← Alle dagbøker
diarist.Alias

studine

48 år178 cm20 innlegg 2002 0 følgere

Start91,0 kg
Sist79,4 kg
Endring−11,6 kg
BMI nå25,1
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
3. januar 20025. mars 2002
79,4 kg

xxx

Må bli flinkere fremover. Spiser pulver innimellom. Men spiser oxo avogtil tull jeg egentlig ikke skal spise.. spiste pulver til frokost og en pringels (nesten 1000 kcal...) rett før middag i går. Selvmotsigende? Jepp. Og en dag spiste jeg to sjokolader. En annen dag 2 små pizzaer (300 g pr). Har iallefall ikke gått noe oppover når jeg ikke har vært så flink, men har jo heller ikke gått nedover. Målet er 69 til sommeren. Skal gå bra med en kilo i uken. Forutsatt at jeg begynner snart. Skjedd så mye rart i det siste, og tror jeg er litt deppet. Sover lenge, skulker forelesninger++ Men, komme ut av det snart. Må jo det skal jeg stå på eksamenene mine og bli lettere til sommeren :) Men dette var ingen munter dagbokdag. Håper dere er flinkere enn meg!

klemz - ha en fin dag alle!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja6. mars 2002
Husk også at du kan spise Dream is, eller Lollipop is i stor bøtte... det er nesten ikke kalorier i disse isene og de smaker DEILIG!!!!
Alle sprekker innimellom... jeg også... selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for en slankefri helg, så fortsatte det mandag og i går... men nå er det nok!! Har gått opp ett kilo... *sukk*

*koooos fra meg*
c.AuthorAlias iset5. mars 2002
psst, du har sett min dagbok i det siste? jeg sprakk jo sååå totalt. *flaut*.
men jeg er inni det igjen nå:) et kilo i uken betyr masse god mat + litt sjokolade og digg på lørdagen. det var jo det jeg gjorde, fatter ikke at jeg sprakk. men det var så masse godt i huset til forloveden.....masse sjokolade og kjeks. fikk dilla på fylte kakekjeks, sånn pepita-greier. spiste en hel stooor pakke.... de er såå gode. fader og, nå frister det igjen, skulle aldri skrevet det her nå hehe.... men jeg har jo vært sykemeldt i 3 uker, og bare sittet å spist snop og spilt GTA3 på playstation 2. latet meg med andre ord. fill dilla på det spillet, er skikkelig god på det nå hihihi, men kjeksen skal ut av det huset før helgen, da jeg skal dit igjen:/
ellers må du ha en fin kveld, og ta og lag deg saftis av light-saft eller spis en stooor saftig appelsin. pleier å hjelpe meg iallefall:)
hilsen Iset.
79,9 kg

bare titter innom

Vet ikke om vekten stemmer, har ikke veid meg siden forrige oppdatering. Har en friuke fra slankinga. Har besøk, og da er d ikke no særlig m pulver. Starter igjen i morgen for da drar besøket hjem. Gruer meg til å veie meg... har blant annet drikket alkohol mand, onsdag, torsdag, fredag og i går.. og masse. Vet ikke hva som skjer i dag. Uff, fyllasyk hele uken og er full av blåmerker. Vært gøy da. fest, på byn, danset, flørtet. Føler faktisk jeg får mer oppmerksomhet av gutter etter å ha gått ned 10 kg. Såå mange som har sjekket meg opp siste uken. Litt gøy d også da =)
Men nå må jeg vaske leiligheten. Var vorspiel og nachspiel her i går så ser ikke ut..
Ha en fin dag alle!!

klemzer

------------------------------------------------------------

Tirsdag 19. februar

har ikke begynt på pulver enda. litt smådeppa, og kjøpte tilogmed sjokolade i går. Fylleangst? =) Drakk sønda også. Det ble 6 dager på en uke.. Hadde litt på gang m han ene som var på besøk, og nå er han dratt. Ikke no alvorlig, men bare rart. Liten donjuan. Kommer aldri t å se han igjen. Har ikke grått el noe, bare tom. Ligger etter i alle plikter, og har bare lyst t å sove hele tiden. hmm, thats life. Han andre som var på besøk likte meg visst litt for godt.. rykter, også prøvde han seg. rett foran han jeg hadde noe på gang med. just confusing. Også en jeg kjenner prøvde seg på han jeg hadde litt på gang med. Også møtte en kompis av en bekjent på byn og fest i forrige uke som var så søt og så søt mot meg, som jeg ikke hadde hatt noe imot å se igjen. Men ser sikkert ikke han igjen heller. Da jeg og han jeg hadde noe på gang med gikk fra festen, løp han bort til meg, ga meg en lang klem og så meg dypt inn øynene før jeg gikk. Sa ikke et ord akkurat da. Åhh, liker ikke gutter nå. Holde meg unna de en stund tror jeg. Før jeg blir gal :)
Kjøpte middag for fire dager fremover i går. en bigone og en box m chickentikka. Har ikke lyst på noe av det. Ikke pulver heller. Spiste to stk. av bigone til frokost, ble kvalm. Hmm, tenker for mye. Beklager at jeg bruker denne siden til mer en dagbok enn slankedagbok nå. Bli flinkere. Veldig snart!! Trenger et dytt. Egentlig. Å veie seg hadde sikkert vært midt i blinken. Prøve, når jeg er klar for det. Viser sikkert mektig på vekten. Forrige uke.

Nei, får ta en dusj. Ha en fin slankedag alle! Dere er såå flinke!

Stor klemz
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset20. februar 2002
heisann:)
du må bare bruke siden til dagbok, for du vet jo at mange "spiseproblemer" har psykisk grunn? og da hjelper det å få ned problemene og tankene sine på papiret:)
10 kilo er jo kjempebra, bare 4,5 igjen til jeg er der:))))
gleeeder meg.
hilsen Iset.
c.AuthorAlias mumi19. februar 2002
Hehehe...ja etter gøy kommer vask....blæææ.....det er kjedelig som en råtten tomat. Men når jeg skriver dette så er du sikkert ferdig da....hehe...så det var jo bra! Det blir nok en stund til jeg veier meg også, for jeg har hatt etergilde i helga, ikkes å mye usundt..men duverden....masse inn pluss endal itt mer...nå er jeg mett helt til ryggen, og håper at hungeren har gitt seg. hehee. Lykke til i dagene som kommer. Det er ikke en dans på roser å slanke seg.....huffoguff! Men v greier det bra syns jeg!

Klem fra Mumi
c.AuthorAlias vanja18. februar 2002
Fy søren du har sikkert hatt det gøy nå disse dagene!!! Da er det jo fint å tenke at du på en måte har fått litt belønning for strevet... 10 kilo er ikke verst!! *ssss*
Blåmerker etter masse festing hører med, det viser at du ikke er stille og rolig, men at det er fart i deg!!! *sss*
Liker sånne festfolk jeg! *ler*

Lykke til med starten på en ny uke!

klem fra Vanja
c.AuthorAlias Elisa2917. februar 2002
Hei Studine!!

10 kilo, det merkes det.
Herlig med oppmerksomhet fra gutta!!!

Lykke til med vasking av leiligheten. Alltid så gøy det, å rydde etter fest!!!??????

Klem fra Elisa28
79,5 kg

Siste måneden

Siste måneden (siden 10. januar) har jeg gått 7.3 kg, tilsvarende 243 g om dagen =) Blir ikke helt rett da, siden jeg da hadde mat i magen, og ikke nå.

Vitale mål:

Hvor...........Start...August...Jan....Feb.
Byste...........108.....102.....102....100
U.byste..........92.......88.......90......83
Overarm.........37.......34......36......33
Mage............105......97......100.....93
Rumpe..........117.....112.....115....108
Lår................73......67......71.....66
Legg................................41.....39

33 cm inn. Kjempefornøyd =) 7 cm inn på både rumpe, mage og under byste! og til og med et par cm på leggen =) But still a long way to go.

ellers satt jeg opp mål forrige måned, men måtte revidere de:

78 kg - innen 20 feb (da blir jeg Normalvektig! =)
75 kg - innen 6 mars
70 kg - innen 10 april
68 kg - innen 28 april

Forrige var for pessimistisk. Tror denne er for optimistisk. Får se =)

Men nå må jeg vaske. Ha en fin dag alle!!!

Therese
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias jennie12. februar 2002
hei!

Jeg måler mine mål jeg også. Har ikke målt meg på lenge,men siden du skrev om det så tror jeg skal begynne med det igjen.
Skal skrive det i dagboka mi jeg og,hver måned går fint,tror jeg.

Klem fra jennie.
c.AuthorAlias iset10. februar 2002
heisann:)
så bra at du måler deg, det er nok mye bedre enn kun å veie seg. jeg må begynne med det jeg også. må kjøpe meg målebånd først.
du får ha en fin søndag:)
hilsen Iset.
79,9 kg

tippet i rikti retning i dag oxo =)

Fikk ikke tid til å oppdatere dagboka i går. Da jeg kom hjem fra forelesningen ble det heller å se i andres dagbøker, og da jeg kom hjem fra jobb, så var nettet nede.

Uff, fikk prøvelse i går på jobb. Rett før vi stenger settes d ut mat og div. i kantina hvor det bare er å forsyne seg. Der var tebrød med vanliljeplomme og melis, marsipankake, daimkake, små baguetter med roastbeef, sylteagurk og majones, stoore ostehorn med ost og skinke. Satt og hadde såå lyst på, måtte skikkelig kjempe med meg selv. Var så fotvilt. Hadde jeg virkelig så dårlig viljestyrke, at jeg nesten sprakk?? Fikk helt tårer i øynene. Må sies at jeg var en pose pulver på etterskudd og litt sulten. Hadde det på samme måte første uke på slankern da jeg jobbet. Kan kjøpe 10 pakke m twix eller snickers for 15 kr. Måtte kjempe med meg selv da også. Masse. Klarte det og nå frister det ikke like mye lenger. Håper på at det samme skal skje med baguetter, ostehorn og kaker snart. Er vell litt verre det. Har et prinsipp om å ikke spise, bryter jeg det, bryter jeg avtalen med meg selv. Og da er det ikke lenger en avtale, da har jeg ingen regler, kan jeg spise og legge på meg igjen. Og det vil jeg ikke! Har valget, holde ut, eller gå på BiB. Velger å holde ut jeg. Ser jeg så mye bedre ut på stranden til sommeren =)

På søndag har jeg gått to uker på pulver. På onsdag to uker på intensivpulver. Passer bra å ta en liten pause da, for da skal jeg på at arrangement m massse god mat og drikke, tre retters middag bl.a. Kanskje jeg starter pausen allerede i morgen/el søndag. Spørs hva som skjer. Noen som vet hvor lenge jeg "må" ha pause fra pulver? Tenker på en tre dager.

Blir sååå godt å ta av 10 kg til da. Er litt uvirkelig at det kan skje, bare jeg ikke overstiger kcal. Rart egentlig, hvor fort en "krymper". Om ti kilo er jeg 69 kg. Høres så lite ut, men er nok fordi det er leeenge siden jeg veide det, kan ikke huske sist =) Har som mål å klare det på to måneder. Til 10. april. åhhh, så hærli da! Begynner å trene på 75 kg. Har nok sikkert mistet en del muskler siden jeg startet, og på tide å bygge de opp igjen.

Men thats it. På tide å gjøre noe. Har blitt sååå avhengig av denne dagboka nå. Kan bruke timer på den hver dag, les, skrive kommentarer++) Kunne aldri klart det uten denne, og takker for all støtte. Dere er bare fantastiske alle sammen! =) Mer sprudlende og viljesterke mennesker skal man lete lenge etter!

Massssse klemmer fra Therese (tre til hver=)

---------------------------------------------------------

Litt egotrippdag i dag. først fransk manikyr og så farge håret og så sol. Ble litt for lyst (noen som har lagt merke til at frisørmenner anbefaler å farge det lysere og frisørkvinner mørkere?=), men det så ikke så verst ut. Alltid godt med litt forandring. Vell, ned 20 kg, litt silikon, masse sol og masse sminke, kunne jeg blitt forvekslet m bimbo =) Neida. Var en "tidligere"!! kompis som sa han oppfattet meg som bimbo første gang han så meg sa han for et par år siden, første gang han møtte meg var jeg 19 og veide jeg omtrent 60-65 og hadde mørkt hår. Ikke snillt, og forhåpentligvis ikke sant (han var jo litt full, veldig klengete og spurte om jeg ville være med han hjem for uforpliktende sex.) Håper jeg allllldri får høre noe sånnt mer, i fremtiden når jeg går ned til samme vekt++. Blir deppa bare v tanken.

Noen som har lagt merke til at det er så mye lettere å krysse bena når man sitter når man går ned i vekt? Artig =) Alle små forandringer er vellkommne =)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja11. februar 2002
Hei du! *s*

JEg syns du er flink, og er man flink så fortejenr man en kosedag.. en liten ego-tripp! *ssss*
Nyt livet, og legg beina i kryss hver dag! For det er DEILIG å kunne nyte de små forandringene....

klemmer fra Vanja
c.AuthorAlias savanna8. februar 2002
Heisann! Må bare si at jeg egentlig ikke har noe lyst til pulverkur i det hele tatt... Jeg vet at jeg ikke klarer å holde ut det at jeg ikke kan spise noenting.... Men hvilket merke var det du gikk på? Hvertfall Herbalife skal man ha tre shaker og et vanlig måltid i løpet av dagen.. Kanskje jeg tar det etterhvert dersom vekta står stille en gang senere, men nå trenger jeg den maten jeg får i meg og jeg følger noe av det samme opplegget som Minelli med tanke på matmengden så får vi se hvordan det går, virker som det lykkes for Minelli så får vi se om det er like vellykket for min del!

God Helg! Klem fra Savanna
79,9 kg

Yesssssssssss!!!!!!!

Skriver senere i dag. Må spurte til skole.

klemz
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias savanna8. februar 2002
Husk at når det gjelder nutribar vs. pulver så får du i deg nøyaktig samme kalorinivå etter mengden du sa, men det er stort sett ikke nok når det gjelder pulver heller du får 3 shaker i løpet av dagen... Dette blir du også trøtt og slapp av derfor må man passe på å ta vitaminer og drikke masse vann og få nok søvn når man får i seg så lite kalorier...

Jeg hadde tenk å satse på rundt en 800-1000kcal dersom jeg skulle gå på dette... Og det blir også flere nutribarer! *s*

God helg!
Klem fra Savanna
c.AuthorAlias Elisa297. februar 2002
Åååååååå, så deilig!
70-tallet!

Du er vel i verdens beste humør nå!
GRATULERER!!
:o)

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias beate297. februar 2002
Hei Studine!

Skal si du har fått fart på slankinga!!!

GRATULERER SÅ MASSE MED 70-TALLET!!! ER DET IKKE TOPP?

Lykke til videre.
Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias savanna7. februar 2002
HEisann!
Hr både Herbalife og Noka hjemme, men klarer det liksom bare ikke, får helt fnatt.... Men det går jo an å spise nutri-bar, det er jo i prinsippet det samme som pulverkurer.... Men da får jeg hvertfall noe å tygge på...
Skal tenke litt over det!


Klem fra Savanna
c.AuthorAlias mumi7. februar 2002
aaah....så deilig følelse da! Der tippet du under! Blir glad på dine vegne jeg! Klem fra Mumi
c.AuthorAlias vanja7. februar 2002
Du er bare HELDIG!!!!!!

Ha en god dag!

klem fra Vanja
80,4 kg

ikke flink i går- men 1.4 kg første uken

Fortsetter jeg ned 200 g om dagen, er jeg nede i 75 kg om ca 27 dager. Synes d virker lenge, og går sikkert ikke så lett hele veien nei. Men må ha tolmodighet- blir jo såå godt å komme ned =) Mon tro om jeg kan veie 65-67, veid mindre tidligere men da var jeg 18, har jo litt hofter nå. Blir spennende å se hva som er idealvekten min =) Den er jo ikke så lett å gjette seg til. Oppdaterer mål fremover og diverse 10ende.

Var å handlet sukker til vinen i går, og ble svak forbi godthyllen. Dårlig gjort å ha den rett foran kassen! Kjøpte to små stratoser (à 20 g), for å ha som belønninger for pulverkur eller noe- tror faktisk tanken først var 10 g sjokolade som premie i uken - gaaanske optimistisk! Gjett om det gikk bra dah?? Ble 235 kcal xtra på dagsmenyen. Og ikke nok med det, så skulle jeg fixe dette, så droppet to poser med pulver i går = 200 kcal. (går på nutrilett-intesive nå- ca 500 kcal om dagen). Skal si jeg er smart =) Nei, all pulveret trenger jeg, skal være flinkere fremover. Det smaker jo ikke så verst- myye bedre enn slimline =) Går på pulver på ubestemt tid nå, får bare se hvortid jeg ikke gidder mer.

Ikke mange kilo til 70-tallet nå. 10. hver måned skal jeg måle meg, endelig fått målbånd. Leste i introduksjonen til nutrilett (og andre steder), at kvinner skal være 80 cm rundt livet for ikke å være overvektig. Over 88 cm var helseskadelig. (om noen lurte var tallene for menn: 94 og 102) Samme hvor høy en var og alder og det der. Uff, jeg lever helsfarlig. Selv når jeg når "normalvekt", og sikkert laaangt inn i den kategorien. Er jo 10 cm mer enn helsefarlig (måler rett over navlen. Massse det. Trodde egentlig ikke d var helseskadelig før man kom over i fedme-kategorien. Så feil kan man ta. Hørt at en får mer fett på magen når man røyker. Klarer ikke slutte å røyke når jeg er på pulver, blir det så mye på en gang. Får ta d etterpå.
Har jo klart å sluttte å røyke før, så skal ikke være noe prob ;)

Men ha en fin dag alle! =)

klemmer Therese

--------------------------------------------------------------

Jesssss, har fått groper på hver side nedover ribbena mot magen!! Sånn "jeg har magemuskler, selv om du ikke ser de pga fett"- groper! Lenge siden jeg har sett de gitt =) I sånn buet form lissom. Neste mål er en gla navle, nå ser den litt sur ut =) Viser fremskritt iallefall =))) made my day =)

- litt magefixert i dag jeg visst =)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset7. februar 2002
heisann:)
så bra at det går nedover med deg:) tenkte på å begynne med pulver selv nå, spiser jo nutrilett bars, men jeg liker godt å ta en shake i stedet for mat. det som har vært litt skummelt i det siste er at jeg har mistet lysten på mat, vil heller leve på nutrilett og pulver.... gidder ikke spise, må tvinge det i meg. høres sikkert ut som en ønske situassjon når det gjelder slanking, men jeg synes det er litt slitsomt. gleder meg til å gå på vekten på mandag, da er det 2 uker siden sist. har ikke hatt sjansen før.
ha en flott dag.
hilsen Iset.
c.AuthorAlias mumi6. februar 2002
Syns du er kjempeflink jeg...jeg har også prøvd pulverkurer tidligere, og det gikk veldig bra første gangen (da holdt jeg meg tynn ganske lenge også)menn da jeg skulleprøve senere hadde de puttet vitaminene inni pulveret istedet for å ha de ved siden av, og da ble oppvarmet pulver helt pyton..seigt og ekkelt og klumpete....det ble slutten på pulverkurer for meg...hehehe

Du er en inspirasjon!

Klem fra Mumi
c.AuthorAlias "A_P"6. februar 2002

Hei, Flinken!
200g om dagen er bra, det må jeg si.
Lykke til videre

Klem, A_P
80,9 kg

går sent =(

Hmm liker ikke dagboken alltid- skriver masse, sender det og får beskjed om at jeg må logge inn. En dag skrev jeg samme dillet 5 ganger før jeg husket på å kopiere det før jeg sendte det.- og daa slapp jeg å logge inn =) og det er desverre ikke overdrivelse- litt smådistree.

Går sent. Under 1 kg siden onsdag i forrige uke. Går jo ikke an å sammenligne med tirsdag- da jeg fremdeles hadde mat i magen. Jeg som har vært så flink i helgen! Ikke en dråpe alkohol eller en liten nøtt engang =) Hadde så lyst t å smake på tunfisken til pusen da jeg serverte henne. Måtte bare le av meg selv og bite tennene sammen =) Hjemme hos foreldre viste vekten 79.1 i går. 2 kg forskjell fra vekt til vekt er da mye.. gla jeg ikke oppdaterte den vekta da, har jeg gjort før og ikke noe særlig =) Må nok holde meg t vekten min.

Hmm, røyk og kaffi er ikke det samme etter at jeg begynte m pulver- smaker ikke godt! Kanskje like greit. Må jo slutte en gang. Også fått dårlig smak i munnen av pulveret, går rundt og tygger sukkerfri som en gal nå. Litt baksider må d jo være.

Ellers har jeg satt vin og får besøk om mindre enn en uke. De skal bo her i en uke. Lurer på hvordan d går i forhold til mat. Blir nok litt fest, ut på byn, ut og spise og sånn. og 13.(?) er det treretters middag m stud.org. min med påfølgende drikke.. Får heller spise minimalt den uken når jeg må (holde fasaden=) og pulver resten. Og drikke liite vin- like greit for drikker alltid formye. Blir alltid alllltfor full på 5-6 øller jeg- så full at jeg må gå hjem før alle andre..

Ellers er vi tre som konukurrerer ned til 70 nå =)
Mumi: 81 kg -mandag
Jenni: 81.4 -søndag.
Mao: 80.9 -tirsdag

May the best woman win =) Oppdaterer en gang i uka jeg, hvem som ligger best an. Greit m konkurranse- har et killer konkurranseinstinkt, så dette skal gå bra =) Går ut fra at vi greier det om ikke aaaltfor lenge. Vi er jo så flinke attte- alle her inne! =)

Men alle- ha en fin dag! Dere er bare kjempeflinke!- er bare gøy å lese i dagbøkene deres! =) Må ha en bikinifest på stranden når alle er ferdig! *ler*

klemmer fra Therese
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja6. februar 2002
Heisann!!

Du, den der likte jeg... at kald turgåing er kjempebra forbrenningstrening... *leR* For det føltes ikke sånn ut... følte ikke jeg forbrant noenting, gikk jo bare og hutra... aber aber...
Nei, jeg trodde du kom fra Stavanger seffers... hehe....

Men bikinifesten syns jeg vi skal holde fast på... det blir krem!!!!! *smiler stort*

klem
c.AuthorAlias Elisa295. februar 2002
Hei Studine!!

Måtte le da tunfisken til kattepusen din fristet. Husker en gang da jeg gikk på pulverkur, alle slags merkelige retter fristet. Mat jeg i bunn og grunn ikke liker.
Men, men, sånn er det.

Stå på, Studine, du er jo ved grensen til å se 70 tallet!!
Så herlig!!

Alvorlig talt, så hadde et beachparty ved slankeslutt, vært utrolig morsomt.
En strand med gladere mennesker hadde vært umulig å finne!!

:)

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias vanja5. februar 2002
En fest er ikke så lett å styre unna, jaffal ikke når man vet at det er masse gode øller og masse gøy musikk.... *gulp*
Skal også på fest på lørdag.... må nok ta i ett ekstra tak på SATS på fredagen da ja! *ler*
forresten.... får ett par hint angående måten du skriver på, men er litt usikker... hvor kommer du fra? :o))

klem fra Vanja
c.AuthorAlias mumi5. februar 2002
Syns du er flink jeg....og jeg skal være flink jeg også. Det er en oppstrammer å ha en Studine som følger med...hehehe....ja, jeg tygger sukkerfri jeg også...da går det greiere å drikke mye syns jeg..av en eller annen grunn. I dag SKAL jeg begynne å trene...så passe dere nå kjære konkurenter..nå raser jeg nedover snart...hehehehe....*blunk*

Klem fra Mumi
81,8 kg

*smiiil*

Fornøyd i dag jeg =) Ikke lenge til 70-tallet nå... blir godt. Kan faktisk merke ganske bra at jeg har gått ned nå, ser d spes. godt på overkroppen, fått tydlige krageben igjen nå, flatere mage, og bh-ene blitt litt større- om d ikke bare er innbillning. Også er buksene blitt litt store. Hmm, gleder meg til jeg får tak på målebånd, blir artig å tallfeste =)Åhhh, vil leve på pulver fremover jeg, helt til jeg blir så tynn som jeg vill bli.. det funker jo =)
Men nå må jeg løpe til forelesning. Oppdaterer senere. Ha en fin dag alle og stå på!

Klemmer
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias jennie3. februar 2002
Hei!

Angående "første mann til 70.0 kg" Den skal jeg være med på.

Hilsen Jennie. :)
c.AuthorAlias "A_P"3. februar 2002

Applaus til deg, Flinkis!
Nesten 10 Kg den riktige veien! Nei, dette var moro å lese.

Lykke til med 70-tallet!

Kjempeklem, A_P
c.AuthorAlias iset2. februar 2002
heisann:)
klart du kan kombinere. bare du passer på det totale kalori innholdet. kalorier er kalorier:)
personlig synes jeg det er vanskelig å gå på ren pulverkur. så de gangene jeg bruker noka/nutrilett bar erstatter jeg kun 2-3 måltider med det, og spiser normal middag og/eller kvelds.
ha en god helg:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Elisa291. februar 2002
Hei på deg!!

Ja, jammen er vi flinke!
10 kilo er ganske mye det!
Og mer skal det bli!

Deilig å merke det på kroppen.
Det gir motivasjon det!!

Ha en god helg!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Bigbrother1. februar 2002
Hei sann :)

Du er jo kjempe flink!!
Kos deg masse i helga,dette går kjempe bra!

/Pål
c.AuthorAlias mumi1. februar 2002
Takk for utfordring! Jepp...da sier vi det! Men jeg tror nok du kommer til å slå meg kraftig, for du er visst en superslanker du..."ler" jeg er mektig imponert, du er bare kjempeflink. Et godt forbilde og en god "konnkuransesammensvorn"...hehe....Jeg skal begynne å trene litt til neste uke jeg. Har så masse jobbing jeg nå få unna før jeg føler at jeg kan ta meg en pause, så helga blir en ordentlig jobbehelg. På rompa! hehehe...men det kan hende at jeg blir rastløs og hiver meg ut på en joggetur da....bare jeg kommer meg over dørstokk-mila...hehe

Klem fra Mumi
c.AuthorAlias iset30. januar 2002
heisann:9
klart det virker!!!! og så lenge du trener, mister du ikke muskelmasse, og forbrenningen holder seg like høy, om ikke høyere:)
skal legge meg nå, ville bare stikke innom:)
ha en flott torsdag (husk x-files)
hilsen Iset.
82,5 kg

hmm, ikke flink..

"sprakk" litt i går. var og drakk kaffi m en kompis og ble cafe mocca (uten sukker eller krem- fyren tok med tre forskjellige sukkere til meg så jeg kunne velge =). Etter d kommenterte han at jeg ikke hadde spist siden lusj og vi gikk og spiste pizza. Ble 1 1/2 små stk pizza (italiens m tynnn bunn). Ikke bra! Droppet pulveret da jeg kom hjem. Vet ikke helt kaloriinntaket, men pulveret m juice var ca 200 kcal? + overnevnte.

Og i dag skal vi på kino med samme fjompen som fikk meg til å spise! Ikke no snop på meg. sååå godt d hadde vært da, en bitte liten sjokoladebit. Får heller vente til jeg har vært på 80 3 dager på rad. Og på torsdag skal vi mest sannsynlig på fisketur av alle ting (har ikke fisket på 10? år). Hmm, han passer ikke inn akkurat nå, snakket til og med om å lage god middag til meg.. Han er ikke min type og håper han innser at ikke jeg er hans type heller snart. Fyren er litt barnslig (!?!), litt soss og trener 4 ganger i uka+ jogger, litt annerledes enn meg =) Men får bli med på det jeg allerede har sagt ja til, og håpe han innser d inntil da.

Ellers er d vanskelig å være sosial med pulver! Er reke og vinfest på fredag, med gratis reker og vin. Pleier alltid å være så kosli! Vet at om jeg går sprekker jeg. Får tenke på det..

Men thats it. Ha en fin dag alle!

klemz
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset29. januar 2002
heisann:)
ikke flink???? du har jo gått ned masse og står på jo:)
hehe vet alt om å ha slike fyrer rekende etter, og det er ikke lett å si fra, de er jo så snille.... kanskje FOR snille. jaja:)
tips: spis deg halvmett før du drar hjemmefra når du skal ut på noe. som feks den rekefesten. da blir det ikke vanskelig å takke nei eller ta en liten bit. jeg har alltid en nutrilettbar i vesken i tilfelle jeg ikke får spist noe. er man mett er man "trygg" er mitt nye motto:)
hehe.
ha en flott onsdag, therese:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Elisa2929. januar 2002
Hei Studine!

Ikke flink, sier du? Du har jo alikevel klart nesten et kilo på 2 dager.
Men selvfølgelig, vekten er en luring den. Kan holde oss nede en stund mens vi koser oss med god mat, men plutselig kommer straffen. Erfaring fra det.

Du har snart 10-kilo jubileum du og, ser jeg!
Fantastisk!!!

Stå på! Like rundt hjørnet kommer 70-tallet!!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Tomba29. januar 2002
Enig i at det er vanskelig å være sosial med pulver. Og gratis reker og vin blir jo svinvanskelig. Jeg har selv måtte takke nei til mat i mange anledninger den siste tiden. Jeg har vel trøstet meg med at det er kun meg selv jeg lurer dersom jeg vil gjennomføre pulverkuren som forutsatt, og jeg vet at jeg får fysiske problemer akkurat i den fasen hvor kroppen skal tømme seg og gå over til fettforbrenningen. Dette har gitt meg motivasjon for å ikke spise i disse anledningene.

Jeg tok et valg da jeg bestemte meg for pulver. Og det er kun jeg selv som bryter de løfter jeg gav meg.

Stå på

Tom Arne
83,3 kg

Nå begynner pulverkuren

Skal ikke klage over vekten, selv om jeg er føler jeg har vært flink denne uken. Tror siste oppdatering var litt feil uansett. Og nestsiste er på mammas vekt, kanskje den vister annerledes enn min?

Sitter og drikker min første "drink" nå. Skulle ikke smake noe, men d smaker faktisk som om noen har hellt pannekakerøre i juicen min! Ellers lurte jeg på om noen hadde peiling; skal iføle pakken drikke 8 av disse om dagen, dette tilsvarer ca. 800 kcal. Er det greit om jeg kutter ned til 6 om dagen? Folk trenger jo forskjellig mengde kcal, kanskje 8 pk er beregnet sånn at det er tilpasset de som har størst behov. Som menn og folk med høy bmi. Går d an å tenke sånn?
Ellers; jeg kan drikke kaffi med kuren? (leste at man fikk celulitter av kaffi, noen som kan bekrefte dette?? isåfall kutter jeg ut sporenstrax =)
Tror dette skal gå bra jeg, er tipptopp motivert, gidder ikke å ha bløt kropp lengre! (to gutter som har sagt d, no more=)

Tellt litt kalorier i dag, siden jeg blander ut pulveret i så mye rart.
6 poser pulver : 320 kcal
1 glass juice: 60 kcal
3 dl suppe: 90 kcal
1 kakoadrikk: 39 kcal
1 glass funlight: 2 kcal
+kaffi
Dvs. ca. dagsinntak av kcal: 515. Ikke så gale d da.
lurer på om det går greit å blande pulveret i varm drikke jeg.. ikke helt sikker..

Men ha en fin dag!!!!!

klemz fra Therese
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tomba27. januar 2002
Pannekakerøre i juicen din?! Det hørtes ikke godt ut!! Blir kanskje bedre etterhvert. Cambridgekuren er helt okay på smak. Dersom jeg får ristet de til skikkelig milkshake vel og merke, uten klumper. Jordbærsmak og grønnsaksuppe er de beste. (Den siste dog ikke som milkshake)

Lykke til!! Uansett så ser jeg frem til den dagen pulverkuren er over. Tipper jeg ikke egentlig blir avhengig av denne pulversmaken. Men det er jo veldig lettvint og billig. Slipper å gå i butikken og lure på hva jeg skal spise idag!!

Tom Arne
c.AuthorAlias iset27. januar 2002
hei igjen:)
jeg synes det er best med nutribarene, det er jo en "pulverkur" bare man tygger istedefor å drikke:) ellers er nok cambridge kuren den aller beste på smak, smaker nesten som ekte milkshake. etter den kommer noka (sjokolade). den er tålig bra. men jeg blir ikke mett av pulverkurer, kall det gjerne psykisk. men en diett bestående av kun nutribar peanøtt kunne jeg klart en uke altså hehe. ikke så dyrt heller, en uke altså. 350 kr, da jeg får rabatter:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias iset27. januar 2002
heisann therese:)
det kan nok stemme at du får cellulitter av kaffe, da kaffe inneholder masse "farlige" slaggstoffer som kroppen ikke har godt av, ville ikke drukket det altså. urte te er bedre.
du bør for all del ha alle drinkene, da du ikke må gå ned under 800 kcal.... men det er vel en ide å spise noen lette måltider slik at samlet inntak blir 800? du går jo ned like fort, da 800 kcal er 800 kcal uansett!!
jeg har smakt slikt pulver, vi selger et som heter slimline, gul pakke med hvite poser. smaker fugemasse synes jeg, ser ut som gips masse. hehe. men men, jeg holder meg til nutrilett barene jeg, den med peanøtt. den er SÅ god, er ikke lei av den ennå hehe. spiser 2 hver dag nå. frokost og lunsj. nam.
ha en kos søndag:)
klem fra Cathrine.
83,0 kg

endelig....

Der kom pulveret, klarer nesten ikke vente, men tenkte jeg skulle starte mandag. Må tømme kjøleskapet og spise opp supper og nutrilettbarer først, ellers sprekker jeg når jeg begynner. Dessuten drikker jeg sikkert alkohol på lørdag, og det er gjerne ikke den beste starten... tenkte 3 uker m pulver og så en uke m pulver/litt mat. Håper å gå ned til 75 på en mnd, men det er vell å ta i aaaltfor masse. 75 var vell målet i mars en gang =) 78 og "normal vekt" holder =)

Tenkte over det i dag. At jeg jeg har lurt meg til å tro at jeg ikke veier såå altfor mye så lenge nå. Faktisk i flere år. Når jeg tenker over det så veier jeg jo like mye som en voksen mann m muskler og pondus.. (husker pappa veide 89 da jeg var liten og han har stoor mage) skremmende... - d må sies at han er lavere enn meg, og 0 muskler =)

Litt selvlagde myter og fakta:

Myte:
jeg er da ikke så tykk, er jeg?
Fakta:
Når jeg tar målene og prøver bukser på H&M så får jeg det bekreftet, jo er nok det..

Myte:
Det er da ikke sååå lenge siden jeg brukte 29 i 501...
Fakta:
jo, maange år siden.

Myte:
Kan da ikke være så stor, for har ikke valker..
Fakta:
,bortsett fra når jeg sitter...

Leste en artikkel en gang. Flere kvinner og menn i et prøveprosjekt. Alle fikk scannet kroppen sin og dette datamaterialet ble så lagt inn på data. Etter dette skulle deltakerne gjette hvilke 3 dim. bilde som var sin egen kropp. flesteparten gjettet feil, og gjettet på at de var en slankere person..

Poenget er iallefall; vekk m selvbedraget! Stol på prøveroms-speilene med grellt lys.

Og et tips; brunt fett er finere enn hvitt fett =)

Men men, det var dagens tanker. Bare trengte å få d ut =)

Ha en fin dag alle!

klemmer fra Therese

-oj dette ble langt.. TRor forresten vekten er feil i dag, oppdaget at vekten sto på skeive...
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tomba24. januar 2002
Lykke til med pulverkuren ja!! Jeg klarer nok ikke å kommer under 80 før deg nå. Du med den farten. Men dæven. Min BMI er nå akkurat 25. Er det ikke under 25 som regnes som "normal-vekt"? Neste vektreduksjon nå så er jeg der kanskje;) Har akkurat startet opp igjen med pulver etter "matorgie" på seminar.

Det er så morro å følge med dere alle sammen. Det gir litt ekstra. Stå på Therese og alle dere andre også. Sammen skal vi klare det. Vi må jo nesten feire til sommeren

Hei så lenge!!
Tom Arne
c.AuthorAlias beate2924. januar 2002
Heisann!
Her raser det enda mere ned, ser jeg! 8 kilo på 3 uker! Det er jo utrolig bra!

Det med fakta og myter stemmer så utrolig bra! man lurer seg selv til å tro at man er tynnere enn man egentlig er. Jeg kaller det for strutse-mentalitet. Det har jeg hatt i flere år. Mot slutten veide jeg meg ikke i det hele tatt, og klærne jeg kjøpte kunne jeg "vokse" litt i; store, tøyelige overdeler og bukser. På den måten narrer man seg selv. Men det er jo bra den trenden har snudd hos oss! Vi gjør noe med problemene! HURRA FOR OSS!!

Lykke til med pulverkuren. Det er ikke noe for meg, da. :) Men det funker forskjellig for hver person.

Klem fra Beate
c.AuthorAlias iset24. januar 2002
hei tessa:)
ja brunt fett ER virkelig mye finere enn hvitt fett hehe. så det skader jo ikke med litt sol:)
oppdaterte feil ja, takk som pekte det ut hehe, la ikke merke til det. jaja har ikke spist mye idag heller, men egentlig ikke så lite heller. to nutribarer, en halv skive + en skive. det var det. jo det var jo litt lite.
jaja du får ha en flott torsdag (bursdagen min idag, 24. hihi)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Banja23. januar 2002
Heisann.
Ville bare takke for de oppmuntrende ordene :)
Skal følge med deg jeg også.
Så nå er det bare å skjerpe seg, hehe. Men det virker som at du klarer deg bra. Lykke til.

Banja
83,8 kg

jøss

Går visst nedover. Var hjemme hos foreldre i helgen og fikk veid meg, veide d samme går og i dag. Ble desverre mye dill i helgen med maten, men får ta det igjen nå. Følte ikke jeg kunne be om spesialmat heller, og ville dessuten ikke vise at jeg prøvde å gå ned i vekt, gidder ikke vellmenende råd og heller ikke oppmuntring. for det er jeg som har havnet i dette, og ønsker ikke noe konstateringer på at jeg trenger å gå ned noen kilo fra foreldre. er min egen sak lissom, noe personlig.
Ellers går allt fint. Litt travelt, men får prøve å skrive her inne innimellom. Er så godt å vite at jeg ikke er alene om å ønske å gå ned noen kilo, råd++ og at jeg kan hjelpe å oppmuntre andre. gla jeg fant denne siden jeg =) Men nå må jeg løpe og hente noen pensumbøker på posten. Får ha en fin dag alle! =)

klemmer fra Therese

oooopppss... oppdaget at jeg ikke kan drikke kaffi ihenhold til blodtypedietten... har blitt avhengig.. nesten det eneste jeg drikker...
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby22. januar 2002
Hei studine!

Takk for koselig kommentar.
Det er smart av deg å la være å annonsere rundt deg at du slanker deg, for som du sier så blir det slitsomt å måtte forsvare/oppgi hele tiden 'hvorfor og hvordan ditt og datt'..

Man må gjøre det som en føler for selv, og selv om man velger å følge blodtypedietten, gjør det ingenting om man spiser noe utenom-mat av og til når man får det servert borte.
Vi kan jo ikke bli helt "freaka" heller da :-)

Takk for ros om disse sidene. I april har sidene eksistert i 2 år, og det er en glede for Ken og meg å se at vi virkelig har hjulpet så mange mennesker :-))
Det som er genialt er at man kan være anonym, og her treffer man ihvertfall folk som har satt seg samme mål!

Klem fra Baby :-)
c.AuthorAlias beate2922. januar 2002
Heisann!
-7,2 kilo på under 3 uker!!! Det er jo vanvittig!!! Her går det jo ned så det suser!!! Hva i all verden gjør du?

Jeg håper bare du får i deg nok mat. Det er jo litt skummelt hvis du ikke får i deg det du trenger av vitaminer og mineraler. Men jeg skal ikke formane. :) Du er flink!

Klem fra Beate
c.AuthorAlias Bamse22. januar 2002
Hei Therese!
Takk for oppmuntring i boka mi. Det går fint idag. Jeg har spist avsindig mye kokte babygulrøtter idag, noe som gjorde at jeg følte meg skikkelig mett for første gang på en uke. Skal visst være 22 kcal pr 100 gram iflg. pakka, så det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet selv om jeg tror jeg har nesten spist en kilo i løpet av ettermiddagen/kvelden! Du er jo kjempeflink! Tenk så mye du har gått ned i løpet av kort tid! Dette skal vi klare, Therese!! Stå på!
Hilsen Bamse
c.AuthorAlias asta22. januar 2002
Hei,

og takk for oppmuntring i boka mi. Herlige land hvor mye du har gått ned etter nyttår!! Gratulerer! Og nå er det jo bare å stå på videre...
c.AuthorAlias iset22. januar 2002
heisann therese:)
du er jo kjempeflink:) *litt misunnelig*, jeg gleder meg sånn til 70 tallet!!!! men det er der snart, tida går jo så utrolig fort. har bursdag på torsdag, men jeg skal ut å spise noe sunt istedetfor kaker og sånn. bedre det:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias Tomba21. januar 2002
Hei!!!! -1.5kg siden sist. Det var da voldsomt! Her er det ei som står på. Blir hardt å komme før deg under 80. Ha en fin dag som kommer.

Tom Arne
85,3 kg

Uff, sprakk litt jeg...

Hmm, var på Ikea m noen veninner i går, og der ble det kjøttboller til middag og kaffi m daimkake til dessert.. Var sååå mett etterpå.. Men, nå skal jeg skjerpe meg. Gleder meg til jeg får pulveret i posten jeg. Vet jeg kan være veldig viljesterk om jeg bare bestemmer meg, liker egentlig ikke å gjøre ting halveis, og vet at d burde gå ganske greit. dessuten er d lettere å ta med seg en flaske m juice m pulver på forelesning enn knekkebrød eller nutrilettbar og istedet falle for kantinematen.
Ellers har vekten min blitt helt tullete, viste plutselig 83,5 i går, prøvde på ny og da ble den 79.8. Hmm, håper den ikke spøkte da den viste 85,3 også.. Men d finner jeg vell raskt ut når jeg kjøper batterier.
Mååå begynne å trene snart. Blir så travelt om dagen, mange forplikelser alle veier, håper jeg klarer å skjære igjennom snart. Også møtt en fyr, og må jo også møte han litt innimellom, for å se om d er noe der. Lissom.
At jeg går så fort nedover når jeg ikke gjør annet enn å spise sunt viser hvor mye sjokolade++ jeg spiste før forresten, men det er historie =)
Men nå må jeg hoppe i dusjen.

klemmer fra Therese
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tomba19. januar 2002
Heisann Therese, hvordan går det? Har du startet med pulver ennå? Det er ikke bare lett det med pulver, men det gir jo raske resultater. Hovedoppgaven slik jeg ser det blir å vedlikeholde målet etter avsluttet pulverkur. Jeg vet også at jeg ganske raskt etter min pulverkur vil øke 1-2kg igjen, som følge av at kroppen faktisk har mat i magen igjen, og mottar flere salter og stoffer som vil binde opp mer væske enn på pulverkuren. Derfor er jeg innstilt på å kjøre pulverkur til litt under mitt egentlige mål. Dermed vil det være lettere å stabilisere vekta på ønsket vekt. Men jeg synes vi er flinke. Med så mange fristelser overalt i hverdagen, så sliter vi oss ned. Dette gir oss mange fordeler. Bedre helse, mindre slitasje på kroppen, bedre selvbilde, føler oss mer attraktive + + +. Det er jo en grunn til at vi vil oss så "vondt"

Stå på Therese, første mann til 80;)

Hei så lenge

Tom Arne
c.AuthorAlias beate2918. januar 2002
Heisann!
Ser at du raser ned i vekt! Det er jo kjempebra for motivasjonen. Vurderer du pulverkur? Jeg har forsøkt det, men det var ikke noe for meg. Jeg gikk raskt ned i vekt, men det var umulig å stoppe vekta på tur oppover igjen etterpå. Kanhende vil det fungere bedre for deg, hvis du er forsiktig og begynner å spise gradvis.

Ønsker deg lykke til videre.
Klem fra Beate
c.AuthorAlias iset16. januar 2002
heeeeei:)
pft, daimkake er vel ikke det aller verste. og bare et stykke!
jeg hadde sånn søthunger idag, men det gikk bort med en nutrilett peanøttbar. nam. likte de ikke før, men det er sånn fra dag til dag. merkelig hehe.
jeg og må trene snart. betaler jo 379 i måneden på sats. masse penger rett i do:(
men nå skal det bli andre boller! skal trene hjemme i morgen før jobb, da er jeg ferdig med det.
ellers får du ha en kjempekoselig onsdagskveld. begynner film på tv3 nå:)
hilsen Iset.
85,3 kg

lurte leenge.. + ny vektkategori =)

Snikmålte meg i går, og hadde kun gått ned i mål på et område; leggen. Forsto ingenting, var da merkelig, 1 (fra 41 til 40) cm mindre og ingen andre steder. Så kom jeg på at jeg må ha plassert foten oppå en stol forrige gang, for da stemmte d. Morsomt at så lite skal til, visste ikke at jeg hadde muskler som kunne strekke seg i leggen engang jeg =) neida.
Ellers går det bra om dagen. Har ikke så lyst på noe usunt, og spiser nok og ikke for lite. Må nok revidere mål fremover, vente litt. Bruker ikke uker på 0,3 kg lissom =) Skal ikke si meg nådd målet før jeg har vært under den oppsatte vekten i tre dager på rad da.
Ellers bestillt meg pulver nå. Til 3 uker. Pulver uten smak (lurer på om d er sant) og som kan blandet i hvilke som helst drikke. Tenker litt på å blande d ut i appelsinjuice, Fun light saft, tomatsuppe og sånnt. Får se. Veldig greit, har litt tro på det pulveret egentlig, og med masse oppfølging går jeg ikke opp forhåpentligvis heller, etter pulveret mener jeg. Mener d var rundt 800++ kcal om dagen (inkl. juice), og fikk all tilskudd kroppen trengte. 3 uker er sikkert nok, blir litt gøy å gå på =)
Ellers ble d ikke trening i går som antatt. Måtte på et møte, for skal skrive regnskap for et lite, studentdrevet, nyoppstartet firma. skummelt, for er ikke helt sikker på hvordan.. bare skrevet "amatør" regnskap før.. men finner d sikkert ut..
Men dere får ha en fin dag! =)

klem Therese
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisa2915. januar 2002
Hei Studine!

Ville bare gratulere deg med "lett overvekt".
Herlig hva?

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Iset15. januar 2002
hei therese:)
det er vel slimline du har kjøpt, den selger vi og. synes den er grei, men ble litt lei etter en stund. hadde den i appelsinjuice. hadde du bodd i stavanger kunne du fått 2 hele esker av meg hehe.
nå er jeg på 80-tallet endelig!!!! 89 i dag morges, det er jo -3,5 kg siden start. her går det unna, har jo heller ikke "sprukket" i helgen, føler ikke for det liksom. har helt mistet lysten på usunn mat. konfekten ligger åpen på bordet, fra jul, men jeg har ikke tatt en bit, det frister ikke engang:)
du får ha lykke til, din heldiggris som har nådd 85:/ hehe.
Må bli flinkere å trene, jeg.
hilsen Cathrine.
c.AuthorAlias Tomba14. januar 2002
Dette går jo fort nedover det!! Førstemann under 80 ;) Du vurderer å gå over til pulver. Ikke sikkert det er noe for alle, men for meg fungerer det tålig bra. Cambridge-pulveret jeg dytter i meg er med smak, bare å tilsette vann. Dermed slipper jeg tillegget av de kaloriene som finnes i det du ønsker å blande med.

Jeg ble anbefalt å ikke trene noe særlig de første dagene av kuren. All energi gikk da med til å omstille kroppen. Etter at selve fettforbrenningen startet har jeg fått et mye større energioverskudd, men ved trening går jeg også fortere tom. Men det virker. Jeg synes det er litt morro jeg. Merker forskjell fra dag til dag. Utfordringen blir jo omleggingen av kostholdet. Tipper jeg søker hjelp i et GR-kurs

Lykke til Therese

Tom Arne
86,8 kg

lavt blodsukker?

Føler meg såå slapp for tiden. Skjelver, kaldsvetter og vil helst gå å legge meg. Stakkars trapp og stue som ikke får sin ukentlige bad pga meg ;) Joda, skal presse meg til d snart. Kanskje om jeg begynner å trene blir d bedre.. Føler meg ikke syk heller. Enten har jeg drikket for mye koffein eller har jeg lavt blodsukker? Blitt avhengig av kaffi for tiden, har sikkert drukket 10 kopper i dag... redusere til 2 i morgen, en til frokost en en til lunsj.

Hva jeg har spist i dag:
Frokost: en halv grapefrukt og en halv nutrilettbar
Lunsj: halv nutrilettbar
Middag: 3 små,tykke hjemmelagde pitabrød med salat og biffstrimler

Ellers: 4 CLA (går d greit å ta alle samlet om kvelden?), 4 fibertabeletter, 2 c-vitamintabeletter, 1 krom og 1 jerntabelett. og ca 10 kopper kaffi og masse røyk..

Synd d ikke går an å laste opp bilde. Hadde vært gøy å legge inn et bilde av meg for hver 5 kilo med samme klær=) gøy å se om d gikk an å se =)
Men får gå å vaske. Ha en fin kveld alle! =)

klemmer fra Therese
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Iset13. januar 2002
hei:)
enig med de andre her, du må prøve å spise mer. men du, har du fått konstantert jernmangel? hvis ikke, ville jeg droppet den jerntabletten. det skal ikke mye til å få overskudd av jern, tabletten din er sikkert på 18 mg, og det er for mye. tretthet kan også skyldes jernoverskudd.
hilsen Iset
c.AuthorAlias elisa2912. januar 2002
Hei på deg!

Jeg må også si meg enig med Beate og Skilpadda. Du spiser for lite.
Jeg har selv problemer å komme meg opp i nok kalorier, men jeg vet det er feil måte å slanke seg på. En går ikke mer ned for det. Og om så var, er det lettere å legge på seg igjen.
Jeg formaner ikke bare deg, men også meg selv. Har opplevd det litt for mange ganger. Og er drittlei av at vekten bare går opp og opp.
Vel, vel, stå på! Vi klarer dette!!!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias beate2912. januar 2002
Heisann!
Takk for koselig tilbakemelding! Det er fint å vite at noen følger med meg, og at vi følger med hverandre. Da er man liksom ikke alene om dette.

Jeg må bare si meg helt enig med Skilpadda. Du spiste jo alt for lite!!! Ikke rart at du var svimmel. I tillegg drakk du masse kaffe! Du må være litt snillere med deg selv, jenta mi! :)

Du spurte meg om hvorfor jeg tar så mye c-vitaminer når jeg røyker... Vel jeg har allerede skrevet om det til Elisa28 i en kommentar den 11.01. (Jeg er dessverre ikke teknisk anlagt, og har ikke funnet ut hvordan man kopierer over deler av tekst). Men gå inn og les der! :) Iallefall er det lurt å få i seg ekstra c-vitaminer når man røyker.

Lykke til videre med slankinga!
Klem fra Beate
c.AuthorAlias skilpadda12. januar 2002
Heisan! Jeg syns det ser ut som du har spist veldig lite i dag, så da er det ikke rart om du blir slapp og svimmel! 1/2 grapefrukt og 1 nutrilettbar er jo under 300 kalorier tilsammen, og det er altfor lite å spise i løpet av hele dagen frem til middag! Du bør legge til _minst_ ett måltid til, og de måltidene du har bør være en god del større. Det er faktisk enklere å gå ned i vekt hvis du får i deg nok kalorier, særlig hvis du får dem fordelt ut over mange mindre måltider. Ellers kan du risikere at forbrenningen går ned, og da vil du ikke gå noe særlig ned i vekt.

Når det gjelder blodsukker, så holder du dette mer stabilt ved å begrense/kutte ut "raske karbohydrater", det vil først og fremst si sukker og hvitt mel, men også pasta og poteter. Du bør spise grove kornprodukter (grovt knekkebrød, grovbrød, grovt rugbrød er ekstra bra, eller grov kornblanding eller havregrøt) i stedet for fint brød (pitabrød er nok ikke så bra heller). Og så bør du passe på å få i deg en del proteiner - biffkjøtt er veldig bra, også annet rent kjøtt eller fisk, dessuten melkeprodukter, egg og belgfrukter (bønner og linser).

Nutrilettbar er OK som måltidserstatter innimellom, men da bør du nok spise en hel og ikke bare en halv. :-) Og du bør selvsagt _vanligvis_ spise ordentlig, sunn mat - dette bl.a. fordi det er jo den beste måten å venne seg til et ordentlig, sunt kosthold - men det vet du jo selvsagt allerede, og det er jo veldig greit å ha en lettvint løsning å ty til innimellom. Ikke noe galt i det!

Så, det ble jo en hel preken - men det er baaare til ditt eget beste vet du! ;-) (Skulle tro jeg hadde barn selv, så flink som jeg er til å formane...) Håper du føler deg bedre snart i hvert fall, og at du får en fin slankedag i morgen!

Klem fra skilpadda
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.