Men i alle dager.... jeg krymper..... alle veier!
Ja, nå må jeg si jeg begynner å lure..... i går sa plutselig min mann når vi sto ved siden av hverandre "så lita du er, har du krympet?" som sagt så gjort, fram med målebåndet, og hva ser jeg!!!! Kjærringa har blitt en cm. lavere...... er dette begynnelsen på slutten????? Kanskje jeg var litt sliten og sammentrykt??? ikke vet jeg, ikke er det viktig heller.....
Verden er fortsatt snill mot meg, ikke så stor nedgang, men med PMS og krymping i høyden er det helt godkjent :)
Spennende og se hvordan dere andre har kommet gjennom 2. konkurranseuke!!!
Har litt mye og gjøre om dagen, men skal prøve å rekke å komme innom noen av dere i dag.....
Ha en helt super dag alle sammen :)
Klem fra svime
Her ligger jeg og vaker på samme tall !!!
Ser ikke ut til at vekten vil rikke seg så mye denne uken.... men jeg vet hvem som er synderen: det er nok PMS spøkelset som har tatt seg en liten tur til meg!!! Neste uke vil det helt sikkert løsne litt igjen, helt sikkert altså :-)
Selvom det går saaakte om dagen er jeg fortsatt like flink og motivert, men som vanlig, kunne jeg blitt flinkere med trimmingen da..... det sitter litt langt inne det der med å komme inn i god trimmvaner, men det kommer sikkert etterhvert det også, jeg skal bare..... og så er det så..... det passer bedre..... ja, dere vet det er ikke vanskelig å finne gode grunner til å la vær, men det må jo være minst like lett å finne grunner til å komme seg ut!!!! Jeg finner helt sikkert ut av det!!!
Ha en super dag alle sammen :-)
26. august 2002
☹️71,0 kgJada oppvask er ok det..... på hytta!!!
Ja dette har vært en ekstremt sosial helg, med alt fra hele tokiga familien på stranden til nabokaffe og stort selskap i hagen!!!
Jeg har kost meg skikkelig i helgen ikke så mye med tanke på maten, for jeg har vært flink jeg, men jeg har hatt hyggelige mennesker rundt meg hele tiden. Det toppet seg i går, da vi hadde hageselskap med både kaker før og etter og mat til 12 personer!! kjempekoselig, vi liker begge to og stelle i stand og b ake etc.....Men hva skjer, jo selvsagt - oppvaskmaskinen sier takk for seg, er det mulig????? Ja det skjer vel gjerne når det akkurat ikke passer....
Etter at gjestene var reist, sendte jeg mannen for å se om han kunne få gjort noe med den.... men alt håp var ute, å det var bare å sette i gang. Med radioen på godt volum og ved godt mot satte jeg i gang, og under over alle undre DET GÅR AN Å VASKE OPP FOR HÅND!!!
Alt i alt en bra helg og tilogmed litt nedgang på vekten, så denne uken begynner med like godt humør som jeg hadde forrige uke :)
Ha en super uke alle sammen!!!
Klem fra Svime
I dag er det fredag.......
Denne uken har vært en god uke......
Jeg har gått ned litt, og vært glad og motivert alle dager.
Takk alle sammen for at dere er her!!!!
Må prøve å bruke litt mindre tid her inne, men det er så artig å følge med på dere mine slankevenner :) Har nok blitt avhengig av dette stedet, men jeg vil ikke at det skal gå ut over andre gjøremål, så jeg skal prøve å begrense meg.......
Nå skal jeg ta en liten runde (det er jo fredag) så skal jeg ikke være her på mange timer...........(tror jeg....)
Ha en strålende dag og en flott og slank helg alle sammen :)
Klem fra Svime
Veiedag og OK resultat!!!
Ja, da var vi her igjen da, konkurransedag og greier :)
Ikke de helt store forandringene denne uken heller, ser ut til at jeg ikke klarer å gå ned raskere enn 8-900 gr. på en uke. Ser at mange her inne får enkelte "hopp" på vekten, og skulle vel ønske at jeg også kunne ta et jafs en gang. Når alt kommer til alt er det vel ikke bra og gå ned for fort heller, så jeg får bare glede meg over at det går den rette veien.
Har et luksusproblem i dag også jeg..... det blir mye retting når jeg skriver, for neglene er litt for lange, pent er det jo, men akk så upraktisk.... kan det at de nå er litt i lengste laget bety at jeg ikke er så veldig aktiv på husarbeidsfronten tro???, har jeg sittet på "stas"???? er vel på tide og ta seg litt i nakken etterhvert som det blir mer innevær????
Vel, vel det var dagens bagatell, ønsker alle konkuransedeltagere lykke til, og ha en stålende dag alle sammen :-)
Stor og fortsatt glad klem fra Svime
Bedre kan man nesten ikke ha det!!!
God morgen alle sammen!!
Med fare for å høres overlegen ut, må jeg bare få sagt at: jeg har et supert liv!!! Jeg har verdens snilleste, flottete og flinkeste mann, snille flinke barn, god helse, et stort og godt nettverk, en jobb som jeg trives i, hus, biler og hytte!
Med alt dette positive skammer jeg meg nesten litt for å styre så forferdelig med 10 kilo som skal vekk, men så tenker jeg: alt dette er for at jeg ikke skal få en kropp som ikke orker å være med på alt det jeg er så heldig å ha muligheten til! Altså det er bra at jeg tar tak i det før det virkelig blir et problem, ikke sant?????
Ville bare få dette notert ned, slik at jeg kan gå tilbake en dag hvis det butter og huske alt jeg har å være takknemlig for.
Tror det er lett å ta livet som en selvfølge, spesielt når man har det godt. Jeg har som de fleste andre hatt tunge tider tidligere (er i mitt andre ekteskap....), og har bestemt meg for at bagateller ikke skal få utvikle seg til kriser!!!!
Ha en super dag alle sammen. I morgen er det veiedag, det blir spennende :-)
Gladklem fra Svime
Har en god følelse nå!
Atter en strålende dag!
I dag tok jeg på meg et skjørt, som alltid har vært litt i trangeste laget, så det er ikke mange ganger jeg har brukt det. Hmmm, i dag var det meget behagelig å ha på seg, ingenting som strammer og ingen skjørtekant som kryper oppover når jeg går, en positiv start på dagen :)
Håper alle dere andre har en like god dag som jeg har, det gir ikke akkurat mindre motivasjon!!!
Stoooor og slank klem fra Svime
Phhhuuu- kortvarig skrekk!!!
Heldigvis var det en kortvarig oppgang denne gangen!!!
Helgen på hytta har vært super!
Jeg har fortsatt litt problemer med å få i meg nok om dagen. I går hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle spise skikkelig godt og med saus og greier til middag, men jeg ble mett etter under 1 potet, en passe porsjon salat og litt kjøtt, jeg får ta det litt etterhvert og være oppmerksom på å få i meg nok. Har en følelse av at jeg ikke spiser for mye til vanlig heller, men at det blir for få måltider, slik at forbrenningen blir lav...... Tror jeg skal konsentrere meg mer om å få i meg 5 måltider, enn at alt skal være magert. Vi prøver med litt justert filosofi, så får vi se hvordan det går :)
Ha en super uke alle sammen!
Klem fra Svime
Føler meg oppblåst!!!!
hmmm, jeg hadde skrevet en god del i dag som ble borte, så jeg prøver igjen......
Humøret et på topp, men jeg tror ikke vekten er helt på min side i dag, heldigvis ikke veiedag.....?
Har funnet ut at jeg spiser for lite. Regnet på noen dager, og kom til mellom 800 og 900 Kcal, det er ikke nok!!!!
Stakkars kroppen min er på sparebluss, og der er min skyld :)
Planen nå er å fortsette med 3 hovedmåltider og 2 mellom, jeg legger litt på med mat på de 3 hovedmåltidene så jeg kommer opp i mellom 1100 og 1200 Kcal, så skal det nok bli fart i sakene tenker jeg!!!!
Ja, ja nå er snart helgen her, jeg skal på hytta, men familien og venner, med litt god mat, litt god vin, masse koselig skravling og en god bok!!!! Livet er egentlig herlig dere...
Helt sikker på at mandagen kommer med hyggelige tall på min venn vekten (smiske, smiske....) tror noen det hjelper å snakke pent med vekten sin???? Vi prøver :)
Ha en god dag og en fortreffelig helg alle sammen!!
Klem fra Svime
Hmmmm, var det min tur nå da?????
Også legge på seg når det er konkurranse-start da gitt, er det mulig?????
Ja da var det vel min tur da......
Har ikke gjort noe an nerledes enn jeg pleier, men jeg har kuttet ut kveldsrøyken min, kan hende det har gjort et lite utslag???? Jeg har ikke spist noe mer selvom jeg ikke røyker, men ser derimot at jeg kanskje ligger litt lavt i inntaket. Har regnet ut at jeg ligger rundt akkurat 1000 KCAL pr dag, og det er kanskje litt i minste laget eller, burde kanske ha 200 mer????
Tror jeg fortsetter som jeg har gjort, for det ser jo stort sett ut til å fungere.
Hadde jeg ikke hatt disse sidene nå, ville dette vært et punkt hvor motivasjonen ble borte, men takket være alle dere her inne er ikke det noe tema, det er bare å stå på videre!!!!
Ha en super slankedag alle sammen, og håper dere er "heldigere" med vektene deres i dag en jeg har vært :-)
Klem fra Svime
Dette blir en god dag :)
Nå tror jeg at jeg har kommet meg etter ferien !!! er i ferd med å våkne nå, og bare jeg får i mëg en kopp kaffe til nå så.......
Har så stor tro på at morgendagens veiing skal gå bra, selvom jeg har litt i bakhodet at jeg har kuttet ut kveldsrøyken min. Jeg har kommet rett inn i de gode vanene med 5 måltider og vann hele tiden, noe som ikke var like lett hele tiden i ferien, (rekker ikke så mange måltider når jeg har fri!).
I morgfen starter den første 5-kilo konkurransen jeg kan følge hele veien, da den ikke blir forstyrret av ferie og slikt tull, så nå er det alvor og delmålet om å se 6 tallet først er absolutt innen rekkevidde!!!!
Ha en super slankedag alle sammen!
Problemer med å våkne i dag!!!
I dag klarer jeg ikke helt å våkne!!! kanskje noen har tips for et trøtt vesen... vel vel, jeg har ihvertfall ikke røkt hverken i går eller i dag, så dette blir nok ikke så vanskelig, bare jeg ikke legger på meg nå da?????
Skal prøve å komme inn i det å legge inn kommentarer til dere andre igjen, men føler ikke at jeg har så mye artig eller koselig å skrive, når jeg ikke klarer å våkne!!!!
SVIME SKJERP DEG!!!!
Senere: Nå har jeg våknet litt!!!! Jeg lurer på om det finnes noe som kan betegnes som "omvendt anorexi"? Problemet er som følger: i og med at jeg ikke er så lang, er det lett å se at jeg har mistet noen kilo. Jeg er fortsatt veldig motivert, men av og til tar jeg meg i og se på meg selv i speilet og synes at jeg ser ganske slank ut selv naken foran speilet en tidlig morgen????? er det normalt da? Saken er vel kanskje at vi uansett hvilken vei vi har vrangforestillinger om vårt utseende, så kan vi spille oss selv et lite "puss"? Ikke vet jeg, godt er det ihvertfall og se at det går den rette veien, og jeg gir meg ikke før jeg når målet mitt!!!!
Nå skal jeg innom noen av dere, og se om jeg kan bidra med noe positivt!!!
Rare tanker fra Svime :)
Alt på en gang, er det mulig?
Ja, da er hveredagen her igjen, egentlig er jeg veldig fornøyd med ferien, både med tanke på aktiviteter og turer, og selvsagt at jeg klarte å gå enda litt ned i ferien.
Nå er det neste punkt på veien mot et enda bedre liv: Jeg har hele tiden tatt meg et par røyk på kvelden, det hr jeg nå tenkt til å slutte med. Jeg ser ikke på det som noe problem, da jeg ikke har røkt på dagtid, og heller ikke hver dag. Det jeg tenker på er at mange legger på seg når de slutter å røyke, så da får jeg vel være ekstra flink.......
Som tidligere nevnt er jeg meget sta, og starter ikke på noe før jeg er skikkelig motivert, så dette skal jeg klare.
Ser nesten på dette solm enda en ny start, dette skal bli moro, og tenk da får jeg sikkert bedre kodis, så trimmingen blir enda mer effektiv!!!!! Veldig mange fordeler, både med vektreduksjon og røykeslutt. Ønsk meg lykke til!!!
Klem fra Svime
siste ferieinspurt med bryllup !!!
Tross ferie og masse vanskelige hinder på veien mot et letter liv, har ferien resultert i enda litt ned, det er jeg kjempefornøyd med. Har ikke tid til å skrive så mye nå, må pakke ut og forberede morgendagen, så jeg kommer sterkere tilbake senere.
Klem fra Svime
Det går fortsatt rette veien!!!! Hurra!!!!
Ja dette går etter planen det!!!! Jeg må si jeg er fornøyd så langt, siden det er ferie og greier. Nå blir det kanskje værre utover, for nå reiser vi og det er litt vanskeligere når man er på tur, men jeg prøver, og har som mål og fortsette nedgangen. Nå skal jeg se litt hvordan det har gått med dere andre:)
Lykke til videre alle sammen!!!
Klem fra Svime
Takk for at du stakk innom i dagboka mi.
Krymping er jo bra, men i høyden?? Sikker på at du målte riktig?
Nå har du jammen ikke lenge igjen av 70 tallet du heller. Her gjelder det å stå på videre!