← Alle dagbøker
diarist.Alias

snirkeline

55 år167 cm82 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start75,0 kg
Sist69,5 kg
Endring−5,5 kg
BMI nå24,9
📉 Ned 5+ kg📓 50+ innlegg🕰️ 1+ år i dagboka
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. mars 200123. april 2002
😐69,5 kg

Opp og ned og opp og ned

Jaja! Schizofrene vekter er lite kult - ikke sant?

Men nå er jeg (atter en gang) nede på normalvekt - hvor lenge varer det denne gangen? Skal jo hjem til min mamma og pappa i helga - og i dåp + en bursdag - litt mye mat og kake på en gang....

Men koselig blir det uansett.

Prøvde bunaden min i går... I fjor fikk jeg den ikke på - i går fikk jeg den på men slet med å puste tungt... Kanksje jeg bare skal innse at jeg aldri blir til å se ut som jeg gjorde når jeg fikk bundaden min (da var jeg konfirmant....)

Tar den med meg hjem i helga til min kjære farmor og sier at jeg har kapitulert... Ikke misforstå - jeg skal fortsette å slanke meg, men jeg har mye mer muskler (og fett selvsagt)nå enn jeg hadde når jeg var 14 - kanskje ikke så unaturlig det akkurat.
Ha en super tirsdag!

Klem fra snirkeline

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lille Trille😀24. april 2002
Hallo!

Bunadproblemer er et kjent fenomen. Har heller ikke gjort noe med min siden konf., og i år får jeg den nok ikke på meg. Hadde et lite håp, men det klarte jeg å forspille selv.
Ellers ville jeg bare gratulere deg med ledelse i konkurransen. Det er jo litt forsmedelig for oss som har litt mer å ta av at det er den slankeste som leder, men du har helt sikkert fortjent det. Må være deilig å komme under 70. Det er min drøm. Du får kose deg hjemme. Det blir nok koselig. Kos deg! Men ikke for mye.

Klem, Lille Trille
c.AuthorAlias tulipanen😄23. april 2002
Ville bare si at du har riktig innstilling, man må ikke tenke for mye på vekten når man trener såpass mye..

Jeg har ny skjerpings fra onsdag! Kan vi ikke skrive noen ord i chaten når vi "lider" som mest...
Vet du skal på seminar i morgen, men fra torsdag??

c.AuthorAlias Minelli😊23. april 2002
Hei snirkeline!

Jeg tror nok du kan glemme tenåringskroppen, du, så er bunaden basert på den, så er det ikke sikkert den hadde passet om du veide mindre enn da du konfirmerte deg!

Det er lov å spise LITT kake, da, men får du virkelig lyst til å skeie ut, så spør deg selv om du har lyst til å fortsatt gå ned...da pleier jeg å stoppe i alle fall!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Aasalill😄23. april 2002
Ville bare innom å si lykke til med de store utfordringene du har foran deg... Gleder meg til å se hvordan du makter fristelsene...

Og gratulerer så mye med "normalvekten"! Håper du holder deg her for alltid!!!

Stor klem Aasalill! =)
69,5 kg

Skjønner ikke noen ting lenger

I dag veier jeg altså 69,5 i går veide jeg 71. Jada - helt klart dette er jo sånn det skal være....

I løpet av 1 uke har jeg altså gått fra 69kg til 71,5 og tilbake til 69,5. Enten er det vekta det er noe galt med, eller så har kroppen min klikket totalt.

Spennende å se hva jeg veier i morgen.... Sikkert 69 kg , for så å veie 71,5 på mandag....

Jaja.

I går spiste jeg ca 1200-1300 kcal og syklet i over en time. (ute altså)

Første ordentlige sykkelturen i år - litt tungt, og gjett ei som har vondt en viss plass - det gjør vondt å sitte.... :)

Heldigvis er det helg om små 7 timer - da skal jeg trene litt først, og så skal jeg hjem å SOVE!!! JIPPI!!!

Ha en superduper helg alle sammen!

Klem fra snirkeline
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Aasalill😉22. april 2002
Du er nok smittet av min schizofrene badevekt, som er mer humørsyk enn meg selv(!) av og til... Men da telles kun den laveste målingen, ikke sant ;)

Mandagshilsen fra Aasalill! =)
c.AuthorAlias tulipanen20. april 2002
Hei igjen
"Lenge" siden sist!

Men men, tror du bør droppe å tenke for mye på de kiloene og veie deg en gang i uka istedenfor, da disse digitalvektene er ustabile.( HVis det er det du har)

Som du ser blir dette her inne gratis likevel, men jeg er litt nysgjerrig på slankenett.no sin variant.. Nå har jeg jo mailadressen din så vi kan jo skrive litt der også..
c.AuthorAlias prestige19. april 2002
Jeg har ett tips : Du kan få kjøpt sånn ett mykt sykkel sete, en smart invenstering (ehh..hvordan skrives det ?) vis du sykkler mye !! God helg :)
c.AuthorAlias Minelli19. april 2002
Hei snirkeline!

Jeg flink? Du er jo kjempeflink selv, jo! Hva så om vekta hopper litt opp og ned? Kjedelig er det, men det er da vi må si til oss selv at vi bare skal se hva vi veier fra uke til uke, ikke fra dag til dag, for det ER ganske misvisende!

Flink jente som har tatt ut sykkelen...min står trygt i garasjen enda...

Ha en strålende helg!

Klem fra Minelli
71,0 kg

Litt ned i allefall

Godt er nå det da!

Har begynt med friskt mot - har snakka masse med kjæresten min ang slanking og sånne ting og har tatt (på nytt) status med meg selv - jeg vil jo slanke meg - men ikke for enhver pris. Jeg skal begynne å måle meg selv - med trening ca 5 ganger i uka er det kanskje ikke så rart at vekta står stand-by eller rusler oppover. Men jeg kan jo kanskje bli mindre likevel..

Husker ikke 100% hva jeg spiste i går - men jeg landet på rundt 1200 kcal (spiste blodpølse til middag i går, og det er ikke akkurat verdens sunneste mat mht kalorier, men bra for jern)

Da va ho klar igjæn!

Klem fra snirkeline
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias tulipanen18. april 2002
Opprettet en e mail for anledningen jeg da.. Da får du bare maile meg, vet ikke riktig hvordan vi skal gjøre det rent praktisk, men det ser vi jo da...
Forslag?

Vel lykke til, godt du er over nedturen.STÅ PÅ
71,5 kg

Skjønner absolutt ingenting - er egentlig deppa

FY OG FY OG FY OG FY!!!

Hva iallverden er det egentlig som skjer?

Fra å veie 69 vakre kilo, så suuuuser jeg i løpet av 2 dager opp på 71,5 og har vært der siden. Snart gir jeg opp - nytter jo %¤#% ikke hverken å kontrollere kaloriinntaket eller trene mye.

Mulig jeg melder meg på et Grete Roede kurs. Det er oppstart 30.04. Er det noen der ute som har hatt lykke med det? Samtidig synes jeg egentlig det er et slags nederlag - det skal da være mulig å klare å gå ned i vekt selv. Trodde jeg hadde oppskriften : lite mat/godteri og mye trening. Men Neida - vekta bare går en vei den - OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP OPP.

Samtidig så lurer jeg litt på om vekta er riv ruskende gal - dersom jeg, på moro, veier meg med morgenkåpe og badehåndduk, og så rett etterpå tar av meg dette og veier meg på nytt, da viser vekta det samme som den viste MED morgenkåpe og badehånduk.

Har nesten lyst til å begynne på en eller annen pulverkur. Men det skal jeg ikke gjøre.

Jeg hadde jo så lyst til å være fin i bunaden min på 17.mai i år, men for å klare det, sitter det minst 10 kg for mye på kroppen min - og hvordan får man det vekk på 1 mnd....

Deppa og lei klem fra snirkeline (forresten - hvem holder -5kg konkurranse for de på 70 tallet?)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Line M17. april 2002
Men du må ikke gi opp, nå. Du kommer fort inn på den riktige banen igjen.... Stå på.
Helt ening; skriv ned det du spiser, slik at vi andre kan gi råd og tips...!!!
Trixi holder -5 kg konk. for 70-tallet.
Masse slankeklemmer fra Line c,")
c.AuthorAlias tulipanen16. april 2002
Vel kjempe lei meg på dine vegne, snufs, men jeg syntes du bør skrive hva du spiser her inne istedet for å begynne på GR

Da er det lettere å se hva som kansje er gæærnt. Fort å glemme hva man egentlig spiser. Har faktisk vurdert GR jeg og men bestemte meg til slutt at jeg måtte ta et oppgjør med hva jeg egentlig ville...
Er inne i en dårlig periode, men fra i morgen og ut uken skal jeg ikke skjeie ut.HELT sikkert. Og så skal jeg skrive ned absolutt alt jeg spiser (selv det jeg vil glemme) og være realistisk..

Lykke til.
Skal love å gå innom deg innimellom!

c.AuthorAlias ANNE16. april 2002
Hei. Stakkars deg, det er veldig lett å bli deppa når det ikke går din vei, men du kan ikke gi opp vet du.(den vekten din høres ikke god ut, ønsk deg en ny til jul)
Men husk , du har vært nede på 60 tallet, og kan komme deg dit igjen, det er det bare du som bestemmer.
Jeg har lært noen lure triks av å gå på GR, men du får jo masse tips her også, du får bestemme selv. Har du råd til å gå på GR kurs, anbefaler jeg det ihvertfall.ANNE
ps det er trixi som har konkurransends
69,0 kg

Kanskje jeg skal begynne å tro på vekta!!??

Holder meg på 69 kg i dag også - fantastisk følelse. Jeg er så lett at jeg flyyyyyyyr!! :)

i går tok jeg litt av på matsiden - spiste over 1500 kcal... FYYYYY!! Det var ikke særlig bra. Men så lenge vekta holder seg er jeg veldig fornøyd og glad!

Trente TrippTrapp 2 i går.

Stor klem fra snirkeline

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Moken14. april 2002
Jeg holder -5kg konkurranse for oss på 60-tallet. Lyst til å være med?? Oppstart torsdag 18 april som også blir ukentlig veiedag.

Meld deg på i dagboka mi om du vil delta.

Klem Moken
c.AuthorAlias Viola12. april 2002
Jo, jeg synes absolutt du skal tro på vekta! Og 1500 kal. ødelegger ikke en dag hvis du har trent! Stå på!
Klem, Viola
c.AuthorAlias Aasalill10. april 2002
Tusen tusen takk for informasjonen om Helsevakten. Det ser jo veldig bra ut... Vi får se om jeg kjøper programmet etterhvert, kansje når den nye versjonen du snakket om kommer ut?

Og hva er dette poeng-greiene til deg og tulipanen? Jeg vil også være med!

Klems Aasalill!
c.AuthorAlias tulipanen10. april 2002
Vel vel, hva var det du heiv i deg som det var så mange kcal... i?
Jeg kan ikke avgjøre om du skal få et poeng når jeg ikke vet hva du spiste, men du trente jo!!

Men pass opp for å segle på den "medvinden" du har nå da, det er nå du har det beste grunnlaget til å fortsette innskjerpingen.

Hvor mange poeng har du da?

69,0 kg

hmmm - skjønner ingenting jeg

Men er selvfølgelig veldig glad og sånt, men nå har jeg gått ned 2 kg på under en uke.... Løy litt på vekta forrige onsdag, den viste egentlig 71kg, men etter 5 dager viser den bare 69 kg? Greit nok, jeg har en vekt som kun viser halvkilo, så på onsdag kunne jeg ha veid 70,8, og i dag 69,2, men likevel..... Helsevakten har kanskje en mirakuløs virkning... :)

Spørsmålet er jo bare hva som forsvinner... Vann? Fett? Muskler? Fortsetter det sånn er jeg ferdigslanket innen utgangen av april.... (som forsåvidt var det opprinnelige målet mitt, men som jeg av ulike årsaker har droppet)

Jaja, vi får se - jeg holder meg fortsatt stabilt på 1200 kcal og trener 4-5-6 ganger i uka. I går var jeg på balletten.

Ha en fantastisk fin dag - her i nord er det overskyet men likevel skikkelig vår (i den grad vi har vår...)

Klem fra snirkeline
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias LilleMeg9. april 2002
bestilte en elektronisk dings som gjør at musklene (da hovedsaklig magemusklene i mitt tilfelle) trekker seg sammen og slapper av... tar masse situps! hehe... skal rapportere om hvordan den virker og om jeg har mistet cm til lørdag, da er det ei uke siden jeg begynte med den... forventer resultater da ja! hehe... :P
ellers må jeg si at du er kjempeflink!!!!!!!!
*klem* LilleMeg
c.AuthorAlias tulipanen9. april 2002
Vel det ser ut til at du er like motivert og viljesterk som meg om dagen...

Den helsevakten gjør bare underverker, det er helt sikkert...
Vi får stå på. Jeg vil mye ned til 11 mai, skal i 30 års lag...
c.AuthorAlias Aasalill9. april 2002
Hei, og takk for tipset om Helsevakten!

Jeg har forsøkt å laste ned demoen til Helsevakten, men den fungerer ikke på min maskin (jeg bruker mac og ikke pc). Derfor er jeg ikke helt sikker på om jeg vil bestille programmet enda... Må eventuelt få tak i en PC og teste det ut først...

Men det ser jo ut til å funke for deg, så nok en gang, tusen takk!

Klem Aasalill! =)
c.AuthorAlias Minelli9. april 2002
Hei snirkeline!

Det går kjempebra med deg også ser jeg! Hyggelig det! Vil jo ikke være alene om å gjøre det bra...

Den pulsklokka jeg har, en Polar M21 kostet 1380,-. Du får også litt rimeligere varianter, men det er jo sånn at jo dyrere desto flere funksjoner! Jeg synes min er kjempebra!

Skal prøve å sende litt sol oppover...

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Aasalill9. april 2002
Wow! Nå ser det virkelig ut til å løsne for deg! Det er jo mulig at dette er virkningene etter at du har stått på en god stund, mens du tidligere har stagnert litt... Hvem vet? Men heldig er du!

Ha en herlig dag og stå på videre!

Følger deg spent!

Klem Aasalill!
69,5 kg

Hihiiiiii!!

Bare så fornøyd da!!!

Tilbake på NORMALVEKT!!! Jippiiiiii!!!

Skulle jo egentlig vente til neste mandag før jeg veide meg, men klarte ikke å la være - har vært SÅÅÅÅÅ flink i helga! Trent, ikke spist godteri, holdt meg på ca 1200 kcal om dagen - i det hele tatt!

Eneste skåret i gleden i dag er at jeg er sinnsykt kvalm - lurer på om jeg har noe magetrøbbel på gang. :(

På lørdag spiste jeg ingenting godteri - og det var så rart. Hadde ingen "abstinenser" etter det, men det var jo så kjeeeeedeeeeliiiiiig uten. Det å lese bok på lørdag uten å ha litt småsnop å spise - nei og nei - håper ikke dette varer så lenge!!!

Uansett - jeg er glad, sola skinner hva mer kan man ønske seg (bortsett fra en litt mer rolig mage...)


Klem fra snirkeline
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli8. april 2002
Sååå flink, da, snirkeline!

Jeg vet hvor vanskelig det er å sitte i ro med bok eller TV uten noe å småspise! Men, det klarer vi! Og det ser vi gir resultater, så det fortsetter vi med, ikke sant??

(Prøver bare å motivere oss litt...)

God, ny slankeuke!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias tulipanen8. april 2002
Stolt av deg. 1 poeng til...

Prøv litt te når du sitter å leser bok. Jeg satt ute i solen i går og drakk te. Det var kos..

Stå på....

c.AuthorAlias Aasalill8. april 2002
SÅ FLINK DU HAR VÆRT!!! Ser at du har tuchet (normal-vekten) et par ganger før også. Men nå klarer du helt sikkert å holde på den! Du må ha en enorm viljestyrke som klarte deg SÅ bra i helgen!!! Jeg er imponert! Jeg klarte ihvertfall ikke det...

Godt å se at noen får det til! Nå skal jeg skjerpe meg!

Stor klem Aasalill!
70,0 kg

Kjempestolt av meg selv i dag!!!

Var ute på å så en forestilling på kulturhuset i går - og som jeg fryktet ble jeg dratt med ut på byen i går. Gjett hva jeg drakk! Et glass vann (!!!) og et lite glass cola!! Selv om jeg var sulten når vi var ute, ventet jeg til jeg kom hjem og spiste knekkebrød istedenfor!!! Jippi!!!

Iallefall - i går spiste jeg 1230 kcal og trente 1 time aerobic og 30 minutters styrke modul etterpå.

Ha en superduper helg alle sammen!

Klem fra en sprudlende snirkeline
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"7. april 2002

Du har all grunn til å være stolt av deg selv.
Viljestyrken er iorden.
Du har vært kjempeflink. Lykke til videre.

Klem
c.AuthorAlias tulipanen6. april 2002
Er det du som la inn spørsmålet på helsevakten i dag? På forumsiden?
c.AuthorAlias tulipanen6. april 2002
Hei

For en seier ikke sant!
Man blir jo mye gladere når man klarer å mestre en sånn situasjon enn å hive i seg en masse mat og få dårlig samvittighet(for ikke å snakke om øl!)

Bravo du fortjener 1 poeng for i går altså... Funnet ut hva du skal unne deg?



70,0 kg

Fortsatt ved godt mot!

Slankeiveren min er forsatt her!!! Har stålkontroll på hva jeg spiser (takk til Helsevakten), trener og står i!

Nå må jeg bare skryte litt av Helsevakten (www.helsevakten.com) - fantastisk smart - nå får jeg endelig med meg hva jeg spiser - både av kalorier, men også av andre næringsstoffer jeg trenger - jeg har også bestilt cd-en - takk Tulipanen som gjorde meg oppmerksom på den! Jeg tror faktisk det blir enklere å holde meg borte fra godteri også nå når jeg har den som passer på meg!

Ellers - i går spiste jeg 1200kcal og trente en halv time aerobic og en halv time styrke.

Endelig er det helg!! Først skal jeg trene på Sats (HøyPuls og en halv time styrke modul), så skal jeg på kulturhuset å se en forestilling - det skal bli gøy, det eneste er at jeg håper ikke venninna mi skal ha meg med ut etterpå. Det har jeg ikke råd til hverken økonomisk eller kalorimessig...

Jaja, ellers i helga skal jeg bare kose meg - skal lime inn bilder i album fra jeg gikk på skole i 93/94 - er endelig kommet fram til årsskiftet 94.... Jeg har litt å ta igjen.... :) men det er bare gøy!

Stor klem fra en strålende sprudlende snirkeline
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit6. april 2002
Hei Snirkeline!

Ser at du er bruker av Helsevakten. Selv kjøpte jeg den for ei tid tilbake, men den ble ikke brukt særlig effektivt. Helt til i går da. Etter å ha vært innom her, tror det var i din dagbok, så fant jeg ut at dette skulle jeg prøve.
Jeg fikk sjokk da jeg så hvor mye kalorier jeg hadde helt i meg den dagen. Et minus med den, fant jeg ut, (kanskje ikke så stort, men lell) de har ferdige mål/vekt på f.eks. kneipbrød. Da jeg la inn 2 skiver, ble de beregnet til mye mer enn de egentlig veier når jeg veier de på min digitale vekt. Dermed ble kaloriforbruket mitt feil. En bagatell, kanskje.
Jeg skal prøve å være flink og føre opp alt jeg spiser, så har jeg kontroll på inntaket.

Men nå er det blitt sent, så du får ha ei koselig helg!

Klem fra NameIt
c.AuthorAlias Minelli5. april 2002
Hei snirkeline!

Godt å se at du er i gang igjen. Helsevakten har jeg faktisk ikke vært innom, må prøve det!

Ha-ha, kjenner meg igjen på bildefronten! Tok en alvorlig sjau for 1,5 år siden, men etter det ligger bilder og flyter like herlig!

God helg, snirkeline!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias tulipanen5. april 2002
Jeg tror kanskje den helsevakt CDen er i posten i dag, så nå gleder jeg meg til å starte.

Synn med sjokoladen.. Innmari dumt å spise så små måltider (Vet det ikke er noen unnskyldning men..)

Det med poeng; Hvis du har en dag som du er fornøyd, blir det +1 poeng og -1 poeng hvis du ikke er fornøyd en dag. Når du for eks har samlet opp 5 poeng unner du deg noe du har lyst på. Ikke så lett å gjøre kun alene, da man fort blir innhabil... Derfor bør vi være flere. Kathrine og jeg vurderer det nå, men det er jo bedre jo flere...
Jeg har mål om 5 poeng fra og med i morgen. Da skal jeg ta sol:-)

Bli med da!

c.AuthorAlias Aasalill5. april 2002
Kjenner til det ja, bli dratt med på noe man egentlig har lyst til, også rett etter trening da! Nei, stå på krava! Har du bestemt deg så klarer du det nok!

Ha en fin helg!

Klem Aasalill!
70,0 kg

litt av hvert og egentlig ingenting

Som overskriften sier har jeg egentlig ikke så mye å si i dag..

I dag reiser min kjære, så nå får jeg konsentrert meg helt og fullt om slankingen - det er litt vanskelig når jeg ser han så sjeldent - det blir mye kosespising, men det er verdt det!!!

Så dagen i går ble ikke så bra matmessig, men heller ikke så aller ille verst (spiste fettuccini med laks og reker til middag).

I dag skal jeg trene! Pluss gå på visning på et hus!! Det blir spennende!

Godteristoppen gjelder fortsatt!

Yes!

Klem fra snirkeline
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola3. april 2002
Hei igjen, snirkeline!
Nå er vi altså i gang igjen, da! Litt tungt, det gikk så fint med meg før påske...men nå er det full fart! Vi får bare stå på!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias Oriane3. april 2002
Heia Snirkeline

Oppsummering av Bailine kommer i morgendagens dagbok, følg med! Jeg har jo selvsagt helt bestemte meninger om dette da!
Godteristopp? Ideen er veldig god, men jeg vet at jeg ikke klarer, er helt avhengig av litt M i helgene. Men jeg kan jo tenke på deg og de andre som IKKE skal spise godis hver gang jeg putter en i munnen, mulig at de ikke smaker så godt da...

Vel, greit å være i gang igjen..ikke sant?

klem
Oriane
c.AuthorAlias tulipanen3. april 2002
Ok frem til 15 første gang!!

Helsevakten: Gå inn på www.helsevakten.com
c.AuthorAlias Aasalill3. april 2002
Hey! Du har jammen gått ned fem kg på én mnd! Dét er IMPONERENDE! Lykke til på visningen...

Ville bare takke for oppmuntrende ord i dagboken min. Vet at jeg ikke kan godta slike ting fra kjærsten min, og det gjør jeg ikke heller! I kveld ringer jeg han, da blir det oppvask!!!
c.AuthorAlias Julie3. april 2002
Hei.

Godteristopp for meg også. Vel så begynte jeg i går..., men jeg bare må ta meg sammen nå. Lykke til på visningen. Moro å se på hus.
Stå på!
Klem fra Julie
70,0 kg

Klar igjen!

NÅ er jeg klar! Superklar!!!

Er det noen som blir med på å ikke spise godteri fram til 17. mai? Det skal jeg klare!!!! Jeg skal ha lov å drikke 1 halv liter brus i løpet av helga (dvs halvparten på fredag og halvparten på lørdag), ellers INGENTING!! Denne jenta er megaklar!!!

Har ikke veid meg, tenkte jeg heller skulle begynne med måleslanking, kanskje veie meg 2 ganger i måneden eller noe sånt!

YES! Da e æ klar!!!

Klem fra snirkeline
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi2. april 2002
hei hei..ville bare si hei jeg.. :)
Ser ut som om du er megaklar ja.. dette blir nok en flott vår for deg!
Lykke til , og ha en fin uke!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias tulipanen2. april 2002
Jeg blir med, men er det ikke kjekt med noen delmål.

Første skritt: Mandag 8.4?
Jeg er klar...

Klem fra Tulipanen
69,5 kg

leeeeenge siden sist nå ja

Har hatt en ned-periode på slankesiden i lengre tid. Har manglet motivasjon, og har hatt det veldig travelt både på jobb og hjemme. Slankingen har liksom bare kokt bort.

Heldigvis holder vekta seg, og det er jeg VELDIG fornøyd med. Buksene mine begynner å blir altfor stor, kan kjøpe topper i str M, har også kjøpt en genser i str S (!!!), bukser og skjørt næmer seg M med stormskritt. Herlig!!

Fant ut at jeg trengte en periode der jeg ga blanke i alt som het slanking - ihvertfall i hodet mitt - jeg har trent masse masse (4-5 ganger i uka) spist relativt sunt, men har også spist sjokolade og sånt. MEN har IKKE veid meg - var sinnsykt spent når jeg trådde vekta i morges. Men heldigvis!!! NORMALVEKT!! JUHUUUUU!!!

Jeg har besluttet å følge denne "slankekuren" fram mot påsken - dvs - lite godteri, mye trening, men ikke veiing hver dag, hodet mitt trenger litt hvile. Selv om reslutatene på vekta har uteblitt, har likevel hodet mitt tenkt slanking i lengre tid. Jeg ble rett og slett dritlei (unnskyld).

Uansett - jeg er snart tilbake - sterkere enn noensinne!!

Klem fra snirkeline
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola18. mars 2002
Måtte bare titte innom selv om jeg ikke har tid...og der var du sannelig! Sees etter påske til en ny giv?
Klem, viola
c.AuthorAlias Minelli12. mars 2002
Hei snirkeline!

Så godt å se deg igjen! Eller, forsåvidt er det jo ikke positivt i seg selv at det er så mange her inne, men GODT å se at du har beholdt samme vekt og det til tross for at du har tenkt mindre på slankingen. Det er jo sånn det burde være! Jeg mistenker jo alltid de som dropper ut fra siden å ha alvorlige utskeielser...godt å se at det ikke stemte!

NORMALVEKT, ja, der er jeg også nå faktisk! helt herlig er det! Og ja, jeg også passer i str M, har ikke prøvd S ennå, men har faktisk kjøpt noen plagg i str 38! Det hadde jeg ikke trodd for noen måneder siden!

Nå skal vi bare ha det fint fram til påske, og se om ikke vekta har krøpet nærmere 65 da, ikke sant??

Klem fra Minelli
69,5 kg

vet ikke helt hva jeg veier

Rakk ikke å veie meg i dag, men veide 69,5 kg på lørdag. Det skal være sagt at jeg spiste en del både på lørdag og søndag, men til gjengjeld trente jeg mye også. Så jeg satser på at det ikke har gått veldig mye opp.

Har hatt sinnsykt mye å gjøre i uka som har vært. Reise, kundebesøk, jobb, har ikke klart å tenke tanken på å ta fram maskinen på kvelden hjemme.... Har heller brukt tiden på å trene, og sove, og kose meg.

Men nå er jeg tilbake igjen! Fit for fight. 9,5 kg igjen!!! YES! Dagens første forbrenningste er drukket, så nå er vi klar!

Mål:

- 5: 3,5 kg igjen (har ikke oppdatert meg, vet ikke om konkurransen er ferdig...)
Totalmål: 9,5 kg igjen
Antall dager til ferdigslanket: 85

Delmål:
28. februar: 66 kg (3,5 kg igjen og 24 dager)
31. mars: 63 kg (6,5 kg igjen og 55 dager)
30. april: 60 kg (9,5 kg igjen og 85 dager)

Klem fra snirkeline (som lover å oppdatere seg på dagbøkene deres i løpet av dagen i dag og i morgen)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola5. februar 2002
trene, sove og kose seg høres veldig bra ut! Den der forbrenningsteen, har du tro på den+ Kanskje det er noe å prøve... trenger noe å tro på!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias helga4. februar 2002
jeg henger på, selv om jeg er litt misunnelig siden du er på rett side av 70 tallet!! men kommer snart dit jeg og skal du se.SYnes du er inmari flink! Jeg er fornøyd om jeg greier 65 kilo til mai, så du har nok litt høyere målsetting enn meg.
klem fra meg
70,0 kg

JIPPI!!!

Yes! Endelig beveger vekta seg den rette veien!! Begynte å lure litt her om hva som skjedde. Vekta gikk opp, og ned, og opp og ned, men NÅ!!! Nå er ikke målet mitt for januar langt unna! :):):) *stråler som en sol*

Har dessverre vært veldig opptatt hele uka, med influensa, kundebesøk, venninnebesøk osv, så jeg har ikke hatt tid til å hverken lese dagbøker eller oppdatere min egen på et ordentlig vis. Satser på å ta det igjen i dag.

I går kveld gjorde jeg noe morsomt: Jeg var sammens med ca 10 gutter og jenter i alderen 7-9 år, prøvde å lære dem å bevege seg til rytme. Det var ikke lett, men veldig morsomt uansett! God trim var det, sprang rundt sammens med barna i ca 1 time.

Satser på en rolig helg, etter en slitsom uke.

Mål:

- 5: 4 kg igjen
Totalmål: 10 kg igjen
Antall dager til ferdigslanket: 95

Delmål:
31. januar: 69 kg (1 kg igjen og 6 dager)
28. februar: 66 kg (4 kg igjen og 34 dager)
31. mars: 63 kg (7 kg igjen og 65 dager)
30. april: 60 kg (10 kg igjen og 95 dager)


Ha en fortreffelig helg alle sammen!
Klem fra snirkeline
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias beate2926. januar 2002
Heisann!

GRATULERER SÅ MASSE!!!!

Du har vært dyktig! Nå er det ikke mange kiloene igjen til du når målet! Er det ikke godt å tenke på? Jeg nådde 90 kilo i dag, men det er spørs etter helga, :) Skal feire 30 års dagen min med masse god mat og drikke..... drikke.... og litt mere drikke :) Hvis jeg ikke bikker over 91 kilo på mandag, så er jeg fornøyd.

Kos deg masse i helga.
Klem fra Beate
c.AuthorAlias Viola25. januar 2002
En halvkilo her og en halvkilo der...der blir masse kilo til slutt!
Hørtes gøy ut med de ungene, og fin trim for deg også skulle jeg tro.
God helg!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias moms25. januar 2002
Grattis! Tenk, nå er det rett før 6-tallet står først - deilig, ikke sant. Håper du når både januarmålet ditt og totalmålet ditt og alt som er. Ser forresten ut som om vi har samme endelige mål - 60 kg. Jeg har ikke satt meg en endelig dato for målet, men håper jo å være der omtrent på samme tid som du. I alle fall før sommeren!
God helg til deg - fra Moms
c.AuthorAlias Beatmik25. januar 2002
Snirkeline, din snik! Du har et lite forsprang på meg, det er jo sikkert. Den ene kiloen er innen rekkevidde for deg på en uke nå! Jeg ligger rett bak deg, med målet om 69 tallet....tror det skal holde hardt det målet helt ærlig, men her gir vi ikke opp - ikke tale om ;)

Ha en kjempefin helg!

Beatmik
70,5 kg

Hmmm! Rekker jeg dette da?

Dagene går og vekta står bom fast! Jaja, får bare modifisere målene mine dersom det ikke skulle gå denne gangen.

Har forresten fått meg en herlig liten influensa, så det er så som så med trening for tiden. Får sannsynligvis ikke trent før på fredag, så da blir det helgetrening på denne jenta istedenfor. Trente på mandag da, og på torsdag skal jeg undervise en gjeng med barn i dans/rytme, det blir gøy (håper jeg :) )

I går spiste jeg fint lite, rart hva en liten influensa gjør med matlyst, spiste bolle (!) for det var det eneste jeg klarte å få ned, i tillegg drakk jeg litt brus, og spiste bittelitt godteri for å få kalorinivået litt opp (siden jeg neste ikke spiste i går). Er heldigvis bedre nå!

Mål:

- 5: 4,5 kg igjen
Totalmål: 10,5 kg igjen
Antall dager til ferdigslanket: 97

Delmål:
31. januar: 69 kg (1,5 kg igjen og 8 dager)
28. februar: 66 kg (4,5 kg igjen og 36 dager)
31. mars: 63 kg (7,5 kg igjen og 67 dager)
30. april: 60 kg (10,5 kg igjen og 97 dager)

Ha en fin onsdag!

Klem fra snirkeline
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola23. januar 2002
Stakkars deg som er syk! Håper du snart er bra igjen!
Ellers har jeg regnet ut at dum må gå ned 0,75 pr uke. Det er klart det kan gå, med selvdisiplin og trening. Bare du blir ferdig med denne influensaen nå, så skal du se!
Stå på!
Klem, Viola.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.