← Alle dagbøker
diarist.Alias

puddingen

51 år166 cm28 innlegg 2002 0 følgere

Start64,5 kg
Sist55,0 kg
Endring−9,5 kg
BMI nå20,0
📉 Ned 5+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
18. februar 200213. juni 2002
😌55,0 kg

vektregistrering

Skal ut og kjøpe bikini nå, gruer meg.... Men dette går vel bra?
😊55,4 kg

Nydelig!!! I måååål!!!

Jeg er forlengst ferdig med å slanke meg, men i dag er jeg på et historisk bunnpunkt vektmessig. Jeg har den siste måneden variert mellom 55.5 og 57.9, og er fornøyd med det. Ingen vits for meg å stresse med vekten og maten mer nå, kroppen har visst funnet sin trivselsvekt. Jeg spiser sunt og blir god og mett hver dag. Går litt tur av og til, men det blir lite av det nå i disse eksamenstider. Har fått kick på stekt fisk i alle varianter (stekt i olivenolje) med salat ved siden av og rikelig med olje og eddik over. Så lenge jeg styrer unna de raske karbisene til hverdags går dette glimrende. Men pasta og poteter går ikke godt overens med stabiliseringen har jeg dessverre funnet ut. Merkelig egentlig, men det henger nok sammen med en viss insulinresistens.

Kan ikke tro at jeg er i mål!!! :-) Det er fantastisk. Og så har jeg Grete Roedes stabiliseringskurs til å følge meg opp i ett år fremover...

Lykke til alle sammen! Vi sees kanskje i bikini om en måneds tid? ;-)

Klem fra salatspiseren (fiske)Puddingen. :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE😊26. mai 2002
Heisann!

Må si at du har vært kjempe flink. :o)
Håper at jeg også nå målet mitt om ikke
så alt for lenge. Nå er det vel kunsten
å holde seg der. Det er vel en prøvelse
det også. Lykke til!!!

Klem!
55,5 kg

buksestørrelser

I går skulle jeg ut og kjøpe nytt undertøy (ingenting passer lenger) og en ny bukse. Undertøyet var ikke noe problem, det fant jeg med en gang. Det var verre med buksene. Jeg var superoptimistisk og tok kun med meg str. 36 inn i prøverommet, men ingen av buksene passet. Øverste knapp ville bare ikke igjen. Så tenkte jeg snytt at jeg heller fikk prøve str. 38 da, men de var alle litt vel vide rundt lårene, men helt passe i livet. Jeg begynte å føle meg en smule uproporsjonert. Til slutt fikk jeg øye på en armybukse i str. 36 som så akkurat passe ut, og inne i prøverommet fikk jeg sjokk: den var for STOR!!! Hehe, så nå har jeg kjøpt meg armybukse i str. 34..!! Vel vitende om at det er størrelsen på denne buksa det er noe i veien med, vel og merke.

Det var dagens shopperunde. Det blir bare kjekkere og kjekkere å shoppe, noe jeg før hatet som pesten. Men å shoppe bikini drøyer jeg i det lengste. Kan aldri tro det blir noen hyggelig opplevelse uansett hva vekten måtte vise...

Ha en fin 1. mai folkens!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Viola😄2. mai 2002
Oj, her var det sannelig ikke mye pudding igjen, nei! Jeg må virkelig si du har vært kjempeflink! Du har vel nådd målet ditt nå, skulle jeg tro! Gratulerer!
Klem, Viola.
c.AuthorAlias LilleMeg😃1. mai 2002
Kjenner meg igjen! hehe... kom akkurat "ut av" klesskapet med 3 par bukser som må syes inn! Symaskin er en fin ting! hehe
Syns du har vært kjempe flink! Gleder meg til å dra på shopping, blir nok avreagering etter eksamener det...
*klem* fra LilleMeg
😃55,7 kg

veiemani

Klarer ikke å la være å veie meg for tiden, selv om jeg vet jeg var "flink" i går og ihvertfall ikke kunne ha gått opp. Nå skal jeg liksom stoppe opp på denne vekten, men hvordan blir forholdet mitt til vekten fremover? Kommer jeg til å la den avgjøre dagsformen fremdeles? Jeg bør kanskje vurdere å bare veie meg en gang i uken, men er redd for å miste kontrollen...
😛56,0 kg

gidder jo ikke å trene mer...

Hei!

Jeg er blitt lat. Det eneste jeg gidder av trening er å gå en lang tur før middag, noe som øker appetitten og kanskje også forbrenningen ganske bra. Men utover kvelden blir jeg skrubbsulten uten at jeg har lyst på noe. Og dette resulterer i at jeg går og småspiser på ost og kjeks, eller chips, eller saltstenger, eller rødvin... hehe. Menne, dette er jo helt idiotisk. Enda senere på kvelden får jeg for meg at jeg er syltynn og må feite meg opp litt, og da ringer jeg etter et eller annet take-away. Trøkker i meg med god samvittighet og legger meg stappmett og noe forvirret. Hva er det jeg driver med?

Dette er et mønster som har gjentatt seg de siste helgene, i ukene er det ikke et problem pga jobb og sånn. Jeg vet at jeg bør spise skikkelig kveldsmat også i helgene for å eliminere problemet, men det er liksom ingenting som er godt nok på lørdagskvelden. Bare alt det usunne er godt nok... det er jo tross alt lørdag!! ;-)

Usj, nei, dette må jeg slutte med. Sitter her med kebabsmak i munnen til langt ut på dagen jo! Også tenker jeg at jeg skal trene, men det er jo søndag for svarte! Huff nei, så tåpelig å tillegge spesielle dager spesielle egenskaper, føler jeg er full av tvangstanker her jeg sitter. Får snart se og komme meg ut i finværet og gå en tur på tross av at det er søndag. Steinbitfilet står på menyen i dag. Nam, nam.
55,9 kg

vektvariasjoner og stabiliseringskurs

Hei!

Var på mitt andre møte i Grete Roedes stabiliseringskurs (som varer ett år, for de av dere som lurer), og fikk foretatt ny kroppsanalyse:

Kroppsbygning: spinkel (jeg er en av de få som faktisk har spinkel beinbygning)

Høyde: 1.66 (ba henne måle fordi jeg hadde sagt 1.67 og hadde mine mistanker om at jeg hadde tatt litt hardt i... ;) )

Kroppsfett: 20,3 %, her ligger jeg på "bra", "utmerket" er for meg 18,9 % (Men jeg begynte på 29% og da lå jeg på "kan medføre helserisiko"!!)

Idealvekt: 53-59 kg.

53 høres lavt ut, egentlig er hele feltet lavt, men det begrunnes i den beinbygningen... Jeg er nær målet mitt på 55 kg nå, så 55-tallet for første gang på 6 år i dag!!!!! Tror jeg kommer til å stabilisere meg på 54-55 kg. Holdt meg lenge på 60 kg(59-61) og tror jeg har funnet mine knep for å holde meg bom fast på en vekt.

Skal ut og gå lang tur i finværet nå - ha en fin dag alle sammen!
😑57,1 kg

det måtte jo gå den veien til slutt

Hmmm...

Opp nesten ett kilo på et døgn. Går det an da? Riktignok fråtset jeg i går, med kebab på nattestid og litt øl og portvin og chips og dip... Joa, det er vel fullt mulig, tenker jeg. I dag blir neppe noe bedre, er fremdeles syk med influensa og feber.

Ha en fin dag, dere!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias jannike😃25. april 2002
Hei!
God bedring.. Jeg må bare si at jeg er imponert over hvor flink du har vært. Det er veldig inspirerende å lese for meg som er helt ny.

Lykke til videre, og som sagt god bedring..

Klem Jannike
😊56,3 kg

Sjuk men salig

Fy søren så mye sjuk jeg har vært i det siste. Kanskje immunforsvaret mitt lå i sideflesket som plutselig er forduftet? Våknet opp i morges med VOND hals.

Gårsdagen besto av jobb, jobb, og atter jobb. I matveien går det for tiden mye i kapteinkjeks med krydderost eller banan til mellommåltidene, middagen i går var stekte pølser med kålstuing, poteter og saus, kveldsen ble ost og kjeks og rødvin og i tillegg spiste jeg vel et par kiwier, en banan og et eple.

"Treningen" i går var den samme som alltid: å gå fram og tilbake til jobb, ca 5 km hver vei. Spørs om jeg klarer det i dag da, i denne forfatningen. Men uansett så er jeg jo så godt som i mål nå. Er bare så nysgjerrig på om den siste lille bilringen rundt magen forsvinner hvis jeg blir 55 kg slik som jeg alltid var før. Men når jeg tenker etter så har jo den bilringen alltid vært der...

Skal prøve å få i meg frokost nå. Det blir nok ikke lett å få noe forbi disse hovne mandlene, men må man så må man.

Snufs fra puddingen
😉56,4 kg

full fart mot bikinisesongen

Dette var sprøtt. Tenkte vekten kom til å vise 57 i morges og var fornøyd med det, men så hadde jeg gått NED?!! I går spiste jeg som en hest, men ga meg kl 16, da jeg spiste biff med fløtesaus og diverse snadder. Kanskje det er derfor vekten viser enda et hopp nedover? Fordi jeg ikke orket å spise mer etter middag?

Uansett, gjett hvem som skal ut og kjøpe bikini til helgen? (Jeg har ikke hatt på meg bikini på 6 år.... )

Ha en fin dag!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias moms😃24. april 2002
Imponert over deg! Du må være snart i mål du også, regner jeg med. Håper du får masse nydelig vær i sommer slik at du kan sprade rundt i bikini hele tida, Det fortjener du (som har hele 6 sesonger å ta igjen!) Kan ikke være mye pudding igjen av deg nå, nei!
Klem fra Moms
c.AuthorAlias bamboo er feit😄23. april 2002
HEI!
gratulerer!
så.fint.at.du.kan.gå.i.bikibi.igjen!.
ønsker.deg.en.fin.sommer.
skriv.i.dagboka.i.også

Bamboo
56,7 kg

Nå stanser det nok opp

Nå har jeg rast nedover den siste uken, og kjenner at det har gått litt for fort. Grunnen er at jeg har begynt å trene igjen, de siste dagene har jeg gått lange turer og svømt litt og jobbet masse og bare vært på beina. Men nå stopper det. Nå blir jeg sittende foran pc''en og sprengjobbe resten av uka, og kan ikke se hvordan jeg skal få trent noe særlig heller.

Denne dagen har allerede begynt med Ciabatta med kyllingsalat og masse majones og t.o.m smør, + omelett til lunsj og toblerone til dessert... Til middag står det biff med fløtesaus og sopp på menyen (vi skal ha gjester) og til kvelden blir det kanskje litt vin og kos. Så nå spørs det! ;-) Men, men, jeg kan unne meg hva som helst nå, jeg har jo tross alt vært "flink" så lenge....

Ha en fin dag, alle der ute!
Klem fra Puddingen
😄57,0 kg

plutselig slipper kiloene tak

Ja, nå har jeg bare 2 kg igjen før jeg er i mål på min idealvekt, 55 kg, som jeg "alltid" har ligget på. Har fått kick på lange gåturer med høy musikk i ørene, og det er visst det som gjør susen. Selv om jeg har vært på nattevakt og spist kontinuerlig det siste døgnet (men fornuftig og hver tredje/fjerde time), og selv om jeg er blitt frisk igjen og har fylt på masse mat for å få igjen energien, er jeg plutselig nede på 57 (!!!!) kg! Måtte veie meg tre ganger i morges før jeg kunne tro det.

Her er gårsdagens meny:

Frokost: 1 skive grovbrød med røkt peppermakrell + 1 banan
Mellom: 3 kapteinkjeks med hvitløksost
Lunsj: Stor porsjon gratinert blomkål/brokkoli/purre med masse ost over (nesten en halv stekepanneflate fikk jeg i meg... nam, nam ...)
Mellom: 3 kapteinkjeks med jarlsberg + 1 banan
Kveld: Stekte nudler med egg og oksekjøtt og kongereker og grønnsaker og annet snadder
Natt: Samme som kvelds, i to omganger til...

Skal snart ut og gå en kjempelang tur nå, er så motivert nå uansett hva vekten viser. Tomrommet og huden etter de 17,5 kiloene skal strammes opp i en fart!

Ha en fortreffelig dag!
Hilsen Puddingen :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Figura21. april 2002
Hei på deg, så flink du har vært! Jeg ble helt imponert av å lese i dagboka di. Har ikke lest alle innleggene dine, men ser at du har et barn. Det har jeg også, og jeg prøver å komme ned i det jeg veide før jeg ble gravid. Jeg har også fått kick på å gå lange turer med musikk på ørene (og datteren min i joggevogn!), man får skikkelig energi av det. Og så er det jo så sunt! Stå på videre, du har vært kjempeflink!
Hilsen fra Figura
57,3 kg

Litt juks, kanskje

Nå har vekta hoppet laaangt ned, men det er ikke så rart. Hadde nemlig omgangssyke for et par dager siden, og fikk heller ikke i meg særlig med mat i går (kvalm). Men i dag skal det bli andre boller. Satser på en lang gåtur og kanskje litt svømming, og da må jeg fylle på med skikkelig mat.

Men dette er jo helt fantastisk... jeg har gått ned 17,2 kg!!! Jeg kan nesten ikke tro det. Nå veier jeg snart det samme som før jeg fikk datteren min!! Livet er fint, dere. :-)
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias ANNE20. april 2002
Det er ikke juks, det er du som har klart det ! Lykke til videre.ANNE
58,1 kg

Begynner med veiedager igjen

Hei!

Til deg som spør hva jeg gjør for å komme ned under 60-tallet vet jeg ikke helt hva jeg skal svare. Jeg spiser lite og ofte, ca. hver tredje time, går til jobb istedenfor å kjøre, erstatter poteter og brød med andre grønnsaker og knekkebrød/kapteinkjeks (dette fordi jeg har hatt tendenser til insulinresistens og mener at mat med høy glykemisk indeks med fordel kan begrenses), spiser mye fisk til middag istedenfor kjøttretter og pastaretter og sånt, og teller generelt sett kalorier. Regnestykket er egentlig ganske enkelt: Det som kommer inn må være mindre enn det som forbrennes! Huff, så tungvint jeg forklarer nå. Men poenget er at det jeg har lært om kosthold og kalorier har jeg stort sett lært på Grete Roede-kurs. Men jeg er ikke perfekt, jeg skeier ut i tide og utide. Chips og sjokolade er jeg ganske så svak for nå for tiden. Og det var derfor jeg holdt meg på 60 kg i nesten 4 uker; uansett hvor motivert jeg var, så klarte jeg ikke å droppe godteriene. Jeg spiste akkurat som man skal gjøre for å gå ned i vekt, men "skeiet ut" hver bidige dag. Nå er jeg vel i en god periode på dette området, tenker jeg.

Ja, ja, stå på alle sammen! Kjipt at denne siden skal legges ned, som hjelper så mange...

Klem fra Puddingen
58,7 kg

JØSS!

Nå er jeg glad, nå. Og jeg som ikke trener engang for tiden. På søndag legger jeg meg i hardtrening - håper jeg klarer å holde meg på 58-tallet til da. Nå SKAL de siste 3,7 kiloene av før sommerferien.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias vanja17. april 2002
Må bare bøye meg i støvet og si at jeg er mektig imponert!! Hvordan i all verden klarer du å komme ned på under 60 kilo?
Regner med at du har en goood oppskrift å gi videre til ei som i følge andre gjør alt riktig, men IKKE går ned i vekt....
Trener HVER dag, spiser sunt hele tiden, ofte og lite... men er sååå stabil på vekta at jeg får gremmelser...
JEg krymper jo og går ned i klesstørrelser... men kommer meg ikke nedover...

Hva gjør du?????

Takker på forhånd for maaaaange gode tips og råd.. hehe...

Har du forresten forslag til hva slags mat som er det aller beste å spise i løpet av dagen.. nå tenker jeg på frokost og lunch... utenom frukt og grønnsaker.... bruker de magreste påleggene allerede og grovt brød uten sirup, samt grove knekkebrød... men er jo en del kalorier i dette også i lengden....

klem fra nysgjerrige Vanja
c.AuthorAlias ANNE12. april 2002
Det klarer du helt sikkert, er det ikke morro å få sånne positive overraskelser?ANNE
59,0 kg

kontrollveiing

Veide meg egentlig bare for "gøy" i dag, eller fordi jeg var redd for å ha gått opp mye de siste dagene. Ble desto gladere da jeg hadde mistet et kilo til!!! 50-tallet har jeg lengtet etter så lenge, og nå har jeg jammen tenkt å bli her...

Glad hilsen fra puddingen :-)
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.