← Alle dagbøker
diarist.Alias

tøysa

58 år164 cm36 innlegg 2002 0 følgere

Start79,1 kg
Sist76,1 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå28,3
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
26. februar 20026. mai 2002
😃76,1 kg

trallalalalala........

........Jeg er så glad i dag.trallallaalla....
er bare kjapt innom imellom klattebeising og blomsterplanting.
det er et fortreffelig vær ute,og jeg fikk telefon fra banken med et positivt svar på en forespørsel om et lån.ÅÅÅÅÅÅ det er bare så knall.helt topp!!!
Så nå er det bare å sprette champisen(det blir vel en mozell det kanskje-(light))
Håhåhåhå .....nei du.Nå er det rett på polet med bais og jord på både hender og i tryne..Det bryr jeg meg ingneting om,for jeg er sååååå bli`i dag atte.

Have a nice day people.....tiramturimtata....
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen😊10. august 2002
Hei på deg igjen Tøysa !
Ja nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Kos med kommentar fra deg selvom jeg ikke hadde noen innlegg fra i sommer - men ja, jeg fant det...
Var nede i 65 kilo, men er på vei opp igjen, nå 68 kilo, men, men... var ikke noe lykkeligere menneske når jeg veide 65, heller motsatt.
Klem fra pæra :-)
c.AuthorAlias Ragnhild😊7. mai 2002
*deler litt sprudlevann med deg* Det er så godt å lese så glade innlegg!

Ser at vekta di også har låst seg fast - men hva gjør vel det når du er i bevegelse OG Sprudler sånn!

kos deg i sola med lånet og beisen :-)
c.AuthorAlias trixi😌6. mai 2002
hihi, det hørtes deilig ut, det humøret du er i idag! :)
Kan du ikke hive over litt på meg? Jeg kunne saktens trenge litt spruddel..hihi
Er det noe spesielt du skal kjøpe deg eller?
Ha en fin dag, klem fra trixi
c.AuthorAlias pæreformen😄6. mai 2002
Halla du !
Godt humør smitter :-)
Hva skal frøkna kjøpe nå da ? Skål !!! -og klem
😐76,1 kg

mai eller september?

Mai du skjønne milde har slått helt feil ut.Her er det snakk om tungt og grått f.o.m.30.04.
Har vi hatt finværet våres??
Pytt,pytt.
Livet går sin gang med eller uten sol,skjønt det går greiere på en måte med litt solskinn!

Konfirmasjonen i huset nærmer seg med stormskritt.Og jeg driver for full fart med planlegging i huet mitt.(det skal været huet og ikke huset)
Får liksom ikke gjort så veldig mye før dagen før dagen,men da skal det også gjøres til gangs.
Blomsterdekorasjoner skal settes sammen,kaker skal bakes(hrmf)bord skal settes opp å dekkes,drikke skal på plass osv osv.
Blir sliten av tanken,men det er jo artig og da,og gjøre klar til fest.Det er verre etterpå når folket har gått.
Vi kommer vel igjennom den dagen også.Òg da er det 11 år til neste gang.(puh)

Nå kom pusen min inn,våt som en druknet katt,bokstavelig talt.maser og skal ha mat nå!Gjør ikke annet den katta,spiser,sover og ute på flørter`n.Hmmmm....hærlig liv.
(er kanskje ikke så langt unna det livet jeg heller...botsett fra flørtingen hele tiden Hihi)((det var iallefall tøys))

Ha en god dag dere,nyt været...uansett.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen😃3. mai 2002
Juhu !
Joda, det er liv. Takket være deg så ser det ut som om jeg har mange venner her altså ! *S*
Har akuratt sendt gubben av gårde til sin konfirmant på den andre siden av landet.
Ting begynner å roe seg etter noen hektiske uker. Nå blir det vel slanking igjen tenker jeg.
I kveld er jeg barnevakt, i morgen utdrikningslag og søndag er jeg syk *S* Da står det vel i dagboka mi "aldig mer" eller noe sånt........ blir nesten alltid syk av alkohol, så jeg vurderer sterkt å la være.
Ha en super helg du også :-)
Klem fra meg
c.AuthorAlias Ragnhild❤️3. mai 2002
du var bare heldig utvalgt *S* (men det skjønte du sikkert)

...og nå skal jeg finne fram skurefille og støvklut, og prøve å få heimen til å se litt mer koselig ut!

god helg, nyt våren slik pus gjør :-)
c.AuthorAlias trixi😌2. mai 2002
Det ser jamen ut som om Mai er en travel mnd for alle og enhver for tiden!
Håper konfirmasjonen blir en flott dag!
Og ellers, kos deg!
Klem fra trixi som føler at verden raser forbi seg...
c.AuthorAlias Ragnhild😛2. mai 2002
*S* jeg hadde så lyst til å rekke tunge til noen.. Det ble deg :-)

Lykke til med konfirmasjonsforberedelsene (puh!) husk at du ikke trenger å bake alt dagen før!!!! Det er en god del gode kaker som kan fryses - bl a fyrstekake og kakebunner :-) og kranskekake.

har ikke tenkt å fortsette på det andre nettstedet- fancy sider og sikkert bra (alt må prøves..) , men jeg trives her jeg!

ha en fin dag :-)
c.AuthorAlias Ragnhild😛2. mai 2002
*S* jeg hadde så lyst til å rekke tunge til noen.. Det ble deg :-)

Lykke til med konfirmasjonsforberedelsene (puh!) husk at du ikke trenger å bake alt dagen før!!!! Det er en god del gode kaker som kan fryses - bl a fyrstekake og kakebunner :-) og kranskekake.

har ikke tenkt å fortsette på det andre nettstedet- fancy sider og sikkert bra (alt må prøves..) , men jeg trives her jeg!

ha en fin dag :-)
😌76,1 kg

.......og i dag

fremdeles like mye på "tjoer`n" i dag.Merker at æsjfølelsen over helt "feil" kropp kommer snikende innimellom,men er blitt ganske så flink til å "fysje" den vekk.
JEG er en topp person og vil fortsatt være det både med og uten kilo.

Det er igjen fredag og helg.Dagene spurter.Kom mai du skjønne milde er like om hjørnet og Hipp Hurra for "søtte".

Jeg er fremdeles ikke blitt noe klokere på disse robotene på sidelinja,noen som vet hva de gjør???

Ha en godgod helg alle dere.Koz dere hvor enn i landet dere finnes.....
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken😵27. april 2002
Hei tøysa! :)

Slik som ikonet jeg har valgt blir vel du i morgen (eller sent i natt) etter mye rødvin?? ;-)
Ta det med ro - jeg tar en spøk. Ikke noe problem. Det er viktig å være lystig når man slanker seg. Dysterhet - be gone!

Og så kan jeg røpe at robotene vi teller er indekseringsprogrammer fra søkemotorer (som f.eks. alltheweb, altavista, m.fl.) som tråkler gjennom alle sidene her. Så når noen søker på noe som er skrevet på Slankere.com vil de som søker få Slankere.com opp blant resultatlista. Vi viser tellinga en liten stund, fordi vi er interessert i det selv. Det kan også være en pekepinn hvis ting går litt tregt, for ikke alle "roboter" er like vennlige med tanke på bruk av serverens ressurser...
Dette ble mye teknisk og lite dagbokprat...

Lykke til videre, tøysa og takk for kommentarene i dagboka mi!

Hilsen fra Ken.
c.AuthorAlias pæreformen👻26. april 2002
Hei Tøysa !
Disse robotene er vel bare innom, de som ikke har registrert seg, som karnsje gjør det eller bare henter tips, surfer på nettet, titter litt eller noe sånt tror jeg.
Helt enig i at du er en topp person og fortsett med å være den du er. Nyt våren, skogturene, familien og de rundt deg.
-Og ha en topp helg, klem fra pæra :-)
c.AuthorAlias Ragnhild26. april 2002
Vi dansar.. som robotar.. Og akkurat nå er det 325 av dem :-)

Jeg er så glad for at du setter slankinga og kroppsfokuseringa litt i perspektiv, fortsett med det, vi trenger å bli mint på det alle sammen!

ha ei riktig god helg
klem, Ragnhild
😄76,1 kg

Tjoho!!!

Livet er herlig dere!
Det er sååå deilig med "sommer" og alt som følger med.mmm

Hadde en skikkelig filosofering i går og kom frem til at det ikke er til noen sin fordel,aller minst min,og deppe over "detaljer".
Jeg har et hyggelig gammelt hus jeg trives i.Koselige naboer.
3 friske unger.De kan være litt for friske innimellom men pyttsann.En gubbe som er som gubber flest,men som er søt og god.
Jeg er frisk innvendig,misforstå meg rett.Er riktignok ikke helt god i toppen til tider,men det er bare moro.Men alle mine indre vitale organer er som de skal.Ingen ulumskheter der.
Og det er jo en en glede i seg selv egentlig.
Jeg har 2 tittere som trenger litt hjelp for å fungere 100% men de er fine og blå!
Kroppen min bærer preg av livets gang,men den har da tross alt gitt 3 nye liv!Man kan ikke tro at man skal være like fast og spretten når det er gått folk igjennom seg.Riktignok noen som er priviligert men hva så?
Fingrene mine er litt rare og skjeve,men de funker til sitt daglige bruk.
Jeg er flink til å gjøre hygge rundt meg,og jeg er en kløpper på å lage god mat ut av "ingenting".
Jeg er full av rettferdighetssans og medmennsklighet.
I det hele tatt,jeg er en koselig person.Så det så!

Dette var litt av det jeg hadde å by på.Konklusjon:ta vare på stunder som er....de kommer ALDRI tilbake.Tenk helse framfor slanking.Da går det sikkert litt mer automatisk.Livet er til for å nytes,og kun det.Husk det alle der ute.

Ha en fortreffelig dag alle sammen.
Kos fra meg som har innsett realitetene.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild😊25. april 2002
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Livet ser litt lysere ut på mine kanter i dag - heldigvis :-)

Måtte bare si at jeg ble glad av å lese innlegget ditt i dag, du vet å sette ting i perspektiv :-) Kan man egentlig ønske seg noe mer enn 3 friske barn og normalt god helse?

ha en fortsatt fin dag!
c.AuthorAlias Litago😄25. april 2002
Takk og atter takk for fine ord Tøysa! Du traff spikeren på hodet i dag! Noen ekstra kilo er bagateller når man har et ellers godt liv.
Tre barn??? Du har nok en hektisk hverdag ja. Selv har jeg ingen, men elsker å sitte barnevakt for andres barn. Må innrømme at jeg blir sliten etter å ha hatt andres unger en hel helg og synes det er deilig å sende dem hjem igjen!

Koz deg! Litago
c.AuthorAlias ANNE👻25. april 2002
Trenger litt mer nedgang da vet du, sånn at jeg kan spise en kjøttkake uten å gå opp i lett overvekt igjen!

Jeg ble forresten glad inni meg av å "høre " på deg, duverden så positiv du var i dag. Du har jo så rett, vi må finn de positive sidene ved livet, og ikke grave oss ned i det som ikke er det. TAKK ! ANNE
c.AuthorAlias pæreformen😃25. april 2002
3 stykker barn! - jeg blir sliten av å sitte barnevakt i en time *S* Jeg tar av meg hatten for hvordan hverdagen din må være, men det er nok mange gleder som også følger med.
Veldig enig i livsfilosofien din !

Kjøp deg en kokosbolle du, gave fra meg til deg :-)
c.AuthorAlias cat74❤️25. april 2002
Det der tror jeg er veldig riktig. Vi forkuserer nok litt for lett på str/kg framfor mosjon/kosthold. Og... hverdangsmosjon... gå turer, sykle, spille ballspill, leke sisten og alt sånn... Det er bevegelse. Det er mange mødre her... kanskje man burde bytte en time på sats med en time lek med ungene?
Klem.
😛76,1 kg

Har et labert humør.....

Er bare innom selv om jeg ikke føler at jeg er i humør til det.

Været holder seg like herlig og jeg er på vei ut for å beise noen flekker fra i høst.
Ting tar tid på "bruket".

Jeg står fremdeles bom fast på påskevekt,og finner ikke ut av noe som helst.
Livet er vel ikke ment til å slanke seg hele tiden?Ikke spise sånn,men sånn og bare litt av sånn ved enkelte tilfeller.Også attpåtil ikke få resultater?
Dette tror jeg ikke jeg gidder mer altså.
Fortsetter noen uker til,og deretter er det slutt på å TENKE slanking iallefall.Hva man gjør med hverdagen er jo noe helt annet.
Her ligger jeg på 1100-1500 kcal.om dagen.Går 30-60 min hver dag.Driver på i hus og hage dagen lang.Og bare går opp på en måte.Hva er feilen?(hrmf)

Nå får jeg hive meg rundt og begynne på prosjekt beis.
Hei og Hå så lenge.
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE💔24. april 2002
Hei, takk for oppmuntringen.
Du har jo rett i at livet er noe mer enn slanking. Det blir nok brukt aaaltfor mye tid til å tenke på slanking. Håpet mitt er at når jeg kommer i mål, kan jeg slappe av litt, og heller ta fatt i kiloene som sniker seg på ,før det har blitt ca 2 kilo opp. Det viktigste er å legge seg til ok vaner, som man kan leve med, og fortsette med i det "normale " liv.
Jeg har begynt å skrive opp hva jeg spiser, og synes det virker bedre da. Ikke gi opp før du er fornøyd selv. ANNE
c.AuthorAlias pæreformen🌙24. april 2002
Like trøtt men ellers er alt greit. Er litt døgnvill, jeg skrev innlegget i går, hvis det er onsdag i dag, så skrev jeg torsdag på tirsdag bla. bla......... I dag er det onsdag. Jeg jobber i helsevesenet med aldersdemens, så jeg blir bare LITT påvirket *S*
Vekta gir nok snart slipp, og når du forventer det minst. Ikke gi opp (streng ordre), for dette skal vi klare.
klem :-)
c.AuthorAlias Ragnhild😊24. april 2002
Sånn har vekta mi vært også! Det tok kjempelang tid å komme pent under 80 -uten at jeg skjønte hvorfor. Jeg tror det har en sammenheng med trening - muskler veier mer enn fett, og når man trener bygger kroppen muskler. Har du prøvd å måle deg? Det kan jo være at du blir mindre i cm, ikke sant?

Jeg har heller ikke helt dagen i dag - masse rart som irriterer uten at jeg finner noen særlig god grunn. Det går sæ te! Ble litt misunnelig på "malemester klatt i klatt", jeg har mye mer lyst til å holde på hjemme, enn å sitte på jobb!

ha en flott dag
klem, Ragnhild
☹️76,1 kg

ehemmm...

Står fremdeles fast på dagboktall som et mål..
Det er da fortærende at det ikke er mulig å bevege seg ned snart igjen!?
Kanskje vekta mi har mistet piffen og?Hm!Jeg skal kjøpe nytt batteri til deg jeg,så kanskje du blir med på notene igjen kanskje!?
Jeg går og går og er ute i aktivitet hele dagen for tiden så det er nok ikke der det "slumper",eller det er kanskje det det er??
Mulig det er blitt så mye svulmende muskler på dama denne tiden så det gjør utslag på både vekt og mål?(tihii)

Det er mye som er skjedd på boka siden jeg kom inn igjen på fredag.Først avsluttes den,så fortsetter den med betaling,så forblir den gratis med en del nye finesser!?
Ikke noe som er bedre enn det,men håper de ikke kommer med flere meldinger i negativ forstand nå.Det setter en "støkker" i en ellers så belasted kropp.Og det er jo ikke bra(hehe)

Ha en fin dag i Norges land...
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Litago👻23. april 2002
Kan det være et spøkelse som har sneket seg inn i vekten din?
Eller er den så gammel at den har rustet fast på 76,1???

Jeg tror det sistnevnte har skjedd med vekten jeg veier meg på. Argumentasjonen faller litt sammen når man vet at det er en vekt som mange andre bruker også, og at de andre ikke veier det samme som meg, men det er et argument jeg kan leve med. Nemlig!

Lattermild hilsen fra Litago
c.AuthorAlias pæreformen🌙22. april 2002
Hello tøysa !
Nå har jeg vært på jobb, er dø trøtt og skal gå å legge meg litt nedpå. Ellers så får du ta deg en alvorsprat med den vekta di, karnsje han ikke skjønner hva som skal til for at dere skal være venner ?........
Take care....
Klem fra trøtt pæra :-)
c.AuthorAlias ANNE❤️22. april 2002
Har funnet ut at jeg skal gå i alle vektbutikker og lete til jeg finner den vekten som viser minst vekt.(får trimmet litt også da.) Hihihihi. ANNE
c.AuthorAlias Baby🐷22. april 2002
Hei tøysa!
Takk for praten på chatten vi hadde!!:-)

Først måtte jeg smile av kommentaren di i boka mi, og så kommentaren til Cat74...:)

Vel - har du stagnert på vekta??
Det løsner snart skal du se.
Når det gjelder videre planer med slankere.com, så kan jeg forsikre deg om at vi skal fortsette videre - Og det skal være GRATIS! Vi er lei oss for uroen som oppsto, og som plaster på såret, jobbet vi iherdig i helgen og laget ikoner og "kokebok" til dere (oss). Så legg inn noen slanke-oppskrifter hvis du har :)
Ha en fin dag videre, tøysa!

Baby :-)~~~~~~~~~~CHAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO~~~~~~~~~~~~~~~~
c.AuthorAlias cat7422. april 2002
Jeg vil bare si: Ikke gi deg. Jeg sliter med motivasjonen selv, så jeg har ingen gode råd... men du kan få et lite oppmuntringsrim:
"Jeg har ikke mange råd å gi,"
bortsett fra å stemme i:
Nå må da snart den forbannede vekta på gli!"
Klem fra katta.
76,1 kg

HVa er det jeg ser??????

Har ikke vært inne her på 1 uke,har vært skikkelig s u r på vekta,og skjønner ingenting.opp 3 plutselig og ned sakte men sikkert mot dagboktallet,og opp litt igjen,og ned saaakte osvosv...
Tenkte det var på tide å titte innom igjen,svner dere tross alt.
også skal boka bli BORTE???UUÆÆÆÆÆÆÆ!!!!
Hva skal vi gjøre da da?
Nå skal det visst bli en lignende bok en annen plass(hvor var det igjen da?)....Skal se om jeg finner det igjen og gi beskjed innen 30.4.
Det ville vært uuuutroolig dumt å miste "kontakt" nå,og kjempeartig å fortsette på en aller annen måte.
Ja,ja vi får se.
Jeg sliter iallefall videre med mitt en stund til før jeg gir meg.
Skogsturene mine er faste og strekker seg litt lenger for annenhver dag.Dèt er jo positivt da,ikke minst helsebringende.
Får kanskje begynne å tenke i de baner istedet,så kanskje vekta går automatisk?

Ha en god helg folkens...
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ken21. april 2002
Hei! :-)

Takk for kommentar i dagboka mi. Jeg vil ikke akkurat skryte av +8 på 6 mnd., nei... :-D Men, men... Kommer sterkere tilbake nå. Har begynt å trene(!) Jeg tror at det er det eneste som kan få meg slank.

Hilsen fra Ken.
c.AuthorAlias Ragnhild20. april 2002
Hei, og takk for at du tittet innom dagboka mi :-)
Det er kommentarene vi lever å ånder for, ikke sant!

Ikke bry deg om at vekta krangler (been there, done that - bare se hvor lang tid jeg brukte på å vippe skikkelig under 80!!), prøv heller å fokusere på det som er bra - kondisen er bedre, og jeg er sikker på at du krymper i antall cm! Det er jo utseendet vi bryr oss om, ikke sant?? (selvopptatt eller ikke, sånn er det bare!)

Ser forresten at du som jeg har flyttet til nytt sted, og synes det er litt vanskelig å finne seg til rette. Det er nettopp der mye av årsaken til min vektoppgang ligger - filosoferer mer om dette i min egen dagbok..

ha en fin slankedag og ei riktig god helg :-)
klem, Ragnhild
c.AuthorAlias Sussi19. april 2002
Det er
slankenett dot no
som skalopprette dagbok i neste uke. Som du ser er det noen som vil gå over der og beholde nickene.
c.AuthorAlias pæreformen19. april 2002
Hei Tøysa !
Nå begynnte jeg å lure på hvor det var blitt av deg!!!
Vel, godt å se deg på plass igjen. Du var savnet.
Det er jo mulighet for andre ennå å ta over konseptet, så det er jo ennå håp for oss. Hvis ikke så er det prat om en annen side som du nevner. Hvis ikke det så får vi sende mail til hverandre. Alt ordner seg veit du :-)

Forøvrig så ser jeg vekta krangler litt med deg. Ikke gi opp håpet, den driver bare å kødder litt med hodet ditt skjønner du *S*. Har en utpsykingssak på gang med min vekt. skal nok se at den må gi seg snart, eller så har jeg fortallt den (vekta) at den blir hivd i veggen så i søppla.

Ikke la det bli så lenge til du titter innom igjen da.
Ha en god fredag så lenge :-)
76,1 kg

Naturfreak

Nå er jeg blitt hekta....endelig.
Skogsturene mine er blitt innarbeidet så nå MÅ jeg hver dag.
HÆRLIIIIG!
Jeg visste jo det.Det er bare å komme i gang noen dager på rappen så er det et "must"
tenker med lengsel tilbake noen år.DA var jeg sprek da!!!
Gikk en mil hver dag,helsestudio 3 g.pr,uke,steptrening 2.g.pr.uke +hjemmetrening 1 t.hver dag.Gikk ned 20 kg.på 6 mnd.også da.
Også har jeg bare latt meg forfalle slik???
Det er jo grunner til det da.1:flytting,nytt sted og vanskelig og finne seg til rette.
2:Mye jobbing
3:graviditet og nytt barn(det stopper i grunnen der med ting.Utrolig hvor mye tid og piff det tar)

Så det er godt å kjenne at dette gamle kan være på vei tilbake,dog uten den treningsmengden.Det positive er at 30 min.om dagen skal holde helsemessig.

Vel,vel.
Ha en god,god helg mennesker.....
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias April16. april 2002
Så flink du er!!!!!
Og så er det bare sååååå deilig å komme seg ut i skauen, spesielt nå når det er vår med nytt liv og lyder og alt er herlig!!!
Veldig bra!!
Er overbvist om at dette med mosjon er helt ekstremt viktig, men du kan kanskje komme fram til en middelvei i forhold til det regime du drev en del år tilbake.
Med barn går det heller ikke an å prioritere all tid til egntrening, og bra er kanskje det??
Synes du er kjempeflink og tusen takk for hyggelige kommentarer i boka mi!!!!! April
c.AuthorAlias Bamse13. april 2002
Hei på deg!
Tusen takk for hyggelig kommentar i dagboka mi! Det er bare å innse: Ingenting er som før! det er NÅ vi lever og NÅ vi må møte utfordringene. Vi får prøve å holde sammen vi som tror på et magrere liv etter dette. Jeg håper å gå ned sakte, fordi da kan jeg holde på lenge å skrive og motta kommentarer på slankere.com! Ha en riktig god helg - stå på!
Klem fra Bamse
c.AuthorAlias fett nok.12. april 2002
Hei på deg!

Tusen takk for kommentar i boka mi!
Dette med trening er en vanesak, før påske var jeg flink på sykkelen, men nå har jeg knapt nok rørt den. Skammer meg, men det frister ikke akkurat nå.

Du er flink, vær stolt!

Klemmer og lykkeønsker fra Rita
c.AuthorAlias Nefele12. april 2002
Hei din freak *S*
Takk for kommentar. Det er faktisk 350 kcal i 100 gr ukokt pasta. Jeg har veid og det er ikke mye pasta. Jeg spiser sikkert nærmere det dobbelte når jeg setter i gang (urk).

Nok om det! Kan du freake meg litt også? Ser du har kommet godt i gang med turgåing. Det er jo kjempeflott. Jeg kommer meg ikke opp av soffan og ut på tur. Selv om jeg veeet det er deilig! Skjønn det den som vil...

God helg til deg!
c.AuthorAlias pæreformen12. april 2002
Det skal vel egentlig ikke så mye til at vi blir i form, det er bare det å gjøre det. Jeg har litt "gjøre det" vegring jeg da *S* Trente aerobik/step 3 ganger i uken for lenge, lenge siden. Skjønner ikke at jeg orket det. -det var den gang jeg var ung og sprek, nå er jeg bare ung. Tar av meg hatten for deg da :-)
Nyt helgen. Klem fra meg :o)
76,1 kg

aktiv bruker

Det er i skrivende stund 61 aktive brukere,men ingen på chat.
Og jeg som er så pratesyk på morningen...

Like fint vær i dag,TJOHOOO...Da blir det skogstur i dag òg.
I går var det skikkelig hærlig "asså"Det blåste litt,men det gjorde ingenting.Ble så svett "atte".

Har fremdeles en liten nektelse på vekta.HM!Lurer på hvor lange jeg blir stående gitt.Jobber aktivt for at kurven min skal se fin ut*SS*

Nå er det altså helg......igjen.....
Handlelista er lang og full av sunne saker +doruller og kattemat.Så nå kjære familie får dere handle godisen deres sjøl.Jeg vil ikke,vilikke!

Regner med at folkens har det fint,og at uka har gått i favør til dere hittil.
Ha en knall dag..

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild11. april 2002
chatten er det nesten ingen som bruker... Nå er det 52 aktive brukere, og ingen der...

Tror jeg skal gjøre som deg, og handle sunne ting, så får guttene med lørdagsgodtet seile sin egen sjø! (siden det er en stor og en liten, så tror jeg det skulle gå bra!)

ha en fin dag
klem
Ragnhild
c.AuthorAlias pæreformen11. april 2002
Hei Tøysa !
Jasså, Skravlesjuk ! Du får prate med alle pippipene og trærene i skogen så kommer jeg sterkere tilbake :-)
Du er forresten da veldig flink til å røre på legemet bare så jeg har sagt det. Ha fortsatt en knall dag i sola.
Klem :-)
76,1 kg

Utetid

Har egnetlig ikke noe her inne å gjøre i dag,men det er nå rart med det.
Det er knallvær ute på morran,og jeg planlegger en god tur i skogen.Gleder meg til det,det er så godt å skikkelig gå på når det ikke er snø og is.Bare lange ut på skogsveier og stier.Fuglesang og god frisk vårluft!
Så hva sitter jeg her etter da?

Ha en flott dag dere......tjohei..
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bamse10. april 2002
Takk for hyggelig oppmuntring i dagboka mi! Det er liksom høydepunktene i uka det - å gå inn her å se om noen har oppdaget at en har vært flink. Like flaut som jeg synes det er når jeg må meddele at det har gått litt oppover i stedet for nedover.. Men det går jo opp og ned her i verden, jo...
Du er i hvert fall på vei nedover - og det er jo den rette veien, i hvert fall for oss her inne på SLANKERE.COM. Stå på videre - håper du fikk deg en fin vårtur i skogen idag!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias nameit10. april 2002
Hei tøysa!

Takk for hyggelig kommentar i boka mi. :-)

Jeg er blitt helt hektet på disse sidene. Må innom hver dag. Opptil flere ganger daglig.
Synes det er både motiverende og inspirerende å ha kontakt her.
Vi er en hel gjeng som strir med akkurat det samme.
At jeg ikke kunne ha funnet slankere.com tidligere....
Men, nå er jeg igang, og da er det bare å stå på.
Vil nok merke det på telefonregningen, for timene de bare flyr avgårde når jeg sitter her og leser.

Ha en flott dag!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Emma6610. april 2002
Ikkeno å se på TV i dag ? I dag er jo selve DAGEN : Kalde føtter - NRK 1 kl. 23:20 - Britisk humor på sitt beste .. koser meg glugg ihjel med litt hyggelig latter før jeg hopper i loppekassa !
- Misunner deg knallværet og skogsturen din - men det blir vel helg denne uka også får jeg tro !

Emma66
c.AuthorAlias pæreformen10. april 2002
Hei Tøysa !
Når man først har begynnt å skrive på disse sidene så må man liksom bare innom - selvom det ikke alltid ikke er noe nytt.
Sånn er det bare :-)
76,1 kg

Jeg tror jeg har fått vegring....

....vektvegring.Klarer rett og slett ikke gå på vekta.Blitt skikkelig pyse for å få nedtur!(kremt)
Jeg føler meg ordentlig som en sprekkferdig ballong.Hoven og fæl.Må jo få sagt at mensen er satt inn så det holder.Så da kan jeg trygt bare vente med veiing.
Det er jo forresten ikke så farlig med denne typen vegring da,så for å se positivt på det:det er godt det ikke er spisevegring.For det vil vi jo ikke ha!*S*

Nå tyter sola frem hos meg,så det skal bli en fiiin dag å være ute på.Som vanlig litt innejobbing først før vi går på ute.
Jammen mye skit rundt omkring etter vinteren.
"Artig lell" og ruske opp,og klargjøre til deilige sommerdager.

Ha en fortreffelig dag dere....
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias April10. april 2002
Det er tydelig at flere her har det akkurat som deg.
Jeg har det også slik, og kanskje er det som du sier fordi vi ikke orker å oppleve nedturen en kilo opp gir.
Men jeg synes det er slik at jo lenger det er siden jeg har veid meg jo større er skrekken. Men som de andre sier her, det er bedre å la være når man ikke har lyst.
Det er jo ingen som tvinger oss.
Men jeg ber om viljestyrke til å veie meg regelmessig i årene som kommer slik at jeg kan få mulighet til å gå ned tre kilo når jeg har gått opp, istedet for å ikke tørre å veie meg på to år og oppdager at jeg "plutselig" har gått opp 15 kg, slik som nå.
Det må da være letter å gå ned noen få kilo litt oftere enn disse svære kilomengdene i skippertak. Jeg prøver å få dette inn i huet mitt, men det er visst ikke enkelt.

Når det gjelder datterns allergi og om det blir kjedelig mat, så blir det egentlig ikke det, bare litt mer tidkrevende.
Vi fikk nemlig råd om å erstatte all hvete med et korn som heter Spelt, og det smaker ikke annerledes enn hvete, men det betyr jo at vi må lage alt selv, fordi det er hvetemel i det meste, og så er det selvsagt dyrere.
Nå er jeg ganske god på å lese varedekalarasjoner, fordi det har vært så mye hun ikke har tålt fra før, men jammen er det hvetemel i det meste, alt fra leverpostei, farsemat, ja til det meste, men dette ordner seg.
Etter at vi har kommet godt i gang nå går det veldig bra, men enkle løsninger som ferdigpizza, vanlig pasta, pitabrød er selvsagt utelukket, og det merkes. Ha det bra, du er kjempeflink!!!! April
c.AuthorAlias pæreformen10. april 2002
Hei Tøysa !
Det er pyton å veie seg før mensen. Stå over veiingen litt du til kroppen har normalisert seg litt. Kos deg ute i det nydelige været og nyt våren.
Klem fra Pæra :-)
c.AuthorAlias trixi9. april 2002
Hopp på vekten når du føler deg klar for det du! Det haster jo ikke! Men hadde jg vært deg så hadde jeg ikke klart å la være..hihi

Håper du får et bredt smil rundt munnen når du endelig tør å hoppe i det! :)
Ha en fin vårdag, klemmer fra trixi
c.AuthorAlias Nefele9. april 2002
Hei tøysa,
Du er jo ikke nødt til å veie deg?! Særlig ikke hvis du tror du får nedtur av det, og kanskje vil gi opp. Vei deg når du er ferdig med mensen og føler at du er på rett vei igjen.

Ha en fin dag videre :-)

Nefele
76,1 kg

Ny frisk innsats

Ja,da er det full fres igjen.
Ut i skogen med tempo,og måltider uten tempo.
April er mulighetenes måned,selv om vi "snart" er midt i den også.Herregud som dagene løper!

Klarte ikke å karre meg opp på vekta i dag heller,og tror jeg skal la den rutinen ligge i ro litt.Jeg vet det er + etter påske og nå er det også mens på gang igjen(!)Så for å ikke få totalt nedtur så venter jeg.Like dumt det!
Vi får se hva noen dagers innsats gjør,litt rart å ikke veie seg hver dag,men resultatene blir kanskje"større" da?

Enn så lenge er det grått og tegn på regnvær.Håper det letter litt,så jeg kan ta bikkja i bånd mens guttungen sykler en tur.
Det blir vel heller løping (noe jeg IKKE gjør helst)for å holde styr på den lille apekatten langs veien er jeg redd.
Vi får se.Helgen har iallefall bragt med seg ordentlige turer.
Jeg fikk gira meg sjøl skikkelig på fredag,det hjalp nok det!

Ha en fin uke til meg og alle andre som trenger det....
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias April9. april 2002
Synes du er kjempeflink jeg, det går definitivt den rette veien, så vi får bare ikke gi oss!
Med hund og småbarn er det jo også mange muligheter til å komme seg ut å mosjonere.
Skriver mer til deg senere, jeg har så dårlig tid, men takk for hyggelig hilsen!! Stå på videre!! April
c.AuthorAlias Ragnhild8. april 2002
hihi :-) Ser for meg at deg som løper etter poden som sykler som en villman nedover gata! Det finnes ikke bedre trim enn å prøve å holde samme tempo som en unge - jeg fatter ikke hvor de tar energien fra!!!

ha ei fin uke du også :-)
klem, Ragnhild
c.AuthorAlias trixi8. april 2002
Takk for koselig kommentar i dagboka mi! :)
Jepp, nå er jeg på vei mot 70-tallet.. og du er snart på 75..så på 70-- såååå på 60-tallet.. :)
Jeg skjønner ikke at du klarer å la vær å veie deg jeg.. hehe.. er blitt litt mansisk med den veiinga jeg..hihi

Ha en fin dag, klem fra trixi
c.AuthorAlias pæreformen8. april 2002
Hei Tøysa !
Ja dagene flyr for fort, vekta mi har ikke skjønt det da.
Sender sol din vei :-)
c.AuthorAlias Emma668. april 2002
- Jeg har kanskje gått ned mer, men du har lavrere BMI .. det gjelder å lete etter positive vinklinger ! Hopp opp på vekta og få sannheten for dagen, angrer meg for at jeg ikke gjorde det forrige mandag i allefall. Utrolig hvor lettlurt man er på egne vegne ..

God tur med bikkja i dag !

Emma66
76,1 kg

ikke morsomt, bare så det er sagt

Fikk en total skrivestopp på vekttallet.
Det er kanskje litt tåpelig,men akkurat nå nekter jeg å forandre på det.Spennende å se hvor lenge han står før jeg kan gjøre forandring på -siden.

Det var som jeg trodde......+1.8 kg.(snufse)Jeg har mistet helt rytmen etter påskeuka.snudd helt oppned på matvaner og gjort de til uvaner så det monner.
Orker ikke så veldig mat om dagen og er sååå flink....helt til ettermiddagen og kvelden.DA er jeg sulten da,og gå du hjem!

Dette holder ikke.Her må det krutt til,noen som har??
Vi får bruke helgen til oppsyking og planlegging med store bokstaver.Nå har det fått skure å gå aaaaallt for lenge.
Som alltid:Fra Mandag er det 100% innsats.NÅ ER DET PINADØ NOK!!!!!(streng på meg selv)
HADE!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen6. april 2002
Det er lørdagskveld, og jeg -gamle kjærringa har tatt seg en etter middags hvil. Skal bare si at kaffen er klar med en halv napoleonskake...jum, jum,. Godt å høre at du er igang igjen, vi skal bare bli så lekre damer i bikini *S*
Klem :-)
c.AuthorAlias pæreformen5. april 2002
Hei Tøysa !
Så sinna da. Jeg er ikke i rute matveien jeg heller. Har hatt diare, oppkast med manglende matlyst, derfor fikk jeg en start som denne. +1,8 forsvinner like raskt som den kom på, bare vent å se. Til mandag starter vi med reprasjoner. Ikke la vekta styre humøret kjære venn (ikke gjør som jeg gjør, gjør som jeg sier).
Helgeklem fra Pæra :-)
c.AuthorAlias trixi5. april 2002
Uff...så kjipt da!
Dety eneste jeg har å si er at det ikke er lurt å vente til mandag med å begynne..på den tiden kan du finne på mye rart..hihi Hadde jeg vært deg hadde jeg lsengt meg selv ut på en laaaang tur, tenkt litt..såå hjem, og starte opp slankisen igjen!
Blåser litt motivasjonsstøv til deg jeg!
Lykke til!
Klem, trixi
c.AuthorAlias cat745. april 2002
Åh... jeg vet hvordan du har det. Mitt eneste råd er: spis en stoor frokost med masse fiber. Ikke tell kaloriene da. Jeg lover at det demper matlysten utover dagen og kvelden - merkelig nok. Da blir det lettere å være flink i den andre enden av døynet. ;)
Klem og lykke til. Jeg er sikker på at du klarer å ta deg inn igjen.
76,1 kg

glemte vekten.....

....i dag før frokost,og her skal det veies på tommelomm mage!
Det er vel ikke bare i dag vekten er glemt - heeeele påsken er gått med uten veiing av noe som helst slag..bortsett fra ingrediendser til kake da(hrmf)
Det blir iallefall ikke lystige tall er jeg redd,men,men spist er spist!
Rart med det...man blir så jublende glad for å ha minsket 200 gr.Og når det er høytid/fritid skal det koooooses i vei som om det er siste gang vi har god mat og drikke i hus...hm!Noe gæli som ikke stemmer kanskje?

Det har det forresten vært med dette apparatet,noe gæli som ikke stemmer.Vi måtte formatere hele "skitet"og legge inn ting på nytt,(driver med det enda)Artig det!

Påsken har iallfall vært kjempe!Frokost på terassen kl 10.00 både torsdag og fredag,og ute hele dagen med påfølgende pølsebål og akkevitt og øl i skogen på ettermiddagen.KOZ!
Joda vi har kosa oss,så da er bare å ta fatt i "pre-påsken" og komme seg tilbake til det sunne liv,og ned igjen på vekta forhåpentligvis......før høsten*S*

Ha en god dag alle...
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor5. april 2002
Jeg klarte ikke å sitte på setet når jeg skulle sykle hjem igjen, det var døden! Så jeg måtte stå hele veien hjem..nå er jeg så stiv at jeg tror ikke jeg klarer å sykle igjen i dag, noe så grusomt...huff
hehe, jaja.
Ha en fin helg da!
c.AuthorAlias Ragnhild4. april 2002
*S* Du har et poeng! Til "daglig" går vi rundt og jubler for hvert 100g ned, og depper over en tilsvarende økning, men i påska skal det kooooses, enten vi går opp eller ned.. Folk er rare :-)
c.AuthorAlias pæreformen4. april 2002
Hei Tøysa !
Nå var det på tide at du kom på nett igjen. Man gidder ikke lese alle dagbøkene, bare noen utvalgte, og når dem ikke er der så er det jo litt kjedelig da.
Høres ut som du har kost deg godt i påsken, kunne tenkt meg å grille litt jeg og, si ifra neste gang *S*
Klem fra pæra :-)
76,1 kg

påskehilsner.....

til alle som titter innom..
Her er det ikke vektregistrering før langt ut i mai tror jeg.Føler det veldig sånn nå,men har bestemt meg for å ikke tenke slanking,slanking heeele tiden.Det tærer på en stakkars kropp det òg(synd å ikke kunne skrive stakkars liten,men det er vel å dra det litt langt hihihi)
Jeg skal gjennom denne påsken uten å si nei takk,det er ikke bra for kroppen min,for så å sikle etter fatet som svever videre til nestemann.
Så frem til tirsdag blir det frisone i kjøleskap og andre skap.(kanskje i ekteskap og? det hadde ikke gjort nò det!jeg mener....hallo!)
Ja,ja.Med april kommer lysere tid,og mer uteliv.Det blir nok en "ny start" den måneden.
11.5 har jeg konfirmant i hus,det hadde vært greit å ha den datoen som et delmål kanskje ja,vi får se til uka hva det målet skal bli.Neste mål er 22.6.da blir det brylupp i familien,så en merkbar endring mellom de 2 datoene hadde vært smaks.

okay alle..
En god påske uten tanker for hva som er bra og ikke bra ønsker jeg dere.
koooozz fra meg...

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen27. mars 2002
Hei kjære venn !
Takk for oppmuntrende ord. Jeg gjør som deg og tar en ferie fra slankingen. De andre klager over siklingen min over godtskålene. Så dette er kun av hensyn til dem.*S*
Klem
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.