← Alle dagbøker
diarist.Alias

sarakkha

53 år170 cm22 innlegg 2002 0 følgere

Start88,0 kg
Sist77,5 kg
Endring−10,5 kg
BMI nå26,8
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
13. januar 200228. juli 2002
🐷77,5 kg

Er ennå her`...

Skulle egentlig skrive, men treåringen min lar meg ikke jobbe i fred...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12328. juli 2002
Det der hørtes kjent ut du. Barna kan sitte så fredelig å leke seg, men straks man setter seg ved Pc'n er de på plass med sine "behov". Du får prøve når han/ hun har lagt seg da vet du.
😌78,0 kg

10 kilo!!!

Ikke så mye å si - 10 kilo. Er kjempeglad! Og nå har jeg nytt pågangsmot....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Frosken❤️2. juni 2002
Gratulerer!
🌙78,5 kg

Jeg vil ikke slanke meg mer....sjokolade, takk!!!

Vekta går nedover. Er ennå trøtt og syk, og uten trening føles faktisk dagene litt meningsløse...Om litt over en uke er dameløpet, og jeg får ikke trent....
Og jeg hører sjokoladene på Coop lokke i det fjerne..."kom, kom, kom..."Men jeg skal vel ikke kjøpe sjokolade-jeg har nemlig jordbær!
Jeg er lei av å slanke meg, enda jeg ikke har gjort en "diett",- bare spist sunt og trent. Jeg vil ha bløtkake, cola, sjokolade, potetgull....og helst samtidig. Helfete oster, soltørkede tomater i deilig olivenolje...Hjelp!!!!
Tror jeg må gå å lese litt i min low fat- kokebok...
🙂79,0 kg

Null motivasjon

Er syk og hjemmeværende. Spiser masse. Hvordan skal jeg klare det 10. kiloet????
😊79,5 kg

Under 80

Veier under 80 kilo!!! Hvor mange år er det siden sist jeg var så "lett"? 5-6 år iallefall, kanskje mer...
Motivasjonen vokser....Kanskje jeg kan klare 70 kilo!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi😌5. mai 2002
Gratulerer så mye, ikke sant det var godt å komme seg under 80??!
Stå på, og ha en fin uke!
Klem fra trixi
c.AuthorAlias nameit😉5. mai 2002
Hei!

Selvfølgelig klarer du 70 kilo! Det har jo gått sakte men sikkert nedover med deg, så det bør du greie. Heier deg nedover!

c.AuthorAlias RH4. mai 2002
Gratulerer så masse med nytt titall! Helt supert! Dette klarer du kjempe bra!

Stå på og ha en super slankelørdag!

Mange gode stå på klemmer fra Rikke
😌80,0 kg

Motivasjonen er tilbake!

I cirka en uka har jeg vært 80 kg. Målet er altså nådd. Først med mye pes og strev, og de siste månedene heller umotivert. Men jeg har prøvd å spise fornuftig, og jeg har prøvd å jogge regelmessig....
Neste mål er 77.5 kg. Det er grensen for lettere overvektig for meg!!! Konsekvent spise mat med lite fett og sukker, og jogging tre ganger i uka!!!
Hvis jeg er riktig flink klarer jeg det kanskje før 9. juni. Da er dameløpet i Bern hvor jeg skal delta. Og det blir gøy!! Nå kan jeg nemlig løpe en time i strekk - UTEN PAUSE! Og løpet er bare 5 km, så det burde gå lett...
Ellers har jeg tenkt å melde meg på jogge kurs for å lære riktig løpeteknikk.
Og hva har jeg ellers oppnådd. Ny kroppsfølelse, lekre klær (en størrelse mindre=større utvalg+bedre passform) og morsomt undertøy.
Puppene har nemlig også krympet, og nå kan jeg altså boltre meg i H&M. Det gjorde jeg i går, og er nå den stolte eier av 3 push-up bh´er.
Før måtte jeg alltid kjøpe dyrt undertøy, fordi kjedebutikkene er så dumme at de ikke fører noe særlig i store størrelser. De som virkelig trenger bh´ér, har altså minst utvalg...
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Bitten😌2. mai 2002
Hei sarakkha :) Gratulerer med målet ditt. Tenk neste gang du står på vekta har du tatt farvel med 80 tallet for godt :) Heldige du, gler meg til å oppleve det samme :) Kjempegøy med nye mindre klær :) Ønsker deg lykke til videre og en flott helg.
Lykkeklemmer fra Bitten :)
81,0 kg

Fort går det ikke...

Tja, motivasjonen er vikende. Sjokoladepåskeegg overalt,- gaver fra pasienter og lignende. Sveits er et sjokoladeland. Og i Paris spiste jeg mye fett!!!
Men nå er det bare ett kilo igjen til 80,- og jeg har jogga i dag! Mangler liksom energi tl et stort treningsprogramm, men et pat gang i uka...Det må jeg gå til!
81,5 kg

Har gangsperr!

Det føles så fantastisk deilig å se at vekta endelig går nedover.
Føler meg på nytt topp motivert. I går gikk jeg en time med puls på 150, og det gjorde jeg i dag også. Det fikk vel fart på fettforbrenninga, håper jeg....
Var så fornøyd i går at jeg gikk og prøvde klær hos H&M. Nå passer jeg perfekt inn i størrelse 44 i bukser. Noen var til og med vide!!! Da jeg begynte å slanke meg hadde jeg problemer med størrelse 46. Neste mål er størrelse 42. Det har jeg ikke brukt på årevis...
Og så har jeg kjøpt inn mye deilig mat. Sunn, normal mat....Uten Aspartan og hva det nå enn heter. Kun litt fettredusert melk og smør, og massevis av frukt! Nå har jeg nemlig fått tillit til at det nytter. Jeg kan gå ned i vekt og spise vanlig mat, uten at ett eller annet suspekt selskap tjener styrtmasse penger på min frustrasjon. Har fått en del av disse slankeklinikkene/diettmatprodusentene helt i vranghalsen.Synes ikke at overvekt skal være en gullgruve for spekulanter.
Æsj, nå ble jeg sur! Går og drikker en te istedet for å ergre meg!
82,0 kg

Jeg er så lat....Men nå blir det endring

Jeg som var så flink i begynnelsen. Spiste fornuftig og trente mye. Fikk mensen og ble umotivert, og nå er det vanskelig å starte på nytt. Men det skal jeg! Jeg har en uke ferie nå, og den skal brukes til trening og pleie av meg selv. 80 kg og dameløp i Bern ( 9.juni - 5 kilometer) er ennå målet. Og etterpå? Tja...da blir vel målet 77.5 (lettere overvekt), og kanskje engang 70....Men det er så langt vekk.
Men jeg har begynt å sykle, og snart skal jeg sykle til og fra jobben. Men først må jeg drive med aktiv selvterapi, for jeg er nemlig redd for å sykle i trafikk. Og veien til jobben er uoversiktelig og full med biler.
Denne uka er ingen godsaker tillatt fram til fredag. Da drar jeg på "kjerringferie" til Paris. Der skal jeg spise litt ekstra, vandre mye, og være myyyye på loppemarked. Kjøpe stilige vesker og lignende. Klær blir det heller dårlig med. Sist jeg var i Paris skulle jeg kjøpe klær, men ble råfrustrert. Franske damer er antakelig alle små og tynne, ihvertfall er klærne det.....Knurr! Men pytt, jeg har uansett ingen penger!
Joggeskoene venter....
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7418. mars 2002
Komme hit å fortelle om sånt da... Jeg blir sååå mistunnelig og kjenner reisefeber i tillegg til generell uggenhet... *sss*
Kos deg.
Klem.
82,5 kg

Endelig nedgang

Tja, fort gaar det jo ikke. Men det halve kiloet var nok til aa bedre humöret mitt betraktelig. 80 kg er fremdeles mälet.
Er flink ä trene, men spiser for mye!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset8. mars 2002
heisann:)
ja du har sannelig ikke mange kilo igjen til målet ditt:) jeg har jo 20 kg minst:( men det skal av, enten det går fort eller seint.
ha en fin uke:)
hilsen Iset.
83,0 kg

Ingen endring

Mensen kommer snart, og vekta staar stille....Har kjöpt pulsur saann at jeg kan trene i akkurat riktige intensitet for optimal fettforbrenning (omtrent 120-140 i puls for meg). Spennende! Men jeg vil ned :(
Blir saa umotivert av at det ikke er endring aa se.
Og det er vanskelig aa skrive paa tyskt tastatur!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
83,0 kg

5 kilo

Hurra. Bare 5.5 kilo til, og da er jeg lettere overvektig!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset21. februar 2002
heisann:)
ååå så gøy.... jeg og vil!!!!!! skal prøve å være den første til å gratulere deg:)
hilsen Iset.
83,5 kg

Jeg er i farta!

Nedover,nedover,nedover....
Har veid meg i dag og er helt i hundre! Mannen min er drittlei av å høre om de 4.5 kiloene jeg har mistet.Nå er dette gøy! Og dette har skjedd uten miniporsjoner eller sult!!! Prøver å tøyle begeistringen med å fortelle meg selv at det alltid går raskt i begynnelsen, og at et realistisk og sunt mål er 1 kg i måneden...
Ellers har jeg ennå problemer med lårmuskelen.Var likevel å svømte 1000 m i går. Det var gøy. Har ikke gjort det siden ungdomsskolen, og trodde ikke at jeg skulle klare det. Etterpå tok jeg boblebad for å massere bort cellullitene, mmmm...
I morgen tidlig blir det jogging. Jeg vil nå 80...
Har lurt på om jeg skal ta noen fastedager for å komme dit raskere (selv om jeg vet at det ikke er sunt med et for raskt vekttap), men er redd for å miste muskelmasse, og dermed få mindre forbrenning.
Ellers er våren kommet hit til Sveits. På varme dager kan man faktisk jogge i t-skjorte uten å fryse.vårlufta virker motiverende. Har lyst å være masse ute.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset19. februar 2002
heisann:)
ååå du må ikke snakke, det første jeg så i morges, da jeg så ut vinduet, var SNØ!!!! ikke så mye da, det er sjelden mye snø her i Stavanger. jaja.
takk for oppmuntringen, jeg er i god gang igjen idag ja:)
ha en fin dag:)
hilsen Iset.
c.AuthorAlias apti11. februar 2002
Her er vært helt vilt, i går fra trening gikk jeg ut i bare T-skjorte (jada, det var bare 50 meter, men jeg frøs ikke) og i dag laver snøen ned. Merkelig vinter her.

4.5 kg, du har jo vært kjempeflink, gratulerer, snart 80 nå :)
85,0 kg

Vekta min stemte!

Den nye vekta var feil. Har kontrollveid meg på to andre, og ja, nå veier jeg 85.Sakte, men sikkert går det nedover.
Ellers synes jeg det er utrolig hvor lite de fleste av dere andre spiser. Jeg spiser hele tiden. Prøver bare å spise sunnere enn før, og magrere! Men mengden er vel omtrent den samme...Dessuten trener jeg. Fredag svømte jeg, lørdag jogga jeg og i dag har jeg svømt.
Tror det er den eneste måten å holde vekta på senere,- bygge opp massevis av muskler som brenner fett. Mannen min trente mye før, men nå sykler han bare, går tur o.l. Han stapper i seg fett, men blir ikke tykkere....
Og jeg skal gå ned langsomt, og holde vekta resten av livet! Nemlig!!!Men så er det denne utålmodigheten da. Jeg vil også se resultater.Nå! Og da kommer tankene om slankepulver, osv.
Jaja. Sunn blir jeg iallefall!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset4. februar 2002
heisann:)
tusen takk for innlegg:) jeg har desverre ikke trent i løpet av "kuren", men det skal det bli en forandring på NÅ!!!! har begge tony little-treningsvideoene mine her, så i morgen skal jeg trene før jobben! tenk, kun 25 minutter, og etter 2-3 uker er hele meg blitt merkbart fastere. har brukt dem før, det er den mest utrolige treningen jeg har vært borti!
jeg tror faktisk DU når 80 før meg:/ jeg var nemlig på macdonalds idag (fiskeburger og liten pommes frites), men jeg er nå konsekvent ellers i uken, og i går hadde jeg ingenting!!
vi får se, blir spennende:)
ha en fin mandag.
hilsen Iset.
85,9 kg

Skrekk og gru!!!

Har kjøpt ny badevekt, sånn en lur elektronisk sak. Og den viser at den gamle vekta min ikke stemte!!! Altså veier jeg nå egentlig 87.4 kg.
Det føles som om jeg bare har gått ned 0.6 kg siden jeg begynte, enda jeg vet at jeg da egentlig veide 89.5 istedet for 88 ( ifølge min gamle hyggelige badevekt).
Jaja, neste gang skal jeg føre opp den "elektroniske" vekta min....Huff!
Ble ihvertfall motivert til å gå ned den vekta jeg nå plutselig fikk ekstra, og jeg har vært veldig flink i dag!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias iset30. januar 2002
heisann:)
hihi, det har skjedd maaange her inne:) jeg tør ikke veie meg på andre vekter enn den jeg veier meg på her hjemme. for jeg vet at den er litt feil. men jeg tror faktisk den viser for mye, mange sier de er overrasket over at jeg veier så mye som den viser. jaja. den lyver jo ikke om nedgangen:)
ha en flott torsdag:)
hilsen Iset.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.