← Alle dagbøker
skalned
47 år156 cm24 innlegg
2002
0 følgere
Start76,6 kg
Sist69,0 kg
Endring−7,6 kg
BMI nå28,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka ingen utskeielser!
Det er godt. Fikk igjen en del motivasjon da jeg så vekta i dag. Hadde ikke regnet med å gå ned. Trente mye/hardt i går, men spiste ikke direkte sunt. Stikkord: kake..
Er spent på hva som skjer med vekta til i morgen. I tillegg til å ha spist etter "planen" min har jeg gått en tur, så håper på ned. Men holder den seg i ro skal jeg være fornøyd med det og. tror jeg.. :-)
Mål 15. september: 68,2
Det målet tviler jeg på at jeg når, men, men. Har visst gått en stund siden sist jeg skrev her. Motivasjonen er ikke helt på topp når det gjelder spising, men har trent en del. Har startet på skolen igjen, og rutiner med spising er ikke helt på plass ennå. Skal prøve å skrive her så ofte som mulig.
fortsatt riktig side av 70 kg
Har vært i en farlig tilstand de siste dagene: slapp og sugen på søtt. Slapp slik at trening er uaktuelt, og viljestyrken ikke orker å nekte meg å spise det jeg er sugen på.. Men jeg har ikke kommet over 70 kg, til tross for at jeg er faretruende nær i dag! Blir nok ikke den helt store treningsøkta i dag heller, men håper viljestyrka er såpass på plass igjen at jeg klarer å holde meg unna alt som er søtt i dag. I tillegg til slapp og snopsulten pga forkjølelsen var det nok noe trøstetendenser som gjorde utslaget. Begynner snart på skolen igjen, og er VELDIG spent på hvordan det går med slanking og sånt. Samt eksamen til jul.. grøss. Var nesten like lett rett før skolen sist høst, og da brukte jeg halvannet semester på å gå opp igjen, stoppa ca 5 kg før den vekta jeg virkelig starta å slanke meg på (oversatt: den gangen slankinga faktisk virka). Så jeg håper jeg ikke går i samme fella på nytt. Skal ikke gå i samme fella på nytt. En (viktig) ting er jo også annerledes i år: nå skriver jeg dagbok. Dere har vært viktige for den nedgangen jeg har hatt i sommer. Tror at selv om jeg sprekker i høst (som jeg garantert kommer til å gjøre nå og da) kommer jeg til å ta meg fortere inn igjen enn uten dagboka.
he he
Har praktisk talt ikke rørt meg siden søndag pga en forkjølelse som i går viste seg å være bronkitt. Likevel går jeg ned så mye! Har ikke spist så mye da. Men likevel.. det spørs bare hvor fort det kommer på igjen! selv om det ikke får lov ;-)
P.S: håper ikke jeg bare har mistet muskler!!
Forkjøla igjen...
Det er ikke mange ukene siden sist. Irriterende. Det betyr mindre -> null trening. På grunn av en sprekk her om dagen var jeg godt over 70 igjen i går, men merkelig nok nede på riktig side igjen i dag. Spiste lite i går, så det er nok grunnen.
samme vekt 4 dager på rad, under 70! hm..
Har kommet meg under 70! Er litt usikker på hva det betyr at jeg har veid det samme de 4 siste dagene. Har kroppen tatt seg en pause fra slankinga? Men det er jo bra at jeg ikke går opp!!
70 blank!
Det var en positiv overraskelse etter nesten en uke uten veiing, på tur. Kanskje det hadde lønt seg bare å veie seg en gang i uken. Men så spørs det om det ikke blir litt slapt i begynnelsen av uka i så fall. Og om jeg klarer å holde meg unna vekta når den står i naborommet...
Enda lavere enn jeg trodde! Mål 18. august 69,8
Æsj. Fant igjen noen gamle prøveresultater fra legen, og gjett hva, jeg er ikke 1,59 men 1,56! Var 200 g unna bmi 27,9, og så har jeg i virkeligheten 29,1! Men det var jo bra at jeg fant det ut nå, sånn at jeg f.eks. slapp å "sprette opp" fra lett overvekt til overvekt. Ikke minst: jeg er trygt på overvekt, ikke fedme! Fedme er jeg ferdig med.
Men ting er ikke så ille. Neste mnds mål er 69,8, altså under 70 kg! Det skal bli gøy å se det tallet... Også har det jo gått fort denne mnd.
Nå tar jeg meg en ukes fri fra vekta. Er allerede spent på neste vekt...
Der løsna det gitt
Og det var litt ok. I slutten av forrige uke var jeg i ferd med å miste motivasjonen siden jeg syntes det gikk litt sakte. (400 g på 2 uker) Men det er jo bra så lenge man går ned. Nå er motivasjonen på topp igjen! Men regner med å få ei periode hvor det ikke går fullt så fort igjen nå. Men skal fortsette å spise riktig og trene mye!
Ekstra positivt: jeg er OVER HALVVEIS!
Ned er ned
men det kunne jo gått fortere... hadde riktignok en sprekk her om dagen, men la ikke på meg av det! skal være flink fremover, så må det jo gå enda mer nedover etterhvert.
rett vei
Har meldt meg på 5 kg konkurranse! Har ikke prøvd det før, så det skal bli spennende. Et ekstra kick på veien mot 6-tallet. Etter litt sjokoladekake (planlagt) på mandag har jeg bare spist sunt, og det hjelper! Det går ikke så fort som i forrige uke, men det går fortsatt rett vei!
10 kg siden start
Ned hver dag denne uken! Hvor lenge kan dette fortsette.. Da jeg starta for alvor veide jeg 83, og har altså hatt 10 kgs jubileum denne uka, for andre gang. Var rundt 69 en stund i høst, før jeg begynte å legge på meg igjen.
Har ikke spist noe søtt siden sist onsdag. Har bestemt meg for å spise sjokoladekake i morgen (mandag) ettersom det har gått så bra denne uka. (Ikke pga jubileet, men de 2 kgene denne uka.) Da blir søtmomsen i meg fornøyd, og jeg kan fortsette på samme måte som denne uka, og dermed også forhåpentligvis fortsette å gå ned. Venter ikke å gå ned like mye dessverre.. men hvert gram hjelper!
skulle vært et berg- og dalbanesymbol her..
For her går det opp og ned. Nede på 73,6 igjen! Har spist sjokoladekake, ellers har jeg vært flink. Har blitt flinkere til å ha flere men mindre måltider. Men kan fortsatt bli enda flinkere... Har stort sett drukket saft (fun), appelsinjuce og vann, men sitter med en mozell light nå. Har også vært ute og gått et par turer. Har planer om å fortsette å gjøre ting riktig... Har så lyst til bare å kunne plukke vekk kiloene og hive dem i søpla, få bmi på 25 på 1-2-3! Vet at det ikke går, men hver dag mindre med ekstrakiloene er flott :-)
Delmål: søndag 21. juli 73,4
Denne gangen var det greit å ha små delmål. Har satt mål om 1 kg på 4 uker, og denne gangen gikk det akkurat. Så spørs det hva vekta viser neste gang! Det som er litt irriterende nå, er at jeg har vært under målet den siste uka, men så "raste" grammene på igjen. Har ikke rørt godteri eller kaker siden onsdag, men har spist alt det brødet jeg orka. Ikke at det var så mye. Har bestemt meg for å ikke drikke melk på ei uke og se om det har noen virkning. Noen som vet noe om melk og slanking?
hm...
Det går nedover! Men jeg holdt meg i senga/på sofaen i går (feber/forkjølelse), og spiste ikke all verdens. I dag har jeg vært ute en tur, t.o.m. gått en halvtime, og spist litt nærmere normalen. Har dessverre en følelse av at kgene vil strømme på når jeg begynner å spise helt normalt igjen. Sånt er det vel kanskje bare trening som hjelper for?
Takk for kommentar i dag. Sjokolade? Hm hva er det? flink? NEI! Har nettopp skeia ut, så så lenge varte det.......