← Alle dagbøker
diarist.Alias

verene

52 år163 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start56,5 kg
Sist56,1 kg
Endring−0,4 kg
BMI nå21,1
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
14. august 200227. august 2002
😀56,1 kg

På stedet hvil

Morgenvekt: 56,1, samme som i går.
Har jo mensen, og føler meg ganske så oppblåst i disse dager. Magen står som en sperreballong, usj!
Trøsten er at det jo vil bedre seg om noen få dager, så.. :)

Måltider:

F: 1 banan, 1,5 skive fullkorn rugbrød
L: 1 nektarin, 1 pære
M:
K:
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen28. august 2002
SATS er ingen god butikk, bare for å ha sagt det. SATS gikk egentlig konkurs for en tid siden men ble kjøpt opp av en annen nordisk kjede, men de har valgt å bruke merkenavnet SATS fremover selv om det.

Bare tenkt deg investeringer i utstyr til helsestudio og spinningsykler. en sånn sykkel koster nesten 100 000.

Men jeg skjønner jo at det er dyrt med 400 kr i mnd, men man må tenek på hv aman bruker 400 kr til andre ting, så er det ikke så ille syntes nå jeg...
Et tips er å bli medlem i studioer som kun har aerobic de er billigere
c.AuthorAlias verene27. august 2002
Jeg betaler i underkant av 400,-/ mnd. Kanskje litt dyrt, men slik er prisene for disse sentrene idag. Elixia f.eks, er enda dyrere tror jeg.

Det lønner seg å melde seg inn for ett år, og betale med autogiro hver måned. Desto kortere medlemskap en kjøper, dersto dyrere er det. Disse folka vet jo at det statistisk sett vil være ganske mange som blir "støttemedlemmer" underveis, dvs. de er medlemmer, men trener ikke, av ulike årsaker. (går lei, blir skadet, har ikke tid, etc..) Det er litt ille at det er sånn syns jeg, men god butikk er det nok!

Ta en tur nedom SATS og få litt info der da vel?
Du kan også kikke på www.sats.no, står mye der også :)


Klem,
verene
c.AuthorAlias christinal😄27. august 2002
Hei Verene!

Stemmer. Jeg er "den" christinal du har møtt. Høres fristende ut å trene litt. Trenger litt puss på trening og er ikke den med mest kondis.
Ingen av vennene mine er intressert i det gjett om jeg har prøvd å få de med på noe....
Hva koster et medelmskap på sats?

klem
christinal
😵56,1 kg

Oii..ned 100 gram!

Så var det mandag igjen da, og vekten viser 100 gram mindre.
Kanskje ikke så mye, men tatt i betraktning at jeg fikk mensen idag, så er det faktisk litt. Jeg pleier vanligvis å gå opp rundt en kilo ved menstider (pga. vann i kroppen osv) så kanskje har jeg gått ned mer? :)

Har trent idag, slik jeg skulle ut fra treningsplanen. Forsov meg litt, så jeg rakk ikke å spise så mye før jeg dro av gårde. Men det gikk greit likevel :)

Matinntak idag:
Frokost: 1 liten yoghurt, 2 dl proteinshake
Lunch: 1,5 skive fullkorn rugbrød
Middag: Ingen spesiell middag idag, da jeg ikke hadde lyst på noe varmt måltid.
Har istedet spist 2 bananer, 1 skive brød, et par nektariner, m.m. Alt i alt ganske sunn mat, og jeg føler meg ikke sulten.

Er litt usikker på om jeg skal trene i morgen likevel, tror kanskje jeg trenger litt mer hvile. Dessuten har jeg enormt vondt i magen nå, er det like ille i morgen, er det uaktuelt.. :/
Har planer om istedet å vaske huset her hjemme; og husarbeid forbrenner jo kalorier det også!

verene
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset😊26. august 2002
heisann Verene:)
ta det med ro du, når vi har mensen er ikke trening det som står øverst på ønskelisten akkurat;)
Noka dietten ja, den er litt bedre enn de andre pulverkurene fordi den er så fyldig. men jeg klarte meg HELT til lunsj hihihi. er jeg ikke flink?? :) jeg vil heller ha ordentlig mat, men GI er ikke så enkelt for meg da jeg er vegetarianer. men jeg prøver å spise mest proteiner. har du noen tips? spiser fisk.

ellers får du ha en kjempefin mandag kveld:)

klemmer fra Iset
56,2 kg

Treningsplanen for kommende uke er bestemt..

Har jobbet dagvakt idag, og sov i flere timer etter jobb. Har blitt litt lie søvn denne helga, da jeg har jobbet og ikke sovet spesielt godt om nettene. Men NÅ er jeg skikkelig uthvilt da, spørs om det blir særlig lett å få sove i kveld..
Veide meg ikke idag, venter til i morgen.

Nå har jeg fått denne GI boka i posten også (Lindberg), har så vidt fått bladd litt i den. Skal lese litt i den i morgen, siden jeg har fri fra jobben da :)

Har spist følgende idag, om jeg ikke husker feil:
Frokost: 1 skive rugbrød, fullkorn (lav GI)
Lunch: Nok en skive av samme brødet, noen druer
Middag: Ikker spist middag idag, da jeg sov...
Kvelds: 1,5 skive brød, 1 stykke Grandiosa litt senere.
Har også spist noen få småsjokolader på jobben, pytt, det er jo helg!

Her følger treningsplanen for kommende uke. Har et ønske om å forsøke å gå ned inntil en kilo i løpet av uka, men ingen "tvang".

Mandag: TrippTrapp2 (step), Stram Opp (styrke), tilsammen 1,5 t
Tirsdag: Styrke i sal, 1 t
Onsdag: Hviledag
Torsdag: Mage Rygg, ca 1 t
Fredag: Step Puls, 1 t
Lørdag: Hviledag
Søndag: Step Styrke (eventuelt, om jeg har tid & overskudd)

Sånn! Greier jeg å holde denne planen, skal jeg være MEGET fornøyd! :)

verene
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen😊26. august 2002
Treningsplanen høres grei ut. Hørt litt om Dr Lindberg, skal vistnok være bra..

Stå på, du klarer 1 kg i løpet av uken det er jeg sikker på..

Klem fra meg
c.AuthorAlias christinal🙂26. august 2002
Hei.

Synes du er flink jeg... blir sliten bare jeg leser din treningsplan. Det er mer enn jeg orker å tenke på engang...

Lykke til
klem
christinal
c.AuthorAlias christinal🙂26. august 2002
Hei.

Synes du er flink jeg... blir sliten bare jeg leser din treningsplan. Det er mer enn jeg orker å tenke på engang...

Lykke til
klem
christinal
😊56,2 kg

Litt ned & litt opp..

Noen hundre gram mer enn sist, men det betyr jo ingenting.
Spiste jo godt i går, men trente bra også, så da gjør det jo ingenting :)

Kost idag:
Frokost: 2 skiver pumpernickel m/ ost
(med 2 timers mellomrom, da jeg sto opp gryyytidlig idag), 1 pære
1 pk "Mentos" (krakilsk søthunger!)
Resten av måltidene husker jeg faktisk ikke helt idag (søndag), men det var som normalt, ingen spes. sprekker ihvertfall :)

Treningsfri i helga, siden jeg har arbeidshelg nå.
Løper nok på jobb, hehe..

Har forøvrig satt opp treningsplan kommende uke, regner med jeg "publiserer" den på søndag, og tar en status når neste uke er omme :)

verene
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen😌25. august 2002
Spennende å se hvordan treningsplanen din blir:-)

Denne uka skal vi stå på eller?

Klem fra Tulipanen
😄55,9 kg

Treningsdag igjen

Idag har jeg ikke veid meg, tror det er dumt å veie seg hver dag egentlig. Bedre å vente noen dager mellom hver gang, så blir man kanskje positivt overrasket fra gang til gang :)

Frokost: 1 liten yoghurt
Proteindrikk, kaffe, vitaminer
Lunch/middag: Kyllingsalat
(uten brød og dressing og sånt), 1 nektarin
Mellommåltid: (jobbet kvelden) Proteindrikk, 2 nektariner
Kvelds: 1 skive pumpernickelbrød, litt omelett.

Trent aerobic, 1 time. (Step Puls) *helt gåen etterpå*

verene :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen😄24. august 2002
Jasså gitt flere fra SG her? Hyggelig at vi er flere her inne og, jeg har vært litt vel aktiv på SG de siste dagene, i tillegg til mye jobb.

Nå må jeg prøve å kutte litt på SG sidene.. Og heller være litt flink her da får jeg tenkt på noe annet.

Kan vi ikke følge litt med på hverandre... Vi er jo ganske like i vekt selv om du ligger på en vekt jeg gjerne skulle hatt,var nede på 56 tallet før sommeren, men så var vi i Frankrike med mye god mat og god vin..hehe

Klem fra meg
c.AuthorAlias Dahlia😉23. august 2002
Psender en masse ikke-røyke-vibber :) Dette greier du!!

Klem fra Dahlia
😄55,9 kg

Litt nedgang..

Morgenvekt 55,9 :D

Frokost: 1 skive pumpernickel m/ brunost
Vitaminer, kaffe
Lunch: 1 horn m/ ost og skinke (litt fy, men var på kantina på jobben til mamma, ikke så mye å velge i)
Middag: Samme som frokost, men 2 skiver.
Kvelds: Omelett m/ skinke, slangeagurk.

Treningsfri.

Har kjøpt meg proteinpulver idag, som jeg skal bruke som måltidserstatter, helst før trening. Dessuten har jeg kjøpt flytende CLA. Så nå skal jeg bli sprek som en gyngehest *rister litt oppgitt på hodet over meg selv* Skal det være, så skal det være... *s*

verene
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias verene22. august 2002
Hei Monica :)

Jeg har et mål på rundt 51-52 kilo. Og JA, jeg vet at dette i følge disse sidene regnes som undervekt, men jeg veide dette for noen måneder siden og så slett ikke undervektig ut :)

I tillegg trener jeg jo nå, så om ikke kiloene renner av som jeg vil, men jeg blir strammere og fornøyd sånn sett, så er det bra, det også. At vekten har gått ned en kilo fra i går, tror jeg ikke betyr så mye, og må vel skrives på kontoen for normale fysiologiske forskjeller fra dag til dag vil jeg tro ;) (vannansamlinger i kroppen, hvor "tom" man er i fordøyelsessystemet, etc.)

Men altså: Hovedmål er ned til (max!) 51-52, holde meg røkfri og bli flinkere til å ikke spise snop støtt! Og å trene regelmessig.

Klem,
verene :)
Greier jeg alt dette, skal jeg være storfornøyd! :D
c.AuthorAlias MonicaR😊22. august 2002
LITT nedgang? Det er jo en hel kilo jo! Det er jo sykt bra! Hvor lavt skal du gå?

Slankeklem fra Monica
😄56,9 kg

God morgen!

Ugh, jeg er trøtt.. *zZzz*

Vel, får gjøre unna dagens oppdatering vel.
Det blir til at jeg skriver inn vekt + frokost om morgenen, for så å redigere ut på kvelden for å fylle inn resten.
Syns det er greit sånn!

Har forøvrig bestemt meg for å kutte ut snop i en periode fremover - jeg har en lei uvane å stadig kjøpe drops, pastiller, karameller etc.! Har lest litt om dette med glykemisk indeks, og når man inntar slike sukkerbomber stiger insulinet, og når insulinet stiger, hemmes fettforbrenningen.
Og det skal vi ikke ha noe av! *s*

Tar jo Kromtilskudd (i kapsel dgl.), men føler ikke det hjelper så veldig på søtsuget akkurat. Iset - har du noen tips til andre tilskudd som kan dempe søthunger? ;)

Frokost: 1 skive pumpernickelbrød m/ brunost
Kaffe, vitaminer
Lunch: 1 liten brødskalk m/ gulost
1 eple
Middag: Fersk pasta - sånne pasta"poser" fylt med ost og skinke. Spiste det "bart", dvs. uten saus og annet tilbehør
Kvelds: 1 skive som frokost, 1 eple

Trent 1 time aerobic; styrketrening i sal. *støøl*
Ganske flink syns jeg selv da *s*

verene
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Dahlia21. august 2002
God morgen :) eller ettermiddag er det vel nå :)

Går det bra med ikke-røykingen?? *nyskjerrig*

Dahlia som sender masse anti-røyke vibber
c.AuthorAlias Line M21. august 2002
God morgen, Verene.
Hygelig å se at det er flere morgen fugler som er her, eller hva en nå vi er. Men tidlig oppe er vi ihvertfall...!!!
Ha en fin slankedag. Klem
😐56,8 kg

Hilsen fra en "støling"!

Ugh..trente i går, og kjenner godt på kroppen idag at det er ALT for lenge siden sist! *verke*
Men ganske godt også egentlig..blir hele tiden påminnet om at jeg var flink i går..hihi!

Vekt morgen: 56,8

Frokost: 1 skive pumpernickel brød m/ ost
Kaffe, vitaminer
Middag: Samme som i går (har fått wok-dilla, yom yum!)
Kvelds: Litt frukt, 1 skive brød av samme type som til frokost
Øvrig: Har spist noen pastiller og drops idag, fikk et kjempesøtsug som MÅTTE stilles! *s* Uansett er jo ikke sånt snop det verste vel..

Har treningsfri idag; det er ikke bra å trene hardt to dager i strekk, ihvertfall ikke i starten. Kroppen må lades opp til neste omgang! Men ny trening i morgen regner jeg med! :)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃20. august 2002
Hei, verene!! :) :)

det er deilig å være støl! da vet en at det var en god økt!!

keep up the good work!! må to blå snart komme!!

ønsker deg en slnkende og god uke!!

tonnevis av slankevibber fra hecatee
c.AuthorAlias iset20. august 2002
hei igjen:)

jo jeg kjøper shaken på jobb (helsekosten). den jeg har pleid å bruke er FIT proteinshake. finnes i 5 smaker: sjokolade, jordbær, vanilje, banan og pina colada. har bare smakt jordbær og sjokolade, da vi kun har de to inne. sjokoladen er knallgod.

men de er dyre, 44 kroner for en flaske, som er 2 doser. så jeg har kjøpt meg verdens beste proteinpulver! det heter SIGNATURE fra Fitness Pharma. det er ferdig spaltet, og blir dermed tatt opp i kroppen umiddelbart! og smaker kjempegodt. bruker sjokolade jeg. så får jeg dekket litt av sluget også hihi.

jeg er jo vegetarianer på 5te året nå, og bruker dem både for å få nok proteiner i kosten, og for å unngå for mye karbohydrater. prøver meg litt etter lav-GI prinsippet.

klemmer fra Iset:)
c.AuthorAlias iset20. august 2002
hei Verene:)

så flink du er!!!! jeg har også blitt flinkere til å trene nå, går en langt tur på en time minst 3 gr i uken, av og til 4-5 gr. det er så herlig!!!
første turen var et mareritt, jeg pustet og peste som en uttørstet hund, men nå tar jeg samme ruten uten å kjenne det nesten i det hele tatt (har lagt om ruten til hardere da selvfølgelig:))) så du kan trygt si at formen er bedre ja:)

ha en fin dag, Verene. følger med deg:)

klemmer fra Iset
56,9 kg

Da var jeg i gang med et nytt og bedre liv *s*

Jammen har ikke vekten gått opp en halvkilo siden sist gitt.. *blææ*
Vel, det er jo ikke såå mye da..
Og nå skal jeg jobbe for at den snur og går rette veien!

Vekt morgen: 56,9

Frokost: 1 skive grovt brød m/ smøreost
Vitaminer, 1 kopp kaffe, vann
Lunch: Flere epler, plukket rett fra treet ;)
Middag: Kyllingfilet i wok, m/ broccoli, løk og gulrøtter, i buljong
Kvelds: 1 skive "pumpernickel"(??) brød (grovt, mørkt rugbrød) m/ gulost

Trent aerobic på SATS idag + litt mageøvelser. *flink* ;)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias christinal19. august 2002
Hei Verene!

Flott at du har greid å slutte å røyke. Stå på!

klem
christinal
c.AuthorAlias Dahlia☹️19. august 2002
Heisann Verene :)

Det er lurt av deg å passe på vekten nå som du har sluttet røyke :) Jeg er her for å kvitte meg med 10 kilo etter røykeslutt... og er vel et klassisk eksempel på hvilken vei vekta går ved røykeslutt *ler*

Men stå på... det er utrolig flott av deg at du greier å holde deg unna røyke... Stå på!!!!!

Klem fra Dahlia
😄56,5 kg

Kanskje på tide å ta seg selv i nakken..?!

Hmmm..
Nå har jeg jammen ikke vært mye flink de siste par dagene!
Får vel skylde på at jeg har vært dønn forkjølet, og syntes fryktelig synd på meg selv.. *s* Har ikke veid meg i helgen heller, venter til i morgen, mandag. Så får vi se hva dommen blir for helgas "utskeielser"! (som vel egentlig ikke er utskeielser, men en normal helg med litt snacks & god mat & sånn!)

Uansett, i morgen begynner jeg på ordentlig! Planen min er jo å trene parallellt med at jeg kontrollerer hva jeg putter i munnen, men sykdommen som har vart nesten en uke nå, satte en stopper for treningen, kan man si.. *blæ*

Jeg har fått litt tilbakemeldinger her på vekten min/ BMI''en, og at noen syns jeg ikke behøver å slanke meg. Jeg håper ikke jeg støter noen ved å ønske noen få kilo mindre - dette med vekt og kroppsopplevelse er jo tross alt en subjektiv greie, og da er det gjerne forskjellig hva man er fornøyd med. Det viktigste må jo være at man er fornøyd med seg selv?

Jeg går kanskje ikke ned 4-5 kilo, men kan bli storfornøyd likevel. Men å ha dette som mål syns jeg likevel er greit, for det blir noe mere håndfast! Men i utgangspunktet vil jeg stramme opp, bli mer fornøyd med meg selv, samt passe på så jeg ikke legger masse på meg i forhold til røykeslutt''en!

I morgen begynner jeg altså på ny frisk - med morgenveiing, forhåpentligvis en treningstime på SATS samt et mer kontrollert kosthold! Wish me luck ;)

Koz, verene
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maritmor🌙19. august 2002
Hei :)

Jeg sier som så jeg : Man skal ikke bry seg med hva andre sier, man skal bry seg om hva man selv ønsker!

Ingen kan bestemme over en selv en seg selv ene og alene!
Ditt ønske er å bli litt faster og veie det du selv vil!

Jeg sier bare you go girl!!

Sammen er man sterkere :)

Go klem fra Marit :)
😀56,2 kg

Wow, så flink jeg har vært.. *s*

Ned hele 0.3 kg på et døgn, ikke verst! Hehe, neida, jeg vet jo at dette er innenfor den naturlige variasjonen vi opplever hele tiden. Ikke har jeg jbbet så hardt for å gå ned de grammene heller akkurat ;o)

Vel, våknet opp idag til en ny, røykfri dag! Har et enormt godtesug, sikkert fordi jeg er "nødt" til å putte noe i munnen. Huff..men jeg må stå i mot!

Frokost: To grove knekkebrød m/ gulost og paprika, en kopp kaffe, vitamintilskudd.
Lunsj: Hmm..ingenting..orket ikke mat på jobben - alt for varmt, og jeg er ikke i form..
Middag: To små, grove skiver med gulost og paprika.
Forøvrig: To rosinboller. (Jeg har bolle-dilla!)

Har ikke den store slanke-drive'n ennå, men det er nok fordi jeg er så sylta forkjøla! Alt er liksom et ork, både jobb & hjem. Det bedrer seg vel med formen forhåpentligvis :o)

verene
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee16. august 2002
hei, verene!! :) :)

GOD BEDRING!!!! :) :)

da stesøstra mi sluttet å røyke var hun og redd for at vekta skulle øke. hun fikk et tips om å ta chrom/ krom tilskudd mot søtsuget og det virket. hun gikk ned 5 kg i stedet for OG hun sluttet å røyke!! begynte selv å ta krom tabletter da jeg fikk pos test sist, og tok det selv etter MA'n og utskrapninga - det virker!! jeg har også mistet helt den lille apetitten jeg hadde i denne kokende heten. nå når jeg har sluttet med dem har matlysten så vidt kommet tilbake OG søtsuget er fremdeles borte!! prøv krom!!

((((((((((SLANKEVIBBER)))))))))) til deg, verene!! må det ende vel!! tvi tvi!!

tonnevis av positive vibber fra hecatee
c.AuthorAlias Maritmor😄15. august 2002
Hei du :)

5 kilo din luckypig :) hi hi! gid det hadde vært meg! Men dine fem kilo kan være like vrien som mine 45 de! Tar bare litt lengre tid med meg! Men dette skal vi klare vettu ;)

Go klemmer fra Meg!
c.AuthorAlias iset15. august 2002
Hiesann:)

er du samme verene som på sg? :)
velkommen til slankere, verdens beste slankeside. jeg har vært her siden januar, men tok en lang pause og gikk på an igjen.
håper du får et fint opphold her inne:)
klemmer fra Iset
😵56,5 kg

Kampen mot kiloene er i gang!

Hei hei!
Da var jeg registrert også!

Jeg sluttet å røyke for to dager siden, og har ikke lyst til å legge på meg masse pga. det! (Det er jo svært ofte det skjer..!) Dessuten vil jeg gjerne bli kvitt ca 5 kg, ønskevekten er rundt 51-52 kg, det passer best til meg.

Jeg er klar over at jeg ikke er overvektig, og noen streng slankekur har jeg heller ikke planer om. Poenget er vel mest å få kontroll på hva som puttes i munnen!

*skriver mer senere*

Klem,
verene
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃15. august 2002
hei!!!! :-)

begynner å bli mange SG'ere her nå!! koselig!! så kan vi støtte hverandre dobbelt opp!! trippelt for deg!! disse sidene er fantastiske!! så mye positive tilbakemeldinger, mange med råd og erfaringer og ikke minst: MASSE MOTIVASJON!! trives kjempe godt her jeg!! håper du vil trives også!!

kommer til å følge med deg, og støtter deg når du trenger det!! har masse motivasjon og et lager av poitive tanker - så kom om du har en dårlig dag eller om du bare vil prate! i'm here!!

HEIER på dere i RØSK gjengen!! supert tiltak!! det her går så bra!! dette må gå rette veien mot 2 blå!! tvi tvi!!

klem fra hecatee
c.AuthorAlias MTE😊14. august 2002
Heisann!

Velkommen hit. Dette er en kjempe fin side hvor du kan få mye støtte og oppmuntrende ord. ;o)Enig, med Elisabeth et sunt kosthold og trening og masse vann er veldig bra. Lykke til med røyke slutt. Ha en fin dag!

Klem!
c.AuthorAlias elisa14. august 2002
Nei du trenger ingen slankekur, men et sunt kosthold er viktig. Du klarer nok de kiloene hvis du spiser sunt og regelmessig. Mange små måltider. En gylden regel er at man skal spise hver 3. time. Drikk masse vann i tillegg! Ha alltid en flaske med vann i nærheten, så blir det enklere å få i seg de literne som skal til. Lykke til! Klem.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.