← Alle dagbøker
diarist.Alias

silie

48 år176 cm4 innlegg 2002 0 følgere

Start90,0 kg
Sist90,0 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå29,1
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. mars 200224. mars 2002
90,0 kg

jeg skjemmes...

Har ikke turt å kikke inn på denne siden engang, for jeg har sååå dårlig samvittighet. Jeg har vært på en ferie nå i nesten en uke. Det ble veldig mye god mat og selvfølgelig en del alkohol. Det betyr at jeg er tilbake i utgangspunktet. uff!
MEN, jeg må jo bare prøve igjen, for ente gang. Er egentlig ikke så veldig motivert for jeg er så lei av å feile og prøve på nytt uten å klare de små målene jeg setter meg.
Tror jeg skal prøve å skrive ned alt jeg spiser, så jeg får full kontroll. Må også begynne å trene... for et ork!
Håper ting blir lettere imorgen.

Håper det går bedre med alle dere andre:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nefele24. mars 2002
Hei,
Det er ikke noe å skjemmes over! Det er bare å prøve igjen. Ikke lett å slanke seg når man er på ferie heller.... Du skal se at det som har kommet på i ferien går ganske greit av igjen.

Vil absolutt anbefale deg å skrive ned alt du spiser. Det hjelper i hvert fall meg. Jeg blir mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Og det gir meg oversikt over at jeg faktisk spiser ofte nok.

Trening ja... Der er jeg nok i samme kategori som deg: for et ork! Men, vi får prøve å finne noe vi liker. Og huske at litt trening er bedre enn ingen trening. Man skifter ikke livsstil sånn over natta vet du.

Lykke til videre!

Nefele
c.AuthorAlias bollapinnsvin24. mars 2002
Heisann!!

Så du er kommet tilbake. Du må ikke sjemmes, vær heller stolt fordi du vil prøve igjen. Dette klarer du så fint så.. Med hjelp av disse sidene går alt så mye lettere. Det er iallefall min erfaring, det hjelper jo også at det er vår, og nyyyydelig vær:)

Håper å høre fra deg hvordan det går:) Klem Henriette
88,7 kg

motivert, motivert, motivert, motivert!:)

JEG MÅÅÅ KOMME IGANG MED TRENINGEN!!! Er det noen der ute som har tips til å hjelpe meg til å komme opp fra sofaen? Jeg er jo så flink til å spise sunt, klarer jeg bare å trene også, blir det jo helt perfekt! Det verste er at vekta går litt nedover for hver dag, uten at jeg beveger meg en meter. Det må jo bety at kroppen min er fornøyd med den maten den får fortiden.
Samboeren min og jeg har funnet ut at vi skal til Hellas i juli... Det betyr bikini og små sommerklær. Jeg vil så gjerne føle meg vel da, og det gir meg kanskje enda mer motivasjon til å fortsette med denne livsstilen. BARE JEG KLARER Å KOMME MEG PÅ DEN FORDØMTE TRENINGEN! Men jeg er motivert, virkelig motivert, har en følelse om at jeg endelig skal klare å gjennomføre dette, vet ikke hvorfor, men tror det alikavel.

Neste gang jeg skriver i denne dagboken, SKAL jeg ha vært på en eller annen form for trening! DERMED BASTA!
Hilsen en litt fortvilt, men motivert meg...;-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias puddingen14. mars 2002
Tusen takk for kommentar. Er det ikke deilig når vekten begynner å krype nedover? Men det du spør om: Det aller, aller verste er som kjent å komme seg ut døra. ;-) Jeg har heller ikke trent denne uken, men i dag SKAL jeg i gang. Ut i det fine været og gjøre et eller annet...

Stå på! Dette klarer du!

Klem fra Puddingen
c.AuthorAlias Targa12. mars 2002
Hei igjen!
Treninga behøver ikke være all verden! Kommer du deg ut for å gå en tur er det kjempegod trim! Jeg laga ei lita "trim-felle" for meg sjøl. Kjøpte meg nemlig en liten step-maskin fra Ellos, så nå har jeg ikke unskyldning lenger! Kommer jeg meg ikke ut før ungene er lagt, står step'ern og gliser til meg... Jeg har klart å legge inn 3-4 "turer" i uka, og med step-maskin kan jeg trimme forran TV'n. Kjempelurt, da går nemlig treninga av seg selv....

Lykke til da!

Klemmer fra Targa (litt misunnelig på den ferien da....)
c.AuthorAlias Masti12. mars 2002
Hei på deg!

Som du selv sier, så går du jo ned litt uansett! Men, trening er viktig. mange kjempetynne mennesker somer i elendig form, og det er faktisk bevist at det er farligere enn å være stor og i god form! OK, jeg er veldig stor, men har i løpet av de siste månedene kommet meg fra veldig dårlig til litt god form. "Dørstokkmila" er alltid den værste, så mitt triks har vært å unngå den helt. Jeg trener nemlig rett etter jobb, før jeg rekker å komme hjem og synke ned i sofaen, og det har fungert strålende for meg! Nå har jeg riktignok SATS rett på andre siden av gata for jobben, og en samboer som er på skole i England, slik at ingen venter på meg til middag, men det bør vel la seg gjøre uansett? Jeg trener for tiden aleine, men allier deg gjerne med en som kan trene sammen med deg. Det er litt lettere å komme seg ut når det står en annen klar til å dra deg opp av stolen.

Lykke til uansett!

Masti
89,1 kg

Heisann!

Har ikke skrevet på noen dager p.g.a. mye jobbing, men nå er jeg tilbake for fullt!
Jeg har nemlig ikke gitt opp, hvis det er det dere tror!
Jeg må faktisk si at jeg er ganske stolt av meg selv, har vært veldig flink de siste dagene. For meg er det nemlig viktig å komme over "et par dagers" bøygen, for at det skal ha noe betydning. Jeg pleier nemlig å være ganske flink en dag, men den neste er det tilbake til sofasitting og småspising. Har spist mye frukt og grønt og selvfølgelig drukket veldig mye vann! Har prøvd å innføre salat til lunsj hver dag og ellers spiser jeg brødmat og sunn middag. Er nemlig ikke hysterisk, og er imot slankekurer, men derimot omlegging av kostholdet, det tror jeg på!! Må jo innrømme at det har gått dårlig med treningen, men det er som sagt p.g.a. mye jobbing( ingen unnskyldning kanskje...), men skal virkelig prøve å skjerpe meg, jeg vet jo at det går fortere nedover hvis man er litt i fysiksk aktivitet også. Uansett: Jeg har vært litt flink, og det har alle dere der ute også, blir helt imponert over alle de som skriver om kiloene som "renner" av, kjempeflott!
Takk for de oppmuntrende kommentarene, skal bli flink til å gjøre det samme!
Snakkes, klem Silie
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Keyz11. mars 2002
Hei Silie :o)
Velkommen skal jeg kanskje si, selv om jeg er veldig ny her jeg og. Det er kjempemotiverende å lese om alle her inne, og fint å få kommentarer uansett hvordan det går!
Med så mange flotte og viljesterke mennesker rundt seg, så må man jo bare greie dette! For om èn har en svart dag, så er det ti som ikke har det og kan støtte deg! :o)
Ha en fin uke!

Klem fra Keyz
c.AuthorAlias HelenaX11. mars 2002
Hei Silie!

Velkommen hit og takk for oppmuntrende hilsen i dagboka mi! Du traff meg nok på en skikkelig "svart" dag, håper det ikke har skremt deg vekk :-) Humøret er heldigvis stigende, og jeg føler at overskuddet er på vei tilbake igjen. Helt utrolig hvordan en liten vektoppgang kan psyke en ut fullstendig når humøret er på bånn fra før! Men nå gleder jeg meg til å stige på vekten igjen og se at det går nedover igjen!

Klem fra "kampklar" Helena :-)
c.AuthorAlias Baby10. mars 2002
Hei Silie!
Takk for kommentaren fra deg. Det er så kjekt å få melding på min mobil hver gang jeg får en kommentar i dagboka mi, for da kan jeg lese den med en gang...;-)

Jeg er helt enig med deg i at de første "komme igang-dagene" er de værste. Når de er unnagjort, er det mye lettere, for da føler man seg liksom litt lettere i kroppen og mer motivert til å fortsette..
Det høres bra ut at du drikker mye vann. For det metter en god del og er totalt fritt for kalorier ;) Og det renser opp systemet.
Dessuten har du en flott innstilling til slanking. Det må ikke bli hysteri, men en sunn omlegging av kosten.
Som du vet, er mitt store problem sjokoladen..:-(
Nå venter jeg mensen rett rundt hjørnet, så den værste sjoko-hungeren er akkurat nå.....

Men nå nærmer våren seg - idag er det knallfint vær ute med sol og + 10 grader, så da er absolutt lysten til å slanke seg der. (Tenker på lettere klær og kjoler som tar seg bedre ut på en slankere kropp)
Ha en fin søndag!
Hilsen fra Baby :-)

90,0 kg

Nå er det nok!!

Jeg har fått inspirasjon til å gå ned i vekt med denne siden! Nå er jeg klar, kan ikke utsette dette lenger!

Jeg veier idag 90 kg, helt utrolig at det går ann. For ca 1 1/2 år siden veide jeg 70 kg, mener derfor at det ikke er meningen at jeg skal være overvektig- har bare spist ENORMT MYE den siste tiden! Det startet da jeg fikk meg kjæreste, vi ble sittende for mye i sofaen og spise og kose oss, mye god mat og stillesitting, video titting og klining.
Vektnåla går bare oppover og oppover, men herregud jeg kan ikke gå over 90 kg. Det må bare bli en stopp. nå.
Imorgen er den store dagen, da skal jeg prøve å spise normale måltider og gå lange turer samtidig som jeg skal begynne på spinning( har hørt det er effektivt). Det er høye mål jeg har satt meg, men skal jeg klare å gå ned ca 15 kg til sommeren, må jeg være så streng med meg selv.

Skal skrive mere imorgen, da får vi se om jeg har klart den første dagen i mitt nye liv!

Hilsen Silie
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Targa7. mars 2002
Hei Silie!
Velkommen i "klubben" vår!
Flott å møte nye fjes her inne! Som Baby sier, sunn mat og mosjon er nøkkelen til varig vektnedgang.... Sjøl går jeg på Grete Roede, rett og slett for å få et spark i ræ..a. Jeg trenger det, klarer ikke holde meg til opplegget på egenhånd. Men det er en utrolig inspirasjon å bruke disse sidene.

Lykke til!!

klemmer fra Targa
c.AuthorAlias Baby7. mars 2002
Hei Silie:-)
Velkommen til oss!

Håper du finner den motivasjonen du trenger her inne for å nå ditt mål. Det som trengs nå er at du må komme deg ut av sofakroken!

Selv stiller jeg i samme bås som deg, fikk meg en 'aha-opplevelse' over å se på meg selv, hvorpå jeg tenkte: Hvordan er det mulig at jeg har tillatt alle disse kiloene ekstra??

Jeg har prøvd alle typer slanke-metoder (men har gått opp igjen:-()
Men nå har jeg endelig skjønt det...mosjon + sunn mat og ikke snop er tingen. Drikk også masse vann. Vi klarer dette hvis vi vil!
Her inne er det mange som har bevist at det går an, men viljen må være det sentrale.
Lykke til!
Hilsen Baby ;-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.