← Alle dagbøker
diarist.Alias

zeta

52 år174 cm13 innlegg 2002 0 følgere

Start114,0 kg
Sist112,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå37,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
2. juni 200220. juni 2002
🙂112,0 kg

tilbake :)

Har ikke vært flink til å føre dagbok...et virus har tatt knekken på meg siste uka, så jeg har brydd meg lite om hva jeg har spist og ikke spist.
Men vekta har ikke gått opp, så det er jo gledelig :)

Så nå er det pån igjen!
Uff da, og så rett før en helg da....

Har kjøpt meg ny jakke idag - såvidt bittelitt trang når jeg knepper den - så nå har jeg noe å minske ned i!
😵112,0 kg

spising

Sliter med å spise sunt!!!!
Er ikke så ille å kutte ned på brus og kutte ut snop og snacks ti hverdags, men å spise sunn mat og grovbrød og slikt er ikke så lett da...

I dag har jeg investert i rollerblades, så da satser jeg på å få litt trim så snart jeg begynner å få litt balanse! Må utpå og prøve meg på tomme parkeringsplasser først.

I dag har jeg spist:

12:00 - en baguett med roastbiff, farris

16:30 - pizza - men stoppa før jeg ble stappmett slik jeg pleier å gjøre, en stor cola

21:30 - kylling og loff.

Har drukket lite vann i dag...ikke bra.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned😃17. juni 2002
Hei! tusen takk for koselig kommentar. Slikt hjelper!
Enig i at det er vanskelig å spise sunt. Tror det vertse er at man vet at man ikke har fullstendig frihet i matveien. Prøv å finne et godt grovbrød (jeg synes fjellbrød er godt, om det er grovt NOK har jeg ikke sjekka :-) og pålegg som har smak men ikke er altfor fett. En annen ting er at man må ta et skritt om gangen. Tror ikke at man kan skifte kosthold like raskt og enkelt som når man skrur på lyset.

Rollerblades høres skikkelig gøy ut! Lykke til videre!
😉112,0 kg

Enda en!

Enda en borte - men den skyldes nok at jeg ikke var helt o form igår...

Har gått kveldstur på 50 minutter!

I dag har jeg spist:

14:00 - en baguette med ost og skinke, en liten sjokomelk, vann

16:30 - en kule is i kjeks

20:30 - en liten porsjon biffsnadder med ris, ett glass cola

23:00 - jordbær med bittelitt vaniljesaus

Drukket mye vann/farris
😊113,0 kg

Borte igjen!

Kiloen ble raskt borte!

Men idag har jeg spist noe jeg ikke tåler, har magekrampe og diare...mistenker spaghettirestene jeg spiste til middag...så utover dagen tror jeg ikke det blir mye mat på meg - har kjøpt coca med sokker for å roe magen.

I dag har jeg spist:

10:30 - en tebrix med litt smør, fenalår og ost

14:30 - en porsjon spaghetti (rester fra igår)

22:00 - litt pf og en halv burger fra McDonalds
(ikke sunt! Men hadde ikke lyst på mat, og måtte få i meg noe!)

Drukket litt vann, og mye cola.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skalned🙁13. juni 2002
Så synd at du er blitt dårlig. Men bra at du ble kvitt den kiloen!

God bedring!
c.AuthorAlias fluffa🙂12. juni 2002
TIPS MOT DIARE:
bland like deler farris og eplemost. Har akkurat slitt med det samme selv.
God bedring!
klem fluffa
Bilde
😉113,5 kg

Renner av igjen

Jepp, den kiloen blir nok fort borte satser vi på!

I dag har jeg ikke gjort noe fornuftig i det hele tatt - bortsett fra å sette på en maskin med klær.

Spist idag:

12:00 - en liten yoghurt med kokos (NAM!)

13:00 - en ciabatta med salat, ost, skinke og agurk, vann og et lite glass appelsinjuice

19:00 - en porsjon spaghetti med kjøttdeig og løk, cola light

22:00 - bittelitt potetgull med salt - ble så misunnelig at jeg måtte smake litt, men stoppet i tide :)

Har drukket mye vann hele dagen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😉12. juni 2002
Hva sa jeg! Innen uka er omme er du kvitt den kiloen, og kanskje litt til også.:)Vi lar ikke vekta få kontroll over oss!
klem fluffa
Bilde
🙁114,0 kg

opp igjen

Vekta gikk rett opp til start etter helga.....men satser på at det blir fort borte igjen :)

Har egentlig spist litt for lite idag, og ikke ofte nok, men det har gått bra likevel, har ikke putta i meg noe snop eller brus :)


I dag har jeg:
Gått tur ca 35 min

13:00 - pastasalat med ett og et halvt fint rundstykke og dressing, 2 kyllingoverviger

21:30 - en banan

22:00 - 1 1/2 tallerken blomkålsuppe med ekstra blomkål, to skiver grovt brød med litt smør.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😀11. juni 2002
Hei!
Flott at du ikke lar en lusen kilo ødelegge humøret og stå-på-viljen! Detter klarer du alldeles utmerket. Du har nok litt rett i at du spiser for lite. Hold det innenfor 1200-1400 kcal om dagen. Noter og vei maten du spiser. Det er litt pes til å begynne med men etterhvert går det som en lek.
Uansett måter du velger, så støtter jeg deg på veien mot et slankere liv:)
klem fluffa
Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😊11. juni 2002
Hei igjen zeta,
takk for hilsen. Ja, vi er vel sånn ca på samme nivå (men du er høyere enn meg, så din BMI er lavere ;o) ), og jeg prøver gjerne på å nå tosifret sammen med deg ! Det er sikkert lettere når man har noen å kjempe sammen med, og kankskje litt "mot" - en liten "konkurranse" ?! ;o)
Jeg vil også gjerne ta meg litt ut i bikini, men det blir nok først neste sommer. Men det er greit det også. Tenk så deilig det skal bli å kunne gå på stranden, ta av seg til bikini og faktisk føle seg vel !??! Wow... Kan nesten ikke tenke meg hvordan det skal bli en gang.

Da står vi på denne uka, og så kjemper vi oss nedover sammen. Krysser fingrene for deg zeta - dette skal vi klare !!!

Klem fra Nasse Nøff
Bilde
113,0 kg

helg

I helga har jeg skeia skikkelig ut og ikke tenkt vekt i det hele tatt. Har hatt besøk av venninner som bor utenbys, og har planlagt denne helga lenge. Så derfor bestemte jeg meg for å spise og drikke det jeg følte for.
Fører derfor ikke matdagbok for lørdag og søndag. Så får vi se på vekta på mandag da.....
Har ikke spist snop, men har blitt en del alkohol og snacks.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😉10. juni 2002
Hei Zeta
Det er lov å skeie ut. Det er viktig å skeie ut. Poenget er å hente seg inn igjen etterpå *s* Selv om vi vil ned i vekt, så skal vi jo ikke slutte å kose oss en gang iblant. Med fare for å gjenta meg selv irriterende ofte - jeg er overbevist om at nøkkelordet er kontroll. Men så er det jo selvfølgelig gjerne den vi alle sliter med... Jeg slenger meg på den fine setningen om at dagen i dag er den første dagen i resten av ditt liv.

Lykke til videre, Zeta !

Klem fra NasseNøff
Bilde
c.AuthorAlias asteroid10. juni 2002
Hei på deg!
Du inspirerte meg her om dagen, så nå er det kanskje min tur! Ikke la helga ødelegge noe for deg! Jeg sliter selv med å forstå at jeg *må* takle helgene også, ikke bare ukedagene! Vanskelig ... :-) Men så er det jo slik, da, at dagen i dag er den første dagen i resten av vårt liv ...

Ha en fin dag!

Asteroid
113,0 kg

Fin og rød

Har vært ute i sola i hele dag - deilig, er blitt fin og rød :)
Er ikke så lett å spise veldig fornuftig når man er på tur, men prøver å styre unna for mye brus og snop

I dag har jeg:
Gått tur ca 20 min
Svømt ca en time ( i tre omganger)

9:30 - en skive grovt brød med fenalår

12:00 - en baguett med roastbiff, vann

14:00 - en liten kinder sjokolade

15:30 - en kotelett pluss litt biff med litt potetsalat og mye salat, farris

17:00 - en kuleis med to kuler (ikke sundt, men åh så godt i varmen!)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😉7. juni 2002
Hei!
Ser at vekta er på vei nedover. Så flott! Jeg skjønner godt at du har problemer med å spise sunt på tur. Har litt problemer selv :) Men vi lar oss ikke knekke! Stå på, så skal du se at kiloene renner av.
Ha en flott helg!
-fluffa-
Bilde
😄113,5 kg

Sommer er herlig :)

I dag viste vekat litt mindre :) Har ikke digital vekt, så er litt unøyaktige halvkiloer her da...men grammene er jo ikke så viktig syns jeg da.
I dag har jeg vært ute i sola og grilla og fiska litt. Deilig. I morga tror jeg at jeg skal ta en tur på stranda og kose meg hele dagen!

Gått tur 20 min ( må skjerpe meg og bruke mer tid på å gå tur og trene!)

11:30 - to oskiver grovt brød med litt smør, en med fenalår, en med hvitost og paprika, vann

15:00 - en skive grovt brød med litt smør og fårepølse

18:00 - en nakkekotelett og litt annet kjøtt, tilbehør: litt potetsalat, mye salat og grilla champinong og løk, drakk et glass cola og farris til.

22:00 - 1/2 øl, litt peanøtter


Får håpe at vekta holder seg i morga da!
Er ikke så veldig flink til å kutte ut all usunn mat, men det er heller ikke noe poeng for meg, for da får jeg stadige kjempesprekker. Men har vært flink til å spise litt mindre enn jeg har gjort før, og drikker MYE mindre cola, og spiser ikke snop. Da må det da gå riktig vei vel!
😉114,0 kg

sol er herlig dere :)

Hei!
Er det ikke herlig med sol da? Blir så glad når sola kommer frem jeg :)
I dag har jeg surra litt rundt, i skrivende stund er jeg utsulta, for har ikke spist på lenge nå. Har kveldsjobb, og da blir det litt uregelmessig spising av og til.
I dag har jeg:

Gått tur i 35 min

13:00 - spiste tre skiver grovt brød med litt smør, en med brunost, en med fenalår og en med roastbiff

16:00 - en minipizza

23:00 - 1 1/2 skive grovt brød med eggomelett, 1 glass cola

Har drukket MYE vann i hele dag.
😊114,0 kg

Ferdig med eksamen :)

Nå er jeg endelig ferdig med eksamen! Har slitt en stund med lesing nå, så det er godt å bli ferdig!
Så er det slutt på ferie også, og tilbake til jobb etterhvert...Er så godt å ha fri og sove lenge!
Har skeia litt ut idag - spiste en liten hamburger etter eksamen....men kutta pommes frites, så da er det ikke så ille likevel. Har også druket litt cola - eksamen uten er utenkelig. Så har skeia litt ut, men ikke all verden.



7: 30 - 1 1/2 skive grovt brød med lett brunost og litt smør, en confecta
11:30 - to skiver grovt brød med lett brunost og litt smør, vann
15:00 - en liten hamburger + resten av colane fra eksamen

Gikk tur i ca 20 min med tung sekk!

17:00 - en yoghurt o,1% fett, vannmelon
20:00 - to skiver grovt brød med speilegg, litt smør, farris
23:00 - en lollipop
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Blåklokka5. juni 2002
Gratulerer med vel overstått eksamen! Om to dager er jeg også ferdig med eksamnene for i år. Det skal bli deilig.
Skjønner godt at du skeiet litt ut i dag. Det pleier jeg også å gjøre når jeg har hatt eksamen. Men så lenge vi klarer å ta oss inn igjen så gjør det ikke så mye.
Lykke til videre med slankingen!
Hilsen Blåklokka
114,0 kg

Første dag...

Har vært flink idag! Er litt rastløs og småsulten hele tiden, men det er fordi jeg skal ha eksamen i morgen....så da blir man jo litt nervøs og har lyst på no ekstra godt. Men har gått bra hitil, nå driver jeg å lager middag- skal ha wok med nudler- nam :)
Har bestemt meg for å skrive inn alt jeg spiser hver dag i dagboka mi...da er det lettere å ta seg selv i nakken når man faktisk ser hva man spiser fra dag til dag. Jeg skal også skrive inn alt jeg trener - har ikke vært flink til dette i det siste pga eksamenslesing - man finner alltid en unnskyldning! Men det er det slutt på nå!

Har også målt i cm for å se fremgangen her også.
Mine mål er nå:
overarm : 39 cm
mage : 121 cm
rumpe : 126 cm
lår : 76 cm
Skal prøve å følge ike mye med på det som vekta.


Gikk tur i 30 min
10:45 - to knekkebrød med hvitost og paprika, vann
12:30 - 1 go morgen, o,1% fett, vann
14:00 - et knekkebrød med magerost og reddik, to med hvitost og paprika. Ett eple. Vann
16:00 - en nektarin
17:30 - en porsjon wok med nudler
21:30 - to skiver grovt brød med lett brunost, 1 confecta, farris

Gikk jo ganske bra idag :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias fluffa😃3. juni 2002
Hei!
Jeg skulle legge inn et innlegg her, men det kom på gårsdagen. Er ikke helt med skjønner du......*S*

klem fluffa
😃114,0 kg

Nå er jeg igang!

Dette så ut som ei fin side, så skal prøve å bruke denne dagboka som en motivasjon til meg selv- føler at noen "passer litt på meg" når dere alle kan lese hvordan det går - og det er det ofte stor hjelp i!
Har meldt meg inn på treningssenter og skal prøve å trene et par ganger i uka - styrke og kondisjon. Skal også prøve å legge om kostholdet...sliter litt med at jeg er så innmari glad i god mat!
Hvis noen har tips til små og gode mellommåltider så tar jeg de imot med stor takk!
Og hvis noen har andre lure tips under slanking hadde jeg blitt glad for dem også!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias asteroid3. juni 2002
Hei på deg,

jeg ser at du også er ny .. Og at du har masse pågangsmot! Lykke til, da, og kryss fingrene for meg også! ;-)

Asteroid
c.AuthorAlias fluffa😃3. juni 2002
Hei!
Ser at vi har nesten samme målene. Var selv på 114 kg da jeg startet for en mnd siden. Har blitt avnhengig av denne siden. Kanskje vi kan følges ad? Lykke til framover! Jeg kommer til å følge med i dagboka di.

klem fra fluffa
Bilde
c.AuthorAlias else😄3. juni 2002
hei hei hei!!!

Velkommen hit!!
Har holdt på inne på disse sidene helt siden Feb. og en kan bli helt avhengig!!! Må bare inn å sjekke hvordan en selv har det og hvordan andre har det!!!
Denne siden er Bare MEGA BRA!!!!!!
KOZ Else
Bilde
c.AuthorAlias bompi😉3. juni 2002
Velkommen hit!

Har ikke drevet her så lenge jeg heller, men må si at uten denne siden hadde jeg ikke greid de 4 første kiloene heller...

Mitt gode tips nr en, er, hvis du er veldig glad i god mat, så prøv å se om du kan få ned magemålet ditt... d.v.s magen blir etterhvert vant til en viss matmengde per dag, så se om du gradvis kan trappe ned litt på maten...

Ellers er det lurt å kutte ned litt på den altfor fete maten, prøv å finn noen gode substitutter... :)

Lykke til!

Klem fra bompi
c.AuthorAlias skalned😃2. juni 2002
Hei og velkommen hit! Har ikke vært bruker så lenge selv, men føler at siden er med på å holde motivasjonen oppe, og, som du sier, du føler at noen passer på hva du gjør. Lykke til!
c.AuthorAlias Mio😀2. juni 2002
Hei zeta!
Velkommen hit, har ikke vært bruker så lenge, men det går heller ikke så veldig bra.... alt for mye god mat.
Du får ha lykke til

Hilsen Mio
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.