← Alle dagbøker
diarist.Alias

ulykkelig

45 år169 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start61,0 kg
Sist61,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå21,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
21. august 200225. august 2002
😉61,0 kg

Tja... Imorgen er en ny dag!

Vet ikke helt hvordan jeg føler meg idag jeg...

Spiste frokost hos mamma idag: en brødskive m litt smør og brunost, og en med søt sennep og kalkunfalukorv + ett glass skummet melk og kaffe

Middag hos svigers idag igjen (jeg lever da litt av ett luksusliv for tiden..!): ett stykke innbakt ørret (butterdeig rundt), en stor potet og agurksalat + litt rømme-/hvitløksdressing + hjemmelaget saft.

Kanskje ikke verdens sunneste måltider idag, men jeg har ikke spist så mye ihvertfall...

Imorgen begynner jeg med en diett, som visstnok skal være en fin start på en slankekur... En venninne tipset meg om den. Man skal gå en uke på, en uke av, en uke på, og deretter en måneds opphold før en evt ny omgang. Viktig å drikke rikelig med vann! Og det er lov til å drikke lett brus.

FASTE UKE 35:

Mandag:
f: to glass vann, 0,5l grønnsaksbuljong, kosttilskudd (vit/min)
l: to glass vann, valgfri frukt (spise deg mett)
m: to glass vann, valgfri suppe, kosttilskudd
k: to glass vann, en valgfri frukt, kosttilskudd

(gidder ikke å skrive opp alle vannglassene, men greia er altså to glass før hvert måltid. kosttilskudd til frokost, middag og kvelds)

Tirsdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: to frukt/grønnsaker
m: grønnsakssuppe (ferdigsuppe fra toro)
k: en frukt

Onsdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: to frukt/grønnsaker
m: grønnsakssuppe
k: en frukt/grønnsak

Torsdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: en rett i koppen grønnsakssuppe (toro)
m: blomkålsuppe (toro)
k:0,5l grønnsaksbuljong

Fredag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: en rett i koppen grønnsakssuppe
m: tomatsuppe u makaroni (toro)
k: 0,5l grønnsaksbuljong

Lørdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: slangeagurk (så mye du orker, men ikke noe mer...)
m: valgfri suppe m litt flatbrød ved siden av
k: en frukt/grønnsak

Søndag:
f: en rett i koppen grønnsakssuppe
l: ett fint knekkebrød m tomat
m: valgfri suppe ( en som skal tilsettes melk!)
k: en frukt/grønnsak

Håper dette blir bra! Og at det føles greit å gå på vekten på fredag...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😵26. august 2002
Hmmm.... Jeg har tidligere forsøkt lignende kurer med dårlig hell... Nesten alltid gått opp igjen alt jeg gikk ned. Men jeg skal selvfølgelig ikke ta ifra deg alt motet. Men for et varig resultat, finnes det nok bedre metoder... Men slike ting er det jo selfølgelig aldri noen fasitsvar på...

Hilsen ei som også sliter med noen få for mye...
c.AuthorAlias tulipanen😉26. august 2002
Kan jeg få følge med på opplegget ditt?

Er tomatsuppe greit?Spiser pasta nå men jeg skriver ned i dagboken min. Blir til og med lørdag for min del, trenger et lite puff, skal på byen lørdag..

😀61,0 kg

Er iallefall igang!

Var på jobb fra 10.30-18.15, lunsj: en maistriangel og en banan + farris.

Spist middag hos svigers: kokt torsk m tilbehør + cola (huff...), og vaniljeis (huff, huff...) til dessert.

Skal på jobb igjen kl 22-04. Pleier å PIMPE brus når jeg er der, men idag skal jeg holde meg til isvann! Ikke noe pølse på statoil etter jobb heller!!

Har hatt en generelt bra dag idag, og føler meg motivert på slankefronten! Ett godt tegn! :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Prestige😊25. august 2002
Off, det er ikke bra med nattevakt. Du har liksom ikke så mye annet å gjøre enn å spise. Ingeing på tv'e, ingen å snakke i telefonen med osv. *ler litt av d siste* Husk! det er du som skal vinne, ikke fristelsene dine!!! :)
😈61,0 kg

mensendritt!

Har ikke veid meg idag, men det kjennes ut som at minst 5 ekle kilo har sneket seg på meg i løpet av natten... Men sånn er det jo når man har mensen; man er oppblåst i magen og føler seg ti ganger styggere og ti ganger feitere enn ellers...

Ser at en del av de andre her har en fast veiedag i uken. Det er sikkert ikke dumt. Min er fredag (f.o.m neste uke)!

Ååå, det er så slitsomt å gå rundt å være så dritt lei alt mulig... Hver dag har jeg lyst til å bare bli liggende i sengen. Har ikke lyst til å møte folk. Er lei av å være "liksomblid"!


😢61,0 kg

nå er jeg lei!

Det første jeg tenkte da jeg så meg i speilet idag var: "fy faen så feit jeg har blitt nå!" Det har skjedd så mange ganger før også, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke bare har gjort noe med det! Istedet så går jeg rundt og er forferdelig ulykkelig. Jeg greier ikke å ha det gøy fordi jeg bare tenker på hvor feit jeg er hele tiden... Det er så slitsomt!

Akkurat nå føler jeg meg ganske motivert til å begynne en slankekur. Jeg orker jo ikke å ha det sånn lenger!!

Mål: 55 kg
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ally❤️21. august 2002
Hei kjære deg! Jeg skjønner veldig godt at du er frustrert og ulykkelig, har hatt det sånn mange ganger selv, særlig da jeg var rundt 20 år. Da jeg gikk på videregående veide jeg 55 kilo og tenkte at jeg måtte utsette livet mitt til jeg klarte å komme ned på 50 kilo (jeg er endel kortere enn deg). Når jeg nå ser bilder fra den tiden, ser jeg at jeg så helt fantastisk ut! Det var helt andre problemer jeg slet med, men det var lettere å gjøre noe med vekten enn alle grubletankene jeg hadde i hodet.

Jeg vet ikke hvordan du ser ut, eller hvordan kiloene er fordelt på deg. Men tatt i betraktning din alder, og at du er høyere enn meg og veier det jeg burde gjøre hvis jeg var perfekt, så har jeg lyst til å spørre deg om du er helt sikker på at det er vekten som er problemet ditt?

Det gjør meg veldig lei meg at du ikke klarer å ha det gøy fordi du mener du er 6 kilo overvektig. Jeg husker hvilken kamp det var for meg å bli kvitt de fem kiloene jeg mente ødela livet mitt. Kjære venn, 6 kilo kan aldri ødelegge livet ditt, det er tankene dine som ødelegger for deg. Det er selvsagt mulig (hvis du har veldig spinkel benbygning) at du kunne veie 55 kilo, men det er rett og slett urettferdig at disse små kiloene skulle gjøre deg så deppa.

Hvis du kikker litt rundt i dagbøkene her, vil du se at mange av oss, som nå er godt voksne, begynte på samme måte som du gjør nå. Vi var dødsfrustrerte over det vi mente var noen kilo for mye, og begynte med harde slankekurer som gjorde oss både syke, sultne og veldig selvopptatte! Resultatet var som regel at vi ble mer deppa og gikk opp alle kiloene igjen. Og mer til.

Jeg vil absolutt ikke psyke deg ut, det er fullt mulig å gå ned i vekt kjapt og på en sunn måte. Vi her inne vet alt om dette etter mange års research, og kan gi deg mange råd. Jeg ønsker bare ikke at du skal være 21 år og ulykkelig når tallene viser at du umulig kan være feit.

Imidlertid kan det godt hende at et riktig kosthold kan bedre humøret, selvtilliten og energien din! Jeg kan derfor anbefale Dr Lindbergs bøker som heter Naturlig slank med kost i balanse. Spiser du på den måten han anbefaler, får du i deg alt du trenger, samtidig som overflødig fett forbrenner. Vekten vil altså stabilisere seg der den skal være.

Husk at det er like viktig å finne ut hva kroppen trenger, som å finne ut hva den ikke trenger. Du blir ikke tynn av å slutte å spise, du senker bare forbrenningen og blir slapp og deprimert. Det er helt sant!

Jeg håper virkelig at du blir i bedre humør snart, så du kan nyte ungdomstiden din. Det er det den skal brukes til!

Klem fra Ally
c.AuthorAlias Imy😌21. august 2002
Hei og velkommen hit. Vil ikke tro at du er så veldig feit, da. Selv hadde jeg vært overlykkelig hvis jeg hadde hatt vekten din, men det er jo så klart individuelt hvordan man føler det. Mitt mål er å komme ned til 62 kg og bli der. Det har jeg ikke veid siden jeg var 18.

Uansett er disse sidene en god motivasjon for meg, og sikkert de fleste andre som også skriver her. Alle har forskjellige kurer. Selv satser jeg på den gamle klassiske ved å spise en del fordelt på mange måltider, men trene mer, kutte ut godteri og drikker nesten bare vann. Unner meg ikke kallorier gjennom drikke. Jeg er innom og skriver dagsplaner hver dag, så jeg skal nok følge med deg.

Klem fra Imy.
c.AuthorAlias tulipanen😃21. august 2002
hei og velkommen hit..

Håper du vil trives her hos oss. Skjønner at du ikke er fornøyd,. Jeg prøver¨å skrive ned alt jeg spiser i denne dagboken, det hjelper meg til å få mer kontroll.

Jeg lever litt etter Grete Roede prinsippene, syntes det er mye bra i dem+ at jeg gikk et kurs for ikke så lenge siden.

Du må finne ut din strategi:-)

Lykke til
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.