← Alle dagbøker
diarist.Alias

skalned

47 år156 cm24 innlegg 2002 0 følgere

Start76,6 kg
Sist69,0 kg
Endring−7,6 kg
BMI nå28,4
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. mai 200227. august 2002
😌69,0 kg

ingen utskeielser!

Det er godt. Fikk igjen en del motivasjon da jeg så vekta i dag. Hadde ikke regnet med å gå ned. Trente mye/hardt i går, men spiste ikke direkte sunt. Stikkord: kake..
Er spent på hva som skjer med vekta til i morgen. I tillegg til å ha spist etter "planen" min har jeg gått en tur, så håper på ned. Men holder den seg i ro skal jeg være fornøyd med det og. tror jeg.. :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12328. august 2002
Hei!
Takk for kommentar i dag. Sjokolade? Hm hva er det? flink? NEI! Har nettopp skeia ut, så så lenge varte det.......
😃69,4 kg

Mål 15. september: 68,2

Det målet tviler jeg på at jeg når, men, men. Har visst gått en stund siden sist jeg skrev her. Motivasjonen er ikke helt på topp når det gjelder spising, men har trent en del. Har startet på skolen igjen, og rutiner med spising er ikke helt på plass ennå. Skal prøve å skrive her så ofte som mulig.
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Skulle likt å vite hvorfor data'n henger seg opp sånn iblant. Har skjedd meg når jeg har skrevet kommentar i flere dagbøker idag.
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
dette vil jo ingen ende ta....
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
.
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
huff og huff som det ble kommentarer her da. Beklager virkelig, jeg fikk så mange feilmeldinger.
c.AuthorAlias Monica12326. august 2002
Der var du nede på 60-tallet ja.Gratulerer. Selv om motivasjonen ikke er på topp, så er det jo fint at du trimmer! Du skal se at ting kommer mere i faste rutiner etterhvert når du liksom får kjørt deg inn på skolen. Lykke til.
😀69,8 kg

fortsatt riktig side av 70 kg

Har vært i en farlig tilstand de siste dagene: slapp og sugen på søtt. Slapp slik at trening er uaktuelt, og viljestyrken ikke orker å nekte meg å spise det jeg er sugen på.. Men jeg har ikke kommet over 70 kg, til tross for at jeg er faretruende nær i dag! Blir nok ikke den helt store treningsøkta i dag heller, men håper viljestyrka er såpass på plass igjen at jeg klarer å holde meg unna alt som er søtt i dag. I tillegg til slapp og snopsulten pga forkjølelsen var det nok noe trøstetendenser som gjorde utslaget. Begynner snart på skolen igjen, og er VELDIG spent på hvordan det går med slanking og sånt. Samt eksamen til jul.. grøss. Var nesten like lett rett før skolen sist høst, og da brukte jeg halvannet semester på å gå opp igjen, stoppa ca 5 kg før den vekta jeg virkelig starta å slanke meg på (oversatt: den gangen slankinga faktisk virka). Så jeg håper jeg ikke går i samme fella på nytt. Skal ikke gå i samme fella på nytt. En (viktig) ting er jo også annerledes i år: nå skriver jeg dagbok. Dere har vært viktige for den nedgangen jeg har hatt i sommer. Tror at selv om jeg sprekker i høst (som jeg garantert kommer til å gjøre nå og da) kommer jeg til å ta meg fortere inn igjen enn uten dagboka.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Snuppedutten😄22. august 2002
Så flink du er! Jeg ser at vi er ganske like. Veide likt og er like høye(lave). Syns det er kjempebra at du er under 70 jeg. Har ikke kommet meg dit enda, men når jeg kommer dit, skal jeg klamre meg fast med nebb og klør!
Stå på. Kanskje vi kan hjelpe hverandre nedover? Gi hverandre litt gode råd underveis?
Jeg skal ihvertfall ned til 65 i første omgang, så får vi se om jeg kommer meg ned derfra til 62.
Klem Snuppedutten.
🙂68,6 kg

he he

Har praktisk talt ikke rørt meg siden søndag pga en forkjølelse som i går viste seg å være bronkitt. Likevel går jeg ned så mye! Har ikke spist så mye da. Men likevel.. det spørs bare hvor fort det kommer på igjen! selv om det ikke får lov ;-)

P.S: håper ikke jeg bare har mistet muskler!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beclis😀12. august 2002
Joda,er grei nok den 28 dagers planen,men jeg synes ikke det funker så godt! Tar kanskje litt tid!
Skal begynne å gå tur 4-5-6 ganger i uka,så kanskje det hjelper litt mer!
Har ikke noe spesielt mål,bare komme meg under 70! Hva er det som er "normalt" å gå ned i uka a? Rundt 0,5?
For greier jeg 2 kg i mnd,så må jeg bruke hvertfall 6 mnd for å komme meg under 70! *grøsse*
HVor mye går du ned gjennomsnittlig,og hvor mye trener du??

Klem/Beclis
c.AuthorAlias augusta❤️10. august 2002
Kjære Skalned!

Om du passer godt på bronkitten din? - eller har du blitt kvitt den? - :-)

Håper du har det bra og ønsker deg en god helg,
Din Augusta
c.AuthorAlias Monica1238. august 2002
Håper du blir bra snart.
Tusen takk for kommentar i dagboka mi. Du ser jo alt klarere enn meg. Jeg ser bare elendigheten. Men VET jo inners inne at det ikke er slik. Fint at noen minner meg på det!

Joda jeg var 73,2 på torsdag, men det skyldtes utskeielser, Dagen etterpå ser du var jeg 72,2. Så en vektreduksjon på 0,7 kg er nok det riktigste.
😵69,8 kg

Forkjøla igjen...

Det er ikke mange ukene siden sist. Irriterende. Det betyr mindre -> null trening. På grunn av en sprekk her om dagen var jeg godt over 70 igjen i går, men merkelig nok nede på riktig side igjen i dag. Spiste lite i går, så det er nok grunnen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Beclis5. august 2002
Hei,og takk for oppmuntring i dagboka mi! :) Setter pris på det!
Den 28-dagers-greia,fant jeg på de oppskriftssidene her! På "annet"! Der står det etellerannet med Jojo's 28-dagerskur el.l! :) Hvis du ikke finner den,så si i fra så kan jeg maile den til deg,ok? :)

God bedring da! Håper du kommer deg snart!

Klemmer fra Beclis
c.AuthorAlias Monica1234. august 2002
Hm...ikke godt å være syk. Den eneste "fordelen" er at da blir det kanskje ikke så mye uvettig mat?
God bedring!
😄69,8 kg

samme vekt 4 dager på rad, under 70! hm..

Har kommet meg under 70! Er litt usikker på hva det betyr at jeg har veid det samme de 4 siste dagene. Har kroppen tatt seg en pause fra slankinga? Men det er jo bra at jeg ikke går opp!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Gea😃3. august 2002
Heisann!
Jeg syntes du er kjempeflink jeg som har gått ned flere kilo, og du er jo heldig for vekten din går jo ikke opp så det er jo bra!
Takk for kommentaren din,det var hyggelig.
Ha en fortsatt fin helg.
Hei og hopp fra Gea :-)
c.AuthorAlias Monica1232. august 2002
Dette var vel fine nyheter! For meg er 70 en magisk grense. Bare jeg kommer under den....Og der er jo du, flott altså!
😊70,0 kg

70 blank!

Det var en positiv overraskelse etter nesten en uke uten veiing, på tur. Kanskje det hadde lønt seg bare å veie seg en gang i uken. Men så spørs det om det ikke blir litt slapt i begynnelsen av uka i så fall. Og om jeg klarer å holde meg unna vekta når den står i naborommet...
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12330. juli 2002
Takk for kommentar for den 29. Du har jo så rett. Det går jo lengre mellom hver gang jeg havner utpå, og dette skal vi klare sammen. Bare det at slik klarte jeg ikke å tenke i går. Ble bare så deppa. Er i bedre humør i dag. Og vet at dette skal gå bra.
c.AuthorAlias Betty😉29. juli 2002
Hei!

Takk for koselig kommentar i dagboka mi! Hyggelig å vite at noen følger med meg og heier på meg! Jeg trenger det for jeg har gått ned i dag (se mitt dagbokinnlegg i dag 29.07.02)

Jeg har også problemer med å holde meg borte fra vekta og ikke sjekke om jeg har gårr ned noe. Men tror det er lurt å kun veie seg en gang pr. uke. Da ser man resultatene bedre.

Jeg skal følge med deg fremover, og gleder meg til å se hvor mye du går ned :-)

Klem Betty!
😛70,8 kg

Enda lavere enn jeg trodde! Mål 18. august 69,8

Æsj. Fant igjen noen gamle prøveresultater fra legen, og gjett hva, jeg er ikke 1,59 men 1,56! Var 200 g unna bmi 27,9, og så har jeg i virkeligheten 29,1! Men det var jo bra at jeg fant det ut nå, sånn at jeg f.eks. slapp å "sprette opp" fra lett overvekt til overvekt. Ikke minst: jeg er trygt på overvekt, ikke fedme! Fedme er jeg ferdig med.

Men ting er ikke så ille. Neste mnds mål er 69,8, altså under 70 kg! Det skal bli gøy å se det tallet... Også har det jo gått fort denne mnd.

Nå tar jeg meg en ukes fri fra vekta. Er allerede spent på neste vekt...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12321. juli 2002
Hei og takk for kommentar. Vi får kjempe sammen og nå våre mål. Klarer da det vi?!
😐70,8 kg

Der løsna det gitt

Og det var litt ok. I slutten av forrige uke var jeg i ferd med å miste motivasjonen siden jeg syntes det gikk litt sakte. (400 g på 2 uker) Men det er jo bra så lenge man går ned. Nå er motivasjonen på topp igjen! Men regner med å få ei periode hvor det ikke går fullt så fort igjen nå. Men skal fortsette å spise riktig og trene mye!
Ekstra positivt: jeg er OVER HALVVEIS!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12318. juli 2002
Dette var jo kjempebra!! Ikke gi opp nå nei. Husk som du sider; du er over halvveis. Lykke til med siste halvpart!
😀72,0 kg

Ned er ned

men det kunne jo gått fortere... hadde riktignok en sprekk her om dagen, men la ikke på meg av det! skal være flink fremover, så må det jo gå enda mer nedover etterhvert.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias pERNILLA😄12. juli 2002
TUUUUSEN TAKK OG GOOOOD SOMMER TIL DEG OG!!!!!!!

KLEM, PERNILLA
c.AuthorAlias Pernilla😄12. juli 2002
Heisann!!!!

Vil bare forsikre meg at alle deltakerene får med seg bytte av oppdateringen i konkurransen, derfor kommer jeg med denne meldingen:
neste uke overtar LILLE TRILLE oppdateringen, og derretter tar AUGUSTA over for henne etter èn oppdatering. Med andre ord:
Torsdag18.juli: Lille Trille
Torsdag25.Juli: Augusta
Torsdag1.aug: Augusta
Jeg er tilbake den 5.aug og kan gjerne overta etter det, men det kan jeg jo høre med Augusta om hva som skjer etter det.

Beklager hvis dette blir litt komplisert, men jeg skal som sagt på ferie, og da kan det jo bli litt vanskelig å holde oppdateringen.

Jeg vil iallfall ønske deg er riktig strålendes sommer!!!!!!!!!

Stor sommer-klem, Pernilla
😉72,2 kg

rett vei

Har meldt meg på 5 kg konkurranse! Har ikke prøvd det før, så det skal bli spennende. Et ekstra kick på veien mot 6-tallet. Etter litt sjokoladekake (planlagt) på mandag har jeg bare spist sunt, og det hjelper! Det går ikke så fort som i forrige uke, men det går fortsatt rett vei!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias kris😃5. juli 2002
Heisann!

Så fin vektnedgang du har...og gratulerer med 10 kg mindre fett :)
Jeg har meldt meg på 5 -kgkonkurransen jeg også..du veier litt mindre enn meg, men jeg ligger hakk i hel *s*.

Lykke til neste uke også!

Klem fra Kristin
😄72,4 kg

10 kg siden start

Ned hver dag denne uken! Hvor lenge kan dette fortsette.. Da jeg starta for alvor veide jeg 83, og har altså hatt 10 kgs jubileum denne uka, for andre gang. Var rundt 69 en stund i høst, før jeg begynte å legge på meg igjen.

Har ikke spist noe søtt siden sist onsdag. Har bestemt meg for å spise sjokoladekake i morgen (mandag) ettersom det har gått så bra denne uka. (Ikke pga jubileet, men de 2 kgene denne uka.) Da blir søtmomsen i meg fornøyd, og jeg kan fortsette på samme måte som denne uka, og dermed også forhåpentligvis fortsette å gå ned. Venter ikke å gå ned like mye dessverre.. men hvert gram hjelper!
😌73,6 kg

skulle vært et berg- og dalbanesymbol her..

For her går det opp og ned. Nede på 73,6 igjen! Har spist sjokoladekake, ellers har jeg vært flink. Har blitt flinkere til å ha flere men mindre måltider. Men kan fortsatt bli enda flinkere... Har stort sett drukket saft (fun), appelsinjuce og vann, men sitter med en mozell light nå. Har også vært ute og gått et par turer. Har planer om å fortsette å gjøre ting riktig... Har så lyst til bare å kunne plukke vekk kiloene og hive dem i søpla, få bmi på 25 på 1-2-3! Vet at det ikke går, men hver dag mindre med ekstrakiloene er flott :-)
😐74,4 kg

Delmål: søndag 21. juli 73,4

Denne gangen var det greit å ha små delmål. Har satt mål om 1 kg på 4 uker, og denne gangen gikk det akkurat. Så spørs det hva vekta viser neste gang! Det som er litt irriterende nå, er at jeg har vært under målet den siste uka, men så "raste" grammene på igjen. Har ikke rørt godteri eller kaker siden onsdag, men har spist alt det brødet jeg orka. Ikke at det var så mye. Har bestemt meg for å ikke drikke melk på ei uke og se om det har noen virkning. Noen som vet noe om melk og slanking?
😃73,6 kg

hm...

Det går nedover! Men jeg holdt meg i senga/på sofaen i går (feber/forkjølelse), og spiste ikke all verdens. I dag har jeg vært ute en tur, t.o.m. gått en halvtime, og spist litt nærmere normalen. Har dessverre en følelse av at kgene vil strømme på når jeg begynner å spise helt normalt igjen. Sånt er det vel kanskje bare trening som hjelper for?
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Litjpia20. juni 2002
Hei!

Tror ikke at kiloene vil strømme på jeg, har i hvertfall ikke gjort det de dagene jeg ikke har spist så mye pga. forskjellige ting. Etter slike dager har jeg gått på vekta og trodd at jeg har gått ned så mye, men nei... Derimot når jeg har spist mere eller normalt igjen, og stiller meg på vekta, så har jeg gått ned :-) Blir spennende å se :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.