← Alle dagbøker
diarist.Alias

pipp

61 år172 cm35 innlegg 2001 0 følgere

Start68,5 kg
Sist69,0 kg
Endring+0,5 kg
BMI nå23,3
📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
19. juni 200122. oktober 2001
69,0 kg

Jeg forsvinner ut herfra ei stund

Hei!
Nå er jeg så lei av å fokusere på vekt og slanking, at for min egen del tror jeg det beste er å gjøre meg uavhengig av disse sidene for ei stund.
Lykke til med 5 kg konkurransen dere som er i gang med den. Jeg er dessverre ikke motivert til å være med videre. Kanskje ved en senere anledning.
Takk for meg for denne gang!
Pipp
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Baby23. oktober 2001
Hei Pipp:)
Ser at du er lei av å fokusere på vekt og slanking, og når jeg ser av din BMI at du ligger på "normalvekt" så høres det veldig fornuftig ut. Det er mange andre ting man kan fokusere mer på uten at det penser inn på slanking, f.eks. mosjon og riktig kost for sin helse generelt.
Koselig at du har funnet interresse ved å være bruker av slankere.com.
Her har du sikkert vært i kontakt med mange andre koselige mennesker også.
Hilsen Baby :-)
69,2 kg

Konkurransestart

Hei alle sammen!
Har nå bestemt meg for å være med i 5 kg konkurransen. Hadde målet vært å legge på seg 5 kg tror jeg nok jeg skulle ha hatt store muligheter til seier, men det spørs jo når målet er fratrekk av det samme antall kilo... Vekta har bare gått opp siste måneden, så jeg håper denne konkurransen vil gi meg litt motivasjon!

I dag har jeg hittil spist 1 go´morgen yogurt, noen druer og ett eple. Satser i hovedsak på å spise frukt og grønt i dag. Lurer på å prøve meg på jenta*s* sin suppekur etterhvert. Skal snart 3 uker til utlandet i forbindelse med jobb, så da hadde det vært OK å veie under 65 kg (mitt første MÅL).
Pipp
ha en fin slankedag alle sammen
66,5 kg

Tilbake igjen!

Hei alle sammen!
Etter noen uker der slanking har vært et ikke-tema, er det nå på tide å skjerpe seg igjen!
Jeg har masse dårlige unnskyldninger:
- jobbreise utenlands med gode middager, lunsjer, etc.
- snop og godteri innkjøpt i utlandet
- bursdagsfeiring med masse kaker
- godtesyk
- etc.

Tror ikke utslaget på vekta er all verden, men jeg kjører nå "magert" et par dager før jeg går på vekta igjen. 66.5 kg er det jeg veide for snart en måned siden (skal komme meg på vekta i løpet av uka - tor jeg satser på fredag morgen).

Slanking er ikke lett! Egentlig skulle jeg vært i mål for lengst. Kanskje jeg klarer det til julebordet...

Ser at mange av dere holder stand og er utrolig flinke til å holde motivasjonen! Beundrer dere!
Pipp
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai10. oktober 2001
Hei Pipp.
Ja, nå har du vært lenge borte. Fint å ha deg her igjen (misforstå meg rett da) Jeg har også hatt en liten pause, men den ble på bare 8 dager. Fant ut at det ble så vanskelig uten motivasjonen og inspirasjonen man får på disse sidene.
Lykke til.
Tarangai
c.AuthorAlias Amorica9. oktober 2001
Hei pipp!

..og velkommen tilbake! Det er "lov" å ta seg en pause vet du. Håper at du har hatt noen fine uker og er klar til å ta fatt igjen? M e n...så for mye tung er du nok ikke heller....tror ikke det jeg! *s*

Her er det masse motivasjon å hente rundt forbi i de forskjellige dagbøkene, så føler du for det er det bare å hente! :)

Gleder meg til å følge deg videre nå og ønsker lykke til når du trår på vekta igjen! Det går nok bra tenker jeg! *s*

Klemmer fra amor:)
66,5 kg

Vondt i magen

Var ute og trimmet i går og fikk så vondt i magen. I dag står den som en ballong og er bare ekkel. Har skjeiet litt ut på jobb idag, men tror ikke det gir de store utslagene. Har egentlig vært ganske flink denne uka, selv om det ikke har gitt resultater på vekta. Tålmodighet lønner seg forhåpentligvis. Vi får se hvordan ståa er på mandag.
God helg til dere alle!
pipp
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jenta*S*4. oktober 2001
Hei på deg!
Og takk i like måte*S*! Imponerende det du har klart!:0)
Ønsker deg masse masse lykke til på mandag! Jeg er sikker på at du går ned litt da! Men du må huske at når du ikke har så mye å ta av lenger så går det jo saktere! Sakte men sikkert!
Du er flink!
Og dette går den rette veien! Det er jeg sikker på!

Stor klem
Jenta*S*
c.AuthorAlias Tarangai20. september 2001
Hei Pipp.

GIIID, hadde det vært jeg som hadde veie det samme som deg, hadde jeg jublet!!! Men jeg vet jo at man må sammenligne seg med seg selv, så da hjelper nok ikke disse ord på deg !?!
Synes du er flink, jeg.
Spent på resultatet.....neste mandag?
Tarangai
c.AuthorAlias Maple14. september 2001
Takk for kommentar! Skulle ønske at det gjekk litt fortere med meg, Eg begynner å bli utolmodig.
Håper du blir betre til over helga!

-Maple
66,2 kg

Litt fram og tilbake når det gjelder vekta...

...men sånn blir det vel når det viset på 100-grammet. Da jeg kjøpte ny vekt hadde de også ei med 50 g intervaller, men det ble nå for drøyt synes jeg (særlig da jeg så prisen, men det hadde vel helst noe med en kjempelekker design å gjøre). Forøvrig går det utrolig greit nå. Er over "baugen" på de første 3 dagene. Tror derfor at dette skal gå noenlunde bra. Fikk ikke trimmet i går dessverre. Før mannen min kom heim fra sin trim var det blitt kveld og jeg var bare så trøtt at jeg valgte senga (ungene var i seng og siden minstemann bare er tre år kan de ikke forlates alene). Skal prøve å får meg en gåtur på en times tid i dag.

Nå skal jeg tilbake til gamle veievaner og begrense turene på vekta til 2 ganger i uka. Mandag og fredag som før.
En fin dag til dere alle!
Pipp
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai13. september 2001
Hei Pipp.
Takk for kommentar i boka mi.
Ikke bry deg om at vekta svinger litt opp. Det er jo ikke mye det er snakk om heller da. Og det går jo rette veien med deg.
Kanskje smart å veie seg 2 g i uka. Må åskjerpe seg litt mer i helga med veiedag på mandag. Hm-skal tenke på saken.
Ha en fin dag.
Tarangai
65,8 kg

Nå går det veien igjen!!!

Hatforholdet til min nye elektroniske vekt er nå ikke lenger så intenst. De siste par dagene har jeg holdt meg i skinnet i matveien og i går fikk jeg attpåtil gått meg en skikkelig frisk tur. Har fått "renset" kroppen gjennom å drikke litervis med vann og ser i det hele tatt mye lysere på slanketilværelsen. Bare minus 6 kg til så har jeg nådd målet mitt. Takk til dere som har sendt meg motivasjon når det har strittet som værst. Det hjelper, -om ikke alltid umiddelbart.
Pipp
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli12. september 2001
Hei pipp!

Så fint at det går riktig vei igjen, da! Skulle ønske det var meg som hadde igjen bare 6 kilo, ikke 13!

Ønsker deg masse lykke til med de neste kiloene!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias lene12. september 2001
Heisann. Flott at du begynner å bli venner med den nye vekta di *S*. Jeg er sikker på at dere kommer til å bli riktig så gode venner fremover......Det hjelper med mye vann ja.
Hilsen Lene
c.AuthorAlias Ingvild12. september 2001
Hei du !!
Takk for kommentar ! Dette er jo kjempe bra !! Du er kjempe flink:) Å drikke vann er utrolig viktig :)))
Kommer til å følge med deg :) Klem Ingvild
67,5 kg

Dette er hva min nye vekt viser

Har nå bestemt meg for å begynne å benytte min nye elektroiniske vekt, selv om den dessverre viser 2 kg mere enn min gamle. Resultat er dermed 2 kg i pluss.
Ny start herfra. Målet er fremdeles å komme ned på 60 kg. Ser heldigvis ut til at jeg går litt mere normale uker i vente i forhold til fristelser. Satser derfor på at dette skal gå rette veien!
En god slankeuke til dere alle!
Fra Pipp
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Maple10. september 2001
Sjølv om den nye vekta ikkje viser det samme som den gamle, har du jo likevel gått ned det du har gått ned. Ny vekt endrer jo ikkje det faktum!! :-)
Lykke til!!
-Maple
65,5 kg

Kommer liksom ikke helt igang igjen!

Er forkjøla, har veldig vondt i halsen (stakkers meg), jobber intenst med et prosjekt med streng frist på jobben og har i tilegg medansvar for et kursarrangement på jobb i dag og i morgen. - Er det rart jeg ikke klarer å konsentrere meg om slanking? Det var dagens klagesang, så nå får jeg heller se litt framover:

Nå til helga skal jeg få satt i gang med trening igjen - raske gåturer på en times tid 4-5 ganger i uka.
Jeg begynner i dag med å bli mye flinkere til å drikke vann igjen (jeg har jo erfart at det er et effektivt hjelpemiddel for å gå ned).
Jeg må bli flinkere til å spise grønnsaker istedet for frukt (mindre kalorier), så pass dere gulrøtter!

Ellers takk til dere som har sendt meg motivasjon i dagboka mi. Nå driver jeg å samle opp til jeg har nok til å gå på for fullt igjen!

Bacalao på menyen i kveld i forbindelse med kurset. Ikke slankemat, men så godt det er! Gleder meg og lover heller å være forsiktig i matveien ellers i dag.

Ha en fin dag alle sammen!

Pipp
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias MInelli5. september 2001
Hi pipp!

Ja, du sier noe. Slanking er jo nesten en heldagsjobb før man finner en god rytme! Jeg kjenner til det med stress på jobben. Kan nesten si farvel til privatlivet mitt de neste ukene, men neimen om det skal få meg til å oppgi slankingen! Jeg er fast bestemt på å klare det! Jeg må bare jobbe med å legge ting til rette for meg selv, være flink til å enten ha med sunn mat på jobben, huske vann og mellommåltider, og ha en lettvint middag som venter de dagene jeg er sent hjemme. Kanskje du også bør prøve det samme? Det ville jo vært for dumt om jobben skulle ødelegge for slankingen!

Dette skal vi klare, pipp! VI GIR OSS IKKE!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Amorica5. september 2001
Hei!

Takk for gode ord i boka mi! Det satte jeg stor pris på! :)

Nei, det er ikke enkelt å konsentrere seg om slanking når det er så mye annet som foregår. Det forstår jeg veldig godt. Slankeprosjekt er jo nesten "heldagsjobb" det! Slik oppleves det ihvertfall for meg. MEN om du planlegger dagen litt mtp på hva du skal spise og holder deg til det, så har du oversikten ihvertfall og faller ikke så lett for fristelser.

Du klarer alt du vil! Det er helt sikkert!!! Stå på og tenk positive tanker!

Jeg holder tomlene opp for deg og skal følge spent med videre...

Klem fra amor:)
c.AuthorAlias Isa5. september 2001
Det hjelper med gåturer og vann - tenk hvor mye bedre det er enn å ligge på sofaen med cola og potetgull!! *s*

Lykke til - både med slanking og jobb !

Isa
65,5 kg

Ny vekt = (dessverre) ny vekt

Lørdag gikk jeg til innkjøp av elektronisk vekt. Da veid jeg plutselig 2 kg mer enn jeg trodde. Nedtur!!!! Trøsta er at jeg uansett har gått ned like mange kilo som før, bare at jeg nok var 2 kg mer i utgangspunktet (mager trøst!).
Uansett - nå er det bare å prøve å komme igang etter ei helg med noen utskjeielser av ymse slag. Vekta jeg har oppgitt i dag er sånn ca. det jeg veier på gammelvekta mi. Jeg gir meg selv ei uke og sjangsen til å gå litt ned før jeg veier meg på nyvekta igjen og skriver resultatet derfra inn. Joda, jeg vet at det bare er meg selv jeg lurer, men psykologien betyr mye, vet dere.
Ha ei fin slankeuke og send meg litt motivasjon. jeg trenger det nå!
Pipp
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin4. september 2001
Hei!
Noe skitt med ny vekt!!! *ler*
Motivasjon!? Nei..vet nesten ikke hva det er for tiden - sorry! Vi får bare prøve å hjelpe hverandre med å få opp den!! Vi klarer det!! Må bare regne med noen tøffe dager!
Ha en strålende tirsdag!
Nin
c.AuthorAlias Emma3. september 2001
Heisann.
Det er "godt" å høre at det er andre som sliter med motivasjonen. Og jeg kan tenke meg at det ikke føltes noe bedre å oppdage at ny vekta di mener du er tyngre enn det du i utgangspunktet trodde. Blir nesten usikker på om jeg skal ta sjansen på å kjøpe. Psykologien har mye å si.
Håper du finner motivasjonen din et eller annet sted. Det hjør du helt sikker. Stå på!
c.AuthorAlias Isa3. september 2001
*sender over bøttevis med motivasjon*!!!

Det blir mye morsommere med digital vekt etterhvert, så når den først viser "riktig" resultat kommer du til å bli glad i den!! *s*

Denne uken skal vi gi alt - OK ?

Isa
65,5 kg

Klarer det ikke!

Hjelp - jeg har helsprekkk hver eneste ettermiddag! Er redd for å havne inn en vond sirkel som jeg ikke kommer ut av. Ser at det er flere av vi som har vært her ei stund som har problemer med motivasjonen, men felles skjebne er ikke alltid den store trøsten.
Vel - jeg prøver i dag igjen. Må bli flinkere til en del ting: Drikke vann og trimme f.eks. Det har det også blitt dårlig med de siste par ukene. -Men når det gjelder EN ting har jeg vært flink: Jeg spiser fremdeles ikke sjokolade. Akkurat det er jeg fornøgd med.
Klem fra en ellers mellomfornøyd Pipp
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin29. august 2001
Hei på deg!
Du er flinkere enn meg - i hvert fall i forhold til sjokolade.... fra og med i dag - ikke sjokolade på meg! Jeg vet ikke helt hva som skjer med oss når vi hiver oss over mat, kaker o.l. men føler at det er en eller annen liten djevel som styrer appestaten min....
Vel, vi må bare skjerpe oss Pipp!
Nin
c.AuthorAlias Isa29. august 2001
*Sender over masse motivasjon* !!! Kommer det fram ????
Vet akkurat hvordan du har det....Og da jeg slet litt på mandag, lette jeg og lette jeg etter motivasjonen. Vet ikke om den er helt tilbake enda, men jeg greier ihvertfall å planlegge litt mer hva jeg spiser.

Men du er flink, som greier deg uten sjokolade !

Ikke tenk så langt fram, ta en time av gangen ! Planlegg hva du spiser og hva du skal skeie ut med !

Lykke til - tenker på deg !

Isa
65,5 kg

Ferdig med utskjeielser for ei stund

Etter et par uker med mange utskjeielser i forbindelse med både jobb og fritid, er det fra i dag av tilbake til hverdagen!
Først og fremst betyr det å få trimmet igjen, samt selvfølgelig å være bevisst på at det jeg putter i munnen er fornuftig. Målet er som før: Jeg skal ned til den vekta jeg hadde før jeg fikk yngstemann for 3,5 år siden. Da var jeg 60 kg. Og når jeg kommer dit - da skal jeg jammen klare å holde meg der også. Det blir ikke akkurat enklere å kvitte seg med noen kilo ettersom man blir "eldre". Det er i alle fall min erfaring.
Så kjære medslankere, nå er jeg med for fullt igjen. Håper å få motivasjonen på topp så snart som mulig og trenger inspirasjon fra dere. Skal få sett litt i dagbøkene. Det pleier å hjelpe.
Ha en fin dag og ei fin uke!
Pipp
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Nin28. august 2001
Hei!
Så hyggelig at du er med igjen - lenge siden sist!
Joa - dette klarer vi - må tenke litt fornuftig da, må bare trene meg litt på akkurat det!
Ikke sjokolade på meg før i uke 40! Hva med deg?
Ha en god kveld!
Nin
c.AuthorAlias Isa27. august 2001
Ja, dette klarer vi, ikke sant ???

Jeg har vært helt håpløs, og spist ting jeg tilogmed ikke synes er godt....

MEN - i dag er det ny dag med nye muligheter!!

Isa
65,0 kg

"Glemte" å gå på vekta i dag

-Kanskje et utslag av dårlig samvittighet i forhold til at det ble spist både pitabrød, is og lakris i går ettermiddag/kveld...?
Vel, i helga er det sosiale ting som skjer . Skal møte igjen gamle klassekamerater fra 20 år tilbake i tid (hele 29 år siden vi startet i førsteklasse), så det blir nok sosialt. Felles middag, god drikke (de fleste har vel sluttet med rødbrus nå) osv.
Jeg har derfor bestemt meg for ikke å tenke så mye på vekt denne helga, men skal starte opp igjen med sunn mat og trim fra mandag av.
God helg til dere alle!
Fra Pipp
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tarangai24. august 2001
Hei Pipp.
Jeg glemte også å gå på vekta i dag, men det var ikke fordi jeg spiste så mye i går akkurat. Jeg bare glemte det!
Ikke tenk for mye på slankinga, i helga. Er enig i det. I slike spesielle anledninger må vi få skeie ut. Mandag er fine dager å stare på nytt i gjen.
Kos deg på klassefesten.
Tarangai
65,0 kg

Nå skal jeg skjerpe meg!!!

Den siste halvannen uka har det vært utskjeielse etter utskjeielse. Det er ikke lett når det både blir representasjoner og reiser der man bor på hotell, går ut og spiser med kolleger, etc. Jeg har der for unngått vekta og det kan derfor hende jeg veier mer enn 65 kg. - Og jeg som virkelig hadde teken på slankinga nå... Uansett! Nå er det på´n igjen. Sak på 20-års jubileum i helga (klassetreff) så noen utskjeielser blir det vel, men fra mandag er det full skjerpings! I morgen tidlig skal jeg snike meg opp på vekta igjen! Rapport følger da.
Ha en fin dag alle sammen.
Pipp
64,5 kg

Sprekk, tomme kalorier og dårlig samvittighet

Hadde sommerens store sprekk i går. Plutselig ga jeg blanke f... og la i meg masse usunt: Kjeks og potetgull(masse). Vet ikke hva det var som kom over meg. Trøsta var at jeg før hadde vært på 2,5 timers fjelltur (inkludert rusling omkring og plukking av 1 kg multer), men siden vekta vista + 0,5 kg i dag morges er ikke det store trøsten egentlig. Idag skal jeg på helaftens middag med jobbforbindelser og i morgen til lunsj. Dette blir tøft! Måtte bare motivasjonen jeg har vært så heldig å ha den siste halvannen måneden komme tilbake!
Ha en fin dag alle sammen.
Pipp
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias victoria16. august 2001
--------------------------------------------------------------------
INVITASJON til slankedagbok-treff i Trondheim!
Hadde det ikke vært morsomt å treffe de andre som skriver slanke-dagbok? Vi planlegger å ha et slanketreff i Oktober i Trondheim. Disse datoene er de aktuelle: 6/10, 13/10 og 20/10. Hvis du er interessert så gi tilbakemelding til Nicky eller meg så fort som mulig. Hvis vi skal bestille bord et sted er det greit å vite antallet ganske tidlig. Skriv også hvilke av datoene som passer deg best. De som kommer "langveis" fra (jeg drar fra Oslo) blir kanskje noen dager så kan vi også møtes og utforske byen, shoppe..osv.. Sleng deg med!!! Jo fler jo bedre!! :-)

Klem fra Victoria & Nicky
p.s. Denne meldingen er lagt inn i dagbøkene som har vært oppdatert 15. eller 16. august. Finner du ikke en slik melding i din egen dagbok, er du selvsagt invitert likevel!
--------------------------------------------------------------------
c.AuthorAlias pig16. august 2001
Hei! Hvorfor slamker duu deg? DU har en BMI på 21,8 og klager over èn utskeielse? Når du har vært i fysisk aktivitet over lengre tid trenger kroppen påfyll. Da skriker (hvertfall under harde slankekurer) den etter hva som helst som er: fett og salt. Helt normal kroppsreaksjon. Håper det står bra til med deg. Husk at du skal LEVE også!!
c.AuthorAlias kitt15. august 2001
hei pipp!

den lille halvkiloen forsvinner nok som et skudd.
og du fortjente vel å kose deg litt , gjorde du ikke?

nå er tiden kommet til at jeg takker for meg her.
eller...jeg vil kanskje stikke innom her i oktober når jeg har høstferie..
men jeg flytter vekk, og har ikke tenkt å tenke slanking mer.
men det er godt mulig at jeg går ned 1-2-3 kilo til.
spiser mindre når jeg bor vekke.

ønsker deg lykke til videre!

klem fra kitt

c.AuthorAlias Minelli15. august 2001
Hei pipp!

Ikke fortvil over de 500 grammene. Jeg kan nemlig gå opp to kilo bare av å spise en pose potetgull!! Og da er det ikke rent fett jeg går opp, det er bare saltet i potetgullet som binder vannet i kroppen! Du var jo flink med fjellturen da! Og det er jo finfin trening!

Stå på videre, pipp, ikke la den utskeielsen knekke deg!

Klem fra Minelli
64,0 kg

Veiedag

Vekta i dag var som før helga. Det til tross for at jeg både har trimmet bra og spist fornuftig. Sjokolade er blitt ett ikke-tema, føler ikke engang suget for tida!

Målet er fremdeles 60 kg og framdriften framover er som følger:
24/8: 63 kg
7/9: 62 kg
21/9: 61 kg
5/10: 60 kg

Merker at det går litt tregere nå enn i begynnelsen, så ett halvkio i uka burde være realistisk.

Ha ei fin slankeuke alle sammen!
Pipp
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Eugenie14. august 2001
Hei og takk for kommentar.

Jeg ser at vi har samme vekt, men at du er noe høyere enn meg. Jeg har også tenkt til å gå ned 0.5kg i uka, så det blir jo spennende å se hvordan vi klarer det. Jeg tror det skal bli vanskelig i hvert fall når jeg nærmer meg 60kg. Vi får passe på hverandre litt ekstra.

Joda, ryggvalkene er definitivt blitt mindre og det er jeg superglad for -snart er de helt borte (nå er de der bare dersom jeg lener meg litt til siden)

Ha en fin slankeuke du også.

Eugenie
c.AuthorAlias abelone14. august 2001
Hei og hå!

Vi opplever vel alle at vekta står stille innimellom, selv om innsatsen skulle tilsi at vi gikk ned i vekt. Det er veldig frustrerende, men det snur jo etterhvert.
Man må bare smøre seg med tålmodighet. Det er ikke sikkert det er så lenge til du raser nedover.

Så deilig at suget etter godis er forsvunnet, Skulle ønske det var meg.

Abelone
c.AuthorAlias Maple13. august 2001
Takk for oppmuntring i dagboka mi! Eg treng det virkelig, føler at verden går i mot meg for tida!! Då er det ganske optimistisk å tru at eg skal klare å gå ned noko!!

Klem frå Maple
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.