← Alle dagbøker
diarist.Alias

trampe

49 år163 cm3 innlegg 2002 0 følgere

Start106,0 kg
Sist106,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå39,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. juni 200216. juni 2002
🐷106,0 kg

Søndagsblues

God Søndag. Jeg har funnet ut at jeg ikke kommer til å skrive noe hver dag, men jeg regner med å holde kontakten. Så her kommer en liten oppsumering fra helgen. Igår ble jeg 25 år og søstern min og moren min hadde arrangert en kjempe fest for meg. Der var det selvfølgelig et deilig koldtbord, ost og kjeks, kaker og selvfølgelig en del flytende. All maten til tross så klarte jeg å styre unna det værste. Dagen i dag derimot har værte en eneste stor utskeielse. Så jeg får ta fatt igjen imorgen. Jeg har fått en rekke tips om forskjellige slanke opplegg så jeg skal gå gjennom dem snarest mulig og prøve å finne min "vei". Takk til dere som har sendt meg gode forslag. Ha en fin uke som kommer. Klem Trampe Ps. vekten vet jeg ikke. Har ikke kjøpt meg en ennå. Det kommer snart det også...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😃16. juni 2002
Hei Trampe!

Og gratulerer med vel overstått 25-årsdag!
Flott at du har funnet frem til disse fantastiske sidene.
Her er det mange gode tips og råd å få.
Det viktigste er at man innser at man bør GJØRE noe.
For helsas skyld, og ikke minst for å få mere overskudd både til barn og seg selv. Det er utrolig hvor mye man får gjort etter ei treningsøkt. Iallfall gjelder det for meg. Jeg er full av energi lenge etterpå.

Håper du når dine mål.

Klem fra NameIt
😃106,0 kg

Oppmuntring

Hei: Det er et par dager siden jeg har skrevet, men jeg har hatt det i tankene. Jeg er faktisk veldig fornøyd med meg selv. De siste dagene har jeg tenkt mer på kostholdet en jeg har gjort på lenge. Det er deilig å spise sunt. Jeg føler meg mye "lettere". Jeg føler at jeg har mer overskudd til å ta meg av og leke med barna mine. Det vises ikke noen forandring på vekten ennå, men det er ikke det viktigste foreløpig. Det er bare deilig å ha god samvittighet etter å ha spist. Spesielt godt er det at barna mine også får i seg sunn mat og at jeg kan lære de gode matvaner. Er det noen der ute som vet om en god kokebok. Jeg trenger å utvide horisonten min slik at jeg ikke blir så fort lei. Jeg tar imot alle tips med stor takk. Tusen takk for koselige ord fra dere der ute. Klem Trampe
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃10. juni 2002
Hei igjen :-)

Det med å spise sunt kan tolkes i alle retninger, men på nettet kan du finne kostråd og oppskrifter som passer for alle "tros"-retninger :-)

Normal sunn mat for de fleste kan du finne hos:

http://www.dinkost.no/

http://www.greteroede.no/

http://www.libra-helse.no/mainKjokken.asp

Er du interessert i mat med lav glykemisk indeks, så kan du gjerne studere denne boka:

Naturlig slank - med kost i balanse av Fedon A. Lindberg
Utgitt på Gyldendal Fakta . (Kr 249,- ISBN 82-05-27646-3)

Andre sider som du kan lese om insulinresistens og hvordan du kan endre kosten og gå ned i vekt (min metode)


http://www.roli.no/om.htm (og spesielt http://www.roli.no/historie.htm )

Dette er en interessant side. Der kan du lese om steinaldermat og hvordan dagens kosthold med brød og melk påvirker helsen.

Flere i samme kategori:

http://www.stoffskifte.org/gi.htm
http://www.vektibalanse.com/side10.htm
http://www.jentemat.no/side2/tema.htm
http://www.uib.no/isf/eyr/2001q3/005916.html
http://www.overvektige.no/dokumenter/Insulinresistens.htm
http://www.oppland-arbeiderblad.no/56/16/32/8.html
http://www.alex.dk/mad-taktik.htm
http://www.nomedica.dk/overspisning_og_kulhydrater.htm

Hvis ikke dette er noe for deg så kan du lese om vegetarkost her:

http://www.bedreliv.no/

Og sist - men slett ikke minst: Kikk på oppskriftene her på denne siden. Anbefalt av oss selv :-)

Kos deg med oppskrifter og kostråd - og lykke til!

Jojoklem





c.AuthorAlias Keyz10. juni 2002
Hei!
Det med økt energi har jeg også lagt merke til. Jeg er veldig b-menneske og elsker å være oppe til langt på natt. Og når jeg må stå opp tidlig tidlig (06 - 07.30), så sier det seg selv at det ikke blir mye søvn på meg. Derfor har jeg alltid sovnet på ettermiddagene før, ikke giddet å gjøre noe etc. Men nå, etter at jeg har begynt å trene.. ja, så sover jeg svært sjelden etter jobb. Sover en del i helgene, men det har jeg da alltid gjort. Så tren! Jeg trodde ikke på det før, det med økt energi etc. Men det har jammen kommet snikende på meg :o)
Lykke til med slankinga di!

Klem fra Keyz
😄106,0 kg

sol,sommer og bading

Hei. Dette er min første dag på denne internett siden. Det er kveld og jeg har kost meg på stranden i hele dag. Til tross for mine 106 kilo kvier jeg meg ikke for å gå i bikini så jeg nyter sommeren i fulle drag. Det var faktisk en vennine som nettopp ringte til meg og fortalte om denne siden. Selv om jeg ikke har tenkt så veldig mye på slanking den siste tiden - er faktisk fornøyd med meg selv til tross kiloene, så skulle jeg gjerne ha tatt av noen kilo for helsen sin skyld. Og dermed er jeg nå igang.....
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃9. juni 2002
Hei trampe :-)

Velkommen til disse sidene, ja, her er vi flere i samme båt - det hjelper!

Så flott å lese om badeliv og bikini.. noe jeg har unngått i mange år. Kjempeflott at du har selvtillit! Jeg kjenner at selvtilliten øker med antall kg jeg klarer å gå ned, så dette skal i alle fall være den siste sommeren jeg ikke får badet. Basta!!!!

Har du tenkt på noe spesielt diettopplegg?

Lykke til, det skal bli gøy å følge med deg :-)

Jojo-klem
c.AuthorAlias sanna8. juni 2002
Hei! Her er det masse motivasjon å få! Bare å lese om andre og "tvinge" seg til å skrive lit her hver dag er til stor hjelp. Også får man gjerne mange koselige og oppmuntrende meldinger i boka si.
Stå på. Dette skal vi klare! Hilsen Sanna
c.AuthorAlias Bambi😄8. juni 2002
Tjihi da er vi igang schnuppa :-)
Tror vi kan få masser av motivasjon og støtte her. Vi har jo snakket lenge om å gå sammen å kjempe mot disse kiloene.
Det er jo pga helsa jeg også nå slår på stor tromma og begynner. Drittlei av å kjenne tyngden i knærene, ork, osv. samt at jeg har masse klær jeg gjerne skulle ha briljert i igjen. Du er jo kjempeflink. Dette klarer vi.
Klem
hu som ringte alias Bambi
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.