← Alle dagbøker
to look
56 år170 cm36 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start117,0 kg
Sist97,7 kg
Endring−19,3 kg
BMI nå33,8
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Jeg er gravid!!!
Hei
Har ikke vært inne på lang tid, men kan nå melde fra om at jeg er gravid (7 uker på vi) og er forholdsvis fornøyd med vekta mi. Håper at jeg ikke legger på meg for mye i løpet av svangerskapet, max 10 kilo.
Er i alle fall kjempeglad for at det er en liten en på vei, selv om jeg ikke klarte å ta av meg litt mer for jeg ble gravid.
hilsen en lykkelig Åse (to look)
NEI!!!!
Trodde jeg skulle klare å holde meg under 95, men den gang ei.
Har tatt ett oppgjør med meg selv(igjen) og bestemt meg får å klare i alle fall 5 kilo, slik at jeg i alle fall når 90-tallet.
Ikke gode dager for tida, styr med jobb som igjen gjør at jeg trøstespiser/ikke spiser riktig, men jeg må skjerme meg.
Tenker alvorlig på å bli gravid i løpet av våren, så da hadde det vært fint å være litt lettere.
Ha en fin dag, jeg tror det går mot bedre tider for meg.
Hilsen to look
Tenk, under 95 igjen - HURRA
Hei
ble kjempeglad da jeg veide meg i dag tidlig, tenk så var jeg under 95 igjen. Utrolig, når jeg tenker på hva jeg har spist de siste dagene.
Har det ikke så bra om dagen. Etter å ha vært vikar ca 2,5 år fordi det var en som var ute i svangerskapsper. + utvidet perm, så står jeg uten jobb fra 1. febr. Håper og tror at de kan finne noe til meg, trives så godt på denne arbeidsplassen.
Når jeg har det dårlig, er det så lett å trøste seg med mat. Har klart meg sånn tålig, men det ble mye is en kveld + at jeg kjøpe deg en stor pose med småsjokolader i går. I dag går det bedre, så jeg får håpe at ikke tangen til å spise godt blir altfor stor.
Håper dere har fine dager der ute, ser at det er mange som er flinke. Stå på.
hilsen to look
det går bra!
Ha en fin dag.
hilsen
to look
bare vektregistrering - det går rett vei
hilsen
to look
som er på rett vei igjen, målet er nå 90 i løpet av mars.
på rett vei igjen
har ikke tid til å skrive noe, men har et godt håp om at noen kilo går av de nærmeste ukene.
ha en fin dag og en fin uke
to look
Et nytt år og nye muligheter!!
Etter mye spising i desember og i jula spesielt, er jeg nå klar for å slanke meg igjen.
1. målet (som jeg har hatt i hele høst) er å komme ned på 90 kilo, så får vi se om jeg klarer å komme under det.
Min motivasjon er nå; har planer om å bli gravid igjen i løpet av våren 2002, gutten min på 3 1/2 trenger et søsken og min mann og jeg synes det kan være på tide med en til. Jeg kunne derfor tenke meg å komme under 90 kilo før vi setter i gang.
Håper dette kan være en gulerot nok til å ta av 8-10 kilo til.
Men skulle det ikke gå, så får jeg tenke på at jeg iallefall er ca 18 kilo lettere enn sist gang jeg var gravid og 30 kilo letter enn da jeg fødte 1. gang. Men jeg satser på at jeg skal klare å gå ned en del kilo, svangerskapet blir jo så mye lettere når man ikke drar på altfor mange kilo for mye.
Kommer til å følge opplegget på LIBRA, tar ett kurs til nå i januar og februar og innsatsen skal være på topp...
Klibrød og fibertabeletter, here I come........
Et godt nytt år til alle der ute ønskes fra To look.
20. november 2001
94,4 kgJeg er så glad, nå ser jeg snart 93-tallet
Hei medslankere.
Var gøy å gå på vekta i dag, nå er det rett før jeg ser 93-tallet. Jeg så det så fort i dag morges, men den vekta mi er ikke helt til å stole på, så etter ett par ganger opp og ned, stabiliserte vekta seg på 94.4.
Ellers har jeg ikke så mye å melde, travle dager på jobb og det blir kjør fram til jeg tar juleferie 21. desember.
Mann og barn krever sitt også, men nå har jeg fått tak i ei jente som kommer og vasker huset mitt hver 2. uke, så det er en lettelse. Nå i helga var huset reint og fint, og jeg våknet opp på lørdagen og tenkte at i dag trenger jeg ikke tenke på å gjøre reint - følte meg som en luksusdame. Og det er en luksus!
Følger fortsatt opplegget på LiBra, spiser hver 3 timer og drikker bøtter med vann.
Nei, nå kaller jobben og jeg får sette i gang.
Ha en fin, fin dag.
hilsen
To look
15. november 2001
94,6 kgnedover!
Hei
Kun vektregistrering i dag, har nå tatt meg sammen og satser på - 2-3 kilo før jul.
Ha en fin dag!
14. november 2001
94,7 kgJeg henger fortsatt med!
Har ikke skrevet i dagboken min på noen uker, men jeg har vært innom og sett på andres bøker. Det er mange som er flinke der ute!!
Jeg har hatt noen uker jeg har tatt det med ro, det har vært dødsfall i familen (en tante av meg døde helt plutselig, 67 år ammel)og da har det ikke vært slanking jeg har tenkt mest på. Ellers har det vært 80-års feiring + at jeg har har trengt å kose meg litt. Jeg har likevel vært ganske flink til å ikke spise for mye mat generelt, men heller kost meg litt når vi har hatt besøk, vært på besøk og hatt selskap. Jeg skal jo tross alt leve med dette etter at jeg er ferdig på kurs, men det jeg har i alle fall ikke gått opp noe de siste ukene.
Går på Libra-kurs fortsat (mitt 4. kurs) og var på vekta der på mandagskvelden. Da var det tre uke siden sist gang jeg var, og vekta stoppet på akkurat det samme som sist, spør om jeg var glad!!!!
Har et håp om å rekke 90 for jul, vi får se hvordan det går, håper i alle fall på 2-3 kilo i minus før jeg skal på julebord 14. des. Da skal jeg IKKE tenke på kalorier, da erdet full fest!!!!
Jeg trives så godt med meg selv for tiden og på jobben får jeg stadig kommentarer på hvor slank jeg har blitt. Jobber sammen med ca 80 menn !!! og jeg nyter når noen kommenterer at jeg har slanket meg.
Mannen min er også stolt av meg, jeg er mer glad og orker mer, på alle fronter!!!!???
Dere får ha en fin dag der ute, jeg følger med på hvordan det går med dere!
Hilsen To look
Hurra nå smiler verden til meg!
Hei der ute.
Det går fint, jeg er på rett vei igjen.
Begynte på nytt librakurs i går, og har bestemt meg får å satse fram mot jul. Skulle så gjerne klart 90 kilo før vi skal har julebord!
Spiser knekkebrød, oftes med ost, men har nå vært litt flinkere til å variere pålegget. I tilegg har jeg blitt flinkere til bare å ta en postjon middag, heller lasse på med salat og grønnsaker, slik at jeg likevel får en stor porsjon.
Følger med dere der ute, har det travelt på jobb, så jeg får ikke skrevet så mange kommentarene. Men, jeg går på internett hverdag når jeg kommer på jobb for å se hvem som har skrevet innlegg dagen før. Inspirerende er det i alle fall.
Ha en fin dag!
Søtbehovet har vært stort, men nå går det bedre
Etter en uke med utskeielser, har jeg nå tatt meg inn igjen. Forrige uke var jeg så godtesyk, skulle ha mensen og på fredagen var jeg helt desperat. Først 2 is på jobb for å stagge søtbehovet, så en pose med smågodt på vei hjem fra jobb. I tillegg var vi på besøk både lørdag og søndag, og alt som sto på bordet ropte på meg - "spis meg fort, før noen adre tar meg". Men nå er godtetrangen borte, får håpe det går en måned til neste gang.
Var på LIBRAkurset mitt på mandag og jeg hadde da gått opp ca 1 kilo, fra forrige mandag. Dette var jo ventet så skuffelsen var ikke så stor.
Begynner på ett nytt kurs nå, har planer om å nå 90 i løpet av dette kurset.
Ha en fin dag, jeg er på jobben og må ta i ett tak her.
bye, bye.
Bare vektregistrering
Ha en god helg
Hilsen
to look
bare registrering av vekt
Ha en fin dag!
Hurra :-)
Har det travelt idag, men måtte bare legge inn vekta - det er så gøy når det går nedover.
Nå gjelder det bare å ikke kose seg for mye i helga, vi får være viljesterke, så går det nok bra.
Stå på slankere, ha en fin helg.
Hilsen
to look
Hvis du holder deg til sunt og normalt kosthold, vil du nok se at vekten kan være ganske medgjørlig. Men hvis du gjør slik som meg, og får "dilla" på snop...vel, da øker nok vekten endel også...
Så moralen er: Spis sundt og godt! Det har både du og babyen godt av!
Ønsker deg lykke til i svangerskapet! Nyt følelsen av den voksende magen!!!