← Alle dagbøker
diarist.Alias

vår

74 år173 cm27 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start115,0 kg
Sist104,8 kg
Endring−10,2 kg
BMI nå35,0
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. mars 200127. august 2002
😌104,8 kg

Første mål nådd II

I dag har jeg krøpet under 105, som er mitt første mål, akkurat som i fjor. Jeg går med en fin Ola-bukse i dag, den samme som i fjor, den passer KJEMPEFINT!! Kjenner meg bare
SÅÅÅ fin!

Og gjett hva jeg gjorde i går? Tok en flaske tennveske og dynket den store gamle buksa mi med den, kokte meg en kopp te, satte meg foran peisen i ørelappstolen min og SÅ PÅ AT DEN BRANT OPP!!! Buksa, altså, ikke tekoppen, da. HERLIG!!! Det var en teit bukse med strikk i livet og INGEN form, en amøbe, et mislykka telt, JEG BRENTE DEN OPP!! HAHH!!!!! Hvem tror at jeg har bruk for sånne ubrukelige bukser? Det har jeg nemlig IKKE!

Neste mål: Under 100. Gleder meg hinsides. Sirkeline, nå legger jeg meg på hjul. Jeg skal følge med deg framover, først kommer du over hundrekilosgrensa, og så kommer jeg etter! Og så: Aldri mer tilbake, hva?
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite1. september 2002
Hei kjære slankevenn

Høsttreffet i Oktober

Det er kommet forespørsler på E-mail til meg om jeg kan reklamere litt om dette treffet. Ettersom vi ikke har en felles side hvor vi kan legge inn felles meldinger, velger jeg dermed å legge inn denne fellesmail til i forskjellige dagbøker.
Hvis dette treffet er helt uaktuelt for deg, ber jeg om unnskylding for å ha brukt litt plass i akkurat din DB.
Hvis du er interessert send meg gjerne en mail: nta62@hotmail.com, og ikke i DB mi. Og
jeg ønsker at du kun kontakter meg om du er interessert
Jeg må kommene uke reservere plasser på Sjusjøen.

Slankere.com er en enestående flott kanal hvor man kan være anonym og lufte sine innerste tanker. Det kan være litt skummelt og helt uønskelig å bryte denne anonymiteten.
Men det er noen som kan tenke seg dette allikevel, for å treffe likesinnede, og for å ha et mål langt fram i tid, og dermed se på et treff som en faktor for å ikke ”detta av lasset”, men faktisk
bruke dette som en motivasjon for å holde ut.

I samarbeid med andre brukere av slankere.com, (for jeg er ikke helt alene om dette) er vi helt klare på at det bør være en forutsetning for å kunne arrangere et slikt treff.
Det er kommet meldinger på at det er flere som har lyst til å bli med, men ikke er sikker på om de tør å komme ut av skapet. Så for at dette treffet skal kunne passe for alle, bør vi ha en liten felles forståelse for hverandre, og lage noen kjøreregler.

Derfor:

For det første er vi for det meste bare fremmede for hverandre, men som har samme vonde erfaring, og det er hvordan vi sliter med vekta.
Med det som utgangspunkt, vil det være smart å legge igjen fotoapparat hjemme, men dette kan reisekomiteen selvfølgelig ikke bestemme, men hver og en får vurdere dette selv.

Jeg bør jo vite ditt navn, når du skriver din mail, men vil ikke bruke annet enn aliaset ditt, verken i dagboka eller på treffet. Tror også det vil være smart å bruke aliaset vårt på turen, så kan vi selv fortelle hva vi heter, til hvem vi vil.

Når vi skriver i dagbøkene våre, også etter oktober, bruker vi aliaset, og går ikke inn på enkelttilfelle som identifiserer seg selv eller en annen fra turen, inne på DB.
Slankere.com er et friområde, og den anonymiteten vi har der, skal vi fortsette med.
De som vil prate privat etter oktober, bruker mail.

Det er pr. i dag 7 påmeldte. Håper på at minst 10 er med da, for å kunne få et opplegg, og Sjusjøen har kapasitet.

Hvis du ønsker ytterligere informasjon, send meg en mail.

Og igjen, beklager at jeg har brukt plass hos DEG om dette ikke er aktuelt.

Hilsen nite
c.AuthorAlias Sussi❤️27. august 2002
Fantastisk! Også nå når det er så varmt!

Vekten din er ikke ulik min, men du er høyere, så jeg er nok rundere enn deg, men forhåpentlig så kommer vi begge under hundre om ikke så brått!


Fortsatt god slanking!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias sirkeline😉27. august 2002
Hei! Ser du kommer med stormskritt. Dette går jo riktig bra. Jeg har hgatt noen raske kg ned, men nå tar de nok lengre tid , og du vet jo hvordan det er....helst skulle jeg vært ferdig i går! Men vi får henge på hverandre nå! Skjønner godt det med buksa ;) Sjøl har jeg en jeg vurderer å bruke til vinter'n som presenning til bilen. Hehe. Stå på !
c.AuthorAlias elisacat😄27. august 2002
Gratulerer!
Så kjempeflink du er!!!
Lykke til med de neste 5, du er ikke langt unna tosifret nå...

elisacat
c.AuthorAlias Molla😌27. august 2002
Heipådeg!
Jess, sånn skal det gjøres!!!! Ser deg for meg der du sitter foran peisen med et bredt glis rundt munnen! *ler*
Nå er det strake veien mot tosifret for deg, stå på så skal jeg heie på deg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Viola😌27. august 2002
Hahaaa! FLott historie det der! Buksa varmet sikkert godt, skulle kanskje ha grillet noe på den, noen magre små kyllingbryst, f. eks!
Lykke til videre, du er FLINK!
Klem, Viola.
106,0 kg

Pangstart II

Ned 3 kilo de siste 5-6- dagene. Dette er starten på slankeåret mitt, sommeren er over, og jeg har tråkka på gassen. Jeg er kjemepefornøyd med 3 kilo.

Nå følger jeg dagboka mi fra i fjor. Jeg hadde da en blå Olabukse som mål. Den samme buksa er det jeg har hengt opp på soverommet nå. Den ble for stor i fjor, og jeg skulle akkurat til å hive den, men så sparte jeg på den likevel, og nå er den for trang!! Mitt første mål er å komme under 105 kilo og begynne å gå med den Olabuksa igjen.

Jeg kommer til å skrive her omtrent en gang i uka, litt forskjeliig hvilke dager jeg har tilgfang til PC. Jeg er kjempespent på om jeg greier å følge meg selv helt ned til 93, som er der det glapp i fjor. Det er MYE vanskeligere å motivere seg selv denne gangen, det er liksom så flaut å slanke vekk samme kilo en gang til. Men nå er jeg snart ferdig med å irritere meg og skamme meg over det, så nå ser det ut som jeg skal greie å få fart nedover igjen. Jeg er så spent!!!!!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline😉18. august 2002
Hei Vår
Ja det er ikke bare du som har gamle vaner vonde å vende...ser du? Hyggelig å "prate" med deg igjen synes jeg. Jeg er nå her på nytt. I gang med nytt opplegg. Nå er jeg blitt fæl til å trimme, og nyter det. Vi får konkurere med oss selv og oppmuntre hverandre! Dette klarer du - du har gjort det før! Lykke til og klem fra Sirkeline
c.AuthorAlias Mah😀14. august 2002
Hei.
Ja, det er surt å slite med de samme kiloene flere ganger, men denne gangen tar du sikkert innersvingen på dem for godt.
Det høres lurt ut å ha en olabukse som mål. Jeg vokste ut av min for mange, mange kilo siden, sammen med drøssevis av andre klær. Alt ligger nå i sekker på loftet, så jet tror jeg skal prøve trikset ditt og finne frem et favorittplagg som kan henges i skapet. Lykke til vider i uka.

Mange hilser fra Mah
c.AuthorAlias Jannicke😃11. august 2002
Hei!
Jeg ville bare ønske deg lykke til på veien mot olabukser! Jeg er enig med de andre- du klarer dette! Motivasjonen øker nok når du merker resultatene! Du har klart det før- og vil klare det igjen!
c.AuthorAlias Sussi❤️11. august 2002
Jøss, tre kilo - litt av en pangstart!!

Enig med deg, slitsomt å slanke de samme kiloene, men sånn er det bare. Sist jeg slanket meg tok jeg en U-sving ved 100 kilo, kom aldri under, men denne gangen håper jeg å komme ned til to siffer. Uansett så er det herlig å oppleve at klærne blir for store. Har en finkjole som jeg kjøpte da jeg var på det aller tynneste, d.v.s. 100, den kan jeg snart bruke igjen, får denpå meg, men den strammer og jeg må nok vente noen kilo før den står pent.

Denne gangen skal vi ikke opp igjen!!!!
Fortsatt god slanking!!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias iset❤️11. august 2002
hei vår:)
tusen takk for kommentar i dagboken min:)
jeg og sprakk på 93 sist jeg var her. gikk opp alt igjen. tenk å legge på seg nesten 9 kg fra mars til august. men de skal av igjen!!!
ha en flott kveld:)

klem Iset
c.AuthorAlias Monica12311. august 2002
Da er det bare å ønske deg lykke til denne gangen også. Det klarer du vet du, for du har jo vært gjennom det før!
109,0 kg

Mandag morgen II

Jeg er i geng med å følge mine egne spor, og starter med fjorårets innlegg mandag morgen, mars 2001. Nå er det mandag morgen 5. august 2002. Jeg skal i gang med jobben etter sommerferien, og er nå kjempemotivert for å gå ned i vekt. Endelig hverdag!!!

Jeg tror jammen du har rett, Sussi: Jeg kan komme ned i overvekt før jul. DET hadde vært noe, det! Jeg bestemmer meg for det her og nå. Takk til deg!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😉7. august 2002
Hei.

Hyggelig å lese dagboken din, den viser at det nytter med kostholdsendringer. Jeg synes det virket som om det gikk veldig greit våren 2001 og blir litt nysgjerrig på hva du la opp som kosthold. Du skrev ikke mye om det.

Ellers høres det kjempekoselig med skogsturer og kanopadling.
Det må jo være en fin måte å holde seg i form på. Vi får håpe at siste rest av sommeren og høsten blir fin. Jeg er ganske ny her, men regner med å være her en god stund, så jeg titter innom igjen.

Hilsen
Mah
c.AuthorAlias nataja7. august 2002
Flott at du er kommet i gang igjen og at du er kjempemotivert:-) Blir nok også lettere når hverdagen er begynt, slik at du kommer inn i det faste igjen.
Ønsker deg lykke til, stå på:-)
109,0 kg

3 dager igjen


3 dager igjen av ferien nå. Mandag er det full rulle igjen. Og jeg gleder meg!!! Nå er jeg bare så skikkelig motivert for å komme i gang igjen på jobben, og løpe etter meg selv for å ta igjen det tapte og komme tilbake der jeg var i fjor. Jeg skal ta igjen meg selv før jul, dvs. ned til 93 kilo, og helst lenger også.

I skapet har jeg: Masse fint tøy som er for lite. Nå gjør jeg sånn som i fjor: Jeg tar fram dongeribuksa mi igjen og henger den opp så jeg ser den hver dag: Den er for liten nå, men snart skal jeg gå med den. ÅÅÅ, jeg gleder meg!!!!


Og se!!!!!! Jeg har gått NED en kilo i ferien!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️3. august 2002
Hei,
Ser du bare har tre dager igjen av ferien, jeg starter først om en uke. Men synes du har vært utrolig flink med vekten i ferien, håper å være like flink.
Her er det så varmt at vi orker ikke spise så mye, bare lett mat, men det blir ikke så mye unødvendig bevegelser heller, så det spørs om det har så stor virkning.
Når du blir 89 kilo, da er du bare "overvektig", bare fire kilo mindre enn målet du har satt deg før jul.
Mitt mål er 83 kilo før sommeren 2003. Men det er grusomt lenge siden jeg veiede så lite, nesten 15 år!!
Men det er lov å drømme.

Fortsatt god slanking!!
Sussi
Bilde
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Vår!

Så hyggelig å se deg her igjen - og gratulerer med et kilo ned i ferien - det er flott!

Sikkert mange her som skal ned 16 kilo før jul - så vi er mange til å følges på veien. Og vi skal klare det.

Nå de beste hilsener og ønsker for en god helg fra
Augusta
c.AuthorAlias Jojoen😃2. august 2002
Hei igjen :-)

Gratulerer med feriekiloen :-) I ferien er det ikke så lett å passe på hele tiden. Lettere med slikt når hverdagen kommer igjen.

Flott gulrot det der med buksa.. og gøy å ha klær som begynner å vokse igjen. Det har jeg også, så i går passet plutselig mi dongeribukse igjen :-)

Lykke til

Klem fra Jojoen
Bilde
110,0 kg

Sommerferie

Nå har jeg sommerferie, er langt borte fra alle vekter, og glad for det!! Sender et livstegn i dag fordi jeg tilfeldigvis kom til et sted med Internett. Jeg er i en kraftfull forberedelsesfase. Hva det betyr? Jo, jeg tenker VELDIG HARDT på det snart er august, når alle ferier og selskapeligheter, brylluper og fester er over. Som du skjønner: Sommerferien er ikke blitt noe slankejippo, akkurat, men det regnet jeg ikke med heller. Det jeg har klart, er å stabilisere situasjonen, gradvis legge om stilen og gjøre meg klar til innsats. Og: JEG GLEDER MEG!!!!! Melder meg her om en uke, eller kanskje to, alt etter når jeg får tilgang til Internett igjen.

Og i mellomtiden: Nå skal jeg ha FERIE!!! BADE!! SVØMME!!! SOLE MEG!! Hvis det kommer noe sol mer, da.

Fortsatt god sommerferie til dere alle!!!!


2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi❤️26. juli 2002
Viktig å forberede seg til endringer av kostholdet, jeg er slik at jeg liker å planlegge...
Håper du nyter ferien og klarer å forberede deg til en god tid her inne etter ferien!!
Fortsatt god sommer!!
Sussi
c.AuthorAlias Bitten😊23. juli 2002
Hei Vår :)
Kos deg og slapp godt av i ferien :) Du skal ikke slanke deg i ferien da, men bare ha det i bakhodet slik at du kanskje unngår å gå opp formye, men en 2-3 kg. må du vel regne med, det gjør iallefall eg regning med når eg reiser på ferie. Etterpå er det full rulle igjen :)
Håper sola kommer og skinner på deg då. Her er det regn og kulde, ingenting som minner om sommer. Heldigvis lovet varmere til helgen, da skal eg ha en uke ferie på hytta :)
KOS DEG SKIKKELIG NÅ DÅ :) Sommerklemmer fra Bitten :)
Bilde
109,9 kg

Første to kilo ned

Jeg har laget meg et kostholdsopplegg som ligner det jeg brukte i fjor. Det er ganske mye mat, for jeg makter ikke å være sulten for lenge. Det blir ikke noen hurtignedgang i starten da. Nå gjelder det å tro på opplegget, ha is i magen, se langt fram og være sta.

Jeg har rett og slett ikke tid til å trene enda, det får jeg ikke før ferien begynner i neste uke. Tror det blir vanskelig i ferien også, for det blir mye reising og antakelig ikke nok tid til trening. Men noe skal det bli.

Det er utrolig. Her driver jeg å slanker bort DE SAMME 19 KILO som ble borte i fjor. Tror du det er motiverende? IKKE I DET HELE TATT!!! DET ER TIL Å HYLE AV!!!! HYYYYL!!!!!

Men nå har jeg forsonet meg med tanken. Det har tatt sin tid!
Og nå gjelder det å se framover. For hver uke nå: Litt bedre, litt sprekere, litt finere. DET er motiverende!!

Jeg har startet. Jeg går i mine egne fotspor. En gang utpå høsten skal jeg nå igjen meg selv, og gå VIDERE. Lenger fra! Helt ned til 80-TALLET!! Ikke fedme mer! Gleder meg!! Og enda lenger! En gang til vinteren kan jeg se 70-TALLET! Og ENDA LENGER! Til våren kan jeg se 60-TALLET! JO!!! Sånn blir det!

De to første kiloene er borte alt. Nå er det fem kilo opp til der jeg startet i fjor. Det er da noe?

Vent og se!!!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias april😉22. juli 2002
Så navnet ditt inne hos Viola og syntes det var så fint at jeg måtte sjekke dagboka di og syntes egentlig det var rart jeg ikke har gjort det før.
Men så skjønte jeg det at det var fordi du har faktisk ikke hadde skrevet på et år.
Flott at du er tilbake og jeg er sikkert på at du klarer det denne gangen!!!!
Dessuten ga du meg en skikkelig tankevekker og den må da være verdt flere kilo i ren bonusnedgang til deg!
Jeg har nemlig vært så slapp i sommer etter at jeg var så strålende fornøyd med vårens innsats og plutselig merker jeg at kiloene bare hiver seg innpå igjen, og hadde ikke jeg mannet meg opp nå, og lagt inn en rapport i dagboka mi i dag, tror jeg fort jeg kunne drøyd det i lange tider, helt til alt det gamle var på igjen.
Dagboka di var fornøyelig lesning, så det er tydelig at du har sansen for en god replikk, men også å nyte det gode øyeblikk!! Skal følge med på deg videre, til du er tilbake der du slapp i fjor, og videre også...... april
c.AuthorAlias augusta❤️22. juli 2002
Kjære Vår!

Jeg kaller på deg! Hvor er du?

Som barn sang vi en sang: "Vår, vår kom nu snart, vi har ventet lenge..." - den passer godt.

Vi har bruk for deg, dine erfaringer og dine bidrag også. Håper du vil komme inn igjen. Du har hatt et tilbakeslag - og det kan skje om en uke eller neste år for vi andre.

Det er aldri for seint for et come-back - vi vil alle gi vår støtte til deg gjennom dette.

Allerbeste hilsener fra
Augusta
c.AuthorAlias nokengang😃9. juli 2002
Fytti Pyton - eg kjenner meg såååååååååååååååååååå godt igjen. Etter siste barnefødsel for 5 år sidan slanka eg meg slik at eg veide 76 kg - var kjempesprek. Nå veg eg altså 105!!!! Når eg veide lite så sa eg til meg sjølv at eg aldri! skulle bli tjukk att. Men er er eg altså, og du også. Men denne gongen så skal vi klare det - nå har vi lært. Noen av oss må nok bare lære seg å leve med at vekta må passes. Og så må vi holde oss i aktivitet. DETTE KLARER VI.
c.AuthorAlias Bitten😌5. juli 2002
Hei Vår :) Du har iallefall fått en flott start, hele 2 kg. ned :) Eg har nå bare 400g. igjen av kiloene fra sist, og de har forsvunnet fortere denne gangen enn sist, så dette skal gå flott for deg også, og eg skal følge deg til du er imål. Når vi er ferdigslanket, skal vi starte kontrollkurs her, sånn at vi kan passe på hverandre :) Enig ?
Det er faktisk mye lettere å slanke seg enn å stabilisere seg, så da trenger vi også masse støtte, for når vi nå er ferdig, vil vi ikke opp igjen, men forbli på trivselvekta vår :)
Ønsker deg en flott helg :)
Lykkeklemmer fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias viola5. juli 2002
Vi sier at det er de samme kiloene, men EGENTLIG er det jo ikke de samme, de er jo nye da! Og det er jo slik at det er lettere å tråkke der det har vært tråkket før enn å lage helt nye spor, (jfr. å tråkke spor til utedassen på fjellet i nysnø)så dette kommer til å gå LETTERE enn forrige gang! Såh!
Klem, VIola.
c.AuthorAlias augusta❤️5. juli 2002
Hei vår!

Vi har ikke hilst på hverandre før, men du har rett: HYYYYYLL

Jeg også har kjempet og kjempet med de samme kiloer om og om igjen. Men nu for FØRSTE gang har jeg denne gode følelse av at DENNE gang LYKKES det.

Det kommer av å være med her, og oppleve at vi er mange som føler det på samme måte. Og det kommer også av å lese et innlegg som ditt.

Dine ord: ” For hver uke nå: Litt bedre, litt sprekere, litt finere.” Det er et vakkert slagord.

Om vi begynner på 100, 200, 70 eller 80 – er ikke følelsene av håp, skuffelse, mot og mismot akkurat de samme?

Ønsker deg alt det beste
Augusta
c.AuthorAlias Sussi❤️4. juli 2002
Hei, velkommen tilbake...
SEr du har vært her før, og vet jo av egen erfaring at det ikke er så veldig greit å slanke de samme kiloene bort flere ganger. Men virker som det ikke er helt uvanlig.
Som du sier så har du lært en del. For min egen del, regner jeg med å måtte bli her inne bestandig... Det å bli nødt å se svart på hvitt hvordan det går med vekten, å la være å lure seg selv, det er en god ting for meg. En gang jeg faktisk hadde lagt på meg over 20 kilo, så trodde jeg at det var klærne mine som var krympet...Pinlig å tenke på i ettertid hvor dum jeg var.
Jeg synes disse nettsidene er spennende lesning:
www.ibalanse.no
www.jentemat.no
Ha god slanking!
Klem fra Sussi
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😉4. juli 2002
God start, det er flott :-)

Vi får la være å ergre oss så mye på at det er reprise, men glede oss over hver eneste kilo og hekto som forsvinner. Dette er likevel helt annerledes enn sist, for nå skal vi klare det, og nå skal det vare!!!!!!! Ikke sant?

Hvilket opplegg er det du følger nå?

Synes innlegget ditt egentlig var veldig optimistisk, sånn skal det være. Stå på.

Ha en fin torsdagskveld og lykke til med kostholdet :-)

Klem fra Jojoen
Bilde
👻112,0 kg

Ett år er gått. Og total fiasko!!!

Her var jeg for et år siden. 2. juli 2001.
Jeg satte opp et lite spøkelse, for jeg er nesten et gjenferd.

Jeg kalte meg Vår, hadde gått ned fra 115 til 93 kilo og kommet i kjempeform med masse trening. Jeg husker det veldig godt: Jeg var SÅÅÅÅ fornøyd!! Hadde gått amok i klesbutikker og fylt opp skapet med masse fint tøy, dro på sommerferie og badet og solte meg på stranda, det var bare TOPP!!!

Hva har skjedd med meg siden sist? Det er nesten ikke til å tro: Jeg har gått opp 19 kilo det siste året. Bare tre kilo unna utgangspunktet i fjor. Hvorfor??? JEG ANER IKKE!!! Innerst inne tror jeg det er sånn: Jeg var bare så inngrodd med gamle vaner at jeg liksom DATT tilbake i dem da jeg slappet av sist sommer. Og så kom jeg ikke utav dem igjen. Jeg kom inn i noen gamle spor og ble der.

Mye er likevel annerledes. Jeg er fortsatt i god form og har det bra, og har holdt på mange gode vaner fra i fjor: Jeg går på lange turer i skogen, klatrer opp på fjelltopper og padler i kajakk. Spiser mye grønnsaker og frukt, er i det hele tatt sunn og frisk og opplagt. Jeg føler meg fortsatt nokså fin, sikkert fordi jeg er i såpass god form. Så den forrige runden var IKKE bortkastet! På ingen måte! Men: Jeg har altså gått opp igjen 19 kilo!!!

Nå fant jeg på at jeg skal gå i mine egne fotspor, lese min egen dagbok fra forrige gang og konkurrere med meg selv. Det kan bli ganske spennende.

Det jeg skal passe på denne gangen, er å ikke bli så fornøyd med meg selv at jeg stopper midt i løpet, men gjennomføre helt til mål.

Det er 30. juni i dag. Jeg sluttet å skrive dagbok 2. juli i fjor. I dag leser jeg dagboka mi fra 7. mars i fjor og setter i gang med å konkurrere med meg selv.

KLAR, FERDIG, GÅ!!!

Tror du jeg klarer det? Ikke, det, nei??? Tør du vedde??






3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😊1. juli 2002
Heia Vår :) Vel, du er nok ikke aleine om å komme i retur med alle kiloene intakt. Eg har nå konkurrert med meg selv siden 2. april, og har slettet gamle dagbøker etter hvert som eg ble lettere en vekten der tilsa :) Nå har eg ikke så veldig mange igjen, og håper eg får slette de også iløpet av første halvdelen av juli. Det er iallefall flott at du fortsatt spiser sundt og trimmer, da blir det ikke så vanskelig å starte på nytt :) Dette klarer du nok igjen, så lykke til :)
Klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Jojoen😃30. juni 2002
Hei Vår :-)

Gratulerer med at du kom tilbake til dette stedet, og med din nye start.

Jeg kjenner meg så godt igjen, hvorfor tror du ellers jeg kaller meg jojoen? Våren 99 gikk jeg ned fra 121 til 89 og så kom alle kiloene tilbake med noen familiemedlemmer på slep.

Men denne gangen har jeg et nytt opplegg, det skal vare!! Å ja, nå gir jeg meg ikke, haha. Jeg tar bare en gang om dagen, men troen på meg selv blir faktisk bare bedre og bedre.

Og jeg tror på deg også :-)

Det skal bli gøy å følge med på din fremgang.

Lykke til!

Klem fra Jojoen
Bilde
c.AuthorAlias viola😄30. juni 2002
Hei Vår!
Husker du meg? Jeg slenger rundt her inne enda...man kan kanskje spørre seg hvorfor, men den viktigste grunnen er vel at jeg ikke klare å gi opp... Dessuten kan jeg nok takke disse sidene for at jeg veier bare 66 og ikke f. eks 92 kio! Så jeg blir her inntil videre!

Om jeg tør vedde på at du klarer det? Selvfølgelig! Du har jo vist at du kan tidligere, og det kommer ikke til å gå dårligere denne gangen! Dessuten har du jo ikke gått opp alt!
Tvi-tvi! Jeg stikker innom igjen for å se hvordan det går,
klem, Viola.
Bilde
93,0 kg

Hele juli borte

Nå står jeg på farten til en lang ferie, og kommer ikke tilbake til dagboka mi før 1. august. Det blir en måned borte, det. Jeg skal jobbe en del, men feriere mye.

Den første slankefasen er nå over. Jeg kalte meg Vår, for det var vår da jeg begynte, og jeg hadde store forventninger til denne våren. Situasjonen var helt umulig, jeg mistrivdes med meg selv og hadde det ikke godt. Nå er det sommer, og våren innfridde forventningene. 22. kilo ned, mye bedre form, sterkere muskler, godt humør, nye klær, mange komplimenter. Sånn er det nå. Jeg har det så fint!!

I ferien får det gå som det går. Jeg skal være mye ute, og begynne å gå på tur igjen. Men jeg veier meg ikke før 1. august, så det blir spennende.

Det som har hjulpet meg mest nå i vår, er dere, medslankere på nettet. Jeg er så glad for at dere er til! Gleder meg sånn til å komme tilbake i august og se hvordan det har gått med dere!
En ting lurer jeg på: Sirkeline, hvor er du?

God sommer til dere alle, lykke til med alt dere foretar dere, og på gjensyn 1. august.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten26. juli 2001
Hei Vår :) Du har bare vert helt fantastisk, hele 22 kilo. Det står respekt av det du :) Nyt ferien og kos deg, du fortjener det !!!!!!! Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias Nin9. juli 2001
Hei på deg!
GRATULERER!!!!!!
Det er jo bare helt utrolig hva du har klart!!!!
God sommer!
Sommerklem fra
Nin
c.AuthorAlias Falkor8. juli 2001
Hei håper du har en kjempefin ferie. Det har du fortjent. Du har hatt en utrolig vår, inspirerer til å stå på videre for oss alle
c.AuthorAlias Jenta*S*3. juli 2001
Hei på deg!!

Så gøy å lese hva du skriver! Og så velfortjent den følelsen du har nå!!!*S*
Nyt den og KOS deg i ferien!!!
Vi sees i august, da håper jeg å være på god vei mot mitt andre og kanskje viktigste delmål ..nemlig TOSIFRA!!
Det blir stort for meg!!!!

Jeg ønsker deg bare masse lykke til videre, og ha en kjempefin sommer !!!!


Sommerklem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias fabienne2. juli 2001
takk i like måte..........Du må ha en kjempe fin ferie da vår:-).Pass godt på hva du putter i munnen.........Synnest du har vært kjempe flink med slankinga,du har gjort en utrolig innsats.

stOOOr kos fra fabi.........
c.AuthorAlias Isa2. juli 2001
Ikke sant det er gøy ??? Også mye bedre man føler seg !! *s*

Håper du får en flott ferie - kos deg, så blir det spennende å se hvordan det går med veiingen 1.august. Skei ut med måte, så går det nok riktig vei !!

Lykke til - vi sees i august ! Jeg er nok ikke ferdig til da....


Isa
c.AuthorAlias kitt2. juli 2001
hei Vår!

gratulerer med 22 kilo ned! du har vært kjempeflink!

du får kose deg med en lang og deilig ferie! det har du virkelig fortjent!!!!

ses igjen i august! (vis jeg fremdeles er her da. det kan godt hende jeg har nådd mitt endelige slankemål før det)

klem fra kitt
93,5 kg

Målebånd

Ned en kilo siste uke. Dette går den rette veien. Nå er jeg en forbrenningsmaskin som brenner opp mer og mer fett, gram for gram, kilo for kilo, ustoppelig, helt til jeg er i mål, håper jeg, i hvert fall. Det kan ta så lang tid det vil. Jeg har satt av tida fram til NESTE sommer! Kanskje blir jeg ferdig før, men det har ingen ting å si. Det er fint å være underveis, for det er så mange gleder på veien. Plutselig kan jeg bruke noe tøy som jeg har lagt vekk. Og så en dag gjør vekta et hopp nedover. Så kommer jeg på at jeg kan ta fram målebåndet, sånn som i dag. Og se hva jeg fant ut:

Fra 7. mars har jeg blitt
12 cm mindre rundt brystet
25 cm mindre rundt midjen
12 cm mindre rundt hoftene
10 cm mindre rundt låret
Ikke rart jeg har gått ned flere størrelser i klær.

Nå er det en drøy uke igjen til jeg skal prøve å få meg sommerferie. Håper å komme litt lenger ned før det. Og i ferien kommer jeg til å bruke mer tid på trening igjen, så det kan bli bra.

Joda, det står til liv!

7 i heiagjengen
c.AuthorAlias aslaug29. juni 2001
Kjempebra.
Jeg følger med deg, og det er koselig å se at det går sp bra. God sommerferie.

Klem fra Aslaug
c.AuthorAlias Viola29. juni 2001
WOW!!! Du er helt fabelaktig flink!
Viola.
c.AuthorAlias fabienne28. juni 2001
Har akuratt lest igjennom hele dagboken din!DU ER HELT FANTASTISK:-).beundrer deg for det du har klart igjenom di få månedene du har holdt på!Får håpe det går like bra med meg som med deg:-).LYKKE TIL på veien ned til 65 kilo,det klarer du fint som bare det.

Kjempe kos fra fabi..........
c.AuthorAlias Isa28. juni 2001
Gratulerer !! Tenk - nesten en halv meter rundt midjen !!

Du er bare helt utrolig !

Stå på !

Isa
c.AuthorAlias kitt27. juni 2001
hei Vår!

dette går kjempebra!
og det er utrolig lurt at du beregner god tid på slankinga.
å gå ned sakte med sikkert er det beste, og da er det jo mye lettere å holde seg slank når man har nådd sitt endelige mål.
du blir nok bare penere og penere tenker jeg!

og så mange centimetere som du har mistet!
jeg er skikkelig imponert!
snart har du vel ikke flere klær igjen du kan bruke fordi alt er for stort!!!

stå på videre!

klem fra kitt
c.AuthorAlias windsochange27. juni 2001
Står til liv???? Du er kjempemegaflink!!!!! Det er vidunderlig å lese dagboka di - du er til enorm inspirasjon skjønner du :) :) :) :) Fortsett som du stevner - du kommer til å nå målet ditt!
-stor megaklem fra winds-
c.AuthorAlias Eugenie27. juni 2001
Bra jobbet! Du har virkelig gått ned mange kg og cm. Kjempegøy når man kan bruke litt fiksere klær igjen. Håper du får en fin sommerferie.
Klem fra Eugenie
94,5 kg

Sakte, og det er bra

Ned 1/2 kilo. Det går seinere nå. Og det er veldig bra! For nå får kroppen og huden tid til å tilpasse seg og stramme seg opp. Så lenge jeg blir litt lettere hele tiden, eller holder det stabilt, er det en stor fordel at det går litt tid.

Har ikke tid til å trene så mye nå, to eller tre gåturer i uka i det siste, på omtrent en time hver gang. Men det er jo bedre enn ingenting! Og neste uke kan kanskje bli mindre travel, hvem vet.

Fire selskaper på rekke og rad denne uka. Alkohol, god mat, kaker og alt. Hyggelig det. Så lenge jeg er innstilt på at det skal gå litt seinere en periode, er det helt fint å gå i selskaper.

Jeg er tilbake i løypa, har motivasjonen i orden, er ved godt mot, men velger å ha en rolig periode. Takker for god støtte fra dere, som hjelper meg å holde kursen!
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias rianta26. juni 2001
Inspirerende, men hvordan i allverden har du klart så mye på
bare 31\2mnd.?Tips??Det er jo kjempeflott gjort.Stå på!!
c.AuthorAlias windsochange25. juni 2001
Hei Vår,
Godt at du har motivasjonen på plass, jeg har en STOR porsjon av det for tiden jeg også, og tviholder på den for bare livet :) Det går sakte med meg også, men det er helt OK, godt at vi ikke er aleine om det :) Og som du sier: hud og kropp får tilpasset seg vekttapet bedre, og det er veldig ålreit egentlig :)
Stå på, og lykke til med selskapeligheten denne uka, det går nok bra skal du se :)
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Hydra21. juni 2001
Trur du er lur som går ned sakte, særleg dersom det kan kombinerast med 4 selskap i veka ;-)
Det må kjennast fantastisk ut å ha gått ned så mykje, du er flink!
c.AuthorAlias Isa21. juni 2001
Godt å høre at motivasjonen er i orden, ingenting er bedre enn det!

Tusen takk for koselig kommentar i dagboken min . Det hjelper mer enn du aner ! :)

Isa
c.AuthorAlias Jenta*S*20. juni 2001
Hei Vår:)
Godt å se deg her igjen! Og det går fremdeles fint ser jeg!
Kjempeflink er du!
Ønsker deg MASSE lykke til videre!
Klem til deg
c.AuthorAlias sirkeline20. juni 2001
Hei Vår....er bare imponert over at du fortsatt går ned. Er rolig her om dagen også, men som deg, jeg velger det. Men jeg kjenner at jeg motiverer meg for en ny runde med å gå ned flere kilo, måtte bare ha en "pause" Skal ned ihvertfall til 97 innen midten av august, så jeg må nok svinge meg litt. Jeg synes du er utrolig flink. : )
c.AuthorAlias siv20. juni 2001
Hej Vår! Over 20 Kilo!!!! Gratulere det er bare flot! lykke til videre klem Siv
95,0 kg

Et lite jubileum

Ned 20 kilo nå. Det er jo et lite jubileum, det.

Var på kurs noen dager, og det gikk bra. Jeg spiste sunn og god mat der, og hadde det fint som bare det. Men etterpå... Jeg strever med motivasjonen. Det er veldig hardt arbeidspress for tida, har ikke hatt tid til trening, og har nesten glemt at jeg har lagt om kosten. Det er liksom helt ute av fokus. Men i går gikk jeg på tur igjen, så jeg håper jeg greier å komme meg tilbake i løypa.
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline14. juni 2001
Hei Vår - Gratulerer med 20 kg ned. Det er flott. Jeg er litt der hvor du er nå. Ikke egentlig lei, men ikke veldig i slankeopplegget mitt. Det får bare være sånn. Jeg har ikke gått opp, men står på stedet hvil. Og da tenker jeg at det ikke er så dumt allikevel, det blir kanskje med på å stabilisere seg ? Det er et tankekors for meg at når jeg har anledninger som ikke er slankekvelder så er det litt ork å begynne på stram linje igjen, så det går gjerne flere dager hvor det er lett å "glemme" at man egentlig har (skulle ha fått) noen nye spisevaner. Trener ikke om dagen, men skal ha en eksamen i morgen og da er denne videreutdanningen ferdig - og takk for det, så kanskje jeg får mer energi til andre ting da? - Har litt sansen for "Albert Åbergs filosofi" - vi har dårlige dager/tider for at vi skal merke forskjell når gode dager/tider kommer....er det ikke sånn da? Stå på!
c.AuthorAlias Anna Lovinda14. juni 2001

Du har virkelig gått foran med et godt eksempel!
Ikke gi deg nå :o)

Oppmuntrende klemmer
c.AuthorAlias Isa13. juni 2001
gratulerer med 20 kilo du også ! Er det ikke herlig ??? Så flinke vi er !! :)

Håper du finner litt motivasjon - du kan jo ikke gi opp nå !

Isa
c.AuthorAlias månestråle13. juni 2001
FLOTT FLOTT FLOTT!

Jeg henger meg på rekken av gratulanter! :-)
Stå på videre, du kan ikke gi deg nå vet du! Du burde være kjempestolt av deg selv, minus 20 kilo er vanvittig bra!

Klem fra Månestråle :-)
c.AuthorAlias windsochange13. juni 2001
Hei på deg Vår,
Gratulerer - visst er det et jubileum! Vær stolt av deg selv, og vit at det er DU, og KUN du som har gått ned 20 kilo, for DEG SELV! Jeg tar av meg hatten, og kommer etter forhåpentligvis :) Jeg følger spent med deg, du er en inspirasjon! Ha en fin dag!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Jenta*S*13. juni 2001
HEI VÅR!!
Jeg bøyer meg i støvet! FY SØREN!!
20 kilo! JIPPIII!!!!!
Kan tenke meg det føles deilig!!

Nå er det bare å stå på videre!
IKKE GI DEG NÅ!!
Vi får masse inspirasjon av å lese dagboka di!!!


Stoooooor gratulasjonsklem til deg*S*!
c.AuthorAlias snirkeline13. juni 2001
Kjenner til det der ja.... Var SÅ flink med kosthold en periode, spiste fisk 3-4 dager i uka, og salat og sånt, men så kom jeg i en stressperiode - og glemte av hele sulamitten! Men nå går det mye bedre!

Jeg synes du er kjempeflink! Er kjempeimponert over hva du har utrettet!

Klem fra snirkeline
c.AuthorAlias Viola13. juni 2001
Gratulerer!!!!
Jeg er helt kjempeimponert over deg!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias BMI4013. juni 2001
Les din egen dagbok, så får du kjempemotivasjon!!! Det gjorde iallefall jeg!! Du er kjempeflink!

Klem fra BMI40
95,3 kg

kompost

I dag har jeg på meg en ny, gammel bukse, en størrelse mindre! Jeg gjemte den i en pappeske da den ble for liten. Og nå passer den som bare det. Jeg er så kjempefin i dag! Syns nesten ikke det er noe vits i å bli tynnere, jeg, nå! OG ENDA HAR JEG IKKE KOMMET HALVVEIS!!

Det var så varmt at jeg ikke gadd å brenne opp den gamle buksa i peisen denne gangen. Men jeg syns jeg ville markere det med en liten høytidelighet. Så jeg kjørte den i kompostkverna, sammen med lauv og kvister. Aldri mer! Nå er det bare frynser igjen. Neste sommer er den jord, og da skal jeg plante en rosebusk i den. Da er jeg selvfølgelig slank og sprek og solbrun, ikke noe flau for å sole meg på stranda da, nei, og så ser jeg på rosene og tenker på den dagen i fjor da jeg nesten hadde kommet meg ned i 95 kilo, og var så ovapå at jeg kjørte den gamle buksa mi i kompostkverna. Ha ha!

Nå skal jeg på kurs noen dager, og jeg vet at de har sinnsykt god mat der. Jeg har ikke tid til å trene heller, denne uka, for det er så hektisk mye å gjøre for tida. Så nå henger slankeprosjektet mitt i en tynn tråd. Hvis du lurer på om du kan være til nytte for noen her i verden, så Ja. Kryss fingrene for Vår fra tid til annen, og send henne kraft og styrke! For nå trengs det!

Jeg rapporterer her neste uke.

9 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky10. juni 2001
Hei
For en herlig følgelse det må ha vært da buksa
gikk i kverna!! Du får helt sikkert nydelige roser ut av
komposten da rosene skjønner hva dette har betydd for deg
Lykke til på kurs, krysser alt vi har for deg
Hilsen Nicky
c.AuthorAlias Jenta*S*6. juni 2001


Hei på deg!

Må si jeg fikk meg en god latter! he he he....ser deg for meg der ute med buksa og kompostkverna! Skjønn historie!*S*
Også må jeg si tusen takk for kommentarer ..det hjelper meg masse.Jeg er jo veldig ny her ,og jeg er kjempeglad for denne dagboka.Prøver å skrive hver dag .Det hjelper oxo!!!
Håper det går greit for deg på kurset. hvis du koser deg litt, så gjør det sikkert ingenting!! Du klarer fint å komme inn i det igjen du! Hva er målet ditt?
Du kommer iallefall til å "danke ut" de aller fleste på badestranda neste sommer du, hvis du fortsetter med denne farten!!!

Stå på VÅR!!!
Skal følge med deg!

PS...krysser alt jeg har av fingre og bein for deg på kurset*SS*!!

Klem til deg
c.AuthorAlias Isa6. juni 2001
Lurt !!! Det har ikke jeg tenkt på, å kvitte meg med de gamle klærne !!

Jeg krysser alt jeg har for deg og skal sende over masse gode slanketanker !! *krysser fingre og bein*

Lykke til, dette greier du !

Isa

c.AuthorAlias Isa6. juni 2001
Lurt !!! Det har ikke jeg tenkt på, å kvitte meg med de gamle klærne !!

Jeg krysser alt jeg har for deg og skal sende over masse gode slanketanker !! *krysser fingre og bein*

Lykke til, dette greier du !

Isa

c.AuthorAlias månestråle6. juni 2001
Hahaha.. Jeg ble skikkelig godt humør av den historien! :-) Selv har jeg ingen klær som er for store -ENDA, men jeg skal jammen finne på noe kreativt med dem når den tid kommer! Lykke til på kurs, håper du kan velge maten selv så blir det litt lettere. Stå på, jeg skal sende deg mange slanke tanker :-)

Klem, Månestråle.
c.AuthorAlias sirkeline6. juni 2001
Hei hei. Nå var du morsom!! Men skjønner tanken. Har noen bukser jeg rett og slett bli uvel av å se på. Og så er det deilig å gå inn i haugen av for smått tøy og finne ut at det passer nå. Du har vært kjempeflink 20 kg- tenk på det. Som vi har vært inne på tidligere må vi unne oss NOE da dette skal bli det normale livet, der det er mest magert og sunt men ikke alltid. Kan du ikke kose deg litt med den gode maten da uten å å gå berserk i matfatene!! Jeg tror slankeprosjektet ditt forresten henger i et solid tau, så du vippes nok ikke så lett av pinnen. Lykke til
c.AuthorAlias Kanutten6. juni 2001
Du raser jo nedover!!!!!!!!!!!!!
Hva er oppskriften?? Du er kjempeflink.
Med hilsen fra Kanutten!
c.AuthorAlias Viola6. juni 2001
Dette var morsom lesning! For en nydelig historie! Månestråle tipsa meg på chatten igår kveld, og jeg bare flerret hit for å se, symbolikken er jo helt flott. Tenker det blir fin og næringsrik jord av den, perfekt å ha på rosene!
Lover å tenke på deg når du skal på kurs, du klarer deg sikkert fint!
Viola.
c.AuthorAlias nutta5. juni 2001
Skal tenke på deg rett som det er. Så får eg håpe at du får masse kraft og styrke :). Skulle gjerne vore ei fluge på veggen då du sendte buksa i kverna..... Verkar i allefall som om du har eit godt humør, og det kan ein kome langt med. Lykke til vidare.
96,0 kg

Møysommelig

Nå er jeg i gang med den møysommelige jobbingen ned til 89 kilo, og under 30 i BMI. Det kan bli strevsomt. Etter en ukes sykdom er jeg tilbake i skogen og går på tur, to timer hver dag de siste tre dagene. Nå går det tydelig fortere oppover bakkene. Det er SÅÅÅ godt å kjenne at kroppen fungerer og at beina blir sterkere. Nå vil jeg trene litt i helsestudio igjen, det har jeg ikke tatt meg tid til på lenge.

Etter 12 uker er 19 kilo forsvunnet. Jeg ser for meg 38 pakker smør i kjøleskapet. Jemini! Det er mye!! Og enda er ikke halvparten borte!

Neste uke: Fortsette å gå. Kanskje ta ut sykkelen? Fortsette å spise som jeg gjør: Nok mat, god mat, lite fett, ikke noe sukker, ikke hvitt brød, masse grønnsaker, bønner, linser, god fersk fisk, kjøtt. Prøver meg fram til forskjellige gode middager. Frukt, litt is, cottage cheese, noen sånne gode ting om kvelden sammen med te eller kaffe. Helt fint å spise sånn, syns jeg.

Så nå gjelder det å stå på fram til sommerferien. Lykke til, alle dere andre!


12 i heiagjengen
c.AuthorAlias fabienne4. juni 2001
Gratulere med nedgangen du har vært kjempe flink.

Tusen takk for for det vise inlegget jeg fikk av deg på grunn av det fikk jeg mye mere inspirasjon til og fortsette utenom at jeg skal gå rundt å være redd for og sprekke.Finner min måte og gå ned på snart håper jeg.

klem fra fabienne
c.AuthorAlias Jenta*S*1. juni 2001
Hei Vår!
Tusen takk for oppmuntrende ord på veien...jeg har jo som sagt ikke begynt enda..men har nå bestemt meg for at i morra 2-6-01 er dagen! Jippi!...Uansett...du har jo vært kjempeflink! Lykke til videre! Jeg skal følge med på deg.
Klem fra meg
c.AuthorAlias bjatte1. juni 2001
Jeg ser nærmest for meg et kjøleskap full av smør pakker :-)
Så flink du er, jeg er innponert over din fremgang, med den innstillingen din vet du, vil du klare dette som plommen i egget.
Jeg vile bae si "hjelp hybelkannine er tilbake" (ler)

hilsen Bjatte
c.AuthorAlias sirkeline1. juni 2001
Hei igjen. Takk for kommentarer hele veien. Og nu - blir det pilsing! God helg
c.AuthorAlias mannpåslankern1. juni 2001
Godt å se at du er frisk igjen, ingenting setter en slankekur ut av spill som sykdom!
Tusen takk for gode råd og oppmuntring i dagboka mi, det er hyggelig å se at noen følger med en.
Du har vært virkelig flink (38 smørpakker ER mye!), jeg lar meg motivere av din og andres fremgang, så når du går ned så hjelper det meg også¨.
Lykke til videre, og god helg!
c.AuthorAlias sirkeline31. mai 2001
Hei Vår. Godt at du er friskigjen. Ikke ta for hardt i med trening før du er heeelt ok. Det blir man bare utslitt av. Også 19 kilo da.... Må flire av tanken på 38 pakker smør, det er jo bare vilt ! I helgen var jeg på skogstur der jeg bar minsten på 16 -17 kilo store deler av veien, da han ble sliten. Da var det ganske vilt også å tenke på at 8 mars veide jeg 117 kilo selv så jeg bar nesten det samme nå som jeg bar med vekta mi da...og det var tungt... Lykke til på veien mot 89...
c.AuthorAlias nicky30. mai 2001
Grattis med 12 kg ned. Du har vært megaflink og har motivasjonen som skal til.
Ha en fin dag
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias Isa30. mai 2001
Guri meg så flink du er!!! 19 kg ! Tenk på det da !! Vi har gått ned nesten like mye på like lang tid!! Så flinke vi har vært !!! :)

Stå på !

Isa
c.AuthorAlias Alida30. mai 2001
Hallo Vår!
Tusen takk for hyggelig komentar, det er kjekkt å sjå att nokon følger med på korleis det går.

19 kilo på 12 veker er nå kjempbra, sitter her og prøver å forestille meg sjølv 19 kilo lettere, klarer det ikkje heilt men etter kvart så skal det skje.

Lykke til videre, fortsetter du slik så er det nok ikkje lenge før du er nede på 89 kilo :-))
Klem fra Alida
c.AuthorAlias Nin30. mai 2001
Hei!
Dette er jo supert!!! Du er kjempeflink!!! Beundringsverdig!!!
Fortsett å stå på!!
Nin
c.AuthorAlias Josefine30. mai 2001
Litt senere går det nok etterhvert. Men bare hold på videre med det du har gjort. På grete roede sidene kan du melde deg på så får du sunne middagstips sendt på mail til deg. Det er greit med litt variasjon.
Det er deilig å legge av seg den børen som alle de overføldige kiloene gir. Jeg føler meg nesten 10 år yngre. Tenk alle de margarinpakkene er det ikke fantastisk.

Stå på å lykke til videre ned til 89 om litt er du der.
Klem fra Josefine:-)
c.AuthorAlias Hydra30. mai 2001
Kjære vår, eg er mektig imponert! 19 kilo på 12 veker er fantastisk, og om nedgangen skulle gå litt saktare etterkvart er vel det berre naturleg. Lykke til vidare, eg skal følge med på deg!
97,8 kg

UNDER HUNDRE!!

NÅ ER JEG PÅ DEN ANDRE SIDEN AV 100-METERSMUREN. JEG ER SÅ GLAD!! JEG ER SÅ INNI HAMPEN GLAD!

Har vært på ferie noen dager, vi gikk mye hver dag, i sakte ferietempo, spiste godt hele tiden, og hadde det kjempefint. Har vært sjuk et par dager nå og ikke orket å spise noe særlig, derfor er jeg plutselig helt nede i 97,8.

1/3 av det fettet som skal vekk, er nå borte. Det endelige målet er 50 kilo ned, men det nytter det ikke tenke på enda, for det er så lenge til. Neste mål er også nokså langt unna: 89,5 kilo. Da kommer jeg under 30 i BMI og slipper å se at det står FEDME hver gang jeg skriver i dagboka mi. Håper det skjer en eller annen gang i sommer.

Underveis har jeg noen milepæler å trøste meg med: Snart har jeg gått ned en buksestørrelse til, og kan lage meg et nytt buksebål. (Jeg brente den aller største buksa mi i peisen for noen uker siden.) Snart kan jeg nok gå med en jakke som henger i skapet også. Det blir liksom å gå tilbake i sine egne spor og finne igjen seg selv, plagg for plagg. Innerst inne har jeg alltid trodd at jeg ville bli tynn igjen, og spart på en del fravoskt tøy.

Nå skal jeg kikke litt i dagbøker og bli inspirert av dere.
Lykke til videre!
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias vil ikke mer3. juni 2001
KJEMPESTOLT AV DEG, STÅ PÅ!!!
c.AuthorAlias Nin28. mai 2001
Hei!!
Så fantastisk!!! Så utrolig herlig!!! Du er super-duper flink! Kan tenke meg at det var helt ubeskrivelig deilig å brenne buksa!!!!
Stå på videre - nå er det sommer og alt er mulig!
Nin
c.AuthorAlias line27. mai 2001
Hei Vår, DU HAR VÆRT KJEMPEFLINK... Skal prøve å la meg inspirere av deg!

Stå på videre!! Gleder meg til å komme under hundre jeg også...

Klem, Line
c.AuthorAlias siv26. mai 2001
Hej Vår! Ville bare ind og gratulere dig med vel overstået "milepæl". Jeg drømmer selv om at slippe og se det forhatte 100 tallet. Lykke til videre. Klem Siv
c.AuthorAlias Isa24. mai 2001
Gratulerer - så flink du har vært !!!

Isa
c.AuthorAlias Hydra24. mai 2001
Hei Vår!
Så flink du er, verkeleg inspirerande å lese for ein nykommar.
Lykke til vidare også :-)
c.AuthorAlias sirkeline24. mai 2001
Hei Vår
Gratulerer. Jeg er kjempeglad på dine vegne. Det målet er mitt neste også. Jeg klør etter å komme under det hersens 100 tallet og håper da jeg ALDRI ser det igjen... Du må jo ha vært "flink jente" på ferien og ikke gått berserk i eksotiske retter og ...drinker !!! Og resultatet er storartet. I stedet for å ha motto "dette er umulig "er heller "forandring er uungåelig" brukbart synes jeg. Stå på!!
c.AuthorAlias Alida24. mai 2001
GRATULERA VÅR!!!
Dette var kjempeflott, du har virkelig grunn til å være glad og ikkje minst stolt. Du er til stor inspirasjon for oss andre her inne :-))
Lykke til videre !!
Klem fra Alida
c.AuthorAlias Viola23. mai 2001
Fantastisk, Vår! Hipphipphurra for deg!!!!!!!!!!!
Hilsen Viola.
c.AuthorAlias nicky23. mai 2001
heisann
Grattis, du har vært megaflink. Deilig å se at nåla peker i riktig retning. Du når målet ditt snart i den farta der
Lykke til
Nicky
c.AuthorAlias aline23. mai 2001
gratulere så mye!!!

du har vært skikkelig flink!!
jeg tror ikke det tar så veldig lang tid før du når det neste målet ditt!! :)
trener du noe spesielt?

stå på videre

lykke til
klem aline
c.AuthorAlias nutta23. mai 2001
GRATULERE. Du er kjempeflink. Gledar meg til eg også kan gå "baklengs" inn i klesskåpet mitt att. Har spara på masse som eg kjøpte seist gong eg klara å slanke meg. Kjempefine klær som passa ei lita stund før eg flippa ut igjen. MEN slik skal det ikkje vere denne gongen. Lykke til vidare. Skikkeleg inspirerande for oss andre å lese dagboka di...
100,5 kg

I hundre

Siste uke har jeg gått to timer hver dag, i helga tre, da med niste, termos og en god bok i sekken. Fant et vann med bekk og foss, og fin rasteplass, og solte meg der og leste i boka mi, total egotripp. Kjempedeilig! Men det tar mye tid, da.

Ned 2,2 denne uka. Nå går det i hundre. Bare 1/2 kilo igjen til hundrekilos-muren. Den er rett foran meg, jo!! Jeg kan snart TA på den!. Men akkurat nå blir det et par ukers pause. For nå skal jeg på ferie og spise seine middager og drikke vin på fortauskafeer. Og da vil jeg kose meg skikkelig! Jeg må stålsette meg på forhånd, og prøve å holde meg på matta.

Aslaug, du spør om jeg har et sluttmål. Ja, nå har jeg det: Jeg vil ned til 65 kilo. Før noen rullet meg i bolledeig, husker jeg at 65 kilo var bra. Jeg tenker med dette løpet:
Ned til 90 så fort jeg kan. Da er liksom krisa over.
Saktere ned til 74, som er innenfor normalområdet for min høyde.
Og så bruke lang tid ned til 65, med mye trening, så kroppen får tid til å tilpasse seg og bli fin.
Jeg gir meg selv tid fram til neste vår eller sommer.

Melder meg her om 14 dager.
Takk for alle kommentarer. Hvis dere visste hvor mye dere hjelper meg!


Og her er en diett som kom på e-posten min her om dagen:

Subject: Bridget Jones Diet

This is a specially formulated diet designed to help women cope with the stress that builds up during the day:

BREAKFAST
1 grapefruit
1 slice whole-wheat toast
1 cup skim milk

LUNCH
Small portion lean, steamed chicken with a cup of spinach
cup herbal tea
1 miniature Mars bar

AFTERNOON TEA
the rest of the mini Mars bars in the bag
tub of Hagen Daas ice cream with chocolate-chip topping

DINNER
4 bottles of wine (red or white)
2 loaves garlic bread
1 family size supreme pizza
3 snickers bars

LATE NIGHT SNACK
whole frozen Sarah Lee cheesecake (eaten directly from freezer)

REMEMBER: STRESSED SPELLED BACKWARDS IS "DESSERTS"
Send this to four women and you will lose two pounds. Send this to six women and you will lose four pounds. Send this to all the women you know or ever knew, and you will lose 10 pounds. If you delete this message you will immediately gain 10 pounds!
THIS IS NOT A JOKE. IT WORKS



8 i heiagjengen
c.AuthorAlias nicky22. mai 2001
Heisann vår og grattis med nedgangen på 2,2. Herlig!!!
Stå på videre og du når målet ditt når du skal
Klem fra Nicky
c.AuthorAlias sirkeline22. mai 2001
Velkommen tibake! - Har du hatt det fint og koblet slankingen ut litt?!
c.AuthorAlias Bitten10. mai 2001
Hei Vår :) Det går strålende med deg, du er kjempeflink, altså. Eg forstår at du skal til syden nå, kjusa deg :) Du må ha en herlig ferie og kos deg godt :) Send en varm tanke til oss her hjemme da, med slankematen vår :) Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias lene10. mai 2001
Heisann Vår.
Så flink og sprek som du er så er jeg sikker på at du snart vil komme deg under de 100 kiloene. Jeg er mektig imponert over de gåturene dine. Det synes også som du har en veldig fornuftig slankeplan. Lykke til videre.
Hilsen Lene
c.AuthorAlias Isa10. mai 2001
Håper du får noen flotte uker og at vi ser deg her igjen når du er tilbake !!!

Kos deg !!

Isa
c.AuthorAlias Alida9. mai 2001
Hallo Vår!
Dette må nå berre kallast kjempeflott, du er jammen flink som klarer å gå ned 2kg på ei veke.
No kan du ta deg ein velfortjent ferie, med god samvittighet.:0))
God tur, skal følge med deg igjen om to uker.
Takker også for oppmuntrane komentar på sida mi,trengte det!
Klem fra Alida
c.AuthorAlias Tulla9. mai 2001
Hei Vår
Så flink du er, kjempeflott med ca. 2 kg. på ei veke.....

God ferie, eg kjem til å sakne dei gode kommentarane dine!

Klem frå Tulla





c.AuthorAlias sirkeline9. mai 2001
Hei Vår. Det er utrolig. Du har nesten gått under det magiske 99.9.... Gratulerer med nok en nedgang. Det gjør nok susen både for vekten, velværet og kroppens fasthet med mere den treninga di, ja!! Jeg håper virkelig du får en flott ferie. Kos deg, så snakkes vi når du er tilbake!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.