← Alle dagbøker
diarist.Alias

røykfri

58 år174 cm8 innlegg 2002 0 følgere

Start87,0 kg
Sist83,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå27,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
31. juli 200222. august 2002
😊83,0 kg

Nå har jeg TRE bukser som passer!!!

Ja idag har jeg vært ordentlig på slankern i tre og en halv uke. Jeg har tatt av fire kilo og er veldig godt fornøyd. Så jeg gikk med en gang å prøvde ei bukse som bare har ledd av meg tidligere. Og her sitter jeg med den på meg. Litt trang, men jeg har en lang jakke over. Den vil bare minne meg på om at jeg fortsatt må være stanhaftig. Det er fortsatt mange plagg i skapet som ler av meg, men den som ler sist ler best!

Denne uken syns jeg har vært tøff. Har hatt lyst til å virkelig skeie ut, det pleier å være sånn når jeg har mensen. Men nå går det bedre igjen. Idag skal jeg ha klubb, og skal servere slankemat. Det blir Grove Piroger og salat, og med fruktsalat til dessert og grønnsaker og dipp som snacks. Da tenker jeg at vi alle blir fornøyde.

Hvis denne trenden holder seg med en kilo i uka så er det ikke så lenge til at jeg ser 70 tallet. Det er mitt første mål nå.

Nei, nå får jeg jobbe og gjøre nytte for lønna mi. Også må jeg legge inn vekta hos Helena som er så flink til å holde styr på denne konkurransen. Det er virkelig et bra tiltak, det inspirerer meg mye.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😄26. august 2002
Se her, ja! Detta går jo så det suser, Røykfri! Hehe, det er ganske artig å prøve klær som ikke har passet og merke at det "løsner litt", ja! Det er ganske surt å ha skapet fullt av slemme og trange klær... Tenker meg forresten at klubbmaten din ble populær, hørtes deilig ut! ha en fin dag :o) sef
😄84,0 kg

Dette trengte jeg

Det var deilig at vekta stoppa på 84 kg idag, og jeg ser den har lyst til å gå videre nedover. Jeg har vært superflink i 2 og en halv uke nå, ikke rørt så mye som bare litt snop en gang. Jeg veier maten etter Grethe Roedes metode og på den måten har jeg god kontroll. Etter en laber sommer med kun gåturer, startet jeg opp på tirsdag på SATS igjen. Det var deilig å komme igang, har planer om en spinningtime idag. Det jeg vet er at da vil nok vekten stå stille om ikke øke pga økt muskelmasse, men da gjelder det å være tolmodig. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd så langt. Har mål om en kilo i uka, greier jeg det så blir det storbyferie iår. Da har jeg 14 kilo igjen.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias sef😃15. august 2002
Hei på deg Røykfri, stikker innom boka di for å se hvordan det går med deg :o) Du er jo virkelig flink nå, særlig det at du har begynt å trene igjen er jo supert! :) Storbyferie...ah! Ha en flott dag! klem fra sef
c.AuthorAlias Viola😌15. august 2002
Hei Røykfri!
Jeg er også blitt røykfri! Er vi ikke flinke?!? Sjøl har jeg sluttet i litt over en måned og har lagt på meg 3-4 kilo siden da. Sist jeg sluttet på ordentlig var da jeg fikk positivt svar på graviditets-testen for 13 år siden. Det holdt i
ca. 1 1/2 år...så ble jeg festrøyker, og så...ja du sa det selv!

Som deg skulle jeg slutte nyttårsaften. Så skulle jeg slutte når juleferien var over. Så skulle jeg slutte etter påske. Nå skulle jeg slutte etter sommerferien. Men så bråstoppa jeg dagen vi reiste på ferie i stedet. Tenkte at hvis jeg virkelig mener alvor denne gangen, hvorfor gjør jeg det da ikke NÅ? Så kastet jeg røyk, lightere, enhver sneip.

Sørger litt, men er mest lykkelig. Dette er for ever! Veldig inspirerende at det er fler!
Lykke til med slankinga, du er jo veldig godt i gang!
Klem fra Viola.
Bilde
🙁86,0 kg

Litt vel mye opptimisme igår

Jeg var så lykkelig igår. To kilo ned på en uke. Men i denne varmen varierer vekten endel. Jeg drikker flere liter med vann om dagen. Men jeg er like flink med matinntaket, er bevist på fysisk aktivetet som jeg øker gradvis. Vet ikke helt hvordan det skal gå med to bursdagsselskaper på ei uke. Nei tross alt. vi er jo vertsskap det skal jeg klare. Da blir det veiing hver torsdag så jeg blir med i konkurransen som går, det var et veldig bra initiativ.
😄85,0 kg

Dette går strålende

Jeg har den samme følelsen nå som da jeg sluttet å røyke. Nå er det nok. Det er så deilig å kjenne at jeg har kontrollen. To kilo på en uke er en meget bra start, hvis det kan fortsette med 1/2 til 1 kilo i uken, vil jeg nå målet mitt før 2002 blir historie. Igår hadde vår sønn bursdag, siden vi skal ha familieselskap og barneselskap senere, ble det kino og fast food etterpå. Jeg spiste en salat og en hamburger og farris. Men vi syklet, ganske langt også og desserten ble et stort rødt eple. Til nå har jeg klart å drikke tre liter vann om dagen, det har gått greit i denne varmen men tre liter er ganske mye. Etter hvert vil jeg øke mengden med trim. Er litt rett for å gå på med styrketrenging enda. Har erfart at vekten øker eller stangnerer, derfor vil jeg denne gangen gjøre det sakte men sikkert. Jeg har jo ikke vært stillesittende i vektøkningen men jeg må bare forbrenne mer enn inntaket. Ja ja nok for denne gang. Setter så veldig pris på alle kommentarene jeg får av dere der ute. Jeg gleder meg til å logge meg på hver morgen.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Helena😉7. august 2002
Jeg setter i gang ny vektkonkurranse for oss i 80 kilos klassen. Veiedag blir som før torsdag. Hvis du vil være med er det bare å skrive en kommentar i dagboka mi, og "stikke" innom med oppdatering torsdagene fremover!
Klem Helena
😃85,5 kg

Johooo

I helgen har jeg ikke klart målene mine. Jeg bestemte meg for at jeg skulle gå lange turer hver dag. Men hus og hjem og besøkende og invitasjoner gjorde sitt til at det skjærte seg.

På fredag skulle jeg og min mann ta en lang sykletur, men vår sønn på 8 år ville også være med så da ble den ikke så lang lenger. På lørdag skulle vi gjøre det samme men igangsatte prosjekter gjorde sitt til at tiden ikke strakk til før vi måtte i badet for å rekke en middagsavtale. På denne kunne jeg ikke motstå 3 1/2 glass rødvin når lammesteken sto på bordet. Men jeg tok lite poteter og kjøtt, men masse grønnsaker. Og snopen som ble satt fram enset jeg ikke. Og vi syklet da ihvertfall fram og tilbake.

Igår gjorde vi oss ferdige med planlagte prosjekter og fylte vannflasker for å ta en skikkelig lang sykkeltur (sønnen var hos en kompis, så vi tenkte at vi skulle ihvertfall ta en times tur) og jo da der kom min kjære bror på besøk og ville slå ihjel noen timer hos oss. Festlig. Men jeg gir da ikke opp, fortsetter som jeg har gjort denne uken. 1 og halv kilo er 1 og en halv kilo mindre det.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nameit😀5. august 2002
Hei Røykfri!

En forsinket velkommen hit hilsen.
Så flott at du har blitt røykfri. Er misunnelig, jeg. Røyker selv, har holdt opp i 6 år, og begynte igjen ... Men, det skal bli en slutt på det også, en el.a. gang.
Det er vel redselen for vektøkn. som gjør at jeg holder litt igjen. Fyser på alt godt når man ikke har røyken som trøst.
Iallfall flott at du er igang nå, og nedgang har du jo også hatt. Lykke til videre.

NameIt
😵86,0 kg

Helg og hyttetur hjelp!!

Skal på hyttetur med familien. Det pleier å være masse kos og rødvin. Det skal jo ikke jeg ha. Nå gjelder det å stålsette seg. Grønnsaker å dipp er jo egentlig bedre enn alt det andre ekle greiene. Jo det er løsningen! Og så leste jeg om farris i sjampagneglass, hm ikke dumt.

Igår gjorde jeg en avtale med min beste venn og livsledsager. Når jeg har nådd målet mitt som er 70 kg(68, er best). Så skal vi på storbyferie uten barn og shoppe. Håper at det blir i november eller begynnelsen av desember. Så nå er det bare å slanke og spare. JOHOOO.

Endring i planene. Internett er kjekt! Fant ut at hyttemålet skulle få dårlig vær i helgen. Sitte inne på ei hytte langt inn i skauen i regnvær når det er meldt fint vær her hjemme, nei det gidder vi ikke. Da blir det potetg... nei, grønsaker og youghurtdipp hjemme tenker jeg.

Mål for helgen: Lang rask tur hver dag enten på sykkel eller til fots.

God helg til alle slankere, Lev livet lettere!
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias augusta❤️3. august 2002
Kjære Røykfri!

Velkommen hit og gratulerer med røykfriheten!

Har selv bare vært med her i vel 1 måned - men du verden for en motivasjon, inspirasjon og godt humør det er i denne klubben!

Håper du kommer til å trives her!

Mange velkomsthilsener fra
Augusta


Bilde
c.AuthorAlias Monica1232. august 2002
Takk for ord om røyking. Lysten til å slutte varierer. Og av og til er det nok mannen min som har mere lyst til at jeg skal slutte, enn meg selv. Får jobbe litt med saken.

Hørtes fint ut med shopping. Det inspirerer vel slankinga? Jeg har også planer om en gulrot i den retningen.
c.AuthorAlias sef😃2. august 2002
Så bra med en belønning som venter da! Når det gjelder røykeslutten så er det først nå etter at det har gått et helt år at jeg har begynt å ikke ha noe behov for å røyke. Nå har jeg drivd å tygget avvenningstyggis til de grader, men det var verre å bli kvitt vanen. det ble litt røyking nå og da innimellom, men de siste to mnd har jeg ikke hatt noe behov for det og ikke lyst heller. Så jeg tror det kanskje må gå en lang tid før man ser på seg selv som en ikkerøyker.
Hva med deg? Kos deg masse på hyttetur, med farris og grønnsaker! Grønnsaker og dip er knall! sef :)
c.AuthorAlias juliane😄2. august 2002
Hei.

Så flink du er som har klart å slutte å røyke. Det har jeg tenkt på masse også, men tør ikke, er så redd for å gå opp i vekt. Men kanskje det er en ide å slutte nå mens jeg slanker meg. Gratulerer med vektnedgangen også.

Ha en god helg og hyttetur.

Klem fra juliane
😃86,0 kg

Hi, Hi, en kilo mindre

Ja, da er jeg igang. Deilig å se vekta gå ned den riktige veien. Men jeg må nok innse at dette er bare vann. Men; fit for faight! Etter jobb skal jeg på shopping og groshke meg i frukt og grøntavd. og la snop`en være i fred. Det er deilig å komme igang mot et bedre utseende og klær som venter.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica1231. august 2002
Hei!
Jeg vurderer også å slutte å røyke. Men har liksom ikke kommet helt fram til startstreken. Hvordan gjorde du det? Bare slutta du sånn helt brått? Ingen sprekker?
c.AuthorAlias sef😃1. august 2002
hei og velkommen hit! Vi er i samme båt du og jeg...Sluttet å røyke i fjor, pluss 15 kg. Ikke moro! Har et skap fullt av for trange klær, og kleskjøp er et mareritt. Men å være uten røyk er topp, så det er verdt det. Vel, du har nå kommet til et bra sted, her er det masse motiverende dagbøker og opppmuntrende mennesker! Lykke til, dette kommer nok til å gå så det suser! sef :)
😑87,0 kg

Nå har det gått for langt

Sluttet å røyke for 9 mnd. siden, og i takt med ukene og månedene har også vekten økt. 15 kilo +!! Nå i ferien har jeg bare latt det skje, sa hele tiden at etter ferien.... Og nå er det etter ferien. Det kan bare ikke fortsette. Har to bukser som passer, og det blir ingen innkjøp av noe som helst (bare sko og hårstrikk) før målet er nådd. Jeg vil i første omgang se 70 tallet på vekta. Da skal jeg juble. Og målet etter det er 70 kilo blank. Sluttet å røyke for 13 år siden også (denne gangen er det endelig, aldri mer røyk), og holdt opp i fem år, og det samme skjedde. 15 kilo +, men det var kun min egen skyld, masse potetgull og dipp. Men denne gangen har det vært anderledes. Jeg har blitt over tredve og kroppen lever på en måte sitt eget liv. Denne gangen var jeg faktisk bevist på hva som kunne skje. Har vært forsiktig med matinntak og gått turer. Men 15 Kilo +, det hadde jeg ikke ventet. Men nå, fra og med idag skal det settes i fokus. Mindre mat og mer trening. Jeg VIL gå ned i vekt!!!!!!!!!!!!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ronja😊31. juli 2002
Heisann:)
Applaus til deg for at du har klart å slutte å røyke, det er jo kjempebra:) Har du klart å slutte å røyke, så klarer du nok også å kvitte deg med de ekstra kiloene du har fått. Dette er kjempeflotte sider, og her kan du også finne masse moivasjon og hjelp i oss andre medslankere:)
Ønsker deg lykke til:)
Klem fra Ronja
Bilde
c.AuthorAlias Molla😌31. juli 2002
Heipådeg!
Gratulerer med røykekutt, du skal vite at alle vi ikkerøykere er svært glade for avgjørelsen din! :)
Og gratulerer med avgjørelsen om å gå ned i vekt, lurt å ta det nå før enda flere kg smyger seg på. Det høres ut som du er bestemt på å klare dette, og da gjør du det helt sikkert. Det har sikkert kostet deg viljestyrke å slutte å røyke, så da vil den samme viljestyrken hjelpe deg ned i vekt også.
Velkommen på disse sidene, her skal vi nok motivere hverandre helt ned til idealvekten vår!
Slankeklem fra Molla
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.