10. september 2001
58,3 kglitt lenge siden nå....
Det er en stund siden nå... rett og slett fordi forrige uke var fyllt med spising og oppkas, spising og oppkast. Har lagt på meg, men, men...livet går videre. Får bare begynne på nytt igjen. Håper jeg snart kan bli ferdig med denne sf`en. Er ikke noe gøy, nei!!!!
Ha en fin dag alle sammen!
2. september 2001
56,6 kgGår dette for fort?
Ja, nå har jeg tatt av meg tre kilo, eller egentlig mer for jeg hadde jo gått ned i vekt før jeg begynte å skrive her...
Denne gangen skulle jeg gjøre det på riktig måte - Spise meg slank. Jeg ville ikke gjenta uker med sulting, bare for å så legge på meg igjen. 1/2 kg. i uke var målet mitt, for det var det jeg ble anbefalt. Men nå ser jeg jo at jeg har tatt av meg mer enn det. Håper ikke dette går for fort og at jeg bare vil legge på meg igjen. Ikke det at jeg kan klare å se meg selv spise normalt. Det er så skummelt å tenke på det å slutte å slanke seg, spise mer enn 1200 kalorier. Skjønner ikke åssen jeg skal klare det.
Nå har jeg jo egentlig snart nådd det målet jeg hadde satt meg første gang jeg skrev her, bare 0,6 kg. igjen. Men jeg kommer nok ikke til å slutte å slanke meg. Det klarer jeg ikke. Dessuten skal jeg jo besøke ei venninne om 2 uker. Deretter reiser jeg til Spania, og da er det greit å ha noen kilo å gå på. Men så er det jo det at jeg ikke må spise for lite for jeg må prøve å få forbrenninga mi opp innen jeg reiser sånn at jeg ikke legger på meg så mye. Herlighet, dette ble bare veldig rotete, vet ikke om noen skjønner hva jeg snakker om her :o)
Var på fest på fredag, det ble masse kalorier, men jeg klarte for første gang å la være å overspise i fylla!!! Det var bra. Jeg la ikke noe på meg. Alkohol er jo vanndrivende, men jeg regner med at kroppen har kommet i gang igjen nå....
Ja, ja, ha en fin slankedag!
ja, ja
Har ikke vært særlig flink i det siste kan man si. Jeg har ikke vært såå nøye på dietten min. I går skeia jeg skikkelig ut, bulimien holder tydeligvis stand. Det var ikke få pannekaker og lite godteri som ble fortært, akkurat. Men jeg har jo gått litt ned i vekt, så skal vel ikke klage.
Det ser litt dårlig ut med tanke på Spania-turen og de 55 kiloene mine. Men egentlig så er det ikke så nøye. Jeg begynner å bli litt fornøyd med kroppen min nå. Men som alt annet så går selvbildet mitt veeldig opp og ned. Var på aerobic for litt siden. Jeg tok mot i meg og dro på meg jazz-buksa mi. Hadde ikke vist meg offentlig med den buksa før grunnet de voldsomme tykke lårene - og gjett om jeg angret, det var jo helt forferdelig!!!! Selv om buksene er i xs så syntes jeg at jeg var fryktelig tykk!
Vel...merker at jeg er utrolig lei av å ikke kunne være med på ting bare på grunn av maten. Må si nei til så mye; festing, turer, resturantbesøk og familiebesøk. Er så lei av at sf gjør meg asosial. Det er så mye jeg går glipp av. Men jeg er så vanvittig redd for å bli tykk. Vil ikke ødelegge denne slankinga mi nå. Jeg må jo bare bli tynnere, bare litt til!
Sakte men sikkert
Har tatt av meg litt til nå. Vekten har holdt seg ganske så stabil de siste dagene, men nå begynner det forhåpentligvis å gå nedover igjen. Får i meg ca.1100 kalorier for tiden (noe som jeg synes er litt mye), men det går greit. Har ikke noe særlig behov for søtsaker for tiden, det er digg. Spiser nogenlunde greit og sundt.
Nå er det 4 uker til jeg reiser til Spania. Jeg har lyst til å veie 55 kg. da, eller 56 var vel egentlig mitt opprinnelige mål, men jeg har en tendens til å forskyve det litt. Har veldig lyst til å veie 52 kg. som jeg gjorde i mars....men vi får bare vente å se. Det kjipe med spania-turen er at jeg kommer til å legge på meg, og da må jeg liksom begynne helt på nytt igjen.
Ja, ja...jeg overlever nok. Nå begynner det jo å bli litt kaldere i været og da slipper jeg å blotte kroppen min så mye.
Nå har jo skolen også begynt for fullt. Masse skolearbeid med en gang. Merker at jeg ikke klarer å spise ordentlig lunsj når det er så mange rundt meg. Føler liksom at jeg stapper i meg. Er redd for at folk skal tenke at "det er ikke rart at hun er så feit sånn som hun stapper i seg". Vet at det er teit, jeg tenker jo ikke sånn om andre mennesker hvis de spiser en grov brødskive (eller en stor baguett og skjokolademelk for den saks skyld), men det bare er sånn. Har som regel dårlig tid på morgenen også, men jeg har bestemt meg for å ikke kutte ut frokosten. Det er litt uvant, egentlig, det å spise frokost før jeg går på skolen. Til lunsj blir det som regel ett eller to klibrød med fiskepudding og kanskje et eple. Klarer rett og slett ikke å spise noe annet. Vet ikke hvorfor disse to tingene går. Rare greier, dette her.
Men, men, jeg ønsker i alle fall alle en fin dag :o)
går greit nå...
Føler meg ok. Ergrer meg ikke så mye over kroppen og tenker ikke såå mye på mat. Det er bra. Har tillat meg litt mer mat en vanlig. Er oppe i 1100-1200 kalorier uten at jeg får panikk. Vekta går sakte men sikkert ned. Er ganske fornøyd for tiden :o)
Vel, vel
I dag følte jeg meg ganske så feit kan man si...det var helt grusomt å komme ut fra dusjen. Jeg orket ikke å gå til byen på kvelden sånn som jeg så ut, så jeg fikk heldigvis byttet planer. Jeg og ei venninne tok oss en lang gåtur i skogen. Det var veldig koselig og deilig. Nå føler jeg meg MYE bedre!
Nå har jo skolen begynt for fullt. Det blir rart for meg å spise på skolen. Det har jeg ikke gjort på en stund. Vet ikke helt hvordan jeg vil takle å spise i full offentlighet, men det skal nok gå. Og så er det jo frokosten. Jeg sliter noe vannvittig med å komme opp på morgenen....skjønner ikke åssen jeg skal rekke å spise frokost. I dag bare slukte jeg ned en liten skive i farta. Følte liksom ikke at det var noe vits, MEN frokost er viktig og den må jeg ikke droppe. Det blir litt rart å spise frokost og lunsj samtidig som jeg går på skole, det har jeg ikke gjort på et års tid.
Dette har jeg spist i dag:
frokost: 1 (veldig liten) skive m/gulost
lunsj: 2 klibrød m/fiskepudding, 1 eple, 1 bolle (fikk den av ei og måtte nesten spise den)
middag: pasta m/litt skinke (rett over 300 kalorier, noe som jeg av en eller annet grunn var VOLDSOMT mye)
mm: 1 eple, 1 pk. lacryl
mm: 1 klibrød m/fiskepudding (tror i alle fall jeg spiste dette måltidet...)
kvelds: 1 klibrød m/fiskepudding, 1 stk. aftereight
trening: Det var jo denne koselige gåturen...hm, det ble vel kanskje 1 time og 1 kvarter? Rundt der i alle fall. Og så er det jo sykling til og fra skolen, men vet ikke helt om det kan kalles trening...det tar meg under 10 min. bort og hjem igjen renner jeg bare ned alle bakkene :o)
Lurer på en ting; reagerer ikke noen når folk skriver at de bare spiser to måltider om dagen og får i seg langt under 1000 kalorier? Behandleren min sier at en ikke bør ha under 1200 kalorier for da går forbrenninga ned. Under 1000 går kroppen på sparebluss....dessuten er det vel også lurt å spise 4-5 måltider om dagen med 3-4 timers mellomrom. Er jeg helt på jordet eller?
Takk for støtte :o)
hm...
Virker som om kroppen min ikke vil veie mindre enn dette. Jeg ender alltid opp rundt 58-59 kg. Har ikke klart å komme under det uten å sulte meg, men så skal det jo være sagt at jeg har ikke holdt på med dette å "spise meg slank" så veldig lenge da. Selv om vekten hadde gått opp, klarte jeg å stille opp på min første skoledag uten alt for store bekymringer. Det var ganske overraskende, egentlig. Jeg følte meg ikke så grusomt tykk. Det er jo positivt - stor forbedring!!!
I dag hadde jeg et lite spiseanfall da jeg kom hjem. Måtte på en måte kose meg litt siden skolen hadde begynt og greier. Spiste to hg. smågodt og 5 boller. Dette kastet jeg opp og etterpå veide jeg 58.2 kg. (håper det er greit at jeg forteller om oppkasten min, vet ikke helt om det er lov, jeg). Lenge siden jeg har overspist på denne måten nå, og det var jo ikke så ille som spiseorgiene mine kunne være før. Bulimien min "is going down"!!!
I går var jeg skikkelig lei av alt. Lei av å være feit, lei av slanking, lei av å telle kalorier og voldsomt lei av å kaste opp. Går bedre i dag. Håper vekta snart kan komme forbi dette dumme 58 tallet. Jeg reiser til Spania 20 sept. Da vil jeg veie noe med 55 kg. Det bør jo i alle fall ikke være umulig. Men så er det jo den dumme kroppen min som bare vil veie det den veier nå. Kanskje jeg bør ta det til etteretning og være fornøyd, men klarer bare ikke å akseptere kroppen min sånn som den er nå.
Så er det dette med trening, da. Det går ikke så veldig bra. Det er så utrolig tiltak å trene. Jeg er så slapp. Er så lei av det treningssenteret. Det er så KJEDELIG å trene der. Kanskje jeg bør bytte treningssenter nå som abonomentet mitt går ut. Det hadde muligens vært noe.
Dette har jeg spist i dag:
frokost: 25g brød m/ost
lunsj: 35g brød/ brunost
(så var det jo denne overspisingen min)
middag: MASSE tomatsuppe (200 kalorier)
utenom: 1 pk. lacryl
Så har jeg ikke kommet lenger, men har tenkt til å spise to måltider til (men det blir sikkert bare ett, typisk). Merker forresten at jeg har lav forbrenning. Behandleren min anbefalte at jeg skulle få i meg 1200 kalorier hver dag....Jeg som synes det er mye med 1000! Må i alle fall komme i gang med treningen.
Ikke så bra dag i dag
Vekta gikk ned, men føler ikke at dagen i dag har vært særlig bra. Spiste litt skjokolade (som jeg ikke kastet opp, noe som i seg selv egentlig er en seier), så småspiste jeg litt pizzaskorpe (vet ikke hvor mye jeg fikk i meg i og med at jeg spyttet ut det meste, men føler allikevel det ble litt mye). Så ble det også litt dreamis (ca. 80 g) på toppen av alt. Jeg veide meg i stad; vekta viste 59,1 kg. Vet jeg ikke må tenke så mye på det i og med at jeg hadde akkurat spist, men synes det var litt vel mye. Æsj.... I morgen blir det kanskje en Danmarkstur med noen venninner og da blir det også en del mat og drikke. Sikkert en del godteri også. Da legger jeg nok på meg ennå mer.
Skulle egentlig ut å trene i dag, men var så voldsomt slapp så jeg orket rett og slett ikke. Kjipe greier. Er spent på vekta i morgen. Tror jeg kommer til å veie opp mot 58,5 kg igjen. Utrolig kjipt. Men egentlig bør jeg jo ikke legge på meg for når jeg tenker meg om har jeg jo fått i meg under 1000 kalorier i dag. Jeg bare FØLER at jeg har fått i meg så mye.
Dette har jeg spist i dag:
frokost: 1 klibrød m/agurk, 1 skive (30 g) m/ost
mm: skjokolade (200 kalorier)
lunsj: 1 eple
middag: 1 kyllingfilet pluss agurk og kål, noe pizzaskorpe (ikke så mye som ble svelgt)
dessert: dreamis, 1 eple
Ja, jeg får vel bare vente å se i morgen. Er veldig spent på vekten. Kanskje jeg kan droppe Danmarksturen. Vil så gjerne forsette å gå ned i vekt. Har jo veid 6 kilo mindre enn dette. Men da sultet jeg meg en stund. Det skal jeg ikke gjøre nå for da går forbrenninga ned. Den er nok ikke helt normal ennå. Det er så stress å få opp forbrenninga. Tenk så greit det ville vært om en bare kunne sulte seg så lenge en ville uten at forbrenninga gikk ned - det hadde vært greit, det. Men sånn er det jo ikke og da er det bare å spise og trene.
Nei, dette ble jo bare tull. Men i alle fall, føler meg feit i dag. Nå må jeg snart bli tynnere!
faste
I dag bestemte jeg meg for å faste. Var så lenge siden nå og siden jeg veide så mye til morgenen, så var det jo greit å gjøre det i dag. Det var ikke noe problem, egentlig. Men så måtte jeg være med å besøke noen og ble "tvunget" til å spise en bolle og littegrann brus....Hadde ikke særlig valg. Men, men. Vurderer å ta en tre dagers faste, så kanskje jeg kan se litt bedre ut når skolen begynner. Men så er det jo forbrenninga mi. Den må ikke gå ned. Psyken min anbefalte i alle fall ikke en lengre faste, så jeg får se hva jeg gjør. Vel, nå veier jeg 58,1 kg. igjen. Håper på å veie noe med 57 i morgen. Vi får se, burde jo gå greit det.
JØSS!!!
Jeg la jo ikke på meg, jeg. Ble superoverraska!!! Deilig! Nå er jeg glad for at jeg ikke kastet opp godteriet jeg spiste på kvelden. Nå ser jeg at forbrenninga mi har kommet seg veeldig :o)
Nå skal jeg snart ut å spise middag. Har bestemt meg for å glemme slankingen litt - kanskje. Vet ikke om jeg klarer det. Kommer nok til å tenke kalorier, men skal prøve å spise akkurat det jeg har lyst på!
Vel, vel, det var vel alt!
Japp, nå er det kveld. Var ute og spiste...ble litt vel mye mat. Veier nå 58.9 kg. Men fikk i alle fall trent i kveld. Tok ny rekord på runda mi...God natt!
Spist masse godteri....
I går gikk jeg opp nesten en hel kilo selv om jeg hadde spist sundt. Vanligvis blir jeg så frustrert når sånt skjer at jeg bare driter i dietten og spiser en haug, men det klarte jeg å unngå og i dag veier jeg jo en kilo mindre enn i går :o) Dessuten veide jeg "bare" 57,6 i ettermiddag.
Det er lørdag i dag. Da er det tillatt å spise litt mer mat å kose meg med litt godteri. Har spist for lite ordentlig mat, men i gjengjeld har jeg proppet i meg haugevis av godteri. Den jævla bulimien altså. Klarte ikke å begrense meg en plass! Var nemlig hos ei venninne og spilte spill. Det var kjempe koselig, det kom en del folk. Det var MASSE godteri på bordet og jeg bare spiste og spiste og spiste. Null kontroll. Vel måtte jo begrense meg littegrann i og med at det var folk til stedet, men jeg spiste helt klart mest av alle. Hadde en "godtepropping" tidligere i dag også, det fikk jeg kastet opp i motsetning til godteriet i kveld. Fikk liksom aldri sjangsen til å gjøre det, men er ikke superdeppa. Kjedelig å vite at jeg har fått i meg så mange kalorier. Skal att på til ut å spise på restaurant i morgen med familien. Restauranten reklamerer med STOR dessert-buffet, skumle greier. Kommer nok til å bli en del kalorier i morgen også :o( Huff, skulle ønske jeg var tynnere nå som skolen snart begynner. Var i svømmehallen i går. Det var ikke særlig koselig; visille i badedrakt, ikke et nydelig syn, akkurat. Men, men , må vel bare smøre meg med tålmodighet. Tar tid å bli slank!
Dette har jeg spist i dag:
frokost: 30 g. grovbrød m/lettservelat
mm: nesten 200g. toffifee (kastet opp)
lunch: samme som frokost
middag: 1 klibrød m/fiskepudding, 1 kyllingfilet med salat (agurk, kål, vannmelon) til.
mm: smågodt (ja, ja, var jo lørdag...men fælt at dette ligger i magen min!)
kvelds: 1 sk. loff m/ost og skinke (too much)
Trening:
Ikke mye bevegelse i dag. Kun en liten spasertur på ca. en halvtime (pluss, pluss) Ikke mye å skryte av, men det er jo VM på TV, må jo ikke gå glipp av det!
Har tatt av meg litt....
Jeg hadde tatt av meg litt så jeg hadde jo ingenting å bekymre meg for. I dag har jeg ikke spist noe snacks eller is eller noe usundt, men føler jeg har fått i meg for mye allikevel. Spiste en skive til frokost og så en ganske mager middag (150-200 kalorier). Sånn ut på kvelden bakte mamma kjempe deilig grovbrød, mammas spesial brød med MASSE forskjellig korn og frø. Jeg har vel spist tre skiver, en per måltid. Det er jo egentlig akkurat det jeg skal spise, bare det at disse skivene var nok en del større enn 30 g. Men jeg overspiste i alle fall ikke. Pleier å gjøre det når vi har nybakt brød i huset. Det er jo egentlig en seier i seg selv. Håper vekten går litt ned selv om jeg har spist for mye brød....ja, ja, vi får vente å se.
Ja, ja
Hm...føler jeg har spist for mye i dag, men når jeg tenker meg om har jeg jo ikke det....Har fått i meg litt over 1000 kalorier tror jeg, i alle fall ikke over 1200. Har kastet opp i dag også, men ikke så mye. I dag hadde vi nemlig besøk og da ble det litt for mye is. Typisk! Er spent på veiinga i morgen. Har sikkert ikke tatt av meg noe. Må prøve å ikke bli skuffa. Veier meg alt for ofte. Har prøvd å holde meg kun til morgenveiinga, men klarer aldri å holde meg unna. Veier meg minst fire ganger om dagen. Utrolig unødvendig!!!
Tok av meg 500 g fra i går. Må minne meg selv på at det er FETT som skal vekk. Må ikke ha for rask vektnedgang. Kaloriinntaket mitt de siste dagene har ligget på mellom 700-800, noe som er for lite i følge det jeg har fått med meg. Må være litt obs på at ikke trenden fortsetter.
Fikk endelig trent i dag. Var virkelig på tide. Det ble 1 t. kondisjontrening (step, jogg og sykkel) og litt trening med vekter. Vedder på at jeg blir vannvittig støl i morgen :o)
Litt for lite mat....
Har nok fått i meg for lite kalorier i dag også....kan jo spise mer i kveld, har jo egentlig ennå et måltid igjen, men vil ikke spise så mye på kvelden. Har heller ikke fått trent - kjipe greier! Har tatt av meg 400g, noe som er greit. Men veier fortsatt mye.
Dette har jeg spist:
frokost: 1 skive m/ost og 1/2 skinke
lunsj: 1 klibrød m/fiskepudding, 1 p. semuljegrøt (uten fett)
middag: 3 skiver m/lettservelat (den ene sk. med litt smør!!!), 1 glass skummetmelk, noe dreamis. Middagen denne dagen ble kastet opp...
kvelds: 1 skive m/lettservelat
utenom: ca. 5 vingummiting, 1/2 pose rispinos
Kanskje dette kan hjelpe?
Jeg har slitt med anoreksia/bulimi i et års tid, men er nå på bedringens vei. Jeg håper det er greit at jeg skriver dagbok her selv om jeg i følge BMI-verdien ikke er overvektig. I fjor veide jeg over 70 kg. men tok av meg en del i løpet av året. I vår var jeg på mitt tynneste med 51,8 kg. Nå ligger jeg sånn midt i mellom, men ønsker å ta av meg litt til. Men denne gangen skal det sund og ordentlig slanking til! Målet i første omgang er 56 kg. så får vi se hva som skjer etter det. Men jeg skal ikke veie mindre enn 52 kg i alle fall.
Jeg tok en bestemmelse før sommeren om at jeg skulle få i meg minimum 1000 kalorier og maksimum 1200 pr. dag fordelt på fem måltider. Det har gått sånn både og til nå. Må innrømme at det fortsatt er en del oppkast, men sulter meg i alle fall ikke lengre. Dessuten har forbrenninga kommet seg veldig, og det er bra.
Vel, dette ble langt, og uinteressant...men det gjør jo ikke noe.
Dette har jeg spist i dag:
frokost: 30g brød med ost og skinke (uvanlig usundt og mye pålegg)
lunsj: 1 klibrød med fiskepudding, 1 eple (litt for lite...)
middag: 1 klibrød men fiskepudding, 1 salat med litt skinke, omlett av nesten 1 egg med litt skinke, uten noe fett (omletten var bare for å få i meg litt mer kalorier...)og 1/2, 25 g eple.
kvelds: en ganske liten porsjon semuljegrøt (laget av skumma melk og uten noe fett, mikro er greit å ha...)
utenom: ca. 10 rispinos, 1 pk. lakryl
Litt for lite mat i dag, men er så lei av å veie så mye. Må passe på forbrenninga mi. Har ikke hatt noe trang til overspising.
Vet akkurat hvordan du har det for jeg led av bulimi for noen år siden. Har fremdeles små tilbakefall ennå, men har blitt nesten helt frisk. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å bli helt fornøyd med kroppen min. Men nå har jeg endelig bestemt meg for å få et normalt forhold til mat. Dette kan du også klare. Du er IKKE tykk selv om du tror det. og å spy opp maten sin er ikke tingen for å bli tynnere. Det er kun en sunn ,måte å slanke seg på og det er "the hard way" Vet at det er vanskelig, men det er den enste måten. Skal følge og støtte deg videre. Bare koslig om du skriver en kommentar i min dagbok også.
Stor klem fra Anniken