← Alle dagbøker
diarist.Alias

stina

49 år169 cm24 innlegg 2000–2001 0 følgere

Start89,6 kg
Sist101,0 kg
Endring+11,4 kg
BMI nå35,4
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. november 200030. august 2001
101,0 kg

ett stort steg for meg.....

ja,som alle dere ser så har jeg kommet tilbake + endel kilo....
jeg har tenkt lenge på og skrive inn her og fortelle hvordan det går med meg osv.
dette vil jeg kalle ett steg fremover fordi jeg er ganske flau over meg selv....
jeg har fått tak i xenical av legen min og vil spør dere ...har noen av dere prøvd eller holder på nå...
skriver litt imorgen.

gleder meg til å bli kjent med nye og "gamle"

hilsen stina
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Oriane31. august 2001
Hei Stina
Legen min frarådet meg til å bruke xenical, han sa at om jeg ville, så skulle jeg få det men....
Jeg valgte å klare meg uten, og har lagt om kostholdet. Det som han sa, var at etter xenical ville man spise som man gjorde før, og da var det ingen medisiner der som tok fettet, og dermed gikk man opp igjen.
Men bevares jeg har hørt om mange som har gått ned mye, og har du råd til pillene så syns jeg du skal forsøke.
Det finnes masse info om xenical på nettet. Uansett, lykke til!

med hilsen fra Oriane
89,0 kg

hei alle sammen

her er jeg igjen ......lenge siden sist og noen kilo er kommet på igjen.veldig mye har skjedd.det mest viktige for meg var vel at jeg trodde av hele mitt hjerte at jeg var gravid.jeg turde heller ikke sjekke om jeg var fordi min mann vil ikke ha en baby til akkurat nå....så jeg spiste normalt(eller kanskje litt ekstra)gått rundt og deppa og vært nervøs,så når jeg fant ut at jeg ikke var gravid så hadde all slankemotivasjonen forsvunnen og jeg finner den ikke helt igjen...jeg fikk når jeg leste her en liten motivasjon(vel større enn jeg har hatt på noen måneder)så det hjelper å se at dere andre står på.....OG KLARER DET!!!!!!

selv om jeg har lagt på meg noen kilo igjen ,så er jeg fornøyd.jeg var på byen for en tid siden og da sjekket to av mine gamlekjærester meg opp.de sa at jeg så mye bedre ut nå enn for noen år siden....GØY!!!

trening ja.......alle gjør det så lett med at dere går tur...jeg har sååååå lyst, men jobb og barna sine tidlige sovevaner og min mann jobber mest hele døgnet så er det ikke lett å snike seg ut....hva skal jeg gjøre?????alle gode tips blir mottatt med stor takk(jeg har en gammel ergometersykkel,men den kan jeg ikke bruke når ungene sover fordi da vokner jeg dem *ler* (men faktisk helt sant)


jeg vil bare si at dere bare kan dytte opp motivasjonen min(det trenger jeg )
og ellers vil jeg si at dere er kjempeflinke.STÅ PÅ!!!!!

kos og klem fra stina
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten7. mars 2001
Hei Stina :) Kjekt å se deg igjen :) Har du noe fint som henger i skapet ubrukt fordi det er blitt forlite? I så fall, ta det frem og si til det at "om en liten stund skal eg bruke deg og vi to skal ut å gjøre byen utrygg" :) Så forestiller du deg hvor lekker du ser ut i det :) Det hjelper...helt sant ;) Ønsker deg iallefall lykke til, skal følge med deg :) Klem fra Bitten :)
c.AuthorAlias ingrid7. mars 2001
Hei Stina!
Husk at det viktigste for motivasjonen din er deg selv!!! Tenk deg selv slank... Hvordan det vil føles når du når alle målene dine. Det er den beste motivasjonen, uten tvil! (også selvsagt at gamlekjærestene dine synes du ser flott ut:-D ).
Klem fra Ingrid.
87,7 kg

har ikke veid meg....

jeg vet ikke hvor mye jeg veier fordi de siste dagene så har jeg ikke spist så mye ,men jeg har spist det jeg har hatt lyst på....
i går lå jeg med 40,7 i feber og jeg har hostet og vært kvalm.så jeg har altså spist noe "FY" mat.men drit på....

må ta det som det kommer ..O.K???

KOS OG KLEM FRA STINA
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin14. februar 2001
Hei Stina!
God bedring! Du kommer sterkere tilbake!
Nin
c.AuthorAlias victoria13. februar 2001
Ja, man må ta det litt som det kommer.. :-) Er man syk så er man syk, kryp under dyna (om du kan) og bli der til du føler deg bedre... Håper du har noen som kan varte deg opp litt!! Husk at du prøver å drikke mye også..
Stor GOD BEDRING-KLEM fra Victoria.
87,7 kg

takk alle sammen

jeg har så lyst på godt(godtehunger)og hadde bestemt meg for å gå ut på butikken og kjøpe meg noe godt alias sjokolade eller noe sånt.....
men så leste jeg litt på deres sider og nå har jeg bestemt meg for frukt.........TUSEN TAKK!!!!!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias mi10. februar 2001
Hehe det er bra Stina:) Frukt er da også godt! Vil ønske deg en go helg:)
87,8 kg

humøret på topp!!!!!!!!!!

hvordan går det med dere da???
jeg har ikke skrevet noe de siste dagene ,men det er vel fordi jeg har hatt litt dårlig samvittighet ovenfor helja.det ble faktisk ikke bare litt sprekking ,men veldig mye........

men nå har jeg tatt meg selv i nakkeskinnet og på en ny frisk...
var på helsekosten i stad og kjøpte meg litt ingrendienser for å lage opp litt mat.
fant tilogmed sunt potetgull(takk gud....) *ler*
vel jeg får begynne på matlaginga....PRATES!!!!!

STORE KLEMMER FRA EN SOM HAR FÅTT GNISTEN TILBAKE.....
(STINA)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria8. februar 2001
Åh, så deilig at du har fått igjen gnisten.. Jeg håper det finnes en liten gnist som kan komme til meg mens jeg sitter og leser dagbøker ;-)Sunt potetgull?? Finnes det? :-) hehe.. Har hatt en langvarig "sprekk" selv, men det er som Irene (eller var det en annen..hmm..) sa: Det er aldri for sent å begynne på igjen!! :-)
Klem, Victoria
c.AuthorAlias Ronja8. februar 2001
Hei godt du ikke mistet gnisten helt og flott at du er kommet over kneiken:)
c.AuthorAlias MEDUZA8. februar 2001
FLOTT Å HØRE AT DU HAR FÅTT GNISTEN TILBAKE.
ØNSKER DEG LYKKE TIL OG HÅPER DU KOMMER DEG GJENNOM HELGEN UTEN DE ALT FOR STORE UTSKEIELSENE.
MEDUZA
c.AuthorAlias Nin7. februar 2001
Hei Stina!
Så flott å høre at du har fått tilbake gnisten!! Det er med på å gi oss (meg) som ikke har motivasjonen inne for tiden...da blir det litt sånn at en tenker; "søren jeg må finne fram litt motivasjon jeg også......." Stå på fortsatt!!
Nin
88,0 kg

TØR IKKE GÅ PÅ VEKTA....

Nå er jeg lei av jobb,syke unger og forkjølelse.......
sitter inne mest hele tiden og sover ikke godt om nettene.
jeg har sprekt de siste dagene,men ikke så mye at jeg har fått dårlig sammvittighet(og det skal ikke mye til)

skal til bestemor til min mann idag og der blir det veldig mye god mat......jeg får spise litt for å være høflig

det er fredag idag og jeg sier til meg selv at det er atter en mandag som kommer og DA........*ler*
ønsker dere alle lykke til,bare gi meg gode kommentarer nå fordi det kan kanskje hjelpe på humør og motivasjon(da behøver ikke du å skrive aijay.......)

kos og klem fra stina
NB:SNAKKES OVER HELGA......
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja3. februar 2001
Hei Stina:) ønskerdeg god bedring og er enige med Bitten,plei deg selv og bli frisk igjen så skal du se det ordner seg:)
Klem fra Ronja
c.AuthorAlias Bitten2. februar 2001
Hei Stine :) Denne influensaen som herjer nå er ikke god, så eg uner deg å spise det du har lyst på då, for matlysten er det så som så med. Plei deg selv og familien nå gjennom sykdommen, så kommer du tilbake med friskt mot når du er frisk. Gi f... i den selvopptatte, selvdiggende guttungen som er her. Ønsker deg god bedring og en riktig god helg :)) Klem fra Bitten :)
88,0 kg

EN BEDRE DAG....HELDIGVIS...

Ja dagen er bedre i dag og det tror jeg faktisk kan ha noe å gjøre med at jeg fikk trent i går.Hadde da sitter inne siden onsdag med syke unger og ingen til å avbelaste meg...

tok også solarium,så jeg er ganske god og rød i dag....men det hjalp også mot tankene(mediterte mens jeg var der)DEILIG

vil bare si til alle sammen at dere er flinke og stå på med det gode arbeidet...
skal prøve tonidren nå,for å rense kroppen og har kjøpt meg CLA,så....here we are again!!!!!!
klem fra stina.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola2. februar 2001
Du er jo kjempeflink, Stina! Godt at det går bedre med deg! Og den der vesle stingsilda Ajaj kan vi rett og slett ignorere, synes jeg.(Ting tyder på at han vil ta det ganske hardt...)Jeg er helt overbevist om at han egentlig er en liten fjert på 158cm som veier 53 kg. og som absolutt ingen liker. (Jeg tror forresten jeg skal skrive en eneste liten trøstehilsen til ham...) Stor klem fra Viola.
c.AuthorAlias Irene31. januar 2001
Hei Stina!
Stå på du flinke Stina! Jeg fikk ikke lest innlegget ditt fra i går før nå. Du hadde naturlignok en tøff dag, og da jeg leste kommentaren til Aijaj ble jeg mildt sagt irritert!
...."latterlige sprekkingen hele tiden"...Hva slags oppmuntring er dette? Jeg syns du er kjempeflink, jeg! :-)
Klem fra Irene.
c.AuthorAlias Ronja30. januar 2001
Hei Stina:)
Godt å høre at motivasjonen er stigende hos deg,kommer til å gå bra dette:) vi skal klare det sammen alle mann om vi bare smører oss med tålmodighet:)
c.AuthorAlias Janne30. januar 2001
Takk for chatten i dag. Jeg har vert inne å lest dagboken din. Ikke bry deg om disse kommentarene. Men jeg vet hvor dårlig en føler seg etter en slik helg. Så hjelper det ikke på å få sånne kommentarer. Glem helgen og begyn på ny. Vi andre her skal støtte deg.
Hilsen Janne
c.AuthorAlias trille30. januar 2001
hei stina:)
fint at du føler deg bedre,det var godt å høre:)skrev en kvass komentar til han som ga deg den dumme komentaren i går,sånne komentarer er ikke noe koselig å få..men ikke bry deg noe om den du..
stå på videre
klem fra trille
c.AuthorAlias Nin30. januar 2001
Hei Stina! Trist å høre hvordan helgen din har vært - men godt å høre at det er bedre nå! Det hørtes deilig ut å meditere samtidig som en ligger i solarium! Glem den ufyselige kommentaren du fikk i går - bare helt teit! Stå på videre - og god bedring til dere alle!
Nin
88,1 kg

er hard helg med sykdom...

det har vært en veldig tøff helg for meg....
min bestefar holdt på å drukne-min bror ble lagt inn på psyk.avd. og min sønn måtte til legevakta med 40,7 i feber...
jeg har deppa og dermed spist sjokolade,chips,pizza(bare ett stykke)og drukket noen få glass cola.....

det er da det er godt å lese at noen andre har hatt en virkelig god helg...(gøy,bitten!!!!)
vel skal på trening og få jobbet av meg litt frustasjon og håpe at dagen blir bedre imorgen....
store klemmer fra stina
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja29. januar 2001
Heisann :) kan godt forstå at du ga opp med en sånn helg jeg,det hørtest ikke greit ut og viktigste betingelsen for å klare dette er å være opplagt!
Syns du skal glemme helgen jeg og begynne på ny fra og med nå ikke la deg trykkest ned av dårli samvittighet anngående helgen,det ødlegger mer enn det gjør godt..Dette klarer du fint bare gi deg selv tid:)

Klem fra Ronja
c.AuthorAlias aijai29. januar 2001
sorry å høre om disse problemene men det er ingen unnskyldning for å spise usunt. hva godt gjør det å trøkke i seg sjokolade og chips???? hvorfor ikke ta en spasertur ute i det kalde været, stappe i deg frukt....skjønner ikke helt denne latterlige sprekkingne hele tiden.
Du må bestemme deg 100 prosent om dette er noe du vil.
Hver trening skal du ta som om det var din siste trening ever. Holder ikke bare å gå gjennom øvelser uten desire og kraft.
Skjerp deg.......så går det bra skal du se!!!!!!!
88,0 kg

noe er galt med vekta mi........

i går veide jeg 87,8 idag 88 og andre gang veiing i dag var jeg nedi 86,8.(veier meg alltid to ganger for å sjekke at vekta stemmer)jeg prøver å ikke bli så altfor opphengt i dette med vekta fordi det har jeg vært en gang før og det kunne gått riktig galt.jeg utviklet anoreksia i en alder av 11 år.den gikk ikke så galt at jeg ble innlagt på sykehus ,men ille var det alikavel.
det er da jeg kan si at denne siden og (nesten) alle dere som skriver her er en kjempegod støtte for meg.jeg vil ønske alle dere en kjempegod dag....og husk:UT PÅ TUR ALDRI SUR...
KLEMMER FRA STINA
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Digidotten27. januar 2001
Hei Stina,
Takk for velkomsthilsen. Det skal bli hyggelig å bli kjent med dere. Det skal bli godt å få litt støtte mens man lærer å bli litt flinkere med mat og mosjon. Dette skal vi greie, ikke sant ? Lykke til du også !
c.AuthorAlias Bitten26. januar 2001
Hei Stine. Her på disse sidene må vi støtte hverandre til å nå målet vårt på en positiv måte og sammen. Ønsker ikke at noen skal stå i fare for å få anoreksia o.l. på grunn av slankepraten her. Vekta betyr ingenting i seg selv, den er bare en pekepinn på sånn vi husker vi var dengang vi hadde den vekta. Her synest eg at det sosiale er like gøy :) Har eg lov å si sånn??? Ønsker deg nå lykke til videre og god helg :):)
c.AuthorAlias trille26. januar 2001
Hei Stina:))
ikke heng deg så veldig opp i vekta,vei deg heller en gang i uken og mål deg med målebånd.noen ganger går man ikke ned men da minker man i cm.takk for koselig komentar:))lykke til videre..
god helg og klem fra trille
c.AuthorAlias mi26. januar 2001
Ikke bry deg om at vekta varierer, husk at du blir tyngre hvis du drikker mye vann også! Jeg sjekker ca. ti ganger jeg når jeg veier meg!:) Ha en god helg og lykke til videre!klem..
c.AuthorAlias Irene26. januar 2001
Hei Stina!
Ja denne vekta...min er også ganske ustabil selv om den er digital..noen ganger må jeg gå av og på mange ganger for å sjekke...Enig med deg - denne dagboka er en god støtte for det blir en slags klubb hvor man kan inspirere hverandre positivt!
En riktig god helg til deg, Stina:-)
87,7 kg

DETTE KAN BLI GØY!!!!!

endelig har vekta gått ned igjen.det var litt mye den gikk ned så jeg stoler ikke på vekta.Vi får se imorgen.....

tror det har noe med mediteringa rett og slett.kroppen min er ikke sliten og humøret er på topp.målte kroppen min og jeg har bare på magen gått inn 10 cm....stolt av meg selv.....



seld meg en e-mail da vel:kristweh@frisurf.no
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trille26. januar 2001
hei stina:)
takk for koselig komentar:))dette går jo rette veien,fortsett sånn:)her inne prøver vi jo å backe opp hverandre..syns du er flink jeg:))
klem fra trille
c.AuthorAlias mi25. januar 2001
Kjempefint! Dette går rett vei:) Vow ti centimeter, da er det bare å gå på buksehandel:) Takk for kommentaren i boka mi! Lykke til videre..
89,0 kg

meditering

JA,jeg kan absolutt annbefale meditering.Jeg bor på ett veldig lite sted og her i nærheten er det ingen som noensinne har holdt kurs i meditering,så alt jeg vet og kan er selvlært(med untak av at jeg har lest hvordan man gjør det selvfølgelig)

Jeg bruker stillesittende meditasjon(det finnes også roterende)
*det første man må gjøre er å finne ett mantra.Det er rett og slett ett valgfritt ord eller bokstav,helst med vokaler som a-e-i-o-u(jeg bruker helt enkelt bare bokstaven-o)Det skal du si inni deg selv mens du puster ut.
*det neste man skal gjøre er å finne ett stille sted og en god stilling. Og det kan være ganske vanskelig spesielt hvis man har småbarn slik som jeg har.Så jeg låner rett og slett hørselvernet til min mann eller kjøper noen få ørepropper på apoteket.Og så setter jeg meg i en god stilling i senga.(det står også skrevet at man ikke skal ha drukket eller spist noe en til to timer før meditering-den tar ikke jeg så nøye.Jeg bare går på do før mediteringa så går alt greit)
*så pustinga:pust dypt inn gjennom nesen (men husk at det bare er magen som skal bevege seg og ikke skuldrene)Pust så ut gjennom munnen og gjennta mantraet inni deg på utpustet.NB:IKKE HYPERVENTILER,PUST STILLE OG ROLIG UTEN OG ANNSTRENGE DEG.
*JEG MEDITERER NÅ 25 MIN ,MEN BEGYNN PÅ 10 MIN.oG GJØR SOM DET ER SKREVET :ALDRI MEDITER OM KVELDEN.DA BLIR DET VELDIG VANSKELIG Å SOVE.

HUSK OGSÅ AT NÅR MAN BLIR DISTRAHERT UNDER MEDITERINGEN ,SÅ ER DET BARE Å GJENTA MANTRAET DITT.OG IKKE BLI FRUSTRERT OM DU IKKE KLARER DET DE FØRSTE GANGENE.DET ER SOM MED ALT:ØVELSENE GJØR MESTER.

Håper at jeg fikk forklart litt her,men er det noe dere lurer på så er det bare å spør.(selv om jeg ikke er noen ekspert)
etinga går det forsåvidt greit med,men selv om jeg er flink så går jeg ikke mye ned i vekt.Men ,men sånt skjer jo.Det bedrer seg vel.
Vil bare si at dere alle er så kjempeflinke!!!Vet ikke hva jeg skulle gjordt uten dere og denne siden.

klemmer fra stina
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trille24. januar 2001
Hei Stina:)
dette hørtes spennende ut,kansje jeg skal prøve.Men jeg må vel ha hørselværn jeg også da spes.med min 4 åring:))stå på videre husk selv om du ikke går ned i vekt,kan du minke i cm.
klem fra trille
c.AuthorAlias Nin24. januar 2001
Herlig Stina! Dette må jeg bare prøve - litt lurt og - hvis man klarer å la være å spise noe 2 timer før meditering - det er jo slankende i seg selv det da...Sikkert praktfullt med hørselvern - litt av et syn mener jeg! Skikkelig bra oppskrift på meditering! Jeg skal prøve! Fortsatt lykke til!
Nin
89,0 kg

føler meg pigg !!!!!

Jeg føler meg egentlig ganske ok i dag.Jeg er ikke trett og jeg føler at motivasjonen kommer mer og mere tilbake.JIPPI!!!!

jEG HAR OGSÅ BEGYNT Å MEDITERE!!!Så det kan vel være en av grunnene til at jeg tar livet litt mere med ro og klarer å holde meg vekk fra usunn mat(fordi når jeg er sulten så mediterer jeg litt)Man går da inn i seg selv og glemmer alle tanker og alt annet.
Nå spør jeg igjen og håper at noen denne gang vil svare meg:NÅR ER DERE PÅ CHATTEN????
Jeg har prøvd flere ganger ,men det er aldri noen der.

ellers så vil jeg ønske dere alle lykke til videre.snakkes!!!

kos og klem fra stina
(NB:GÅR NÅ TO GANGER TUR I UKEN+EN TRENINGØKT MED AEROBIKK.NOK???)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Irene24. januar 2001
Hei Stina!
Synd at du ikke har møtt noen på chatten. Nå trenger vi ikke å avtale å treffes der, for nå kan man se (i den smale linjen over)hvor mange som er på chatten, og er det ingen der,så kan man jo bare gå inn og vente på at noen fler kommer...Tips: fra kl.20 og utover, og det er endel natteranglere der helt fram til kl. 0200!!:-)
P.S. Anbefaler du meditering, og hvordan gjør du det?

c.AuthorAlias Bitten23. januar 2001
Hei Stina. Går det bra med blodtypedietten? Du må fortelle mer om mediteringen din, kan vi lære sånn over her, eller må vi gå på kurs? Du er flink å trene og :) Lykke til videre :)
c.AuthorAlias victoria23. januar 2001
Hei Stina !
Jeg har stort sett møtt folk på chat ganske sent på kvelden, sånn 22-23-00-tiden.. Og da pleier jeg å dukke opp selv også. :-)
Meditering har jeg lenge hatt lyst til å begynne med. Har du gått kurs, eller er du selvlært? Jeg har kjøpt meg en bok og skal sette meg ned for å lese og lære i helgen :-) Tar gjerne i mot gode tips. Lykke til videre!!
Klem fra Victoria
89,2 kg

dette går veeeldig sent


ALLE DERE ANDRE ER VELDIG FLINKE !!!!!!!!!

Jeg føler meg ikke så veldig flink,selv om jeg ikke har gått opp noe så har jeg ikke akkurat holdt meg til kuren.
Men,men.......

Jeg må unnskylde det jeg skrev sist gang,men var på dårlig humør.Alle er jo i samme sko når det gjelder slanking(?????)
UNNSKYLD !!!!!
HÅPER SNART Å CHATTE MED NOEN HER.GLEDER MEG !!!!!!

SKAL UT PÅ KJØKKENET OG SKRELLE ENDEL GULRØTTER OG SETTE DEM I KALDT VANN.
Lykke til alle sammen. Kos og klem fra Stina
89,5 kg

som alle andre ...en ny start.

for det første.du er flink bitten !!!!!!
Jeg har ikke vært så flink.Siden 22.desember så har jeg vært hjemme i mitt eget hus en eneste dag.Så dermed en liten unnskyldig for hvorfor det har vært vanskelig å vedlikeholde slankekuren.Men nå er det i gang for fullt.

koslig at det er kommet så mange nye folk her ,men jeg må inrømme det at jeg blir litt lei meg når jeg ser at det er veldig mange folk her inne som enten er normalvektige eller undervektige.Og jeg føler at dere på en måte gjør litt narr av oss som er overvektige eller har fedme.
Når ikke dere er fornøyde med kroppen deres ,hvordan tror dere at vi føler oss ??????

uansett lykke til alle sammen
klemmer fra stina
87,7 kg

vel, vekta er vel litt feil !!!!

Hmmmmmmmm. Helja var en stor skuffelse for meg altså.
var på julebord og der ble det veldig mye bløtt.Veldig mye !!!!
Og det er ikke bra for meg eller min diett.Så for å si det ærlig så tror jeg at jeg ligger nå med en vekt på 88-89 igjen.Og tanken på at julen er til søndag og vi skal i juleselskap 3dje og 4de juledag,så blir det mye spising og det er kjedelig når jeg kom så godt igang.
MEN,jeg gir ikke opp for det!!!!!

BANJA DU ER FLINK!!!!!!
lYKKE TIL ALLE SAMMEN.SKRIVER NÅR JULEN ER OVER,SÅ VI SEES PÅ NYÅRET......
STORE JULEKLEMMER FRA STINA
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.