30 år imorgen
hei allesammen. Her er jeg igjen, etter en laaang pause. Bursdag imorgen, og jeg som hadde som mål å veie 70 da... Men 73 er vel ikke så ille det heller.. Må prøve å få det til nå, jeg er drittlei av å være altfor stor for alt. Mandag imorgen og da må bare det nye livet komme tilbake. Jeg skal støvsuge litt ikveld, så jeg rekker vel ikke å spise opp alle de gode micropopcornen jeg har i skapet får vi håpe. Jeg må være litt flink her inne oxå, jeg er virkelig imponert av alle dere som skriver jevnt og trutt, og som minker i vekt. Flinke er dere, hvis bare jeg kunne være like flink hadde det vært kjekt. Men men, pån igjen, snart er det vår og det hadde jo vært morsomt å kunne shoppe litt lekre vårklær uten å få angst. Ser dere nok ikke imorgen, blir vel opptatt hele kveld, men skal komme sterkt igjen på tirsdag. Klem turte
Ehumm. I''m back.
Uff o uff for en dårlig slanker jeg er, her har jeg hatt planer om å gå ned i vikt men så blir alt bare tull. Har hatt så lite motivasjon at det er forferdelig. Slik er det alltid, det går bra enstund, o så gidder jeg ikke mer. Nå er det slik. Men, jeg skal kjempe meg over sprekken og komme tilbake. Har tenkt å begynne for fullt imorgen, da er det mandag og jeg skal begynne nytt liv nummer to. Eller var det for hundrede gang kanskje? Jeg er ikke så kjempeusunn egentlig, det er bare det at jeg spis for mye, og går ikke ned. Men, har håpet om 65 kg til sommeren. Har avtalt med noen venner at vi ska på Frankriketur til sommeren og da går det ikke an å være blubb.. Ellers har jeg hjemlengsel for tiden. Har ikke vært hjemme siden forrige jul og nå har jeg sån lyst hjem til mamman min!! Og gamla venninner, har jeg ikke sett på¨kjempelenge. Mamma er her av og til så det er ikke så farlig. O så savner jeg å dra inn til Stockholm o se på livet, her der jeg bor nå er det jo LITT mindre forhold da. Jaja, må hjem til sommeren.
Ellers, har jeg lånt ergometersykkel med svigersarna idag, så nå skal det bli trimming foran TV2 nyhetene hver kveld, men, har ikke tenkt å gjøre det ikveld da. Slapp idag, skal legge meg o sove tidlig. Imorgen har jeg planer om å skrive opp all mat, med kalorier, så jeg får holdt meg til 1200. Så det så! Nok svammel for ikveld, en ny slankeuke begynner imorgen da folkens! turte
Kjempesprekk...
Siden torsdag har jeg bare spist usunt. Har ikke en gang brukt dagboka, for jeg har jo hatt dårlig samvittighet av og til også.. Helga har vært kjepeusunn, vi dro til Trondheim og besøkte noen venner, og da spiste jeg nok så mye.. Men det følte jeg var greit, men dagene før var ikke noe greie med meg. Jaja, hva kan jeg annet si enn gjort er gjort, spist er spist, og så får jeg bare begynne på ny frisk. Har følt meg litt nede i uka, siden jeg vært syk, og jeg er flink å trøstespise da.. Ikke noen gulrøtter da nei, men hellre popcorn, ostepop... Spist idag da!!
Frokost, litt semulegrøt, to brødskiver med ost og agurk.
Lunsj: To brødskiver med leverpostej og agurk, 0,1yogh.
Middag blir noe med spaghetti og røkt skinke. Det var det som var i kjøleskapet.
Ja, må gjøre noe i huset nå, så jeg får heller sjekke innom dere imorgen. turte
Gulrotdagen..
Idag har jeg spist gulrot hele dag!! Kjedelig hva? Førkjølelsen er litt bedre, og har vært ute og kosa meg med barn og dagbarn flere timer idag. Det er vel trim o drasse på tunge ettåringer som ikke vil gå i snøen oxå??
Spist idag, foruten gulrot:
50 g brød m leverpostej, agurk, banan
50 g brød m leverpostej, agurk, 0,1 %Yougurt
Det var alt!! Middagsplaner er fisk, ris o GULROT
Skal på kino ikveld, og kor, så det blir nok ikke mer skriving på meg idag. Endelig skal jeg også få se Harry Potter, på tide eller HVA? Kos dere allesammen!!
Forkjøla..
Idag føler jeg meg skikkelig slapp, vondt i halsen og allment blææææhh... Tenk at jeg ikke klarte meg til tross for solhatten min!! Positivt er jo at jeg ikke er så sulten da, så idag har jeg spist følgende:
Frokost: 50 g brød m lightphiladelphiaost, vann
Mellom: gulrøtter og te
Lunsj: 1/2 bolle (vanl. uten fyll), en iskaffe og gulrøtter
Middag: 6 fiskeboller, litt saus, 100 g potet, gulrot
Kvelds: 1/3 krumkake, liten rest av bolle fra sønnen
Var i 89-årsselskap på kvelden, spiste derfor denne kaka og bollbiten. Det er utrulig hvor vanskelig gamle mennesker har å skjønne at en ikke er sulten eller ikke har lyst på kaffimat!!! Hade jo nettopp spist middag og hade virkelig ikke lyst på noe, men spiste litt for syns skyld. Jaja, er vel i grunn fornøyd med dagens meny, selv om lunsjen ikke var mye å skryte over!! Blir vel spist en frukt ikveld også. men skal prøve å hålle meg unna alt annet! Må vel bare inrømme at jeg var forferdelig popcornsyk igår kveld og spiste en halv pose med micropopcorn... Vi har nettopp kjøpt DVD og hade "kino" her igår, jeg og husbonn. Men, jeg hade spist mye mer til vanlig ( kan gjerne sette til livs i hvert fall en pose...) så jeg får vel være litt stolt allikevel!! Trim har det ikke blitt noe på meg, men litt snømåking da! Snøen er tilbake igjen, jeg syns egentlig ikke det er så artig, men ungene liker det jo, så imorra blir det vel snømannlaging her i gården! En fortsatt god slanketirsdag da allesammen!
Litt opp..
Men ikke så mye at jeg er veldig lei meg.. Er egentlig litt forundra over at det ikke var mer! Har oppdatert meg på konkurransen idag, og 0,6 ned er jo bra det! Ellers vant jeg 50 kr idag, veninnen min hade gått opp et halv kg. Men hun er veldig flink å trimma da, 150 situps å greier.. DET gjør ikke jeg, men må vel begynne snart! Spist idag er:
2 brødskiver med egg o litt kaviar, masse te, gulrot.
2 brødskiver med laksepostej, 0,1% yoghurt
Det var visst alt det. Middag har jeg ikke funnet ut hva jeg ska ha enda, blir evt uppdatering senere. Ingen trim enn så lenge, får se om det blir ikveld. Skulle ha vært på svømming hvis jeg rekk det, leikegym idag og da blir det lite tid! Ha en fortsatt god slankedag da allesammen!!!!
Dagen etter....
en flaske vin per person igår, så oxå på meg...Ble litt kalorier der. Men jeg spiste bare gulrot da. Har ikke turt å veie meg idag. Det er bra at det er mandag i morra, disse helgan tar knekken på opplegget mitt!!! Idag har jeg vært flink da. Frokost et rundstykke med lakspostej og en appelsin. Middag spaghetti m kjøttsaus. To iskaffe. Trimmen idag var tur frem og tilbake til butikken (1 time) og vasking i 1,5. Vurderer å kjøpe/låne en ergometersykkel for å få trimme litt om kveldan, har litt vanskelig med barnevakt. Men jeg må nok prøve en stund før vi kjøper (svigersarna har en) kjenner jeg meg selv så går jeg fort lei..Kino ikveld, skal prøve å hålle meg unna popcornen. Selv om jeg er temmelig avhengig da!!! Da, var det alt. Konkurranseoppdatering i morra!!
Nedover går det...
...selv om jeg kanskje ikke trur at det var mer enn et jeg vede meg sent og ikke spist enda!! Men måtte jo skrive det opp allikevel!! Spist igår: Brødskive med postej 2 st, lunsj brødskive m ost, middag spaghetti m ostskinksaus o masse salat. Kveldskos ble dessverre både en cider og litt potetskruer, men men... Ikke noe trim!! Idag har det blitt en iskaffe, var sliten når jeg dro og vaska butikken i morres. Spist to brødskiver og en banan en så lenge, har ingen spiseplaner mer for dagen. Men det er jo lørdag og vi får besøk ikveld, så det blir vel noe usunt ikveld oxå.. Rødvin ihvertfall, så får jeg lage till masse gulrøtter o dipp!! Nå skal jeg prøve o få vaska huset, ha en god lørdag allesammen!!!
Hej!
Idag har jeg spist to brødskiver m laksepostej til frokost. Lunsj ble det ikke!! Middag fiskeboller, potet og gulrot. Kvelds to brødskiver o banan. to iskaffe ble det oxå. Litt lite mat kanskje. Trim ble 30 min gange til butikken, vaske 1,5 tim og 30 min tilbake. Ellers inget nytt, foruten at jeg allerede føler at klærne er blitt større! Og det er da kjekt.
Dette kan vel ikke være sant..
At jeg veier 74!! Jaja, får kose meg så lenge det varer. Spist idag: Havregrøt, syltetøy, melk. 1,5 rundst. med lakspostej o paprika. Broccolisuppe m litt brød. En banan, en klementin, en gulrot. Ingen trim, men skal på kor ikveld og gidder jeg gå en tur i regnet så blir det vel 30 min to vei. Alt for idag, må se litt på barnetv!
Burger King
...var jeg og englebarna på idag og spiste middag. Spiste kyllingburger og litt pommes. Sønnen hade sån lyst å dra dit, og siden han nesten ikke spist på en uke var ho mor ikke sen å si ja. En halv burger og masse pommes var supert det, lillesøster spiste en hel burger, og jeg har ikke hatt slike blide barn på nærmere en uke. Så det var helt klart verdt de ekstra kalorierne. Ellers idag har jeg spist skumma kultur og cheerios, 3 knekkebrød med litt pålegg. En iskaffe, to clementiner, sikkert noe annet men husker ikke mer. Ikke noe jeg har dårlig samvittighet for. Må bli flinkere å skrive alt jeg putter i munn, gjerne hvor mye oxå. Igår spiste jeg bra hele dag, og var på svømming. Det var jeg stolt over, og hvor deilig det var da!! Svømte 1000 m holdt på omtrent 40 min. Ja, ellers er det konkurranse både hit og dit. Dagmammaveninnen og jeg hade gått ned akkurat like mye denne første uka. Ellers er det jo -5 konkurranse da, men med burgerkingmat går det vel ikke så fort... Skal være flink resten av uka. Ungene er jo nesten frisk nå, så nå kanskje det blir som vanlig her igjen!!Det var vel alt, må nok prøve å rydde huset litt isteden for å sitte her og kose meg. Hejdå!!!
Dårlig fantasi idag..
Inget emne idag nei.. Helgen nærmer seg slutten og jeg kan vel ikke si at jeg har vært så flink. Litt! Fredagen sovnet jeg heldigvis klokka 7!! Så jeg klarte¨å hålle meg unna masse kalorier. Dessverre har jeg en tendens å trøstespise når jeg kjeder meg, og denne helga har vært gørrkjedelig siden ungene bare vært syk. Klarte meg halve lørdagen, men så fant jeg ut at kanskje de kunne ha lyst på vafler. Det ble med et hjerte hver på dei, og et uendelig antall på ho mor.. Men jeg var flink på kvelden. Mannen satt med potetgull og jeg hade gulrøtter og dipp. Kjempegodt. Dagen idag begynte med en vaffel.. Til frokost ble det skumma kultur med cheerios. Lunsj ble en skolebolle. Var på selskap og kunne vel ikke si nei. Middag kyllin, salat og litt pommes frites. Dro og vaska etterpå, var kjempesliten så det ble en iskaffe for å våkne. Vaska 1,5 time, satte igjen mann og bil og promenerte hjem igjen på 30 min. Det blir omtrent 500 kal forbruka, så det var vel skolebollen det da. Vel hjemme sier bestemor at ungene har feber igjen, så det blir vel våkenatt atter igjen. Men imorra begynner en ny uke og da skal jeg være flink å spise riktig. Og skal prøve å komme meg på svømming i morra, sønnen skal ikke på leikegym og da rekker jeg det akkurat. Japp dere, det var vel alt for idag. Dere møter en flinkere dame imorra da, for da begynner konkurransen.. Nå skal jeg gå og kose meg med en appelsin og et stort glass vann!
Ikveld var jeg ikke motivert
Har endelig fått lagt to syke, sure febrige unger og føler meg skikkelig sliten. Har ikke sovet siste døgn, de har gått på skift i roping på mamma, inhalering(storebror har fokjølelsesastma)og jeg vet ikke hva mer.. Tok en tur på vekta idag allikevel, og det var litt kjekt, 0,5 ned! Men jeg vet at jeg vil sprekke ikveld, er allerede på god vei. Det ble pizza til middag i et forsøk å få englebarna til å spise. Ble nok mor istedet... Senere prøvde jeg å få i lillesøster litt krydderkake, hun spiste litt og jeg spiste i grunn mye. Nå har de lagt sig og det lureste hade vært hvis jeg også fant sengen, ellers har jeg spist opp en pose potetskruer før kvelden er omme. Skal prøve å motstå, men jeg vet ikke. Må tygge på noe!! Skal nok skrelle meg en kilo gulrøtter. Ellers idag har jeg vært flink. Brødskive med makrell og kalkun (ikke på samme brødskiva!) til frokost og lunsj. Har ikke vært så flink med vannet idag, kanskje greid en liter. Ellers så trimmet jeg litt igår. Ble en timeslang tur, og jeg føler virkelig at jeg er i dårlig form. Trur ikke jeg har beveget meg på flere måneder. Må bli flinkere!! Ellers er jeg beredt på -5 konkurranse på mandag!!
Veiedag
Hallo! Har vært lite flink å skrive de siste dagene. Det har jo vært helg. Klarte meg egentlig ganske bra, selv om det ble kino med popcorn på lørdag og dessuten tur ut etterpå! Spiste da salat, men drakk to caffe latte og snikspiste en tredjedels tiramisu.. Jaja.. Kjempebra film, Ringenes herre anbefales. Uten popcorn da!! "Heldigvis" ble det ikke familieselskap på søndag, klarte meg der. Ble isteden rattkjelketur med familien. Klubb igår, spiste mest salat der også. Tok ikke et eneste potetgull! Men litt popcorn.. Dagen idag har jeg enn så lenge spist skumma kultur med cheerios, 50 g brød med crabstikks og masse gulrot. Middagen går jeg fortsatt og lurer på, kan vel ikke spise fisk idag også for da dør vel sønnen min. Jeg er ikke typen som gidder å lage to typer middag bare fordi jeg skal slanke meg, uten prøver å få inn mer sunn mat i hele familien. Må jo allikevel legge om livsstilen for å ikke gå opp igjen. Tror mer på å gå ner lite om gangen å beholde vekta, enn å rushe ner og opp igjen. Har forresten veid meg idag, ner 0,9 kg. Er førnøyd med det, fortsetter jeg slik er jeg nede i drømmevekta etter noen måneder.. Trimmen er det fortsatt si som så med. Men håper å bli flinkere å gå tur når det ikke er skøytebane ute. Alt for idag!
Konkurranse!
Hei! Ble ikke skrevet noe igår det var veldig masse rot å komme seg på nett! Men jeg spiste så og si etter planen. Foruten at jeg tok en små godt når jeg var og vaskede butikken vår på kvelden. Er så vanskelig og ha en hel butikk alene om kvelden! Allikevel er det bedre en før da. Trim var det dårlig med, men bestemte meg for at det å vaske i 1,5 time var trim det også. i følgr GR blir det omtrent 300 kal brukt. Men jeg må begynne. Det er bare så vanskelig jeg skjønner ikke hvordan dere andre får det til.. Det er aldri tid nok på en måte. Idag har jeg spist 50g brød med philadelphiaost og en naturell yog. Har ikke blitt lunsj enda, blir nok en brødskive. Middag spaghetti og kjøttsaus så blir sønnen glad når han kommer hjem fra barnehagen. Ellers idag har jeg hatt besøk av dagmammaveninnen min. Vi har nå begynt konkurranse. Vi skal veie oss en gang i uka og den som har gått ned mest får 50 kr. Så det er best å være flink hvis ikke jeg skal bli helt bankrott! Delmål 1 er under 70 før 11 mars når jeg er 30. Til sommeren har jeg håp om å veie 65 og da er jeg i grunn førnøyd. Selv om 60 hade vært kjekt da. Har liksom ikke kroppen til å være sylfide heller, dessuten er det nok ingen risk!!! Ja hva mer. Skal bli spennende hvordan jeg greier helga, skal ha besøk lørdag kveld og familieselskap på søndag.. Det blir liksom så masse mat da! Jaja, nok for idag, må spise brødskiva mi før jeg sulter til døde! God helg allesammen!
Kan du ikke sette deg som mål at når du har gått ned en kilo til så er belønningen en Stockholmstur, bare du alene og treffe familie og venner!!!
Jeg er sikker på at du finner tilbake til god gammel motivasjon, og ergometersykkelen gjør sikkert susen!!!! April