Så trist at siden legges ned!
Huff, det var en trist nyhet. :-( Men jeg skjønner at de er nødt til det - det er veldig vanskelig å tjene penger på slikt som dette, og det er grenser for hvor mye tid og penger man kan bruke uten å få noe (økonomisk) igjen. Jeg kunne nok vært interessert i en betaltjeneste, men da ville det jo ikke bli så mange her, og det at vi er så mange er jo nettopp det som er bra!
Ja ja. Jeg ser at noen av dere tenker å flytte over til en annen side - jeg skal holde et øye her frem mot slutten av måneden og se hva dere bestemmer dere for.
Når det gjelder meg, så står alt veldig bra til - er omtrent åtte uker på vei nå, og føler meg like frisk og sprek(!) som jeg pleier. Ingen kvalme, ingen "rare lyster" - jeg blir sulten enda litt oftere enn jeg pleier, så jeg spiser hver tredje time, men spiser sunt (og drikker ikke kaffe, yæck!). Og kan ikke helt tro at vi kommer til å ha en liten baby når det blir jul. :-)
Håper det står bra til med dere andre! Og at dere nyter våren - det er så nydelig vårvær i Oslo nå...
stor klem fra skilpadda
Takk for meg!
Kjære alle sammen,
Jeg skriver for å fortelle at jeg "slutter" her i slankedagboka. Men det er av en hyggelig grunn: jeg er gravid! Jeg testet positivt for en ukes tid siden, og er omtrent 7 uker på vei. Så da blir det ikke mer slanking på meg fremover - selv om jeg selvsagt skal fortsette å spise sunt og trene, og prøve å holde vektøkningen på et fornuftig nivå.
Jeg vil få takke dere for all inspirasjon og støtte gjennom det siste halve året. Jeg er helt sikker på at vekttapet og min sunnere livsstil er en viktig grunn til at jeg har greid å bli gravid nå, for hormonverdiene mine ble bedre etter hvert som vekten gikk nedover. Og det er mye bedre å starte svangerskapet på 100 kilo enn på 114!
Ønsker dere lykke til fremover alle sammen, med både slanking og alt annet. Jeg har satt pris på å bli kjent med dere, det kan godt hende jeg stikker innom for å se hvordan det går med dere, og jeg kommer tilbake hit når jeg igjen skal begynne å jobbe av meg kilo. :-)
Ha det riktig godt!
Stor klem fra skilpadda.
Tilbake fra USA!
Hei hei alle sammen!
Ja, nå er jeg tilbake etter to og en halv uke i USA! Har hatt det utrolig flott - og er nå helt skutt av jetlag, sov 13 timer i natt og er fremdeles trøtt. Heldigvis har jeg noen dager til å komme meg på før jeg skal på jobb igjen!
Jeg har "ikke akkurat" tenkt slanking mens jeg har vært borte... Og ikke har jeg veid meg heller, så jeg har bare skrevet inn den vekten jeg hadde forrige gang. Jeg har meldt meg på nytt GR-kurs fra 9. april, så jeg har litt tid på meg til å ta meg inn igjen slik at startvekten min da ikke skal være så langt unna avslutningsvekten min forrige gang.
Jeg kommer nok til å veie meg på min egen vekt en av dagene i påsken, så får jeg vurdere om jeg skal skrive inn den vekten - jeg foretrekker egentlig å bruke bare én vekt, ellers blir det bare tøys, og nå skal jeg jo til Grete Roede igjen snart så kanskje jeg bruker bare den vekten. Får se!
Men altså, California var fantastisk og vi har fått gjort utrolig mye - den siste uken ble temmelig hektisk så vi skulle rekke det viktigste av det vi skulle få med oss! Vi var i LA mesteparten av tiden, men kjørte en tur til San Francisco og var tre dager der, og to dager i Las Vegas ble det også. Sitter her med hundrevis av bilder tatt med det nye digitalkameraet, og skal prøve å plukke ut en del av dem og lage en webside til venner og familie (i hvert fall til dem som var med på ferien). Slikt er gøy, men det tar lang tid!
Ja ja, nå må jeg ha litt lunsj snart tror jeg - jeg er fremdeles døgnvill, men det er drøyt tre timer siden frokost så da må dette bli lunsj.
Håper dere har en hyggelig påske alle sammen, og så ser jeg frem til å komme i gang med trim og mager mat igjen nå! Og til å følge med på hvordan det går med alle dere!
Stor klem fra skilpadda.
VI HAR EN VINNER!!
Hei kjære alle sammen! Vi går rett på oppdateringen - som vanlig legger jeg inn ny vekt på alle etter hvert. Nå har jeg lagt inn siste registrerte vekt på alle som har hatt ny vekt siden forrige mandag - bare meld fra til meg dersom du har en enda nyere vekt:
Nick............Startvekt........Nå.......Resultat
Afrodite........101.5............100.7....-0.8
antislankekur....93.3.............92.0....-1.3
Elisa28.........115.0............110.8....-4.2
Ella.............97.0.............92.0....-5.0 <---- OBS!
Fett nok.........91.0.............88.0....-3.0
grete...........101.5.............99.5....-2.0
gryn.............95.8.............91.8....-4.0
hi69............100.8.............97.6....-3.2
Klar-Ferdig-Gå...92.0.............89.0....-3.0
Kosebamsen......128.0
Lonelyboy.......103.9............100.7....-3.2
Masti...........111.5............108.5....-3.0
Molla............98.2.............94.5....-3.7
Måne.............95.7
Nebbisen........106.4
Savanna..........93.4.............92.7....-0.7
Skilpadda.......101.4
Vinterbarnet....107.5
Hm... mange som har falt fra eller? Kom an folkens, dette er ikke farlig - det er bare for vår egen del, det er ingen her som slanker seg for noen andre enn seg selv! Det spiller ingen rolle hvilket tempo det går i så lenge det er vårt eget tempo og det ikke går feil vei. :-)
Oppdaterer flere vekter i kveld, hvis det er flere som har meldt fra til da! Ha en kjempefin mandag alle sammen!
-- Ettermiddag --
Ja, da har vi kåret en vinner! Ella rundet minus fem kilo i dag, og er således denne omgangens høyt fortjente vinner. *APPLAUS* Men det er flere andre som ligger hakk i hæl, så det var ikke mye om å gjøre at for eksempel Elisa28, Gryn eller Molla kunne greid å vinne. Jeg vil gjerne gratulere oss alle sammen med flott innsats og mange kilo ned til sammen!
Alle tallene er ikke inne enda, og det kan jo tenkes at det er flere som har fin vekt å vise til i dag (jeg oppdaterer dagens vekt på alle som melder fra til meg), men uansett så er altså denne konkurransen nå over. Jeg håper det er noen andre som kan tenke seg å arrangere en ny runde for dem over 90, for jeg reiser på ferie om halvannen uke og er ikke tilbake før over påske.
Ha en fortsatt fin mandag - og uke - alle sammen, og takk for "kampen"! :-)
klemmer fra skilpadda
Helg igjen
Hallo kjære medslankere! Ja, så er det helg igjen - og hvor ble denne uken av? Nå er det under en uke til jeg skal begynne i den nye jobben min, og jeg må visst lage meg en liste over alt jeg skal ha gjort før den tid! Helt utrolig at det har gått nesten to måneder av 2002 allerede - jeg syns ikke året har kommet i gang enda i det hele tatt, jeg!
Denne siste uken har vi vært mye på kino - både vanlig, Cinemateket, og Oslokinoenes "Filmport" med masse førpremierer. Gode filmer alt sammen, og godt å komme seg ut litt på kveldstid og treffe venner. Vi har stort sett spist middag hjemme før vi har gått ut, og en kamerat av oss har spist sammen med oss, jeg syns alltid det er litt enklere å "få meg til" å lage ordentlig mat når vi har gjester. Så jeg tror egentlig jeg har spist ganske riktig hele uken. Men så blir det jo gjerne en øl etter filmen mens man diskuterer litt, da... ja ja. Ikke har jeg fått trent heller, men nå har jeg i hvert fall fått satt opp instruksjonstime neste torsdag på Nautilus (treningssenteret på Tøyenbadet). Og så skal jeg komme i gang med svømming igjen - om en uke er min faste svømmevenninne tilbake fra en lang Asiareise, så da blir det kanskje orden på ting igjen!
Jeg har ikke rukket å lese dagbøker enda i dag, men skal gjøre det nå - er jo spent på hvordan det går med dere alle! :-) Selv skal jeg på siste GR-veiing i denne omgang på mandag, så da må jeg i hvert fall håper på å fremdeles være på tosifret... noe annet ville jo være dumt...
Avmedkilo har hoppet av slankedagboka - det er synd. Men alle må jo gjøre som det virker best for dem.
Ha en kjempefin helg alle sammen! I Oslo er det nydelig vær i dag - håper det er flere enn meg som har tenkt seg ut og gå en tur i solskinnet!
masse klemmer fra skilpadda
Såå deilig å skrive den vekten...
Heisan alle sammen! Ja, nå skrev jeg i går at nå går alt så fint, så nå er det bare en ting som mangler - og i går kveld viste GR-vekten tosifret, endelig! Virkelig en deilig følelse ja. :-) Vi hadde det veldig hyggelig på kurset i går, vi er ganske få deltagere og de fleste går tidlig, så i går ble tre av oss (+kursleder) sittende ganske lenge og snakke sammen, bare oss. Om følelser og kropp og selvsikkerhet og hvordan vi ser på oss selv og hvordan andre ser på oss og om hvordan vi føler at vi må kompensere for vekten vår med å være ekstra flinke, eller snille, eller blide. Det er godt å snakke med noen som kjenner til de samme problemene innimellom!
Det ble sent før jeg kom hjem i går kveld, så det ble ingen wok, varmet bare en boks med kjøttboller i stedet. Jeg syns de hermetiske kjøttbollene i paprikasaus er ganske gode, og så er det ikke så veldig mye kalorier i. Vi pleier ha slike i skapet som "nødløsning" for å slippe å kjøpe pizza eller lignende når vi er veldig sultne og ikke gidder eller har tid til å kjøpe mat... Så får det bli wok i dag i stedet!
Jeg putter forresten inn konkurranseoppdateringene på gårsdagen, samme når de kommer - det blir mer oversiktlig da. Nå er det bare noen få som mangler. Det går fint med oss, syns jeg! Og alle som har hatt en dårlig uke nå, eller hadde en dårlig uke sist, har gått ned likevel når vi ser de to ukene samlet. Drøyt 1.8 kilo har vi gått ned gjennomsnittlig på disse to ukene (de som har oppdatert nå), og det syns jeg er flott! Og Elisa28 leder klart fremdeles, til tross for sykdom og et bitte lite tilbakeslag denne uken. Men Ella er ikke langt bak nå, hun har gått ned 3 kilo, og både Gryn og Lonelyboy ligger på 2.9, så her er det fremdeles spennende... Jeg "håper" jo at ingen når fem kilo denne uken heller - det hadde jo vært flott om noen greide det, selvsagt, men vi vil jo gjerne ha en sjanse til å ta dem igjen, vi andre da! ;-)
Min dag så langt (fyller ut videre etter hvert):
Frokost: 3 grove knekkebrød med cottage cheese, litt juice, mye vann, 1 banan
Mellom: 1 Yoplait
Lunsj: 2 grove brødskiver med mager philadelphia og hamburgerrygg
Middag: Wok med svinekjøtt, paprika og broccoli, med ris til
JAA! TOSIFRET!! eh, og konkurranseoppdatering :-)
Da var det tid for oppdatering i minus fem-konkurransen igjen! Nå har vi holdt på i to uker og det er flott å se hvor mange gode resultater vi har.
Som før legger jeg inn etter hvert som jeg får ny vekt fra alle. Jeg lar vekten fra forrige uke ligge og legger til ny vekt etter denne, og nedgangen jeg skriver er samlet for to uker. Dere kan melde ny vekt til meg i dagboken her. Skrik ut hvis jeg gjør feil på noen av dere!
Listen:
Afrodite........101.5, så 100.4, nå 100.9, ned 0.6
antislankekur....93.3, så 93.2, nå 92.5, ned 0.8
Avmedkilo........90.9, så 91.1, nå 90.5, ned 0.4
Elisa28.........115.0, så 111.4, nå 111.6, ned 3.4
Ella.............97.0, så 95.5, nå 94.0, ned 3.0
Fett nok.........91.0, så 89.0, nå 89.0, ned 2.0
grete...........101.5, så 99.5, nå 99.5, ned 2.0
gryn.............95.8, så 94.6, nå 92.9, ned 2.9
hi69............100.8, så 99.7, nå 99.3, ned 1.5
Klar-Ferdig-Gå...92.0, så 91.0, nå 89.8, ned 2.2
Kosebamsen......128.0, så 128.0, nå 127.5, ned 0.5
Lonelyboy.......103.9, så 103.0, nå 101.0, ned 2.9
Masti...........111.5, så 111.0, nå 109.5, ned 2.0
Molla............98.2, så 97.9, nå 96.3, ned 1.9
Måne.............95.7, så 94.9
Nebbisen........106.4
Savanna..........93.4, så 92.4, nå 92.8, ned 0.6
Skilpadda.......101.4, så 100.6, nå 99.7, ned 1.7
Vinterbarnet....107.5, så 106.5
HEIA! HEIA! HEIA!
---- Min egen dag ----
Jeg har vært på kafe i hele formiddag/ettermiddag sammen med et par venninner, og nå har jeg vært og handlet inn til middag (svinebiff og masse grønnsaker som skal i woken). Og i kveld er det nest siste kveld på Grete Roede-kurset mitt, og jeg er spent på hva vekten vil vise! Jeg oppdaterer vekten min her i dagboken når jeg kommer hjem i kveld. Håper håper på tosifret nå!
Ellers så er jeg i veldig godt humør, og gleder meg til å begynne i den nye jobben min neste fredag (altså 1. mars). Det blir jo en "myk start" med at jeg begynner på fredag, og så er det helg, og så jobber jeg fire dager neste uke og reiser på ferie fredagen etter! Da drar vi til California, og kommer tilbake skjærtorsdag - det er vel 28. februar eller noe sånt? - og så er det fri i påskehelgen før jeg skal på jobb igjen. Men _da_ er det nok fullt kjør, for da er hun gått ut i permisjon hun som jeg skal være vikar for, og da har de vært uten en webredaktør siste uken før påske, så da er det nok mye som ligger og skal gjøres. Så jeg må satse på å lære meg alt som trengs i løpet av den første uken! Det skal bli gøy. :-)
Spist i dag:
Frokost: 3 grove knekkebrød med mager Philadelphia og hamburgerrygg, litt juice og masse vann
Lunsj: 1 nutribar (som jeg hadde med i vesken) og en kaffe latte
Mellom: 1 banan, 1 Yoplait, 1 nutribar (det blir sen middag i dag, så...)
Middag: Kjøttboller i paprikasaus med pasta og mais
Kvelds: 1 Yoplait, 1 banan
17. februar 2002
100,6 kgSøndagsfrokost
Hei alle sammen! Jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha fått skrevet her inne noen dager - men jeg har kikket innom hver dag og sett hva som skjer og om det er flere konkurranseoppdateringer. Jeg tror jeg har fått med alle nå, bortsett fra Nebbisen, som ikke har dukket opp etter at hun skulle til Sverige? Håper hun kommer tilbake snart.
Vi har hatt besøk et par dager, og vært flere ganger på kino (både Cinemateket, og premieren på Ocean's Eleven, som var kjempemorsom, og førpremierepå The Royal Tenenbaums, som jeg også likte kjempegodt). Og så har jeg vært på jobben min (den gamle, altså) og prøvd å finne ut hvordan jeg skal gjøre det med oppsigelse eller permisjon. Den nye jobben min er jo bare et års vikariat, så jeg kunne godt tenke meg permisjon fra den gamle jobben ett år, slik at jeg evt. kan komme tilbake dit til neste år. Men da må de få ut fingeren og si at jeg kan få denne permisjonen, ellers så må jeg jo bare si opp. Ja ja. Helt ærlig så tror jeg det er et større problem for dem enn for meg om jeg slutter... ;-)
Jeg har vært flinkere med maten denne uken enn forrige. Ikke kaker og ikke ferdigmat eller annen "feil" middag - et par øl tilsammen, men ikke noe mer enn i en "normal" uke. Men dessverre ingen trim, bortsett fra litt gåing nå og da. Her er det helt klart et forbedringspotensiale! Men hvis jeg ikke er under 100 på GR-veiingen i morgen så begynner jeg å bli skuffet. Har fått mensen for et par dager siden, men det kjennes ut som den lille vektøkningen pga. det har sluppet taket nå. Håper det i hvert fall!
Jeg har fått digitalkamera av mannen min i for-tidlig bursdagsgave - har egentlig bursdag mens vi er i USA, men han syntes jeg burde få kameraet før vi dro slik at jeg kan sette meg inn i bruken av det og dessuten finne ut om det er noe i veien med det. Det var jo en god tanke! Så jeg har hatt det gøy i helgen med å ta bilder og filme og legge på PCen og redigere og sende bilder på mail. Dette skal helt klart brukes på de nye hjemmesidene mine!
I dag har jeg laget havregrøt til oss begge til frokost, og ellers har jeg ikke kommet lengre enn til å drikke en del kaffe. Jeg har ingen planer for resten av dagen enda, men nå skal jeg i hvert fall få kikket litt i dagbøkene!
Ha en kjempefin dag alle sammen! Og så håper jeg alle er klare for den store konkurranseoppdateringen i morgen!
klemmer fra skilpadda
Spist i dag:
Frokost: havregrøt
Lunsj: 2 brødskiver med skiver av stek og agurk på, 1 kopp "lett-kakao"
Mellom: 2 kiwifrukt
13. februar 2002
100,6 kgNY JOBB!!
Jeg fikk den!! :-) :-) :-) Nå ble jeg glad nå! Jeg fikk jobben jeg var på intervju på, og skal starte 1. mars. Det er en jobb som webredaktør som høres veldig spennende ut - veldig selvstendig, og veldig mye skriving, og det er jo jeg glad i - pluss at det er en god del høyere lønn enn der jeg er nå, og det er jo heller ikke av veien!
Ååh, det var godt det gikk bra, jeg har vært så stresset med tanke på dette de siste to dagene at jeg har ikke greide å gjøre noe... fikk nesten ikke sove i natt, og lå og tenkte på hvor fælt det ville være hvis de ringte klokken ni og jeg sov min dypeste søvn og bare greide å grynte i telefonen.... heldigvis ringte de ikke før over elleve og da hadde jeg vært våken i over en time!
Jeg må vel komme meg på jobb (den gamle) i løpet av formiddagen og levere oppsigelse, evt. spørre om jeg kan få permisjon ett år, men det får jeg nok ikke, for det er en av de permitterte kollegene mine som har søkt om det og fått avslag allerede. Så da blir det nok oppsigelse, jeg rekker det akkurat for det er to ukers oppsigelse når man er permittert, og på fredag er det to uker til jeg skal begynne. Sjefen min blir nok lei seg nå når jeg slutter, men han får bare ha det så godt. Det er ikke min skyld at de har måttet permittere meg, og jeg må jo ha en jobb!
Såå, jeg rekker visst ikke å gå innom dagbøker og skrive kommentarer i formiddag heller - men jeg tenker masse på dere! Og jeg er kjempeglad for at det går så bra i konkurransen, og særlig for at både Grete og Afrodite har blitt tosifret - neste uke kommer jeg etter!
Ha en kjempefin dag alle sammen! Lån gjerne noen lykkevibber av meg dersom dere trenger det!
masse klemmer fra skilpadda
12. februar 2002
100,6 kgÅ, for ein strålande morgon...
Hei alle sammen! Først vil jeg si gratulerer med mange flotte resultater i minus fem-konkurransen! Vi har ikke fått oppdatering fra Måne og Nebbisen enda, men så langt ser det slik ut:
Elisa28 leder helt klart med fantastiske 3.6 kilo (*APPLAUS*!!), og på delt andreplass har vi Grete og Fett nok, begge med 2.0 kilo (*APPLAUS*!!). Og Grete har med glans vunnet den lille ekstra "førstemann-til-90-tallet"-konkurransen med meg og Afrodite, så hun fortjener en ekstra APPLAUS! Og tilsammen, for alle som har oppdatert nå, har vi gått ned nesten 18 kilo denne første uken, dvs. over 1 kilo hver i snitt. HURRA FOR OSS!!!
I dag er det virkelig fantastisk vær her i Oslo, strålende solskinn over et lite lag med nysnø. Nesten synd jeg ikke liker å gå på ski! *S* Jeg sitter her og venter på telefon ang. den jobben jeg var på intervju for i går - de sa de skulle avgjøre og gi beskjed i dag. Jeg kan jo gå en tur ut likevel kanskje, og ta med mobiltelefonen - får se når jeg er ferdig med å se i dagboken.
Vekten min i går viste 0.8 ned og det er jo egentlig ikke så verst på én uke, men det har jo gått langsomt med meg nå etter jul. Jeg tror jeg mister litt gløden - ikke sånn til vanlig, men hver gang det "er noe", så gidder jeg liksom ikke la være å spise eller drikke. Er det besøk og vi har kjeks til kaffen, så spiser jeg kjeks - er vi ute og spiser, så tar jeg en ekstra halvliter - ting som det der. Det gjør jo bare at det går langsommere, det vet jeg jo. Og jeg har jo ikke skeiet helt ut, for det går jo fremdeles nedover! Men på disse 5 ukene på GR-kurs har jeg bare gått ned 1.9 kilo og det er jo ikke stort. Jeg skal prøve å få en litt høyere "skjerpingsgrad" de neste par ukene - to uker på kurs, og så halvannen uke igjen før ferien - må prøve å få av mest mulig før vi reiser til California!!
Jeg snikveier meg fremdeles på hjemmevekten av og til om morgenen, for å se hva den viser, og i går hadde den faktisk gått opp siden før helgen, men i dag var den nede igjen. Jeg kan jo håpe på at det betyr at jeg hadde mye vann eller noe i kroppen i går, og at neste mandag vil vise en desto lavere vekt!
Nåvel! Siden jeg ikke tør gå vekk fra telefonen, så får jeg kanskje rydde litt. Det kan trenges det også! Og så får jeg ta en treningsrunde i ettermiddag, enten jeg hører fra jobben eller ikke. Må innrømme at jeg er ganske spent!..
Spist i dag:
Frokost: havregrøt med cottage cheese
Mellom: 1 kiwi
Lunsj: Rugbrød med cottage cheese og krepsehaler
Mellom: 1 kiwi, 1 Yoplait
Middag: Kylling-chili-gryte med wok-grønnsaker og ris
Dessert: 1 Yoplait, 4 kjeks
11. februar 2002
100,6 kgFørste konkurranseuke over!
Da er det på tide med OPPDATERING! Jeg legger inn etter hvert som flere rapporterer ny vekt. Her er listen:
Afrodite........101.5, nå 100.4, ned 1.1
antislankekur....93.3, nå 93.2, ned 0.1
Avmedkilo........90.9, nå 91.1, opp 0.2
Elisa28.........115.0, nå 111.4, ned 3.6
Ella.............97.0, nå 95.5, ned 1.5
Fett nok.........91.0, nå 89.0, ned 2.0
grete...........101.5, nå 99.5, ned 2.0
gryn.............95.8, nå 94.6, ned 1.2
hi69............100.8, nå 99.7, ned 1.1
Klar-Ferdig-Gå...92.0, nå 91.0, ned 1.0
Kosebamsen......128.0, nå 128.0, ingen endring
Lonelyboy.......103.9, nå 103.0, ned 0.9
Masti...........111.5, nå 111.0, ned 0.5
Molla............98.2, nå 97.9, ned 0.3
Måne.............95.7, nå 94.9, ned 0.8
Nebbisen........106.4
Savanna..........93.4, nå 92.4, ned 1.0
Skilpadda.......101.4, nå 100.6, ned 0.8
Vinterbarnet....107.5, nå 106.5, ned 1.0
Her er det mange som har vært flinke! Fett nok har gått ned 2 kilo, det er kjempebra, og hi69 er nå tosifret, det er også en milepæl! Jeg har jo sett at det er et par andre som lå meget godt an før helgen, så det blir spennende å se hva de har å melde i dag.
Gratulerer med vel overstått første uke til alle sammen! Kjempebra innsats! Jeg er stolt av oss alle, jeg. :-)
*** Oppdatering om kvelden ***
Ja, da var det flere på plass, og foreløbig er det Elisa28 som leder KLART! 3.6 kilo på en uke, det står det respekt av! Kjempeapplaus til Elisa - her må vi stå på alle som en, det kan jo tenkes at konkurransen blir avgjort allerede neste uke!
*****
Så litt om min egen dag - jeg har vært på jobbintervju og det gikk veldig bra tror jeg. De var hyggelige og jobben hørtes veldig interessant ut, så jeg håper de vil tilby meg den. Det er et års vikariat, og det hastet for dem å få tak i noen nå, så jeg skulle få beskjed i morgen. Kryss fingrene for meg da! :-)
Jeg tror jeg skal komme meg opp på Nautilus og trene litt nå - det har jeg ikke gjort siden forrige onsdag. Jeg startet jo så bra i forrige uke, men så ble det plutselig masse besøk og fest og greier, og så gikk hele helgen bort til hjemmesidejobbing, og da ble det plutselig ingen trening, og ikke så bra med spisingen heller! Men ja ja, nå er det jo en ny uke med nye muligheter. Jeg er bare litt nervøs for veiingen i kveld...
Spist i dag:
Frokost: 3 knekkebrød med mager leverpostei og agurk
Mellommåltid: 1 nutribar
Lunsj: Havregrøt med cottage cheese
Mellom: 2 kiwi, 1 knekkebrød med cottage cheese og lodderogn
Middag: Kylling chop suey med ris (kinarestaurant)
Trim: Nei, det ble ikke likevel
10. februar 2002
101,4 kgKun kort
Jeg har _virkelig_ brukt absolutt hele helgen på å lage nye websider som skal vises frem på jobbintervju - jeg vil at alt skal være helt ordentlig, og da tar slikt laang tid! I tillegg til at jeg har alt både på norsk og engelsk, så da tar det ekstra lang tid. Det har blitt litt feil mat (men ikke så altfor mye, har vært for travel) og ikke noe trim denne helgen, men slikt er jo å regne med. Får ta meg en tur opp på treningssenteret i morgen og gjøre litt bot for meg.
Javel! Jeg legger inn nytt innlegg i morgen, etter intervjuet, og da er det konkurranseoppdatering! Er spent på hvordan det har gått med oss alle! Tvi tvi, håper vekten er snill med oss nå. :-)
Kjempeklem fra skilpadda!
Jobbintervju!
I går ringte det noen om en jobb som jeg har søkt som webredaktør og ville at jeg skulle komme på intervju på mandag. Det ville jeg selvfølgelig, så nå skal jeg bruke helgen på å brushe opp webredigeringskunnskapene mine og fikse opp hjemmesidene mine så jeg kan vise dem frem. Tror ikke jeg får så mye tid til å lese i dagboken og skrive kommentarer, og i så fall får jeg bare ønske alle en riktig god helg her og nå! Og forresten så var Monsters, Inc. (Monsterbedriften) kjempemorsom, og kan anbefales alle! Og konserten med Krøyt var veldig, veldig bra.
Så vil jeg spesielt ønske en god helg dere som er med på konkurransen - husk at det er oppdatering på mandag! Det er flere som ligger veldig godt an allerede, men ingenting er selvsagt avgjort - alle har fremdeles en sjanse hvis de gjør en god innsats fremover nå! Stå på alle sammen, jeg gleder meg til å oppdatere og se hvordan det har gått!!
Spist i dag:
Frokost: 4 Rågi knekkebrød, 2 med skinkestek og agurk, 2 med cottage cheese og lodderogn (NAM!). Masse vann med appelsinjuice i, tran og vitaminer
Mellom: 1 banan
Lunsj: Rugbrød med cottage cheese og lodderogn
Temmelig dårlig form...
Hei folkens! Gårsdagen ble rett og slett litt for travel til at jeg rakk innom her. Jeg våknet av telefon fra den samme venninnen jeg var i byen med en dag før, og avtalte at hun skulle komme på besøk - jeg rakk akkurat å bli ferdig med frokosten min før hun kom. Vi drakk kaffe og pratet noen timer (og jeg må innrømme at jeg spiste en bit av sjokoladen hun hadde med, samt to Harry Potter-kjeks...), så gikk vi til byen og spiste lunsj på en kafe og kikket i butikker til jeg måtte hjem.
Jeg skulle nemlig på fest til sjefen min om ettermiddagen. Jeg er jo permittert for tiden, sammen med flere av kollegene mine, og sjefen min inviterte oss alle allerede før jul til en samling for å ha det litt hyggelig sammen. Festene med kolleger er alltid vellykket og morsomme, og det var kjempekoselig å se kollegene mine igjen - de er så søte og hyggelige og ble veldig glade for at jeg kom (jeg er omtrent den eneste av de permitterte som aldri pleier være innom jobben - flere av de andre har fått ulike freelanceoppdrag og sitter på kontoret sitt og jobber med disse så å si hver dag). Og jeg drakk _masse_ Og nå føler jeg meg _dårlig_ . Urk. :-/ Men det var gøy, det var det! Vi gikk på en pub (en del av oss - bare jeg og en gjeng menn - det er dem jeg kommer best overens med) og de spanderte øl og sigaretter på meg der, etter at vi gikk fra sjefen min. Og jeg var definitivt ikke den fulleste da vi gikk derfra. ;-)
Ja ja, formen bedrer seg sikkert snart, jeg pleier aldri å bli særlig fyllesyk og jeg har i hvert fall ikke hodepine.
I kveld skal mannen min og jeg på kino og se Monsters Inc., den nye animasjonsfilmen, i originalutgave (med engelsk tale). Vi syns begge det er kjempegøy med animasjonsfilm og har gledet oss lenge til denne. :-) Kanskje vi går på Krøyt-konsert etterpå. Men jeg tror ikke jeg skal drikke øl, hverken med tanke på slankingen eller formen!
Molla og hi69 har forresten levert inn startvekt til konkurransen, så jeg har lagt dem til i listen på mandagens dagbokinnlegg. Heia til dem også! Flott at vi er så mange som er med!
Jeg føler ikke helt for å trene i dag, men kanskje det ville være lurt å gå en tur - det pleier å hjelpe med litt frisk luft. Skal rapportere om hva det blir til!
Spist i går:
havregrøtfrokost
mellom: 1 liten bit sjokolade, 2 kjeks, 1 banan
lunsj: kyllingsalat med litt dressing, 1 toastloffskive
middag (på festen): gravlaks, litt pate, masse salat, litt potetsalat, et par stykker ost, noen brødskiver
utover kvelden: masse vin, et par konjakk, en halvliter
I dag:
Frokost: 2 rugbrødskiver med lett Philadelphia, masse(!) farris med appelsinjuice i
Lunsj: 1 nutribar, litt cottage cheese
Mellom: 1 0.1 Yoplait, kaffe med melk
Middag: 2 grillede kyllinglår, pastasalat med soltørkede tomater
Under konserten: 2 halvlitere (ja, jeg vet hva jeg sa, men alkohol er det eneste som _virkelig_ virker mot fyllesyke!..)
Da vi kom hjem: resten av pastasalaten
En grå onsdag, og middagsgjester senere
Hallo alle sammen! Nå sitter jeg igjen med PCen på fanget i sofaen og prøver å planlegge dagen. Noen venner kommer og skal spise middag her i dag, de kommer i fire-fem-tiden og jeg vil gjerne lage noe som kan gjøres ferdig på forhånd - antagelig noe i leirgryte som bare kan stå i ovnen et par timer. Så jeg bør være klar med forberedelsene i hvert fall til tre, og før det må jeg handle, og rydde/vaske litt på kjøkkenet, og sette på en vaskemaskin, og trene. Jeg tror jeg starter med treningen. :-) Tøyenbadet åpner halv tolv, så det passer akkurat å rusle opp dit når jeg er ferdig med å skrive dette, og så kan jeg gå innom butikken på vei hjem. Ja, jeg tror det må bli slik!
Jeg kjenner det forresten veldig godt i beina at det ble så mye gåing i går!.. Og så syklingen etterpå da, det gjorde meg nok enda mer støl. Men det er jo ikke farlig å være støl, akkurat!
--- Senere ---
Jeg fant en GR-oppskrift på en lammegryte som så veldig god ut, men så hadde de ikke lammekjøtt på Mega, så da kjøpte jeg en svinestek i stedet (stek er mye billigere enn kjøtt i mindre biter, og er veldig godt i gryteretter). Skal ha løk, sopp, paprika, eple, tomater og aprikoser i den, og kryddeer selvsagt, og ris og grønn salat og baguetter til. Nå må jeg sette i gang så jeg blir ferdig før den første gjesten kommer!
Spist i dag:
Frokost: havregrøt med cottage cheese, mye vann med litt juice, tran og vitaminer
Mellom: 1 banan
Lunsj: 2 skiver rugbrød med lett philadelphia og kalkunpålegg, 1 0.1 Yoplait
Middag: Svinegryte med epler, aprikoser, løk, tomat og paprika, med ris og salat til
Dessert: Is (litt mer enn jeg burde...) og 1 Harry Potter-kjeks
Trim: 1000 meter svømming
Gratulerer. Ser at du er gravid, er det nummer en? Har ikke vært her på en stund jeg, så jeg er ikke helt oppdatert...Skjønner godt at du ikke kan slanke deg nå, men det er jo lurt å tenke kosthold for det, det kommer jo dager siden også......
Tenkte å takke for alle de deilige oppskriftene du har lagt ut. Skal prøve noen av dem, nam-nam.
Tarangai
Så kos at alt står bra til med deg og at du er inne i et godt kosthold. Bare hold på det hele svangerskapet, så er du tilbake til starten før du vet ordet av det. Og nå blir jo sidene som før, så da kan vi jo fortsette å motivere hverandre. For selv om du ikke slanker deg er du jo opptatt av kosthold.
Lykke til!!!!
Selv holder jeg på med Cambridge kur for å se om jeg kan bli litt motivert igjenn. Hadde stoppet helt opp på den "beste metoden med hyppige måltider". Kjente at jeg ville gi opp, så da var det enten Cambridge med ny giv, eller å gi blaffen. Vel her er jeg i full gang, så får vi se.....
Kos deg med den voksende magen Skilpadda og gled deg til du begynner å kjenne liv, DET ER KJEMPESPENNENDE:-))))))))
Mange klemmer fra Grete.
Forstår godt at du ikke ønsker å slanke deg i denne flotte perioden av ditt liv, og så lenge du spiser sunt er vel ingenting bedre enn det! Kos deg og kanskje vi "sees" igjen senere :-) Lykke til med den lille når den tid kommer!