← Alle dagbøker
diarist.Alias

tobi

54 år182 cm12 innlegg 2002 0 følgere

Start99,0 kg
Sist99,2 kg
Endring+0,2 kg
BMI nå29,9
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. april 200213. august 2002
😟99,2 kg

Fortsatt like feit

Oppdaterer vekta. Lite har endret seg. Etter å ha gått ned ca. 3 kg i ferien, raste jeg opp igjen 3 kilo på en uke etter å ha kommet tilbake.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ivalodia😊14. august 2002
Hei Tobi :-)

La turen innom dagboken din jeg og det var som å lese om meg selv, er først veldig flink, så går man opp det man har gått ned og gjerne litt til... og hater seg selv for det :-( Men du skal vite at du er slettes ikke alene om å ha det slik...

Si fra om du trenger motivasjon og noen puff i riktig retning da.. Ha en fin uke
😈99,2 kg

Ny slankekur

Jeg har gått litt ned igjen etter å ha vært helt oppe på 101 kg. Vektkurven peker absolutt IKKE den rette veien.

Nå har jeg gått opp 7 kg på 1 1/2 år.
For 3 år siden veide jeg 10 kg mindre enn idag, og for 5 år siden veide jeg 15 kg mindre. Likevel klarer jeg ikke å somle meg til å delta på noe Grete Roede kurs. Det koster for mye penger, og jeg er overhodet ikke villig til å delta på noe sånt i fellesskap med andre. Aldri i verden!

Samboeren har satt opp en ny slankekur ut i fra en slankebok hun har kjøpt inn. Hun sliter også med vekta, og har vel gått opp 4-5 kg det siste året.
Tydelig at dette er et problem som ligger i slekta. Moren hennes veier kanskje 150 kg, og mister snart evnen til å gå hvis hun ikke skjerper seg.
På min side er også folk plaget med overvekt.
Spesielt på farssiden. Både fattern, tante og farmor er STOORE.

Vel, igår var vi i Sverige og kjøpte inn mat. Begge to skal følge slankekuren framover, så får vi se hvordan det går.

Jeg skal prøve å komme meg ut å begynne å jogge. Veldig tungt å jogge når jeg veier neste 100 kg, og jeg er litt redd for å få skader, men jeg skal gjøre et forsøk.

Det er en friidrettsbane rett nedenfor huset vi bor i, så jeg skal ned dit nå for å teste ut formen. Satser på å jogge/gå veeeeldig rolig i 15-30 minutter.
😟99,4 kg

Tilbake til gamle synder

Hva kan jeg si? Jeg hater meg selv. Klarer ikke å holde kontinuerligteten som behøves for å holde en slankekur. Nok en gang har jeg fallt tilbake til gamle synder.

Tror jeg trenger profesjonell hjelp.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE❤️29. juni 2002
Det kan hende at det er lurt av deg å begynne på et grete rode kurs til høsten. Der får du masse gode råd og støtte .Det er ikke noe morro å føle seg helt misslykket!
Ellers så er det vanlig å falle tilbake til gamle synder med jevna mellomrom, det gjør vi alle ,enten det gjelder å slanke seg , slutte å røyke eller andre ting! Du må gjøre det noen ganger før en klarer å finne en måte som passer deg.
Det som er viktig er at du får i deg nok mat til å føle deg sånn passe mett, og det er ikke så lett ,når en ikke har så mye greie på det. Det første du må lære er nettop det. Hva kan du spise, hvor mye, og hva du burde holde deg unna. det er lett å vite at en må holde seg unna sjokolade o.l. ,for det vet jo alle, men hva med vanlig mat? Sant?
Les mange av innleggene her så lenge, og har du råd, kan jeg anbefale deg å kjøpe en av kokebøkene ti grete rode, der er det en hurtigkur bakerst som gir deg en pekepinn på hva du kan/skal spise. Istedenfor å lage de middagene hun anbefaler(dersom du ikke elsker å lage mat da!) , kan du kjøpe "i feel good "(frossen i butikken I allefall meny)feks. Håper du blir litt mer glad i deg selv! ANNE
😟98,6 kg

+1,1 kg. -1,2 totalt.

Kom ut av slankerytmen igjen, etter å ha flyttet til nytt bosted.
Skulle ønske jeg var mer disiplinert når det gjelder slankinga, men jeg må innse at jeg er litt for glad i søtsaker, og for dårlig til å mosjonere.

Har vært opptatt de siste ukene med å pusse opp/rydde i leiligheten, men nå ser det ut til at jeg får nok av fritid framover.
Biter tennene sammen og prøver igjen. Tror jeg skal være forsiktig med å sette noen mål. Tar en dag om gangen.
☹️97,5 kg

-0,5 denne uken. -2.3 totalt

Registrer kun vekt.
98,0 kg

Målsetting og belønning

Slankekuren fortsetter..

Idag har jeg satt opp en plan for målsetninger og belønninger som jeg skal gi meg selv når jeg klarer å oppnå dem.

Planen består av en rekke delmål med mindre belønninger.
Hovedmålet mitt er å gå ned til 85 kg. Da "spanderer" jeg en tur til USA på meg selv og samboeren. Jeg tror jeg trenger ca. et halvt år på å nå dette målet - det forutsetter at jeg går ned 0,5 kg pr. uke.
Target: 1. Desember!
😌98,0 kg

En gledelig uke..

Jeg er fornøyd med slankinka denne uka. Jeg har stort sett fått beveget meg hver dag og fulgt den nye kostplanen ganske bra.

Den nye kostplanen fungerer greitt. Vekta var faktisk helt nede på 97.0 på torsdag, men jeg syndet litt på 17. Mai. Jeg syndet nok også litt på Star Wars-premieren 16. Mai med litt godis under forestillingen.

Alt i alt en positiv uke. Den nye kostplanen er grei og følge, og jeg føler meg ikke sulten selv om jeg har gått ned over en kilo siden forrige mandag.

Målsetningen til neste mandag er å gå ned til 97.0-97.5 .

🙂99,2 kg

Ny kostplan

Hei igjen,

De siste dagene har det gått bedre med slankingen igjen, og det blir spennende å se hva vekta viser på mandag.

Samboeren min har hjulpet til med å sette opp en kostplan.
Den ser slik ut:

07-08: Frokost - 3 brødsk. m/ lettost, skinke og fiskepudding.
1 gl. skummet melk og vann.
10-11: Mellommåltid - 1 frukt eller 1 yoplait.
11-12: 3 brødsk m/påleggg, 1 gl. skummet melk og vann.
15-16: Middag: Ris og grønnsaker, fisk eller magert kjøtt.
17-18: 2 stk. grove kjeks, vann.
19-21: 2 knekkebr m/pålegg, 1 kopp te.

Målet er å holde blodsukkernivået jevnt, og jeg ikke skal føle den fæle sultfølelsen som får meg til å kaste i meg usunn mat.

Mosjon: 40 min gange på ettermiddagen. 20-30 min gange på kvelden hvis jeg føler at formen er inne.

Kom gjerne med kommentarer til hva som kan gjøres bedre.
😟99,2 kg

Ned og opp igjen..

Jeg har gått opp en kilo siden sist :(

Jeg mister fokus på slankinga og klarer ikke å holde en fast kostplan. Framskrittet er at jeg har klart å venne meg til å gå hver dag.
Når jeg klarer å venne meg til å leve etter en kostplan tror jeg slankinga vil gå bedre.
Jeg vil nå prøve å skrive ned alt jeg spiser i en notisbok for å få et mer bevisst forhold til hva jeg putter i meg.
Målet til neste mandag er å komme tilbake til 98.2 kilo.

☹️98,2 kg

En godkjent start..

Jeg har gått ned 1.6 kilo siden sist, og det er jeg brukbart fornøyd med, selv om jeg godt kunne ha tenkt meg å kommet ned på 97-tallet idag.

De siste dagene har vært hektiske. Vi holder på å pusse opp vår nye leilighet som vi overtok 1. Mai. På lørdag hadde vi utflytningsfest fra vår nåværende leilighet, og jeg klarte ikke å motstå fristelsen - måtte drikke noen øl og spise litt sjokolade og snop.

Jeg synes selv jeg har vært flink til å gå turer den siste uken. Daglig går jeg 1-2 turer på 30-60 minutter. En lengre tur om morgenen, og en kortere på kveldstid. Kostholdsplanen har det derimot vært vanskeligere å følge.
En bieffekt av å være sulten er at jeg raskere blir sliten og sur, og det er en tålmodighetsprøve for samboeren. Merker selv at jeg er litt grinete når vi jobber på leiligheten, men vi har snakket om det på forhånd, og jeg har bedt henne si ifra hvis det blir for ille.

Neste kortsiktige mål er å gå ned 0,5-1,0 kilo innen neste mandag. Et annet mål blir å følge kostholdsplanen bedre enn jeg gjorde den siste uken. Jeg tror jeg trenger litt tid til å vende meg til en slik drastisk omlegging av kostholdet.

Ha en god slankeuke.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Niki😉6. mai 2002
Du er jo kjempe flink med trimmingen!

Når det gjelder mat er det jo ikke meningen at du skal spise så lite at du går sulten. Prøv å spise ting som holder deg mett lenge. Mat med masse "hurtige" karbohydrater gjør deg f.eks. veldig fort sulten igjen. Litt fet mat har motsatt effekt og begrenser bl.a. eventuelt søtsug. Problemet er å finne sunt fett. Selv har jeg her landet på røkt laks og ørret som inneholder mye men sunt fett. Spiser det stort sett på skivene til både frokost og lunch og går aldri sulten.
Husk å spise hver 3. time!

Lykke til videre!
Klem fra Niki
Bilde
😟99,8 kg

Nei og nei..

Slankekuren har begynt! Veide meg idag for første gang på to uker og vekta krøp farlig nær 100 kilo.
Vektnåla hadde nok stanset på over 100 kilo hvis jeg ikke hadde tatt en times spasertur igår.

Idag begynner jeg med kostholdsplanen. Jeg er så heldig å ha noen dager fri fra jobben, og de dagene har jeg tenkt å bruke til lange spaserturer og trening på SATS.
Jeg veier meg igjen neste mandag. Håper å ha klart å komme ned på 98-tallet da.

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia😊2. mai 2002
Hei Tobi!
Takk for trivelig kommentar i dagboka mi!
Ser at du sliter litt for å komme igang. Du for utnytte fridagene dine til å virkelig komme igang.
Lykke til!
Ha en fin uke!
Klem Celia
😟99,0 kg

Et nytt forsøk

På tide med en nytt forsøk på å gå ned i vekt. Jeg har forsøkt før, men har ikke lykkes.

De siste 2 årene har jeg gått opp 11 kg i vekt etter at jeg har fått fast samboer og stillesittende jobb. Jeg lider under stort arbeidspress og lite fysisk aktivitet.

Drømmen er å komme tilbake på en vekt som jeg kan trives med, og at jeg kan ta en joggetur i skog og mark.

Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe problemet. Prøver med å trimme litt hver dag - gåturer, samt å ha en magert kosthold.

Jeg setter pris på innspill fra dere erfarne slankere i hvordan jeg skal gå fram. Framover nå skal jeg lese slankebøkene til de her på forumet som har lykkes med slankingen for å få noen ideer til hvordan jeg skal gå fram.

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse😃1. mai 2002
Hei Tobi!
Du står klar på startstreken? Velkommen hit til oss her på slankere.com! Første skritt på veien er å innse at noe må gjøres. Selv er jeg i noenlunde samme situasjon som deg: hardt arbeidspress og stillesittende arbeid. Imidlertid meldte jeg meg inn her i januar og har på den tiden gått ned over 12 kilo. Det har selvfølgelig kostet forsakelser, samt at jeg har måttet ta meg selv i nakken for å få beveget meg mer.
Finn en eller annen form for fysisk aktivitet som du LIKER, og ikke ta det for hardt med en gang. Kjør stramt opplegg i uka og kos det LITT i helgen. Sett deg delmål. Skriv ofte innlegg i dagboka di. På den måten vil vi andre som er her inne være med å heie deg fram til målet. Jeg har virkelig lidd under fedme i mange år og har mange mislykkede slankekurer bak meg. Etter at jeg fant denne slankeklubben har slanking fått en ny dimensjon. En føler seg ikke lenger så alene om kampen mot kiloene, og den støtten man opplever fra de andre her er ytterst verdifull.
Kom igjen Tobi, sammen er vi sterke - og vi SKAL klare det!!!
Motivasjonshilsen fra Bamse
Bilde
c.AuthorAlias aha😌1. mai 2002
Hei og velkommen.

Kjenner meg igjen med stort arbeidspress og stillesittende jobb, for så å komme hjem og føle seg oppbrukt og tom for krefter. Og mange ekstra kilo på kroppen etterhvert. Jeg gikk opp 20 kilo på nesten 3 år.
Så tok jeg skrittet ut i slankingens verden og fant denne siden, som har vært til en virkelig god hjelp.
Det jeg gjør er at jeg planlegger mye: dagsmeny og ukesmeny. Kjedelig men virkelig nyttig. Jeg har kjøpt meg hjelpemidler: GR kokebok og Helsevakten CD-rom. Så legger jeg inn belønninger etter et visst antall kilo, som en gulrot.
Turer i variert tempo 3-5 ganger i uka er også viktig. Får opp pulsen og formen raskt, og vekta går ned.
Vær realistisk. Legg opp til et vekttap på ca. 500 gr. i uka.
Og bruk din dagbok flittig, for vi er mange i din båt.
Lykke til, dette klarer du.
Klem fra aha
c.AuthorAlias Celia😉30. april 2002
Hei!
Velkommen hit!
Det høres ut som om måten du planlegger å gå ned i vekt på er lur.
Selv har jeg lykkes i å gå ned mange kilo på samme måte; magert kosthold og mange gåturer.
lykke til!
Klem fra Celia
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.