← Alle dagbøker
diarist.Alias

Tulipanen

51 år160 cm133 innlegg 2002 0 følgere

Start60,0 kg
Sist59,2 kg
Endring−0,8 kg
BMI nå23,1
📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. januar 200228. august 2002
59,2 kg

Pizza og andre utskeielser

Besøkte ei veninne i går, først spiste vi pizza og derretter ble det bamsemoms og noe skumgodterier.

Nå er det slutt! Skal ikke trene i dag heller pga overtid og overnatting hos ei veninne.
Torsdag blir det styrke og stepintervall
Fredag blir det MRL
Lørdag blir det full pakke
Skal finne noe sunt til lunsj i dag.

Foreløpig:
F: Go morgen yougurt
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu😄28. august 2002
Heisann

Må bare få ønske deg en god dag videre.

koz
c.AuthorAlias Aasalill❤️28. august 2002
Heisann! Leste at du mente jeg hadde rett angående dietten din... Ja, slike dietter har en tendens til å feile, bra du har kommet på bedre tanker... En gang forsøkte jeg en litt spesiell diett (men man skulle spise MYE mer enn den du beskrev altså!) sammen med to venninder. Den skulle man gå på i fem dager. Dette var mens vi alle bodde sammen og gikk på samme skole, så vi skulle nok klare dette. Den eneste som gikk ned noe var jeg (2kg), mens de andres vekt ikke hadde rørt seg. Senere fikk jeg vite at de to andre hadde "tatt" hverandre på fersken da de møtte hverandre i køen i kantina(!). Så hadde de blitt enige med hverandre om ikke å fortelle noe til meg, siden jeg allerede var så godt igang. =). Men etterhvert viste det seg faktisk at de to som egentlig hadde dirti i hele greia, klarte seg bedre enn meg. For jeg gikk jo kiloene opp igjen med én gang, + én ekstra kilo!!! Så måtte kroppen min vende seg til å spise normalt igjen, jeg trente litt, og kiloen forsvant. Men likevel kom jeg da ut likt med vennindene mine, som bare hadde tatt alt med ro, mens jeg hadde slitt med brekkbønner og sylteagurk... Så moralen må jo bli den at det finnes bedre alternativer. Ihvertfall for meg. Det finnes jo ingen fasit for alle...

Og tusen takk for råd og tips og oppmuntring i DB min. Jeg fikk litt å tenke på nå...

Stor klem fra Aasalill! =)
59,2 kg

IDIOTI

Du har helt rett Aasalill. Den diettenv var ikke av det smarteste jeg har skrevet i denne dagboken!

Og jeg som egentlig er så mot sånne teite dietter og kurer av alle mulige slag. Jeg lot meg litt rive med av deg Ulykkelig. Og melder meg herved av...

Skal fortsette å leve etter GR "prinsippene" Det er sunt og jeg vet jeg har gått ned på det før. Har masse spennende oppskrifter hjemme..

Trente etter planen i går og det var herlig...Selv om jeg er støl.

Skal spise pizza med ei veninne i dag, men skal prøve å holde meg til 3 biter.

Skal trene stepintervall etter planen, kanskje styrke først. må følge opp de styrketimene ellers blir det jo bare tull og så blir jeg bare gående støl støtt og stadig...

Oppdaterer mer i morgen, har det travelt!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias gofle😃27. august 2002
Hei, og takk for oppmuntrende velkomsthilsen i dagboken min. Kommer til å følge med deg også siden vi har nesten samme vekt/høyde.
Ser du har avsluttet dietten du beskrev i dagboken i går. Det var bra. Det første jeg tenkte da jeg leste det var, hvoran i all verden klare å jobbe og ikke minst trene..! Kjenner ikke GR opplegget men tror det til syvende og sist handler om å spise sunt (ikke nødvendigvis så mye mindre) og bevege seg mer. Lykke til videre! Hilsen "Gofle"




👻59,6 kg

Ojsann!

Må bare erkjenne at denne helgen har vært full av utskeielser.. Nå er det slutt.. Skal ta meg skikkelig sammen.

Skal ikke justere målet mitt for lørdag selv om jeg veier så mye mer i dag. Skal fikse 57,5 kg lørdag.
Har bestemt meg for dette:
Mandag:
f: youghurt og vann
l: pastasalat
m: to glass vann, tomatsuppe m ett egg, kosttilskudd
k: to glass vann, en valgfri frukt, kosttilskudd

Tirsdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: to frukt/grønnsaker
m: grønnsakssuppe (ferdigsuppe fra toro)
k: en frukt

Onsdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: to frukt/grønnsaker
m: grønnsakssuppe
k: en frukt/grønnsak

Torsdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: en rett i koppen grønnsakssuppe (toro)
m: blomkålsuppe (toro)
k:0,5l grønnsaksbuljong

Fredag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: en rett i koppen grønnsakssuppe
m: tomatsuppe u makaroni (toro)
k: 0,5l grønnsaksbuljong

Lørdag:
f: 0,5l grønnsaksbuljong
l: slangeagurk (så mye du orker, men ikke noe mer...)
m: valgfri suppe m litt flatbrød ved siden av
k: en frukt/grønnsak


Gleder meg til trening i dag:-)
Dette kan bli hardt, men jeg skal satse på at det går bra. Værst blir det i morgen kveld, da jeg skal til ei veninne, hvis det blir noe annet skal jeg begrense det til minimum

Klem fra meg
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill❤️26. august 2002
Hei! Rakk deg akuratt ikke på chatten i dag... Men jeg bare lurer på en ting. Angående menyen din, er ikke det litt lite mat? Dette er ingen formaning, er bare litt nyskjerrig...

Lykke til med målet ditt!

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias ulykkelig😉26. august 2002
Hei "tulipanen"!

Klart du kan få henge på opplegget mitt! :)
Bare fint å være to!

Skal bli spennende å se hvordan det går med oss!

Lykke til! Titter innom deg igjen snart jeg!

Klem fra meg.
😛58,2 kg

Veier sikkert mer!

Ble ganske så mye godterier i går kveld..Blæ

Mensen er jo her, ikke det at det bør være noen unnskyldning da men, sånn er det nå.

Håper at jeg klarer å fikse ca 1 kg frem til lørdag. Skal virkelig gå inn for det, samtidig som jeg skal skrive ned alt i dagboka denne uken...

I dag:
F:2 skiver, en med makrell og en med laks, samt 2 bløtkokte egg.
L: kaffe og farris
M: Rester?
Oppdaterer i morgen.

😈58,2 kg

Mensen kom i dag.Grrrrr..

Denne uken ble ikke som den skulle! Og det irriterer meg ganske så mye.

Skal ha full innskjerping nå, skal trene følgende og spise sunt.
Klarte ikke kutte ut smør denne uken heller, men litt mindre er det blitt. Må også bli flinkere med yougurten hver dag.

Trening:
Mandag: Step 3 og styrke
Tirsdag: fysioterapaut, jobbe sent. Sover i Oslo, kanskje gå tur på kvelden med veninna mi.
Onsdag: Overtid i dag også, så det blir med gåturen på morgenen, tar toget en stasjon lenger, og går tur i lunsjen.
Torsdag: Interval step
Fredag: MRL
Lørdag: Mix 15.30

Skal bli flinkere nå og mer aktiv her inne, jeg vet det hjelper.. Vi prøver 57,5 til neste lørdag..

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu😄24. august 2002
Hei og hopp Line

Jeg er med!!!
Håper du får en fortreffelig dag, og at alt går din vei.

klemmer fra Trude
c.AuthorAlias verene😄24. august 2002
Hei Tulipanen!

Takk for hilsen i dagboka mi :)
Ja, du sier noe, vi er ganske likt sånn vektmessig du og jeg.
Jeg vil likevel presisere at jeg ikke direkte slanker meg, men at jeg ikke blir lei meg om jeg tar av noen ytterst få kilo i forbindelse med trening og omlegging av kostholdet! ;)

Har kjøpt denne boka om Glykemisk Indeks, og tror den tankegangen har svært mye for seg. Ihvertfall vet jeg at jeg har spist ALT for mye fine baguetter, rundstykker, etc, som inneholder masse "tomme" karbohydrater. Og dette blir *smokk* omdannet til fett i kroppen, særlig om man ikke trener. Og trening, det begynte jeg med "på ordentlig" denne uka, etter en aaalt for lang pause!

Hva er målet ditt da, vekt liksom?
(Kan jo lese nedover i innleggene her da, men jeg spør likevel ;))
Jeg vil aller helst ned i 51-52 kg, som jeg veide for en stund siden. Mulig det ikke blir så "lite" om jeg fortsetter med regelmessig trening, men jeg har det nå som mål å strekke seg mot uansett :) (ser du er flink og trener du også, bra!)

Lykke til videre, og 57,5 til neste lørdag; det greier du! :)

Klem,
verene
c.AuthorAlias nite24. august 2002
Takk for din hilsen til meg i dag som var langt hyggeligere enn det forrige. At du i dag legger inne et så hyggelig svar til meg anser jeg som en motvekt til forrige, og dermed velger jeg å ta det som den siste unnskyldningen jeg manglet i rekken av unnskyldninger.

Takk for tipset. Jeg har et sats senter rett nedenfor meg, og har tenkt å vente til de har gratis innmelding. Jeg synes det er helt teit å skulle betale mange hundre kroner for å få lov til å trene et sted jeg i tillegg skal betale en høy md. avgift. Men når tilbud kommer, ja da er jeg der og melder meg inn.
Har trent aerobic tidligere, og føler at dette er en treningsform for meg som passer bra. Så ditt tips om 3 md. ab. vil jeg ta med meg i minne. Det var jeg faktisk ikke klar over fantes, og vil nok være bedre enn å binde seg til et helt år.

Vel, tulipanen, *smil* du må ha en riktig god helg, og nyt været (hvis det er bra vær der du bor da)

Hilsen Nite
😊58,2 kg

Kjøttboller i brun saus i dag

Med fersk spagetti (det er lenge siden)
Ellers ikke så mye å si...
F: 2 siver en med kalkunsalami/light philadelphia
L: Det samme
Mellommåltid: Tror det blir litt tomatsuppe i mikroen fra i går
Kl 20.00 da blir det kjøttboller.

Skal ellers ikke trene i dag, men det ble en step 2 time i går

Skal sette over noen vaskemaskiner og gjøre litt småting hjemme, så litt trim blir det jo.

Skal forøvrig begynne å gå en tur i lunsjen herrretter, hvis bra vær
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset22. august 2002
heisann:)

høres godt ut:) selv om jeg er vegetarianer hehe. men elsker spaghetti da:)
begynn å gå tur ja:) det er såå deilig. jeg går 3-4 ganger i uken tur på en time ca. det er kjempedeilig. stress når det står på, men etterpå føler man seg så mye lettere:)
ha en fin dag, kjære tulipan:)

klemmer fra Iset
😊58,2 kg

Ja nå må jeg jo være fornøyd1

Men årsaken er nok at det ikke har blitt så mye mat i det hele tatt.. Pga tanna mi, men nå er det bare såvidt jeg kjenner det.Så det er herlig. I går spiste jeg marinert lammecurre som vi grillet, det var godt og ikke så aller værst sunt heller. resten av ostepopen gikk ned i går men likevel. Jeg er fornøyd.
Orker fremdeles ikke tanken på noe søtt pga tanna mine, så jeg håper det vedvarer
Ellers har det ikke blitt trening hverken mandag eller tirsdag. Men i dag skal jeg få trent ja..
18.00 Puls -utgår pga litt senere jobbing
19.00 Step 2

Vel følgende meny:
F: en kaffe, en skive med kalkun og kyllingsalami og en med mager leverpostei, samme til lunsj..

Å jeg gleder meg og ¨nå er det ikke så varmt heller, så dette blir bra.

Klem fra meg
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu😄21. august 2002
Heisann

Takk for kommentaren. Godt at noen følger med meg, blit litt enklerer og være flink da.
Flott at tanna di og du har det bedre.

Håper du får en kjempe flott dag.
Klem
😛58,4 kg

Vært hos tannlegen i dag.

Måtte skifte ut en fylling fordi det var hull under og deler av fyllinga hadde detti ut.Vææ Selve besøket gikk fint med bedøvelse og det hele..

Men derimot etterpå var det vondt, så det ble ikke trening i dag, bare stress og ikke noe særlig mat. En bolle med tomatsuppe og 2 egg, samt en skive brød til.. Namnam..

Vel håper dagen i morgen blir bedre..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️20. august 2002
Heisann Line

Håper du føler deg bedre i dag. Tannlege er noe dritt, men allikevel nødvendig.
Ble frista av tomatsuppa di, kanskje det er det jeg skal ha til middag i dag.

Klemmer fra En ganske så motivert Trude
❤️58,4 kg

JIPPI

Den nye timeplanen på treninga er knallbra, jeg gleder meg til å ta fatt på den.

Følgende plan:

Mandag:
Styrke
A1
Tirsdag:
MRL
Onsdag:
Puls
Step2
Torsdag:
Interval step
Lørdag:
Mix

Å jeg er så glad for at senteret ikke er i SATS lenger, for nå er det mye lettere med dobbeltimer som er logisk sammensatt.

Ellers:
Kostholdet i helgen; hmm ikke så aller værst nei.
Ikke drukket alkohol..(Flink jente):-)
Var på vorspiel og byen uten å drikke en dråpe alkohol, men en munkholm. Det var ikke så aller værst selv om det var litt småkjedelig på vorspeilet. Men dagen i dag er jo bare NYDELIG! Ikke fyllesyk eller noen ting.

I dag:
F: 2 grandiosabiter med ketchup, 1 stort glass s melk
L: 1 Q melk youhurt med musli..
Middag: ehhh ja hva skal det bli. HAr fersk pasta i kjøleskapet så jeg får finne på noe til..

Oppdaterer vekt i morgen. Mål til lørdag: 57,0
Det kan bli vanskelig men da har jeg noe å strekke meg mot.

Leste noe om Dr Atkins dietten i Aftenposten i dag, det hørtes smart ut å kutte ned på karbohydrater, skal lese litt mer om det. Har noen greie på det så kan dere jo legge inn en melding.

Klem fra meg
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊19. august 2002
Heisann!

Ser deg ikke her i dag. Kanskje du har fri fra jobb? Ser du har lagt opp en aktiv uke. Ser bra ut. Lykke til med oppleget ditt. Guttungen skulle egentlig komme hjem i dag, men nå blir det i morgen isteden for. En ekstra barne fri dag på oss, men gleder meg til å få han hjem igjen. Det er liksom noe som mangler uten han. Ha en fin fin dag. Kos deg.

Klem!
c.AuthorAlias tutu😉18. august 2002
Heisann Line

Tusen takk skal du ha....
Og JEG skal klare det.

Klemmer så store som hus til deg.
Trude
😊58,4 kg

Utrolig-ikke opp

Det ser ut til at denne vekten står stille, jeg mistenker at det er fordi jeg ikke trener og musklene mine forfaller en del..

Tror mye er gjordt dersom jeg:
-kutter ut smør
-Finner fire faste treningsdager
- Spiser 3 måltider pluss frukt eller yougurt kl tre siden middagen er så sen..

Har ikke akkurat lyst på noe søtt om dagen, unngår alt fordi jeg tror jeg har hull i tanna.Skal til tannlegen mandag!

Nå skal jeg ståpå. Ny timeplan på treningen fra mandag, så det blir spennende å se hva som kommer.
😟58,4 kg

Ja ja vet ikke hva jeg skal si

Tviler igjen på om vekta kan stemme. Fikk ikke veid meg i dag heller. Har ikke trent heller denne uka, det har jo vært så utrolig varmt (teit unnskyldning)

Men det er en ganske så bra time i morgen tidlig kl 10.00 (stepintervalltime)så den skal jeg ta da.

Ellers har ikke kostholdet vært såå gæærnt. Spist lite søtt godteri da jeg tror jeg har hull i tanna og skal til tannlegen mandag.

Det blir en sunnhelg uten alkohol denne helgen (utrolig for å være meg da)

Klem fra Line

Håper alt går bra med dere, skal kikke litt gjennom uka...og hva dere har gjordt
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias hecatee😃16. august 2002
Hei, Tulipanen!! :) :)

så flink du er til å trene!! har lest litt i dagboka di. synes du er RÅFLINK!! skulle gjerne vært like sprek....

LYKKE til med videre slanking!! tvi tvi

tonnevis av slankevibber fra hecatee
c.AuthorAlias MTE😊16. august 2002
Heisann Line!

Måtte bare inn om og hilse på. ;o)
Håper alt er bra med deg. Får ikke
til å være logget på messenger
så vi får heller chattes en annen
dag. Vil ellers ønsker deg en
super duper helg. Kos deg masse!

Klem!
😌58,4 kg

Ikke så aller værst helg nei.

Ikke noe alkohol, ikke for usunt. Det er resultatet av helgen..

Skal bli spennede å oppdatere vekta i morgen, for det gjorde jeg ikke i dag...

Skal trene step 2 og styrke i morgen, så nå er jeg igang.
Planen for resten av uka er:

Tirsdag: MRL time
Onsdag: Intervall step
Torsdag: MRL time
Fredag: Spinning (for se, pleier å være veeldig sliten på fredager)
Lørdag: Intervall step
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😵13. august 2002
Tusen takk for rådet om Grethe Roede. Men jeg syntes fremdeles at dette høres ut som noe for damer godt opp i årene som har prøvd alt. Jeg vil liksom ikke innrømme at jeg har et problem, og reise meg opp i en forsamling og si: Hei jeg heter Aasalill, og jeg er en fortvilet slanker!

Men vil likevel rose deg for alt du har klart! Og du er flink til å trene også!

Hei då! Aasalill! =)
c.AuthorAlias Line M😌12. august 2002
Skal jaggu si at du er flink til å trene og det er kjempe imponerende å klare å komme seg gjennom helgen på en sunt måte!!! Imponert blir jeg...!!!
Skulle gjene ha hatt litt av treningsgleden din, min har forsunnet og ha heller ikke kommet tilbake igjen...!!!
Klem fra Line M
c.AuthorAlias tutu❤️11. august 2002
Heisann Line

Kan ikke du sende meg litt motivasjon og styrke til å motstå alle tenkelige fristelser???
Har null styrke igjen, og vekta den går bare en vei, og det er oppover.

Men jeg blir gla når jeg ser hvor flink du er.
Stå på.
Klemmer fra Trude
🙂58,4 kg

Helg og det er deilig gitt..

Har vært en voldsomt slitsom uke på jobben. Har værken spist for usunt eller for sunt, sånn midt på treet.

Skal prøve å spise litt mer frukt i uken som kommer..

Men vekta er med meg.. 58,4 i dag tidlig.. Herlig å få et sånt puff, da øker motivasjonen min. Selv om det blir grilling i kveld. Bare avslapning, nå har det vært litt mye greier i helgene og det er deiiilig å bare slappe av for en gangs skyld..

Har akkurat vært å tatt en dukkert, jeg tror jammen det må være 22 eller 23 grader. "Syden" varmt var det iallefall i vannet...

Trent 3 ganger denne uka og det er jeg fornøyd med.
😊59,0 kg

Tilfreds

Vel vel jeg må si meg fornøyd...

Skjeiet ut med hamburger og chips ¨på Oscars i går etter trening, det var bare helt nydelig.

Utenom det var dagen sunn. Trente 1 time step intervall. Litt slitsomt nå i det gode været.

Skal prøve å få trent i dag og.. Litt dårligere vær og da er det lettere..

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M😄9. august 2002
Hei Tulipanen.
Skal si du er flink å trene og i det tempoet forsvinner nok ferie "flesket" snart igjen. Stå på.
Klem Line M
59,6 kg

HÆ?

Ikke vet jeg om det stemte, men det sto iallefall 59,6 på vekta og det var kipt. Ennå jeg gikk 18 hull på golfbanen i går kveld... Spiste middag veldig sent, men likevel.

F: 2 skiver med makrell i tomat
L: samme

Trening: 1 time step2 og en time styrke..

Ellers blir det noe rester til middag: Curry kyllinggryte med ris og litt salat

Skal prøve å holde meg til det..

Skal vi si en kilo til neste mandag Tutu? For meg blir det da 58, 6, men siden det er litt usikkert om den vekta stemmer så sier jeg 58,0

Vel jeg skal prøve så godt jeg kan..

Klem

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX😄5. august 2002
Flere som spiller golf her inne!?! Har akkurat gitt etter for presset (familien golfer) og er ferdig med teorien til grønt kort. Har begynt å trene på ulike slag, var to timer på banen i går :-)
Har du spilt lenge?

Hilsen ei som er blitt bitt av basillen
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.