← Alle dagbøker
diarist.Alias

vakrerose

51 år185 cm4 innlegg 2001 0 følgere

Start230,0 kg
Sist214,0 kg
Endring−16,0 kg
BMI nå62,5
📉 Ned 10+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. september 200122. oktober 2001
214,0 kg

Veiedag.....*S*

Ja ja dere..... I dag har jeg vært en tur på vekta, det er en mnd siden sist så jeg var bra spent vet jeg..... Den viste ikke mindre enn 16 i minus..... Er fornøyd jeg, men jeg skal prøve og være enda flinkere til neste gang (om 1 mnd). Har vært litt sløv med å bevege meg i det siste og i tillegg til det har jeg unnet meg litt for mange "rett i koppen" supper men en brødskive ved siden av. Nå er det slutt på det også.
*ønsker meg selv lykke til i den nye mnd jeg...*

Klemzer fra vakrerose.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu23. oktober 2001
Heisann

Grattis med så mange kilo ned. Du fortjener en fanfare.
Spennende å følge med deg.

Klemmer og goe tanker fra tutu
c.AuthorAlias Jenta*S*22. oktober 2001
Så gøy dette var da!!16 kilo er jo rett og slett FLOTT!
Dette kommer du til å klare! Du er flink,bare stå på videre nå, og vær sterk!*S*
Følger med deg!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias skilpadda22. oktober 2001
Såå flott da! Gratulerer masse! :-) Det er jo helt fantastisk. Tenker du er fornøyd nå - det er jo så deilig å virkelig få noe igjen for alle de gangene du har vært sulten og hele den måneden du har vært flink.

Lykke til med den neste måneden, ja, det går nok bra, for jeg regner med at du er enda mer motivert nå. :-) Litt mosjon er veldig lurt uansett, og dessuten er det en annen måte man kan merke fremgang på - man merker både at man blir lettere og at man blir sterkere.

Trener du noe bestemt, eller går du mest turer og slikt? Å gå er jo veldig bra fettforbrenningstrening, og etter hvert er det lurt å legge inn noe slags styrketrening også, for å opprettholde muskelmassen og stramme opp kroppen mens den blir mindre.

Masse lykke til videre fra skilpadda.
230,0 kg

Dag 16......

Nå har jeg 15 hele slankedager bak meg og det føles utrolig deilig..... Bedre start enn dette har jeg ikke hatt på mange år. Fortsatt vanskelig syns jeg men nekter å gi opp denne gangen. Det væste er jo den første mnd. Går fortsatt en tur hver dag, selv om jeg egentlig ikke orker. SKAL BARE! Føles deilig etterpå da, selv om kroppen mener no annet... *S* Siden det er så mange som mener at jeg burde ha et måltid i løpet av en dag så byttet jeg ut den ene nutrilett posen med litt grønnsaksuppe jeg.... Var godt det, med litt grønnsaks buljong oppi. Kommer til å fortsette med det innimellom, men ikke hver dag tror jeg. Det var ikke så lett å stoppe selv om jeg var mett.... Hadde på følesen det var det siste måltidet jeg noen gang fikk.... Mulig jeg må jobbe litt med syken min... *ler* Det er vel alt jeg har å si i dag tror jeg..... Samtidig vil jeg si tusen takk til de som har tatt seg tid til å skrive noen linjer til meg..... Kjempekoselig!

Klem vakrerose.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias deprinette9. oktober 2001
Hei!
takk for kjempe fint innlegg i dagboka mi..føler at jeg er kommet godt i gang og det er en god følelse..:) Jeg skal sjekke tabellen du foreslo nå...Ellers vil jeg ønske deg også LYKKE TIL!!! Dette klarer vi vetu...:) Eller hur??
Klem fra Nette
c.AuthorAlias Matvraket9. oktober 2001
Hei og velkommen hit til disse fantastiske sidene. De har vært til stor hjelp på min vei ned.

Mulig det har noe med syken å gjøre ja. Jeg var også sånn at jeg ikke klarte å begrense meg. Masse, masse mat og godis hver dag pluss ikke noe trim.
Med hjelp og oppmuntring på denne siden har jeg lært å begrense matinntaket, spise masse gr.saker og frukt og å kutte ut alt godis (vel...nesten da).

Håper du også finner disse sidene verdifulle og at du lar oss hjelpe deg på veien nedover. Det er en tøff kamp du nå har begitt deg ut på og det skal du ha masse ros for :)

Mange lykke til klemmer fra Matvraket :)))
c.AuthorAlias Jenta*S*9. oktober 2001
Hei igjen...ville bare si at det var godt du sa det,fordi jeg begynteå lure veldig her nå!!! Det bildet av dere...er nemlig tatt foran samme dør,med det samme blå teppet litt på skrå*S*...så dere bor sammen da eller?..Uansett...nå skjønner jeg sammenhengen..lykke til videre!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias vakrerose9. oktober 2001
Hei det er bare meg.... *S*

Er inne å leser i boka til bidronninga hver dag jeg.... Vi slanker oss nemmelig sammen...*S* Er sammen 24 timer i døgnet. Hadde det ikke vært for henne så hadde jeg aldri klart det. Totalt skal jeg vel ned mellom 130 og 150 kg. Vet ikke ennå, kan jo hende at jeg trives med en vekt på 100 kg... Hvem vet?

Klem fra vakrerose.
c.AuthorAlias Jenta*S*9. oktober 2001
Hei!
Og velkommen hit! Litt av en ferd du skal ut på! Men dette kan du klare hvis du vil vet du! Hvor mye skal du ned da? Totalt?
Husk at det er kjempeviktig med masse delmål nedover, ellers er det så lett å gi opp! Gi deg selv små belønninger etterhvert som du klarer delmålene...ps helst ikke la disse belønningene være mat!...men noe fint til deg selv..f.eks..besøk i hudpleiesalong,massasje,ny frisyre,hva som helst..:0)
Jeg ønsker deg iallefall lykke til videre,og kommer til å følge med deg videre!
PS ...et lite tips...les dagboka til bidronninga...dere har det samme opplegget med å gå på kun nutri med grønnsaker og frukt og kun veiing en gang i mnd...kanskje dere kan hjelpe og støtte hverandre litt ekstra?*S*

Uansett,stå på!
Klem fra Jenta*S*
230,0 kg

Godt i gang! Phuuu....*S* Ikke lett gitt....

Tro det eller ei.... Jeg lever ennå.... Ja, her er jeg igjen, 12 dager etter. Aner ikke hva jeg har tatt av for jeg har ikke veid meg ennå. Men må jo ærlig innrømme at jeg merker det jo litt på kroppen da.... Har vel ikke blitt no særlig mindre, men har blitt mye slappere i flesket. Skulle jo bare mangle, jeg har jo vært kjempeflink. Har holdt meg til kuren og gått tur nesten hver dag. Ikke dårlig for en som slet for å komme seg til postkassa. Kan ikke si at dette er lett akkurat, da lyver jeg. Både nutriletten og eddikken smaker jo dritt. Men så lenge jeg holder pusten og svelger unna så går det greit. Kan ikke si at jeg blir no særlig mett, men da er det jo bare til å drikke mer vann,ikke sant? De værste periodene på dagen spiser jeg et eple eller noen gullerøtter.... Det hjelper jo litt det også. Men må jo innrømme at jeg aldri har tenkt så mye på mat som jeg gjør nå da.... Drømmer til og med om ting jeg ikke syns er no særlig godt... Sykt, ikke sant? *ler* For å få litt smak i munnen tygger jeg sukkerfri tyggis, det har vært tilmye hjelp. Har begynt å glede meg nå..... Bare 16 dager igjen til veiing....

Klemzer fra vakrerose.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias mum2b8. oktober 2001
Hei!
Det viktigste er at du er igang!!! Men når du har så pass stor vekt, hadde det ikke vært en ide å spise ihvertfall et måltid? Du vil jo rase ned i vekt, uansett, med bare noe forandring i kostholdet. Da kunne du ha det og tenke på, for hvor lenge vil din vilje styre unna alle disse "dumme" tankene om mat??? Men du er kanskje som meg selv: Alt eller ingenting. Selv har jeg nektet meg selv å spise sjokolade. Og det går!!! Det er mye annet og glede seg over. Hvis du kjenner til en last, så nekt deg den, og gi den skylda for alt du nå lir for. Jeg vet ikke hvor mange kilo jeg har ekstra fordi "Ingenting nytter"-tanken, eller alt jeg putta i meg bare for å spise opp, selv om jeg har vært spy-sjuk!!!
Men å ha et spiseproblem, er jo et problem vi sliter med aleine. Jeg krysser fingrene for at det går flott med deg!!!
Selv sliter jeg gjennom en dag om gangen. Enkelte dager vet jeg at ikke blir gode, så da prøver jeg å begrense meg, men lett, nei, fy søren, det er det ikke!!! Kanskje tar du meg igjen, for alt jeg vet...
Stå på, medsøster! Og tenk på helsa di!!!
c.AuthorAlias tutu7. oktober 2001
Heisann vakrerose.

Syns du er kjempe flink. Stå på så klarer du det.

Skal følge spent med deg resten av veien.
Kjempe klemmer og mange goe tanker fra tutu
230,0 kg

Nok en gang på slankern..... Går det denne gangen?

Ja, ja.... Nå er det slanking igen da.... Var en tur på vekta i dag, og den viste ikke mindre enn 230 kg. Nå er det virkelig på tide å begynne å tenke på helsa....
Jeg skal gå på en ren nutrilett kur tenkte jeg, nesten ren i alle fall.... Kommer nok til å ty til litt grønt og frukt hvis det blir for vanskelig. Tenkte jeg også skulle prøve å ta litt eplecider eddik ved siden av måltidene, har hørt at det hjelper til med fettforbrenning. Ellers skal jeg prøve å være flink til å gå en liten tur hver dag. Blir ikke lange turen, det er nemmelig litt begrenset hva ryggen og beina orker.... Har jo "noen" kilo og drasse med meg da....*S* Har planer om å veie meg en gang i mnd bare, liker det best sånn for da blir resultatene liksom litt større....
Er det noen der ute som har lyst til å sende meg en mail eller to så er adr mi vakre@rose.as

Ønsker alle "slankerne" her inne lykke til.... *STÅ PÅ*

Klemzer fra vakrerose.
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.