← Alle dagbøker
snirkeline
55 år167 cm82 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start75,0 kg
Sist69,5 kg
Endring−5,5 kg
BMI nå24,9
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Opp og ned og opp og ned
Jaja! Schizofrene vekter er lite kult - ikke sant?
Men nå er jeg (atter en gang) nede på normalvekt - hvor lenge varer det denne gangen? Skal jo hjem til min mamma og pappa i helga - og i dåp + en bursdag - litt mye mat og kake på en gang....
Men koselig blir det uansett.
Prøvde bunaden min i går... I fjor fikk jeg den ikke på - i går fikk jeg den på men slet med å puste tungt... Kanksje jeg bare skal innse at jeg aldri blir til å se ut som jeg gjorde når jeg fikk bundaden min (da var jeg konfirmant....)
Tar den med meg hjem i helga til min kjære farmor og sier at jeg har kapitulert... Ikke misforstå - jeg skal fortsette å slanke meg, men jeg har mye mer muskler (og fett selvsagt)nå enn jeg hadde når jeg var 14 - kanskje ikke så unaturlig det akkurat.
Ha en super tirsdag!
Klem fra snirkeline
Skjønner ikke noen ting lenger
I dag veier jeg altså 69,5 i går veide jeg 71. Jada - helt klart dette er jo sånn det skal være....
I løpet av 1 uke har jeg altså gått fra 69kg til 71,5 og tilbake til 69,5. Enten er det vekta det er noe galt med, eller så har kroppen min klikket totalt.
Spennende å se hva jeg veier i morgen.... Sikkert 69 kg , for så å veie 71,5 på mandag....
Jaja.
I går spiste jeg ca 1200-1300 kcal og syklet i over en time. (ute altså)
Første ordentlige sykkelturen i år - litt tungt, og gjett ei som har vondt en viss plass - det gjør vondt å sitte.... :)
Heldigvis er det helg om små 7 timer - da skal jeg trene litt først, og så skal jeg hjem å SOVE!!! JIPPI!!!
Ha en superduper helg alle sammen!
Klem fra snirkeline
Litt ned i allefall
Godt er nå det da!
Har begynt med friskt mot - har snakka masse med kjæresten min ang slanking og sånne ting og har tatt (på nytt) status med meg selv - jeg vil jo slanke meg - men ikke for enhver pris. Jeg skal begynne å måle meg selv - med trening ca 5 ganger i uka er det kanskje ikke så rart at vekta står stand-by eller rusler oppover. Men jeg kan jo kanskje bli mindre likevel..
Husker ikke 100% hva jeg spiste i går - men jeg landet på rundt 1200 kcal (spiste blodpølse til middag i går, og det er ikke akkurat verdens sunneste mat mht kalorier, men bra for jern)
Da va ho klar igjæn!
Klem fra snirkeline
Skjønner absolutt ingenting - er egentlig deppa
FY OG FY OG FY OG FY!!!
Hva iallverden er det egentlig som skjer?
Fra å veie 69 vakre kilo, så suuuuser jeg i løpet av 2 dager opp på 71,5 og har vært der siden. Snart gir jeg opp - nytter jo %¤#% ikke hverken å kontrollere kaloriinntaket eller trene mye.
Mulig jeg melder meg på et Grete Roede kurs. Det er oppstart 30.04. Er det noen der ute som har hatt lykke med det? Samtidig synes jeg egentlig det er et slags nederlag - det skal da være mulig å klare å gå ned i vekt selv. Trodde jeg hadde oppskriften : lite mat/godteri og mye trening. Men Neida - vekta bare går en vei den - OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP.
Samtidig så lurer jeg litt på om vekta er riv ruskende gal - dersom jeg, på moro, veier meg med morgenkåpe og badehåndduk, og så rett etterpå tar av meg dette og veier meg på nytt, da viser vekta det samme som den viste MED morgenkåpe og badehånduk.
Har nesten lyst til å begynne på en eller annen pulverkur. Men det skal jeg ikke gjøre.
Jeg hadde jo så lyst til å være fin i bunaden min på 17.mai i år, men for å klare det, sitter det minst 10 kg for mye på kroppen min - og hvordan får man det vekk på 1 mnd....
Deppa og lei klem fra snirkeline (forresten - hvem holder -5kg konkurranse for de på 70 tallet?)
Kanskje jeg skal begynne å tro på vekta!!??
Holder meg på 69 kg i dag også - fantastisk følelse. Jeg er så lett at jeg flyyyyyyyr!! :)
i går tok jeg litt av på matsiden - spiste over 1500 kcal... FYYYYY!! Det var ikke særlig bra. Men så lenge vekta holder seg er jeg veldig fornøyd og glad!
Trente TrippTrapp 2 i går.
Stor klem fra snirkeline
hmmm - skjønner ingenting jeg
Men er selvfølgelig veldig glad og sånt, men nå har jeg gått ned 2 kg på under en uke.... Løy litt på vekta forrige onsdag, den viste egentlig 71kg, men etter 5 dager viser den bare 69 kg? Greit nok, jeg har en vekt som kun viser halvkilo, så på onsdag kunne jeg ha veid 70,8, og i dag 69,2, men likevel..... Helsevakten har kanskje en mirakuløs virkning... :)
Spørsmålet er jo bare hva som forsvinner... Vann? Fett? Muskler? Fortsetter det sånn er jeg ferdigslanket innen utgangen av april.... (som forsåvidt var det opprinnelige målet mitt, men som jeg av ulike årsaker har droppet)
Jaja, vi får se - jeg holder meg fortsatt stabilt på 1200 kcal og trener 4-5-6 ganger i uka. I går var jeg på balletten.
Ha en fantastisk fin dag - her i nord er det overskyet men likevel skikkelig vår (i den grad vi har vår...)
Klem fra snirkeline
Hihiiiiii!!
Bare så fornøyd da!!!
Tilbake på NORMALVEKT!!! Jippiiiiii!!!
Skulle jo egentlig vente til neste mandag før jeg veide meg, men klarte ikke å la være - har vært SÅÅÅÅÅ flink i helga! Trent, ikke spist godteri, holdt meg på ca 1200 kcal om dagen - i det hele tatt!
Eneste skåret i gleden i dag er at jeg er sinnsykt kvalm - lurer på om jeg har noe magetrøbbel på gang. :(
På lørdag spiste jeg ingenting godteri - og det var så rart. Hadde ingen "abstinenser" etter det, men det var jo så kjeeeeedeeeeliiiiiig uten. Det å lese bok på lørdag uten å ha litt småsnop å spise - nei og nei - håper ikke dette varer så lenge!!!
Uansett - jeg er glad, sola skinner hva mer kan man ønske seg (bortsett fra en litt mer rolig mage...)
Klem fra snirkeline
Kjempestolt av meg selv i dag!!!
Var ute på å så en forestilling på kulturhuset i går - og som jeg fryktet ble jeg dratt med ut på byen i går. Gjett hva jeg drakk! Et glass vann (!!!) og et lite glass cola!! Selv om jeg var sulten når vi var ute, ventet jeg til jeg kom hjem og spiste knekkebrød istedenfor!!! Jippi!!!
Iallefall - i går spiste jeg 1230 kcal og trente 1 time aerobic og 30 minutters styrke modul etterpå.
Ha en superduper helg alle sammen!
Klem fra en sprudlende snirkeline
Fortsatt ved godt mot!
Slankeiveren min er forsatt her!!! Har stålkontroll på hva jeg spiser (takk til Helsevakten), trener og står i!
Nå må jeg bare skryte litt av Helsevakten (www.helsevakten.com) - fantastisk smart - nå får jeg endelig med meg hva jeg spiser - både av kalorier, men også av andre næringsstoffer jeg trenger - jeg har også bestilt cd-en - takk Tulipanen som gjorde meg oppmerksom på den! Jeg tror faktisk det blir enklere å holde meg borte fra godteri også nå når jeg har den som passer på meg!
Ellers - i går spiste jeg 1200kcal og trente en halv time aerobic og en halv time styrke.
Endelig er det helg!! Først skal jeg trene på Sats (HøyPuls og en halv time styrke modul), så skal jeg på kulturhuset å se en forestilling - det skal bli gøy, det eneste er at jeg håper ikke venninna mi skal ha meg med ut etterpå. Det har jeg ikke råd til hverken økonomisk eller kalorimessig...
Jaja, ellers i helga skal jeg bare kose meg - skal lime inn bilder i album fra jeg gikk på skole i 93/94 - er endelig kommet fram til årsskiftet 94.... Jeg har litt å ta igjen.... :) men det er bare gøy!
Stor klem fra en strålende sprudlende snirkeline
litt av hvert og egentlig ingenting
Som overskriften sier har jeg egentlig ikke så mye å si i dag..
I dag reiser min kjære, så nå får jeg konsentrert meg helt og fullt om slankingen - det er litt vanskelig når jeg ser han så sjeldent - det blir mye kosespising, men det er verdt det!!!
Så dagen i går ble ikke så bra matmessig, men heller ikke så aller ille verst (spiste fettuccini med laks og reker til middag).
I dag skal jeg trene! Pluss gå på visning på et hus!! Det blir spennende!
Godteristoppen gjelder fortsatt!
Yes!
Klem fra snirkeline
Klar igjen!
NÅ er jeg klar! Superklar!!!
Er det noen som blir med på å ikke spise godteri fram til 17. mai? Det skal jeg klare!!!! Jeg skal ha lov å drikke 1 halv liter brus i løpet av helga (dvs halvparten på fredag og halvparten på lørdag), ellers INGENTING!! Denne jenta er megaklar!!!
Har ikke veid meg, tenkte jeg heller skulle begynne med måleslanking, kanskje veie meg 2 ganger i måneden eller noe sånt!
YES! Da e æ klar!!!
Klem fra snirkeline
leeeeenge siden sist nå ja
Har hatt en ned-periode på slankesiden i lengre tid. Har manglet motivasjon, og har hatt det veldig travelt både på jobb og hjemme. Slankingen har liksom bare kokt bort.
Heldigvis holder vekta seg, og det er jeg VELDIG fornøyd med. Buksene mine begynner å blir altfor stor, kan kjøpe topper i str M, har også kjøpt en genser i str S (!!!), bukser og skjørt næmer seg M med stormskritt. Herlig!!
Fant ut at jeg trengte en periode der jeg ga blanke i alt som het slanking - ihvertfall i hodet mitt - jeg har trent masse masse (4-5 ganger i uka) spist relativt sunt, men har også spist sjokolade og sånt. MEN har IKKE veid meg - var sinnsykt spent når jeg trådde vekta i morges. Men heldigvis!!! NORMALVEKT!! JUHUUUUU!!!
Jeg har besluttet å følge denne "slankekuren" fram mot påsken - dvs - lite godteri, mye trening, men ikke veiing hver dag, hodet mitt trenger litt hvile. Selv om reslutatene på vekta har uteblitt, har likevel hodet mitt tenkt slanking i lengre tid. Jeg ble rett og slett dritlei (unnskyld).
Uansett - jeg er snart tilbake - sterkere enn noensinne!!
Klem fra snirkeline
vet ikke helt hva jeg veier
Rakk ikke å veie meg i dag, men veide 69,5 kg på lørdag. Det skal være sagt at jeg spiste en del både på lørdag og søndag, men til gjengjeld trente jeg mye også. Så jeg satser på at det ikke har gått veldig mye opp.
Har hatt sinnsykt mye å gjøre i uka som har vært. Reise, kundebesøk, jobb, har ikke klart å tenke tanken på å ta fram maskinen på kvelden hjemme.... Har heller brukt tiden på å trene, og sove, og kose meg.
Men nå er jeg tilbake igjen! Fit for fight. 9,5 kg igjen!!! YES! Dagens første forbrenningste er drukket, så nå er vi klar!
Mål:
- 5: 3,5 kg igjen (har ikke oppdatert meg, vet ikke om konkurransen er ferdig...)
Totalmål: 9,5 kg igjen
Antall dager til ferdigslanket: 85
Delmål:
28. februar: 66 kg (3,5 kg igjen og 24 dager)
31. mars: 63 kg (6,5 kg igjen og 55 dager)
30. april: 60 kg (9,5 kg igjen og 85 dager)
Klem fra snirkeline (som lover å oppdatere seg på dagbøkene deres i løpet av dagen i dag og i morgen)
JIPPI!!!
Yes! Endelig beveger vekta seg den rette veien!! Begynte å lure litt her om hva som skjedde. Vekta gikk opp, og ned, og opp og ned, men NÅ!!! Nå er ikke målet mitt for januar langt unna! :):):) *stråler som en sol*
Har dessverre vært veldig opptatt hele uka, med influensa, kundebesøk, venninnebesøk osv, så jeg har ikke hatt tid til å hverken lese dagbøker eller oppdatere min egen på et ordentlig vis. Satser på å ta det igjen i dag.
I går kveld gjorde jeg noe morsomt: Jeg var sammens med ca 10 gutter og jenter i alderen 7-9 år, prøvde å lære dem å bevege seg til rytme. Det var ikke lett, men veldig morsomt uansett! God trim var det, sprang rundt sammens med barna i ca 1 time.
Satser på en rolig helg, etter en slitsom uke.
Mål:
- 5: 4 kg igjen
Totalmål: 10 kg igjen
Antall dager til ferdigslanket: 95
Delmål:
31. januar: 69 kg (1 kg igjen og 6 dager)
28. februar: 66 kg (4 kg igjen og 34 dager)
31. mars: 63 kg (7 kg igjen og 65 dager)
30. april: 60 kg (10 kg igjen og 95 dager)
Ha en fortreffelig helg alle sammen!
Klem fra snirkeline
Hmmm! Rekker jeg dette da?
Dagene går og vekta står bom fast! Jaja, får bare modifisere målene mine dersom det ikke skulle gå denne gangen.
Har forresten fått meg en herlig liten influensa, så det er så som så med trening for tiden. Får sannsynligvis ikke trent før på fredag, så da blir det helgetrening på denne jenta istedenfor. Trente på mandag da, og på torsdag skal jeg undervise en gjeng med barn i dans/rytme, det blir gøy (håper jeg :) )
I går spiste jeg fint lite, rart hva en liten influensa gjør med matlyst, spiste bolle (!) for det var det eneste jeg klarte å få ned, i tillegg drakk jeg litt brus, og spiste bittelitt godteri for å få kalorinivået litt opp (siden jeg neste ikke spiste i går). Er heldigvis bedre nå!
Mål:
- 5: 4,5 kg igjen
Totalmål: 10,5 kg igjen
Antall dager til ferdigslanket: 97
Delmål:
31. januar: 69 kg (1,5 kg igjen og 8 dager)
28. februar: 66 kg (4,5 kg igjen og 36 dager)
31. mars: 63 kg (7,5 kg igjen og 67 dager)
30. april: 60 kg (10,5 kg igjen og 97 dager)
Ha en fin onsdag!
Klem fra snirkeline
Bunadproblemer er et kjent fenomen. Har heller ikke gjort noe med min siden konf., og i år får jeg den nok ikke på meg. Hadde et lite håp, men det klarte jeg å forspille selv.
Ellers ville jeg bare gratulere deg med ledelse i konkurransen. Det er jo litt forsmedelig for oss som har litt mer å ta av at det er den slankeste som leder, men du har helt sikkert fortjent det. Må være deilig å komme under 70. Det er min drøm. Du får kose deg hjemme. Det blir nok koselig. Kos deg! Men ikke for mye.
Klem, Lille Trille
Jeg har ny skjerpings fra onsdag! Kan vi ikke skrive noen ord i chaten når vi "lider" som mest...
Vet du skal på seminar i morgen, men fra torsdag??
Jeg tror nok du kan glemme tenåringskroppen, du, så er bunaden basert på den, så er det ikke sikkert den hadde passet om du veide mindre enn da du konfirmerte deg!
Det er lov å spise LITT kake, da, men får du virkelig lyst til å skeie ut, så spør deg selv om du har lyst til å fortsatt gå ned...da pleier jeg å stoppe i alle fall!
Klem fra Minelli
Og gratulerer så mye med "normalvekten"! Håper du holder deg her for alltid!!!
Stor klem Aasalill! =)