← Alle dagbøker Reddet fra glemselen

Tapte sider

Disse dagbokinnleggene er borte – men kommentarene under dem overlevde. Her er samtalene fra de gamle gullåra, gruppert per side, selv om selve innlegget (og hvem som skrev det) er tapt. Finner vi en eldre backup, kobles de automatisk på igjen.

58 290 tapte sider · sortert etter mest aktivitet

Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Hans❤️4. januar 2004

Kjære Elisa, -
hei igjen bestevenn! :)

Måtte nesten legge igjen en hilsen til deg i dag også fordi jeg er så glad for at du er tilbake, men det var leit å lese om at du har opplevd en liten sprekk i slankeplanen din.. Du er ikke alene, - det samme hendte meg meg nå i begynnelsen av det nye året, det kan skje de beste! ;) Men jeg har full tro på deg, og du vet at jeg støtter deg videre, og vet at du får det til skikkelig bra når du først er i gang!! :) Lat som om at helgen var en del av forrige år, i morgen begynner det nye året ikke sant?! Du klarer mer nedgang denne våren! :)

Vet du noe så overraskende som at jeg hadde merkelig nok NEDGANG på vekten i dag tidlig selv etter alt det usunne jeg spiste i julen og alle dagene jeg ikke trente!.. :) Jeg ble gledelig sjokkert!! Så i dag har jeg " begynnt " skikkelig igjen og motstår usunt.

Se " Tristas Bryllup " i morgen!! - En hel times program på TVNorge i morgen kveld etter første dagen på jobb - lykke til vennen! :) Bare få ristet av deg opningsnervene før startskuddet går i morgen, dette går så bra!!

Klem fra din Hans. :-)
Bilde
Pia😄5. januar 2004
Hei Elisa!

Godt nyttår til deg!!

Ser ut til at det blir mandagen som blir start dag for de aller fleste ja :) Men det gjør da ingenting, litt belønning skal vi da ha for at julafta havna på en onsdag? :)

Lykke til i morgen iallefall!! Gledermeg til å begynne jeg!! Klem fra Pia:)
grete❤️5. januar 2004
Takk for lang kommentar i min dagbok!!!
OG LYKKE TIL MED NY JOBB!!!
Jeg er litt seint ute i dag, du er sikkert gått allerede!!!

KLEM fra Grete
CK1❤️6. januar 2004

Hei vennen ;o)

Et GODT, HERLIG, SPENNENDE & FLOTT NYTTÅR ønskes deg også!!!
Håper du har stooorkost deg i julen med familie & gode venner, fått slappet av + ladet batteriene til gårsdagens første jobbedag på ny jobb ;o)

Hvordan gikk det igår?!?? BRA HÅPER JEG!!! Står du bak disken eller er du også ute å serverer eller begge deler kanskje?
Håper første + andre dag gikk supert Elisa ;o) Er dere mange på jobb samtidig?? Skjønner at du er / var litt nervøs, det er helt naturlig i starten da..... Det gikk helt sikkert STRÅLENDE FLOTT!?!?!?

Du har da virkelig klart å gå NED disse dagene Elisa - STJERNEFLIIIIINK er DU ;o)
Jeg har klart å legge på meg hele 3 kilo & krigen mot de + flere startet igår... Vil tilbake til 69 litt brennkvikt, så kan jeg heller ta de siste kiloene sakte, men sikkert!
Håper jeg får startet opp igjen med trening denne uken også :o)

Ser du har koooost deg med Robbie konserten på TV ;o) Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!! Jeg fikk ikke med meg den dessverre, men fikk jo DVD`n hans av sambo i julekalenderen ;o) Den er bare RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, løp & kjøp!!!
I DVD følger et lite hefte med bilder av helten + info... På et nachspiel her i julen, klippet jeg ut et av bildene av en deiliiiiig Robbie, rammet det inn i en kul sølvramme & hang det opp på veggen sammen med familie & venner ;o) Driiitkult!
Det henger der fortsatt & alle stusser + ler når de ser Robbie blandt alle andre på venneveggen vår ;o)

Du - bare bestill de toppene!!! Det kan da ikke koste all verden & du fortjener det!! Du kommer bare til å angre hvis du ikke gjør det ;o) Vær litt snill & grei mot deg selv nå snuppa - du blir såååå glad når de kommer!! Så kan du se frem til sommeren med mindre kilo & noen flotte + nye topper ;o)

Deilig med uniform på jobb da - så slipper du det maset hver morgen... Det gruer jeg meg til! Kan ikke ha på meg hva som helst & det går i bukse/ blazer eller skjørt/ blazer hver dag på kontoret....

Godt å høre at du har storkost deg i julen ;o) Det har vi også - noe så innmari også... Sambo hadde hele 14 dagers fri & det var SUPERT å ha han hjemme!!! Men jeg er GLAD det hele er over nå!! Tatt ned det meste av pynten & skal "høste" juletreet i dag... (Litt synd, for det er så vakkert :o) 3 meter høyt edelgrantre med tette, store & flotte grener enda)
Ble masse fint under treet for vår del også - Mmmmmm, jeg digger presanger jeg ;o)

Er det 17 du har den store dagen!??! Tallet bare kom opp i hodet, så jeg må spørre!
Hvordan skal du feire den da?? Planlagt noe stort som familie & venner kanskje forventer som du skrev??
Skjedde det noe spennende på nyttårsfesten da? Noe gutter inn i bildet om dagen!??! Kanskje noen nye på den nye jobben eller blandt vennegjengen??

Armen går det mye mye bedre med ;o) Det teite er at de har glemt igjen noen sting inne i operasjons såret, så de må vekk :-( Kommer ikke ut av seg selv, så det må gjøres av en lege!

Skal begynne å jobbe så smått nå i januar ;o) GLEDER MEG VILLT TIL DEG!! Skal til legen i morgen, så da får jeg resultatet av hvor mye & når jeg kan begynne....

Ååååå, nå verker det i hele hånden + armen, så jeg må kutte her & ta meg en pause!

Håper DU har hatt & vil få en nydelig tirsdag Elisa vennen ;o)

Klemmer & gode tanker
CK1
Bilde
grete😉7. januar 2004
Haaaaaallloooooo... kordan va jobb??
Grete roper på deg
pippi7511. januar 2004
Heisann!
Har også opplevd at med jula så sprakk mine slankeplaner. Men kjære Elisa, vi gir oss ikke. Dette skal vi klare, ikke sant. Var ikke klar over at du hadde skrevet flere kommentarer nå i det nye året på dagboken din. Du må ha godt nyttår forresten. Savner deg masse, og gleder meg til å høre fra deg igjen.

Din gamle slankevenn Pippi!
Bilde
CK1❤️11. januar 2004

Hei Elisa vennen ;o)

Ja nå lurer jeg fælt på hvordan det går....!?!?? Mest er jeg spent på hvordan du har det & hvordan det gåt på den nye jobben ;o) Men håper jo også at det går bra slankemessig nå på starten av det nye året...

Håper helgen har vært flott & at du nyter søndag + fri i dag ;o)

Klemmer CK1
Hans❤️12. januar 2004

Kjære Elisa!

Jeg ble så glad da du først var tilbake her etter jul, men så forsvant du brått igjen uten at noen forstår hvorfor.. Håper at alt er godt med deg, og at grunnen til at du ikke har skrevet nye innlegg forrige uke er fordi du bare er opptatt med jobben din. Håper slankingen din også går bra.

Savner deg allerede igjen, selv om det bare er syv dager siden du var her, og jeg håper du kommer snart tilbake. Husk at jeg er her som din venn både i motgang og medgang, ville bare si det for jeg mener det.

Håper alt er bra -
stor klem fra Hans! :-)
Bilde
CK1❤️19. januar 2004

Halloooooooooooooooooooooooo.................... Er det noen hjemme????
Kjære vennen!! Håper alt er FLOTT med DEG & DINE ;o)

Klemmer & gode tanker CK1
- Blir bekymret for deg Elisa.............
Bilde
Hans❤️22. januar 2004

Hei Elisa -
min kjære Trista! :)

Hvor i all verden har du blitt av?!! Jeg savner deg, og håper at du snart gir et livstegn fra deg iallefall. Det er ikke noe godt når noen bare forsvinner slik uten å fortelle hvorfor... Jeg bare håper at alt er bra med deg, men jeg begynner å bli litt urolig for hva som kan ha skjedd nå.. Kom tilbake!

Et lite dikt igjen:

" Please find the way back to the moments we had.
Coz now while you`re disapeared I just feel so sad..
I`m worryd about you and hope you are fine,
remember the fun that we shared trough the time. "

Klemmer fra Hans,
- din kjære Ryan. :-)
Bilde
CK13. februar 2004

Kjære Elisa vår ;o)

Skjønner at du kanskje er lei, har fått nok & er ferdig her inne!??! Men jeg (vi) savner deg da ;o) & lurer veldiiiiiig på hvordan DU har det, hvordan det er i den nye jobben din osv - osv........

Bryr meg om deg vennen & håper DU har det fabelaktig flott om dagen ;o) Hører jeg ikke noe mer fra deg nå, skal jeg slutte å skrive meldinger til siden din... Da tar jeg "hintet" om at du er "borte"......
Synes jo at det er litt rart også, du som har vært pågangsmotoren for såååååååååååå mange her inne, forbildet & glad jenta vår ;o)

Ønsker deg ALT GODT Elisa!!

Klemmer & gode tanker fra C
Askepott4. februar 2004
Hei!
Håper du fikk en fin start på den nye jobben!!
Fint å ha deg tilbake.
I dag er en ny dag med nye sjanser!
Grip dem!
Bilde
Insanity666❤️13. februar 2004
Heihei, hvordan står det til? Er endelig tilbake igjen nå. :-)
Sampli❤️15. februar 2004
Hei snuppa!

Håper du har det bra kjære deg! Det kan være intenst noen ganger å bli opphengt i slankeprosessen, og man har godt av å kule ned litt innimellom!

Men du! Nå savner jeg deg litt! Kunne du ikke sagt heisan en gang da? Jeg har bare gått opp det siste halvåret, og veier meg ikke før i morgen, men da er det nok pause for min del. Vi må forsøke å gjøre oss ferdige med dette prosjektet, ikke sant?

Jeg håper du har det bra og står på der ute i virkeligheten. Du er jo min egen usynlige venn, men det er forskjell på å være usynlig og forsvinne for godt også da...

Pausen er ferdig for min del nå, det er vår og det er på tide med en liten vårrengjøring (slettet alle innleggene min jeg...) på flere måter.

Håper du kommer tilbake!
Du kan dette Elisa!
Flink er du!

Smil fra Sampli

- som håper du har det bra!
CK1❤️11. mars 2004

Kjære Elisa ;o)

TUSEN TAKK FOR KJEMPEKOOOOS MELDING!!! Det var bare såååååå herlig å høre fra DEG igjen ;o) Ble glad i hele meg ;o)

Selvfølgelig er du unnskyldt - trenger da IKKE å unnskylde deg vennen....
ER bare kjapt innom her nå, står på farta skjønner du!!!

Veldig leit det med jobben, men allikevel BRA ;o) Supert at du fikk den gamle tilbake da!!!

Gleder meg en hel masse til du er tilbake for fullt hos oss & jeg tror ikke du behøver å smiske med noen for å komme inn i varmen igjen ;o)

Er busy som F... om dagen, men kommer innom deg med liltt up-date i løpet av helgen håper jeg!!

Ha en nydelig dag & en superflott weekend!

Klemmer & gode tanker CK1
-som er sååååå GLAD for at DU er tilbake!!!
Bilde
Hans❤️11. mars 2004

Velkommen tilbake,
kjære Elisa!!! :)

Og nå får du ikke lov til å stikke av igjen altså! Jeg ble ganske overrasket da jeg netopp fant en hilsen fra deg i slankedagboken min igjen, tusen takk, jeg trodde du aldri skulle komme tilbake igjen jeg..! Og jeg var bekymret for hva som kunne hendt med deg, men nå forstår jeg hvorfor du trengte en slankepause. Ikke alltid like enkelt å skrive når det skjer vanskelige saker, selv velger jeg å allikevel skrive om det, jeg synes det er godt å få det ut jeg. Det var leit å høre at du har hatt det tungt, håper alt vil ordne seg til det gode igjen for deg nå. Det samme har hendt med meg de siste tre månedene, - jeg har gått opp og ned og ned og opp igjen i vekt rundt de samme tallene, det er frustrerende!!.. :/ Så jeg skjønner problemet ditt med det, men nå skal jeg heie på deg videre igjen, sammen er vi sterke og skal ta knekken på alle de stygge kiloene!! :)

Jeg er selv igang igjen med noe slankemessig nå føler jeg, håper bare at jeg klarer å fortsette på det samme sporet videre ut denne våren nå da.. Det gjelder bare å motstå det usunne!

" The days will be brighter when you`re here again,
coz everyone needs eachother my friend.
To know that you got us whenever you`re sad,
and we`ll be here smileing to again make you glad!! "

- Kjapt dikt fra Ryan til Trista, glemmer aldri gode minner. <3

Godt å høre fra deg igjen, jeg har savnet deg og håper du har savnet oss!! :) Skrives sikkert mer i helgen da.

Stor klem tilbake fra Hans! :-)


Bilde
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
grete❤️5. januar 2004
Ønsker deg det beste, aner ingenting om det du skal igjennom men skjønner du trenger en KLEM!
Klem fra Grete
wenche😄5. januar 2004
Lykke til!
Det går nok bra skal du se.
Klem Wenche
grete❤️5. januar 2004
Hei og takk for koselig tilbakemelding da!!!! Rødmer litt av ros vettu!
Men du, jeg startet slankekarrieren min i sommer på 85 kg... kom godt i havn på 69, så ble det jul og resultatene av det vet vi jo, så nå må jeg innrette meg mot den videre vei nedover... det er ikke så lenge siden jeg var der du er omtrentlig nå. Dette går bra ser du, så stå på!!! Blir spennende å høre dommen etter du har vært på Riksen!!!
Klem fra Grete
jojo❤️5. januar 2004
Lykke til! Det går sikkert bra. De er helt sikkert ikke spydige med deg. Hvis de skulle være det så stikk nesa i været og slå tilbake så godt du kan. Ingen er perfekte. Og hvis noen er så usikre på seg selv at de føler behov for å rakke ned på deg, ja da har de større problemer enn det som godt er!!! Husk å skrive i boka de i morgen hvordan det går da. så jeg kan følge med på deg.

Og lykke til videre med slankinga. 1kg i helga er jo helt rått!

klem jojo
Pia😌5. januar 2004
Hei Tomine!!
Ville bare ønske deg lykke til med timen din, håper det går din vei ! :) Det går helt sikkert fint skal du se. Det blir iallefall spennende å se hva de sa! :)

Klem fra Pia!
Billa😃5. januar 2004
Takker for så hyggelig meldign i dagboka mi!
Og vil ønske deg KJEMPE LYKKE TIL i dag!!!
Det går nok kjempe bra!!!!
tomine😄5. januar 2004
YES!! Det gikk over all forventning på Riksen i dag!
Har lagt inn en rapport på dagen i dag om hvordan det gikk. Tusen takk til de som sendte koselige meldinger tidligere i dag ;o)

Klem Tomine
Pia😄5. januar 2004
Hei igjen du ! :)

SÅ fint at det gikk så bra i dag da! Tenkte jeg det ikke :)
Nå er det bare å sette i gang, selv om du kanskje ikke trenger å gå ned så mye når du skal på privatklinikk er det vel bra å være nærmest mulig målet på forhånd? :)
Lykke til! NÅ har du virkelig noe å kjempe for !:) Klem fra Pia!
grete😃5. januar 2004
Så bra!!
Tenker du er mentalt mange kilo lettere allerede!!!
Gleder meg sammen med deg og danser gledesdans!!!
Vennlig hilsen Grete
Bilde
Bitten😊5. januar 2004
Heisann :)

Det var kjekt å høre at du får ønske ditt oppfylt, og 72 kg. er ikke så lenge til, det kommer du til å klare flott nå når du har noe å se frem til.
Skal følge med deg i konkurransen, så stå på :) Har lyst å bli med på neste konkurranse visst det blir.
Ha det fint videre :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
askepott5. januar 2004
Hei!
Takk for tips om bok.
Jeg har den boka. Og har lest hele den. Og etterhvert som jeg leste fikk jeg en sånn rar følelse inni meg, en følelse av at røykeslutt skulle gå bra. Men jeg var nok ikke nok motivert for å slutte. Da det buttet i mot på ulike områder, var røyken lett å finne igjen. Jeg leter nå etter den rette grunnen for å slutte.

Jeg har også født 3 barn. Og det bærer magen preg av. Kanskje ikke sånn som hos deg, men helt klart mer dvask og slapp ja. Tror nok ikke jeg er kandidat til å få dekket dette av det offentlige. Men så slo en tanke meg; hva om jeg sluttet røyken, sparte pengene og kjøpte meg en lekker mage? Tanken virker fristende da...

Håper du får orden på magesakene allefall. Har jo sett slikt på TV''n og magene deres ble skikkelig fine. DET hadde vært noe til sommeren for deg det!!! Håper det blir fortgang i sakene for din del.
ivalodia😄5. januar 2004
Heisann

Velkommen hit og tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi, det setter jeg slltid pris på :o)

Kan tro du hadde sommerfugler i magen før legetimen , og tanken på at det er en kjekk lege osv, hehe, du er ikke alene der gitt.

Selv om det ikke førte så mye vei videre så kom det mye godt med likevel, du står klarere og har fått positive svar, desverre er helsenorge slik i dag at alt tar altfor lang tid og man må gå til det private for å få hjelp. Det er nok viktig å finne trivselvekt og se om man kan klare å holde seg på den.

Sikkert en mager trøst,men det kommer mange sommere osv. Vi gleder oss veldig til å reise, dette var< endel av julegaven for barna så de gleder seg veldig. Og det har ikke bare vært kos de siste mnd også mye stress,godt da å koble av :o)

Igjen takk for hilsen, stikker innom deg igjen snart :o)

Ha en fortsatt fin fin uke og ja 2004 må bli et knall år !!
augustbrura😄6. januar 2004
Heisann, velkommen hit og tusen takk for innlegg i DB mi!
Sånt varmer en stakkar som slanker seg oppover ;)

Så fint at alt gikk bra på sykehuset da!
Skjønner godt at du ønsker en operasjon, har jo sett slike før og etter-bilder i ukebladet, og resultatene er jo fantastiske! Så gled deg til å sprade nedover beachen til sommeren du ;))
Frykter at min mage også kommer til å bli sånn når jeg får slanket meg, akkurat nå er den så velfylt at den er fast og fin, hehe.

Du har jo vært kjemepflink til nå, så denne slankingen kommer du til å greie så fint som bare det. Og motivasjonsfaktoren er jo ekstra sterk når en slik operasjon står på tapetet, så til sommeren kommer du til å være strandas vakreste babe.

Slankeklem fra Augustbrura
Bilde
sampli❤️6. januar 2004
Takk for bilde! Det burde hjelpe. Zyban funker ikke for meg, det har jeg prøvd to ganger! Jeg må kjempe på og ta tyggis den første tiden. Har pakkene klare og skal ha et brett i alle jakker og vesker som jeg bruker! Og drikke vann! Carr hjalp heller ikke.
Flott at du har klart å holde lungene rene så lenge!

Så bra at du får relativ rask hjelp på bukplastikken. Jeg kjenner flere som har gjort det - også de som ikke har fåttt det dekt, og jeg vil bare minne deg på at det faktisk er en ganske stor operasjon. Du trenger tid på å bli 100% Så det er viktig at du får den avlastningen du trenger til å begynne med. Jeg skjønner at du gleder deg! Og det er så bra at du kan få hjelp!

Men du må huske at det ikke er noe man kan gjøre mange ganger også. Ei venninne av meg gikk ned mange kilo - hadde født tre barn og mageskinnet var stooort. Hun opererte seg, og det ble knallbra! Utrolig fint egentlig. Jeg håper du får et bra resultat! Hun lå pal og bar ikke mer enn en kilo om gangen...

Vet du noe nærmere om når det blir? Hadde sikkert vært best om du var "ferdigslanket" først - så jeg skjønner vi får konkurranse på 5-kilosen!

Kom igjen! Jeg heier på deg!
Flink er du!

Stå på og ha det bra!
Smil fra Sampli
isbe😃6. januar 2004
Hei!
Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.
Joda jeg har meget sjeldent ting liggende, men så har mannen min dessto mer, og det dukker stadig opp ting.. Normalt klarer jeg å stå mot fristelsen, men av og til...

Hadde en pepperkakeboks stående fordi junior er så glad i pepperkaker, men i dag spiste JEG opp resten - HUFF OG HUFF! Men jeg begynner å komme inn i riktig kosthold nå etter jula og det er godt.

Så flott å høre at du er fornøyd med kontakten med helsevesenet - ikke alle har like god erfaring har jeg forstått! Lykke til videre!
grete😉6. januar 2004
Hei og hå og takk for innlegg i min dagbok! OG jeg er veldig glad for at det gikk så bra med deg på riksen, må bare få sagt det, en gang til!!!

Tror du resten av slankingen går som en lek? Hmmmmm jeg tror for min del det blir en slosskamp med meg selv, jeg har tross alt over 20 år ihvertfall med "feil" spisevaner, så jeg har et laaaaaaaaaaaaaangt lerret å bleke!!!
Kos deg forresten med at minstesnuppa sover så lenge hun gjør, det er tidsnok slutt på det. Min snuppelure som er snart 10 forlanger å være oppe til feks kl 02 (om natten) på nyttårsaften!!!!

Mvh Grete

Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
tomine😄6. januar 2004
Hi hi! Er det ikke deilig! Den første dagen etter over-fråtsing er ille, men så snart den er overvunnet, går resten som en lek!
Ha en fortsatt glad dag, Grete! Jeg har fått de to eldste av gårde på skolen for lengst, men sitter nå og skjønner ingenting, for minste-berta ligger enda og sover! Ikke en gang i jula sov hun så lenge,- så nå tar hun ferien på etterskudd...
Men vi skal ingen steder,- bortsett fra ut og trille i snøstormen en tur!
Hepp,- der våkner hun!
"snakkes"!

Klem fra Tomine
Bilde
Sandmar😃6. januar 2004
Takk for hyggelig kommentar i går :-)

Jeg kjenner meg så igjen i det du beskriver gårdagen...og den stooore hjelpen det er i å gå inn her og lese til øyet blir stort og vått om de bøyger og høydedrag andre er igjennom. Det er stor motivasjon i det å kunne ha så mange "følgesvenner" med på det samme løpet. Jeg har hatt enorm nytte av det selv, og det har hjulpet veldig til for å kunne holde farten og engasjementet oppe. Så mange erfaringer, så mange tips, så mange flotte vektkurver :-)

Stå på videre. Dette kommer til å bli veldig bra!
Lilla😄6. januar 2004
heisan,grete takk for hyggelig hilsen igår,;-)
synes at du var veldig flink igår jeg du holdet deg jo unna alt søtt og kaker mm det er kjempebra;-)
du har virkelig mot til å stå over søtsakene ja.var ikke så flink som deg igår spiste noe iskrem som var igjen i frysern ..sukk..ikke imponert over meg selv men spiste ikke noe mer den dagen da;-)
håper at det vil gå bedre idag jeg mener med "higen" etter noe søtt er alltid verst de første dagene!!

stå på grete dette klarer du!1

masse klemmer fra Lilla;-)
CK1❤️6. januar 2004

Hei du vakre ;o)

Takk for mange & hyggelige meldinger!!! Nå er jeg tilbake ;o)
Savnet deg masse jeg også, men ting har bare gått i ett her i det siste.....
Kjenner meg såååååååå godt igjen i dagen du hadde i går!! Det er ikke "bare-bare" å gå fra altfor mange dager med fullstendig Frivoll når det gjelder mat + alkohol, til plutselig å være flink å spise lav-karbo & drikke vann....
Klarte meg fint i går, med bare bittelitt (1 skje) pasta i tilegg til karbofri mat ;o) I dag husker jeg vannet, skal drikke masse!! Satser på å kvitte meg med den første av de 3 kiloene som la seg på kroppen i julen, denne uken!!! MÅ SE RESULTATER LITT BRENNKVIKT HER ;o)

Ha en nydelig dag schnuuuuuupa, så tastes vi!!

Klemmer & gode tanker CK1
Pernilla❤️6. januar 2004
Kjære Grete!
Ble så glad da jeg leste ditt innlegg. Begynnelsen virker kjent for en hver slanker etter all for lang tid med frie tøyler i kjøleskap og godtehyller.
Men du fant redningen. Støtten fra Slankere.com.
Den er unik!!

En kan si mye rart om internett og bekjentskap over nett, men slankere.com har ikke en rotten grein å tilby! Og det er vi,- du, jeg, og alle de 403 andre aktive som danner dette nettverket for av vi skal nå våre mål.

Resultatet fikk du på badevekta i dag.
Jeg tror at denne dagen blir lettere for deg, og dag for dag med nedgang gir en ekstra billett til motivasjon!

klem, Pernilla
askepott6. januar 2004
Hei!
Jeg kjenner meg igjen i frustrasjonen din. Har hatt samme abstinenser selv. Rart det der å gå tilbake til hverdagen igjen.
Men du klarte det jo med glans!!!!!
Vær stolt av deg selv!!!

I går kveld var jeg utrolig deppa. Formen er betydelig bedre i dag. Holder på å psyke meg opp til røykeslutt nå. Det er vel egentlig ikke noe å vente med? Har satt en dato litt fram i tid, så får vi se...
prestige😉6. januar 2004
Hei :)

Jeg hadde akkurat lik dag som deg igår, helt forferdelig..spiste ingeting usunt, men alikvell gikk jeg opp 100 g #¤"%&#..

Slankere.com er en fantastisk side!!! Beundere virkelig de folken som driver denne siden :)
viljestyrke😊6. januar 2004
Det er nettopp slitsomt det er..... Aner ikke hvor mye erfaring du har, men det går MYE bedre etter hvert. Lover deg det. Til slutt blir det motsatt. Du kan ikke fordra sjokkis og potetgull og cola med sukker og rekesalat og loff og pasta og ris og alt det andre.

Sånn har jeg det nå. (Nesten.... hmmmmm.....)

Men jeg må skjerpe meg. Kan nesten KJENNE at jeg legger på meg her jeg sitter. Enda jeg har SUPERFLINK i hele dag. Skjønner ikke hva som skjer. Kanskje det bare er en liten oppgang før den virkelig store nedgangen. Fem kg, BÆNG, rett ned.

Det hadde vært noe det.


STÅ PÅ!


Klem!
CK1❤️6. januar 2004

Jo, nå skal du høre.... Har du ikke fått det med deg da!??! Hihi! Kjøpte den jo til RW konserten & var SUPERSTOOOLT av at JEG turte å kjøpe den & enda bedre (verre???) at jeg noen gang skulle tørre å ha på meg en slik UTE BLANDT FOLK....

Det er en hel dress (SORT) med bare stropper! Ser nesten ut som en laaang ettersittende kjole med stropper, men den er trang i toppen - trang over magen, så er det vide ben helt til den er helt trang nederst ved anklene igjen...
Høres sikkert merkelig ut, men den er sexy, elegant, fancy, kul, frekk & classy på samme tid ;o) (Etter min smak da...)

Du vakre deg!!! Du har jo tatt av hele 1,2 kilo siden igår!! Sinnsykt bra, DU ER STJERNEFLIIIIIINK ;o)

Dagen min har vært som din gårsdag tipper jeg.... Svimmel, sulten, enda mer svimmel, sulten, fysen, undre på om jeg skal løpe OPP eller NED for å gå på do!??! ( Variasjon er jo bra) Drukket vann til den stooore gullmedaljen & løpt på toa`n flere ganger i dag enn i hele julen tilsammen!!

Kommer jo ikke inn på Messenger da..!?!? Skjønner ikke en shit! Får beskjed om å taste passord, men det er sambo som har fikset det for meg & jeg har forsøkt alle tenkelige passord - ingen matcher og sambo er på jobb!!
Det ordner seg nok når han får sett på det ;o)

Prates imorgen kveld kanskje da!! Skal til 2 x legen, fysioterapauten min & avslutter ettermiddag/kvelden med massasje ;o) Blir selvfølgelig masse dødtid mellom disse 4 avtalene, men da kan jeg gå på salget & se om jeg finner meg noe kult.... YESSSSS!!

Ha en nydelig kveld min venn ;o)

Stor klem fra CK1
murmel6. januar 2004
Hei. Kjenner til den besettelsen du hadde i går.... Men det er riktig som du sier at det hjelper å sette fokus på noe annet. Det som er problemet for mange slankere er at vi blir så opphengt i det vi ikke kan spise...... og vekten da:) Jeg har ihvertfall lært meg at når jeg har lyst på snop, så må jeg bare spise vanlig mat. Stort sett er det fordi jeg er sulten. Gammel vane er da å spise snop, men ikke nå. Vann funker også for meg da. Det er fint at du klarte å stå imot suget ihvertfall. Det er sånne dager vi blir slanke av. Når vi klarer å motstå:) Kjempe flink er du:) Stå på videre
fett-nok😌7. januar 2004
Titt-titt!

Rette tiden på døgnet å være inne på slankere? ;o)

egentlig er jeg litt fornærmet på deg, for jeg drikker vann til den store gullmedaljen, men vektnåla flytter seg ikke, hmmmm! Har det noe med inntaket av mat å gjøre tro? tji-hi!

Neida, du er veldig flink, du vant over kreftene.

Nå sitter jeg og tømmer den siste muggen med sitronvann for i dag, tror ikke alt går ned, men fått i meg ca 2 liter + 1 1/2 l tab, klare ikke å kutte den heller. Alle mine avhengigheter skal kuttes på en mnd. NEI,NEI,NEI! ;o)

Sove godt da!

Klem fra Rita
fett-nok😊7. januar 2004
Hei igjen!

I natt blir jeg nok ikke sittende så lenge, det tar på å sitte oppe til 4 og opp igjen kl 7 for å få datteren til dagmamma, litt sliten i øyelokka. Riktignok harjeg ikke stort å gjøre, men jeg kan jo ikke sove hele dagen heller. Eller? Kanskje det er det jeg skal gjøre. Sove fra jeg kommer fra dagmamma til jeg haenter henne, så sitte opp til jeg kjører henne neste morgen igjen. Nope! Trukke det!

Sov godt, og ha en fortreffelig dag i morgen.

Klemz
CK1❤️7. januar 2004

Hallo i natten....

TAKK for SUUUUPERT bilde ;o) Morsomt!! Flott dame i en råsexy dress.... Min er så absolutt ikke så vågal & den er ikke i lakk eller skinn eller hva det nå er ;o) Hihi...

Sitter oppe & venter på en vaskemaskin :-( Lillesnuppa skal til pappa`n imorgen & bag, gymtøy, turntøy & håndballtøy må leveres imorgen tidlig... Kom jeg på klokka 22:30... Har jo bare hatt heeeeeeele dagen på meg til det, men her skal alt skje i siste liten ja ;o)

Nattinatti & ha en herliiiig morgendag
Pia❤️7. januar 2004
Hei Kjære :):):)

Vet du hva, nå må du faktisk gi deg:) For jeg hadde nemlig bestemt meg for at neste gang jeg skrev kommentar til deg, skulle jeg bemerke hvor mange kommentarer du hadde skrevet. Og så hadde du allerede skrevet det til meg. :) Nesten litt morsomt. Men du var nok før meg i veldig mange dagbøker.
AKkurat som deg var jeg veldig rastløs ig år, så det ble noke en del stunder her inne ja. Men jeg var ikke så flinks om deg da, for jeg endte opp med snop på kvelden.

Uansett: Du er en liten solstråle selv :) Godt å ha deg her igjen!! :) Du trengs!! Og tusen takk for smilet, det er så gøy å lese at man oppmuntrer folk, for da får man bare inspirasjon til å skrive flere gode ord. :)
Kunne egentlig bare klippet ut hilsenen du skrev til meg og limt den over til deg igjen, føler du er på akkurat samme måten! :)

Håper du får en fortreffelig kveld!!! Klem fra Pia:)
tomine❤️7. januar 2004
God morgen!
Vær du glad for at du ikke vet hva bukplastikk er!
Du tenker kanskje fettsuging, men i mitt tilfelle er det snakk om å skjære bort overflødig hud som henger som et "tørkle" nederst på magen. Dette er hud som ikke er mulig å trene opp eller slanke bort. (Æsj! Dette er ekkelt!)

Mitt tørkle fikk jeg for 14 år siden, da jeg fikk min første-fødte. Ikke spesielt morsomt når man bare er 23 år... Før det hadde jeg en superfin mage,- og det er noe i den retning jeg håper å få tilbake! (Bortsett fra at denne gangen vil der jo være strekkmerker... Men det hører med når man har født, så de plager meg ikke)

Men nå må jeg skyndte meg å gi snuppelure lii grøt! Hun våknet akkurat når jeg begynte å skrive til deg, jeg tok henne opp, og nå hører jeg hun driver og tømmer oppvaskmaskinen :-) Godt å få hjelp,men...

Ha en strålenede dag!

Klem Tomine
Bilde
teresa7. januar 2004
Heisann.. takker for koselig "måledame".Kjempesmart og snu fokusen litt bort fra kjøleskapet til pc.. Man er kanskje sterkere enn man tror noen ganger:)
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
fett-nok😊7. januar 2004
Hei!

Takk for kommentar, jeg prøver å lete frem det positive i alt, prøver å se fremover for å se gevinsten i det som nå føles plagsomt, og klarer det stort sett. Men.....ikke alltid, men da kommer jeg inn hit vet du, og øser ut all min frustrasjon, hehe!

INGEN kan være flink hele tiden, men se på den fine kurven din''a, vær stolt av den.

Ønsker deg en god natt og lykke til framover!
Vi "snakkes" nok sikkert snart.

Klem fra Rita
prestige😊7. januar 2004
Hei :)

Skal love deg jeg vet det meste om forhold som går opp og ned..vi fikk et utrolig mye bedre forhold etter d ble slutt i 3 mnd og så ble sammen igjen..helt umulig og sammenligne disse to forholdene våre.

Vårt forhold er nesten for godt til å vre sant, så derfor tør jeg ikke å slippe jublene løs helt ennda..plutselig kommer ned turene igjen og vi sliter.

Men som jeg ksrev i dagboka mi så tror jeg vi er i bedre stand til å takle våre krangler nå..Håper jeg, det gjenstår å se! Litt skummelt, men spennende også.

Det beste er å sette seg ned og finne ut hvorfor det går dårlig. Hva er bra? hva er dårlig? Hva kan dere gjøre bedre?

Håper virkelig at det går bra med dere imorgen.

Hva med å gjøre noe helt nytt, eller noe som dere absolutt ikke pleier å gjøre?

kino, resturant, gå tur osv.

Lykke til, gi meg en rapport da :)))
Xenica7. januar 2004
Min kjære Lysfontene!

Først av alt: godt nytt år til deg fra meg. Tenke seg, ett år har gått å du har tatt et laaaangt steg både ned og frem (hjelpe meg for en formulering, ja ja, vi som sliter vet hva jeg mener).

Har ikke hatt tid å sitte her på måneder, men har som forsett det nye året at jeg skal trappe endel ned på alt jeg holder på med, siste halve året har vært tøft. Like før jul fikk jeg en kjempereaksjon, hadde plutselig ferie å da møtte jeg veggen. Fra å sove minimalt og jobbe desto mer så skulle jeg nå sove masse og ikke jobbe, jeg fikk panikk, begynte å lete etter noe å finne på, så var det hyperventilering osv. Men ok, er vel et tegn på at man bør roe det ned et par hakk.

Er faktisk deilig å sitte her inne på nettet nå som jeg har tid, tid til å slappe av og kose meg med det. Om jeg får tid hver eneste dag i 2004 er ikke sikkert, men jeg skal nå benytte de anledningene jeg har, for jeg er jo glad i dette stedet.

Ok, har ikke fått lest alt om hvordan dere har hatt det den tiden jeg har vært borte, derfor spør jeg, er han typen den samme som sist og hvorfor ikke helt troen på dette forholdet??????????

Du er en trimmende lysfontene ser jeg, men det er bra, er sikker på at du med ditt vinnende vesen er med på å holde motet oppe i mange av trimmerne på studioet, det er bra!

Håper forresten at du ennå er like glad for tatoveringen din :-) Jeg jobber nå med punkt to, det med piercing, svigermor mente at jeg måtte tenke meg godt om for jeg var jo ingen ung dame lengre. Det virket jo mot sin hensikt, da ble jeg bare ennå mer giret på å få en eller to eller ti. Var som å sette bukken til havresekken. Men vi får se, jeg har jo skrekk for å ta blodprøve så vi får se om jeg er så tøff at jeg tør å ta steget.

Er herlig å se deg igjen her inne, gleder meg virkelig til å høre fra deg. Å det er utrolig å se hva som har skjedd med deg på ett år, å når vi tenker tilbake, det året har i grunnen gått fort eller hva? Ja, det er slike små historier som er med på å skape håp for alle som sliter på veien ned.

Megaklem fra Xenica.
Pernilla😌7. januar 2004
Så artige mål du har!
Har alltid hatt lys å bli skikkelig myk selv. Var det en del før, men det er leeeenge siden nå.
Du har vært utrolig flink i året som var. Så utrolig deilig å kunne ha nådd målet ditt.
Jeg håper, virkelig håper på å gjøre det samme innen ett år jeg også. Det er derfor jeg er så bestemt denne gangen.
Orker ikke falle av karusellen flere ganger mens den snurrer rundt.
Da er det så vanskelig å hoppe på igjen.

Lykke til med tøying og bøying!

klem, Pernilla
grete❤️7. januar 2004
Takk! Det var jo hyggelig melding fra deg og da!!!
Klem fra Grete
Elizabeth😀7. januar 2004
Hei, det var så deilig å lese oppmuntrende ord i dagboka mi! Det hjelper virkelig, særlig når alt føles tungt og trått.

Jeg gir deg rett i at nøkkelen til god helse og velvære ligger i trening, dette er faktisk viktigere enn hva man putter i seg tror jeg. Selv om jeg må innrømme at jeg også synes det er deilig å vende gradvis tilbake til hverdagskostholdet.

Vi får følge hverandre videre, jeg ønsker deg lykke til med alt!

Klem fra Elisabeth
Milla😄7. januar 2004
Hei Pia!
Takk for velkomsthilsen! Jeg ble helt rørt jeg over å bli inkludert sånn øyeblikkelig! *S* Ble jo bare enda mer motivert for mitt nye supersunne liv.

Ser du trener bra du også. Ufattelig deilig å bruke kroppen skikkelig!!
Du har fått et knallbra resultat ser jeg også. Grattis! Du er nok skikkelig slank nå vil jeg tro, med den BMI''en.

Jeg syns du virker som en utrolig moden og reflektert dame på 19!:o)

I morra blir det Aerobic 2 på meg. Det er favoritten.

Klem fra Milla
boggi😌7. januar 2004
Hei på deg !

Koselig at du stakk innom dagboka mi og la igjen en liten hilsen.. Det er litt godt med litt oppmuntrende ord - for fy og f detter er virkelig ikke enkelt..

Ser at du har vært kjempe flink og nådd normal vekt.. (den dagen drømmer jeg også om - jeg vet den kommer -men det er enda langt frem og høyt opp...) men jeg har ikke tenkt å gi meg.
Lurt å legge trimmen i husarbeidet ja.. Jeg er ikke spesielt glad i å vaske og rydde ,men jeg liker å ha det rent og pent. Og nå da jeg registrere all "trim" kan jeg jo ta en skikkelig rudne med støvsugern og vaske filla så jeg i alle fall blir varm på ryggen og får registret noen trim poeng (to fluer i en smekk..).

klem fra boggi
Lilla😄7. januar 2004
hei pia,tusen takk for hilsen.;-)ja det er øgy å slanke seg når grammene går nedover og ikke oppover..hehe..
uffda dumt at du ikke fikk trent igår,men du tok jo igjen idag da med hele en times trening det er hardt det,flink jente!!;-)

alltid lett å ty til godterispising når humnøret er på bånn har opplevd det selv..;-)men dårlig humør går nå over da.

Lykke til med slankingen!!!
stå på!!
klem fra Lilla;-)
augustbrura😄7. januar 2004
Heisann Pia, og tusen takk for kommentar i DB mi! Koselig!

Jeg har skummet litt i dagboka di her, for å finne ut hvem Pia er.
Og det må jeg si, for et utrolig sprudlende humør du har!
Blir så glad og motivert av å lese dine sider.
Og så har du jo hatt noen kjempebra resultater angående vekttap, flink pie ;)
Du kommer til å nå langt her i verden med ditt humør og din stå-på-vilje!

Klemmer fra Augustbrura
Bilde
Nicole😃7. januar 2004
Hepp! :)

Joda, nå er treningen lagt opp, jeg må bare ta meg sammen for å følge planen også. Noe jeg ikke klarte i dag... Men skal holde meg i skinnet til fredag, da skal jeg!

Så synd det ikke er muligheter for yoga hos deg da. Ser du har tenkt til å bli myk, så da hadde jo det passet kjempebra. Men, du kan jo kjøpe en bok og gjøre litt øvelser hjemme, kan jo hjelpe deg og. :)

Ønsker deg også lykke til med besøket i morra. Du skal se at det sikkert ikke er typen som gjør deg mindre glad, det kan jo være en tilfeldighet. :)

Klem fra Nicole.
gordita😉7. januar 2004
Hei "lille Pia"
Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet til deg, men jeg har "tyvlest" i dagboken din flere ganger. Jeg skjønner du har hatt det tøft i høst, men det føles som om du takler problemene dine også. Du deler ihvertfall ut god-ord og oppmuntring til alle her inne.Dine komentarer hjalp ihvertfall meg veldig. Alt som skjer deg nå ang. kjærligheten og skolegang er ganske vanlig, men det sliter mens det står på!
I.O.M. at jeg har 4 døtre (mellom 19 og 26) har jeg vært borti disse problemene flere ganger. Ta en dag av gangen; noe mer kan du ikke gjøre, men en ting; når du skal velge deg yrke, velg det du liker og gjøre, ikke det andre syntes er fornuftig eller fordi du kan tjene masse penger.Studerer du noe du ikke liker, går du trøtt! Og det er ikke bare i studietiden det gjelder, men du må trives med det du holder på med resten av livet. Jeg har "snublet" flere ganger, og det samme har jentene mine, men det har vi lov til!!! Litt etter litt faller brikkene på plass. Slapp av litt i år Pia, og start igjen til høsten. Du er ei herlig jente som deler alt med dine medmennesker! Om ikke så lenge er jeg nok tilbake ,for jeg har en mistanke om at det har kommet på et par kilo som jeg ikke vil ha.
STOR KLEM fra Gordita.
ps. hvor i Spania er søsteren din?
ivalodia😄7. januar 2004
Heisann :o)

En slik solstråle må da få mange koselige hilsner :o) Ogdu,man skal da leve også, den colaen og chipsen var deg fortjent !

Gå i spagaten????? Har da hørt mange mål,men dette var det som fikk meg til å smile stort :o))

Håper forholdet lar seg ordne, lite er så kjedelig som å gå i et anspent forhold.

Have fun resten av uken :o)
arkibalda😉8. januar 2004
Hei Pia og takk for kommentar!
Du har nok rett i at det beste er å la kroppen få bestemme, bare sørge for nok mat og trim. Problemet mitt er at jeg ikke helt stoler på kroppen min enda. I tillegg er jeg ikke riktig så sporty som jeg ønsker å være. Men jeg vil gjerne, og det er jo et godt tegn?

Ha en fin dag

Arkibaldahilsen
CK1❤️8. januar 2004

Hei Pia vennen ;o)

Håper DU har det bra akkuratt NÅ!!! (Sammen med kjæresten...)
Som nevnt tidligere, det er ikke noe vits i å tviholde på noe du ikke tror fungerer... Du skal tenke på DEG SELV & tenke på at DU SKAL HA DET BRA ;o) Selvom det ikke er like lett alltid da....
Meeeeen, det kan jo hende at dette bare er en "dårlig periode" også?? For jeg som har fulgt deg leeenge, vet jo at dere 2 har hatt det toppen sammen også ;o)
Mye har jo skjedd i det siste vet du, og da kan det hende alt dette går utover forholdet på en negativ måte...!??

Dette finner DU / DERE ut av, jeg ønsker i allefall ALT DET BESTE FOR DEG DU HERLIIIIIGE & FLOTTE PIA ;o)

At du koser deg med snop innimellom er jo bare helt flott! Du har kontrollen nå vennen, og har lov til å kose deg med det du vil, når du vil - uten unnskyldninger...
Jeg koser meg titt & ofte selv, uten dårlig samvittighet, uten unnskyldinger - og jeg er jo så absolutt IKKE der jeg burde være vektmessig enda!! Hihi ;o)

Bare en liten utskeeielse i morgen kveld (ut med X-kollegaer), så er det rett på vannvogna ved siden av lav-karbo ;o) Er flink med maten allerede, så det er jo noe da....

Håper ellers alt er bare bra med DEG, lev livet, nyyyt det og ha det fantastisk vennen ;o)

Gode klemmer & tanker fra
CK1
Bilde
murmel8. januar 2004
Hallo. Litt snop i ny og ne er greit det bare man klarer å ta seg inn igjen. Ser jo ut som du har kommet igang med trening og da forbrennes det jo ganske fort igjen:) Det er ikke alltid ting går som planlagt og da er det bare å ta det igjen senere. Skjønner at du ble litt irritert da søstra di ikke kom før 2.5 timer. Så du har hodt på her inne et helt år. Jeg tror jeg nærmer meg et halvt år, men er langt unna målet mitt. Har satt meg mål om at jeg skal gå ned ti kg til jul og håper jeg klarer det. Du får ha lykke til videre også med å klare spagaten. Jeg er så stiv som en stokk, så jeg bare beundrer deg hvis du klarer det:)
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Xenica7. januar 2004
Først av alt, engler er fine, bare beholde dem du. Jeg har mine engler oppe året rundt, å det fine er, da slipper man å gjøre så mye til Jul, nesten ferdig pyntet på forhånd. Har forresten tre nisser (det jeg har av nisser), de har jeg fått av noen jeg liker, så de står også oppe året rundt, kaller dem bare helårsnisser, like greit.

Om jeg har holdt vekta eller lagt på meg? Sist jeg veide meg i desember var den fortsatt stabil, buksene er fortsatt som de har vært, mulig er jeg en kilo mer eller en halv kilo mindre, aner ikke. Hvordan jeg har greid dette, synes spørsmålet var så bra at det ble et langt innlegg av det, men alle svarene aner jeg ikke, blir bare sånn selvransakelse å så dukker det stadig opp noe nytt.

Du har rett, du burde jo ikke være her, du burde ikke slite mer, du burde være fornøyd, du burde ditt og du burde datt. Problemet med oss mennesker er at det som er riktig for det ene absolutt ikke alltid stemmer for det andre. Å det som er dritt for en er gull for en annen. Sliter man så sliter man, å det å komme seg ut og opp av den gjørma, det er jo ikke alltid like lett. Hadde vi kunnet skru på en bryter å så var alt bra såå hadde vi jo tømt stedet på en to tre. Uansett er jeg sikker på at mye har forandret seg den tiden du har holdt på, å jeg er sikker på at flere forandringer vil skje, sånn litt etter litt. (Men ok, skal innrømme at jeg nesten blir kvalm av meg selv når jeg hører at jeg sier slike ting, mest fordi jeg for et år siden var overbevist om at absolutt alt gikk til helvete, konstant, både for meg og for resten av verden).

Trist at året startet med syke barn, får så vondt av barn når de er dårlige. Hadde en liten sjau her forrige uke, hvor de dreit i kor på hver sin do. Men takke skaperen, vi har ennå ikke fått den spysykesjauen som mengder sliter med nå om dagen, det er jeg glad for, for når den kommer hit i huset så spyr absolutt alle utenom en, å den ene er meg som må vaske det de andre gulper opp. Det kan nok være med på å forklare hvorfor jeg har så mange bøtter i huset :-)

Er så vanvittig herlig å taste til deg igjen, du er en av de jeg virkelig har savnet, å det var virkelig koselig å skru på dataen i dag og finne en hilsen fra deg. Se det, du har allerede klart å skape en god start på et annet menneskes hverdag, er i grunnen litt å stråle over det!

Så får vi gjøre det beste ut av dagen, jeg skal taste, så skal jeg måke litt snø å så skal jeg jobbe litt på kvelden. I morgen derimot, da skal jeg sove lenge (tror jeg).

Megaklem fra Xenica.

Xenica7. januar 2004
Bare en liten ekstrakommentar: jeg lo da jeg leste din kommentar til mannen din i dag. Nå er det jo slik at, uten å rakke ned på den en lever sammen med, men av og til så føles det som om hjernen ligger igjen hjemme. Det trasige her i heimen er at det som regel er jeg som pleier å forlegge huet et eller annet annet sted enn der det skal......

Klem igjen fra Xenica.
Arkibalda❤️7. januar 2004
Hei Sampli!
Ja nemlig, jeg må bli flinkere til å trene. Har fått en regelrett dvask kropp etter slankingen. Det var nok vel så mye muskler som fett som gikk i vei… Men i går startet jeg ny rutine på stuegulvet; sit-ups og armhevinger. Bedre enn ingenting vil jeg tro. Skal jobbe mentalt med å tenke at jeg er et veltrent, sporty menneske. Hvis jeg tror det selv, er det sikkert lettere å bli det. Denne aerobic maratonen høres ut som et mareritt, spør du meg. MEN har begynt å svømme til Irland!! 12000 meter innen 1. april, og jeg får være med i trekning av tur til nettopp Irland. Eldste datter har hevet seg på barnekonkuransen. Norsk svømmeforbund tror jeg som kjører denne konkurransen. Så nå er det atter svømming 1 gang i uka. Utfordringen blir jo å gjennomføre/svømme alle 12000 meter….

Du skal ned 5-6 kilo? Det går sikkert som en lek når du får ristet av deg julemodusen. Og med den trimplanen og triminnstillingen du har kan det umulig være annet enn overflødig fett du mister under slanking. Røykinga gjør du jo som du vil med, men jeg tror det er dårlige odds for å slutte samtidig som du skal slanke deg. Det er min erfaring i allefall. Men du trives kanskje med ett ekstra C-moment?
Uansett ønsker jeg deg lykke til. Farligere å røyke enn å ha 5-6 kilo for mye da… (kunne ikke dy meg :o))

Det har gått opp for meg at jeg har vært i kontakt med deg på mail i den senere tid. I forbindelse med kattungene dine. Jeg burde vel kanskje skjønt det tidligere, men nå tror jeg ikke det kan være noen tvil. Litt snodig å skulle late som ingenting, så jeg velger å skrive det her. Hvis du er i tvil er det altså jeg som har to vakre, eteriske vesener av katteslekt som er utpreget asosiale. Spørsmålet om ny katt ble plutselig så konkret når neste kull nesten allerede var født. Vi er en familie som tar avgjørelser i sakte tempo (i alle fall for det meste – sikkert derfor det med treningsrutiner tar litt tid *smiler*). Derfor må vi drøye litt med den avgjørelsen.
Har du tenkt å bruke idrettsenteret på universitetet noe må du gjerne dra meg med. Jeg mangler trimvenner som sverger til aerobic og andre salaktiviteter - og det kan jo hende at det faktisk ER noe for meg. Skjønt foreløpig tviler jeg....


Arkibalda



arkibalda😌7. januar 2004
Bare en liten replikk:
De 5-6 kiloene henter jeg fra slankediagrammet ditt. Jeg syns BMIen din er perfekt. Overvekt kan det i allefall ikke kalles.
Men jeg har jo fått med meg det du har skrevet om vekt og kroppstype tidligere. Og nå ser jeg det jo selv, at en BMI på mellom 21,5 og 22 ikke betyr at jeg er mager - langt i fra. Formene mine får du aldri *flirer*.

Kos deg med kattene. Det hender vi får besøk i senga vi også, men kattunger blir det aldri på disse, til det er de for kastrerte (et must for omplasseringskatter).

Arkibalda
(som ikke har tenkt på at aerobicinstruktører kommer i ulike kvaliteter, men det er vel med dem som med alt annet)

ps. angående løping. Jeg jogger (nogenlunde) jevnlig (men aldri mer enn 1 gang i uka), det er i allefall planen å fortsette. Kondisen min er elendig, men merker at det hjelper. Når det blir lysere satser jeg absolutt på at å jogge enda mer. Tviler imidlertid sterkt på at jeg greier å gjøre det på egenhånd med det første. Trenger absolutt drahjelp, om ikke annet så mentalt.
Marianne😃7. januar 2004
Vet du hva Sampli, jeg skulle ønske jeg fikk tid til svømming (elsker svømming).
Jeg vrir hjernen min, om åssen jeg skal få det til.
Jeg kan få det til.....på et vis, men da om morgenen, de åpner hallen kl. 06.15 - 08.00. (Sambo har sagt nei....for han vil at jeg skal stelle minsten før jeg går på arbeid.) Nå har jeg jo redusert stillingen min litt, så kanskje jeg kan få ordnet noe. Det er jo bare snakk om par dager i uken....burde gå, ikke sant :o)

Vel, vel sampli....det var litt av en start du fikk på dagen din. Syke unger er det noe verste jeg vet, etter menn :o)
Det var da fælt så higgig du var for tiden....hmm......kanskje mannen din har rett.....kanskje :o)

Håper du har det bedre nå da....*trøste*
Superklem fra Marianne :o)

ps. får planlegge den syklinga litt i dag, får håpe sambo holder seg hjemme i dag. :o)
Tarangai❤️7. januar 2004
God ettermiddag.
Så flott at du også kom deg på 3T i går. Hva trente du? Det ble step A på meg, veldig enkle trinn, men fy flate så sliten jeg ble. Deilig etterpå da!
Jeg har lest kommentaren din fra i går, tusen takk :)
Nå skal det trenes ja, til den store gullmedalje!
Det var da litt av et hopp vekta di gjorde etter en times trening. Knallbra.
ett kilo i døgnet...hm! Jeg vil også!
Ikke verst å spise det samme som katten til frokost, Sampli? Men det var en fristende frokost da :)
Håper det går bra med den syke. Syke barn er ikke særlig festlig nei. Man blir så hjelpesløs.
Og kattepusene, tenker de er søte.Og søtere blir de når de får øyne...sukk!

Er det lurt å slutte og røyke for deg akkurat nå tro? Eller er det derfor lunta er så kort?
Uansett ønsker jeg deg en fin dag resten av dagen, har vært så travelt på jobben at jeg har ikke hatt tid til dagboka før nå.
Har hatt det travelt med å drikke grønn te, vann og Tonidren (eller noe lignende, ikke Biodrain,) men det er en rensekur dette også, for her skal kropp og sjel renses slik at jeg riktig kan nyte det nye året i fulle drag. Har bestemt meg for ikke å røre en dråpe alkohol i hele januar. Blir du med? Lettere å ikke falle for fristelsen når vi er flere....Skal til frisøren i dag og bruke opp alle pengene jeg sparer på ikke å kjøpe vin!!!!

Kanskje vi trener sammen snart. Har tenkt meg på step 10.30 på lørdag ihvertfall.Husker ikke tidspunktet akkurat, men ihvertfall på formiddagen.

Klem fra Tarangai
Bilde
iset7. januar 2004
hei:)

takk for svar, og takk for tipset om kotelettene, det var jo kjempelurt!!!! ja Atkins er livet altså, noe så bra har jeg aldri vært med på, spiser meg kanonmett hver dag men går allikevel ned i vekt:)

ta en titt på dette forumet: www.karbojunkie.com :)
Knotten😉7. januar 2004
Hei og takk for hyggelig kommentar tidligere i dag!

Vi har visst mye til felles vi! Jeg jobber også med å vippe Kong Nikotin av tronen - for godt! Jeg følger Jørgen Skavlands bok og er i dag i gang med dag 1 av i alt ti med røykeavvennings-treningsopplegg (eller noe...?) før full kutt etter den tiende dagen. Jeg gru-gleder meg :o)

Lykke til med både karbo-dietten og røykekutt!!!

Klem, Knotten
boggi❤️7. januar 2004
Hei og tusen takk for smilet !! Det varmet. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal gå så på trynet hver gang vekta ikke går den veien jeg vil. Jeg har blittt så avhengig av vekta at hele dagen er ødelagt hvis jeg har gått opp.. Ja da- jeg vet at jeg burde veie meg skjeldnere -men greier jeg det _NEI..

Ser at du også har vært kjempe flink til å kommet deg ned på normal vekt ( den dagen jeg kommer dit - da skal det virkelig feires). hm ... men det skal ikke feires med mat. Jeg tror rett og slett at da trenger garderoben og fornyes skikkelig. Kanskje jeg burde begynne å spare allerede nå - så kan jeg slå meg skikkelig løs når den dagen en gang kommer..

smil til deg også

boggi
Milla7. januar 2004
Hei Sampli!

Du skriver så fengende og morsomt, lett å lese er det også! Det går bra med nedgang også ser jeg. Så flott!

Jeg er ny her, og fremdeles overveldet over responsen jeg fikk etter starten min i går. Jeg er med i klubben! Jeg HAR det rett og slett gøy! Dette nettstedet er et funn!!! Så mange positive mennesker, inklusive deg. Avslutningshilsenen sier mye om deg tror jeg.

Kos deg med kattemor og ungene - tenker de er nusselige ja :o)
Ikke noe å si på pleien mor får heller må jeg si. Steke kalkun i natt sadu? Hvorfor ikke? *S*

God bedring med junior, og håper du får det til med røken!;o)

Glis fra Milla

askepott7. januar 2004
Hei!
Røykekutt er vel vanskeligst i starten. Har selv framprovostert krangler med min mann for å ha unnskyldning for å ta meg en røyk - etter at jeg liksom skulle slutte.

Nå gjør jeg meg snart klar for røykeslutt igjen. snart....
Tung-ikkerøyker7. januar 2004
Dette er kanskje er RART forslag - men tenk på det: Hvorfor ikke VENTE med å slutte og røyke til du har nådd den vekten du ønsker!!! Da kan du fokusere viljestyrken og motivasjonsjobbingen på DETTE - og unngå dårlig samvittighet fordi du ikke klarer ALT på en gang (Hvem klarer vel det???) Du kan da bruke resten av slanketiden din til å KOSE deg med røyken, til å forberede deg på å ta farvel med den - og sette en DATO for det. Denne datoen proklamerer du HØYT og tydelig - det forplikter! Husk at jeg VET hvor godt det er å røyke! (For dem som røyker og også for oss som HAR røykt!) Ikke legg listen så høyt at det ikke er MULIG å lykkes - jeg valgte å gjøre èn ting om gangen (så jeg kuttet røyken først). La ikke meg overtale deg - men TENK på det!
(Kanskje jeg provoserte noen ikke-røykere nå, men har du aldri røykt så kan du ikke sette deg inn i situasjonen heller.)
Viola❤️7. januar 2004
Du Sampli du Sampli! Takk for en kjempeflott oppmuntringskommentar med dikt og greier...eller heiarop var det vel egentlig. Hvis jeg hadde lest det før jeg gikk på jobb hadde det nok hjulpet...men takk og lov løsna liksom "proppen" i løpet av kvelden, og da jeg var på hjemvei var hodepinen og mageknipen vekk, og humøret betraktelig bedre. Takkoglov.

Men du, nå håper jeg du finner igjen gnisten her....og i mellomtida er det jo veldig viktig at du ikke piner deg jøl med dårlig samvittighet...for det hjeløper ihvertfall ikke. Når tiden er inne så klarer du å skru av røykinga igjen, vettu!
Diger klem fra Viola som ersåslitennå at jeg må baregå å leggemegtrorjeg.
fett-nok😊8. januar 2004
Hei!

Ser det pågår røykeslutt her.....
jeg har vært storrøyker, og da mener jeg STORRØYKER(20-40 pr dag).
Jeg har prøvd:
Zyban (ok! reduserte kraftig, men til den prisen har man ikke råd til å røyke og så fort jeg sluttet m Zyban. poooofff! på''n igjen)
Plaster, røyket mindre av det også, men de skal sitte på et døgn, men detter jo alltid av etter et par timer.
Tyggis- den sluttet å røyke jeg av, tro meg, for jeg spydde som en gris.
Viljestyrke- ja,særlig meg!!! Vet jo ikke hva ordet betyr en gang. hehe! Jeg ønsket å slutte, men viljen...borte!!!
Boka "endelig ikke-røyker"- jepp, sluttet på dagen uten problemer. Eneste feilen med meg var at første gangen jeg leste den gikk det veldig bra i 3 mnd, men så skulle jeg bevise at jeg kunne være røykfri etter å ha tatt noen røyk etter x antall pils. Da var monsteret vekket til live igjen.
Leste den igjen nå, sluttet og jeg vet denne gangen at jeg ikke kan bli noen festrøyker.

Og hva har du å tape? Zyban koster skjorta, og er et medikament som ble fremstilt for at psykisk utviklingshemmende skulle roe seg mer ned, men det viste seg at Zyban innvirket på røykingen dems også. De har riktignok tatt ut mye av virkestoffene, men alikevel. tyggisen smaker jo pjuk osv,

Men til det viktigste, boken koster 198 kr, prøv å finne et medikament som koster mindre, utenom viljestyrken da......

Og funker den ikke kan du jo bare selge boka igjen! det kan du ikke med tyggisen, hehe!!!!
Vi er 11 stk som har lest den (de fleste kjenner ikke hverandre,de er kjente av meg på forskjellige hold), bare jeg som begynte igjen. Tror du jeg ble mobbet!!!! Er du selv innstilt på å slutte, ja så slutter du med boka.

Men jeg skal ta med at noen ganger savner jeg røyken, men det varer aldri mer enn 1 minutt toppen, og det blir jo bare sjeldnere og sjeldnere.

Og..............jeg jobber ikke for Allen Carr, selv om det ser slik ut med all den reklamen min. Tji-hi!

Den kommentaren du hadde til mannen din, den tror jeg jeg må kopiere. Greit å ha på minnet hvis jeg skulle ligge dårlig ann i en krangel en gang, de var faktisk litt bra, og litt slem.

Tror det blir både 14.-15.og 16.dag jul før pynten blir borte hos meg, litt treg kanskje.

Lykke til!!!

Hilsen fra Rita
kursiv😄8. januar 2004
Hei!

Jeg er litt sjelden innom for tiden, må nærmest snike meg rundt i mitt eget hjem på grunn av en meget humørsyk gemal som har nervene uttapå huden og eksploderer for de mest utrolige ting. Det er IKKE gøy. Men det resulterer i at jeg orker ikke spise og holder standhaftig på 62-tallet. Aldri så galt osv..

Om det er noen trøst har det vært adskillig mer infame (les hårreisende & grusefulle) replikker fra min side når det har stått på som verst her. Blant de mindre ille er feks:
"uansett hvor flat du hamrer pannekaka har den to sider"
"Du skal få en punchingball med bilde av mitt ansikt på til bursdagen din, for jeg gidder ikke være hoggestabbe mer"
"Hvis du hadde hørt det du selv sier nå på bånd i morra hadde du tvangsinnlagt deg selv"
osv

Vel. Det hjelper ikke å være ille selv, men av og til må man bare ventilere. Eventuelt hyperventilere... *kremt*

Egentlig er det vel på tide å legge seg, men først: Jeg VIL ha katt. Så har jeg en unnskyldning til å treffe deg i trondheim i samme slengen, og det tredjegradsforhøret tar jeg med knusende ro. Du snakker med en som skal kjøpe sofa i en farge som matcher katten. Her LEKER vi ikke katte-eiere heller altså!

Jeg har ingen planer om å fortsette den kranglinga, så jeg går nok opp til 63-tallet i morra, men det er greit :-)
Det er semiflink som gjelder. Ikke nevrotisk angst-slanking med gråteklump istedet for mat i magen.

tross alt blid og glad og lattermild hilsen
Kursiv
(som synes du fortjener trampeklapp for røykestandhaftighetaktig slutting og gode forsetter.)
======X=:-)
askepott8. januar 2004
Røykestoppen min skulle egentlig være hemmelig. Men jeg har hele tiden tenkt å slutte den 10. januar. Og da blir det vel ikke at jeg stumper den før kl. 23.59 tenker jeg!
Bilde
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
MonicaR😊8. januar 2004
Hei, takk for hyggelig hilsen! du er godt i gang ser jeg! JEg har også gått ned mye de første dagene, det er jo mye vann og den slags. Så begynner hardkjøret. Lurt å sette røykeslutt til litt ut i januar, det blir fort litt mye på en gang den 1 jan, liksom. Du klarer nok både det og vektnedgangen. Lykke til!
Monica
Knotten😌8. januar 2004
Forfriskende holdning, Sampli! Way to go !!!
Arkibalda😉8. januar 2004
Hei du!

Svømming er godt for mye. Barn blir jo helt i hundre om de får være i vann, så 1 badedag i uka tror jeg er godt investert i familien. Vi har vært så frempå at vi kjøpte klippekort her i høst. 10 ganger på husebybadet bør være overkommelig. Også er det en motivasjonsfaktor å tenke på at alle de 10 badeturene er betalt, nå må de benyttes. Om jeg rekker 12000 meter er en helt annen sak. Men ikke så viktig. Men arti, når min eldste er hakket mer gira og tar solid ansvar for minstejenta sånn at mor får svømt sine 1000 meter... heldig er jeg!

Ikke nødvendigvis så artig med syke barn nei. Det er tia for det nå. Og lite som hjelper før det går over av seg selv. To syke barn blir kanskje dobbelt av alt?
Nei, det er bare å fortsette å smile - det hjelper.
og kaffe selvfølgelig. Har fått hentet meg en kopp og begynner å kjenne virkningen av koffein bre seg. Drikker sikkert dobbelt så mye kaffe nå, enn da jeg røykte.

Arkibaldahilsen
Tarangai😃8. januar 2004
God morgen Sampli!
Bare damp i vei noen dager til du. Noe må du jo trøste deg med når du er hjemme med syke barn -og mann med eller uten hjerne *S*
Flott vekt da. Jammen renner et fort av på deg. Her går det tregere, men jeg har da heller ikke lagt på meg noe i jula, så da går det vel like sent som vanlig.
Fint at du er med på rødvinsstoppen da! Skal tenke på deg hver gang jeg blir fristet; skal se deg rette pekefingeren mot meg og gi meg så øra flaggggggrer: "FY, SKJERRRRP DEG TARANGAI"
Men jeg toppmotivert til et liv i askese for øyeblikket, så det er intet problem.
Bli med på Low & mage i dag kl 17 da?????

Ønsker deg ialle fall en toppers dag.
Klem fra Tarangai
Bilde
Vanilje😄8. januar 2004
God morgen Sampli

Jeg er en ikke røyker. Har holdt opp i over 2 år etter å ha røykt ca. 20 sigartter daglig i 18 år. Roet meg litt i en periode på 3 år hvor jeg fødte og ammet 2 barn, men helt røykfri var jeg ikke.

Ingen, nesten ihvertfall trodde at jeg ville klare å slutte og røyke. Jeg elsket å røyke, kunne ikke tenke meg et liv uten osv. osv.

Men begynte etterhvert å lese om hvor farlig det er å røyke (lungenettet.no). Jeg begynte også å tenke på hvilke signaler jeg gir mine to små barn. Etter mange måneder bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte en gang for alle.

Jeg informerte hele omverdenen, begynte på Zyban, og tygget nikotintyggis. Og jeg har KLART det. Jeg er så stolt. Jeg kan i godt selskap av og til puffe på en sigar. Det er veldig sjeldent og jeg trekker aldri ned.

Mange ganger har det vært tungt og ikke morro, men stort sett har det bare vært positivt. I høst døde dessverre min mamma av hjerteinfarkt 25 år for tidlig. Hun hadde røykt i 40 år, var yngst av søskene sine, ikke hjertesykdom i familien, så det er ikke usannsynlig at røyken tok livet av henne. Hun var slank og nøye med kosthold og mosjon. Dette ble nok en vekker for meg. Jeg har bestemt meg for å aldri røyke mer og håper også med dette at mine unger heller aldri begynner. Jeg er ikke blitt helt fantatisk. Går i et par jenteklubber hvor alle de andre røyker. Men jeg skal IKKE.

Jeg ønsker deg veldig, veldig lykke til. Beklager hvis dette ble langt og formanende. Det er ikke meningen. Jeg ser ihvertfall at livet kan også være godt uten røyk, mange ganger vel så godt.

Til slutt får du noen ord som jeg hadde veldig lett tilgjengelig. Leste de mange ganger hver eneste dag:

Dette skjer når du slutter


Når du slutter å røyke begynner kroppen umiddelbart å reparere skadene den er blitt påført gjennom røykingen. Hvor raskt forbedringene kommer avhenger av hvor mye og hvor lenge du har røykt.

Etter 20 minutter
- slutter du å forurense luften omkring deg
- synker blodtrykk og puls til det normale
- øker temperaturen i hender og føtter til det normale

Etter 8 timer
- blir mengden kullos i blodet normal igjen
- øker mengden oksygen i blodet til det normale

Etter 24 timer
- er risikoen for hjerteinfarkt blitt lavere

Etter 48 timer
- tilpasser nervecellene seg den manglende nikotintilførselen
- blir lukte- og smaksevnen bedre

Etter 72 timer
- er musklene rundt luftrørene avslappet, og det blir lettere å puste
- øker lungekapasiteten

Etter 2 uker til 3 måneder
- blir blodforsyningen bedre
- blir du mindre andpusten
- øker lungekapasiteten med opptil 30 %

Etter 1 til 9 måneder
- reduseres hoste, tette bihuler og trøtthet, og det blir lettere å puste
- vokser nye flimmerhår ut i luftveiene, og faren for luftveisinfeksjoner blir mindre
- får kroppen generelt mer overskudd

Etter 1 år
- er risikoen for å dø av hjerteinfarkt halvert

Etter 5 år
- er risikoen for å dø av lungekreft halvert

Etter 10 år
- er celler som var i ferd med å utvikle seg til kreftceller erstattet med friske celler


Oppmuntringsklem fra Vanilje
arkibalda8. januar 2004
Pirbadet er herlig! Men litt utmattende når du har med deg en 2-3 åring. Altfor mye farlig der... Men å være der uten barn (eller hun som kan svømme) er fantastisk. Velvære og trim i samme slengen!
Sånn sett er huseby mer barnevennlig, mye nærmere og ikke minst mer oversiktelig - og en smule billigere *ler*. Du spør om pris på klippekort. Jeg må innrømme at jeg er ikke helt sikker, men tror en familiebilett koster rundt 110-120 kroner, mens klippekortet koster 8-900. Prinsippet var noe i retninga av du fikk 1 eller 2 turer ''gratis''. Mulig prisenen har steget over nyttår, men tviler på at de nærmer seg prisene på pirbadet riktig enda.

Apropos uling til månen - jeg skal pinadø se om jeg ikke får til en skitur i lysløypa i kveld.

Arkibaldahilsen
Marianne😃8. januar 2004
Sampli da.......du som var så flink her for litt siden....var det ifjor *ler* Høres så lenge siden nå :o)

Jeg kunne faktisk tenke meg å gå på Fedon kurs, starter her i Stavanger/Sandnes nå i disse dager......men det koster ca. 2000, og det er litt vel mye synes jeg.
Hadde vært greit å lært litt mer og hvor mye jeg kan spise i løpet av dagen. Få litt kontroll liksom :o)

Det beste hadde jo vært om jeg fikk svømmet, skal nok få det til....må bare komme igang :o)

Huttutu to syke unger......og jeg som griner når jeg har bare en syk unge i huset. Heldigvis så er alle friske hos meg, bank i bordet :o)

Stå på Sampli :o)
Klem fra Marianne.........sender deg en liten sykepleier som kan hjelpe.
Bilde
Magica😌8. januar 2004
Heisann!
Husker deg fra før jeg:) Men jeg er jo litt frem og tilbake med disse sidene så jeg har ikke vært her så mye i det siste da...men men nok om det..! Tilbake nå med nytt navn og håper det skal trylle bort kiloene som er igjen:)! Er tidl. Jenta*S*..
FLOTT å se at du nærmer deg idealvekten! Og ikke minst inspirerende! Veldig flink har du vært!
Røyker ikke selv, så jeg skjønner nok ikke hvor tøft det er å slutte, men jeg har en mor som har prøvd om og om igjen...så jeg ønsker deg lykke til!! Tror du klarer det jeg:)! Viljestyrke har du hvertfall!!
Smil tilbake fra Magica;)
askepott8. januar 2004
Næmmen....jeg skal også bleke tennene etter at jeg har vært røykfri en stund. Tenkte å få mannen til å sponse det, siden han så gjerne se meg røykfri.

Alias ja. Jeg byttet på det nye året. I fjor het jeg noe annet...
kursiv😄8. januar 2004
Drømmer er merkelige. Hva handlet marerittet om? Ekte action ala Coppola? Eller mer i retning Kubrik?
elv drømte jeg i natt at jeg var på fest sammen med prinsesse ragnhild, etterpå var jeg hos gynekologen. Vet ikke hvilken drøm som var verst *humre*...

Kommer plutselig tilbake, i mellomtiden: Ha det best!
Kursiv
CK1❤️8. januar 2004

Ciao Bella ;o)

Nesten 2 kilo siden mandag Sampli!!! Det er jo bare helt ENORMT FLOTT ;o) Superbra jobbet & trampeklapp til DEG fra meg....
Sitter selv dypt & godt nedi sofaen med en stooor deilig kopp kaffe og en avslappende nikotinpinne - denne morgenen, eller formiddag er det vel nå ;o) skal jeg ta det med ro + gjøre ingenverdens ting av det jeg burde! HERLIIIG ;o)

Snart kaller jobben, må ringe de å gå gjennom noen "vanskelige saker" som de stakkars små ikke har klart å finne ut av selv! Bruke hodet, sunn fornuft & lese gjennom korrespondansen er vanskelig vet du... Da er det greit å ty til meg som ikke har vært der fullt på over et år! Skjønner ikke at det går an jeg, men sier jo ikke nei samvittighets-menneske som jeg er! Fikk også videresendt et hav av mailer fra jobb til hjem igår, slik at jeg får svart på de hjemmefra & lettet på trøkket...

Håper dine 2 små snart er på bedringens vei... Vært mye sykdom hos dere i det siste stakkars! Men det er du kanskje vant til? Får håpe du får tid til litt annet enn "sykepasser" og at nettene blir laaaange og gir deg nok søvn etterhvert...
Natten er hellig & jeg missliker sterkt å måtte være våken hvis jeg heller vil sove! Men sånn er det jo med små barn ;o)
Hadde 2 hele våke netter i julen, når veslesnuppa var dårlig & døgnet blir snudd på hodet for min del.. Vi glemmer hat-nettene takk & lov fort ;o)

Blir det stort selskap i helgen da!? Dere får kose dere MAX & feire mannen din skikkelig ;o) Nyyyyt, spis & drikk det du vil, så er det på`n igjen etter det...
Vi havnet på Restaurant med vin og greier i går... Helt på impuls, måtte jo feire nye jobben til sambo (flott med unnskyldinger!) & vi koste oss med god samvittighet ;o)
Blir visst festligheter med alkohol imorgen også, men maten blir helt etter Atkins!

Ja, det blir 6-7 kilo ned på meg også tipper jeg ;o) Skulle gjerne slått følge, men med den rakkettstarten din blir det vanskelig! Kan du ikke bremse en smule da ;o)
Neida, vi følger hverandre nedover vi - uten konkurranse om hvem som når de 6-7 først...

Ha en nydelig dag Sampli, nyt den så godt du kan ;o)

Klemmer & gode tanker til DEG + dine!


Bilde
Milla❤️8. januar 2004
Hei igjen Sampli!
Humøret ditt smitter i dag også, og det til tross for søvnproblemer! For ei dame!;o)

Ønsker først og fremst god bedring med podene dine!

Skikkelig målbevisst er du. Du er som du sier helt i rute til den 23. Løse kilo forsvinner de hvis vi kommer oss innenfor den ramma vi vet fungerer. Vi satser alt på at treninga skal gjøre mye av jobben! Der det er liv, er der håp..*S*

FLOTT at du har tatt en avgjørelse ang røykinga! Det er flere her inne som sysler med samme tankene, sånn sett er jo dette stedet fint å bruke på den måten også. En trenger å dele alle viktige endringer med noen.

Ha en så fin dag du kan, Sampli!

Milla :o)
Texas😄8. januar 2004
Hei på deg snuppelupp!

Du er på god vei nedover ser jeg. Kjempeflink som alltid!!!!

Håper det går like bra med røykestoppen din på søndag. Jeg krysser fingrene for at det går bra for deg.

STå på Sampli!
Klem fra Lena
Tarangai😉8. januar 2004
Heia.

Ble det trening på deg i ettermiddag???
Jeg var der...

Tarangai
Iset8. januar 2004
hei og takk for hilsen:) greit å ha en røykestopp dato, da motiverer du deg jo alt du kan frem til den datoen:) ja ikke sant Atkins er kjempebra?? akkurat nå har jeg og mannen min spist en STOOOR middag med laks og grønnsaker, og er stappmette begge to, allikevel vet jeg at vekta går ned;) hadde jeg vært på Grete Roede nå så hadde jeg ikke hatt lov å spise mer enn sikkert halvparten av den tallerknen, og da hadde jeg vært sulten etterpå og hatt DET søtsuget.

jeg legger ut oppskrifter her, men mest på www.slankenett.no, der legger jeg ut alle oppskriftene jeg prøver ut ala Atkins. se på dagboken min (Iset der også) eller på "oppskrifter". det er andre Atkins oppskrifter der også.

klem fra Iset
Bilde
Caledonia9. januar 2004
Hi Sampli!

Vanvittig morsome innlegg du har. Sitter her og smiler. Er ny her i dag og foelger Atkins jeg og. Den beste dietten ever! Har en del mer og miste enn deg.... hvor mye vil du ned?

Lykke til med diett, roeykestopp, hjernedoed mann, syke barn og diende kattunger (og ammende kattemor...)!
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Magica😉9. januar 2004
La meg være den første til å gratulere med ny sveis:)!!!
Morsomt! Du ble sikkert kjempefin...hihi..og mannen din mener nok det samme!!
Selv om han nok blir overrasket!! WOW! 20 cm er ganske mye da...hehe...kult!
Blir i godt humør av å lese dagboka di! Du svever, det er helt sikkert:)! Ha en kjempefin fredagskveld da CK!
Ta en pils for meg også flinka! Blir rolig her ikveld, men kommer sterkt tilbake...hehe...
Klemz fra Magica;)
murmel9. januar 2004
Hallo. Jeg blir i så godt humør av de positive innleggene dine. Du bare stråler:) Stilig at du turte å klippe deg litt kort da. Tøft det. Det er jo tiden for shopping nå vet du med alle salgene:) Fint at du fant noe du likte da. Hyggelig med fredagspils med gamle kollegaer. De kommer nok til å skryte av deg de også. Du ser nok lekker ut der du går og stråler:) Du gir ihvertfall meg motivasjon til å fortsette og takk for det. Kos deg masse i kveld og ha en riktig god helg:)
Pia😄9. januar 2004
Hei Ck! :)

Først må en ting sies: Jeg digger deg!! Du virker real, positiv og rett og slett herlig!! Sånne mennesker jeg gjerne skulle kjendt flere av i virkeligheten!!

Er forresten helt sikker på at du ble kjempefin på håret! :) Kult med sånne frisyrer som kan forandres fra å bli fine til å bli tøffe med noen enkle strøk. Desverre er ikke jeg så glad i å stelle hår osv, så mitt henger stort sett rett ned :)

Tusen takk for hilsen forresten; som vanlig : kjempekoselig ord fra deg!
Gratulerer med vekt , så håper jeg resten av dagen din blir like bra!! :) Du STRÅLER virkelig. Ja, herved så låner jeg deg lysfontene tittelen for en dag. ! :)
Klem fra Pia!
Maa❤️9. januar 2004
Hei du skjønne! :)

Her er jeg!!! Jeg har hatt FERIE! :D Men nå er jeg på plass igjen.

Gratulerer med nytt hår! (eller...ny frisyre kanskje heller?)
Det er helt sikkert kjempestilig!!! :)

Hvordan går det med deg da? Jeg så at du har tenkt deg på jobb igjen. Så bra! :) Merker du at armen er blitt bedre? Jeg vet ikke helt hva som skjer med meg. Jeg må velge om smertene er såpass svake at jeg kan leve med dem eller om jeg vil gå til spesialist for å finne ut hva som egentlig feiler meg....og jeg vil jo helst det siste da! Men men...vi får se hvordan det går...

Håper du har det morsomt i kveld!!! Jeg sitter her og stapper i meg halstabeletter...ikke gøy å være syk! Jeg trenger bare litt oppmerksomhet og trøst! ;p hihi

Klem fra Maa
pippi7510. januar 2004
Heisann!
Bare raskt innom for å ønske deg en god helg, og gratulere med flott vektnedgang. Sikker på at du ble råstilig på håret. Har nå sittet og kost meg med litt snop og sånn, og håper at jeg denne gangen klarer å holde meg til en dag. :) Du er i allefall kanonflink! Så utrolig imponert over deg vennen.

Du må ha en strålende helg kjære CK1!

Stor klem fra Pippi!
Bilde
grete😉10. januar 2004
Hei du skjønne!!!!
Takk for innlegg i min dagbok!! Sypiken har vært fraværende, har virkelig kost meg!!! DU.. hva sa din kjære da han så ditt hår????
Grete virkelig nyskjerrig!!!
Hans❤️10. januar 2004

Hei CK1, kjære! :)

Tusen takk for hyggelige hilsner igjen fra deg, jeg håper at du har det bra og at armen virker bedre. Hvordan gikk det med de stingene som satt igjen, er de blitt fjernet ennå? Ønsker deg alt godt tilbake i arbeidet etter hvert og lykke til! :)

Gratulerer med nedgang i vekt, kjempe bra!! :) Du følger din egen Athkins diett ja, ser ut til at den virker strålende! Ingen ting er bedre enn når man lykkes med det man holder på med, da får man lov til å være jublende glad selvfølgelig!!! :)

Også har du fikset litt på håret, det er jo gøy med litt forandring - eller forvandling er ordet jeg liker å bruke, he he!! :) Du ser sikkert flott ut, likte din kjæreste ditt nye utseende også, hvordan reagerte han?

Jeg hilste på min nye niese for første gang på onsdag, hun er bare helt skjønn og unik altså, snillere unge skal man lete lenge etter! Så snill og rolig at det.. :)
Og besteforeldrene mine er forent igjen, bestemor kom hjem på onsdag var det vel.. Hun er ikke frisk, hun må gå på medesiner i et halvt år som er livsviktige! Men det viktigeste er at de får være sammen igjen. Hun får hjelp av hjemmesykepleien hver dag nå.

Meg går det..sånn der med! Altså, jeg har det bra! :) Men jeg har vært litt uheldig med slankeopplegget mitt utover i uken, så jeg frykter oppgang på vekten i morra. Men det gjør jeg jo alltid jeg! Tar det som det kommer og går på igjen med nytt mot i neste uke uannsett.

Det var en gøyal håndballkamp på onsdag også, bra at gutta vant. I morgen er det kvinnehåndball på TV2 skulle jeg mene.. Håper jeg får sett på, hvis det er midt i treningen min så går det sikkert greit! :)

Jeg så " Ringenes Herre - Atter En Konge " på kino torsdag med eldste niesen min, har du sett den? Skikkelig bra film, den beste av alle tre filmene i triologien synes jeg! Nesten litt synd at de ikke har flere filmer i den serien nå..

Håper du har hatt en flott lørdagskveld, og fortsatt god helg til deg du strålende vennen min!! :) Fortsett å være flink!

Tusen klemmer fra Hans! :-)
Bilde
Pia❤️11. januar 2004
Hei kjære ! :)

Nok en gang: Tusen takk for kjempekos hilsen!!

Så fint å lese at du storkoste deg ute da!! Det fortjener du virkelig! Og så gøy at typen digga sveisen!! Ingenting er som å føle seg finfin ! :)

Trist å lese om flytteturen du hadde i dag da. Husker da jeg flytte fra forrige typen min. Vi bodde ikke sammen fast, men hadde en kjeller leilighet hos faren hans vi bodde i ca halve uka. Så der var jo alt fra tv`en min til dyne osv.. Var helt forferdelig å flytte. Mye grining der ja.. Men det ordner seg nok til det beste. Iallefall vis fyren er en skikkelig drittfyr sånn du sier.

Ellers håper jeg resten av helga di blir like bra som kvelden i går!! :) Gikk litt tom for ting å skrive , men jeg håper du får en kjempefin lørdagsnatt! :) Og en strålende søndag:)

Så snakkes vi nok snart kjære.)
Klem fra Pia!
Roxy❤️11. januar 2004
Ja det gikk bra det,en kilo + - er egentlig ingen ting på vekta for det svinger joo fort.Jeg vet jo egentlig godt det:)

Du er jo helt gal med dette håret ditt,så mye på enb gang!!Tøffft gjort må jeg si :)
Har gjort det en gang selv og det var nok ikke så vellykket som hos deg....fikk ikke så mange positive tilbakemeldinger nei....hihi...det var ammetåka som slo til...long time!!!

Ha det fortsatt fint du flinke...

Klem
windsochange❤️11. januar 2004
For en energi og for et sprudlende innlegg!!!!!!1
Blir både inspirert og glad og full av energi selv av å lese det!
Så fint at du hadde en slik dag, det fortjener du virkelig og så deilig med ny sveis! Når jeg har passert de magiske 10 kilo nedgang skal jeg til frisøren selv, det er min belønning :)
Stå på - du er virkelig flink!

-klem fra winds-
Bilde
tess2111. januar 2004
Heisann!
Grattis med ny sveis! Tenker du ble kjempefin! :) Og takk for hilsen og bursdagshilsen! :)
Morro med sånne kommentarer fra kjentfolk,og jeg og er sikker på at du er godt ut! det virker jo som at du bare strååååååler
for tiden! En skikkelig sprudlerjente er du! :)
Håper det ble en flott helg og at du fikk kost deg masse!

Therese
Magica❤️11. januar 2004
Næ...ikke skrevet noe i dag jo?
Hmmm...jeg får skrive her jeg da:)
Syns mannen din du var fin på håret??
Er jo ganske sikker på det da, men kos å høre hvordan det gikk likevel..
Når det gjelder D-dagen min igår...jeg nøt det ikke skjønner du...bare stappet innpå for å "bli ferdig med det" liksom...skjønner du? HUFF, nei denne jenta er ikke klar for kosedag på en stund. MEN positivt at jeg nå har innsett det!!
Virker som Atkins fungerer helt topp på deg da...:) Det viktigste er å finne en metode man trives med og kan "leve med"...tydelig at du har funnet det og at det funker!! 69 kilo er jo rett rundt hjørnet vennen!!
Lykke til klem fra Magica;)
Lilla😄11. januar 2004
hei ck1,du stråler jo ikapp med solen om dagen,du høres så lykkelig ut.kjempekoslelig;-)

håper at du hadde en hyggelig kveld sammen med dine kollegaer på fredagspilsen er jo ganske sosialt det da;-)
bli bedre kjent og greier;-)!!

hmmmmm ja trim ja har ikke blitt noe særlig på meg idet siste har hatt å mye å gjøre i huset så det har kommet litt i bakhånd men imorgen er det pån igjen det er sikkert;-)

har ikke funnet meg noen kjole enda nei,men skal snart ut å kikke er noen sånne forretninger nede i byen har jeg sett.

skulle få ett brev fra han jeg var på intervju hos i de nærmeste dagene så får se da om jobben blir min8en vikarjobb),så nå er
jeg spent.tar den nok ja hvis den blir min.;-)

ha en fortsatt fin helg!!

klem fra kjersti!;-)
sol😀11. januar 2004
Hei !!

Fint å lese at det går bedre med deg etter opperasjonen. Vi får bare krysse fingrer og tær for at "tilbakeføringen" til jobb går greit. Husk å passe deg selv, og ikke bli for ivrig....selv ikke her inne....ingen av oss er jo tjent med ei ck som ikke blir skikkelig bra.

Selv har jeg ikke vært så flittig til å bruke disse sidene i det siste, tror hele tiden at nå skal alt bli bedre, men det har det ennå ikke blitt.....jobben tar mye tid og krefter for tida, og skal en trene i tillegg går det jo bort litt tid der også......men den tida er i alle fall vel anvendt.....satser på å sette inn et støt nå, og ta av de siste kiloene......for et år siden satt jeg her og trodde at de skulle være borte til sommeren.....det viste seg jo å ikke bli slik....men nå er nok målet mer realistisk....dette skal gå !!

Tenker sambon din ble overrasket da du kom med ny sveis...du er helt sikkert rålekker.....og det er så godt å føle det.....etter slike besøk hos frisøren er det godt å være kvinne.....en svever ut og føler at nå...nå er jeg lekker.....

Håper du har hattt en flott wk og er klar for nye utfordringer i uka som kommer!
Klem fra sol
grete❤️11. januar 2004
Hellu...! God helg til deg og dine, savner deg på MSN!!! Se til å få fikset det på pc-en!! :-) Hva jeg syr? Spennende, forsøker meg på en vinterjakke!! Hi hi, jeg er ganske flink med maskinen, egentlig. Syr igrunnen det jeg vil sy og får det til!!! Mye annet jeg ikke kan!! Så dont worry!! Helgen har gått i ett, hele banden her vettu, da er det ikke mye fritid for meg til å sitte foran pc-en!! Når kvelden kommer sovner jeg stort sett i en stol med strikketøyet i hendene!
Nå skal jeg svare på innlegg og så i seng!!!
Ønsker deg en fin fin uke!!
Klem fra Grete
Rondane❤️12. januar 2004
Hei CK1. Lykke til med jobben. Og takk for hilsen. Jeg har hatt noen vanskelige dager. Men nå er jeg tilbake på sporet. Fredagen din hørtes utrolig ut. Slike dager kan man leve lenge på. Men PC forbudet gjelder vel bar på jobben. Ikke i forhols til slankere.com håper jeg. Vi trenger hverandre. Særlig når man har hatt nioen gjensidige kommentarer er det viktig å holde kontakten.

Ha en fin mandag.

varm hilsen

Sofie
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
grete😉12. januar 2004
Flink du lille venn!! Den chipsposen hadde dødd i mitt skap denne helgen!!! Det er rart hvordan en svinger... jeg har ihvertfall tenkt å bygge meg en oppoverkurve igjen ser det ut til!! Vel vel, sånn er det jo bare når en veier seg hele veien. Jeg må liksom på den vekta hver dag da... helt unødvendig egentlig!!
Lykke til i morgen du!!!
Klem fra Grete
pernilla12. januar 2004
Halla snuppa, og god mandag!

har hatt en alle tiders mandag, med andre ord, en knall start på uka.
Måtte alle dager blir som mandager.
:-)

Ser at du også har hatt en god mandag, til tross for lite søvn!
Glattkjøring er jo dritmorsomt da!!

Klem fra meg
snart80😉13. januar 2004
Nå vet jeg fint lite om hvordan jeg svarer folk om de er inne på dagboken min. Om jeg gjør feil så sleng i vei med refs :)

Trivelig å se at du tok deg tid innom den. Likevel om det kanskje ikke er så mye interessant der for øyeblikket.
Men du pia, har du egentlig behov for slanking?
Eller opprettholder du bare matchvekt? Synes det hørtes tynt ut med 56.8 kg .. for en som er såppass høy som deg i hvertfall. Kjæresten min ligger litt under, men hun er i gjengjeld ikke lang. Og hun er TYNN! Kunne lagt på seg masse uten at det hadde vært til skade. Uansett ønsker jeg deg god trening. Klemz .. trodde aldri jeg skulle skrive klemz. Men her har du da likevel en klemz

Beskjed redigert: Det er ikke for tynt.
Det er vel like leit å bli kritisert for å være for tynn. :\ Men nå var det da heller ikke ment å skitkaste eller kritisere mot deg. Ha en fin dag du!
Maria😃13. januar 2004
Hei!
Angående vaskebrett mage:
Alle kvinner må ha et tynt fettlag under huden for å opprettholde hormonbalansen/menstrasjonssyklusen. Det er viktig å opprettholde hormonbalansen for å kunne føde barn i fremtiden og for ikke å utvikle for tidlig benskjørhet.
Den naturlige kvinnelige kroppsfasongen har forholdsvis flat mage med litt rundere former ved hofte og bryster.
For å oppnå tydelige magemuskler (vaskebrett mage), må man kvitte seg med det tynne og viktige fettlaget enhver kvinne bør ha under huden. Ettersom man ikke kan punktforbrenne fett, må man kvitte seg med dette fettlaget over alt på kroppen. Ikke bare på magen. Mister du dette, mister du menstrasjonen og begynner å utvikle benskjørhet. Noe du ikke burde begynne med før du er gammel dame.
Derfor kan kvinner ha flat mage uten å være undervektige, men ikke vaskebrettmage. Sorry!
Så mitt råd til deg er: vær fornøyd med det du har. Ikke overdriv.
Lykke til videre!
Hilsen Maria! :-)

lilletrille😃13. januar 2004
Hei på deg Pia! :D
Tusen takk for koslige kommentarer og bursdagshilsen. Ble kjempeglad for at du husket meg :D Jeg måtte da le av konkurransen deres, jeg håper da du vinner iallefall! Hihi :) Høres ut som om du har det helt supert med treningen for tiden. Og sååååå flink du var som dro på trening etter lite søvn.. blir imponert jeg :) Blir også imponert over at du har latt potetgullen ligge der, du kan ikke kaste den da? Så den slipper å friste deg, det er jo bare irriterende :)

Spennende om du får lappen snart da, det er jo en utrolig frihet. Har du bil og? eller eventuelt råd til å kjøpe en :)

Jeg håper du får en kjempefin tirsdag pia. Stå på videre :)
Klemmer fra Malin!
Topsy❤️13. januar 2004
Hei snuppa!

God tirsdag til deg! suuuuuuuuper flink er du jo!
Du er sikkert igang med aerobic øving du nå! .......
kjepekos med hilsen fra deg........klemmer........
snakkes,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Elizabeth😌13. januar 2004
Hei Pia! Flink, ja, det er du det. Superflink! Du kommer helt sikkert til å klare å ta lappen, ja. Fint at du fikk med deg aerobicen også.
Jeg var på trening i går og fikk jo sjokk på vekta da. Men jeg tror det er mest vann. Men likevel...

Ang kjæreste: Jeg traff en annen skandinav i sommer. Vi har holdt kontakten, men ikke sett hverandre siden da. Og avstanden er mer enn 60 mil.

Jeg tror avstand føles verre når man er ung, men likevel...frustrerende ikke å få møtt hverandre og snakket sammen.

Lykke til med aerobicen! Gøy, ikke sant? (Selv om jeg for tida ikke akkurat holder på med den formen for trening).

Varme hilsner fra Elisabeth
Jeg-vil-jeg-kan13. januar 2004
Tusen takk for kommentar,det betyr mye at noen tar seg tid til å sende deg en liten oppmuntrende tanke...alltid koselig det:)

Er så imponert av deg!Hvordan har du klart å gått ned så mye?
Har ikke ord:)...En klapp for deg*klapp,klapp,klapp*..hehe

Ønsker deg alt godt

Michelle--
Nicole😃13. januar 2004
Heisann!

Nå skal jeg ta det mens jeg husker det: hvilke sanger skal du ha på cd'en din? Har funnet en del, men har fremdeles litt plass, så da kan jeg like godt slenge med noen fler. :)

Og jeg må skryte litt også, jeg har nemlig fått trent i dag! Er kry nå, er jo så lenge siden sist. Men veldig deilig å ha fått kommet i gang etter jula, har jo ikke trent ordentlig siden lenge før jul. Men skal allikevel ta styrketrening her hjemme i dag. Det tar jo ikke så lange tida, og gir det resultater, så er jo det bra. Merker faktisk at jeg er litt støl i dag. Men, G.I. Jane, watch out! ;)

Så, hvordan ble natta i natt da, fikk du sove til tilnærmet normale tider? Har slitt med det samme, men har heldigvis klart å rette det opp igjen etter forrige uke og helga. :)

Du holder på med lappen? Er det gøy eller? Har ikke begynt engang jeg da, men må vel gjøre det snart. Er bare et skikkelig ork for meg. Har heller aldri vært så veldig interessert (det går alltids en buss eller så er det noen som kan kjøre), så det hjelper jo ikke. Men uansett, lykke til videre! :)

Klem fra Nicole.

pippi75😄13. januar 2004
Heisann!
Ja du er bare superflink som klarte å begrense fristelsen til ingenting. Du er jammen kommet langt Pia som er så flink til å stå imot som du er. Og fortsatt er du jo like flink til å trene ser jeg. Jeg har ikke kommet i gang enda, men gikk rask 20 minutters tur i marka i dag. Ikke så langt kanskje, men jeg ble svett og varm, og da er jeg superfornøyd jeg. Kommer til å bli så deilig når du får lappen. Er bare en slik frihetsfølelse å kunne kjøre dit en vil uten å være avhengig av andre, eller og hutrende vente på en buss som ikke alltid er presis.

Ha en fortsatt fin kveld!

stor klem fra Pippi!
Nicole😄13. januar 2004
Hei på deg!

Ja, vi gjorde visst det. La ikke merke til det før nå jeg, trykka meg nemlig ut og har drivi og styra med sanger og sånt. Hehe. En del forsvant dessverre, men tror jeg har mer enn nok til cd. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg gjør det da. ;)

Litt vanskelig å ta med pålegg på jobben, men skal se om jeg kan klare det på en eller annen måte. Har jeg sånn legge-på-pålegg, så liker jeg å ha smør under, hvis ikke synes jeg det blir litt tørt. Men får se, er jo bedre med tørt en vått knekkebrød. :)

særlig lenge!!

Når det gjelder den Kelly Clarkson, så har jeg ikke hørt den. Men får sjekke den ut da. :) Du har forresten rett i at det funker ofte veldig bra med remix-sanger, de har jo ofte et ganske høyt tempo. Så, får titte litt rundt. :)

Kjipt det med vaskebrettet da. Men, ja, godt trente skal vi bli! Når jeg klarer å ta situps hengende i en ribbevegg og pushups på en arm er jeg lykkelig. ;) Neida, kanskje ikke så ekstremt. Men så utrolig gøy å ha fått det til da. Jaja, vi får trene, så kanskje. :)

Kjipt at det ikke går noe særlig med busser da, da skjønner jeg at du vil ha lappen. Og at du i tillegg liker det er jo kjempebra. :)

Ha en finfin tirsdagskveld du også og en god trening!

Vi snakkes, klem Nicole. :)
prestige😉13. januar 2004
Jeg kan sitte i spagat jeg...*mobbe mobbe*

Lykke til hos psykologen i morgen :)

*kos*
gordita😃13. januar 2004
Heisan!
Det var koselig og høre fra deg. Joda jeg skal snart komme med et innlegg. Jula gikk ganske greit, men jeg har nok gått opp et par kilo siden sist tror jeg, så det er nok ikke lenge før jeg er tilbake før det blir fler. Problemet mitt er bare at min yngste datter, som er 19 år som deg, er redd for at jeg kan få spisevegring, og vil ikke at jeg skal slanke meg. Hun syntes jeg ble for tynn. Tok faktisk "problemet" opp med søstrene sine, men jeg har ingen problem med spising. Det må i så fall være at jeg er veldig glad i mat! Men jeg vil jo ikke uroe henne, så jeg tar det litt med ro. Har faktisk lovt min eldste datter og begynne på spinning med henne 3 ganger i uken, så kanskje de kiloene som har kommet tilbake forsvinner uten slanking! Uansett så tar jeg det med ro. Hva gjør søsteren din i Marbella? Arbeider hun eller går hun på skole?
Jeg bor på Gran Canaria, så hos meg er det nok en annen tempratur enn hos dere, eller også i Spania.
Du er ei beundringsverdig jente,Pia,en riktig gledesspreder selv om du har tunge dager selv. Du har alltid noen oppmuntrende ord og skrive til andre, og gir oss mye av deg selv. Ha ei fin uke!!!
Stor klem fra Gordita
Løvetann14. januar 2004
Hei, Pia, og takk for hyggelig hilsen i går! Jeg ble sittende og sikle og stønne over vektkurven din - du har jo vært utrolig flink!!!! Jeg er litt opprådd over all denne snøen som har ramlet ned over meg - du kan tro det er vanskelig å finne lange nok turveier med to hunder med 6 cm høye ben..... Vi går rundt&rundt&rundt& i nabolaget - og sånt blir man da hverken svett eller slank av!!! Jeg vil ha sommer og snøfritt!! NÅ!!!

Gurimalla - tenk å ha som mål å gå ned i spagat... Det har jeg ALDRI fått til - tror jeg har et par konstruksjonsfeil.... *smil* og heiarop fra meg til deg!
Klem fra Marion
CK1😉14. januar 2004

Hei vennen ;o)

Takker for koooose kommentarer fra deg & nok en gang - tuuuusen takk for lånet av tittelen din ;o) Det var HERLIIIG å låne den & stråle seg i glansen!

Ute å jogget klokken halv 2 om natten - på en lørdag!??!? Ååååå, du CRAZY dame ;o) Flott gjort assa, men...
Lykke til med spagaten!! Dette klarer du, du klarer jo ALT du setter deg som mål..
Søsteren din kommer i spagaten allerede eller, siden du har hennes hjemkomst som tidsfrist?

I DAG ER DAGEN DA ;o) Pia "The one and only" Aerobic trener!! Suuuupert! Håper det går knallbra - det gjør det sikkert :o)

Håper psykologtimen igår gikk bra & at DU får masse igjen for de timene!!!

Joda, det var deilig å være tilbake på jobb ;o) Det var jo mest snakketøyet + den glupe hjernen min (Hihi) som fikk gjennomgå, siden jeg har PC forbud! Skal tilbake 4 timer imorgen også ;o) Gleder meg enormt til å være 110 % tilbake, men det blir nok ikke før i april........

Du har jo like bra hukommelse som meg snuppa ;o) (Sier det fordi du sa noe sånt når jeg husket det med pappan din & chipsen for leeenge siden...) Joda, den historien har jeg nok skrevet her inne før!! Var ikke meningen å repitere meg selv, men skjønte jo at det var det jeg hadde gjort når du skrev det ;o)

Ønsker deg en flott onsdag Pia vennen ;o)

Klemmer & gode tanker CK1
....... som drømmer om lysere tider, vår & sommer ;o)

PS: Lykke til med veien til lappen!!!
PS2: Håper det går FLOTT med DEG & HAN ;o)
Bilde
Nicole😄14. januar 2004
Hoia!

DU, nå har jeg bestemt meg: Jeg vil også bli myk!! Må jo være litt morsomt å kunne gå i spagaten. :D

Så, det jeg lurte på er hvordan du tøyer og strekker og slik da. Veit jo hvordan jeg tøyer da, men er det noen spesiell måte å gjøre det på og er det visse muskler du legger mer vekt på en andre etc?

Hvordan går det sånn ellers forresten? :)

Klem Nicole.
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Pia😉12. januar 2004
Neimen Grete!! Oppover slanking? Fyda!! :)

Nei du vet akkurat hva du har å gjøre, og du ser ut som du er klar til å sette i gang med nettopp det :)
Lurt å ha en kjole som lokkesnor! Spesielt når du kan ta den på deg med jevne mellomrom for å se forskjellen!! :)

Nå skal det gå nedover ikke sant? Det er mandag og en helt ny uke!! Lykke til ! :)
Klem fra Pia!
Tomine😈12. januar 2004
Føler faktisk for å kjefte litt, jeg, Grete!
Du har jo vært så fantastisk flink til å motivere andre her inne, så nå må jeg gi litt tilbake! Og det eneste som duger nå er vel kjeft!?!?!
Eller kanskje ikke... Men sett deg godt ned nå, og tenk over hva du ønsker deg aller mest når det gjelder deg selv og kroppen din...


Er ganske sikker at du ser for deg den slanke kroppen i bikini til sommeren,- eller i 63 kilos kjolen....


Men da må jo noe gjøres! Vi er jo ikke der vi skal enda! Det er aaaaltfor dumt å miste motivasjonen nå, og legge på deg igjen det du allerede har slanket bort flere ganger!

NEI! - NÅ TAR VI TAK! DETTE GÅR IKKE LENGER! I DETTE SEKUND SIER DU TIL DEG SELV AT DU IKKE BARE ØNSKER Å BLI SLANK, MEN DU SKAL OGSÅ BLI DET!

Bort med alle negative tanker,- det er gøy å ha kontroll over matinntaket, og det er gøy å se at vekten går nedover...;o)
Nå har vi det gøy,- og så spiser vil gulrøtter og kålrabi til det tyter ut av øra på oss,- og så trener vi,- for da kommer vi i bedre form, og sukkerbehovet forsvinner! (Ref VG i dag)

Tror nok dette bare var en liten "feiltakelse" fra din side,- er ikke sååå bekymra,- men det er bedre å ta tak jo før, jo heller :-)

Ha en glad tirsdag, Grete! Jeg kommer til å følge deg med argus-øyne! (Håper ikke du lider av schizofreni...)

Pekefinger-klem fra Tomine
Bilde
windsochange❤️12. januar 2004
Hey Dancing Queen!
Er på andre runde jeg også.....av slankingen av kiloene fra 98,9 til 95....som jeg gikk ned før jul....og opp igjen i jula og uff og uff!
Men nå er vi i gang igjen og nå skal de av sant? Nå er det ikke mer å lure på - strengeblikket er tatt på her i gården også, men jeg har ikke noen kjole å vrikke rundt med her, ellers skulle jeg solidaritetsvrikka sammen med deg - sånn for at du skulle slippe å være alene! Jeg må finne frem den nydelige røde kjolen min, den jeg var så innmari stolt av å kunne kjøpe meg til julen 2001, men som er aaaaltfor liten nå. Lurt det der gitt! Jeg skal jammen finne den frem og henge den utenpå skapet i en gjennomsiktig garderobepose til skrekk og advarsel...eller nei...til oppmuntring og med forventning om at den skal passe meg om ikke så aaaaltfor lenge!

Hil deg, syns innlegget ditt var kjempegodt, og du skriver sånn at jeg nesten ser deg svinge deg omkring i heimen! You go girl!!!!!!!
-klem fra winds-
Bilde
askepott12. januar 2004
God kveld!
Kan være lurt med en slik gulerot-kjole!
Aldri gøy å slanke på de samme kiloene.
Er det noe du gjør annerledes nå enn tidligere, som kan forklare hva som skjer?
Er du skikkelig motivert?
Du vet sikkert hva du må gjøre, det kan bare være så vanskelig å få gjort det....
Begynn i det små.
Lag deg gode vaner.
Sett deg små mål.

Ahh...nå var jeg snusfornuftig hva...

Tenk over saken, så finner du svar.

pippi75😌12. januar 2004
Heisann!
Dette var utrolig godt skrevet. Ja virker absolutt lurt å ta på seg en kjole som du hadde da du var 9 kilo lettere. Virkelig humoristisk det du skriver. Blir jo bare så irritert når en prøver en slik kjole, at da må en bare bite tennene sammen og kjempe videre. Dette klarer du, mye lettere nå som det er hverdag igjen.

Du må ha en god natt!

Stor klem fra Pippi!
Bilde
CK1❤️13. januar 2004

Nattinatt du vakre ;o)

Rekker ikke å lese DB din nå, øynene går på kryss/tvers her & CK1 mååå legge seg & sove! Leser den imorgen ;o)

Håper du ikke snufser & hulker enda min venn, men tenker på den i hverdagen fremover ;o) ENHVER KVINNE ER VAKKER!!

Klemmer CK1
Sampli👻13. januar 2004
Hei hei!
En liten hilsen fra et lite spøkelse. Jeg føler meg som et i dag. Røykelysten er alt for stor til at jeg tror jeg klarer å holde stand særlig lenge! Og leg har fortsatt negativ slanking. Tendensen har vært oppgang, ja. Så den følelsen kjenner jeg.
Michelinsampli hilser og ønsker hun kunne sove en hel uke og våkne opp røykfri....

Smil fra Sampli
-63 til sommeren!
Jeg-vil-jeg-kan13. januar 2004
Tusen takk for kommentar,kjempe koselig:)

Den der vekta ja,lever ofte sitt eget liv...hehe
Men det skal nok snart gå riktig vei igjen,det klarer du så fint at!Du kommer til å bli knall-lekker i "63 kilos kjolen" din;)
Ønsker deg alt godt

Michelle--
maia13. januar 2004
Heisann.
Bare raskt innom for å gi deg en oppmuntringsklem.
Hilsen en stresset maia
tomine👻13. januar 2004
Ellers angrer jeg litt på "kjeftingen" i går.... Beskjemmet må jeg innrømme at jeg har skeiet ut i dag... Var hos svigerinnen min i bursdag i dag, medbringende både et eple og en klementin i vesken! Hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ikke skulle spise kake. Men det er utrolig hvordan man greier å fortrenge at man slanker seg i en sånn 10 minutters tid! Svosj! - der var det fortært både en bolle, et lite stykke verdens beste, og et lite stykke marsipankake! Det var bare noen tynne fliser, men den bolla sliter jeg sinnsykt med... Jeg vet jo at det legger seg som bly i magesekken!

I kveld blir det derfor heller ikke kveldsmat! Håper og ber om at det ikke får for mye å si på vekta! Så unnskyld, Grete!
Jeg vet jo at dette er vanskelig,- nå måå jeg finne fram selv-disiplinen igjen, og satser på at du greier det samme ;o)

Smiley fra Tomine
Bilde
matrona🙂13. januar 2004
Hei grete!
Huff, det er ikke enkelt, det her!!! Men du har jo et mål, og det er å komme inn i den der 63 kilos kjolen!!!, og det må da da i herrens navn klare til santhans, om ikke før, det er snakk om 9 "bitte små" kilo, og når du har tatt deg sammen denne uken, så er det kanskje bare 7 små kilo igjen, og da begynner det å hjelpe skal du se. Men du og jeg vet jo veldig godt at en ikke blir slank av å spise pizza og annet godis,,,,,men hva hjelper det når en ikke vet ordet av det før det er i munnen....:-))
Akkurat nå lengter jeg etter å se 79 tallet, og det er bare noen yderst små 6-7 kilo til, fan kor vanskelig kan det være???? Jo det er sykt vanskelig, men jeg SKAL og må klare det. Drivkraften min nå er alle de flotte NYE draktene jeg har hengende i skapet, og som du sier, gleder meg til at det kanskje skal bli litt gøy å kle på seg om morgenen!!!
Men Grete, dette klarer vi!! Ikke sant!!!???

Lykke til, ser fram til å høre fra deg igjen, og jeg følger med deg så............Klem Kristin!
tomine😉13. januar 2004
Jeg er "halvt" derfra! Moren min er oppvokst der, og så har jeg ei kusine jeg sms''er en del med, og da går det i dialekt, vet du ;o)
Helt OK at du slettet,- beklager, men jeg tenkte meg ikke særlig om... (Har visst blitt en vane å unnskylde seg overfor deg... ;o))

Kniba fra Tomine
Bilde
Magica😉14. januar 2004
Hey snuppa!
Hadde tenkt å skrive kommentar til deg i morgen pga ingen innlegg her idag:) MEN nå gjør jeg det likevel!!
hehe...Michelin du liksom! *fnis*...tøysejenta!!
Det skal ikke være lett dette her, det er helt sikkert! MEN den 63 kilos kjolen da? WOW! *plystre,plystre*...sikker på at den sitter som støpt på ST.HANS!! Stå på videre!
U CAN DO IT!!
Klemz
Magica;)
fett-nok🙁14. januar 2004
Hei vennen!

Er det noen som driver og gir oss antislankemiddel eller?
Har ikke akkurat dagen jeg heller. HMMMFF!
Klarer liksom ikke å ta meg sammen, det glipper. Og for hver dag som går har jeg mer og mer lyst på røyk, og da blir jo ikke suget etter noe å trykke i trynet noe bedre.

Jeg fant i alle fall ut at jeg har en gulerot i alle klesforretninger, ingen bukser sitter pent på meg, oh jeg nekter å kjøpe større enn 46 i lavtliva olabukse(må opp til det hvis den skal være lav i linning), ikke etter en buk-operasjon nei, 46 brukte jeg jo føre han kom med kniven også.

Du rekker 9 kilo til St. Hans vet du, bare løp ivei!

Takk for masse god støtte og mange gode ord.

Hej då!

Klem fra Rita
angel😌14. januar 2004
Hei...Takk for di varmende ord og tanker.
Har sett litt i dagboka di, og du skal ikke fortvile.
9 kilo klarer du fint.Heng kjolen din opp på soverommet ditt slik at du kan se den hver dag som en påminnelse om hvor lekker du kommer til og bli :)
Dette med klær er ikke dumt når man skal slanke seg.
Når du har greid og komme så langt som til 72 kilo så er det bare og hoppe utti det.
Begynn og gå en liten kveldstur hver kveld.Du får sikkert noen med deg og gå.Det blir så mye bedre og legge seg om kvelden med go samvittigheit.
Skal holde et øye med deg venne.

LYKKE TIL VIDERE....KLEM FRA ANGEL
Sampli😉14. januar 2004
Takk!
Gi meg vååååren! Jeg vil ha lys!
Vi gir oss ikke!
63!
Til sommeren!
Banna bein!

Smil fra Sampli
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Viola😄14. januar 2004
Den dietten der har jeg også fulgt mange ganger! Den virker! Man blir veldig feit og fin!
Men har mere tro på Hvitvinsdietten egentlig...
Lykke til!
Klem, viola
Bilde
Pia😀14. januar 2004
Nei nå grete!!

Hva er det som skjer? Nå er det på tide med full skjerpings tror jeg!! Vis jeg forsto innlegget ditt rett! :)

Men om du skal til å begynne på GR så tenker jeg det ordner seg!! :) Skal ikke bli noe oppoverslanker du nei! :) Jeg har for stor tro på deg til det!!
I morgen snur du trenden ikke sant? :)

Klem fra Pia!
RS214. januar 2004
Noen ganger så er man dritt lei hele slankingen, men det er da det er viktigere enn noen gang og stå på og være litt hard mot seg selv! Ikke mist motet! Ha tro på at dette klarer du!
(ikke med denne dietten riktig nok;)
Stå på, dette klarer du!
Kos fra Ragnhild
askepott15. januar 2004
Ja hvis du ikke får skikk på vekta nå så vet ikke jeg!
angel😄15. januar 2004
Hei...det var litt av en diet:) Likte den hilsen til slutt jeg :)
Beckthrews sykdomen er noe som går opp og ned...men jeg har vært mer eller mindre dårlig i 2 år nå. I sommer var det så ille at jeg måtte gå på krykker. ikke noe gøy når man vil så mye annet en sitte rolig.
men nokk om det.....

Jeg tror du kommer til og gå gjamt og trutt nedover på vekta vist du bare ikke gir deg...
Stå på!!!! Ikke lenge til sommeren...
Klem angel
Bilde
fett-nok😊15. januar 2004
Hei Grete!

Hehe! Denne likte jeg, kan ikke vi(eller helst ikke meg) prøve
ut denne dietten et par mnd, så vi får se hvordan den virker. ;o)
Kan godt hjelpe deg med hvitvinsdelen, snickersen og ostekaka.
Bare si i fra du!

Natta!

Klem fra <Rita
Pia😄15. januar 2004
Hei !!

Skjønte jo at det var humor et sted, men akkurat hvor mye som var tull stussa jeg litt på. Og det at innlegget var skrevet på en torsdag fik kjeg heller ikke til å stemme. :)

Godt å vite at det var bare tull iallefall! :) Strålende!!
Bare en vei det skal gå nå.. neeeedover!
men IKKE for min del!!
Klem fra Pia!
Sampli❤️15. januar 2004
Lo så jeg gråt av denne dietten! Sprekker man så sprekker man. Har en mistanke om at du overdriver - men jeg mistenker deg for at det ikke var langt unna... *ler*

Døh! Skal du inn i den kjolen eller?

Ha en flott dag!
Smil fra Sampli
Magica😵15. januar 2004
Du er ikke sann!! *ler*
Hørtes ut som en skikkelig bra diett dette her,Grete den fete..*fnis*...en tøysejente er du!!! Jeg må si meg enig med Sampli her at jeg mistenker deg for å overdrive en smule her da, men likevel...morsomt;)..
Ønsker deg masse lykke til med å ta KONTROLLEN!!!
Klemz
Magica;)
askepott15. januar 2004
Våken?
Takk for hilsen.
Det er vel bare jeg selv som kan kontrollere hva jeg putter i munnen. Og det å kutte røyken skulle vel ikke være noen grunn til å gå amokk i kakedisken?

Nei nå tar vi grep og får kontroll på hva vi putter i munnen!
Dette klarer vi!
Nå må vi få vektkurven vår UNDER den grønne streken!
Bilde
maia😄15. januar 2004
Kjære Grete.
Jeg hørte en rar lyd for en liten stund siden. Det var som om noen snakket til meg, eller hvisket til meg, kanskje. Det rareste var at lyden på en måte om ut av skjermen. Men ordene var ikke til å ta feil av: "Kom til middag, kom til middag..."
Nå forstår jeg hven de kom fra. Takk for invitasjonen. jeg kryper ut av harddisken ved fem-tiden i ettermiddag og gleder meg vilt.Jeg blir gjerne til nattmat også!
Det er bare en ting som bekymrer meg: Etter denne middagen jeg skal få hos deg, spørs det om jeg kommer gjennom diskettåpningen på veien tilbake. Så det må nok bli vann og brød på hjemstedet ditt til jeg har gått ned noen kilo. Men den tid, den sorg...
Vi sees, tuuuuuudelooouuuuu!

maia
Sampli❤️15. januar 2004
Heisan tøysegretepåjobben!
*ler*
Nei, ikke sant? Det er viktig å ikke havne i samme utskeielsesmønster! Man må jo variere!

Vi fikser dette uansett!
Go Grete!
Smil fra Sampli
Lilla😄15. januar 2004
hei og hopp din tøyse jente;-)#ler#

den dietten der høres jo morsom ut..med snickers twist og greier hehe.....
ehm hadde det enda vært så vel..hehe;-)

fikk vann i munnen av all sjokoladen da!!!;-)

ha en flott dag......

klems fra Lilla;-)

murmel15. januar 2004
He, he, ja her har vi drømmedietten:) virker som du er smålei av denne slankingen nå.... Men ettersom du kan lese hyggelige innlegg her og dermed la godteposen til sambo være så er jo det positivt. Jeg ble overraska over at jeg ikke kan spise det jeg vanligvis spiser eller at jeg må redusere kraftig i mengde. Eks: oliven, lettmajo, olje (til matlaging),thousand island lett,kaviarmix, makrellfilet i tomat,lam/fårikålkjøtt osv, osv. Det er også uvant å måtte veie opp maten jeg skal spise. Men det er for at jeg ikke skal spise for mye. Det positive er at jeg blir mett:) Det er veldig motiverende å gå på kurs så du burde kanskje vurdere det??
CK1❤️15. januar 2004

Ååååååååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du herlige & vakre vennen ;o)

Superflott diett!! Kan ikke du bare oppdatere oss HVER DAG om hvor mye du går OPP med denne, så kanskje vi klarer å styre oss...!??!
Når sant skal sies, Twist el godteri klarer jeg meg flott uten (JA!! Utrolig, men sant...) Men pizza`en tok vi igår & jeg er glatt oppi halvparten av vinrasjonen din allerede nå i kveld... (RØØØØD!!) Ting har skjedd skjønner du, så jeg gir BLAFFEN ;o) Men er liiiiike bliiiiiiiiiiid!!!

Nattinatt du skjønne ;o) BRA at MSN er ok igjen hva???

Klemmer CK1

-Ikke at jeg drikker øl nå, men tror det er et passende bilde etter din diett & min dag...........
Bilde
augustbrura😄16. januar 2004
*Hihi*, tror den dietten kunne vært noe for meg, endelig en diett jeg kunne klart å holde. *hihi*
Jaja, det er lov å drømme....men jeg har akkurat sett meg selv på video, og skal på ingen måte røre en eneste twist igjen i hele mitt liv! (litt overdrivelse da......)
Det var bætterdø litt av ei droge som satt i sofan ja, æ va itj klar over at det sto så gæli te med mæg :(((

Tuller du? Når Mia Gundersen er på TV får jeg også frysninger, men det er fordi jeg syns det er så nyyydelig å høre på!
Er ikke så glad i Stavanger-dialekt til vanlig, men syns hun snakker så melodisk og pent, ikke sånn rått og stakkato som vi trøndere snakker. (Og nå tuller jeg ikke!)
Nei, for ikke å favorisere noen dileketer, så må jeg si at jeg syns svensk er et nydelig språk, det høres alltid så flytende og vakkert ut når svenskene snakker. Enig eller?

Dialektklem fra Augustbrura
Bilde
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Marianne😃16. januar 2004
Heia Ck1!!!

Nå har jeg endelig tatt det store steget!!!
Har meldt meg inn på GR kurs *meget stolt*
Smiska litt med sambo, har jo tross alt holdt på selv nå i 3 år......nå som motivasjoenen svikter, så håper jeg altså at dette kurset kan få meg på rett kjøl igjen....bla..bla..bla..

Skal du ut å reise???

Nå må jeg bare få litt overskudd i denne kroppen.....er helt på bånn nå....

Nå er det lunsj.....
Klem fra Marianne

Ha en fin helg!!!
Hans16. januar 2004

Heisann CK1! :)

Takk for tidligere kommentarer.
Du er så flink!! :) Og da er det lov å være sliten av og til, ikke bry deg noe om det, - jeg er sikker på at du får brukt energien din der den trengs akkurat nå og det er både viktig og bra. Også er det der etter normalt om man ikke får skrevet så masse kommentarer eller dagbok-innlegg for tiden, selv har jeg det litt vanskelig med å få tid til å skrive hilsner i andres dagbøker om dagen. Men jeg er sikker på at tiden for mer skriving kommer igjen for oss begge! :) Du er iallefall min favoritt fremdeles her inne blant de mest positive innleggene, jeg beundrer deg for å ha en så flott innstilling nesten alltid!! Alle trenger noen, og vi trenger deg! ;)

Disney On Ice Show kan jeg minnes at jeg var med broren min på da jeg var liten, jøss - går forestillingene ennå? Da må dere virkelig kose dere, ungene får det sikkert veldig gøy!! :) De selger forresten kjempe god iskrem der, iallefall gjorde de det da jeg var der for 10 år siden kan jeg huske! :D

Stikk innom gårsdagens innlegg i slankedagboken min så får du se et bilde av meg og min ganske så nylig nyfødte niese, hun er aldeles nydelig!! :) Skal besøke dem igjen i helgen å hilse på henne igjen.
Og bestemor går det under omstendighetene bra med! :)
Og da har jeg det bra også!! :D

God helg til deg også,
og fortsatt god bedring kjære vennen!

Varme klemmer fra Hans. :-)



Bilde
Lilla😄16. januar 2004
heisan ck1..godt å se at du har det bra;-)

så flott at du er tilbake på jobb igjen da ikke noe er bedre enn det..du har jo gått lenge hjemme nå,så det var sikkert gøy å hilse på kolleger igjen;-)!!!

Nå må du ikke slite deg ut da nå som du nettopp har begynt da,ta vare på deg selv.

du er kjempeflink til å skrive hilsener,og jeg blir glad hver gang jeg får en fra deg!!;-)

ha en flott helg lille venn..kose deg masse!!

masse klemmer fra Kjersti!!!!!;-)
Tomine❤️16. januar 2004
Mange solstråler her i dag! Og du er som vanlig en av dem ¤)

Takk for koselig kommentar som vanlig! Skulle tro du hadde fått i deg en hel bataljon av de helsekost-vitaminene du etterlyste her om dagen!

Kjedelig med syke unger, men "plutselig" er det over, og man lever et normalt liv i heimen igjen!
Skjønner at dere to stopper på tre unger. Jeg er også av dem som har startet på nytt med ny mann, men i mitt tilfelle hadde ikke min kjære barn fra før, så da hadde jeg vel "nesten ikke noe valg"... (Misforstå meg rett; Jeg VILLE selvfølgelig også ha barn med han!)

Men hadde jeg møtt en med barn fra før, tror jeg nok det hadde vært stopp for meg også;o)
Ja, du verden,- det er koselig med barn og alt det der,- men de skal jo følges opp, man skal være der til en hver tid, OG man skal også ha tid til seg selv!
Vanskelig å kombinere, en utfordring,- men er det ikke nettopp dét livet er da? - En utfordring?
Uuups,- Begynner å bli dyp her på fredags-ettermiddagen...
But you know what I mean?

STORT arrangement for 210 stk, ja... Foreløpig ganske alene om ansvaret, men vær du trygg,- jeg skal suge tak i så mange jeg kan!

Ha en glad helg! Ser at du skal reise bort lør/søn, så da får du kose deg;o)

Klemz Tomine
Sampli😊16. januar 2004
Kjære CK!
Nå er det straks helg her. Skal få med meg slutten av sanglekene på tv nå og så dusje og ta kveld. Det skal bli deilig er trøtt og sliten som en oppvridd vaskefille - men så har jeg trent to dager på rad nå. (Og røyka!) Men vin har jeg holdt meg unna - spørs om jeg ikke trenger et liiite glass likevel da...
Håper du får en fin kveld og ei deilig helg, slik at du finner kreftene du svidde av nå på jobben og ellers...

Du kan jo trenge det med tanke på 31 spinningtimer! Wow!!!!
Glad det ikke er meg (men jeg skal telle timer jeg er på fra nå av og frem til du liksom skal være i Paris...- kanskje det blir 31 det også? Vi kan jo telle?)

Tannkremen er på handlelisten min. Tenkte jeg skulle prøve!

Nei, nå logger jeg av. God helg til deg fra meg.
Nå ser du 69 straks her!
Go CK!

Smil fra Sampli
grete😉16. januar 2004
1/2 flaske til kvelds hadde jeg sansen for! EN bare må ha sånt av og til. Håper vesla er bedre nå, det er det verste i hele verden når de små ikke har det bra. En blir så inderlig hjelpeløs og unyttig.

Godklem fra Grete
fett-nok😊17. januar 2004
Hei!!!

Takk for oppmuntrende ord i DB mi. Det varmer.

Enig, det er ikke lett å finne ro når barna er syke, kan gjemme seg bort så mye man bare orker, men akkurat som om lydene borer seg igjennom det meste. Jeg har heller ikke hjerte til å bare overse/høre det. Ikke lett det der nei.!

Hjelper til med å telle jeg, men å telle for meg selv er jeg ikke like ivrig til. Hmmm, hva kommer det av tro?

Ha en durabli' fin helg, ta vare på deg selv!

Klem fra Rita
iset17. januar 2004
hei:)

jeg skulle lest innlegget ditt i går, for jeg er nemlig utdannet helsekost faghandler med utallige kurs:) jobber i helsekost, er enig i at det er mye hårreisende uvitende personale i helsekostene rundtomkring ja..... jeg blir helt matt. du skulle bodd i Stavanger, for i vår butikk vet alle hva de selger ;) kan vi ikke svare, så ringer vi rundt til produsenter eller terapeuter. svarer vi "vet ikke" så er vi ett nummer fra å bli sparket. men det er ikke alle butikker som er slik, mange bare driter i det, og det skaper en negativ holdning mot helsekostbutikker generelt.

takk for fine ord i dagboken min:)

klem fra Iset, som er blitt så mye flinkere å trene nå:)
Bilde
pippi75😄17. januar 2004
Heisann CK1!
Synes du er kjempeflink til å skrive kommentarer jeg, og det til tross for at du nå har så mye å gjøre på jobben. Setter alltid utrolig pris på de koselige kommentarene du sender meg. Ja må være litt både og å være på jobb høres det ut som. Samtidig som det høres ut som det er fantastisk å være innom, så ønsker de fleste en bit av deg. Skjønner godt at det kan bli litt mye. Håper barnet til samboeren din er mye bedre nå. Hørtes ikke så greit ut det nei. Håper du fikk deg litt mer søvn utover fredagen, sånn at du er frisk og opplagt til turen i dag.

JA VI HAR FÅTT HUS! Så glad at vi endelig fikk bestemt oss. Det er et nytt hus, og vi skal pusse det opp. Ikke så mye som var gjort når det gjelder tapetsering og innredning av badet. Et veldig nytt hus med andre ord. Vi har tenkt å få det helt lyst, med hvite speildører. Vi var og tok ut kjøkken i går, så nå er vi litt i gang da.

Du må ha god tur, og en kjempefin helg kjære CK1!

Stor klem fra Pippi!
Magica❤️17. januar 2004
Hei vennen! Først må jeg bare si at hvis ikke DU er flink med kommentarer og oppdateringer her så vet jeg ingen som er det:)!
Godt at du er innom jobben litt da og syns det er ok, men ikke ta det for hardt nå da...du kjenner jo deg selv best og vet når du må ta det litt rolig igjen:)...
Huffameg..det hørtes ut som en utrolig slitsom natt, håper det går bedre med henne nå da. Og at du etterhvert fikk deg litt søvn!
Du sykler Oslo-Paris du også?! hehe...kult! Jeg har akkurat begynt da, har bare hatt en time så jeg må stå på! Mangler vel 44 da, var det ikke totalt 45 timer?..Jeg meldte meg på der som eksen min bodde skjønner du og når det ble slutt så glapp det liksom litt. Men jeg har jo betalt og fått t.skjorta da..hehe.Så jeg satt her og fant ut at jeg kan jo for svarte ta de timene på Spenst her i byen! Skal NOE til å ta deg igjen da! MEN da kjører vi til Paris sammen da?! Så tar vi lunsj på Champs Elysees etter vi kommer i mål?..hehe...

Ha en superduper helg CK og du? TAKK FOR AT DU ER DEG!!
Klemz
Magica;)
tess2117. januar 2004
Heisann vennen!
Kjedelig at det er sånn for tiden,men det virker da som at du holder humøret oppe! Kjempeflott det,ck! Og takk for hilsen!
Jeg måtte le litt,utvaska joggebukse var det vel ikke,men ikke langt unna! Neida,jeg skal investere i tøffe treningsklær fordi jeg vil det,ja! Å føle seg flott og fresh selv når man trener må da være stilig? :) Kommer an på om jeg får stipendet mitt i posten i dag eller ikke! Gjør jeg det,skal på XXL å shoppe tøffe klær,så skal jeg vei å trene i kveld hvis jeg rekker det(hvertfall i mårra)! Men jeg er fryktelig stiv på innsiden av lårene etter forrige trening! men det skal jeg få retta på!
Uansett,neste uke altså ck! Da.....Da er det tid for en ny treningsepoke(eller hva det heter) for oss,ikke sant!
Fy søren som vi skal stå på! :)

Ha en flott wk,og kos deg på isshowet!

Klem Therese
lilletrille😃17. januar 2004
Hei på deg strålende CK :)

Først spørsmålene du skrev i din kommentar :D
Ja, vi har leilighet i Alta også. Vi leier hos min tante, og det er ikke så dyrt. Så det er likegreit for oss å oppevare møblene våre der, og i tillegg ha en fin plass å sove når vi er hjemme :) Forresten, så blir samboeren min godt tatt vare på av min familie ja. Han får til og med julegaver(egne julegaver ikke til oss begge) fra noen av tantene mine og bestemor! :)

Påsken den begynner søndag 4. april! :) Så da skal jeg hjeeem og bli der.. Jeg kommer til å savne sambo helt forferdelig, men vi har jo begge to webcamera og mikrofon så vi får vel sitte å snakke og se på hverandre i det minste :D Pluss at jeg kommer til å jobbe så mye at jeg forhåpentligvis ikke har tid å savne noe som helst :)

Nå bor vi i den samme leiligheta som vi bodde i før, det eneste er at vi tok mesteparten av tingene våre med hjem, så nå sitter vi her i en stor, tom leilighet :D Vi flytter ikke fra denne leiligheten før en hybel er ledig til oss, for både hyblene og disse leilighetene går igjennom skolen og har derfor ingen oppsigelsestid :)

Så over til deeeeeg! :) Det virker som om du bare må bli frisk snart, jobben klarer seg tydeligvis ikke uten deg ;D Det er da herlig å vite at de virkelig har merket at du ikke har vært på jobb da? :)

Du kommer deg nok ut å trene i neste uke! Prøv å sett av iallefall den første dagen du skal dra på trening, og bestem deg for at da SKAL du uansett. Vel, ikke om du blir syk eller noe, men andre unnskyldninger gjelder IKKE ;)

Stå på videre! Du er råååflink :) Og jeg er sikker på at du kommer deg fram til Paris i tide!

Ha en kjempeflott lørdag, og kos deg med familien!
Klemmer fra Malin :)
sol❤️17. januar 2004
Hei !!


Så flink du er til å være inne på disse sidene å skrive!!...blir het matt når jeg ser alt du skriver, og alle komentarene du får...tyder på at du er flink til å skrive hos andre også.....tar av meg hatten for deg......her er det ikke mye energi å spore nei...er nok rammet av den moderne "sykdommen" utbrent....det har værn noen tøffe tak i det siste...heldigvis er sjefene mine forståelsesfule og forsøker å legge forholdene tilrette, men det er ikke så lett.....på fredag sa en av dem til og med at han ville be en overordnet se på lønna mi for det var urimelig at jeg med min utdannelse gikk med slik lønn....så her lever jeg i håpet....men stram kommuneøkonomi er vel ikke det beste utg.punktet for lønsmessig kompensasjon for å gjøre en tøff jobb........uansett ...blir ikke ting bedre vurderer jeg å be om sykemelding....men nok om det.....

du er back in the game igjen skjønner jeg.....bare pass på så de ikke får hele handa di nå som du har rakt dem lillefingern...

...og du kom deg i gang med syklinga....for du skal greie Paristuren ikke sant??......selv er jeg veldig stolt over innsatsen i uka som var, men frykter at det blir mindre tid i uka som kommer.....så her må nok du trå til å ta over stafettpinnen for flinketreneuke!...den er herved overlevert

Kos dere med Disney i morgen !!
Stor klem fra sol
Maa😉18. januar 2004
Hei vennen!

31 spinningstimer er jo INGENTING!!! Du greier det til 27. mars! Det er jo leeeeeeenge til! Det er ikke noe å bekymre seg for engang! :)

Denne uka blir treningsuke, ja?! Jeg tjuvstartet litt i dag med skitur. Jeg har STORE planer for denne uka! MASSE trening! :) Du er med på det, det vet jeg! ;)

De selger falafel på Ultra. I sånne små pappesker. Akkurat likedane som man får kjøpt fiskepinner i. Men det er ganske dyrt, 30 kr for en pakke tror jeg. Falafel er veggis. Det er små boller laget av kikerter. Men det er UTROLIG GODT! Jeg bruker å spise de sammen med salat. Pitabrød også av og til, men det er jo litt fy-fy da.. ;) Men du må ikke sette ut noe rykte om at jeg er veggis siden jeg spiser sånn veggismat! Jeg fortærer blodige biffer også, jeg! ;)

Ta det med ro og pass på deg selv når du er på jobb (og ellers også)!

Klem fra Maa
Pia😉19. januar 2004
Hei duuu!!

Stakkaren!! Sliter de på deg? Ingen som vil la deg være i fred? Sender deg herved noen varme tanker iallefall! :) Håper alt går bra!!

4 ganger trening i neste uke ja, teller i vei jeg :) Skal trene i allefall 5 ganger har jeg satt meg som mål. Selv omtrening sjelden har vært mangelvare hos meg da.

Håper du føler deg bedre og har fått deg en skikkelig natts søvn!!

Gode klemmer fra Pia_)
Løvetann19. januar 2004
Hei, CK!
Håper helgen ble fin og rolig, og at barnet ble friskt igjen! Kan du skjønne hvordan vi overlevde spebarnstiden, da en hel natts søvn bare fantes som begrep i en science fiction-novelle? Utrolig hva man orker når man må, men jeg må med hånden på hjertet si at jeg er svært fornøyd med at den tiden er over.. Av og til blir man jo minnet på det, når det f.eks. blir som du beskriver over....

La nå ikke jobben og kollegene ta helt innersvingen på deg, da. Er du sykmeldt, så er du sykmeldt, og da skal du ikke la dem herse med deg. Skjønner jo at du vil i gang igjen, men husk at det fort kan ta lang tid dersom du overdriver aktivitetsnivået.. Bedre å bli frisk!! Det var dagens formanende ord - nå skal jeg begynne et nytt og bedre liv uten karboer, alkohol, ost, pasta.... (Dette tror jeg ikke på selv engang!!!!!)
Ha en deilig dag, CK!!! Vi tastes.. :-)
Klem fra Marion
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Magica❤️18. januar 2004
Hei vennen!
Håper du har det fiiiint!
Min vekt: 81, 6--sakte:)....men ganske sikkert!
Klemz
Magica;)
flua18. januar 2004
Hei-

Jeg har gått opp 2.7 (he he, kanskje vekten her hjemme ikke var helt som den skulle, men men... heretter bruker jeg bare GR vekten) og den stoppet på 77.7 på tirsdag som er veiedagen.

He he har ingen undulat, men en liten tulle (9 mnd) som ofte skal hjelpe mamma å taste!

Håper du hadde en fin helg!

Klem Flua
Linselusa😊18. januar 2004
Denne uka er jeg fornøyd. Vekten stoppet på 104 - litt bedring ihvertfall.

Er ikke sikkert jeg rekker neste ukes oppdatering på søndagen, da jeg skal være bortreist i helgen.

Lykke til videre Rita!
Keyz18. januar 2004
94,2 på meg! Må fly - skal på GR om en time!

Klem :)
lilletrille❤️18. januar 2004
Heisann Rita! Kjempestor takk til deg for koslig kommentar! :))

Jeg måtte le litt av undulaten din, han/hun høres da skrekkelig søt ut :D Jeg har fryktelig lyst på et kjæledyr, men når man er student og snart skal flytte så er jo ikke det så enkelt.

Jeg ble nå litt nysgjerrig her, hvilken konkurranse er det dere holder på med?

Kjedelig med vektoppgang og elveblest. Elveblesten høres da forferdelig ut å ha, er den begynt å gå bort nå? Får satse på at både kiloet og elveblesten er forsvunnet fra din kropp i løpet av uken som kommer! :)

STÅ PÅ og ha en strålende fin uke :)
Klemmer fra Malin
Maria😃18. januar 2004
Heisann!
En kilo ned denne uka til 87 kilo. Yippi!
Hilsen Maria! :-)
Cathrine2918. januar 2004
Rapport herfra. Vekt: 80,3. Så vidt jeg husker fra sist blir dette 1,6 ned. Fornøyd med det, jeg.
ABBA😉18. januar 2004
Her kommer ABBA`S uke resultat! Hele 0,800gr ner her. Dagens vekt er 84,00

kozi
JuliBrud18. januar 2004
Heisan, bare kort innom, vekten stopper nå etterhvert på 86.7 kg, det går riktig vei, bare ikke så raskt som jeg ønsker.
viljestyrke😵18. januar 2004
Halla!

Vi skulle jo til Irak vi da. Ikke til Danmark.

I Irak trenger du både gunner og truse. På danskebåten bare gunner. Trusa mister du uanset.


Å fy f.... Den var på kanten. Det ser jeg nå.:-)


Neste gang blir du med vøttø! Hadde jo vært grådig artig det ja. Så skulle du fått en swingom som gubben hadde måpen av. He he. Vet ikke om jeg er så flink til å danse, men jeg syns det er utrolig veldig moro. Og det hjelper vel på. Danset med ei nå som var VANVITTIG flink.... Dvs. hun hadde skjønte hvordan man skal la seg føre. Er faktisk superviktig det, ellers blir det jo bare armer og bein. Vi danset swing så det blæs!

Har ikke veid meg i dag. Ikke spes lurt etter fylletur til Fredrikshavn med alt inkludert. Veier sikkert alt for mye. Så konkurransen lar jeg være.

Og du..... Den gjettekonkurransen om hvor jeg er fra....

Du er ikke helt på jordet, kanskje på nabojordet eller no.

Men hu der venninna di fra Eidsvoll har nok hengt seg litt for mye opp i dialekta. Det var et hint..... Og det om Gardermoen er sant.

(Jeg er rimelig sikker på at hun venninna di har hørt navnet mitt - hvis du hadde visst det.)


Så....


KOS DEG SÅ LENGE
OG KOS FRA MEG







pernilla18. januar 2004
Hei på deg Rita!

Jeg sov til kl halv ett i dag, og NEKTA å gå på vekta, etter en utskeiende helg.
Du får nok registrere lørdagsvekta, som er 800opp fra fredagen,...men men..

Lørdagsvekta er 79,8.
OPTIMISTEN18. januar 2004
Hei igjen og beklager at jeg er så treg... MEN Endelig nedgang for meg, 110,8, ned 1,8, det var ikke værst for å være meg.
Ha en fortsatt fin kveld.

Optimisten
flua18. januar 2004
Hei igjen, burde nok brukt den samme vekten ja...du har et poeng, så hadde det blitt mere riktig, men da slenger jeg meg heller på neste konkuranse. Vil liksom ikke "lure" megselv ved å veie meg her hjemme... vekten lyver jo litt i forhold til GR sin :)

Ha en fin kveld!!

Klem
Sampli❤️18. januar 2004
Hei og god kveld i stua!

Sampli veide seg i morges og da så hun 67 blank. Tviler på at den ser like fin ut vekta i morgen tidlig. For dette har vært en dag med masse - MASSE - mat og godteri. Hver gang jeg har tenkt å ta en røyk har jeg kylt innpå med annet - og vi snakker ikke om rotfrukter...

*smiler*

Står på og gir seg aldri...
Smil fra Sampli

Go fett-nok! Flink er du som lager konkurranse for alle oss som så gjerne vil litt ned - takk for det!
flua😊19. januar 2004
Meg igjen, enig med deg- vi gjør som du foreslår... :) Skikkelig veing blir det i morgen:)

Klem Flua

PS Ha en strålende uke
prestige😟20. januar 2004
Var visst ikke mer her lengre jeg. jaja..
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
løvetann16. februar 2004
Hei, o undrende!
Jeg slutter meg til en litt vaklende start på mandag og ny superslankeuke... og håper at DENNE gangen skal det pinadø holde! Åssen går det med de yndige firbeinte, Sampli? Har du fortsatt huset fullt? Ikke lett å holde på tungsinn og slankedepping når sånne små puser slipper seg løs, vel? Jeg har lyst til å være rik, hjemme og slank i dag. Fortrinnsvis 10 år yngre også... Jeg var forresten innom sladreblekka The Sun (nettutgaven da) for noen minutter siden. De hadde en artikkel med bilde av våre gamle heltinne fra 70-tallet, Charlies Angels-damen Farrah Fawsett Majors med tenna og håret. Hu og hei - hun er åpenbart nyoperert (plastisk), og du slette tid som hun ser ut..... En slags krysning av gamle Mae West på sine sister dager og Michael Jackson - om du kan forestille deg noe slikt, da. KAnskje best å være glad i den nasen man har??
Hodet over vannet, Sampli - vi skrider til verket!
Klem fra Marion
Arkibalda❤️16. februar 2004
God formiddag Sampli!

Jeg må innom å ønske lykke til med fase 3 *smiler*

Dette greier du - bare du klarer å holde på motivasjonen.
Syns fremdeles det høres litt voldsomt ut med to ting på en gang, men du greier det antakelig.

Til våren sitter du ute på terrassen/verandaen/plenen/trappa og nipper til et glass hvitvin, mens du nyter sola og plutselig tenker at: jøss - jeg har jo ikke lyst på røyk jo.

Har hatt noen sånne opplevelser og det er ubetalelige øyeblikk i livet mitt. Jeg unner det noen sånne.

Men gjør deg ferdig nå, ikke dra det ut lenger. Hold på fokus og retning. Blir det vanskelig er rådet mitt å først gjøre deg ferdig med røyken. Så kiloene.

Men du greier det sikkert fint!

Lykke til hilsen fra
Arkibalda
Texas❤️16. februar 2004
Hallois Sampli!

Jeg vet at du klarer dette!!! Vi klarer det vi vil klare!!!!
Sånn er det bare!

Og nå klarer vi det!

Stoooooooooooooooooooooooooooooooooor klem fra Lena
Roxy❤️16. februar 2004
halois sampli,
ja her we go.ikke flink denne helgen jeg da....jobbet nattvakter og en svært sen middaggjester middag imellom.Gjør sitt på mage og det meste...
Gruer meg til onsdag som er veiedag,men da har jeg i det minste sovet en natt så magen "faller på plass"tji hi hvis du skjønner...

Denne gangen greier du det...bort med røyken!!!!
Yes det er jo det du vil !!!


Roxy
tomine❤️16. februar 2004
Åssen går det, Sampli?
Håper dagen ikke har vært FOR ille uten røyk?

Tusen takk for kommentar! Jeg er enig med deg at det er
mer stas å være gift, er nok ganske konservativ på det
området jeg også.
Spesielt gir det en god trygghet i forhold til økonomi,
arv, og ikke minst til Kjærligheten! For jeg tror faktisk
at det skal mer til å bryte ut av et ekteskap enn av et
samboerskap.
Jeg har jo vært gift før en gang, men har ikke mistet troen
på den hellige ektestand av den grunn :o)
I sær ikke når jeg har nådd en slik høy alder, og er så mye
mer vis og klok enn før... ;o)

Denne gangen er jeg sikker på at jeg er inne i noe
som er verd å bygge videre på, og som kan vare inn i
evigheten....

Min samboer har aldri vært gift før, så han vil naturlig
nok ha et ordentlig kirkebryllup.
Jeg var litt skeptisk til det i begynnelsen, men nå gleder
jeg meg bare! Det er jo 15 år siden jeg sist giftet meg i
kirken, så jeg tror det blir en vakker opplevelse likevel,
og ikke en følelse av "dejá vú".

Inntil da, og først og fremst i de to nærmeste ukene, får
jeg stramme inn magemålet, og satse skikkelig på
vektredusering!
Jeg har en uforklarlig lyst på røyk om dagen, merker at
moralen og viljen er dalende, så her må det jobbes med
mye om dagen!
Er jo for dumt å begynne igjen nå, etter 4 mnd total
røykeslutt!
Det er jo DEILIG å være røykfri for f...!!!

En glad mandag ønskes deg, Sampli!

Mange hell-og-lykke-klemmer fra Tomine
Bilde
Lilla😄16. februar 2004
Hei sampli..så koselig å se deg her igjen,-)
jepp nå er det påan igjen,ny uke og nye muligheter,ikke sant;-)
Synes at du er tøff jeg som vil prøve å slutte å røyke,men dette klarer du HELT SIKKERT!!!!!;-)
Hiv alt du har av røyk og se en annen vei når du går forbi røyken i butikken!!!!!

ståååååå påååååååå sampli..you go girl;-)

klem fra Lilla!!!

kursiv😊16. februar 2004
Heisan :-)

Siden alle statistikker påstår at det er overveiende sannsynlighet for at slankekurer som begynner på mandager ikke virker, har jeg offisiell startdag i morgen, tirsdag.
Men jeg har hatt treningsleir i helga, og fått nok mosjon for et sekel framover (føles det som). Så jeg tjuvstarta.
I morgen begynner semiflinkplanen og da skal det gjalle seiersrop framover her: NÆRMERE SEKSTI!
ok?
fint å se deg igjen :-)
snakkes i morra.

Kursiv

Askepott16. februar 2004
Bare kort innom nå; DU ER FLINK!!!
Hold fast på den gode følelsen uten røyk!
Marianne❤️17. februar 2004
Hei på deg vennen....
Så nå er du tilbake for fullt.....
Har du bestemt deg for hvilken vei du skal gå??
Har du vært å besøkt www.somebody.no???
Som de skrev om her inne et sted......
Så ganske grei ut egentlig, bare det atte...atte de skal jo ha noe cash ut av dette.
Tenkte jeg skulle melde meg på.....anyway.....men har ikke nok penger på kontoen ennå :o)
Du slipper hvertfall å telle kalorier, de skulle liksom telle for deg :o)

Nå klarer du nok å slutte med den røykinga.....
GO GIRL!!!!!!!!!!!

Bare se på bildet.....det er sånn det blir *ler*

STÅ PÅ!!! VETT DU!!!!
Klem fra Marianne
Bilde
Tarangai😉18. februar 2004
Heia Sampli.
Hvordan går det meg deg da? Her har det vært litt så som så en stund. Spiser det som passer meg og trener ingenting.
Må fylle på litt piff først.
Tarangai
tombolla😀18. februar 2004
Hei Sampli!
Hvordan går det med røykestoppen nå?
Er allerede onsdag idag, så om du fremdeles ikke har røyka så begynner det forhåpentligvis å bli litt lettere for hver time som går..?!
Om du holder på å sprekke så tenk på alle fordelene med ikke å røyke! Ikke minst lukta!!
...og ingenting er værre enn å komme litt for nær en person med gammal inngrodd ekkel "fra magen" røykånde...grøss...
Nei, nå er jeg kanskje litt slem...
Men, det var iallefall en stor motivasjonsfaktor for meg at jeg rett og slett ikke ville lukte røyk lenger, men så var jo jeg sammen med en ikke røyker også da! Det hjalp VELDIG!Samtidig så er det jo skikkelig UT å røyke også da! Om man ikke har slått seg litt på 80 talls bølgen da så klart! ;)
Og det å snike seg rundt hushjørnene som en annen unge som gjør noe ulovlig for å få tatt seg en røyk..? For ikke å snakke om å stå ute i kulda og hutre og fryse bare for...ja for HVA egentlig?? Lurer litt på om ikke det er litt trass inne i bildet hos de som ikke slutter å røyke jeg. Sier ikke at det er sånn med deg altså!! Men sånn generellt. Ganske barnslig i grunnen når man tenker over at det at røyken faktisk ikke gjør oss noe godt.
Bare bryter ned, men insistere på å fortsette det gjør man okke så..? Merkelig fenomen det der synes jeg.
Selv måtte jeg være skikkelig usosial ganske så lenge og jeg kunne ikke drikke hverken alkohol eller kaffe. Tok faktisk flere år før jeg koste meg med kaffekoppen igjen!
Nei, stakkars deg som står midt oppe i det der nå.
Jeg bør vel kanskje klappe igjen og heller si noe sånt som "STÅ PÅ, DETTE KAN DU KLARE"!! :)) For det KAN du nemlig!!
Kan jeg så kan du! HELT sikkert!! Og tenk SÅ utrolig deilig det blir den dagen du kan si at du er en "ikkerøyker" og VET med deg selv at du aldri kommer til å røyke igjen! Det er virkelig verdt det!
Ønsker deg masse amsse LYKKE til! HOLD UT!
klem fra
tombolla

Bilde
tomine😐18. februar 2004
Hø? Bare lurer på hvordan det går?

Håper inderlig at du greier deg?

En glad dag ønskes deg, uansett ;o)

Klem Tomine
Bilde
CK1❤️19. februar 2004

Bonjour ma belle ;o)

Håper DU har det bra & at det går strålende flott med både kcal-inntaket og røykestopp!?
Bestemte meg på mandag for å ta fatt på "min egen GR variant" & smakte brød for første gang på leeeeenge... Ååååååå, tror du det var GODT eller!? Klarte jo nesten ikke å stoppe...
Bananen til frokost i dag var bare himmelsk ;o) Har jo ikke rørt frukt siden november...

Har også registrert meg på Somebody.no - genialt spørr du meg ;o) Så slipper jeg å bruke hodet på den slags & man kan få en hel masse tips/ statistikk på hva man spiser... Hvor mye fett kontra karbo + + +

Ja, ja - var bare innom for å "se til deg" vennen ;o) Måtte dra fra jobben i dag for å hente en syk datter på skolen stakkars, til tross for at hun er hos pappa`n sin i disse dager.........

Fikk forresten tilbud om gratis røykekutt-kurs på jobben i dag! Tenke til mandag...

Ha det herlig flotte du ;o)

Klemmer CK1
Ronja😊19. februar 2004
Hei du:)
Jeg må nå bare nok engang få si at jeg beundrer deg som smeller til md både røykeslutt og slanking *knalltøff* er du:)
Jeg kjenner motivasjonen er veldig stigende nå og deiligt er det for nå skal kgène vekk:)
Ha en kjempefin dag:)
Klem
Bilde
Kursiv😄19. februar 2004
hei shcnuppedulla!

Hold ut! Det er litt av en dåd å skulle slutte å røyke uten at gubben trår til og hjelper deg. Han må også slutte. Ellers finner du fristelser overalt. Tilogmed gamle inngrodde sneiper med øl eller cola sølt på blir jo som snacks å regne. Og det kan jo ikke stå fremme. Så han må bare innse at det er det eneste fornuftige han kan gjøre for å hjelpe sin kjære i nødens stund.

Såh det såh.

i all hast, men med lattermild smellkysshilsen
Kursiv
Askepott21. februar 2004
Nå er jeg virkelig spent altså, hvordan går det med røykeslutten? Nå som det er helg og greier mener jeg.
Håper du holder deg fremdeles.

Jeg har også planer om å slutte...igjen...snart...
Bilde
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
maia❤️23. februar 2004
Hei!
Ønsker deg en fin ferie og masse lykke til med operasjonen. Skal bli spennende å se hvordan det går!

Hvordan ligger det an med skolearrangementet ditt? Og utredningen av sønnen? Gi en tilbakemelding hvis du har lyst.

Tenker på deg.

<Klem fra maia
toto😃23. februar 2004
Hei,

Heldig du som snart kan begynne på ny frisk med ny mage og allting!! Du må komme inn her og fortelle etterpå.
Har samme drøm som deg: A få treningsdilla!!!! Har vært medlem på SATS i alle år, men meldte meg ut i fjor fordi jeg aldri kom inn i en rutine. Har vært mer som et støttemedlem....

Du må ha lykke til med operasjonen, det blir spennende å høre hvordan det går med deg etterpå.

klem fra toto
sampli❤️24. februar 2004
Hei Tomine!
Så herlig å høre at det står bra til og at bursdagen ble en suksess! Godt å være omgitt av venner og ha det fint!
Og jeg er imponert over din standhaftighet mhht. røykinga! Inspirerende lesning! Jeg vil også komme dit at det smaker pyton med et trekk! Og jeg gir meg ikke.
Nå er det mindre enn en uke til operasjonen og jeg ønsker deg et stort lykke til med forberedelsene og selve operasjonen. Håper dagene på fjellet gjør deg godt!

Stay cool & have fun!

Kos deg og ha en fin dag!

Smil fra Sampli
maia😃24. februar 2004
Hei Tomine.
Takk for hyggelig tilbakemelding.
Jeg forundrer meg litt over at du ikke har fått vite om saksgang i PP-tjenesten osv. ifm. utredning av sønnen din.
Det har du krav på før noe settes i gang!
Hvis du vil, kan jeg forklare deg akkurat hvordan det blir gjort der jeg arbeider. Regner med at det ikke er veldig forskjellig fra sted til sted! Men slik info er vel ikke så interessant for andre brukere her inne.
Så hvis du vil ha opplysninger, gi meg en (anonym) mail-adr. og jeg kan orientere deg. Det er helt opp til deg.

Hilsen maia
CK1❤️24. februar 2004

Kjære Tomine ;o)

En rask tur innom deg før jeg suser ut i knallværet &
jente-kose-dag med lille snuppa ;o)...

Så utrolig flott at festen ble en heidundranes suksess!! Det fortjente DU, og de minnene kan du vel leve leeeeeeeenge på!?
Presangene fortjente dere jo ;o) & kjempemoro med reaksjonen på røyken da!!!

Håper formen er bedre når du våknet i dag da.. Hihi!!
Vet hvordan det er.. Sambo & jeg gikk en liten tur bort til et vennepar søndag kveld - skulle bare se hvor langt de hadde kommet med opppussingen! (De renoverer et hus, ALT fra scratch!) Ble tilbudt kaffe, men takket pent nei, ble tilbudt et glass vin & takket JA takk ;o) Vet, du - vi ble sittende til langt over midnatt & 5 flasker gikk ned... Er det mulig!? Men vi storkoste oss & hadde det virkelig trivelig ;o) Ikke like moro på jobb i går, men, men... Formen er i allefall på TOPP igjen i dag ;o)

Vekten går til dundas... Trener som en heltinne & spiser helt riktig (med unntak av søndagen da + en pizza fredag)! Fører alt inn på Somebody & venter i spenning på positive vekt-resultater.. Nå har jeg plutselig 3 kilo Xtra å kvitte meg med!
Må bare skjerpe meg 170 % nå, det er bare 7 uker til reisen går sydover & bikinien skal være på hver dag....

Kos dere en hel masse på fjellet!! Det meldes om supervær & knallføre der oppe nå ;o) Så sees vi der om et par mnd.

Lykke - lykke til med operasjonen mandag!! Det går garantert bra, jeg skal krysse fingre & tenke på deg ;o)

Nå må jeg hive meg rundt her.. Skal til Majorstua, fysio for mor, frisørtime til lillesnuppa & avslutter med sen lunsj/ tidlig middag på vår gamle stam-cafe ;o)

Ha en nydelig tirsdag Tomine, nyt livet & påskestemningen på fjellet ;o)

Klemmer & gode tanker CK1

PS: Fikk du lest det bladet?? Hvordan går det med han + dere??
Pernilla24. februar 2004
Høres ut som dere hadde en alletiders bursdagsfest!
Alltid gøy når slike ting klaffer. Man legger jo gjerne litt krefter i planlegging og forventning til slikt.

Blir spennende med operasjonen din.
Jeg håper den kommer til å gjøre deg godt.
Har du forresten noen trimpoeng å komme med fra uka som var.

Ha iallfall en kjempe fin uke, Tomine, og kommer du ikke innom før operasjonen, så ønsker jeg deg lykke til med aller beste ønsker!

klem, Pernilla
maia😃24. februar 2004
Hei!
Sjekk mail.
maia
Løvetann❤️24. februar 2004
Hei, Tomine!
Ønsker deg bare så totalt lykke til! Du høres ut som en jente som har skjønt det med å ha det moro og leve littegranne i nuet - og sånn skal det pinadø være! Håper operasjonen din gir alt du drømmer om, og at ubehaget ikke blir for gæern''t. Vit iallefall at det er mange som krysser fingrene for deg på den store dagen...
Klem fra Marion
sampli❤️24. februar 2004
Hei igjen!
Det er ikke irriterende med gladbudskapet om røykestoppens gleder og hvor ekkelt det er med røyk etter 4 mnd.er skjønner du! Det er bare motiverende! Jeg klarer det jeg også, jeg bare vil og må på samme tid. Problemet er bare at jeg utsetter det hele tiden ;0)
Takk for hyggelig hilsen! Nå drar dere vel på fjellet snart, og så er det rett til operasjonsrommet... Syns du er tøff jeg! Alle gode ønsker for dagene som kommer her nå!

Og jeg gjentar etter deg: røyk er no dritt!
Skal spill det inn på mp3-spilleren og sette det på sløyfe hele natten igjenom og se om ikke det kan få meg kurert!

Hold på humøret og kos deg storveies!
Er spent på å høre hvordan det går & krysser alt som krysses kan for deg!

Smil fra Sampli
fett-nok😊29. februar 2004
Hallo lille venn!

Ønsker deg LYKKE TIL med operasjonen i morgen.
Han er en snill og flink mann. Ikke vær redd.

Skal tenke masse på deg!

Kan du gi meg et lite referat når alt er over.

Stor klem!
CK1❤️29. februar 2004

Kjære Tomine ;o)

Håper fjellet har vist seg fra sin beste side for dere!! Vi reiser opp fredag & jeg gleeeeder meg til å ha ski på beina igjen ;o)

LYKKE - LYKKE TIL I MORGEN!! Endelig er dagen du har ventet så lenge på her... Det går så bra & du våkner sikkert med et stoooort smiiiil om munnen!!
Skal tenke masse på deg i morgen, Tomine ;o)

Klemmer & varme tanker CK1
Bilde
Pernilla❤️29. februar 2004
Hei vennen!
Slenger meg på med lykkeønskninger.
Krysser fingrene for deg i mårra.

Stor klem, Pernilla
CK1😉29. februar 2004

Vennen ;o)

Åååååååååååå, tuuuuuuuuusen takk for verdens herligste melding ;o) DU er vidunderlig & jeg er blitt glad i deg også... Helt sinnsykt, men C`est la vie!!
Hjem fra CPH en søndag er et hell.... Men det har da gått! Vi kom oss jo helt mirakuløst til Nice, men ALDRI igjen ;o)

Lykke til igjen vennen, leste meld din til Rita & lo så jeg gråt her i sofaen.... Dere har vel kost dere nok i helgen, så da får man bare vente litt - selvom det ikke alltid er like lett ;o) Barna til sambo er på vinterferie & min lillesnuppe ble hentet av mamma i går tidlig & levert i kveld... Gjett hva vi har gjort da :o)

Gleder meg sååååååååååååååååååååååååå til sommer`n!! Da skal vi jo møtes... Magica foreslo det, men nå er hun borte litt - men satser på at vi alle 3 møtes på Aker Brygge, noen kilo slankere, i godt humør & klar for en skikkelig fest ;o)

Klemmer & gode tanker CK1
-selvfølgelig er du med i konk. fra 8.mars ;o)
Bilde
CK1❤️29. februar 2004

Kommenterer alt det andre en annen dag.. Hatt en nesten slik opplevelse der jeg også, men det var med sønnen til sambo - når vi liksom ikke var ordentlige kjærester.... Helvetes pyton!!!!!!!!!! Han er tøffen selv & fikser alt liksom, så jeg tok meg av han, mens sambo tok dattern sin som har en funkjsonshemming & dermed ikke kan stå i bakken som oss andre...
Ja, ja - tilbake med det senere Tomine ;o)

SOV NÅ GODT, NYT NARKOSEN ;o) Hihi... Det er jo ganske kuuult & deilig...

Klemmer CK1
tombolla❤️3. mars 2004

Har fått med meg nå at du har vært under kniven...håper virkelig at det går bra med deg!?
Blir spennende å få rapport etterhvert...
God bedring klem fra
tombolla
Bilde
Magica😃4. mars 2004
Hei snuppa!
Åhh...jeg er så spent på hvordan operasjonen din gikk???!...Kom snart innom og fortell da:) Har jo planer om å ringe og få det gjort jeg også...håper bare det går. Vet ikke om legen min er helt med på det, men fader heller...jeg har jo krav på det sånn som du sa!! Da skifter jeg heller lege da!! Vi får se!
Uansett...jeg håper at det har gått kjempefint med deg!!
Og at du ble fornøyd med resultatet!!!
Kom snart tilbake Tomine!
Pliiiiss...
Klemz
Magica;)
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
maria😃11. mars 2004
Hei!
Tusen takk for koselig kommetar i dagboka mi.
Huff, så skummelt dette med samboeren din....... Krysser fingrene for at alt er i orden. Bra du ikke lar deg knekke.
Må forresten si du har hatt en helt fantastisk vektnedgang. Helt utrolig!!! Fortsett slik!!! Nå skal vi nedover til sommeren. Koselig med selskap på veien.
Spent på å høre hvordan det går med samboeren din.
Hold ut!!! Kjemp videre!!! Dette klarer du!!!
Lykke til med alt sammen!!!
Hilsen Maria! :-)
CK1❤️11. mars 2004

Hei vennen ;o)

Jeg tenker på dere, det skal du vite!!! Krysser alt jeg har for sambo & at resultatet er hyggelig!
Hadde det vært noe annet, er jeg sikker på at de hadde tatt kontakt med dere - som du også tror...
Dette går bra Marianne ;o) Du hører vel fra han med en gang han er ferdig.. Gi et hint til oss da!? Vi er mange som følger med & FØLER med dere vet du..

Gled deg enn så lenge over de FLOTTE resultatene DU har om dagen vennen ;o) Fantastisk bra jobbet snuppa!

Ha en nydelig dag, den blir sikkert superflott litt over 11 ;o)

Klemmer CK1
Bilde
Lilla😄11. mars 2004
hei marianne..
Håper at det vil gå bra med sambo denne gangen og at han er helt frisk.
skummelt det der ja;-/
ja,regner med de hadde ringt ja hvis det hadde vært noe galt..
Så skal krysse alle fingre og håper at alt er bra med samboeren din;-)

ja,nå begynner virkelig sommerfuglene og krible imagen ..,..ikke lenge igjen å vente nei,kun 6.5 uke til;-)
skal ringe brudesenteret til uken å spørre om jeg kan komme å prøve kjolen igjen da,nå er jeg spent..håper at den er litt for stor..hehe.....;-)
er du ferdig med gr kurset nå??

alt er iallafall ordnet til bryllupet så jeg er lettet å kjempeglad nå..så det er bare å vente!!.......;-)

ha en flotters torsdag..
klem fra Lilla!!
Flua11. mars 2004
Hei- bare innom for å gi deg en god klem, og tvi-tvi i dag. Det går sikkert bra med sambo, siden dere ikke har hørt noe. Syns du er kjempeflink jeg, og det lyser respekt av det du presterer og at du holder motivasjon og mot oppe!

Takk for hilsen- det er godt å ha dere her inne, føler nesten at jeg begynner å bli litt kjent med noen av dere- rart det der... :)

Klem fra Flua
CK1😟11. mars 2004

Åååååå, NEEEEI Marianne vennen!!! Huff & huff :o( Jeg er sååå lei meg på dine & sambos vegne, jeg føler med dere & tenker på dere!!!

Jeg eier egentlig ikke ord, vet ikke helt hva jeg skal si - annet enn at jeg er veldig, veldig trist & lei meg på deres vegne!

Hva mer sier legene da!?!? Kan han opereres fort som F, har de tatt flere prøver som sier noe om alvorligheten??
Jeg er ikke veldig kjent med kreft, så jeg vet liksom ikke så mye om dette....
Er han på sykehuset enda?? Dra fra jobben & kom deg dit i en fei vennen min!!

Jeg krysser fingre, armer & ben - ja hele kroppen min er en eneste STOOOR KRØLL for han nå!!!

Lykke, lykke, lykke til vennen... Jeg gråter med dere, og skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre noe...

Klemmer & gode tanker CK1
- som ønsker dere all mulig lykke, hell & ALT GODT...
Bilde
Askepott😟11. mars 2004
Å neiiiii!!!!!!!
Føler med deg!

Nei og nei.....
sweets😵11. mars 2004
kjære marianne!

jeg kjenner ikke deg,men...når jeg leste innlegget ditt ble jeg litt trist.... du å samboeren din må ha det grusomt nå.... håper legene klarer å hjelpe han...

skal tenke på dere jeg - det hjelper sikkert ikke så mye men det er jo lov å håpe....

lykke til ihvertfall...

klem sweets...
Bilde
Texas❤️11. mars 2004
Kjære Marianne!

Dette var triste nyheter. Jeg kan ikke si annet enn at jeg
føler med dere!

Stooor klem fra meg
Pernilla11. mars 2004
Kjære Marianne!

Tenker på deg!
Føler med deg!

Vet ikke noe annet å si!

Stor klem, Pernilla
aline11. mars 2004
vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg føler med deg!!
klem Aline
Bilde
Snuppelur❤️11. mars 2004
Kjære deg, Marianne!!
Dette var ikke noe særlig, veldig trist i grunn;0/ Dere får prøve å være sterke og tenke positivt, selv om det nok ikke er då lett..Jeg tenker i hvertfall på både deg og din sambo, selv om jeg ikke kjenner dere!
Varme tanker fra meg*
CK1❤️11. mars 2004

Kjære vennen,

Takk for litt mer info... Grin, gråt, sipp, skriiiik & hyyyl så mye du vil jenta mi....
Men hold hodet over vann & prøv å se det positive i det - at det foreløpig er så lite + usikkert & at HAN er ved godt mot ;o)
De måtte jo ha tatt action med en eneste gang, hvis de mener at det er det som trengs...
Dette SKAL gå bra!!! Dere har vært gjennom det før, og dere står sterkere rustet nå..
Vet hvor vanskelig dere har det nå ( eller jeg vet jo ikke det... men kan tenke meg til en brøkdel av det kanskje.. )
og føler masse med dere!

Kan ikke DU få en samtale med legene også da?? Det er jo kjempeviktig, slik at DU kanskje kan bli litt mer beroliget slik som din sambo.. Da kan du få svar på en masse spm som sikkert svirrer rundt i hodet ditt nå! RING DE & KREV DET VENNEN... OK!?!?

Klemmer & drøssevis av gode tanker CK1
PS: Er på vei ut døra om et par minutter, bare sånn at du vet..
Bilde
Flua11. mars 2004
Uff så tris, Marianne! Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg tenker på deg, og ønsker dere lykke til- dette klarer dere, sammen!

En god klem og masse varme tanker fra Flua!
tomine😟11. mars 2004
Så trist!
Var bare innom her en kjapp tur, og det var jo ikke lystig lesning....
Er så lei meg på deres vegne!
Får bare håpe at dette er noe de kan gjøre noe med, og at alt ordner seg!

De har jo kommet langt i kreft-forskningen i dag, så prøv å være positiv, og "vips", så er samboeren din frisk igjen! ;o)
Pappa''n min hadde kreft for 2 år siden, og han ble frisk som en fisk! Det er mulig, Marianne,- det MÅÅÅÅ du tro på!!!

Tenker masse på dere...

Varme, gode klemmer fra Tomine
Bilde
Lilla😟11. mars 2004
huffda stakkars marianne..dette var en kjempelei nyhet..stakkars deg...;-(
stakkars sambo også..også kreft i lungene da..;-(
nå må du ta godt vare på deg selv og sambo..ikke la deg knekke..vet at du er sterk...;-/

masse klemmer fra Kjersti!!!!!!
dixie🙁11. mars 2004
Huffamei, Marianne.. får ikke satt ord på hvor tungt det var å lese de nederste setningene i innlegget ditt. Føler med deg, håper alt går bra og de får fjernet den.
Masse varme tanker og klemmer fra dixie
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Løvetann❤️12. mars 2004
Hei, lille Sampli!
La hodet hvile i helgen du, og parker alle disse vognene innerst i boden! Der kan de stå og godgjøre seg en stund, og så kan de jo håpe på at du gidder å tørke støv av dem og la dem lufte seg litt igjen. Jeg vet jo at hverken du eller jeg noensinne kommer til å bli F*O*R*N*Ø*Y*D*E med oss selv - sånn ordentlig, men sånn som jeg leser BMI''n din - og ser på høyde og vekt sånn helt nøytralt - så skal jeg vedde på at om du hadde gått forbi meg på gaten så hadde jeg tenkt i forbifarten at - "der gikk det en dame som ser sånn ut som jeg kunne tenkt meg.."... Bare så det er sagt, asså....

Kos deg - IKKE MED PREMATUR PÅSKEMARSIPAN - (ta et glass rødvin istedet, hehehe) gå ut i vårværet, og ha en snøhvit samvittighet gjennom helgen!!!
*klem* til deg fra Marion
Marianne❤️12. mars 2004
Heia Sampli :o)
Vi har vel alle vært der, mange ganger sampli.....og vi kjemper om og om igjen.
Det eneste jeg kan si deg er:

ALDRI GI OPP!!

Synes du skal ta deg en tur å besøke sombody, du teller jo ikke kalorier...de gjør det for deg :o)
Sånn at du holder deg til et nivå og ikke over.....ble litt rart skrevet dette....men du skjønner hva jeg mener, ikke sant?
Ha en fin helg....uansett sampli :o)
Klem fra Marianne
Kursiv❤️12. mars 2004
Hei Sampli sjuggerpløm!

Her er det bare tåke i lufta. Og kuldegrader. Jeg er lei av kulde. Man blir så sulten av det. Men SNART, snart kommer våren. Eller som så ofte før: Man lurer på hvor våren blir av og så en dag er det plutselig sommer.

Naboen har en diger (virkelig enorm) og farligaktig alfahannkatt. Den er sotgrå og hvit og skuler så stygt på alle at man får rent angst. Den ligger på rekkverket og ser ned (med nedlatende blikk) på folk. Jeg tror jeg er den eneste som liker den. Ikke engang eieren liker den. Den blir hevet ut om morgenen med eder og forbannelser og like etter kan man se et eller annet totalvraket møbel i søpla.
Hvordan er temperamentet på kattene dine? (nervøs stemme)...

nei.. her er mye å ordne. Jeg får komme i gang. Men først:
Stor trøsteklem og nettplaster på sårene. Det BLIR bedre.
Hilsen Kursiv :-)
Arkibalda❤️12. mars 2004
Hallo Sampli
Det er en tid for alt. Tro meg.
Ønsker deg en kjempehelg. Tid for å få fregner med dette været.

Arkibalda
Magica❤️12. mars 2004
Hjertelig tusen takk....jeg kommer tilbake på mandag. Kanskje med et nytt nick, men vi får se. Du?
Skal vi snu skuta sammen????????? :)
Takk og god klem
Magica;)
CK1❤️12. mars 2004

Kjære Sampli ;o)

Du faller ikke av vogna vennen!!! Du bare henger litt etter/ litt utafor kanten akkuratt nå....
Selvfølgelig karrer du deg oppå igjen & setter inn støtet ;o) Det vet både DU & jeg at du vil!! & du kommer til å klare det helt strålende, flotte du - etterhvert ;o)

Sitter her med malingsflekker over hele meg, treningstøyet er på & timen starter om nøyaktig 35 min - så jeg må bare haste ut døren....

Men ville innom DEG & ønske deg en nydelig fredag og en suuper weekend!!! Kos deg nå ;o) Unn deg din (-e) sigarett (-er) & et par stooore glass med deilig rødvin (jeg har nemlig lovet meg selv KUN 1 snapsglass... med rødvin denne wk)!

Ha det toppers, så snakkes vi snart håper jeg?!?!? JA ;o)

klemmer & gode tanker CK1
toto😉13. mars 2004
Hei,

Du er ikke aleine om å falle ut av de gode intensjoners vogner. Har ikke den røykevogna da, men ellers. Har så mange planer om hva jeg skal gjøre, men planene forblir oppi hodet, de tenkes på om kvelden, men neste morgen er de som blåst vekk, helt til neste kveld og da er det for sent å gjøre noe den dagen. Er møkka lei av meg selv som ikke klarer å sette planene ut i live.
Det er litt greit å bestemme seg for en tenkepause som du gjør. Så er det bare å karre seg opp i vognene igjen når motivasjonen kommer.
Ha en god helg!

klem fra toto
lone❤️14. mars 2004
Heihei Sampli!
Sikkert ikke dumt med en liten pause slik at hodet får litt ro når sporene går litt feil, det skjer det...og når du i tillegg har masse du skal få til på samme tid så er det lett at det bare stopper opp. La det ligge noen dager også skal du se du kommer deg i gang igjen! Jeg heier i hvertfall masse på deg!

Stå på! :)

Stor klem fra Lone
elisa29😊14. mars 2004
Hei min usynlige venn!
Beklager at jeg bare ble sånn plutselig borte. Det har sine grunner, jeg har forklart det i dagboka mi sånn noenlunde. Kort forklart her; Sluttet i gammel jobb, begynte i ny, angret noe enormt, skal tilbake i gammel jobb!
Det var uansett ikke meningen å svikte.

Uff, det er jammen ikke lett å slutte å røyke og slanke seg samtidig. Ikke at jeg har prøvd, men jeg vet allikevel.
Jeg røyker jo, men har lyst å slutte.
Tenkte jeg skulle prøve mitt beste da jeg går tilbake i min gamle jobb 1 juni. Klarer det ikke så lenge jeg er der jeg er nå, men vi får ikke lov å røyke der jeg var, så da kan det bli lettere. Har jo sikkert doblet inntaket av nikotin de siste månedene nå, og det merkes.
Men å slutte å røyke, og da skal slanke seg samtidig???????
Man må vel bare være forberedt på litt oppgang i begynnelsen da, må man ikke?
Har uansett mål med å prøve!!!

Håper du kommer inni tralten igjen. Det gjør du sikkert. Men det går vel i en opp-og-ned-bakke det også, som alt annet! Ihvertfall i begynnelsen!

Ha en fin søndag videre!

Klem fra hu sviktende Elisa!
Bilde
Askepott14. mars 2004
Det går jo alltid et tog!
Det er aldri for sent!
CK1❤️16. mars 2004

Hei vennen ;o)

Håper DU har det FLOTT!!!!

Klemmer CK1
Tarangai❤️17. mars 2004
Heia Sampli.
Håper du har fått sortert tanker og lappet sammen dekkene på de punkterte vognene....men det har vel ingen hast. Alt til sin tid.
Savner deg vettu, både her inne og på Rosten ;)
Går på trynet rett som det er jeg også. Skulle på trening i går, men var plutselig så sliten at jeg sovnet fra hele greia...men i dag er det nye muligheter.
Og om to dager er det FERIE!!!! Skal ta med litt energi hjem til deg!
Tarangai-klem
Bilde
Tarangai😉18. mars 2004
Heia.
Kanskje en Ida-time i dag kl 17.00 kunne bidra til å få fart på motivasjonen, humøret og formen?
Kom da, jeg skal *S*
En siste hilsen fra Tarangai...som reiser i morgen ;)
Bilde
CK1❤️21. mars 2004

Hallo vennen ;o)

Hva skjer da??? Du "stikker vel ikke fra" uten å si noe til oss herlige, flotte & vakre Sampli???

Jeg er klein ( kanskje ikke helt edru enda...) & fryktelig selskapsyk!! Men nå har jeg pratet i tlf siden 10, så nå må mine venner få et bittelite pusterom, før jeg tar neste runde ;o)

Ha en strålende flott dag!!!!

KLEMMER CK1
cyan❤️21. mars 2004
Hei Sampli.

Syns den pausen din ble litt vel lang.
Håper du har det bra og at du snart kommer tilbake :-)

Klem fra cyan
Roxy😉22. mars 2004
Og opp i vogna med deg igjen....SAMPLI!!!!

Høres vi snart igjen......Roxy
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
cyan❤️22. mars 2004
Kjære elisa.
Ta den tiden du trenger. Vi trenger alle et pusterom innimellom :-)
Castro22. mars 2004
Ser fram til du kommer tilbake :) Lykke til Elisa!
Bilde
Sampli23. mars 2004
Kjære usynlige venn!
Dette går bra. Snart er denne litt kjipe perioden over, og det blir mer og mer vår for hver dag som går! Stå på Elisa! Du klarer dette!
Gleder meg stort over de fantastiske resultatene du har hatt, tross alt! Skulle gjerne sett drakten din. Blir den ferdig til 17. mai eller?
Stå på og hold ut!
Alt ordner seg!

Heia deg og lykke til med vidre nedgang!
Smil og varme tanker fra Sampli
Insanity666😄23. mars 2004
Lykke til. Vi venter på deg vi. ;-)
CK1❤️23. mars 2004

Hei vennen ;o)

Trist & leit å høre at du sliter Elisa!! Men jeg skjønner deg såååå godt mht at du ikke har tid & ork til å være her inne...
Akkuratt sånn har jeg det om dagen også! Det er sååå sinnsykt masse annet som skjer i livet mitt & jeg "løper" fra det ene til det andre & føler at jeg ikke strekker nok til på noe sted...

Kan man altså "gå tilbake" etter å ha skrevet noe i kommentarfeltet?? Visste jeg faktisk ikke.... Er såååå redd for at ting blir borte, at det har jeg ikke tenkt på å prøve engang ;o)

TOPP at du er med i konkurransen da vennen!!! Det er nok fryktelig lurt ;o)
Ser på mange som "forsvinner" for en periode at de går opp, meg inkludert - så da er det i allefall godt å ha noe man må innrapportere ;o)
Blir hele 2 mnd til jeg "ser deg" fast her igjen da...... & da skal / burde / ønsker jeg å være ferdigslanket!!!
Men blir nok inne her i stabiliseringsfasen også - og den blir nok flere mnd laaaaaaaang!!

Men, du! Jeg nevnte somebody.no gjorde jeg ikke??? Hvis ikke gå inn å sjekk sidene & kjør en demo! Geniale sider & til MASSE hjelp! Jeg loooover ;o) & nei, jeg jobber ikke der & får heller ikke provisjon!!

Joda, jeg hadde en herliiig helg, men det ble altfor mye alkohol-enheter & festligheter!!!!! Supermoro & fantastisk der og da, men søndagen + mandagen var heller pyyyyton.... Fikk trent søndag da, selvom jeg fortsatt følte meg "småfull", men gårsdagen var definitivt verst! Er ikke 20 lenger nei...
Nå har jeg hatt over 20 stk innom på bursdag i flere timer & jeg er GØRR SLITEN IGJEN!! Sambo er bortreist (igjen) - kom hjem søndag kveld & reiste igjen i dag... Fikk det flotteste elegante sølv-armbåndet av han da ( skikkelig tykt, blank, RÅKULT!!! ) + 3 kartonger røyk + vin ;o)
Det er jo med jobben han er så mye borte & jeg var enig i avgjørelsen om å ta stillingen, så jeg skal ikke klage ;o)

Du, gikk det ikke rykter om at sexy, deilige, uimotståelige Robbie skulle komme tilbake allerede neste sommer, i fjor??? ALTSÅ DENNE SOMMERN!!!! Eller var det bare pisspreik??
You know??

Nå må jeg bare rase videre her - ligger såååå etter i kommentarer igjen.... Kos om du titter innom OFTE vennen min ;o)

Ha en strålende kveld, en toppen uke, nyt livet, smiiiil & ha det flott vennen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klemmer, gode tanker & smil CK1
-dårlig med nye bilder gitt......
Bilde
CK1❤️26. mars 2004

Godkveld vennen ;o)

Regner med at du stikker innom sånn nå & da....

Så da er jeg her for å ønske DEG en herlig fredagskveld & en toppen weekend ;o) Husk fokus min venn!!!!!!!!! Men kose seg litt i helgen da... Jeg sitter her med noen øl, med GOD SAMVITTIGHET! "Cruisa" inn til Paris i dag tidlig på Spinningsykkelen & er rå-fornøyd med det ;o)

Ha det flotters herlige Elisa!

Klemmer CK1
Hans😑28. mars 2004

Hei Elisa, -

takker for kommentaren. :)
Beklager at jeg var borte fra slankere.com den uken som du befant deg her, pussig at det skulle inntreffe samtidlig da.. Og nå skal du holde deg vekke her fra igjen skriver du? :/ Så dumt, men jeg har jo forståelse. Du vet sikkert at jeg savnet deg.

Lykke til i månedene som kommer, hadde vært koselig om du kunne dele de med oss men det gjør du sikkert hvis du kommer tilbake. Håper du gjør det.. Jeg har så masse nytt jeg ville fortelle deg, hadde vært hyggelig med en chat en kveld.

Klem fra Hans. :-)



Bilde
CK1❤️4. april 2004

Hei vennen ;o)

Chatte NÅ???

Klem
CK1❤️14. april 2004

Hei vennen!

Tusen takk for flotte, herlige & koselige kommentarer! Som du sikkert har fått med deg er jeg svært så opptatt om dagen...
& når jeg skal skrive komm. til deg er det liksom ikke bare 2-3 minutter som trengs, men mye-mye mer...
MEN! Nå skriver jeg en kort versjon.. Håper det er bedre enn ingenting!??! ;o)
Kom hjem fra påskefjellet i går & reiser til Tunisis i morgen tidlig... Ikke ferdig pakket.. Må få snuppa opp, frokost, medpakket bag & på skolen først, hente venner + + + & vi reiser 09:00!!!!!!! HJELP!

Håper Du har hatt en knallflott påske Elisa ;o) Har du møtt HAN med stoooooooooor H nå da?!?! Ikke stress vennen, det kommer når du minst aner det ;o) Men ja, jo - gjør som du skrev til meg; fly på by`n-flørt & ha det moro ;o)
( Nå har jeg ikke copy/paste meldingene dine her, så jeg husker ikke helt hva du skrev - men DET husker jeg ;o)!!)

Jeg ønsker deg i allefall ALT GODT & jeg VET at det ordner seg for deg til slutt også ;o) Jeg møtte miiin kjære rett før jeg fylte 30 selv!!
Det ordner seg for snille piker Elisa ;o)

Nå er jeg nødt til å fortsette her jeg.. Sorry!! Men, jeg kommer sterkere tilbake jeg også ;o)

klemmer, gode tanker & stooore smiiiiil til deg fra
CK1
Bilde
Sampli😉19. april 2004
Heia min usynlige venn!

Håper du hodler ut den siste tiden på jobben nå, før du begynner i den gamle.

Bra at "egendesinprosjektet" blir så bra! Nå er det snart tid for å bruke den, i konfirmasjoner og 17.mai! Flott jobba!

Gleder meg til du kommer tilbake jeg!
Det går ok med oss her i huset, vært syke alle sammen ennå en gang, men det går vel bra på sitt vis likevel.

Ha en fin dag Elisa!
Smil fra Sampli
Virtuella😌23. april 2004
Hei på deg!
Jeg har vært bortevekk lenge.. måtte bare inn igjen her å ta slutten vettu. Kikket litt i dagbøkene til gamle venner.. og du er jo en av dem da!!
Ser du har en pause, see you when you get back!
Ha en fornydelig mai, finnes ikke bedre sted enn Stavanger da synes nå jeg!!!
Klem fra Virtuella
CK1❤️2. mai 2004

Hei vennen ;o)

Håper at ALT er flott & fint med DEG!?!?!

Ha en nydeliiiiig dag!!

Klem CK1
CK1❤️8. mai 2004

Kjære Elisa,

Ønsker deg en praktfull weekend & gleder meg til du er tilbake om snart ;o)
Ferdig i jobben om ikke så lenge også nå vel!? Blir godt å komme tilbake til gamle vaner + omgivelser...!?

Ha det strålende vennen, og nyyyt livet ;o)

Klemmer CK1
sampli❤️13. mai 2004
Heisan kjære deg.
Nå er det mai og snart er du på vei inn på disse sidene igjen, ikke sant. Syns du skal hilse på jeg, det er lettere å motivere seg når en er litt aktiv her inne...
Håper du har klart målet ditt om å miste nok kilo til at du er på åttitallet et sted nå, men om du ikke er der ennå, så kommer det, vet du!

Dette prosjektet kommer du til å klare, det er jeg helt sikker på! Stå på Elisa!

Smil fra Sampli
Castro19. mai 2004
Kom tilbake Elisa:) Nå nærmer vi oss 23 mai ;)

Klem
Sampli❤️20. mai 2004
Bare noen dager til 23. nå!
Go Elisa!

Smil fra Sampli
- som har kjøpt ullstoff til skjørt for å lage drakt hun også...
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
aline😃23. mars 2004
fikk nesten lyst å melde meg på grete roede for en analyse ; )
mye tall, men jeg liker sånnt!!

lykke til!
klem Aline
Maa😃23. mars 2004
Åh så spennende!!! Det må da være gøy å vite så mye, og ikke minst at du ligger foran skjema! :) Det der var kjempesmart....!

Klem fra Maa
Flua23. mars 2004
Strålende arbeid, Castro! Stå på- og du skal se du sniker deg nedover i samsvar med skjemaet... om ikke raskere!!!

Vekt er notert...

Klemmer fra Flua
Josefine😃23. mars 2004
Jeg er inne i andre uken nå. Gleder meg også til å få analysen. Regner med at jeg har minst et til kurs før jeg er i mål. Målet er 68 kg meeeen jeg kunne godt tenkt meg å være 65. Men jeg får se hvor mye som er av til ferien. Grete Roede kurset er effektivt særlig hvist du er flink å trimme. Tenker at du greier 10-12 kg med det tempoet du har. Det blir spennende å se hvordan det går fremover. Og ikke minst å gå å shoppe klær sånn etter hvert. Husker det var himmelsk forrige gang jeg gikk på kurs.

Stå på!!
kati😀23. mars 2004
Takk for tipset! Skal prøve å veie meg en gang i uka ei stund fremover og se om det muligens hjelper på humør og motivasjon :o)
Lykke til videre! Ser av dagboka di at dette går kjempefint, du er flink!
lone❤️23. mars 2004
Heihei Castro :)
Takk for hilsen i dagboka mi :) Jeg eeeelsker slike tall og omregninger og slikt, hadde virkelig vaert noe for meg med en slik analyse, menmen ;) Maa vaere godt aa se at du ligger foran skjema i hvertfall, saa faar du staa paa skikkelig framover saa skal du se at du naar maalet ditt :)

Lykke til denne uka!

Klem fra Lone

mopsy😃23. mars 2004
Hei Castro:)
Så gøy å vite alt det, det kunne jeg og tenke meg..
Du kommenterte i dagboken min at du håper jeg spiser mer for dagen, og det gjør jeg:) Det er bare at noen dager blir det lite mat. I dag skal jeg prøve å spise mer:)

Du klarer nok målene dine helt fint, bare stå på!

Hilsen Michelle
lone😉23. mars 2004
Heihei :)
Takk for koselig hilsen. Japp, jeg bor i UK, studerer interior design i en liten by rett soervest for London. Grunnen til at jeg spiser ryvita er enkel; eneste knekkebroedet de selger i butikkene her ;)

klem fra Lone
lone23. mars 2004
Heihei Ine :)
Joda, jeg trives godt baade med studiet og england jeg, litt godt aa komme seg litt unna Norge, se Norge paa avstand hjelper veldig paa. Selv om England ikke er saa langt unna saa er ting litt anderledes her likevel :)

Joda, ryvita er ikke saa ille, jeg spiste det endel hjemme og, men jeg savner aa ha litt mer utvalg i knekkebroed gitt ;) Er litt kjedelig med bare ryvita liksom... Og broedmat er ikke engelskmenns stoerste fortrinn; hvitt broed og slanking funker daarlig! Menmen...jeg overlever :)

Og ja...jeg har lite aa gjoere i dag, har endelig tatt paaskeferie og dagen i dag blir kun brukt til sloeving her ;) I morgen blir det trening i tillegg til sloeving her, og paa torsdag reiser jeg hjem! :)

Ha en finfin tirsdagskveld :)

*klem*
lone23. mars 2004
Heihei Ine :)
(igjen ja ;)) Finding Nemo er jo bare saa fin :) Tror jeg maa se den igjen snart gitt, den andre filmen der har jeg ikke sett men, du faar kose deg i kveld :)

Vekta har begynt aa minke naa ja, for ganske noeyaktig 2 aar siden saa veide jeg vel rundt 90 kg, saa jeg har kommet ganske langt naa. Maalet er 63 kg, saa jeg har vel rundt 3,5 kg igjen til det maalet er i boks, vi faar se hva som skjer etter det, tror jeg strengt tatt trenger aa trene mer enn jeg trenger aa gaa ned i vekt etter det. Stramme opp er ordet, er ganske slank rundt midje og hofter, men mitt problemomraadet er magen! Dumt det ikke gaar an aa punktslanke ;) Vi faar se hva jeg foeler etter hvert, mulig jeg maa litt lenger ned egentlig, sist gang jeg veide 63 kg var jeg veldig godt trent, ergo slankere...menmen, tar det som det kommer, har egentlig et veldig avslappet forhold til det :)

Kos deg i kveld da :)

klem fra Lone
lone23. mars 2004
heia ;) *knis*
Maa nesten svare paa spoersmaal jeg faar ;) Vel, magen min ser egentlig ikke saa ille ut, huden har trukket seg fint sammen, har selvsagt noen strekkmerker paa sidene som vitner om at jeg har vaert "litt" stoerre tidligere. Tror det har hjulpet at jeg har brukt god tid, men det er ogsaa veldig forskjell paa hvor god huden er til aa trekke seg sammen... Dog er nedre delen av magen min mer "dissete" enn den var tidligere, men jeg faar vel bare trene mer (kombinasjon av utholdenhetstrening og sit-ups ja...)...

Ha en fortsatt fin kveld ;)

*klemme*
marymare23. mars 2004
Tusen takk for hyggelig komentar.
Nei, det er viktig som du sier at man ikke må bruke tantebesøk til å slacke på slankingen. Når man har mensen er det enda viktigere å spise sundt for da føler man seg ikke så dårlig som vanlig.

SKal si du har drevet med kroppsanalyse. Jeg kunne godt tenke meg å vite fettprosenten min, men da må jeg vel kjøpe et eller annet apparat.

~Mary~
Linnea😄23. mars 2004
Heisann!!!
Takk for koselig hilsen!!!
Ellipsemaskin er en eliptical, en blanding av ergometersykkel, step og romaskin.

Var inne å tittet på deg og hunden din! Han er bare
såååå nydelig!!! Hadde det ikke vært for at jeg er allergisk hadde jeg nok hatt hund jeg også. Håper dere får mange fine år sammen, han er virkelig utrolig flott!!!

Vektkurven din er kjempefin!!! Stå på videre så når du nok måla dine. Og du har helt rett i at det ikke er kurslederen som skal slanke deg, men det er jo litt kjedelig når du ikke liker henne så godt. Får håpe det bedrer seg!

Ha en fin tirsdagskveld, og lykke til i uka som kommer!

Klem...Linnea
dixie😌23. mars 2004
Så flink du er!!! Morro å se forskjell i cm og ikke bare på vekta! Veldig spennende med den analysen:o) Hehe, det er ikke mulig å få sånn analyse uten å melde seg inn i GR vel??
Ja, "slank med hund" hadde vært tingen ;o)hehe! Virkelig bra trim å ha hund! Har ingen vofs nå da, (bare en søt liten langhåra hamster) men håper på å skaffe en snart.. må bare bearbeide samboer`n litt!
Tok en tur på hjemmesida di, og Castro ser helt nydelig ut da.. KJEMPESØT ;o) Jeg hadde nok ikke klart å gjette at han var blanding, ser ut som en ren border collie!
Jeg ble allergisk da vi sist hadde scafer.. det var skikkelig nedtur.. gikk snørrete hele tiden, men selvfølgelig veide gleden over å ha henne opp det :o) Hun het selvfølgelig Dixie da, hehe! Men hvis jeg skal skaffe meg hund igjen, så blir det nok en ikkerøytende blandingtype. Syns blandingshunder er så herlige, så hvis jeg ikke kan ha scafer, blir det det!

Nei, nå begynner straks friends på tv`n her,
ha en fin kveld!
Klem dixie
Nikkeline😊23. mars 2004
Dette så kjempe spennende ut! Gøy å se at du ligger under den vekten som er satt opp de forskjellige ukene! *klapper*

Stå på og ha en kjempe fin kveld!

Klem Rikke.

Ps nydelig liten hund du har! *S*
Vanilje😌12. april 2004
Hei Castro

Du er kjempe flink! Jeg går på mitt andre GR kurs nå. Har 4 kvelder igjen. Min kursleder er nok hakket flinkere enn din, men det blir mye kakling....

For meg fungerer det med måling, samt å skrive opp hele tiden. Jeg bruker også noe som heter Helseavtalen. Det blir mye skriving, men syns det er verdt det. Jeg syns du går utrolig mye og fort ned i vekt. Jeg må virkelig slite for mine kilo.

Lykke til videre. Fortsett som du har begynt.

Klem Vanilje
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
toto😀29. mars 2004
Heisan,

Du er gal! Skal du bake nå!! Etter en så lang arbeidsdag! Håper du får hente deg inn igjen etter de søte små har gått imorgen da. Kanskje du trenger litt søvn også... Hadde ihvertfall jeg gjort. Du er skikkelig tøff!!
Vekten min er ikke noe å rope hurra for, 69.5, kommer vel til å bli sistemann ut av konken. Men ut skal jeg til slutt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha en god natt.

klem fra toto
Keyz30. mars 2004
Tenk, denne uka huska jeg det! *ler*
Noter 89,2 på meg er du snill. Går saaakte med meg nå altså, men jeg kommer sterkere tilbake! Jeg lover. Ned 5 skal vi jo alle sammen - okke som ;)

*klem*
lone😌30. mars 2004
Heihei CK1babe :)

Vekta tusler nedover hos deg og, om enn sakte, men det går jo nedover, bra det! :) Tipper du har det travelt nå ja, masse som må gjøres i stand før huset blir invadert av 20 små ;) Håper du i hvertfall hadde en finfin helg! :)

Stor klem fra Lone
Løvetann❤️30. mars 2004
God morgen, CK!
Ukens tall er 66.8 - litt skuffende at det ikke har skjedd noe de siste dagene! Oh well - får vel bare stramme inn og kline på med litt mer motivasjon, kanskje? Nå er det vel like før du vender nesen mot Tunis? Jeg er sååå spent - jeg har smugtittet på værmeldingen (langtidsvarselet) for Nice - og det ser någet begredelig ut... Masse regn!!! Håper de tar feil! Du for din del trenger nok ikke å frykte denslags - Tunis er vel atskillig mer værsikkert!

Ha en nydelig uke!
Klem fra Marion
Marianne😃30. mars 2004
Me e pinadø goe altså :o)
STÅ PÅ JENTER OG GUTTAR!!!!
Nå ska eg gå løs på de hektogrammå!!!
Klem fra Marianne........
Pernilla30. mars 2004
Hei!
Tror vekta mi ligger i mylderet av meldinger fra fredagsinnlegget, men jeg ser du fant fram til det uasnett:-)
Tusen takk for koslig hilsen.

Vekta går fortsatt nedover men det er litt deilig å ha litt pause her fra for det.

Ha en fin dag:
Hans😄30. mars 2004

Ck1, min kjære! :)

Hei, måtte innom å se på resultatene i konkurransen du arrangerer! Det er kjempe bra at du satte igang en slik konk her inne igjen, tusen takk til deg for det, jeg setter iallefall stor pris på sånnt!! :) Oiiii...! - Jeg er inne på 5-på-topp listen din igjen, enn så lenge, he-he!! Håper det varer litt lenger denne gangen, skal forsøke å klatre høyere til søndagens veieing. :)

Nå da, hvordan går barneselskapet i dag, og fikk du bruk for noen av tipsene for aktiviteter hos ungene? :) De vil bare like skattekart, prøv ut det! *Lykke til* da!
Skjønner du har det travelt ellers fortiden, husk å ta vare på deg selv også da og ikke bare alle andre hele tiden! Det er du som er flott, snill og nydelig vet du!! :)

Klem fra Hans. :-)
Bilde
marymare30. mars 2004
Heisann
Desverre ingen forandring her, men satser på å være ferdig her til mandag igjen *håper og håper*
Takker for at du gidder dette her i hvert fall. Litt OK å melde resultatene en plass, selv om det er gøyere når det er litt bedre enn i dag!!!
~Mary~
Lilla😄30. mars 2004
hei ck1..dagens vekt 69.9..håper virkelig at vekten flytter
på seg snart...

klem fra Lilla............
murmel30. mars 2004
Hei, min vekt denne uken er skuffende nok 100 g opp. 64 blank!!
Løvetann31. mars 2004
God morgen, CK!
Tusen takk for trøstehilsen - jeg lar meg lett vippe av pinnen over sånne skråsikre ekle værmeldinger! Yahoo har forresten en tendens til å vise været dårligere enn det er - det la jeg merke til da jeg "overvåket" været i Playa Del Carmen i Mexico - vi skulle dit på ferie et år! Regn og elendighet hver dag påsto yahoo, mens sannheten var sol, sol og sol. To regnbyger i løpet av 14 dager!!

Vi drar på lørdag ettermiddag - gleder meg v-e-l-d-i-g!! 5-kilosen blir da uten melding fra meg på mandag (men da er kanskje du i Tunis?) Legger inn på fredag, kanskje - men regner med at du legger den på is til over ferien?

Uansett - ha en flott dag! Det ser jo helt glitrende ut nå, selv om det var kaldt i dag tidlig. 3 blå hjemme! Nå må det slutte å være så kaldt om natten!!!!!
*påskeklem* og kanskje på tide å si god tur til deg fra Marion!
Maa😌31. mars 2004
God morgen snuppa! :)

Håper bursdagsselskapet gikk strålende! Du hadde vel stålkontroll over rakkerungene regner jeg med! ;)
Er bare en snartur innom for å ønske deg en strålende dag! DET ER VÅÅÅÅÅÅR! :)

Solskinnsklem fra Maa
kasteball❤️31. mars 2004
Hei vennen min.

Tusen takk for hilsener fra deg.

Her hos meg går det rimelig bra, har vært på advokat møte osv...

Blir så utrolig lei meg når jeg leser det du skriver til meg. At du har det så vondt pga exen din. Har tenkt masse på at jeg skulle ønske vi kunne ha hatt kontakt utenom slankere.com, for vi sliter med mye av det samme. Har du lyst til det så er det bare å si ifra, så kan du få et mobilnr av meg. Kommer innom igjen etter påske og legger det nr inn i dagboka di hvis du vil.

Ha en riktig god påske ihvertfall, og ta godt vare på deg selv og snuppa di. Husk at du er vært masse.

Gode og varme klemmer fra meg.
- som tenker masse på deg:-)
Tarangai😃31. mars 2004
Heisann.
Nå er det snart klart for "nestemann ut"!
Tunisia-turen er overstått og vi hadde det fint. Kunne godt ha vært varmere, men når sola var fremme var det herlig. Ingen bading på meg verken i utebasseng eller sjø, men innendørsbassenget var deilig. Og du MÅ få massasje. Det var nesten det beste med hele ferien *S*S*S*S*S*
Vi reiste uspesifisert, men det var helt greit.
GOD TUR TIL DEG!!!
Når drar du?
Tarangai-klem
Lucasine1. april 2004
Så flink du har vært!! Det er mange timer spinning det!! Vekta mi er nå 76,6.... du trenger ikke å notere det for på mandag kommer jeg med resultat! Skulle så gjerne ha hatt litt av den spinning motivasjonen som du har :)

Lykke til videre!
Tarangai👻1. april 2004
Morn.
Sorry, Tarangai surrer fælt av og til. Kommentaren til deg har jeg lagt inn til meg selv....du finner den der på gårdagens kommentarer :) Er ikke så flink med data, så jeg vet ikke hvordan jeg kan flytte den hit....
Tarangai
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Iris💔26. juli 2004
Ikke bra å høre. Fikk skikkelig vondt av deg. Aldri noe hyggelig når sånt skjer og særlig ikke med barn i bildet.

Men dere får jo prøve å gå ut av dette som venner og holde en ok tone pga barna. Kan jo være at det ordner seg igjen når du har fått hjelp og finner ut av ting.

Fint at du har bestemt deg for å ta imot all hjelp du kan få. Bra!! Om det ikke redder forholdet nå, så er du jo ung og vil finne noen andre om en tid.

Du skriver du ikke vil kreve han for barnebidrag og klare deg selv. Skjønner det, men hva med å opprette konto i barnas navn og sette pengene inn der til de hver mnd. Tenk deg hvor mye det blir frem til de blir 18! Så kan barna få pengene da til billappen(det blir jo bare dyrere og dyrere), bil, utdannelse, reise f.eks. Det vil jo være supert for ungene da! Tenk litt på det og regn på hvor mye det kan bli! Kjempe utgangspunke for barna ihvertfall og det er jo de man ønsker det beste alltid.

Håper alt ordner seg for alles beste og at du klarer å spise nok oppi alt dette her! :)
Pernilla❤️26. juli 2004
Å kjære deg!
Så lei meg jeg ble da jeg leste om at mannen vil gå fra deg.
Men ikke gi opp uten å jobbe, vær så snill, overbevis han.

Det var som snytt ut fra stua vår det du beskriver om følelser mellom dere.
Missforståelser, den ene tror det går bra, den andre ikke.
Herregud som jeg kjente meg igjen.

Selv om jeg tenderer til mest likheter med deg, humørsvinginger, dårlig sexlyst, krasse kommentarer osv, så var det faktisk JEG som ville gå fra HAN, for litt mer enn et halvt år siden.
Tenkt det!

Heldigvis, HELDIG HELDIGVIS, så greide min kjære å overbevise meg til å fortsette, LITT til.
Grunnen for at jeg ville dra var at når jeg først møter en vegg, enten det er i forhold, fysisk eller psykisk på hvilken som helst plan i livet mitt, så vil jeg skifte retning og gå en helt ny vei.
Følelsene dabbet jo selvsagt de også, hverdagen besto jo for det meste om kranglig, krangling og atter krangling.
Jeg var jo selvsagt glad i han, men om jeg elsket han? Jeg var tvilende på følelsene mine GANSKE lenge før jeg i det hele tatt begynte å ta affere...

Men vi jobbet. Tenkte på alt vi HADDE sammen og veide det opp mot det vi slet med.
Hva kranglet vi om?
Oppvasken, penger, rengjøring, +++ bare småtteri!!
Jeg hadde fått meg en mann som jeg kunne stole 100% på, en mann som ville dele friluftslivopplevelser med meg, som elsket å dra på sykkel og telt turer, en mann som elsket dyr like høyt som meg, en mann jeg kunne le og gråte med...
Da skjønte jeg at de få negative tingene som blusset så sterk opp ikke kunne måle seg i mot det vi egentlig hadde sammen.

Så vi begynte å dyrke fordelene av oss selv.
Det gjorde at vi begynte å sette mer og mer pris på hverandre.
ALT om følelser og utvikling står i dagboka mi, men det er laaangt bak og mange 100 000 ord, så her får du altså kortversjonen.

Prøv å få han til å fokusere mer på alt dere har sammen.
Dere har BARNA!!
Dere har helt sikkert MYE positivt i forholdet deres som har blitt skyggelagt pga av det negative som har kommet i fokus.
Tenk på deg selv, men ikke glem han for det.
Dyrk DERE, - SAMMEN! i stedet for på egenhånd, hverfor dere.

Vær åpen for en lang, tung og krevende prosess, for det vil det bli, enten dere velger familierådgivning eller andre metoder.
Men dere er gift, dere har hele livet forran dere, veien blir til mens dere går.

Men ikke tenk at du skal greie deg selv, ikke sitt inne på et enerom å gråt.
Bruk vennene og familien din som er der for deg.
Du har jo helt tydelig en kjempe god svigermor som vil hjelpe.
Det er mulig du har deprisjon i dine gener, det har jeg, om ikke manisk, så har jeg lette tendenser til å bli deprimert, men jeg prøver å finne en måte jeg kan leve med det.
Det bør du også prøve.
Godta at du har dine dårlige dager, men ikke la det sluke deg helt opp, slik at du ikke greier å kose deg.

KJEMPE bra at svigermor hjelper deg!!!!
Ta i mot all hjelp du kan få, det nytter!!!!

Jeg ønsker deg ALT godt, jeg har tro på at dere vil greie dette.
Så reflektert og moden som du er har du sterke ressurser til å greie dette.
Både du og mannen din!

Lykke til, og varme tanker fra meg!
mal❤️26. juli 2004
Kjære Hanne.. så utrolig fælt å lese.
Ikke gi opp da, vet du.. menn er mye enklere å forhandle tilbake for de tenker ikke alltid igjennom sånn like godt. Han må jo tenke på at det ikke går ann å bare gi opp sånn uten videre. At dere har hatt en dårlig periode skyldes jo kanskje mest det at du har de problemene du har, og da burde han være der og støtte deg. Hvordan kan han bare si at han ikke elsker deg lenger? Hvordan kjenner han egentlig det? Kan godt hende at han er sur og lei pga lite fysisk kontakt, men det er minst like mye hans feil at han ikke har snakket med deg om det. Jeg må si jeg er imponert over din svigermor, at hun står sånn på for deg :) Men så regner jeg vel med at du har gjort ditt for henne også.. viktig å ha familie rundt seg når slike ting skjer. Det er nok ganske egoistisk om han virkelig går fra deg når det handler om noe du ikke kan så mye for.. Jeg er 100% sikker på at du ville vært der for han om situasjonen hadde vært motsatt. Og om han går, ja da må jeg si at da fortjener du virkelig noe bedre.. for du er et fantastisk menneske!! :)

Ikke vær bekymret for mat nå, det kan du tenke på etterpå.. ellers kan det jo bli så mye at alt går i surr til slutt! Jeg tenker på deg..

Varm klem fra Malin
misspiggy❤️26. juli 2004
oisann, lille lille vennen min! Fikk helt ondt i meg da jeg leste innlegget ditt, du beskriver følelsene dine så bra, føles som jeg var på gjestevisitt i ditt liv, og jeg fikk ondt! fysisk ondt!

ang spiseforstyrrelsene dine har jeg lite å bidra med, for har aldri vært i samme situasjon som deg. vi er jevnaldrede, men lever fullstendig forskjellige liv. Jeg kan først anbefale deg å sjekke ut dagboka til Viljestyrke. Han fikk unger veldig ung,og ble plutselig forlatt av kona si i november i fjor. Fullstendig knust, plutselig var framtiden så fullstendig annerledes enn hva han hadde forestilt seg.


Du kan lese dagboka hans fra 19 des og 1.juledag. Det skar i hjertet å lese den.
Du skal slippe å lese videre, men jeg kan love deg at Viljestyrkes liv har løftet seg betraktelig etter at han kom over bruddet med henne. Han har tillatt seg selv å være ungdom igjen! Han har flørta med andre, festa, og gitt seg selv den friheten å tenke på seg selv for en gangs skyld.

det er ikke rart du har slitt, du har jo ikke fått prioritert deg selv i det hele tatt. det er ikke rart det bekket over.
Du er ung og du er nydelig, og livet har så mye fint å by på!
Jeg skjønner at du har det vondt nå, jeg skjønner at du føler deg aleine med spiseforstyrrelsene, at han har forlatt deg...

Han er ung, du er ung. dere har begge mesteparten av livet foran dere. Årene fram til vi er 20 er bare nevnt i forordet i en bok, skal du fylle resten av boka med glede og kjærlighet? Dere kommer til å dele på barna antageligvis? dette innebærer at du får tid for deg selv! Du får tid til å leve det livet du kanskje har gått glipp av, det livet mange av oss andre på din alder lever. Jeg trur deg av hele mitt hjerte at barn og familie er den største gleden i livet, men den frastjeler deg mye av DIN identitet.
skal vi finne tilbake til DEG? DINE gleder? For du fortjener å være lykkelig! visst faan gjør du det! INGEN skal komme her å si at du ikke har slitt for han og ungene dine.

Du er DEG, du er helt unik, du er ikke bare ei kone eller mamma. Individet deg har ikke fått blomstre som det vil, og jeg trur mye av problemene ligger der.

Du fortjener kjærlighet og latter i livet ditt. Elsker han deg ikke, la han gå. Samme hvor vondt det vil gjøre. Tenk at rundt neste sving vil det være en som forguder deg for den du er. Hvis dere to ikke er lykkelige sammen har heller ikke ungene det godt. De fortjener en mamma og en pappa som er lykkelige. Hva skal til for at du blir det?
Still deg selv det spørsmålet hver gang du føler det rakner for deg. Du jobber etter planer, går 100% inn for dem.

hva om jeg da utfordrer deg? Jeg utfordrer deg til å finne svaret på hva som gjør deg lykkelig igjen, og så finne ut framgangsmåten for å komme dit! Samme hva det er. Er du tilfreds og lykkelig vil det være enklere å takle spiseforstyrrelser og alle de krevende menneskene rundt deg.
Ta vare på deg selv, for en gangs skyld. jeg syns du fortjener det. jeg vet ikke om jeg hadde taklet å være i den situasjonen du er nå, jeg føler enda at det er mye som gjenstår før jeg kan slå meg til ro 100%.

Dette er din sjanse til å slå ut vingene dine.
Tør du hoppe?

Bilde
stine❤️26. juli 2004
Hei! Uff, dette var virkelig trist lesing :-( Vet ikke helt hva jeg skal skrive, annet enn at jeg tenker på dere og ønsker dere det beste. Håper alt ordner seg for deg!

Varm klem fra Stine.
bailine😟26. juli 2004
uff, føler med deg altså, det var skikkelig leit å høre.. får håpe det kan ordne seg for dere!

klem :)
askepott26. juli 2004
Hei!
Tusen takk for kommentar. Det setter jeg pris på.

Ser du sliter voldsomt for tiden. Vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Har ingen erfaring.

Tenker på deg.
Ønsker deg det aller beste!
Monielle26. juli 2004
Takk for flott kommentar!!Satt pris på den!Herlig å se at noen setter pris på meg,håper at humøret smitter over!Jeg har slitt lenge for å komme til den holdningen jeg har nå,det har ikke vært bare bare.Har noen år på baken,har lært litt.Komt fram til at man ikke kommer så langt med dårlig humør!Jeg har begynt å bli glad i kroppen min som jeg har hatet i alle år,men det har vært en lang vei å gå.Jeg har slitt med spiseforstyrrelser jeg også,men det har jeg lagt bak meg.Vil aldri få et helt naturlig forhold til mat og kropp,men jeg kjemper.Jeg har blitt så bra,og bedre skal jeg bli.Mat skal ikke få ødelegge meg,NEI!!

Du har komt så langt på vei,så jeg håper ikke dette som har skjedd skal få ødelegge igjen.Men jeg vet du får det vanskelig,men tenk positivt!Helt forferdelig det som du skrev om i dag,jeg føler sånn med deg.Fordi du er et så flott menneske,det er du virkelig!Vil ikke gi noen råd for jeg vet ikke hva jeg skal si,men jeg håper at det skal ordne seg for dere.Og en viktig ting: du må selvfølgelig få barnebidrag!!!Klart han må betale,det er jo hans unger også!Det er dyrt med barn,og jeg tror han også vil det!Det handler ikke om å klare seg selv,dette er en rettighet du ikke kan si nei til.Uansett,så kan du sette de inn på konto som ei anna her inne foreslo.Håper at du kommer på bedre tanker.

Jeg tenker på deg,og sender deg herved en varm&god klem fordi jeg bryr meg!Jeg krysser fingrene for deg!!!
maia❤️26. juli 2004
Kjære deg.
Det er vel første gangen jeg kommenterer dagboken din, selv om jeg mer eller mindre har fulgt innleggene dine.
Jeg slutter meg til de andre støttekommentarene dine som du har fått.

Hvis du trenger informasjon om separasjonsprosessen, megling, begreper som "foreldreansvar" / "daglig omsorg" etc, kan det hende at jeg kam hjelpe deg. Vet jo ikke helt hvor du befinner deg ifht til dette og vil ikke dytte på deg opplysninger du ikke ønsker.
Men noe av min arbeidserfaring er relatert til disse spørsmålene, så hvis du tror jeg kan hjelpe deg, si fra da.

Ønsker deg lykke til.

Stor klem fra maia.
Knips27. juli 2004
Hei du! Først av alt: Takk for at du øser ut omtanke og motiverende kommentarer i så mange av våre andre sine dagbøker her på siden. For når jeg leser hvordan det står til her hos deg akkurat for tiden så er jeg virkelig imponert over at du viser slik interesse også for andre.
Når det gjelder innlegget ditt denne dagen: Jeg vil absolutt anbefale familierådgivning!!! Eller en kombinasjon - én person som du kan gå til fast i en periode som også tar imot par. Det er Og så, når det gjelder barnebidrag: Hvorfor skal ikke begge foreldre ta økonomisk ansvar for barna? Om han velger å gå så har jo ikke dette noe med økonomi å gjøre...jeg mener - er det ikke naturlig at også han bidrar? Det er jo ikke penger til deg, det er penger til barna. Du skal ikke klare deg helt selv, og godt er det! Du vil greie det og det vil gå bra! Men det er viktig å ta imot hjelp der det trengs!
alvhilde❤️27. juli 2004
Hei!
Ord virker så overflødige akkurat nå...vet ikke hva jeg skal skrive. Velger istedet å sende deg en stor, trøstende KLEM!
Du gir så mye av deg selv til alle oss her på slankere.com. Jeg setter virkelig pris på kommentarene fra deg, og det vet jeg de andre gjør også!

STOR KLEM fra Alvhilde
bailine😃27. juli 2004
hei ;)
vil bare si tusen takk for et kjempeflott svar i dagboka mi. du formulerer deg så utrolig godt at det er en fryd ;)
jeg tar til meg alle de råd jeg får, det er helt topp at du orker å engasjere deg når du har det såpass vanskelig selv.
ønsker deg alt godt!

klem
mal❤️28. juli 2004
Hei Hanne.
Ville bare skrive en kort kommentar for å si at jeg håper det går bedre med deg. Det er flott at du er så flink til å gi andre oppmuntring når du faktisk ikke har det godt selv.. Utrolig sterk er du :) Men husk at det er du selv som er viktigst, gi deg selv litt oppmuntring også!

Klem fra meg :)
Filifjonk❤️28. juli 2004
Kjæreste deg...

Jeg har ikke ord, og jeg kan ikke i min villeste forstand forstå hva det er du egnetlig går igjennom nå. Men jeg følte mye på kroppen ved å lese det du skriver...
Jeg ble så lei meg, og fikk så vondt...for det er helt klart at dette kom som et sjokk og gjør fryktelig vondt! Jeg mener, du har jo et par ganger nevnt at du føler det er blitt en slags avstand mellom deg og mannen din, men dette må jo ha gått mye lenger enn som så, når han sier han ikke elsker deg mer!
Jeg vil nødig såre deg mer, men personlig synes jeg det er feigt av han å ha latt det gå SÅ langt uten å ha snakket med deg, fortalt deg hvordan han har følt det osv. Jeg mener, en slutter ikke å elske over natten...og selv om han kanskje ikke har villet tillegge deg flere problemer enn dem du har hatt med deg selv, så er det regelrett FEIGT! Det er utrolig at han ikke har sagt noe, for det må da gjøre vondt så mye værre og vite at han har gått rundt med slike tanker og følelser en tid...
Hva trodde han? At denne dagen aldri ville komme? At du liksom ikke ville skjønne at noe var galt?
Hva vil han egentlig?
Det er slike tanker som melder seg hos meg. Jeg vil ikke fremstå som noen bedreviter eller en som gjør meg opp mine egne konklusjoner, når jeg ikke kjenner hele situasjonen. Men allikevel, for sin egen del (OG din) så burde han jo ha gjort og sagt noe for lenge siden - ikke komme med det som et kjempeslag i trynet sånn helt ut av det blå.
Nei jeg skjønner det ikke, og jeg kan jo ikke sette meg inn i en situasjon jeg ikke har begreper om å fatte.
Men jeg leste innlegget til deg fra Miss Piggy, og jeg er bare nødt til å nikke meg enig i mye av det hun skriver.

Ok, det er kanskje et nederlag i øyeblikket dette - hvis dere ikke får det til med terapi. Det er nok ikke godt å føle at en ikke har fått det til, og at en ikke har sett problemene tidsnok. Men så kan man jo tenke som så...er det kanskje til det beste? Er det meningen?
Ja, kanskje er det det - kanskje har du så mye annet du skal oppleve og andre mennesker du skal møte og komme tett innpå livet til?!?!
Du og mannen din kommer jo, uansett utfall, til å ha sterke bånd til hverandre gjennom barna, resten av livet...men du må ikke slutte å leve!

Jeg tror du har mye flott i vente i livet ditt, og jeg heier på deg! Håper dette, UANSETT, ender best mulig!!!

Tenker masse på deg!!!

Vil helt til slutt takke deg for at du er her inne for lille meg, som klager over bagateller i forhold!
Du er sterk og jeg beundrer deg for det du klarer å prestere. Du er tross alt bare 21 år...og allerede er du gift og har unger - og din bevissthet og handling mtp spiseforstyrrelsene dine er imponerende mer enn jeg kan sette ord på det!!!
Jeg har troa på deg - du klarer ALT du vil og du kommer styrket ut av det;)

Mange gode klemmer fra Victoria
stine❤️29. juli 2004
Hei på deg lille venn! Hvordan går det med deg? Skjønner at du har det tøfft nå, men jeg håper du klarer å holde hodet over vannet, som det heter.. Ville bare at du skal nite at det er noen som tenker på deg..

Ta vare på deg selv!

Klem fra Stine.
Ally❤️29. juli 2004
Kjære deg, dette var helt forferdelig! Skjønner godt at du har det fælt, og vet selv at spiseproblemet og lignende kan gå hardt utover et forhold. Det betyr ikke at du er en fæl person!!!! Så flott at du kan få hjelp med problemene dine, det trenger vi alle selv om vi er aldri så sterke.

Vil også takke for den hyggelige kommentaren i boka mi - det med fotpleie skal jeg jammen huske! Akkurat nå er jeg forferdelig kvalm, så jeg er ikke så ofte på nett. Men jeg kommer tilbake. Lykke til! Klem fra Ally
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Askepott21. august 2004
Morgen!
Syntes dette hørtes spennende ut jeg. Ble helt "med" her jeg stt og leste. Kunne liksom se for meg dere to på bussen.
Blr spennende å se om du treffer han flere ganger...

Askepott
alvhilde😊21. august 2004
Wow! Er mildt sagt imponert! Det der hadde jeg aldri tord!! Kanskje jeg skal få tak i den flørteboka! blir riktignok bare flørting med kjæresten, men gøy er det likevel!!

Du virker så lykkelig for tiden! Er kjempe glad på dine vegne!!

Stor klem, Alvhilde
Bilde
Slankekongen😊21. august 2004
Hei vennen...
Skal du ha den menyen i dag???
Eller var det neste uke du skulle by på middag?
Den er klar så jeg sender den pr mail til deg...
Bilde
Slankekongen😄21. august 2004
Da er menyen ferdig å oversendt pr mail!!!!!!!

Lykke til!!
Skulle det være noe du lurer på er det bare å plystre!!!!

Kos deg å god helg!!!
Bilde
-Tjorven-21. august 2004
Fy faen! Du er bare heeelt råååå!!!
Jeg satt å gliste langt opp til ørene da jeg leste dagboka di i dag.
Skulle ønske jeg kjente deg i virkeligheten.

Det er så deilig å høre at du har kommet så lang på kort tid.
Det virker nesten som at bruddet med mannen din har gitt deg selvtillitten tilbake.
Nå var det din tur å klare deg selv liksom.
Du alene ut i den store verden.

Du var jo tross alt bare 17 år da du giftet deg.
Og dermed har du forsont deg med tanken om at du skal leve med han resten av livet, og dermed er kanksje ikke selvtillitten så viktig heller, liksom.
Du har en trygghet, en mann som elsker deg, to nydelige barn som forguder sin mor, og da glemmer du deg selv og hvilken fantastisk ung kvinne du er!

Jeg sier ikke at det er sånn det er, jeg bare spekulerer fra det jeg leser om deg.

Jeg ble utrolig glad da jeg leste at du begynner å bli fornøyd med deg selv og at du ikke lenger trenger slanke deg.
Jeg er stolt over deg!!!
Det er ikke mange ukene siden du nesten ikke fikk mat i deg.
Du har kommet fryktelig langt på utrolig kort tid, og det viser de sterke ressursene du har i deg.

Flinke uke ja!
Jeg er klar!!!
VELDIG klar!

Hva skal reglene være?
Vi må iallfall droppe godteriet.
(og boller som jeg har en svakhet for å kjøpe)
Og kanskje ikke for fet mat, som pizza osv.
Noen andre forslag.

Kanskje vi skulle kneppe inn et minimum at treningstimer i uka også?
Hva sier du om det?

Uansett, jeg ønsker deg en riktig flott helg.
Jeg håper du møter buss-gutten igjen jeg.
Kanskje det er begynnelsen til noe?
Hvem vet?
misspiggy21. august 2004
DU ROCKER, JEG DIGGER DIGGER DIGGER DEG FANTASTISKE HERLIGE COOLE SEEEEEEXYE MODIGE JENTE!

AT DET GÅR AN! :D

Jeg sitter og REKLAMERER om deg til vennene mine nå! jeg er dypt fascinert av deg og av denne dagboka, og SÆRLIG dagens!

Det er modig og det er sexy og tiltrekende å tørre å gjøre sånn. Hvis gutter møter blikket mitt på bussen så trekker jeg øyan til meg og kikker sjenert ned i bakken. og jeg har aldri vært i fast forhold. singel så og si hele livet!

wohiiii!

Du er en av de sterkeste jentene jeg kjenner, det der var helt sinnsykt rått gjort!

og ikke MINST må dette ha vært et SOLDID løft for selvtilitten! Det fins ikke noe mer digg enn å få respons! man gløder, man SMILER!

Søstra mi kom hjem fra fest i går kveld. 15 år, og temmelig grønn og uerfaren.
Hu var knallrød i trynet og gikk med et stort glis. Drømmegutten hadde kyssa hu...
hu strålte! for det er slik det er når man får respons. Man får så sinnsyk utstråling-og ALLE ALLE ALLE ser det!

Så smil til verden du fantatiske jente, for det er akkurat DET du er!
Dette var en forsmak på singellivet.

Ikke så ille, i grunn?

JEG DIGGER DEG!

KLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆM!
Bilde
gutt28😌21. august 2004
Hei.
Syns ikke du har driti deg ut i det heletatt jeg. det må jo være dritkult å tørre det da! Jeg hadde aldri tørt det iallefall. Ihvertfall ikke å ta det første skrittet slik som du gjorde! Skikkelig tøft gjort. Skulle vært fler som deg på bussen! Da skulle jeg ha tatt buss hver deg også. hehehe.
Syns du er skikkelig kuul jeg! Ha en fin helg!
Hilsen meg.
Bullen😄21. august 2004
Kjempeflott av deg!! Skulle jo bare mangle at han la merke til deg - du er sikkert ei kjempeflott jente. Har man det bra med seg selv er det så mye enklere å få oppmerksomhet - det er sant at skjønnhet kommer innenfra! Venter spent på å høre om du treffer ham igjen!
-Tjorven-21. august 2004
Kjære deg!
Aller først må jeg takke deg for et kjempe flott innlegg i dagboka mi.
Det betyr utrolig mye for meg det du skriver.
Som du selv skriver, det virker som jeg kjenner det, selv uten å ha møtt deg.
Og jeg setter enormt pris på dette vennskapet gjennom nettet. Utrolig hvor flotte mennesker man treffer her.

Det er flott å lese at du er åpen til alle løsninger nå, og at du uansett kommer til å greie deg.
Sånn sett er vi litt i samme båt nå også, selv om det er med forskjellige utgangspkt, så må også jeg stille meg i et nullpunkt, og gjøre det beste ut av hva det blir.
Klare meg skal jeg også gjøre:
YOU BET!

Det blir spennende med hvordan det går hos psykologen din, men tenk likevel på hva du har greid å utrette alene, på så kort tid! Du kan virkelig være stolt av deg selv.
Du virker som en kjempe sterk jente!!

Flinkeuka ja!
Det høres ut som en kjempe grei plan det der, ikke sukker mat, pizza, lasagne (elsker også lasagne, står den oppskriften til slankekongen i dagboka hans eller, må nok sjekke den ut ja)
Og ja, vi må ha rom for EN kosedag i uka.
Det kan hindre oss i sprekke de andre dagene.
Klart du skal kose deg i bursdagen!
Selv skal jeg holde meg unna alkoholen i hverdagene.
Selv om det bare er et glass som kos, så er det jaggumeg rikelig av kalorier i øl og vin.
Lightbrus/saft er lov. Juice uten sukker også.
Selv drikker jeg svært lite brus, har nylig fått dilla på farris/bonaqua i stedet, så den biten der skal jeg nok greie fint.
Har akkruat fått meg juicepresser selv også, så da kan jeg presse appelsinjuice ute sukker. :-)

Også helt enig med det med treningsopplegget.
Har ikke fått fornyet treningskortet mitt ennå, (og har som du skjønner dårlig med penger om dagen), men jeg tror jeg kan få klart å lure meg inn ved å dra sambo sitt treningskort. De sjekker ikke hvem sitt det er:-)
Så jeg skal iallfall få prøvd å komme meg på trening tre ganger i uka. Hvis ikke kan jeg sykle, eller gå en lang skogstur med hunden. (kan ikke jogge, for jeg har problemer med ankelen) Noe finner jeg iallfall på.
Og heiser og rulletrapper er fysjomføy!
Tror vi har fått med oss det meste no, tror du ikke?
Og så er det meldeplikt hvis vi har synda da! haha!

Bare sånn for å ikke skape missforståelser;
Sambo har ikke flust med penger, han er student han også, men jobber iallfall litt på siden, og itillegg har han tilsidesatt litt penger,fordi han har jobbet mer i sommer og tjener mer enn meg.
Men det er håpløst.

Sambo ER egoistisk.
Det er desverre en av de svakeste sidene med han.
En dårlig side som IKKE gjør han perfekt, selv om han er vidunderlig på mange andre måter.
Men egoisme er noe av det jeg missliker aller mest med mennesker, så det gjør jo dette litt vanskelig.
Men jeg vet at enkelte negativer sider med min bedre halvdel ikke kan forandres.
Tro meg, jeg har konfrontert han med det flere ganger.
Og da er det ikke bare penger det gjelder.
Noen ganger går han i butikken og handler mat bare til seg selv, for eksempel.
Eller han bærer ut sin egen tallerken fra bordet, og lar meg ta resten.
Bare noen eksempler på å gi deg et bilde på hvordan han er.
Han tar seg kanskje sammen når jeg konfronterer han og han skjønner jeg har rett, men så sklir det ut, og etter tre år som kjærester, har jeg innsett at dette ikke er noe han gjør med vilje, det er rett og slett en svakhet han ikke greier å bli nok bevisst på.
Jeg kunne da endelig ha gang på gang sagt i fra, men så er det det med husfreden også da.
Avogtil føler jeg at det er bedre å gjøre ting selv, unngå å mase, bare for at det ikke skal blåse opp til en krangel, eller surmuling...
Til tider har jeg også fått slengt etter meg at JEG er egoistisk også, og det er noe av det mest sårende jeg får høre, men jeg vet han har rett.
Klart han har rett i det; etter å ha gitt og gitt og aldri fått noe tilbake, er det klart jeg går lei av å bare tenke på han, når han ikke tenker på meg.
Noen må jo tenke på meg også, så da gjør jeg det fint selv, og slikt blir det egoisme av... Ikke lett dette her:-)

Det er klart jeg kan flytte til Fredrikstad, jeg vet at forholdet vårt skal klare det, det er jo ikke sååå langt inn til Oslo da. Men dette stiller jo også han i en vanskelig økonomisk situasjon.
Han er jo student han også, selv om han jobber litt på siden, så det blir jo mye utgifter på han da....
Jeg vil jo ikke at dette skal koste han dyrt både med dyreansvar, økonomi, samt at hans samboer flytter ut for tre år...
Det er altså et kjempe vanskelig dilemma for tiden, som du kanskje skjønner.
Hvis jeg får en hybel i fredrikstad så vil jeg fremdeles ha husleigen på 3500 i Oslo.
Dette er selvsagt noe jeg velger frivillig, men av hensynt til diverse ting:
For at det skal gå minst ut over sambo som blir "offer" for at jeg skal studere utenfor Oslo.
Ikke minst for mine små dyr, hunden og katten min som stortrives der vi bor.
Da er det ikke bare bare å finne en liten hybel til sambo i Oslo, som skal romme han, dyra og meg på helgebesøk.
Så hvis jeg skal flytte, betaler mine foreldre hybelen, og jeg fortsetter å dele husleiga med sambo.
Jeg håper bare at han forstår at jeg da ikke har lyst å betale strøm og internettregningene med han, samt en bil jeg ikke bruker.

Du har selvsagt helt rett når det gjelder det med foreldrene mine.
Jeg er barnet deres, de ønsker seg mest av alt i verden at jeg får meg en trygg utdannelse og at jeg er lykkelig, det har de alltid lagt stor vekt på å vise meg, og det er som du sier min tur en helt annen gang å gi til dem.
Jeg vet at jeg allerde har gitt en del til dem, ikke som koster penger, men sendt kort eller fortalt dem hvor mye jeg setter pris på de og hvor glad jeg er i de.
Det VET jeg er verdifullt for dem å høre.


Jeg er ikke i tvil om at forholdet kommer til å vare uansett hvordan dette kommer til å gå.
Ta det med en klype salt det jeg har skrevet om min sambo i dag.
Jeg er fustrert og han har vært sur, og da er det lett å fokusrere på alt det negative, men for all del, totalt sett har vi det kjempe bra sammen, og dette med økonomien er egentlig bare peanøtter (som har blitt kokosnøtter i dag)i den store sammenhengen.

Det ble langt dette her...men det var altså litt mange fustrerte tanker som svirrer i hodet mitt.
Men som både sambo og mamma pleier å si til meg når jeg har det på lignende måter.
"vent til i morgen og se om det oppleves like ille da"
- Som regel gjør det aldri det:-).

Ha en riktig fin lørdagskveld Hanne.

Stooor klem fra en som setter utrolig pris på deg!!!









redd🐷21. august 2004
Hei snuppa!

Ville bare legge inn en liten ekstra oppmuntring!
http://www.superlaugh.com/1/insideshake.htm

Ha det fint på byen i kveld!
IKKE SPRIT, Haha...
Glad i deg!
Klem Cecilie
Iris😄22. august 2004
Så tøff du er!! Kult at du tør å gjøre sånt. Kanskje du treffer han på busen igjen ja, men hva så? HAn gikk jo ikke akkurat han da... Kult gjort!

Prøver faktisk å være flink å spise hver 3 time. Begynt å fokusere på det. Planlegger ikke så alt for langt frem i tid hva jeg skal spise neste måltid men finner på noe når den tid kommer. Har bakt meg masse supergrove rundstykker som ligger i frysa, prøver å få i meg grønt og proteiner i tillegg. Nå om dagen det jeg finner i kjøleskapet, men der er både egg og roastbiff og tunfisk og wraps. Mmm.. Starter litt seint i helga da jeg sover noe lenger enn normalt...

Syns forøvrig det virker som du kanskje hadde godt åav å komme bort fra mannen din litt jeg. Finne ut og bli bedre kjent med deg selv... ;) Positivt, men håper jo alt ordner seg for dere tilslutt.
gutt28😌22. august 2004
Hei.
Takk for en koslig kommentar. Du er så flink til å oppmuntre, det hjalp skikkelig. Var en tur ute igår jeg også. Slapp meg litt løs som du sa hehehe. Var en liten tur på dansegulvet også husker jeg. Prata og flørta med et par jenter og greier skikkelig moro var det. Så nå skal kiloene bort bort bort. Så det kan bli mere flørting hehehee. Hvordan gikk det med deg igår da? Var det moro ute? Så tror jeg ikke du skal være så redd for å møte han typen på bussen igjen. Tror sikkert han syns det var spennende. Det hadde ihverfall jeg syns.
Sankkes.
-Tjorven-22. august 2004
Er du klar for flinkeuka eller??
DET ER JEG!!
Har proppa i meg tragisk mye i helga.
All for mye.
Mat har vært følelser denne helga, men nå er det slutt på det!!
Jeg får finne en annen måte å få ut følelsene på.
I morgen skal jeg på spinning:-)
-Tjorven-22. august 2004
Hei igjen.
Så ikke hilsninga di før nå.

Det med lett-is er selvsagt ok for min del. Hvis må jo selvsagt ta en viss høyde for hva som er lov og ikke under individuelle avgjørelser.
Det viktigste er jo at vi har en god samvittighet for det etterpå.

Når det gjelder det du skrev om mannen din og deg, så er jeg helt enig at det med uærlighet er en fryktelig værkebyll.
Har man først oppdaget at noen ikke er ærlig med deg, kan det desverre henge som en skygge resten av livet på vedkommende.
Desverre.

Min eks var utro med meg, og selv om vi prøvde å fortsette forholdet, så fungerte det ikke.
Hvordan kunne jeg stole på han når han i tre mnd hadde holdt på denne hemligheten?
Det ble slutt etter bare en mnd etter sannheten kom fram.

Når det gjelder din mann er jo dette et helt annet tilfelle.
Du skriver at han ikke har vært ærlig med seg selv.
Ikke vært den han egentlig er.
Dette er ikke sikkert at han er medskyldig i, faktisk.
Nå kjenner jeg han jo ikke, så jeg har ikke rett i å uttale meg, men jeg prøver meg bare på en liten tolkning av hvordan jeg selv har vært i mange år.

At man bygger opp en personlighet som ikke er en selv, for å beskytte seg fra hvordan virkeligheten er.
Hvis han foreksempel har opplevd noe vondt tidligere i livet, har han "funnet" en personlighet som kommer overens med hverdagen, men innerst inne sliter han en kamp med å holde på masken?
Hva vet jeg?
Kanskje jeg er helt på feile vidder, men jeg har iallfall selv gått i terapi hos psykolog for å finne tilbake til den jeg egentlig er.

Jeg holdt maska i mange mange år med spiseforstyrrelsene mine.
Nesten ingen visste det.
Derfor skulle jeg også vise utad at jeg var den "skøyeraktige" Tjorven, som innerst inne blødde innvendig.
Det var ikke det at jeg var uærlig...jeg sa bare ikke hele sannheten... Slik så jeg iallfall det den gangen.

Kanskje din mann sliter med noe han ikke har fortalt deg.
Eller kanksje han tilogmed har fortalt deg det, men du ikke har skjønt alvoret ut av det, fordi han selv bagatelliserer det?
For meg virker mannen din bare usikker.
Kanskje han også burde prate med en psykolog?

Hvordan ble det forresten med familierådgivnignen?
Ble det time der?

Vær ikke redd for å gå til psykolog, de er der for å hjelpe deg.
Det er klart de er skremmende å åpne seg sånn helt for et fremmed menneske, men en dyktig psykolog vil gi deg tid til å bli kjent med han/henne først.
De går som regel ikke rett på sak.

Det hender at man ikke er fornøyd med sin første psykolog.
Gi da for all del ikke opp terapien, men oppsøk en annen.
Selv traff jeg blink på første forsøk, og har fått utrolig mye ut av de timene.

dette kommer til å gå kjempe bra, og jeg har en følelse at du har troen på dette du også.
Og da er du lengre enn halveis!!!! Husk det!

Ønsker deg lykke til med uka som kommer.
Klem til deg fra Tjorven og Båtsmann :-)
gutt28😊22. august 2004
Hei igjen!

Tusen tak for en kjempefin kommentar. Du er så flink til å sette ord på ting du, alt du skriver er så bra! Det var faktisk ikke så ille å gå litt ut av "komforsona" som man skulle tro. Men nå hadde jeg drikki noen øl da (huff huff). Jeg lover deg at jeg skal prøve å gå enda lengere neste gang. Jeg tror man kan vokse ganske mye som person hvis man gjør det. Så jeg skal ha det i bakhue til det dukker opp noen situasjoner. så bra du hadde det morsomt ute igår da. Du må gå oftere ut vet du. Et år er alt for lenge å vente. Kjenner til de blikkene du snakka om hehehe. Man blir jo fort litt intresert da når damer gjør slikt hehe. Er jo ganske spennende å flørte litt med blikket. Syns nå jeg da. Har du aldri drikki noen ganger før? aldri vært full? Da tror jeg du kommer til å ta rimlig av hehe, ihverfall når du tar av når du er edru også. Syns det står respekt av deg å gjøre det edru. Jeg må ha noen øl innabords før jeg tar av. Men kanskje det bare er en unskyldning for at jeg ikke tør edru?? hehe.
Uansett virker du som ei skikkelig god jente, så jeg vil gjerne bli mer kjent med deg også. Send meg gjerne en mail hvis du vil. gutt28@hotmail.com

Snakkes.
vanilje😄23. august 2004
Hei,

litt av en busstur. Jeg pender til jobb hver dag, men det er 1/2 time i bil alene...

Kanskje du møter han igjen? Det skal bli spennende å følge med for oss godt gifte, halvgamle kjerringer.

Ha ei fin uke.

Klem Vanilje
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Castro30. august 2004
Jeg vil gjerne bli med:)Vekt 80 kg
firkløveren😊30. august 2004
Jeg vil gjerne være med! :) Skal ikke ned så mange kiloene, men slenger meg på likevel!
Aline😄30. august 2004
jeg er også med!!!!

har vært litt lat i det siste!!... men nå sparker jeg meg bak!!!

Aline
Bullen😃30. august 2004
Tar gjerne utfordringen og blir med. Vekt i dag 87.2.

Bullen
-tjorven-30. august 2004
Hei.
Jeg var visst den første til å melde meg på denne konk`en, men jeg er også den første til å trekke meg ut...
Trenger en slankepause og pause fra denne siden.

LYKKE TIL VIDERE IALLFALL!
sunset1😀30. august 2004
Hei!

Jeg vil gjerne være med i konkurransen, hvis det går bra. Når skal jeg melde inn vekt og sånn? Min vekt i dag var 67.2 ihvertfall :)

MVH

Sunset 1
2barnsmamma❤️31. august 2004
Jeg trenger et spark bak og vil gjerne være med!! 109.8 er vekten i dag...
Anki😉31. august 2004
Jeg blir gjerne med! Kan trenge litt ekstra press. Min vekt i dag er 108 kg. Anki.
Solveig😑31. august 2004
Hei.
Jeg har bestemt meg for å ha en pause fra slankere.com, så jeg melder meg ut igjen av septemberkonkurransen. Kommer kanskje igjen ved en seinere anledning.
Solveig.
emabully👻31. august 2004
Meg meg meg vil vil vil være med.
jasey😵1. september 2004
hei på du....

min elendige vekt i dag er faktisk 81... begynner dårlig mao... men men.... det er jo derfor denne konken er her...så man kan få enda mere inspirasjon å gå ned i vekt...smiler..
men altså---81 blank i dag....

klem jasey..
Lilla😄1. september 2004
Hei;-)
håper jeg ikke er forsent ute,jeg vil gjerne være med.
Hilsen Lilla;-)
vekt idag er 70.3 kg..
vanilje😄1. september 2004
Hei,

håper jeg ikker er for sent ute. Jeg har ikke skjønt før i dag at det er nye konkurranse på gang.

Please.

69,5 kg hilsen fra Vanilje
Iris🐷1. september 2004
Hei! Vekt i dag er på 79.2kg F... Bare min egen skyld at jeg raste opp dit, men det forsvinner fort da. Håpe, håpe...
redd❤️1. september 2004
REGISTRERING AV VEKT.

Min vekt idag er 114,8.

Håper jeg kan skrive et lavere tall neste gang!

Cecilie
firkløveren1. september 2004
Vektregistrering
1. september: 59 kg
All ros til de som har dratt igang denne konkuransen! :D
Bilde
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
Misspiggy❤️12. november 2004
så fantastisk flott å høre!!
så utrolig glad på dine vegne!!!

dette er en drøm som har kommet til virkelighet, så NYT det! Fettet kommer ikke tilbake til magen!!!

*stooorklemtilslaaaaaaaankjente*

mee😄12. november 2004
Hvor deilig da! Endaig har du fått det du har gått å verket på så lenge! Fine greier! Jeg bare lurer på hvordan du fikk den oprasjonen gratis? (eller bortimot gratis, da... :) ) Var det bare fordi du hadde mye hud rundt magen eller hvdde du noen fysiske plager med det? Jeg snakket med legen min om det en gang, og han sa at en slik opprasjon fikk man bare innvilget om man var plaget med eksem eller noe det huden lå over! (Jeg spurte faktisk for mamma...hun har hatt slik overflødig hud siden jeg ble født, og har kjempekomplekser med det) Kan du forklare hvorfor du fikk innvilget en slik oprasjon??

Jeg er heldig, trenger ikke det... Selv om jeg har født to barn og har vært helt oppe i 95 kilo så er magen min (ganske) stram og fin og nesten uten strekkmerker....bare et lite et....en liten hilsen fra min yngste sønn...hihi....! Så jeg er heldig...desverre er det en annen historige med puppene mine, som ser ut som de er bestemor sine...hehe....
marymare12. november 2004
Du har nettopp gjort noe med det jeg bekymrer meg mest for. All den huden. Etter to svangerskap har jeg allede masse hud til over. Lurer på hvordan det kommer til å bli hvis jeg klarer å fjerne en del kilo...
Vil bare si gratulerer med vellykket operasjon.
Et spørsmål. Kom du hjem igjen samme dagen etter operasjon?
Hilsen Mary
Emmi😌12. november 2004
HEI

Å så flott. ÅÅÅÅÅ du er heldig. Det må jo være en drøm. Hva slags opperasjon tok du???
Emmi
Emmi12. november 2004
hei

Takk for hyggelig kommentar. Ja skjønner at du har bra selvtillitt for tiden ja. Tenk så bra det blir da all bandasjen blir fjernet. Det blir bra.
KAn tenke meg sånn opperasjon jeg og. Ei vennine av meg skal det. Men jeg må nok gå ned mere først. Skal ned 40 kilo og det er sååå mye, og så lang vei å gå.
Ha en riktig god helg

Emmi
lux😃12. november 2004
Er så glad på dine vegne!!! *smiler*
Du har vært helt utrolig flink og viljesterk, er en kjempeinspirasjon å lese dagboka di!
Iris😄13. november 2004
Så godt å høre at du har blitt fornøyd og at alt går bra! Det er jo kjempe!

Husk å få i deg masse næring da så du ikke kutter ned på forbrenninga og planen din går i vasken :)

Lykke til :)
lone13. november 2004
Grattis så mye Becca :)
Min "x-svigermor" tok samme operasjon som deg, så jeg vet sånn ca hvordan du ser ut nå ja ;) Men kan med trygghet si at du kommer til å se kjempefin ut når alt går seg til, tar selvsagt litt tid, men det er vel verdt det tenker jeg ;) Selv har jeg vært veldig heldig på det området når jeg tenker meg om, jeg har krympet pent sammen... dog har jeg lovehandles så det jomer, men de *skal* bort med litt trening, håper det går bra! :)

Husk å få i deg nok mat nå, så får du ha lykke til med veiinga neste gang, er sikker på at du er langt nede på 5-tallet da :)

Stor klem fra Lone
sweety❤️13. november 2004
Gratulerer.Hvordan følses det nå idag??Utrolig,billig operasjon du fikk,men uansett sa er jeg kjempe gla på dine vegne.Selv,er det snart min tur,ventet lenge nå,så om om 3uker er jeg på bordet og blir fin gleder mig til det.Jula er i hus og alt klart der...Lykke til videre..
bailine😄13. november 2004
Hei!
Takk for oppmuntrende ord ;)
Jammen litt å være stolt av du da! Stå på! ;O)
bailine😵13. november 2004
nå er jo jeg ganske stor da, så jeg skal halvere meg selv. Det ideelle for meg er å komme ned til 70kg, men det er en laaaang vei å gå, hele 60kg igjen. Det er ganske sykt å tenke på. Kan vel hende at jeg blir fornøyd en liten stund om jeg kommer ned til 100kg, det er delmålet mitt. Hovedmålet er selvsagt å bli fornøyd med meg selv..
marymare13. november 2004
Tusen takk for hyggelig komentar. JEg har det bra jeg. Har akkurat startet i på jobb (etter svangerskapsperm.) og greier så det er kjempespennende. Jeg synes det er kjempetopp å jobbe.
Har ikke akkurat noe mål sånn sett, men vil veldig gjerne komme meg under 100kilo i første omgang.
Ny kjæreste ja, men det er flott. Det er 10 år siden jeg har hatt ny kjæreste, men jeg husker fremdeles hvor nydelig det føles.
Lykke til med kjærligheten. Hører vel hvordan det går.
julegrisen😄14. november 2004
rebecca har blitt slank og fin!!
Hipp Hurra For Deg!! =)
Du har virkelig stått på, å nå endelig har drømmen din gått i oppfyllelse!
Det må være en helt fantastisk deilig følelse!
Kjempesjalu på deg! Hehe
Du er heldig du! får visst ikke sagt det nok jeg.
hehe..
Kos deg masse med den nye magen din, og nyt den! =)

masse klemmer, Julegrisen
gutt28😄14. november 2004
Gratulerer med et flott resultat!
Du har jammen meg fortjent dette så flink som du har vært! Håper snart at hevelsen går ned da! Lykke til videre!
jenny😄14. november 2004

GRATULERER SÅ MYE REBECCA!!!

Dette har du fortjent. Har ikke ord på hvor flink og sterk du har vært.Kjempeglad på dine vegne! Håper det gror fort og at du snart slipper å gå krokrygget så lenge. Tipper det er noen som gleder seg til å kjøpe klær nå ja!
Når er det grodd tror du?
Jeg mener du burde blitt kåret til årets slanker her jeg!
Hadde det vært en slik tittel hadde du vunnet:-)Med glans!
Du får ha god bedring så lenge.
Klem jenny
Bilde
Pernilla14. november 2004
Gratulerer med vel overstått og vellykka operasjon. Nå håper jeg du kommer til å bli veldig fornøyd med kroppen din og det du har prestert av vektnedgang. Ikke fokusert så mye på vekten din lenger, den er fantastisk. Hold et sunt kosthold med daglig mosjon, og du vil holde den fantastiske kroppen din lenge.
Det har du virkelig fortjent.

Ha en flott søndagskveld
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
julegrisen12. desember 2004
40 kg? tuller du????
nyekatta😵12. desember 2004
Må nesten si det samme som julegrisen her!!! 40kg er alt alt alt for lite for en jente/dame uansett høyde og alder!
Håper du får revurdert målet ditt før du havner der (eller får hjelp til å innse at det er alt for lite for en jente i vekst!)
Hva er forresten grunnen til at du vil ned såpass mye?

bekymret hilsen fra Katta
askepott12. desember 2004
Er du klar over at med din høyde og en vekt på 40 kg vil du bli anorektisk? Kanskje det er det du vil? I såfall har du ikke noe på disse sidene å gjøre!!!
SØK HJELP!
maja😢12. desember 2004
Enig med de andre - håper det er en spøk.
Eirylin12. desember 2004
Hei hei...

Høres ikke bra ut d du planlegger. At du vil gå ned i vekt for å få en sunnere kropp er jo veldig forsvarlig, men å gå ned til ei vekt du kanskje hadde da du var 12 år, er jo direkte farlig. Håper virkelig du tenker deg godt om før du gjør noe så farlig og slanker deg undervektig. Hvorfor vil du bli så tynn egentlig?? Tror du at d er fint å være så tynn at alle beina stikker ut på kroppen dun, så tynn at ingen klær ser fine ut på deg, alt bare henger å slenger rundt en radmager kropp uten former og figur?? Er helt sikker på at d ikke er d du ønsker. Kanskje du bør tenke deg godt om. Er jo ikke nødvendig å slanke seg syk heller...Ta heller vare på deg selv, bli fornøyd med deg selv og sett deg realistiske og sunne mål, så skal du se at d blir mye bedre. Tynne mennesker er ikke alltid de som er de vakreste. Kvinnelige former, rompe, hofter, smale midjer....er jo d som er idealet, ikke skinn og bein....

Kanskje du bør jobbe litt med selvfølelsen din før du starter å slanke deg, er jo helt klart at du ikke tenker rasjonelt når d kommer til synet på din egen kropp...

Vær forsiktig, mange jenter har ødelagt livet sitt på slike farlige slanke prosjekter...pass på at ikke du blir en av de...

Klem
lone12. desember 2004
Huff, 40 kg er jo ikke noen reell vekt med mindre du ikke har _lyst_ til å være syk. Mulig du veide det da du var 16, men det er trossalt 5 år siden, og kroppen forandrer seg veldig mye på de årene fra man er 16 til man er 21. Har du virkelig lyst til å være så flatbrysta som en unge? Uten muligheter til å få på deg klær beregnet til _kvinner_? Har du lyst til å være den jenta gutter ikke sjekker opp fordi de ikke tror hun er lovlig og fordi de liker jenter som ser ut som jenter? Hvis du svarer ja på det så bør du strengt tatt tenke på å gå til legen og få hjelp...En annen ting er at det ikke er mulig å slanke seg 26 kg på 1,5-2 måneder...

Å gå ned noen kilo fordi man har lyst til å føle seg vel med seg selv er en annen ting, kan hende du har veldig lett beinbygning og vil se finere ut i den nedre delen av normalvekt-skalaen, men _ingen_ ser bra ut med en BMI på 15-tallet.

Lone
lone13. desember 2004
Ja...og når du så spiser normal mat igjen så går du opp det dobbelt... lykke til, du ødelegger forbrenninga di og ender opp med å legge på deg mye mer når du ikke klarer å leve bare på salat, men det er din kropp og vil du ikke høre på fornuft (som feks den treneren)... uansett så er ikke 26 kg noe reellt vekttap på 1,5-2 måneder, spesielt ikke siden muskler veier mer enn fett... og spiser du ikke skikkelig så får du heller ikke noe ut av trening...

Men vi taler jo for døve ører her så... Ønsker du å ødelegge kroppen din så er du velbekommen, men ikke kom å klag til meg når det har skjedd og du sitter der med dobbel overvekt av det du har nå.

Lone
jasey13. desember 2004
huff å huff!!

det er jo tydelig at du ikke er voksen nok til å ta en forsvarlig avgjørelse angående vekt...
er du klar over at du kommer til å ha en BMI på 15,2 viss du slanker deg ned til 40 kilo??? det er jo helsefarlig i din alder!!! du kan tilogmed miste menstruasjonen din... du kan miste evnen til å få barn...å det vil du nok ikke....
håper du har folk i din nærhet som har øynene åpne å ser hvor det bærer hen med deg.... lykke til...
lilletrille13. desember 2004
Er dette en spøk eller? Jeg er 21, det kan du neppe være!

Og selvfølgelig skjønner du at det er noe galt når du har hatt anoreksia før, selv om jeg skjønner at det ikke hjelper deg om din mormor holder på sånn der! Det er jo motbydelig. Det samme med kjæresten din, om han klager på utseendet ditt så anbefaler jeg deg å bytte han ut til noe bedre :) Slank deg til du føler deg komfortabel med din egen kropp, men ikke gjør noe før du er sikker på at du er i psykisk stand til å ta vare på deg selv!!

Hilsen Malin!

Forresten, tips: LES på blant annet iform.nu så får du litt kunnskap om kosthold og trening :) Det er ikke anbefalt å gå ned mer enn et halvt kilo i uka, for da blir kroppen slapp! For å at fettet skal bort, men musklene blir igjen så er det litt lurt å gjøre det riktig.. det er ikke noe fint med en slapp kropp selv om den er tynn!
Eirylin13. desember 2004
Du er sta, jeg skjønner jo d, men eier du ingen stolthet, eier du ingen selvrespekt? Tenk å med vilje ville ødelegge kroppen sin. Med vilje å ødelegge forbrenning, ødelegge, huden sin, ødelegge, sjelettet, ødelegge muskler...Du må jo ha et problem som ligger helt andre steder enn i kroppen din...heller i tankene dine. Tror d er på tide du får tak i hjelp før du ødelegger deg selv. D høres helt sikkert grusomt ut, og du er helt sikkert kjempesint på meg og alle andre her inne som tror de vet så mye bedre enn deg, og som tror de vet hva som er farlig eller ikke...vel slik er d. Er mange her inne som vet hva de snakker om, er mange her inne som har vært syk, jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser, jeg har selv gjort farlige slankestunts slik du truer med nå. D jeg sitter igjen med nå er en ødelagt kropp. Jeg klarer nesten ikke å gå ned i vekt lenger fordi forbrenningen min er ødelagt, jeg raser opp i vekt bare jeg spiser litt for mye, kroppen min og musklene mine var helt ødelagte, jeg var konstant svimmel for at jeg ikke fikk i meg nærlig, og nekta å høre på andres råd...vel nå angrer jeg, og jeg vil ikke at noen andre skal gå i samme fella. Jeg trodde jeg ville være lykkelig som tynn, men d var jeg ikke, for problemet ligger i hodet ikke i kroppen. Liker du ikke deg selv som normalvektig, så vil du heller ikke like deg selv som undervektg, bare ta mitt ord på d.

Snakk heller med instruktøren din og fortell han hva du planlegger. Er sikker på at han kan gi deg litt veiledning og tips. Hadde jeg vært deg ville jeg heller ville funnet ut kjernen til problemet enn å ødelegge meg selv i en prosess som gir deg absolutt ingenting. Om 26 kilo står du på samme plan som nå, bare at du er syk i tillegg og vil få store ettervirkninger som kan plage deg resten av livet...

Som sagt, tenk deg om og forsøk å søke hjelp.
lilletrille13. desember 2004
Jeg kom bare på en ting, du sliter med noe, ikke sant? Hvorfor ikke skrive et langt dagbokinnlegg om det, jeg er sikker på at du får mye bedre støtte om du kunne forklart hvordan du hadde det. Ikke støtte for å gå ned til førti kilo, men kanskje noen kan dele erfaringene sine med deg? Å skrive dagbok her inne tror jeg har hjulpet mange, og vi skal gjøre vårt beste til å hjelpe deg også hvis du lar oss gjøre det..

Sov godt..
Misspiggy❤️13. desember 2004
Kjære kjære deg... Jeg har sett mennesker bli ødelagt av denne holdninga.
Det er GREIT at du vil slanke deg og bli sunnere og i bedre form, men 40 er faktisk dødelig og en veldig FARLIG vekt!
Du vet det selv regner jeg med, og jeg trur ikke du hadde lagt ut den dagboka hvis du ikke ville ha reaksjoner..

Uansett bra at du har en instruktør og et nettverk rundt seg som vet hva du driver med, for de vil antageligvis stoppe deg hvis de ser det går utover liv og helse...

Klem
Iris13. desember 2004
Hvis du bare skal spise salat og drive styrketrening. Hva skal du bygge muskler av da???? Du har hatt spiseforstyrrelser før skriver du, feil, du HAR spiseforstyrrelser fortsatt. Du trenger hjelp fortsatt. Du har kanskje muligheten til å kontakte noen av de som hjalp deg før. Gjør det!
Mormoren din burde du eller noen andre snakke litt hardt til, sånn sier man ikke. Og typen din da. Om kriteriene hans er en underutviklet anorektisk kropp på jenta si så er ikke han verdt det.
Håper du får hjelp og håper instruktøren din oppdager hva du driver med.
Med kun salat vil du heller ikke oppnå noen ting bortsett fra nedsatt forbrenning og at kroppen holder på all den næringa den kan få og du vil ikke gå ned noe i vekt.
Ser at vi alle snakker for døve ører her så det er vel egentlig kanksje ikke noe vits at vi skriver i det hele tatt.
Men siden du registrerte deg her var du jo klar over at du ville få reaksjoner og det må jo være en mening bak dette? Du skrev jo selv du skjønte det var galt...
Håper du blir oppdaget og får hjelp.
sweety😛13. desember 2004
Skriver ikke forde lysten er der å skrive til dig,men det er P--preik å komme her å si du vil ned 40kg,ærligtalt har du du i det hele tatt noen inteligens igjen i hodet dit??Du,høre ikke hjemme her du høre hjemme hoss en "LEGE"som du og legen må ta fatt i dit problem,FOR DU HAR VIRKELIG PROBLEMER 40KG ER DU GÆERN......DU VEIER 66KG -40=26KG NEI DETTE ER MIG UFORSTÅLIG OG UFORSVALIG..
Pernilla13. desember 2004
Skriver meg inn i rekka her, for jeg VET hva som venter deg. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 10 år, og det er ikke bare å komme ut av det når en selv vil. Du HAR helt klart spiseforstyrrelser NÅ ettersom du har et slikt syn på mat og kropp. Jeg vil ikke kritisere deg for det, slik noen har gjort. Det er slik DU ser det, og jeg respekterer deg for dine meninger. Det er en del av sykdommen din å ønske seg ned til 40kg. Men du MÅ virkelig oppsøke hjelp for dette. Jeg GARANTERER deg at du ikke vil få det bra med deg selv hvis du noen gang når målet ditt på 40kg. Det kommer til å tære på kropp og psyke, og dette kan ødlegge deg for resten av livet ditt. Du er ung og har livet forran deg. Hvem slanker du deg egentlig for. Kjæresten? Mormoren din? Prøv å ikke ta deg nær av hva de sier, når de tydeligvis ikke har ematiske evner til å se at en av sine nærmeste er syke. Det du må jobbe med er ikke vekta, men psyken din. Oppsøk en lege eller psykolog eller noen andre du kan være fortrolige med UMIDDELBART.
Mee❤️13. desember 2004
Skjønner at du er ute etter oppmerksomhet. Jeg har vært sånn selv. Anorektsik. Jeg skjønner at det er fristende å bli tynn. Men problemene forsvinner ikke fordi du slanker deg. Livet ditt vil være det samme. Helt det samme. Du kommer kanskje til å være stolt av å ha nådd målet ditt, og du kommer til å få masse oppmerksomhet fordi folk tar spiseforstyrrelser alvorlig og blir redde og frustrerte....og sinte.

Vi er flere her inne som har slitt med spiseforstyrrelser. Men vi prøver å takle det på en sunn måte. Mange som har kommet seg ut av spiseforstyrrelser legger på seg mange kilo. Da blir utfordringen å gå ned til en fin vekt på en sunn måte og å se sunn ut. Tynn er ikke noe ideal. Slank er kanksje et idealt. Men slank er personlig. Noen er slanke ved 55 kilo...andre er slanke ved 75 kilo.

Vi jenter er skapt med litt eksrta fett. Det gjør at vi får runde former og blir fristende for gutta! Typen din liker kanksje tynne jenter...men han vil ikke like deg bedre fordi du blir tynn. Er han glad i deg, liker han deg like godt slik du er nå. Du er jo absolutt ikke feit! Har egentlig en helt grei vekt, du. Ti kilo ned...det er kankskje greit. 25 kilo ned er stygt. Og innerst inne vet du det. Bestemora di....aner ikke hva som er galt med henne. Uansett er det ikke noe poeng å høre på hva hun synes om vekta di. Vekt er likevel så ustabilt. Det er personlig. Det har hun ikke noe med. Akkurat som hun ikke har noe med hvordan du har sex. Skjønner? Det er personlig. Så hvorfor diskuterer du det med henne? Omgås folk som bygger deg opp istedet for å rive deg ned. Det gjelder kjæresten din også...er han god nok for deg?
Innlegget er tapt
16 i heiagjengen
johanne😄28. januar 2005
vil gjerne være med!
Iris😄28. januar 2005
Tror jammen meg jeg slenger meg med jeg også :)
0le-28. januar 2005
Jeg vil være med jeg også :-)
CK1❤️29. januar 2005

Hei igjen Pernilla ;o)

Joooo, helt enig!!! Mye bedre & starte mandag enn tirsdag..
Jeg teller fra mandag & kommer innom 7.feb med poeng & vekt + høyde!
Eller - du skulle kanskje ha vekt + høyde allerede nå på mandag!? Da kommer det da ;o) Mulig jeg har gått ned litt til da vet du...

STOR KLEM & LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!

CK1
arkibalda😌30. januar 2005
Dette er flott. Jeg vil gjerne være med jeg også.

Hilsen Arkibalda
blondie78😄30. januar 2005
Jeg vil gjerne være med å samle treningspoeng.. :)

CK1❤️31. januar 2005

Godmorgen ;o)

Endelig start i treningsklubben ;o) Gleder meg & håper dette gir det xtra lille "puffet" til alle her inne...

Min høyde & vekt i dag er som følger:

176 CM høy & 78 kilo (Grete Roede kurset onsdag kveld.)

Ha en fortsatt herlig mandag alle sammen ;o)

KLEM
CK1
rødenemi31. januar 2005
Hei snuppa!

Startvekten min er 59,9 kg! Tror jeg snart blir sinnanemi i stedet for rødenemi! hihi
Selma31. januar 2005
hei,hei!
ja , da er vi gang og dette skal bli bra!:O)
kan melde m en vekt på 66.6kg fordelt på 160cm.
gleder meg til å begynne å sanke poeng!:o)
klem Selma
i-know-i-can31. januar 2005
startvekt: 88.6kg høyde: 171 cm
Iris😄31. januar 2005
Hei! Da setter vi i gang da... Høyde er 159 og vekt 74.5, alder også? 25
0le-31. januar 2005
God mandag 31/1

Høyde 183, vekt 85,8kg


Tie😃31. januar 2005
Hei!
Jeg vil være med!
179 cm, 73 kg
Tie
-kikki-😄31. januar 2005
Rapporterer 159 cm og 79,5 kg
Begynner trening i dag!

Lykke til alle sammen
vanilje😄31. januar 2005
Hei

Jeg vil gjerne være med.

Vanilje, dame 40 år, 164 cm og 75,1 kg.

Klem Vanilje
Pusen😀31. januar 2005
Hei, kjapt innom med høyde (170) og vekt (78.8).

Satser på at dette blir inspirasjon for å virkelig komme igang med trening og ønsker alle sammen lykke til!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.