← Alle dagbøker
tita
51 år172 cm10 innlegg
2002
0 følgere
Start78,3 kg
Sist75,3 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå25,5
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Snart påske.
Jippi nå krabber vekten ned igjen. Noe som gleder meg masse.
Fikk i gave fra min mann i går en trimsykkel. Det har jeg ønsket meg lenge. Syklet en time i går, 23 km, og 520 kcal fattigere.....he he
Skal prøve og være flink fremover nå.
Klem Tita
Helgen før det store rittet.
Tittentei
Vel nå er det helg. Jeg har hatt en uke som jeg ikke har vært flink i det heletatt. Men den har bydd på mye morro alikevell. Jeg har begynt i ny jobb og det har vært morro.
Jeg tror dette blir artig fremover. Jeg har tenkt og legge meg i hardtrening fra i morgen av. Da er det søndag.
Jeg skal prøve og gå ned 5 kilo til april, tror det kan bli vanskelig men, skal prøve.
Menyen for denne uken:
Det meste jeg har kommet over.....he he he
Har vært flink til og drikke vann da det har ikke vært noe brus.
Vell i kveld skal jeg kose meg med litt potetgull...... ;=)
Gleder meg til en ny uke, tror denne kommer til og bli hard...
Ønsker en god helg, og nattinatt
søndag
Vell en ny uke står for tur.
Jeg er ved godt mot og gleder meg. Skal begynne i ny jobb og gleder meg til en ny uke med slanking..... jeg har fått ny inspirasjon.
Krysser fingrene for et gledelig vekttap denne uken som kommer.
Natta sov godt.
Solen varmer
Ute har solen virkelig gjort seg i dag. Det er så deilig og kjenne den vårføelsen komme så smått.
Jeg er så lykkelig i dag, vekten var så snill med meg i dag 76 kilo blank. Da har jeg gått ned 14 kilo tilsammen og det er morro.
Menyen for i dag:
Vel den består av min vanlige frokost.
Har spist kebab til middag i dag det har jeg ikke spist på 5 mnd. Det smakte fortreffelig godt. :=)
Til kvelden blir det en vanlig drikk.
Motivasjonen har vokst seg stor og sterk i dag. Nå skal jeg igang med og vaske hus, gleder meg til det for her ser det ikke ut.
Ha en riktig god helg.
Hjerte mitt blør........
Jeg har måtte ta mitt vanskligste valg denne uken. Noe jeg har vært klarover i lang tid, men som en ikke tenker på før dagen er der.
For snart 5 år siden kjøpte jeg meg min Billy Boy "en coller point" han ble min nye venn på den tiden. Jeg bodde alene og var den gang fri og frank. Han var en god trøst på en dårlig søndag.
Han "snakka" mye med a mor kan du tro, og jeg var aldri alene på kjøkkenet når maten skulle lages. Han satt trutt og gjevnt ved min side og håpet lyste ut av øynene hans (som var store og blå)om at det kunne falle en liten godbit ned på gulve til han.
Så ble han syk.............................................................................................................................................................................sukk!!!!!
Det jeg ikke har tilatt meg og tenke ble fakta. Han kunne ikke leve lenger, han hadde det ikke godt. Vel han kunne ha levd en stund til for smertene hadde ikke meldt sin ankomst enda, men tanken på at min Billy skulle ha det vondt var ikke til og holde ut. Torsdag for snart en uke siden kl 13:00 var tiden inne. Jeg har vel aldri gråti så mye i min voksne alder. Fett nok var med meg og det varmet så godt.
Jeg fikk sagt farvell til min kjære venn og holdt han og koste med han til han sovnet helt inn.
I går kom det store savnet for fult. Jeg savnet han så masse , jeg gråt nok en gang og min mann kunne ikke få gjort det godt for meg, jeg var utrøstelig. Følte så på det at jeg bestemte over liv og død. Tanken var ekkel !!!!!!
I dag har jeg vært ute og handla med Fett nok. Skulle egentlig ikke ha noe som helst, men kom hjem med en bukse i 42 og en genser i 42. gleden var stor. Det er så lenge siden jeg har kunnet finne klær uten og slite. Nå bare lyste klærne mot meg og det flotteste var jo hvor billig det var 199 for en bukse.
Det har vært dårlig med slanking den siste uken, har i grunnen ikke fått i meg så mye, og det har i tillegg faktisk vært litt usunt........hurmff.........
Motet er tilbake i dag og jeg skal gå på med ny kraft. Min mann reiser bort om en drøy uke og skal være borte i 14 dager da vil det ikke komme noen fristelser så da skal det gå bra og jeg må jo være flink,,,,kanskje han ser noe når han kommer hjem.
Billy Boy, guttungen sa at du nå var katteguden i himmelen og det syntes jeg var så søtt sagt at det liker jeg og tenke at du har blitt katteguden....skal aldri glemme deg vennen min takk for de 5 årene jeg fikk ha deg........pusen min.
Min langfredag
I dag sitter jeg her hjemme og er litt trist. Min man er ute og reiser, guttungen er i syden med sin bestemor og jeg er alene. Liker i grunnen ikke det helt. Er blitt litt pysete med tiden kan man si.
Hadde bestemt meg at i dag skulle jeg kjøpe meg en melkerull og kose meg med pølse i brød. Jo da pølsa smakte godt den men ikke som den pleide og for ikke og snakke om sjokoladen.....det var en halv melkerull og jeg sitter nå og er så kvalm. Ikke var det noe godt heller. Har vel ikke spist sjokolade på tre-fire mnd tror jeg. Er i grunne ikke så glad i det heller men trodde jo at i dag skulle det smake.
Vell godt er vel det. Det blir i hvertfall ikke noe jeg kommer til og fyse på fremover vet jeg.
Menyen for i dag består da av:
Min dagelige frokost.
Kli midt på dagen.
Pølse til middag og sjokolade til dessert....
Har heller ikke vært så flink med vann i dag. ca 2 liter.
Har drukket lit tab og blir nok mer i kveld tenker jeg.
Sitter da her alene og føler meg ikke bra og det som er verst er at jeg har jo bare meg selv og skylde på. Det er noe skitt veit dø.
I morgen gleder jeg meg til da skal jeg på Morten Aabel konsert i Oslo. Vi skal en gjeng ut først å spise så konsert og videre ut på byen etter det.
Uken som kommer skal jeg være flink da er det nemlig også en utskjelse som jeg har i vente til neste helg. Da skal jeg på 30 års fest og det kan bli morro. Det er en "Hore og Hallik fest" vi skal alle kle oss ut. Har kjøpt parykk for anledningen og syntes jo at den var svert så kledelig....he he.
Vel da er det helg og morro skal det bli.....
Nattinatt.
.torsdag
Dagen i dag har vært grei den. Har gått og kikka på klær i dag som motivasjon og skal si det falt i smak. Jeg har null problem med st.42 nå. Det er i grunn en stund siden.
Meny for dagen:
min vanlige drikk om morningen.
Spiste kylling/bambus og ris til lunsj.
Jeg spiste litt taco i kveld sammen med min mann, det er jo en dag og feire idag så det syntes jeg var greit.
Drikke.
3 liter vann og te + tab.
Gleder meg med sporten som går på tv, det er altså så morro med medalje syntes jeg. Fryder meg over og være norsk når vi vinner og jeg gleder meg med de fra andre land når dem vinner.
I morgen skal jeg invistere i en sykkel. Gleder meg vilt til det. Skal svette og slite på den, det er helt sikkert. Det vil nok gi resultater tenker jeg.
Nattinatt og sov godt.......
mandag
Vell det er ikke enkelt og slanke seg det er helt sikkert. Nå skal jeg gå og legge meg. Jeg har gått i hele dag og vært sulten og hummøret har heller ikke vært helt på topp. Jeg har i tillegg klart og få i meg litt formye idag. Jeg har spist et måltid for mye i dag. Sur er jeg nå...........
Vell jeg kommer nok i bedre hummør i morgen. Jeg skal klare dette har jeg bestemt meg for så da så.....he he ;) Mannen min har fortalt meg at jeg er stad så det stemmer vell.....hihi....
dag 2
I går ble det en fest på meg og min man. Vi hadde det så fint sammen i går. Vi var som nyforelsket, vi kysset og klemte hverandre hele kvelden. Jeg traff ei meget god venninde av meg på byen. Det var et koselig møte, hun så på meg med fryd og sa nå har du gått ned vennen min nå så du flott ut. Jeg kunne ikke annet si en i lige måde. Hun også slanker seg og har virkelig vært flink. Det i seg selv er så motiverende at det gir en ny spirit til go fortsette slankingen. I dag derimot har det ikke gått så bra. Formen har ikke vært helt på topp i dag og matlysten har heller ikke vært på topp. Når den først meldte sin ankomst ble det først en pølse kl. 15.00 til kvelden har jeg og min mann kjøpt oss en pizza. Har virkelig kost oss i kveld. Jeg har hatt en flott helg og håper dere har det like bra som meg. Nå starter en ny uke i morgen og motivasjoene min er sterkere enn på lenge.
dag 1.
Dette blir spennende og være med på. Jeg skal ned til 70 kilo og har da noen igjen. Det er vel det tøffeste som står igjen. Jeg startet på 89,9 kilo.
Deilig ikke sant, kunne sitte på sykkelen samtidig som man kan følge et bra program på tv, da går tiden litt fortere også.
Du er flink! Stå på!
Klem fra Rita
Klem.