dagene går
Har ikke skrevet på noen dager nå. I helga skeia jeg ut, men ikke overdrevent mye. Drakk vin, men spiste magert lørdagen. Søndagen var det pølse med brød til frokost (klokka 14) og litt snop om kvelden, men ellers greit.
Mandag trente jeg. Bodystep er bare min type treninga altså! Perfekt.
Er veldig flink på jobben, spiser mine faste, sunne måltider, drikker mye vann. Hjemme går det bra så lenge jeg har noe å henge fingerene i virker det som, og så lenge jeg ikke har noe liggende.
Hadde hamburgere og pommes frites til middag mandagen. Uff, men det va så godt. Hadde uten dressing da...
Idag skal vi ha salat med crabsticks, pasta eller ris, og gode grønnsaker. Ingen trening idag, men derimot hagearbeid!
1 time igjen av arb. dagen.
Har enda ikke skaffet meg vekt, og det irriterer meg veldig!!!
Har kun et målbånd å gå ut ifra, skal ta målene mine idag da, men regner ikke med noen forskjell.
Dag 2
Slapp idag, må stikke ned å kjøpe meg en youghurt. Nå har det gått 3,5 timer siden forrige måltid og det er for lenge.
Har en plan om maks. 3 timer mellom hvert måltid.
Ah! Det gjorde godt, energien er tilbake. Utrolig hvor slapp en blir når en ikke holder blodukkeret oppe!
Er fortsatt super-motivert, veldig kjekt. Føler meg 10 ganger bedre nå som jeg er bevisst på det.
Dagen igår gikk kjempe bra, bortsett fra et par kjeks til teen om kvelden, de var ikke medregnet. Men var på en hard trening og ble så forferdelig sulten på kvelden.
Hadde pastasalat til middag.
Idag er jeg skikkelig stiv og støl, dropper sykkeltimen jeg hadde planlagt og går meg en tur istedenfor. Er så støl at det gjør vondt, og da er det ikke kjekt å trene. Må derfor ta det rolig idag, men en gåtur er vel så bra det!
Idag skal jeg ha tunfisksalat til middag og så skal jeg lage hjemmelaget pizza til samboeren kommer jeg. Da har jeg planlagt å ta meg 1 stykke til kvelds.
Da holder jeg meg godt innen kalorigrensen for dagen.
Må være streng med meg selv nå i begynnelsen før jeg kommer inn i det. Telle kalorier og sånt. Når jeg har kommet inn i det, blir det vel mer naturlig håper jeg.
Nå skal jeg hjem, gå 1-times tur, så er det middag og TV-kveld resten. Elsker torsdager foran TV''en!
Ems
Slank til sommeren!
Har hatt en lang pause fra dagboka nå... men igår kveld sa jeg til meg selv at nå er det nok!!! Var veldig flink tidligere iår, kom meg ned på 70 tallet, men nå er jeg oppe der jeg begynte igjen, og vel så det...
Målet mitt er rett og slett å kunne gå i bikini til sommeren.
1 kilo i uka er planen, jeg har 15 uker på meg til ferien vår og det er målet. 15 kilo ned!
Måten jeg vil gjøre det på er å føre dagbok på hva jeg spiser (i en bok!), holde meg til 1000-1500 Kcal om dagen, trene på treningssenter minst 2 ganger i uka, ellers prøve å gå tur 2-3 ganger i uka og spise 5 måltider om dagen.
Dette SKAL jeg greie! Har utrolig lyst nå, og nå som våren er her, er motivasjonen større enn tidligere iår også!
Skal lufte mine tanker her inne så ofte som jeg kan.
Skal veie meg 1 gang i uka, det får bli onsdager, siden jeg begynner idag. Kan veie meg på treningssenteret før jeg trener, har ikke vekt selv. Men har også tenkt å ta målene mine ikveld med målebånd.
Dette skal gå bra!!!
Grunnene til at jeg vil ned i vekt:
Økt selvfølelse (klisje ja, men det er bare så sant!)
Overskudd
Bedre selvbilde
Bikini (trenger jeg si mer?)
Kan bruke gamle, fine klær igjen
Jeg er bare 23, vil ta vare på kroppen min og ikke forfalle SÅ tidlig!
Snart ferdig på jobb nå, skal hjem, handle litt, lage litt mat til min kjære samboer, ta meg et eple klokka 6, så skal jeg trene. Så blir det pastasalat til middag klokka 8!
Det jeg må jobbe mest med er spisinga når jeg er hjemme. Ingen problem å holde seg i skinnet mens jeg er på jobb, men derimot når jeg kommer hjem, har lyst på det meste og propper i meg alt som ligger fremme. Hjerna fungerer ikke i sånne øyeblikk, også sitter jeg der da etterpå med magen rett ut og verdens dårligste samvittighet og selvfølelse!
Det er dette det skal bli slutt på!
Tok målene mine idag: Mage 96 cm, Rumpe 106 cm
Det er det eneste jeg har å forholde meg til for tiden, det var ikke lenger vekt på treningssenteret!!
Skal kjøpe vekt så snart jeg har råd!
Ems
Flink igår
Hei!
Igår gikk all mat etter planen, jeg blir stolt av sånt jeg!
Idag tidlig kjentes det veldig godt, ser det godt på kroppen at den er sunnere, ikke minst pga treningen i det siste.
Skal veie meg idag, rett før trening, og da skal jeg passe på å være tom i magen, slik jeg får nesten korrekt vekt ihvertfall. Må som sagt før veie meg på treningssenteret, har ikke vekt selv enda. Skal ta solarium idag og løpe litt etter på, på tredemøllen.
Mat blir idag:
Nokashake
Gulrot
2 Ryvita med prim, te, frukt
Gulrot
1 knekkebrød rett etter jobb, skal over til en annen liten vikarjobb i 2 timer, og da må magen ha litt først.
Banan
(Trening)
Kyllingfilet med uncle bens saus og ris til middag
Kanskje en lettyoughurt til kvelds.
Dagen idag blir litt hektisk, har masse å gjøre, så jeg vet ikke helt hvordan det blir med mat. Men det er sånne dager jeg må passe meg for fremover, det er så lett å spise det en kommer over slike dager, tar seg ikke tid til å tenke liksom. Det har nok mye med rutiner å gjøre, og det er akkurat de jeg må forandre på! Har det svært hektisk til tider, så dette er viktig for meg!
Må nok bare passe på å alltid ha et lager med lettyoughurt, frukt, grønnsaker, knekkebrød stående, lett for hånden.
Igår når jeg endelig fikk satt meg ned i sofaen og benket meg foran TV''en, begynte hjerna å arbeide igjen. Lå bare å tenkte på alt jeg hadde lyst å proppe i meg. Helt sykt! Skulle tro det var noe som feilte meg. Hvorfor får jeg slike tanker hele tiden tro? Har det jo så mye bedre med meg selv når jeg spiser sunt, men likevel spyr hjerna ut sånne signaler.
Det går greit hele dagen, helt til kvelden kommer og jeg slapper av i stua. Kunne jeg bare bli kvitt disse tankene for godt!!!
Jaja
Onsdag idag, blir det ikke snart helg nå?!?
Igår var jeg veldig flink, nesten... Måtte spise en sjokoladekjeks og en strull da, men ellers kom jeg meg godt igjennom dagen.
Dette spiste jeg igår:
1 Noka
Gulrot
3 Ryvita med mager prim, eple, te
En liten porsjon hjemmelaget pasta med tomatsaus (rester)
1 Cookie, 1 strull
1 liten porsjon havregrøt kokt kun på vann
Et par halslinser
Läkerol
Idag blir det:
1 Noka
Gulrot
3 Ryvita med prim, te, appelsin
Eple
Pasta bolognese-suppe (ny sort, har ikke smakt før)
Noka eller knekkebrød med tomat
Skal trene idag, kanskje 2 timer hvis overskuddet holder.
Har satt meg opp på kun Bodystep, men i timen etterpå er det Bodypump og det høres bra ut idag!
I morgen får jeg lønn og da løser en masse seg. Skal handle litt matvarer (kjøleskap og andre skap og fryseren er tom!), litt kosmetikk, ta solarium (deilig) og lage noe litt ekstra godt til middag.
Har studert litt nærmere på blodtypedietten idag, tror nok helt sikkert det kan være noe i den! Jeg har blodtype 0. Har kun spist Ryvita og Rugsprø i det siste og det merkes på magen! Bruker å føle meg så oppblåst i magen etter å ha spist brød, spes. mine hjemmelagde, de er ikke så grove.
Skal begynne nå fremover å føle denne dietten, og se på virkningene. Men noe som er dumt, er at jeg ifølge den skal unngå disse tingene: Appelsin, mais, poteter og ketshup! Jeg elsker alle disse tingene. De andre tingene jeg bør unngå er det ikke så viktig med... Jaja, det går vel bra...
Lykkelig for at fårekjøtt, oksekjøtt, torsk og egg er medisinsk! Supert!
Har tenkt å kjøpe meg Snøfrisk nå til å ha på knekkebrødet. Jeg skal jo unngå kumelkeprodukter, mens geitemelk er nøytralt for meg. Så da... fetaost er jo også digg, så dette blir bra :)
Nå reiser jeg hjem, magen skriker etter mat!
Blir vel bare noen gulrøtter tenker jeg og en lettyoughurt før trening, så lager jeg meg suppe til middag etter treninga.
Er det virkelig sant at en bør vente i 2 timer før man spiser etter å ha trent? Jeg blir jo skrubbsulten 1 time etter. Like etter trening er jeg bare tørst...
Kan noen gi meg et svar på dette og evt en begrunnelse?
Sulten...
Hei, og takk for kommentarene!
Nei, pulverkurer er ikke noe å leve av i lengden, det er helt sikkert!
Syns det er veldig greit med en shake til frokosten. Da smaker den best også faktisk! Det er lettvint, raskt og mettende.
Men fra helgen av er det slutt. Blir spennende å se hvordan kroppen reagerer, og om vekten går opp, selv om kostholdet fortsatt er sunt.
Det ble litt endringer i kosten igår:
Frokost: Noka
MM: Gulrot
Lunsj: 3 Ryvita med magerprim, te
MM: Eple og gulrot før treninga.
Middag: Pasta
Dessert: 1 cookie. Greier bare ikke la vær! Nå er boksen heldigvis snart tom. De er bare så gode... og søtsuget var enormt! Hadde lettyoughurt i kjøleskapet, men de holdt ikke!
Kvelds: Litt fiskesuppe
Idag:
Frokost: Noka
Lunsj: 3 Ryvita med magerprim, te, 1 eple
Middag: Pasta
Kvelds: Noka
Skal ikke trene idag. Kommer nok til å tilpasse meg det fremover. De dagene jeg trener, kan jeg unne meg litt mer enn de "passive" dagene. Da har en en liten belønning for strevet også. Mener ikke snop og sånt, men til middag og kvelds. Kjenner at kroppen trenger mer energi etter en har trent og en skal da lytte til kroppen sin skal en ikke. Det er jo logisk at en trenger litt mer energi etter en hard treningsøkt.
Veide meg igår etter treninga og med å trekke fra 1 liter vann i magen og litt klær og sko, ble vekta ca 70/71.
Takk for tipset om målbånd, det skal jeg begynne med idag!
Mandag...
Etter en svært mager uke, hadde jeg meg en helg med en hel del utskeielser.
La meg se...
Lørdag:
Frokost: 1 grov skive med leverpostei og sylteagurk, 1 glass skummet melk
Lunsj: Makaroni i ostesaus med litt ketshup(1 porsjon men likevel FY!)
Middag: Nudler (veldig lite, smakte ikke godt, gikk i søpla)
Kvelds (på besøk): Litt ostesuflee, eple, druer, et par Salinakjeks, en del ost, 1 karamell, et par glass rødvin, pittelitt øl
Dette ble spist over lang tid utover hele kvelden, men likevel FY!
Søndag:
Frokost (sen): Noka
MM: Gulrot, Pære, 2 Cookies (hjemmelaget og FYYYYY)
Lunsj/middag: Hjemmelaget Ravioli med lett tomatsaus. 1 og en halv porsjon
Kvelds: Litt snop, en kopp te...
Så utskeielser ble det nok... Men nå er det på an igjen, med magrere dager. Skal ikke smake snop før til neste helg.
Har bestemt meg for at i helgene, ja, da skal jeg unne meg litt ekstra. Mener ikke å fråtse og proppe i meg, men spise litt og KOSE meg med det! MÅ ha noe å se frem til i helgene, ellers så er dette ikke noe liv å leve!
Fikk en herlig overraskelse idag tidlig. Tok på meg en dongeribukse jeg ikke har brukt på en stund, pga at den har vært ubehagelig trang i midja... Men nå var den løs og ledig i midja! Utrolig deilig følelse. Motivasjonen steg til topps!
Har enda ikke skaffet meg en vekt, men det blir veldig snart...
Mat idag:
Frokost: Noka
MM: Gulrot
Lunsj: 3 ryvita med mager prim, te, 1 frukt kanskje
MM: et lite eple
Middag: Pastarester fra igår
Kvelds: Noka
Skal itillegg trene idag, så nå er jeg klar for å miste mer!
Off
Igår var det torsdag og jeg hadde lovet meg seg kvelden før at denne kvelden skulle jeg unne meg en liten middag. Og hadde da planlagt makaroni med tomat.
Dagen på jobb gikk kjempe bra, drakk masse vann, spiste gulrøtter når jeg kjente suget i magen, spiste sunn lunsj (150 kcal)
Så kom jeg hjem fra jobb, og sulten tok overhånd. Det første jeg spiste var to lyse knekkebrød (FY) med Norvegia (ikke lett). Så ble det en hjemmelaget stor cookie med sjokoladebiter (Dobbel FY) og deretter en strull som jeg har igjen fra jul. Off. Og litt etter det igjen kokte jeg meg makaronien jeg hadde planlagt. Følte magen stod rett ut, forferdelig. Men jeg var rett og slett ukontrollert sulten!!!
Så dro jeg på trening 1 time senere, og det hjalp! Tok det ekstra hardt og droppet kveldsmaten og dessuten sparte jeg litt inn på lunsjen denne dagen. Så det kan hende det gikk greit likevel. Men de to småkakene kunne jeg spart meg!
Idag er matplanen sånn:
Frokost: Noka
MM: Babygulrøtter
Lunsj: 2 Ryvita med magerost, te, 1 frukt
MM: Babygulrøtter eller en frukt
Middag: Noka
MM: Gulrøtter
Kvelds: Nutrilettbar, te
Dette skulle gå bra, for fredager er en hektisk dag etter jobb.
Trenger å ha ting å gjøre, så jeg glemmer å tenke på mat og slanking.
Vet enda ikke eksakt vekt, og det irriterer meg!!!!
Så snart vi har råd, skal vi kjøpe. Men det har vi ikke nå...
Tok solarium før treninga igår, det var deilig, men er litt rødflammet i ansiktet idag :) Det roer seg vel...
Masse snø og kaldt, offa!
Typen har blitt helt rar etter at jeg begynte å slanke meg, han skryter av meg og ser på meg i smug hele tiden. Han sier han ser det i ansiktet mitt, at jeg har "minket". Sånt hjelper å høre!
7. februar er den store dagen, da reiser vi bort en langhelg på et årlig arrangement. Det har liksom vært mitt første delmål i slankingen, å gå ned til Normal vekt til den tid. Da må jeg komme under 70 tallet. Det skal ikke være noe problem, og for alt jeg vet så er jeg der allerede. ÅÅÅÅÅÅ, jeg bare MÅ få meg en vekt!
Hvis jeg skal tippe, så tipper jeg rundt 70 nå, men skriver likevel 72 for å være sikker.
Men planen var liksom å ikke spise snop og drikke brus før den tid og leve sunt og trene masse. Og det har jeg greid! Jeg er så stolt! Er en skikkeli snopeguri og ikke minst matelsker! Det er nettopp derfor jeg har blitt som jeg har blitt...
Håper på positive kommentarer fra folk jeg ikke har sett på en stund, det er vel det som ligger bak. Har alltid hatt en trang til å overraske folk.
Mitt vektmål på sikt er 60 kilo.
Etter den helga, la oss si jeg er 68 kilo.
Da vil jeg prøve å gå ned 2 kilo i måneden.
Mars: 66 kilo
April: 64 kilo
Mai: 62 kilo
Juni: 60 kilo! Og målet er nådd.
Skriver sikkert mer senere idag...
Nedslående badevekt!
Fikk lånt meg en gammel badevekt med svigermor igår kveld, så jeg skulle veie meg med idag tidlig. Men der slo tallet 75 mot meg, mens jeg for en uke siden (7 magre og sunne dager med masse trening)veide nesten 4 kilo mindre. Og da hadde jeg akkurat drukke 1 liter vann og hadde på meg klær og sko (på treningssenteret). Så den vekta MÅ være feil. Nekter å tro jeg har gått opp! Dessuten veide jeg meg også på treningsenteret på mandag og da hadde jeg også gått mer ned. Og det var også etter en trening med 1 liter vann innabords.
Så nå skal jeg veie meg ikveld, men da FØR trening. Må dessverre ha klær på, siden vekta står midt i gangen på senteret...Og så snart jeg har råd, skal jeg kjøpe meg digital badevekt selv!!!
Har derfor ikke eksakt vekt å komme med enda, men skriver 72, for jeg kan ikke være noe mere enn det.
Dagen min igår ble akkurat som planlagt. Spiste to små pastarør om kvelden, det var den eneste utskeielsen!!! Flink jente :)
Idag skal jeg koke meg litt makaroni igjen til middag (med litt olivenolje, tomatpure og pittelitt parmesan. Kanskje litt raspa gulrot.) og kun ha 2 Noka. Igår var jeg skrubbsulten etter trening, men tok meg 1 1/2 gulrot og da forsvant mesteparten av sulten.
Meny idag:
Frokost: Noka
MM: Babygulrøtter
Lunsj: 2 Ryvita med magerost, 1 eller annen frukt, te
MM: Babygulrøtter
Middag: Makaroni med litt olivenolje, tomatpure, litt parmesan, raspa gulrot
MM: Appelsin
Kvelds: Noka
Skal trene idag også, aerobics! Gleder meg!
Denne uka er verre
Begynte å slanke meg forrige uke, og den uka gikk smertefritt unna, uten problemer med å holde meg borte fra fristelser osv.
Men denne uka er mye verre!! Har lyst på ALT mulig jeg ser i kjøleskap og skap! Igår varmet typen seg hjemmelaget pizza. Jeg MÅTTE bare ta en liten bit. Men den var liten...Åh, så godt det var. Det er så urettferdig at noen kan proppe i seg alt de vil, uten av det vises, mens andre (som jeg) ikke kan!!!
Igår trente jeg ikke, skal idag og imorgen.
Mandager, onsdag og torsdag blir mine faste tren.dager.
Vi besøkte et vennepar igår, og leigde med oss en film som vi såg. Typen kjøpte såklart med seg snop også. Potetgull og en stor fruktnøtt (min favoritt!). Mens jeg tappert kjøpte med meg en halvliter Farris med sitron og en eske Läkerol.
Det gikk, men Å så det fristet!
Alle andre satt å proppet i seg, mens jeg konsentrerte meg VELDIG om filmen for en gangs skyld :)
Igår spiste jeg:
Frokost: Noka
MM: Et par babygulrøtter
Lunsj: 4 Rugsprø; 2 med mager prim og 2 med banan, te
MM: Babygulrøtter
Middag: Noka
+ litt pizza og pittelitt ris
Kvelds: Noka, te
Läkerol og farris
2 liter vann..
Veide meg på mandag, med klær og joggesko (på tren.senteret) og der sto det 73, så jeg sier jeg er 72.
Skal veie meg igjen imorgen. Håper det nærmer seg 70...
Kosten idag blir vel:
Frokost: Noka
Lunsj: 2 Ryvita knekkebrød med mager prim og mager ost, banan, te
Middag: Noka
Kvelds: Noka
Trist syn, men neste uke blir det over til 2 Noka, og sunn lunsj og middag. Gleder meg!
For meg er det veldig viktig å holde på målsetninga mi. Ellers så skuffer jeg meg selv. Har lyst å teste selvkontrollen min og presse meg selv litt.
Nokaen metter bra, men er ikke noe å holde på med i månedsvis mener jeg. Normal kost er det beste, Noka var bare et springbrett videre for meg! Foreløpig fungerer det bra og jeg blir mer og mer bevisst og selvdisiplinert.
Sprakk litt...
Hei!
Igår tok jeg en Noka-shake rett etter jeg kom fra jobb. Skrubbsulten til tusen! Så bar det rett på Step-trening. Tok an helt ut og kom utmattet hjem igjen.
Sulten tok overhånd, og jeg kokte meg litt makaroni, som jeg blandet med litt tomatpure, olivenolje og parmesanost. Hjalp ikke. Tok 2 Start-kjeks med Norvegia. Og da kom jeg meg.
Dette var fy-mat for meg...men det fikk ikke hjelpe.
Senere på kvelden laget typen seg Fish in Sauce. Måtte smake litt, også ble det bare mer og mer. Var så utrolig godt og jeg var så utrolig sulten.
Utskeielsene var selvsagt ikke voldsomme, men når en går på pulverkur, betyr de litt likevel.
Men idag er det en ny dag. Og idag SKAL jeg komme meg igjennom det.
Setter kanskje vel strenge krav til meg selv, men sånn er jeg bare.
Har satt av 3 uker til pulverkur og diett, og da SKAL jeg klare det!
Etter de 3 ukene skal jeg feire litt og da tenker jeg det skal smake godt med litt normal mat!
Ja, ja...
Helga er over
Ah, mandag. Og jeg er har komt meg igjennom min aller første helga UTEN godterier og usunn mat. Jeg er stolt!
Hadde en mega nedtur på lørdag formiddag, grein og syns veldig synd på meg selv. Men så drog samboeren meg med på byen (mot alle odds!) og jeg storkoste meg. Dro på Peppes, og spiste salat med reker og drakk 1 glass hvitvin til og MASSE vann! Kos.
Og så drakk jeg ett glass til ute. Det gikk helt fint å gå på byen og samtidig slanke seg. Før vi dro hjem, skulle hele gjengen ha seg junk-food, mens jeg stod imot. Samboeren skraut av meg og sa jeg var virkelig sterk.
Viljestyrken blir bedre og bedre.
Kjøpte meg klær forrige helg, som har blitt litt for store i livet! Utrolig følelse!
Har ikke veid meg siden torsdag, og skal heller ikke veie meg før kommende torsdag. Det blir spennende.
Etter en helg med litt "middag" og kun 2 og 1 Noka om dagen er det nå på an igjen med 3 Noka-måltider og en lett lunsj om dagen igjen. Det blir hardt, men er motivert til tusen.
Neste helg skal jeg unne meg litt rødvin hadde jeg tenkt, som belønning hvis jeg kommer meg gjennom uka. Og en ekstra god salat ;)
Etter den helga skal jeg trappe ned til 2 Noka om dagen og lett lunsj og lett middag i 4 dager. Så fredag er det over til ren sunn mat, og slutt på pulver. Det ser jeg frem til!
Det er virkelig rart hvor bevisst jeg har blitt på hva jeg spiser i løpet av kun en uke! Skriver ned hva jeg spiser i en egen blokk, gidder ikke skrive det her...
Nå trives jeg mye bedre med meg selv, huden er friskere, har ingen hodeine, opplagt og energisk. Humøret er på topp. Sånn vil jeg fortsette å ha det!!!
Det var dagens dose som måtte ut
Snart helg!
Min 5 dag på Nokadietten! Og imorgen er det lørdag...
Det skal bli deilig med litt middag, siden jeg ikke har spist det siden søndag. Men sultfølelsen har begynt å bli mindre og det er bra! Har foreløpig ikke merket noe på kroppen, men derimot på overskudd, energi og opplagthet! Deilig...
Men kjekt å høre at det ikke bare er jeg som sliter
Dette ble rotete, men pytt sann.
Klem.