← Alle dagbøker
verene
52 år163 cm12 innlegg
2002
0 følgere
Start56,5 kg
Sist56,1 kg
Endring−0,4 kg
BMI nå21,1
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka På stedet hvil
Morgenvekt: 56,1, samme som i går.
Har jo mensen, og føler meg ganske så oppblåst i disse dager. Magen står som en sperreballong, usj!
Trøsten er at det jo vil bedre seg om noen få dager, så.. :)
Måltider:
F: 1 banan, 1,5 skive fullkorn rugbrød
L: 1 nektarin, 1 pære
M:
K:
Oii..ned 100 gram!
Så var det mandag igjen da, og vekten viser 100 gram mindre.
Kanskje ikke så mye, men tatt i betraktning at jeg fikk mensen idag, så er det faktisk litt. Jeg pleier vanligvis å gå opp rundt en kilo ved menstider (pga. vann i kroppen osv) så kanskje har jeg gått ned mer? :)
Har trent idag, slik jeg skulle ut fra treningsplanen. Forsov meg litt, så jeg rakk ikke å spise så mye før jeg dro av gårde. Men det gikk greit likevel :)
Matinntak idag:
Frokost: 1 liten yoghurt, 2 dl proteinshake
Lunch: 1,5 skive fullkorn rugbrød
Middag: Ingen spesiell middag idag, da jeg ikke hadde lyst på noe varmt måltid.
Har istedet spist 2 bananer, 1 skive brød, et par nektariner, m.m. Alt i alt ganske sunn mat, og jeg føler meg ikke sulten.
Er litt usikker på om jeg skal trene i morgen likevel, tror kanskje jeg trenger litt mer hvile. Dessuten har jeg enormt vondt i magen nå, er det like ille i morgen, er det uaktuelt.. :/
Har planer om istedet å vaske huset her hjemme; og husarbeid forbrenner jo kalorier det også!
verene
Treningsplanen for kommende uke er bestemt..
Har jobbet dagvakt idag, og sov i flere timer etter jobb. Har blitt litt lie søvn denne helga, da jeg har jobbet og ikke sovet spesielt godt om nettene. Men NÅ er jeg skikkelig uthvilt da, spørs om det blir særlig lett å få sove i kveld..
Veide meg ikke idag, venter til i morgen.
Nå har jeg fått denne GI boka i posten også (Lindberg), har så vidt fått bladd litt i den. Skal lese litt i den i morgen, siden jeg har fri fra jobben da :)
Har spist følgende idag, om jeg ikke husker feil:
Frokost: 1 skive rugbrød, fullkorn (lav GI)
Lunch: Nok en skive av samme brødet, noen druer
Middag: Ikker spist middag idag, da jeg sov...
Kvelds: 1,5 skive brød, 1 stykke Grandiosa litt senere.
Har også spist noen få småsjokolader på jobben, pytt, det er jo helg!
Her følger treningsplanen for kommende uke. Har et ønske om å forsøke å gå ned inntil en kilo i løpet av uka, men ingen "tvang".
Mandag: TrippTrapp2 (step), Stram Opp (styrke), tilsammen 1,5 t
Tirsdag: Styrke i sal, 1 t
Onsdag: Hviledag
Torsdag: Mage Rygg, ca 1 t
Fredag: Step Puls, 1 t
Lørdag: Hviledag
Søndag: Step Styrke (eventuelt, om jeg har tid & overskudd)
Sånn! Greier jeg å holde denne planen, skal jeg være MEGET fornøyd! :)
verene
Litt ned & litt opp..
Noen hundre gram mer enn sist, men det betyr jo ingenting.
Spiste jo godt i går, men trente bra også, så da gjør det jo ingenting :)
Kost idag:
Frokost: 2 skiver pumpernickel m/ ost
(med 2 timers mellomrom, da jeg sto opp gryyytidlig idag), 1 pære
1 pk "Mentos" (krakilsk søthunger!)
Resten av måltidene husker jeg faktisk ikke helt idag (søndag), men det var som normalt, ingen spes. sprekker ihvertfall :)
Treningsfri i helga, siden jeg har arbeidshelg nå.
Løper nok på jobb, hehe..
Har forøvrig satt opp treningsplan kommende uke, regner med jeg "publiserer" den på søndag, og tar en status når neste uke er omme :)
verene
Treningsdag igjen
Idag har jeg ikke veid meg, tror det er dumt å veie seg hver dag egentlig. Bedre å vente noen dager mellom hver gang, så blir man kanskje positivt overrasket fra gang til gang :)
Frokost: 1 liten yoghurt
Proteindrikk, kaffe, vitaminer
Lunch/middag: Kyllingsalat
(uten brød og dressing og sånt), 1 nektarin
Mellommåltid: (jobbet kvelden) Proteindrikk, 2 nektariner
Kvelds: 1 skive pumpernickelbrød, litt omelett.
Trent aerobic, 1 time. (Step Puls) *helt gåen etterpå*
verene :)
Litt nedgang..
Morgenvekt 55,9 :D
Frokost: 1 skive pumpernickel m/ brunost
Vitaminer, kaffe
Lunch: 1 horn m/ ost og skinke (litt fy, men var på kantina på jobben til mamma, ikke så mye å velge i)
Middag: Samme som frokost, men 2 skiver.
Kvelds: Omelett m/ skinke, slangeagurk.
Treningsfri.
Har kjøpt meg proteinpulver idag, som jeg skal bruke som måltidserstatter, helst før trening. Dessuten har jeg kjøpt flytende CLA. Så nå skal jeg bli sprek som en gyngehest *rister litt oppgitt på hodet over meg selv* Skal det være, så skal det være... *s*
verene
God morgen!
Ugh, jeg er trøtt.. *zZzz*
Vel, får gjøre unna dagens oppdatering vel.
Det blir til at jeg skriver inn vekt + frokost om morgenen, for så å redigere ut på kvelden for å fylle inn resten.
Syns det er greit sånn!
Har forøvrig bestemt meg for å kutte ut snop i en periode fremover - jeg har en lei uvane å stadig kjøpe drops, pastiller, karameller etc.! Har lest litt om dette med glykemisk indeks, og når man inntar slike sukkerbomber stiger insulinet, og når insulinet stiger, hemmes fettforbrenningen.
Og det skal vi ikke ha noe av! *s*
Tar jo Kromtilskudd (i kapsel dgl.), men føler ikke det hjelper så veldig på søtsuget akkurat. Iset - har du noen tips til andre tilskudd som kan dempe søthunger? ;)
Frokost: 1 skive pumpernickelbrød m/ brunost
Kaffe, vitaminer
Lunch: 1 liten brødskalk m/ gulost
1 eple
Middag: Fersk pasta - sånne pasta"poser" fylt med ost og skinke. Spiste det "bart", dvs. uten saus og annet tilbehør
Kvelds: 1 skive som frokost, 1 eple
Trent 1 time aerobic; styrketrening i sal. *støøl*
Ganske flink syns jeg selv da *s*
verene
Hilsen fra en "støling"!
Ugh..trente i går, og kjenner godt på kroppen idag at det er ALT for lenge siden sist! *verke*
Men ganske godt også egentlig..blir hele tiden påminnet om at jeg var flink i går..hihi!
Vekt morgen: 56,8
Frokost: 1 skive pumpernickel brød m/ ost
Kaffe, vitaminer
Middag: Samme som i går (har fått wok-dilla, yom yum!)
Kvelds: Litt frukt, 1 skive brød av samme type som til frokost
Øvrig: Har spist noen pastiller og drops idag, fikk et kjempesøtsug som MÅTTE stilles! *s* Uansett er jo ikke sånt snop det verste vel..
Har treningsfri idag; det er ikke bra å trene hardt to dager i strekk, ihvertfall ikke i starten. Kroppen må lades opp til neste omgang! Men ny trening i morgen regner jeg med! :)
Da var jeg i gang med et nytt og bedre liv *s*
Jammen har ikke vekten gått opp en halvkilo siden sist gitt.. *blææ*
Vel, det er jo ikke såå mye da..
Og nå skal jeg jobbe for at den snur og går rette veien!
Vekt morgen: 56,9
Frokost: 1 skive grovt brød m/ smøreost
Vitaminer, 1 kopp kaffe, vann
Lunch: Flere epler, plukket rett fra treet ;)
Middag: Kyllingfilet i wok, m/ broccoli, løk og gulrøtter, i buljong
Kvelds: 1 skive "pumpernickel"(??) brød (grovt, mørkt rugbrød) m/ gulost
Trent aerobic på SATS idag + litt mageøvelser. *flink* ;)
Kanskje på tide å ta seg selv i nakken..?!
Hmmm..
Nå har jeg jammen ikke vært mye flink de siste par dagene!
Får vel skylde på at jeg har vært dønn forkjølet, og syntes fryktelig synd på meg selv.. *s* Har ikke veid meg i helgen heller, venter til i morgen, mandag. Så får vi se hva dommen blir for helgas "utskeielser"! (som vel egentlig ikke er utskeielser, men en normal helg med litt snacks & god mat & sånn!)
Uansett, i morgen begynner jeg på ordentlig! Planen min er jo å trene parallellt med at jeg kontrollerer hva jeg putter i munnen, men sykdommen som har vart nesten en uke nå, satte en stopper for treningen, kan man si.. *blæ*
Jeg har fått litt tilbakemeldinger her på vekten min/ BMI''en, og at noen syns jeg ikke behøver å slanke meg. Jeg håper ikke jeg støter noen ved å ønske noen få kilo mindre - dette med vekt og kroppsopplevelse er jo tross alt en subjektiv greie, og da er det gjerne forskjellig hva man er fornøyd med. Det viktigste må jo være at man er fornøyd med seg selv?
Jeg går kanskje ikke ned 4-5 kilo, men kan bli storfornøyd likevel. Men å ha dette som mål syns jeg likevel er greit, for det blir noe mere håndfast! Men i utgangspunktet vil jeg stramme opp, bli mer fornøyd med meg selv, samt passe på så jeg ikke legger masse på meg i forhold til røykeslutt''en!
I morgen begynner jeg altså på ny frisk - med morgenveiing, forhåpentligvis en treningstime på SATS samt et mer kontrollert kosthold! Wish me luck ;)
Koz, verene
Wow, så flink jeg har vært.. *s*
Ned hele 0.3 kg på et døgn, ikke verst! Hehe, neida, jeg vet jo at dette er innenfor den naturlige variasjonen vi opplever hele tiden. Ikke har jeg jbbet så hardt for å gå ned de grammene heller akkurat ;o)
Vel, våknet opp idag til en ny, røykfri dag! Har et enormt godtesug, sikkert fordi jeg er "nødt" til å putte noe i munnen. Huff..men jeg må stå i mot!
Frokost: To grove knekkebrød m/ gulost og paprika, en kopp kaffe, vitamintilskudd.
Lunsj: Hmm..ingenting..orket ikke mat på jobben - alt for varmt, og jeg er ikke i form..
Middag: To små, grove skiver med gulost og paprika.
Forøvrig: To rosinboller. (Jeg har bolle-dilla!)
Har ikke den store slanke-drive'n ennå, men det er nok fordi jeg er så sylta forkjøla! Alt er liksom et ork, både jobb & hjem. Det bedrer seg vel med formen forhåpentligvis :o)
verene
Kampen mot kiloene er i gang!
Hei hei!
Da var jeg registrert også!
Jeg sluttet å røyke for to dager siden, og har ikke lyst til å legge på meg masse pga. det! (Det er jo svært ofte det skjer..!) Dessuten vil jeg gjerne bli kvitt ca 5 kg, ønskevekten er rundt 51-52 kg, det passer best til meg.
Jeg er klar over at jeg ikke er overvektig, og noen streng slankekur har jeg heller ikke planer om. Poenget er vel mest å få kontroll på hva som puttes i munnen!
*skriver mer senere*
Klem,
verene
Bare tenkt deg investeringer i utstyr til helsestudio og spinningsykler. en sånn sykkel koster nesten 100 000.
Men jeg skjønner jo at det er dyrt med 400 kr i mnd, men man må tenek på hv aman bruker 400 kr til andre ting, så er det ikke så ille syntes nå jeg...
Et tips er å bli medlem i studioer som kun har aerobic de er billigere
Det lønner seg å melde seg inn for ett år, og betale med autogiro hver måned. Desto kortere medlemskap en kjøper, dersto dyrere er det. Disse folka vet jo at det statistisk sett vil være ganske mange som blir "støttemedlemmer" underveis, dvs. de er medlemmer, men trener ikke, av ulike årsaker. (går lei, blir skadet, har ikke tid, etc..) Det er litt ille at det er sånn syns jeg, men god butikk er det nok!
Ta en tur nedom SATS og få litt info der da vel?
Du kan også kikke på www.sats.no, står mye der også :)
Klem,
verene
Stemmer. Jeg er "den" christinal du har møtt. Høres fristende ut å trene litt. Trenger litt puss på trening og er ikke den med mest kondis.
Ingen av vennene mine er intressert i det gjett om jeg har prøvd å få de med på noe....
Hva koster et medelmskap på sats?
klem
christinal