← Alle dagbøker
sef
48 år167 cm21 innlegg
2002
0 følgere
Start92,2 kg
Sist85,0 kg
Endring−7,2 kg
BMI nå30,5
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka tja....vanskelig å finne nytt emne idag!
Vel, vekten krøp tilbake igjen. I går lå den og lurt litt under 85, så jeg får være flink jente nå...! Har begynt på skolen, og var jo litt bekymret for kantinemat og den slags uhumskheter, men det har gått veldig bra! Sef er -for første gang siden hennes mor pensjonerte seg som matpakkesmører- oppe litt tidligere og lager matpakke. Dette er WOW til å være meg, så det er sagt ;) Er av dem som trykker på "slumre"-knappen på vekkerklokken x antall ganger.
Har tidligere nevnt at jeg har fått stor hudproblemer etter at jeg har lagt om kosten, så jeg driver nå med eliminasjonsmetoden; prøver å kutte ut diverse, og har lest endel om emnet. Muligens kan det være tomater, for jeg har aldri tidligere spist tomater, tomatpure, hakkede tomater osv.
Jeg tar også endel rensende vitaminer, og drikker en sterk type grønn te ( som jeg forøvrig merker bidrar til nedgangen i tillegg til at det er sunt), som kanske kan føre til at huden er i en renselsesfase eller noe. Skal bestille time hos hos en alternativ hudpleiesalong, dette er virkelig skjemmende for meg nå. jaja.
dagens meny :
frokost : 1 egg
1 mandarin
vitamin E,C,omega 3,Bio Drain
lunsj : 3 fiberrik m/baconost/agurk
mellom : 1 fibberrik m/baconost
middag : kjøttdeig m løk/sjalottløk/chilli/champ
litt makaroni
kvelds : 1/2 is......
skrik!
Uff, nå synes jeg det er vanskelig! Har begynt på skolen denne uken. Det går greit med lunsj, er flink jente og har med matpakke, men det er verre med frokosten...Tilhører den stolte rase "B-menneske", dvs. jeg er rimelig groggy klokken 06.15, og mat er det siste jeg har lyst på. Får presset i meg en frukt og en yoghurt-men det er ingen skikkelig frokost, så jeg blir supersulten klokken 10....og er ennå mer sulten når jeg kommer hjem! Ikke bra. Jeg MÅ spise ordentlig frokost!Kanskje jeg må ordne i stand noe på kvelden. Det er skikkelig nedtur nå...blir redd jeg aldri skal bli slank igjen. Ikke har jeg syklet til skolen heller...huff!
Dagens meny:
frokost : 1 0.1% yoghurt
1 mandarin
lunsj : 2 fiberrik m/magerost og agurk
1 pære
1 sjokomelk (fy!)
mellom : fiberrik m/magerost og agurk
noen druer
middag : mager svineskinkebiff m/ grønnsaker
zzzzz
Bare en liten snartur innom igjen, blir litt lite tid på meg her om dagen. Skal nok få kommet sterkere tilbake. Tenker jeg skal begynne å skrive opp hva jeg spiser igjen, synes det var ganske greit og "kontroll-skapende" for min egen del, iallefall. Har ikke veid meg i dag, så jeg håper den fortsatt står på det fine tallet den stod på i går ;o)
14. august 2002
❤️85,0 kgHurra!
Endelig 85 kg! Det har jeg ventet LENGE på! Nå virker de neste fem mer oppnåelig med en gang....! Merker foressten at klærene "løsner" litt nå-ikke mye, men en anelse hvertfall.
Jeg er fortsatt motivert, og har ikke noe spesiellt lyst på div. usunn mat lenger. Faktisk så har jeg veldig liten matlyst, så det blir ikke så mye mat. Men jeg spiser littegranne ganske ofte selv om jeg ikke er direkte sulten-bare for å holde ting i gang! Ellers så gruer jeg meg litt til å begynne på skolen om litt under en uke....grøss!
sef :=)
hoppla
bare en snartur innom. Ser ut til at vekten har bestemt segfor å gro fast på 86 kg gitt. Hm. har dårlig matlyst, for det er såååå varmt! Får håpe vekten blir mer medgjørlig etterhvert! ha en fin helg dere ! :o)
jadda''sann!
Det blir litt utskeielser nå, ja....Spiste kake i går og to pizzabiter i dag...og pølser i går også...hm. Det er kaos i leiligheten ennå, så det blir til at jeg spiser litt det som byr seg. Men jeg holder meg fortsatt unna poteter, brød osv, så det er under kontroll. Det er bare å krumme nakken og bite tenna sammen, så går vel purke-følelsen over etterhvert! er det forressten noen som har nøtteallergi der ute? Spiser en del nøtter etter jeg begynte med dette, og har fått veldig mye utslett-saker og ting på rygg og hals...Min mor mener det kan være nøtteallergi. Noen som vet noe om dette?
Vel, litt flink har jeg ohså vært-tok ikke dessert, saus eller poteter til maten da jeg var på jobb i helgen. Hepp!
Ha en fin kveld, alle medslankere :o) ! sef
Puh!
Det går i høyt tempo om dagen, så det blir litt lite tid til dagboka. Står fortsatt på hodet i malingspann og svetter fra morgen til kveld. Desverre går dette ut over kostholdet, jeg spiser for lite i løpet av dagen og mer på kvelden, noe som sikkert ikke er så veldig heldig. Poenget er jo å få til et regelmessig kosthold.....Så nå har jeg litt dålig samvittighet...for lite grønnsaker og ikke ordentlig middag...hm. Får satse på at det blir bedre når vi kommer ordentlig i hus! I dag har jeg skeiet ut med 1) Mammas kake 2) pasta..........Huff,,,men men, i morgen er en ny dag!
Ha en fin dag, alle medslankere, kos dere i sommerværet! I dag har jeg foresten våget meg til å ta et bad! sef
Der ja, der ja!
Hm, kanskje det var bare å klage og syte litt, så løsnet det?! I dag har jeg malt og bært og styrt masse, så jeg føler meg helt mørbanket! Men humøret er betraktelig bedre! Og tusen takk til dere som oppmuntret meg :)
Det går seint!!!
Nå synes jeg det går treigt nedover her! Er målbevisst, men vekten nekter å samarbeide! skrik!
Det er ferie, og vi holder på å pusse opp leilighet nå, så alt blir uregelmessig, også kosten. Men jeg har ikke skeiet ut. Håper det blir bedre når jeg er ferdig med Det Månedlige Kalaset......! For nå er det bokstavelig talt tungt å være Sef......
Vel overstått
Vel, mine feriedager gikk jo greit...Drasset med meg mat hit og dit til folk...hehe, høres ille ut, men det var ikke SÅ synlig! Men det førte jo til litt diskusjoner med besteforeldre osv. (" Du må jo ha LITT mat...se her er en nybakt kakebit..." ). Har klart meg greit, men det ble jo et par nybakte boller (hvetebakts-en av mine laster...).
Kanskje jeg nå blir sett på som "hun rare", men det får stå til ;o) ! I dag er jeg også hoppende glad, for jeg har kommet inn på studiet jeg ville :o) ! Det blir en utfodring å begynne å studere nå, for mine matpakke-valg har vel ikke vært av de mest ideelle før...
sef :)
En kort ferie
Endelig ferdig med første omgang av flyttelass. Superstøl! Tenkte på de som jobber med flytting som yrke...Det står det respekt av! Vel, over til slanking: det går jo ned sånn litt og litt. Noen ganger stopper det opp, men jeg antar det har noe med PMS og gjøre. Jeg er så heldig at jeg er PMS i to uker eller noe....Føles ut som jeg kun har en "normal" uke i måneden. Tenkte å prøve ut den nattlysoljen som nasse nøff ga meg tips om.
Nå skal sambo og jeg kjøre ned på sørlandet og være der noen dager for å besøke familien hans...Og jeg har med egen mat!heregud, "Verdens kjipeste gjest"!!! Men jeg tenkte at jeg kan jo ikke la alt gå i vasken med å skli helt ut over flere dager, hvertfall ikke så tidlig i prosessen. Motivasjonen er sterk nå nemlig! Jeg VIL ned i vekt! ...og jeg vet hvordan bestemødre er...veldig koslige-og veldig flinke til å servere masse god mat...skummelt, hehe! Så jeg har med litt basisvarer just in case...!
Ellers har jeg kjøpt meg noe grønn te i helsekostbutikken, har hørt så mye bra om det. Noen av dere som har erfaring med det?
Ha en fin søndag alle med-slankere! klem fra sef :o)
Puh!
Har ikke fått skrevet de siste dagene, er travelt opptatt med flyttelass. Har holdt på i tolv timer i dag, så jeg er rimelig utkjørt nå. Slankingen går fint- klarte å spise salat når de andre spiste pizza i stad :o) Begynner å komme inn i rytmen med dette kostholdet nå. Ha en fin dag til dere!
En fin dag
I dag har jeg godtet meg med yoghurtis, ikke helt lovlig...men! Vekten går jo nedover, så jeg er i godt humør i dag. Har vært ute og gått og syklet i skogen, og grillet med familien. Har yngre søsken, og det er alltid morsomt (og ikke minst) aktiviserende å være med dem. Skriver ikke opp menyen nå, går stort sett på det samme som det jeg har beskrevet før. Gir oppdatering når jeg prøver ut noen spennende (og forhåpentlighvis velsmakende) retter...! sef :o)
Hoppla!
Sto en halvtime på stepmaskinen i går, noe som jeg er veldig stolt av! Vært ute og gått mye i dag, i det deilige været. Har skeiet ut med en is, men det gjør ikke noe-det var et frivillig og gjennomtenkt valg ;) !
Dagens Meny:
frokost: 2 fiber+ m/ makrell i tomat
1 egg
lunsj : 0.1% yoghurt
kalkunpålegg
nøtter
mellom: Gullpinne-is....
middag: ytrefilet svin
kvelds: 0.1% yoghurt
kalkunpålegg
tomat
nøtter
Tungvekter...
Oppblåst, grinete og sur....Hm, må være trist å lese min dagbok om dagen...Men, om en ukes tid er vel humøret i orden igjen! I dag har jeg følt meg veldig "tung"...Merker det når jeg går i trapper osv. Skal stå litt på step-maskinen min her nå, så kanskje jeg får et piff av det....
Dagens Meny:
frokost : fiber+ m/makrell i tomat
paprika, agurk, tomater
1 egg
lunsj : linsesuppe
mellom : yoghurt 0.1%
cherrytomater
middag : kalkun i karry
litt spaghetti (fikk grusom samvittighet pga.
spaghettien...selv om det var lite...)
kvelds : jordbær m/skummet melk
kalkunpålegg
Som dere ser, er ikke menyen min så veldig variert. Holder på å lære meg dette kostholdet, det er en stor overgang å skulle finne på alternativer til brødmat. Har fått kokeboken til F. Linberg nå, og der er det mye spennende mat, så jeg begynner å komme i suget nå. Omelett, salat, suppe osv er jo deilig lunsj. Litt mer spennede enn de to kjipe brødskivene som har fulgt meg gjennom de siste femten årene... Det positive med det her er jo at også jeg har blitt litt interessert i å lage mat! Kanskje jeg kan bli en god mor en gang...en "husmor"...en SUNN husmor? Selv om den kalkunretten jeg lagde i dag smakte litt rart...hehe...har en tendens til å tenke ''jo mer, jo bedre'' når det gjelder krydder. Kanskje ikke så smart når det er kryddertyper jeg aldri har smakt før.
Jaja, nå skravler jeg i vei.Ble nesten i litt bra humør av å skrive her! Får bruke litt energi på step''en i stedet!
Ha en super lørdag alle dere der ute!
Hilsen purka sef
Håper du har en like fin dag som meg- og at du skal få prestasjonsangst er mer enn jeg kan forstå! Du er jo kjempeflink! Du har jo allerende gått med over 7 kg! STÅ PÅ! Hva er denne teen du drikker, og hvordan hjelper den? (Kanskje den kan hjelpe meg også?) *KLEM*
I mitt innlegg på søndag, lovte jeg at alle mine trofaste følgesvenner skulle få en personlig hilsen fra meg i sin dagbok, da jeg tar en liten pause… Det viste seg å være litt overmodig – jeg ’forbereder’ besøk fra min kjære elskede engelskmann, og det viser seg at jeg bruker tiden til alt annet enn å være ’sosial’ på nettet… Jeg ante ikke hvor mye tid som ville gå med til napping av hår, barbering, voksing osv osv osv *ler* Det er jo ikke småtteri som skal være shinet opp når elsklingen kommer *ss* Derfor har jeg laget en ’felles melding’ til dere mine trofaste følgesvenner, og håper at dere kan tilgi meg det.
For å berolige de av dere som er redd for at det har skjedd noe, så kan jeg fortelle at det har det ikke. Jeg har rett og slett tatt meg ferie :o) Men det skal sies, at dersom jeg ikke hadde hatt ferie, så hadde jeg allikevel tatt meg en pause. Den siste tidens ’småkjekling’ her inne, som jeg selv også dessverre er blitt en del av, er noe jeg klarer meg veldig godt uten (minner meg om ungdomsskoletiden *grøss*) så jeg håper at når jeg kommer tilbake etter ferien så er dette et forbigått stadium *ss*
Til slutt vil jeg bare få takke hver og en av dere, og dette går direkte til akkurat DEG som leser det: TAKK for at du så trofast følger meg på min vei mot et slankere liv. Det går ikke en dag uten at jeg tenker på deg, og du skulle bare vite hvor mye din støtte betyr for meg… Takk for at du er til ! ( Og når jeg er tilbake fra ferie, så håper jeg at jeg kan være den NasseNøff som du ble kjent med i begynnelsen…)
Ha det helt strålende, ta vare på deg selv, og stå på !
Stor klem fra NasseNøff
PS: Som forøvrig står på Sognsvann kl 18 i kveld for å gå tur, så for de som kan – kom da vel !??
Men det er vanskelig å holde koken. For min del er det noe psykisk som skjer når noen skal være greie å si at; "jammen jeg kan ikke se at du har lagt på deg jeg" eller "Det gjør da ikke så mye" Og det er faktisk fraser jeg kan si også til andre i samme båt. Men det jeg egentlig trenger å høre er: "nå syns jeg virkelig du er på pluss siden, for din egen del bør du kanskje gjøre noe med det" Det er det jeg mener med det psykiske. Broren min sa til meg at nå burde du gjøre noe. Og det var ikke så festlig å høre det, men jeg begravde ikke hånda ned i potetgull bollen en gang til. Jeg har nå bedt om støtte av de som sa det motsatte av hva som var sannheten. Og det har hjulpet for meg.
Jeg syns det er en artig meny du bruker, er det ut ifra en diett?
Lykke til videre i kampen om å minke.