← Alle historier

slankehelvete

av maria · 18. juni 2001

hei! Jeg fant denne siden på internett og vil gjerne dele min historie med dere andre. jeg er ikke her for å slanke meg elelr noe, ettersom jeg kommer rett fra det jeg kaller slankehelvete. jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 4 år nå, og jeg er fremdeles ikke frisk. Det eneste jeg tenker på er mat, kaloriinnholdet, trening og hvordan jeg skal unngå å spise uten at andre legger merke til det. Som sagt..jeg er fremdeles ikke frisk og jeg tror nok aldri at jeg kommer til å bli det heller. idag er jeg 166cm høy og veier 45 kg. Når jeg ser meg selv i speilbildet ser jeg ikke en slank jente, men en litt lubben person. vet ikke hvorfor jeg ser det, men det er noe jeg ikke kan gjøre noe med.

grunnen til at jeg fikk spiseforstyrrelse vet jeg egentlig ikke.
Jeg begynte å slanke med da jeg var 12 år gammel. da var jeg 150 cm og veide 50 kg. Nå angrer jeg enormt på at jeg begynte å slanke meg. hvis jeg kunne valgt på nytt ville jeg latt være. Jeg har ødelagt hele livet mitt pga spiseforstyrrelsen min og jeg greier ikke å bli ordentlig frisk. jeg har vært innlagt på sykehus mange ganger, og det er et helvete. nå går jeg til psykolog 2 ganger i uken og jeg føler ikke at det hjelper noe spessielt. Jeg er en veldig innesluttet person og jeg liker ikke å prate med noen om mine innerste problemer. jeg har hatt en litt vanskelig barndom. faren min døde når jeg var 11, mamma giftet seg på nytt med en mann som voldtokk meg. har aldri fortalt dette til noen for jeg våger rett og slett ikke. vil ikke ødelegge livet til mamma. har rotet det nok til for henne slik som jeg er.

Det mest irriterende med å ha en spiseforstyrrelse er at vennene dine behandler deg som en glassfigur. Mine venenr er aldri seg selv sammen med meg. De er overkoslige fordi de vet at jeg har problemer. det siste jeg faktisk vil ha er medlidenhet og oppmerksomhet. Det som jeg vil si med dette innlegget er at selv om du er noen kilo overvektig så ikke begynn å slank deg på den måten jeg har gjort. livet er faktisk ikke verdt å leve når man har en spiseforstyrrelse. Det viktikste er faktisk å trives med den man er, ikke prøv¨å slank deg til en person du ikke er. forresten er det mange gutter ute i verden som liker jenter der det er noe å ta i. jeg ønsker dere alle lykke til på veien mot et bedre liv. Men hvis dere havner i problemer så skaff hjelp fort. det er ingen skam å snu.

hilsen maria!!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.