← Alle dagbøker
diarist.Alias

therese

48 år178 cm40 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start92,0 kg
Sist91,0 kg
Endring−1,0 kg
BMI nå28,7
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
10. juni 20019. januar 2002
91,0 kg

jeppjepp

jeppjepp
79,9 kg

i morgen er jeg fornøyd med 82...

Endli hjemme etter en ukes ferie. ferie fra all slanking, men nå som jeg er hjemme igjen så blir det bare slankemat igjen. Håper det går greit nå som det er fadderuke på BI neste uke.. Vil helst prioritere sosiale relasjoner fremfor slanking i en uke om jeg må prioritere, kjenner jo ikke noen der enda...

Denne uken har vært katastrofal iforhold til slanking. Begynte forholdsvis greit på lørdagen. Var på tusenfryd med en kompis, løp rund og gjorde nesten alt og ble ikke mat før utpå kvelden. 3 stk pizzastykker. greit nok. Verre ble det dagen etter da han laget smellfeite pannekaker med jordbærsyltetøy til frokost. Var så søtt av han, så følte jeg måtte spise litt =) Hadde en lat søndag, satt bare foran tv-en og spilte playstation. (jeg er veldi stolt for jeg vant over han i boksespill gang på gang, og han som er aktiv bokser ble kjempesur!=)
Resten av uka var jeg hos bestefaren min som kjøper inn masse snacks og brus og forventer at jeg skal spise. Så ble tragisk mye sjokolade, kjeks og brus. Er fornøyd om jeg veier 82 i morgen, meeget fornøyd. Føler meg som en blubb nå, og gleder meg til hverdagen igjen, hvor jeg kan heller prøve å taigjen det tapte.
men får lalle nå,travel dag i morgen, ha en fortsatt fin kveld alle!! =)

klemz
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tavannda19. august 2001
Deilig befriende å lese dagboken din... igrunnen minner du meg fryktelig om en av vennene mine.. og igrunnen veldig om megselv også i mye av det jeg har lest ;-) Jeg liker at du er personlig, da blir det liksom ikke bare hvor mange potetgullflak og kalorier du fikk i deg den dagen, hvilket for å være ærlig ikke er så innmari spennende å lese for en annen, men som sagt, din dagbok likte jeg! Så du var inne på chatten nå i kveld oxo lette jeg etter navnet ditt 3 ganger på dagboklista før jeg fant det. Vi er nesten likt når det gjelder BMI, du vi skal ta knekken på kiloene ikke sant?
79,9 kg

endeli 7 tallet igjen...

Er ikke så rart jeg så syvtallet i dag, maten i går var heller tragisk.. som en reaksjon på at det går altfor sent..
frokost
1/2 nutrilettbar
lunsj
1/2 nutrilettbar
Middag
1 nutrilettbar
Skal være flinkere i dag da, selv om det er vanskelig når frysern er tom og butikkene stenger før jeg er ferdi på jobb..
Vil såå gjerne gå litt ned.. føler jeg har så lang vei å gå før jeg når målet. Som sagt handlet klær i går. greit nok, klær passet som ikke før har passet, men hater prøverom. Lyset og speilene får meg til å føle meg så bleikfeit, og går alltid ut derfra litt trist.

En gang skal jeg være fornøyd med kroppen min! Føler jeg er litt hemmet nå. Alltid passe på at klærne sitter uten at jeg ser klumpete ut, at magen ikke tyter ut når jeg sitter. Dessuten er det hemmende for meg når jeg møter gutter. Klarer ikke helt åpne meg så mye som jeg vil, psykinsk mener jeg, og da går det som oftest kjeis fordi fyren synser jeg er kald og fraværende. Hvorfor skal fyren like kroppen min når jeg ikke gjør det selv lissom? Derfor jeg alltid omfavner smiger fra gutter, holder meg litt oppe. Bruker gutter litt oxo dah, sier ikke at jeg ikke er interresert før jeg har fått den smigeren jeg ønsker, og det er jo ikke helt ærlig.. (rotet med tre gutter på samme fest en gang, uten at de visste om hverandre, men pleier ikke å gå så langt da..-men tragisk) eller kansje jeg trekker meg unna for jeg er redd for å bli avvist når alt kommer til stykket? Men så tenker jeg de ikke har sett meg uten klær, ikke kjenner meg godt nok eller har baktanker, så er jeg like langt igjen. Vil komme ut av dette og få meg en snill og god type som tar meg for den jeg er.
Hmm ble litt reflektering i dag.. håper vell på at noen sier de har samme erfaringer, men det er vell litt optimistisk..

I morgen reiser jeg på ferie, morgentoget. Blir kanskje ikke så mye kaoritelling, men skal ikke skeie ut heller, får ta det som det kommer. Drar til bestefaren min som jeg ikke har sett på lenge. Et år siden mormoren min døde og han er ganske ensom i det store, tomme huset, så tror nok han blir gla når jeg kommer! husker for et par somre siden da jeg var på besøk og mormor kommenterte når ikke morfar var der, at han var så mye glaere når jeg kom på besøk, gjorde godt. Er favorittbarnebarnet =) Morfar er den personen som betyr mest for meg av alle, han er så varm og snill, og kunne jeg gjøre han gla så skulle jeg gjort det. Har vurdert å flytte inn med han slik at han slipper å bo alene, men det er ikke BI der han bor, og må jo tenke på utdannelsen. Litt trist egentli, vil så gjerne glede han!

Hmm, ble veldi personlig denne dagbokdagen, og lang, menmen =)
Får vell ta på ansiktet, løpe ned å kjøpe røyk før jeg løper til bussen til jobb. Kan jo ikke gå på jobb uten røyk, hadde fått store abstinenser og hivd innpå allt jeg kunne finne med kalorier =)

Ha en fin slankedag alle sammen!!!

maaassseee klemmer fra therese
- som er veldi gla for at dere har funnet denne siden så vi kan stå sammen ned mot ønsket vekt. Samhold gir styrke, er det ikke det de sier? =)

ps; er veldi imponert om du har lest helt ned hit! ekstra stor klem til de! =)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias aspartam10. august 2001
To nutrilettbarer er bare rundt 400 kcal, er det ikke? Du burde absolutt spise mer enn det! Lov oss i det minste at det ikke blir en vane med et så lavt kaloriinntak, ok?

God&lett helg, men husk å spise!
c.AuthorAlias tutu10. august 2001
Heisann Therese.

Håper du føler deg bedre snart. inntrykket mitt, er at du virker litt lei deg. Min erfaring med gutter, er at de velså gjerne liker jenter med former.

Du må i hvertfall ha en kjempe go ferie. Kose deg masse med morfaren din. Skal følge med deg....
oppmuntringsklem fra tutu
80,8 kg

åhh, så godt! byebye BiB!

Så litt på klær i dag og kjøpte meg ny bukse. På Impuls (H&M), vasket dongribukse str 36 (sånn dongribukse str, ikke ordinær). Ok, 36 er stort, største størrelsen, men har ikke kommet i de tidligere, så var skikkelig godt. Endli en bukse jeg kommer inn som er av "hardt" stoff (har ellers kun bukser i bomull&stretch), og jeg ikke kjøpte fordi "den passet". Oxo prøvde jeg et dongriskjørt i str 42, og det passet! Sikkert litt stor i størreslsen, men det blåser jeg i!! Skjørtet var ikke fint på meg da, menmen. 42 er 42 =)

Har ikke gått noe ned på lenge, lei stillstanden!! =( Er sulten for tiden, men tror ikke jeg spiser sååå mye fordetom. Kan ta frem mat i går som eksempel, oxo blir jeg veldi gla om jeg får tilbakemld!

Frokost
1 nutrilettbar
Lunsj
Skalldyrsalat m 1 ss dressing
Middag/kvelds
1 nutrilettbar
1l (!) suppe =350 kcal

Jobbet sent og spiste derfor en nutrilettbar i 6-tiden. Hjemme i 9 tiden og var så sulten så heiv nedpå en liter med suppe! Er forresten skikkelig dårlig til å drikke vann.. glemmer det.
skjerpe meg.

men nå må jeg nesten gjøre noe.

Ha en fin slankekvell alle!! =)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah9. august 2001
Hei!
Gratulerer med ny bukse da!Jeg kjøpte meg å ny bukse i går,morsomt å komme inn i litt mindre klær ja!!Blirgøy å gå på shopping når målene er nådd,det ser jeg fram til!
Men du er på god vei du,så stå på videre så blir det mindre og mindre størrelser etter hvert,men det er jo godt å være ferdig med BiB størrelsene da!!Flink du,therese!
Takk for koselig prat på chatten i kveld!
Lykke til videre da,så får vi tro du ikke blir helt flat*S*

Klem fra modah
79,8 kg

dehydrert i dag...

Har ikke hatt tid til å oppdatere på en stud. jobbet masse. Kurdagen 3 gikk helt flott, hadde litt problemer med pausene på jobben dah.. fikk en halvtime til å spise et eple til mellommåltid og 10 min på en agurk og joghurt. menmen, kan ikke alltid få det som en vil.

Såå godt å se 7 tallet i dag =) Varer nok ikke lenge siden jeg sikkert ser det fordi jeg er dehydrert. Var på fest rett etter jobb i går, og det ble visst 7 halvlitere det... 1300 kcal.. Noe kom opp igjen dah, håper det tok med seg kcal-ene oxo på veien. uffdah.. Ellers ble det en skalldyrsalat og to nutrilettbarer i går.

Men får gjøre noe i dag.

klemzer til alle de flinke slankerne! =)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH5. august 2001
Gratulerer med 7 tallet! Kjempe bra jobbet! Man må jo kose seg litt inni mellom også! Vi skal ha en ny runde i slutten av august, håper du blir med da også! Denne kuren gikk jo lett som ingenting er du ikke enig? Var litt lysten på noe med smak i når jeg var ferdig da. Det er liksom ikke alt for mye smak i denne kuren. Men men sånn er det jo bare!

Godt og høre at alt gikk bra med deg på denne kuren iallefall!
Og jeg håper du blir med på neste rundt!

Masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Minelli5. august 2001
Ja, ja, gjort er gjort! Du fikk ihvertfall en forsmak på 7-tallet da! Det forplikter jo det vet du. Da er du jo så å si klar for å melde deg inn i aldri-mer-80-klubben! Det er ihvertfall ikke fett i alkohol, så er du litt flink til å trene noen dager, så gjør de halvliterne neppe det største utslaget!

Stå på therese, nå er det kun få timer til ny slankeuke!
Klem, Minelli
c.AuthorAlias modah5. august 2001
Hei!!
Gratulerer så mye med 70 tallet!
Så flink du har vært,du var ikke langt bak*S*!
Syns det var ålreit med den kuren så lenge resultatet ble så bra!Kan jo regne med å gå opp igjen litt da,men alikevel,det var verdt det!!
Stå på videre og ha en fin ny slankeuke!
Klem fra modah
80,8 kg

Må inrømme at jeg snikveide meg- 3. dag av kuren

Følte magen var litt slunknere enn på lenge så vekten bare dro meg mot seg da jeg våknet i dag tidlig =) Godt å se jeg har gått ned da, håper det holder seg! Hadde vært ultimatet om jeg klarte å komme under 80 i morgen, men det er vell litt i drøyeste laget. Vil sååå gjerne komme ned til 75 til midten av september!
Jobbe i hele dag. Drar hjemmefra 10:30 og er hjemme 21:30. Så utrolig kjip vakt, hele dagen går. Ha med meg masse mat dah, siden jeg skal følge kuren =) Både salat og agurk, joghurt og eple. Blir desverre vanskelig med skummetmelk, da de ikke selger det på jobben og den blir varm om jeg skal ta den med meg... og jeg som har kjøpt en hel liter og ikke drikker melk! =) Men d er vell ikke jordens undergang, verre at jeg ikke drikker nok vann... pausene er for korte!-men i dag har jeg en halvtimes lunsj t lunsjen dah =)

Synes denne kuren er veldi grei jeg, litt mett, litt sulten inimellom om en ikke spiser til rett tid, en går ned og får i seg mye næringsstoffer samtidig som få kcal. Grapefrukt er litt beskt og må inrømme om at jeg sitter foran datamaskinen, leser dagbøker og lager grimaser mens jeg spiser den. Men spiser vanligvis grapefrukt til frokost når jeg har tid ellers oxo. -er jo så bra for forbrenningen! Leste at Jenta*S* skrev at kaffe speedet opp forbrenningen, og pleier å drikke det oxo =) +den obligatoriske kalde dusjen som oxo har samme virkning!
Viktig å få opp forbrenningen om morgenen men det vet vell de fleste!

Får lese litt dagbøker, før jeg går løs på grapefrukt og grapefruktjuicen.

stoor klem til alle! *S* Ha en fin dag!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH3. august 2001
Hei therese! Koselig og snakke med deg i går på chatten. Morro og se at du har gjort det så bra på rensekuren din! Det går jo glatt som ingenting! Nå er det bare denne dagen igjen og det skal bli morro og se hva vekten stopper på i morgen! Men litt opp må man vel regne med etter en slik kur!

Jeg er kjempe fornøyd med resultatet som denne kuren har gitt hittil! Stå på den siste dagen i dag!

masse klemmer fra RH
c.AuthorAlias Jenta*S*3. august 2001
Heiii Therese!!
Så bra det går med deg på kuren da*S*, kjempeflink er du!!
Forbrenningen er kanonviktig,ja..det begynner jeg for alvor å skjønne! Hva jobber du med forresten? Lang vakt da.Hold ut,ok?*S*
Jeg er helt sikker på at du klarer 75 til midten av september hvis du fortsetter å være like flink som du har vært!!
Meg og RH skal på ny kur 29-30-31 august....er du med??*S*
Det er ikke en helg, men onsdag,torsdag og fredag.

LYKKE TIL DA!!!
Jeg følger med deg*S*!
Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias modah3. august 2001
Hei!
Så fint det går med deg da,flink du!Nå ser du snart 80 tallet,velkommen etter*S*!du klarer nok 75 til midten av september,det er jeg ganske sikker på,det er bare å holde ut!
Det er ike bare jeg som sliter med grapefrukten ser jeg,det er ikke mye godt,men hva stapper vi ikke i oss for å bli kvitt noen kilo??
Du får ha en fin helg og lykke til med slankingen!

Klem fra modah
81,8 kg

Kurdag 2

Dagen i dag har gått helt greit. Har ikke veiet meg da, venter med det til lørdagsmorgen. Kommer t å bli spennende..
Synes ikke denne kuren er så ille, maten er god til helt ok, hadde ikke hatt noe imot å ta den en gang i uka (sikkert blitt lei etterhvert dah=), men det har kanskje ikke så mye i forseg. En gang i mnd er ok!

Ble litt sen middag da, har ikke vært hjemme i hele dag og det var ikke planlagt at det skulle bli så sent. Menmen, satse på at det blir bedre i morgen.

men masse slanke klemmer!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias RH2. august 2001
Viste ikke at du var med på kur! Men det er jo kjempe morro! Stå på denne kuren er jo bare lett!

Kjempe koselig og snakke med deg!

Klem RH
81,8 kg

Første rensedag for meg oxo =)

Litt spennende å ta denne kuren, er jo morsomt å se om den virker. At en går ned så mye (les fett) tviler jeg på, men at den renser hele systemet det gjør den sikkert, dessuten sies d jo å øke forbrenningen. Gøy å se hva jeg veier når systemet er gjennomrenset! Lurer litt på hvordan den er i forhold til min blodtype; kan jo egentlig hverken spise joghurt eller drikke melk. men det er jo ikke så mye det er snakk om..

Ellers litt problemer på jobb i dag. Å ta seg en røyk, spise en hel agurk og en joghurt på 15 min (som var pausen min) var ikke lett. Gikk da selv om jeg følte meg ganske så agurk etterpå, men kunne jo for all del ikke ofre røyken.. =) Tror forresten ikke jeg hadde klart å slanke meg hadde d ikke vært for røyken, røyker nesten dobbelt så mye nå, men noe må en jo ofre.

Første dag har gått uforventet lett, men har jo enda ikke kommet til middag, og kun første dagen. Tror det er lettere for oss som ikke har samboere og barn, har ikke noen å ta hensyn til og heller ingen som frister oss med allslags yummi-mat.

Sitter og prøver å motivere meg selv til trening nå.. Er så flink t å finne på unnskyldninger, og i dag er det rensekuren som er unnskyldning, selv om det sikkert er en god kombinasjon.
En røyk til så løper jeg ned og er kjempeflink! =)

masse stå på! klemmer fra meg
-er en motivert klarer en allt!!!

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli1. august 2001
Hei therese!

Jeg føl(g)er med alle dere som tar rensekuren og er full av beundring! Faktisk tror jeg det er smart å ikke trene særlig hardt under den kuren...kroppen har det hardt nok likevel! Spennende er det i alle fall å se om alle går ned omtrent like mye!

Lykke til!
Klem fra Minelli
c.AuthorAlias tutu1. august 2001
halloen.

Syns du er kjempeflink. Håper de andre dagene går like greit.
Vel, jeg kommer innom og ser i morgen hvordan det går med deg.


Mange goe tanker fra tutu
c.AuthorAlias modah1. august 2001
Hey!!
Så fint å se at du er i gang med rensekuren da,RH og jeg har overlevd dagen,dette klarer vi vet du!!Jeg merker også det at jeg røyker mer nå enn før,men heller det enn alle disse kiloene*S*!
Etter avsluttet kur så ser du nok 70 tallet du tenker jeg,hvis ikke før da!!!Lykke til videre da!
Klem fra modah
81,8 kg

går så seeent...

Har hatt den samme vekten i 5 dager nå, og er sååå lei av det tallet.. De siste tre dagene har jeg spist normalt, mulig rett under 1000 kcal om dagen, så synser jeg burde få lov t å gå ned litt nå.
Begynner på Jenta*S*s rensekur i morgen, og håper at det kan føre til at jeg får litt fart på forbrenningen, for nå føler jeg den er i null. Det er jo blitt så populært i det siste, den rensekuren =) Gøyt at RH & Modah tar den samtidig, kanskje vanseligere for å sprekke, vill jo ikke være noe dårligere enn dem =) Sånn vektmessig sett så har jeg ikke noe forhåpninger om å gå ned, men skulle jeg det er jeg super fornøyd =) Nei, får komme meg på jobben vell..

klemzer
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Isa1. august 2001
Ikke gi opp ! Det er etter sånne perioder hvor vekten går ned !
Høres tøft ut med den kuren - blir spennende å se på resultatet!!

Lykke til og ha en flott dag !

Isa
c.AuthorAlias Jenta*S*31. juli 2001
En ting til:
Suppa er for alle 3 dagene,ja.Husk å sette den i kjøleskapet om natten, men vent til den er blitt helt kald før du gjør det.


Og husk å drikke masse masse vann!

Bai bai*S*
c.AuthorAlias Jenta*S*31. juli 2001
Tusen takk !for sååå koselig kommentar*S*!
Er bare glad hvis jeg kan hjelpe noen andre på veien jeg vet du:0)!
Vel,nok om det.Nå dine spørsmål:

1:Ang.grapefrukt og appelsin: Hvis du bare vil ha grapefrukt og grapefruktjuice...er det det du mener?...så er det helt ok.

2:Når det gjelder fruktmåltidene så er det viktigst at du bare tar 1 rasjon, du kan ikke ta en bolle oppkuttet med masse forskjellig liksom...men variasjon..da velger du selv det du liker best.Jeg syns banan om kvelden metter litt mer enn et eple foreksempel.

3: Hmm...når det gjelder middag osv...så har jeg et forslag...

Hvis du drikker skummet melk klokka 3..så kan du ta med deg salaten og fruktrasjonen på jobb (oppkuttet i en boks) og så spiser du kun suppa klokka 2130.Da skulle det gå helt greit:0).
Skjønte du det?

Du bør ha noe mellom 15 og 2130 altså,ellers stopper forbrenningen litt opp tror jeg og du kommer til å bli svimmel osv..og det kan vi jo ikke ha noe av, eller hva?!

Håper dette var svar på det du lurte på!

LYKKE TIL DA!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias tutu31. juli 2001
Det går nok snart på ned igjen, det gjelder å ta tida til hjelp. Jeg lå på 60 i en del dager, men nå ser det ut til at det skal gå litt ned igjen.
Mange goe tanker fra tutu
81,8 kg

sååå utolmodig...

Gikk ikke ned noe fastedagen eller etter, ble bare skikkelig kvalm og svimmel. Spise litt sunnere og drikke litt mere vann så går det sikkert bedre. Kunne tenke meg å følge Jenta *S*s rensedager, men spiser ikke joghurt, banan(?) og drikker heller ikke juice..
Men kan ikke si meg ufornøyda da, over et kg ned på en uke.
Ikke å forakte, men 7 tallet som første siffer er så nermt.. og er sååå utolmodig...

Prøvde en dongrikjole str 42 jeg presset meg inn i på 17.mai. Jeg måtte gå med jakke utenpå 17. fordi d så litt lite familievennelig ut med stor kløft og supertrang kjole. og genser rundt livet i tilfelle den skulle rivne i sømmen. Eneste jeg fant og eneste størreslsen de hadde. Gikk rundt og leitet 16. mai og var så dritt lei at jeg kjøpte det første og beste jeg kom inn i. Nå var den blitt ganske løs, og hadde nesten ikke kløft. Vet ikke hvordan jeg skal tolke det siste =)
Prøvde oxo et ankelkjede jeg kjøpe for tre å siden. Passet ikke.. altfor trangt og det som var passe tidligere.. håper det passer om 10 kg til =)

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah31. juli 2001
Hei!
Så fint at du slaenger deg på rensekuren du også,jo flere vi er jo bedre!Vi får hjelpe hverandre og håpe på litt reduksjoner her!Jeg har vært å handlet jeg nå,så i morgen er vi i gang!!
Lykke til da!!
blir nok første mann til normal vekt du tenker jeg:-)

Klem fra modah!
c.AuthorAlias Jenta*S*30. juli 2001
Hei hei*S*!
Takk for støtten*S*...kjempekosli*!
Du er jo kjempeflink du også da! Det er ikke bra å faste "helt" du kan fort bli svimmel osv da altså! Jeg kan anbefale kuren min på det sterkeste, det er tøft, men du får i deg de vitaminene du trenger og blir ikke svimmel, hvertfall:0)
Banan kan du bytte ut med annen frukt, men juice'n og yoghurten må være med.

Så iallefall LYKKE TIL VIDERE!!
Ankelkjedet er snart på "plass" det også skal du se:0)!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias modah30. juli 2001
Hei du!Vet akurat hvordan det med klær er for tiden,men det er godt nå når man slipper å føle som et strøpt pølseskinn i alt!At klærna begynner å bli mer romslig,må du nok tolke som en bra jobb!!Klart du merker det etter 10kg ned,du er flink du og snart passer nok ankelkjedet også:-)
Men du,i dag så jeg 70 tallet,nå er det bare å glede seg til 60 tallet!!Hadde ønsket det var nå,men det er vel mye frustrasjon fram dit!
Ha en fin uke da!

Klem fra Modah
c.AuthorAlias Linn29. juli 2001
Hei Therese!er d ikke gøy når klær blir løse, eller er for store. d gleder jeg meg til. før gruet jeg meg til å kjøpe nye klær for jeg visste jeg kanskje måtte opp en størrelse til, men nå går d andre veien!Klem Linn
81,8 kg

Jessss! 10 kg av =)

Så godt med 10 kg av, gleder meg til neste 10 er av oxo. Gleden får være en belønning i seg selv, så får jeg heller finne på noe til 75 kg grensen.
I dag er jeg på faste. Bare spise frukt, grønnsaker og drikke masse vann. Håper det ikke ødelegger forbrenningen eller noe, men tror ikke det skal ha noe å si. Får oxo prøvd ut viljestyrken min, og om jeg klarer å holde meg til dette hver fredag i en måned, vet jeg at jeg kan om jeg vil, nesten alt!. (selv om jeg føler at jeg nesten har fått prøvd ut det nå=)
Egentlig burde jeg gå på vann utelukkende, men tørr ikke fordi det svimler for meg til tider.. For lite vann eller vitaminer? Får ta det når jeg føler for det.

Ellers jobber jeg i dag, så blir nok ikke no trening på meg i dag. Kanskje like greit.

Ha en fin dag alle slankere der ute! =)
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah28. juli 2001
Hei!Grattis!!Kjempeflink du,nå er det ikke lenge før du ser 70 tallet!!!Dette går jo suverent bra jo!!Stå på videre,jeg må henge i jeg skal jeg se 70 tallet først:-)
Ha en fin slankehelg!
Klem fra Modah
c.AuthorAlias windsochange28. juli 2001
Hei Therese,
Gratulerer med vektnedgangen!!!! Det er så herlig å passere det"magiske" 10 kilo ned ikke sant? Lykke til videre!
Det stemmer forresten at jeg er blodtype O, du hadde helt rett i det :) Har boka om blodtypedietten, kanskje jeg skulle se litt på den igjen?
Ha en fin helg!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Jenta*S*28. juli 2001
Hey!
GRATTIS!! Så flink da! -10 kilo er jo kanonbra!
Godt å se at flere er på faste/rensekur*S*...jeg er på en 3 dagers...og er nå på min 2 dag...heldigvis bare 1 igjen!!
Det er et slit, ikke sant??! Men hva gjør man ikke for "skjønnhetens skyld"*S*!!
Lykke til videre!
Du er kjempeflink!!

Klem fra Jenta*S*
c.AuthorAlias kitt28. juli 2001
kjempebra jobba!

det er deilig å ha noen dager med frukt og vann.
tror faktisk jeg må ha det nå, for jeg blir så fort sulten etter at jeg har gitt blaffen i slankinga en stund.
magen forlanger mer mat enn jeg er villig til å gi..

dette går strålende, Therese!
lykke til videre!

klem fra kitt
c.AuthorAlias aline27. juli 2001
hei! en dag faste innimellom vil ikke ødelegge forbrenningen, tror jeg! men å faste bare på vann er ikke noe særlig å anbefale tror jeg... det er nok lurt å få i seg juice også litt vitaminer! hvis det svimler så er noe galt, så vær på vakt!!! ; )

lykke til med dagen idag!!!
klem aline
c.AuthorAlias Minelli27. juli 2001
Svimmelhet er ikke bra! Hvis jeg var deg, ville jeg både drukket masse vann, samt investert i en multivitaminpille!

Gratulerer med 10 kilo ned! DET er noe å være stolt av!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias RH27. juli 2001
Gratulerer med kjempe bra vektnedgang! Det er jo kjempe bra!
Vær forsiktig med dette med fasting, tror ikke det har noe godt for seg, men det er min mening da! Svimmelhet er iallefall ikke sunt, det tyder bare på manko på vitaminer og næring! Du klarer jo og gå ned veldig bra uten faste dag...

Vel lykke til og ha en riktig god helg!

Klem RH
82,2 kg

300 g sminke

Vekten min er litt spes, hver gang jeg veier meg så går jeg oppover (5 min. mellomrom). Veide meg, sminket meg, veide meg og veide mye, mye mer. Selv om vekten sto på samme stedet. Bruker dah ikke så mye smink *ler*. Menmen, bruker den vekten jeg fikk først jeg, litt mer oppløftede.. Kanskje på tide å skifte batterier? (ca 7 uker siden sist)

Mat-inntaket i dag:
Frokost
1 nutrilettbar
Lunsj
1 nutrilettbar
Middag
laksekotelett og ris

Jobbet så ikke tid til å trene. Lurer forresten på om jeg skal bruke fredagene som fastedag. Kun drikke vann, kaffe (for forbrenningen) og spise frukt, og ta litt vitaminer osv. Evt øll om jeg er på byn- er jo flytende d oxo =) Bare for å rense kroppen, er sikkert helt klissete innvendig av alle nutrilettbarene =) Noen som vet om dette kan ha effekt på forbrenningen? Glemmer sikkert planene i morgen, men kan jo iallefall prøve å huske det =)

Ha en fin slankekveld alle!
masse klemmer =)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sissel27. juli 2001
Hei hei! Tusen takk for den lange kommentaren din i dagboken min! Det er som om jeg får lyst til å srpinge igjennom skjermen å gi deg en klem! Jeg fikk og høre at jeg var høy og tynn, jeg forstod det som noe positivt så da slanket jeg meg enda mer. Men nå skal jeg prøve å overse kommentarene fra hjenne. Når det gjelder planene dine, så hørers de ikke så dumme ut. Bortsett fra øllet da... det er stappe fullt av kcal... Er det ikke vanskelig å være så lojal mot de nutrilettbarene forresten? Vekta er rar! Derfor tørr jeg ikke gå to ganger på den etter hverandre visst jeg ble possitivt overasket 1. gang...

Klem Sissel
82,7 kg

skummelt med nutrilettbarer.. +vitale mål

Har jo gått ned, overraskende, har ikke trent så mye om dagen, er ikke så lett når treningssenteret åpner kl 2 og jeg må dra på jobb 3.. Håper det blir litt bedre når sommertidene avsluttes.
Ellers føler jeg ikke helt at jeg takler maten, spiser altfor mye nutrilettbarer. Får forresten litt dårlig samvittighet av de, fristendes å skrelle av sjokoladen =)

maten i går
Frokost
1/2 nutrilett bar 105 kcal
Lunsj
1 nutrilettbar 210 kcal
Middag
ris og grønnsakaker i sursøt saus 550 kcal?
Kvelds
1 1/2 nutrilettbar 315 kcal

Var litt drøy kvelds, følte liksom at jeg hadde lov til å spise den halve fordi jeg bare spiste halv til frokost, oxo var det så godt.. Kutte ut nutrielettbar til kvelds tror jeg. Er jo ikke det at jeg er sulten, bare føler for å snacke på noe.

Ellers vitale mål
Hvor Start 1.nedg. 2.nedg. Nye mål
Byste 108 -6 -0 102
U.byste 92 -3 -1 88
Overarm 37 -1,5 -1,5 34
Mage 105 -5 -3 97
Rumpe 117 -5 -0 112
Lår 73 -3 -3 67

Ved den første målingen veide jeg 86,1 så har gått ned 3,4 kg siden den gang. 20 dager siden. Det har visst for det meste gått ut over mage og lår, og det er jo bra, selv om jeg gjerne skulle blitt kvitt litt av rumpa oxo snart =)

Ellers er det 0,7 kg til jeg har gått ned 10 kg! mye det, nesten uvirkelig =) Har en del å gå på enda da, før jeg føler meg vell, og før jeg går noe særlig ned i klesstørrelser. Har ikke prøvd noe klær enda, tørr ikke, hva om jeg fremdeles buker 46/48 i klær.. åhh, har så lyst t å passe inn i 38..

men ha en fortsatt fin slankedag alle der ute, dere er så flinke atte =)

klemmer fra meg
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sissel26. juli 2001
Flink du er da! 10 kg merkes på klesstørrelsen, tro du meg! hAr bare klær str 38 fra fortiden min- som er 10 kg siden! Men så kommer det jo litt ant på hvor trangt man vil ha det da.. Du er virkelig en inspirasjon for mange, du viser oss at det er faktisk mulig.

Klem Sissel
c.AuthorAlias modah25. juli 2001
Hei hei!Her går det bra nedover,du er kjempeflink!!!!Dette blir jeg motivert av!!Men du,nå har jeg rettet opp feilen i boka mi,tror ikke det er å anbefale pita med salt nei!!Det er bra du følger med:-)Ha fortsatt en fin slankeuke!!
Klem fra Modah!
c.AuthorAlias giram25. juli 2001
Hei Therese!

Tusen takk for kommentaren, alltid moro når man ser en kommentar *s* Forbrenningsteen ja:) Den kjøpte jeg på Helsekosten, og den heter noe så enkelt som forbrenningste:) Produsenten er BioFORM A/S og den kostet 112 kr hvis jeg ikke tar helt feil. Har ikke helt kommet i gang med den enda, men jeg skal *s*

Lykke til videre!

~giram~
c.AuthorAlias abelone25. juli 2001
Kjære Therese

Jeg prøver å kutte ut nutrilettbarene helt. De er alt for gode og jeg spiser derfor for mye av dem.
Jeg synes absolutt du bør prøve noen nye klær. 5 kilo er ca en størrelse, så du skal se at du blir positivt overrasket.

Gratulere med vektnedgang. Snart 10 kilo da gitt.

Abelone
83,4 kg

Så gla!


Så godt å se at en går ned, hadde jeg ikke klart uten disse sidene=) Kjempetakknemlig til alle! Med litt tolmodighet så går det jo ganske fort egentlig; 8.6 kg på 6 uker. Om 3,4 kg er jeg under 80, skal bli så godt, noen og 70 kg, det er det lenge siden jeg har vært! Helt annerledes enn noen og nitti, det er så nært 100 det lissom...
Merket at litt av haken er vekke, gleder meg til kinnbena viser litt mer som de gjorde før!! Buksa som jeg har på meg nå henger og slenger, den var nesten for trang for 6 uker siden! godt..

Ellers inntaket i går;
Frokost
1 nutrilettbar
Lunsj
1 nutrilettbar
Middag
100 g kyllingfilet
100 g basmatiris -laget i mikrobølgeovn fordi jeg forkullet det på platen =)
Litt Tikka karrisaus
1/2 agurk strimlet med yoghurtdressing
Kvelds
1 nutrilettbar

Ellers er det noe som vet hvor mye en på 83 kg forbrenner om dagen, grunnforbrenning mener jeg? Sikkert en eller annen formel...

Ellers får alle ha en fortsatt fin dag!

masse klemmer fra meg
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias modah23. juli 2001
Heisann!Takk for trøstende ord i dagboka mi!!!Jeg skal nok skrive om mine sprekker ja,men håper ikke det blir til mandag igjen da!!Den dårlig samvittigheta jeg har hatt nå sitter kansje litt!!!Skal jeg sprekke slik så hjelper det nok ikke at jeg nærmer meg 80 da:-)Vi får se da,hvem som ser 70 tallet først!!!Ha en fin slankeuke da!!
c.AuthorAlias modah22. juli 2001
Heisann!Ja endelig fikk jeg orden på dagboka,men samtidlig har jeg også hatt en helsprekk,men nå er det pån igjen!!!Du har jo gått ned bra på kort tid du,det må du være kjempefornøyd med!Tror jeg skal prøve den Nutriletbaren jeg også!!da får vi se da hvem som er førstemann i mål:-)Blir jo litt mer motivert av bare det vet du!skal nok følge med deg,det er jo gøy å se hvordan det går med dere!!Lykke til med ny slankeuke!!!
c.AuthorAlias Minelli22. juli 2001
Takk for de trøstende ordene!

Neida, jeg depper ikke SÅ mye over de 200 grammene, jeg bare så for meg at jeg kanskje kom til å passere 90-grensen igjen før helgen var omme.

Dessuten er det ganske vanskelig å veie seg på tom mage om dagen, siden jeg bare er ordentlig på do sånn annenhver dag, og gjerne på kveldstid! Maten fordamper jo ikke i kroppen, så noe må jo bare legge seg som vekt før den kommer ut igjen!

Du er jo helt enorm! Nedover i helgen også!! Det er jo kjempebra! Faktisk merker jeg at favoritt-BHen passer bedre nå som jeg faktisk har gått inn 4 cm over ryggen, etter å ha gått ned bare ca 3 kilo. Det er jo da det begynner å bli moro å slanke seg når man ser at klærne begynner å bli store. Jeg innbiller meg liksom alltid at bare jeg spiser som jeg gjorde før, så hopper jeg opp to-tre kilo i løpet av natten, men det er jo umulig å legge på seg 4 cm over ryggen igjen i løpet av en natt, så da må det jo stemme at jeg virkelig har gått ned...en av disse rare tingene jeg har for meg når jeg slanker meg...

Jeg vet at jeg har sett en formel for grunnforbrenning et sted - har faktisk en link til en sånn internettside, men det er på jobben og der er jeg ikke før om nesten tre uker. Skal prøve å lete litt i mellomtiden, for det er jo kjekt å vite...

Klem, Minelli
84,0 kg

Ny dag


Skulle trene i dag men hadde såå gangsperr etter i går, så får ta det til neste uke. Veide meg ikke før etter jobben i dag, så veier forhåpetligvis litt? mindre? =) håper det, går iallefall litt nedover, om ikke så fort... Forsov meg i dag og fikk ikke spist frokost, fyy.. og de hadde ikke noe på jobben jeg kunne spise (siden jeg går-eller prøver ihvertfall, på blodtypedietten), kun epler, men eplene der smaker neglelakk (som jeg sa da jeg var mindre=) så droppet det. ikke så smart egentli..

Lunsj
1 nutrilettbar
Middag
Udefinert mengde med tomatsuppe
kvelds
1 nutrilettbar -yummi
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.