← Alle dagbøker
zeta
52 år174 cm13 innlegg
2002
0 følgere
Start114,0 kg
Sist112,0 kg
Endring−2,0 kg
BMI nå37,0
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka tilbake :)
Har ikke vært flink til å føre dagbok...et virus har tatt knekken på meg siste uka, så jeg har brydd meg lite om hva jeg har spist og ikke spist.
Men vekta har ikke gått opp, så det er jo gledelig :)
Så nå er det pån igjen!
Uff da, og så rett før en helg da....
Har kjøpt meg ny jakke idag - såvidt bittelitt trang når jeg knepper den - så nå har jeg noe å minske ned i!
spising
Sliter med å spise sunt!!!!
Er ikke så ille å kutte ned på brus og kutte ut snop og snacks ti hverdags, men å spise sunn mat og grovbrød og slikt er ikke så lett da...
I dag har jeg investert i rollerblades, så da satser jeg på å få litt trim så snart jeg begynner å få litt balanse! Må utpå og prøve meg på tomme parkeringsplasser først.
I dag har jeg spist:
12:00 - en baguett med roastbiff, farris
16:30 - pizza - men stoppa før jeg ble stappmett slik jeg pleier å gjøre, en stor cola
21:30 - kylling og loff.
Har drukket lite vann i dag...ikke bra.
Enda en!
Enda en borte - men den skyldes nok at jeg ikke var helt o form igår...
Har gått kveldstur på 50 minutter!
I dag har jeg spist:
14:00 - en baguette med ost og skinke, en liten sjokomelk, vann
16:30 - en kule is i kjeks
20:30 - en liten porsjon biffsnadder med ris, ett glass cola
23:00 - jordbær med bittelitt vaniljesaus
Drukket mye vann/farris
Borte igjen!
Kiloen ble raskt borte!
Men idag har jeg spist noe jeg ikke tåler, har magekrampe og diare...mistenker spaghettirestene jeg spiste til middag...så utover dagen tror jeg ikke det blir mye mat på meg - har kjøpt coca med sokker for å roe magen.
I dag har jeg spist:
10:30 - en tebrix med litt smør, fenalår og ost
14:30 - en porsjon spaghetti (rester fra igår)
22:00 - litt pf og en halv burger fra McDonalds
(ikke sunt! Men hadde ikke lyst på mat, og måtte få i meg noe!)
Drukket litt vann, og mye cola.
Renner av igjen
Jepp, den kiloen blir nok fort borte satser vi på!
I dag har jeg ikke gjort noe fornuftig i det hele tatt - bortsett fra å sette på en maskin med klær.
Spist idag:
12:00 - en liten yoghurt med kokos (NAM!)
13:00 - en ciabatta med salat, ost, skinke og agurk, vann og et lite glass appelsinjuice
19:00 - en porsjon spaghetti med kjøttdeig og løk, cola light
22:00 - bittelitt potetgull med salt - ble så misunnelig at jeg måtte smake litt, men stoppet i tide :)
Har drukket mye vann hele dagen!
opp igjen
Vekta gikk rett opp til start etter helga.....men satser på at det blir fort borte igjen :)
Har egentlig spist litt for lite idag, og ikke ofte nok, men det har gått bra likevel, har ikke putta i meg noe snop eller brus :)
I dag har jeg:
Gått tur ca 35 min
13:00 - pastasalat med ett og et halvt fint rundstykke og dressing, 2 kyllingoverviger
21:30 - en banan
22:00 - 1 1/2 tallerken blomkålsuppe med ekstra blomkål, to skiver grovt brød med litt smør.
helg
I helga har jeg skeia skikkelig ut og ikke tenkt vekt i det hele tatt. Har hatt besøk av venninner som bor utenbys, og har planlagt denne helga lenge. Så derfor bestemte jeg meg for å spise og drikke det jeg følte for.
Fører derfor ikke matdagbok for lørdag og søndag. Så får vi se på vekta på mandag da.....
Har ikke spist snop, men har blitt en del alkohol og snacks.
Fin og rød
Har vært ute i sola i hele dag - deilig, er blitt fin og rød :)
Er ikke så lett å spise veldig fornuftig når man er på tur, men prøver å styre unna for mye brus og snop
I dag har jeg:
Gått tur ca 20 min
Svømt ca en time ( i tre omganger)
9:30 - en skive grovt brød med fenalår
12:00 - en baguett med roastbiff, vann
14:00 - en liten kinder sjokolade
15:30 - en kotelett pluss litt biff med litt potetsalat og mye salat, farris
17:00 - en kuleis med to kuler (ikke sundt, men åh så godt i varmen!)
Sommer er herlig :)
I dag viste vekat litt mindre :) Har ikke digital vekt, så er litt unøyaktige halvkiloer her da...men grammene er jo ikke så viktig syns jeg da.
I dag har jeg vært ute i sola og grilla og fiska litt. Deilig. I morga tror jeg at jeg skal ta en tur på stranda og kose meg hele dagen!
Gått tur 20 min ( må skjerpe meg og bruke mer tid på å gå tur og trene!)
11:30 - to oskiver grovt brød med litt smør, en med fenalår, en med hvitost og paprika, vann
15:00 - en skive grovt brød med litt smør og fårepølse
18:00 - en nakkekotelett og litt annet kjøtt, tilbehør: litt potetsalat, mye salat og grilla champinong og løk, drakk et glass cola og farris til.
22:00 - 1/2 øl, litt peanøtter
Får håpe at vekta holder seg i morga da!
Er ikke så veldig flink til å kutte ut all usunn mat, men det er heller ikke noe poeng for meg, for da får jeg stadige kjempesprekker. Men har vært flink til å spise litt mindre enn jeg har gjort før, og drikker MYE mindre cola, og spiser ikke snop. Da må det da gå riktig vei vel!
sol er herlig dere :)
Hei!
Er det ikke herlig med sol da? Blir så glad når sola kommer frem jeg :)
I dag har jeg surra litt rundt, i skrivende stund er jeg utsulta, for har ikke spist på lenge nå. Har kveldsjobb, og da blir det litt uregelmessig spising av og til.
I dag har jeg:
Gått tur i 35 min
13:00 - spiste tre skiver grovt brød med litt smør, en med brunost, en med fenalår og en med roastbiff
16:00 - en minipizza
23:00 - 1 1/2 skive grovt brød med eggomelett, 1 glass cola
Har drukket MYE vann i hele dag.
Ferdig med eksamen :)
Nå er jeg endelig ferdig med eksamen! Har slitt en stund med lesing nå, så det er godt å bli ferdig!
Så er det slutt på ferie også, og tilbake til jobb etterhvert...Er så godt å ha fri og sove lenge!
Har skeia litt ut idag - spiste en liten hamburger etter eksamen....men kutta pommes frites, så da er det ikke så ille likevel. Har også druket litt cola - eksamen uten er utenkelig. Så har skeia litt ut, men ikke all verden.
7: 30 - 1 1/2 skive grovt brød med lett brunost og litt smør, en confecta
11:30 - to skiver grovt brød med lett brunost og litt smør, vann
15:00 - en liten hamburger + resten av colane fra eksamen
Gikk tur i ca 20 min med tung sekk!
17:00 - en yoghurt o,1% fett, vannmelon
20:00 - to skiver grovt brød med speilegg, litt smør, farris
23:00 - en lollipop
Første dag...
Har vært flink idag! Er litt rastløs og småsulten hele tiden, men det er fordi jeg skal ha eksamen i morgen....så da blir man jo litt nervøs og har lyst på no ekstra godt. Men har gått bra hitil, nå driver jeg å lager middag- skal ha wok med nudler- nam :)
Har bestemt meg for å skrive inn alt jeg spiser hver dag i dagboka mi...da er det lettere å ta seg selv i nakken når man faktisk ser hva man spiser fra dag til dag. Jeg skal også skrive inn alt jeg trener - har ikke vært flink til dette i det siste pga eksamenslesing - man finner alltid en unnskyldning! Men det er det slutt på nå!
Har også målt i cm for å se fremgangen her også.
Mine mål er nå:
overarm : 39 cm
mage : 121 cm
rumpe : 126 cm
lår : 76 cm
Skal prøve å følge ike mye med på det som vekta.
Gikk tur i 30 min
10:45 - to knekkebrød med hvitost og paprika, vann
12:30 - 1 go morgen, o,1% fett, vann
14:00 - et knekkebrød med magerost og reddik, to med hvitost og paprika. Ett eple. Vann
16:00 - en nektarin
17:30 - en porsjon wok med nudler
21:30 - to skiver grovt brød med lett brunost, 1 confecta, farris
Gikk jo ganske bra idag :)
Nå er jeg igang!
Dette så ut som ei fin side, så skal prøve å bruke denne dagboka som en motivasjon til meg selv- føler at noen "passer litt på meg" når dere alle kan lese hvordan det går - og det er det ofte stor hjelp i!
Har meldt meg inn på treningssenter og skal prøve å trene et par ganger i uka - styrke og kondisjon. Skal også prøve å legge om kostholdet...sliter litt med at jeg er så innmari glad i god mat!
Hvis noen har tips til små og gode mellommåltider så tar jeg de imot med stor takk!
Og hvis noen har andre lure tips under slanking hadde jeg blitt glad for dem også!
Enig i at det er vanskelig å spise sunt. Tror det vertse er at man vet at man ikke har fullstendig frihet i matveien. Prøv å finne et godt grovbrød (jeg synes fjellbrød er godt, om det er grovt NOK har jeg ikke sjekka :-) og pålegg som har smak men ikke er altfor fett. En annen ting er at man må ta et skritt om gangen. Tror ikke at man kan skifte kosthold like raskt og enkelt som når man skrur på lyset.
Rollerblades høres skikkelig gøy ut! Lykke til videre!