Trudde alt var over
av Monica · 19. januar 2001
Når jg var liten var jg søt og nett. En skikkelig nydeilg unge. Når jg ble litt eldre, og nådde skolealder, så gikk jg drastisk opp i vekt. Jeg var lubben. Når jg begynnte i fjerde klasse hadde jg allerede fått pupper og mens, og så flere år eldre ut enn alle de andre i klassen min. Jeg ble mobba. Tjukka, feita, bolla, stygga. Hadde ingen venner, og hadde det ganske jævelig. Men fra og med femte klasse skjedde det masse rart. Vi byttet klasse, og jeg fikk mange nye venner. Populær ble jg og. Fikk mange kjærester! En av gjengen. Jeg var veldig fornøyd. Hele sjette klasse var bare en fest. Jeg var fortsatt ei stor jente, men hadde et godt humør og folk likte mg for det. Begynnelsen av sjuende klasse var oxo kjempekul, men plutselig bare datt jg mre og mre ut av gjengen. Ble utstøtt, og den dag i dag skjønner jg ennå ikke helt hva som gikk galt. Jeg trodde da at det skyldtes utseende mitt. Jeg følte mg stygg, tjukk, kvisete og kvalm. I en alder av 12 år prøvde jg og slanke mg, og slanke mg. Men jg r glad i mat, og droppe måltidene gikk bare ikke. Jeg trente mye, håndball, og var en av de beste på laget. Så formen var det ikke noe å si på. Men det var pinlig at jeg brukte large mens alle vennindene mine brukte XS. Jeg spiste sundt, ikke godteri, ikke brus, og jevnlig motion. Men jg var fremdelses feit! 13 år, 164cm og 74 kilo. Jg skjemmtes over kroppen min. Det var da jg bestemmte mg, jg skulle aldri spise mr. Jg sluttet å spise, jg skjønner ikke hvordan jg klarte det, ettersom jg var så glad i mat. Men jg klarte det. Foreldrene mine var skjelden hjemme, og mreket ingenting. Jeg sa at jg hadde tatt mg mat, og siden det alltid pleide å være sant, så trodde de på mg. To uker gikk jg uten mat. Jeg hadde tvunget i mg et egg og en salat. Men det var alt. Jeg mistet overskuddet til det meste, mistet mensen, var slapp. Da tok mamma afære. Hun skjønnte at noe var galt. Jeg begynnte å spise, men bare litt. Klarte ikke presse maten i mg. Følte mg såå stygg og feit. Buksene mine ble alt for store og jg ble tynnere og tynnere. Plutselig veide jg ikke mre enn 45 kilo. Men jg var fortsatt ikke fornøyd. Heldigvis hadde jg en herlig familie og noen fantastiske venner som dro mg ut fra det som kunne bli min død. I dag takker jg fordet.Jg r nå 15 og veier like mye som jg gjorde på 13 års stadiet. Men jg r lykkelig, glad, har venner, familie og kjæreste, selv om jg r litt overvektig! Jg r heldig!En venninde av mg døde i fjord av bulemi, hun hadde tatt etter moren sin som oxo slanket sg! Dre voksene som sanker dre... TENK PÅ HVORDAN DETTE KAN PÅVIRKE BARNA! Vær stor og lykkelig!!!Monica 15 år