← Alle dagbøker
diarist.Alias

stella

43 år158 cm23 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start64,2 kg
Sist66,9 kg
Endring+2,7 kg
BMI nå26,8
📓 10+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
26. juni 20019. juli 2002
😌66,9 kg

hum...

en god start....
men hadde problemer finne meg bukse som passet til og ha på meg i dag ... :-(
alt buler liksom.....
huff
skriver mer etter jobb

----------------------

phuf så varmt det er :-) jaja har ikke vert så veldig flink i dag (er solbrendt og syntes synd på meg selv) har vert flink til og smøre meg og drikke masse ...men pizza til kveldskos ble for fristende... men jeg har klart og holde meg unna nop ellers og det er egentlig en seier i seg selv ( syntes jeg ) var også flink og gikk et stykker for og ta direkte bussen til jobb (isteden fo og bytte) noe som faktisk var kanske deilig kl 0600 om morgen ... bare rusle for meg selv tenke og samtidig få rørt litt på meg. Ble litt sjokert når jeg gikk på veekten i dag... hadde jo gådt ned masse.... men jeg vet at balase teen virkelig satte fart på sakene og jeg føler meg litt lettere til sins. Ellers har jeg bestemt meg for og ta en ting av gangen og gjøre en ny ting hver dag.... i dag gikk jeg langt til bussen :-)
men men får se om jeg er like fornøyd med vekten i morgen ,,,,,

det med en veie dag i uken må jeg vurdere .. har en uvane og ta skipper tak ... dvs spise masse i starten og sulte meg på slutten ... må først la slankingen bli en vane før det blir aktuelt

hum... likte forsiden på vg :-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias tutu❤️11. juli 2002
Heisann

Takk for kommentaren i boka mi.

Ang. størrelser for klær så har jeg gått ned: i dongeri brukte jeg 32-33 i tommer, nå bruker jeg ca 31. Det kommer liksom helt ann på hva slags merke det er. ellers så ligger jeg på alt fra 36 til 40. Men jeg har jo merka det på klærne at vekta er mindre enn den var i fjor.

Håper du får en flott dag. Kos deg masse

Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias Aasalill9. juli 2002
Hei!
Jeg har tenkt til å holde slanke-konkuranse for oss på 60-tallet.
Jeg foreslår veiedag på torsdager fremover...

Noen som er med?

Slankeklem Aasalill! =)
😉68,5 kg

nå begynner eg igjen

huff... nå er det tid igjen ... større en noen gang er jeg blitt og etter noen gruble dager har jeg bestemt meg.... ferien min er foreløbig over og i morrgen begynner jeg på jobb igjen ... så da må rompa til pers....

har kjøpt
-loreal perfect slim
-balanse te
-eple eddik

Mål
-gå nd ca 10 kg slik at jeg veier det samme som for 2 år siden (hoved mål)

små mål
- passe inn i en bukse jeg fikk på meg for 2 mnd siden
- passe inn i en rå stilig kjole jeg fikk av en veninne som nesten passer nå
- gå turer (noe jeg liker men ikke har tid til)
- holde litt orden slik at jeg kanskje har plass til og bruke step benken i den stakar lille kåken min
-kutte ned på godis , brød, poteter og pasta (kan bare glømme og leve uten ris)
- drikke mer grønn te (uten sukker vel og merke ... jeg er svak jeg vet...)
-spise vitaminene mine + tran hver dag

fler mål under produksjon

vet jeg har kjøpt mye unyttig slanke tull... men da tenker jeg i allefall : - når jeg har brukt så mye penger skal jeg søren meg ha valutta for penga og blir med et litt viljesterk!!!!!

ellers ... har spist
-fitnes frokostblanding
-kylling og loff
-en kong håkon bit konfekt (det var bare en :-)
-2 liter balanse te
-1 skole bolle (uuups ... glemte slanke kuren og spuiste det til kvels)


well well ... i`m back dobbelt as big and dobbelt as slanke klar

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias stella😄9. juli 2002
glemte og si at jeg blir kjempe glad for støttende ord... jeg trenger oppmuntring
62,6 kg

det går i allfall litt nedover :-)

jaja nå er det på `n igjen... dete går sakte men nedoover.. men i morgen begunner jeg og trene og greier.. det skal bli kjempe fing og bli litt fastere i fisken :-) skal unne meg et par solitmer og en time oss frisøren i nermeste fremtid... det er litt letere og slanke seg når en ser noen andre store forvandlinger i tilleg ... som brunfarge og en ny frisyre:-)
Det var et trist syn so møtte meg i speilet i dag ... fettvalker og greier.. det dissa virkelig.. hadde mest lyst til og begynne og grine der og da.. men så bestemte jeg meg for og begynne ogtrene. Det er heldig vis ikke noe noen timer på sykkelen kan gjøre... så nå er det slutt på og være støttemedlem på gymen :-)

weeeeha
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias anne-line10. september 2001
heisann!!
det går litt sakte med meg også, men det er jo den beste måten å slanke seg på. jeg har også tenkt til å begynne å trene litt nå, men det er alltid så vanskelig å komme igang..
lykke til videre. dette klarer du vettu!!
klem fra anne-line
63,0 kg

er syk

huff vet ikke hva jeg veier i dag .. buhu ... er syk .. vil bare vli frisk slik at jeg kan begynne og slanke meg igjen.. vil ikke slanke meg når jeg er syk :-)
men jeg skal holde meg unn potetgull :-)

nattings
62,8 kg

hei

nå har jeg i alleflal begynt bra.. og nå er det bare endamer nedover.. har et litt bedskjedent mål til og begyne med og det er og ha godt ned 1 kg på 2 uker... da er jeg nesten fornøyd i allefall :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lynx31. august 2001
Hei hei! og takk for hilsen i boken min :)
Beskjedene mål er helt greit det om man ikke har en deadline man bare måååå nå. De fleste er opptatte av å se resultater etc med en gang, men glemmer at vi snakker om et perspektiv på livet her. Du skal ikke bare ned for en liten stund. Du vil ned og bli der :) Da gjør det ikke så mye om det tar 1, 5, 10, 15 eller 20 måneder å komme dit. Poenget er bare å klare det! :)
(Ofcourse - så må det jo nevnes at det er mer motiverende å se fremgang. Poenget mitt er bare at vi snakker livs stils endring og ikke bare slanking her.. :)

Lykke til og ha det bra!
- Hilsen Lynx
63,2 kg

hei hei

hei hei..
nå er det pån igjen .. sliter som en gud med og få viljestyrke...jeg har absulutt ingen.. er fremdeles medlem av treningstudioet men har ikek vert der på noen mnd.. mne det skal vi få fikset litt på. skal begynne på cla igjen og har kjøpt meg muskelsimulator ... så jeg har utstyr og muligheter.. men det er vanskelig uten viljestyrke... det er noe vanskelg og skrive her i dag siden jeg tror det er noe feil på skriptet på siden :-)

klemm sh
63,0 kg

hei

det er veldig lenge siden jeg har skrevet her... har dettet helt av slanke vogna.. begynner å blanke ark i morgen...
har ikke turt og veie meg siden sist jeg var innom her

stella
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*27. august 2001
Hei hei!
Takk for kommentar! Vil ønske deg masse lykke til videre,stella:0)! Husk..nye muligheter er der for å brukes!*S*
Dette klarer du!
Klem fra Jenta*S*
63,0 kg

NÅ STARTER ALVORET

LES HER
http://www.dagbladet.no/dinside/2001/07/19/270223.html
TENK SÅ DEILIG HVIS DETTE HADDE VÆRT TILFELLE AH....


Herregud... må har jeg virkelig lagt på meg igjen ... men nå skal det slankes.. har gjordt stor innkjøp av nutrilettbarer og har planer om og bytte ut flest mulige måltider med disse... neste uke begynner ferien min, skal være hjemme jeg kommer til og daue av mat-sug... men men har bestemt meg fo og gjøre storopprydding hjemme for og ha noe og gjøre

frokost nutrilettbar
lunch
middag
kvelds

trening: vet ikke skal prøve og ikke være lat i dag :-)
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias windsochange25. juli 2001
Hei Stella,
OK, jeg innrømmer at den kan virke, dersom man nesten bare pirker i maten til kvelds, og sover til kvelds neste dag. Ikke noe liv med andre ord. Hadde vært herlig om det hadde virka med bare soving da!
Planlegg det du skal spise i ferien, ha bare sunn mat i skapet! Lykke til - og god ferie!
-klem fra winds-
c.AuthorAlias nicky21. juli 2001
Heisann stella og takk for koselig kommentar
Kjenner meg så vel igjen, det går opp og ned... kanskje mest opp, men vi gir ikke opp for det???? Du henger med??
Jeg er også matvrak og klarer ikke å holde fingrene fra fatet, men det kommer dager etter dette og da er vi med igjen.

Ha en fin dag

Klem fra Nicky
c.AuthorAlias ingrid20. juli 2001
Hei!
OK, gjør et forsøk! ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzz.....
Neida, det høres jo for godt ut til å være sant! Har mer tro på gamlemåten, jeg...dessverre!
God helg!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias minelli20. juli 2001
Nei men stella, da! Vekta peker feil vei!

Ja, ja, da er det bare å stramme seg opp litt. Hvis jeg var deg ville jeg lagt opp en liten måltidsplan for ferien, og satset på å spise litt hver 3.-4. time. Det gjør i alle fall jeg (er jo bare på 2. feriedag!). Da er det litt lettere å holde regnskap med hva man får i seg!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Isa20. juli 2001
Prøv og planlegg hva du spiser, da går det mye enklere !!

Lykke til !

Isa
62,0 kg

hei

er tilbake igjen ... har levd godt og det merkes på kiloene.. har nesten gått opp en kg ..

har begynt med og erstatte måltider med nutrilett-barer isteden for pølser ... så i dag har jeg spist det til frokost.. tenke seg til spise sjokolade til frokost mmmmmmm namenam! skal spise kaninfor til middag i dag for og veie op for alle potetgullposene og pofrien osv som ble slukt i helgen
gidder ikke trimme skal på kino i steden :-)

stella

skriver mer i løpet av dagen
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli19. juli 2001
ja, ja, ingenting å ta på vei for! Det er bare å være litt flink igjen, da, så skal du se at du går nedover igjen!

kLEM, mINELLI...OPS!
c.AuthorAlias Isa19. juli 2001
Den ene kiloen går du fort ned igjen !!

Drikk masse vann - det hjelper alltid ! *s*

Isa
c.AuthorAlias Gunilla19. juli 2001
Aner ikke, men hver av dem veier 1 kg, så det blir som å gå tur med 1 kg sukker på hver fot... :-)
Går man i rask gange kjenner man det godt i rumpe og lår etterpå. Får de til under 200 kr i sportsbutikker. Billig trim! Har vurdert å skaffe meg 2 1/2-kilos vekter i tillegg, så blir det enda litt tyngre. Vi får se!

Ha en god helg!
61,8 kg

hei

nå drar jeg ... snakkes
62,0 kg

Hei

mårrån alle sammen .. vekten står stille den .. phu ... skal til hytta i mrgen og får nok ikke skrevet på en stund. men problemet er hvordan i alledager skal jeg la være og snope... skal kjøre halve østfold rundt og hilse på min mors familie
(og presentere kjæresten min) vel vel skal prøve og gjøre det til en romatisk helg med turer og holde meg opptatt hele tiden :-)

frokost: frukt forbrennnings te
lunch kylling og ris
middag
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ingrid13. juli 2001
Hei!
Kjøp deg noen poser Rispinos-kjeks, de fyller godt i magen og er i tillegg kalorifattige! Rispinos og vann! Det holder ei stund......
Kos deg masse, vet av erfaring at slike runder med presentasjoner til familie osv. kan bli litt slitsomme. Men ta tid til dere selv også!!!!
Stor klem.
c.AuthorAlias abelone13. juli 2001
Jeg er enig med minelli i at det er lurt å drasse på ei vannflaske. Lettbrus derimot blir jeg bare sulten av.

Håper dere får en herlig tur denne helgen.

abelone
c.AuthorAlias alvegirl13. juli 2001
Hei!

Nutrilettbarene smaker helt ok. Finnes i skogsbær, sjokolade/peanutt og sjokokrisp. Hvilken som er best vil vel avhenge av smak og behag. De er ok som kveldsmåltid, synes jeg. De metter nemlig veldig godt, og man unngår å bli fysen utover kvelden!! Lykke til videre! DU er flink!!


Alvis
c.AuthorAlias Gunilla13. juli 2001
Lykke til med "presentasjonen" :-)
Tygg Dietorelle eller Lacryl, det hjelper. Friske epler, druer, all slags frukt metter...!
c.AuthorAlias stella13. juli 2001
skrev feil sted
c.AuthorAlias Minelli13. juli 2001
Hei Stella!

Et lite tips! Ha med deg en vannflaske hvor enn du drar, eller drikk en del kalorifattig brus. Da fyller du opp magen og får ikke så lyst til å snope! Jeg gjør faktisk det bare jeg er ute og handler...det skal så utrolig lite til før jeg blir fristet,, selv om jeg akkurat nå er ganske motivert til å komme over de fleste fristelser.

Lykke til med "visningen" også!

God helg-klem fra Minelli
62,0 kg

buhu

Hei
hadde en helt for ferdelig dag i går... er bare deppa... og det er IKKE det samme og trøstespise med rispinos og saftposer :-) ja ja går se om jeg blir i bedre humør i dag, trenger en oppmuntrer så håper det skjer noe bra i dag ....
life sucks well well er ikke i slankehumør i dag, men har bestemt meg for og prøve noe jeg leste i en annen dagbok nemlig og kun spise frukt før lunch :-)

rett etter at jeg skrev dette fikke jeg en god nyhet... weee.. lønnsøkning :-) weha .... dagen er nesten reddet

frokost: eple forbrenningste plommer
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias stini12. juli 2001

Hei Stella!

På slike dager må du bare være ekstra stolt for at du klarte å holde deg unna feil mat! Godt gjort!

Gratulerer meg normalvekt!! (hvis bare det var meg...)

Klemmer fra stini
c.AuthorAlias abelone12. juli 2001
Takk for hyggelig kommentar.

Gratulere med lønnsøkning. Jeg blir mektig imponert at du ikke sprakk når du var så deppa. I sånne situasjoner er det best å tenke på at det alltid er lyst i tunnellen.
Hvis man sprekker, så blir ikke akuratt humøret bedre heller...

Klem Abelone
c.AuthorAlias windsochange12. juli 2001
Hei og hei og hei på deg Stella!
Enig med deg - sånne dager er virkelig vemmelige, men du har jo snudd noe negativt til å bli positivt: du trøstespiser frukt! Syns du er utrolig bevisst og flink - og lønnsøkning på toppen - stå på jente!
Sender mange positive tanker til deg - med håp om at resten av dagen din skal bli fin :)
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Eugenie12. juli 2001
Alle dager er ikke like morsomme............
Jeg synes du var kjempeflink som bare trøstespiste sunne ting istedet for å hive innpå potetgull og sjokolade, i dag kan du i alle fall ha god samvittighet.
Lønnsøkningen må da også være en stor posetiv opptur -gratulerer.


Håper dagen din i dag blir en god dag.
Eugenie

NB. Du bør kanskje spise litt mere til frokost.

61,9 kg

woho

Hei
i dag er en herlig dag har ikke veid meg på flere dager og jeg fikk en virkelig god overaskelse :-)tenk dere det alerede nedi i normalvekt, det er ganske rart siden jeg har både spist pizza og kebab i helgen ... men nå skla det slankes igjen ..... neste mål nå er og gå ned 3 kg før 2 august ... håper jeg klarer d ... da skal jeg nemmelig til london og besøke familien min , og ikkeminst shoppe ! det blir gøy og kjøpe klær som jeg før ikke turte og bruke... kanskje det blir noe litt ettersittende :-)

Kjempe nyhet til rispinos fans...mine foreldre var is sverige i helgen og de kjøpte med rispinos med chees an onion ... de var kjempe gode ... nesten som ordentlig potetgull :-)
jiiippiiiiiiiii

vel vel skal bort i helgen blir tøft og slanke seg da men det går sikkert greit :-)

Frokost rugsprø med philadelfia eple forbrennings te
lunch 1 brødskive med fiskekake 1 med salami og eggerøre 1 glass melk
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias ylva12. juli 2001
Hei!
Takk for hilsen i dagboken, det er så kjekt å få :O)
Du er jo bare kjempeflink, det må være deilig å nå målene sine... Stå på videre mot neste mål!
Klem Ylva
c.AuthorAlias Måne11. juli 2001
Takk for komentaren!!

Så kult, normalvekt!!!! Du må være kjempe fornøyd med deg selv, GRATULERER!!!!

Stå på, du klarer 3 kg til du skal til London ;)

Klem Måne
c.AuthorAlias abelone11. juli 2001
Takk for kommentar i dagboka mi.

Si meg, forbrenningste......Virker den ? Hvor får du tak i den?
c.AuthorAlias Eugenie11. juli 2001
Hei og gratulerer med nedgangen og ny "vektklasse".

Joda, jeg lager meg også saftis i sånne ispinneformer, putter alt mulig rart oppi disse som te, ulike juice typer og selvfølgelig saft, men lettsaft bruker jeg ikke for det synes jeg smaker så kunstig.

Ha en fortsatt fin slankedag.
Eugenie
c.AuthorAlias Gunilla11. juli 2001
Om du ikke kjenner til noe oppstrammingsprogram, kan det hende det er fordi jeg blander deg med noen andre... :-)
Fikk iallefall et tips her inne, og mener det var fra deg - men sikker kan man aldri være!

Ha en fortsatt god dag!
c.AuthorAlias Gunilla11. juli 2001
Det er herlig når man ser at man når målene sine, det er iallefall sikkert.
Må få takke for treningstipset du ga meg forrige uke (stram-opp programmet). Varmer opp 10 km på ergometersykkel først, og så tar jeg for meg programmet. Artig! :-)

Masse lykke til videre!
c.AuthorAlias Minelli11. juli 2001
Hey, hey, hey!!!
Hva er det jeg ser? NORMALVEKT bare lyser mot meg! Gratulerer!
Kanskje kroppen din trengte litt fett for å gå videre nedover? Husk bare at den sikkert ikke trenger det hver helg!

Helgeslanking er det tøffeste, men det går som regel bra for meg om jeg er i aktivitet store deler av tiden. Det verste er å ende opp i sofaen foran TVn. Da pleier jeg å lage en liter te eller kaffe, bare for å ha noe annet å fylle magen med enn godis! Ikke helt sunt, men da spiser jeg ihvertfall ikke!

Du klarer deg nok i helgen, og det er jo fortsatt to dager igjen. Kanskje du til og med har gått ned enda mer innen det!

Lykke til!

Minelli
62,4 kg

jipi

Hei alle sammen ..

Må komme med en betroelse først... skrekken min er gå opp igjen ... for 3 år siden veide jeg 75 kg og var noe lavere enn nå det vil si Fedme.... så raste jeg ned i kg helt ned til 56 kg.... men etter jul begynnte jeg og legge på meg igjen og skrekken er og bli så stor igjen siden jeg som liten altid var den som veide minst og var bitteliten men så en gang på barneskolen BANG så ble jeg feit ... men aldrig mer ... nå skal jeg ned til under 55 kg har aldrig vært fornøyd med kroppen min ... nå skal den store magen vekk (det er den som alltid har vært problemet....)

nå har jeg gått ned 2 kg weeee... nå er jeg glad(ikke lenge igjen fra lett overvekt til normalvekt nå )!! det er ikke så mye men jeg føler meg så bra at i dag skal jeg beløne meg selv med en cd :-) jaja hadde planer om og tilbringe kvelden i går på sofan siden jeg har to jobber og tilsammen jobbet 11 timer i går phu ... men slik ble det ikke, kl 22 ringte noen venner av meg og lurte på om jeg ble med og gå tur til et vann en halvtimes gåtur fra meg ...og selvføleglig gjorde jeg d. Det var veldig koselig og jeg tenkte ikke over at jeg faktisk fikk litt trim! møtte en gammel flamme som dumpet meg siden at han mente at så lenge han var ung telte utseende på ei jente 50%, men jeg je gvar værdens snilleste jente og han beste veninne jeg var perfekt bortset fra en ting ... han likte ikke kroppen min (sa aldrig det til meg men det er utrolig hva en får høre av andre :-) så han skal få seg en overaskelse når jeg møter han igjen om et par mnd !!! HAHAHA!!! Snart kommer kjæresten min hjem etter en 2 uker lang ferie (En som vil ha meg for den jeg er faktisk :) så det blir gøy, Håper han har kjøpt noe fint til meg som ikke er spiselig .... det er litt rart vi har vært sammen i 1,5 år og dette er det lengste vi har vært borte fra hverandre... men det er litt sunnere og spise sunt når pizza-narkomanen av en kjærese er ute av huset :-) vel vel kjøpte rispinor med paprika i går... smakte sikkelig middag mmmmmmm :-)

Neste mål er normalvekt.. da skal jeg belønne meg selv med noe fint har ikke helt bestemt meg for hva enda men vi får se :-)

Gleder meg til i morgen da blir det en flaske vin og mange venner, men skal holde meg langt unna potetgullbollen :-)

Fant en artig artikkel i vg... om slankebye philadelfia... hadde vært veldig gøy og samlet en hel haug ag folk og lage stor arobic på youngstorget eller noe heheheh
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=481348

Frokost 1 yougurt 1 eple forbrennings te
lunch en porsjon karry svinekjøtt dings med ris (smakte blæææ) 1 knekkebrød 1brødskive med fiskekake forbrennings te
midag tror det blir en flap jack

trim? vet ikke om jeg orker i dag ... skal jobbe på begge jobbene mine i dag og... jiipi en 11 timers arbeidsdag woho..

11 i heiagjengen
c.AuthorAlias windsochange10. juli 2001
Hei Stella,
Grattis med flott resultat! Du er kjempeflink :) Var og kikka på den linken du la inn - stilige greier, og hadde jeg bodd nærmere Oslo hadde jeg vært en av de første til å stille opp til "fellesaerobics" hehe :) Det hadde vært stilig gitt1
Stå på videre, du kommer til å nå målet ditt.
-klem fra winds-
c.AuthorAlias Tusta9. juli 2001
Hei og takk for hyggelig kommentar.
Du skrev noe jeg kan ta med meg videre, og som jeg faktisk har gjort. Prøver å holde meg til en New Energi eller en Ris Luncj, istedenfor å ta 3 - 4 av hver når jeg først bestemmer meg for at det er det jeg vil ha. Bestemmer og bestemmer - vet ikke helt om det er riktig ord å bruke. For jeg føler at jeg tar på meg skylapper og egentlig er å regne som utilregnelig i gjerningsøyeblikket, iallefall hvis vi skal gå etter straffeloven. Jeg vet ikke helt hva det er jeg gjør, eller konsekvensene av det jeg gjør, når jeg først får "ånden" over meg.
Du virker jo å være veldig flink med hva du inntar, sånn for det meste. Hva er denne forbrenningsteen du drikker? ER det effekt i det? Øker forbrenningen av å drikke den?
Gidder du å gi meg en tilbakemelding på det i dagboka mi, så er du en engel. Jeg trenger alt der finnes for å øke forbrenningen min, for jeg er lite flink til å trene, og forbrenningen tar ikke akkurat av når jeg sitter i sofaen og ser på tv. :o)
Lykke til videre, og ha ei fin slankeuke.
Klem fra Tusta.
c.AuthorAlias månestråle6. juli 2001
Hei Stella!

Takk for kommentar!

Så flott at du klarte å snu etter bare noen få kilo opp igjen, dette skal du nok klare bra! :-) Han eks-kjæresten din fortjener et hardt spark bak! FNYS! Det er bra du har en kjæreste som vet hva som er viktig nå!

Klem fra Månestråle
p.s. Bare si fra så dukker jeg opp på youngstorget i treningstøy jeg! hehe..
c.AuthorAlias Kris6. juli 2001
Hei Stella!

Takk for kommentaren... så hyggelig med noen oppmuntrende ord. Må bare rose deg - du skriver kommentarer til så mange... i alle dagbøkene jeg har sett i er det kommentarer fra deg! Flink du!!! :-)

Synes ex-typen høres ut som en idiot! Bra du har funnet en som liker deg for den du er. Men jeg skjønner at det er moro å vise seg fram da - haha - nå kan du angre nå...hehe..
Stå på, Stella!

Klem fra KRis
c.AuthorAlias tino6. juli 2001
Du er jo bare så kjempeflink!!
det er virkelig oppmuntrene å se at det går så bra.
Det med frukt før lunch har jeg fått som tips fra en kollega som har gått ned 9 kg på 4 mndr. Hun påstår det skyldes kun frukt før lunch da dette skal øke forbrenningen (jeg tar da i tillegg forbrenningste som deg:-))
Håper du får en super weekend, og nyt vin og venner...

Kos Tino
c.AuthorAlias fabienne6. juli 2001
hei og tusen takk for komentar!

Du vet det jeg som har så stor kropp mister kg fortere en deg,men bare vent og se så kommer jeg også til og slite med og gå ned"håper i hvertfall det"for da er jeg kommet godt under 80kg.
Jeg synest du er flink jeg,men du må være forsiktig med og JOJO slanke deg........det er ikke bra......vet det er vanskelig i jula osv men.......tren litt etter jule middager osv.
kos fra fabi..........
c.AuthorAlias Gunilla6. juli 2001
Grill er godt, men som sagt - jeg er ikke flink til det! Nå ser jeg skyer i horisonten, så det spørs hvordan det går. Hvis ikke blir det vel reker...? Det er også forferdelig godt. Men hva kan man bruke istedenfor majones da?

Ha det best!
c.AuthorAlias Ingrid6. juli 2001
Hei Stella!
Grattis med nedgang!! Fy flate for en dust av en eks-type. Det er det dummeste jeg har hørt! Håper han var veldig ung da, det er vel det eneste jeg kan tenke meg som neeesten unnskylder en slik uttalelse!!! Men nå kan han angre seg nå!!!!!!!
Takk for tipset ang. rugsprø, men vet du, jeg spiste så mye av det før at jeg får helt motby mot det nå! Men hvem vet, kanskje jeg skal kjøpe inn det til helga..? Det er jo veldig mettende, faktistk.
Målene mine, ja... Jeg vil ned til 55 kilo igjen til jul. Var 55 kilo for noen år siden, og trivdes med det. Men så kom kiloene snikende på, og jeg var oppe i nesten 80 kilo en periode! Så jeg er forhåpentligvis på vei i riktig retning!
Ha ei riktig fin helg, uten store utskeielser!
Stor klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias Tarangai6. juli 2001
Hei.
Du er flink. Mye flinkere enn meg ;-) Gleder meg til jeg får trene igjen, for det må nok til. Vet at det blir en del kos i helga også, da vi skal til landstedet. Pizza i kveld og biff i morgenkveld, øl og vin og gudene vet hva...
Utrolig vanskelig denne slankingen når man er glad i alt som er godt!
Ha en fin helg.
Tarangai
c.AuthorAlias Minelli6. juli 2001
Hei og takk for kommentaren!

En halv pizza er riktignok bedre enn hele, men det er jo litt feit mat likevel. Uansett har jeg jo kanskje planer om å spise den andre halvdelen i løpet av helgen.

Kunne sikkert levd på pizza jeg, hadde jeg latt være å tenke på penger og utseende!

Det var til pass for den "flammen" din det tenker, jeg! Håper han angret litt da...

God helg! Og tvi, tvi med potetgullbollen, sett deg langt unna!

-----------------------------------
Ja, faktisk var forslaget ditt bra!
Jeg skal dele den siste halvdelen i flere biter, så kan jeg spise den med salat ved siden av! Det er jo bare følelsen av å spise LITT pizza OFTE som er bra, ikke å spise mye hele tiden!
c.AuthorAlias Eugenie6. juli 2001
Gratulerer med et flott resultat, litt til nå så er du i kategorien "normalvekt".
Det er smart å gi seg selv belønninger når en klarer nye mål, kjøp noe fint ikke-spiselig til deg selv eller gi deg en "slappe av dag" f.eks. på stranda.

Jeg skal også prøve å holde meg unna snop i helgen, håper det går bra for oss alle.

Klem fra Eugenie
62,7 kg

Hvorfor?

Jeg vil gå ned i vekt men nej ...

stella klarer ikke og holde seg unna godis... i går spiste hun sjokolade... og hun drakk en... en... en... ØL!!! dumme jenta lå på sofan i den varme sommer kvelden og drakk ØL det var så deilig selv om hun viste det var galt.... buhu men den vilje styrken hvor er den HVOR ,,,

snipp snapp snute så var eventyret ute ..

JAja så jeg drak en øl og spiste sjokolade i går .. det var varmt og jeg har besøk av tante rød ... jeg har NESTEN lov ... hehehe men jeg skal ta meg sammen i dag ... rydda i stua i går slik at jeg får plass til step benken manualer osv... gleder meg til og trime lit.... men vet dere hva jeg fant.. en yoga video jeg hadde glemt at jeg hadde kjøpt for mange år siden ... det gan bli kult o prøve igjen :-)

Har funnet ut at rugsprø er min beste venn i slankingen ved siden av epler... det smaker ok og du blir fort met.. og så har jeg funnet ut at 0,1% yougurten til tine smaker nesten som den til yuoplait nemlig DIGG heheh :-)

Jeg mplte meg rundt magen min i går siden det er hovedmålet og få en flat mage.... det var 89cm.... er det andre som måler seg og har lyst og dele erfaringer? legg igjen en komentar

Har funnet ut at hvis jeg bestemmer meg for og spise så så lite og gjør det og spiser et stort eple etterpå blir jeg like mett... tror epler blir fast inventar i magen min etter måltider :-)

Frokost to rugsprø 1 yougurt forbrennings te.
lunch vegitar pasta 1 skive med smør (klarte ikke holde meg unna...) halv fiskekake + ett eple
middag rett i koppen lapskaus (blæ men ok)
kvelds ikke noe drakk en cider etter jobb, men bestemte meg for og prøve bestemuttern `s råd om og aldrig spise etter 1800 :-)

trim skogtur
12 i heiagjengen
c.AuthorAlias colm9. juli 2001
pupper: 92
midje: 72
rumpa: 99
jeg ville nå sagt det er litt stort til å bare være 158 cm høy, som jeg er.
og det er fryktelig....uææææh
hehe.uff...
c.AuthorAlias ingrid5. juli 2001
En ting er sikkert, og det er at det er bedre med sixpacks PÅ enn I magen!! Men en øl, det kommer du fort over. Jeg synes også det er godt med en øl eller et glass vin innimellom. For meg er det nesten mer kos enn en sjokolade i ny og ne.
Jeg måler meg også, og har følgende mål: Pupper: 96 cm, midje: 74 cm, hofter: 101 cm, lår: 57 cm, og legger: 36 cm. Dette er mål jeg har prøvd å forandre og redusere så lenge, men ingenting SKJEEEER! (Argh).
Du er forresten heldig som blir mett av epler! Jeg liker også epler, men de gir meg en slags sultfølelse slik at jeg får lyst på mer... og mer.... og MER!
Stå på, jente!
Klem fra Ingrid.
c.AuthorAlias BMI405. juli 2001
Jeg bruker den med sjokolade. Er søkk forkjøla, så jeg smaker igrunnen ikke så mye for tiden : O) Kanskje like greit. Jeg betalte 269 kroner (mener jeg) for 1 pakke som er 25 måltider.

Jeg tar shake til morra, lunsj og kveld. Spiser vanlig middag hver dag uten noen shake. Går nok fort nå i starten, for jeg blir kvitt en masse vann o.l. Går nok ikke like fort for deg som ikke har så mange kilo ekstra som jeg har.

Klem fra BMI40
c.AuthorAlias Isa5. juli 2001
Glem øl'en i går - begynn på nytt igjen i dag. Det er mitt motto ihvertfall!! *s*

Når det gjelder yogaen så har jeg en video av Barbara Currie som heter Power of Yoga. Den inneholder 3 deler, 20 min som passer om morgene, 35 min øvelser for armer, rumpe, mage osv, og 20 min som passer om kvelden. Jeg pleier å ta 20 min om morgen og om kveld og de 35 min et par ganger i uken !
Merker at jeg blir mye mye mykere, og det føles veldig godt etterpå !

Lykke til !

Isa

c.AuthorAlias stini5. juli 2001

Hei og takk for kommentar i dagboken min!

Mange nyttige tips å finne her inne - nå vil jeg prøve både rugsprø og rispinos med paprikasmak. Spent på hvordan det er!

Helgen skal nok gå bra den! :O)

klem, stini
c.AuthorAlias aline5. juli 2001
hei!!

hvilke butikk kjeder har rispinos? jeg bare MÅ prøve dem også har jeg ikke klart å finne dem i butikken...
øl er vel ikke så ille...? 100 kal i en flaske eller noe sånnt..? dette går bra!!!

help me!!!!

klem aline
c.AuthorAlias Ylva5. juli 2001
HEI!
Takk for hilsen i dagboken!
Ang. smaken på Noka milkshake så smaker den med sjokolade helt pyton... smaker papp (uten at jeg har for vane å spise så mye papp da... *lol* men du skjønner vel...) men den med jordbærsmak derimot, den er ganske god. Konsistensen er ganske tykk men det synes jeg bare er godt, da metter den bedre. Jeg blander shaken med stavmikser... for hvis det blir klumper så er ikke det særlig godt.
MVH Ylva
c.AuthorAlias jenta5. juli 2001
Tusen takk for kommentaren i dagboka=)
Som de andre sier her, så må du ikke tenke mer på sjokoladen og ølen. Husk at det er 7000 kcal i en kilo fett, du legger neppe på deg mye av en liten utskjeielse:)
Rugsprø er godt! Jeg er også glad i den.
Hvis du har mye problemer med søtsug og sånn, kan du prøve å ta et krum-tilskudd, det hjelper for meg. I hvertfall psykisk.
Ønsker deg lykke til vidre, du er godt på vei!
c.AuthorAlias Gunilla5. juli 2001
Jeg likte faktisk bedre de med paprikasmak, for de med pizzasmak hadde så veldig markant smak av tomat.. Blæh..!
Men kanel, karamell og sjokoladeutgavene smaker vondt!
Hvor har du kjøpt stepbenk? Pris?

Ha det best!
c.AuthorAlias Tarangai5. juli 2001
Hei.
Glem den ølen da jente. Ikke noe å bry seg om. Jeg drakk 4 glass rødvin i gårkveld (for å døyve tordenvær-skrekken!....god unnskyldning)
Flott at du har funnet din favoritt, rugsprø. Jeg har fått dilla på riskaker m/ost! 45 kcal pr stk.
Lykke til .
Tarangai
c.AuthorAlias Gunilla5. juli 2001
Jeg er også veldig glad i rugsprø.
Nå har jeg funnet noe annet jeg liker veldig godt; Uncle Bens Rispinos med paprikasmak. Ufattelig gode! :-)
c.AuthorAlias minelli5. juli 2001
Var det bare EN øl, er det ikke så ille, men en hel sixpack er neppe å anbefale! Jeg har også tenkt til å begynne med yoga...sånn etterhvert, og dessuten ta fram steppen igjen. DET er super trening, som strammer mage, rumpe OG lår! Tenk på det, og se for deg deg selv med DEN superkroppen!

Stå på!

Takk for kommentaren! Angående klesstørrelser og 38/40, så tenker jeg i forhold til kroppsmålene som er oppgitt i Ellos/BCCompany og HMRowells. Det er stort sett standardmål. Jeg pleier egentlig også å måle meg, men har glemt det nå den siste tiden.
...til opplysnings skyld gikk jeg ned ca 170 cm for noen år siden på Bailine, så jeg vet at det nytter...det tar bare litt lenger tid på egenhånd!
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.