← Alle dagbøker
pipp
61 år172 cm35 innlegg
2001
0 følgere
Start68,5 kg
Sist69,0 kg
Endring+0,5 kg
BMI nå23,3
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Jeg forsvinner ut herfra ei stund
Hei!
Nå er jeg så lei av å fokusere på vekt og slanking, at for min egen del tror jeg det beste er å gjøre meg uavhengig av disse sidene for ei stund.
Lykke til med 5 kg konkurransen dere som er i gang med den. Jeg er dessverre ikke motivert til å være med videre. Kanskje ved en senere anledning.
Takk for meg for denne gang!
Pipp
Konkurransestart
Hei alle sammen!
Har nå bestemt meg for å være med i 5 kg konkurransen. Hadde målet vært å legge på seg 5 kg tror jeg nok jeg skulle ha hatt store muligheter til seier, men det spørs jo når målet er fratrekk av det samme antall kilo... Vekta har bare gått opp siste måneden, så jeg håper denne konkurransen vil gi meg litt motivasjon!
I dag har jeg hittil spist 1 go´morgen yogurt, noen druer og ett eple. Satser i hovedsak på å spise frukt og grønt i dag. Lurer på å prøve meg på jenta*s* sin suppekur etterhvert. Skal snart 3 uker til utlandet i forbindelse med jobb, så da hadde det vært OK å veie under 65 kg (mitt første MÅL).
Pipp
ha en fin slankedag alle sammen
Tilbake igjen!
Hei alle sammen!
Etter noen uker der slanking har vært et ikke-tema, er det nå på tide å skjerpe seg igjen!
Jeg har masse dårlige unnskyldninger:
- jobbreise utenlands med gode middager, lunsjer, etc.
- snop og godteri innkjøpt i utlandet
- bursdagsfeiring med masse kaker
- godtesyk
- etc.
Tror ikke utslaget på vekta er all verden, men jeg kjører nå "magert" et par dager før jeg går på vekta igjen. 66.5 kg er det jeg veide for snart en måned siden (skal komme meg på vekta i løpet av uka - tor jeg satser på fredag morgen).
Slanking er ikke lett! Egentlig skulle jeg vært i mål for lengst. Kanskje jeg klarer det til julebordet...
Ser at mange av dere holder stand og er utrolig flinke til å holde motivasjonen! Beundrer dere!
Pipp
14. september 2001
66,5 kgVondt i magen
Var ute og trimmet i går og fikk så vondt i magen. I dag står den som en ballong og er bare ekkel. Har skjeiet litt ut på jobb idag, men tror ikke det gir de store utslagene. Har egentlig vært ganske flink denne uka, selv om det ikke har gitt resultater på vekta. Tålmodighet lønner seg forhåpentligvis. Vi får se hvordan ståa er på mandag.
God helg til dere alle!
pipp
13. september 2001
66,2 kgLitt fram og tilbake når det gjelder vekta...
...men sånn blir det vel når det viset på 100-grammet. Da jeg kjøpte ny vekt hadde de også ei med 50 g intervaller, men det ble nå for drøyt synes jeg (særlig da jeg så prisen, men det hadde vel helst noe med en kjempelekker design å gjøre). Forøvrig går det utrolig greit nå. Er over "baugen" på de første 3 dagene. Tror derfor at dette skal gå noenlunde bra. Fikk ikke trimmet i går dessverre. Før mannen min kom heim fra sin trim var det blitt kveld og jeg var bare så trøtt at jeg valgte senga (ungene var i seng og siden minstemann bare er tre år kan de ikke forlates alene). Skal prøve å får meg en gåtur på en times tid i dag.
Nå skal jeg tilbake til gamle veievaner og begrense turene på vekta til 2 ganger i uka. Mandag og fredag som før.
En fin dag til dere alle!
Pipp
12. september 2001
65,8 kgNå går det veien igjen!!!
Hatforholdet til min nye elektroniske vekt er nå ikke lenger så intenst. De siste par dagene har jeg holdt meg i skinnet i matveien og i går fikk jeg attpåtil gått meg en skikkelig frisk tur. Har fått "renset" kroppen gjennom å drikke litervis med vann og ser i det hele tatt mye lysere på slanketilværelsen. Bare minus 6 kg til så har jeg nådd målet mitt. Takk til dere som har sendt meg motivasjon når det har strittet som værst. Det hjelper, -om ikke alltid umiddelbart.
Pipp
10. september 2001
67,5 kgDette er hva min nye vekt viser
Har nå bestemt meg for å begynne å benytte min nye elektroiniske vekt, selv om den dessverre viser 2 kg mere enn min gamle. Resultat er dermed 2 kg i pluss.
Ny start herfra. Målet er fremdeles å komme ned på 60 kg. Ser heldigvis ut til at jeg går litt mere normale uker i vente i forhold til fristelser. Satser derfor på at dette skal gå rette veien!
En god slankeuke til dere alle!
Fra Pipp
5. september 2001
65,5 kgKommer liksom ikke helt igang igjen!
Er forkjøla, har veldig vondt i halsen (stakkers meg), jobber intenst med et prosjekt med streng frist på jobben og har i tilegg medansvar for et kursarrangement på jobb i dag og i morgen. - Er det rart jeg ikke klarer å konsentrere meg om slanking? Det var dagens klagesang, så nå får jeg heller se litt framover:
Nå til helga skal jeg få satt i gang med trening igjen - raske gåturer på en times tid 4-5 ganger i uka.
Jeg begynner i dag med å bli mye flinkere til å drikke vann igjen (jeg har jo erfart at det er et effektivt hjelpemiddel for å gå ned).
Jeg må bli flinkere til å spise grønnsaker istedet for frukt (mindre kalorier), så pass dere gulrøtter!
Ellers takk til dere som har sendt meg motivasjon i dagboka mi. Nå driver jeg å samle opp til jeg har nok til å gå på for fullt igjen!
Bacalao på menyen i kveld i forbindelse med kurset. Ikke slankemat, men så godt det er! Gleder meg og lover heller å være forsiktig i matveien ellers i dag.
Ha en fin dag alle sammen!
Pipp
3. september 2001
65,5 kgNy vekt = (dessverre) ny vekt
Lørdag gikk jeg til innkjøp av elektronisk vekt. Da veid jeg plutselig 2 kg mer enn jeg trodde. Nedtur!!!! Trøsta er at jeg uansett har gått ned like mange kilo som før, bare at jeg nok var 2 kg mer i utgangspunktet (mager trøst!).
Uansett - nå er det bare å prøve å komme igang etter ei helg med noen utskjeielser av ymse slag. Vekta jeg har oppgitt i dag er sånn ca. det jeg veier på gammelvekta mi. Jeg gir meg selv ei uke og sjangsen til å gå litt ned før jeg veier meg på nyvekta igjen og skriver resultatet derfra inn. Joda, jeg vet at det bare er meg selv jeg lurer, men psykologien betyr mye, vet dere.
Ha ei fin slankeuke og send meg litt motivasjon. jeg trenger det nå!
Pipp
Klarer det ikke!
Hjelp - jeg har helsprekkk hver eneste ettermiddag! Er redd for å havne inn en vond sirkel som jeg ikke kommer ut av. Ser at det er flere av vi som har vært her ei stund som har problemer med motivasjonen, men felles skjebne er ikke alltid den store trøsten.
Vel - jeg prøver i dag igjen. Må bli flinkere til en del ting: Drikke vann og trimme f.eks. Det har det også blitt dårlig med de siste par ukene. -Men når det gjelder EN ting har jeg vært flink: Jeg spiser fremdeles ikke sjokolade. Akkurat det er jeg fornøgd med.
Klem fra en ellers mellomfornøyd Pipp
Ferdig med utskjeielser for ei stund
Etter et par uker med mange utskjeielser i forbindelse med både jobb og fritid, er det fra i dag av tilbake til hverdagen!
Først og fremst betyr det å få trimmet igjen, samt selvfølgelig å være bevisst på at det jeg putter i munnen er fornuftig. Målet er som før: Jeg skal ned til den vekta jeg hadde før jeg fikk yngstemann for 3,5 år siden. Da var jeg 60 kg. Og når jeg kommer dit - da skal jeg jammen klare å holde meg der også. Det blir ikke akkurat enklere å kvitte seg med noen kilo ettersom man blir "eldre". Det er i alle fall min erfaring.
Så kjære medslankere, nå er jeg med for fullt igjen. Håper å få motivasjonen på topp så snart som mulig og trenger inspirasjon fra dere. Skal få sett litt i dagbøkene. Det pleier å hjelpe.
Ha en fin dag og ei fin uke!
Pipp
"Glemte" å gå på vekta i dag
-Kanskje et utslag av dårlig samvittighet i forhold til at det ble spist både pitabrød, is og lakris i går ettermiddag/kveld...?
Vel, i helga er det sosiale ting som skjer . Skal møte igjen gamle klassekamerater fra 20 år tilbake i tid (hele 29 år siden vi startet i førsteklasse), så det blir nok sosialt. Felles middag, god drikke (de fleste har vel sluttet med rødbrus nå) osv.
Jeg har derfor bestemt meg for ikke å tenke så mye på vekt denne helga, men skal starte opp igjen med sunn mat og trim fra mandag av.
God helg til dere alle!
Fra Pipp
Nå skal jeg skjerpe meg!!!
Den siste halvannen uka har det vært utskjeielse etter utskjeielse. Det er ikke lett når det både blir representasjoner og reiser der man bor på hotell, går ut og spiser med kolleger, etc. Jeg har der for unngått vekta og det kan derfor hende jeg veier mer enn 65 kg. - Og jeg som virkelig hadde teken på slankinga nå... Uansett! Nå er det på´n igjen. Sak på 20-års jubileum i helga (klassetreff) så noen utskjeielser blir det vel, men fra mandag er det full skjerpings! I morgen tidlig skal jeg snike meg opp på vekta igjen! Rapport følger da.
Ha en fin dag alle sammen.
Pipp
Sprekk, tomme kalorier og dårlig samvittighet
Hadde sommerens store sprekk i går. Plutselig ga jeg blanke f... og la i meg masse usunt: Kjeks og potetgull(masse). Vet ikke hva det var som kom over meg. Trøsta var at jeg før hadde vært på 2,5 timers fjelltur (inkludert rusling omkring og plukking av 1 kg multer), men siden vekta vista + 0,5 kg i dag morges er ikke det store trøsten egentlig. Idag skal jeg på helaftens middag med jobbforbindelser og i morgen til lunsj. Dette blir tøft! Måtte bare motivasjonen jeg har vært så heldig å ha den siste halvannen måneden komme tilbake!
Ha en fin dag alle sammen.
Pipp
Veiedag
Vekta i dag var som før helga. Det til tross for at jeg både har trimmet bra og spist fornuftig. Sjokolade er blitt ett ikke-tema, føler ikke engang suget for tida!
Målet er fremdeles 60 kg og framdriften framover er som følger:
24/8: 63 kg
7/9: 62 kg
21/9: 61 kg
5/10: 60 kg
Merker at det går litt tregere nå enn i begynnelsen, så ett halvkio i uka burde være realistisk.
Ha ei fin slankeuke alle sammen!
Pipp
Ser at du er lei av å fokusere på vekt og slanking, og når jeg ser av din BMI at du ligger på "normalvekt" så høres det veldig fornuftig ut. Det er mange andre ting man kan fokusere mer på uten at det penser inn på slanking, f.eks. mosjon og riktig kost for sin helse generelt.
Koselig at du har funnet interresse ved å være bruker av slankere.com.
Her har du sikkert vært i kontakt med mange andre koselige mennesker også.
Hilsen Baby :-)