← Alle dagbøker
diarist.Alias

vekt

56 år176 cm5 innlegg 2002 0 følgere

Start95,9 kg
Sist92,6 kg
Endring−3,3 kg
BMI nå29,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. april 200223. mai 2002
😊92,6 kg

Straka veien igjen:)

Selv med en svært fuktig pinse - gikk jeg ned en kg denne uken også. Med 1,8 ned forrige uke - skjønner man at jeg har det ganske bra for tiden! Nå blir det en stund til neste veiing hos Grete - fordi jeg skal ut å reise litt - gode tips om hva jeg skal gjøre da? Har nemlig ikke vekt hjemme...må vel finne noen å besøke som har vekt, hehe.
Med sommer i Oslo - er livet absolutt ikke å forakte! Reiser til bryllupsbyen i morgen, skal feire dåp med tantebarn...(kaker, kaker , kaker) - Må bestemme meg på forhånd hvor mye jeg skal spise -søsteren er også på slankis etter fødsel.
Ha det fint til neste gang!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH😌23. mai 2002
Tror ikke det er så dumt og sette en grense på hva du skal spise på forhånd!

Men jeg tenkte en ting ang vekten, vekt er faktisk ikke så dyrt, du får vel en til 100-200 kroner og jeg må si at det kan være en god investering slik at du får fulgt med på hva som skjer med kroppen din! Bare ett forslag!

Ha en super duper slankedag!

God klem fra Rikke
☹️95,4 kg

Hrmf

Vel, nytt kurs i gang - og jeg startet med å gå opp 1,4. Har ikke gjort mye annerledes siste uke, så jeg regner med at det har noe med sterk medisin for ryggsmerter - og veldig stillesittende av samme årsak. Er full av vann for tiden...Nåh, tenker kanskje noen, ingen tegn til selvransakelse? :) Joa, jeg skal skjerpe på de små tingene som tilsammen kan bli kjempestore:) Dessuten skal jeg notere ned alt jeg spiser en stund framover. Gjelder den troikaen jeg nettopp spiste? Hm, har ikke spist sjokkis på jobb siden - eh, januar?
30 g brød med tilsammen 40 g hamburgerrygg og masse tomat på til frokost.
Ca (måtte spise i kantina) 50 g brød, 30 g krepsehaler med 12 g majones (jada!) og ca 30 g leverpostei. En halv l skummet.

Lover å ta opp brød fra fryseren tvert jeg kommer hjem fra jobb!

Reiser til Madeira om 5 uker minus en dag, skal være under 90 den dagen jeg reiser! Så da kutter jeg ut småsnavlingen (har nemlig gått ned allikevel - lenge), og skjerper notering av inntak, så går dette fint som fy!
Hei så lenge!
😃94,0 kg

En fin dag vektmessig

Hei, ny og siste veiing på kurs 2, GR. Ned 0,6 kg! Dette går så det suser. Begynner på nytt kurs mandag om ei uke - nå skal jeg holde på til matchvekt på 75 kg er nådd. Gleder meg veldig til å kjøpe penklær til jula;)
Ha det fint!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃5. mai 2002
oops.. det ble visst dobbelt opp.
c.AuthorAlias Jojoen😃5. mai 2002
Hei vekt :-)

Takk for oppmuntring!

Så fint at GR funker for deg. Det der med slankeopplegg er nok veldig individuelt. Det som er bra er å sette seg et langsiktig mål, slik som du gjør. Til jul er det ca 7 måneder, vi klarer noen kg på den tiden. I alle fall så lenge vi kommer innom her og henter inspirasjon på veien.

Ja da, jeg labber opp på vektuhyret hver dag, like godt det, så slipper jeg å gå og lure. Senere kan det hende at jeg endrer litt på de vanene.

Lykke til.

Jojo-klem
😃94,6 kg

det går rette veien!

Veiing hos Grete i går viste 1,3kg ned siste uke. Nye klær har kommet i skapet (ikke mye, skal masse mere ned), og våren er her! Kan ikke klage da!
Har fremdeles problemer med snavling på kveldstid, sjokoladekjeks, yoghurtis mm går unna, også når jeg egentlig ikke har lyst...et mentalt problem som jeg må få fiksa før jeg er på egen hånd - om 5,6 mnd.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi😌28. april 2002
Hei!!
Takk for kommentar i dagboken min....
Ble slettes ikke fornærmet over kommentaren, men vi gjørvel ulike erfaringer, vi er ulike og får innrette oss etter det. Jeg, for eksempel, går ikke ned nevneverdig på Grete Rode sin diet, har gått på flere kurs og fulgt opplegget. Jeg har tatt veldig mye av ved å gå på Cambridge, men så er det problemet medå gå over til normal kost som ender med forferdelse.

Det beste rådet fra meg er å spise fibertabeletter ogvann før måltidene, har erfart at sålenge jeg fortsatte med fibertabeletter, så beholdt jeg vekten jeg hadde oppnådd med slanking, men så ble jeg lei fibertabelettene og sluttet med dem, men da skar alt seg, kiloene kom tilbake...., men jeg orket ikke mer fibetabeletter (klarte ikke spise flere fibertabeletter, en eller annen galskap, selv om jeg forsto at det bar galt av gårde uten dem).

Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias aha24. april 2002
Hei og velkommen til denne flotte siden
Gratulere med flott vekttap. Går rette veien. :)

Kjenner igjen problemet med snavlingsuget på kvelden. Jeg bestemt meg for å kutte ut alt søtsaker og det var beintøft, den første uka. Nå er vanen kommet på plass, og søthungeren er borte. De gangene jeg har lyst på noe på kvelden finner jeg fram gulrot eller riskaker, spiser en eller to av det sammen med mye vann og suget er borte. Snavling er kun en vane, som er vanskelig å få bort. Men det er fullt mulig. Spør deg selv når du får lyst på noe søtt/godt: hvorfor? Vane, kjedsomhet eller hva?
Dette klarer du. Som sagt du er på rett vei.
Lykke til
Klem fra aha
c.AuthorAlias Mammatil3😉24. april 2002
Hei, og velkommen til disse sidene.
Ja, det blir jo sagt at vi skal unne oss noe godt innimellom. Men det må ikke bli for ofte og i for store mengder, for da er ikke vekta snill med oss. Jeg prøver å stoppe opp og tenke meg litt om før jeg spretter en ny kjekspakke (for da forsvinner den fort......). Og så spør jeg meg selv: Er det verdt det om 5 minutt? Og det er det jo ikke, om 5 minutt vil jeg bare angre på at jeg var så svak. Så prøv det. Krom-tabletter skal hjelpe mot søt-hungeren. Lykke til videre.
M.
c.AuthorAlias Jojoen😃23. april 2002
Hei
Dette går jo fint :-) Gratulerer med slanking og nye klær.

Det mentale ja, mye av hemmeligheten bak både slanking og det å holde vekten ligger nok på det mentale plan. Tenk om vi kunne ha en innebygget sperre som nektet oss å holde på med slikt.. som reagerte på ting kroppen ikke hadde godt av, som aller helst ønsket å spise en fersk champignon eller en sukkerert i stedet for de farlige søtsakene..

Hvis vi prioriterte sunnhet fremfor et øyeblikks nytelse - hvorfor skal det være så vanskelig? Det er jo en mye større nytelse på sikt om man kan trives med sin egen kropp.

Lykke til videre

Jojo-klem
😃95,9 kg

veie-kveld hos Grete

Vel, tippet 10,3 kg forrige mandag - og det siden 9.januar! Målet er 30 kg før jeg er ferdig. Uka har vært forsåvidt grei, men MÅ spise kjeks nesten hver dag - selv om jeg ikke har lyst på egentlig. En mental greie tror jeg, en som sier: Du bestemmer selv hva du spiser! Så da spiser jeg kjeks da, for å bevise at jeg bestemmer hva jeg skal spise. Sykt, spør du meg. Men siden jeg holder dietten, som er helt topp, prøver jeg å gjøre noe med dette behovet til å pakke i meg underveis. Jeg skal jo bruke et helt år på å gå ned:) Og når jeg er ferdig, skal jeg finne ut hvor mye jeg kan spise for å ikke gå opp igjen, og så skal jeg følge den nye dietten - til evig og lykkelig normalvektig tid! Føler at jeg kanskje har gått opp litt, så jeg er ikke så positiv til i kveld, vi får se. I morgen er det uansett en ny dag.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vekt😃23. april 2002
Hei takk for tipset! Jeg har lagt opp meny for nesten en hel uke av gangen, så det går greit. I og med at jeg er alene, lager jeg akkurat nok middag osv, så det blir ikke noe ekstra der. Men du har rett, ikke ha ekstra snop i huset - er nok det beste.
c.AuthorAlias nameit😉22. april 2002
Hei vekt!

Velkommen hit. Her finner du masse støtte og oppmuntring hvis du gir det igjen til de andre.

Det er bare en ting å gjøre, nemlig å fjerne all den kjeksen i skapet ditt, og heller fylle på med noe annet sunt.
Du får prøve å overhøre den stemmen som sier at du kan bestemme hva du selv spiser. Kanskje det kan være en ide å planlegge måltidene for en dag, f.eks.? Ikke noe hverken mer eller mindre. Men kutt iallfall ut kjeksen, for det er utrolig med kalorier i det.
Jeg ønsker deg lykke til iallfall.

Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.