← Alle dagbøker
tøysa
58 år164 cm36 innlegg
2002
0 følgere
Start79,1 kg
Sist76,1 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå28,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka trallalalalala........
........Jeg er så glad i dag.trallallaalla....
er bare kjapt innom imellom klattebeising og blomsterplanting.
det er et fortreffelig vær ute,og jeg fikk telefon fra banken med et positivt svar på en forespørsel om et lån.ÅÅÅÅÅÅ det er bare så knall.helt topp!!!
Så nå er det bare å sprette champisen(det blir vel en mozell det kanskje-(light))
Håhåhåhå .....nei du.Nå er det rett på polet med bais og jord på både hender og i tryne..Det bryr jeg meg ingneting om,for jeg er sååååå bli`i dag atte.
Have a nice day people.....tiramturimtata....
mai eller september?
Mai du skjønne milde har slått helt feil ut.Her er det snakk om tungt og grått f.o.m.30.04.
Har vi hatt finværet våres??
Pytt,pytt.
Livet går sin gang med eller uten sol,skjønt det går greiere på en måte med litt solskinn!
Konfirmasjonen i huset nærmer seg med stormskritt.Og jeg driver for full fart med planlegging i huet mitt.(det skal været huet og ikke huset)
Får liksom ikke gjort så veldig mye før dagen før dagen,men da skal det også gjøres til gangs.
Blomsterdekorasjoner skal settes sammen,kaker skal bakes(hrmf)bord skal settes opp å dekkes,drikke skal på plass osv osv.
Blir sliten av tanken,men det er jo artig og da,og gjøre klar til fest.Det er verre etterpå når folket har gått.
Vi kommer vel igjennom den dagen også.Òg da er det 11 år til neste gang.(puh)
Nå kom pusen min inn,våt som en druknet katt,bokstavelig talt.maser og skal ha mat nå!Gjør ikke annet den katta,spiser,sover og ute på flørter`n.Hmmmm....hærlig liv.
(er kanskje ikke så langt unna det livet jeg heller...botsett fra flørtingen hele tiden Hihi)((det var iallefall tøys))
Ha en god dag dere,nyt været...uansett.
.......og i dag
fremdeles like mye på "tjoer`n" i dag.Merker at æsjfølelsen over helt "feil" kropp kommer snikende innimellom,men er blitt ganske så flink til å "fysje" den vekk.
JEG er en topp person og vil fortsatt være det både med og uten kilo.
Det er igjen fredag og helg.Dagene spurter.Kom mai du skjønne milde er like om hjørnet og Hipp Hurra for "søtte".
Jeg er fremdeles ikke blitt noe klokere på disse robotene på sidelinja,noen som vet hva de gjør???
Ha en godgod helg alle dere.Koz dere hvor enn i landet dere finnes.....
Tjoho!!!
Livet er herlig dere!
Det er sååå deilig med "sommer" og alt som følger med.mmm
Hadde en skikkelig filosofering i går og kom frem til at det ikke er til noen sin fordel,aller minst min,og deppe over "detaljer".
Jeg har et hyggelig gammelt hus jeg trives i.Koselige naboer.
3 friske unger.De kan være litt for friske innimellom men pyttsann.En gubbe som er som gubber flest,men som er søt og god.
Jeg er frisk innvendig,misforstå meg rett.Er riktignok ikke helt god i toppen til tider,men det er bare moro.Men alle mine indre vitale organer er som de skal.Ingen ulumskheter der.
Og det er jo en en glede i seg selv egentlig.
Jeg har 2 tittere som trenger litt hjelp for å fungere 100% men de er fine og blå!
Kroppen min bærer preg av livets gang,men den har da tross alt gitt 3 nye liv!Man kan ikke tro at man skal være like fast og spretten når det er gått folk igjennom seg.Riktignok noen som er priviligert men hva så?
Fingrene mine er litt rare og skjeve,men de funker til sitt daglige bruk.
Jeg er flink til å gjøre hygge rundt meg,og jeg er en kløpper på å lage god mat ut av "ingenting".
Jeg er full av rettferdighetssans og medmennsklighet.
I det hele tatt,jeg er en koselig person.Så det så!
Dette var litt av det jeg hadde å by på.Konklusjon:ta vare på stunder som er....de kommer ALDRI tilbake.Tenk helse framfor slanking.Da går det sikkert litt mer automatisk.Livet er til for å nytes,og kun det.Husk det alle der ute.
Ha en fortreffelig dag alle sammen.
Kos fra meg som har innsett realitetene.
Har et labert humør.....
Er bare innom selv om jeg ikke føler at jeg er i humør til det.
Været holder seg like herlig og jeg er på vei ut for å beise noen flekker fra i høst.
Ting tar tid på "bruket".
Jeg står fremdeles bom fast på påskevekt,og finner ikke ut av noe som helst.
Livet er vel ikke ment til å slanke seg hele tiden?Ikke spise sånn,men sånn og bare litt av sånn ved enkelte tilfeller.Også attpåtil ikke få resultater?
Dette tror jeg ikke jeg gidder mer altså.
Fortsetter noen uker til,og deretter er det slutt på å TENKE slanking iallefall.Hva man gjør med hverdagen er jo noe helt annet.
Her ligger jeg på 1100-1500 kcal.om dagen.Går 30-60 min hver dag.Driver på i hus og hage dagen lang.Og bare går opp på en måte.Hva er feilen?(hrmf)
Nå får jeg hive meg rundt og begynne på prosjekt beis.
Hei og Hå så lenge.
ehemmm...
Står fremdeles fast på dagboktall som et mål..
Det er da fortærende at det ikke er mulig å bevege seg ned snart igjen!?
Kanskje vekta mi har mistet piffen og?Hm!Jeg skal kjøpe nytt batteri til deg jeg,så kanskje du blir med på notene igjen kanskje!?
Jeg går og går og er ute i aktivitet hele dagen for tiden så det er nok ikke der det "slumper",eller det er kanskje det det er??
Mulig det er blitt så mye svulmende muskler på dama denne tiden så det gjør utslag på både vekt og mål?(tihii)
Det er mye som er skjedd på boka siden jeg kom inn igjen på fredag.Først avsluttes den,så fortsetter den med betaling,så forblir den gratis med en del nye finesser!?
Ikke noe som er bedre enn det,men håper de ikke kommer med flere meldinger i negativ forstand nå.Det setter en "støkker" i en ellers så belasted kropp.Og det er jo ikke bra(hehe)
Ha en fin dag i Norges land...
HVa er det jeg ser??????
Har ikke vært inne her på 1 uke,har vært skikkelig s u r på vekta,og skjønner ingenting.opp 3 plutselig og ned sakte men sikkert mot dagboktallet,og opp litt igjen,og ned saaakte osvosv...
Tenkte det var på tide å titte innom igjen,svner dere tross alt.
også skal boka bli BORTE???UUÆÆÆÆÆÆÆ!!!!
Hva skal vi gjøre da da?
Nå skal det visst bli en lignende bok en annen plass(hvor var det igjen da?)....Skal se om jeg finner det igjen og gi beskjed innen 30.4.
Det ville vært uuuutroolig dumt å miste "kontakt" nå,og kjempeartig å fortsette på en aller annen måte.
Ja,ja vi får se.
Jeg sliter iallefall videre med mitt en stund til før jeg gir meg.
Skogsturene mine er faste og strekker seg litt lenger for annenhver dag.Dèt er jo positivt da,ikke minst helsebringende.
Får kanskje begynne å tenke i de baner istedet,så kanskje vekta går automatisk?
Ha en god helg folkens...
Naturfreak
Nå er jeg blitt hekta....endelig.
Skogsturene mine er blitt innarbeidet så nå MÅ jeg hver dag.
HÆRLIIIIG!
Jeg visste jo det.Det er bare å komme i gang noen dager på rappen så er det et "must"
tenker med lengsel tilbake noen år.DA var jeg sprek da!!!
Gikk en mil hver dag,helsestudio 3 g.pr,uke,steptrening 2.g.pr.uke +hjemmetrening 1 t.hver dag.Gikk ned 20 kg.på 6 mnd.også da.
Også har jeg bare latt meg forfalle slik???
Det er jo grunner til det da.1:flytting,nytt sted og vanskelig og finne seg til rette.
2:Mye jobbing
3:graviditet og nytt barn(det stopper i grunnen der med ting.Utrolig hvor mye tid og piff det tar)
Så det er godt å kjenne at dette gamle kan være på vei tilbake,dog uten den treningsmengden.Det positive er at 30 min.om dagen skal holde helsemessig.
Vel,vel.
Ha en god,god helg mennesker.....
aktiv bruker
Det er i skrivende stund 61 aktive brukere,men ingen på chat.
Og jeg som er så pratesyk på morningen...
Like fint vær i dag,TJOHOOO...Da blir det skogstur i dag òg.
I går var det skikkelig hærlig "asså"Det blåste litt,men det gjorde ingenting.Ble så svett "atte".
Har fremdeles en liten nektelse på vekta.HM!Lurer på hvor lange jeg blir stående gitt.Jobber aktivt for at kurven min skal se fin ut*SS*
Nå er det altså helg......igjen.....
Handlelista er lang og full av sunne saker +doruller og kattemat.Så nå kjære familie får dere handle godisen deres sjøl.Jeg vil ikke,vilikke!
Regner med at folkens har det fint,og at uka har gått i favør til dere hittil.
Ha en knall dag..
Utetid
Har egnetlig ikke noe her inne å gjøre i dag,men det er nå rart med det.
Det er knallvær ute på morran,og jeg planlegger en god tur i skogen.Gleder meg til det,det er så godt å skikkelig gå på når det ikke er snø og is.Bare lange ut på skogsveier og stier.Fuglesang og god frisk vårluft!
Så hva sitter jeg her etter da?
Ha en flott dag dere......tjohei..
Jeg tror jeg har fått vegring....
....vektvegring.Klarer rett og slett ikke gå på vekta.Blitt skikkelig pyse for å få nedtur!(kremt)
Jeg føler meg ordentlig som en sprekkferdig ballong.Hoven og fæl.Må jo få sagt at mensen er satt inn så det holder.Så da kan jeg trygt bare vente med veiing.
Det er jo forresten ikke så farlig med denne typen vegring da,så for å se positivt på det:det er godt det ikke er spisevegring.For det vil vi jo ikke ha!*S*
Nå tyter sola frem hos meg,så det skal bli en fiiin dag å være ute på.Som vanlig litt innejobbing først før vi går på ute.
Jammen mye skit rundt omkring etter vinteren.
"Artig lell" og ruske opp,og klargjøre til deilige sommerdager.
Ha en fortreffelig dag dere....
Ny frisk innsats
Ja,da er det full fres igjen.
Ut i skogen med tempo,og måltider uten tempo.
April er mulighetenes måned,selv om vi "snart" er midt i den også.Herregud som dagene løper!
Klarte ikke å karre meg opp på vekta i dag heller,og tror jeg skal la den rutinen ligge i ro litt.Jeg vet det er + etter påske og nå er det også mens på gang igjen(!)Så for å ikke få totalt nedtur så venter jeg.Like dumt det!
Vi får se hva noen dagers innsats gjør,litt rart å ikke veie seg hver dag,men resultatene blir kanskje"større" da?
Enn så lenge er det grått og tegn på regnvær.Håper det letter litt,så jeg kan ta bikkja i bånd mens guttungen sykler en tur.
Det blir vel heller løping (noe jeg IKKE gjør helst)for å holde styr på den lille apekatten langs veien er jeg redd.
Vi får se.Helgen har iallefall bragt med seg ordentlige turer.
Jeg fikk gira meg sjøl skikkelig på fredag,det hjalp nok det!
Ha en fin uke til meg og alle andre som trenger det....
ikke morsomt, bare så det er sagt
Fikk en total skrivestopp på vekttallet.
Det er kanskje litt tåpelig,men akkurat nå nekter jeg å forandre på det.Spennende å se hvor lenge han står før jeg kan gjøre forandring på -siden.
Det var som jeg trodde......+1.8 kg.(snufse)Jeg har mistet helt rytmen etter påskeuka.snudd helt oppned på matvaner og gjort de til uvaner så det monner.
Orker ikke så veldig mat om dagen og er sååå flink....helt til ettermiddagen og kvelden.DA er jeg sulten da,og gå du hjem!
Dette holder ikke.Her må det krutt til,noen som har??
Vi får bruke helgen til oppsyking og planlegging med store bokstaver.Nå har det fått skure å gå aaaaallt for lenge.
Som alltid:Fra Mandag er det 100% innsats.NÅ ER DET PINADØ NOK!!!!!(streng på meg selv)
HADE!
glemte vekten.....
....i dag før frokost,og her skal det veies på tommelomm mage!
Det er vel ikke bare i dag vekten er glemt - heeeele påsken er gått med uten veiing av noe som helst slag..bortsett fra ingrediendser til kake da(hrmf)
Det blir iallefall ikke lystige tall er jeg redd,men,men spist er spist!
Rart med det...man blir så jublende glad for å ha minsket 200 gr.Og når det er høytid/fritid skal det koooooses i vei som om det er siste gang vi har god mat og drikke i hus...hm!Noe gæli som ikke stemmer kanskje?
Det har det forresten vært med dette apparatet,noe gæli som ikke stemmer.Vi måtte formatere hele "skitet"og legge inn ting på nytt,(driver med det enda)Artig det!
Påsken har iallfall vært kjempe!Frokost på terassen kl 10.00 både torsdag og fredag,og ute hele dagen med påfølgende pølsebål og akkevitt og øl i skogen på ettermiddagen.KOZ!
Joda vi har kosa oss,så da er bare å ta fatt i "pre-påsken" og komme seg tilbake til det sunne liv,og ned igjen på vekta forhåpentligvis......før høsten*S*
Ha en god dag alle...
påskehilsner.....
til alle som titter innom..
Her er det ikke vektregistrering før langt ut i mai tror jeg.Føler det veldig sånn nå,men har bestemt meg for å ikke tenke slanking,slanking heeele tiden.Det tærer på en stakkars kropp det òg(synd å ikke kunne skrive stakkars liten,men det er vel å dra det litt langt hihihi)
Jeg skal gjennom denne påsken uten å si nei takk,det er ikke bra for kroppen min,for så å sikle etter fatet som svever videre til nestemann.
Så frem til tirsdag blir det frisone i kjøleskap og andre skap.(kanskje i ekteskap og? det hadde ikke gjort nò det!jeg mener....hallo!)
Ja,ja.Med april kommer lysere tid,og mer uteliv.Det blir nok en "ny start" den måneden.
11.5 har jeg konfirmant i hus,det hadde vært greit å ha den datoen som et delmål kanskje ja,vi får se til uka hva det målet skal bli.Neste mål er 22.6.da blir det brylupp i familien,så en merkbar endring mellom de 2 datoene hadde vært smaks.
okay alle..
En god påske uten tanker for hva som er bra og ikke bra ønsker jeg dere.
koooozz fra meg...
Ja nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Kos med kommentar fra deg selvom jeg ikke hadde noen innlegg fra i sommer - men ja, jeg fant det...
Var nede i 65 kilo, men er på vei opp igjen, nå 68 kilo, men, men... var ikke noe lykkeligere menneske når jeg veide 65, heller motsatt.
Klem fra pæra :-)
Ser at vekta di også har låst seg fast - men hva gjør vel det når du er i bevegelse OG Sprudler sånn!
kos deg i sola med lånet og beisen :-)
Kan du ikke hive over litt på meg? Jeg kunne saktens trenge litt spruddel..hihi
Er det noe spesielt du skal kjøpe deg eller?
Ha en fin dag, klem fra trixi
Godt humør smitter :-)
Hva skal frøkna kjøpe nå da ? Skål !!! -og klem