at du fikk meg til å åpne side her!
Har aldri i mitt liv følt så mye omsorg fra fremmede på så kort tid. jeg har bestemt meg: Jeg skal jobbe for ikke å være en feit, ensom alenemor lenger. jeg skal bli slank og jeg skal skaffe meg venner her i byen.
Slankeplanen skal jeg legge etter hvert! Nå er jeg bare GLAD!

Hilsen Anne Katrine
tess21😄21. september 2003
Hei,hei,hei!!:)
Takk for koslig hilsen,kjære! Nå er jeg ferdig med å innrede TV stua i første omgang! Har en stygg,gammel og brun skinn treseter stående inn her nå,og det er IKKE fint i det hele tatt! Så jeg må komme meg inn på IKEA neste lørdag & få handla inn masse nye møbler og ting og tang! Blir morro! :)
Er i mitt ESS,ja! Ingen tvil om det! Er utrolig morro å få boltre seg med malingskosten og møblene og ideène mine! :))
Men selv om jeg blir lei av å male,er det verdt alle vannblemmene jeg får!! :)

Og du da? Har det bare fint,ser jeg! Du bare stråler og er så blid hele tiden,du! Morro med den middagen da! Mat ble det hvertfall! hehe... ;)
Step,ja! Skjønner ikke....jeg tørr ikke å prøve det,jeg!! Vet ikke hva det er jeg er så "redd" for,men...sikkert for å drite meg ut! Når jeg jogger,så er det ingen som SER meg,vet du....;)

Håper du har hatt en deilig helg,da! Og at det går bra med armen din! Så må du ha lykke til med ny uke,og fortsett å vær flink! :) Skal prøve å få trent mer denne uka,jeg også! Er skikkelig sugen på 75 nå! :)
Hei og hopp for oss...Vi er klare! :)

Klem fra Tess
pippi75❤️22. september 2003
Heisann!
Håper du har hatt en kjempefin helg! Har selv prøvd step, en gang, men fant ut at det ikke var noe for meg. For mange kombinasjoner, og litt stor belastning på knærne for meg. Men bodypump fikset jeg litt bedre synes jeg. Håper rødfargen i solariumet har fått roet seg litt ned over helga. Så flott at du forsatt står på og trener. Skal prøve og få samboeren med på bodypump neste gang, for det passer for begge kjønn. Så at representasjonen av menn var ganske høy på timen jeg var på.

Håper du får en super dag kjære CK1!

Stoooor klem fra Pippi!
Bilde
Innlegget er tapt
24 i heiagjengen
Sampli11. januar 2004
To steg frem og tre tilbake er visselig meg den uka her. Etter en utflytende helg har jeg gått opp betraktelig og er idag 400 gram mer enn forrige søndag. Vekt: 68,4 kg

Stå på Rita & alle andre!
Vi gir oss ikke

Smil fra Sampli
viljestyrke❤️11. januar 2004
Er jeg virkelig det? Eneste hannen? Huuuu... Føles som å gå i feil garderobe i svømmehallen..... Æhhh

Tuller.

Det hadde jo bare vært gøy det. For meg i hvert fall. Hehehe. Så oppmerksomt at du husket å skrive "gutt" i bestemt form entall. For da er det jo MEG du mener! Jippiiiii!

Men jeg må innrømme at jeg har vært dritslapp den siste tiden, eller rettere sagt, vi selger hus, pusser opp nytt, flytter til to forskjellige steder, prøver å få ungene til å trives osv osv. Så døgnet har litt for få timer for meg nå.... Spiser som før, dvs. vekta står om trent rolig.

So, count me in on 81.5

Jeg skal ned til under 80. Helst 75. Helt klart. Jeg må bare få litt rytme i mat og trening her nå. Er LITT i ubalase fortsatt. Men jeg tillater meg det akkurat nå, bare kontrollerer meg selv så ikke alt går rett i d....

For det vil jo ikke gutten, selv om jeg syns livet er kult akkurat nå!


KOSEDAGMASSEIDAGDA!

For det skal jeg!

KLEMELIKLEM fra meg!

Flua11. januar 2004
Hei Rita!

Jeg melder meg på! Alt for å forsøke å nå mine mål. Jeg har ikke gått ned noe siden forige søndag (tror jeg da- startet ikke før i uken) men vekten stopper på 75 blank!

Takk for kommentarer på innlegget mitt :) Det er godt med støtte og denne siden virker jo helt topp når det kommer til slikt.

God bedring, og ha en flott ukestart!

Klem Flua
OPTIMISTEN👻11. januar 2004
Hei, her kommer min oppdatering... Har vært flink "nesten" hele uken men i går kom fru rød på besøk så da spratt jeg opp igjen. Så jeg står fortsatt på samme - 112.6.

Ha en fin søndag både til deg Rita og til alle dere andre.
Pernilla11. januar 2004
Hei Rita.

KOmmer inne med dagens vekt, og den er ikke stort og skryte av, men men.. Fylla har skylda.

Dagens vekt er 80,2 kg.

Ha en fin søndag.
murmel11. januar 2004
Heisann. Ingen vektreduksjon fra meg denne uken:( Fortsatt 68 kg.
superslasken😌11. januar 2004
Jeg husket det!!

Og vekten er 84.3 :)

Ha en fortreffelig aften ;)

Hilsen Cecilie
grete❤️11. januar 2004
Rapporterer 71.4 kg hos meg.
Litt nedgang!
Travelt på min front, mer siden!!!

Grete
Misspiggy11. januar 2004
Har ikke veid meg siden mandag, men da veide jeg 78 kg. litt feil kanskje da, men får ta den vekta da!

KLEM!
Linselusa😑11. januar 2004
Tja..... ikke noe å skryte av her. Vekta stopper på 106 (-0,5 fra forrige søndag). Jeg bare må skjerpe meg!
snuppedutten😃11. januar 2004
Oppdatering. Ikke vært så flink som jeg gjerne ville, men...ca 69. Ned ca 1 kg. (Har ikke digital vekt, så det blir ca.)
Spennende å se hva vekta sier imorgen..ler...
Klem Snuppedutten.
Nicole😃11. januar 2004
Heisann!

Vekten er 107, altså 3 kilos nedgang. :)
Cathrine2911. januar 2004
Her kommer rapport fra meg. Vekten er nå 81,9, og det vil si at jeg har gått ned hele 2,5 kg (sikkert mesteparten vann da, men nedgang er nedgang), og er kjempefornøyd med det.

Dette til tross for en dansketur med god mat og litt drikke og et 60-årslag med desto bedre mat (7-retters), men ikke noe drikke.

Så jeg må si jeg er strålende fornøyd med denne uken.
tomine😟11. januar 2004
Hei Rita!
Rakk deg dessverre ikke før 2200, men håper det ikke blir for knotete for deg! Min vekt i dag lå på 77.3. Er fornøyd med -2,7 på en uke,- det hadde nok vært mer hadde det ikke vært for en tur ut på by''n med gjengen på fredag...
Ha en fin uke!

Klem Tomine
prestige11. januar 2004
Har vært hos typen siden torsdag, ergo. har ikke veid meg siden onsdag. Kommer med en HØY vekt imorgen..huff alt jeg har spist i helgen :(
tira🌙11. januar 2004
Hei Rita

Ukas vekt står stille på 75 som den nå har gjort siden før jul.. håper jeg kan skylde på mensen denne uka (",)

Klem Tira
tira🌙12. januar 2004
Takk (eller bør jeg si tak..?) for chatten!!

(",)
Klem Tira
Arwen😃12. januar 2004
Heisann Rita.. :)
Takk for koselig velkomst-hilsen.. :o)
Jeg er nå godt i gang, men har desverre ikke fått tid til å stikke innom for å hilse på..
Ser dere har en konkuranse på gang her.. Ønsker deg og de andre lykke til...! :o) Måtte dere komme i mål alle mann..
Ha en fin dag..

Klem fra Linda...
Bilde
Topsy🌙12. januar 2004
Heisann!

Er så lei meg for at jeg ikke fikk oppdatert meg i går!
Ble liggende i senga hele dagen med feber og innfluensa! Attsjoo!!
Så det var ikke krefter til overs til annet enn et dobesøk i ny og ne! hi,hi.
Men vekta mi i går var 91,9.........
Klemmer!
Rondane❤️12. januar 2004
Hei fett-nok. Beklager at jeg ikke registrerte vekta igår. Men her er jeg altså. 88.6 kg i dag morges. Vanskelig uke. Men det ble jo bra likevel. det ser jeg nå. Ha en bra mandag. Fint at du fins.

Klem

sofie
trollemor😄12. januar 2004
Fett-nok
Hei ser at du har gått ned 2 kg og det er jo bare kjempebra.
Og så flinke som folk er så er det ikke lenge før konkurransen er over.Når den startet hadde jeg regnet med at vi hadde en vinner i mnd. skifte,men nå ser det ut som den er over til søndag.Men da får vi bare kjøre igang enda en,for dette virker motiverende.Så takk til deg som drar oss alle med.Og lykke til videre med vekttapet.
Klem Trollemor
Myrtel😊12. januar 2004
Hei fett-nok!

Takk for kommentar i dagboken min!

Ja det må være noe med det å slutte å amme altså! Det var et helt enormt søtsug jeg fikk da!

Ja de små treåringene kan være morsomme med alle ideene de får! Men det var jo søtt også da! At datteren din har sånn omsorg for det som lever:o) Det viser en god egenskap det! Men jeg forstår at det må gjøre middagen litt vanskelig ja!
Godt hun spiser kjøttkaker da. Det gjør datteren min også.

Hilsen Myrtel
prestige😌12. januar 2004
Begynnte på 67,5 kg veide i dag 67 kg!!
missB12. januar 2004
Heisann!

Beklager at du ikkje får vektoppdateringa før i dag, men det var heilt umulig å bruke dataen vår i går. Vekta mi for søndagen var i alle fall: 71.8 kg. =Nedgang-juhu!:)

Stå på!
Innlegget er tapt
24 i heiagjengen
Løvetann❤️12. mars 2004
Hei, CK!
Som vanlig et lite springvann av sol og glede å finne i dagboka di! Avslutningen var flott - tenk om vi husket på det litt oftere! Siden jeg vil ha i både pose og smekk, er jeg riktig grønn og misunnelig ved tanken på en herlig uke i Tunis-solen.... Er dere barnløse der nede også? I så fall ligger jo alt til rette for en total nytelsesuke - og det har du sannelig fortjent!

Ha en finfin helg, CK, og så møtes vi i 5-kilosen på mandag - atskillig lettere enn da vi startet.... =)

*klem* fra Marion
Pernilla❤️12. mars 2004
Hei CK1!

Tusen takk for oppmuntring på tirsdag. Det hjalp veldig.
Det er så utrolig deilig å lese dine dagboksinnlegg. Du sprudler!
Slikt hjelper på en dårlig dag. (som jeg har i dag....)

Høres ut som du og din sambo har et kjempe godt forhold sammen, og det misunner jeg deg virkelig. I vårt forhold har vi nok en tendens til å ta hverandre for godt, men det er så deilig å lese om den kvalitetstiden dere bruker på hverandre og hvor mye dere setter pris på der.
Har nok litt å lære der.
Hvor lenge har dere vært sammen?

Ble sååå missunnlig for den H&Mpakken din også. Har sluttet å handle på postordre,...rettogslett fordi jeg alltid blir super skuffa over hvordan jeg ser ut i de klærne som blir så flott framstilt på de radmagre modellene.
Men dette er virkelig noe jeg ser framtil når jeg en gang i (lang)framtid når normalvekt.

Kos deg med de nye klærne, drøm litt om Tunisiaturen, nyt noen få snapsglass med rødvin (jeg kjøpte inn fire flasker i dag..hehe, godt rusta til helgen jah)og ha en alle tiders helg!

Stor klem, Pernilla
Maa❤️12. mars 2004
Ma belle til deg også! ;)

Så koselig at den dama hadde tid til å stikke innom en tur! :)

Restaurantkvelden var perfekt! Masse deilig mat, vin og hjemmelaget is. Det var bare en ting som var litt dumt...magesekken min har visst krympet, og jeg ble STAPPMETT!!! Jeg har aldri vært så mett i hele mitt liv! Magen var kulerund, og det så ut som jeg plutselig var blitt akutt gravid! Det var kjempevondt et par timer, men det var verdt det! ;)

Vi har aldri vært på Mucho Mas, men jeg har lenge tenkt på at den burde "prøves". Det er rett i nabolaget her. Hvis maten er god så må vi jo dit snart da! :) Var på Waldemars i går (i Waldemar Thranes gate). Superbillig mat der også, og store posjoner, men det er litt shabby... Det var studentpriser på øl og da kommer det andre i andre rekke! ;)

Blir nok ikke noe Nice-tur på meg i vår. I dag kjøpte jeg meg nemlig carvingski, så nå er jeg blakk igjen! :) Er meget fornøyd med skiene da! :D

Håper badet blir kjempefint, og at du får ei kjempefin helg!!! :) Flink med maten er du også! Jeg spiste grandiosa til middag i dag, jeg.... :)

Helgeklem fra Maa
murmel12. mars 2004
Heisann. Åh, så kos med masse nye klær. Det har jeg også lyst på.... Håper du ble fornøyd:) Jeg var på SPA på majorstua. Tok en relaxkur som var utrolig deilig og ikke minst avslappende:) Det eneste jeg var misfornøyd med var den halvtimen i boblebadet. Det ble litt kaldt og karet var litt ubehagelig å ligge i. Men kroppsskrubb og massasje var dødsdeilig!!!! Lykke til med oppussingen av badet og kos deg masse i kveld!!! God helg
Lucasine13. mars 2004
Så herlig med en syden tur! Det kan du virkelig glede deg til. Jeg var i Tunisia for noen år, og den myke sanda på strendene glemmer jeg aldri.

Må bare si at det du skreiv om den seddelen var så utrolig fint. Hadde ikke tenkt på den måten, men det er absolutt sant det du sier.

Ha en fin helg!

Klem Lucasine
Magica❤️13. mars 2004
Hey! Nytt navn: SMURFINE det er meg:)) Tenkte hun var en liten livlig sak som kanskje kan hjelpe meg nedover...hihi...
Uansett, håper du stikker innom meg og at du får en kjempefin lørdag! En ordentlig gledesspreder , det er det du er vennen!!!
Klem fra en forkjøla sørlandsjente:))
roxy❤️13. mars 2004
Hallo du!!

God helg,ser du var tidlig oppe i dag(så deg inne hos noen andre her)
Ja det var jeg også menmåtte ha klokke på da,Er så godt å stå opp tidlig når resten sover her....

Vært på spinn i dag,skal ikke ha gått opp mer på mandag!!!!
Fæl dag å veie seg på du,,,,men skjønner poenget,,,

Lunchen din på fred hørtes deilig ut...men du finnes det snapsglass med rødvin??

Ha en fin helg videre snuppa,jeg må jobbe litt i dag ,men har jo fri på hverdage
r ofte jeg da:)


Klæms Roxy.....som fortsatt lengter

etter sol og sommer...drittkaldt i dag!!!

Lilla😄13. mars 2004
hei ck1..

ja nå er det vår i lufta,venter bare på at ALL snøen skal smelte og at hestehoven skal dukke opp.Like koselig å se den igjen hvert eneste år.
Nå har vi jo flyttet til et sted som er typisk sted for hestehoven så håper virkelig å få se den snart.da kommer jeg til å bli kjempeglad;-).......

vel,ja nå nærmer det seg bryllup det er sikkert.Alt er for det meste i boks nå noe jeg er kjempeglad for.så nå skal jeg prøve brudekjolen på nytt til uken(tror jeg)hvis det ikke blir uken før påske da....gubben har også funnet seg en dress sa han!

åhhhhhh,du fikk jammen meg spennende post igår ja,både med klær fra h&m og billettene.hørtes deilig ut med en ferietur til sydens sol og varme nå ja..du reiser vel rundt den tiden som vi skal gifte oss du da,for det er om 6 uker;-)

skjønner godt at du ser frem til det ja.

er kjempefornøyd med somebody jeg da,i denne første uken min der har jeg gått ned 400 gram(og ikke har jeg telt kcal engang det gjøre jo somebody for meg)så det var kjempeide å melde seg inn der ja;-)

Jeg skal ikke søke jobb før etter bryllupet nei,det er såååå godt å ha denne tiden her hjemme nå..er så mye som skjer.
Snart skal vi snakke med presten også..og det er andre ting som foregår..så jeg venter med å søke på ny jobb jeg.

ha en flott lørdag ck1 kos deg med sambo og barn;-)

klemmer fra kjersti!!!!!!
rødenemi😊13. mars 2004
Hey CK1 :)

Her er vi friske & raske igjen. Heldigvis kortvarig sykdom.. og jeg ble ikke smitta *bank i bordet*

Nå har vi baka boller og laga marsipankake. Eneste som gjenstår er pyntinga! Og jeg har faktisk klart meg UTEN å spise bolle og UTEN å spise marsipan (-det siste er det jeg så abs er mest stolt av!!!) :)

Så resten av dagen skal vi bare kose oss hjemme.. har shoppa inn alt som jeg trengte til familieselskap i morra og så har jeg faktisk klart meg UTEN å kjøpe snop/snacks!! Må bare prøve å glemme at det er en kveldsåpen bensinstasjon rett over gata her ;p

Ønsker deg og dine ei superfin helg :)

Stor lørdagsklem fra RN :)
Lucasine13. mars 2004
Hei. Tenkte jeg kunne si litt om hvordan jeg opplevde Tunisa oppholdet :) For å være erlig så var mannfolka veldig kvalme, men det kan hende det hadde noe med at vi var mange jenter sammen (var på studietur). Ikke at de har noe unnskyldning av den grunn. På kveldene var det vakter i gatene som hadde fløyter de blåste i når de så at lokalbefolkningen var innpåslitne mot turistene. Dette var egentlig greit for guttene hadde utrolig stor respekt for disse vaktene. De var da borte før vi hadde klart å snu oss :)
Mye god mat var det og til en fin pris. Vi var i Sousse, men var innom Hammamet også. Det jeg så av det var fint. Det er ellers masse billig og fint å få handle der. Vi jentene shoppa som noen galninger!! Mye fin keramikk, ting laget av tre, tepper osv. Jeg hadde nesten lyst å dra tilbake bare av den grunn :) Sandstranda er helt utrolig herlig. Du kan glede deg, uansett om mannfoka er kvalme :) Jeg lar i allefall ikke dem ødelegge ferien min. Kan jo også hende at det har blitt litt bedre nå. Det er ca 3-4 år siden jeg var der.

Gled deg, det er så deilig å komme seg vekk til et sydligere land.
lilletrille😃13. mars 2004
Heihei CK :) Takktakk for kommentar fra deg!

Først spørsmålene fra deg:
Jeg blir her på slankere når jeg er hjemme også! Har både bærbar PC og vanlig PC hjemme med ADSL.. Spørs om det blir mange slåsskamper om dem når både jeg, pappa og lillebror vil sitte ved pc-en samtidig ;) Tror egentlig det skal gå bra da, vi er da ganske rolige alle sammen! :D Jeg og samboeren er rimelig bestemte på Dublin, fortsatt.. En bekjent tilbydde seg til og med å snakke med en som har jobbet i Dublin med data om å finne noen plasser det er sjans for å få jobb :) Hovedsaklig til samboeren min da, jeg har jo så veldig lyst å jobbe i barnehage :D Og da venter jeg med å søke på det til vi er i Dublin.. Får gå rundt og snakke face to face med dem, det er jo lettere å få seg jobb om man møter opp personlig så! :)

Åh, så herlig den middagen ute med samboeren hørtes ut da :)) Viktig å kose seg ja, og dere er jo kjempeflinke til det (virker det som da?)! Så FLIIIIINK du er som valgte kylling wok, det er skikkelig bra altså :)) Ser at du har vært flink å trene denne uka også, som vanlig! Du er så flink og positiv, rett og slett et fantastisk menneske :D

Håper alt passer, men bra om noen bukser er for stramme.. det er jo en fin motivasjonsfaktor :)) For alt skal passe innen sommeren, eller hva? :D Stå på CK og ha en kjempefin, koslig helg.

Klemmer fra Malin :))
tomine😉14. mars 2004
Takk i like måte ;o)
Pussig! Sjelden jeg er inne en søndag på disse tider,
og der er du jo akkurat samtidig ;o)

Jeg har fått lov til å sove leeenge i dag, og når jeg
nå sto opp, så ser jeg at bilen er ute av garasjen, og
at snuppelure og sambo er borte!
De er sikkert på frokost-besøk hos noen, men jeg akter
IKKE å ringe å etterlyse dem,- nå skal jeg bare nyyte
en fredelig frokost med ferskt brød (bor jo sammen med
bakeren;-)), kaffe og Aftenposten!!!

Min mellomste pode har allerede forsvunnet ut, og min
eldste står på badet og gjør seg i stand til gudstjeneste!
Hun skal stå konfirmant i september, og da er det visst
obligatorisk med 5 kirkebesøk...
Deilig å få henne opp en søndag, i hvertfall! Vanligvis
ligger hun og drar seg til både 11 og 12...

Denne våren har jeg ikke bestilt klær fra H&M, men det
er bare fordi jeg ikke aner hva som vil passe meg nå
etter operasjonen.
Misunner deg! Det er jo sååå morsomt! Har du fått prøvd
noen av klærne enda? Er du fornøyd?

Var innom en H&M-butikk i går, og de har fått inn noen
sykt kule 60-talls-kjoler. Har veldig lyst på, men det
ble ikke tid til å prøve i går. Skal ta meg en tur til uka.

Vi snakkes snart, CK!
Kos deg med frokosten,- gjør som deg, og starter opp igjen
med havregryn og ryvita i morgen ;o)

Varme klemmer fra Tomine
Hans😃14. mars 2004

Hei CK!! :)

Jeg skal bare gi deg vekttallene mine, desverre er de ikke særlig å skryte av etter denne uken, - jeg har hatt vektoppgang! :( Jeg har gått opp 400 gram sammenlagt siden forrige søndag, og veier denne søndagen 89 kilo.

Det vil si at jeg ikke blir å se her inne på Slankere.com den neste uken, jeg skal straffe meg selv med utestengelse i en uke på grunn av vektoppgangen. :/ Kommer til å savne hele gjengen altså, men jeg håper jeg er tilbake fra og med neste søndag igjen hvis vekten ikke går ytterligere opp igjen da. Så da vet du hvorfor jeg ikke er her for første gang siden jeg startet slankedagboken min 15. Mai i fjord, herregud, - jeg har jo skrevet nye innlegg hver eneste dag..!.. Blir godt med en pause, men det er på ingen måte noen pause fra slankingen, den fortsetter lover jeg deg! :)

Ha en strålende uke vennen!

Klem fra Hans. :-)
Bilde
Smurfine❤️14. mars 2004
Titt tei!
Jo takk, det skal nok gå rette veien nå! Skal prøve hvertfall!!Når det gjelder det cellulit greiene:
Har begynt behandlingen nå og sitter her med Glad Pack:)
Fant det på nettet et sted. Tror det var mozon.no på helse sidene. Men iallefall:
Det er som flg:
Etter tørrskrubbing med børste eller hampevott så huden blir varm og rød, påføres en olje og grønnleire pasta på utsatte områder. Hos meg...LÅR!
Så pakker man det hele stramt inn i Glad Pack plastikk og pakker seg inn i dyne eller ulltepper og svetter ut:)..Så dusjer man med vekslende varmt og kaldt vann, avslutter m kaldt og tar på olje igjen. Så er man klar! Dette skal gjøres to g i uka. I tillegg er det et utrensende, slankende og vanndrivende pulver man skal drikke. Får se om det funker , men jeg har litt troa. Alt hjelper jo!:)
Pakken koster 419,- og kan bestilles på www.aromaklinikken.no
Les mer om det der vennen:)
Nå må jeg dusje av greiene her, merker det jobber, prikker i huden!! Ha en kjempefin søndag!!
Klem fra meg
Smurfine❤️14. mars 2004
Åff kårs skal jeg hjelpe deg:)
Hmm...var ikke og sjekket selv, men kan ikke se det der nei. Tror det var mozon, men ikke sikker, det var hvertfall en sånn" pop-up" et eller annet sted som anbefalte disse produktene!! Så det som står på giroen min er flg:

SLANKING PAKKE 1:
Inneholder: Copar Slimming Oil 100 ml
Grønnleirepasta 300 g
Grønnleirepulver 300 g
Kr.329,-

Porto/oppkrav: kr.90,-

Så totalt 419,- for dette opplegget. Man skal som sagt drikke pulveret om morgenen før frokost. Skal stå i et glass vann natten over først, så jeg har ikke begynt på det enda.
Men jo, det føles godt nå etter dusjen.Varmt og litt prikking. Satser på at det virker. Men skal jo gjøre det 2 ganger i uka fram mot sommeren, så det blir som en kur, håper å se resultater. Sikkert lurt med en "super-kur" frem mot turen din!!:)

Kanksje du bare kan sende en mail eller ta en tlf og bestille det da? Jeg kan heller ikke se det som noen pakke løsning.
Klem
lone😃14. mars 2004
Heihei CK1 :)

Må si du og samboeren er flinke til "å være kjærester", dere er jo stadigvekk på slike koselige restaurantbesøk, kjempebra det :) Det er sånt som gjør at ikke alle dager er like ;) Og at du i tillegg var flink med maten er jo absolutt et pluss! :)

Har så lyst til å kjøpe blomster jeg og, men siden jeg bare bor på et lite rom så er ikke det veldig aktuelt, jeg vurderer dog å kjøpe litt slikt til kjæresten når jeg skal til han i påska, han trenger litt blomster i stua gitt ;) ...dog vet jeg ikke hvor flink han er med å vanne slikt ;)

Ooooh...vil også ha nye klær jeg, har så lyst til å kunne kjøpe meg mindre klær enn tidligere også...Satser på at jeg får gjort det til sommeren, bedre råd da OG jeg skal ha nådd mitt kjære mål ;)

Misunner deg virkelig den Tunis-turen, skulle gjerne hatt meg en liten tur borrt fra hverdagen akkurat nå, og det til et sted som er en smule varmere enn det er her ;) *knis*

Vel, ha en finfin uke, dette går jo knallbra! :)

Stor klem fra Lone
elisa29😊14. mars 2004
Hei vennen!
Ja, det er deilig vårfølelse nå ute. Litt kaldt ennå, men det snur fort.
Jeg gleder meg til våren kommer skikkelig. Man blir rett og slett så glad av våren. Og nå når ting ordnet seg på jobb, så er den ekstra deilig å se frem til.

Ser at du ikke har kvittet deg med "julefettet" ennå. Jeg sliter også med å bli kvitt mer enn det som er forsvunnet nå. Ikke noe problem med stabilisering, men så snart det ser ut til å gå nedover igjen, blir jeg godtesjuk, og MÅ spise, og ingen mer kilo av. :O/
Følger du fremdeles Lindberg?
Jeg prøver vel å følge sånn noenlunde GR, men tror jeg begynner å bli litt lei av maten. Jeg er ikke flink til å variere. Og har svært lite fantasi. Har faktisk spist samme middag, varierer mellom 2 -3 stk, samme pålegg, siden starten i mai ifjor. Ikke så rart jeg blir lei, vel. Og at det begynner å bli vanskelig. BLÆÆÆÆ!!!!!!

Hvordan går det på jobb med deg da? Deilig å være på plass igjen?
Med meg så går det jo bedre nå som jeg vet jeg skal tilbake til gamle jobben. Men tror allikevel ukene kommer til å snegle seg fremover til den dagen. 11 uker til! Eller 10. Fikk innvilget fri den siste uken:O)
Må ha litt ferie, tror ikke det blir noe av det i sommer.
Jeg får rent angst nå med tanken på at jeg fremdeles gikk her og ikke visste om jeg fikk komme tilbake, eller om jeg visste at jeg ikke fikk komme tilbake.
Jeg har faktisk vært gjennom min verste periode av livet, tror jeg. Det var helt forferdelig når jeg endelig innrømmet for meg selv hvilken stor tabbe jeg hadde gjort.
Vel, nå gikk det jo bra, så det er jo ikke vits i å gå og plage meg selv med det lenger.
Nå er det å starte på nedtellingen!!:O)

Da ønsker jeg deg en fortsatt god søndag.
Og lykke til med bad-oppussingen!

Stor klem fra Elisa:O)

Ps! Hvordan gikk det med klærne? Passet du dem?

Bilde
Pernilla❤️14. mars 2004
Hei!
Du, tuuuuusen takk for kloke ord i dagboka mi i dag.
Du har så utrolig rett i det du skriver om å ta bedre vare på hverandre.
Hverken jeg eller sambo har noen gang vært flinke til å gi hverandre oppmerksomhet i form av gaver, blomster, overaskelser, el.
Sambo slår en del til med gode middager, men jeg har ikke stilt opp stort der gitt.
Men du gav meg absolutt noe å tenke på.
Det ER viktig å gi slik oppmerksomhet.
Ettersom jeg er student er jo ikke økonomien på sitt aller beste for tia, og det er vel ofte det jeg tenker, for det hender at jeg har lyst å kjøpe noe til sambo, men det finnes så utrolig mye annet man kan gjøre som masasje, en husvask, middag osv.
Jeg skal virkelig skjerpe meg der.

Jeg har nok ikke vært flink til å gi mye av meg selv i dette forholdet, og det er klart at dette sliter på oss.
Sambo er en skikkelig kosegutt, men jeg feiger en del ut og fryser han bort.
Tror dette skyldes min dårlige opplevelse av eksen min.
Etter å ha vært sammen i over tre år, fortalte jeg han om mine spiseforstyrrelser, angst og depresjon, og han svarte det hele med å være utro, og dumpe meg etter at jeg hadde tilgitt han for dette....

Jeg var ekstremt psykisk langt nede i den perioden, og han utnyttet mine sterke følelser og avhengighet til han med å "bruke" meg i over et halvt år, til han plutselig fant seg en ny dame, for å kvitte seg med meg.
Når man blir sviktet og såret på den måten, får jeg problemer med å vise for mye kjærlighet, problemer til å knytte meg sterkt nok til noen, redd for å bli avhengig av noen som skal dumpe meg etterpå.
Redd for å si for mye om meg selv, i redsel for at han skal feige ut osv.

Nå er min nåværende samboer helt unik på dette. Han har vært en enorm støtte for at jeg har klart å bli frisk, og han har måtte godta mine tunge vanskelige dager jeg fremdels tiltider gjennopplever.
Men han ønsker at jeg skal gi litt mer av meg selv, det har han selv sagt, og det er vel kanskje på tide å gå steget videre og ikke henge seg opp i fortia, selv om dette ligger dypt, så er det jo trist at han må være offer for en fortid han aldri har tatt del av selv.
Han fortjener så mye mer, og du gav meg mye å tenke på i dag, og jeg skal definitivt jobbe videre med dette.

Forøvrig er det noe vi to har felles, og det er vår lidenskap for vin:-) haha.
Heldigvis, DER har jeg og sambo ofte hyggelige stunder.

ÅÅÅ, men jeg er ennååå dårlig altså!
blæh!

ALDRI MER, sier jeg på sånne dager.... og så kommer fredagen og jeg har glemt det hele..haha.
Kjenner du deg igjen eller?

Kan ikke love noen gode resultater i konk-en din i mårra, for jeg har IKKE vært flink denne uka, men HELDIGVIS er det ny uke allerede i mårra! Er det ikke deilig?
Håper på mange trimpoeng fra deg.
Har bestemt meg for å kapre den tredjeplassen jeg.. ligger jo alltid hakket under Kikki. Deg og super-frøkna har jeg nok ikke den minste sjanse til å overgå, men faen heller, den tredjeplassen SKAL jeg ha!!
...Men nå er det jo over to mnd til 17.mai da, så mye kan skje ennå.
Men det er bare å stå på videre!

Ha en alle tiders søndagskveld, så dropper jeg innom med mandagsvekta i mårra!

Stor klem, Pernilla
elisa29❤️15. mars 2004
Hei igjen kjære!
Jada, jeg blir med på konkurransen jeg. Skal gi beskjed om vekten min imorgen ettermiddag. Det er kanskje det kick-off''et jeg trenger dette.
Har svelget min siste godteri-bit på en stund nå håper jeg.
Har faktisk ganske god motivasjon nå, men morgendagen føles ofte helt annerledes ut. Men jeg tenker nå positivt nå da!
5 kilo - SKAL AV! Jeg satser på å fort bli kastet ut hos deg:O)

Joda, det ble litt av noen måneder for meg dette. Først si opp jobben, og ikke minst gi sjefene mine "litt inn"! For så å velge det mest feil yrke jeg kunne, bare for å finne ut at jeg hører hjemme i det yrket jeg forlot. Og så å gråte meg tilbake.
Som jeg sa, så står jeg fremdeles for det jeg sa til dem, og grunnene for at jeg sluttet. Og det vet de og. Men jeg går ikke tilbake nå og tenker på det som var, nå skal jeg bare tenke fremover. Helt blanke ark, men med mer erfaring!
Det er kanskje vanskelig og forstå at jeg vil tilbake til en plass som jeg hadde så masse negative tanker om for bare noen måneder siden. Men det var vel den veggen jeg møtte.
Og nå skal jeg reise "hjem"!
For det er akkurat det det føles som.
Hjem til kollegaene mine som jeg er så glad i, oppgaver og utfordringer som jeg klør i fingrene etter å ta fatt i.
Og jeg er nå veldig glad for opplevelsen. Den har gitt meg mye!
Men nok om det!
Må fremdeles holde ut en del uker til der jeg er nå. Men de går jo sin gang de og, som alt annet!

Ser at du skal på ferietur om ikke så lenge, du heldige du. Valentine''s gave? Var det det? Snille mannen din:O)

Men nå må jeg legge meg.
God natt, kjære deg CK!

KLEM FRA MEG!


Bilde
Celina❤️15. mars 2004
Melder inn 67,5kg - en nedgang på 0,5kg!!! Happy, happy!!! =) Grete Roede og regelmessig trening er tingen for meg.

Celina
aline15. mars 2004
ok!

72.6 er denne mandagens vekt
lilletrille😃15. mars 2004
Heihei CK! :) Bare innom for å legge inn dagens vekt som er 54,8.. 200 gram ned siden forrige mandag :)

Ha en strålende dag! Klemmer fra Malin :)
Lucasine☹️15. mars 2004
Opp 400 gram her! :( Mensen og mye kos i helga... hjalp hvertfall ikke på meg. Kommer strekt tilbake!!
Vanilje😄15. mars 2004
Hei

Jeg melder inn dagens vekt 72,1 kg. Strålende fornøyd.

Mer enn det - KJEMPE FORNØYD.

Klem Vanilje
Innlegget er tapt
24 i heiagjengen
ANNE❤️21. juli 2004
Hei igjen. Jeg skikket litt på den matlisten din på siden her, og hang meg opp i en ting. det er mulig det jeg nå sier ikke kenger på greip, men jeg synes du spiser litt mye frukt. Hvis du kutter ut noe av frukten(1-2 pr. dag skulle være nok.), og bytter ut noe av det med nøtter(5-10 stk.) eller feks å gumle litt kylling/kalkunpålegg sammen med litt skrelt agurk, vil kanskje søthunger/sult/jeg må ha noe behovet dempes. Vet som sagt ikke, men verdt å prøve? ANNE
Monielle😌21. juli 2004
Ja,klart vi bryr oss om deg!!Du er jo et så flott menneske!Og du er flink som har tatt deg selv i nakken,flott matplan!Skal se at det gir resultater!Det tror jeg så absolutt!
Du har jammen hatt noen stressende dager,men du har taklet det!

Stå på videre,dette klarer du!:-)
ANNE❤️21. juli 2004
Hei, beklager korekturlesningen min i dag! Og så glemte jeg å skryte av at du har vært flink til å gå på butikken i dag. Det var sikkert underbevisstheten din som tok feil, slik at du måtte gå dobbelt opp.ANNE
Aline❤️21. juli 2004
flotters at det går bedre!!!
enig med anne at det kan være for mye frukt gir ekstra søtsug!
hva med en gulrot? det er litt søtsmak i de.

fortsett i dette fine sporet!!!
klem aline
alvhilde❤️21. juli 2004
Nå ble jeg kjempe glad! For det virker som om det går så mye bedre med deg!!:) Ser ut som du har lagt opp til et sundt og godt kosthold også. Skulle ønske jeg var så flink!
Visste ikke at du kunne synge! Håper sangen ble bra.

Du er utrolig flink, og en kjempe motivasjonsfaktor for meg når det gjelder å spise sundt!:)

Stå på videre!!

Klem, Alvhilde
bailine😊21. juli 2004
takk for godt råd ;) stå på du, det er ikke alltid like lett, men with rain comes sunshine ;)
sweety❤️22. juli 2004
De,første dage av min slankekur var tøffe,men nå er det en liten søttbehov som melder sig igjen,men jeg overvinner den hvergang.Ingen cola ingen pizza kun sunne og små 6måltider om dagen satte opp en spiseliste vet du sammen med legen,så derfor nedover nedover nå vil jeg gjerne se 75kg snart.sweety
Isa22. juli 2004
Tusen takk for kjempemotiverende innlegg i dagboka mi på en tøff dag!

Du er kjempeflink - skal følge med på opplegget ditt! :)

Isa
Sussi❤️22. juli 2004
Hei,
Egentlig så tror jeg du ser ganske bra ut nå. 171 høy og 70 kilo. Det som av og til skjer er jo at vi ikke klarer å akseptere vekten,men i stede for å forsøke å stabilisere, fortsetter slankingen til hele opplegget sprekker. Synes i alle fall du ikke skal stormslanke deg lenger, heller stabilisere eller slanke deg over lang tid hvis det er om å gjøre å ta av enda mer.
Tror at de rundt deg sikkert synes du er fin nå!!

Uansett hva du velger, så ønsker jeg deg alt godt!
Sussi

Huff, gamle damer er litt sløve av og til...sikkert en annen som er 171???

Uansett så er du ikke så voldsom stor...skulle ønske det var meg. (Jeg også måler 168, men en gang for lenge siden målte jeg 170).
Bilde
aline22. juli 2004
det er det jeg også håper på, at jeg ikke merker noe til gårsdagen imorgen..

den treningsvideoen var helt katastrofe... gammel gratis greie fra kk og damene hadde USAsokker og hestehalen på siden.. spolte meg frem til styrkedelen og tok den, så for jeg heller gå to turer idag ; )

klem Aline
Castro❤️22. juli 2004
Hei snuppa.
En ts kanel hjelper UTROLIG på søtsuget, kanel stabiliserer blodsukkeret ditt, prøv det. Ellers kan jeg si såpass at prøv å krysse den magiske grensa når det gjelder sug etter snop, det er to uker. Greier du to uker uten, da er mye gjort. Jeg har faktisk ikke lyst på hverken chips,sjokolade eller annet. Drikker av og til Pepsi Max da, men ikke så ofte, liker vann og kaffe bedre :) Kaffe gjør underverker for forbrenningen min om morgenen. Og dietten min er blitt en vanesak, det går liksom av seg selv nå uten at jeg tenker på hva og når jeg skal spise, det liker jeg. Jeg drikker jo øl hver eneste lørdag, og da pleier jeg å ha sug etter feit mat på søndagen, men det unner jeg meg. Ellers tror jeg nok jeg hadde blitt småsprø om jeg ikke kunne levd litt utenom. Vel det var noen tips fra meg!

Klem :)
stine❤️22. juli 2004
Hei på deg! 1000 takk for kommentar :-) Godt å vite at en ikke er helt alene om å ha disse problemene med maten. Håper virkelig det går bra med deg nå, at du får det til å fungere med tanke på matplanen. Og at du får time hos denne psykologen. Høres unektelig temmelig skummelt ut, men de er jo der for å hjelpe. Tror ikke jeg kommer til å ta det skrittet - ennå - jeg vil prøve å kjempe litt på egenhånd en stund til.. Prøve å få et mere avslappet forhold til mat.

Jeg ønsker oss lykke til begge to :-)

Stor klem fra Stine.
rødenemi😄22. juli 2004
Hei hei jenta :)(nekter å bruke nicket ditt!) ;)

Ville bare si at jeg synes du har en kjempeflott energi her inne! OG at jeg har lånt litt tips og sånn fra deg.. så i dag spiste jeg brødmat til lunch MED cottage cheese og kiwi på...og noe så GODT! :)

Når det er varmt og du har lyst på is.. så ta deg en lollipop eller annen saftis.. sånn ca halvparten av kcal i de i forhold til fløteisen :)
Eller lag smoothies og frys ned i isformer.

Håper du får en fin dag! Synes det var sterkt av deg å gå den ekstra turen ned til butikken :)

Klem fra Hilde :)
Slankekongen😄22. juli 2004
Du likte lasanjen??
Takk for fine ord...
Ny ukemeny kommer i løpet av dagen...
aline😄22. juli 2004
så bra at du fant ut det med frukten!!
jeg trodde jeg var supersunn når jeg byttet ut sukker med søtningsmiddel i frokosten, men søtsuget ble jo bare mangedoblet... nå klarer jeg frokosten min uten og det funker myemyemye bedre!!

joda fikk meg en latter av videoen ; ) det rare var at jeg følte meg mer latterlig når jeg fulgte videoen enn jeg gjør når jeg står å hopper og vrikker foran tv''n for å ikke sitte stille hele tiden... det hadde jeg ikke ventet!!

klem Aline
Sirianne😃22. juli 2004
Heisann:):)

Her var det mange kommentarer ja:) Tusen takk for fine kommentarer i boka mi:) Jeg syns ikke nicket ditt passer til deg, for jeg syns ikke du er feit..:) Helt normal, men du skal jo være tilfreds med din egen kropp da. Du har vært flink, og menyen din er spennende, sunn og variert.

Ønsker deg en Fin Kveld!! Skal kommentere mer senere, men nå må jeg ut å ha meg en kjapp gåtur, har bare vært inne i dag...

Klem fra Sirianne
mal❤️22. juli 2004
Heeei Hanne! :)

Tenk at jeg ikke har kommentert til dette innlegget ditt enda, trodde jeg gjorde det i går.. men da leste jeg visst bare begynnelsen. Og jeg skulle gjerne likt å bli bedre kjent med deg ja :)) Har aldri før møtt noen som har blitt sammen med sin nåværende kjæreste så tidlig som meg. Jeg hører ofte at folk har blitt sammen veldig tidlig, så spør jeg når da og får ofte svar 18 års alderen.. synes ikke det er så tidlig jeg ;P

Det virker som om du har mye på gang for tiden!! :) Flink til både fotografering og synging.. Så spennende at du fikk bli med å synge på en plate. Har du gjort noe lignende før? Og synger du til vanlig også eller? Jeg synger bare i dusjen jeg, tør ikke foran noen ;D

Du spiser jo jente, JIPPI! Gjett at det er godt å se :)) Flott med trim også, gåing er jo supert for å forbrenne fett. Jeg vil gjerne forbrenne fett nå, føler at alt tyter ut! Men jeg får noenganger sånne dager at jeg føler meg ekstra stor, det gjør vel kanskje alle.

Håper du får en fin kveld, stå på videre :)) Stor klem fra Malin
Aline😄22. juli 2004
så du skulle bake kake og jeg har lest at man kan bytte ut fett i kaka med kesam (helst 8%..) har ikke prøvd det i kake, men lagde kesamlapper idag! kjempenam!!!

lykke til med baking og kos deg!!

klem Aline
Pernilla❤️23. juli 2004
ÅÅÅ, så glad jeg ble for å se det opplegget du har på gang.
Dette kommer du til å klare, kjempe kjempe bra, jeg har virkelig troen på deg.
Grunnen for at jeg har det er at du greier å innse hvor nære faren for tilbakefall er, og HELDIGVIS vet du også risikoen for hva det vil innebære, derfor jobber du for livet for å klare dette.
Vi skal bli friske begge to vi.
Du spiser maten din, jeg beholder min.
Ikke sant?!
Dette klarer vi!!!!

Jeg er iallfall på god vei, og det merker jeg vanvittig på humøret.

Når det gjelder forholdet til deg og din mann så vet jeg virkelig hva du snakker om.
Det er ikke lenge siden vi slet på samme måte.
I okt-nov i fjor var jeg såååå nære på å dra fra han fordi vi kranglet hele tiden.
Men vi fant ut at vi ventet til eksamensperioden var over, og skulle vurdere det etter jul/nyttår.
HELDIGVIS skjedde det noe, og vi kom på bedre tanker.

Vi slet med akkurat det samme som dere.
Han var sur, fordi jeg var sur.
Jeg var sur, fordi han var sur.
Hva kom først, høna eller egget, sier bare jeg?

Vi fant ut at feilen vår i vårt forhold var mangel på respekt fra den andre. Vi forventet at den andre sa fra om ting i stedet for å spørre og ting var greit sånn som det var.
Det oppdaget jeg en gang vi var ute å kjørte bil og jeg hadde vinduet oppe.
Hadde det vært noen andre enn kjæresten min i bilen, venner/famile eller hva som helst ville jeg spurt om det var greit om jeg hadde vinduet åpent, men så kom det bare en spontan tanke om at sambo ville selvsagt si i fra hvis det ble for kaldt.
Det er et typisk eksempel at vi tok hverandre for gitt, og det er ikke alltid bra, selv om det selvsagt er fint at begge kan si i fra om ting.

Så vi begynte å jobbe utfra dette eksempelet.
Og det har virkelig blitt bedre.
Med tid og stunder selvsagt, for all del, vi har hatt noen enorme krangler etter den tid også, men det har liksom vært lettere å tilgi og vende tilbake til et godt forhold, enn til et forhold der bare alle er sure.

Det eneste DU kan gjøre er å ta deg i sammen med humøret ditt.
Så kommer hans automatisk, men det kan være lurt å snakke om det først, si at du ønsker å jobbe med deg selv og håper han gjør det samme, både for deres egen og barnas skyld.
Selvsagt skal du få lov til å være i dårlig humør iblandt.
Du har det vanskelig nå, du møter lite forståelse av din kjære når det gjelder spiseproblemene dine og det er sikker mye jge ikke vet om også, så dårlig dager har alle lov til å ha.
Men jeg lover at hvis du med bare en liten anstrengelse holde tilbake en spydig kommentar, en høyrøstet krangel, og offrer et ekstra smil, en overraskende middag, en kveld med massage e.l, da er ikke mannen din vanskelig å vende om han heller.

Spør han deg om hvorfor, så sier du bare at du elsker han og vil vise han det.
Sånt smelter de for:-)

LYKKE TIL, og riktig riktig god helg!!!!!!!
Slankekongen😄23. juli 2004
Ny ukesmeny er lagt ut under mitt nick!!!
God helg vennen!!!!!
Klem Slankekongen (Stig)
Lilla😄23. juli 2004
Hei du,-)
synes at du har vært veldig flink jeg.Du har lov til å unne
deg en softis nå som det er så varmt.du går nok ikke opp av en softis,-)
Du er jo kjempeflink som klarer å holde deg til fruktdietten,det er jo såååååå mye godt når det gjelder frukt om dagen!!!

Jeg har dessverre ikke vært så flink i sommer men fra og med august er det pån igjen!!!!!!!

Lykke til med dietten;-)

GOD SOMMER;-)

Klem fra Lilla,-)
@---------------)
Knips😊23. juli 2004
Hei du! Hektiske dager høres det ut som...Ville bare si takk for kommentar på min første dag som slankedagbokholder. Godt å vite at andre har vært i samme situasjon og se at det går an å snu bare man holder fokus. Skulle ha oppdaget denne dagboksiden for lenge siden...utrolig motiverende!
redd❤️23. juli 2004
Jeg synes du har vært flink Hanne!

Det er ikke farlig og kose seg litt inni mellom vet du!
Det er sommer nå, og du har nådd en fin vekt så kos deg!
Jeg er stolt av deg!

Klem cecilie
mal❤️23. juli 2004
Heisann Hanne! :)
Jeg måtte bare svare fort her, for egentlig har jeg ikke tid. Saken er den at samboeren min sin mor er alkoholiker og bestefaren hans var også det. Pappa''en hans flyttet fra han til Oslo da han var liten, så han har også vokst opp i et miljø med en mor som hadde huset fullt av rusmisbrukere og slikt. Heldigvis har han blitt avholdsmann av dette, og da jeg traff han så slutta jeg også å drikke :) (hadde ikke drukket så mange ganger før den tid heller, var jo ikke så gammel!) Var koslig å se at du har hatt det ganske likt! :) Samboeren min har fått noen uheldige følger av hvordan han har vokst opp, men han takler dem bra.. Selvfølgelig kan det være litt vanskelig til tider, for han har angst for å feks dra på store sammenkomster.. heldigvis så drar han nå allikevel! :)

Nå må jeg stikke, men kan bare nevne også at jeg ble gravid da jeg var 16!! Dessverre så følte jeg bare at jeg hadde en mulighet og det var å ta abort. Jeg var så ung at jeg har ikke hatt noe følger av det heller, tenker ikke på det på samme måte som jeg ville ha gjort om jeg hadde blitt gravid nå. Puh, det var mye å fortelle.. Skal skrive ny kommetar til deg når du får nytt innlegg, og svare på det du spurte om!! :)

Kos deg masse :D Stooor klem fra meg
Innlegget er tapt
24 i heiagjengen
aannie❤️28. september 2004
Kjære søte deg-beklager så masse at du har det så vondt!:(
Vet det er mager trøst at det kommer til å bli bedre,når det er nå du har det fælt...Ønsker jeg kunne kommet med bedre trøst enn det oxo...Men det ka jeg ikke..Du vet alt selv..Du har fornuften i hodet, og vet det blir bedre-men å bli bedre og være bra er ikke det samme...

Eneste du kan gjøre er å fortsette den gode stien du er på kjære deg..Spørre etter hjelp når det blir for mye for deg,ikke bare for ungene sin skyld, men for din skyld oxo..Spør om å prate med noen,ha noen med deg om kveldene,eller ring til noen..Selvom d som frister mest er å være aleine og tenke,så er det best å prate om det du går rundt og tenker på aleine



Varme klemmer
michi❤️28. september 2004
Kjære Mee, fryktelig at du har så vondt, men du har ret det vil gå over. Ta tiden til hjelp:) Vet at dette ikke er noen trøst, men jeg tenker på deg og er her for deg..

Klem fra Michi
Lilla😄28. september 2004
Hei...Kjære søte lille deg.
Uff det er så leit at du har kjærlighetssorg;-(Det er fælt å savne en person så mye som du gjør.

Har du ingen du kan snakke med om dette??foreldrene dine,eller en psykolog.de er der for å hjelpe deg når du måtte trenge det.Synes at du ikke skal være alene nå,med ungene og alt.Dra til venner eller foreldrene noen dager,da er du iallefall ikke alene;-)!!!!!!!!!!!!!

Håper at du har en bedre dag idag,sender deg mange varme klemmer!!!!!!!!!!!

klemmer fra Kjersti;-)

stine❤️28. september 2004
Hei Mee! Måtte bare innom og sende deg en masse trøsteklemmer.. Ikke lett å ha kjærlighetssorg, det er sikkert..

Ta vare på deg selv så godt du kan!

Klemmer fra Stine.
-jente21❤️28. september 2004
Kjære deg..

jeg får vondt i magen og tårer i øynene når jeg leser om hvor vondt du har det..
Kjærlighetssorg er det VÆRSTE man kan ha- og man føler at ingentingen hjelper..

Men som du sier- han er ikke verdt det. Tenk på det hver gang du blir lei deg. Skriv en liste med alle de negative tingene om han- og fokuser på det.
Fokuser på å kose med de små guttene dine, gå en tur og få klarnet tankene..
Vær for deg selv av å til.
Bor du i nærheten av familien din? Har du søsken?
Jeg har fått med meg at pappaen din er en god trøst- ring ham- få han til å bare være der for deg- evt. ta guttene med hjem til seg så du kan få slappa av eller trent litt.
Få sove ut..

jeg ønsker deg alt godt- og at det snart ordner seg for deg- for dette er ikke godt.
Mulig du kan snakke med legen din, eller noen andre du kan stole på- så du får litt avlastning- eller så du bare får lufta alle de vonde tankene dine..

Masse varme klemmer fra meg..
BollaPinnsvin😀28. september 2004
Takk for hyggelig oppmuntring!
Det hjelper med litt backing, og det har alle behov for enten det er sånn eller slik.

Lykke til videre til deg også :-)
Castro28. september 2004
Tusen takk for varmende og oppmuntrende ord fra deg. Jeg ser du ikke har det så bra for tiden, det gjør meg vondt å lese dagboka di. Men jeg vet at du kommer ut av dette i den andre enden med hodet høyt oppe! Det er bare så utrolig tungt mens det står på.
Jeg ønsker deg alt det beste kjære!
Elizabeth😌28. september 2004
Hei kjære deg!

Jeg vet hva det vil si å savne noen som ikke er verdt det. Har gjort det noen ganger nå! Og det gjorde et inntrykk da en av mine venninner sa "alle menn er sånn" - dette kom fra en som fikser "alt", står på egne bein med god økonomi osv. Fy ---- som disse mannfolka (både unge og gamle) behandler kvinner og unger! Hva er det som skjer oppe i hue på dem?

Javisst gjør det vondt! Og det er urettferdig at det skal være sånn. Men vi kommer oss gjennom det! Trening, prating med venner og familie. Viktig å få satt ord på smerten.

Jeg var ute på bartreff på lørdag. Fikk prata mye om dette, men jeg begynner jo så smått å bli ferdig med smerten. Likevel, godt å få støtte. Og å kunne gi støtte tilbake, lytte til andre.

Takk for kommentar i dagboka mi. Når det gjelder penger, har jeg ca 1200 kroner i måneden å leve av. Betaler jo skolegangen for dattera mi pluss reisekostnader tur-retur en gang i måneden. Jeg har dessuten mye gjeld. Så kr 1200 pr mnd skal dekke mat, klær og fornøyelser. Sånn har jeg hatt det helt siden eksmannen min forlot meg, og vi hadde det trangt før det også.

Frisyren min blir sikkert riktig bra, forresten. Jeg hadde frisørtime hos Oslo frisørskole i mars og har aldri vært så fin som da. Så det blir sikkert bra nå også. Hadde håpa på å kunne kjøpe meg vinterskotøy også i oktober, men det må nok vente en måned til.

Et råd mot dette med dårlig matlyst: Spis ihvertfall det du liker best og ikke tenk på det som er "riktig". Det er ikke tid for det akkurat nå.

Når du kommer i siget med trening og med nettverket ditt (du prater vel med dine nærmeste om dette?) vil du merke at du smiler litt mer for hver dag - smerten blir ikke borte, men den blir ikke så intens mer.

Klem fra Elisabeth
Malene28. september 2004
Hei Mee :-)
Har visst ikke hilst på deg før....jeg er en gammel traver her inne...men har hatt pause et års tid.

Jeg forstår at du har det vondt for tiden og strever,det er leit å lese,men tenk på at det er alltid en lysning der fremme selv om det kan være vanskelig å se nå.

Ønsker deg alt godt og håper ting snart ordner seg for deg.

Klem,Malene
Bilde
Sirianne😃28. september 2004
Heisann Mee:)

Jeg ser du ikke har det godt.. vet ikke hva jeg skal si - men håper alt vil ordne seg. Akkurat nå ser det nok kanskje litt svart ut, men tro meg - det vil bli bedre.. Håper hvertfall det. Takk for kommentarer i boka mi, det setter jeg veldig pris på. Jeg har snart gått ned 20 kg ja, og for meg er det en deilig følelse, og vite at jeg har klart det jeg trodde var umulig. Har som hovedmål langt der fremme og komme under 70 kg. Jeg håper på å være mellom 65 og 70 kg - da tror jeg at jeg trives i min egen kropp. Men det er langt dit, så jeg lager meg delmål etterhvert - så får vi se:)
Nå er målet å komme under 80 kg, gler meg til det. Håper jeg klarer å være 75 kg til jul:)

Ønsker deg alt godt Mee, håper du vil se lyst på livet - og at du skal ha det godt:)

Go Klem fra Sirianne
Emabully28. september 2004
Huff. Jeg husker sist jeg hadde kjærlighetssorg.. har aldri hatt det så ille før. Men husk, du har barna dine. De er egentlig alt du trenger.

Og til svar så.. tja..jeg er vel i ganske godt humør om dagen. Vekta går nedover, det blir man glad av. hehe. Og det var akkurtat det med de moves''a.. ungen bare lå på ei matte ved speilet mens jeg pusta og peste og prøvde å stokke beina. Men hun var med på styrkedelene da.. og uttøyningen. Greit nok. Men.. hadde heller tatt en time med situps enn aerobic. hehe. Klem.
miss-tenkt29. september 2004
Hei Mee!
Ekser er no dritt enten en savner dem eller en ønsker dem dit peppern gror. Tusen takk for at du var innom meg og grrrr-et. Det hjalp!
Stå på - ta et mnutt av gangen - belønn deg selv og prøv å finne fram til det som tross alt er bra i livet ditt.
o o o o o - her har du mange gode og varme klemmer fra meg
sarah29. september 2004
Heisann Mee!
Forklaringen på 2.6 kg. på en uke er nok såre enkel...tror det er "vannet som har gått" he, he...Så kurven vil nok flate ut veldig nå framover. Men det er godt å ta med seg et sterkt resultat i starten, når man endelig har bestemt seg for full skjerpings.
Du klarer det nok du også...om du vil. Men jeg synes kanskje du er slank nok...? Kanskje bør du bare tenke på et vanlig sunt og variert kosthold...og så la vekt være vekt..?
Trist å høre at du lengter og har det vondt, Mee. Jeg kan ikke annet si enn at det vil bli bedre etterhvert. Og at du må være tålmodig. Veldig tålmodig!! I perioder vil du føle deg veldig ovenpå...at dette går da kjempegreit, liksom...Så kommer elendigheta over deg igjen...og du blir kanskje til og med overrasket over dine reaksjoner. Nå som det gikk så bra liksom...
Tror du må forvente disse svingningene i lang tid framover. Nyt de gode dagene...gjør maksimalt ut av dem...Det er de som skal holde deg oppe når de dårlige dagene kommer.
Lykke til...Klem fra Sarah
sylfiden❤️29. september 2004
Hei Mee! Takk for hyggelig hilsen! 75 er et mål, 73 en drøm... Da er jeg nemlig nede på normalvekt!

Grusomt å lese om hvor vondt du har det! Vanskelig å si noe som ikke blir hult og tomt, men fortsett prosessen med å be om hjelp og støtte fra dine nærmeste. Ikke bare til praktiske ting, men også som samtalepartner, lyttestasjon, klagemur og skulder å gråte på! Alt blir så stort når man ligger der og bare har det vondt alene. For to år siden hadde jeg det omtrent som du, hadde det bare grusomt, spiste ikke, sov ikke, hadde det ikke vært for to venninner da som fungerte omtrent som støttekontakt, så vet jeg ikke hvordan det hadde gått. De kom til og med hjem til meg og lagde mat! Uansett, masse varme tanker til deg - du kommer deg gjennom dette!
Korse😀29. september 2004
Tusen takk for kommentarene du gir. Håper du vet selv at du er en flott person som øser oppmerksomhet til folk her inne når du har det såpass tøft selv. Det finnes ikke så mye nestekjærlighet i dette samfunnet lenger, dessverre. Men du er av de få som gjør oss andre glade. Tenk at du skal bry deg om oss, helt utrolig!
Ville bare kommentere det du skrev angående å be din søster om hjelp, tror du ikke hun synes det er deilig å kunne gjøre noe for deg? Ofte er vi slik at vi føler oss hjelpeløse når vi vet at andre ikke har det så greit, og da er gjør det jo så godt å kunne gjøre noe praktisk for å vise at vi er der og at vi bryr oss... Jeg tror det gjør godt å kunne hjelpe, det gir oss en følelse av å være verd noe. Vi er så opptatte av at vi ikke skal "bry/plage" folk at vi nesten glemmer at det kan være godt å føle seg til nytte. Huff, ble kanskje ikke så forståelig dette...
Lykke til videre hvertfall, og jeg synes du trygt kan legge slankingen helt bort!
Klem fra meg
LenaM😃29. september 2004
Du er utrolig flink til å oppmuntre andre, søta, men nå må du ikke glemme å tenke på deg selv! Jeg har en mistanke om at du er sånn i virkeligheten også?

Uansett, takk for stadige oppmuntringer :-) Jeg er sikker på at ting blir bedre for deg også, da du virker som en meget oppegående jente med masse kloke tanker. Kanskje du skulle prøve å tenke litt mindre, og leve litt mer ;-)
deprinette❤️29. september 2004
Hei!
Jeg stiller meg i køen etter alle de andre,og må si at jeg også blir lei meg når jeg leser hvordan du har det.. det er trist å lese!og det er som de andre sier en fattig trøst at det går over etterhvert.. men en dag så våkner du opp, og du har tatt et steg videre.. slik føler i hvert jeg det..har jo slitt en del med tanker i det siste selv, og plutselig så er de ikke der lengre..og da føles det veldig godt.
Men jeg tror også at det er viktig du ikke bare er alene.. dra til noen,sett deg ned å prat med noen om dette..familie, venner hva som helst..
Det er viktig du spiser ja.. det må du passe på, at du får i deg noe mat og næring!!
jeg tror du er en kjempejente, og du klarer deg gjennom dette! håper det snart går bedre!
Stor klem fra Anette
Johanne😉29. september 2004
Takk for koselig kommentar og oppmuntring.

Ser du har en veldig dårlig dag. Føler med deg og håper det bedrer seg. Får lyst til å sende deg noen oppmuntrende ord.

Vet du - det går alltid bedre etterhvert.

Livet er opp og ned, og vonde dager følges av gode. Det er faktisk sant. Og du virker som en særs oppegående jente, som får til det meste. Kanskje det er en trøst å tenke på at vi av og til må gjennom litt vanskelige perioder. Men ikke vær for "flink". Det er en tabbe jeg har erfart å gjøre, så spør om hjelp av venner og familie. Det er en helt naturlig ting å gjøre, og det hjelper å snakke med noen, da får man det ut av systemet.

Cheer up.

klem J
msSilverstone😃29. september 2004
Heihei:) takk for fine ord:) men duuu. det er jo ikke så ille hver dag? leser alle innleggene dine og som jeg har fått med meg så går det veldig opp og ned. Nå har ikke jeg vært gift så jeg skal ikke uttale meg om det. Men det virker som du kommer deg litt og litt for hver gang:) blir enda litt sterkere og enda litt modigere for hver dag som går. også går det litt tilbake også går det frem igjen! er så naturlig og akkurat sånn det skal være.. Det SKAL ikke være enkelt! sånn er det bare! det skal være vondt og fælt og alt. ikke spør noen om hvorfor.. er bare sånn det er liksom.. tror det alltid har vært sånn.. kjærlighet.

Takk for det du sier om at jeg virker selvstendig. det er jeg også føler jeg! Nå hvertfall. jeg har nemlig vært en av de som har vært totalt avhengige av å ha en gutt i livet mitt hele tiden! eller er ikke selve gutten jeg vil ha der tror jeg. er ordene.. oppmuntringen. kosen. osvosv. bare det å ikke være alene på en måte.

Fra jeg var 14 og fikk min første "seriøse" kjæreste så gikk jeg fra gutt til gutt til gutt helt frem til jeg ble 18 år gammel. da var det nok. da var jeg knust og ødelagt og alt var helvete. jeg lå hjemme i senga mi og gråt i en mnd i strekk på grunn av.. eller vet ikke hvorfor. om det var for det en gutt gjorde mot meg eller om det var fordi at jeg hadde mista "Kjærlighet" enda en gang. men da fant jeg ut at det var nok. kunne jeg ikke få han så skulle jeg ikke ha noen.

Nå er jeg 19 og et halvt år. og har ikke hatt noe ordentlig sånn seriøs gutt på ett og et halvt. Og det har jeg vokst så mye på. utrolig. jeg TRENGER ikke noen gutt for å føle meg bra. jeg TRENGER ikke å ha en spesiell å syte og legge alt på. alt jeg trenger er å være glad i meg og fornøyd med meg så klarer jeg meg mer enn nok bra. hjelper også at jeg har verdens beste bestevenninne som eier ca 90% av hjertet mitt..

Jeg savner KOS! og savner varme og nærhet.. men MÅ ikke ha det nå. er så mye annet som er viktig akkurat nå.. Huff det her ble langt.. men du skjønner sikkert hva jeg mener:P All I need is me:) og du TRENGER ikke han! du trenger DEG og barna dine! Han får finne ut av sine drømmer og lengsler og barnsligheter selv også når han har vokst opp så kanskje han kommer tilbake.. kanskje du ikke vil ha han tilbake engang da.. men det her skulle jo ikke jeg uttale meg om..:P
muldvarpa29. september 2004
Heisann du. I dag stakk du innom sida mi, og jeg tenkte at du var en klok jente. Det gjorde meg glad. Ser at du har det dritt! Vet ikke hva jeg skal si. Ingenting gjør vondere enn å miste noen! Men du... se deg i speilet i morgen, og si at du er vakker. Og at du uansett fortjener en som virkelig har vett nok til å sette pris på akkurat deg. Kanskje vil du senere se at du blir mye lykkeligere senere i livet, med en annen partner. Eller uten en partner i det hele tatt. Bare at du har det bedre. Med masse selvrespekt... og sånn..
msSilverstone29. september 2004
har du msn eller?
Eirylin❤️30. september 2004
Hei Hanne...

Ser du har d veldig tungt naa, og d gjoer meg vondt aa lese innleggene dine. Virker som om humoeret ditt gaar veldig opp og ned, og d er jo forstaaelig, skjoenner deg godt, selv om jeg ikke kan sette meg inn i en slik situasjon i d hele tatt.
Vet at veldig mange snakker om at d vil bli bedre, er sikker paa at du skjoenner d selv ogsaa...men tanken paa at ting vil bli bedre i framtiden er liksom ikke saa virkelig naar man har d vondt, d vet jeg. Er helt grusomt naar d staar paa, og alt man oensker er en vei inn i framtiden og til den dagen d slutter aa gjoere vondt. Jeg vet hvordan d er, for jeg har selv hatt perioder der jeg har lett etter denne tunnelen til framtiden... Slet med rusproblemer for noen aar siden, og hadde d helt grusomt i perioder. Satt sammen kroellet i sengen og graat tomme taarer, skrek saa hoeyt jeg kunne og ba til alle verdens guder om aa la meg slippe all smerten, men ingenting skjedde, og til slutt maatte jeg bare innse at den eneste som kunne hjelpe meg ut av all smerten var meg selv. D finnes ingen lett maate aa komme seg ut av noen problemer paa, maatte d vaere rusproblemer eller kjaerlighetssorg...man maa bare kjempe, med en tanke i bakhodet om at alt kommer til aa bli bedre...en dag, men inntil da maa man forsoeke aa finne en vei ut av d, og d haaper jeg saa inderlig at du klarer. Du er jo et slikt herlig menneske, du skriver saa godt om foelelsene dine, og jeg foeler at jeg sitter der sammen med deg, om ikke fysisk, saa i alle fall i tankene mine.
Skulle gitt masse bare for aa komme aa gi deg en klem, holde rundt deg og graate sammen med deg... Jeg har felt mange taarer mange ganger jeg har lest innleggene dine, kjenner smerten din langt inni magen. Likevel er du oppmuntrende til andre, kommer meg tips og raad og oppmuntring. Tror du er en veldig sterk person, med en utrolig sterk personlighet, d skinner gjennom alt jeg har lest om deg.
Oensker deg fortsatt alt godt Hanne, tenker masse paa deg...

Masse gode klemmer fra Eirylin...
Askepott30. september 2004
Hei!
Takk for hilsen.
Les dagboka mi for i dag, så får du kanskje svar på spørsmålet ditt.

Jeg har lest mye i bøkene til Louise Hay. I en av dem står det noe som jeg har brukt aktivt i det siste. Og jeg tror faktisk at DET også var medvirkende til den snuoperasjonen som har skjedd hos meg. Selv om jeg ikke trodde på det, så gjorde jeg det, og det virket!

Fra boka:
"Hvis du er i et forhold som du virkelig ønsker deg ut av, skal du bruke følgende allmektige verktøy: Velsign med kjærlighet.

Si til deg selv: JEG VELSIGNER DEG MED KJÆRLIGHET, OG JEG SETTER DEG FRI. DU ER FRI, OG JEG ER FRI.

Gjenta affirmasjonen ofte. Vær deretter virkelig klar over hva du ØNSKER i et forhold. Lag deg en liste hvis det trengs. Samtidig arbeider du ustanselig med å elske deg selv (det er et eget kapittel i boka om det da). Elsk og godta den andre akkurat slik han er.

Etterhvert som du gjennomgår forandring og indre vekst selv, vil du oppdage at ett av to skjer helt automatisk. Den andre vil enten vise seg som akkurat den du ønsker, eller vedkommende vil rett og slett forsvinne. Hvis han forsvinner ut av ditt liv, vil det skje smertefritt og greit.

Start alltid med å elske og verdsette deg selv....og alt annet vil forandre seg. Bruk affirmasjonen: JEG OPPDAGER NÅ HVOR VIDUNDERLIG JEG ER. JEG VELGER Å ELSKE OG GLEDE MEG OVER MEG SELV."


Kanskje dette kan hjelpe deg til å gi slipp på eksen?
Prøv det allefall noen dager!
Anki30. september 2004
Jeg synes Askepott kom med et veldig godt råd til deg! Jeg har lest en del av Louise Hay selv og brukt en del av hennes teknikker. De virker! Jeg tror affirmasjonene får mer "kraft" hvis du sier dem høyt, ikke bare inne i hodet ditt. Jeg innbiller meg at det kan ha noe å gjøre med at du bruker flere sanser da, det går ut gjennom munnen og inn i øret i tillegg til at du har tenkt det. Høres det logisk ut?

Jeg har et veldig praktisk eksempel på at det kan hjelpe å si ting høyt til seg selv. En venninne av meg er litt distre og har lett for å ikke huske om hun har låst døra, slått av kaffetrakteren osv. Hun har som regel alltid gjort det, men går og lurer hele dagen og må kanskje reise hjem for å sjekke. Hun begynnte å si det høyt til seg selv når hun gjorde det. F.eks.: Nå slår jeg av kaffetrakteren! Nå låser jeg døra! Og det virker! Da trenger hun ikke lenger være i tvil, hun husker det!
Det er faktisk noe i det å si ting til seg selv, det vi og andre sier, tror hjernen på!
Dette ble vel bare litt repetisjon av hva Askepott hadde, men jeg synes det var et veldig godt råd! Du har ingenting å tape på å prøve!

Varme tanker fra Anki.
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
Monica1237. januar 2003
Hei!
Ja det er deilig med positive kommentarer! Da føler allefall jeg at jeg får lønn for strevet! Kos deg med dem, og snart kommer det flere...
Beatmik😄7. januar 2003
Venner er godt å ha - selv de anonyme ;) Nei hva skulle vi gjort uten dette stedet her..?

Deilig med sånne kommentarer du fikk i går! Ta orda til deg og oppbevar dem på et trygt sted! Rart det der, jeg kan også reagere på den måten som du - nemlig å automatisk belønne meg selv for strevet med litt godt å bite i..! Det har hendt at jeg har fortsatt å belønne meg selv også...til kiloene var på plass igjen.. MEN DET SKJER IKKE HER NÅ! Du har så taket på dette at ikke ti ville Martiner kan hindre deg! Nå gir vi jernet, som Texas sier det så fortreffelig, frem mot torsdag og oppdatering :)

Du må nok bare blåse litt av sambon hvis du skal fortsette her hos oss ja ;) DU vet hvor viktig det er!

Tjollahopp!
Texas7. januar 2003
Heisann Bente!

Så hyggelig med sånne kommentarer. Den fortjente du!! Godt å høre at andre legger merke til at man har blitt slankere og at på til at man ser bra ut!!

Bare så synd at man feirer det med usunne ting. Det er ganske vanlig det........, men det er vel lov en gang i mellom. Du er jo i gang igjen så blååås.... ;)

Martin tar nok knekken på de ekstra grammene han + flere til!

Stooore klemmer fra Lena
Leiha❤️7. januar 2003
Oj, for en flott kommentar å få. Den fortjente du jammen! Men jeg er enig med deg, det er rat hvordan en reagerer på sånnt.. Merkelig, at en med ett blir så urasjonell.. Hi-hi.. Regner med at du får jobbet kransekakebiten av deg i kveld jeg, sammen med Martin..

Stå på!!!

Stor klem fra Stine.

PS Synes du bare er råflink jeg, og det er bare gøy å inspirere deg til å trene. Ikke brkymre deg for det. Klar for en ny øvelse til helga?!? Hi-hi..
Mah😊7. januar 2003
hei på deg.

Du har virkelig fått en pangstart på dette nye året. Det er gøy å lese dagboken din, og se hvor tent du nå er. Jeg sliter litt med å komme igang, men har i hvert fall ikke lagt på meg i jula, og er vel fornøyd med det. Gleder meg til å følge det videre (men hold deg unna kransekaken - den oser av kalorier).

Ha en fin uke - hilsen fra Mah
ificould😃7. januar 2003
Nå går det rett vei ja! Raske resultater er motiverende. Og ikke minst gledelige kommentarer. Kjempegøy å høre!!
Det er bra at du ikke får høre skryt hver dag da, jeg mener; hvis du skal belønne deg selv for hvert kompliment.
Thi-hi, jeg bare tuller med deg altså. Ei jente som deg har bein nok i nesa til å stå imot disse godisene som bresker seg ved enhver anledning. Knus dem!!
Stephan fikk en omgang "tråkk" igår også. Nå står han midt ute på gulvet, og bare maser om mer! Men nå har jeg sagt til han at jeg har litt annet å gjøre også.

Ha en god dag idag! Dattera mi har våknet og GRINER nå! Tastes!
athene7. januar 2003
Takk for sparket i ræva, det trengs!

Kransekake burde vært forbudt! Altfor godt og altfor mye kalorier! Flott kompliment du fikk ''a gett! Jeg er sikker på at du ser skikkelig flott ut (men ikke ta deg kransekake selv om jeg sier det...hehe).

Nå skal jeg ta det knallhardt frem til torsdag slik at jeg ikke faller av lasset her (selv om det ble ostesmørbrød til frokost (dog med lett gulost))! Kan ikke ha noe av at du drar fra!
Tarangai😄7. januar 2003
Hei på deg.
Tenker nok at du sveverrundt på den berømte rosa skyen ;) Det er jo bare helt herlig med slike kommentarer......og man blir jo lettere beruset bare man ser at vekta beveger seg i riktig retning *S*
Ha en flott dag -fortsett å sveve
Tarangai
MonicaR😄7. januar 2003
Takk for kommentar i db mi, og lykke til med god start på 2003! Måtte det bli det slankeste året i kvinns minne, hehe. Kommentarer er veldig hyggelig. Jeg har ikke fått for mange, selv etter 7 kg ned her før jul. Men plutselig siste dag på jobb spurte sekretæren meg: Si meg Monica, hvor mye har du egentlig gått ned? Jeg svarte ærlig (og stolt) på det, og ble møtt med himmelropende bifall. Det er veldig veldig godt da...

Kos deg, selv i drittværet her i Trøndelag i dag!
Klem
-kikki-😊7. januar 2003
Ja er det ikke rart hvor deilig deg er at noen legger merke til at vi har vært flinke? For meg var det en vekker å få en slik kommentar i jula, for jeg hadde jo lagt på meg mye igjen. Den dårlige samvittigheten (jeg hadde jo ikke fortjent ros når jeg hadde lagt på meg)hjalp meg å finne igjen motivasjonen.

Som sagt deler jeg gjerne motivasjon når jeg har, så her er litt til deg (((((((((-))))))))) for å motvirke eventuelle kransekaker som ligger på lur...

-Kikki-
friskus😃7. januar 2003
Heisann!
Tusen takk for hilsen i dagboken min :) Jeg måtte ta turen inn for å se resultatene dine, og jammen har du vært flink. Og til de kransekakebitene (m.m);) Så er det lov å belønne seg selv avogtil, er det ikke ? Det blir spennende å se utviklingen din.. Greit å vite at andre også sliter med vekta.. :)
Klem fra Nathalie
jojojenta😃7. januar 2003
Hei!

Den bemerkningen der må vel ha smelta godt i hjertet!!
Tusen takk for kjempekoselig melding fra deg. Du må være en veldig positiv person og lykke til med trening idag!



Klem fra
meg
sol😃7. januar 2003
Hei !!

Takk for komentaren i db mi, som du skjønner; det butter mot for tida, så kveldsmat i kveld - NEI NEI !!!!! Problemt er at jeg skal på møte der det sikkert står fristelser på bordet, og av same grunn blir det ikke tid til å trene i kveld, frustrerende!!!!!!
Men etter litt inspirasjon av å kikke innom db deres håper jeg at jeg greier å holde hendene minee i sjakk i kveld slik at jeg ikke går hjem med dårlig samvittighet....

Så hyggelig en kommentar du fikk!!!!!!! Det er morro med slike, gjem den godt og ta den fram i litt tyngre stunder!!

Klem fra sol!!!!!
marijoh😃7. januar 2003
Hei Bente!
Det hjelper skikkelig på selvtilliten, når vi får positive tilbakemeldinger :o)
Fikk masse av de tidligere, har egentlig ikke tatt av noe i fjor.....for jeg la jo på meg 9kg i sommer...som snart er borte :o)
Så jeg husker selv, hvordan jeg gliste fra øret til øret.
Spesielt hun ene jeg jobber sammen med, var veldig flink :o)
Det gjør jo at vi fortsetter og fortsetter........og STÅR PÅ videre...
For vi er super gode.... :o)
Men du.....neste gang, ikke ta en kransesteng :o)
Marianne
Bilde
Minelli😃7. januar 2003
Hei, hei!

Er det ikke deilig å få sånne kommentarer? Det husker jeg godt første gang noen sa til meg at jeg hadde blitt mye tynnere. Da hadde jeg gått ned ca 9 kg, nesten som deg altså!

...ikke rart med kransekaka, i lykkerusen er det lett å glemme at vi ikke skal bruke mat som belønning!

Klem fra Lise
...litt dårlig tid i dag, så det ble en knapp kommentar...
rulle😌7. januar 2003
Fikk vennen et kyss??? Det burde du ha delt ut, deilig med sånne kommentarer.

Ha en kjempefin dag.

Sissel
Bilde
pippi😃7. januar 2003
Hei Bente !

Tusen takk for trivelig kommentar i db mi !

Det er så hyggelig når andre ser at man blir slankere, det er da man forstår at dette virkelig nytter. Og det er klart din store vektnedgang må synes, og snart er du bare overvektig. Det er rart at det betyr såpass mye å endre vekt kategori, men det føles faktisk som en milepæl underveis i denne livsstilsendringen. Og det å være bare overvektig høres nesten ut som slank etter at IBM èn har vært i kategorien "fedme" i lang tid.

Men ok da, så feiret du komplimentet med litt godt, pytt, det tåler du nok greit, bare det ikke utarter *S* Men helt ærlig, jeg er overhodet ikke bekymret for at det skal skje med deg, du er jo veldig målbevisst og positiv.

Jeg er sikker på at du får en slank og herlig sommer. Forresten, jeg ser at mange av oss slenger på noen kommentarer om den kommende sommeren, det er nok tydelig at mange av oss gleder oss til en sommer uten å være pinlig bevisst alle de ekstra og uønskede kiloene. Iallefall gleder jeg meg til det, gleder meg til å føle meg fri på en måte, fri fra de hemmende kiloene. For overvekt hemmer, i mer eller mindre grad. Men vi er heldigvis på vei mot et lettere liv, for det har da gått utrolig bra med oss her inne ? Ja, vi har vært heldige som fant disse sidene. Jeg husker med gru alle de ensomme, slitsomme og mislykkede slankekurene. Klart jeg fikk masse støtte og hjelp fra venner, men de er slanke, og forstår nok ikke helt hvor krevende dette er. Dessuten, hvem ønsker vel å tute venner ørene fulle med "slankeprat" ? Denne gangen er heldigvis fokuset på varig livsstilsendring og fornuftig vektreduksjon, og ikke på hurtig, hurtig "mirakelkurer"...

Så takk til deg Bente for real drahjelp, med både "dette og hint" *S*

Vel, nå snakker jeg meg helt bort her, uansett, ha en fin dag, og stå på videre ! (Nesten unødvendig å si det, for det vet jeg du gjør)...

Klem fra Pippi

PS. Ble forresten inspirert av din hårklipp og spenstige hårfarging, jeg har time til farging og klipp neste fredag).

Ops, sorry, visste ikke at dette bildet tok så mye plass...
Bilde
Anitra😌7. januar 2003
Hei Bente!

Så deilig med venner som tør å gi slike komplimenter! Den karamellen må du suge på, leenge!

Klem, Anitra
Hecatee😃7. januar 2003
Hei, Bente!!

LOVER å spise frokost HVER DAG, helt frem til den dagen da trivselsvekta er nådd. Kan hende frokost har blitt en god og varig vane til da...... HÅPER!!

Ellers fikk vi vannet tilbake i går kveld, ca 45 minutter før vi skulle ut på avtalt besøk. Flaks og DEILIG!! :)

Heldig du, med så gode venner!! Må være super deilig å vite at resultatene synes for andre en bare deg!! Godt du gikk tilbake til gode vaner, men så flink som du er var det neppe skadelig med litt kose mat/ snacks. :)

ØNSKER deg en super slankende dag/kveld!! :)

:)klemmer Hecatee
ABBA7. januar 2003
Hei Virgo!

Ikke få sjokk, det kommer en hilsen fra ABBA. (Ikke den flittigste til å legge fra seg en visitt men her kommer det en.)

Først takk for kjempehyggelig chat på lørdag. Ja det er deilig med gode venner!

Og for det andre, ååååååå du er kjempe flink! Du raser avgårde. BRA det unner jeg deg!
Men jeg er i siget jeg også, om det ikke har gått helt etter planen. Men men.

~~~~~~SSSS~~~~~~

~Klemmer fra Anett
Viola😄7. januar 2003
så flott! Unner deg virkelig en sånn hyggelig kommentar, du er så superflink! Og nesten 11 kilo...klart det begynner å synes skikkelig!
Her er dessverre hvalfølelsen veldig fremherskende idag...men jeg jobber med saken!
Klem, Viola
Bilde
klumpen😄7. januar 2003
Hei på deg. Du har vært kjempeflink. Det er da folk begynner og legge merke til at du har gått ned at du virkelig får et ekstra kick. Da har du bare lyst på og vise dem enda mer. Du har også kommet deg på rette siden av 80 tallet fint. Nå er det bare noen kilo igjen til 75 stå på. Klem fra klumpen
Superchips😄8. januar 2003
Så kjekt å få sånne koselige kommentarer!!! Det fins jo ikke noe mer motiverende enn å få høre av noen at du ser så mye tynnere ut!
Ned på jordet igjen, ja det har jeg nettopp også gjort, så nå skal det slankes som bare fy!
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
Jenta*S*❤️22. januar 2003
Hei på deg!
Du bare sprudler i dag,du!:0)
BRA,VIRGO!..hihi..."tennene tar svømmeknappen"...den var god! OG veldig dekkende for hva man kan føle av og til!
Men det er en god følelse når man klarer å overvinne fristelsene også,ikke sant?..Du kan være stolt av deg selv! 76 tallet er ikke langt unna! STÅ PÅ VIDERE!
Heia deg!!!
Klem fra Jenta*S*
Leiha❤️22. januar 2003
Jammen bra det løsnet her.. Ellers.. Ja, det er kanskje ikke noe særlig å beskrive med ord hvilke tiltak vi måtteha satt i verk om det ikke hadde gitt seg til i dag.. ;-) Regner med du pustet litt lettet ut i morres.. Det gjør i alle fall jeg etter sånne episoder..
Etter en 2 timers vollyball økt, har Martin godt av en fri kveld.. Stakkars han får jo kjørt seg så hardt ellers.. Hi-hi.. Nå skal jeg strax få meg litt mat her.. Og en kopp god og varm te som lindrer sår hals..

God klem fra Stine.
MonicaR❤️22. januar 2003
God morgen, Bente! Så herrrlig at du fikk se et nytt siffer endelig da! Og nå står ny vektkategori og banker på døra! Stå på, så kanske det skjer i morra allerede! Jeg har også en god dag vektmessig i dag...
Klem fra Monica
ifIcould😉22. januar 2003
Nå er det godt atte jeg også seiler i litt medvind, ellers er jeg redd du hadde seilt forbi meg. SUKK!!
Fått dilla på volleyball? Det er moro det, særlig når man kan spille sammen med gode venner. Jeg har ikke så mange venner at jeg kan danne noe lag, jeg! Ha-ha, måtte bli bordtennis da.
Vet du hva; Bente? Nå er vi på gli igjen, mot en enda lettere tilværelse. Tenk på at vi vagga rundt med flerfoldige ekstra kilo, med dårlig selvfølelse og enda dårligere samvittighet. DET ER EN TILFREDSTILLENDE FØLELSE, VI HAR KLART DET OG VI KLARER DET!!!! JIPPI!!

Ha en god kamp idag!! Ikke la Martin stå å furte pga. en volleyball!!!!
godtegrisen😉22. januar 2003
Heisann Bente!
Der løsna det igjen for deg og ja! Og godt er det!
Så flink som du er til å trene hadde det vært rart om det ikke gjorde det. Volleyball ja, det er gøy det. Var en periode jeg spilte det kjempemye. Men det begynner å bli endel år siden. Hadde vært gøy å få i gang en vennegjeng på noe sånt noe ja!
Fortsett kampen mot kiloene du, så når du snart målet ditt!
Slankeklem fra Mette
Tarangai😃22. januar 2003
Heisann.
Det er så fint å se at det går rette veien ;D Skjønte jo at kaka ikke ble noe problem; det er bare å tenke på oss, så kommer styrken!!!
Stå På, er spent på konkurransen i morgen.....
Klem
trixi😊22. januar 2003
Heia... deilig å bli kvitt en liten kilo eller?
Det kan jeg tenke meg.. alløtid godt når det løsner litt.
Skal si, syns alltid du er like motivert jeg, hvor finner du all motivasjonen?
min kommer i sånne rare bølger den.. masse en dag, og bånn i bøtta en annen dag.. hmmmm

Du må uansett ha en fin dag videre!
Klems
athene22. januar 2003
Du går helt sikkert ned nå fordi jeg har gått ned...jeg tror skjebnen har bestemt at vi skal ligge på omtrent samme vekt! Så når en av oss skeier ut, så blir den andre hengende igjen :)

Du er så flink å trene at jeg blir svett bare av å lese innleggene dine. Og så er du så sprudlende positiv at det hjelper godt på motivasjonen å lese innleggene dine!

Ha en super dag!
storemy😄22. januar 2003
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Ja nå går det den riktige veien og det er kjempe bra. og du er kjempeflink,håper du når målet ditt.
Klemmer fra Aina
Beatmik22. januar 2003
Kan du sende tanta med toget sørover til meg nå?!

FLOTT at det har løsnet hos deg! Jeg satser på å følge samme (tog) sporet!

Klem fra Beate
kati❤️22. januar 2003
Gratulerer Bente!!
Her går det unna ser jeg! Du er bare helt superflink!
Kos deg masse på treninga, men husk å hvil deg litt innimellom å da =O)

Stor klem!

Ps. Hva i all verden er diagonalgang?
mari😉22. januar 2003
Jepp - belønninga kommer til de standhaftige:)

Du har vært flink til å ha fokus på årsaken til stillstanden synes jeg - så du fortjerer jammen meg hver hekto - GRATULERER!

Og så trimminga da - flinke e du.....

Ha ein flotte kveld - kos deg litt innimellom da.....

Klem fra Mari
pippi❤️22. januar 2003
Hei Bente !

Tusen takk for herlig og oppmuntrende kommentar i gårdagens db ! Måtte le mht, dine trusler om å kjøpe flybillett oppover hit for å ta meg i ørene, det er faktisk flere venninner fra Trondheim som har truet med det samme... ! Dere kunne kanskje slå dere sammen og få gruppe rabatt *S* Jeg har stor lavvo jeg kan slå opp utenfor her, og masse varme reinskinn, og Bidos èn (samisk rein kjøtt suppe) og rødvinen skal stå klar til dere ! *S* I tillegg har vi stjerneklare netter og snart er det fullmåne, høres ikke det litt fristende ut ?

Over til deg, så bra dette går, hva ?!

GRATULERER MED NYE SIFFER !!!

Og grunnen til det er lett å forstå, for kakene lar du suse forbi, selv om tennene nesten tar svømmeknappen, utrolig morsomt uttrykk. Og Martin må vel snart være utslitt på rekord tid. Det er iallefall ingen grunn for meg å kjøpe billett til Værnes nei, du trenger ingen til å holde deg i ørene. Du blir nok den hotteste dama i Trøndelag i sommer, ingen tvil om det.

Jeg er veldig enig i det du skrev i db mi, de desperate tullekurene er livsfarlige, de skaper en vond sirkel av nederlag. Nei, jeg har tro på det vi gjør denne gangen, vanlig sunn mat i moderate mengder. Det kostholdet vi har etablert nå klarer vi vel å fortsette med, tror du ikke det da ? Joda, denne gangen har jeg en god følelse, og som du sier, disse sidene gir mye moralsk støtte på veien mot trivselvekta. Og jeg er virkelig glad for at nettopp du er her inne, så:

TAKK FOR AT DU FANT OSS !

Lykke til videre, vi tastes !

Klem fra Pippi
Bilde
EllenLeo😊22. januar 2003
Hei Virgo!
Jøss så tili du e oppe om mårran! Grattis med 77,8 forresten!
Her skjer det ikke mye med vekta...

Så flink du var som ikke lot det friste av sjokoladekaka...

Ha en fin kveld!
Klem Ellen!
marijoh😃22. januar 2003
Hei på deg Bente!!
Nytt tall og alt :o)
Kjempe flott altså :o)
Her simpelten bare renner det av deg.....og det fortjener du for tusende gang. Jeg er bare helt imponert over deg :o)
Nå krysser jeg fingrene for oss i morgen......krysser dem hardt!............au.............. :o)

FOR VI KLARER DET MESTE...FOR VI ER SÅ GOE!! YES!!! :o)

Ha en super duber kveld ;o)
Marianne
Bilde
Viola😄22. januar 2003
Ja her flommer det over av optimisme og pågangsmot som vanlig, du er jo helt utrolig! Egentlig burde jeg ta en tur innom her om morgenen før jeg gjorde noe annet, men da hadde nok gubben trodd jeg var gæern, bruker nok tid her som det er!
Grattus med vektnedgangen, gjett hvem det er som seirer over kiloene her !!!!
Klem, Viola
Viola22. januar 2003
Glemte svare på spørsmålet: Gullriste får d på helsekost, samme med "Frukt&Fiber". Det siste er små terninger laget av bl. a. fiken og rabarbrarot eller noe sånt, jeg synes de smaker ganske godt. Prøv først med en halv, toppen 1, tygg godt, drikk masse vann etterpå. De virker alltid, dumt å spise for mye på en gang. Prøv deg fram.
Viola
Pansy❤️22. januar 2003
Nå skal det bare gå nedover ja! Vil takke deg for støtten og varmen i kommentaren din i går! Og for humoren og gleden du deler! Alt ser lysere ut med litt støtte! Klem fra Eva
sol☹️23. januar 2003
Hei Bente !!!

Hadde nesten ikke lyst til å melde inn vekta i dag, men det er vel bare å hoppe i det : .............84.4 Eh.......

Får håpe det blir bedre neste uke

klem fra sol
tin😊23. januar 2003
Oppdatering!!

Her forsvinner kiloene en etter en!!

Nå i dag: 75,6.

Tin
Beatmik😟23. januar 2003
Hadde mest lyst til å la vekta være, men....
Dagens siffer; 73.8.

Nå skal jeg på trening!

Beate
boggi123. januar 2003
Kun oppdatering fra meg nå i farta...
118,9 --

boggi

Lykke til alle sammen..
Texas❤️23. januar 2003
Suuuupert Bente!!

Nå går det nedover igjen!!

Herreguuuud så mange kommentarer du får hver dag. Må være tidlig ute, ellers må man sitte og scrolle i flere minutter for å komme på slutten....hi-hi

Titter innom etterpå for å oppdatere dagens vekt!!
Klem fra Lena
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
snuppeluppa😉24. januar 2003
Hei på deg....
Volleyballturnering...Det vekker minner.Da jeg gikk på folkehøyskole for 10 årsiden i Surnadal,så var jeg med på skolens lag...Kjempe gøy.Savner litt det og spille volleyball.lykketil....

Elisabeth
Anitra😉24. januar 2003
Hei, hei Bente!

Volleyballturnering, det hørtes gøy ut! Kos deg skikkelig, dette er jo sunn moro også!

Og snart er du ferdig med fedme-kategorien, DET er en skikkelig milepæl. Skal følge med deg, regner med at du greier det i løpet av uka!

Ha ei knallfin helg!

Klem, Anitra
marijoh😃24. januar 2003
ÅÅÅÅÅåååå det hørtes så kjekt ut.....
Bare å ha noe å gjøre EN HEL HELG!!
Har ingen planer denne helgen heller, er nødt til å finne på noe nå.....samme dritten hver helg :o)
Uff....er så misunnelig på alle som skal gjøre noe i helgene :o)
Går snart over :o)

Nå må du ha det kjempe kozzz altså...men med måte da....ikke mer sjokolade...fy..fy..bare lørdagen du kan koze deg med sånt :o)

KOZZZZZZZZZZZZZZZZ
Marianne
Bilde
Texas❤️24. januar 2003
Hei på deg Bente.

Takk for oppmuntrende kommentar. Trenger det i dag. Utrolig hvordan humøret synker når tante nærmer seg.... Men det blir vel bedre snart vel....og vekta også håper jeg....

Ser ut til at du får en kjempeartig helg!! Høres utrolig morsomt ut. Synes det er så koselig på små steder hvor de får til sånt. Det er litt av sjarmen det!!!

Kos deg du Bente, det har du fortjent. Og ny BMI har jo jeg bestilt, så da........:)

Håper du får en suuuuuper helg!!!
Store klemmer fra Lena
ificould😊24. januar 2003
Det høres ut som det er ei veldig koselig bygd du bor i. Finner på så mye rart. Sammen, ikke minst. Her på østlandet er det om å gjøre å holde seg for seg selv. Blir sett rart på om man gjør noe som ikke tilhører de faste regler.
Så ille er det vel ikke, men jeg tror nok at småbygder har mere samhold og menneskelighet.

Du må ha det riktig så moro i helga da. Masse trim får du iallefall.
Helgeklem fra Lene!!!
EllenLeo😄24. januar 2003
Takk igjen for kjempe oppmuntrende kommentar...
Det gir mæ virkelig motivasjon.

Volleyball turnering hørtes veldig gøy ut. Var engang med på bedrifts volleyball, sammen med mamma og barnehagen ho jobba i.
va ikke så mange der som kunne spille, men moro hadde vi det i allefall. Vi kom aldri så langt som til turnering, det turte vi ikke. Hihi...

Du får ha ei fortryllende trim helg..

Klem Ellen!
Hecatee❤️24. januar 2003
Kjære Bente!! :) :)

TAKK for omtanke og inspirasjon i min dagbok!! :)

Det går bra med meg. Noen ganger detter jeg litt ut og tar alt innpå meg. Bare ikke svigerinna mi føder på min burstdag så takler jeg det nok fint. :) Det ble bare litt mye på en gang. Nå er jeg tilbake og FIT for FIGHT!! :) :)

Dagboken din er så inspirerende!! :) :) En fornøyelse og lese!! :) :)

Vollyball er kjempe gøy!! :) Spilte på lag da jeg gikk på barne og ungdomsskolen, vi vant nesten hver eneste cup. :) Det er dessverre ikke noe lag her, men om sommeren er det jo nett over alt. :) ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!! Jeg blir så glad på dine vegne!! :)

Ha en SUPER KOS HELG!! - det vet jeg jo du får!! :) :)

:)Klemmer Hecatee
Tarangai😃24. januar 2003
Vil bare ønske deg lykke til med volleyballturneringa, så utholdende og veltrent som du er for tida, tenker jeg at laget ditt vinner. Heia Bente. Kos deg masse i helga!
Selv håper jeg på skitur og svømming :)
klem
zodiac❤️24. januar 2003
Hei Virgo!!

Kjempeinspirerende dagbok, og en sånn kurve vil jeg gjerne ha og! :) Tusen takk for koselig kommentar, lettere å gå ned i vekt når noen følger med! Ha en kjempefin helg, og slå dem ned i støvlene! :)

Zodiac
sol❤️24. januar 2003
Hei Bente !!!!

Volleyball er jo kjempegøy, det blir sikkert ei flott helg !!!!
Skjønner godt at dette er årets happening.
Bare pass på slik at det ikke blir for menge fristelser da, men det går vel bra kjenner jeg deg rett!!!

Ny BMI til uka høres flott ut, forhåpentligvis kommer jeg etter deg om ikke altfor lenge !!!

Ha ei flott helg !!!
Klem fra sol
Bilde
blueberry🙂24. januar 2003
Tittetei, her er jeg igjen.
Hmm, ja det er bare å føye seg inn i rekken av dem som bekjemper kiloene, så nå er det påan igjen.
Godt å være tilbake og da.
Ja, den lille bissevovven er veldig aktiv , løper nesten etter han for å passe på at han ikke gjør fra seg overalt.
Finnes det noen god metode?
Joda, har faktisk vært på tur hver dag siden vi flyttet til parken, men hin dagen datt jeg for 2 gang i trappa og slo ryggen og tærene mine stygt, så nå tar jeg det litt mer forsiktig. Vondt å gå ja.
Første gangen jeg datt gikk det ut over skinken og stoltheten, denne gang......hmmm...det svære blålilla merket med en diameter på 25 cm skulle vel tale for seg selv.
Hadde tilogmed villgeita i armene, utrolig at det gikk bra.
Men....heldigvis så har jeg nå full tilgang på pc siden jeg er i bergen...ergo....nå er jeg her anytime anyplace...vel..det er jo her da, men du skjønner??
Slankingen går og som en drøm, brødet jeg baker smaker fortreffelig og veier et tonn!
Lindbergh sitt.
Ser at du også er på en fin glid, st¨å på slik så når vi sammen vårt mål.
Ha en svettende herlig helg du og!
stor klem fra ann-elisabeth
HelenaX😃24. januar 2003
Hei Bente!

Bare innom for å høre hvordan det har gått under første dag av årets store happening! Håper det ikke har blitt noen alvorlige idrettskader på deg, da blir nok Martin ensom til uka :-)

Ha en strålende helg, og lykke til med resten av kampene! Volleyball er gøy, det er ikke så nøye om man er god så lenge det er moro!!!

God helg!

Klem fra Helena
ivalodia😄24. januar 2003
Hallo kjære Bente :o)

Høres ut som du skal møte en fin helg. Man skal jo spille mest for å ha det gøy vel ? :o) Men gøy å lese at du skal ha en trivlig helg.

God helg til deg og dine :o)


ABBA😄24. januar 2003
Hei, hei!

Så morro da med turnering, det har vi i nabolaget i ferien. Å ¨å gøy vi har det da! Det har sikkert dere også,ihvertfall du, du høres ut som ei skikkelig glajinte!!
Håper dere vinner( laget ditt altså) I kveld er gubben og jeg hjemme begge, det er en rar følelse å sette seg ned sammen å kose seg. Nå hoppa han i dursjen så jeg så mitt snitt til å hoppe inn i dagbøker. Så fint at det her løsnet for deg etter tantebesøket. Jeg jobber fort satt med noe tette rør hi,hi, hi......

Ha en fin helg klem fra Anett
Blomsten😄24. januar 2003
Hei og en Riktig God helg til deg også!!..

Du det høres ut som en flott bygd du bor i. Tross at det er 1500 innbyggere og innsyn overalt..Så føles det jo fantastisk når bygda har samhold som deres.

Og her sitter vi i Oslogryta og lurer på hvorfor vi ikke flyter ut.....:)))))

Ja, for denne helgen blir sikkert supermorsom. Amatøridrett er bare morsomt. Da er det lov å feile og å glede seg over at man faktisk treffer ballen i ny og ne..*ler*...dvs..klarer å få den over nettet..*S*..
...tenker dere har noen flinke ildsjeler i bygda deres. Er viktig det for å få til slike arrangementer *S*

Har forresten alltid forundret meg over akkurat det...karisma, pådriverne, de som kan komme med en ide..og så er alle enige...... ..Eller at de kommer inn i rom og så bare vet man at personen er der uten at personen har gjort noe som helst for å tilkalle seg oppmerksomhet......... :)))
Det er ganske fantastisk å se når det skjer *S*

...og du..misunner deg at du kan ta en liten sjokoladebit og la det være med det. *S*. Da kan man godt gå i besøk å ta en twistbit og dermed unngå spørsmål om man er på slankern!!..

Bedre å ikke proklamere det synes nå jeg..selv om jeg vet at jeg blir litt stolt av meg selv når jeg har nådd målet ....igjen.:*ler*..
....

...så du...stå på...slå ballen over nettet og få en smash..*:))))..og kos deg, hent mye overskudd........

Hilsen meg
Blomsten..som gleder meg til å høre hvordan det gikk med turneringen når du er tilbake igjen for fullt til mandag.. :))))
storemy😃25. januar 2003
Heisann!! Jeg syntes du er så flink jeg. Og jeg håper jeg klarer å være like flink som deg. Jeg gleder meg til å se et nytt titall på meg selv jeg. Håper du får en kjempefin helg og koser deg masse på turneringen.
KLemmer fra Aina
Knerten😉25. januar 2003
Heisann !!

Jeg har skrevet litt feil tror jeg på oppdateringen på torsdag :-)
For vekten er på 79,1 kilo, ikke 79,8. Så litt har jeg gått ned om ikke så mye :-)

Gikk det bra med volleyballen da?

Knerten
synne❤️26. januar 2003
Tusen takk for oppmuntingen jeg fikk av deg ! Det er veldig godt å få litt oppbacking. Må er humøret snart på topp igjen !!
Ha ei fin uke !
Hilsen synne
Leiha26. januar 2003
Hei! Vi er uten internett hjeme fortida, så jeg komer tilbake med ny øvelse til deg i morra.. OK? Da er jeg på jobb igjen..

Ha det gøy i helga da!!

Klem fra Stine.
Viola😄26. januar 2003
Det der høres VELDIG morsomt og hyggelig ut, blir nesten litt misunnelig jeg!
Ny BMI? Det tror jeg nok du får.
Slanka lommeboka på Ikea? Eh...neii, ikke egentlig...eller liksom ikke...har oppdaget Ikea-kontoens velsignelse/forbannelse(?). Antagelig helt hølihue, men.
Håper du har hatt en god helg, og lykke til med ny BMI!
Klem, Viola
pippi❤️26. januar 2003
Hei Bente !

Tusen takk for kloke og varme innlegg i db mi !

Nei, etter litt funderinger har jeg bestemt meg for å fortsette med samme vekt reduksjons metode som før. Eller metode og metode, det er bare vanlig mat i moderate mengder. Som du sier, det har fungert fint, og det er matvaner som er enkelt å videreføre når jeg engang i "slutten av nærmeste fremtid" når trivelsvekta. For det er tross alt det viktigste poenget, å forbli rimelig slank. Helt super slank blir jeg nok ikke, men som du sier, kvinnelige former er ganske ålreit det også, i alle fall hvis man er sånn rimelig fast i fisken. Og det fikser vi nok, men all trimmen vår... Eller, i alle fall er du flink til å trimme, skremmende flink nesten. *S* Men joda, det henger og slenger ikke så galt her heller, så jeg får nok kline til med den søte juristen etterhvert. Mmmmm, gleder meg litt allerede jeg... *S*

Huff, nok tullprat, over til deg - årets happening høres virkelig artig ut. Det er flott at ei så lita bygd har så mange engasjerte mennesker, for slike happeninger er virkelig limet i ei bygd, det er det som holder folk der, trivsel rett og slett. Og det er fint at man ikke tar seg selv så høytidelig, så man kan le av sine egne og andres pussigheter underveis i "kampene". Joda, det kan nok skje mye spennende i små bygder ! Jeg vet det, for jeg bor også i ei lita innlands bygd.

Lykke til videre - og snart skifter du til og med vekt kategori ! Kanskje i løpet av neste uke allerede ? Ja, jeg skal følge med i spenning, det er sikkert.

HA EN SUPER DUPER FIN NY UKE BENTE !

Klem fra Pippi
Bilde
smule26. januar 2003
Hei!!
Ser at dere har en kunkurranse gående??? Lurte på om det var mulig å få snike seg med...... I såfall ;min vekt i dag søndag. 92kilo..

Smule
Hecatee❤️27. januar 2003
Hei, heiii slankevenn!! :) :)

Nå venter jeg spent på referat altså....... og å se hvor mye du har gått ned denne vollyball- helgen.... :) :)

Håper du har hatt en STRÅLENDE HELG!! :) :)

Innom for å ønske deg en FLOTT SLANKEUKE!! :) STÅ PÅ!! :)

:)JublendeKlemmer Hecatee
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
Monica12328. januar 2003
Morn du!
Du er like tidlig oppe som meg ser jeg....Jeg er et utpreget B-menneske, så det føles ikke naturlig å stå opp midt på natta...

Flink til å trimme du!
Jeg skal også ta opp det....når tante har dratt. Orker ikke de helt store utskeielsene når hun er her.

Ha en fin dag.
Hilsen Monica
marijoh😃28. januar 2003
Hallais Bente!!!
Er også trøtt i dag ZZZzzzzzzzzz.......guttungen vekte meg i natt.....hadde tisset i senga....huff....skifte sengtøy, kl. 03.00 om natta er ikke gøy. Sovnet ikke før sent etterpå ZZZzzzzz.......
Har så lyst til å gå hjeeeeeeemmmmm!!!!!! huuuulllkkkk!!!!
Sove, sove, sove,sove....................sovnet du :o)

Skal til frisøren i dag....skal bli så fin atte :o)

Skal på kino også i morgen, jeg og venninna mi :o) Gleder meg til det, for da skal jeg kose meg med POPCORN!!!! JOHO!!! :o)

Kozzz deg i dag på jobben :o)
Marianne
Bilde
sol😀28. januar 2003
Hei Bente !!!

Skjønner godt at du helst vil sove på den tida av døgnet ja......skulle vært forbudt å stå opp så tidlig....men det går jo det også.....jeg jobbet et år slik at jeg fmåtte opp på den tida for å komme me på jobb......pendlet.......det gikk jo på et vis det også........

Martin er blidgjort igjen også skjønner jeg... et er bra, så slipper du jo å høre på surmulinga hans.....det kan jo ikke være noe koselig....

Ha en fin dag !!!
Klem fra sol
Bilde
MonicaR😄28. januar 2003
Hei hei! JEg drøyer det helt til nærmere 6 før jeg står opp jeg da... helt frivillig! Vil nemlig ha tid for meg selv om morgenen, lese adressa, lage matpakker etc etc.
Ha en fin dag!
aislin😉28. januar 2003
Halv seks? Er ikke misunnelig, er glad jeg bare er student ennå, kan sove relativt lenge :)

Du er fortsatt like flink med trimmen din ser jeg. Er godt å vite at noen holder ut! Gir ekstra motivasjon til å stå på selv også.

Leiha🌙28. januar 2003
Flere som er trøtte ser jeg.. Har bare lyst til å krølle seg sammen å ta en liten lur jeg.. Men nei da! Her skal jobbes og trenes! Nå er det vel ikke lenge igjen før 76 popper opp på vekta di, så flink som du er :-)

Ha en fantastisk dag!

Klem fra Stine.
liz😌28. januar 2003
Så flink du er!! Skjønner ikke åssen du orker, men du er veldig flink til å trene. Det er klart det er motiverende når du er skikkelig i gang, du må vel merke at formen stiger for hver gang?
Ha en flott dag, prøv å ikke sovne nå da :-)
Texas28. januar 2003
Fy søren!! Nå trenes det både her og der!!!:) Skal si folk gir jernet nå.

Men vektene rundt omkring står stille.... Kan det være muskler?? Vel, spreke blir vi iallefall!!!

Nå begynner det heldigvis å bli lysere ute. Da blir det lettere å stå opp!! Gleeeder meg til vår og sommer!!

Ha en våken og fin dag!
Klem fra Lena
Adeline😌28. januar 2003

Zkjønner hva du mener! ;o)

Selv er jeg sykmeldt og har ingen barn, så jeg kan zzzove zzzå lenge jeg vil. Men det er veldig kjedelig, så jeg hadde gjerne byttet med deg! :o) Man blir så slapp av å sove for mye og for lenge, syns jeg.
Men du, kan ikke du sende meg noen treningsvibber? Trenger dem så sårt! hihi

Ha en fin dag!

Klemmer fra Adeline :o)
Bilde
Beatmik❤️28. januar 2003
En ting skal du ha, Bente; Du er utrolig flink til å fokusere positivt no matter what..! Det kommer man langt med her i livet!!! Jeg, for eksempel, kan bli sur og grinete når jeg er trøtt...men prøver å holde det for meg selv :-O

GOdt å ha en engasjerende jobb! Får ikke tenkt så mye på slanking hele tida da...!

Er du inne på chatten for tida? En stund siden jeg var der nå... Kanskje jeg skulle gjøre noe med det...

Jeg har tenkt å få meg en sånn midje som hun damen på bildet her.. skal bare trene litt mer først, og bli kvitt noen kvapsete kilo..!

TRENING ER GØY :O)

Klem fra Beate
Bilde
Malene😌28. januar 2003
Hei Bente,
uff så tidlig du er oppe hele tden da,men like blid :-)er du visst.jeg bør være oppe til 6.30,men det skjærer seg altfor ofte,så da blir den 7.00,og da får vi det travelt da...
Ellers er du jo helt enorm til å trene,har ikke sett på makan til energi.
Jeg håper å få gått meg en tur når feiringen er over i huset ikveld(mørkereddtur)
Stå på!
Klem fra Malene
Bilde
Jenta*S*😌28. januar 2003
Hei på deg!
Rart med det du! Våken og opplagt til sent på natt,men det er ikke like gøy når man må slepe seg ut av senga om morgenen...*huff*...hehe...men som du sier,må man så må man!
Sånn er det jo bare!
Så flink du er med treninga da! Kjempebra!
Jeg tipper at du ser 76 tallet i løpet av....2 dager!! Stå på og hils Martin!!;0)
Klem fra Jenta*S*
ABBA👻28. januar 2003
Uuuuuuuuuuu.......Er du mer våken nå? Du er som meg skjønner jeg, trett om morgenen men holder meg gjerne oppe om kvelden.(Begynner med så mye rart.)

Men her er det pågangsmot ser jeg, beundrer deg det gode humøret akkurat nå!**SS**

Jeg jobber tidlig hele denne uken så mye overskudd er det ikke her om dagen. Dagen begynner tidlig og slutter seint. Har begynt med ginseng igjen det tar noen dager før det begynner å hjelpe skikkelig på aktivitetsnivået her.

Men men stå på å vær like flink du så er du ferdig til badesessongen begynner.

Klemmer fra ANETT
marijoh😃28. januar 2003
BENTE!!!
Har dere tenkt å chatte i kveld???
I tilfelle når???

Marianne
Bilde
EllenLeo😉28. januar 2003
Tusen takk for den fine kommentaren!:O)

Nei det va ingen lett avgjørelse, men æ føler litt letta selv om æ e litt trist.... Men skal prøve å ikke fokusere på det triste...

Det gjør ingenting om du fleiper, æ har litt galgenhumor, og sier til mæ sjøl: "Æ hopper av toget! Lokomotivet hadde for liten drivkraft.... skal se etter ett anna tog!" :O)
Ja ja.... sånn va det med den så kalte store kjærligheta....

Ellers så e ungan bedre og æ regner med at dem skal på skolen i mårra... Det e nu ingenting i veien med energien demmes, men det bruker vel å bli sånn etter 3 daga inne, med snop og video... Mamma kjøper sæ litt "barnevakt" av og til...hihi.. Husker da æ va lita, da fikk æ alltid potetskrua og rødbrus...

Klem fra Ellen!
ogo😉28. januar 2003
heisann Bente! her er alt som det skal! du står på som vanlig ser jeg! kjempe bra!

er veldig glad for at du er her! det er liksom en daglig vane å gå inn og se i db''en din. får så mye inspirasjon her!

nå er det bare å trene og stå på! du har jo forresten ikke så mye igjen på 5-kilosen! skulle tro at det var 5 kilo til 1. februar som var målet... når påsken kommer er jeg sikker på at du har nådd langt.

vel, gleder meg både til påske og sommeren! selv om det er hardt å slanke seg er det jo litt deilig å ha noe å se fram til!

kjempe klem fra martine!
veslemor😊28. januar 2003
Heisann!

Du er så flink til å trene! Blir kjempemotivert av deg! Vurderte seriøst å sprette ned på gulvet her og ta noen situps etter å ha lest dagboka di, men ettersom jeg sitter i pysjen, og kroppen har innstilt seg på HVIL så skal det godt gjøres å smiske den i gang igjen! Puhh. Idag er det tirsdag, min absolutte favorittdag i uka, Ally og Friends og alt tingen! Gleder meg !
Sunset😄28. januar 2003
Hei!
Og takk for koselig prat på chatten. Virkelig inspirerende å chatte med folk innpå her synes jeg. Du er kjempeflink både i matveien og til å trene ser det ut til!! Fortsett sånn!!

Ha en fin slankeuke!!

KLEM
ifIcould😃28. januar 2003
Hei Bente!
Takk for kjapp, men koselig prat på chatten. Vi får treffes der også en annen gang.
Vi kom litt innpå det der med våre menn, som blir så sure fordi vi sitter her foran skjermen. Problemet her hjemme, er nok at vi må sitte i hvert vårt rom, når en av oss sitter på PC`en. Og jeg skjønner litt da, at det er ikke så koselig å sitte alene. Men allikevel......HRMF...
Jasså, tidlig oppe? Jeg var også trøtt som ei strømpe iforgårsmorgen, fordi jeg ikke kom meg i seng. PGA. ET J.... SPILL PÅ PC`en, som ikke lot meg gå å legge meg. Var det noen som sa hekta? Har medforståelse med gubben??? Hva prater dere om??? Hi-hi!!!
Stå på Bente, ingen tvil om hvem som går seirende ut av denne vektkampen!!! POWERGIRLS; NO MERCY!!
pippi😉28. januar 2003
Hei Bente !

Ikke dårlig, det høres ut som du tross alt bobler over av energi og overskudd på et så ukristelig tidspunkt. Hvor tar du det fra ? Selv er jeg sur som en padde før klokken 08:00. Jeg er ikke blant de som har spesielt lykkelige stunder om morran nei... *S* Men om kvelden da våkner mor til liv, forstår at du er litt av samme typen der. Ja, er ikke det meste hyggeligere om kveldene da ? Det er i alle fall bedre tid til de gode og nære samtalene, kanskje man får tid til å lese litt i en bok, tenke litt, eller rett og slett bare niskose seg med å gjøre minst mulig *S*

Jaja, du er vel ikke typen som nikoser deg med å gjøre ingenting ? Dessuten, du har jo en aktiv snuppe som vel holder mor i vigør... *S*

Uansett, jeg ser du spurter fremover mot ny BMI nå, heia - heia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem fra Pippi
Bilde
-Jente20😄28. januar 2003
Hei Bente!

Synes du er helt rå jeg,med de styrkeøvelsene dine!! Kansje jeg skal begynne jeg også..tar kun situp jeg da!Men det holder ikke i lengda nei! Bra at det ble noe på Martin også da! Da ble han nok glad kan jeg tenke meg!

Fortsett du Bente-du skifter snart tall og BMI! :)
Lykke til!
Klem Christine
Hecatee😄29. januar 2003
God Morgen, Bente!! :) :)

Håper du er mer våken i dag!! :) :)

TAKK for koselige og inspirerende hilsner i min dagbok!! :) Dine innlegg er en FRYD å lese!! :)

Artig refaret fra vollyball helgen din!! Må ha blitt super muskuløs du nå. :) :) Slike helger skulle jeg gjerne hatt her sør og..... :)

Orbitrekken kommer kun mannen min til å bruke til å begynne med, men den kommer absolutt til å være en inspirasjon for meg og. Hva er 18,5 kg (veier jo 131 kg nå) av de 60 kg''ene jeg skal ned. Piece of cake, det går glatt!! :) :) Med deg som støtte kommer de til å rase av!! :) :)

Ha en trivelig dag!! :) :)

:)HappyKlemmer Hecatee
HelenaX😃29. januar 2003
Hei Bente!

Du er ikke den eneste som er trøtt om morgenen! I går gikk jeg og var trøtt hele dagen, og det endte med at jeg stupte i seng rundt klokka halv ti. Og sovnet! Men jeg kan love deg at det var utrolig deilig å våkne opp uthvilt i dag klokka 6! Anbefales!

Så mye som du sliter på Martin skulle en jo tro at du var våken som et tent lys 23 timer i døgnet, det sies jo at man får mer energi av å trene :-)

Ha en fin dag, Bente!

Helena
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
gordita😄26. august 2003
Hallo Pia!!
Har ikke vært inne her på noen uker, og har faktisk savnet dine oppmuntrende innlegg. Jeg er sikker på at du "takler" alt du skal gjøre. Du virker så målbevist. Har selv 4 døtre, den yngste er like gammel som deg, og skal nå begynne på siste året på vidregående ( spansk sådan), men de har skoleferie fram til oktober. Lykke til med alle dine prosjekter!
Klem fra Gordita
tess21😄26. august 2003
Heisann:)
Måtte bare innom å legge igjen en hilsen før jeg slukner helt!
Er nemmelig supertrøtt,men måtte se hva du hadde for godt å si!:) Ja,det virker jo som at du har det riktig så travelt for tiden! Men dette skal du da greie?? Du,som både er flink,har bein i nesa og vet å snakke foran masse folk!? Joda,ikke no''problem! :)
Er det ikke deilig å ha ting å gjøre?? :) Bare ikke la det bli *for* mye heller da! sånn at du sliter deg ut! :)
Har skikkelig troa på deg,du kommer til å vinne! :)
Ha en fin kveld,og god natt! :)
Klem Tess
lone😄26. august 2003
DETTE KLARER DU PIA!!!! (det var det du ville høre ja? ;))

Uansett, er sikker på at du klarer dette, det krever nok litt struktur og planlegging, men det er sunt å stresse litt med jevne mellomrom, så lenge det ikke er noe som skjer over lengre tider!

Synes du er tøff som stiller i skolevalget jeg, er ikke bare-bare å stå der foran een gjeng med folk, så du er skikkelig KNALLTØFF :) Dette går nok sikkert bra skal du se!

Du får ha en riktig fin uke til tross for all stressinga! :) Koselig å chatte med deg i hvertfall! :) STÅ PÅ!!

Stor klem fra Lone
Bilde
elisa29🌙27. august 2003
Hei på deg denne tirsdagsnatt!!!
Høres ut som du får det litt travelt fremover ja!!!!!
Men er sikker på at du takler dette nye på en strålende måte!
Har fått intrykk av at du er ei jente med skikkelig bein i nesa!
Masse lykke til med alt!
Og du kommer helt sikkert til å kose deg!
Nattaklem fra Elisa!
Marion27. august 2003
Hei, Pia!
Så flott at du er aktiv i politikken! Forgubbingen er formidabel i veldig mange av partiene, så du kommer nok som et friskt pust! Men du - ikke slit deg aldeles ut, da! Du må jo ha litt tid til å samle deg også!
Lykke til med paneldebatten - tenker du gjør det strålende!
Klem fra Marion
Thyro😃27. august 2003
Hei Pia!
Ble litt bekymret jeg nå, med den overskriften. Du må ikke skremme oss på den måten! :)
Godt at det går bra med deg, men ikke stresse på deg magesår nå! Og ikke bli så hissig som Martin i politikken dah... På litt sikt er det nok bedre å snakke seg ut av ubehagelige situasjoner, tror jeg... Men vet jo selvsagt ikke hvilke retningslinjer dere har i "ditt" parti i sånne saker. Men det får du kanskje lære nå?
Lykke til!

Midtukeklem fra Thyro
motivert28. august 2003
Hei!
Du er kjempeflink! Bare husk på å ta en ting av gangen, så går det nok bra! Har også en travel hverdag, men har lært meg til å bare ta ting steg for steg, ellers blir det ofte for overveldende!
Må si at du har vært flink da, med å nå trivselsvekta di! Du er en inspirasjon for meg, i alle fall! Har du trent masse? Skal du begynne som treningsinstruktør nå?
Stå på!
Klem fra Ingrid.
lolita😄28. august 2003
Hei!
Skal si du har mye å henge fingrene dine i! Litt praktisk også da, så har du ikke tid til å spise snop og greier! ;D Ikke att du gjør det ellers heller, så flink som du er!
Lykke til med skolevalget!
Klem fra Lolita
Bilde
murmel29. august 2003
Det var den berømte tiden da.... Døgnet har ikke nok timer... Tror du kommer til å klare deg fint jeg. Du får passe på så du ikke sliter deg ut da. Det er viktig å ha noe å henge fingrene i også. Kjedelig å bare sitte hjemme også. Stå på!! God helg :)
diddl❤️29. august 2003
Heluuu Pia :)

Lenge siden sist ja, men jeg har da ikke glemt deg fordi om.
Du har virkelig mange jern i ilden du altså, jeg blir helt imponert! Ikke rart at slankinga går som en lek! Du er virkelig flink!

Jeg gleder meg til jeg får internett i leiligeheta mi, da ska jeg få god tid til å oppdatere og skrive masse kommentarer. Men det blir hvertfall en uke til.

Til den tid får du kose deg masse- og stå på videre i valgkampen :)

Klemmer fra Christine!
Hans😌29. august 2003

Kjære Pia,
heisann! :)

Du har visst flere gjern i ilden enn meg fortiden skjønner jeg, kunne ønske jeg var like stresset dag ut og dag inn, det hadde hjulpet på slaningen min akkurat nå. Jeg tenker for mye på hele greia, bekymrer meg for ofte egentlig.. Men, uten full fokus på slankingen min denne perioden såvet jeg at jeg aldri hadde klart å gå ned 40 kilo på fire måneder i alle fall! Dette er det viktigeste i livet mitt akkurat nå.

Hvordan går det fortiden ellers med deg da, får du noe tid igjen til å tenke sunnt og trening vennen? Håper at du har det bra!! :) Med meg går det bedre.

Nermer seg valg nå, vet ikke om jeg skal stemme selv. Jeg er ganske i tvil frendeles, får se hvem som overbeviser meg til å eventuellt gi min stemme. Hvilket parti støtter du? Må bare si at jeg er imot Fremskrittspartiets politikk, de gir dårlige inntrykk.

Kos deg med helgen, glad i deg!!!! :)

Klemmer fra din venn Hans. :-)
Bilde
lilletrille😃31. august 2003
Heeei pia busy-bee :) Dette klarer du fint det, jeg hadde vært livredd - men når du ikke har problem med å snakke forran folk går det jo sååå bra! Åh, du har lest litt i en programmeringsbok.. hihi, da var det vel liten vits for meg i å forklare deg hva software og hardware er fornoe ;) Hvor jeg studerer? jeg går faktisk på en skole som ligger ganske langt nord i sverige!

Håper du får en koslig uke til tross for at du har så mye å gjøre! Klemmer fra LilleTrille :)
smaragd😀1. september 2003
Halloen pia!

Skal si du er aktiv for tiden. Mister pusten av mindre jeg ivertfall. Håper ivertfall du får/har hatt en trivelig uke og ikke er så altfor sliten. Du må jo ha litt overskudd til deg selv og. Det er kjempeviktig.

Kos deg videre
Klem smaragd.
misspiggy😌5. september 2003
hei!! ville bare si hei for du virka kjempebra!!55 kg e jo ei sykt deili vekt. e vissnok d som e idealvekta mi og.
veier ganske mye mer enn deg da-men ser på meg selv som ei ganske normal 18 år gammel jente..
så syns d e flott å se at jevnaldrede også er her-for d er så mange eldre... og at du faktisk har klart d:)
Kjempebra!
*klapper i henda*
Bilde
tess21😌5. september 2003
Hvordan ER det med deg?
HAR du det bra?
Mye å gjøre?
*savne*
Tess
ck1❤️5. september 2003

Hei Pia snuppelupp ;o)

Håper alt er bra med deg, og ta du ikke blir helt tappet av energi med ALT det du har å gjøre om dagen....
Håper valget gikk bra for deg & dine!?!??!

Koste deg i Oslo meg loverboy også vel!??! Vi har jo hatt så flott vær, så jeg håper det svarte til forventingene & at dere fikk tatt godt vare på hverandre og hadde det toppen sammen :o)

Ha en nydelig wk, Pia!!

klemmer CK1
Bilde
skalned😐8. september 2003
Puh, du har hatt nok å stri med, ja! Håper (og tror) at alt gikk bra. Må være spennende, da?
Lykke til videre, stå på :-)
Hans😟9. september 2003

Pia, KOM TILBAKE!! :/

Hvor er du hen, har du resignert? :O Vil bare si at jeg savner deg her inne, og at jeg på en måte bekymrer meg litt for deg nå... Vet ikke hvorfor du holder deg borte fra slankesiden vår, men jeg håper at alt går bra med deg og at du har det godt. Egentlig håper jeg bare at du er opptatt med andre sysler og interesser for tiden, for da vet jeg at du har det bra. Tenker på deg!

Glad i deg! :)

De varmeste klemmene fra Hans!! :-)
Bilde
elisa29❤️27. september 2003
Hei kjære Pia!
Takker for en hyggelig kommentar fra deg. Ser at ikke du heller har vært her på en stund.
Men det er viktig at du bruker tiden på skolen nå. Det har alle full forståelse for!
Håper alt går greit med deg!
Kos deg!
Klem fra Elisa!
Hans😃28. september 2003

Hei Pia! :)

Takk for kommentaren fra deg for en stund siden, jeg er ikke sikker på om jeg har skrevet en hilsen tilbake til deg eller ikke etter da.. Ser at det er over en måned siden siste innlegg du skrev i slankedagboken din, så nå venter jeg på et nytt et snart!! :)

Håper at alt går fint med deg du vidunderlige og sjarmerende menneske!! Glad i deg vet du!

Alltid din venn, - Hans! :-)
Bilde
ck1❤️1. oktober 2003

Kjære Pia ;o)

Så kooos å høre fra deg igjen Pia-snuppe-luppe-vennen ;o)
Flott at alt er bra med deg, og ja det hadde vært veldig hyggelig om du oppdaterte DB di!! Så hadde vi fått vite litt om hvordan det går med deg & din nye tilværelse ;o)

Hvordan går det med deg & kjæresten da!? Var det fint i Oslo??, sikkert kjempekooos å besøke han da ;o)

Ha en nydelig høstkveld Pia, nyyyt dagene & lev livet!!!!!

Klemmer CK1
Hans😌5. oktober 2003

Pia,

jeg ble så glad da jeg leste en hilsen fra deg i dagboken min, tusen takk for gratulasjonen!! Jeg må bare si at jeg savner å se deg oftere her inne og at du betyr masse for meg. Enkelt og greit! :)

Glad i deg,
hilsen fra jublende Hans!! :-)
Bilde
lone❤️6. oktober 2003
Piiiiiiia??????
Hvor er du blitt utav?? Du maa komme innom og i det minste fortelle at du har det bra!! *savne*

stor klem fra Lone
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
tess21😌24. oktober 2003
Heisann vennen!
Tskk for hilsen!:) Flott vekt selv du,da!! Er det noen som er STJERNEFLINK her,så er det du min kjære! :)

Hørtes deilig ut med sånn massasje,ja! Tenker du sovna godt på sofan,ja! ;)

"Bjørn Tore" - navnet dukka plutselig opp da jeg tenkte på Farmen her en dag! Syns han er litt kjekk,skjønner du! ;)

Håper du får en nydelig helg da,kos deg masse!
Fikke også nettopp vite at mamma ikke kommer i dag,men i mårra tidlig i stedet! Blir nok visning da!:)

Stor klem fra Therese
Sampli❤️24. oktober 2003
Hei kjære!
Så bra at du hadde en fin kursdag! Og den massagen hørtes herlig ut. Ja til kjekke mannlige massører! Burde bli et folkekrav (kvinnekrav?) - kanskje noe å ta med i neste lønnsforhandlinger?
Jeg er så heldig at kjekkesen (mannen min) utfører massasje, selv om den ikke er helproff så er det sannelig deilig.
Nå har jeg balet lenge - og fatter ikke at det er helg allrede CK! Er det sant???? *sukker*
Jeg skal ta meg sammen over helga. I løpet av helga er målet å holde seg unna røyk, ikke noe annet er viktig akkurat nå.

Håper du får ei herlig helg!
Og at de klarer å få fatt i bedre deltagere enn Kate!

Smil fra Sampli
- som allerede kjører smilekampanje!
Misspiggy24. oktober 2003
heia du:) Dette så da riktig så bra ut! Gratulerer med SUPER vekt! Er det ikke bare deilig å stå opp så tidlig da? jeg har sovnet av hver dag i det siste, så kjempedumt, for jeg syns egentlig morgenene er deilig. når du først har kommet deg opp av senga. problemet mitt ligger som regel der. Det å komme seg ut av dyna.

kjempefint dikt, likte det veldig. har du skrevet det selv eller har du kopiert det fra et sted?
Sampli😌24. oktober 2003
Hadde ikke lest kommentaren din før jeg skrev over, så jeg måtte innom en kjapp tur før jeg snur nesa vekk fra skjermen og gjør noe annet (jeg bruker alt for lang tid her inne i dag - jeg har tusen ting å få unna - kanskje derfor?)...
Takker for en frivol. Det trenger jeg, men så er det flinkesen fra mandag av på meg også!
Jeg skal ikke fortelle noen at suppe ikke er bra slankemat. For det bestemmer folk selv selvfølgelig. Noen passer det bedre for enn andre. Sånn er nå det. For et menneske er fem kil okjapt ned akkurat det som skal til, for andre er det mange kilo som skal av og holdes av og da er det andre virkemidler som må tas i bruk.

Atkins er jo også sånn, kan misbrukes til kur, men er egentlig en anderledes måte å spise på. (Og kontroversiell!)
Jeg skjønner du vil ned fortere enn svint og inn i buksene dine. Det må nå være små 40 størrelser fra H&M, jeg syns de har blitt større i størrelsen sakte men sikkert. Men plutselig var de mindre igjen. En ekspeditrise mente at det kom av at de samkjørte størrelsene for hele europa nå. Slik at de klærne som selges til oss større nordboere har samme størrelse i størrelsen (bra forklaring...*ler*) som de som selges på ellers kontinentet!

Stå på vennen! Du er så godt i gang. Flinkesen og trening! Det er sånt som varige forandringer bygges på - og det vet du godt! Men noen kilo kjapt av er fristende, jeg fristes selv jeg. Og tror at jeg kjører induksjon i noen dager fra mandag av og ser hvordan jeg trives med det. Jeg anbefaler Dr. Atkins New Diet Revolution, 2003 utgaven, for den har med Life Maintenance Plan (Spis for livet delen som jeg trenger å friske opp litt, slik at jeg ikke faller i sukkerfella hele tiden!).
Du får friste sambo med at Nigella Lawson (hun baben som har matprogram med erotiske overtoner vet du...) kaller kuren for:

"...the perfct diet for those who love food"

Heller det enn suppe. Men i korte perioder er det helt ok med pulver og supper og sånt også, jeg mener det.

Og jeg fatter godt at du vil inn i buksene dine!
Klart ddet!

Ha ei god helg!
Vi stråler og smiler, ikke sant? *ler*
Hils sambo og kos dere! Med eller uten Ivar Dyrhug.
Og flinkesen nå sant, du har lovt meg frivol og jeg tar gjerne imot.

God helg!

Smil fra Sampli
Blondie78😄24. oktober 2003
Så var helga her igjen da! Herlig! Var et koselig smile dikt du hadde lagt inn i dag, så nå skal jeg også infisere verden tror jeg... ;)
Så flott at du er fornøyd med vekta! Ingenting er bedre enn som så!
Ha en super helg! Klem monica
Marianne😃24. oktober 2003
Heia CK1 :o)

Hvor ha du vært hen???
Ingen innlegg i går :o)

Joda nå håper jeg at Sampli og Texas får meg så gira, at jeg virkelig vil prøve Atkins i stedet for Fedon.....
Jeg vil også ha bort disse hersens kiloenen som har sneket seg på her.....fysj!!
Men så har jeg altså ikke vært noen flink jente heller da.....
Men nå altså......nå!!!
Jeg håper Sampli eller Texas skriver noe mer...masse mer :o)

AHA...så du var på kurs du også i går, gikk meg hus forbi :o)
Så nå er vi like glupe begge to :o)

Den vekta, ja....jeg må jo innrømme at jeg har altså lagt på meg.....jeg håpte jo at jeg skulle nå 93.4 igjen da....men dengang ei.....det ble 95....sukk.
Der for vil jeg så gjerne har dem bort i en fei, så jeg må innrømme at det frister mer med Fedon/Atkins i stedet for den slankesuppa :o)
Jeg har jo holdt på med Fedon før, men da la jeg opp etter mitt eget ønske, jeg er så lei av å finne på noe mat hele tiden....så derfor tenkte jeg å følge disse til punkt å prikke.
Da sambo sa nei til Fedon, ble jeg så skuffa.......deppa.....
Men nå er jeg glad for at det Sampli skrev, at de ikke er så ulike likevell......så nå er jeg glad igjen :o)

Så du fikk en fin masasje altså.....og en til på kjøpet *ler*
Jeg unner deg det :o)

Nå får du ha en kjempe fin helg altså.....ikke så mye vin, vet du :o)

Klem fra Marianne
Lilla😄24. oktober 2003
heisan ck1 så fin dag du hadde igår,var sikkert godt å jobbe litt igjen;-)oj stå opp kl fem var jo veldig tidlig da,lå og sov jeg da..hehe;:-)Fint at du tok igjen hos legen din hørtes ikke helt snill ut hun nei,men det fikk du gjort noe med..hehe;-)godt gjort!!!!;-)
ha en allteiders fredag og helg du også og kos deg en masse med gubben og ungen din!!!;-)
klems fra Kjersti!!!!;-)
Marianne😃24. oktober 2003
Hei igjen :o)

Må innrømme at det var litt skummelt å lese siden.
Det får jo en til å tenke....så vi tenker over helgen vi...
Men jeg tror jeg stikker innom bokhandleren å ser i den og kanskje kjøper den :o)
Er den på norsk også???
Regner jo med det :o)

Ha en fin helg!!
Marianne

Arkibalda❤️24. oktober 2003
Her var det liv i leiren! Så fint at du fikk markert deg ovenfor legen. Det er godt å bli tatt på alvor, ikke sant?
Den massasjen høres også god ut. Jeg kunne tenkt meg noe sånt jeg også...
Apropos størrelser ja, snodig det der med at en str 38 eller 40 i sør-europa er noe helt annet enn 38-40 her oppe i nord. Lurer litt på om det er helt sant at damene sørover er så mye mindre, egentlig. I spania var det jo helt håpløst å kjøpe klær nettopp pga str.
Jeg nøyer meg med å gå inn i 38/40 (istedefor 40/42). Driver og sparer penger nå til en shoppingdag hvor ganske mye av garderoben skal kompletteres. Helt fra bh''er til bukser. Gleder meg masse, men vet ikke helt når det blir enda. Forhåpentligvis en gang i november... Heldig du som har kontakter i klesbransjen. Det blir vel litt rabatt av det?

Ha en kjempefin helg!

Arkibalda
lilletrille😃24. oktober 2003
Heisann Ck1 :))

Neida, leser ikke om seriemordere på skolen. Eller det er ikke en del av pensum, men jeg leste om det da jeg var på skolen i dag bare for å ha en liten pause i skolearbeidet :) Jeg holder jo på med å gjøre meg selv kunnskapsrik, og da er det jo greit å lære om akkurat hvor syke mennesker faktisk kan bli. De går i minste detalj om hva de gjorde med ofrene på den internettsiden jeg leser om dem, så det er litt forstyrrende for psyken. Men så lenge jeg ikke leser det før jeg skal legge meg så går det bra :)

Vi var innom Dublin da vi var på interrail i sommer, og vi stortrivdes der! Det er stort, men litt sånn gammeldags-koslig. Og viktigst så følte vi oss trygge der, det var ikke noe problem å gå ute om natten der sammenlignet med feks London. Selvfølgelig treffer man på kriminalitet uansett når det er snakk om større steder, men som sagt, vi følte oss vel i Dublin :) Pluss at jeg så verdens kuleste dongeribukser der! Men de var bare i små størrelser =( Så jeg orket ikke engang ydmyke meg selv ved å prøve noen av dem, men nå snart er jeg jo en-to størrelse(r) mindre ;D Handlegata der var også veldig fin!

Får å få bort litt på magen er man absolutt nødt til å gjøre kondissjonstrening, situps hjelper bare på musklene, uheldigvis. Jeg vil tro jogging, gåing, fotball, svømming osv er det beste. Situps tar jeg også, men det er bare fordi at jeg skal ha noen muskler under der når de dinglete greiene er borte.

Godt å få en påminning om ting man vet. Ofte har man masse ting i hodet, men det har kanskje gjemt seg litt eller man ikke tenker særlig over det. Da er det flott å få litt input på det igjen slik at hjernen har flere veier å gå for å komme seg til den informasjonen ;D

Oj, aldri syklet så mye nei. Dette blir spennende! Jeg er sikker på at du klarer det, til tross for at du må ha en stund treningsfri. STÅ PÅ! :D

Håper du får en kjempefin helg :) Klemmer fra Malin

Forresten, angånde smiling! Hihi, jeg håper det er sant at man gleder mennesker når man smiler til dem. Jeg har iallefall alltid blitt glad av å få et smil, så derfor bruker jeg nesten bestandig å se folk i øynene og smile til dem, kjente og ukjente :D Så kanskje jeg har vært så heldig at jeg har fått gledet noen :))
murmel24. oktober 2003
Heisann. Så fint at det gikk bra hos legen da. Og man kan ikke klage når man blir massert av en kjekkas....:) Det er godt når folk tar problemene dine på alvor, som denne massøren.
Kurs er sundt det. Som du sier så får man som regel frisket opp ting man egentlig vet og det er bra. Mange ting som går i glemmeboka etter en stund....
Du får ha en strålende helg og flott at du turte å gå på vekta:)
maia😄24. oktober 2003
Hei.

Takk for flott tilbakemelding på kjøkkenhistorien min. Har fått det litt på avstand nå og satt litt perspektiv på det.

Fikk iallefall kastet mye - på mange plan....

Den massasjen din høres himmelsk ut. Dette skal jeg prøve også.
hadde egentlig bestemt meg for å belønne meg selv med aromaterapi på 65 kilo, men har vek innsett at jeg ikke når dit. Og hvorfor utsette? Det har jeg jo lært på disse sidene, at det er dumt.

Takk for smil og koselig dikt.
Ha en fin helg.

Hilsen maia
Ronja😊25. oktober 2003
Heisann:)
Dette innlegget var kjekt å lese:) Smiler jeg nå;) Så fint at motivasjonen og humøret er på topp:) Dette må bare vise på vekten i slutten av uken, jeg og jublet da jeg ikke hadde gått noe opp på vekten, og ja jeg hadde en ganske ekkel følelse i munnen før jeg trødde på den:) men nå spurter vi oss flott gjennom helgen og våkner på mandag med en go følelse:) Nei nå vil minstemann ha oppmerksomhet:)
Kos deg masse videre i helgen:)
Klem
Bilde
Marianne😃25. oktober 2003
Heia!!
Ja jeg har kjøpt den samme boka, jammen var det litt å lese.
Så jeg har bare skumlest litt....for å finne det jeg egenltig er på jakt etter :o)

Det blir vanskelig å finne på hva en skal spise hver dag, det var vel det jeg håpet på å slippe.
Kan vel ikke spise egg hver morgen?? Blir vel lei av det??
Leste litt på den siden du nevnte, det står det noe om et knekkebrød som heter Wasa Spirit.....kikte etter den i dag, men jeg fant den ikke. Hadde jo vært enklere, i henhold til jobben å sånt.

Uansett så starter jeg altså....kanskje i morgen også, ehem...jeg har kost meg skikkelig i dag også skjønner du....for siste gang?? *ler*
Uff...

Jeg skjønner at vi må telle litt karbohydrater nå, i stedet for kalorier....vi må det, sant??

Ja så var det igjen, hva vi skal spise hver dag. Da er det egentlig middagen jeg sikter til.
Hadde håpet det var mer oppskrifter å sånt...slik som hos Fedon. Ser at de ikke er så like likevell......for hos Fedon kan du ha fruktose, men ikke hos Atkins.

KOFFEIN er bannlyst....det var derfor jeg ble litt nervøs for Pepsi Maxen....det er jo koffein i den.

Vel...Ck1....jeg venter i spenning :o)
Og du, kommer du på noen ideer om middager å sånt....please let me know :o)

Ha en fin lørdagskveld!!
Klem fra Marianne
Marion25. oktober 2003
Heisan, CK!
Gøy å se at du svinger deg - på kurs og på massasjebenken! Jeg er s¨å selvopptatt og skrudd i synet på meg selv at jeg faktisk ikke kunne tenke meg massasje - det er plent umulig å holde inn magen, ryggflesket, lårvingene, ridebuksene og alt det andre - og da tør jeg ikke! Du får det til å høres deilig ut, da, men som sagt....

Smiler over de glade innleggene dine - unner deg å surfe på bølgetoppene så mye som mulig - det er da/der vi har det som best!

Nå forlanges det oppmerksomhet her... MÅ ile!
Ha en deilig lørdagskveld, CK - vi snakkes!
Klem fra Marion (med hodet fullt av hår!!!)
stilgoingstrong❤️26. oktober 2003
Hei vennen.

Tusen takk for at du fortalte meg om det Tore har skrevet. Nå ble jeg rimelig sjokkert, tror ikke dette er sant. Dette er faktisk en dagbok, der kan jeg skrive om alt som plager meg. Så skal han komme her å forsvare seg. Dette har søsteren hans stelt i stand, det er jeg helt sikker på!

Takk for at du støtter meg, godt å høre. For en drittsekk! Hvordan får jeg slettet alle innleggene jeg har under Juliane.

Dette var skikkelig ukoselig!

Klemmer fra meg får jeg skrive nå da...
sol❤️26. oktober 2003
Hei snuppa !!

Massasje hørtes helt toppers ut.....skjønner godt at du fløy derfra....

......pannekaker er jo ikke så ille når en ike spiser det hver dag.....vi unner jo oss masse rart i løpet av en slankemåned...så en dag med pannekaker kan jo ikke være det som skal ødelegge slankinga.....det er nå min mening....:o)

...vektskrekk ja....et kjent fenomen...noen ganger trengs det virkelig styrke for å gå på den....har det slik noen ganger jeg også...det kjennes jo ut som om kroppen er hundre kilo noen ganger...ikke noe gøy nei....men vi kommer jo over det.....hos meg har vektskrekken ofte sammenheng med litt utskeielser også...ikke bare litt heller når jeg tenker meg om...enkelte ganger er det bare som om jeg må ha i meg alt som er fy.. *S*...muligens en effekt av et år med slanking...

..er litt skeptisk til Atkinson jeg....har løest en del om han her og i aviser.....er det ikke slik at en kutter karbo helt??...leste en artikkel her inne på sidne om at det er farlig for kroppen når den går inn i ketose...var vist noe med at det ble frigjort giftstoffer eller noe i kroppen da.....huker ikke helt, men de advarte i alle fall mot det.....synes bare jeg ville fortelle deg det...men det er jo mange som har gått ned med den da....

Ha en flott dag og lykke til med sykelturen i morgen !!!!
Klem fra sol
smera😃26. oktober 2003
Heisann!
Håper du har hatt en finfin (flinke)helg? :) Gratulerer med fredagens vekt - knallbra syns jeg! :) (: Det er en ganske bra belønning å se at vekta viser et fint tall.. Det syns jeg! Men nå har jeg ikke vært på vekta siden onsdag! Prøver å unngå frynsete nerver, men må si jeg glede/gruer meg til tirsdag (da ska jeg endelig veie meg igjen). Krysser fingra.

Det var bra du overlevde legebesøket da, gikk jo flott det egentlig! Og som ekstra belønning så fikk du en herlig massasje i tillegg. Jeg må si jeg misunte deg litt når jeg leste om det.. Jeg vil åsså ha deilig massasje av en kjekk herremann!! *Drømmesituasjon* Men, jeg har jo en her hjemme som jeg kunne spurt pent også da.... Hehe..

Jeg er veldig glad for at jeg meldte meg på et nytt kurs, ellers ville jeg ikke klart dette her. Så egentlig hadde jeg ikke råd jeg heller, men jeg tenkte; det er nå eller aldri. Så jeg ofret noe anna for å bli helt ferdig med slankingen. Så får regningene bare bombardere postkassa vår! ;) Det har alltid en finurlig måte å løse seg på... Men kriteriet var at dette blir aller siste gangen jeg slanker meg, og aller siste (vanlige) kurs. For det er mulig jeg melder meg på hold-vekten kurs, for nettopp å klare å holde trivselsvekta mi... En plan må man ha! Men for all del, det er utrolig mange inne her som klarer seg finfint på egenhånd også, sånn som du! Så uansett vei vi velger, så skal vi nå målet!! Dermed basta! :)
Ha en solrik og fin søndag!
Klem fra smera

Marianne😃26. oktober 2003
Hei på deg!!
Ser at du har like mange spørsmål som meg....*ler*
Jeg teller karbohydrater så det står etter....klør meg i hodet...tenker så det knaker :o)

I dag så startet jeg med omelett, sammen med bokskinke, ost og tomat....kjempe godt, litt piffi også på...det gjorde susen.
Minstemann han over meg...han også ville ha, så det var altså ikke fred å få. Så jeg måtte lage til han også, hvorfor har jeg ikke gjort det før??? Kan du gjerne spørre han om :o)

Til lunsj så hadde jeg salat, det er første gang jeg har spist salat uten dressingene mine. Må si jeg savnet dem fælt......hvitløksdressingen eller selskapsdressingen....sukk.
Jeg ble så lykkelig da jeg så at hvitløksdressingen hadde lite karbohydrater....meeeeen så var det sukker i den.....hulk!!
Jeg hadde heldigvis noe kaldpressa jomfuolje...så jeg helte i det...med masse krydde, så var det ikke så aller verst :o)

Middagen.....den vil bestå av: Kylling, blomkål og brokkoli...tenker jeg smelter litt smør å har i....det går vel an???

Med dette drikker jeg jo masse vann da......det har jeg jo alltid vært flink til.....og er det ennå :o)
Men jeg drikker vann kun til maten.....klarer ikke å drikk utenom....da er det pepsimaxen som er til hjelp.
Leste du at vi ikke hadde lov til å drikke koffein??? Det får så være, pepsi max må jeg ha for å overleve :o)

I går så tok jeg 2 stk fibertabletter....så jeg har fått tømt meg skikkelig i dag. Kanskje vekta er feil i morgen, grunnet det....skitt au :o)
Veier meg nok på tirsdag også i tilfelle, som du vet så er det ikke lett å holde seg unna den. Kanskje jeg ikke skriver ned vekta for hver dag....så slipper jeg den jojo kurven videre.
Har veldig lyst til å spørre web-master om å få fjernet den.
Vi får se :o)

Sambo skal også være med, men det passer dårlig for han denne uken. Han skal ut å spise med kunder i morgen.....bare han spiser det jeg spiser til middag, så skal jeg ikke klage. For jeg orker ikke å lage 3 middager. Sant :o)

Vi skulle ha vært på chatten du, jeg, sampli og texas....fått pratet litt. Har jo så mange spørsmål ang. dette, regner med at du har det samme :o)
Fint hvis vi kunne finne en dag.....

Ja det blir spennende å se på tirsdag....hva skjer mon??
Blir hjernen helt lamma *ler*
Uffda :o)

Ja, jeg må også i butikken å handle....håpte jeg kunne finne et knekkebrød med lite karb. i seg....hadde våre lette på jobben da, synes det liksom ikke passer med omelett der.
Heldigvis så skal jeg til kiropraktoren i morgen, slik at jeg slipper å tenke på frokost på jobb.
Så var det lunsjen da, hvordan skal jeg gjøre det??
Må ta med mat hjemmenfra da kanskje, oi...det har jeg ikke gjort på lenge, får jeg tid til det?? Må jo bare ta meg tid!!

Har ikke hatt mellomm. ennå....vet jo at jeg ikke trenger å gå sulten...for det er jeg jammen nå....men skal snart spise.
Mener du at vi kan spise litt mat mellom måltidene???
Tenker mer om kvelden....sånn i 19.00 - 20.00 tida....da er jeg som regel helt sugen....tror du vi kan spise kjøtt eller ost??

Har SÅ mange spørsmål, selv om jeg har lest boken sånn halvveis...så er det likevell så mange som svirrer....
Føler du det også sånn???

Javel Ck1, du begynner i morgen.....dette blir skrekkelig spennende altså :o)

Skal ut på revy fredag 7 november, kuren er egentlig ikke ferdig før søndagen. Er det dumt av meg å ta meg noen øl??
Ødelegger jeg hele greia da???
Skal jo ut å spise også etterpå, men tenkte at jeg kunne kun spise kjøtt?? Ikke vet jeg :o) Skal nok klare dette også på et vis....det er verre med ølet da....vil jo kose meg, vi skal være 8 jenter fra jobben.

Vi "snakkes" i morgen, gleder meg allerede *ler*
Marianne
lone😄26. oktober 2003
Ooooh.... Gjett at jeg misunner deg den derre masasjetimen! Jeg skulle gitt mye for aa faa en skikkelig god ryggmassasje akkurat naa, litt stiv og sliten i ryggen for tiden + at tante dukker opp snart... Menmen, jeg unner deg den timen i hvertfall ;)

Fin vekt har du og, det maa foeles godt ja! Er alltid godt naar vekta ikke er slik man frykter! Har ikke vaert paa vekta paa evigheter, men jeg vet at den er gaatt opp, kjenner det paa klaerne!

Du faar ha en skikkelig fin soendag!

Stor klem fra Lone
Sunset😄26. oktober 2003
Hei på deg kjære CK1!!
Er en stund siden jeg har vært ivrig innpå her nå, og desto mindre skrevet kommentarer, lover å skjerpe meg! Du er fortsatt full av liv, og jeg smiler hver gang jeg leser dine innlegg. Flink til å skrive, det skal du ha!! :)

Disse massasje-timene dine må du slutte å skrive om, jeg også VIL!! :) Det høres jo bare helt herlig ut! Jeg tror jeg må høre med min kjære om ikke han kan massere meg. Det gjør jo så godt, for kropp og sjel.

Håper du har hatt en fortreffelig WK!! Det har jeg :)

STOOOOR KLEM FRA SUNSET
Bilde
stilgoingstrong❤️26. oktober 2003
Hei igjen vennen:-)

Det er så utrolig deilig å vite at du støtter meg, selvom du har lest hva han har skrevet. Og ja, hvorfor skal jeg juge om dette. En bruker jo faktisk en dagbok til å skrive sine innerste tanker og følelser, derfor føler jeg meg tråkket på av han. Jeg føler at han hele tiden forfølger meg, tilogmed her altså. Det var i natt jeg var inne i DB min for å tilfeldigvis se om noen hadde skrevet til meg. Skjønte ingenting når jeg begynte å lese det du hadde skrevet, fikk helt sjokk.

Det han skrev i sitt innlegg, var jo at han skulle rette opp i ting jeg hadde skrevet feil om han. Alt han skrev om seg selv er jo ting jeg også har skrevet, så jeg skjønner jo ikke hva han mener jeg har juget om. At jeg ikke har nevnt på den eldste datteren hans er faktisk fordi hun ikke har noe med meg å gjøre nå. Jeg kunne sikkert ha skrevet masse om ting som bekymrer meg akkuratt når det gjelder henne, men jeg føler at det ikke er min sak noe mer. Det er jeg som har tatt meg av henne i noen år når hun var hos oss, og hun har opplevd mye med en rusa far hun. Så at moren hennes stoler på han er jo helt utrolig. Men hun har sendt dattern sin til faren selvom han har vært rusa hun... Leser han dette har han sikkert komentarer til det også, men det får han bare ha, jeg skriver bare det som er sant. Gidder liksom ikke å finne på ting som dette. At fam. hans ikke føler seg velkommen hit er pga at jeg ikke gidder å sitte i sofaen med dem og drikke kaffe, for jeg mener at dem er her for å være sammen med ungene. Det stemmer faktisk ikke at dem ikke er velkommen hit, for det er dem. Men velger dem å ikke komme er det deres problem(uff, dette ble mye dem). Han får bare bruke ting i mot meg, han kan faktisk ikke bevise at dette er meg. Er jo faktisk helt anonym jeg....

Men han beviste jo ihvertfall en ting her inne da, og det er jo at han bare tenker på seg selv. Så jeg synes det maia skrev var utrolig bra, hun fikk frem akkuratt det.

Jeg kommer til å bytte profil en gang til + også andre ting. Skal prøve å gi meg til kjenne for deg slik at du skjønner hvem jeg er. Dette må jo også være litt skremmende for dere andre her da, at folk som ikke er her pga slanking oppholder seg på disse sidene....

Kjempe flink med slankingen har du vært, vel fortjent at du har gått ned:-) Lykke til med Atkins-dietten i morgen.

Gode klemmer fra meg
-som også savner deg.
Bilde
stilgoingstrong🌙27. oktober 2003
Hei igjen vennen.

Kan du slette alle innleggene jeg har skrevet til deg disse datoene? Får ikke gjort det selv siden Juliane profilen er borte. Du går bare inn på endre bak juliane, så skifter du alias til ditt eget, og da går det greit.

Det er disse datoene, 3. aug., 22. aug, 23 aug, 26. aug, 27. aug, 28.aug, 3. sep og 5. sep. På forhånden tusen takk.

Gode natta klemmer fra meg.
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
fett-nok😊14. januar 2004
Hei Sofie!

Ja er ikke det der vanskelig, akkurat som jo mer skryt man
får jo lettere tar man på en liten utskeielse. Det har ødelagt
mange resultat for meg. Husker for mange år tilbake; broren
min er tynn som en strek, klarer ikke legge på seg de 3-4 kg
han er undervektig(en urettferdig verden spør du meg), men i
alle fall: Jeg hadde gått ned mange kilo, og han bemerket
dette positivt, det er noe han ALDRI gjør, han er en meget
selvgod mann, og finner stort sett bare feil ved andre, og alt
han gjør er rett(eks politisk, avgjørelser, husfarger,
bilmerker(velger han toyota så er alle totalt blokkert i
toppen hvis de kjøper Ford e.l.)), vi har lært å leve med det,
lukke ørene heter det kanskje, men ukjente rygger jo nesten
når han setter igang.


Nå kom jeg en liten smule ut av det, men siden broren min kom
med denne positive bemerkningen ble jeg så glad, de neste
dagene kunne jeg unne meg litt, for broder''n hadde jo sagt at
jeg var blitt så slank. UUUUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! noen dager ble
til noen uker, noen uker ble til måneder, og for å si det
sånn, ikke mere skryt fra min bror. Siden har det vært stille,
og denne hendelsen ligger vel 10-11 år tilbake i tid.

Så kjære Sofie, ta tak og begynn i dag, men husk å kose deg også. Vi skal leve med kostholdet resten av livet, og det må være plass til kos. (jeg var sint i går, og skled heeelt ut selv).

Og helt sant, du ødelegger ikke for andre ved å fortelle om dette, du forteller vel egentlig at du er et menneske, og at mennesker har feil, men at vi også kan rette på dem.

Ønsker deg masse lykke til!

Klem fra
Rita
Maa❤️14. januar 2004
Hei Rondane!

Det er fryktelig tungt iblandt, ja. Spesielt etter en liten pause eller noen dager med "løse tøyler". Da må vi støtte hverandre og bli inspirert av de som faktisk er godt i gang igjen. I ettermiddag satt jeg og leste i dagbøkene her inne. Plutselig måtte jeg bare sette meg på sykkelen og sykle i tre kvarter! Jeg visste at hvis jeg ikke gjorde det akkurat da, kom det ikke til å bli gjort i dag! Nå sitter jeg her med god samvittighet. :)

Du har helt rett; vi slanker ikke hverandre. Men vi slanker oss selv, sammen. :)

Klem fra Maa
grete15. januar 2004
Hei kjære deg!
Så tungt det er når vi virkelig går i stor oppoverbakke og tar alle de vonde og tunge tingene fram og blander det sammen til en smørje. Nå aner ikke jeg hva det er som gjør at du syes det er vanskelig for tiden, jeg vet hva jeg gjør når jeg er i samme situasjon selv. Lager verden og samvittigheten min svart og finner unnskyldninger for å utsette alt til i morgen og så går alt opp i røyk på en måte, det blir ikke noe av noe og jeg trøstespiser og og og og
Jeg vil bare si deg det at jeg er enig med Fett-nok. Du ødelegger IKKE for andre!!!! Vi heier på deg her og håper du kommer over kneiken så fort som bare juling!!!!!!

GODKLEM og masse fine tanker til deg, kjære Rondane!
Ser du på bildet? Vi står her og venter på deg!!!
:-)
Bilde
fett-nok18. januar 2004
Hei på deg!

Har du vekt å komme med i dag til oppdateringen?

Klem fra Rita
grete❤️19. januar 2004
Kjære snille Sofie, savner deg nå!
Håper alt er i orden med deg!!!

Klem fra Grete
Mari😉22. januar 2004
Hei Sofie - er du der?

Håper du har kommet inn i de gode vanene igjen - for det er jo kun for din egne del vet du.

Du skal iallefall ikke ha dårlig samvittighet overfor oss andre.
For når en skeier ut - ja da er det kun oss selv vi har å takke. Du har jo vært så positiv hele tida - og du har jo gått så masse ned! Fokuser på det du!

Det har jeg måttet gjøre. Jeg sletta like godt hele dagboka mi jeg - unntatt det første innlegget. Og det var kun for å minne meg selv på de kiloene jeg vitterlig har gått ned. Og glemme de som jeg "spiste" på meg gjennom desember!
Nå starter jeg liksom med blanke ark - og nå ser jeg bare framover - og litt nedover:-)

Klem fra Mari
maia❤️24. januar 2004
Kjære Sofie.
Hvor er det blitt av deg, da? Du kam bruke oss, selv om ikke alt går på skinner, vet du. Kanskje det er da du trenger oss aller mest.
Jeg savner deg i alle fall. Gi et lite livstegn, da.

Klem fra maia
grete❤️26. januar 2004
Miss you!

Klem
maia❤️30. januar 2004
SOFIIIIEEEEEEEEE!
Jeg savner deg.
Hilsen maia
Viola❤️1. februar 2004
Halloooooo Rondane!!!!
Hvor er du blitt av?
Jeg har hatt en pause selv, men nå ser jeg at du har vært lenge borte...håper du ikke har mistet motet! Du som er så kjempeflink!
Det er så rart, mange av dere som har gått ned en hel masse har hatt det skikkelig tøft etter jul har jeg sett. Det er ikke så rart, når man tenker på hvilken selvdisiplin du har vist. Men nå håper jeg du kan klare å se proporsjonene i dette her, hvis det er sånn at du har fått en knekk...se hva du faktisk har fått til! Og her handler det ikke heller om at du er et forbilde for mange, selv om du selvfølgelig er det også...du har nemlig ingen forpliktelser overfor noen her. Det er akkurat som du sier, vi slanker alle oss selv og ingen andre! Du har faktisk også rett til bare å forsvinne herfra også, hvis det er det du har aller mest lyst til. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for noen ting!
Men ihvertfall har jeg lyst til å sende deg en hilsen, hvis du titter innom her, og si at jeg håper du har det bra Rondane! Savner deg, og de fine innleggene dine! Håper du kommer tilbake igjen!
Stor klem til deg fra Viola.
maia❤️10. februar 2004
Kjære Sofie.
Hver gang jeg er innom slankedagboken, titter jeg inn til deg for å se om du er tilbake. Vil du ta imot en "savner-deg-klem"?
Hilsen maia
CK1❤️10. februar 2004

Kjære Sofie ;o)

Jeg melder meg inn i rekken her.... Savner DEG & dine flotte, herlige innlegg en masse!!!
Håper DU har det BRA & at du ikke har gitt opp kjære deg!?!?

Ønsker deg & dine (ikke minst ditt nyfødte barnebarn...) all mulig LYKKE i dagene som kommer ;o)

Håper å "se" deg her igjen veldig snart!!! Savner deg utrolig masse & jeg vet vi er maaaaaaaaaaange som gjør det...

Klemmer & gode tanker CK1
Bilde
pernilla❤️24. februar 2004
Kjære Sofie!
Jeg har nå lest HELE dagboka di over flere dager.
Du har en driv som er skjelden her inne, og jeg savner deg utrolig mye.
Lurer på hvordan du har det og om det går bra med deg.
Jeg takker deg for all den inspirasjon du har gitt meg gjennom dagboka di.
Har akkurat selv begynt på Libra dietten, og nå håper jeg at jeg endelig får bukt på mine 20 kg for mye.
Du er mitt store forbilde her inne.
Vi trenger deg!

Håper du snart dukker opp igjen.
Stor klem, Pernilla
maia❤️28. februar 2004
Kjære snille flinke gode omsorgsfulle Sofie.
Jeg nekter å gi deg opp. jeg er inne hver dag for å se om du har stukket innom. Kan du ikke bare gi et lite livstegn? Bare noen få ord? Håper ikke det har skjedd noe alvoelig.
Jeg savner deg!

Hilsen maia, som begynner å bli alvorlig bekymret for deg.
Viola❤️29. februar 2004
Rondaneeee! RONDANEEEEE!!!!!Måtte bare innom og rope litt på deg jeg, savner deg!
Klem fra Viola
maia9. mars 2004
Kjære Sofie.
Hvor er du?
Savner deg så veldig.
Klem fra maia
Misspiggy❤️10. mars 2004
Hvor er du?
hva har skjedd?
du er et så flott menneske, og jeg kom til å tenke på deg i kveld..hvor lenge det er siden jeg har sett noe til deg.
og ble ganske sjokkert da jeg så siste datoen på dagboka di.
jeg savner deg!
gi et livstegn..

du har gjort så mye godt for oss alle her inne, og det ville vært et stort tap om du har falt fra slanking og ikke minst slankere.com!

tenker iallefall på deg, og håper det ikke har skjedd noe alvorlig!

STOR STOR STOR KLEM
Bilde
maia20. mars 2004
Hei Sofie.
Jeg har ikke tenkt å gi meg, skjønner du.
Jeg maser på deg til du dukker opp igjen. Håper det ikke blir lenge til, for jeg savner deg.
Enda en klem fra maia
maia30. mars 2004
SOFIIIIIIEE!
Kom tilbake snart. Det er mange her som savner deg!
OG jeg gir meg IKKE.
Klem fra maia - igjen!
boggi❤️31. mars 2004
Hei Sofie !

Hvor har det blitt av deg. Som du ser så er det ikke bare meg som fant ut at det er lenge siden vi har hørt noe fra deg..

klem fra boggi (som savner å se deg her inne)
maia❤️10. april 2004
Kjære Sofie.
Håper du har en fin påske.
Enda en savner-deg-veldig-klem fra
maia
maia❤️6. juni 2004
Kjære Rondane.
Skjønner at du ikke har tenkt deg tilbake hit med det første . Håper at du har det bra i alle fall. Hvis du dukker opp. kan du ikke legge inn noen ord på mine sider, hvis jeg ikke skulle se deg.
Ønsker deg alt godt.
(Foreløpig?) farvel fra maia
Virtuella😟14. juni 2004
MISS YOU!
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
grete❤️19. januar 2004
Takk for at du deler litt solskinn med oss!!
Klem fra Grete
Marianne😃19. januar 2004
Heia CK1 :o)
Jeg kunne godt trengt noe varme nå, for jeg fryser nesen av meg :o)
ER SÅ KALDT!!!
Gleder meg til jeg skal reise til varmen selv, må bare vente 5 måneder først.....sukk. JEG VIL HA SOMMER OG SOL!!!!!!!!!!

Ja imorgen så skjer det store, for håpe det er ei streng gammel dame....som jeg blir LIVREDD *ler*
Skal være så flink atte, ikke minst med trimming (for 100 gang) *ler*

Ryggen verker også.....snufs....tror ikke jeg holder ut så mye lenger nå, må nok få litt masasje. Bare ikke alt var så himla dyrt..........men må man, så må man.......eller??? Har du andre forslag??

Hørtes deilig ut den Nice turen, vi holder på å diskuterer litt selv. Tatt en liten tur til Barcelona feks.
Sterling aventerer så mye nå......så vi vet aldri :o)

Ha en kjempe fin dag Ck1
Klem fra Marianne
Magica❤️19. januar 2004
Hørtes HERLIG ut! Og jeg syns du har fortjent det!!Hopp glatt over vekta noen dager du...så er du tilbake der du var om litt:)! Du har så kontrollen på dette at det er jeg ikke et sekund i tvil om! Jeg vil være med å telle timer:):)!
GOD IDE!! He he...skal på time 2 av 45 idag, så jeg forventer ikke at du venter nei..he he...! Men nå skal vi kjøre på!! Bokstavelig talt! Dagene blir lysere og denne sommeren skal bli VÅR sommer! Enig?;)..Lykke til på trening snuppa!
Skal selv klokka 1630, skal sende en liten tanke til at du også tråkker i vei;)
Klemz
Magica;)
Lilla😄19. januar 2004
Bonjour madame;-)....

Åhhhh,så heldig du er da som har vært i Nice i helgen da,tenk å bare kunne ta seg en sånn svipptur da;-)
hørtes utrolig herlig ut å bare late seg i frankrike noen dager!!!

Jeg synes at du skal vente med å gå på vekten jeg ,til du vil det igjen altså.......

hmmmmm,angående den jobben jeg søkte på så fikk jeg brev nå i helgen,men måtte takk nei til vikarjobben.Dessverre.Blir liksom bare "stress"med å stå opp hver morgen dem ringer,rekke bussen osv.sukkkkkkkk..;-/
hadde det vært annenhver dag eller noe så,!!!!får heller lete videre!!;-)

Ha en flotters mandag!!;-)

klems fra Lilla;-)

tomine😃19. januar 2004
Nice er deilig!!!
Åh!!! Heldiggris! Jeg digger Nice,- ikke verst at du fikk såpass bra vær på denne årstiden!
Jeg jobber i et flyselskap selv, så det hender vi er på litt seminarer, og da er bl.a Nice et populært reisemål som vi liker å reise til.
Maten i Nice er jo et kapittel for seg selv, så jeg skjønner at du ikke vil gå på vekta riktig enda...

Ellers kan også Palma på Mallorca anbefales på det varmeste som weekend-reisemål! Vi var der i oktober, 8 venninner og jeg,- det var helt sinnsykt bra! Har jo vært på Mallorca tidligere, men har aldri bodd inne i byen,- og det viser seg å være et av de råeste party-stedene jeg har vært på!
Det er mange golfbaner på Mallorca også :)

Kan tenke meg at du har fått litt ekstra energi igjen av denne helge-turen,- da er det bare å gyve løs på treningstimene som du har lovet deg selv (og alle her inne) å gjennomføre :-)

Har vært og kjøpt meg frukt&fiber-terninger nå, så nå skal det bli fart på sakene!
Vi "snakkes", du vår alles solstråle!!!

Klemz fra Tomine

P.S. Hvordan i all verden får du lagt inn så stooore bilder? Jeg får bare beskjed om at bildene ikke må være større enn 20kb, og da begrenser det seg fælt... Hva gjør du får å få det til? D.S.
Bilde
tess2119. januar 2004
Hørtes suuuupert ut,du gitt! Tenker du koste deg godt der i solskinnet ja!
Kjenner igjen den følelsen du beskriver,ja! Kroppen føles tung og ekkel,men det er bare å la det gå noen dager,så er det topp igjen skal du se! :)Om ikk før selvfølgelig!
Er du klar til kamp,du da? Skal jammen på trening i kveld jeg,ja! Ikke noe unnasluntring mer! Har jo tross alt meldt meg inn nå,og da må jeg jo bare trene! Ellers er det jo bortkasta!

Lykke til videre mot Paris! Du er snart fremme,vet du!

Klem
TOMINE❤️19. januar 2004
ID er kjekt! Det er jo ikke alltid like lett å komme seg med, men reiser man litt "off-season", så er det jo ikke umulig!

Jeg jobber faktisk med id-reiser, så jeg kan tenke meg at vi har ganske beslektede arbeidsoppgaver??? (Innbiller meg nå at du er i reisebyrå-bransjen...)

Kan tenke meg at snuppa di er helt nydelig! Franskmenn er jo ikke akkurat stygge å se til ;o)
Og så er hun heldig som får fransk inn med morsmelka!?!?
Jeg elsker språk selv,- og snakker både fransk, spansk, engelsk, tysk og faktisk litt swahili!
Er ikke like god i alle språkene, men tør påstå at jeg greier meg bra både hva angår spansk, fransk og selvfølgelig engelsk.
Kan ikke få nok av språk,- suger det til meg så fort jeg har sjansen!

Ja,ja! Her har jeg egentlig ikke tid til å sitte! Har to syke barn, + hun minste som krever min oppmerksomhet!
Á bientôt!

Tomine


Bilde
tomine😉19. januar 2004
I Radisson SAS,ja,- da kan vi jo nesten kalle oss for kollegaer da!? Hi Hi! Artig å treffe andre innen samme bransje, så og si ;o)

Jobben min er som du sier veldig kjekk å ha når jeg selv skal ut å reise. Er jo helt oppdatert når det gjelder å sjekke antall seter ledig, hvor mange som er listet, noen med lengre ansiennitet enn meg? o.s.v....
I tillegg er jeg kjempe-priviligert fordi jeg omtrent alltid er garantert cockpit-plass fordi jeg jo blir kjent med alle de flyvende gjennom jobben min. Det blir litt sånn vinn-vinn-situasjon ; Hvis jeg får sitte i cockpit med dem, så fikser jeg billettene til ferie-turene deres rimelig kjapt!

En takknemlig jobb da alle mine kollegaer som kommer til meg skal ut og reise,- og ønsker at jeg skal fikse en billigst mulig ferie for dem. Ofte vet de ikke en gang HVOR de vil reise, så da syr vi sammen en reiserute som er spennende og billigst mulig! Kjempe-morsomt!

Å,- nå kjenner jeg at jeg lengter tilbake! Skjønner deg veldig godt som ivrer etter å komme i gang igjen på jobben!

Språkene har jeg for det meste lært av meg selv, da jeg reiste veldig mye som barn, og dermed fikk venner som jeg måtte kommunisere med. Ellers har jeg jo lært noen språk på skolen, og i tillegg har jeg studert spansk videre nå som jeg har gått hjemme med barsel-permisjon.
Noe av det jeg digger mest, er faktisk å sitte med nesa i en ordbok med et eller annet slags språk! Spiller nesten ingen rolle hva slags språk det er,- jeg synes det er fascinerende uansett :)

Er glad for at jeg tross alt har det språk-øret,- for på mange andre områder hvor de fleste andre jenter er flinke, er jeg helt håpløs... Og da tenker jeg på sånn som strikking og annet håndarbeid... Det er gresk for meg ;o)

Nei! Klarer ikke å la være å stikke innom,- men dette har jeg strengt tatt ikke tid til! (bare snek meg innom her mens de andre er ute av stua!!!)

Nå kommer de vel snart! Uuuups!!!

Klemz
Bilde
Magica🐷19. januar 2004
Ser ikke ut til at det blir noe spinning på denne jenta likevel...er bare så TRØTT! Har sovet 3-4 timer max de siste nettene og trenger kanskje å ta meg inn litt først. Men jeg er flink med kosten da! LOVER!! hehe..
Du? ID???? Jeg jobber i SAS...og nå ble jeg jo litt nysgjerrig:) U too?

Forresten når er det vi må være i mål? I Paris?:)

Ha en fin kveld CK!
Klemz
Magica;)...*vinker fra sofaen under pleddet* hehe
Magica😊19. januar 2004
Enig at det ikke er no'' vits å lyse det ut for hele verden liksom...hehe...men jeg er i Krsand. Så vet du det:)
Er veldig ofte i Oslo da...hadde vært knallgøy å arrangert et treff en gang da?..:))))
En øl eller fem...hehe...
Skal første gang nå i februar.Skal fortelle deg mer om det en annen gang kanskje;).
Vi får ta igjen treningen imorgen!!
Klemz
Magica;)
Magica❤️19. januar 2004
Jeg er på flyplassen;)
Bare kos om vi "kjenner"hverandre! Men det tror jeg igrunnen ikke...men uansett...jeg tar gjerne 7 eller mer jeg...hehe!!!
Klemz igjen...
Lucasine19. januar 2004
Tusen takk for hyggelig kommentar i boka mi. Det hjelper på utrolig på motivasjonen. Jeg fødte for snart 7 mnd siden, og det er vel derfor jeg har begynt å få litt "panikk". Jeg hører hele tiden om at folk blir kvitt kiloene ganske fort og enkelt. Ikke ammer jeg heller, måtte gi opp det etter 4 mnd, ble for mye plaget med sår og betennelser. Ikke enkelt. Men skal holde ut. Drikker mye vann og det tror jeg hjelper en god del, også spiser jeg selvfølgelig sunt!

Det høres virkelig ut som om du har fått oppleve litt den siste tiden, skulle gjærne ha dratt en svipptur til Nice. Heldiggrisen.
fett-nok😊19. januar 2004
Hei!!!

Æsjameg, den turen kan da ikke ha vært noe bra, at du gidder. Myyyye bedre å fryse her hjemme. Hehe, som du forstår, ikke det minste misunnelig jeg.....................

Jeg leste innlegget før du slettet det, tusen takk!

Hva er dette m Oslo - Paris? Sykle/løpe samme strekningen? Er det innen en fastsatt tid? Hørtes spennende ut!!!

Stå på!

Klem fra RIta
murmel19. januar 2004
Heisann. Åh så deilig med sol og og varme!!! Bare liiiitttt misunnelig:) Men det er jo bare sånn at når man er på tur så må man kose seg skikkelig. Spise ute, slappe av og nyte livet. Vi strever nok i hverdagen:) Men med den fine starten med trening trenger du nok ikke å bekymre deg for kaloriene. De renner nok bare av.
Når det gjelder min vektoppgang er det sånn at kursvekta viser 1.1 kg mer enn den jeg har hjemme. Velger å følge kursvekta mens jeg går på kurs. Hadde blitt rimelig fortvila hvis jeg hadde gått opp så mye på så kort tid. Vet ikke helt om det grete rode programmet virker. Eller så er det mulig jeg gjør noe feil. Jeg føler nemlig at jeg spiser mye mer enn jeg gjorde før. Det er nesten sånn at jeg har lyst til å hoppe over et måltid. Og snop, huff det har jeg ikke lyst på. Jeg er jo så mett.... Tror jeg gjør noe feil, men det finner jeg ikke ut før på onsdag.
Du får stå på videre og lykke til på sykkelen mot Paris:)
viljestyrke😊19. januar 2004
God natt i kvelden ja!

Nå er det ettertrykkelig kvelden på meg i hvert fall. PC siste stopp før dreamland.

Er man avhengig så er man avhengig.

Utrolig lett å lese kommentan din. Puster ut litt ekstra da, føler at jeg kanskje tenker litt rett likevel.... For det koster å både ta vare på seg selv og alle rundt seg.

Jeg har IKKE tenkt å gi fra meg alt. Akkurat der går grensen. Først skal jeg tråkkes ned i søla og så skal jeg være snill etterpå? Bare tanken gjør meg kvalm og sint.

Men det blir ikke sånn.

Anyway - det er bare digg å lese det du skriver. Så nå legger jeg meg med lettere hjerte.

KLEM!
tomine😉19. januar 2004
Tittitt:)
Enig med deg, trenger ikke å utbasunere dette for mye,- men bare for å ha klarlagt det; Jeg jobber ikke direkte i SAS, men i det selskapet som ble kjøpt opp for få år siden... Masse bråk, mange kollegaer av meg som mistet jobben...
Men siden mitt selskap er kjøpt opp av ditt, så kan vi vel kalle oss kollegaer?
Når jeg skal skremme noen, så sier jeg BU! (Da skjønner du hva jeg mener:)) He he.. Den var jaggu dyp...

Men nå trenger du i hvertfall ikke ringe til ditt id-kontor å spørre etter Tomine,- for det er ikke der hun er, skjønner du!
Så at Magica også er en kollega her inne... verden er neimen ikke stor... Best å passe seg, kanskje vi er avslørt allerede:-)

Men en øl eller 5 eller 10 hadde vært kjempeartig! Vi får snakkes nærmere om det når det blir trivelig å sitte på Aker Brygge igjen :-)

Tjo hei!

Klemz fra Tomine
Bilde
grete20. januar 2004
Logical and Mathematical
There were two nuns...
One of them was known as Sister Mathematical (SM), and the other one was known as Sister Logical (SL).
It is getting dark and they are still far away from the convent.
SM: Have you noticed that a man has been following us for the past thirty-eight and a half minutes? I wonder what he wants.
SL: It''s logical. He wants to rape us.
SM: Oh, no! At this rate he will reach us in 15 minutes at the most? What can we do?
SL: The only logical thing to do of course is to walk faster.
SM: It''s not working.
SL: Of course it''s not working. The man did the only logical thing. He started to walk faster, too.
SM: So, what shall we do? At this rate he will reach us in one minute.
SL: The only logical thing we can do is split. You go that way and I''ll go this way. He cannot follow us both.
So the man decided to follow Sister Logical.

Sister Mathematical arrives at the convent and is worried about what has happened to Sister Logical. Then Sister Logical arrives.
SM: Sister Logical! Thank God you are here! Tell me what happened!
SL: The only logical thing happened. The man couldn''t follow us both so he followed me
SM: Yes, yes! But what happened then?
SL: The only logical thing happened. I started to run as fast as I could and he started to run as fast as he could.
SM: And?
SL: The only logical thing happened. He reached me.
SM: Oh, dear! What did you do?
SL: The only logical thing to do. I lifted my dress up.
SM: Oh, Sister! What did the man do?
SL: The only logical thing to do. He pulled down his pants.
SM: Oh, no! What happened then?
SL: Isn''t it logical, Sister? A nun with her dress up can run faster than man with his pants down.
And for those of you who thought it would be dirty, say two Hail Marys!
Tarangai20. januar 2004
Hallo CK.
Svipptur til Nice -noen som har det, gitt! Ser ut som du har anledning til å lufte deg litt rett som det er; jobber i flybransjen....sukk...jeg ville bli flyver engang i tiden! Ble ikke det da!
Vil gjerne telle treningstimer jeg også, selv om jeg har mistet piffen :(
Og du, alko-forbudet gjelder bare innenlands *smile, smile*
Tarangai
Bilde
Pia😉20. januar 2004
Hei !

Varm og god tur ? Hørtes helt herlig ut!! :) Er ikke så stor fan av de alle varmeste dagene, men litt varmere enn det var i Oslo i helgen kunne gjort seg. vi som hadde så store planer om å gå enn lengre tur ute ved sognsvann, men det ble ikke noe av.

Skal også være med å telle treningstimer denne uka!! :) Bare så synd at tre-fire dager denne uka også går vekk i være bortreist.. Jaja..
Uansett: strålende fint innlegg du hadde i dag! :) Godt at du fikk deg en liten tur for å slappe av litt! Det gjør seg med litt forandring!:)
Er kommet hjem jeg også nå..

Uansett: ha en strålende tirsdag!! :)
Denne uka blir full av trening!!
Klem fra Pia!
Sunset1❤️20. januar 2004
Hallais snuppa! ;o)

Heldige deg som har vært i Nice!!! DET kunne jeg også tenkt meg! Hørtes ut som om dere hadde det HELT HERLIG?? Du har nok ikke gått opp 10 kg, men jeg vet hvordan det føles...;o)

Vær flink noen dager, TREN, og kom igang igjen, så skal du se at vekta ikke blir så ille om noen dager! ;o) You know what to do girl!!!

Ha en SPRUDLENDE uke!!!
STOR KLEM FRA MEG
kasteball❤️20. januar 2004
Hei vennen.

Har ikke data om dagen, den fungerer ikke. Skal skrive mere til deg en annen dag. Takk for kjempe koselige hilsner.

Skriver til deg snart igjen.

Klemmer fra kasteball
- som også savner deg
Sampli❤️20. januar 2004
En kjapp tur innom for å skryte av at jeg har 2/31 nå.... Håper du har det bra!
Turen til Nice høres ut som et bra avbrekk! Sørg for at du får litt hvile innimellom og da, sånn at du blir FRISK!!!

Men gjett om jeg skjønner at det er deilig å være litt tilbake på jobb også!

Buzzy Bee!
Smil fra Sampli
Maa😊20. januar 2004
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH så deilig!!!!!!!!!!!! Det er sikkert kjempefint i Nice nå! Kanskje ikke akkurat sommertemperaturer, men jeg tviler på at det er -10 der nede?!? ;) Det var ikke lange stunda dere hadde der nede, men det var vel deilig for det? Jeg og ei venninne planlegger (drømmer) om å stikke en tur til Nice i løpet av våren. Planen vår er at vi skal dra sammen 3 jenter, men hun siste er ikke like "keen" på det som vi andre er....men vi jobber hardt med å overtale henne! Jeg tror ikke jeg vil dra på tur med bare 1 venninne...da kommer vi til å bli så lei av hverandre! ;)

Så bra at du er kommet igang med treningen du også. Jeg har vært flink og trent de siste 3 dagene...men det er ikke lystbetont enda. Men jeg har "tvunget" meg til det uansett! Satser på at jeg bare må komme igang, og at det blir gøy snart! ;)

Forresten så har jeg en kjempeidé (jeg synes ihvertfall det!): en trimkonkurranse. Håper noen gidder å bli med da.... :)

Kos deg masse og ha en fin sykkeltur! ;)

Klem fra Maa
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
anma😊19. juli 2004
Heia
Fin plan du har laget for dagen i dag håper du klarer og få i deg det du har skrevet ned.
Da tror jeg nemlig både du og kroppen din får det bra.
Og at du er begynt og drikke mere vann er flott,vann gjør godt.
Ha en fin dag i dag og imorgen og alle dager etter det.
Dette klarer du.
Klem Anma
Aline😄19. juli 2004
kjempebra!!!!!!!!

det høres ut som om du skal klare dette!!
geder meg til å høre fortsettelsen!!

stå på! og drikk mye vann!!
klem Aline
Aasalill❤️19. juli 2004
Så godt å se at du har fått tankene over på et sunnere opplegg. Det vil gjøre godt for både kropp og sjel, det er jeg helt sikker på! Vær optimist, så klarer du dette, du har full kontroll! Og husk vi er mange som passer på deg her inne nå...

Kjempeklem fra Aasalill! =)
Monielle😊19. juli 2004
Du har gjort kjempe framgang!!Stolt av deg!!Skikkelig bra opplegg,dette skal du klare!Husk at du må spise for å gå ned,du kommer ingen vei med sult!Så spis og så håper jeg at du koser deg med maten!!:-)

Stå på videre!!
ANNE❤️19. juli 2004
Hei, snuppeluppa som er akkurat passe vakker, og hvis vekt jeg skikkelig misunner. Det jeg ikke misunner er at du hater kroppen din, dersom du ikke har noen skikkelige ugly skavanker, så er jeg sikker på at den er vakker.
Derfor kommer jeg med to utfordringer til deg.
1) Det speilet ditt, kan du a) fjerne det? eller b)tvinge deg til å gå forbi det uten å se i det/ late som det ikke er der minst 2 ganger om dagen.
2) Når du har vært så flink å ignorere speilet, sier du til deg selv: Kroppen min er vakker, jeg trenger ikke å studere den hver gang jeg går forbi et speil.

Dessuten må du ikke glemme at klesmodeller enten lever i et helvete av sult og medikamenter, eller er skinnmagre menn!!!!!!
Prøv dette, og se om du ikke kommer litt lenger mot å bli glad i deg selv. Si til deg selv at du liker deg selv, selv om du ikke tror på det eller mener det, kanskje en stemme inni deg til slutt finner ut at det er sant. Lykke til, klem fra ANNE
Beth😄19. juli 2004
Hei

Så fint at du har en plan!!! Er sikker på at du kommer til å greie dette!!

Et lite tips er å abbonere på middagstips på www.greteroede.no da vil du få oppskrift hver dag på velsmakende og kalorifattige retter, eller du kan starte på et internettkurs hos dem, og da tenker jeg kun for at du kan ''lære'' mer om et sunt kosthold!!

Jeg håper også at du fortsetter med å drikke mer enn et halv glass vann om dagen.
Jeg merker det veldig godt på ansiktshuden når jeg får i meg ca 3 liter om dagen. Vann er det beste middelet mot RYNKER!! Tro meg, jeg har ikke fått noen rynker!!! Kansje noen smilerynker da men :-))

Klem fra Elisabeth
ANNE❤️19. juli 2004
Hei igjen, nå kunne jeg ha skrytt av at jeg var synsk, og det er jeg kanskje, men jeg leste din historie på "min historie", så det var ikke noe hokus pokus på ferde. Lykke til da!! ANNE
Anki❤️19. juli 2004
Synes det var så fint å lese innlegget ditt i dag! Det virker som om du har snudd litt. Det var en mye mere optimistisk tone i dag. Du er jo så generøs og god mot andre, og gir gode råd, hvorfor ikke være det mot deg selv også? Du fortjener det like mye som oss andre!
Hvis du ikke prioriterer deg selv vil du etterhvert ikke ha mer å gi til andre heller, og ta imot påfyll når noen gir deg det. Jeg synes det er en kjempefin plan du har satt opp, hold deg til den og fortsett å vent på time hos psykolog, er mitt råd til deg. Jeg råder deg ikke til å gå til psykolog fordi jeg synes du er "gal", men fordi du har en spiseforstyrrelse som du selv sier, og jeg tror at mat og følelser henger tett sammen. Det kan være masse følelser som hindrer deg i å få et normalt forhold til mat. Det har det ihvertfall vært for meg, men nå har jeg ryddet opp i de følelsesmessige problemene mine. Det har tatt meg 13 år fra jeg bevisst begynnte å jobbe med meg selv og faktisk først nå i våres kan jeg endelig si at jeg ikke trenger dette spekklaget for å være trygg. Nå er jeg trygg på meg selv og mine aller nærmeste.

Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag med passe mengde med god og sunn mat og masse vann! Du fortjener å være lykkelig og å kunne si at du elsker deg selv!

Klem fra Anki.
aline😉19. juli 2004
mente ikke at alkohol er sunt, men jeg har i mitt hodet tenkt på det som værre enn det kanskje egentlig er, og hodet mitt klarer å gjøre det "ok" å spise 200 gram godteri, jeg klarer å glemme at jeg har spist det, mens kcal fra alkohol får jeg lettere dårlig samvittighet over...

men ikke nå lenger! (har ikke tenkt å bli alkoholiker av den grunn ; )

forresten: prøv deg frem med forskjellige kalde kesam sauser!
du blander rett og slett krydder med kesam og tynner det ut med vann eller melk og voila!! magre sauser som er kjempegode!
har foreløpig prøvd med karry, "pesto" (basilikum i olje fra toro, hvitløk og parmesan) og en dip med piffikrydder og kesam! nammenam og supermagert!

klem Aline
Beth19. juli 2004
Du kan gjerne få en kjempegod oppskrift på brød av meg:

Elisabeth''s speltbrød:

1000 gr siktet spelt
500 gr sammalt spelt

100 gr solsikkefrø*
100 gr linfrø*
*lønner seg å male disse godt sammen i foodprossesor først da kroppen har letter for å nyttegjøre seg linfrø som er malt!!

10 dl skummet kulturmelk
2 dl appelsinjuice
3 dl vann

(eller 15 dl vann om du ønsker - bruk det du har, melk, yoghurt, juice, vann!!)

1 ts salt
1 god klunk med rapsolje - den er sunnere enn olivenolje!!
5 gr med fersk gjær - det er riktig med FEM GRAM

Bland alt godt sammen, eltes i kjøkkenmaskin i et par minutter. Deigen blir skikkelig klissete, men det er riktig!! Lag deigen om kvelden, la den stå over natten, ikke for varmt, hell deigen over i tre godt smurte brødformer, la dem etterheve ca 1 time.

Sett formene i kald ovn. Sett ovnen på ca 175 C varmluft i 50 minutter, brødene skal løsne fra formen, da er dem ferdige! Pass på at brødene ikke blir for mørke!!

Lykke til!!

Slankekongen😊19. juli 2004
Joda jeg baker alt selv... skal finne oppskrift i løpet av dagen,,, men jeg bruker heilo spelt mel.
Jeg som har sukkeravhengighet blir bare suk av å skeie ut som du sier.
Men litt av det så lenge du ikke er rusende avhengig er jo greit...
Kommer oppskrifter på brød,pitabrød,rundstykker osv følg med på mine innlegg... har ikke tid akkurat nå...
Slankekongen19. juli 2004
Kjære deg ja ja.. he he ble litt satt ut ja...
Har samboer å hund så jeg ble litt engstelig...
Jeg liker å hjelpe andre mennesker...
Ser du har slitt mye.
Jeg driver med oppskritene nå... legger dem ut i morgen.
:-) Slankekongen.
Blue19. juli 2004
Takk for kommentaren i dagboka mi. Jeg liker ikke å måtte skrive sånt, og jeg håper jeg tar feil. Men jeg bruker å ha en feeling på sånt, og jeg er ikke redd for å si det. Tar jeg feil så er det fritt for den andre å motbevise det;)
3barnsmamma😄19. juli 2004
Hei på deg , og takk for koselig kommentar i dagboka mi.
Gode dager skal man ta vare på, og dagen i går får man jo gjort fint lite med uansett.
Tror alle kjenner seg igjen i det med fråtsing fra tid til annen, og selv om jeg skjønner at du har en sykdom som gjør din situasjon verre enn andres her inne, så er det inget hokus pokus at kroppen din tar over og hiver innpå fra tid til annen.
Med noen små jordbær som eneste rett, er det klart den blir hysterisk og reagerer med å overspise ved hver tenkelige anledning du måtte gi den.
Et jevnt intak som holder blodsukkeret ditt stabilt er det du må hige etter.Så en plan er god å ha- helt klart.
Jeg hadde dødd av sult på opplegget ditt over, men det er jo en framgang i forhold til den jordbærkurv dagen, så stå på.
Alt som gir deg en god følelse av mestring skal du ta tak i.
Det å legge en plan, holde deg til den, lykkes.
Men med positivt fortegn selvfølgelig.
Ikke tving kroppen din til å begå mytteri.
Ikke lykkes i å sulte degselv.
Sånt er destruktivt.
Men spise.
Sakte,men sikkert få inn et jevnt inntak, så tørre litt mer etterhvert.
Det er nok en prossess, men hver dag du lykkes i å normalisere matinntaket ditt, er du ett skritt nærmere helbredelse og suksess.
Tør å vise deg sårbar, be om hjelp, støtte.
Det er fler som er glad i deg enn det som er åpenbart for deg til en hver tid.
Mange her inne helt sikkert.
Å bygg nettverk er viktig og livsnødvendig synes jeg.
Har vært gjennom så mye og gått på trynet så mange ganger i livet, at uten venner til å dra meg opp igjen, hadde jeg aldri vært den jeg er idag- jeg hadde ikke engang vært.
Men først må du like degselv.
Akkurat slik du er til enhver tid, ikke vente til den dagen du i ditt sykdomsbilde er perfekt.
Her og nå, som den flotte jenta du er.
Husk det smilet jeg snakket om, og vit at jeg ikke sitter med en pekefinger og prøver å diktere deg.
Dette er min måte å si at jeg bryr meg om deg, jeg ser at du lider, jeg rekker så gjerne ut min hånd, og jeg vet at du kan klare dette. Alle har en urkraft i seg, vi kvinner kan smake på den blandt annet ved fødsler.
Siden du er mamma, har du fått beviset opp i hendene.
At du kan.
Du duger.
At du kan lykkes.
Ta en dag av gangen.Ett skritt av gangen.
Vi er mange som gjerne støtter deg videre.

Stor og varm sommerklem fra
3barnsmamma''n
redd19. juli 2004
Kan vi snakke?
mal❤️20. juli 2004
Heisann :) og tusen takk for kommentar!

Matplanen ser jo utrolig bra ut!! Håper du klarer å gjennomføre den fint uten dårlig samvittighet. Hvis du merker at du blir sulten før middag så kan du jo også legge til en brødskive kl. 17, for frukt og grønt metter jo ikke så godt. Superflink du er med vannet :)) Jeg har blitt flinkere med det under slankeprosessen min enn jeg var før, men drikker forsatt en del brus og da blir det mindre vann. Skulle ønske jeg klarte å spise så mye frukt som du gjør, det er jo sååå viktig å få i seg de næringsstoffene :))

Ja, slankekongens opplegg ser BRA UT. Også har han gått ned åtte kilo på to uker.. det er jo helt vilt, det er jo vanlig å gå ned masse de første ukene i begynnelsen.. men så mye, det må være skikkelig fin motivasjon altså :) Jeg får veldig lyst til å være flink når jeg leser sånne som klarer å holde seg til det de har planlagt.

Bare for å snakke om noe annet: Jeg har skjønt at du er glad i fotografering :) Hva annet bruker du tiden på? Leser du feks noe?

Håper du får en fin tirsdag! Stor klem fra meg :)
Slankekongen20. juli 2004
Hei ser du har hilst på bailine...
Det er min samboer... he he...
oppskriftene kommer i løpet av dagen...
alvhilde20. juli 2004
Hei!
Er supert at du vil begynne å spise skikkelig igjen! Tanker kan være lumske fiender...er så rart! Hvordan kan hjernen motarbeide kroppen sånn til de grader?? Kropp og hjerne skal liksom fungere som en enhet!
Håper du klarte å få i deg all maten som står på planen din! Viss du gjør det oppnår du jo tre ting på en gang; du går ned i vekt, du blir sunn og du klare å holde forbrenningen oppe! Hehe, rene kinderegget!;)
Er overbevist om at du klarer dette!:)

Kjempe-stor-støttende-klem fra Alvhilde
Bilde
Slankekongen❤️20. juli 2004
Nå får du ta på deg forkle å skaut å jage gubben ut for nå er det baketid!!!!!

Oppskrifter ligger under 20.juli på min profil!!!!

Klem fra Slankekongen.
sweety☹️20. juli 2004
Takk,for komentar,jeg vet jeg vet at godis og en kake bit kan jeg ta,men nå har jeg kommet derhen hvor samvitigheten tynger vis jeg gjør det..Har liggende noe i skapet kjøpt i april litt små godt men som sagt jeg ser på det og tar en gullrot i stedet..Du,er jo også kjempe flink..Men,jeg spiser godt og sundt og mange små måltider om dagen,som er et oppset jeg har fått av legen..sweety
mal❤️20. juli 2004
Heeeei Hanne! :)
Jeg leste historien din og den ga meg et litt større overblikk over hvordan du har det. Var trist å lese, men jeg tror det er mange som kan relatere til deg. Jeg kjenner meg igjen på noen punkter, f. eks det at man føler ikke at man har samme sjanse til å lykkes enn de tynne. Jeg er helt overbevist om at jeg aldri kommer til å få noe jobb i en klesbutikken for at jeg er for fæl. Eller, nå har jeg det ikke så mye, føler meg ganske normal egentlig.. det var mer før da jeg virkelig var stor at jeg hadde veldig dårlig selvtillit. Da lå BMI''en min på 28.. din ligger på 24 og det er ikke mye i det hele tatt!! Vil at du skal fokusere på å være glad i deg selv, være takknemlig for den du er og at det er masse som er pent på deg :)

Traff du mannen din da du var 15 år?? Vet du, JEG OG! Vi er ikke gift da, kommer nok aldri til å gifte meg.. men vi har vært sammen i over seks år nå :) Nøyaktig seks år Mars-04! Føler meg litt gammel egentlig siden jeg ikke er singel som så mange andre, og heller ikke har vært det på veldig mange år nå. Uansett så er det verdt det, for jeg merker virkelig at vi har fått et spesielt bånd :)

Jeg leser mye ja, jeg spurte deg egentlig bare for at jeg lurer på hvordan livet ditt er! :) Synes du virker som en veldig koslig person nemlig. Men så kom jeg på at du har jo to sønner(sønner, håper jeg husker riktig!) og da tenkte jeg at du har nok hendene fulle av det :))

Nå skal jeg dra igjen.. kjøpe et av de skjørtene jeg prøvde, håper samboeren liker noen av dem. Han er ganske kresen ;P

Ha en kjempefin dag! :) Stor klem fra Malin
toto😃21. juli 2004
Hei Feita,

Uff for et nick, du kan umulig være feit!! Det er bare så rart å si hei feita, føler meg som en mobber. Håper det går bra med den nye planen din, synes det er vanskelig å spise så ofte, spesielt nå om sommeren. Jeg jobber ikke og har barn på 9 og 13, så jeg sover leeenge om morningen nå for tiden. Så da blir det bare en 3-4 måltider, og de blir sikkert litt for store. Trene er jeg heller ikke flink til, så jeg får være tålmodig med vekten.

klem fra toto
tuttta🌙21. juli 2004
Hei,
kjære deg da. takk for kommentaren! Håper du virkelig får has på forstyrrelsen. Kyllingsalat er godt da! forsøkt å ha den i wrap? da blir det litt vri på det, ha dressing blandet m cottagechees på. godt og mettendes og kan bytte ut kylling m annet kjøtt :-)
Kjenner meg litt igjen i det du forteller ja. Med overspising, ekstremt dårlig samvittighet, slanking osv. Føler jeg har holdt på sånn i flere år. Periodevis. Håper å ordene opp en gang for alle nå.
Først må jeg si at du er kjempeflink som tar deg tid til trening i hverdagen! :-)
Matvis. Kanskje du kan gjøre som meg og gjøre proteinmat til ja-mat? Dem sier at protein tar mer kalorier å forbrenne enn det inneholder kalorier i seg selv. Så kylligkjøtt er kjempebra! Da blir jo kjøtt og sånn ja mat. Og moderate mengder av Lindbergs brød - som inneholder masse protein. Viktig å spise seg mett, og det hjelper protein med, om ikke går det ikke i lengden. Og ikke får en gjerne cravings etter noe og overspiser. det ligger jo naturlig i kroppen å ønske å opprettholde seg selv dersom den ikke får det den trenger. Og fett og karbohydrater er jo det den trenger for "instant" energi, og da er det det den vil påvirke at du har lyst på. Må huske at du har god tid til å gå ned det du skal.
Uansett, stå på. Og ønsker deg masse lykke til. Hold deg her fremover, så vi kan passe på deg litt. :-) "sier m streng stemme" ;-)

ha en finfin dag i morgen/ i dag!
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
Figaro31. juli 2004
Heisan, vil bare si at det du skrev til han var helt fantastisk!! Jeg håper virkelig at alt ordner seg for dere og at dere kan prate ut om ting og få det bra sammen igjen. Klem Figaro
i-know-i-can31. juli 2004
Hei på deg:) huff du høres ut som meg altså. eller vetke om det er huff jeg:D hehe:) menne.. det ordner seg vet du. skal ikke være enkelt. du bor i fredrikstad?
i-know-i-can31. juli 2004
neeeei. men jeg leste en eller annen gang en kommentar fra redd til deg.. og jeg tror jeg har fått med meg hvor hun er fra. og at dere er venner:P så da tenkte jeg at dere sikkert bodde nærme hverandre
i-know-i-can❤️31. juli 2004
føllær me vettøøø:P bor i sarpsborg jeg
Lykkelig😌31. juli 2004
Takker så masse for velkomsthilsen og ikke minst tips!! Godt å høre! Det er viktig å kunne legge om kostholdet - det er vel alle enige om ;-) Men det koster jo litt når en ikke har vært så flink til det fra før. Dette skal bli spennende. Vi får følge hverandre!
mal❤️31. juli 2004
Heisann Hanne :) Takk for kommentar!

For en utrolig flott mail du sendte han, jeg synes du er utrolig flink å uttrykke deg igjennom ord. Jeg hadde aldri kommet på så mange fine ord å beskrive samboeren min med, enda jeg synes han er helt fantastisk :) Jeg hadde reagert akkurat likens som deg med tanke på pornoen. Ikke selve det å se en film, men å se på bilder av andre. Da føler jeg at han trenger andre og at min kropp ikke har noe å si for han. Heldigvis så ser ikke samboeren på bilder, men vi kan godt se en pornofilm sammen. De gangene vi gjør det så er det som oftes jeg som foreslår det og da føles det ikke feil på noen måte. Jeg er ganske sikker på at mannen din ikke sårer deg med vilje, vi alle har våre avhengigheter. Jeg feks er avhengig av cola, og jeg vet at samboeren min hadde vært kjempelykkelig om jeg hadde sluttet med det. Han er redd for at det skader meg, men allikevel så nytter ingenting. Brusen må jeg ha. Sammenligningen er vel ikke helt rettferdig, men jeg vil bare få fram at vi alle gjør ting som partneren kanskje ønsket at vi ikke gjorde. Noen i større grad en andre.

Jeg tror ikke jeg kommenterte ditt forrige innlegg, men jeg må si at jeg tror din svigermor gikk en smule over streken. Du ER veldig fornuftig. Selvfølgelig kan jeg ikke si det med 100% sikkerhet, men sånn som du skriver om livet ditt og hvordan du har det så kan jeg ikke si annet enn at du er det. At du er flink til å tenke over hva du gjør, og prøver å forandre det du ikke liker. Jeg tror vi alle kunne hatt godt av en god psykolog, dessverre så er det veldig mange dårlige der ute også. Jeg håper virkelig at du finner en som kan hjelpe deg, men ikke nøl med å bytte om det viser seg at det han er flinkest til er å skrive under på resepter.

En ting jeg kom til å tenke på da jeg leste slutten av innlegget ditt er at kanskje mannen din hadde ønsket at du hadde blitt glad? Eller glad ble du jo, men at du hadde vist det. Et smil hjelper på så mye.. Hvis dere jobber (som jeg ser at dere virkelig har tenkt å gjøre) så kan nok dette gå bra!! :) Jeg krysser fingrene for dere, og spis masse.. Ellers forsvinner du jo helt!

Håper du får en fin og rolig søndag. Stor klem fra Malin :)
i-know-i-can31. juli 2004
Trener på SATS jeg da. Så vidt jeg veit så er barneparktingen på SATS åpen hvertfall av og til.. hmm. Vi er jo ikke så veldig langt i fra hverandre i alder heller da. hehe:P moro
anma😊31. juli 2004
Hei
Helt utroligt og lese dine innlegg.
Og at du vil dele disse personlige tanker og brev med oss.
Håper virkelig at du får tilbake mannen din og at det ender godt for dere begge.
Må forresten takke for alle komentarene i dagboka mi.
Skal krysse fingrene for deg.
Klem Anma
Emmi31. juli 2004
HEI

Takk for hyggelig kommentar. Jeg får slutte å veie meg så ofte ja. Kanskje jeg skal sette bort vekta, og veie meg bare en gang i uka. Er for nyskjerrig bare.
Kjempefin mail du skrev til mannen din.Det blir nok dere igjen, siden han ikke sa tvert nei. Lykke til
askepott31. juli 2004
Hei!
Kjempefint at du skrev det brevet!
Han trenger nok litt tid til å fordøye det.
Ble spesielt at jeg leste det akkurat nå, etter å ha hatt en krangel med mannen min. Vet ikke om jeg kunne skrevet et slikt brev nå....
Kan ikke komme med noen spesielle råd til deg. Allefall ikke nå.

Ønsker deg lykke til!
Godis😉1. august 2004
Hallo hallo!! det var en vakker mail du hadde skrevet til di mann.Håper alt ordner seg for dere 2!

Stå på!



Nicole😃1. august 2004
Hepp!

Takker og bukker (eller kanskje neier) for kommentar. Har tatt litt tid før jeg har fått svart men sånn kan det gå noen ganger, hehe.

Skal love deg at mannen din sikkert ikke hadde det noe godt, det hadde i hvertfall ikke jeg da jeg var sjuk. Men 3 uker var lenge gitt. Og du sier noe, menn tar kanskje litt i noen ganger. Det kjenner jeg i hvertfall igjen på broren min. ;)

Synes forresten du skreiv en kjempefin mail. Leste de tidligere innleggene dine, og det var trist å lese om det som hadde skjedd, men kjempefint at du har fått en ny sjanse. Får håpe dere får ordnet opp i alt og at mannen din innser at du har ''våknet'' opp. Ønsker deg all lykke videre!

Klem Nicole.
anma😉1. august 2004
Hei igjen
Synd du ikke får ta deg den turen til Danmark,men må en jobbe så må en jobbe.
Du må ihvartfall kose deg alene i dag,og unn deg en is i varmen,det har du virkeligt fortjent.
Ha en fin dag.
Klem Anma
stine❤️1. august 2004
Hei! Tusen takk for koselig hilsen! Det er beundringsverdig at du kalrer å se så pass lyst på livet, selv når du gjennomgør det du gjør.. Du er sterk! Blir litt skamfull når jeg tenker på hva jeg sutrer over.. Du satte det i perspektiv for meg. Takk skal du ha :-) Jeg håper og tror det går bra med meg og kjæresten, vi har tross alt vært sammen lenge (6 år nå..), og vet hvor vi har hverandre. Så det skal gå bra! Jeg håper så indelig at alt ordner seg mellom deg og mannen din også!!!
Og med hensyn til maten. Jeg har fundret litt over hvor mye penger jeg faktisk har kastet bort på å overspise, og kommet til den konklusjonen at det er altfor mye! Det er penger jeg kunne har gjort andre mer positive ting for.. Så jeg bestemte meg for å slutte med det å kaste bort penger på godis, kaker, is og liknende, som jeg ikke engang nyter når jeg spiser det. Det er jo nesten som om å kaste pengene rett i dass ;-)
Nå skal jeg ta med meg kattepusen ut en liten tur, og så skal jeg gå meg en tur i sola, kanskje også med musikk i øra.

Jeg ønsker at du får en fin dag tross alt!

Mange klemmer fra Stine, som tenker på deg..

PS Jeg er så utrolig glad for at jeg har kattepusen! Hun bare lyser opp dagen :-)
i-know-i-can❤️1. august 2004
altså jeg VET ikke om parneparken er oppe. men jeg tror da det. for jeg så en liste en gang over miniSATS åpningstider i sommer. tror det sto at det var stengt en dag i uka eller no. jaja. skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke trena i sal noen gang. men det er stadig noe opplegg der. kanskje ikke HELE tiden! men er flere timer om dagen. både sykkel og sal. tenkte jeg skulle besøke noen venner av meg som faktisk driver med verre ting enn deg i sommervarmen:P de sitter nemlig inne i huset til han ene og spiller på PCen.. gud vet hva som er poenget med det men.. hehe:P jeg får dra og underholde dem litt føler jeg. bringe litt forfriskninger og sånn. har du msn æ? ææ
i-know-i-can❤️1. august 2004
hehe:P vi kan ikke ha sånn hvem som går ned 5 kilo først vettu. du tar jo fem kilo i slengen! :D tenker vi bare kan se hvem som går ned flest kilo jeg. fem kilo er litt mye på en mnd og, synes jeg.
redd❤️1. august 2004
Det er sånn det er mange ganger det, man vet ikke hvor godt man har det før man sitter der!

Men vi skal kjempe han tilbake, det skal vi klare!
Hvis du vil ha ov tilbake så skal du få det! Uten og presse..
Han må bare få tenkt seg om først!

Det er deg han elsker og det er deg han har to deilige barn med!

Dette ordner seg Hanne!

Du får skrubbe videre, si ifra hvis du trenger meg!
Så er jeg der på et blunk.

Glad i deg jenta mi.

Klem cecilie
Knips1. august 2004
Hei du :-)
Jeg har malt en vegg så nå slækker jeg på sofaen med veldig god samvittighet! Enda bedre!
Håper du og får en fredelig søndag. Og at ting går din vei. Det koster å gå i seg selv...men når du kommer ut igjen på andre siden av dette så er du mange erfaringer rikere. Og det er godt for noe - selv om det kanskje ikke virker så positivt akkurat nå.
snuppelur❤️1. august 2004
Kjære deg;0)
Aller først;takk for kos hilsen!!
Ser at du har det tøft om dagen, du skal bare vite at jeg føler med deg=0)Håper du har det så bra du kan!! Utrolig sterk mail du skrev til ham, ble rørt jeg..Dere klarer det, bare bruk den tiden som trngs- se framover;0)

Stå på!!

Klems*
misspiggy❤️1. august 2004
lest dagboka di tidligere, og vet ærlig talt ikke hva jeg skal si.
brevet var vakkert, og det viser hvor hjertet ditt er. hvis han forstår det kommer han tilbake!

ang kommentaren din til meg så MÅ jeg bare motargumentere..bildet der såg bedre ut enn det egentlig er.jeg har faktisk veldig mange små strekkmerker på magen. atpåtil så har brystene krympet betraktelig så det er overflødig hud der + at de henger.
såååå!
og jeg har ikke født en gang!

takk likevel;)

du er nok nydeli du og! Tankene dine er iallefall det!
Sirianne😃1. august 2004
Heisann:)

Tusen takk for koselige og oppmuntrende kommenatarer i dagboka mi:) Det brevet du skrev til mannen din var virkelig fint, du fikk så fint frem tankene og følelsene dine:) Jeg håper at det vil gå bra med dere, og at det ordner seg fint for deg og mannen din:) Utfra det jeg leser, ser jeg virkelig at du Elsker han:)
Ønsker deg en fin uke.

Klem fra Sirianne
Vilblislank😊2. august 2004
Takk for hyggelig kommentar i min DB, så deilig å se at du er lykkelig forelsket igjen. Jeg kan umulig forestille meg hvordan du har hatt det og hva du har gått igjennom....! Men at du klarer å reise kjerringa og gi ting en ny start vitner om stort mot! Og hvordan du klarer å øse støtte og omtanke til alle oss her inne midt oppe i det hele...? Du er en flott og sterk kvinne! Som fortjener å være lykkelig! Dermed basta.
Og når det gjelder gå-turene så har hunden min mest ære for det. Men jeg tar med meg venninner, kjæreste, naboer osv. Bor rett ved markagrensen, med skogen utenfor døren, så jeg er priviligert sånn sett.
Lilla😄2. august 2004
hei du,-)
Åh,så rørt jeg ble da jeg leste maile
n du ga til mannen din.den var jo kjempfin da.sitter her mer tårer i øynene;-).
Så flott at han vil gi deg en ny sjanse.
Ingenting er bedre enn det!!!

Han har jo tydeligvis lest den når han ville gi deg en ny sjanse,da ER han jo fortsatt glad idag,og ikke vil gi opp så lett.

Nei vi må alle få være sånn som vi er ,vi er jo ikke feilfrie;)

Lykke til videre...jeg er kejmpestolt av dere,-)

Ha en flotters mandag og ny uke..psst fortell meg hvordan dette går!!!

klem fra Lilla!!!!!!!


Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
aannie❤️8. august 2004
Søte lille venn,får helt vondt av å lese dette jeg!!Du er sterk ja!Det kan jeg se!!:)

Det er overhodet ikke manipulerende å håpe som du gjør!!!Helt normalt!!Du vil ha ham tilbake, men du er villig til å gi det tid..Er vel sånn det skal gjøres..Har jeg hørt;)jeg er ikke flink til å sitte på sidelinjen å vente selv, men ser ut som om du du vet nøyaktig hva som skal til og hva du må gjøre:)

Varme klemmer fra Aannie
alvhilde❤️8. august 2004
Hei!
Er så vanskelig å være tålmodig, men det MÅ virkelig til noen ganger. Tiden leger alle sår sies det jo. Man må bare være tålmodig nok til å ta tiden til hjelp... Jeg kjenner deg ikke, men på meg virker du som et godt menneske, fullt av varme.
Virker som en veldig god idè at dere skal bli kjent med hverandre på nytt! Jeg håper inderlig at det går bra for dere!
Klem, Alvhilde
maia❤️8. august 2004
Hei vennen! (nekter å bruke nicket dit, jeg også)
Takk for koselig kommentar. Skjønner at det er tøft for deg om dagen. Håper du får den hjelpen du (dere) trenger hos familieterapeuten og at du kommer i kontakt med en dyktig psykolog etter hvert. I en annen kommentar til deg leser jeg at noen psykologer er best til å skrive resepter.
Bare en liten faktaopplysning: En psykolog kan hverken skrive ut medisiner eller sykemelding for den saks skyld.
Det er det bare leger som kan. En psykiater er en lege som er spesialist i psykiatri og som derfor både kan skriver resepter og sykemeldinger ved behov. Antagelig vet du dette allerede.

Lykke til, i alle fall.

Klem fra maia, som følger med på hvordan det går med deg.
Snuppelur❤️8. august 2004
Kjære,søte deg venns;0)

Huff, så lei meg jeg ble når jeg leste dette..Tårer i øynene nesten..Jeg håper at du har det så godt du kan, selv om det sikkert er veldig hardt nå!!Så har han bestemt seg da - for å få litt pusterom..Men det behøver jo ikke å bety at "alt er over", langt i fra;0) Selv om dere har hatt det veldig vanskelig i det siste, har dere jo også så mye sammmen!! Men la ham få litt tid på seg, han kommer nok snart til å skjønne at det er dere han vil ha, og bruke tid en sin på;0)

Og nei, det er ikke manipulerende å tenke slik..Du elsker jo mannen, og vil sikkert gjøre "alt" for ham..I denne tøffe tiden;tenk MASSE på deg selv;0)

Dette skal nok gå bra, ser du!!! Vi er her for deg, det skal du vite=0)


Løvetann❤️8. august 2004
En stor trøsteklem fra meg til deg - det er så trist og vondt å lese hvordan du har det. Jeg håper alt ordner seg - og at den endelige løsningen blir den beste for deg og barna dine.
Gode tanker fra Marion til deg
Figaro8. august 2004
Heisan og takk for hyggelig kommentar i dagboken min. Må si du har det tøft og jeg skjønner at det gjør vondt. Uansett er det kjempeflott at du har begynt å ta et oppgjør med noen av demonene dine. Jeg tror (vet av erfaring) det er viktig å finne/tenke på det som er positivt uansett hvor jævlig ting kan være, det behøver ikke være mer enn en liten "filleting" bare det er positivt!! klem Figaro
Monielle8. august 2004
Kjære,kjære deg!
Jeg fikk tårer i øynene når jeg leste innlegget ditt,trist.Vet ikke helt hva jeg skal si,dette er vanskelig.Men håper at dere kan nærme dere hverandre igjen,god ide om å sette av en kveld til å bli kjent med hverandre igjen.Håper at det vil fungere.
Og flott at dere har fått time hos terapeut,viktig å få inn en tredje person som dere kan snakke med.
Kanskje best at han flytter ut,forhåpentligvis bare for en stund.Begge trenger litt tid,en pause fra hverandre.Dere var unge når dere ble sammen,så kanskje det har blitt litt mye?At han føler at han har forsaket mye?At han trenger litt frihet?Ikke vet jeg,men det er ikke bare lett når man blir sammen så tidlig.Mye man skulle gjort og ikke har fått gjort.pga.at familie-livet kom så tidlig.

Flott at du har innsett dine feil og at du har sagt hva du mener,la han få litt tid.

Ønsker deg alt godt,håper at ting kan gå bedre etterhvert.At dere kan fortsette framtiden sammen som en familie.
Klem
Eirylin9. august 2004
Heisann...

Faar helt vondt av aa lese innlegget ditt jeg, sitter her med taarer i oeynene. Er saa urettferdig!! Skulle oenske d var noe jeg kunne si til deg for aa gjoere ting lettere, eller for aa faa deg til aa smile litt, men d er ikke saa lett. Haaper du har d bra i alle fall, og at du kommer til aa faa d mye bedre. Haaper du og mannen din finner ut av dette, finner ut hva som er best for dere begge og for barna. Er godt at han er villig til aa forsoeke aa bli venn med deg i alle fall, om ikke mere. Hadde vaert kjipt for alle om dere skiltes som uvenner. Haaper alt ordner seg og at han forelsker seg i den nye deg, og at han innser at alle mennesker kan forandre seg hvis man bare gir dem litt tid...

Oensker deg lykke til med alt sammen, og sender deg en varm klem...
S-H❤️9. august 2004
Jeg føler med deg... Du burde gi han litt avstand, kanskje det til slutt er han som sitter hjemme og føler et savn...
Når dere ikke er sammen får dere begge se ting i ett annet lys...

Men du må huske at det er ikke noe morsomt for deg, hvis han kommer tilbake for at han føler en tvang til det, det blir aldri noe forhold av det...

Dere gjør veldig lurt i å snakke sammen, det kommer veldig mye ut av det...
Min mening er at dere har mye usnakket...

Når det gjelder terapi har jeg ikke mye tro på det...
Mannen din kan føle seg presset til noe han ikke vil...
Jeg har felles venner som har gått i terapi og det har gjort ting ennu værre...

Jeg studerer selv til å bli psykolog, og jeg har lest masse om at det er verre for menn enn for kvinner og gå i terapi...
Du må snakke med mannen din og spørre han om han er helt sikker på at han vil gå i terapi, for hvis kan ikke vil det, kan dere miste det som er igjen av kjærligheten...

Til slutt: Jeg har ikke vært inne på denne siden på ei stund, jeg så innlegget du hadde skrevet til meg...
Jeg vet mer om spiseforstyrrelser en du tror, jeg hadde anoreksia i tre år, men med mye hjelp fra lege og familie kom jeg med unna det...
men du ser nu, jeg har begynnt å slanke meg igjen, men denne gangen på den sunne og naturlige måten...
Det var ikke meningen og gi deg kjeft til deg, men jeg vil ikke at noen skal gå gjennom det samme som meg...

håper at alt går bra med deg....
Pernilla9. august 2004
Hei vennen!
Skjønner du har det vondt.
Har selv blitt dumpa en gang av min x-samboer og det tok jeg svært svært tungt, men det er klart det blir mye vondere når dere har to barn sammen.

Men det er kjempe fint at han vil være med til familierådgivning. Kankjse dere klarer å finne en måte å komme gjennom dette på på en mindre smertefull måte.
Kanskje vil det at han flytter ut gjøre han oppmerksom på hva han ikke lenger har.

Vet at det ikke hjelper å si "det finns flere fisker i havet" og alt det der, men jeg VET at tiden leger alle sår.
Ta tiden til hjelp, tillat deg selv å være trist, men ikke vær trist alene.
Bruk nettverket du har rundt deg og tillat dem å hjelpe deg.

Du skriver at du har tatt deg i sammen på de punktene du har forstått at han ikke likte.
Fortsett med det, ikke overdriv så du blir en annen enn du er for den pris at du håper han kommer til å komme tilbake, men jeg har selv erfart at ved å jobbe med mine negative sider av meg selv gjør det lettere å forholde seg til andre, særlig med kjæresten min.

Jeg ønsker deg alt godt, det vet du, så hold hodet oppe, selv om veien er tung og trist, så venter det et lys på deg der framme:-)
Det fortjener du!
ANNE❤️10. august 2004
Hei, nå sipper jeg litt igjen.
Jeg synes at ditt forhold ligner det jeg har vært igjennom de siste 2 årene, bortsett fra at jeg ikke hadde en slik reflektiv mann, og at ikke noen av oss følte at vi elsket hverandre. (nå kan jeg jo bare snakke for meg selv!). Vi har ikke snakket ut ordentlig enda, slik dere gjør, og det høres veldig positivt ut. Jeg tror kanskje du skal gi mannen din den tiden han trenger, så får dere bare se hva tiden bringer. Vi er ikke sammen lenger, og det er mye uløste ting mellom oss. Jeg føler at avgjørelsen var riktig, og ikke minst, jeg ønsker min eks alt godt. Han lever jo enda, og er der for datteren min, og det er det som betyr mest nå. Selvfølgelig er livet blitt snudd på hodet, og en kommer i situasjoner der det er vanskelig å være alene, men likevel tror jeg at vår situasjon hadde det best slik. Men det er ikke sikkert at det er det rette i deres situasjon, derfor får du bare vente på denne vissheten, den kommer nok! Klem fra ANNE
Blue10. august 2004
Anbefales alle slankere å kjøpe seg isformer (koster 30 kroner på lekebutikken for en form med plass til 4 is). Godt å ha når man er tørst eller ønsker noe godt å suge på, og det er så sunt som bare mulig. Sukkerfri saft drikker jeg jo uansett, så det spiller ingen rolle om det er i hard eller flytende form. Litt mer forfriskende i frossen tilstand.
mal❤️10. august 2004
Kjære deg.. beklager at jeg ikke har kommentert dette innlegget tidligere. Jeg synes det er veldig trist at han ikke savnet deg da, men kanskje etterhvert.. når han får vært alene en stund og dere får bygget opp et bedre forhold dere i mellom. Sånn som å prate slik dere gjorde, det er en ting jeg tror hjelper godt på. Jeg skjønner jo at du ikke kan tvinge han til å elske deg igjen, men så sterke bånd dere har så tror jeg nok sjansen er der. Kan jo hende det tar et helt år eller mer, men det er fantastisk om dere kan fortsette å ha den gode kontakten det virker som om dere holder på å bygge opp. Bare ikke gi opp ;) Uansett så har du jo dine fantastiske barn der, og venner rundt deg.. mannen din kommer jo også til å bli en god venn om det ikke kan bli noe mer, det virker som om dere begge tar veldig voksent på dette!

Jeg tror du blir sterkere av å vise følelsene dine, for man kan bli litt knekt om man prøver å stenge alt inne. Jeg kan forresten godt skjønne deg at du ikke har tid til så mye trening nå, men jeg regner med at du får rørt mye på deg allikevel! Det er nok ikke lett å være alene med to unger, også ikke bil engang.. men dere har det vel koslig uansett? dere tre :) Hvordan tar barna dette egentlig? Skjønner de hva som skjer?

Det er kjempelett å tenke negativt når man sitter alene en stund, jeg kan også fort gjøre det. Du har vel en del interesser og slikt, så bare pass på å gjør ting når du er alene! Prøv å planlegg litt i forveien :) Du har ingen å spise middager med på lørdagene du er alene feks? Det blir jo mye kosligere sånn. Du har mye å leve for ja, og det er flott at du er klar over det! Selv i motgang :)) Men du har lov til å være lei deg i blant, det må du huske på..!

6-8 timer med trening i uka? WOW, utrolig.. JA, galskap ;) Det må jeg si meg enig i, hehe. Kan ikke skjønne at du klarte det når du jobber i tillegg :) Ingen fare for at jeg skal trene bort rumpa mi, den er der uansett hva jeg gjør! Hehe, skal prøve å ikke være så misfornøyd med den, og du har rett.. det er det at den må strammes opp som er galt. Gleder meg veldig til jeg kan gå rundt og vifte med en stram rumpe foran samboeren :P

Tusen takk for to kjempekoslige kommentarer fra deg. Veldig fine ord om bilde mitt, det varmet.. :) Du er så fantastisk på å skrive kommentarer til andre!

Stå på videre og ha en strålende dag. Jeg håper at du har det bra til tross for alt! :)

Varme klemmer fra Malin



stine❤️10. august 2004
Hei! Trist å lese at mannen din flytter. Men det er godt å se at du takler det såpass bra! At du likevel ser de positive tingene. Men husk på at du får lov til å være lei deg du også.. Bare ikke la det ta overhånd, for det er farlig!!!
Det er nesten for varmt her også, må krype inn og avkjøle meg litt av og til. Men det er jo ikke ofte vi har sånnt vær, så en får være takknemlig så lenge det varer ;-)

Stor klem fra Stine.
3barnsmamma10. august 2004
Hei igjen,

Dette er trist, og helt sikkert vondt.
Jeg tror du må gi ham tid, og samtidig våge å vise ham dine nye sider.
De sidene du alltid har hatt, men ikke følt var nødvendige å vise.
Nå vil han gå, mens du vil han skal bli
Da er det ingen vei tilbake.
Du har ingeting å tape på å vise ditt indre jeg.
Jeg tror kanskje ikke du vinner ham over sånn på en -to -tre, det er noe med at når man først har bestemt seg for å gå, er veien veldig lang tilbake.
Jeg snakker av egen erfaring.
Men dersom du fremdeles elsker ham, bør du stå rittet ut.
Fremelske de sider av degselv du har gjemt for ham, og som er dine gode sider.
Jeg tror muligens du er en flott jente fysisk, og at du sikkert har trodd at det har vært nok.
Lekt litt hard to get, vært litt uoppnåelig.
Sånn er det å være vakker i en verden hvor det ytre står over det indre.
Ingen kan klandre deg for det.
Men når du ser at du må kjempe for mannen din, da må masken falle.
Du virker som en fin jente med mye kjærlighet inne i deg.
Du jobber også aktivt for å skrelle av deg dine mer uheldige sider, og det er utrolig beundringsverdig.
Han har åpnet øynene dine, og plutselig ser du deg selv helt anderledes.
Bare husk å ikke forandre deg for å tekkes noen.
Bare skrell vekk dine dårlige sider- sider du føler selv er uheldige og ikke en del av den du egentlig er -der inne.
Vi har alle godt av å jobbe med oss sjøl- jobbe fram de beste sidene ved vår personlighet, og jobbe vekk de uheldige.
Vær bare var på at det er du selv som må definere hva det er du bør jobbe med.
Ellers snur dere bare hele greia til å bli at du skal forandre deg til den han vil du skal være.
Så er dere like langt.
Respekt for hverandre er utrolig viktig.
Respekt for at man er forskjellige, har ulike behov, ulik bakgrunn,ulike ønsker osv.
Finn fellesnevnerne, respekter hverandre,og gi næring til forholdet hver eneste dag.
Glem bagatellene, og elsk masse.
Det er min suksessoppskrift på ett vanvittig vellykket forhold som jeg har til min mann nummer to.
Lykke til.
Aivi10. august 2004
Så trist at det er blitt sånn.
Vil ikkje gi deg falske forhåpninger, men det kan jo hende at når dere har budd fra kvarandre igjen så skjønner han at hanlikevel er veldig glad i deg.
Godt dere har ein fin tone dere imellom iallfall, og at han er så omtenksom.
Sender mange klemmer til deg.
maia❤️10. august 2004
Hei vennen.
Så fint at du har fått time hos psykolog. Håper hun er like flink som du har hørt at hun er. Jeg vet at privatpraktiserende psykologer uten driftsavtale har noen vanvittige timepriser - 400-600 kr eller noe sånt der jeg bor.
Men jeg tror det kan være en god investering dersom du føler at du får den hjelpen du trenger.
Bare husk at du er "kunden", det er opp til deg om du vil kjøpe tjenestene hun tilbyr. Hvis du ikke er fornøyd etter noen samtaler, står det deg fritt å finne en annen.

Når det gjelder familieterapi, vet du vel at du og din mann må gjennom obligatorisk megling fordi dere har felles barn under 16 år. I denne meglingen er målet å komme til en avtale oom daglig omsorg for barna, samvær, bolig etc. En meglingsattest må vedlegges søknad om separasjon, som sendes Fylkesmannnen på hjemstedet ditt. Dersom den ene parten ikke møtertil megling, vil den andre likevel få utdelt attest etter at det har vært foretatt 3 innkallinger.
På Familievernkontoret vil dere få hjelp til dette. Dersom du ønsker å fortsette samlivet, kan du ta det opp der.

Du sier at mannen din gruer seg litt og ikke vet hva han skal si hos en familieterapeut. Det er terapeuten veldig vant til og vil helt sikkert hjelpe dere begge på glid.

Jeg ønsker deg lykke til. Håper det løser seg tul det beste for deg og barna dine.

Oppmuntringsklem fra maia.
ANNE10. august 2004
Jeg har spist den nydeligste mat du kan tenke deg, har ikke vært sulten eller savnet noe. Jeg tror du hadde klart det du også. Kanskje du tilogmed hadde hatt godt av det akkurat nå. Klem, ANNE
Lilla😄11. august 2004
Hei lille venn,hvordan går det med deg??
Leit at han skal flytte da,men kanskje du får tid til å tenke
litt på deg selv om hvordan du har det??
Psykologer er flinke til å høre på deg,du blir nok litt sliten første dagen,men har det så godt etterpå;-)

Lykke til;-)

Klem fra Lilla;-)
vanilje😄11. august 2004
Hei,

takk for hyggelig kommentar. Jeg syns du er tøff og flink som er villig til å kjempe for kjærligheten. Jeg ønsker deg lykke til. En familieterapaut kan ofte hjelpe. Det er alltid bra å kjempe for seg og sine barn.

Klem Vanilje
lone❤️11. august 2004
Heihei...
Blir veldig lei meg når jeg leser dagboka di, men så lenge håpet er der så kan det jo gå bra. Du får gjøre ditt, så får vi håpe ting løser seg. Enten ved at mannen din finner ut at han savner og elsker deg etter litt tid alene, eller at dere begge finner ut at det var for det beste og dere trives alene. (skjønner at det siste alternativet ikke høres veldig fristende og bra ut akkurat nå men...). Vær tålmodig og ta tiden til hjelp, det er vel det eneste rådet jeg kan gi...

Håper det ordner seg på et vis i hvertfall! *klem*

Takk for hilsen i dagboka mi! :) Veldig koselig! Tror desverre ikke at jeg vil se noen nedgang i cm om jeg hadde målt meg, det er nok ikke muskler jeg har lagt på men... I wish... Menmen, jeg tar det ikke så veldig tungt, vet de forsvinner når jeg bare kommer meg tilbake til litt mer rutiner! :) Har jo bare noen få kilo igjen nå, så det går jo litt saktere...

Du får ha lykke til videre ihvertfall! :)

Klem fra LOne

Pernilla12. august 2004
Hvordan går det med deg?
Jeg håper det beste for deg nå i denne vonde tiden.
Kjenner det fysiks i kroppen min når du beskrev hvordan du hadde det da han pakket og dro.
Jeg var selv i et samlivbrudd for omtrent nøyaktig fem år siden.

Det var helt forferdelig vondt, og jeg slet virkelig HARDT i over et år.
Jeg var på denne tiden også så langt psykisk nede som jeg kunne med angst, bulimi, selvmordstanker og hele den ramsa der, så det tok meg tid å komme meg der jeg er nå, men jeg klarte det!!!
Jeg klarte det fordi jeg ville det, og jeg er overbevist over at du klarer dette også!
Du har en selvinnsikt som er berømmingsverdig og den vil hjelpe deg langt på vei.

Alle gode ønsker og varme klemmer sender jeg deg.
mal❤️13. august 2004
Heihei :) Jeg ville bare innom for å si god helg, også lurer jeg på hvordan du har det.

Varm klem fra lille meg!
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
emabully😟6. oktober 2004
Huff.Blir så fortvilet på dine vegene. Gå inn med hodet høyt. Som jeg ser deg så har du ingen ting å skamme deg over. Fortell dem at det er slitsomt å være alenemor og at så klart blir litt slitsomt. Ikke unnskyld deg for noe som helst og ikke skam deg for å si at du såklart (som alle andre) blir sliten og trøtt, men at det slettes ikke går utover din omsorgsevne for barna. En annen ting er, at barenvernet er der for å hjelpe.. se på det som positivt at de faktisk kontakter folk når noen sier at ''noe ikke stemmer''. Da vet vi iallfall at noen bryr seg om barna våre. Kan ikke fortelle deg hva som skjer dessverre men jeg håper og tror at alt går bra. Ikke gå inn der å si at svigermora di er gæær''n..hehe..og ikke spør om hvem som har ''turned you in''! Hehe. Klem.
jasey❤️6. oktober 2004
kjære kjære deg....

huff...dette var kompliserte greier....

men altså...jeg har selv vært borti barnevernet... mora mi av alle var det som ringte... fordi jeg skulle flytte til kjærsten min i en annen by..... hele familien min har jo alltid vært sånn at de ikke har tro på meg ang noe som helst...men men....
barnevernet kom ihvertfall hjem til oss... vi prata om ungen å hvordan hun var å utviklet seg å greier.... høres ikke så farlig ut det da...
men for meg endte det trist av en eller annen grunn... jeg mener..jeg har alltid gjort så godt jeg kunne med barnet mitt...men det var vel ikke godt nok.... så nå er vi her da....endte med at en dommer bestemte at viss jeg ville beholde jentungen så måtte vi bo hos mora mi....

er nok veldig stor forskjell på meg å deg å du virker veldig voksen å ansvarsfull.... det kommer nok til å gå fint skal du se...barna har det jo bra.... å det kommer barnevernet også til å se...

skal tenke masse på deg framover...

goklem fra jasey...
Iris6. oktober 2004
Dette kommer til å gå fint. De er pliktige til å undersøke alle meldinger som kommer inn og derfor denne innkallinga.
De er ikke ute etter å ta ungene dine, men hjelpe deg.
De vil også hjelpe deg å få barnebidrag og barnetrygd for en ekstra, men det taler til din fordel dersom disse tingene er i orden før møte. Ikke noe å lure på, der vil det bli gjort uansett om du sier sånn eller sånn, og det er ingen STAKKARS eks. Glem det.
Du kan jo si det som det er at du har følt deg tvinget til å hjelpe eksen din med penger også.

Og det du bør gjøre er å ta en telefon til svigermor å forklare at sønnen trenger hjelp økonomisk av de for å få fiksa forsikring og bil + mat. Og at du har vært nødt til å gi han penger.

Dessuten mener jeg du skal over i en snillere skatteklasse, kontakt ligningskontoret.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=579

http://www.dinside.no/php/art.php?id=342

http://www.aleneforeldreforeningen.no/info/bostotte.asp?sub=2

http://www.aleneforeldreforeningen.no/info/nyttiginfo.asp?sub=2
Elizabeth😌6. oktober 2004
Hei igjen!

Jeg starter med dette med nettverk, jeg. Jeg vet ikke om du har gjort det, men dersom du ikke har gjort det, synes jeg du bør kontakte Aleneforeldreforeningen. Nettside: www.aleneforeldreforeningen.no. Jeg er ikke aktiv der, men kjenner mange som er det og som har stor glede av medlemskapet sitt - bl.a finnes det mange lokallag der folk er der for hverandre (men ikke hele tida da, det har ingen kapasitet til). Videre har Affo - som vi kaller foreninga i det daglige -ganske mye erfaring fra barnevernsaker. Og enslige forsørgere, særlig kvinnelige, blir generelt behandla annerledes enn parfamilier - særlig de de siste har høy inntekt. Vi har lettere for å bli møtt med et negativt, kritisk blikk. Jeg ble fratatt barna mine da de var 4 og 3 på et høyst tvilsomt grunnlag. 3 år seinere fikk jeg rettens dom på at jeg skulle få den yngste tilbake, på betingelse av at mannen min og jeg (det var lenge før han dro) flytta til mine foreldre. Der bor jeg fremdeles, og dette var ikke noe særlig for meg - og er ikke det nå heller. Men en barndom under barnevernets omsorg er noe mine døtre ikke unner sin verste fiende engang. Den eldste fikk etter flere år en diagnose, hadde hun fått den som bitteliten og hadde jeg da hatt den saksbehandlereren som ble hennes saksbehandler seinere, hadde all denne dramatikken vært unngått. Men jeg fikk med rettens hjelp en god samværsordning.

Det jeg vil fram til er dette: Det har jo vært endringer i barnevernloven siden dette skjedde med oss, nå er krava til dokumentasjon på omsorgssvikt blitt skjerpa - heldigvis. Så jeg tror du bør møte "vernet" med åpent sinn, og det er veldig lurt å ha med seg noen. Men det kan godt hende du møter folk som kan gi deg god hjelp i den situasjonen du er nå. Åpent sinn (kanskje du treffer en saksbehandler som vil gi deg hjelp som du trenger), men kritisk - du skal vite at opplegget fungerer for din familie, og du skal være veldig bevisst på at du vet at du gir barna dine god omsorg, for det gjør du.

Takk for kommentar i dagboka mi. Av og til lever tankene mine sitt eget liv og det er godt å sette dem på trykk her inne. I dag er jeg helt slått ut, men har stort sett et godt liv - og ja, jeg tror yngre kvinner strever mer. Det ser jeg jo bl.a på mine døtre. Men jeg tror også at kvinner i etablerte parforhold strever mer - uavhengig av alder. Så jeg har det bra til tross for all dramatikken i livet mitt.

Har du forresten sjekka sidene til www.unnis-aktivitetsferie.no? Her er det masse fine tilbud til aleneforeldre/samværsforeldre! Hva med bartreff i Oslo, f.eks?

Du trenger ikke svare meg, men jeg har hatt så stor glede av Unnis aktivitetsferie - i sommer var hu og gjengen redninga for meg og jeg har fått mange gode venner der!

Nei, den svigermora di....

Klem fra Elisabeth
miss-tenkt😉6. oktober 2004
Sånn som du sliter jente!
Barnevernet jobber i dag ut fra at de fleste barn skal fortsette og bo sammen med foreldrene sine. Trenger mor hjelp i en vanskelig periode, kan det feks hende du får tilbud om avslastning i barnehage eller besøkshjem, slik at du får sjans til å komme deg.
Men trøst deg med at jeg også satt med en bekymringsmelding - det var (selvfølgelig) eksen som satte det i gang. Han tok den meget voksne avgjørlsen å flytte fra kone, tre mindrårige barn og rett sammen med 10 år yngre sekretær. Jeg greide faktisk å melde meg selv før jeg ble innkalt - ante nemlig om at det var neste trekk fra eksen for å slå bein både personlig og karrieremessig. (Ikke for å skryte, men jeg har faktisk 6 års høyskoleutdanning og jobber med mennesker. Likevel greide slasken gjennom de årene vi levde sammen å få meg til å tro at jeg var gal, ikke dugde til noe, luktet vondt og var tykk og ekkel - fin liste ikke sant?)Greide han det - nei!! Mine tre unger har hele tiden bodd sammen med meg og når de nå er blitt eldre, blir samværet mindre og mindre med den strålende faren.
Men du må sørge for å være bunn ærlig med hvordan du har det - du har på eget initiativ oppsøkt lege for å få hjelp. Ta kontakt med helsestasjon - tenker helsesøster har sett deg sammen med barna og kan gi deg noen godord på veien. Jeg kan neppe forestille meg at den - unnskyld dusten av en samboer - var den som gjorde det arbeidet. Inviter barnevernet hjem til deg slik at de kan observere deg sammen med ungene - kan ikke tenke meg at de har noe å utsette på hvordan du har det med dem. Vær åpen, ærlig og uredd så går det bra. Ta imot den hjelpen de eventuelt tilbyr deg, vær samarbeidsvillig. Det at du har hatt spiseforstyrrelser kan umulig ha noe å si - du er jo klar over det og jobber med saken. Fortell dem gjerne hvordan eksen kommer og bommer deg for penger. Ta en tur på trygdekontoret og be dem informere deg om hva du har krav på av stønader nå. Eksen din SKAL betale bidrag - det er for at barna hans skal ha til livsopphold og barn er ikke gratis!!!!
Du må sørge for å få avskiltet bilen. Skru av skiltene og lever dem til Biltilsynet. Dette kan bli dyrt - svært dyrt for deg dersom du lar det skure og gå. Sørg for at bonusen på forsikringa blir din - den må du ikke overdra til han da må du starte på scratch den dagen du får sertifikat.
Tenk nøye gjennom situasjonen din og sett gjerne ned noen punkter som du vil snakke med barnevernet om. Da ser de at du faktisk jobber aktivt med livet ditt selv om det står på hodet for tiden.
PS. Jeg ble faktisk tilbudt jobb i barnevernet etter sjauen min med eksen - he he tok den ikke da.
Mange klemmer fra meg - hadde jeg bodd nærmere skulle jeg flyttet inn hos deg en periode - dette kan jeg det meste om.
Stå på du er ei klok og voksen jente - dette greier du. Vi skal heie deg fram her!!
Pernilla❤️6. oktober 2004
Hei vennen min!!
Skrev et langt innlegg til deg tidligere i dag, men så klarte det å forsvinne. Irriterende, spesielt ettersom jeg hadde dårlig tid og greier, men NÅ skal jeg endelig få sette meg ned å skrive til deg, det er så all for lenge siden, og selv om jeg har masse jeg har lyst å si deg, så vil jeg aller helst gi deg en varm lang klem. For det trenger du nå.

Skulle gjerne vært den vennen for deg som du savner, som kan bli boende hos deg når du trenger det. Skjønner godt hvor fustrerende det er å ha mennekser rundt seg, men ikke ser signalene godt nok eller gir deg den ekstra støttende hånden som du trenger når du ligger nede.
Husker selv da jeg var midt i min værste kjærlighetsorg over min eks. Jeg hadde masse besøk, jada, det var ikke det, for de skjønte sikkert at jeg trengte noen, men de lassa meg ned med sutring over små peanøtter i forhold til mine livskriser om jeg skulle orke å leve en dag til eller ikke.
Men det skjønte de ikke.
Rett og slett fordi jeg ikke uttrykket det nok.

Jeg ble derfor skikkelig glad når jeg leste at du har fortalt dine nærmeste om disse sidene, hvor du greier å åpne deg så sterkt. Kanskje det er lettere for de å se deg fra "innsiden" hvis de leser dette. Du har jo en hårde av mennesker her inne som bryr seg etter alt du har fortalt, så kanskje du vil oppnå litt mer støtte når de får lest hvordan du VIRKELIG har det.

Jeg ble MILDT SAGT FORBANNA da jeg leste om brevet du har fått fra barnevernet. At det i tillegg var din svigermor (har jeg forstått det riktig at det er sånn at du har to svigermødre, en biologisk- og en fostersvigermor?)
Hvordan kan et slikt menneske, som har omsorg for faren til deres barn gjøre dette mot deg?

Det er klart du har det tøft nå, gud hjelpe meg, det er da heller ikke noe rart. Det er fullstendig nødvendig. Men det du trenger nå er ikke kontakt med barnevernet, for jeg tviler overhodet ikke at du er en god mor. Det du trenger er støtte og omsorg fra andre. Kanksje også økonomisk støtte. Og i tillegg forventer din eksmann at du skal hjelpe HAN økonomisk, og her går hans mor og legger inn en anonym melding til barnevernet.

Jeg tror ikke jeg, din svigermor eller noen andre kan forstå hva du går gjennom nå. Det å i tillegg bli motarbeidet, nå som du prøver å stå på egne ben.
Jeg har så utrolig lyst å hjelpe i denne saken. Jeg utdanner meg som sosionom på første året, men skulle så gjerne vært ferdig utdannet slik at jeg faktisk kunne vært med å tatt en del i denne saken. Jeg greier ikke å la være å engasjere meg i denne saken.

Ta med deg søsteren din. Det kan føles tryggere å ha en på sin side. Nå skal du ikke være sikker på at barnevernet er ute etter å "ta" deg. Men de er pliktig til å ta alle henvendelser på alvor. Men ta ikke sorgene på forskudd. Jeg er sikker på at du har mer enn nok å overbevise de at du er en kjempe god mor, men som akkurat nå sliter med et samlivbrudd.

Hanne, dette kommer til å ordne seg. Jeg skjønner at du er sliten og ufattelig nedfor nå.
Mine problemer blir i denne sammenheng peanøtter, men jeg har virkelig møtt motgang i livet mitt jeg også, og jeg har greid å reise meg og komme meg videre.
Det vet jeg DU også gjør, for du er en noe av det mest viljesterke menneske jeg "kjenner". HELT SANT!

STOOOOR Bamseklem fra Pernilla!!!
molla6. oktober 2004
Kjære mee! Ut i fra det du skriver tror jeg du kan være helt trygg. Alle ser på barnevernet som dem som henter barn. Funksjonen er en helt annen. For det første barnevernet er pliktiget til å undersøke alle saker som kommer inn. De fleste blir henlagt pga at foreldrene er mer enn nok oppegående til å ta vare på sine barn.
Dessuten er barnevernet der for å hjelpe. Tror ikke du har noen ting og frykte. Du virker både oppegående og ressurssterk. Ta gjerne med deg søsteren din som støtte. Dette går nok helt fint. Løft hodet og vær stolt av den du er.
Stor klem fra meg.
misspiggy6. oktober 2004
Heia kjære deg:) Takk for en supergod kommentar! Folk reagerer ulikt mtp det med sorg. Jeg stenger meg ofte veldig inne. Men hvis jeg er virkelig desperat klamrer jeg meg til alt og alle. I håp om å få håp, har du og det slik? Da jeg var i Hellas fant jeg en kul på magen. Snakk om frykt! Fikk en ekstrem klaustrofobisk dødsangst og brøyt til slutt sammen både til mamma, tante, Kristian, og alle venninnene mine. Ropte etter betryggende ord. Men ingen ord hjalp. "Kul er kul" tenkte jeg. Den eneste som kunne berolige meg var legen.

Moralen i denne historien er at barnevernet faktisk er der for å hjelpe deg og barna dine. Mamma er barnevern, og jeg kan alt om det der. De tar aldri ungene fra mora med mindre det er fare for barnas utvikling og helse! Mest sansynlig kommer de til å sette i gang et hjelpetiltak for deg! Støtte og hjelp kan være veldig fint! Barnevernet er der for å hjelpe barna, og hvis du er under 21 selv (??) kan du faktisk regnes som barn å være og! De kan tilby samtaler, psykiatrisk hjelp, avlastning, økonomisk hjelp og mye mye mer. Så møt de med et åpent sinn, IKKE frykt. Fortell dem om problemene dine, ikke fornekt noe som helst. Vis dem denne dagboka hvor du skriver hvor høyt du elsker de ungene og hvor gjerne du vil at de skal ha det bra!
Det ordner seg! Stol på meg! Barnevernet er ikke farlig! De er her for å hjelpe. mange skrekkhistorier i media, men husk no for all del at barnevernet har taushetsplikt. Mamma har jobba med en forsidesak i VG hvor de hakka veldig på barnevernet pga at de tok noen unger fra ei mor uten grunnlag. Bullshit! De hadde MANGE MANGE grunner, men de grunnene kunne ikke de stå fram med-pga taushetsplikten. hu kunne si hva hu ville, for å få sympati. Sant?
Så du må virkelig ta alle de skrekkhistoriene med en klype salt...

Tenk at de er der for å hjelpe. mener de at du trenger det vil de gjøre alt i sin makt for å gjøre din og barnas hverdag enklere! INGEN SKAM å ta i mot hjelp!
Det viktigste er positiv holdning og velvilje til hjelp. Hvis du er sta, tverr og nekter å snakke kan de fort tro at du ikke vet ungenes beste.

Jeg kjenner systemet, så håper du kan tru på meg:)
Rolig, rolig:)

Liker ikke Misspiggynicket jeg heller, har lyst å endre det. Delvis fordi Kristian nå er en så stor del av livet mitt, og kan lese alle dagbøkene. Blir ikke like privat lenger. Men det er så mange som sier at jeg er Missin, og at det blir feil om jeg skifter. Trur uansett at folk kommer til å kjenne meg igjen jeg da. Iallefall de som kjenner meg:) Får se!
Forslag til nick?

Ha en fin kveld du:)

Du er en SUPER mamma, og et SUPERTDUPERT menneske! Du har kommet over mange kneiker i år, og det viser STYRKE og MOT!!

Vær stolt av deg selv, gå rundt med heva hode - men vær ikke redd for å ta i mot all hjelp du kan få. Den gjør ikke annet enn å styrke deg og ungene!

*STOOOOOORVAAAAAAARMKLÆÆÆÆM*
Bilde
Narnia❤️6. oktober 2004
Hei Mee,

Det topper seg stadig for deg. Det er vondt å lese!

Jeg vil "signere" miss-tenkt sitt innlegg, hun skriver utrolig fornuftig her!

Ikke føl deg truet av barnevernet, ha i bakhodet at mesteparten av jobben de gjør går ut på å hjelpe folk, ikke ta fra noen ungene.. (Btw, jeg er utdannet sosionom, og jobber i sosialtjenesten.. Vet derfor en god del om hvordan barnevernstjenesten fungerer (eller SKAL fungere!)..)

Spill med åpne kort, men vis samme styrken som du gjør på disse sidene!

Jeg vil tro at det er helt ok å ta med søsteren din på avtalen, men jeg ville vært litt obs på om hun kanskje kan gå litt for mye i forsvar på dine vegne (kjenner ikke søsteren din altså)..

Det skjer ofte når noen man er glad i blir "anklaget", og husk at du bare kan kontrollere deg selv i denne situasjonen, ingen andre, inkl. søsteren din.

Uff, det hørtes kanskje fælt ut, men du får tolke det i beste mening.. ? :)

Lykke, lykke til! Jeg skal tenke på deg, og prøve å sende mange gode vibber!!

Narnia

senere:

Måtte bare tilføye noe når jeg så at du hadde kommentert db'n min.. Du er jo helt utrolig som gir små drypp av oppmuntring til alle oss andre her inne!
*kos til deg*
Askepott6. oktober 2004
Ang. blomsterremedier, se hva jeg skriver til -jente21 i dag.
lux6. oktober 2004
Stakkars deg som ikke får noen pause fra all dritten! Virker som at det skjer ille ting, og i stedet for at det skjer noe bra etterpå, så skjer det noe enda verre.
Syns også det er synd at du ikke har en familie/nettverk som "fungerer". Har ofte syntes synd på meg selv fordi foreldrene mine aldri har vært til noen nytte, men så husker jeg på at jeg har to flotte søstre, og to utmerkede brødre, og hvem trenger foreldre da?
Selvsagt kan du ta med søsteren din til barnevernet, antar de forstår at enhver kan føle seg utrygg i møte med dem, enten man har noe å skjule eller ikke.
Prøv å holde humøret oppe selv om du er inne i en tøff periode i livet, alt går over til slutt, og man kommer som oftest ut sterkere.
Eirylin❤️7. oktober 2004
Hei vennen...

Jeg vet at dette er en mager troest, men jeg tror alt vil ordne seg. Barnevaernet vil bare d beste for barna dine, og er ikke ute etter a skille mor og barn. Jeg tror alt kommer til aa gaa veldig fint, og kanskje de til og med kan hjelpe deg til aa finne en ordning for deg og barna dine, gi deg litt avlastning naar du har d tungt. Tror d er veldig viktig for deg aa kunne vaere litt borte fra barna dine av og til, ikke mure deg inne med de, og d kan nok vaere greit for dem ogsaa. Etterhvert vil de bli store nok til aa skjoenne d at mamma ikke har d noe bra, kanskje vil de se mamma er lei seg eller hoere at mamma graater naar hun tror de sover. Tror den lille familien deres har godt av aa faa all den hjlpen dere kan faa. Misforstaa meg rett her naa, jeg mener ikke noe ondt om deg som mor. Jeg tror du er en veldig god mor for barna dine, kanskje til og med bedre enn gjennomsnittet, men dersom du vil fortsette aa vaere en god mor og ikke slite deg ut, er d paa tide aa faa hjelp til d. Er ingenting galt i aa ta imot hjelp, de aller flere mammaer maa ha litt hjelp av og til. D virker jo som om familien din ikke bryr seg saa alt for mye om hva som skjer i livet ditt, er kanskje ingen som skjoenner hvor galt d er, er kanskje lettere for dem aa lukke oeynene litt og late som om alt er bra. Og dersom familien din, vennene dine og eksen din ikke er villige til aa ta i et tak, saa maa du kanskje faa litt hjelp utenfra. Er ikke sikker at svigermor oensker deg nor ont. Har skjoent d slik at du har et veldig anstrengt forhold til henne, men kan jo godt hende hun har rett i noe av d hun sier. Hun sier du er gal...vel d er nok aa ta litt hardt i, men du er nok helt sikkert veldig sliten. Hun sier du er manisk depressiv....litt overdrivelse der ogsaa kanskje, men du lider jo av depresjoner. Proev aa sette deg ned aa tenke litt gjennom situasjonen, uten aa faa panikk...ikke saa lett kanskje. Tenk gjennom livet ditt, hvordan d er naa, hvordan d har vaert og hva du vil for framtiden. Tenk deg d samme for barna dine, hva vil du for dem, og hva kan du gi dem helt alene...hva kan andre hjelpe dere med. Tenk gjennom hverdagen din, problemene dine. Hva kan gjoere hverdagen din lettere, kom paa konkrete eksempler. For eksempel vil hverdagen bli bedre om du fikk deg nok soevn...vel hva kan hjelpe deg med aa fikse d problemet. Dersom du faar utfyllt dine grunnleggende behov bedre, vil nok de dypere problemene ogsaa bli lettere aa ta fatt i.

Ikke fortvil med barnevaernet, de vil bare hjelpe deg. Forbered deg foer du drar dit med aa tenke gjennom slike ting som jeg har nevnt. Er sikker paa at ting vil bli bra, og at de vil lytte til deg og forstaa, du er ikke den eneste mamman i d norske samfunn som har d tungt. D du har aa fortelle dem er ikke haarreisende for dem paa noen maater, dette er ting mange andre ogsaa gaar igjennom, og er sikker paa at de vil forsoeke aa legge ting litt bedre tilrette for deg.

Om d er smart aa ha med deg noen eller ikke er d vel bare du som kan svare paa. Klarer du aa vaere helt aerlig med soesteren din i naerheten, eller setter kanskje d en demper paa hva du kan fortelle dem. Dersom du er en person som lettere kan snakke for deg med moralsk stoette, saa ta henne med, hvis du tror hun kan sette en demper paa deg, saa ikke ta henne med.

En ting til...Krev penger av eksen din. Er helt sinnsykt at du skal betale han noe som helst. Krev saa mye penger du bare kan, jeg har sagt d flere ganger foer til deg. D er ingen grunn til at du skal ha noe daarlig samvittighet for at du krever penger av han. D er ikke DU som skal ha de, pengene du gir han kunne vaert brukt paa barna dine istede. Saa hvem betyr mest for deg, barna eller eksen?? Veldig enkelt svar, d har jeg ingen tvil paa. Du er ei fornuftig voksen jente, ta mot til deg og krev de pengene du har rett til, d vil loese mange av dine problemer. Ikke gi eksen din saa mye som en flak havregryn, d er han som skal betale DEG!! D er du som tar deg av barna hans, du gir dem mat og klaer, tak over hodet og alt annet som foelger med. Alt dette koster penger. Du har jo ikke laget barna alene og skal heller ikke ta deg av de alene. Jeg skulle bare truffet den eksen din, jeg skulle vridd begge oerene av han og solgt alle tingene han eier og gitt pengene til deg!! Blir saa sinna naar jeg hoere slikt, og ikke vaer saa dum at du faller for hans triks. Drit i om han blir sint paa deg, drit i om han ikke vil vaere venn med deg for at du ikke betaler for han. Han betyr ingenting for deg mer, han er faren til dine barn...thats it!! La han ta seg av barna sine og drit i hvordan han lever livet sitt ellers. Har han lite penger...vel synd for han. Da boer han faa seg en jobb som betaler ut penger til han. Dere bor jo tross alt i Norge, er ikke akkurat et mirakel at folk finner seg arbeid. KREV PENGER!!!!! Kan ikke faa sagt d mange nok ganger til deg...men jeg nevner d en gang til for aa vaere helt sikker...KREV PENGER!!!

Hold ut lille venn...ting vil ordne seg selv om alt virker haaploest naa. Ta en dag om gangen og forsoek aa gjore minst en ting for deg selv hver dag, en ting som kan gjoere dagen din lettere.

Masse klemmer fra Eirylin
LenaM😉7. oktober 2004
Hehe, jeg vet jo jeg ikke blir slankere av et pedometer, men man blir jo alltid litt lykkeligere av shopping ;-) Og det er jo litt kjekt å vite at man har gått 2 km allerede sånn på morrakvisten *fnis*

Jeg ser du strever om dagen, og kan bare ønske deg lykke til! Det går nok bra. Jeg tror det meste er sagt av oppmuntring og god råd allerede her i gjesteboka di.

Klem fra Lena
deprinette❤️7. oktober 2004
Hei!
UFF,det er trist å lese hvordan du har det.. Barnevernet?det syns jeg var utrolig råttent gjort. Og uansett så burde personen tatt det opp med deg først! Jeg tror du er en helt fantastisk mor, du bryr deg jo masse om barna dine!! de er jo det viktigste for deg. Jeg har jo sett hvordan du skriver om de.
Det styret med barnevernet tror jeg du takler bra! det kommer til å gå helt greit..bare vær deg selv i møte med dem og fortell ting som de er,så tror jeg det går bra. Jeg aner ikke hvordan den prosessen kommer til å foregå.
Ser du er fra Østfold? kan jeg spørre fra hvor?:)jeg er også fra Østfold nemlig.

Tusen takk for kommentaren din også.. Jeg prøver å holde med i svingene på det jeg har satt igang ja.men vet jo ikke ennå om jeg klarer det..men prøver i hvertfall.. hadde mange som sa at jeg aldri ville klare det...og det jeg skulle ta var så vanskelig og alt.. og det er MYE, men når folk sier sånn til meg og at de ikke har tro på meg,så blir jeg forbanna inni meg, og tenker:da skal jeg i hvert fall klare det:)så er litt motivasjon for meg det også:)
Broren min var en av de som sa det skulle bli så vanskelig, så da sa jeg: ja,men hvis jeg klarer det da,da må jo jeg være utrolig flink:)hehe..
Jeg spiller volleyball,så jeg trener 3ganger i uka til vanlig og har kamper i helgene..denne uka blir det bare en trening i uka,men vi skal spille kamper hele helga..så jeg trenger den tiden jeg får borte fra trening i uka til å lese..
Det er veldig viktig det å koble ut med noe annet i blant...og jeg er sånn at på trening er det det eneste stedet hvor jeg virkelig klarer koble ut.. også får man jo oksygen til hjernen..:)sitter man å leser inne hele dagen,som jeg gjorde i går,så blir man bare slapp og trøtt og sliten..men i blant må man det og:)

Håper ting ordner seg for deg snart..jeg syns veldig synd på deg.. og jeg syns det er trist å lese at de rundt deg ikke har tatt mer hensyn til deg og mer vare på deg. Enten så forstår de kanskje ikke hvor vondt du har det, eller de tør kanskje ikke vise så mye omsorg..i blant kan det være vanskelig å stille opp og være der i vanskelige situasjoner vettu..men jeg er helt enig med deg..de burde vært der for deg!!
Håper du får en fin dag i dag!

Stor klem fra Anette
sarah7. oktober 2004
Hva som skjer i møte med barnevernet er vel ikke helt godt å si. Jeg har selv jobbet noen år i barnevernet, men ikke som saksbehandler. Jeg tror de aller først er interessert i å høre hvordan du har det...hvordan hverdagene dine er...hva du og ungene dine driver med...hva du tenker om din egen situasjone...om du føler at du mestrer ting...om du føler at du eller ungene kan trenge noe hjelp eller avlastning...osv. osv. Jeg tror de først og fremst vil LYTTE til hva DU har å si! Det er ikke sikkert de kommer med noe konkret forslag på det første møte. Det kan være at de kaster noen ideer fram og ber deg tenke videre på det...De vil nok først og fremst samarbeide med deg! Jeg tror også at du kan få hjelp dersom du ønsker det. Vær åpen og ærlig. Vær positiv og avslappet. Jeg tror det kommer til å gå bra. (Selvsagt kan du ta med deg søsteren din eller en annen for den saks skyld...det vil de ikke reagere på i det hele tatt)
Lykke til Mee!!! Jeg er spent!!
3barnsmamma❤️8. oktober 2004
Hei igjen,

Idag har jeg ikke så mye tid til å skrive, så jeg får prøve å være kort, men oppmuntrende.
Dette med barnevernet-
Tror ikke du skal ta det så tungt.
At noen kommer med en bekymringsmelding, er nok noe de er forpliktet til å følge opp.
De vil sikkert komme for å ta en prat, se til at barna har det de trenger og eventuelt komme med innspill på hva som kan være til hjelp for deg dersom du selv føler du sliter.
Du vet, de sitter på masse kompentanse.
Tror generelt de har et frynsete rykte, et rykte om at de kommer og tar ungene dine og at bare man hvisker barnevernet i øret på foreldre, så skvetter dem himmelhøyt.
Media er media, sier jeg.
Tror nok virkeligheten er anderledes.
De skal jo være der for å hjelpe foreldre og barn i en konflikt, gjennom en vanskelig tid.
Hvis du har forkus på det, i stedet for alle skremselshistorier vi alle har lest i avisene og sett på tv, så tror jeg du vil føle deg tryggere på at dette rir du veldig greit av.
Men jeg vil jo si at jeg synes det er utrolig feigt av vedkommende som har kontaktet barnevernet, å ikke komme til deg først.
Hvorfor er det sånn at det er så mange ganger enklere å heve pekefingeren, enn det er å gi en håndsrekning?
Hvis noen er virkelig bekymret for dine barns ve og vel, hvorfor ikke heller tilby deg hjelp?
Være der til støtte, vise deg hvordan du kan få dagen til å gå rundt, hjelpe deg i det praktiske?
Men nei, det er så mye lettere å bare prate bak din rygg, heve pekefingeren og riste på hodet.
Sånt synes jeg er usselt og feigt- rett og slett.
Hev deg over det- vis dem alle hvilken praktmamma du er, men tør å innrømme at du går gjennom en vanskelig tid, sover lite og kunne trenge litt av både økonomisk støtte og at barnefaren kommer sterkere på banen.
Dess mer du har klart å gå gjennom denne fiktive samtalen på forhånd, dess enklere vil du føle at du kommer til å takle eventuelle kinkige spørsmål.
Vær degselv, vær ærlig, frykt intet og vis deg gjerne sårbar, men vær sterk.
Jeg har aldri vært borte i barnevernet selv, men vil tro at de jobber til støtte for at ungene skal ha det best mulig, så når du vet at du er god nok, kan jeg ikke se at du har noe som helst å frykte.
At du er nervøs, er bare naturlig.
Det forventer de nok også, så det blir sikkert tatt hensyn til.
Ta med søstra di hvis det gjør deg tryggere, men jeg tror du rir dette i land okke som.
Det viser kanskje enda mer sikkerhet fra din side , om du kommer alene, men dersom det gjør deg så nervøs at du ikke klarer å være degselv, så er det nok heldigere at søstra di er med.
Jeg ønsker deg i alle fall alt det beste i denne prosessen, som jeg må få innrømme jeg føler du ikke trengte nå på toppen av alt annet, men der er vi nok enige vil jeg tro.
Kanskje kan de hjelpe deg å få rettighetene dine på plass, slik at det er enklere for deg å være en god mor.
Bidrag, kanksje kvalifiserer du til bostøtte, og hva med far- følger han opp sine forpliktelser ovenfor barna, eller er han for opptatt med å leke tenåring enda?
Still litt krav, Mee.
Ikke finn deg i at folk skal rakke ned på deg, og ikke finn deg i at du skal ta hele støyten for at forholdet ditt nå er over.
Selv om det er et slit å kontakte rette vedkommende, så gjør det.
Det er utrolig hvor mye enklere livet fortoner seg når du får litt mer å rutte med, far må ta sin del av ansvaret med ungene, og du slipper å sitte der og føle deg sliten og mislykka hele tiden.
For du er ei fin jente- slik jeg ser det.
Der tror jeg mange nikker samtykkende til.
Så stå på krava, Mee.
Siden ingen hjelpende hender kommer din vei, så må du ta tak i problematikken selv og se til at du får det du har rettmessig krav på.
Det er jo greit å benytte seg av at vi tross alt lever i et velferdssamfunn- og at de ordningene du kvalifiserer for faktisk er opprettet nettopp for at det skal gjøre hverdagen din med barn alene noe enklere.
søvnen må du nok stå for selv, men den kommer også lettere til deg når mengden bekymringer blir mindre.
Hør gjerne fra deg, Mee.
Oppdaterer vel imorgen tenker jeg.
Har ikke mer tid nå.

Klem så lenge fra
3barnsmamma
maia❤️8. oktober 2004
Kjære Mee.

Det er evigheter siden jeg har vært inne på disse sidene nå, men når jeg først stakk innom, måtte jeg bare sjekke hvordan det går med deg. Jeg skjønner at du har litt å slite med for tiden.

Du etterlyser informasjon om barnevernets arbeid. Jeg kan gi deg litt faktaopplysninger her.

Når barneverntjenesten mottar en bekymringsmelding, har de en uke på seg til å vurdere om de vil henlegge selve meldingen eller starte en undersøkelse. den uken blir ofte brukt til å ta kontakt med melder for å skaffe seg mer informasjon enn det som selve meldingen inneholder.

Du sier at meldingen er anonym. Det finnes to typer anonyme meldinger. Enten vet barnevernet (bv) hvem melder er, men melder opprettholder sin rett til å være anonym ifht. familien det er meldt bekymring for. Det kan melder forlange, helt frem til det evnt. blir en sak for Fylkesnemnda (Nå skriver jeg generelt, kan ikke tenke meg at det blir snakk om det i ditt tilfelle.) En anonym melder som har oppgitt sin identitet til bv, må stå frem dersom det skulle bli en slik sak.

Den andre type anonym meldimg bv kan få, er av en slik art at bv heller ikke vet hvem melder er. Som regel blir slike meldinger henlagt før familien blir kontaktet, men det kommer an på hvordan bv vurderer melders seriøsitet.Imidlertid er det jo veldig vanskelig å vurdere hvor seriøs en person som man ikke vet noe om, er. Det mest sannsynlige er, slik jeg ser det, at bv vet hvem melder er. Men det er jo helt umulig å vite, da.

I ditt tilfelle har da altså bv vurdert ikke å henlegge meldingen, men å opprette en bv-sak. Det blir gjort i det øyeblikket de bestemmer seg for å kontakte den/de som har foreldreansvaret / daglig omsorg.

Det vil si at bv har besluttet å sette i gang en såkalt undersøkelse. BV har max. 3 mnd (i noen få tildeller max 6 mnd)på å gjennomføre en slik undersøkelse. Undersøkelsen innebærer først og fremt samtaler med foresatte, innhenting av informasjon fra instanser, f. eks. helsesøster, barnehage, skole, lege, evnt. andre som kjenner familien. Dette skal gjøres i samarbeid med deg og barnefaren. BV pleier også å observere barnet/barna i ulike situasjoner.

Når undersøkelsen er ferdig, skal bv komme med en konklusjon.

Det finnes da tre alternativer:
Bv kan henlegge saken fordi de vurderer at det ikke er behov for tiltak.

Bv kan sette i gang frivillige hjelpetiltak (§ 4-4 i barnevernloven (bvl)) i samarbeid med foresatte. (Eks: Økonomisk hjelp, barnehageplass, avlastning, weekendhjem, veiledning til foreldre)

Bv kan (svært sjelden) overta omsorgen for barnet/barna. (Det skal svært sterke grunner til dette, så ikke tenk på det engang! Bv er pålagt å prøve mange andre tiltak før omsorgsovertakelse i det hele tatt vurderes, dersom ikke barnas liv, helse eller utvikling er i umiddelbar fare !)
Dersom det er snakk om omsorgsovertakelse og foreldrene ikke er enig i dette, må bv reise sak for Fylkesnemnda for sosiale saker. Det er i slike saker en anonym melder må stå fram. Det kan bli sak i nemnda dersom foreldre og bv har helt forskjellig syn på tiltak som bv vil iverksette også, f. eks. hvis bv vil sette familien under tilsyn og foreldrene nekter.

Du har fått mange gode råd fra andre venner på disse sidene ifht å møte bv. Jeg henger meg på de fleste av disse.
Vær åpen, ærlig, samarbeidsvillig og ikke legg skjul på noe.

Husk at bv ikke er ute etter å ta deg, men skal være på tilbudssiden - hva kan de hjelpe deg med for at barna ska få det enda bedre enn de har det nå. La dem innhente de opplysningene de ber om, hvis ikke kan de tro at du skjuler noe. Hvis det er din svigermor som er melder (vet du egentlig det?), og hun er fostermor for barnas far, kan du regne med at hun kjenner systemet godt. Jeg tror at hun kunne være en nyttig alliert, hvis du på noen måte kan få til det.

HUsk at du og barnas far begge er part i bvsaken og har rett til å se de fleste dokumentene i saken, med unntak av navnet på den anonyme melderen, hvis bv har det.
Du har heller ikke rett til å se dokumenter som omhandler barnas far som person og omvendt. I noen helt spesielle tilfeller kan bv vurdere at enkelte opplysninger skal tilbakeholdes fordi det er skadelig for partene å få disse, men det forekommer nesten aldri.

Ta i mot den hjelpen du kan få - kanskje det kommer noe godt ut av dette til slutt. Jeg ønsker deg lykke til - og håper du forteller oss hvordan det går. Når skal du dit, forresten?

Stor klem fra maia, som kommer til å titte innom innimellom for å se hvordan du har det.

PS: Du kan f. eks. spørre som de iverksetter en undersøkelse ihht bvl § 4-4 eller 4-12, evnt. etter en annen paragraf. Svaret sier ganske mye om hvor alvorlig bv ser på saken. Det kan hende at de ikke har tatt stilling til dette ved første samtale også.

Som du kanskje skjønner, har jeg "sittet på andre siden av bordet" mange ganger i en slik samtale som du skal til, selv om det er lange siden og jeg driver med helt andre ting nå.
Spør meg hvis du lurer på noe, så skal jeg forsøke å svare neste gang jeg stikker innom.

mssilverstone😟11. oktober 2004
Heia.. takk for kommentaren..

Det ser dessverre ut som om han går fra meg nå ja.. eller går fra er kanskje litt sterkt uttrykk.. høres ut som vi har vært gift.. men han svarer meg ikke.. prøvde å ringe han to ganger i går og han tok ikke telefonen... Svarer meg ikke på melding.. Nå må jeg bare gi opp tror jeg.. har så lyst å dra til han og ja.. DRA til han. gi han litt bank liksom.. men kan jo ikke gjøre det heller da:) men ja.. nå setter savnet inn her.. og sorgen over det jeg mista.. som jeg aldri fikk men som jeg har mista uansett.. drømmer og sånt.. Savner pusekatten hans.. Savner.. huff. er ingenting i forhold til hva du opplever med din mann liksom.. men det er 0 gøy uansett.. har lyst å ja... spy.. hvorfor gjør han sånn liksom?? og hvorfor kan han ikke være snill nok til å si det til meg.. ikke bare overse meg brått.. sånn gjør man vel ikke?

Jeg skjønner ikke hvorfor. det er en del av problemet mitt. jeg aner ikke hvorfor han brått er vekk.. hva har jeg gjort? var det eller det eller det eller kanskje det eller.. ææææh. jeg ANER ikke. synes ikke jeg har gjort noe galt heller.. synes jeg bare har vært snill mot han.. henta han og pusa med han og bare vært snill og god.. så hvorfor.. hvorfor? og når han ikke snakker med meg engang så får jeg jo ikke vite hvorfor heller..

Han er jo så snill! spesiell. ikke som andre gutter.. TRODDE jeg da... Men jeg vet jo at han er snill... merker på en person om han er som andre eller ikke.. men likevel gjør han dette.. så det må være noe alvorlig galt med MEG.. jeg må være jævlig fæl siden han brått bestemmer seg for å bare gi blanke faen og ignorere meg fullstendig..

HUFF...
mal❤️11. oktober 2004
Hei Hanne!
Jeg er her veldig sjeldent for tiden, men lurte på om jeg kan få mail adressen din? Så kan vi maile litt, om du vil. lillemalin@gmail.com er min, så hvis du vil gi meg et ord så skriver jeg tilbake!

Synes dette er helt forferdelig, at det går ann. Dårlig økonomi, allikevel er det hennes sønn som går og nesten krever penger til det ene og det andre fra deg!! Hun må jo se på seg selv og sine før hun går og beskylder deg for noe. Dette er jo helt håpløst.. Ah, jaja, har mer å skrive om det, men har ikke tid å gjøre det nå.. håper jeg får en mail! :)

Stor klem fra Maln
Eirylin12. oktober 2004
Hei vennen...

Takk for at du tok deg tid til aa skrive "noen" ord til meg, gjoer alltid godt aa hoere fra deg. Du skriver saa varmt til meg...

Joda, ting er blitt bedre naa...veldig mye bedre faktisk. Har d veldig bra naa, og gidder ikke bekymre meg saa mye for skolen akkurat naa, har saa mye annet a tenke paa. Vil bare faa alt unna og ta meg tid til andre ting...slik som livet mitt :) Skolen er fortsatt skikkelig dritt, men alt ordner seg etterhvert. Naar jeg kommer inn i slike perioder virker alt bare helt haaploest, og jeg synker veldig dypt...veldig fort, men jeg kommer meg alltid gjennom d. Denne gangen kom jeg fort ut av d igjen, og satser paa at alt skal vaere bra leeeenge framover. Er jo ikke lenge til jul naa, og gleder meg masse til aa treffe familie og venner igjen. Naar d gjelder kjaeresten min er jeg ikke helt sikker paa hva jeg skal gjoere, maa bare ta d naar jeg kommer hjem. Mest sannsynlig blir d slutt naar jeg reiser ned igjen, er umulig aa ha et slikt forhold paa sikt. Elsker han over alt paa jord, og dersom foelelsene forblir de samme framover finner vi sikkert tilbake igjen naar jeg flytter hjem om 1.5 aar. Men den tid den sorg. Har d veldig fint naa, og vil ikke tenke paa d. Gjoer meg ikke saa veldig trist heller aa tenke paa at jeg maa avslutte forholdet vaart, for vi har hatt saa mange problemer og krangler, og er saa alt for vanskelig aa loese ting over telefonen. Trenger litt mer enn d framover, og et telefon forhold er alt for vanskelig naa, saa er kanskje en lettelse ogsaa og kunne avslutte d hele. Tror ting vil bli lettere for meg, for savnet er veldig stort og d gaar veldig ut over skolen. Maa nesten bare vaere litt egoist og gjoere d som er best for meg selv naa...

Ellers gaar andre ting ogsaa bedre, smiler og har d fint. Tar meg tid til venner og andre ting, og d er skikkelig godt aa koble litt av for en gang skyld. Maa laere meg aa gjoere d litt oftere, gaar ut over alt naar jeg ikke klarer aa koble av. Saa naa skal jeg forsoeke aa ta d litt rolig og bare la ting skje, ikke bekymre meg saa alt for mye...

Naar d kommer til rusen og slik saa er d noe jeg jobber med hver dag. Er noe jeg bare maa laere meg aa leve med og ikke gjoere d naar kroppen gir meg beskjed om at den vil. Er et problem jeg har hatt siden 16 aars alderen, men som jeg de siste aarene har jobbet hardt med for aa komme meg ut av, og er for d meste rusfri. Er nesten ett aar siden jeg brukte litt hardere stoffer, og akkurat naa er d bare av og til jeg roeyker litt.

Haaper du har d bra naa, ser du ikke har oppdatert dagboka di siden sist jeg var inne. Skulle gjerne visst hvordan d gikk hos barnevaernet og ikke minst hvordan du har d. Haaper inderlig at ting ordner seg for deg naa og at du greier aa faa orden paa livet ditt igjen... Tenker masse paa deg og er takknemlig for alle tips og oppmuntring du kommer meg, d varmer godt. Skulle ogsaa oenske jeg kunne vaere der for deg naar du har d vondt, men om jeg ikke er der fysisk saa har jeg deg i hjerte mitt og tenker paa deg masse.

Masse klemmer fra Eirylin
miss-tenkt🙁12. oktober 2004
Tenker mye på deg, hvordan går det med deg? Gode varme høstklemmer til deg
Anki❤️14. oktober 2004
Vil bare sende deg en god og varm klem, og forsikre deg om at alt vil bli bra!
maria😃15. oktober 2004
Hei Mee!
Stakkars deg. Jeg får helt vondt av å lese i dagboka di i dag. Huff og huff.... du har det ikke greit for tiden....
Får lyst til å flytte inn hos deg jeg, holde rundt deg og trøste deg. Jeg vet hvordan det er å miste sitt livs kjærlighet. Den smerten unner jeg ikke noen. Bare det er nok til å bukke under, og så kommer barneværnet i tillegg. Stakkars deg, jeg synes så synd på deg. SKulle ønske jeg kunne hjelpe deg på noen måte....
Det eneste litt oppmuntrende jeg kan komme på å si er at når du er på bunn er det bare en vei det kan går:oppover.
Og det høres jo ut som du har nådd bunn, håper jeg.
Hold ut! Ikke gi opp! Så skal du se at alle problemene løser seg med tiden.
Lykke til med alt sammen!
Stor klem fra Maria! :-)
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
snuppedutten😄3. april 2005
Heisann.
Vekten står nå på 67.4
2.4 igjen til målet.
Har vært på påskeferie så jeg har ikke fått skrevet inn før.

Snuppedutten.
lykke3. april 2005
Lurer på om det er greit jeg forandrer målet mitt til 65 kg?

nedgangen gikk jo litt fortere enn forventet, og blir liksom litt lite utfordring når målet mitt allerede er nådd...hehe
maja3. april 2005
Dagens vekt: 61.6
Mål: 58
Bøllefrø😵4. april 2005
Hallo!

Dagens vekt: 72,8
Ned 0,2
Tot:1,3

Nå MÅ jeg skjerpe meg!!!

Klemmer fra
Bøllefrø!!! c",)
sylfiden😵4. april 2005
Må nok med skam melde at jeg står bom i ro, 73.2 to sier vekta.
mikkeline😄4. april 2005
hei og hopp;-) dagens vekt er 67.6 kg,nedgang 500 gram siden sist!!
mikkeline;-)
sandsekk4. april 2005
Heisann.
86.5 kg i dag, dvs nedgang på 700 gram siden sist.
Pusen😟4. april 2005
Usj da, har vært sløv her!!! 77.1 kg og det går sakte men sikkert nedover :) Ned 0,4 siden sist og 4,1 kg igjen til nødd mål...
Gudrun☹️4. april 2005
Dagens vekt er 87.0. Ikke helt som planlagt, men det er fortsatt mulig å nå 17. mai-målet mitt!!
Elisabeth😊4. april 2005
Det rør på seg:-)
Dagens vekt er 88.0 kg
Anki4. april 2005
Vekt i dag er 104,4. 17.mai-målet kan jeg vel bare se langt etter...
Nenita4. april 2005
Beklager. Jeg glemte visste a legge i ny vekt.
Ny vekt: 91 kg
Nedgang: 1 kg
Igjen til mal: 5 kg
nyekatta4. april 2005
Halla!
Tenkte bare jeg skulle si fra at jeg har "vektpause" t.o.m ut denne uken! Er uhorvelig vanskelig å motstå den lille firkanten på gulvet, men skal prøve være veldig standhaftig fram til neste mandag!
LYKKE TIL alle dere andre :D
anma😵4. april 2005
Min vekt i dag er 75,15 kg.
Anma
Pernilla4. april 2005
Skulle så gjerne ha fortsatt her inne, men jeg har valgt å ta en pause fra alt som heter veiing for en periode, derfor kan du stryke mitt navn fra lista.

Ønsker alle øvrige deltaker så masse lykke til videre!
Iris🐷4. april 2005
Her går det til stadighet oppover... 73,3 i dag. Så får vi se neste uke om det skal vise noen bedring....
julegrisen5. april 2005
heisann hoppsann!!!
:):):):):):)
vekta idag stoppa på 58.8kg!
utrolig fornøyd!!:)
Guro🙁5. april 2005
Heisann:)

Dagens vekt er 38.5. Opp 200 gram... Forrige uke var for god til å være sann...

Ja, ja, ny uke nye muligheter!

Klemmer
Vanilje❤️5. april 2005
Hei

Kan jeg være med? Jeg har ikke sett denne konkurransen før.

Please.

Min startvekt i midten av mars var 74,2 kg. I dag er den 72,9 kg. Målet mitt 17 mai er 68 kg.

Vanilje
Selma5. april 2005
hei!sorry at jeg er sen med rapportering.
65.6kg er ukens vekt.sliter en del med kostholdet for tida.ikke akkurat inne i noen god periode,men håper det blir bedre!
Selma
Bøllefrø11. april 2005
Heisann!

Dagens vekt: 70.9
Ned 1.9 fra forrige uke
Tot nedg: 3.2

Jeg har nådd målet mitt på 71.9 kilo, så jeg setter meg et nytt mål til 17.mai: 68 kilo.

Det hjalp å slutte med medisiner og påskeferie... Hehe!!!

Klemmer fra
Bøllefrø!!! c",)
Bilde
Gudrun😐11. april 2005
Dagens vekt er 86.4. Nedgang, men hadde kanskje håpet på litt mer. Satser på at det kommer i løpet av denne uken!

Er det noen som vet hvem som er initiativtaker til denne konkurransen? Ser ut til at vedkommende har tatt en liten pause, hva gjør vi med det?
maja11. april 2005
vekt: 62.4
mål: 58
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
lone❤️8. mai 2005
Jeg kan ikke annet enn å bare sende deg og gutta dine alle mine varmeste tanker, ord blir så fattig i en slik stund... jeg føler så utrolig med dere! *klemme lenge*
Gladlaksen❤️8. mai 2005
Sender deg og guttene dine en masse VARME tanker!!! Som Lone skriver, ord blir fattige i en slik situasjon. Ha det ihvertfall så bra du kan..Tenker på deg;0)

Klem*
Virtuella❤️8. mai 2005
Kjære Marianne... dette var vondt.
Masse gode tanke til deg og guttene.

Klem fra M
Wannabe❤️8. mai 2005
Selv jeg gråt da jeg leste denne dagboka. Vet ikke om jeg har kommmentert deg før, for har ikke hatt mot til å finne ordene. Men jeg har lest hver eneste dagbok av deg og fulgt utviklingen til deg og Ma''en.
Da jeg så den overskrifta knuste hjertet mitt. Jeg er så vanvittig lei meg på dine vegne. Vet det ikke er noe som kan hjelpe heller... Ingenting. Kanskje trøsten om at han har det godt nå der han er? At han endelig har fått hvile?
Den trøsten pleier iallefall jeg å finne hvis jeg mister noen.
At han er med englene og har det godt. Ser ned på dere og ELSKER dere.

Og vit at tankene mine er med deg da, selv om jeg ikke kjenner deg. Og jeg ber for dere. Gråt og hyl og vær sint på verden. Alle sorger er et gitt antall tårer, noen mer enn andre. Håper du og gutta dine klarer å stå sammen i det her. Livet har noen harde slag.

*Med en tåre, en klem og en bønn fra meg*
Bilde
løvetann❤️8. mai 2005
Kjære, kjære Marianne - så forferdelig trist.... Dere har jo kjempet og slitt med sykdom i lang tid, og så dette.. Sender deg og dine små mine varmeste tanker, og håper du har mange gode mennesker rundt deg som kan hjelpe deg.
Klem og tårer fra Løvetann
berta8. mai 2005
Så forferdelig trist! Sender deg min dypeste medfølelse og masse varme tanker.
askepott😟8. mai 2005
Å kjære kjære deg. Dette var utrolig trist å høre.
Sender deg min dypeste medfølelse i sorgen.

Askepott
Pernilla❤️8. mai 2005
Jeg kan ikke annet enn å sende min dypeste medfølelse og tanker til deg og dine i denne stunden. Livet kan være så fryktelig urettferdig noen ganger!!!

En kjempe stor klem fra Pernilla
mikkeline8. mai 2005
Jeg sender mine varme tanker til dere.Kondolerer!!!
Mikkeline!!
Iris❤️8. mai 2005
Så utrolig trist og det gjør meg vondt å høre. Føler med dere og sender over mine varmeste tanker.

Iris
Dinglerævva8. mai 2005
i dyp medfølese sender jeg dette diktet som sier mer enn jeg kan

PEACE MY HEART

Peace, my heart, let the time for the parting be sweet.
Let it not be a death but completeness.
Let love melt into memory and pain into songs.
Let the flight through the sky end in the folding of the wings over the nest.
Let the last touch of your hands be gentle like the flower of the night.
Stand still, O Beautiful End, for a moment, and say your last words in silence.
I bow to you and hold up my lamp to light you on your way.

~Rabindranath Tagore

Elisabeth❤️8. mai 2005
Kjære Marianne

Tusen ord kan ikke lette sorgen din, men vi er mange som tenker på deg.

*klemmer* fra Elisabeth
Mari❤️8. mai 2005
Kjære deg Marianne - jeg ble så uendelig trist da jeg leste innlegget ditt i dag.
Hadde håpet på at alt skulle endre seg til det bedre for dere alle. Dessverre gikk det ikke slik - og vi mennesker blir så fattige og hjelpeløse når sorgen rammer slik den har gjordt med deg og guttene.

Dette verset fikk jeg av en gode venninne da jeg mistet min yngste bror for en del år siden - og det deler jeg gjerne med deg:

ET ANNET ROM

Døden er ingenting...Jeg har bare glidd inn i et annet rom. Jeg er meg, og du er deg. Vi er fremdeles det vi alltid var for hverandre. Bruk mitt gamle navn, og snakk til meg like avslappet som du pleide. Ikke legg om stemmen i et kunstig høytidelig eller sorgfullt leie. Le av de samme vitsene vi pleide å le av. Be, smil, tenk på meg - la navnet mitt forbli i varmen i ditt hjem, og snakk om meg uten tårer, uten spor av skygge. Livet er like verdifullt som før. Det er ikke endret, men fortsetter sin jevne gang. Hvorfor skulle jeg være ute av sinn, bare fordi jeg er ute av øye? Jeg venter på deg, på vårt øyeblikk, veldig snart, rett rundt hjørnet. Alt er vel.
Canon Henry Scott Holland

Varme tanker og klemmer fra Mari
frogine8. mai 2005
Marianne,
...dette var ufattelig trist og vondt å lese...vet ikke hva jeg kan si...tenker på deg...
Medfølende og varm hilsen,
frogine
Bilde
boggi❤️9. mai 2005
Å Nei å nei!!

Gikk det virkelig slik. Jeg skulle bare stikke innom deg for å se om du fortsatt var på disse sidene..

Kondolerer så masse - vet ikke hva annet jeg kan si.

Livet er i alle fall urettferdig, det vet vi vel alle sammen snart.

De beste klemmer fra boggi
anka❤️12. mai 2005
Dette var uendeleg trist å lese. Har vore innom mange ganger for å sjå etter deg, så de har vore i mine tankar. Håpar at du finn styrke til å komme deg gjennom sorga.

Tusen varme klemmar og tankar frå meg.
vanilje1. juni 2005
Kjære Marianne

Jeg har fulgt med deg hele tiden og krysset fingrene for at det skulle gå bra. Er så utrolig lei meg for at deg gikk som det gjorde. Min dypeste medfølelse og kondolanser.

Klem Vanilje
CK1❤️9. juli 2005

Kjæreste Marianne vennen,

Jeg har ikke ord...
Jeg har jo fulgt med deg & dine så lenge, men har ikke vært innom sidene på flere mnd..
Så sjekker jeg inn til deg for å skrive en glad-melding og ser dette :-(
Jeg er såååå utrolig lei meg på dine + guttene sine vegne, og vet at ingen ord kan trøste deg akkuratt nå...

Det er uhyre urettferdig, bittert, ufattelig trist, sårt & leit... Du har min dypeste medfølelse Marianne!!
Hadde jeg vært en "av dine nærmeste" på privat front hadde jeg vært der for deg 170 % hver dag i disse tider!! Håper virkelig at du har masse flotte venner + familie rundt deg som hjelper + støtter deg + guttene i denne vanskelige tiden..

Som sagt,- jeg er oppriktig lei meg og tenker masse på deg!!

Store klemmer & masse varme + gode tanker til DEG fra

CK1
-som ønsker så gjerne at jeg kunne gjøre noe for deg!!!!!-
Eirylin❤️9. juli 2005
Kjære Marianne...

Jeg vet ikke hva jeg skal si til deg, kan ikke engang tenke meg til hvordan du har d, har aldri mistet noen som har stått meg så nært. Jeg fikk helt vondt i hjertet mitt av å lese innlegget. Har lest gjennom flere av innleggene dine også, men har ikke hatt noen trøstende ord til deg. Skulle ønske d var noe jeg kunne si for å gjøre ting bedre, eller for å trøste, men jeg vet ikke hva jeg skal si. Alt jeg kan si er at jeg kondolerer, og at jeg ønsker deg og dine alt godt. Jeg håper at med tiden vil alt d vondt gå over...vet d ikke er noen trøst, men jeg har deg med meg i tankene mine...
anka😉18. august 2005
Hei!

Tenkte eg skulle skrive ei lita helsing til deg i tilfelle du er innom desse sidene. Har tenkt mykje på deg og lurt på korleis det går med deg. Håpar at du har det bra etter forholda og at sorga ikkje tar heilt overhånd.

Stå på og kjemp deg gjennom dette og bruk venner og familie til å hjelpe deg gjennom sorga.

Kjempemange klemmar frå meg.
Blomsten3. september 2005
Kjære Marianne....

Dette var trist lesning. HAr logget meg på igjen og ser dette. SÅ urettferdig, så ung og så må han dø. ...og du..hvordan har du det? Ofte lett å glemme seg selv når man har en dødssyk mann, barn eller en annen som står en nær. Så blir det så uendelig stille og rart når de dør. Da hender det at man bryter helt ned og faktisk først da..klarer å sørge. Ikke vet jeg Marianne. Håper bare du har noen i nærheten av deg som gir deg god trøst, gir deg mange klemmer og stikker innom deg. Håper ikke venner og familie holder seg unna, fordi de ikke vet hvordan de skal snakke med deg og barna.
.......Jeg har ikke så mye å si. Blir bare så uendelig trist, men håper du nå etter et halvt år faktisk klarer å bo i huset, se på hans del av sengen uten å gråte, bli helt knust.
Klem og du......ta vare på deg selv....
Blomsten.....
lea❤️26. september 2005
Kjære Marianne!
Jeg (tidligere Sampli) har nettopp vendt tilbake til disse sidene og ser innom gamle kjente og du er den første jeg oppsøker og så ser jeg dette.
Så var det slik det skulle gå. Så alt for tidlig mister du mannen din og jeg har stor medfølelse kjære deg. Nå har du vært enke i over fire måneder. Så ung og enke. Livet er ikke rettferdig. Jeg håper inderlig at du og guttene kommer dere gjennom denne harde tiden så godt som dere kan, for livet må gå videre, selv om en lider store tap.

Stor klem til deg kjære Marianne - fra Lea (som før var Sampli - og din personlige heiagjengleder)

Kom tilbake inn hit du også! Jeg lurer sånn på hvordan det går med deg!
CK1❤️30. desember 2005

Kjære Marianne vennen,

Hvordan går det med deg kjære du!??!

Tenker på deg skal du vite, og hååååper at livet er bittelitt lysere nå!?
Hører GJERNE fra deg :o)

Stor klem & masse varme tanker til DEG & GUTTENE DINE fra
CK1
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
jasey❤️30. mai 2005
hei vennen min...

så var det dags da liksom...
startvekt: 82.4
målvekt til 15 august:75 - det må jeg klare.
høyde; 159 cm

dette skal vi greie!!!

klem jasey
anma😊30. mai 2005
Hei
Ja da var vi igang.Hurra.
Vekt i dag 77 kg.
Mål 15 august 72 kg (totalt 5 kg)
Høyde 170.
Lykke til alle sammen.
Klem Anma
snuppedutten😄30. mai 2005
Jippi. Endelig i gang igjen.
Startvekt: 65.
Målvekt: 62
Høyde: 1.56

Lykke til alle sammen. Håper alle når målene sine c") *:-)

Klem Snuppedutten.
Solveig😉30. mai 2005
Det er bare å hoppe i det:
Dagens vekt: 88,8 kg
Mål: 82 kg
Høyde: 178 cm

Stå på!
Pusen😉30. mai 2005
Startvekt: 77.5
Målvekt: 73
Høyde: 170

Får satse på en sporty og sunn sommer da! Dette klarer vi :)
Dragen😉30. mai 2005
Høyde 165 cm
Vekt 81 kg
Mål 76 kg til 15 august

Lykker te.
Anki30. mai 2005
Høyde: 171 cm
Vekt: 102,8
Mål: 98
rine😉30. mai 2005
Startvekt: 113,4
Høyde: 182
Mål: 103
Satser på å klare 10 kg...
Klæm fra Rine
Sommerjenta❤️30. mai 2005
Heisann!
Så flott at du gjør dette!
Min vekt idag er 85 kg
Mitt mål er 76.4 (Normalvekt BMI)
Dvs -8,6 kilo på 11 uker.
Klem fra Sommerjenta:-)
Insanity666😃30. mai 2005
Høyde: 161 cm
Vekt: 75.0 kg
Mål: 70.0 kg

Stå på alle sammen! :-)
Bilde
sandsekk😃30. mai 2005
Startvekt: 82.5
Målvekt: 77
Høyde: 166

Jeg får ikke lagt inn vekt neste mandag, så da venter jeg bare til gangen etter der igjen med å registrere da?

Dette blir gøy :-)
lone❤️30. mai 2005
hei sweetie :)
startvekt: 63.1 kg
målvekt: 61 kg
høyde: 167 cm

Satser på at dette holder meg litt i tøylene framover ja, har ikke lyst til at denne sommeren skal ende som den forrige!

klem Lone
Elisabeth😄30. mai 2005
Heisan
Jeg er klar!

Startvekt 86.9 kg - Målvekt 82.6 kg = -4.3 kg
Høyde 178 cm

Lykke til til oss alle!

Elisabeth
berta30. mai 2005
Jeg er klar!
Høyde: 165 cm
Vekt: 93 kg
Mål: 85 kg innen 15. august

toto😉30. mai 2005
Heisan I-know-I-can,

Min startvekt er 73.1.
Målet mitt er 70.
Høyden er 170.

Dette skal jeg klare!!!

klem fra toto
kaffekjærringa30. mai 2005
Klar til dyst!
Starter på 66.3 kg
vil ned til 62 kg
med andre ord minus 4,3 kg.
Høyde 170 cm
Iris😄30. mai 2005
Kjempebra å bli holdt i øra til over sommeren. Det trengs :)
Startvekt 70.9
Mål: 67.9
Høyde: 159
Alder: 26
Bøllefrø30. mai 2005
Heisann!
Høyde: 170
Dagens vekt: 70
Mitt mål: 65
Klem fra
Bøllefrø!!! c",)
Dahlia😄30. mai 2005
Dette så morro ut :) Slenger meg på :)

Vekt i dag 80.2
Målvekt: 75
Høyde 172


linea😃30. mai 2005
Hei.
Dagens vekt: 102.5
Høyde:169
Målvekt 15.aug.: 90

Hilsen Linea
i-know-i-can😈30. mai 2005
megselv..

startvekt: 80.9 kg
høyde: 170 cm
mål for 15. august: 74 kg (selvom det virker som om jeg kommer til å veie 80.9 kilo i minst et par år til.... HVIS jeg begynner å gå ned snart så kan jeg vel klare 6.9 kilo på de 11 ukene
alfakrøll😄30. mai 2005
Jeg prøver å bli med, så får vi ser hvor det ender!

Høyde: 173
Vekt i dag: 79 kg
Vekt 15.august : (forhåpentligvis)72 kg
-7 kg. Burde ikke være uoppnåelig. Eller?

Det er bra med ambisjoner, i det minste. :)
sylfiden😄31. mai 2005
Hei og hopp!
Beklager sen innmelding, men utvida helga med en dag og var ikke i nærheten av pc i går....

Starter på ei vekt bittelitt høyere enn passering av målstreken til 17. mai konkurransen, men pytt...

Vekt i dag: 71.6 kg
Høyde: 172 cm
Mål: 67 kg

Hu hei, her er det bare å kjøre på med sunne, deilige sommerfrukter og droppe alt som heter dressinger til grillmaten.... ;-)
Lykke til alle sammen!!
Innlegget er tapt
23 i heiagjengen
Iris👻22. august 2005
71.4 her ja....
julegrisen22. august 2005
kan jeg bli med?
Dragen😉22. august 2005
Bevegelse på vekta men feil vei.
Dagens vekt 76,5
Pernilla22. august 2005
Dagens vekt er 81,7 kilo!
johanne🐷22. august 2005
Jeg har hatt både nedgang å oppgang denne uken, men fasiten er altså oppgang ut fra det vekta viser idag.
Dagens Vekt 81.4
Oppgang 0.5 kg
Håper på å komme sterkere neste uke.
Johanne
Tone22. august 2005
Dagens vekt er 99.8. (Heldigvis...) ;-)

Tone
lone❤️22. august 2005
Til tross for mensen i dag så stoppa vekta på 65.6, så i det minste 400 gram ned!

Lone
nanna😑22. august 2005
Dagens vekt er 98.0, så det går sakte men sikkert nedover...
kaffekjærringa😉22. august 2005
Får jeg være med her også?
Høyde 169
vekt 66.7
vil ned til 60, og det må jo være passelig ambisiøst på en hel høst?

Kaffekjærringa

ps. forøvrig har jeg gått opp 300 g siden forrige mandag. Urk...
2barnsmamma😊22. august 2005
Ja, da var første uke overstått!! Vekta stoppa på 115.6 her. Så det er minus 1,3 kilo :-)
petrine22. august 2005
Håper det ikke er for seint til å slenge seg med ;o)
Høyde 170, dagens vekt 91.5, mål til jul 84.
glajenta😃22. august 2005
Hei og hopp:)) Har gått opp og ned siden forrige reg:)) Jeg er 69.2 på 3dje dagen igjen - alltså samme som forrige reg- jeg er fornøyd med det - har tross alt skeia ut en del:))
småtten22. august 2005
Vekt i dag 69.4Kg.
Ikke så verst det
Alexandra😌22. august 2005
Ja da var vi i gang:)

Dagens vekt stoppet på 110,7:)

Lykke til oss alle sammen:)

Alex c",)
linea22. august 2005
Her er det 92,5 idag
kasteball😄22. august 2005
Dagens vekt hos meg er 81,6:-)
toto😃22. august 2005
Heisan,

66.9 på meg idag!

toto
Norfea😌23. august 2005
67 her!
anma😊23. august 2005
Hei
Litt ned vekt 78,2 kg.
Klem Anma
Månestråle😀23. august 2005
Hei! Beklager at jeg er sen, men da jeg var innom i går var ikke dette innlegget lagt ut.
Her kommer de begredelige fakta: 72.5 kg.

Hilsen Månestråle.
berta23. august 2005
Har ikke veid meg i dag, så regner med vekta i går: 92.6
knowyouronion24. august 2005
har vært syk og sengeliggende, så jeg lusker inn nå og skriver ned vekta fra mandag.

73
nyekatta26. august 2005
IKIC, kan jeg og få være med? ;=)

Start vekt (mandag) 66
mål til jul (ca) 59,4
10% altså

klem
Innlegget er tapt
22 i heiagjengen
Texas😄2. januar 2003
Godt Nytt År Bente!

Godt å se at du er klar til kamp. (hadde ikke ventet meg annet da...)
Jeg gleder meg også til å ta fatt på kiloene. Nå SKAL jeg klare -5kg. Takk for at du holdt av plass til meg. :) Er bare såååååååååååååååå klar!!!

Og dagens vekt er: 72,9. No comments!!

Ha en goood dag Bente, nå er vi i gang!!

Stooor klem fra Lena
Bilde
Beatmik😄2. januar 2003
YES! Gjett om! Klar som et egg! Godt nyttår, forresten! Vi har jo blitt en stor fin gjeng som gjerne vil være med hos deg, Bente! Vi får være FLINKE til å oppdatere tidlig på torsdagene, så du slipper å "hente" tallene fra dagbøkene våre, i hvert fall. Men så gøy at det blir så mange!

Min vekt i dag var 75.8. HJELP! Nå er det slutt på tull!!

La oss tråkke av oss juletillegget, Bente! NÅ ER DET BARE EN VEI Å GÅ!

Beate
marijoh😄2. januar 2003
Hei Bente og Godt Nyttår!!
Ja nå er jeg så klar som jeg kan bli........... :o)
87kg, stod vekta mi på i dag....men bort skal em :o)
Jeg er helt gira.............
Trampa litt på an Mel til og med :o) i går altså.....men han skal bli kjørt hver eneste dag. Det er mitt nyttårsforsett!!
STÅ PÅ BENTE!!
Marianne som har tatt frem salaten :o)
Bilde
ifIcould😄2. januar 2003
Til kamp, ja!! Jeg også gleder meg til å ta fatt på de neste kiloene. Dette skal vi greie sammen.
Min startvekt i år er 77.2. Så vel, det ble et par kilo opp i jula, men sånn som jeg har gassa meg, så er det rart det ikke er blitt mer.
Men; here we come....................

GODT NYTT ÅR TIL DEG FORRESTEN BENTE!!
Og jeg vil takke deg spesiellt for at du har backet meg opp, og for alle hyggelige kommentarer. Uten deg hadde jeg ikke vært så langt nede (thi-hi). Ser frem til 2003 på PC`en med deg!!!

Nyttårsklem fra Lene!!
Bilde
godtegrisen😄2. januar 2003
Yes, I am ready! Selv om jeg ikke er med på 5 kilosen skal jeg kjempe kampen mot kiloene hver dag i 6 mnd! Takk for at du har "pushet" meg i året som har gått, og jeg lover deg at i mnd som kommer skal jeg være flink! Så nå skal det bli resultater!
Et riktig godt nytt år forresten! ;o)

Leiha😊2. januar 2003
Godt nytt år!
Jeg ser at kampviljen er tilbake med hverdagen! Det er flott!!! Det er ei her også som har til de gader juleferie, men nå er det tilbake til den vante tralten :-) Har enda en dag til her hjemme hos mamma og pappa, men den skal gå bra!

Vi snakkes senere!
Stå på!!!

Stor klem!
sol😃2. januar 2003
Hei !!!

Ja så er det tid for 5 kilos nedgang ! Det hæres jo egentlig flottere ut hvis en sier det slik!
tallet du får av meg i dag er vel egentlig ikke noe å skryte av, men det ble nå en gang slik .....

I dag veier jeg 85.6 kg -- huff huff
Men innen utgangen av måneden håper jeg å kommeover i annen vektklasse, jeg var jo så nære før jul....

Ha en fin dag Bente !!!!!
ABBA❤️2. januar 2003
Hallois!!

Godt nytt år til deg virgo.
Ja nå starter vi et nytt år med å hjelpe hverandre. Det er jo et bra nyttårs forsett det da! Jeg er sikker på at vi kan dra skikkelig nytte av hverandre på denne måten.
Lykke til til oss alle.
Jeg ble så glad da jeg gikk på vekta i dag, den sto fortsatt på 86,8kg.

Klem fra ABBA.
juliane😄2. januar 2003
Hei Bente.

Jeg er absolutt også klar for kampen med kiloene. Det skal bli kjempe koselig å jobbe med kiloene sammen med dere. Ser bare positivt på dette jeg nå. 5 kg skal absolutt av til 1 mars.

Takk for de koselige komentarene og alle de gode treningsvibbene du sendte meg, de skal absolutt brukes.

Min forferdelige startvekt i dag er 77 kg, men jeg gir meg ikke, jeg skal ned de 5 kg. Det gleder jeg meg til å gjøre sammen med dere.

Et godt nytt år til deg, Bente og selvfølgelig alle dere andre.

Klemmer fra Juliane.
Anitra2. januar 2003
GODT NYTT ÅR!

KLART at vi går på med krum hals! Kiloene skal bort, vi skal ha et herlig år, med en kropp som stadig blir lettere og yrere etterhvert som solen stiger høyere på himmelen!

Kose oss med både god mat og god drikke skal vi vel fortsatt innmellom, men til hverdages (og dem er det flest av) skal sunt og godt kosthold og mosjon gi overskudd og livslyst!

Jeg regner med at du, med ditt sedvanlige tempo, snart raser forbi meg i vekt, - men jeg skal nå krype etter deg så godt jeg kan.

DETTE ER VÅRT ÅR, IKKE SANT!

Klem, Anitra

henrik😉2. januar 2003
Om dere tør la en "mann" være med på 5 kg's.. så blir jeg gjerne med. 92,5 kg idag... 87,5 høres mye bedre ut.

Hva sier dere jenter?
boggi1❤️2. januar 2003
Hei Bente og godt nytt år til deg...
Supert at du har dratt i gang denne konkurransen altså.
Ser at jeg er en VELDIG tungvekter i forhold til dere andre her inne men jeg får henge med så godt jeg kan...
Vekta i dag viste svimlende 120,8 (litt juletillegg kom da med alike vell)...
Hvor ofte skal vi "rapportere" til deg.. er det bestemt en dag??

Lykke til alle sammen.

boggi
Viola😄2. januar 2003
Yeah, ready....eller ihvertfall nesten...eh...hadde tenkt å vente til mandag, jeg! Men nå får jeg nesten dårlig samvittighet! Må visst tenke meg om. Kanskje i morgen i stedet...eller søndag? Tror nesten jeg skal satse på en nedtrapping til mandag. Men du er jammen megaflink og hiver deg bare på igjen!
Stå på!
Jeg kommer snart etter!
Klem, Viola.
Bilde
Rulle😉2. januar 2003
Godt nytt år til deg Bente!

Ser at jeg var altfor slapp å være innom her i jula, missa jo hele femkilosen din, huff, huff og jeg som var så flink forrige gang... Ja, ja, jeg har dratt i gang en på egen hand i stede. virker som de fleste er godt motiverte for tida.
Kusma ja, du snakker om barnslig... Egentlig greit nok med kusma, for hvis det ikke er det hva er det da som forårsaker slike mystiske endringer i mitt vakre ansikt? Det vil jeg helst ikke tenke på!

God natt.

Sissel
Superchips😃3. januar 2003
Hei hei!

GODT NYTTÅR!!!
Jeg er klar for kampen mot kiloene, dette klarer vi!
pippi3. januar 2003
Hei Bente.
Tusen takk for trivelig nyttårshilsen i db mi !

Jeg ønsker deg et riktig godt nyttår, med ønsker om at du får masse gode og morsomme opplevelser, samt en strålende vektnedgang i 2003 !

Tusen takk for all god og klok støtte fra deg til meg i 2002 ! Det har virkelig betydd mye for meg.

Nå tar grep om situasjonen, og fosser frem mot en lekker og sexy sommerkropp, ikke sant ?!

En litt forsinket nyttårsklem fra pippi
Bilde
berta3. januar 2003
okei, startvekten min er 95,6, grøss og gru!

jeg er klar med knekkebrødet pg vannflasken, og trimsykkelen selvfølgelig!

dette SKAL gå bra!
Morgengry😌3. januar 2003
Hei Bente.
God nytt år til deg!!! Så koselig å høre fra deg. Henrik ja.... det var jo et fint navn. Kanskje jeg skulle vurdere å døpe''n. Har prøvd den bare en gang ennå, men det var greit. Litt vondt set(litt bratt) men ellers så var den grei.

Ser du har vært flink og holdt deg på den smale sti. Får håpe jeg klarer det samme.

Håper du får et fantastisk år i 2003.

Klem fra Morgengry
Ildrine😊3. januar 2003
Jeg er kjempeimponert... se på den slankekurven din - den er helt perfekt! Du må ha en vilje av stål! Jeg må innrømme at jeg har smugtitta litt på deg i det siste - kjekt å se at du har full kontroll! Men i alle fall - lykke til videre!

Godt nyttår forresten!
Klem fra Ildrine!
Tin😉3. januar 2003
Takker for tilliten, og melder med glede at jeg har lyst til å være med på 5-kilosen.

Min oppdaterte vekt pr 02.01. er 78,2kg
Målet inne 1. mars er 73,2 kg! Det skal holde hardt, men jeg er mega inspirert !!! Takket være alle dere!!!!

Hilsen en glad Tin!!!
synne😃3. januar 2003
Hei !
Tusen takk for hyggelig velkomst !
Du er supermotivert ser jeg !! Kjempeflott.
Jeg også er det, og nå driver jeg å tømmer alle små slanter så jeg skal få råd til å kjøpe meg en trimsykkel !

Masse hilsener fra Synne
Nebbisen😄3. januar 2003
Gott i gång!

Här kommer min startvikt: 121,8 kilo. Det stod vågen på i morse, och jag kunde inte tro mina ögon. Har aldrig vägt så mycket tidigare. Så nu ska det gå neråt...

Camilla
Innlegget er tapt
22 i heiagjengen
henrik😄9. januar 2003
En del som har oppdatert seg på gårsdagen din...

Min vekt idag, 90 blank
Texas❤️9. januar 2003
Hei Bente!

Ikke rart du var litt sein i dag da. Håper det går bedre med snuppa.

Har lagt inn vekta på gårsdagen, men her har du den på nytt: 69,9. Ganske så fornøyd.

Kos dere i dag!!
Klemmer fra Lena
Leiha😟9. januar 2003
Å, stakkars lille snuppa di da.. Det var da ingen hyggelig natt.. Håper hun ikke har smittet dere andre da!
Artig at det var så mange på chatten i går kveld da!
Må si du har hatt en bra uke! minus 1,8, det er bra det! Og nå er du langt unna juletillegget også! Fint! Har fortsatt ikke veid meg, drøyer det til i morra. da får vi se hvor flink jeg har vært.. Nei da, min samvittighet er ren :-)

Ha en fin dag!

Klem fra Stine.
snuppeluppa🙁9. januar 2003
Det er kjedelig når småen blir syk.Og oppkastsyken er vel en av de værste også.Den går for fult her i Bergen også,og jeg håper vi slipper unna.Håper det går bra i dag.God bedring.
Synes du har vært flik.Nesten 2 kilo på så kort tid!!!Supert.
Elisabeth.
Tin😌9. januar 2003
Hei, Har du glemt meg ??
Vekt i dag 76,6!!

Tin
Viola😄9. januar 2003
Ja her går det bare nedover og nedover ser jeg...du er så kjempeflink! Og holder styr på konkurranse og skriver en masse masse hyggelige og oppmuntrende innlegg, det er helt enormt! alltid like hyggelig og inspirerende å lese det du skriver!
diger klem, Viola
Bilde
Tarangai❤️9. januar 2003
De der var du jo. Tror det er mange som har ventet spent på deg i dag *S* Morsomt å følge med.
Ikke så morsomt med syke barn akkurat, men de kommer seg heldigvis fort.
Her står vi på, du også. Herlig ;D
Klem fra Tarangai
Beatmik😟9. januar 2003
Du er VELDIG unnskyldt for sen oppstandelse ;) i dag! Stakkar - håper det går fort over. Dere får kose dere som best dere kan i dag..

Takk for - som alltid - kjempehyggelig kommentar! Jeg lar tall være tall og fortsetter likesågodt :) Du derimot har hatt en FLOTT nedgang den siste uka. Er det ikke deilig at du holder på 7-tallet!? Og større avstand til 8 skal det bli ;)

Klem, Beate
berta9. januar 2003
dagens vekt: 94.4
marijoh😃9. januar 2003
HUFFDA!!
Jeg vet hvordan det er, guttungen hadde det 2 ganger i desember.
Ellers så kom jeg meg gjennom gårsdagen....like hel :o)
Men jeg fikk ikke kjørt Mel, nei.....men jeg tar det igjen i dag. :o)
Håper du ikke blir smittet da....pass godt på deg selv :o)
Marianne
Bilde
DrBabe😐9. januar 2003
Hei virgo, jeg har vært borte fra forumet en stund og opplevd en tragedie. Det står mer om det inne på siden min. Men, jeg er fortsatt en aktiv slanker og vil være med! Nå bruker jeg størrelse 31/32 i bukser og yndlingsbuksa som jeg husker jeg ble så glad for å kunne pine meg inn i var 34/32! Verden går fremover!! Nå er det tilbake til Sats og opp med kondisjonen igjen. 63.8 var startvekta mi forrige torsdag og i dag, 1 uke senere veier jeg 62.8. Altså en hel kilo ned på en uke.

Vi "snakkes"
Klem fra DrBabe
Hecatee😃9. januar 2003
Som lovet, her er dagens vekt fra meg: 129 kg

:)klemmer Hectee
Kath😄9. januar 2003
Du er tøff!!Får virkelig lyst til å stå på når jeg leser dagboka di.Lykke til videre!!

*Lykken er ikke en stasjon man ankommer til,det er en måte å reise på*

Koz,Kath
ABBA❤️9. januar 2003
Sorry litt sent innlegg, men jeg orket ikke å koble meg opp i dag tidlig. 86,2kg er dagens vekt. Ikke stort i forhold til deg men det er da riktige vegen "ler"
Mari😉9. januar 2003
Ja - det ruller full fart nedover ser jeg. Du har fått skikkelig taket på dette her. Oppløftende når innsatsen blir belønnet:)
Håper alt går bra på hjemmefronten - og at vesla kommer seg...
Ha en sunn dag..
Klemmer fra Mari
sol😃9. januar 2003
hei !!
Takk for at du henta tallet selv, jeg skulle skrive inn i db di før jeg dro på jobb, men da lå nok du og hvilte etter nattas strabaser for det var ikke noe for i dag der. Er litt korttenkt på morraskvisten så jeg tenkte ikke på å skrive inn på gårdagen................
Jeg har ikke mulighet til å skrive inn mens jeg er på jobb skjønner du, så du rakk å gjøre det før meg i dag.

Nedgangen min fra i går er jo bra, men siden torsdag er det ikke så bra, får håpe det går litt lettere nå. Har jo kommet littt mer inn i vanlig jenge igjen nå.

Får håpe snuppa di har blitt bedre!!!!!

Klem fra sol
ogo9. januar 2003
hei. veier 71.6 idag. forresten har du jo gått ned utrolig mye på en uke! kjempe bra!
Anitra😃9. januar 2003
Hei Bente!

Ja nå kjenner jeg virkelig at du puster meg i nakken! Kan du ikke gi meg en dytt også, mens du er der bak! (For jeg skjønner at det varer ikke så lenge).

Men jeg skal absolutt stå på jeg! Kan ikke gi meg HELT uten kamp.

Vi tastes!

Klem, Anitra
athene10. januar 2003
Vi har hatt trøbbel med nettverket i hele dag, så jeg har ikke fått sjekket inn. Dagens vekt var 79,9 kg, altså -0.5, ikke det helt store, men jeg kommer sterkere etterhvert!
Superchips😄10. januar 2003
Huff, stakkars lille jente! Håper det går bedre med henne:)
Hos deg går det nedover så det suser, det er jo strålende!
Ja, til sommeren skal vi stå klar i bikinien, stolte av våre slanke kropper:D
Knerten😃10. januar 2003
Heisann !!

Jeg kan vel ikke si meg annet enn fornøyd med dagens vekt på 79,9 kilo :-)

Knerten
veslemor😄10. januar 2003
Hei du!
Takk for inspirerende hilsen i dagboka mi! Alltid koselig å få nye kommentarer! Kjedelig emd sykt barn. Husker søstera mi var syk mens jeg fremdeles bodde hjemme. Begge foreldrene mine ble syke av å se på at hus var syk, så du kan tenke deg kaoset! Du fikk jo en kjempestart på femkilosen din! Kjempebra! Hvis du vil ha noen råd ang. muffinsdietten min så er det bare å spørre..! hihi.
Klem fra Veslemor :)
Innlegget er tapt
22 i heiagjengen
Beatmik❤️16. januar 2003
TJOHO, Bente! FOR ET FLOTT TALL du har på vekta i dag!! Målet for uka er jo nådd jo! Det er visst ikke bare Martin som blir svidd av for tida, nei :0)

Mine tall i dag; 73.2 kg. OK, som forventet etter ei god uke.

Ha en super dag...i kjeller''n og på jobben :0)

Beate
marijoh😃16. januar 2003
KJEMPE FLOTT BENTE!!!
Men vi visste vel at du greide det!! :o)
Selv er jeg ikke noe god motivasjon for noen i dag....
Er i et skrekkelig humør, eier ikke arbeidslyst heller.
Alt er bare på bååååååååååånnn!! :o(
Men som sagt, jeg gir ALDRI opp....skal jobbe meg oppover/nedover :o) Oppover med humøret og nedover med vekta...
DETTE GREIER VI, JEG KOMMER STERKT TILBAKE!!!!!!!!!!!!!

Er du kanskje rørlegger du ?? :o) Siden du skal hjelpe en venn i vann-nød?? :o)
Men du Bente fikser vel det meste :o)

Flink å trimme...blir aldeles helt målløs :o)
Du får stelle pent med an Martin da....så han ikke faller fra hverandre :o)
Hilsen Marianne......er lei seg i dag...sukk!
Bilde
EllenLeo😃16. januar 2003
Grattis med 77, du e bare råflink!!!
Korr du henter alt fra!
Æ bare smile!

E nu helt sikker på at du e den første av oss som går med en liten nett sommerkjole!!!

Klem Ellen!
henrik😵16. januar 2003
Jeg gremmes.. 91kg
*løpe og gjemme seg*
veslemor😄16. januar 2003
Så utrolig fint! Det er alltid en glede å lese i dagboka di, du er en kjempeinpirasjon! Synes du er kjempeflink jeg! Stå på! Ha-en-fin-dag-klem fra Veslemor!
ificould😉16. januar 2003
Gratulerer med flott nedgang!
Min vekt idag: 76.4. Altså ikke helt fornøyd etter siste oppdatering, men....Nå sitter jeg klar i treningstøy, og Stephan venter. Ha`kke tid til å skrive mer...
Skjønner at jeg må steppe som en gal, hvis ikke du skal ta meg igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pænikk-pænikk!!
Bilde
Texas😃16. januar 2003
Hei Bente

Du er flink du!!!! Du fortjener dette sååååååååååååååååå mye!!
Nå har du tatt meg igjen på oppdateringa også:)

Jeg har da gått opp fra forrige oppdatering:( Veier 70.2:(
Ikke akkurat fornøyd i dag!

Men jeg gir ikke opp!
Klem fra Lena
kati❤️16. januar 2003
Nå er jeg virkelig imponert over deg Bente!
Du er ordentlig i storslaget for tida! Jeg formelig kjenner at du puster meg i nakken nå!! =O)

Ha en flott dag!

God klem til deg som er så flink!
berta16. januar 2003
jippi!!!
jeg er så glad på dine vegne, så flink du er, ikke bare med deg selv, men også til å motivere oss andre!

dagens vekt: 93.6
juliane😄16. januar 2003
Hei Bente.

Takk for koselig komentar i DB mi. Må si du er superduper flink altså, tenk vekta di viste jo 77 tallet jo, akkuratt som du drømte om:-) Men det skulle egentlig bare mangle da, du som er så flink til å trene og i matveien.

Føler meg litt flink jeg også da, har sluttet helt å drikke brus i uka. Jeg skal skeie ut med pepsi max i helgene da. Nå drikker jeg faktisk nesten bare vann om dagen. Spiser også flere måltider men mindre mat, og jeg har kjøpt inn litt mere frukt og grønnsaker som jeg skal bli flinkere å spise. Har også vært å trent i dag faktisk, det var utrolig deilig.

Men over til vekta mi, det var jo derfor jeg egentlig skulle inn her:-)))))) Den viste faktisk, tro det eller ei, 75.6 i dag den. Jeg trodde ikke det var sant jeg, det er jo bare helt rått. Jeg er på tur ned igjen!!!!

Ha en super dag.

Klem fra Juliane
ABBA❤️16. januar 2003
Så flink du har vært!
Dagens vekt hos meg er 85.4kg. tralla (smiler) Men dere andre renner fra meg. JAJA

må stikke nå men vi snakkes

KLEM
Knerten😃16. januar 2003
Dagens vekt er 79,1 kg. Ikke så aller verst :-)

Og du da, som har snekt deg ned på 77-tallet !!! Gratulerer !!

Jeg får ta meg en tur på Roar idag jeg også, kanskje jeg skulle supplere med noen sit ups. Sikkert lurt :-)

Knerten
Leiha❤️16. januar 2003
3.2 kg siden den nye runden med 5 kg begynte?!? Du skal virkelig ta hjem seieren her, eller hva? Jeg heier på deg i hvert fall!!!
Det store byttet i vektkategori må virkelig begynne å nærme seg nå, eller hvordan er det?
Synes du er vanvittig flink, både med kosten og trimmen!

Stor klem fra Stine.
Malene😌16. januar 2003
Jeg tar av hatten for deg,du store treningsfantom og slankefantom!
Og nå også nabohjeperfantom!
Tarangai😃16. januar 2003
Hei, hei.
Beklager at jeg er så sen til å oppdatere i dag, men jeg har det råååååååravelt. Kommer sterkere tilbake i morgen.
Dagens vekt: 71,5 kilo.
Klem
athene16. januar 2003
Dagens vekt for meg var 79.1 (ned 0,8 fra sist).

Grattis med 77! Skikkelig bra treningsøkt du hadde i går!

Ha en fin dag!
MonicaR😄16. januar 2003
Gratulerer med nytt tall! Stråååålende! Hurra hurra! Nå er det ikke lenge før du skifter vekt-kategori!
Lykke til!
ogo😉16. januar 2003
hei flott å nå 77? kan tenke meg det! og du har absolutt fortjent det!

klarte nesten å nå målet mitt! idag veier jeg 70.2. skal veie under 70 innen søndag ivertfall.

ha en flott torsadg! hilsen martine!
Viola😃16. januar 2003
Ååå, jeg glemte å stikke innom deg! Her var det jo bare glede, grattus md nytt tall!
Klem fra Viola.
Bilde
DrBabe😊16. januar 2003
Hei virgo, dagens vekt er 62.6. Ingen store stormskritt akkurat, men noe er det jo.

Klem fra DrBabe
Morgengry😌17. januar 2003
Hei Bente.
Så flink du er! Man blir jo kjempe-inspirert av å lese dagboka di. Du er så flink til å trene.... Det er vel derfor vekta di går så fort nedover også. Nå skal jeg prøve å være like flink som deg :-)

God helg.

Klem fra Morgengry
Anitra😄17. januar 2003
Hei, hei, Bente!

Så flott resultat, tenker det var godt å se 77- tallet på vekta! Og ja, jeg lurte litt, da, kremt, var det blondene som var så effektive, kanskje jeg burde prøve det... .

Takk for kommentar i min dagbok, du er der liksom bestandig, du! Jeg fatter ikke hvordan du får tid til alt, følger opp kjempemange her inne, jobber, og plutselig har du vært på handel, vasket ned hele huset, og gudene vet hva du får lagt inn på en dag. HVOR mange timer har døgnet ditt egentlig, og kan jeg få låne noen timer av deg?

Vel, jeg tror ihvertfall jeg låner litt energi av deg, for du inspirerer, det er sikkert.

Ha en kjempefin helg!

Klem, Anitra
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.