nok en dag
I dag har det vært en kjedelig dag. Og nå er den snart over - heldigvis. Har ikke matlyst, ikke motivasjon for noen ting, egentlig. Ikke veide jeg meg i dag, heller. Spist kun brød, og pizza som mannen min var så elskverdig å kjøpe på vei hjem fra jobb. Burde i det mindste spedd ut med litt salat, drukket vann i stedet for cola mm. Men det var ikke krefter til å tenke vekt i dag.
Skal handle til helga - mulig vi tar en tur over grensen. Da skal jeg tenke vekt. Mannen min er ikke flink til det, og vet vel knapt hva som er fetende og ikke. Han legger aldri på seg. Men jeg vet en del. Det er bare å sette læren ut i livet. De usunne påleggene begynner å forsvinne fra kjøkkenet nå. Lettsyltetøy erstatter annet - og etter hver blir det vel hjemmelaget håper jeg. Hjembakt brød, grovt og godt, erstatter kneipen som aldri metter skikkelig. Vann i stedet for saft osv. Det kjennes herlig, selv om det ikke synes ennå. Den ene kiloen henger antakelig sammen med når på dagen jeg veide meg, og litt tendenser til forstoppelse den dagen. Så den regner jeg ikke som gyldig vekttap.
i oktober flytter vi. Kanskje et foreløpig mål skal være å komme ned til 60kg til den tid?
Vet av erfaring at kiloene ikke raser av meg - slanking eller ikke. Og jeg vil ikke sette for uoppnåelige mål. Det vil bare ødelegge for meg selv. Trivselsvekten er 58kg, og dit SKAL jeg!!!
Skal handle til helga - mulig vi tar en tur over grensen. Da skal jeg tenke vekt. Mannen min er ikke flink til det, og vet vel knapt hva som er fetende og ikke. Han legger aldri på seg. Men jeg vet en del. Det er bare å sette læren ut i livet. De usunne påleggene begynner å forsvinne fra kjøkkenet nå. Lettsyltetøy erstatter annet - og etter hver blir det vel hjemmelaget håper jeg. Hjembakt brød, grovt og godt, erstatter kneipen som aldri metter skikkelig. Vann i stedet for saft osv. Det kjennes herlig, selv om det ikke synes ennå. Den ene kiloen henger antakelig sammen med når på dagen jeg veide meg, og litt tendenser til forstoppelse den dagen. Så den regner jeg ikke som gyldig vekttap.
i oktober flytter vi. Kanskje et foreløpig mål skal være å komme ned til 60kg til den tid?
Vet av erfaring at kiloene ikke raser av meg - slanking eller ikke. Og jeg vil ikke sette for uoppnåelige mål. Det vil bare ødelegge for meg selv. Trivselsvekten er 58kg, og dit SKAL jeg!!!
synes vel du tar litt hardt i ....
det å bruke ordet annenrangs er ondskapsfult!
vurdert å kikke litt på selvtillitten først...?
jeg er sikker på at du er en flott dame!!
og at det er kun du selv som synes du er overvektig!!
Kan du ikke spørre mannen din om han synes du begynner
"å skli ut litt" i kantene da? :o) jeg har snakka en god del
om slankinga mi med samboeren min, og vet at han ikke synes
det er nødvendig, men støtter meg i min jakt på å nå gamle
klesstørrelser :o) veldig godt å vite!! :o)
Uansett så tror jeg du klarer det!
det mangler ikke på "guts" hos deg i hvertfal :o)
du kommer til å bli kvitt kiloene dine i løpet av KORT tid!
stå på! kortvarig stor innsats!! overkommelig! :o)
¤tiili¤
Velkommem hit. Er noen flotte sider
hvor du kan få motivasjon til å slåss
mot de ekstra kiloene. Lykke til!
Klem!