← Alle dagbøker
diarist.Alias

susanne

43 år153 cm12 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start50,0 kg
Sist47,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå20,1
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
30. august 20013. mars 2002
47,0 kg

veien mot et bedre liv..

Ok..har gått opp noen kilo, men det er bedre enn å kaste opp. Endelig har jeg klart å skjerpe meg..og føler at jeg takler ting mye bedre for tiden. Det er så lett å vippe over til en spiseforstyrrelse. For ca 1 år siden, så fant jeg denne siden, begynte å slanke meg, og vippet over. Synd at jeg har slettet de gamle dagboksidene for dem ville jeg gjerne lest nå.

Tror nok aldri jeg kommer til å få et HELT normalt forhold til mat igjen, men jeg prøver hardt.

I dag har jeg prøvd å spise normalt. Vet ikke om det er normalt men har spist dette.

Frokost: 1 brødskive med lettost.
Lunsj: et eple og en god morgen yoghurt
mellom: 1 glass melk
middag: 1 potet, 2 kjøttkaker og litt kokte grønnsaker.
kvelds..sansynligvis en brødskive og frukt

håper det står fint til med dere andre her inne.
Dere er så flinke og holder på, og leser at dere går ned i vekt. Flinke dere er.

Stor klem Susanne
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta18. mars 2002
Hei igjen
så koselig med en kommentar i dagboken. Ville egentlig bare si takk og lykke til... oppover... :o) Jeg tenker masse på deg.
*Stooor, varm klem*

Jenta
c.AuthorAlias Jenta17. mars 2002
Hei:) Stakk innom dagboken din en tur. Så fint at det går bedre med deg. Det er godt å høre. Er du også russ i år?
Det er jeg. Gleder meg masse til russetiden, det kan bli kjempegøy. Nå er det bare en måned igjen. Synes du spiser ganske normalt (ikke det at jeg vet hva som er normalt) Var du ikke hos ernæringsfysiolog? Du kan godt spise litt mer hvis målet er å holde vekten. Jeg tror ikke det er sunt for deg å fokusere på å bli tynnere. (det er ikke meningen å høres ut som en hønemor)
Håper du kan fortsette mot et normalt liv igjen. Ønsker deg lykke til vidre!

*Stoooor klem*
Jenta

c.AuthorAlias tutu4. mars 2002
Heisann Susanne..

Kjekt å lese at du har det litt bedre. Syns du er flink som innser at du har et problem og at du gjør noe med det.
Ønsker deg alt godt i dag og alle dager fremover.

Mange goe klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Minelli3. mars 2002
Hei Susanne!

Godt å høre at du er på bedringens vei! Jeg unner ingen å ha spiseforstyrrelser enten det er av den ene eller andre sorten. Da jeg slanket meg for noen år siden, var jeg på nippet til å bli avhengig av avføringspiller. Det var ikke spesielt moro, og den dag i dag tenker jeg på hvor lett det er å gjøre det samme igjen. Uansett om vi vil eller ikke, så husker kroppen nemlig det vi har gjort mot den tidligere! Likevel, det er VI som har kontroll over kroppen vår, ikke motsatt! Husk det! DU er sjefen!

Ikke alltid blir man lykkeligere av å gå ned noen få kilo i vekt heller. Det viktigste er at man har en god helse og et sunt kosthold...

Forrestesn, synes du har et helt normalt kosthold, kanskje heller litt lite enn for mye!

Klem fra Minelli
47,0 kg

Gått opp noen kilo, men er på bedringens vei..

Jeg har gått opp noen kilo, men er egenltig glad for det. har greid meg noen dager uten oppkast nå, og jeg er stolt over meg selv. Skal virkelig prøve å komme ut av denne vonde sirkelen nå, men det kommer til å ta litt tid, så skal skrive her inne hva jeg får i meg av næring. Skal ikke slanke meg lenger, men holde stabil vekt..

spist idag:
5brødskiver, to poteter, fiskekake, masse grønnsaker, 1 liter cola light, 1 sjokolade..( måtte bare)

skriver mer imorgen
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta12. februar 2002
Så bra at det går bedre med deg. Det er jeg virkelig glad for. Det er ikke farlig å spise en sjokolade. Det er bare sunt. Det ser ut som du har et veldig sunt og godt kosthold. Fortsett slik:)
Jeg har også hatt kontakt med psykologen min igjen, det hjelper godt. Det er fint å ha noen å snakke med. Jeg håper du tar imot den hjelpen du kan få så du kan bli frisk igjen! Det er viktig at du slutter å kaste opp. Jeg vet at det kan være vanskelig, men du bør prøve. Hver gang du føler at du har spist for mye så tenk som så, at det er en ny dag i morgen, og da skal du spise NORMALT. ikke sultefore deg, men spise helt normalt. Da går du ikke opp noe særlig. JEg ønsker deg bare alt godt fremover. Lykke til og lov meg at du snart blir frisk
c.AuthorAlias cat7411. februar 2002
Så fint for hver dag som går bra. Vi er også stolte over deg. Jeg synes det er fint at du er her og bruker dagboka som matrapport. Det er jo også en fin plass å få ut frust og tanker på en diskret måte... Bare vær klar over at du ikke trenger dagboka for å slanke deg, men for å ha kontroll på at du spiser nok og riktig mat... Vi blir bekymret for deg og alle andre som er her og som ikke behøver å slanke seg, vet du.
Klem.
47,0 kg

har hatt en fin uke

Denne uken har gått litt bedre. Har bare kastet opp 2-3 ganger om dagen, og det er mye bedre enn jeg pleier. Skal prøve å skjerpe meg enda mere. Har begynt hos psykolog og snakker ukentlig med helsesøster. Skal prøve å komme meg ut av dette tullet nå. Ikke til å annbefale altså..

Dere er kjempeflinke folkens, og det er bare å stå på videre.Nå veier jeg 43 kg og synes ikke det er noe pent engang..
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias svalland13. februar 2002
tusen takk for innlegget. =)
Svar på spørsmålet ditt: For å være ærlig så må jeg si at jeg gikk opp i vekt etter at jeg kom meg.. men har fått et utall av kommentarer fra gutter og jenter og ikkje minst voksne, om at jeg ser MYE bedre ut nå...det er herlig å høre og hjelper veldig på!Har det mye lettere nå..selv om jeg en sjelden gang overspiser snop og chpis og må kaste det opp.. det er som om jeg aldrig blir helt frisk..
Ønsker deg alt vel og lykke til..
Husk jeg har det MYE bedre nå!
=)
varme tanker fra meg.
c.AuthorAlias cat741. februar 2002
Hei!
Det er godt å høre at du får hjelp og at det går bedre. Jeg regner med at du har hørt det før, men jeg sier det likevel. Det er kanskje flere her som trenger å lese det... å kaste opp flere ganger om dagen ødelegger ikke bare magesekken, men også tennene. De har slett ikke godt av all den magesyren de blir utsatt for. Og jeg regner med du kjenner til "alle" andre ulemper denne sykdommen medfører for kroppen? Så vær glad til at du er på vei utav det. Dersom du er redd for å gå opp for mye (vel og merke _for_ mye, jeg snakker ikke om normalvekt her) så er det viktig å huske at du må lære kroppen din å stole på deg igjen. Du må lære den at den kan stole på at du gir den passe med mat passe ofte. Dette vil nok ta tid. Prøv å forstå og godta at vekta kan sving litt. Det er slik en kvinnekropp er.
Huff... jeg roter bra... Bare husk at vi vil deg så vel.
Klem, og god bedring.
47,0 kg

.................................

Jeg hater meg selv for tiden.
Jeg duger ikke til noen ting rett og slett..
Jeg har gått ned endel i det siste, og nå veier jeg vell 43 kg eller no, men jeg er langt fra fornøyd.. Målet mitt er 35kg eller noe sånt..
Spiser en hel masse, men kaster det jo opp etterpå, så det tells kanskje ikke..

Skolen går skikkelig dårlig for tiden, og alle bare maser..
neste tirsdag må jeg til helsesøster. ikke det at jeg vil det selv, men han klasseforstanderen min har vell begynt å ane muffins fordi han overhørte noen av guttene i klassen som snakket om meg..

Jaja..får se hvordan slankingen går videre nå...kan hende det ikke blir så lett, for snart blir jeg vel fratatt kontrollen..

Stå på videre folkens. beundrer dere utrolig mye som klarer å slanke dere på den måten dere gjør. Dere står i respekt hos meg..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias svalland130. januar 2002
Hei susanne.
Jeg håper virkelig det hjelper deg med å gå til helsesøsteren,for det kan gå riktig galt visst du forsetter med å spy opp maten.
Jeg veit at du sikkert har hørt dette mange ganger før, men jeg snakker av min egen erfaring at det er viktig å vite at det er veldig farlig for både tenner,spiserøyr og magesekk å spy opp mat.
Jeg har hatt bullimi selv og sliter bittelitt med det ennå..
De er som om jeg likso aldri blir helt kvitt det, selv om jeg ikke kaster opp mat til vanlig så hender det at jeg spyr opp noe av det usunne jeg spiser.
det var en sommer da jeg spydde opp nesten alt jeg spiste. det var jævlig!
Så gikk jeg til helsesøster, og det hjalp meg veldig mye!
håper du får en like fantastisk helsesøster som jeg hadde,hun hjalp meg ut av bullimien og er en god støtte fremdeles..
Så jeg ønsker deg alt vel.. og håper du blir frisk og sunn, slik som jeg har klart å bli , så det er ikke umulig..!
Men du må ville det selv..
koz Svalland-jenta =)
47,0 kg

Pån igjen

i gang igjen med bulimien..
takket være dette så holder jeg meg tynn..
veier nå 45kg, og skal nedover..
hverdagen min er et helvete nå, men det er min egen feil...
Leser at det går bra med dere andre her inne. Dere aner ikke hvor mye jeg misunner dere. dere slanker dere på den sunne måten, noe jeg aldri kommer til å klare igjen, pga denne idiotiske bulimien..

klemmer til dere alle!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias milla_1818. januar 2002
Kjære deg!
Ble kjempe lei meg over å lese innlegget ditt!
Får du hjelp av noe slag. hvis ikke du gjør det,må du søke om det. Du trenger virkelig hjelp. En venninne av meg har bulimi, så jeg vet litt om hvordan denne sykdommen er. Håper virkelig du kommer på bedringens vei. Det er aldri for sent å be om hjelp, og du trenger det virkelig, for dette kommer du nok ikke ut av uten proffesjonell hjelp. Mange klemmer fra Milla
51,0 kg

skal under 50 før jul..

Jeg SKAL under 50 før jul. Slik er det med den saken.
Har trena endel i det siste, noe som kroppen min har veldig godt av. Trener mest spinning nå, for det føler jeg er veldig fettforbrennende.

Til jul gjelder det og ikke gå opp i vekt. Skal klare det!!!
Etter nyttår er det pån igjen med slankinga, og til sommeren skal jeg veie 44kg.
53,0 kg

hei!!

heisann!!!
går greit med slankingen!!!
skal begynne å skrive inn hva jeg spiser her snart..
skal trene litt mere også.
have a nice day-!!
54,0 kg

lenge siden sist...

Slik går det når man ødelegger kroppen sin.
Denne gangen skal jeg slanke meg på en sunn måte. Ikke noe fingra i halsen denne gangen nei!!!!!

Har greid å komme meg ut av den onde sirkelen, men jeg har gått opp i vekt. Forbrenningen min var totalt ødelagt. La på meg av å spise 1000 kalorier om dagen, og da er det ikke enkelt. Har som mål å spise 1200-1300 kalorier om dagen og trene 2 ganger i uken.
Har fått en matliste jeg skal holde meg til og den ser slik ut:
2brødskiver til frokost med sunt pålegg + 2 dl skummet melk
2brødskiver til lunsj med pålegg
mellommåltid en frukt av noe slag
middag skal være vanlig sunn mat og kveld en frukt.

hadde vært morsomt å blitt kjent med noen nye her..ser at mange av de gamle har forlatt slankere.com( jenta, kitt osv..)

Nå skal jeg prøve å få motivasjonen igang.
-susanne-
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias jenta28. november 2001
Hei susanne!
Jeg har på ingen måte forlatt slankere.com... Jeg gir kanskje ikke så mye lyd fra meg, men jeg er ofte innom og leser det som står her. Jeg har konkludert med at jeg ikke trenger å slanke meg. Det fører bare negative ting med seg. Istedet spiser jeg sunt, lite kaker og ikke noegodteri. Jeg liker nesten ikke godteri lenger engang, og kaker midt på dagen frister meg ikke. Kosthold har så mye med VANE å gjøre. Hvis du tenker at "nå slanker jeg meg, jeg må spise veldig lite" så plager du både kroppen din og hodet ditt med slankingen. Hvis du istedet tenker "jeg spiser sunt, jeg er sunn" så går det mye bedre. Selvfølgelig må man unne seg selv noe godt en gang i blant. Et klass cola light, litt kake, noen nye klær, en runde på byen eller noe man ønsker seg kan gi deg vel så mye som masse kake og godteri og dårlig samvittighet. Det å trene fordi man vet at det er sunt for kroppen er også mye mer motiverende en å trene fordi det forbrenner kalorier. Når jeg ser fremgang på den måten at jeg klarer å løfte stadig tyngre vekter, gir meg mye mer enn noe kilo av. Hvis du har lest i dagboken min i det siste, så ser du at jeg har lagt bort badevekten. Det er en befrielse. Prøv det selv. Jeg er kjempeglad for at du har kommet deg ut av bulemien, håper du ikke kommer inn i den onde sirkelen igjen. Jeg er kjempeglad i deg, nettvenninden min:o)
*Stooor klem* Jenta
47,0 kg

endelig..

har nådd målet mitt og har skjerpet meg med bulimien. tror jeg endelig kommer til å bli frikst nå.
nå skal jeg en tur på trening.
ha en flott uke alle sammen.
tenker på dere.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias aas1. oktober 2001
Det er godt å høre at det går bedre med deg; tenk på at kroppen din er sjelens tempel! Den skal ikke straffes med overspising og oppkast.....
Jeg hadde selv problemer med dette på din alder, og kjenner flere som har hatt problemer i åresvis! Ikke la dette skje deg! Hvis du får tilbakefall, prøv å få hjelp! Dette er ikke noe å skamme seg over.
Lykke til videre,jeg håper det kommer til å gå bra med deg, og at du ikke får tilbakefall!

Klem og gode vibber fra aas~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
48,0 kg

bare innom

er bare en tur innom for å lese deres andres dagbøker.
med meg går det bedre. har gått ned litt siden sist, men det er mest fordi jeg ikke er i helt superform.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nedivekt14. september 2001
Hei Susanne. Jeg er ny bruker her, så jeg vet ikke hvor lang historie du har med spiseforstyrrelser, men jeg håper virkelig at du blir kvitt dem. Jeg syns ikke du skulle være flau over å gå til legen for å bli frisk fra en sykdom som du tilogmed vet at du har. Ikke prøv å takle for store problemer alene. Er det noen andre som vet om bulimien din enn de du er anonyme overfor? Du burde dele problemene med en du stoler på og kjenner. Lykke til! Klem fra nedivekt
50,0 kg

tilbakefall..

faen...nå er jeg så forbanna på meg selv.
jeg fikk selvfølgelig spisekick idag og spydde etter på.
har spydd to ganger idag. en kl 3 og en akkurat nå. Alt gikk så greit til etter jeg kom hjem fra skolen og var helt alene.
da spiste jeg en daim iskake, et skolebrød, en 200grams melkesjokoladeplate og en snickers is.. dette spydde jeg opp, og jeg angret sinnsykt etterpå. følte meg så skitten og ekkel..
kl 5 spiste jeg middag. det spydde jeg ikke opp, men kl 7 spiste jeg to rosinboller og 10 havrekjeks..da ble doen løsningen igjen..jeg lurer på hvordan jeg kommer til å ende opp. jeg tørr ikke søke om hjelp for det er bare flaut. forresten føler jeg at det ikke er noen hjelp å få. Jeg er så lei meg for tiden..spessielt nå. Er også så sur og gretten for tiden og dette går utover mine nærmeste venner. Kan jo ikke fortelle dem grunnen heller. De er så slanke selv så de komemr ikke til å skjønne problemet engang. Jeg er så lei av dette tullet, men jeg vil jo så gjerne bli tynn. egentlig så er det helt teit at jeg skriver her engang..dette er en slankedagbok ikke en jævla hva jeg har spydd opp dagbok. Sorry alle sammen, håper det går bra med dere andre.
klem fra susanne!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu31. august 2001
Hei susanne.

Vil igjen oppfordre deg til å ta kontakt med lege eller helsesøster. Du trenger hjelp.

Tenker på deg. Klemmer og alle gode tanker fra tutu
50,0 kg

Her er jeg igjen..

Hei alle sammen..
Ja, her er jeg igjen..Har slettet alle gamle dagbok sider fordi jeg vil begynne helt på blanke ark..

Har blitt bedre av bulimien og har ikke kastet opp på lenge.
Skal slanke meg de siste 3 kiloene mine har jeg bestemt meg for. Ellers blir jeg aldri fornøyd. Trener endel for tiden og spiser sunt. får se hvor fort kiloene går av. regner vell med 1 måned eller noe..

Stor Klem fra Susanne!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu30. august 2001
Hei susanne.

KJekt å høre fra deg igjen. Har lurt på hvordan det går meg deg. Så det var godt å høre at det går bedre.
Sender deg alle mine gode tanker.

Klemmer fra tutu
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.