← Alle dagbøker
diarist.Alias

tink

55 år175 cm45 innlegg 2000–2002 0 følgere

Start119,0 kg
Sist101,0 kg
Endring−18,0 kg
BMI nå33,0
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
26. oktober 200027. februar 2002
101,0 kg

Long time, no see...

Heisan,

nå er det lenge siden jeg har vært innom her. Har hatt en laaaaang kjempesprekk - om man kan kalle det en sprekk når den varer et halvår... Har spist og spist og spist siden midten av august, og har vært helt oppe i 106,8 kg igjen!!! Nå er jeg på rett vei igjen, og har gått ned til 101 kg de siste fire ukene.

Det er skummelt hvor lett det er å falle tilbake til "gamle synder" - trodde jeg hadde greid å legge helt om, men det er ikke lett å forandre vaner man har hatt i 15-20 år.
Bestemte meg likevel for at jeg ikke kunne ødelegge alt jeg har oppnådd i løpet av et år med mer fornuftig spising, det ville vært for ille om det skulle vært helt forgjeves. For ikke å snakke om at jeg har kasta alle de store klærne, og måtte gå ned om jeg ikke skulle ut med en helt ny garderobe igjen. Og det er ikke tale om at jeg ville kjøpe så store klær igjen!

I denne omgang kommer jeg til å være mindre streng med meg selv, for å se om det hjelper til at jeg ikke skal gå helt amok igjen, men har man problemer med å kontrollere spisingen, så er det vel ikke gjort i en håndvending å bli "normal"...

Nå har det i alle fall gått greit i fire uker, og 5,8 kg ned var mye mer enn jeg venta siden jeg altså har lagt lista litt lavere denne gang (vi behøver jo ikke nevne at det meste av det var vann som forsvant den første uka...). Nå venter jeg bare på at det skal bli litt varmere og litt mindre glatt, sånn at jeg kan dra fram sykkelen igjen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
c.AuthorAlias Elisabeth27. februar 2002
Hei Tink :) Velkommen tilbake til oss :)Du vet vi er her for hverandre både på gode og dårlige dager. Jeg synes du er kjempetøff som kommer tilbake selv om det ikke har gått så greit med slankingen i det siste,det krever ekte viljestyrke og det har du :) Jeg sliter også tungt med slankingen nå og har gått opp igjen en del,men jeg ønsker ikke å gi opp. Det gjør heller ikke du ogd et er flott! Sammen er vi sterke,Tink :) Du har allerede gått ned masse igjen og er i gang,jeg håper du kan gi meg inspirasjon for å fortsette slankingen.Vi har ennå en måneds tid før våren kommer for fullt og vi kan utrette mye hvis vi bare vil! Jeg vil,vil,vil,men får det ikke til!!
Stå på videre,Tink :) Klem fra Elisabeth.
89,4 kg

Ferie

Heisan alle sammen,

Det blir litt sjeldnere innlegg på meg for tiden. I motsetning til mange andre har jeg det travlere enn vanlig på jobben for tiden, og jeg har i tillegg en ekstrajobb som det også har vært mye på i det siste.

Slankemessig er jeg ganske lei, og satser mest på å stabilisere nå. Føler at kroppen gjør motstand mot alt jeg gjør, så jeg tenkte at jeg får prøve å høre litt på hva den sier. Derfor spiser jeg litt mer nå, har gått opp fra rundt 1200 til rundt 1500 kcal daglig, i håp om å øke forbrenningen litt. Prøver også å få trimma (les: gå tur) litt mer enn det jeg har gjort de siste månedene. Var så flink en stund i vår, men det har sklidd helt ut. Nå prøver jeg altså å gå mer, tar et par omganger på ministepperen min iblant, og har mål om å få satt på en av trimvideoene mine igjen snart. Men det er ikke så greit å videotrimme i en ettromsleilighet, det blir altfor dårlig plass og mye blåmerker!
I tillegg til dette prøver jeg å legge over til et vegetarisk kosthold, så det blir mye bønner, linser og belgfrukter for tiden. Alle forsøkene mine på nye retter er ikke like vellykket... Det skaper også litt opprør i magen...

Men, tross at jeg har først og fremst prøvd å stabilisere, har jeg altså gått ned litt, og sier meg svært fornøyd med det. Neste delmål er 85 kilo, men jeg har ingen tidsfrist på sånt lenger. Det får gå i den farten det går.
Mitt endelige mål ligger et sted mellom 70 og 75 kilo, alt etter hvordan det føles når jeg kommer ned dit. Det betyr at jeg i beste fall har 14,4 kilo igjen til jeg sier meg fornøyd, eller i verste fall 19,4 kg. Det høres jo oppnåelig ut!

Nå reiser jeg på en velfortjent (synes jeg) ferie, så dere hører ikke fra meg på et par uker.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias Mulle3. august 2001
Kjempe kjempeflink er du!! Ha en riktig god ferie og vel møtt igjen!!!
Mulle
c.AuthorAlias kitt3. august 2001
meget imponerende at du har gått ned over 40 kilo!
blir nesten helt stum jeg...

ha en kjempefin ferie! det har du jammen fortjent!

klem fra kitt
c.AuthorAlias aline3. august 2001
hei!

ferie har du fortjent,ja!!!
jeg tror det er lurt å stabilisere seg en stund og helle samle opp litt motivasjon til å sette igeng igjen!!

det du har oppnådd tilnå er jo helt fantastisk!!!!
lykke til
klem aline
c.AuthorAlias Kelly3. august 2001
Hei tink!!
Kanskje ikke så dumt med en liten pause før du går på de siste kiloene. Du har holdt på såpass lenge at kroppen kanskje trenger litt mere mat nå.
Jeg synes at du er helt utrolig, og du fortjener virkelig ferie nå!!
Ha en riktig god ferie da!!!
klem fra kelly
89,8 kg

Dobbelt-jippy!

Ser åttetallet for første gang på ti år!!! Har dessuten gått litt amok med å kjøpe nye klær - så nå kan jeg ikke gå ned noe på en liten stund - da kan jeg jo ikke bruke alt jeg har kjøpt.... ;) Neida, ingenting gjør meg gladere enn om jeg må gi dem videre til Fretex kjappere enn planlagt,måtte bare kjøpe en del nytt nå, for jeg hadde nesten bare "koseklær" igjen, ingenting jeg kunne bruke på jobb. Og så er det jo salg over alt, og jeg hadde feriepenger igjen på kontoen. Farlig kombinasjon.

Det er en stund siden sist jeg var innom. Først hadde jeg gjester i noen dager, og var alt for flink til å kose meg sammen med dem. Deretter har jeg hatt mye ekstrajobb hjemmefra, og tatt med meg litt av de dårlige vanene jeg la til meg igjen mens jeg hadde besøk. Derfor både sto vekta stille og gikk så opp littegrann, men de siste dagene har jeg skjerpa meg igjen, og det har gitt resultater.!

Nei, nå må jeg ut og feire!
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias bmt31. juli 2001
Hei og takk for hyggelig hilsen! :)

Utrolig bra tenkt det med magerost istedetfor smör. For det er jo ikke selve smörsmaken jeg savner, mer at det blir veldig tört uten. Så det skal jeg begynne med.

Et spörsmål. Hvorfor ikke så mye frukt? Er det kalorier i det, eller? Og kan jeg virkelig spise så mye grönnsaker jeg vil, hele dagen gjennom?? Det hadde värt fantastisk! :)

Gratulerer masse med 40 kg nedgang! Utrolig bra prestert! Ang. det så vil jeg gjerne stille deg samme spörsmål som en annnen her inne har gjort: hvordan har det blitt med brystene, og resten av kroppen? Trener du jevnlig? Blir kroppen stram av det? Jeg er så ny på det her, så jeg aner faktisk ikke hva jeg kan forvente meg. Jeg skulle bli glad om du vil fortelle meg litt om hvordan du har gått til veie for å oppnå dine fantastiske resultater!

Klem på deg, bmt.
c.AuthorAlias Isa25. juli 2001
Gratulerer !!! Du er jo bare helt utrolig ! Og nå er det lov til å feire ja ! Kjenner meg godt igjen når det gjelder det med kleskjøp - bare det å finne noen som passer er uvant for meg.

Takk for råd i dagboka mi. Hjelper å høre at jeg ikke er "helt på jordet" !! Jeg har nok spinkel benbygning, så for tynn er jeg ikke, og jeg skjønner også det at det er veldig lett å se seg selv i speilet og ikke se at man har gått ned så mye som jeg egentlig har. Men det vet jeg jo at jeg har, men det er veldig uvant å se seg selv i speilet...
Helt enig at det ikke er kiloene som teller, så jeg vil vel fokusere mest på å bli litt fastere i fisken ! Får vel ta meg en tur på SATS og få et treningsprogram som passer meg.

Igjen - tusen takk for kommentar ! *s*

Og du - er jo bare helt utrolig !! Nå er du ikke langt unna målet ditt !

Isa
c.AuthorAlias Ann Karin25. juli 2001
Tusen takk for en kjempeinspirasjon, det må være kjempedeilig. Det blir nok en stund til jeg ser 80 tallet, men du viser at det går ann.

Tusen takk
Klem fra Ann Karin
c.AuthorAlias på slankeren23. juli 2001
Gratulerer med 40 kilo det er jo helt vannvittig tank hvor flink du har vært da.Hva er målet ditt?Jeg skal følge med deg
c.AuthorAlias Kelly22. juli 2001
Hei tink!!!
G*R*A*T*U*L*E*R*E*R!!!!!!!!!
Du er helt UTROLIG!!!
Tenk så deilig å se 8-tallet. Og så deilig å kjøpe seg nye klær i normale størrelser!!
Du er en stor, stor inpirasjon for meg. Tenk at det er mulig å gå neg 40 kg uten å gå på kurs, eller få prof. hjelp!! Kan du, så kan jeg og(håper jeg*s*)!
klem fra kelly
c.AuthorAlias Jenta*S*21. juli 2001
G*R*A*T*T*I*S!!!

Jeg har sagt det før. og jeg sier det igjen!: Jeg er kjempeimponert over hva du har klart! 40 kilo!!! Det er fantastisk og en stor inspirasjon for meg som også skal ned masse!
Et spørsmål? Hvordan har det gått med BH str?? Er den blitt mye mindre? Og fasongen på brystene da?Jeg ser for meg en liten"løft" der framme jeg altså*S*, men kanskje det går bra:0)

Det er iallefall bagateller i forhold til hva du har klart og hva jeg SKAL klare!!!

Hva er målet ditt?

NYT DET!! DET HAR DU ÆRLIG FORTJENT!!!!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias ingrid21. juli 2001
Grattis! Du har vært vanvittig flink!! Ikke rart du har måttet fornye garderoben! Måtte sikkert mye ned i klesstørrelse også, tenker jeg! Deilig, eller?
Stå på videre...!
Klem,
Ingrid.
c.AuthorAlias RH21. juli 2001
Gratulerer så masse! Kjempe bra jobbet! Dette gir kjempe insperasjon! Jeg kommer etter jeg også snart!
91,3 kg

Neste mål

Jeg svever fortsatt et par centimeter over bakken etter å ha nått "overvekt" i stedt for "fedme", og har feiret det med å kjøpe et par nye plagg .Jeg handler ikke så mye klær siden det fortsatt er langt igjen, men jeg orker ikke å gå rundt i gamle og ikke velsittende klær, så jeg skifter ut noen plagg med jevne mellomrom. Det neste jeg trenger er et par bukser til. Det kan jeg jo ta som belønning når jeg når neste delmål, som selvsagt er å komme ned på åttitallet: 89,9 kg. Det er jo bare ca halvannen kilo, så jeg håper å nå det innen første august. På den andre side har jeg bare gått ned fire-fem kilo siden begynnelsen av april, så det kan hende det tar lenger. Men så lenge det går nedover, gjør det ikke noe om det tar litt tid. Jeg må jo finne meg i at kroppen trenger litt hvile, det tar jo på å gå ned såpass mye som jeg har gjort nå. Jeg er ganske flink med maten, ligger stort sett på 1200-1300 kcal, men må bli flinkere til å trene/bevege meg. Da får jeg mer fart på vektnedgangen igjen, men jeg har alltid en unnskyldning på lager. De siste par ukene har det vært varmen, nå er det et gnagsår. Og når det heles, finner jeg nok på noe annet. Men jeg har seriøse planer om å begynne å gå til jobb (på hjemveien må jeg innom et sted som ligger for langt unna til at jeg kan gå, så der må jeg fortsatt reise kollektivt). Det er bare det at jeg må stå opp en halvtime tidligere om jeg skal gå til jobb, og selv om det ikke høres uoverkommelig ut på kvelden, er det ikke særlig forlokkende klokka halv seks... Men jeg skal!!!

I går:
Frokost: Nutrilett-bar (jeg spiser stort sett "ordentlig" frokost, men når jeg har dårlig tid på morgenen - som er ganske ofte - er det greit å spise en sånn en på vei til jobb) (220 kcal)
Lunsj: 1 knekkebrød med tomat og løk, 1 med makrell i tomat (ca 170 kcal)
Middag: Potetgrateng (laget med 2 små poteter, hvitløk, ekstra lett melk og krydder, ca 200 kcal) og ovnsstekte grønnsak-/lettpølse-blanding (ca 200 kcal)
Annet: Frukt (eple, grapefrukt, pasjonsfrukt, masse vannmelon), 1 liten saftis (55 kcal)
Til sammen ca 1200 kcal (kanskje litt mer, veide ikke frukten, så jeg vet ikke akkurat hvor mye det var...)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kelly13. juli 2001
Hei Tink!!
Jeg er så imponert!!!!! Du har tatt av nesten 40 kilo!!!!!
Du beviser at det virkelig går an å gjøre noe med vekta!!!
Jeg er ny her på lista, og er kjempeimponert og motivert fordi du er så flink. Det første store målet mitt er også å få vekk det forferdelige ordet fedme, og se at det står overvekt.
Stå på videre!!!
klem fra kelly
c.AuthorAlias windsochange10. juli 2001
Hei Tink,
HURRA FOR DEG!!!! Det må føles helt herlig - jeg gleder meg til min tid kommer :) Så fint at du har bevilget deg en belønning, det inspirerer. DU er til stor inspirasjon og motivasjon for mange av oss, det skal jeg bare si deg :) *klem*
Fedme er et ulykkelig ord, det må føles herlig å klatre nedover "kategoriene"!

At det går litt tregt med vektnedgangen kan jo skyldes at kroppen din må ha en stund å tilpasse seg neste "rush". Du har tross alt gått ned masse, og det merkes nok på hele deg tenker jeg. Du greier det nok, og du er så flink med maten at jeg gir meg ende over. Den potetgratengen din hørtes forresten herlig ut...har du oppskrift på hele greia? (inkl. lettpølse og gr.saker *ler*)

Trimminga kommer lettere når sommerferien er over tror jeg. Selv har jeg begynt, men jeg merker at det ikke er den helt store "schvungen" over det enda. "Kåms taim kåms råo"
Lykke til videre i allefall - og vær stolt av deg selv!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Tarangai10. juli 2001
Hei.
Tenkte bare å stikke innom for å si hallo!!! Håper du har en fin sommer, og ikke lar denne slankinga ta overhånd. Men: DU ER FLINK!!!
Kjempeflink!
Lykke til videre i sommer, er sikker på at det snart blir ny bukse på deg!!!
Tarangai
c.AuthorAlias Eugenie10. juli 2001
Gratulerer med at du er kvitt fedmen.
Jeg er imponert over at du har viljestyrke nok til å gå ned så mange kilo som du har gjort -veldig bra jobbet!

Det er nok smart av deg å trene, ikke bare for å gå ned fortere, men også fordi du da bygger muskler og forbrenner fett og jo større muskler du har jo mer forbrenner du. Du vil også få en fastere og finere kropp dersom du klarer å trene regelmessig. Bedre kondis er også en fordel.
Gåturer er en av de beste treningsformene for fettforbrenning.
Jeg har også vært endel plaget med gnagsår, pass på at du har gode sko, sokker med fine masker (f.eks løpe/joggeskokker finnes i sportsbutikker) og så kan du jo bruke gnagsårplaster.
Yoga synes jeg også er en fin treningsform og da bruker du ikke sko så da er ikke gnagsår noe problem.
Nå på sommeren kan du kanskje svømme endel også.

Jeg synes forresten at du spiste litt lite i går, men det er kanskje bare fordi jeg spiser så mye selv.

Lykke til ned til 80-tallet, det klarer du nok snart.

Klem fra Eugenie
c.AuthorAlias Minelli10. juli 2001
Enig med annemor...fedme ER et stygt ord!

jeg synes du er flink, jeg, og ønsker å bli like flink. Jeg kjenner til det med gnagsårene, så her er et lite tips. Tape føttene med sportstape på utsatte steder før du beveger deg på tur! varmen er det riktignok ikke så mye å gjøre med...

Stå på videre...førstemann til 89,9 kilo!

Klem, Minelli
c.AuthorAlias annemor10. juli 2001
Jeg har lest dagboken din og er imponert over din "stahet". Jeg er helt fersk her, startet dagbok i går, men når jeg leser andres dagbøker så ser jeg at det nytter og at jeg ikke er alene. Dette gir stor motivasjon. Det er hyggelig for deg å bli kvitt FEDME stempelet (jeg er misunnelig). Det er egentlig et ganske stygt ord. Kunne det ikke hete EKSTRA OVERVEKT eller no sånt
91,3 kg

Yesss!

Nå har jeg endelig kommet meg ned under "fedme" på BMI-skalaen! Det er nok mest pga væsketap fra svetting i varmen, men who cares? ;)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin9. juli 2001
Hei på deg tink!
Lenge siden sist!
Grattis!!!! Du er super-flink!
Ha fortsatt en fin sommer!
Sommerklem fra
Nin
c.AuthorAlias Minelli9. juli 2001
*Imponert, imponert, imponert* og *misunnelig*!

Gratulerer med "overvekt"-kategorien. Du er kjempeflink!

Husk på å drikke mye vann i varmen. Det er jo ikke BARE vann du vil gå ned!

Minelli
c.AuthorAlias therese9. juli 2001
hei =)
Så utrooolig flink du er =) det er sånne som deg som motiverer oss andre og får oss til å se at det faktisk går an! Stå på videre!

klem therese
c.AuthorAlias Måne8. juli 2001
WOW!!!

Jeg er sååååå imponert!!! Har du fan klubb melder jeg meg inn!!
Hvis du vil kan du bli mitt store forbilde.

Gleder meg til jeg også kommer under fedme!!!

Skal følge med deg, stå på!!
92,1 kg

Nedover

Det går fortsatt ned, men jeg er forferdelig småsulten for tiden. Vel, ikke egentlig sulten, mer lysten på noe. Men jeg greier meg stort sett med å småspise vannmelon og annen frukt, så det går ganske bra.
Og nå er det ikke langt ned til jeg kommer under 30 i BMI, så jeg prøver å styre meg...

Er litt "mellom klær" for tiden, har jo måttet kjøpe nye klær flere ganger underveis, og nå er alt jeg har enten litt for stort eller litt for lite. Når jeg kjøper noe nytt, kjøper jeg det jo litt for trangt, sånn at jeg ikke har vokst ut av det innen et par uker...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias vår2. juli 2001
Hei, Tink
Du er utrolig! Nå har du snart blitt kvitt 40 kilo. Jeg bøyer meg i støvet. Du er til stor inspirasjon for meg. Jg har en sakte periode nå, og det er fint å se at du nå galopperer nedover i full fart, for det viser at det er mulig! Takk for all inspirasjon så langt, nå skal jeg ha ferie, og ikke lese dagbøker før i august, og da er jeg spent på hvor langt du har kommet. Lykke til og god sommer!
Hilsen Vår
92,8 kg

Sankthans!

Må innom og registrere vekta før jeg ødelegger den helt på fest i morgen! ;) Morgendagen blir en fridag for meg, eller rettere sagt en frikveld. Jeg kommer ikke til å skeie så mye ut i matveien, men det er mye kalorier i alkohol. Og det vil vel gjenspeile seg i vekta mi den neste uka. Men den tid den sorg, i dag feirer jeg at jeg har gått ned enda 300 gram...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias vår25. juni 2001
Dette er utrollig! Nå er du snart under 30 i BMI. Det blir vel moro! Jeg er så imponert over deg! Og jeg blir inspirert!
Vår
c.AuthorAlias Maple22. juni 2001
Hallois!!
Du suser nedover. Er litt missunnelig, men eg har jo ikkje så mange kiloane. Har ca 3,5 att til målet mitt. Du er kjempeflink. :-)

-Maple
c.AuthorAlias Jenta*S*22. juni 2001
Hey!
Bare en liten ting: KOS DEG MED GOOOOD SAMVITTIGHET!!
Det har du fortjent!!!!
Klemz fra Jenta*S*
93,1 kg

Kun registrering av vekt - har så lite tid i dag

Kun registrering av vekt - har så lite tid i dag
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Vendela19. juni 2001
Hei Tink og tusen takk for innlegget. har allerede begytn å spise mer frukt!!
Hvist jeg ikke blingser fælt her så har du gått ned over 37 kilo!!!
UTROLIG BRA!!!!
Jeg vil gjerne ha deg som forbilde??!!:)))
Jeg skal også ned MASSE, nærmere bestemt 35 kilo, dette kommer til å ta litt tid....
Men LYKKE TIL VIDERE iallefall du er kjempeflink!
Kos Vendela
c.AuthorAlias på slankeren19. juni 2001
Her går det ihvertfall nedover,tank nesten 40 kilo ja du må nok ha godt ned mange størrelser.
Lykke til
c.AuthorAlias Viola19. juni 2001
Takk for bursdagshilsen!
Og her går det bare nedover, ser jeg...du er råflink!!!
Klem, Viola.
93,8 kg

Sakte, men (ganske) sikkert...

Har vært litt strengere med meg selv noen dager, og har greid å snike meg ned trehundre gram. Det blir verre neste uke, med en fødselsdag (ikke min) og sankthansaften...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nutta17. juni 2001
Enig med Isa. Bestem deg på forhånd korleis og kor mykje du skal skeie ut. Og då skeiar du jo egentlig ikkje ut. Men DU har bestemt deg for å bevilge deg noko godt. Då er det ikkje så fort å gi blaffen resten av dagen pga den eine lille tingen. Lykke til vidare, du er megaflink.
c.AuthorAlias Isa16. juni 2001
Ta en dag av gangen, så går nok det bra ! Og bestem deg på forhånd hvordan du skal skeie ut ! Det funker ihvertfall for meg !

God helg !

Isa
94,1 kg

Bra

Jeg hadde ikke forventet at vekten skulle ha gått ned nå, for de siste to dagene har jeg spist friterte poteter, vaffel og et kakestykke. Men jeg tror ikke jeg har lagt så høyt på totalt kaloriinntak, selv om kaloriene kom fra "feil" matvarer.

Men firmafesten i morgen blir en prøvelse!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple11. juni 2001
Sjekk slankekurven din. Den er kjempebra!!!

Klem frå Maple
c.AuthorAlias nicky10. juni 2001
Hei
Du har hatt fin nedgang siden du begynte så kos deg med det du
Ha en fin firmafest med alt som hører til
Hilsen Nicky
95,0 kg

Syk

Jeg er sykemeldt, og går derfor hjemme hele dagen og kjeder meg. Vanskelig å ikke småspise hele tiden - men til forskjell fra før, da jeg pleide å ha kick på sjokolade og potetgull, har jeg nå dilla på fiskekaker og yoghurt naturell med knust banan i. Når det er sagt, spiste jeg en pose toffin i går... :(
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias sirkeline6. juni 2001
Hei. Det er i kjede seg situasjoner jeg også har satt til livs litt av vært. Også noen ganger uten at jeg egentlig har smakt det jeg har spist..... Du har vært flink og redusert vekta mye med hard jobbing så det er lurt å bytte ut trøsten med litt snillere varianter. Det er lurt å kjenne etter om en kan trøstes på andre måter også. feks lesing etc(dette har du sikkert god erfaring på :) God bedring i alle fall og ta vare på deg selv.
c.AuthorAlias Kanutten6. juni 2001
Hei Tink!Skikkelig motiverende å se på din slankekurve, den raser jo nedover. Du er kjempeflink, og denne sykeperioden kommer du nok deg godt gjennom. Bare fyll skapene med sunne ting du kan spise så mye du vil av, frukt og grønt, lett yoghurt osv. Så går nok det bra. For syk har jeg vært selv, og da er det veldig vanskelig å unngå småsnokring. Er liksom ikke sulten, men må spise et eller annet alikevel.
Så god bedring.
Med hilsen fra
Kanutten.
c.AuthorAlias Vår5. juni 2001
Hei, Tink
Du er stadig på vei nedover, du! Akkurat nå trenger jeg inspirasjon, for nå syns jeg det holder hardt! Så det var fint at du kom med et livstegn her i dag, og at du fortsatt holder på. Jeg har nok mer lyst på sjokolade enda, jeg, da men ... Håper du snart blir bra igjen!

Hilsen Vår
95,5 kg

Kort i dag igjen

Det er mange ting som skjer nå, så jeg har ikke tid til å skrive så mye her, men jeg lever fortsatt! Det går litt tregt på vekta nå etter at jeg gikk ned feriekiloene igjen, så nå har jeg meldt meg på Grete Roede for å få en puff i ryggen. Hadde som mål å komme ned på 91,5 kg før sommeren, og det kan jeg fortsatt rekke - det spørs bare når man definerer at sommeren begynner! Jeg skal ikke på mer ferie før i august, så jeg burde jo absolutt greie det innen det, men jeg vil gjerne ned til den vekta innen juli. Fire kilo på en måned, det SKAL gå. Skal bli flinkere til å trimme, det har sklidd helt ut...

Og så var det ned til 70-75 kg, helst innen nyttår, da.... Den tid, den sorg - først er det 91,5-grensa som skal nås.

I dag:
Frokost: 2 epler (forsov meg og måtte ta med litt frukt på jobb)
Lunsj: I skive brød med fiskepudding, en med tomat/løk
Middag: Svinefilet og paprika i krydret tomatsaus, ris (liten porsjon)
Kvelds: Hjemmelaget Margerita-pizza

Til sammen ca 1200 kcal
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*1. juni 2001
HEI!!
Så dagboka di og så også hvor FLINK du har vært! Skikkelig inspirasjon for meg! JEg begynner i morgen den 02-06-01 og jeg veier 121 kilo...skal ned over 50 kilo..er 175 høy.Samme som deg....Uansett LYKKE TIL VIDERE!
Gleder meg til å se hvordan det går med deg!
Klem til deg
c.AuthorAlias Hydra29. mai 2001
Hei tink
Eg er ny her og oppdaga deg først i dag, jammen er du kjempeflink og til inspirasjon!!
Lykke til med GR-kurs og ha ei fin slankeveke :)
c.AuthorAlias Vår28. mai 2001
Hei, Tink
Dette går utrolig bra. Tenk at du ble kvitt feriekiloene så fort! Ja, du greier nok det neste målet ditt før sommeren trår til for fullt. Enda er det jo bare mai. Jeg krysser fingre for deg (om det skulle være noe hjelp i DET, da).

Hilsen Vår
95,6 kg

Kort oppdatering

Rekker ikke mer enn å registrere vekta denne gangen - synes det har gått greit, tatt i betraktning at jeg skeia ut på 17. mai.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias siv26. mai 2001
Hej Tink! Ville bare indenom for at gratulere med det flotte vægttabet. 35 kilo!! Ja det er dejligt at se at det lykkes, da bliver det lidt lettere at beholde motivationen for os andre. Lykke til videre Klem Siv
96,8 kg

Puh

Dette går utrolig kjapt nedover - tenk at det skulle gå så raskt å kvitte seg med "feriefettet"!

I dag:
Frokost: Banan, riskjeks
Lunsj: To skiver brød m/egg og tomat
Middag: Brun lapskaus
Kvelds: To (nybakte) muffins med hvetekli og rosiner (uten sukker)
Annet: Eple, riskjeks
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai16. mai 2001
Jøss; her går det unna. Har faktisk litt av den samme opplevelsen selv for tida, og det er da utrolig herlig?????
Lykke til videre, og ha en fin 17.mai!!!!!!!
Tarangai
c.AuthorAlias Viola16. mai 2001
Gubben tralle, trodde ikke dette var mulig!!!! Men det er jo fantastisk, da! Skulle tro det kjennes bra også!
Viola.
c.AuthorAlias nutta16. mai 2001
Det er ofte sånn, det som kommer fort på går fort av att. Mens det som ein sakte med sikkert har drege på seg over lengre tid - og som har fått lov til å "feste" seg...Det er vanskeleg å bli kvitt. Skikkeleg inspirasjon for deg detta, og du har jo vært kjempflink. Lykke til vidare.
98,6 kg

Ojsann!

Vektøkningen skyldtes nok i stor grad vann - for jeg har gått ned 2,5 kilo over natta! Tenk om det kunne fortsatt i den farta!

I dag:
Frokost: Smoothie m/jordbær, banan, svisker, aprikos, hvetekim og melk
Lunsj: To skiver brød m/leverpostei og grønt
Middag: Karrikyllinggryte m/brun ris
Kvelds: Riskjeks
Annet: Eple
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Alida15. mai 2001
Hallo Tink!
Velkommen tilbake etter ferien!
Synest du skal vere stolt eg over kva du har klart å gått ned.
Att vekta går litt opp i ferien er vel lov, litt godt skal ein da unne seg. Og det ser ut som du har full kontroll over situasjonen.
Lykke til videre
c.AuthorAlias nutta15. mai 2001
Sååååå flink du har vore. Får skikkeleg inspirasjon når ein ser på kurva di. Lykke til vidare, håpar at eg klarer å vere like flink som du...
c.AuthorAlias Mulle15. mai 2001
Så godt å se deg igjen Tink! Du har sikkert hatt godt av ferien. Håper du fortsetter her inne - du er en kjempeinspirasjon! SE den slankekurven!!! Knallflink er du.
Mulle
c.AuthorAlias Tarangai15. mai 2001
Hei på deg.
Gratulerer!!! Her går det unna ser jeg. Herlig!!!
Jeg tar hatten av for innsatsen din, du har jo gått ned over 30 kg på 7 måneder!
Ha en super slankedag.
Tarangai
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.