← Alle dagbøker
diarist.Alias

svime

61 år165 cm34 innlegg 2002 0 følgere

Start75,6 kg
Sist70,8 kg
Endring−4,8 kg
BMI nå26,0
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
28. juni 200229. august 2002
😐70,8 kg

Men i alle dager.... jeg krymper..... alle veier!

Ja, nå må jeg si jeg begynner å lure..... i går sa plutselig min mann når vi sto ved siden av hverandre "så lita du er, har du krympet?" som sagt så gjort, fram med målebåndet, og hva ser jeg!!!! Kjærringa har blitt en cm. lavere...... er dette begynnelsen på slutten????? Kanskje jeg var litt sliten og sammentrykt??? ikke vet jeg, ikke er det viktig heller.....
Verden er fortsatt snill mot meg, ikke så stor nedgang, men med PMS og krymping i høyden er det helt godkjent :)
Spennende og se hvordan dere andre har kommet gjennom 2. konkurranseuke!!!
Har litt mye og gjøre om dagen, men skal prøve å rekke å komme innom noen av dere i dag.....

Ha en helt super dag alle sammen :)

Klem fra svime


1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12329. august 2002
Hei!
Takk for at du stakk innom i dagboka mi.
Krymping er jo bra, men i høyden?? Sikker på at du målte riktig?
Nå har du jammen ikke lenge igjen av 70 tallet du heller. Her gjelder det å stå på videre!
😌71,0 kg

Her ligger jeg og vaker på samme tall !!!

Ser ikke ut til at vekten vil rikke seg så mye denne uken.... men jeg vet hvem som er synderen: det er nok PMS spøkelset som har tatt seg en liten tur til meg!!! Neste uke vil det helt sikkert løsne litt igjen, helt sikkert altså :-)
Selvom det går saaakte om dagen er jeg fortsatt like flink og motivert, men som vanlig, kunne jeg blitt flinkere med trimmingen da..... det sitter litt langt inne det der med å komme inn i god trimmvaner, men det kommer sikkert etterhvert det også, jeg skal bare..... og så er det så..... det passer bedre..... ja, dere vet det er ikke vanskelig å finne gode grunner til å la vær, men det må jo være minst like lett å finne grunner til å komme seg ut!!!! Jeg finner helt sikkert ut av det!!!
Ha en super dag alle sammen :-)

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12327. august 2002
Hei!
Takk for gratulasjoner i dag. Kjenner meg så igjen i det du skriver om trening. Jeg har også 1000 grunner til ikke å trene. Det gjelder å ta seg selv HARDT i nakken. Det har enda ikke blitt en vane for meg, til tross for at jeg har holdt på 1 måned snart. Men jeg rører meg mer enn før, og det er jo bra.
Det er ikke lenge til du også når 60-tallet ser jeg!!
Heia heia....
c.AuthorAlias Marikken❤️27. august 2002
Kjære Svime !

Godt å se at du er ved godt mot ! Det er kjempebra. Du skal se at du ser 60 tallet du også snart ! Kanskje det kan være en ide å ikke veie seg hver dag ? Prøver å veie meg bare en gang i uken, og klarer jeg å vente lenger enn det mellom hver veiing, er det ennå bedre. Da vises det liksom litt mer på vekten.

Snakkes, klem Marikken :-)
☹️71,0 kg

Jada oppvask er ok det..... på hytta!!!

Ja dette har vært en ekstremt sosial helg, med alt fra hele tokiga familien på stranden til nabokaffe og stort selskap i hagen!!!
Jeg har kost meg skikkelig i helgen ikke så mye med tanke på maten, for jeg har vært flink jeg, men jeg har hatt hyggelige mennesker rundt meg hele tiden. Det toppet seg i går, da vi hadde hageselskap med både kaker før og etter og mat til 12 personer!! kjempekoselig, vi liker begge to og stelle i stand og b ake etc.....Men hva skjer, jo selvsagt - oppvaskmaskinen sier takk for seg, er det mulig????? Ja det skjer vel gjerne når det akkurat ikke passer....
Etter at gjestene var reist, sendte jeg mannen for å se om han kunne få gjort noe med den.... men alt håp var ute, å det var bare å sette i gang. Med radioen på godt volum og ved godt mot satte jeg i gang, og under over alle undre DET GÅR AN Å VASKE OPP FOR HÅND!!!
Alt i alt en bra helg og tilogmed litt nedgang på vekten, så denne uken begynner med like godt humør som jeg hadde forrige uke :)

Ha en super uke alle sammen!!!
Klem fra Svime
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marikken❤️26. august 2002
Kjære Svime !

Fint å høre at du har hatt en fin helg. Må si at jeg er imponert over hvor flink du har vært i matveien, når du har klart deg så bra selv med kaker på bordet. Kjempeflink er du !

Nedgang har du jo også, så nå er det bare å stå på videre !

Klem, Marikken
😌71,2 kg

I dag er det fredag.......

Denne uken har vært en god uke......
Jeg har gått ned litt, og vært glad og motivert alle dager.
Takk alle sammen for at dere er her!!!!
Må prøve å bruke litt mindre tid her inne, men det er så artig å følge med på dere mine slankevenner :) Har nok blitt avhengig av dette stedet, men jeg vil ikke at det skal gå ut over andre gjøremål, så jeg skal prøve å begrense meg.......
Nå skal jeg ta en liten runde (det er jo fredag) så skal jeg ikke være her på mange timer...........(tror jeg....)

Ha en strålende dag og en flott og slank helg alle sammen :)

Klem fra Svime
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu😄23. august 2002
Hei og hopp

Ville bare ønske deg en kjempe flott helg, håper du får nydeligt vær. Det ser ut til at det er det vi går i møte her.

Klem fra Trude
c.AuthorAlias ANNE❤️23. august 2002
Hei, jeg som var så stolt av min fine nedgang, og var klar for å vinne konkurransen! Ja,ja, bedre lykke neste gang! ANNE
c.AuthorAlias Pernilla😄23. august 2002
Heisann!" Stikker bare innom til deg for å ønske deg en gooood helg!!

Klem, pernilla
c.AuthorAlias MonicaR😊23. august 2002
Hei, svime! JEg er også blitt avhengig, må stadig inn og kikke, i stedet for å jobbe! Må skjerpe meg grundig! Men det er jo så spennende....

God helg til deg også!
Monica
😉71,2 kg

Veiedag og OK resultat!!!

Ja, da var vi her igjen da, konkurransedag og greier :)
Ikke de helt store forandringene denne uken heller, ser ut til at jeg ikke klarer å gå ned raskere enn 8-900 gr. på en uke. Ser at mange her inne får enkelte "hopp" på vekten, og skulle vel ønske at jeg også kunne ta et jafs en gang. Når alt kommer til alt er det vel ikke bra og gå ned for fort heller, så jeg får bare glede meg over at det går den rette veien.

Har et luksusproblem i dag også jeg..... det blir mye retting når jeg skriver, for neglene er litt for lange, pent er det jo, men akk så upraktisk.... kan det at de nå er litt i lengste laget bety at jeg ikke er så veldig aktiv på husarbeidsfronten tro???, har jeg sittet på "stas"???? er vel på tide og ta seg litt i nakken etterhvert som det blir mer innevær????

Vel, vel det var dagens bagatell, ønsker alle konkuransedeltagere lykke til, og ha en stålende dag alle sammen :-)

Stor og fortsatt glad klem fra Svime
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😊22. august 2002
Hei Svima :) Ja, eg regner med at konkuransen blir hard, så eg må skjerpe meg i syden :) Eg leder denne gangen, men snat er det en annen som overtar ledelsen :)
Eg er spent på hvordan eg takler å komme så lenge som 14 dg. vekk fra daglig rutine og fortsatt tenke fornuftig, men eg håper eg klarer det sånn noenlunde :) Skal tenke på dere hver dag så går det bra :)
Ha en fortsatt flott dag :) Klem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Dahlia😀22. august 2002
Heisann :)

Måtte inn å "spane" litt på deg :) så at du har vært innom boka mi.... Blir inspirert og motivert når jeg ser at du sakte men sikkert mister vekt.. kan du.. så kan jeg oxo :) Og det viktigste er jo egentlig ikke at det går veldig fort.. men at kiloene forblir borte!!

Stå på :)

Dahlia
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei Svime!
Takk for at du stakk innom. Jeg vet ikke helt om den varme-teorien passer for meg. Det er nok heller min egen skyld. Det er hvetemel som er værstingen for meg. Jeg fyker opp i vekt så snart jeg spiser mat med hvetemel. Forrige uke ble det dessverre noe mat med sådan. Det er nok det som henger igjen enda tror jeg. Men jeg har ikke tenkt å gi meg, er for nærme målet mitt til det ja.

800-900 g i uka bør du være fornøyd med. Tror ikke det er realistisk å gå ned mer sånn over lang tid.
Så klart vi er flinke! Kjempeflinke.

Stå på!
c.AuthorAlias Monica12322. august 2002
Hei Svime!
Takk for at du stakk innom. Jeg vet ikke helt om den varme-teorien passer for meg. Det er nok heller min egen skyld. Det er hvetemel som er værstingen for meg. Jeg fyker opp i vekt så snart jeg spiser mat med hvetemel. Forrige uke ble det dessverre noe mat med sådan. Det er nok det som henger igjen enda tror jeg. Men jeg har ikke tenkt å gi meg, er for nærme målet mitt til det ja.

800-900 g i uka bør du være fornøyd med. Tror ikke det er realistisk å gå ned mer sånn over lang tid.
Så klart vi er flinke! Kjempeflinke.

Stå på!
c.AuthorAlias MonicaR😌22. august 2002
Har du noen lekre farger på de lange neglene dine da...?
Klem fra Monica
😄71,5 kg

Bedre kan man nesten ikke ha det!!!

God morgen alle sammen!!
Med fare for å høres overlegen ut, må jeg bare få sagt at: jeg har et supert liv!!! Jeg har verdens snilleste, flottete og flinkeste mann, snille flinke barn, god helse, et stort og godt nettverk, en jobb som jeg trives i, hus, biler og hytte!
Med alt dette positive skammer jeg meg nesten litt for å styre så forferdelig med 10 kilo som skal vekk, men så tenker jeg: alt dette er for at jeg ikke skal få en kropp som ikke orker å være med på alt det jeg er så heldig å ha muligheten til! Altså det er bra at jeg tar tak i det før det virkelig blir et problem, ikke sant?????

Ville bare få dette notert ned, slik at jeg kan gå tilbake en dag hvis det butter og huske alt jeg har å være takknemlig for.
Tror det er lett å ta livet som en selvfølge, spesielt når man har det godt. Jeg har som de fleste andre hatt tunge tider tidligere (er i mitt andre ekteskap....), og har bestemt meg for at bagateller ikke skal få utvikle seg til kriser!!!!

Ha en super dag alle sammen. I morgen er det veiedag, det blir spennende :-)

Gladklem fra Svime
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️21. august 2002
Kjære Svime!

Takk for hilsen og for dette positive innlegget - det STRÅLER!

Count your blessings! - og det er nettopp det du gjør.

Lykken er alltid en mulighet. Vi bærer den med oss. Når bare vi lærer oss ikke selv å hindre den.

Du har så rett: Alle kriser har en gang vært et lite problem. Vi lærer med tiden å takle det i tide.

Jeg har tenkt over, hva det er, som modner oss som mennesker?

Er det de dager, vi sliter med noe, som vi går rett på, og som vi overvinner?

Eller er det de dager, hvor vi ligger og dasker i solen?

Du har hatt tunge tider, også jeg og alle andre sikkert. De lærer oss å se klart, hva som er problemer, og hva som egentlig bare er småting.

Din Augusta
c.AuthorAlias Beatmik😊21. august 2002
Hei Svime!

Takk for oppmundtrende og gledesspredende kommentar til meg i dag når jeg var litt langt nede. Men man må vel ha sånne dager også, bare de fine og positive er i flertall, så er jo livet greit! Det hjelper veldig med sånne "cheer up" tilbakemeldinger, godt at noen bryr seg! Selv om vi ikke har så mange kiloene å bli kvitt trenger vi støtte og oppmuntring på veien for å nå målet :)

Jeg har det bedre med meg selv i kveld. Har absolutt ikke tenkt å spise noe ekstra, har til og med vært på trening, for det er tingen når en vil komme i balanse igjen. Ikke minst mentalt. Deilig å få trent bare en kommer igang!

Så fint at du har gode tanker om dagen, Svime! Ta dem med deg.

Klem fra Beatmik
c.AuthorAlias Monica12321. august 2002
Hei!
Så herlig å høre at du har det bra med deg selv. Det kommer da alltids dager hvor mannen ikke forstår meg, ungene krangler, forkjølelsen sliter i kroppen, huset skal vaskes og bilen gått i stykker!! Huff. dette hørtes dramatisk ut... Var ikke meningen å ta fra deg den gode følelsen.

At du har det bra er det viktigste for deg. Og jeg gleder meg med deg! Kos deg masse.
c.AuthorAlias tutu😀21. august 2002
Heisann

Enig med deg i at det er lurt å skrive ned hva en er takknemmlig for her i livet, og bruke det nåe en kanskje har en dårlig dag.
Så stå på og nyt det supre livet ditt.

Klemmer fra Trude
😊71,5 kg

Har en god følelse nå!

Atter en strålende dag!
I dag tok jeg på meg et skjørt, som alltid har vært litt i trangeste laget, så det er ikke mange ganger jeg har brukt det. Hmmm, i dag var det meget behagelig å ha på seg, ingenting som strammer og ingen skjørtekant som kryper oppover når jeg går, en positiv start på dagen :)
Håper alle dere andre har en like god dag som jeg har, det gir ikke akkurat mindre motivasjon!!!

Stoooor og slank klem fra Svime
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12320. august 2002
Hei!
du er i godt humør du også ser jeg! Er det ikke bra herlig når klær som har vært for små endelig passer?! En slik positiv overraskelse kan man leve lenge på! Kanskje på tide å ta fram enda et plagg som har vært for lite?
Ha en fortsatt strålende dag!! Og lykke til videre.
c.AuthorAlias MonicaR😊20. august 2002
Hei, deilig å få på seg nye klær! Ingenting kommer opp mot den følelsen der! Stå på videre!

Monica
😉71,5 kg

Phhhuuu- kortvarig skrekk!!!

Heldigvis var det en kortvarig oppgang denne gangen!!!
Helgen på hytta har vært super!
Jeg har fortsatt litt problemer med å få i meg nok om dagen. I går hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle spise skikkelig godt og med saus og greier til middag, men jeg ble mett etter under 1 potet, en passe porsjon salat og litt kjøtt, jeg får ta det litt etterhvert og være oppmerksom på å få i meg nok. Har en følelse av at jeg ikke spiser for mye til vanlig heller, men at det blir for få måltider, slik at forbrenningen blir lav...... Tror jeg skal konsentrere meg mer om å få i meg 5 måltider, enn at alt skal være magert. Vi prøver med litt justert filosofi, så får vi se hvordan det går :)

Ha en super uke alle sammen!
Klem fra Svime
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12319. august 2002
Bare kort innom i denne omgang for å takke for motivasjonsvibbene.
c.AuthorAlias Pernilla😀19. august 2002
Se her ja, gratulerer med nedgang selv! Deilig å få til nedgang selv etter en helg, da har vi grunn til å være stolte!!!!

Ja, du har helt rett at jeg skal kontakte lege om dette gjentar seg, for det virker ikke helt bra dette her. men foreløbig virker det som det er i orden.

Ha en strålendes dag, vi skal være flinke nå i konkurransen, skal vi ikke!!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Tjorven😃19. august 2002
Hei Svime!

Jeg tror du skal få et kurs av meg. Denne helgen har bestått av altfor mange kalorier og noen røyk. (Å jeg som hadde slutta...) Jeg skal veie meg i kveld, og regner med å få meg en smell. Det er meg.
Du blir derimot straffet fordi du er "for flink". I og med at du har problemer med å få nok mat, foreslår jeg at du prøver å drikke mer kalorier. (Eks: 2 dl appelsinjuice er ca. 90 kalorier.) Du er jo flink til å drikke!
Ha en strålende dag i det fine været!

Hilsen Tjorven
c.AuthorAlias MonicaR😊19. august 2002
Hei, Svime! Ser du vurderer GI-mat etter anbefaling fra Marikken. Jeg har prøvd det i 1.5 uker nå, og synes det er strålende, særlig i forhold til barna. Det jeg gjør er å lage middagene angitt i Jojoens 28dagers matplan (under oppskrifter, "annet"), som er kjøtt, fisk og grønnsaker. Så koker jeg potet, spaghetti, ris eller makaroni til ungene utenom, det fungerer strålende! I dag skal jeg lage en deilig spaghettisaus og med drysset ost over, men vi voksne spiser kokt blomkål i stedet for spaghetti. I morgen er det kokt torsk og grønnsaker, + potet til ungene osv. Veldig lett å tilpasse! Lykke til!
Monica
c.AuthorAlias Marikken😉19. august 2002
Hei, Svime og takk for kommentar !

Gratulerer med fin vektnedgang !

Vil anbefale deg å prøve lav Gi mat hvis du hat lyst. Grunnen til at jeg prøvde det, var at jeg liksom "sto fast" i det gamle slankesystemet mitt.

Jeg spiser ikke brød, knekkebrød, potet, pasta, ris o.l. Bare pålegg, egg, grønnsaker, frukt, peanøtter, youghurt 0,1. Det er vel det det i hovedsak går på. Det fungerer fint.

Vil anbefale deg å lese litt nedover i dagboken min rundt den tiden jeg begynte. Fikk masse fine svar der på spørsmål jeg stilte rundtomkring.

Lykke til, og hold meg oppdatert !

STOR klem, Marikken
😑72,1 kg

Føler meg oppblåst!!!!

hmmm, jeg hadde skrevet en god del i dag som ble borte, så jeg prøver igjen......
Humøret et på topp, men jeg tror ikke vekten er helt på min side i dag, heldigvis ikke veiedag.....?
Har funnet ut at jeg spiser for lite. Regnet på noen dager, og kom til mellom 800 og 900 Kcal, det er ikke nok!!!!
Stakkars kroppen min er på sparebluss, og der er min skyld :)

Planen nå er å fortsette med 3 hovedmåltider og 2 mellom, jeg legger litt på med mat på de 3 hovedmåltidene så jeg kommer opp i mellom 1100 og 1200 Kcal, så skal det nok bli fart i sakene tenker jeg!!!!

Ja, ja nå er snart helgen her, jeg skal på hytta, men familien og venner, med litt god mat, litt god vin, masse koselig skravling og en god bok!!!! Livet er egentlig herlig dere...
Helt sikker på at mandagen kommer med hyggelige tall på min venn vekten (smiske, smiske....) tror noen det hjelper å snakke pent med vekten sin???? Vi prøver :)

Ha en god dag og en fortreffelig helg alle sammen!!
Klem fra Svime
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias pernilla😀16. august 2002
Hei hei.

800-900kcal pr dag er ikke mye nei, du bør nok legge på litt ekstra så det ikke ender det nok med at kroppen din går over i sparebluss og det er ikke bra for en slanker.

Høres ut som du har en fin helg i vente, kos deg på hytta med god mat og vin, så sees vi på mandag igjen.

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Molla😌16. august 2002
Heipådeg!
Ja, det hjelper å smiske med vekten! Kos med den, tørk støv av den og smigre den alt du kan. (Et ordtak sier ca noe slikt: "Hold dine venner nær deg, men hold dine fiender enda nærmere...") ;)
Ha ei deilig hyttehelg!
Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias Monica12316. august 2002
Hei!
Takk for kommentar. Den største glede man kan ha er å gjøre andre glad; så bare lån av mitt "humør" i dag du!
Tror nok det er fornuftig å spise flere kalorier ja. Veier og måler du alt du spiser da eller? Phu..det hadde ikke vært noe for meg allefall.
Kos deg på hytta! Og lykke til på mandag!
🙂72,1 kg

Hmmmm, var det min tur nå da?????

Også legge på seg når det er konkurranse-start da gitt, er det mulig?????

Ja da var det vel min tur da......
Har ikke gjort noe an nerledes enn jeg pleier, men jeg har kuttet ut kveldsrøyken min, kan hende det har gjort et lite utslag???? Jeg har ikke spist noe mer selvom jeg ikke røyker, men ser derimot at jeg kanskje ligger litt lavt i inntaket. Har regnet ut at jeg ligger rundt akkurat 1000 KCAL pr dag, og det er kanskje litt i minste laget eller, burde kanske ha 200 mer????

Tror jeg fortsetter som jeg har gjort, for det ser jo stort sett ut til å fungere.
Hadde jeg ikke hatt disse sidene nå, ville dette vært et punkt hvor motivasjonen ble borte, men takket være alle dere her inne er ikke det noe tema, det er bare å stå på videre!!!!

Ha en super slankedag alle sammen, og håper dere er "heldigere" med vektene deres i dag en jeg har vært :-)

Klem fra Svime
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lakki😃15. august 2002
Hei, og takk for kommentar i dagboka mi! Urtepillene jeg nevnte, er beregnet på vann i kroppen - de heter Aqua-Min tror jeg. Etter etpar dager så renner og renner det! Magen har jeg også problemer med å få til å fungere, tror det hører med til å slanke seg at den låser seg innimellom. Jeg bruker å vente til det løsner av seg selv, eller så spiser jeg kiwi. Det får somregel fart på sakene.

Ellers har jeg erfart at dersom man står stille en periode, kan det faktisk være lurt å spise litt mer en dag eller to. På www.jentemat.no anbefales til og med at en spiser 4-500 ckal mer en dag i uka, fordi en da lurer kroppen til å la være å skru på det såkalte spareblusset.

Lykke til - og klem fra Lakki!
c.AuthorAlias Pernilla😀15. august 2002
Heisann...

Jaja, vi får ta det med en klype salt å ha gått opp litt før konkr start. Tenker som så at da kan det jo hende det bare var litt-for-mye-eller-sen-mat-igår, og at den vanlige vekta dukker opp igjen i morgen, og da kan det jo bety nesten MER nedgang for oss.

Uansett, lykke til med konkurransen, og ha en riktig så fin dag!

Klem, Pernilla
c.AuthorAlias Marikken❤️15. august 2002
Kjære Svime !

Du bør absolutt ligge på min.1150 kcal pr dag. Hvis du ligger under 1000 kcal går kroppen over på sparebluss, og begynner å tviholde på fettet på kroppen. Av erfaring vet jeg at det ikke er lurt ! Husker når jeg gikk på Grete Roede, fikk vi beskjed om å tilogmed spise sjokolade på kvelden for å få opp kaloriinnholdet, hvis vi hadde spist for lite.

Hvis du holder deg til opplegget ditt, så er nok den halvkiloen + litt til forsvunnet til neste veiing !

Lykke til videre, kjære Svime !

Klem, Marikken
😌71,5 kg

Dette blir en god dag :)

Nå tror jeg at jeg har kommet meg etter ferien !!! er i ferd med å våkne nå, og bare jeg får i mëg en kopp kaffe til nå så.......
Har så stor tro på at morgendagens veiing skal gå bra, selvom jeg har litt i bakhodet at jeg har kuttet ut kveldsrøyken min. Jeg har kommet rett inn i de gode vanene med 5 måltider og vann hele tiden, noe som ikke var like lett hele tiden i ferien, (rekker ikke så mange måltider når jeg har fri!).
I morgfen starter den første 5-kilo konkurransen jeg kan følge hele veien, da den ikke blir forstyrret av ferie og slikt tull, så nå er det alvor og delmålet om å se 6 tallet først er absolutt innen rekkevidde!!!!

Ha en super slankedag alle sammen!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei svime!
Tusen takk for innlegg til dagboka mi. Så fint å høre at det jeg skrev traff flere. Da var det ikke bare jeg i hele verden som hadde disse tankene da!

Helt klart, jo strengere man er med seg selv, desto større er sjansen for at man får skikkelig sprekk, tror jeg.

Så fint da at du klarer å gå ned i vekt med ”vanlig” mat. Ja og så var det ny konkurranse da. Får henge på som best jeg kan. Lykke til du også!
c.AuthorAlias -kikki-😀14. august 2002
Takk for oppmuntring i dagboka mi, jeg har meldt meg på konkurransen, håper det hjelper!

Du har vært kjempeflink, til og med ned i Ferien!!
Du skriver at du er ganske fornøyd med kroppen din; HURRA, det er det vi alle ønsker å være. Hold fast på den følelsen. Det vil bare hjelpe deg til å gå ned i vekt og holde vekten. Er man ikke fornøyd er resultatet ofte at men i "nedgangstider" tenker at det kan være det samme for jeg er jo feit allikevel, hva gjør det vel om jeg blir enda feitere?

Jeg har endelig begynt å få et postitivt forhold til kroppen min, den har vært for stor så lenge jeg kan huske. Selv som barn! Jeg leser i dagbøker fra ungdomstiden ogm hvor feit jeg følte meg når jeg var 60 Kilo!!! Nå er det ikke engang tankene mine å gå ned så mye, 62 er "drømme vekten" Jeg vil være fornøyd med 65 også!

Lykke til i konkurransen til alle som skal være med!
-Kikki-
c.AuthorAlias Marikken❤️14. august 2002
Hei Svime !

Ja, jeg skal være med på konkuransen, men jeg skal ikke veie meg før på mandag. Tenker jeg må gi dette nye opplegget minst 2 uker, før jeg bestemmer meg om det er noe jeg vil fortsette med. Til nå fungerer det veldig bra !

Stor klem, Marikken
c.AuthorAlias Marikken❤️14. august 2002
Hei Svime !

Ja, jeg skal være med på konkuransen, men jeg skal ikke veie meg før på mandag. Tenker jeg må gi dette nye opplegget minst 2 uker, før jeg bestemmer meg om det er noe jeg vil fortsette med. Til nå fungerer det veldig bra !

Stor klem, Marikken
c.AuthorAlias tutu❤️14. august 2002
Heisann

Tusen takk for komentaren i boka mi.
I dag tror jeg at jeg kommer til å klare en slankende dag. Er ihvertfall motivert nett nå.

Du når nok sikkert snart delmålet ditt. Høres ut som om du har fine rutiner ihvertfall.

Kos deg masse.
Klem fra Trude
🌙71,5 kg

Problemer med å våkne i dag!!!

I dag klarer jeg ikke helt å våkne!!! kanskje noen har tips for et trøtt vesen... vel vel, jeg har ihvertfall ikke røkt hverken i går eller i dag, så dette blir nok ikke så vanskelig, bare jeg ikke legger på meg nå da?????
Skal prøve å komme inn i det å legge inn kommentarer til dere andre igjen, men føler ikke at jeg har så mye artig eller koselig å skrive, når jeg ikke klarer å våkne!!!!
SVIME SKJERP DEG!!!!

Senere: Nå har jeg våknet litt!!!! Jeg lurer på om det finnes noe som kan betegnes som "omvendt anorexi"? Problemet er som følger: i og med at jeg ikke er så lang, er det lett å se at jeg har mistet noen kilo. Jeg er fortsatt veldig motivert, men av og til tar jeg meg i og se på meg selv i speilet og synes at jeg ser ganske slank ut selv naken foran speilet en tidlig morgen????? er det normalt da? Saken er vel kanskje at vi uansett hvilken vei vi har vrangforestillinger om vårt utseende, så kan vi spille oss selv et lite "puss"? Ikke vet jeg, godt er det ihvertfall og se at det går den rette veien, og jeg gir meg ikke før jeg når målet mitt!!!!

Nå skal jeg innom noen av dere, og se om jeg kan bidra med noe positivt!!!

Rare tanker fra Svime :)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️13. august 2002
Halloen


Har desverre ikke noen gode råd for å våkne om morningen. Er nemmlig svimete selv på den tiden av døgnet.

Det er vel det at du ser at du har gått ned, du merker at du er blitt tynnere. Og det er jo positivt. For ser du det, så ser nok andre det og. Og snakk om motivasjon når en ser at en har mistet vekt.
Stå på, og ha en fortsatt god kveld.
Klemmer fra Trude
😌71,5 kg

Alt på en gang, er det mulig?

Ja, da er hveredagen her igjen, egentlig er jeg veldig fornøyd med ferien, både med tanke på aktiviteter og turer, og selvsagt at jeg klarte å gå enda litt ned i ferien.

Nå er det neste punkt på veien mot et enda bedre liv: Jeg har hele tiden tatt meg et par røyk på kvelden, det hr jeg nå tenkt til å slutte med. Jeg ser ikke på det som noe problem, da jeg ikke har røkt på dagtid, og heller ikke hver dag. Det jeg tenker på er at mange legger på seg når de slutter å røyke, så da får jeg vel være ekstra flink.......

Som tidligere nevnt er jeg meget sta, og starter ikke på noe før jeg er skikkelig motivert, så dette skal jeg klare.

Ser nesten på dette solm enda en ny start, dette skal bli moro, og tenk da får jeg sikkert bedre kodis, så trimmingen blir enda mer effektiv!!!!! Veldig mange fordeler, både med vektreduksjon og røykeslutt. Ønsk meg lykke til!!!

Klem fra Svime
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marikken😉12. august 2002
Hei Svime !

Tusen takk for kommentaren i boka mi. Det var like før jeg skulle etterlyse deg, Begynte å lure på om du hadde falt av lasset ! Godt å se at du er tilbake.

Så kjempeflink du har vært i ferien da ! Gratulerer med flott vektnedgang ! Du er virkelig i siget nå !

Hvis du leser i dagboken min, ser du at jeg har begynt med lav GI-diett. Spiser masse proteiner, minst mulig karbohydrater og lite fett. Håper det skal hjelpe meg ned. Har ukke veid meg siden forrige mandag, og skal ikke veie meg igjen før mandag den 19. Da har jeg prøvd dette nye opplegget i 2 uker, og hvis jeg er gått ned i vekt så regner jeg med å fortsette. Hvis det ikke er nedgang å spore går jeg over til å telle kalorier igjen.

Snakkes !

STOR klem, Marikken


PS Ny konkuranse på gang hos Pernilla, meld deg på der !
😌71,5 kg

siste ferieinspurt med bryllup !!!

Tross ferie og masse vanskelige hinder på veien mot et letter liv, har ferien resultert i enda litt ned, det er jeg kjempefornøyd med. Har ikke tid til å skrive så mye nå, må pakke ut og forberede morgendagen, så jeg kommer sterkere tilbake senere.

Klem fra Svime
😊72,3 kg

Det går fortsatt rette veien!!!! Hurra!!!!

Ja dette går etter planen det!!!! Jeg må si jeg er fornøyd så langt, siden det er ferie og greier. Nå blir det kanskje værre utover, for nå reiser vi og det er litt vanskeligere når man er på tur, men jeg prøver, og har som mål og fortsette nedgangen. Nå skal jeg se litt hvordan det har gått med dere andre:)
Lykke til videre alle sammen!!!

Klem fra Svime
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Marikken😉28. juli 2002
Dette går jo strålende ! Håper denne trenden fortsetter for oss begge to, så skal du se at vi når målet vårt vi også ! Det er jammen inspirerende å se hva enkelte andre her inne har klart å gjennomføre !

Kos deg med god (men sunn) mat og ha fortsatt fin ferie !

klem, Marikken
c.AuthorAlias Bitten😊25. juli 2002
Hei svime :) Du puster meg i nakken så eg må være veldig flink for å holde ledelsen :) Du må ha lov å slappe litt av på krava når du har ferie, men liksom ha det i bakhode, velge god mat, men ikke de feiteste alternativene. Det er masse gode kylling-tunfisksalater o.s.v. De er gode og en blir mett også av de :)
Vi skal lære oss å kose oss med mager, sunn mat nå, feit mat skal høre til sjeldenhetene. Sånn må vi tenke, iallefall eg når eg er ferdigslanket, ellers går det gale, rett til vers igjen. Eg "var" altfor glad i feit mat med masse hvitløk ;)
Nå "elsker" eg "bare" mager mat :) Det er sånn eg prøver å lære meg å tenke :)
Så vil eg ønske deg en fantastisk ferietur og lykke til :)
Eg skal på hytta på lørdag, og det har meldt supert vær, gleder meg :) Blir nok øl og vin i ferien her ja ;)
Lykkeklem fra Bitten :)
Bilde
c.AuthorAlias Monica12325. juli 2002
Hei og takkk for kommentar. Ja sannelig er vi like tunge. Spennende dette her. Det gjelder å fortsatt stå på og ikke hvile på laubærene.
c.AuthorAlias augusta❤️25. juli 2002
Kjære Svime og gratulerer!

Takk for hyggelig hilsen til meg! Må si at jeg er så lei av å slenge rundt dér sist på 70-tallet, men nu ser det ut til å gå rette veien for alvor.

På konkurranse-listen vår har du en sterk plassering - det er flott!

Nu vil jeg ønske deg en skikkelig fin feriereise med beste hilsener og varme tanker fra
Augusta
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.