← Alle dagbøker
smilejenta
42 år153 cm47 innlegg
2002
0 følgere
Start52,0 kg
Sist49,0 kg
Endring−3,0 kg
BMI nå20,9
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka bare vektregistrering
dette blir bare en kort vektregistrering. jeg drar til Paris nå, på en 4 ukers ferie. kommer tilbake sterkt. denne sommeren har det bare blitt mat,mat og atter mere mat, og ikke en dritt trening. Men det tar jeg igjen etter ferien. I paris skal jeg spise sunt iallefall...forhåpentligvis:)
bra start..
Idag startr jeg på nytt.. nå skal jeg forandre kostholdet mitt.. har fått råd om å spise litt mindre karbohydrater og mer proteiner, og det synes jeg var et veldig godt råd:)
Så idag spiste jeg to knekkebrød med leverpostei til frokost, og grønn te + et lite glass skumma melk.
nå skal jeg vaske litt på rommet, og senere skal jeg på SATS og trene litt styrke og kondis. skal spise middag med familien idag og da skal jeg forsyne meg med mere kjøtt enn poteter.
Tror jeg skal slutte å telle kalorier heretter.. blir bare gal i hodet av det, og overopphengt i hva jeg putter i meg.
Nå har jeg bare 3 kilo igjen så er jeg finish finito...
da gjenstår det bare å stabilisere vekten, og det er råvanskelig.. Har iallefall alltid slitt med å holde vekten..
have a nice day
begynner å miste kontrollen...
over hva jeg spiser. Jeg har begynt å overspise igjen, noe som jeg har klart å holde meg unna en lang tid, men nå er jeg tilbake igjen.. det er et helvete å holde på slik som jeg gjør..spise masse usunt, og trene rævva av seg i mange timer. Jeg nekter å stikke fingrene i halsen igjen, for bulimi har jeg blitt frisk fra, og det skal aldri gjenta seg. er såpass fornuftig, men den overspisingen går ikke bort av seg selv. Jeg prøver å spise regelmessig, men jeg er bare så enormt skrubbsulten hele tiden. jeg vet at man får appetitt av å trene, men det får da være måte på...
Idag har jeg spist dette:
frokost: 3 tykke brødskivermed leverpostei, te og 1 stort glass appelsingjuice.
etter dette trente jeg 1 time jogging og masse situps.
Lunsj: kyllingsalat og 3 brødskiver med lett smør og to glass cola light..
etter dette trente jeg 1 time spinning på SATS.
Middag: to hamburgere i brød, ketchup, masse vann..
etter dette gikk jeg en tur på 1 time..
Kvelds: her overspiste jeg. To bløtkakestykker, en stor melkesjokolade, 1 pose potetgull og 3 brødskiver...jaja... orker iallefall ikke trene mer idag. er utslitt...
har gått ned 200 gram da.. det er jo bra, men jeg føler at jeg ikke har kontrollen over kostholdet mitt.. og det vil jeg ha.. Noen forslag?
glad som bare det....
Kom ikke opp til muntelig eksamen igår, så igår ble det fest og feiring:) var og trente igår også, og jeg gjorde en skikkelig innspurt der også. Satser på å veie 47.5 kilo innen mandag, for d er jo målet mitt, og d SKAL jeg klare selv om det er st.hans og alt sånn innimellom. Stå på alle sammen. rekker desverre ikke skrive kommentarer idag, men lover å gjøre d neste gang.
ingen forandringer på vekten:(
Selv om jeg har vært flink til å spise sunt, og trene, så har jeg ikke gått ned noe i vekt. Vet ikke hvorfor, men jeg prøver å ikke stresse med det. det å slanke seg tar jo tid, og jeg skal jo omstille hele kostholdet mitt, så jeg har funnet ut at jeg ikke skal stresse så mye med det. Det viktigste er jo at jeg spiser sunt og trener:)
Jeg føler meg iallefall mye sunnere nå enn jeg gjorde før.
I går spiste jeg dette:
frokost: to grove brødskiver med leverpostei og agurker..ellers drakk jeg grønn te, og masse vann:)
lunsj: ananas, vannmelon, en skive med lettost og paprika
Middag: to kjøttkaker, 1 stor potet, og brokkoli.
kvelds: ananas og vannmelon + en 0,1 yoghurt.
Idag blir maten slik:
frokost: ananas, vannmelon, en skive med leverpostei og agurker..ellers te og vann
lunsj: et grovt kjøperundtstykke og en banan
middag: wok og grønnsaker.. vann
kvelds: en brødskive eller et knekkebrød
trente i går og skal trene i dag også. skal også trene på lørdagen. synes jeg er litt flink jeg. Nå har jeg ikke spist godteri på mange dager. den listen min fungerer faktisk. og det hjelper mye på søtsuget å spise frukt og drikke masse vann.
ha en fin helg alle sammen. I morgen skal jeg feste, og da blir det alkohol. håper ikke det gjør noe utslag på vekten til mandag. Tror ikke jeg kommer til å gå ned så mye denne helgen, og neste uke kommer jeg kanskje opp i muntelig, og da greier jeg ikke å slanke meg. Da kommer jeg nok til å spise mer, men hvis jeg ikke kommer opp så går d greit. Har nemlig en tendens til å spise ekstra mye når jeg er under press eller er stresset.
iallefall..ha en fin helg
48 innen mandag...
700 gram innen mandag burde være et realistisk mål ettersom jeg skal trene idag, imorgen og på torsdag + fredag.
Hadde en slankefri dag i går og da spiste jeg dette:
frokost: to grove skiver med nugatt.
lunsj: kyllingbaguette og en cola light
middag: to grillpølser, en kyllingfilet og potetsalat + vanlig salat
kvelds. en saftis, noen nøtter og et knekkebrød med syltetøy.
ble kanskje litt mye mat, og er nok derfor jeg gikk opp noen 100 gram, men nå skal jeg være flink de kommende dagene, så synes det er viktig å unne seg noe godt en gang i blandt. Man må jo ikke bli helt slankegal heller. det skal jo vare i lengden. Man spiser jo ikke helt supersunt til vanlig heller da.
Nå er skoleåret snart omme, og jeg gleder meg til ferien. Badet for første gang i år denne helgen, og vannet var kjempedeilig:) ha en sin dag:)
12 dager til sommerferien..
12 dager igjen til somerferien, og jeg må gå ned 1.5 kilo innen den tid. er det mulig? eg var faktisk nede på 48 kilo igår , men jeg spiste som en gris igår kveld, og gikk opp 500 gram..
I går ble det alt dette:
frokost: 4 brødskiver med syltetøy(lettsyltetøy)
Lunsj: kyllingsalat uten noe dressing. bare kylling, salatblader, paprika og agurker
Middag: to pølser i brød med litt ketchup.
på kvelden: 8 halvlitere, 3 pizzastykker, 4 sjokoladebiter, 5 saltsild, 4 never potetgull, noen peanøtte, og en soft is.
Gidder ikke telle opp kaloriene for jeg vet det er mye mer enn jeg burde spist, men denne uken skal jeg være så megaflink. skal på en slags frukt kur, eller noe sånt. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge den opp ennå, men skal bare spise 800kalorier om dagen og drikke masse vann + endel mosjon,(jogging og sykling for det meste)
Tror jeg skal legge den opp slik
frokost: to knekkebrød eller en brødskive med pålegg
lunsj: et eple, ananas og en banan
middag: sunne ting som kylling og fisk. Skal prøve å unngå karbohydratene til middag for å se effekten av det.
På kvelden blir det kanskje en yoghurt eller frukt. Tror helst det blir yoghurt ettersom det er mest proteiner i yoghurten.
Og fra og med idag skal jeg også innføre totalforbud mot disse matvarene:
-sjokolade
-kjeks
-boller
-brus
-is med melk i
det jeg har lov til å kose meg med er
-mandler
-rosiner
-saftis
-lakris
-kjærligheter
skal iallefall ha dette totalforbudet til sommerferien, men så er det meg og søtsaker da.. har jo veldig ofte erfart at når jeg ikke unner meg en ting, så fører det ttil at jeg får spisekick, overspiser og dermed kaster det opp.. derofr skal jeg iallefall unne meg noe av det tillatte godiset rimelig ofte. dessuten tror jeg at jeg skal legge veldig stor vekt på treninga de nermeste dagene. Jeg har erfart at jeg går veldig raskt ned i vekt hvis jeg trener ved siden av, og at vekten står stille når jeg ikke trener. noen andre som føler det sånn. også er det en annen ting jeg lurer på. Jeg trener på treningssenter og der inne er det jo ganske varmt for tiden, men de gangene jeg har trent der nå i det siste, så har jeg alltid gått ganske mye ned i vekt. Jeg svetter mye mer nå enn før, fordi det er varmere, men er da vekttapet bare veske? drikker masse vann ved siden av også. men jeg lurer svært på hvorfor man mister kiloene lettere når man mosjonerer og svetter mer?
Ha en strålende søndag. Her er det sol, og jeg øver til matte tentamen..yahoo..
kort vektregistrering
bare vektregistrering idag.
og her er maten.
frokost: to brødskiver med pålegg..ett glass juice.
Lunsj: klling og pasta (liten posjon) + grønnsaker
middag: fire brødskiver med påleg..ett glass ekstra lett melk.
kvelds: et eple
Mosjon.. jogging 6 km..
litt mosjon på steppemaskin og mageøvelser..
+ syklet frem og tilbake til skolen idag=6km tilsammen.
mat,mat og mere mat...
I dag har jeg bare spist og spist, så tror nok det blir en liten oppgang på vekten imorgen, men det får heller være.. har ikke spist så usunt idag, men har spist MASSE!
I går ble menyen slik:
frokost: to grove skiver med lett-syltetøy + ett glass juice
Lunsj: et eple, en brødskive en banan.
Mellom: to gulrøtter
Middag: to kjøttkaker, to poteter og litt brun saus.
Ble ikke noe kveldsmat igår da.. var ikke spess sulten heller
trening igår ble 4 km sykling, og 45 minutter på steppemaskinen på sats.
idag har jeg spist alt dette:
frokost: fire brødskiver med salami, og agurker + to glass juice.
Lunsj: to brødskiver med pålegg + en iste.
Mellom en softis.
Hjemme fra skolen: pastasalat.
Middag: skal ha pizza og salat idag...
Føler at dette ble litt vel mye.. fire brødskiver til frokost er litt i det meste laget, eller?
Håper ikke vekten viser altfor mye imorgen. blir så deppa når jeg går opp i vekt. I morgen skal jeg trene mye. ca to timer. Skal jogge en times tid og steppe en times tid. det blir iallefall bra fettforbrenningstrening. kanskje litt styrketrening imorgen også. får se..har nemlig fri fra skolen imorgen:)
Ha en strålende dag:)
200 gram ned:)
Fornøyd med vektnedgangen idag:) håper vekten holder seg, og det skal jeg jobbe for. idag har det ikke blitt noen mosjon på meg. Altfor mye lekser og sånn. Blir snartn gal. Skal bli så enormt deilig med sommerferie nå. Kan nesten ikke vente..
Idag har jeg spist dette:
frokost: 3 loffskiver med saltpølse, 1 stort glass juice
Skolemat: en kopp kakao, en brødskive med leverpostei, et eple,
Mellom: to gulrøtter, en kindersjokolade...fy,fy:)
Middag: en kyllingfilet, litt ris og grønnsaker
ellers idag har det vært litervis med vann. tror jeg har drukket 3 1/2 liter og det er jo bra. Vann gjør underverker for kroppen:)
Ha en fin dag/kveld:)
søndagshumør
Jaja..vekten viste 49 kilo klokken 11 idag morges. Får håpe jeg veier det samme imorgen tidlig til vanlig tid.
Har spist litt usunt idag. Var på fylla igår, og da blir maten så rotete dagen etter. Er egentlig skrubbsulten og har lyst til å hive i meg masse potetgull og sjokolade, men har heldigvis klart å la være:)
Frokost: 4 sjokoladekjeks, en skalk av et brød, en halv håndfull peanøtter..
lunsj: en halv håndfull peanøtter
Middag: indrefilet, potet, grønnsaker, sopp.
ellers har jeg drukket mye vann idag, og var egentlig på joggetur, men det ble heller en gårtur. Fikk veldig vondt i magen og følte meg oppblåst og uvel.
Ellers idag har jeg ligget i sola og sovet. Energiske meg, ikke sant?
I morgen skulle jeg egentlig på trening, men istedet må jeg gjøre en haug med lekser. Skulle egentlig gjort dem idag, men konsentrasjonen har ikke vært helt på topp. Denne uka skal jeg klare å gå ned 600-700 gram. det er målet!
vektregistrering
bare vektregistrering idag. skal til byen å shoppe:)
200 gram opp, men imorgen skal jeg veie det samme.
bekymret
er litt bekymret for meg selv for tiden. Har blitt litt for opphengt i dette med vekt og slanking..igjen..
har jo slitt med anorexia og bulimi før, og er fremdeles ikke helt hundre prosent frisk fra bulimien ennå, men merker allerede nå at jeg er inne på villspor. Skal ikke veie mg på noen dager nå. Må slutte å fokusere så mye på vekta.
Kostholdet synes jeg er rimelig greit. Spiser sjeldent under 1000 kalorier. Ofte spiser jeg 1200 og 1300, men jeg trener jo i tilegg, så det er iallefall ikke for mye.
Idag har jeg ikke hatt noe matlyst, og det bekymrer meg. Dette er rett og slett usunt.
Frokost: en brødskive med salami.
Lunsj: ingenting
middag: to sånna lange saftis
ekstra: en sjokoladebit
trening: ingenting. er ikke i form.
Hvis formen er bra imorgen skal jeg trene på SATS. Skulle jo egentlig det idag, men tror jeg får utsette det til imorgen.
Ha en fin torsdag!
sommeren kommer:)
hjelp..nå er det bare 3 uker til sommerferien begynner..
gruer meg til bikini sesongen. Målet mitt er iallefall 47 innen sommerferien..
Idag har jeg spist masse..altfor mye..
Frokost: en brødskive med salami, en kindersjokolade(er sjokoladesugen allerede på morningen jeg)
lunsj: en kopp kakao, en brødskive, et eple.
middag: hamburger stekt i soya olje og hamburgerbrød og salat.
Ikke dressing, men litt ketchup.
kvelds: noen få druer
imorgen har jeg fri fra skolen og da skal jeg ha meg en skikkelig treningsdag. i morgen skal jeg også på kina restaurant og spise middag, så da skal jeg trene skikkelig godt, og unne meg å spise masse,masse kinamat. Kylling, ris og sur-søt saus er vel ikke det værste eller?
fornøyd
Fornøyd med dagens vektnedgang.
har unnet med en liten premie idag. en posjon pistasjis med sjokoladesaus. Kaloribombe..men,men.. har trent en time og et kvarter på SATS og der forbrant jeg 700 kcal så den isen var vel fortjent etter min mening.
Ellers har dagen sett slik ut.
Frokost: to brødskiver med smør!
Lunsj: et eple, et knekkebrød
Middag: kyllingfilet, pasta og grønnsaker + litt søt,sur saus.
kvelds: pisasjis med sjoko saus:(
I morgen skal jeg ha frukt og grønnsaksdag. og i tillegg skal jeg jobbe.
Målet mitt er 48 kilo innen 7 juni!
Klem!