← Alle dagbøker
diarist.Alias

skilpadda

56 år174 cm101 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start113,8 kg
Sist99,7 kg
Endring−14,1 kg
BMI nå32,9
📉 Ned 10+ kg📓 100+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
27. august 200119. april 2002
99,7 kg

Så trist at siden legges ned!

Huff, det var en trist nyhet. :-( Men jeg skjønner at de er nødt til det - det er veldig vanskelig å tjene penger på slikt som dette, og det er grenser for hvor mye tid og penger man kan bruke uten å få noe (økonomisk) igjen. Jeg kunne nok vært interessert i en betaltjeneste, men da ville det jo ikke bli så mange her, og det at vi er så mange er jo nettopp det som er bra!

Ja ja. Jeg ser at noen av dere tenker å flytte over til en annen side - jeg skal holde et øye her frem mot slutten av måneden og se hva dere bestemmer dere for.

Når det gjelder meg, så står alt veldig bra til - er omtrent åtte uker på vei nå, og føler meg like frisk og sprek(!) som jeg pleier. Ingen kvalme, ingen "rare lyster" - jeg blir sulten enda litt oftere enn jeg pleier, så jeg spiser hver tredje time, men spiser sunt (og drikker ikke kaffe, yæck!). Og kan ikke helt tro at vi kommer til å ha en liten baby når det blir jul. :-)

Håper det står bra til med dere andre! Og at dere nyter våren - det er så nydelig vårvær i Oslo nå...


stor klem fra skilpadda
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai😌23. april 2002
Hei.
Gratulerer. Ser at du er gravid, er det nummer en? Har ikke vært her på en stund jeg, så jeg er ikke helt oppdatert...Skjønner godt at du ikke kan slanke deg nå, men det er jo lurt å tenke kosthold for det, det kommer jo dager siden også......
Tenkte å takke for alle de deilige oppskriftene du har lagt ut. Skal prøve noen av dem, nam-nam.
Tarangai
c.AuthorAlias grete😃21. april 2002
Hei Skilpadda

Så kos at alt står bra til med deg og at du er inne i et godt kosthold. Bare hold på det hele svangerskapet, så er du tilbake til starten før du vet ordet av det. Og nå blir jo sidene som før, så da kan vi jo fortsette å motivere hverandre. For selv om du ikke slanker deg er du jo opptatt av kosthold.
Lykke til!!!!

Selv holder jeg på med Cambridge kur for å se om jeg kan bli litt motivert igjenn. Hadde stoppet helt opp på den "beste metoden med hyppige måltider". Kjente at jeg ville gi opp, så da var det enten Cambridge med ny giv, eller å gi blaffen. Vel her er jeg i full gang, så får vi se.....

Kos deg med den voksende magen Skilpadda og gled deg til du begynner å kjenne liv, DET ER KJEMPESPENNENDE:-))))))))

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias HelenaX19. april 2002
Gratulerer med graviditeten, skilpadda :-)

Forstår godt at du ikke ønsker å slanke deg i denne flotte perioden av ditt liv, og så lenge du spiser sunt er vel ingenting bedre enn det! Kos deg og kanskje vi "sees" igjen senere :-) Lykke til med den lille når den tid kommer!
99,7 kg

Takk for meg!

Kjære alle sammen,

Jeg skriver for å fortelle at jeg "slutter" her i slankedagboka. Men det er av en hyggelig grunn: jeg er gravid! Jeg testet positivt for en ukes tid siden, og er omtrent 7 uker på vei. Så da blir det ikke mer slanking på meg fremover - selv om jeg selvsagt skal fortsette å spise sunt og trene, og prøve å holde vektøkningen på et fornuftig nivå.

Jeg vil få takke dere for all inspirasjon og støtte gjennom det siste halve året. Jeg er helt sikker på at vekttapet og min sunnere livsstil er en viktig grunn til at jeg har greid å bli gravid nå, for hormonverdiene mine ble bedre etter hvert som vekten gikk nedover. Og det er mye bedre å starte svangerskapet på 100 kilo enn på 114!

Ønsker dere lykke til fremover alle sammen, med både slanking og alt annet. Jeg har satt pris på å bli kjent med dere, det kan godt hende jeg stikker innom for å se hvordan det går med dere, og jeg kommer tilbake hit når jeg igjen skal begynne å jobbe av meg kilo. :-)

Ha det riktig godt!

Stor klem fra skilpadda.
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias fett nok.19. april 2002
Hei på deg!

Gratulerer så mye, dette var virkelig morsomt.
Håper du får en fin graviditet og kos dere mye.

Lykke til fra Rita
c.AuthorAlias Sussi13. april 2002
Så koselig!!
Du har en spennende tid foran deg og mye å glede deg til!
Men du stikker vel innom her om en 9 månders tid. Lykke til!
Med vårlig hilsen Sussi
c.AuthorAlias Emma669. april 2002
Gratulerer så mye !!! - Blir nesten misunnelig jeg ! Det er bare SÅ spesielt å være gravid første gangen. Nå har du en livslang forelskelse forran deg. Selvfølgelig mye jobb og ansvar - men gleden overskygger alt. Kos deg riktig med den voksende magen og tiden som kommer !


Emma66
c.AuthorAlias Afrodite9. april 2002
*G*R*A*T*U*L*E*R*E* Skilpadda!!!

Wow - jeg fikk helt gåsehud når jeg leste innlegget ditt nå!! Dette var jammen hyggelige nyheter - så utolig artig at dere har lykktest! Jeg roper ut et hipp hipp hurra!!!

Nå går du en spennede tid i møte, livet vil forandre seg drastisk nå - men det er bare hyggelig. Gleder meg med deg.

Vi får mailes litt privat, jeg må jo følge med hvordan det går med deg. Selv har vekta mi gått rett til værs etter påske, men motivasjonen er her igjen så det er håp.

Ønsker deg lykke til med svangerskapet, og så "ser" vi deg kankje her inne om noen måneder?

Mange gode lykke ønsker fra Afrodite

c.AuthorAlias grete9. april 2002
Heisann Skilpadda.

Gratulerer så mye med graviditeten. Jeg syntes det var kjempespennende å være gravid:-)))) Jeg fan en side på sol hvor en kunne skrive inn termin og følle fosterets utvikling hele tiden og det var spennende. Ønsker deg masse lykke til!!

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Minelli9. april 2002
Ååå, Skilpadda!

Gratulerer! Jeg er kjempeglad på dine vegne! Tenke seg til...en liten miniskilpadde om noen måneder! Skjønner godt at du ikke har lyst til å slanke deg, da. Det er nok bedre å bare være forsiktig med hva man dytter i seg. Du er sikkert ganske bevisst på det nå! Uansett hvor mange kilo som kommer til å henge igjen etter svangerskapet, så er jeg sikker på at du klarer å ta de av igjen!

Lykke til, skilpadda!

Kjempeklem fra Minelli
99,7 kg

Tilbake fra USA!

Hei hei alle sammen!

Ja, nå er jeg tilbake etter to og en halv uke i USA! Har hatt det utrolig flott - og er nå helt skutt av jetlag, sov 13 timer i natt og er fremdeles trøtt. Heldigvis har jeg noen dager til å komme meg på før jeg skal på jobb igjen!

Jeg har "ikke akkurat" tenkt slanking mens jeg har vært borte... Og ikke har jeg veid meg heller, så jeg har bare skrevet inn den vekten jeg hadde forrige gang. Jeg har meldt meg på nytt GR-kurs fra 9. april, så jeg har litt tid på meg til å ta meg inn igjen slik at startvekten min da ikke skal være så langt unna avslutningsvekten min forrige gang.

Jeg kommer nok til å veie meg på min egen vekt en av dagene i påsken, så får jeg vurdere om jeg skal skrive inn den vekten - jeg foretrekker egentlig å bruke bare én vekt, ellers blir det bare tøys, og nå skal jeg jo til Grete Roede igjen snart så kanskje jeg bruker bare den vekten. Får se!

Men altså, California var fantastisk og vi har fått gjort utrolig mye - den siste uken ble temmelig hektisk så vi skulle rekke det viktigste av det vi skulle få med oss! Vi var i LA mesteparten av tiden, men kjørte en tur til San Francisco og var tre dager der, og to dager i Las Vegas ble det også. Sitter her med hundrevis av bilder tatt med det nye digitalkameraet, og skal prøve å plukke ut en del av dem og lage en webside til venner og familie (i hvert fall til dem som var med på ferien). Slikt er gøy, men det tar lang tid!

Ja ja, nå må jeg ha litt lunsj snart tror jeg - jeg er fremdeles døgnvill, men det er drøyt tre timer siden frokost så da må dette bli lunsj.

Håper dere har en hyggelig påske alle sammen, og så ser jeg frem til å komme i gang med trim og mager mat igjen nå! Og til å følge med på hvordan det går med alle dere!

Stor klem fra skilpadda.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli30. mars 2002
Hei på deg, Skilpadda!

Det høres ut som du har hatt det strålende!
...og så er det tilbake til hverdagen igjen da, eller det blir kanskje litt mykere overgang siden det er påske.

Du kan jo veie deg hjemme, men velge å ikke la den "telle", bare bruke den som en kontrollfunksjon om du synes det er for lite å bruke bare GR-vekta en gang i uka?

Ha en god påske, Skilpadda...nå skal jeg ha litt frokost!

Klem fra Minelli
99,7 kg

VI HAR EN VINNER!!

Hei kjære alle sammen! Vi går rett på oppdateringen - som vanlig legger jeg inn ny vekt på alle etter hvert. Nå har jeg lagt inn siste registrerte vekt på alle som har hatt ny vekt siden forrige mandag - bare meld fra til meg dersom du har en enda nyere vekt:

Nick............Startvekt........Nå.......Resultat

Afrodite........101.5............100.7....-0.8
antislankekur....93.3.............92.0....-1.3
Elisa28.........115.0............110.8....-4.2
Ella.............97.0.............92.0....-5.0 <---- OBS!
Fett nok.........91.0.............88.0....-3.0
grete...........101.5.............99.5....-2.0
gryn.............95.8.............91.8....-4.0
hi69............100.8.............97.6....-3.2
Klar-Ferdig-Gå...92.0.............89.0....-3.0
Kosebamsen......128.0
Lonelyboy.......103.9............100.7....-3.2
Masti...........111.5............108.5....-3.0
Molla............98.2.............94.5....-3.7
Måne.............95.7
Nebbisen........106.4
Savanna..........93.4.............92.7....-0.7
Skilpadda.......101.4
Vinterbarnet....107.5

Hm... mange som har falt fra eller? Kom an folkens, dette er ikke farlig - det er bare for vår egen del, det er ingen her som slanker seg for noen andre enn seg selv! Det spiller ingen rolle hvilket tempo det går i så lenge det er vårt eget tempo og det ikke går feil vei. :-)

Oppdaterer flere vekter i kveld, hvis det er flere som har meldt fra til da! Ha en kjempefin mandag alle sammen!

-- Ettermiddag --

Ja, da har vi kåret en vinner! Ella rundet minus fem kilo i dag, og er således denne omgangens høyt fortjente vinner. *APPLAUS* Men det er flere andre som ligger hakk i hæl, så det var ikke mye om å gjøre at for eksempel Elisa28, Gryn eller Molla kunne greid å vinne. Jeg vil gjerne gratulere oss alle sammen med flott innsats og mange kilo ned til sammen!

Alle tallene er ikke inne enda, og det kan jo tenkes at det er flere som har fin vekt å vise til i dag (jeg oppdaterer dagens vekt på alle som melder fra til meg), men uansett så er altså denne konkurransen nå over. Jeg håper det er noen andre som kan tenke seg å arrangere en ny runde for dem over 90, for jeg reiser på ferie om halvannen uke og er ikke tilbake før over påske.

Ha en fortsatt fin mandag - og uke - alle sammen, og takk for "kampen"! :-)

klemmer fra skilpadda
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nebbisen19. mars 2002
Hej Skilpadda
Nu är jag tillbaka, mycket tack vare dig. Tack för din kommentar i min dagbok.

Men nu saknar jag din dagbok, du har väl inte gett upp?!

Kom igen, så klarar vi det här!

Hilsen fra Nebbisen
c.AuthorAlias Afrodite8. mars 2002
Hei hei Skilpadda!!!

Nå er vel du på vei til USA - heldiggris!!! Ville bare takke deg så mye for hyggelig mail, jeg så den ikke før i går. Sjekker ikke hotmailen min så ofte skjønner du. Jeg skrev en lang mail tilbake til deg, men har tydeligvis sendt den til feil adresse da jeg fikk den i retur. Prøver igjen senere jeg.

Ville egentlig bare ønske deg en kjempe god tur, nå får du kose deg med mann og svigerforeldre og nye internett venner - spennende det!!!

GOD TUR klem fra Afrodite
c.AuthorAlias Mary4. mars 2002
Hei Skilpadda
Da tar jeg over -5 konkurransen for de på 90 kg og oppover, da. Takker erbødigst for det tillitsfulle vervet og skal gjøre mitt beste for å være oppgaven verdig...

Hilsen fra Mary
c.AuthorAlias Mary1. mars 2002
Hei Skilpadda
Om ingen andre har meldt seg vil jeg gjerne ta over -5 konkurransen for de på 90 kg og oppover. -Om det er greit da.
Ha en god ferie i alle tilfelle da. :)

Hilsen fra Mary
c.AuthorAlias fett nok.26. februar 2002
Hei og hallo!

Beklager at jeg ikke fikk kommet inn her i går, men det kan legges til en kilo til (nesten 2, men ikke nok til å skrive 2 kg. UHU!). Veier altså nå 87, men nesten 86........

Takk for kampen og hjelpen, for det er virkelig motiverende og bli med på dette.

Ha en flott kveld! Og uke!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias grete25. februar 2002
Heisann Skilpadda.

Takker hjertelig for innlegg i dagboken min. Hadde nesten gitt opp men det du og de andre skrev fikk meg til å tenke tilbake til starten og hvordan jeg motiverte meg da. Så nå tar jeg en dag om gangen igjenn. Jeg slanker meg idag jeg. Morgendagen får jeg ta meg av når den kommer. Har ikke orket gå på vekten enda for jeg er jo ikke så opptatt av vekt jeg....:-)))))

Takk!!!!

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias ella25. februar 2002
Hei!
Tusen takk for hyggelig og motiverende gratulasjonshilsen i dagboka mi! Jeg er helt paff, tenkt at jeg vant ?? Men vi er jo VINNERE alle her inne, vi fortjener STOR applaus alle sammen!
Hilsen en glad Ella!
c.AuthorAlias Elisa2925. februar 2002
Hello!!!

Vekta mi idag: 110.8 kilo. FORNØYD!!!!!!

Ønsker deg en perfekt slankemandag.

Klem fra Elisa28



c.AuthorAlias Masti25. februar 2002
Hei Skilpadda!

Jeg har ikke falt fra helt, men det har vært mye reising i det siste, så jeg har ikke fått vært innom her. Skal oppdatere dagboken min i løpet av dagen/kvelden, men tenkte bare å melde dagens matchvekt, som var 108,5 kg. Ser forøvrig ut til at Ella ligger godt an! Lykke til alle sammen!

Masti
99,7 kg

Helg igjen

Hallo kjære medslankere! Ja, så er det helg igjen - og hvor ble denne uken av? Nå er det under en uke til jeg skal begynne i den nye jobben min, og jeg må visst lage meg en liste over alt jeg skal ha gjort før den tid! Helt utrolig at det har gått nesten to måneder av 2002 allerede - jeg syns ikke året har kommet i gang enda i det hele tatt, jeg!

Denne siste uken har vi vært mye på kino - både vanlig, Cinemateket, og Oslokinoenes "Filmport" med masse førpremierer. Gode filmer alt sammen, og godt å komme seg ut litt på kveldstid og treffe venner. Vi har stort sett spist middag hjemme før vi har gått ut, og en kamerat av oss har spist sammen med oss, jeg syns alltid det er litt enklere å "få meg til" å lage ordentlig mat når vi har gjester. Så jeg tror egentlig jeg har spist ganske riktig hele uken. Men så blir det jo gjerne en øl etter filmen mens man diskuterer litt, da... ja ja. Ikke har jeg fått trent heller, men nå har jeg i hvert fall fått satt opp instruksjonstime neste torsdag på Nautilus (treningssenteret på Tøyenbadet). Og så skal jeg komme i gang med svømming igjen - om en uke er min faste svømmevenninne tilbake fra en lang Asiareise, så da blir det kanskje orden på ting igjen!

Jeg har ikke rukket å lese dagbøker enda i dag, men skal gjøre det nå - er jo spent på hvordan det går med dere alle! :-) Selv skal jeg på siste GR-veiing i denne omgang på mandag, så da må jeg i hvert fall håper på å fremdeles være på tosifret... noe annet ville jo være dumt...

Avmedkilo har hoppet av slankedagboka - det er synd. Men alle må jo gjøre som det virker best for dem.

Ha en kjempefin helg alle sammen! I Oslo er det nydelig vær i dag - håper det er flere enn meg som har tenkt seg ut og gå en tur i solskinnet!

masse klemmer fra skilpadda
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete24. februar 2002
Hei Skilpadda.

Ønsker deg lykke til på Grete Roedekurset imorgen, og håper du står på tosiffret. Jeg har ikke hatt en fin slankeuke og kommer ikke til å oppdatere vekten imorgen. Kommer sterkere tilbake neste uke. Må ha noen dager før jeg finner vekten for er den tresifret (og det vet jeg den er), er jeg redd jeg gir opp.
Har bestemt meg for å begynne igjenn mandag og gå på vekten litt ut i uken.

Det høres så deilig ut med den svømmingen din, håper du kommer igang igjenn slik du ønsker. Vet ikke om jeg har gratulert deg med ny jobb, så da gjør jeg det iallefall nå!!! Spennende.
Ha en fin Søndag Skilpadda.

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Afrodite23. februar 2002
Hei hei Skilpadda!!

Takk for hyggelige ord igjen - alltid like koslig når du skriver!!! Jeg har ikke vært her inne på noen dager - har blitt sløvere til å skrive i dagboka mi, tror ikke jeg fokuserer så mye på slanking om dagen. Er mest opptatt av å finne årsaken til de merkelige utslettende, bekymrer meg fremdeles, særlig med tanken på blod i urinen og nyrene mine.

Er ganske flink med slankingen i hverdagen, men straks det er fredag så sprekker jeg helt. Har spist usunt både i går og i dag, sitter her og er litt småkvalm av all vingummien jeg har hatt i meg......huff!!!

Ny jobb til neste uke for deg - spennende!!! Gleder meg til å høre hvordan det går. Er dessuten litt nyskjerrig på web-siden din.......hvis du vil "vise den fram" kan du jo maile meg adressen, så kan jeg ta en titt *S*.

Ha en fortsatt fin helg, så håper jeg at jeg også er tosifret på mandag, selv om jeg tviler sterkt på det nå.......
KLemmer fra Afrodite
c.AuthorAlias Elisa2923. februar 2002
Hei Skilpadda!!!

Jo du, tiden går utrolig fort. Den flyr i megafart. For oss slankere er det jo bra i grunnen, da når vi målet fort, men skulle ønske den gikk litt senere. Ting forsvinner så fort i fra en.

Vet ikke helt om jeg har nådd 110 innen mandag. Må innrømme jeg røyk i går og i dag. Vekta har ikke gått opp, men heller ikke ned. Har vært på 11-tallet i snart to uker. Virker som kroppen min har bestemt seg for å bli her en stund. Først blir jeg syk, så mensen, så får jeg et utrolig sug som jeg ikke klarer å motstå. Noe styrer over meg. For jeg vil på 110 nå.
Tror kanskje det kan ha med at jeg for to år siden klarte å gå ned 15 kilo. Fra 125 til 110. Så nå har jeg klart å komme meg ned til det igjen. Og da skal jeg bli holdt på ventebenken en stund. Før nye deilige kiloer skal forsvinne fra meg. Vel vel, om den bare holder seg stabil noen dager til, så skal jeg ikke gråte. Skal ikke skeie ut mer på en stund, så jeg håper de snart går av.

Tenk, ny jobb snart. Spent?
Jeg er alltid et vrak før jeg begynner en ny jobb. Men så snart første dagen er over, så går det bra.
Ønsker deg lykke til med den. Det bli spennende å høre.

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Minelli23. februar 2002
Hei på deg, skilpadda!

Endelig rakk jeg innom deg igjen. Gratulerer så mye med både tosifret og ny jobb! Jeg klarer jo ikke følge med lenger, så det var virkelig gledelig å se at du har kommet deg under 100! Utrolig bra!

Du sier noe med å lage mat, ja. Bare tenk deg så lite inspirasjon jeg har som lager mat til én hver dag! DET er kjedelig det! Men nå har jeg jo oppdaget Grete Roede pitapizza, og det er jo bare så godt, så nå er jeg ganske fornøyd!

Forresten, da jeg møtte RH og Jenta*S* for en uke siden, så snakket vi om å treffes igjen 25. mai - på Chippendales. Blir du med på det?? Si jaaaaa! Tenkte kanskje noen andre fra slankedagboka har lyst til å bli med oss! Kan jo tenke over saken!

Ha en kjempefin helg!

Klem fra Minelli
99,7 kg

Såå deilig å skrive den vekten...

Heisan alle sammen! Ja, nå skrev jeg i går at nå går alt så fint, så nå er det bare en ting som mangler - og i går kveld viste GR-vekten tosifret, endelig! Virkelig en deilig følelse ja. :-) Vi hadde det veldig hyggelig på kurset i går, vi er ganske få deltagere og de fleste går tidlig, så i går ble tre av oss (+kursleder) sittende ganske lenge og snakke sammen, bare oss. Om følelser og kropp og selvsikkerhet og hvordan vi ser på oss selv og hvordan andre ser på oss og om hvordan vi føler at vi må kompensere for vekten vår med å være ekstra flinke, eller snille, eller blide. Det er godt å snakke med noen som kjenner til de samme problemene innimellom!

Det ble sent før jeg kom hjem i går kveld, så det ble ingen wok, varmet bare en boks med kjøttboller i stedet. Jeg syns de hermetiske kjøttbollene i paprikasaus er ganske gode, og så er det ikke så veldig mye kalorier i. Vi pleier ha slike i skapet som "nødløsning" for å slippe å kjøpe pizza eller lignende når vi er veldig sultne og ikke gidder eller har tid til å kjøpe mat... Så får det bli wok i dag i stedet!

Jeg putter forresten inn konkurranseoppdateringene på gårsdagen, samme når de kommer - det blir mer oversiktlig da. Nå er det bare noen få som mangler. Det går fint med oss, syns jeg! Og alle som har hatt en dårlig uke nå, eller hadde en dårlig uke sist, har gått ned likevel når vi ser de to ukene samlet. Drøyt 1.8 kilo har vi gått ned gjennomsnittlig på disse to ukene (de som har oppdatert nå), og det syns jeg er flott! Og Elisa28 leder klart fremdeles, til tross for sykdom og et bitte lite tilbakeslag denne uken. Men Ella er ikke langt bak nå, hun har gått ned 3 kilo, og både Gryn og Lonelyboy ligger på 2.9, så her er det fremdeles spennende... Jeg "håper" jo at ingen når fem kilo denne uken heller - det hadde jo vært flott om noen greide det, selvsagt, men vi vil jo gjerne ha en sjanse til å ta dem igjen, vi andre da! ;-)

Min dag så langt (fyller ut videre etter hvert):

Frokost: 3 grove knekkebrød med cottage cheese, litt juice, mye vann, 1 banan
Mellom: 1 Yoplait
Lunsj: 2 grove brødskiver med mager philadelphia og hamburgerrygg
Middag: Wok med svinekjøtt, paprika og broccoli, med ris til
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias Avmedkilo23. februar 2002
Jeg vil ikke være med på -5 konkurransen mer. Jeg kutter ut dagboka mi. Jeg må prøve noe annet. Dette fungerer ikke for meg lenger. Takk for råd og oppmerksomhet.

Avmedkilo
c.AuthorAlias ella20. februar 2002
Hei!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:-)Ella tar bølgen for deg - GRATULERER !!
c.AuthorAlias Vinterbarnet20. februar 2002
Hei, Skilpadda
GRATULERER!!!!!
SÅ MORSOMT!!!!!

vINTERBARNET
c.AuthorAlias fett nok.19. februar 2002
Hei!

G*r*a*t*u*l*e*r*e*r!

Det er nok en mega god følelse tenker jeg. Dette unner jeg deg.

Oppdatering av min vekt: Ingen endring på hele kg siden forrige uke, men tenker meg at det er 2-300 gram som må bort for å nå -9 kg tilsammen.
Vet ikke om flere hadde samme problemet, men jeg kom ikke inn på slankere.com i går kveld. Alle andre sider jeg prøvde gikk.

Ønsker deg masse-masse-masse lykke til med neste mål, skjerper jeg meg ikke nå puster du meg snart i nakken.

Klem fra Rita
c.AuthorAlias Elisa2919. februar 2002
GRATTTTTTTTTTULERER!!
90-TALLET!!!!!

Kan nesten ikke vente til det er min tur.

Nyt det!!!!!!!!!

Klem fra elisa28
c.AuthorAlias hi6919. februar 2002
GRATULERER !
Det er kjempedeilig å se at det nytter.
Du har vært kjempeflink,vi veier omtrent det samme nå, så vi har vel omtrent det samme igjen for å nå målet. Det blir spennende å følge med etterhvert.
Stå på !
c.AuthorAlias Afrodite19. februar 2002
Heisann Skilpadda!!!

*G*R*A*T*U*L*E*R*E* *M*E*D* *T*O*S*I*F*R*E*T* !!!!! Det var jammen gøy å se at du endelig :-) klarte det!!! KOs deg med resultatet og pass på så du ikke hopper opp igjen - det er så lett :-((

Status her er at jeg har ligget flat på en sofa på Voss i hele helga, har spist alt mulig av snop og snacks, cola og øl og god mat.......Vekta viste i morgest 100.9 kilo FA..........Æ bli så sur på mæ sjøl!!!! Det var mye trøstespising - vet ikke helt hva som feiler meg enda, men er ikke bra i det hele tatt - slankinga kommer litt i bakleksa.

Gleder meg derimot masse over ditt resultat - kjempe gøy!!

Ha en flott slankeuke Skilpadda!!
KLemmer fra Afrodite

c.AuthorAlias Emma6619. februar 2002
Grattis !!! Skikkelig milepæl det der ! Du har vært utrolig tålmodig synes jeg - og da er det artig å se at det betaler seg til slutt. Retterdighet skjer fyldest ! - så har du mange ting å glede deg til fremover da, både ferie og ny jobb. Nesten så en blir misunnelig her en sitter i gamle tralten :-)

Emma66
99,7 kg

JAA! TOSIFRET!! eh, og konkurranseoppdatering :-)

Da var det tid for oppdatering i minus fem-konkurransen igjen! Nå har vi holdt på i to uker og det er flott å se hvor mange gode resultater vi har.

Som før legger jeg inn etter hvert som jeg får ny vekt fra alle. Jeg lar vekten fra forrige uke ligge og legger til ny vekt etter denne, og nedgangen jeg skriver er samlet for to uker. Dere kan melde ny vekt til meg i dagboken her. Skrik ut hvis jeg gjør feil på noen av dere!

Listen:

Afrodite........101.5, så 100.4, nå 100.9, ned 0.6
antislankekur....93.3, så 93.2, nå 92.5, ned 0.8
Avmedkilo........90.9, så 91.1, nå 90.5, ned 0.4
Elisa28.........115.0, så 111.4, nå 111.6, ned 3.4
Ella.............97.0, så 95.5, nå 94.0, ned 3.0
Fett nok.........91.0, så 89.0, nå 89.0, ned 2.0
grete...........101.5, så 99.5, nå 99.5, ned 2.0
gryn.............95.8, så 94.6, nå 92.9, ned 2.9
hi69............100.8, så 99.7, nå 99.3, ned 1.5
Klar-Ferdig-Gå...92.0, så 91.0, nå 89.8, ned 2.2
Kosebamsen......128.0, så 128.0, nå 127.5, ned 0.5
Lonelyboy.......103.9, så 103.0, nå 101.0, ned 2.9
Masti...........111.5, så 111.0, nå 109.5, ned 2.0
Molla............98.2, så 97.9, nå 96.3, ned 1.9
Måne.............95.7, så 94.9
Nebbisen........106.4
Savanna..........93.4, så 92.4, nå 92.8, ned 0.6
Skilpadda.......101.4, så 100.6, nå 99.7, ned 1.7
Vinterbarnet....107.5, så 106.5

HEIA! HEIA! HEIA!


---- Min egen dag ----

Jeg har vært på kafe i hele formiddag/ettermiddag sammen med et par venninner, og nå har jeg vært og handlet inn til middag (svinebiff og masse grønnsaker som skal i woken). Og i kveld er det nest siste kveld på Grete Roede-kurset mitt, og jeg er spent på hva vekten vil vise! Jeg oppdaterer vekten min her i dagboken når jeg kommer hjem i kveld. Håper håper på tosifret nå!

Ellers så er jeg i veldig godt humør, og gleder meg til å begynne i den nye jobben min neste fredag (altså 1. mars). Det blir jo en "myk start" med at jeg begynner på fredag, og så er det helg, og så jobber jeg fire dager neste uke og reiser på ferie fredagen etter! Da drar vi til California, og kommer tilbake skjærtorsdag - det er vel 28. februar eller noe sånt? - og så er det fri i påskehelgen før jeg skal på jobb igjen. Men _da_ er det nok fullt kjør, for da er hun gått ut i permisjon hun som jeg skal være vikar for, og da har de vært uten en webredaktør siste uken før påske, så da er det nok mye som ligger og skal gjøres. Så jeg må satse på å lære meg alt som trengs i løpet av den første uken! Det skal bli gøy. :-)

Spist i dag:

Frokost: 3 grove knekkebrød med mager Philadelphia og hamburgerrygg, litt juice og masse vann
Lunsj: 1 nutribar (som jeg hadde med i vesken) og en kaffe latte
Mellom: 1 banan, 1 Yoplait, 1 nutribar (det blir sen middag i dag, så...)
Middag: Kjøttboller i paprikasaus med pasta og mais
Kvelds: 1 Yoplait, 1 banan
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias VInterbarnet19. februar 2002
Hei, Skilpadda
Her er det bare full krise. Syk, feber, ligger i senga, spiser og drikker. Opp til 109!!! Ja, ja. Kanskje jeg vinner baklengs. Førstemann opp 5!!!
c.AuthorAlias Savanna19. februar 2002
Heisann!
Jeg tar litt baklengsslanking og endte opp på 92.8 igjen! *s*
Men får ta det igjen, til mandagen igjen! *s*
Så får jeg heller stå på så godt jeg kan frem til da...og videre fremover såklart! *s*

Håper det går bra i den nye jobben, deilig med såpass myk start da! Kos deg i California også!

Klem fra Savanna
c.AuthorAlias antislankekur19. februar 2002
Hei på deg! Gratulerer så mye med tosifret! Dette hadde du virkelig fortjent nå! Stå på videre, for nå er veien åpen for videre vektnedgang.

Høres fristende ut med lang og god ferie. Kan være godt å lade opp til den nye jobben din. Lykke til videre!

Klem fra antislankekur
c.AuthorAlias Elisa2918. februar 2002
Hei Skilpadda!

Oppdatering av vekt: 111.6 kilo. Syntes plutselig det var litt morsommere å gå opp enn ned. HA HA!!!
Kommer sterkere neste uke!!

Må bare si at jeg er misunnelig på California-turen!!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Lonelyboy18. februar 2002
Hei på deg Skilpadda
Min vekt etter andre konkuranseuke stoppet på 101 blank.
Jeg får nok litt "gratis" p.g.a. skilsmissen, men det er ikke en anbefalt slankekur. Jeg håper ikke "konkurentene" anklager meg for doping.
Forøvrig så var det hyggelig å høre at du fikk jobben, gratulerer så mye, og jeg er ganske sikker på at du kan melde deg inn i tosifferklubben i dag.
Jeg ser at de fleste har gode resultater i konkuransen og det gjør at man anstrenger seg ekstra. Lykke til alle sammen.
Hilsen Lonelyboy.
100,6 kg

Søndagsfrokost

Hei alle sammen! Jeg har dårlig samvittighet for å ikke ha fått skrevet her inne noen dager - men jeg har kikket innom hver dag og sett hva som skjer og om det er flere konkurranseoppdateringer. Jeg tror jeg har fått med alle nå, bortsett fra Nebbisen, som ikke har dukket opp etter at hun skulle til Sverige? Håper hun kommer tilbake snart.

Vi har hatt besøk et par dager, og vært flere ganger på kino (både Cinemateket, og premieren på Ocean's Eleven, som var kjempemorsom, og førpremierepå The Royal Tenenbaums, som jeg også likte kjempegodt). Og så har jeg vært på jobben min (den gamle, altså) og prøvd å finne ut hvordan jeg skal gjøre det med oppsigelse eller permisjon. Den nye jobben min er jo bare et års vikariat, så jeg kunne godt tenke meg permisjon fra den gamle jobben ett år, slik at jeg evt. kan komme tilbake dit til neste år. Men da må de få ut fingeren og si at jeg kan få denne permisjonen, ellers så må jeg jo bare si opp. Ja ja. Helt ærlig så tror jeg det er et større problem for dem enn for meg om jeg slutter... ;-)

Jeg har vært flinkere med maten denne uken enn forrige. Ikke kaker og ikke ferdigmat eller annen "feil" middag - et par øl tilsammen, men ikke noe mer enn i en "normal" uke. Men dessverre ingen trim, bortsett fra litt gåing nå og da. Her er det helt klart et forbedringspotensiale! Men hvis jeg ikke er under 100 på GR-veiingen i morgen så begynner jeg å bli skuffet. Har fått mensen for et par dager siden, men det kjennes ut som den lille vektøkningen pga. det har sluppet taket nå. Håper det i hvert fall!

Jeg har fått digitalkamera av mannen min i for-tidlig bursdagsgave - har egentlig bursdag mens vi er i USA, men han syntes jeg burde få kameraet før vi dro slik at jeg kan sette meg inn i bruken av det og dessuten finne ut om det er noe i veien med det. Det var jo en god tanke! Så jeg har hatt det gøy i helgen med å ta bilder og filme og legge på PCen og redigere og sende bilder på mail. Dette skal helt klart brukes på de nye hjemmesidene mine!

I dag har jeg laget havregrøt til oss begge til frokost, og ellers har jeg ikke kommet lengre enn til å drikke en del kaffe. Jeg har ingen planer for resten av dagen enda, men nå skal jeg i hvert fall få kikket litt i dagbøkene!

Ha en kjempefin dag alle sammen! Og så håper jeg alle er klare for den store konkurranseoppdateringen i morgen!


klemmer fra skilpadda

Spist i dag:

Frokost: havregrøt
Lunsj: 2 brødskiver med skiver av stek og agurk på, 1 kopp "lett-kakao"
Mellom: 2 kiwifrukt
8 i heiagjengen
c.AuthorAlias HelenaX18. februar 2002
Gratulerer med nytt digital-kamera! Det er litt enklere når man bare kan knipse i vei, og etterpå slette alle ubrukelige bilder uten at det koster noe. Så nå blir det mange flotte bilder til hjemmesidene dine :-)

Skal krysse fingrene for at du ser to-sifret på kurset i kveld! 600 gram over hundre er ikke mye når du har mensen...tvi-tvi!
c.AuthorAlias Masti18. februar 2002
Hei!

Lykke til med veiingen i morgen! Så gøy det må være å komme så langt at du nesten er på 9-tallet! Skal krysse fingrene for deg!

Takk for hilsen i dagboka mi! Kan opplyse om at jeg har kjøpt ny vekt, men den viser faktisk MER enn den jeg har fra før, så jeg skriver bare nedgangen her, ut i fra tidligere vekt (kylling!!). Forskjellen er ca 2 kilo, men jeg har bestemt meg for at det er nedgangen som er viktig, ikke hvor mye jeg veier, men jeg skal se om jeg kan få lagt inn den rette vekten for alle datoer i løpet av uka.

Vekten min var forresten 109,5 på morgenen i dag (jippi, under 110!), så London-turen ser ikke ut til å ha satt for dype spor?

Lykke til med veiingen i dag, både skilpadda og alle andre!

Klem, Masti
c.AuthorAlias antislankekur18. februar 2002
Hei! Så flott presang du fikk av mannen din! Min mann og jeg skal også kjøpe digitalt kamera, vi holder på å sjekke opp de forskjellige typene, slik at vi får tak i et som er bra.

Vi er veldig glad i å gå turer i skog og mark, og da er det kjempehyggelig å ta bilder.
Håper det ordner seg på jobben, men hvis du ikke får permisjon, så kast deg ut i den nye jobben med godt mot. Det går nok bra allikevel.
Dersom du ikke er under hundre i dag, så gi for all del ikke opp! Sammen skal vi klare dette, ikke sant?!

Masse klemmer fra antislankekur
c.AuthorAlias ella17. februar 2002
Hei.
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi. Ja, digitalt kamera gjør det lettere å kommunisere med venner og bekjente via e-post bilder. Personlig håper jeg på å kunne sende et "før" og et "etter" bilde av meg selv i juni / juli engang. Det hadde vært artig å kunne veid 27 kilo mindre på "etter bildet". Ellers håper jeg du får avklart dette med permisjon fra gammeljobben. Det er rart med det, det kjennes ofte litt tryggere å hive seg ut i det ukjente hvis man har en liten livbøye...Lykke til videre utover i uka !
c.AuthorAlias Suli17. februar 2002
Hei!!
Først må jeg jo si god tur!!
Jeg har bare et lite spørsmål. Du ser jeg lurte på om du hadde noen gode ideer til sunne måltider? Av og til går jeg liksom tomm for ideer.
Vennelig hilsen Suli
c.AuthorAlias fett nok.17. februar 2002
Hei på deg!

Takk for hilsen, det varmer godt å få en oppmuntring når uka har vært som den har vært.

Gleder meg på dine vegne til i morgen, heeelt sikker på at vi finner et jubelhyl i kolonnen "emne". Da skal du få 10 grattis-roser av meg (selv om det bare blir i tankene). Og skulle det ikke være under den magiske grensen, får vi glede oss til neste veiing. Dette blir spennende!

Kan vi gjøre som sist, at hvis jeg ikke får oppdatert meg i morgen pga tilgang til pc, at du da skriver dagens vekt. Tror ikke den er stort forandret til i morgen.

Lykke til!

Klem fra Rita
c.AuthorAlias Elisa2917. februar 2002
Hei Skilpadda!!!

GRALLA MED NY JOBB!!!
Så gøy for deg. Håper det går bra med den gamle, at du får lov å ta ut permisjon.

Lykke til med veiing i morgen.
Håper du er under 100 da!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Emma6617. februar 2002
Hei !
- Krysser fingrene for at du er tosiffret i morgen ! Det er en utfordring dette her med å gå langsomt ned i vekt. Selv følger jeg det er en vanskelig balansegang mellom det å gå langsomt ned og ikke gå ned i det hele tatt. Enklere liksom å leve KJEMPE magert en kortere periode og rase ned opptil flere kilo i uken .. men jeg kjenner meg selv så godt at jeg VET det ikke fungere på lang sikt. Så vi får vel fortsett da, gram for gram !

Hørtes kjempespennende ut med digital kamera. Det skulle jeg gjerne hatt selv. Kjøpte meg speilreflekskamera for noen år siden i den tro at jeg skulle bli så interessert i å fotografere. Men den gang ei - det er stort og tungt å dra på - og blir dermed lett bortprioritert når vi nødvendigvis må bære det .. ja,ja - en kan ikke alltid være så smart.

Lykke til med vekta på GR kurs i morgen ! Jeg venter spent på oppdatering ..

Emma66
100,6 kg

NY JOBB!!

Jeg fikk den!! :-) :-) :-) Nå ble jeg glad nå! Jeg fikk jobben jeg var på intervju på, og skal starte 1. mars. Det er en jobb som webredaktør som høres veldig spennende ut - veldig selvstendig, og veldig mye skriving, og det er jo jeg glad i - pluss at det er en god del høyere lønn enn der jeg er nå, og det er jo heller ikke av veien!

Ååh, det var godt det gikk bra, jeg har vært så stresset med tanke på dette de siste to dagene at jeg har ikke greide å gjøre noe... fikk nesten ikke sove i natt, og lå og tenkte på hvor fælt det ville være hvis de ringte klokken ni og jeg sov min dypeste søvn og bare greide å grynte i telefonen.... heldigvis ringte de ikke før over elleve og da hadde jeg vært våken i over en time!

Jeg må vel komme meg på jobb (den gamle) i løpet av formiddagen og levere oppsigelse, evt. spørre om jeg kan få permisjon ett år, men det får jeg nok ikke, for det er en av de permitterte kollegene mine som har søkt om det og fått avslag allerede. Så da blir det nok oppsigelse, jeg rekker det akkurat for det er to ukers oppsigelse når man er permittert, og på fredag er det to uker til jeg skal begynne. Sjefen min blir nok lei seg nå når jeg slutter, men han får bare ha det så godt. Det er ikke min skyld at de har måttet permittere meg, og jeg må jo ha en jobb!

Såå, jeg rekker visst ikke å gå innom dagbøker og skrive kommentarer i formiddag heller - men jeg tenker masse på dere! Og jeg er kjempeglad for at det går så bra i konkurransen, og særlig for at både Grete og Afrodite har blitt tosifret - neste uke kommer jeg etter!

Ha en kjempefin dag alle sammen! Lån gjerne noen lykkevibber av meg dersom dere trenger det!



masse klemmer fra skilpadda
15 i heiagjengen
c.AuthorAlias antislankekur15. februar 2002
Hei! Gratulerer med ny jobb! Kjempefint at du klarte det. Å jobbe som webred. er nok kjempespennende.
Velkommen ned på tosifret, du er der nok neste uke! God helg fra antislankekur
c.AuthorAlias hi6914. februar 2002
Gratulerer !!!
Og velkommen etter til tosifra om en dag eller to. Det er kjempedeilig !!
c.AuthorAlias Afrodite14. februar 2002
GRATULERE skilpadda!!!! Det var kjempe hyggelig å høre at du fikk jobben - selv var jeg egentlig ikke i tvil!!! Artig!!

Jeg tar mange lykkevibber fra deg i dag, har vært til legen anngående utslettene mine og det var ikke hyggelige resultater egentlig. Nå konsentrerer jeg meg om å bli frisk, og jeg håper de finner ut hva dette er fort.......Vet ikke hvor mye jeg blir her inne framover - men jeg tror jeg reiser til Voss i dag, venter på svar på noen prøver først.

Ha en fortsatt fin uke og slankehelg - så er jeg spent på om det blir tosifret på deg også på mandag. Lykke til!!!
Klemmer fra Afrodite
c.AuthorAlias Måne14. februar 2002
Gratulerer så mye med ny jobb!! Må se meg om etter ny jobb jeg også, har ikke jobb fra høsten av, men det er lenge til :)

Jeg har da endelig kommet meg opp på vekta den viste 94,9 kg, greit nok. Blir så demotivert når andre går ned over 3 kg på ei uke, hvordan er det mulig????

Måne
c.AuthorAlias savanna14. februar 2002
GRATULERER MED NY JOBB!
Høres deilig ut å få en jobb du virkelig synes virker interessant og at det er høyere lønn også! Dessuten slipper du å gå permittert! *s*

Uansett får jeg håpe det går bra med slankingen din! Nå skal jo du ned på 90 og jeg på 80 du er foreløpig nærmest hvertfall!
Klem fra Savanna
c.AuthorAlias Gyda14. februar 2002
Hei Skilpadda og gratulerer så mye med ny jobb! Det er godt jobba :-)) Lykke til videre!!

Klem og hilsen fra Gyda
c.AuthorAlias beate2914. februar 2002
Heisann!

Så artig at du fikk jobben! GRATULERER SÅ MASSE!! Det høres ut som en jobb midt i blinken for deg! Jeg synes ikke synd på din tidligere arbeidsgiver. Du kan jo ikke gå i evigheter og vente på at de skal ta deg tilbake. Det er kjempefint at du har funnet deg noe annet. Og atpåtil bedre betalt! FLOTT!

Jeg sendte søknad på ny jobb i Finnmark i går. Har snakket med dem og de nesten bønnfalte meg om å begynne der. Hvis de sponser videreutdanninga mi og jeg får gode betingelser, så blir det nok Finnmarking av meg igjen.

Ha en fortsatt god uke!
Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias fett nok.13. februar 2002
Hei!

GRATULERER SÅ MYE MED NY JOBB.
OG IKKE MINST AT DU ER SÅ NÆRME TOSIFRET SOM DET NESTEN GÅR Å KOMME. IKKE EN HEL MARGARINPAKKE EN GANG.........

LYKKE TIL, SKILPADDA, UNNER DEG VIRKELIG DETTE.

KLEM FRA RITA
c.AuthorAlias Emma6613. februar 2002
GRATULERER med ny jobb !!!!!!!!!! Husk, det er ikke flaks som gjør at man blir den utvalgte - det er fortjenesten av å være dyktig ! (Flaks er noe man har i lotto) Surfe på seiersbølgen du- sammen med Bente Skari - og bruk den gode følelsen til å svi av ytterligere noen gram med fett - så er du tosifret !

Emma66
c.AuthorAlias Vinterbarnet13. februar 2002
Gratulerer! Tenker du kommer til å ha det spennende noen dager. Ny jobb er ikke noen liten ting, det. Tvi, tvi!

Vinterbarnet
c.AuthorAlias Molla13. februar 2002
Heipådeg!
Gratulerer, gratulerer! Den nye jobben høres spennende ut! Og litt mer penger mellom hendene er vel heller ikke å forakte... ;-D
Bare vent, nå er du snart på tosifra også, GLED DEG! Det var en herlig følelse synes jeg, jeg nyter den enda!
Lykke-til-hilsen fra Molla
c.AuthorAlias Masti13. februar 2002
GRATULERER MED NY JOBB!!

Dette var morro! Godt humør kan også være en pådriver i prosessen med å gå ned i vekt, så kanskje du får utnyttet det hele på den måten også?

Har desverre ikke tid til å skrive så mye akkurat nå, men jeg måtte bare ta meg tid til en kommentar her. Nok en gang; Gratulerer!

Masti
c.AuthorAlias RH13. februar 2002
Hei på deg!

Så morro at du fikk ny jobb! GRATULERER SÅÅÅÅÅ MASSE!!! Så deilig for deg! kjempe glad på dine vegne!

Og se den vekten da! Det er jo bare utrolig bra! Om en dag eller 2 nå så er den på tosifra! Det blir jo bare kjempe gøy!

Ha en strålende slankedag og gratulerer så masse nok en gang!

Mange gode klemmer fra Rikke
c.AuthorAlias HelenaX13. februar 2002
Gratulerer så masse med ny jobb!!!! Jobben høres kjempespennende ut! Så nå er det bare å stresse ned, smile bredt og neste uke er du sikkert på tosifret også. Ser som det går din vei for tiden :-)) Ha en flott dag!
c.AuthorAlias cat7413. februar 2002
GRATULERER!!
Klem.
100,6 kg

Å, for ein strålande morgon...

Hei alle sammen! Først vil jeg si gratulerer med mange flotte resultater i minus fem-konkurransen! Vi har ikke fått oppdatering fra Måne og Nebbisen enda, men så langt ser det slik ut:

Elisa28 leder helt klart med fantastiske 3.6 kilo (*APPLAUS*!!), og på delt andreplass har vi Grete og Fett nok, begge med 2.0 kilo (*APPLAUS*!!). Og Grete har med glans vunnet den lille ekstra "førstemann-til-90-tallet"-konkurransen med meg og Afrodite, så hun fortjener en ekstra APPLAUS! Og tilsammen, for alle som har oppdatert nå, har vi gått ned nesten 18 kilo denne første uken, dvs. over 1 kilo hver i snitt. HURRA FOR OSS!!!

I dag er det virkelig fantastisk vær her i Oslo, strålende solskinn over et lite lag med nysnø. Nesten synd jeg ikke liker å gå på ski! *S* Jeg sitter her og venter på telefon ang. den jobben jeg var på intervju for i går - de sa de skulle avgjøre og gi beskjed i dag. Jeg kan jo gå en tur ut likevel kanskje, og ta med mobiltelefonen - får se når jeg er ferdig med å se i dagboken.

Vekten min i går viste 0.8 ned og det er jo egentlig ikke så verst på én uke, men det har jo gått langsomt med meg nå etter jul. Jeg tror jeg mister litt gløden - ikke sånn til vanlig, men hver gang det "er noe", så gidder jeg liksom ikke la være å spise eller drikke. Er det besøk og vi har kjeks til kaffen, så spiser jeg kjeks - er vi ute og spiser, så tar jeg en ekstra halvliter - ting som det der. Det gjør jo bare at det går langsommere, det vet jeg jo. Og jeg har jo ikke skeiet helt ut, for det går jo fremdeles nedover! Men på disse 5 ukene på GR-kurs har jeg bare gått ned 1.9 kilo og det er jo ikke stort. Jeg skal prøve å få en litt høyere "skjerpingsgrad" de neste par ukene - to uker på kurs, og så halvannen uke igjen før ferien - må prøve å få av mest mulig før vi reiser til California!!

Jeg snikveier meg fremdeles på hjemmevekten av og til om morgenen, for å se hva den viser, og i går hadde den faktisk gått opp siden før helgen, men i dag var den nede igjen. Jeg kan jo håpe på at det betyr at jeg hadde mye vann eller noe i kroppen i går, og at neste mandag vil vise en desto lavere vekt!

Nåvel! Siden jeg ikke tør gå vekk fra telefonen, så får jeg kanskje rydde litt. Det kan trenges det også! Og så får jeg ta en treningsrunde i ettermiddag, enten jeg hører fra jobben eller ikke. Må innrømme at jeg er ganske spent!..

Spist i dag:

Frokost: havregrøt med cottage cheese
Mellom: 1 kiwi
Lunsj: Rugbrød med cottage cheese og krepsehaler
Mellom: 1 kiwi, 1 Yoplait
Middag: Kylling-chili-gryte med wok-grønnsaker og ris
Dessert: 1 Yoplait, 4 kjeks
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias prestige12. februar 2002
Hei :)
Kan jeg være med på neste konkurranse runde?
100,6 kg

Første konkurranseuke over!

Da er det på tide med OPPDATERING! Jeg legger inn etter hvert som flere rapporterer ny vekt. Her er listen:

Afrodite........101.5, nå 100.4, ned 1.1
antislankekur....93.3, nå 93.2, ned 0.1
Avmedkilo........90.9, nå 91.1, opp 0.2
Elisa28.........115.0, nå 111.4, ned 3.6
Ella.............97.0, nå 95.5, ned 1.5
Fett nok.........91.0, nå 89.0, ned 2.0
grete...........101.5, nå 99.5, ned 2.0
gryn.............95.8, nå 94.6, ned 1.2
hi69............100.8, nå 99.7, ned 1.1
Klar-Ferdig-Gå...92.0, nå 91.0, ned 1.0
Kosebamsen......128.0, nå 128.0, ingen endring
Lonelyboy.......103.9, nå 103.0, ned 0.9
Masti...........111.5, nå 111.0, ned 0.5
Molla............98.2, nå 97.9, ned 0.3
Måne.............95.7, nå 94.9, ned 0.8
Nebbisen........106.4
Savanna..........93.4, nå 92.4, ned 1.0
Skilpadda.......101.4, nå 100.6, ned 0.8
Vinterbarnet....107.5, nå 106.5, ned 1.0


Her er det mange som har vært flinke! Fett nok har gått ned 2 kilo, det er kjempebra, og hi69 er nå tosifret, det er også en milepæl! Jeg har jo sett at det er et par andre som lå meget godt an før helgen, så det blir spennende å se hva de har å melde i dag.

Gratulerer med vel overstått første uke til alle sammen! Kjempebra innsats! Jeg er stolt av oss alle, jeg. :-)

*** Oppdatering om kvelden ***

Ja, da var det flere på plass, og foreløbig er det Elisa28 som leder KLART! 3.6 kilo på en uke, det står det respekt av! Kjempeapplaus til Elisa - her må vi stå på alle som en, det kan jo tenkes at konkurransen blir avgjort allerede neste uke!



*****

Så litt om min egen dag - jeg har vært på jobbintervju og det gikk veldig bra tror jeg. De var hyggelige og jobben hørtes veldig interessant ut, så jeg håper de vil tilby meg den. Det er et års vikariat, og det hastet for dem å få tak i noen nå, så jeg skulle få beskjed i morgen. Kryss fingrene for meg da! :-)

Jeg tror jeg skal komme meg opp på Nautilus og trene litt nå - det har jeg ikke gjort siden forrige onsdag. Jeg startet jo så bra i forrige uke, men så ble det plutselig masse besøk og fest og greier, og så gikk hele helgen bort til hjemmesidejobbing, og da ble det plutselig ingen trening, og ikke så bra med spisingen heller! Men ja ja, nå er det jo en ny uke med nye muligheter. Jeg er bare litt nervøs for veiingen i kveld...

Spist i dag:

Frokost: 3 knekkebrød med mager leverpostei og agurk
Mellommåltid: 1 nutribar
Lunsj: Havregrøt med cottage cheese
Mellom: 2 kiwi, 1 knekkebrød med cottage cheese og lodderogn
Middag: Kylling chop suey med ris (kinarestaurant)

Trim: Nei, det ble ikke likevel
9 i heiagjengen
c.AuthorAlias kosebamsen11. februar 2002
Hi! mye brae resultater. Sjøl så står æ stille! :((( Men gudskjelov for det ihvertfall!. 128. Inspirerende og se dere andre. Kommer nok sterkere tilbake! Tenk den HÆR uka SKAL du passere 100 kg!!!!!! To sifra er innen rekkevidde!!! DU E KJEMPEFLINK!!! Håpe det går bra med jobb også! klæm!
c.AuthorAlias fett nok.11. februar 2002
Hei på deg!

Krysser både armer, bein, tær og fingre for deg i morgen, og hvis du ønsker, kan jeg prøve å krysse øyne og ører også...

Min vekt var fortsatt 89, så det behøves ingen retting ser jeg.

Klem fra Rita
c.AuthorAlias ella11. februar 2002
Hei.
Min nye vekt er på 95.50, dvs 1 1/2 kilo. Tvi, tvi, håper du får jobben, lykke til!
c.AuthorAlias Elisa2911. februar 2002
Hei Skilpadda!!

Her er min vekt per idag: 111.4 kilo!

Krysser fingrene for jobben!

Klem, Elisa28
c.AuthorAlias Emma6611. februar 2002
Hei !
- Så spennende med jobbintervju ! Krysser fingre og tær - og venter spent på oppdatering i morgen !

Emma66
c.AuthorAlias Måne11. februar 2002
Forsov meg i dag, så jeg oppdaterer i morgen. Er litt nervøs for jeg har vært på konferanse i helga og vi fikk kjempe god mat.......... det positive er at det var mat ikke snop!! Må liksom prøve å se det positive i dette :(

Skal krysse fingrene for deg, håper du får jobben.

Klem Måne
c.AuthorAlias Lonelyboy11. februar 2002
Hei på deg, Skilpadda
Min vekt til morgen i dag var 103 kg.
Jeg håper du får den jobben og krysser fingrene for det.
Hilsen Lonelyboy
c.AuthorAlias beate2911. februar 2002
Heisann!!

Så spennende med jobbintervju!!! Håper du får jobben! Jeg er nok ganske sikker på at du gjorde et godt inntrykk.

Klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Afrodite11. februar 2002
Hei og hopp!!

Her kommer min vekt i dag: 100.4 kg - jeg har sett 9 tallet i helga men det ble en bedre søndagsmiddag i går og den er vel i systemet enda....... :-)))

Så flott med jobb tilbud og intervju - jeg er bombe sikker på at du har gitt et godt første inntrykk, jeg kan nemlig uttale meg der jeg som har møtt deg:-)) Tror nok du er dyktig i det du kan!!! Jeg skal krysse fingre og tær for deg - håper virkelig det går bra!!!

Så er jeg jo kjempe spent på vekta di i kveld da - her skal det kjempes altså......håper det går bra der også!!! Det gjør det sikkert - du har jo vært flink denne uka.

Nå skal jeg lage middag og få hjem sønnen fra skolen. Igjen lykke til i kveld!!!

Lykke klemmer fra Afrodite
101,4 kg

Kun kort

Jeg har _virkelig_ brukt absolutt hele helgen på å lage nye websider som skal vises frem på jobbintervju - jeg vil at alt skal være helt ordentlig, og da tar slikt laang tid! I tillegg til at jeg har alt både på norsk og engelsk, så da tar det ekstra lang tid. Det har blitt litt feil mat (men ikke så altfor mye, har vært for travel) og ikke noe trim denne helgen, men slikt er jo å regne med. Får ta meg en tur opp på treningssenteret i morgen og gjøre litt bot for meg.

Javel! Jeg legger inn nytt innlegg i morgen, etter intervjuet, og da er det konkurranseoppdatering! Er spent på hvordan det har gått med oss alle! Tvi tvi, håper vekten er snill med oss nå. :-)

Kjempeklem fra skilpadda!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla11. februar 2002
Heipådeg!
Vekta i dag viste 97,9. Ikke akkurat noe kjempesprang, men alle monner drar! Spent på å ser resultatene i morgen, håper alle har vært flinke!
slankehilsen fra Molla
c.AuthorAlias Masti11. februar 2002
Hei!

Har ikke vært "på nett" i helga, og ikke fått med meg at du skaulle på jobbintervju. Så spennende da! Lover å tenke på deg, og gleder meg til å høre om hvordan det gikk!

Vekten har gått litt opp igjen i helga, så jeg stiller nok litt svakt m.h.t. konkurransen. Dagens måling viste 111 kg, og jeg liker det ikke! Vet det blir utskeielser fremover også, pga mye reising. Skal prøve å holde meg i skinnet!

Masti
c.AuthorAlias hi6911. februar 2002
Lykke til i dag !
Min vekt er i dag 99,7.
Det blir spennende å se hvordan det går med alle!
Takk for tips med målebånd, har brukt det litt, men ikke vært flink nok, så jeg trengte en påminnelse !
c.AuthorAlias Vinterbarnet11. februar 2002
Hei, jeg vil også ha en weberedaktør! Kom hit i stedet!
Min match-vekt i dag er 106,5.

Tvi tvi med intervjuet!

Hilsen VInterbarnet
c.AuthorAlias antislankekur11. februar 2002
Hei! Oppdatering av vekta, ja. Det er ikke spesielt morsomt akkurat nå. Men det nytter ikke å gi opp, selv om det går litt den gale veien. Lykke til med jobben du holder på med! Høres spennede ut.

Hilsen antislankekur
101,4 kg

Jobbintervju!

I går ringte det noen om en jobb som jeg har søkt som webredaktør og ville at jeg skulle komme på intervju på mandag. Det ville jeg selvfølgelig, så nå skal jeg bruke helgen på å brushe opp webredigeringskunnskapene mine og fikse opp hjemmesidene mine så jeg kan vise dem frem. Tror ikke jeg får så mye tid til å lese i dagboken og skrive kommentarer, og i så fall får jeg bare ønske alle en riktig god helg her og nå! Og forresten så var Monsters, Inc. (Monsterbedriften) kjempemorsom, og kan anbefales alle! Og konserten med Krøyt var veldig, veldig bra.

Så vil jeg spesielt ønske en god helg dere som er med på konkurransen - husk at det er oppdatering på mandag! Det er flere som ligger veldig godt an allerede, men ingenting er selvsagt avgjort - alle har fremdeles en sjanse hvis de gjør en god innsats fremover nå! Stå på alle sammen, jeg gleder meg til å oppdatere og se hvordan det har gått!!

Spist i dag:

Frokost: 4 Rågi knekkebrød, 2 med skinkestek og agurk, 2 med cottage cheese og lodderogn (NAM!). Masse vann med appelsinjuice i, tran og vitaminer
Mellom: 1 banan
Lunsj: Rugbrød med cottage cheese og lodderogn
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Gyda10. februar 2002
Hei på deg Skilpadda!
Håper du har hatt ei fin helg og fått forberedt deg godt til jobbintervjuet i morgen. Ønsker deg lykke til!!!!
Klem fra Gyda :-)

c.AuthorAlias grete10. februar 2002
Heisann Skilpadda.

Så spennende med jobbinterju. Ønsker deg masse lykke til, og håper du får jobben hvis du vil ha den!!!

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias ella10. februar 2002
Hei!
Det høres kjempespennende ut med jobbintervju! Ønsker deg lykke til!
c.AuthorAlias Jenta*S*9. februar 2002
Heisann!
Ville bare ønske deg masse lykke til på jobb-intervjuet!!
Så morro da! Håper virkelig at det går bra!*krysser fingre*
Og du,som du nærmer deg tosiffra gitt?! Gleder meg til å se deg på 90 tallet snart!! Lykke til i konkurransen også!
Klemz fra Jenta*S*
c.AuthorAlias Alice9. februar 2002
Jeg mener ikke at man ikke kan spise den og den maten, folk kan jo spise det det de vil, men jeg mener at det er viktig at man spiser mere proteiner en karbohydrater. Det jeg mener er at man finner ut av selv hvilket kosthold som funger best for en selv, og dette har fungert for meg. Ellers så ser jeg at du har gått ned kjempe mange kilo, du har vært kjempe flink, vær stolt av deg selv. Stå på videre dette klarer du. Takker for tipset. Lykke til på jobbinteervju og med slankeinga. Kos Alice
c.AuthorAlias fett nok.9. februar 2002
Hei!

Lykke til på jobb-intrvju og fortell oss hvordan det går videre. Spennende!

Denne gangen er jeg rå-motivert på å klare en av de tre første plassene i konkuransen. Har bestemt meg for å ikke veie meg før mandag.

Hmm! Vann med appelsinjuice i, kanskje det var et godt råd, det må jeg prøve. Har litt prob med vannet om dagen.

Stå på du også, spennende å se om 9-tallet lyser først da. Håper det! Heier på deg!

Klem fra Rita
101,4 kg

Temmelig dårlig form...

Hei folkens! Gårsdagen ble rett og slett litt for travel til at jeg rakk innom her. Jeg våknet av telefon fra den samme venninnen jeg var i byen med en dag før, og avtalte at hun skulle komme på besøk - jeg rakk akkurat å bli ferdig med frokosten min før hun kom. Vi drakk kaffe og pratet noen timer (og jeg må innrømme at jeg spiste en bit av sjokoladen hun hadde med, samt to Harry Potter-kjeks...), så gikk vi til byen og spiste lunsj på en kafe og kikket i butikker til jeg måtte hjem.

Jeg skulle nemlig på fest til sjefen min om ettermiddagen. Jeg er jo permittert for tiden, sammen med flere av kollegene mine, og sjefen min inviterte oss alle allerede før jul til en samling for å ha det litt hyggelig sammen. Festene med kolleger er alltid vellykket og morsomme, og det var kjempekoselig å se kollegene mine igjen - de er så søte og hyggelige og ble veldig glade for at jeg kom (jeg er omtrent den eneste av de permitterte som aldri pleier være innom jobben - flere av de andre har fått ulike freelanceoppdrag og sitter på kontoret sitt og jobber med disse så å si hver dag). Og jeg drakk _masse_ Og nå føler jeg meg _dårlig_ . Urk. :-/ Men det var gøy, det var det! Vi gikk på en pub (en del av oss - bare jeg og en gjeng menn - det er dem jeg kommer best overens med) og de spanderte øl og sigaretter på meg der, etter at vi gikk fra sjefen min. Og jeg var definitivt ikke den fulleste da vi gikk derfra. ;-)

Ja ja, formen bedrer seg sikkert snart, jeg pleier aldri å bli særlig fyllesyk og jeg har i hvert fall ikke hodepine.

I kveld skal mannen min og jeg på kino og se Monsters Inc., den nye animasjonsfilmen, i originalutgave (med engelsk tale). Vi syns begge det er kjempegøy med animasjonsfilm og har gledet oss lenge til denne. :-) Kanskje vi går på Krøyt-konsert etterpå. Men jeg tror ikke jeg skal drikke øl, hverken med tanke på slankingen eller formen!

Molla og hi69 har forresten levert inn startvekt til konkurransen, så jeg har lagt dem til i listen på mandagens dagbokinnlegg. Heia til dem også! Flott at vi er så mange som er med!

Jeg føler ikke helt for å trene i dag, men kanskje det ville være lurt å gå en tur - det pleier å hjelpe med litt frisk luft. Skal rapportere om hva det blir til!

Spist i går:

havregrøtfrokost
mellom: 1 liten bit sjokolade, 2 kjeks, 1 banan
lunsj: kyllingsalat med litt dressing, 1 toastloffskive
middag (på festen): gravlaks, litt pate, masse salat, litt potetsalat, et par stykker ost, noen brødskiver
utover kvelden: masse vin, et par konjakk, en halvliter


I dag:
Frokost: 2 rugbrødskiver med lett Philadelphia, masse(!) farris med appelsinjuice i
Lunsj: 1 nutribar, litt cottage cheese
Mellom: 1 0.1 Yoplait, kaffe med melk
Middag: 2 grillede kyllinglår, pastasalat med soltørkede tomater
Under konserten: 2 halvlitere (ja, jeg vet hva jeg sa, men alkohol er det eneste som _virkelig_ virker mot fyllesyke!..)
Da vi kom hjem: resten av pastasalaten
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias grete9. februar 2002
Heisann Skilpadda

Tenker formen er litt bedre idag, eller???? Det er vondt å være fyllesyk, men det er veldig herlig å møte gode venner og kose seg. Så få en heller ta med dagen derpå. En vet iallefall hva det er og at det går over.

Ønsker deg lykke til i helgen Skilpadda. Synes det var et smart trekk med oppdatering på vekten mandag, for det setter jo litt strengere krav til helgene. Og er det noe jeg trenger er det akkurat det. TAKK!!:-)))))

Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Avmedkilo9. februar 2002
Hei Skilpadda
Jeg håper du får igjen formen din utover dagen. -Jeg får vel den formen der på søndag...
Jeg synes du klarte å begrense deg fint, jeg. En sjokoladebit og 2 kjeks er da vel å stoppe i tide? -synes du klarte deg bra utover kvelden og jeg.
Lykke til og kos deg på kino
c.AuthorAlias beate298. februar 2002
Heisann!

Stikker bare innom for å ønske deg en riktig god helg!! Kos deg masse med film og konsert i kveld!

Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Mumi8. februar 2002
Syns du er flink jeg....og bare tar litt av det som er godt...det hadde ikke jeg klart akurat nå tror jeg...jeg hadde vel nærmest bitt av arma til den som hadde tilbudt meg noe godt, og det er jo ikke bra. Derfor må jeg ikke smake noe jeg. Ihvertfall ikke enda. Og så er jeg MISUNNELIG på deg!! Skal di på Monsters inc? Endelig ser jeg noen voksne som tar til fornuften og ser originalversoner. Det er bare såå gøy da! Jeg gleder meg til å se Monsters jeg også...jeg ELSKER animasjon og så må jeg bare spørre; du HAR vel sett "mitt kongerike for en lama" i original??? Den er bare helt KONGE. Lykke til videre ihvertfall!

klem fra Mumi!
101,4 kg

En grå onsdag, og middagsgjester senere

Hallo alle sammen! Nå sitter jeg igjen med PCen på fanget i sofaen og prøver å planlegge dagen. Noen venner kommer og skal spise middag her i dag, de kommer i fire-fem-tiden og jeg vil gjerne lage noe som kan gjøres ferdig på forhånd - antagelig noe i leirgryte som bare kan stå i ovnen et par timer. Så jeg bør være klar med forberedelsene i hvert fall til tre, og før det må jeg handle, og rydde/vaske litt på kjøkkenet, og sette på en vaskemaskin, og trene. Jeg tror jeg starter med treningen. :-) Tøyenbadet åpner halv tolv, så det passer akkurat å rusle opp dit når jeg er ferdig med å skrive dette, og så kan jeg gå innom butikken på vei hjem. Ja, jeg tror det må bli slik!

Jeg kjenner det forresten veldig godt i beina at det ble så mye gåing i går!.. Og så syklingen etterpå da, det gjorde meg nok enda mer støl. Men det er jo ikke farlig å være støl, akkurat!

--- Senere ---

Jeg fant en GR-oppskrift på en lammegryte som så veldig god ut, men så hadde de ikke lammekjøtt på Mega, så da kjøpte jeg en svinestek i stedet (stek er mye billigere enn kjøtt i mindre biter, og er veldig godt i gryteretter). Skal ha løk, sopp, paprika, eple, tomater og aprikoser i den, og kryddeer selvsagt, og ris og grønn salat og baguetter til. Nå må jeg sette i gang så jeg blir ferdig før den første gjesten kommer!


Spist i dag:
Frokost: havregrøt med cottage cheese, mye vann med litt juice, tran og vitaminer
Mellom: 1 banan
Lunsj: 2 skiver rugbrød med lett philadelphia og kalkunpålegg, 1 0.1 Yoplait
Middag: Svinegryte med epler, aprikoser, løk, tomat og paprika, med ris og salat til
Dessert: Is (litt mer enn jeg burde...) og 1 Harry Potter-kjeks
Trim: 1000 meter svømming
10 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa297. februar 2002
Hei Skilpadda!!

Ikke farlig å være støl, nei. Den beste smerten som finnes.
Da vet du at du har gjort noe bra.
Nei, jeg med se å bli flinkere med det jeg og.
Høres deilig ut med svømming, men jeg tør ikke gå i badedrakt. Ikke ennå.
Så jeg får sette igang noe annet først.

Lykke til videre, Skilpadda.
Den ekstra isen skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Man må unne seg noe av og til.

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias hi697. februar 2002
Hei !
Takk for oppmuntrende ord på siden min !
Har ikke rukket å se kommentarene, så jeg fikk ikke somla meg med på - 5 konkurransen før nå. Håper ikke det er for seint. I så fall kan du notere 100,8 kilo på meg, vekt fra mandag.
Du har vært kjempeflink, og får trent bra. Ha en fin helg !!
c.AuthorAlias Molla7. februar 2002
Hei skilpadda!
Jeg har vært syk siden helgen, så jeg har ikke fått sendt deg startvekten min i -5 konkurransen. Regner med at det ikke er for sent ennå? Du kan notere 98.2 på meg, det var mandagens vekt.
Lykke til du også!!
Slankehilsen fra Molla
c.AuthorAlias antislankekur7. februar 2002
Hei på deg!Du virker til å være en skikkelig energibundt! Så flott å svømme 1000 meter. Svømming er jo kjempesundt for kroppen.

Gryten du laget høres veldig god ut. Skal prøve den.

Nå står vi foran morsdag og fastelavenssøndag. Boller med krem er jeg veldig svak for, så da må jeg skjerpe meg. I tillegg skal vi i fødselsdag på søndag! Blir nok litt av en prøvelse. Får nok trimme skikkelig i helga, hvis dette skal gå bra.

Håper du får en fin helg, skilpadda, og tenk på at når du er støl, så er det fordi blodet sprenger seg ut i de små blodårene i muskler som ikke har vært i bruk så mye i det siste! Dermed blir blodsirkulasjonen bedre, og musklene blir i stand til å takle større utfordringer. Klem fra antislankekur
c.AuthorAlias beate297. februar 2002
Hei Skilpadda!

Det er alltid så inspirerende å få kommentarer fra deg i dagboka mi. Tror du er inne på noe med at man burde behandle seg selv som man ville ha gjort med sine egene barn. God frokost, godteri kun på lørdagene, osv. Det er jo så sant som det er sagt! Egentlig så prøver jeg å tenke på dette som en omlegging av livvstil istedenfor en slankekur. For det er jo ingen kur! Vi forsøker å spise vanlig sunn, mager mat og passe på at vi trener og holder oss i form.

Jeg tror også det stemmer at man føler man ikke fortjener å være tynn. Jeg har vært stor i flere år, og det fører med seg lavt selvbilde, mindre tro på meg selv, og dårlig selvtillit. Da er det lett å tenke at man ikke fortjener å være attraktiv.

Jeg har skikkelig problemer hvis gutter flørter med meg. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Hvis jeg er en plass med mange fremmende rundt meg, så har jeg en tendens til å føle meg plumsete og utilpass. Føler at jeg må skjule magen, sitter gjerne litt foroverbøyd med hendene foran magen. Det er jo bare dumt, jeg vet det. Men det er ikke lett å rette opp ryggen. Da er det lettere å kompensere for det med å vise seg dyktig på andre områder.

Innerst inne så vet jeg jo at vi virkelig FORTJENER å ha det bra! Vi er verken dumme, late, svake eller kjedelige selv om vi er store! Jeg liker ikke at folk ser på store mennesker på den måten, men har nok opplevd å bli sett ned på pga. vekta mi. (Akkurat som kiloene måler hvor bra person du er!).

Nei, nå skal jeg slutte før jeg girer meg opp og blir sinna. Hehe. Jeg børster bort dumme tanker!

Kos deg videre! Er kjempeglad for at du er her!
Mange klemmer fra Beate
c.AuthorAlias Jenta*S*6. februar 2002
God kveld skilpadda!
Tusen takk for oppmuntrende kommentar! Det er faktisk 33,5 kilo ja...hehe...hadde egentlig ikke tenkt så mye på det antallet før du nevnte det!:0) Så takk!...
Så flink du er så svømme altså! Jeg skal også begynne med det snart tror jeg,det er jo bare super trim,ingen belastninger,bare fettet som forsvinner:0)....og DET vil vi jo gjerne ikke sant da?!
Kos med middagsgjester kan jeg tenke,mmmm....hørtes veldig godt ut det der? *spar litt til meg da*...hehe...
Du,nå er det bare 1,5 kilo igjen til du er på 2!!!! tall! Jeg husker den dagen veldig godt,og det er virkelig en stor motivasjon til å gå videre! Så kom deg dit du så fort du kan! HEIA DEG!!!!

Masse lykke til videre!
Klemizzer fra Jenta*S* til en stor gledesspreder her inne...jepp....DEG,JA!!!*S*
c.AuthorAlias grete6. februar 2002
Heisann Skilpadda.

Takker hjertlig for gode drikkeråd. Vann er jo greit, men av og til får en lyst på litt smak. Hadde ikke tenkt på juice for det drikker jeg aldri ellers.
Litt av en dag du har idag. Det blir nå rikelig med trim for deg idag. Unner, men misunner deg svømmingen. Jeg må kjøre i over en time for å få svømme, og da sier det seg selv at det ikke blir "havfrue" av meg!!!!!

Kos deg med vennene og nyt den gode gryten Skilpadda :-))
Mange klemmer fra Grete.
c.AuthorAlias Afrodite6. februar 2002
Hallois!!

Jøss som du står på om dagen - virker som du er ganske så bestemt på å være flink denne måneden ja. KJempe bra!!! Du fikk til både sykling og gåtur - herlig, her fyker nok fettet av. Jeg må virkelig skjerpe meg for å holde følge med deg nå. Det ble liksom med den halvtimen på sykkelen her om dagen, har ikke kommet meg på flere "sykkelturer" enda - har vondt i rompa og er støl i leggene. Det sier jo litt om min dårlige form......

Stå på videre skilpadda - du er virkelig i støtet nå, jeg er litt lei om dagen - men skal nok gi deg kamp ja :-))

Klem fra Afrodite
c.AuthorAlias Avmedkilo6. februar 2002
Hei Skilpadda
Så flink du har vert idag. Svømming og rydding og middag til gjester. :)
Hørtes godt ut det du lager...
Ønsker forresten os begge lykke til i konkurransen

Avmedkilo
c.AuthorAlias savanna6. februar 2002
Heisann!
Håper det stemmer det at det er saltet i potetgullet som binder vannet....*s*
Har bestemt meg for å være flink idag. Skal sette igang og rydde og pakke ut hjemme, det er jo trim i det også, vaske litt rundt omkring også!
Blir det bra tror du? Så skal jeg spise havregrøt med litt skummet melk til kvelds...
Prøve å få inn en rutine etterhvert om at jeg spiser det til frokost også, det tar tross alt ikke så lang tid å lage... Dusjer om kvelden så får jeg tid til det om morgenen! *s*

Takk for at du er her og oppmuntrer meg, det sørger for at jeg ikke gir opp!

Kos deg ikveld med middagsgjester da!

Klem fra Savanna
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.