← Alle dagbøker
diarist.Alias

sunn

42 år160 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start55,0 kg
Sist55,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå21,5
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. juli 200218. juli 2002
😵55,0 kg

vekta hopper opp og ned

Hei! Beklager at jeg ikke har skrevet i det siste, ble stress fordi jeg mätte gjöre sä masse med venninna mi som er pä besök. Det har blitt lite spising i det siste, og jeg mä nä tvinge i meg en normal mengde mat, noe som fär meg til ä föle at jeg blir en oppbläst ballong.. Men det er nödvendig!
Ellers sä er vel alt som normalt, jogger 30 min hver dag selv om jeg har besök..
Skulle bare önske jeg kunne fä stabilisert meg og vekta...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊22. juli 2002
Hei på deg sunn, og takk for hilsen. Ja, dette med veiing har ganske mye å si for psyken tror jeg. Da jeg i begynnelsen veide meg 'snørrogførti' ganger i løpet av en dag ble jeg fryktelig deprimert over de store svingningene, og det gjorde meg litt 'halvsprø' når det gjaldt dette med spisingen. Jeg fikk for meg at å la være å spise ville dempe svingnigene. For det første var det ikke veldig sunt, for det andre dempet det på ingen måte svingningene. Nå veier jeg meg én gang i uka og har et mye bedre forhold både til vekta og spisingen. Det var vanskelig i begynnelsen å bare skulle veie seg en gang i uka, men nå er det blitt en vane, og en befriende sådan *s*

Er fremdeles litt bekymret for deg, men håper at du fortsetter å komme innom her hos oss. Vi vil så gjerne støtte og hjelpe deg. Husk å få i deg minimum 1200 kcal hver dag...!

Ha en fin dag !

Klem fra NasseNøff
😃55,0 kg

det gär da sänn passe!

Jogger hver dag som alltid, og gär masse sammen med venninna mi.. pröver sä godt jeg kan ä spise när jeg er sulten, og trener magemuskler osv. litt hver dag..
Problemet mitt er fortsatt at jeg ikke vet hvor mye jeg faktisk burde spise hver dag for ä fä i meg nok.. Men jeg pröver ä ta det pä feelingen, selv om den har blitt ganske ödelagt..
Takker for alle kommentarer, kjempeherlig!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃11. juli 2002
Hei på deg Sunn, og velkommen til oss !
Jeg er glad for at du har valgt å komme hit. Selv om det kanskje ikke er så mye respons akkurat nå, så må du huske på at det er ferie, så det er mange som ikke ennå har sett at du er ny her inne. De kommer nok og hilser på når de er tilbake *s*

Siden du er så åpen om at du har hatt problemer med spiseforstyrrelser, så håper jeg at du også er veldig obs på at du faktisk ligger helt på grensen mellom normalvekt og undervekt. Det ser ut til at du også trener mye, og siden muskler veier mer enn fett kan det jo faktisk være at kroppen din faktisk hadde hatt godt av å få litt mer 'kjøtt' på seg. Uansett - dette med spisingen er veldig vanskelig, for det er jo gjerne individuelt. Men det sies at man alltid bør ligge på minimum mellom 1200 og 1400 kalorier pr dag iallfall, men det tror jeg gjelder for folk med et 'normalt' aktivitetsnivå. Du har nok et høyere aktivitetsnivå enn folk flest og bør nok også derfor ha høyere inntak pr dag.
Prøv å spise 5-6 ganger daglig. Frokost, lunsj og middag, 2 mellom måltider og evt en lett kvelds (ikke for sent på kvelden, helst før 20). Hva og hvor mye du bør spise er jo vanskelig for meg å si, men hvis du ser litt på de andre dagbøkene her inne så kan du kanskje få noen tips. Og husk at det du spiser til frokost forbrennes ganske raskt i løpet av dagen, sånn at frokosten er vel egentlig det måltider der man har mest 'spillerom' for hva man spiser.

Håper dette hjalp litt iallfall, og at det går bra med deg. Jeg håper også at du blir her inne, for det er mange utrolig flotte mennesker her som kan være til stor støtte.

Ta vare på deg selv, og pass på at du iallfall ALDRI spiser mindre enn 1200 kalorier pr dag. (Man sier vanligvis at 1000 er absolutt minimum, men med ditt aktivitetsnivå er nok 1200 et absolutt minimum)

Stor klem fra NasseNøff
Bilde
😃54,0 kg

hmmm..

Hei igjen!Tusen takk for alle kommentarer,setter enormt pris pä dem!
Jeg har ei venninne pä besök nä i ferien, men jeg fär likevel tatt min daglige joggetur pä 30 minutter, og noen sit-ups og push-ups om kvelden.
Altsä.. Jeg vet ikke helt om jeg spiser for mye eller for lite.. pä en vanlig hverdag sitter jeg hjemme og leser, for jeg er privatist. Men jeg passer pä ä gä 1 time om dagen, og jeg tar alltid joggeturen min.. jeg vet ikke hvor mye mat jeg egentlig trenger for en sänn dag..? Hvis det er noen som kan tenke seg det, sä er det kjempefint =)

Nä mens venninna mi er her, blir det maaaasse gäing, + jogging.. pluss alt annet.. litt fart og lange dager=)

Altsä... for tiden gär det greit!.. vi fär se hvor lenge det holder seg..

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😉9. juli 2002
Hei Sunn!

...og jeg håper virkelig at det er det du er... Ser da sånn ut, slik som du trener. Men husk at når du er så aktiv, trenger du litt ekstra næring også. Du ligger jo så vidt på "normal-siden" på BMI´en ser jeg, så du må være litt forsiktig, så du ikke blir for tynn. Men siden du har hatt spiseforstyrrelser, er du nok blitt oppmerksom på det. Og det er utrolig positivt at du er åpen om det, da er det enklere for de som er glad i deg til å følge med og se at du har det bra...

Håper ting går bra for deg nå ihvertfall, og husk at her inne er du anonym, så det er et ypperlig sted for å lette sine byrder...

Stor klem Aasalill! =)
😄55,0 kg

hei alle sammen!

Hei alle sammen!
Jeg er ny pä disse sidene, sä jeg er ikke sikker pä hvordan alt fungerer. Jeg er ei aktiv joggejente som har slitt med spiseforstyrrelser, og som nä pröver ä komme tilbake til et normalt matinntakt og et sunt kosthold..=) Vet at mine forestillinger om hva som er normalt matinntak ikke er helt sunne..
Samtidig vil jeg gjerne holde meg fast i fisken og slank =)
Häper dette kan väre et fint sted ä gjöre denne prosessen pä!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Caroline😉7. juli 2002
Hei og velkommen!

Dette er ypperlige sider både for motivasjon og tips. Og så lenge du klarer å logge deg inn og følge med her, så bruker det å gå bra. Men det er også lett og falle ut..vet alt om det.

Håper du får hjelp av sidene og at du er over spiseforstyrrelsen din (vet hvor jævlig det er...)

Klem Caroline
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.