← Alle dagbøker
røykfri
58 år174 cm8 innlegg
2002
0 følgere
Start87,0 kg
Sist83,0 kg
Endring−4,0 kg
BMI nå27,4
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Nå har jeg TRE bukser som passer!!!
Ja idag har jeg vært ordentlig på slankern i tre og en halv uke. Jeg har tatt av fire kilo og er veldig godt fornøyd. Så jeg gikk med en gang å prøvde ei bukse som bare har ledd av meg tidligere. Og her sitter jeg med den på meg. Litt trang, men jeg har en lang jakke over. Den vil bare minne meg på om at jeg fortsatt må være stanhaftig. Det er fortsatt mange plagg i skapet som ler av meg, men den som ler sist ler best!
Denne uken syns jeg har vært tøff. Har hatt lyst til å virkelig skeie ut, det pleier å være sånn når jeg har mensen. Men nå går det bedre igjen. Idag skal jeg ha klubb, og skal servere slankemat. Det blir Grove Piroger og salat, og med fruktsalat til dessert og grønnsaker og dipp som snacks. Da tenker jeg at vi alle blir fornøyde.
Hvis denne trenden holder seg med en kilo i uka så er det ikke så lenge til at jeg ser 70 tallet. Det er mitt første mål nå.
Nei, nå får jeg jobbe og gjøre nytte for lønna mi. Også må jeg legge inn vekta hos Helena som er så flink til å holde styr på denne konkurransen. Det er virkelig et bra tiltak, det inspirerer meg mye.
Dette trengte jeg
Det var deilig at vekta stoppa på 84 kg idag, og jeg ser den har lyst til å gå videre nedover. Jeg har vært superflink i 2 og en halv uke nå, ikke rørt så mye som bare litt snop en gang. Jeg veier maten etter Grethe Roedes metode og på den måten har jeg god kontroll. Etter en laber sommer med kun gåturer, startet jeg opp på tirsdag på SATS igjen. Det var deilig å komme igang, har planer om en spinningtime idag. Det jeg vet er at da vil nok vekten stå stille om ikke øke pga økt muskelmasse, men da gjelder det å være tolmodig. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd så langt. Har mål om en kilo i uka, greier jeg det så blir det storbyferie iår. Da har jeg 14 kilo igjen.
Litt vel mye opptimisme igår
Jeg var så lykkelig igår. To kilo ned på en uke. Men i denne varmen varierer vekten endel. Jeg drikker flere liter med vann om dagen. Men jeg er like flink med matinntaket, er bevist på fysisk aktivetet som jeg øker gradvis. Vet ikke helt hvordan det skal gå med to bursdagsselskaper på ei uke. Nei tross alt. vi er jo vertsskap det skal jeg klare. Da blir det veiing hver torsdag så jeg blir med i konkurransen som går, det var et veldig bra initiativ.
Dette går strålende
Jeg har den samme følelsen nå som da jeg sluttet å røyke. Nå er det nok. Det er så deilig å kjenne at jeg har kontrollen. To kilo på en uke er en meget bra start, hvis det kan fortsette med 1/2 til 1 kilo i uken, vil jeg nå målet mitt før 2002 blir historie. Igår hadde vår sønn bursdag, siden vi skal ha familieselskap og barneselskap senere, ble det kino og fast food etterpå. Jeg spiste en salat og en hamburger og farris. Men vi syklet, ganske langt også og desserten ble et stort rødt eple. Til nå har jeg klart å drikke tre liter vann om dagen, det har gått greit i denne varmen men tre liter er ganske mye. Etter hvert vil jeg øke mengden med trim. Er litt rett for å gå på med styrketrenging enda. Har erfart at vekten øker eller stangnerer, derfor vil jeg denne gangen gjøre det sakte men sikkert. Jeg har jo ikke vært stillesittende i vektøkningen men jeg må bare forbrenne mer enn inntaket. Ja ja nok for denne gang. Setter så veldig pris på alle kommentarene jeg får av dere der ute. Jeg gleder meg til å logge meg på hver morgen.
Johooo
I helgen har jeg ikke klart målene mine. Jeg bestemte meg for at jeg skulle gå lange turer hver dag. Men hus og hjem og besøkende og invitasjoner gjorde sitt til at det skjærte seg.
På fredag skulle jeg og min mann ta en lang sykletur, men vår sønn på 8 år ville også være med så da ble den ikke så lang lenger. På lørdag skulle vi gjøre det samme men igangsatte prosjekter gjorde sitt til at tiden ikke strakk til før vi måtte i badet for å rekke en middagsavtale. På denne kunne jeg ikke motstå 3 1/2 glass rødvin når lammesteken sto på bordet. Men jeg tok lite poteter og kjøtt, men masse grønnsaker. Og snopen som ble satt fram enset jeg ikke. Og vi syklet da ihvertfall fram og tilbake.
Igår gjorde vi oss ferdige med planlagte prosjekter og fylte vannflasker for å ta en skikkelig lang sykkeltur (sønnen var hos en kompis, så vi tenkte at vi skulle ihvertfall ta en times tur) og jo da der kom min kjære bror på besøk og ville slå ihjel noen timer hos oss. Festlig. Men jeg gir da ikke opp, fortsetter som jeg har gjort denne uken. 1 og halv kilo er 1 og en halv kilo mindre det.
Helg og hyttetur hjelp!!
Skal på hyttetur med familien. Det pleier å være masse kos og rødvin. Det skal jo ikke jeg ha. Nå gjelder det å stålsette seg. Grønnsaker å dipp er jo egentlig bedre enn alt det andre ekle greiene. Jo det er løsningen! Og så leste jeg om farris i sjampagneglass, hm ikke dumt.
Igår gjorde jeg en avtale med min beste venn og livsledsager. Når jeg har nådd målet mitt som er 70 kg(68, er best). Så skal vi på storbyferie uten barn og shoppe. Håper at det blir i november eller begynnelsen av desember. Så nå er det bare å slanke og spare. JOHOOO.
Endring i planene. Internett er kjekt! Fant ut at hyttemålet skulle få dårlig vær i helgen. Sitte inne på ei hytte langt inn i skauen i regnvær når det er meldt fint vær her hjemme, nei det gidder vi ikke. Da blir det potetg... nei, grønsaker og youghurtdipp hjemme tenker jeg.
Mål for helgen: Lang rask tur hver dag enten på sykkel eller til fots.
God helg til alle slankere, Lev livet lettere!
Hi, Hi, en kilo mindre
Ja, da er jeg igang. Deilig å se vekta gå ned den riktige veien. Men jeg må nok innse at dette er bare vann. Men; fit for faight! Etter jobb skal jeg på shopping og groshke meg i frukt og grøntavd. og la snop`en være i fred. Det er deilig å komme igang mot et bedre utseende og klær som venter.
Nå har det gått for langt
Sluttet å røyke for 9 mnd. siden, og i takt med ukene og månedene har også vekten økt. 15 kilo +!! Nå i ferien har jeg bare latt det skje, sa hele tiden at etter ferien.... Og nå er det etter ferien. Det kan bare ikke fortsette. Har to bukser som passer, og det blir ingen innkjøp av noe som helst (bare sko og hårstrikk) før målet er nådd. Jeg vil i første omgang se 70 tallet på vekta. Da skal jeg juble. Og målet etter det er 70 kilo blank. Sluttet å røyke for 13 år siden også (denne gangen er det endelig, aldri mer røyk), og holdt opp i fem år, og det samme skjedde. 15 kilo +, men det var kun min egen skyld, masse potetgull og dipp. Men denne gangen har det vært anderledes. Jeg har blitt over tredve og kroppen lever på en måte sitt eget liv. Denne gangen var jeg faktisk bevist på hva som kunne skje. Har vært forsiktig med matinntak og gått turer. Men 15 Kilo +, det hadde jeg ikke ventet. Men nå, fra og med idag skal det settes i fokus. Mindre mat og mer trening. Jeg VIL gå ned i vekt!!!!!!!!!!!!!!!!