← Alle dagbøker
tobi
54 år182 cm12 innlegg
2002
0 følgere
Start99,0 kg
Sist99,2 kg
Endring+0,2 kg
BMI nå29,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Fortsatt like feit
Oppdaterer vekta. Lite har endret seg. Etter å ha gått ned ca. 3 kg i ferien, raste jeg opp igjen 3 kilo på en uke etter å ha kommet tilbake.
Ny slankekur
Jeg har gått litt ned igjen etter å ha vært helt oppe på 101 kg. Vektkurven peker absolutt IKKE den rette veien.
Nå har jeg gått opp 7 kg på 1 1/2 år.
For 3 år siden veide jeg 10 kg mindre enn idag, og for 5 år siden veide jeg 15 kg mindre. Likevel klarer jeg ikke å somle meg til å delta på noe Grete Roede kurs. Det koster for mye penger, og jeg er overhodet ikke villig til å delta på noe sånt i fellesskap med andre. Aldri i verden!
Samboeren har satt opp en ny slankekur ut i fra en slankebok hun har kjøpt inn. Hun sliter også med vekta, og har vel gått opp 4-5 kg det siste året.
Tydelig at dette er et problem som ligger i slekta. Moren hennes veier kanskje 150 kg, og mister snart evnen til å gå hvis hun ikke skjerper seg.
På min side er også folk plaget med overvekt.
Spesielt på farssiden. Både fattern, tante og farmor er STOORE.
Vel, igår var vi i Sverige og kjøpte inn mat. Begge to skal følge slankekuren framover, så får vi se hvordan det går.
Jeg skal prøve å komme meg ut å begynne å jogge. Veldig tungt å jogge når jeg veier neste 100 kg, og jeg er litt redd for å få skader, men jeg skal gjøre et forsøk.
Det er en friidrettsbane rett nedenfor huset vi bor i, så jeg skal ned dit nå for å teste ut formen. Satser på å jogge/gå veeeeldig rolig i 15-30 minutter.
Tilbake til gamle synder
Hva kan jeg si? Jeg hater meg selv. Klarer ikke å holde kontinuerligteten som behøves for å holde en slankekur. Nok en gang har jeg fallt tilbake til gamle synder.
Tror jeg trenger profesjonell hjelp.
+1,1 kg. -1,2 totalt.
Kom ut av slankerytmen igjen, etter å ha flyttet til nytt bosted.
Skulle ønske jeg var mer disiplinert når det gjelder slankinga, men jeg må innse at jeg er litt for glad i søtsaker, og for dårlig til å mosjonere.
Har vært opptatt de siste ukene med å pusse opp/rydde i leiligheten, men nå ser det ut til at jeg får nok av fritid framover.
Biter tennene sammen og prøver igjen. Tror jeg skal være forsiktig med å sette noen mål. Tar en dag om gangen.
-0,5 denne uken. -2.3 totalt
Registrer kun vekt.
Målsetting og belønning
Slankekuren fortsetter..
Idag har jeg satt opp en plan for målsetninger og belønninger som jeg skal gi meg selv når jeg klarer å oppnå dem.
Planen består av en rekke delmål med mindre belønninger.
Hovedmålet mitt er å gå ned til 85 kg. Da "spanderer" jeg en tur til USA på meg selv og samboeren. Jeg tror jeg trenger ca. et halvt år på å nå dette målet - det forutsetter at jeg går ned 0,5 kg pr. uke.
Target: 1. Desember!
En gledelig uke..
Jeg er fornøyd med slankinka denne uka. Jeg har stort sett fått beveget meg hver dag og fulgt den nye kostplanen ganske bra.
Den nye kostplanen fungerer greitt. Vekta var faktisk helt nede på 97.0 på torsdag, men jeg syndet litt på 17. Mai. Jeg syndet nok også litt på Star Wars-premieren 16. Mai med litt godis under forestillingen.
Alt i alt en positiv uke. Den nye kostplanen er grei og følge, og jeg føler meg ikke sulten selv om jeg har gått ned over en kilo siden forrige mandag.
Målsetningen til neste mandag er å gå ned til 97.0-97.5 .
Ny kostplan
Hei igjen,
De siste dagene har det gått bedre med slankingen igjen, og det blir spennende å se hva vekta viser på mandag.
Samboeren min har hjulpet til med å sette opp en kostplan.
Den ser slik ut:
07-08: Frokost - 3 brødsk. m/ lettost, skinke og fiskepudding.
1 gl. skummet melk og vann.
10-11: Mellommåltid - 1 frukt eller 1 yoplait.
11-12: 3 brødsk m/påleggg, 1 gl. skummet melk og vann.
15-16: Middag: Ris og grønnsaker, fisk eller magert kjøtt.
17-18: 2 stk. grove kjeks, vann.
19-21: 2 knekkebr m/pålegg, 1 kopp te.
Målet er å holde blodsukkernivået jevnt, og jeg ikke skal føle den fæle sultfølelsen som får meg til å kaste i meg usunn mat.
Mosjon: 40 min gange på ettermiddagen. 20-30 min gange på kvelden hvis jeg føler at formen er inne.
Kom gjerne med kommentarer til hva som kan gjøres bedre.
Ned og opp igjen..
Jeg har gått opp en kilo siden sist :(
Jeg mister fokus på slankinga og klarer ikke å holde en fast kostplan. Framskrittet er at jeg har klart å venne meg til å gå hver dag.
Når jeg klarer å venne meg til å leve etter en kostplan tror jeg slankinga vil gå bedre.
Jeg vil nå prøve å skrive ned alt jeg spiser i en notisbok for å få et mer bevisst forhold til hva jeg putter i meg.
Målet til neste mandag er å komme tilbake til 98.2 kilo.
En godkjent start..
Jeg har gått ned 1.6 kilo siden sist, og det er jeg brukbart fornøyd med, selv om jeg godt kunne ha tenkt meg å kommet ned på 97-tallet idag.
De siste dagene har vært hektiske. Vi holder på å pusse opp vår nye leilighet som vi overtok 1. Mai. På lørdag hadde vi utflytningsfest fra vår nåværende leilighet, og jeg klarte ikke å motstå fristelsen - måtte drikke noen øl og spise litt sjokolade og snop.
Jeg synes selv jeg har vært flink til å gå turer den siste uken. Daglig går jeg 1-2 turer på 30-60 minutter. En lengre tur om morgenen, og en kortere på kveldstid. Kostholdsplanen har det derimot vært vanskeligere å følge.
En bieffekt av å være sulten er at jeg raskere blir sliten og sur, og det er en tålmodighetsprøve for samboeren. Merker selv at jeg er litt grinete når vi jobber på leiligheten, men vi har snakket om det på forhånd, og jeg har bedt henne si ifra hvis det blir for ille.
Neste kortsiktige mål er å gå ned 0,5-1,0 kilo innen neste mandag. Et annet mål blir å følge kostholdsplanen bedre enn jeg gjorde den siste uken. Jeg tror jeg trenger litt tid til å vende meg til en slik drastisk omlegging av kostholdet.
Ha en god slankeuke.
Nei og nei..
Slankekuren har begynt! Veide meg idag for første gang på to uker og vekta krøp farlig nær 100 kilo.
Vektnåla hadde nok stanset på over 100 kilo hvis jeg ikke hadde tatt en times spasertur igår.
Idag begynner jeg med kostholdsplanen. Jeg er så heldig å ha noen dager fri fra jobben, og de dagene har jeg tenkt å bruke til lange spaserturer og trening på SATS.
Jeg veier meg igjen neste mandag. Håper å ha klart å komme ned på 98-tallet da.
Et nytt forsøk
På tide med en nytt forsøk på å gå ned i vekt. Jeg har forsøkt før, men har ikke lykkes.
De siste 2 årene har jeg gått opp 11 kg i vekt etter at jeg har fått fast samboer og stillesittende jobb. Jeg lider under stort arbeidspress og lite fysisk aktivitet.
Drømmen er å komme tilbake på en vekt som jeg kan trives med, og at jeg kan ta en joggetur i skog og mark.
Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe problemet. Prøver med å trimme litt hver dag - gåturer, samt å ha en magert kosthold.
Jeg setter pris på innspill fra dere erfarne slankere i hvordan jeg skal gå fram. Framover nå skal jeg lese slankebøkene til de her på forumet som har lykkes med slankingen for å få noen ideer til hvordan jeg skal gå fram.
La turen innom dagboken din jeg og det var som å lese om meg selv, er først veldig flink, så går man opp det man har gått ned og gjerne litt til... og hater seg selv for det :-( Men du skal vite at du er slettes ikke alene om å ha det slik...
Si fra om du trenger motivasjon og noen puff i riktig retning da.. Ha en fin uke