← Alle dagbøker
diarist.Alias

sef

48 år167 cm21 innlegg 2002 0 følgere

Start92,2 kg
Sist85,0 kg
Endring−7,2 kg
BMI nå30,5
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
7. juli 200226. august 2002
😃85,0 kg

tja....vanskelig å finne nytt emne idag!

Vel, vekten krøp tilbake igjen. I går lå den og lurt litt under 85, så jeg får være flink jente nå...! Har begynt på skolen, og var jo litt bekymret for kantinemat og den slags uhumskheter, men det har gått veldig bra! Sef er -for første gang siden hennes mor pensjonerte seg som matpakkesmører- oppe litt tidligere og lager matpakke. Dette er WOW til å være meg, så det er sagt ;) Er av dem som trykker på "slumre"-knappen på vekkerklokken x antall ganger.
Har tidligere nevnt at jeg har fått stor hudproblemer etter at jeg har lagt om kosten, så jeg driver nå med eliminasjonsmetoden; prøver å kutte ut diverse, og har lest endel om emnet. Muligens kan det være tomater, for jeg har aldri tidligere spist tomater, tomatpure, hakkede tomater osv.
Jeg tar også endel rensende vitaminer, og drikker en sterk type grønn te ( som jeg forøvrig merker bidrar til nedgangen i tillegg til at det er sunt), som kanske kan føre til at huden er i en renselsesfase eller noe. Skal bestille time hos hos en alternativ hudpleiesalong, dette er virkelig skjemmende for meg nå. jaja.

dagens meny :
frokost : 1 egg
1 mandarin
vitamin E,C,omega 3,Bio Drain
lunsj : 3 fiberrik m/baconost/agurk

mellom : 1 fibberrik m/baconost

middag : kjøttdeig m løk/sjalottløk/chilli/champ
litt makaroni

kvelds : 1/2 is......
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😃27. august 2002
Hei Sef!

Håper du har en like fin dag som meg- og at du skal få prestasjonsangst er mer enn jeg kan forstå! Du er jo kjempeflink! Du har jo allerende gått med over 7 kg! STÅ PÅ! Hva er denne teen du drikker, og hvordan hjelper den? (Kanskje den kan hjelpe meg også?) *KLEM*
c.AuthorAlias NasseNøff❤️27. august 2002
Min kjære trofaste følgesvenn !

I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.

For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*

Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)

Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !

Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
c.AuthorAlias røykfri😉27. august 2002
Hei Sef. Du tok jammen av mye på en mnd!! Er ikke det deilig å få en så bra start.

Men det er vanskelig å holde koken. For min del er det noe psykisk som skjer når noen skal være greie å si at; "jammen jeg kan ikke se at du har lagt på deg jeg" eller "Det gjør da ikke så mye" Og det er faktisk fraser jeg kan si også til andre i samme båt. Men det jeg egentlig trenger å høre er: "nå syns jeg virkelig du er på pluss siden, for din egen del bør du kanskje gjøre noe med det" Det er det jeg mener med det psykiske. Broren min sa til meg at nå burde du gjøre noe. Og det var ikke så festlig å høre det, men jeg begravde ikke hånda ned i potetgull bollen en gang til. Jeg har nå bedt om støtte av de som sa det motsatte av hva som var sannheten. Og det har hjulpet for meg.

Jeg syns det er en artig meny du bruker, er det ut ifra en diett?

Lykke til videre i kampen om å minke.
😢85,5 kg

skrik!

Uff, nå synes jeg det er vanskelig! Har begynt på skolen denne uken. Det går greit med lunsj, er flink jente og har med matpakke, men det er verre med frokosten...Tilhører den stolte rase "B-menneske", dvs. jeg er rimelig groggy klokken 06.15, og mat er det siste jeg har lyst på. Får presset i meg en frukt og en yoghurt-men det er ingen skikkelig frokost, så jeg blir supersulten klokken 10....og er ennå mer sulten når jeg kommer hjem! Ikke bra. Jeg MÅ spise ordentlig frokost!Kanskje jeg må ordne i stand noe på kvelden. Det er skikkelig nedtur nå...blir redd jeg aldri skal bli slank igjen. Ikke har jeg syklet til skolen heller...huff!

Dagens meny:
frokost : 1 0.1% yoghurt
1 mandarin

lunsj : 2 fiberrik m/magerost og agurk
1 pære
1 sjokomelk (fy!)

mellom : fiberrik m/magerost og agurk
noen druer

middag : mager svineskinkebiff m/ grønnsaker

😊85,0 kg

zzzzz

Bare en liten snartur innom igjen, blir litt lite tid på meg her om dagen. Skal nok få kommet sterkere tilbake. Tenker jeg skal begynne å skrive opp hva jeg spiser igjen, synes det var ganske greit og "kontroll-skapende" for min egen del, iallefall. Har ikke veid meg i dag, så jeg håper den fortsatt står på det fine tallet den stod på i går ;o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jannicke😀16. august 2002
Hei Sef!
Takk for hilsen i dagboka mi! Det er alltid hyggelig når folk kommenterer... Ja, jeg er nok litt "mål- frelst", men det er fordi jeg føler det er lettere å gjennomføre ting dersom det er "på papiert". Jeg kommer til å slite med saltet da- jeg bruker Seltin (har gjort det i mange år), men jeg bruker så forbannet MYE! Salt på alt, og chilipepper,og Tabasco og alt annet som "spriter opp" maten. Jeg tror jeg har smaksløker som er litt bedøvede...

85 (!!!! *misunnelse*:o)*). Du klarer deg meget bra! Og det går sikkert bare nedover helt til du når målet ditt! LYKKE TIL!
c.AuthorAlias røykfri😃16. august 2002
Takk for innlegg i dagboka mi, det er noe med det at jeg føler jeg blir overvåka, jeg er mye strengere da. Ser jo at du har hatt en kjempefin nedadgående kurve. Det å skrive opp og ha kontroll på hva man inntar er nok viktig. Jeg for min del veier maten. Nå i en slankeperiode pr dag spiser jeg: 100 gram brød fordelt på tre måltider. 100 gram poteter, ris eller pasta. 100 gram kjøttdeig eller 125 gram magert kjøtt eller 150 gram fisk. Og masse grønnsaker og 1 - 2 frukt. Også litt melk da som jeg bytter ut med litt youghurt av og til. Jeg syns det er greit å følge dette. Man finner sin metode som passer best for en selv. Lykke til videre, snart blir vi noen sylfider skal du se. Og så gøy det skal bli å handle klær igjen!!! God helg og klem fra meg.
❤️85,0 kg

Hurra!

Endelig 85 kg! Det har jeg ventet LENGE på! Nå virker de neste fem mer oppnåelig med en gang....! Merker foressten at klærene "løsner" litt nå-ikke mye, men en anelse hvertfall.
Jeg er fortsatt motivert, og har ikke noe spesiellt lyst på div. usunn mat lenger. Faktisk så har jeg veldig liten matlyst, så det blir ikke så mye mat. Men jeg spiser littegranne ganske ofte selv om jeg ikke er direkte sulten-bare for å holde ting i gang! Ellers så gruer jeg meg litt til å begynne på skolen om litt under en uke....grøss!
sef :=)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😀15. august 2002
Hei Sef.
Du har jammen hatt en travel sommer med flytting osv. Jeg forstår godt at flytting og oppussing fører til uregelmessigheter innen matveien, har slitt litt med det selv. Det blir ofte spist sent på kvelden, men det går bra det også.

Så bra at det endelig løsnet for deg på vekten. Disse teite vekt tersklene er virkelig til frustrasjon, men la de ikke irritere deg for mye.

Ha en fin sommerdag.

Hilsen fra Mah
😐86,0 kg

hoppla

bare en snartur innom. Ser ut til at vekten har bestemt segfor å gro fast på 86 kg gitt. Hm. har dårlig matlyst, for det er såååå varmt! Får håpe vekten blir mer medgjørlig etterhvert! ha en fin helg dere ! :o)
🐷86,0 kg

jadda''sann!

Det blir litt utskeielser nå, ja....Spiste kake i går og to pizzabiter i dag...og pølser i går også...hm. Det er kaos i leiligheten ennå, så det blir til at jeg spiser litt det som byr seg. Men jeg holder meg fortsatt unna poteter, brød osv, så det er under kontroll. Det er bare å krumme nakken og bite tenna sammen, så går vel purke-følelsen over etterhvert! er det forressten noen som har nøtteallergi der ute? Spiser en del nøtter etter jeg begynte med dette, og har fått veldig mye utslett-saker og ting på rygg og hals...Min mor mener det kan være nøtteallergi. Noen som vet noe om dette?
Vel, litt flink har jeg ohså vært-tok ikke dessert, saus eller poteter til maten da jeg var på jobb i helgen. Hepp!
Ha en fin kveld, alle medslankere :o) ! sef
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff❤️10. august 2002

Hei på deg sef, og takk for oppmuntrende hilsen ! Ja, jobbsituasjonen min er et kapittel for seg selv, og et kapittel jeg håper at blir et tilbakelagt stadium innen relativt kort tid. NasseNøff er nå superaktiv på jobbmarkedet, så får vi se *s*
Min kjære Doktor Dyregod er en perle blant svin, det er helt klart. Han kjenner meg godt etter å ha vært legen min i mange år, og er en svært fornuftig mann. Han har hintet om denne jobben min tidligere, men denne gangen var han veldig klar *ss* Så da er det jo bare å følge ordre da, for jeg vet jo at Doktor Dyregod bare vil NasseNøff’s beste.

Huff, nei depresjon vil jeg ikke inn i, og nå har jeg funnet oppskriften for å unngå det. Med god hjelp av deg og andre gode venner her inne, og Doktor Dyregod så klart. Så nå er NasseNøff glad igjen, og ser lysere på tilværelsen. Ny jobb i vente (forhåpentligvis) og ikke lenge til ferie og kjærestebesøk – NasseNøff har INGEN grunn til å deppe *ler*

Takk for masse positive vibber ! Jeg har allerede søkt på drømmejobben (jeg tror iallfall at det er drømmejobben), så jeg håper at vibbene dine når helt frem til den. De skal kalle inn til intervju neste uke, så jeg er SUPERSPENT….!!

Kos deg en hel masse i helgen du også sef (jeg skal på Men in Black II i dag – YES *s* ) og så ’snakkes vi’ senere ! Stor klem fra NasseNøff


Bilde
c.AuthorAlias NasseNøff😊6. august 2002
Heisann ! Takk for hilsen ! *s* *ler* Det fulgte ikke noe kort med rosene - som jeg sa til min elskede - fullt SÅ sprø har jeg ikke blitt ennå, men det kommer nok *ler*

Ikke fortvil sef vennen, det er slettes ikke enkelt å spise riktig når man driver med oppussing og greier nei. Men det varer jo ikke evig, og så er du jo under aktivitet mens du pusser opp, så det er nok ikke så ille som det føles *s*

Kjenner ikke noe til nøtteallergi, men dersom disse plagene kom etter at du begynte å spise nøtter, så er vel sjansen relativt stor for at det er det som er årsaken. Enten det, eller hvis du holder på med noen spesielle materialer/kjemikalier mens du pusser opp - man kan jo reagere på det også.

Flott innsats i helgen der du styrte unna fristelsene ! Dette går nok rette veien *s*

Ha det fint sef - vi 'snakkes' ! Og joda - jeg får kost meg litt i solen selv om jeg jobber. Slutter av litt tidligere og får med meg noen timer med sol da vet du *s*

Klem fra NasseNøff
🙂86,0 kg

Puh!

Det går i høyt tempo om dagen, så det blir litt lite tid til dagboka. Står fortsatt på hodet i malingspann og svetter fra morgen til kveld. Desverre går dette ut over kostholdet, jeg spiser for lite i løpet av dagen og mer på kvelden, noe som sikkert ikke er så veldig heldig. Poenget er jo å få til et regelmessig kosthold.....Så nå har jeg litt dålig samvittighet...for lite grønnsaker og ikke ordentlig middag...hm. Får satse på at det blir bedre når vi kommer ordentlig i hus! I dag har jeg skeiet ut med 1) Mammas kake 2) pasta..........Huff,,,men men, i morgen er en ny dag!
Ha en fin dag, alle medslankere, kos dere i sommerværet! I dag har jeg foresten våget meg til å ta et bad! sef
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Betty😉2. august 2002
Hei!

Du skal nok se du kommer inn i det regelmessige kostholdet når du kommer i hus! Og det viktigste er jo å ikke skeie helt ut når du holder på å pusse opp nå! Det går nok bra!

Du må ha en fin helg!

Klem Betty
c.AuthorAlias røykfri😃2. august 2002
Takk for tilbakemelding. Jo jeg må si det er motiverende dette. Og helt enig, topp uten røyk. Hadde du holdt opp i et år sa du. Har du merket noen endring når året var passert?
😉86,2 kg

Der ja, der ja!

Hm, kanskje det var bare å klage og syte litt, så løsnet det?! I dag har jeg malt og bært og styrt masse, så jeg føler meg helt mørbanket! Men humøret er betraktelig bedre! Og tusen takk til dere som oppmuntret meg :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😊30. juli 2002
Hei på deg Sef ! Og takk for hilsen ! Det er en stund siden jeg var innom deg nå, men jeg er innom og leser selv om jeg ikke alltid legger igjen en hilsen. Tiden strekker dessverre ikke alltid til...

Aller først - GRATULERER med at du kom inn på det studiet du ønsket, det var jo kjempegøy !! Dette med matpakke er alltid vanskelig. Veldig enkelt for det første å droppe matpakka og bare kjøpe noe i en kantine eller nærliggende butikk... Men det løser seg sikkert - dette kommer du til å klare helt fint ! *s*

Hvordan går det med oppussingen da ? Skjønner at du sto på veldig på søndag iallfall *s* Skal se at oppussing bidrar til "morsomme" tall på vekta *ler* Kroppen reagerer alltid positivt på bevegelse *s*

Godt å høre at du er i bedre humør Sef - det er godt at det alltid finnes NOEN her inne som kommer med oppmuntrende ord ! *s*

Ha en fortsatt fin uke - jeg kikker innom igjen en annen dag.

Klem fra NasseNøff
PS: La meg høre hvordan nattlysoljen fungerer for deg da, det er jo litt spennende *s*
c.AuthorAlias iset29. juli 2002
hei:)
forbrent masse kalorier da kanskje? ;) ha en flott uke.

klem Iset
😟87,0 kg

Det går seint!!!

Nå synes jeg det går treigt nedover her! Er målbevisst, men vekten nekter å samarbeide! skrik!
Det er ferie, og vi holder på å pusse opp leilighet nå, så alt blir uregelmessig, også kosten. Men jeg har ikke skeiet ut. Håper det blir bedre når jeg er ferdig med Det Månedlige Kalaset......! For nå er det bokstavelig talt tungt å være Sef......
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Betty😃28. juli 2002
Hei!

Ikke vær deppa da! Du klarer deg fint og du skal se at vekta snart samarbeider å gjør et kjempehopp- nedover!!!!! jeg har tro på deg!

I morgen har jeg veiedag (hjelp!) men jeg er positiv!

Ny uke, nye muligheter!

Ha en god og slank uke!

Klem Betty!
c.AuthorAlias Jannicke😉27. juli 2002
Du klarer dette kjempefint du! Det er vel normalt at vekten står relativt stille en stund- for så å plutselig hoppe nedover igjen. Det er vel en måte å teste utholdenheten vår på... Så man må smøre seg med tålmodighet. Jeg er også godt kjent med oppussingseventyret. Jeg har levd i maling, lister og spiker i fler år (det føles iallfall slik). Og når det verste står på blir det gjerne litt junk-food, sene måltider osv. Men det går jo over- og dessuten bruker en jo kroppen når en pusser opp. Så (kanskje) det kan forbrenne noen kalorier også . Det er hvis vi er heldige... :-)
😉87,1 kg

Vel overstått

Vel, mine feriedager gikk jo greit...Drasset med meg mat hit og dit til folk...hehe, høres ille ut, men det var ikke SÅ synlig! Men det førte jo til litt diskusjoner med besteforeldre osv. (" Du må jo ha LITT mat...se her er en nybakt kakebit..." ). Har klart meg greit, men det ble jo et par nybakte boller (hvetebakts-en av mine laster...).
Kanskje jeg nå blir sett på som "hun rare", men det får stå til ;o) ! I dag er jeg også hoppende glad, for jeg har kommet inn på studiet jeg ville :o) ! Det blir en utfodring å begynne å studere nå, for mine matpakke-valg har vel ikke vært av de mest ideelle før...

sef :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Betty😉26. juli 2002
Hei på deg!

Tusen takk for hyggelig innlegg i dagboka mi! Det varmer, motiverer og inspirerer meg masse! Tusen takk også for gode tips til middag. Samboern min holder nå på å lage kyllingsalat til oss og det er jo sunt og godt. Tenkte jeg skulle prøve wok i morgen og blir det vellykket skal jeg gi deg tilbakemelding!

Gratulerer med studieplass! Det er jo flott! Styr unna kantine fra første dag og ha alltid med deg noe frukt eller noe i sekken så går det nok bra. Det er utrolig hvor "fysen" man kan bli av en forelesning!

Morsomt at vi er ganske like både i alder og vekt, og at vi er ferske på disse sidene begge to. Jeg skal følge med deg i dagboka di og håper du også følger med meg!

God helg!

Klem Betty!
c.AuthorAlias Jannicke😌25. juli 2002
Takk for innlegg i dagboka mi. Dere er så flinke alle sammen til å motivere andre! Jeg synes du er utrolig sterk som klarer å ta med deg egen mat på ferie. Det hadde jeg aldri klart- men så er ikke min viljestyrke av de beste heller når det kommer til mat.

GRATULERER med å komme inn på ønsket studie. Og det å klare å slanke seg når en studerer- det hadde ikke klart. Jeg ventet til mine studiedager var over. Kantinemat og laaange pauser med kakao (og røyk) var en viktig del av mitt studentliv! Men LYKKE TIL- du klarer det sikkert, du som har en stor porsjon men "matvilje" *S*
87,2 kg

En kort ferie

Endelig ferdig med første omgang av flyttelass. Superstøl! Tenkte på de som jobber med flytting som yrke...Det står det respekt av! Vel, over til slanking: det går jo ned sånn litt og litt. Noen ganger stopper det opp, men jeg antar det har noe med PMS og gjøre. Jeg er så heldig at jeg er PMS i to uker eller noe....Føles ut som jeg kun har en "normal" uke i måneden. Tenkte å prøve ut den nattlysoljen som nasse nøff ga meg tips om.
Nå skal sambo og jeg kjøre ned på sørlandet og være der noen dager for å besøke familien hans...Og jeg har med egen mat!heregud, "Verdens kjipeste gjest"!!! Men jeg tenkte at jeg kan jo ikke la alt gå i vasken med å skli helt ut over flere dager, hvertfall ikke så tidlig i prosessen. Motivasjonen er sterk nå nemlig! Jeg VIL ned i vekt! ...og jeg vet hvordan bestemødre er...veldig koslige-og veldig flinke til å servere masse god mat...skummelt, hehe! Så jeg har med litt basisvarer just in case...!
Ellers har jeg kjøpt meg noe grønn te i helsekostbutikken, har hørt så mye bra om det. Noen av dere som har erfaring med det?

Ha en fin søndag alle med-slankere! klem fra sef :o)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias solskinn😉21. juli 2002
Egen mat på ferie,da er du jammen standhaftig. Men det er jo kjempebra.
God ferie !
Hilsen Solskinn
c.AuthorAlias Jannicke😉21. juli 2002
Hei! Det var koselig å få noen oppmuntrende ord fra deg. God ferie du! Jeg må si meg inponert- egen mat på ferie. DET gjør ikke jeg. Er det ferie, så er det ferie (med litt måtehold, selvfølgelig). Vel, håper dere får fint vær- og at du våger deg ut for å sole deg (noe JEG ikke gjør når andre folk er til stede!) Jannicke
😃87,2 kg

Puh!

Har ikke fått skrevet de siste dagene, er travelt opptatt med flyttelass. Har holdt på i tolv timer i dag, så jeg er rimelig utkjørt nå. Slankingen går fint- klarte å spise salat når de andre spiste pizza i stad :o) Begynner å komme inn i rytmen med dette kostholdet nå. Ha en fin dag til dere!
😃88,0 kg

En fin dag

I dag har jeg godtet meg med yoghurtis, ikke helt lovlig...men! Vekten går jo nedover, så jeg er i godt humør i dag. Har vært ute og gått og syklet i skogen, og grillet med familien. Har yngre søsken, og det er alltid morsomt (og ikke minst) aktiviserende å være med dem. Skriver ikke opp menyen nå, går stort sett på det samme som det jeg har beskrevet før. Gir oppdatering når jeg prøver ut noen spennende (og forhåpentlighvis velsmakende) retter...! sef :o)
😃88,7 kg

Hoppla!

Sto en halvtime på stepmaskinen i går, noe som jeg er veldig stolt av! Vært ute og gått mye i dag, i det deilige været. Har skeiet ut med en is, men det gjør ikke noe-det var et frivillig og gjennomtenkt valg ;) !

Dagens Meny:
frokost: 2 fiber+ m/ makrell i tomat
1 egg

lunsj : 0.1% yoghurt
kalkunpålegg
nøtter

mellom: Gullpinne-is....

middag: ytrefilet svin

kvelds: 0.1% yoghurt
kalkunpålegg
tomat
nøtter

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃15. juli 2002
Hei :-)
Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi.
Jeg var litt sur og furtete i dag, men nå går det bedre igjen :-)
Stepmaskin? Virker veldig nifst. Er det tungt og vanskelig?
Godt gjort!

Ser at det går unna i lavkarbodiett hos deg også. Jeg tror at det er flere og flere som blir oppmerksom på brødmatens påvirkning på oss som har for mye å drasse på. Gleder meg til å bli så lett som deg, forresten.

Lykke til videre.

Klem fra Jojoen
Bilde
🐷88,8 kg

Tungvekter...

Oppblåst, grinete og sur....Hm, må være trist å lese min dagbok om dagen...Men, om en ukes tid er vel humøret i orden igjen! I dag har jeg følt meg veldig "tung"...Merker det når jeg går i trapper osv. Skal stå litt på step-maskinen min her nå, så kanskje jeg får et piff av det....

Dagens Meny:
frokost : fiber+ m/makrell i tomat
paprika, agurk, tomater
1 egg

lunsj : linsesuppe

mellom : yoghurt 0.1%
cherrytomater

middag : kalkun i karry
litt spaghetti (fikk grusom samvittighet pga.
spaghettien...selv om det var lite...)

kvelds : jordbær m/skummet melk
kalkunpålegg


Som dere ser, er ikke menyen min så veldig variert. Holder på å lære meg dette kostholdet, det er en stor overgang å skulle finne på alternativer til brødmat. Har fått kokeboken til F. Linberg nå, og der er det mye spennende mat, så jeg begynner å komme i suget nå. Omelett, salat, suppe osv er jo deilig lunsj. Litt mer spennede enn de to kjipe brødskivene som har fulgt meg gjennom de siste femten årene... Det positive med det her er jo at også jeg har blitt litt interessert i å lage mat! Kanskje jeg kan bli en god mor en gang...en "husmor"...en SUNN husmor? Selv om den kalkunretten jeg lagde i dag smakte litt rart...hehe...har en tendens til å tenke ''jo mer, jo bedre'' når det gjelder krydder. Kanskje ikke så smart når det er kryddertyper jeg aldri har smakt før.
Jaja, nå skravler jeg i vei.Ble nesten i litt bra humør av å skrive her! Får bruke litt energi på step''en i stedet!
Ha en super lørdag alle dere der ute!

Hilsen purka sef
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😉14. juli 2002
Hei igjen Sef – og takk for hilsen ! Morsomt å høre at du ble i godt humør av ’fortellingen’ min *s* Var redd ingen andre enn meg selv skulle synes det var komisk *ler*
Hvis du prøver nattlysolje – fortell meg hvordan det går da – kunne jo være litt artig å høre !

Skjønner at mensmonsteret har kommet og fått taket på deg i helgen *ler* Den derre månedlige affæren er noe ordentlig dritt, det er ikke til å komme utenom dessverre… Det er jammen godt at det ikke varer mer enn i ca en uke pr gang. Jeg tenker en tur på step-maskinen gjorde underverker jeg *s*

Syns du er flink jeg, som får til dette med lavglykemisk kost så bra…! Selv kunne jeg aldri klart det… Det henger selvfølgelig noe sammen med at jeg ikke spiser kjøtt, men allikevel. Jeg elsker pasta og ris – tror ikke jeg kunne klart meg uten *s* Du kommer til å klare dette så fint atte. Det morsomme med å leve på en spesiell type kost er jo at man lærer seg at det finnes så utrolig mye god mat hvis man bare bruker fantasien *s*

*ler* Kjenner meg igjen på det med krydder fra da jeg fremdeles spiste kjøtt, men til en viss grad nå også. Det er spennende å eksperimentere med krydder, men det er ikke alltid at resultatet blir like vellykket *ler*

Men jeg får vel spare litt plass til andre som vil hilse på deg også – stikker innom igjen snart !

Ha det fint så lenge, Sef, og lykke til videre.

Søndagsklem fra NasseNøff
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.