← Alle dagbøker
diarist.Alias

unik

59 år173 cm8 innlegg 2002 0 følgere

Start127,9 kg
Sist115,3 kg
Endring−12,6 kg
BMI nå38,5
📉 Ned 10+ kg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
9. februar 200230. mars 2002
115,3 kg

Endelig rett vei igjen....

Nå håper jeg at jeg skal klare min nye linje..... Har begynt på Libera kurs for jeg er ikke motivert nok til å klare meg helt alene. Nå er det trimming og lite mat som er tingen. Det er mye påskalgodter som frister og ikveld er det jo lørdag. Jeg pleier rett som det er å ha litt ekstra på lørdager, det går jo litt senere da, men jeg blir GAL om jeg ikke kan unne meg noen ting.
Håper på under 110 kg før april er over.
koz
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE31. mars 2002
Du har jo vært kjempeflink! Gått ned mange kilo !
Libra kurs , er det ok? Lkke til! ANNE
c.AuthorAlias Sussi30. mars 2002
Flott at du har fått taket på slankingen.....

Et slankeknep fra meg:
Spis 4-5 klipiller og vann ca.ti minutter foran måltidene, da vil du raskere føle deg mett og det holder også magen i orden.

Nettsiden www.ibalanse dot no
er også nyttig lesning.

Lykke til videre!! Vi skal klare det, selv om det ikke er så lett!!!
Sussi
c.AuthorAlias Elefanten30. mars 2002
Heisann der!

Tusen takk for motivasjon i dagboken min, trenger det :)

Mye som frister ja...jammen godt det ikke er slike høytider flere ganger i året enn det allerede er - som om en ikke klarer å finne "unnskyldninger" nok til å skeie ut i fra før av *smiler*

Trim ja...høres så negativt ladet ut det ordet, men bare tenk på all energien og overskuddet du får etter en økt! Og så så god samvittighet..:)

Lite mat...men ikke for lite da! Det kan virke negativt igjen, kroppen får panikk, bremser ned på alt og forbereder seg på å bruke lengre tid på det den får...Syns nesten jeg ser en hel liten verden inni der, med stoppskilt og det hele...*latter*

Det virker som det er futt i deg, så dette klarer du!!
Lykketilklemmer fra Elefanten
c.AuthorAlias trixi30. mars 2002
Flott at det går rette veien for deg!
Libra kurs høres bra ut for deg, om du ikke klarer å holde otivasjonen oppe alene!! :)
Skal vedde på at du klarer 110 til slutten av april!
Kos deg i dag, det er påskeaften, og attpåtil lørdag!

Ønsker deg en fin påske videre!
Klem fra trixi
116,5 kg

Løgn!!

At jeg ikke veier mer......for nå har det gått helt skjeis og jeg har igjen begynt på Libera kurs. Det passet så dårlig med tid og sted derfor sluttet jeg og håpet at jeg gjennom dette fora kunne klare meg på egne hånd men jeg må nok ned 30 kilo tenker jeg før motivasjonen om å fortsette er så stor at jeg kan klare meg uten "vakt".
Men nå er jeg igang igjen selv om det var tøft og begynne igjen. Det er ikke snakk om mer enn 1-2 kilo opp men jeg gidder ikke skrive noe vekt før jeg er under den siste registrerte, så jeg holder på 116.5 så lenge....
Ellers så SKAL jeg bli flinkere til å trene.....SKAL; SKAL; SKAL....imorgen skal jeg gå tur og mulig jeg ikveld kunne få spirit nok til å sette meg på trimsykkelen igjen. Jo da, det går nok bra.
Håper dere andre er ved bedre mot enn meg idag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tøysa22. mars 2002
"KAN VI KLARE DET?...KLAAART VI KAAAANNNN!(sitat:byggmester Bob)
c.AuthorAlias Sussi22. mars 2002
Hei..
Det hender vekten ikke er helt samarbeidsvillig og at motivasjonen ikke alltid er på topp. Men det gjelder om å fortsette og fortsette. Stå på videre....vi skal klare det selv om det ikke alltid er like lett *sss*
Slankehilsen
Sussi



c.AuthorAlias gryn21. mars 2002
Så flott at du er i gang igjen!!!!
Jeg skal ta med meg tipset om lunkent vann på morgenen før man spiser. Alt slikt må prøves!

Håper du får en fin tur i morgen!
116,5 kg

Joda....

<Solen skinner ute og jeg skal ut og trimme legemet. Må bare, skal bare, først!!!!
Nå skal jeg nedover, litt etter litt. Det er best å ta tiden til hjelp, tålmodighet er noe jeg kunne ha bruk for, både i slankesammenheng og andre tider. De kiloene som går sent av kommer også sent på igjen....
Nå er det trimmtur.
Spennende å se om dette innlegget mitt kommer inn.....ofte skriver jeg lange rapporter så forsvinner de og da blir det kort og godt og til slutt lander jeg inn....uten at jeg forstår hva jeg gjør galt....punktum og komma i alle varianter, som jeg har blitt fortalt, men , men,
Ha en fantastisk dag alle dere der ute.,
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nebbisen19. mars 2002
Hej Unik!

Ja du är berkligen gott igång, vill gärna sluta mig till alla de som gratulerar! Det är gott jobbat. Fortsätt sånn!

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias Sussi19. mars 2002
Hei....
Ser vi ikke er så ulike i vekt...vi har begge en vei å gå, men heldigvis så finnes denne siden. Jeg har funnet en side her på nettet som hjelper meg, muligens du kjenner den fra før:
www.ibalanse.no
Lykke til videre med slankingen.....*sss*
Slankehilsen Sussi
c.AuthorAlias "A_P"16. mars 2002
Tålmodighet er en stor del av det å slanke seg.

Det med at innlegget forsvinner: Jeg har også opplevet det flere ganger,
og har begynt å skrive innlegget først i Word eller i et tekstdokument.
Deretter merker jeg teksten, trykker "Ctrl" C, går inn hit
og trykker "Ctrl" V for å kopiere teksten over.
Da slipper jeg å skrive om og om igjen.

Lykke til.

A_P
c.AuthorAlias gryn15. mars 2002
Ikke sant det er herlig med så flott vær!!!!

Gratulerer med nedgangen! Dette klarer du videre også, med din styrke!!!

c.AuthorAlias trixi15. mars 2002
Her går det nedover ja! Føles det ikke godt?
Utrolig hvor bra det hjelper på motivasjonen at solen skinner!
Jeg skal og ut og gå, er jo helt fantastisk i dette været!

Ha en flott dag, stå på!
KLem, trixi
116,7 kg

oppover!!!!!

VEl, i går var jeg i klubb, var kjempeflink, uten kake og chips satt jeg ser og suglet. Og takken, hva er det......OPP 0,8 kg. Utrolig lite følsom vekt, iallefall lite følsom for mine følelser.
Så det gikk som det pleier, jeg tok en liten utskeielse, for det bør en vel ha hatt når vekten går slik...????
Nei, nå er det et tilbakelagt fall, jeg reiser meg og går på med nytt mot....
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*14. mars 2002
Heisann! Åh,jeg kjenner meg igjen i det du skriver her ja!! Det er sikkert!! Rart det der igrunnen? Når man er flink en stund og skikkelig stolt av seg selv,så "må" man liksom skeie ut og "ødelegge" litt....noen ganger er det bare ikke verdt det! MEN...som du sier,det gjelder å reise seg igjen! Heve hodet,bite tenna sammen og STÅ PÅ VIDERE! For det her går det! Du virker motivert og du VET veldig godt hva som skal til!!:0)Heia deg!!
Skal følge med deg videre!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias jeanette14. mars 2002
Hei Unik :0)
Ja de kan vær veldig ufølsomme....vektene altså
Men stå på så blir den nok snillere
Klem fra Jeanette !!!!
c.AuthorAlias lillepus13. mars 2002

Hei og hopp!

Elixia er en treningskjede som het Frisk før.
Finnes ikke så mange steder i landet, men det er flere av dem her i Oslo :o)

Har du gått ned TJUE kilo siden januar???
Gi meg oppskriften...NÅ!!! *ler*
Men, seriøst...; Hvordan har du klart det? Trener du mye?

Syns du er superflink!

Klemmer fra Lillepus ;o)
c.AuthorAlias Ariana13. mars 2002
God kveld unik!

Ja de vektene er veldig kranglete innemellom...ler! Men i morgen ser det nok bedre ut:o) Du lurte litt på smaken på cambrigdepulveret og den er helt ok....men suppene er grusomme:o( I dag kjøpte jeg en pakke til med jordebær denne gang,men har ikke smakt på den ennå.

Tenkte at jeg skulle gjøre det når jeg blir lei sjokoladesmaken.

Er veldig spent på resultatene denne gangen!!

Ha en fin onsdagskveld unik:o)

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias gryn13. mars 2002
Hei!

Sånn ufølsom er vekta mi iblandt også.....
Mine utskeielser kommer ofte når jeg "liksom" føler meg slank....som i dag.... nedgang som jeg er kjempestolt av. Men hva gjør jeg?????? Jo, tar en skikkelig stor muffins med sjokoladebiter.
Så i morgen er jeg kanskje tilbkae der jeg var i går....

Lykke til!
115,9 kg

UNDERVEKT!

Ble så happy i går da skjermen viste " DU ER UNDERVEKTIG OG DU MÅ IKKE SLANKE DEG", vel, smart som jeg er forsto jeg at noe var galt. Jeg hadde glemt å skrive 100. Bare 16,3 kg veide jeg i går etter boka.. Burde kanskje ikke studert mer på det men godtatt at jeg var litt for tynn, lent meg tilbake i sofaen og tatt en sjokolade..... :-))))
Vel, ellers så kan jeg formidle at jeg veide 300 gram mer FØR jeg pusset tennene i går kveld. Tro om jeg hadde glemt å svelge middagen?????

Ellers er jeg ved godt mot og håper å gå ned 16 kilo før sommeren.
Spiser hver 3-4 time, en liten skive eller en liten porsjon "fitness" (den med hun tynne dama i hvit badedrakt, det er slik jeg skal bli :-)))))
til middag har jeg ett potet og det vi ellers måtte ha. Tar 5 fibertabeletter før hvert måltid, hjelper mot sult og for å holde magen i orden.
Prøver også å gå litt eller å sykle en halv time hver dag.
Klarer jeg å holde dette til sommeren vet jeg at jeg når målet.
(utskeielsene på lørdagene er ikke beskrevet for å skjerme eventuelle lesere)
Da må dere alle ha en fin dag
Hilsen UNIK
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ariana12. mars 2002
Hei unik:o)
Takk for kommentaren:o) Ja de svangerskapene er vekta`s skrekk...ler! Jasså så du veide 16.3 du da...ler! Ja det er fort gjort å trykke feil, men det var jo litt i letteste laget!!

Du klarer helt sikkert å gå ned 16 kilo til sommeren!! Du er jo tålmodigheten selv!!

Ha en flott tirsdag da:o)

Klem fra Ariana c",)
c.AuthorAlias April12. mars 2002
Det er viktig å bruke (.) altså punktum mellom tall og data når du logger deg inn i dagboka. Da forsvinner sikkert ikke innleggene dine lenger, men ellers er det flott at du har funnet fram til disse sidene, og du har jo vært kjempeflink en lang stund allerede.
Skal følge med litt på hvordan det går med deg videre!!!!! Lykke til fra April
c.AuthorAlias tøysa12. mars 2002
hei på deg Unik!Ja det må jeg si....16.3 kg!Det er det minsten min veier det!Da tror jeg heller jeg ville vært gla`for den vekta jeg har gitt!!
Apropo feiltasting...13.mars? det er i morgen det jenta....(hihihihi)Jeg skrev i stad i boka mi at jeg syntes dagene går så fort..og måtte dobbelsjekke når jeg kom til deg,følte meg litt utsatt et øyeblikk.
Ellers må jeg si du klarer deg kjempeflott!!!!
Ha en fin dag..
c.AuthorAlias Masti12. mars 2002
Hei på deg!

Velkommen hit til oss! Disse tekniske finurlighetene finner du nok snart ut av, men det er joi slankingen som er det viktigste. 10 kilo allerede er kjempebra!

Heldiggris som fikk en ny vekt som viste mindre (eller har jeg oppfattet feil?). Kjøpte meg ny vekt som viste 2,5 kg MER enn den ustabile jeg hadde. Det førte til at jeg brukte den gamle enda en god stund før jeg turte å skrive inn den nye vekta her. For å så nedgangen til å stemme oppjusterte jeg vekten hver dag med 2,5 kg, slik at det stemmer, og nå er vekta slik den (ikke) skal være. Hjemme hos mamma veide jeg forresten 106 kg i helga, så jeg må jo si at jeg likte det bedre!

Lykke til med slankingen, dette klarer du!

Masti
116,3 kg

innleggene mine forsvinner?

Hvor blir de av????
Prøve!!!!!
117,9 kg

Dette er jammen ikke lett, dataen altså!

Jeg har skrevet tidliger i dag, men det er borte!!!!
Nnå skal jeg avsted å få meg en ny vekt!! Mannen min driver elektrisk butikk så jeg kan handle på søndager også.
Ellers viste den ustabile vekta mi 0,5 mindre i dag og det er ikke verst.
Egentlig hadde jeg en annen vekt og begynte på 127 kg, tok av 10 til 117 kg.
Men så viser min gale vekt 119 så jeg tenkte at jeg holdt meg til det.
Nå blir det jo kluss i tallenen om \den nye viser noe annet, men det får stå til...... Håper den viser 117 :-)))
Nå har jeg hatt 1 skive og omelett til frokost, grønnsaksuppe til middag og så skal hele familien på gå tur på stranden. Jeg må nok ta en liten tur alene for å bli kvitt noen kalorier men det er godt med litt hjernefred. (har fire herlige, pratsomme barn+en mann)
Gleder meg til å fortsette slankingen, spesiellt med så god oppbakking som en får her.
Takk for alle svar!
Ha en mager, herlig dag; alle sammen!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abelone11. mars 2002
Hei og hopp!

Takk for hyggelig kommentar!
Du spurte hvordan jeg hadde klart å gå ned så mye. Jeg har gått på kurs. Det er en type kurs som baserer seg på mye fiber. Hvis du så reportasjen i Hjemmet på nyåret om fiberbrød, så er det det opplegget jeg har fulgt. Det er kjempeeffektivt og ganske greit å følge.
I tillegg har jeg trent mye. Aerobig 4-5 timer i uka og lange turer.

Stå på!!!

Abelone
c.AuthorAlias Ariana10. mars 2002
Hei og velkommen hit unik :o)

Selv fant jeg denne siden for ca 5 uker siden og er helt hekta...ler! Skal bli spennende å følge deg nedover. Hva er drømmemålet ditt?

Foresten så har du valgt et flott alias:o)

Ha en herlig søndag unik!!

Klem fra Ariana c",)
127,9 kg

NY HER! Men har slanket meg siden 9.1

Vel, som sagt er jeg ny her. Har faktisk tatt av 10 kg nettopp men det får jeg ikke med her. Håper på litt inspirasjon og litt ny giv siden det går litt tregt nå.
Men jeg har enda ikke helt forstått hvordan en får de rette dataene inn hvor og hvordan??? Men jeg lærer nok etterhvert.
Gleder meg faktisk til å fortsette nå.
Men jeg har et problem, jeg har en vekt som ikke helt fungerer, det har plutselig begynt å vise så ustabilt (uten at det er spisingen sin feil) Det er en slik vekt som ikke har batteri, elektronisk sådann. Må jeg kjøpe ny??? Den er vel to år gammel.
Ha en herlig dag!!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.10. mars 2002
Heisann!

Velkommen i klubben.
Jeg har sikkert slanket meg 100 ganger før, men ingenting slår dette stedet, her får man ris og ros,gode råd og ikke minst oppbacking. Har vært drittlei noen ganger, men disse herlige menneskene hjelper meg opp av gropa igjen, husk bare å skrive i dagboka di også når det ikke går så bra, vi har alle hatt våre tunge dager, i alle fall nesten alle, og det gir motivasjon til å fortsette ved at man får kommentarer på dårlige dager.
Vekta di bør vel byttes, selv om jeg har en som ikke er helt god selv.........men den viser ca 1/2 kg i ubalanse.
Pass i alle fall på at vekta står på samme sted for hver veiing, og at den står helt vannrett.

Dette ble en langt velkomsthilsen.

Til slutt: gratulerer med de første 10 kg. Hva er målet?

Hilsen fra Rita
c.AuthorAlias gryn10. mars 2002
Takk for kommentar i dagboka mi, det oppmuntrer!

Jeg synes du har vært veldig flink til nå, stå på videre!
Vi skal støtte og oppmuntre så mye vi kan her!!!!!

Lykke til!
c.AuthorAlias Jenta*S*10. mars 2002
Heisann!
Og velkommen i "gjengen":0)...
Hvis du vil kan du registrere startvekten din med 129,hvis du allerede har gått ned 10 kilo? Så ser du total nedgangen på din vei mot målet! Apropos det,hva er målet ditt?
Og delmål? For de er viktige!:0)
Hvis vekten din ikke fungerer så kjøp ny! Absolutt,og en som teller gram også.Så kan du følge med.Et annet tips er å ta mål av deg selv nå,da vil du se at cm forsvinner fort! Det er litt gøy da!
Vel, nok en gang...WELCOME!!
Ha en herlig dag selv du!!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Velkommen til "oss"!
Her er det mye støtte og insperasjon å hente/få.
Første gang jeg slanker meg, og maken til støtte hadde jeg ikke engang drømt om. Gir du masse støtte til andre får du masse støtte tilbake.

Lykke til med vekt-reduksjonen.

Klem, A_P
c.AuthorAlias asta10. mars 2002
Hei unik!

Velkommen hit på disse sidene, her får du sikkert oppleve mye oppbacking og støtte på vei ned i kilo. Jeg har skrevet her inne i 7 - 8 uker, og kan anbefale å bruke boken aktivt, veldig effektivt å inn her når godtesuget kommer...

Gratulerer også med valg av et nydelig navn ~ det er jo det du er: unik!!!

Hilsen asta~~~~~~~~
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.