← Alle dagbøker
diarist.Alias

pingo

55 år170 cm21 innlegg 2002 0 følgere

Start132,5 kg
Sist128,3 kg
Endring−4,2 kg
BMI nå44,4
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
11. februar 200220. mars 2002
128,3 kg

God morgen alle sammen......

Ein ny dag ligger framfor oss klar til å brukes på ein sunn og fornuftig måte.
Trur eg har funnet rette måten å redusere vekta på no (enda)tenker overhode ikkje på at eg slanker meg, bortsett fra når eg er på butikken og handler. Da prøver eg å velge pålegg og middager som det ikkje er altfor mangen kcal i, også prøver eg å unngå alle dei usunne fristelsene som det er meir ein nok av i butikken.

Til frokost eter eg to brødskiver med varierende pålegg, må bli flinkere til å ete mellommåltid, har lett for å gløymme det, også går eg i frå frokost i nitiden til middag i firetiden og det er litt for lenge å gå uten mat.
Men eg skal skjerpe meg og idag har eg satt knekkebrød pakken fram på benken slik at eg er nødt til å sjå den .
Skal ta meg et par knekkebrød i tolv tiden tenkte eg.

Ellers så er det blitt lite trim på meg i det siste.
Har senebetennelse i armene og klarer derfor ikkje å bruke ro-maskinen også er minstejenta sjuk så me kjem oss ikkje ut på dag tid heller.
Kunne vel ha gått meg ein tur om kvelden, men min mann har jobbet ein del overtid i det siste og når han kjem heim er det mørkt og eg liker ikkje å gå tur aleine da.
Det skal bli godt når det blir enda lengre lyst om kvelden.
Skal prøve å få lant meg ein ergometersykkel , satser på å få gjort det i løpet av veka.

Men det blir ein lite lufte- tur på oss idag, skal til legen med litlajento og da må me gå for eg kjører ikkje bil.
Akkurat no så frister det ikkje å gå ut for det sludder og blåser litt og det ser riktig surt ut, men det er nokon timer til me skal gå enda så eg håper det letter. Vist ikkje så må eg vel ringe mannen min slik at han kan komme heim og kjøre oss, har ikkje lyst til å la ho som er sjuk være ute for lenge slik som været er no.

Så vil eg få ønske dere alle ein riktig fin onsdag :)))
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sussi1. april 2002
Du har ikke vært her på en stund, håper likevel at slankingen går bra, i alle fall at du har sluppet å legge på deg. Jeg har vært oppe i samme vekt som deg, jeg vet det er tungt, men det nytter.
Jeg er fortsatt skikkelig tung, men håper dette blir min siste slankekur, med andre ord så håper jeg at jeg skal slippe å legge på meg igjen. Har tenkt å fortsette her på siden selv om jeg blir "tynn". For meg betyr det nærmere 80 *sss*

Med hilsen Sussi
c.AuthorAlias Celia20. mars 2002
Hei Pingo!
Håper du hadde en fin dag og at du fikk deg en liten luftetur :)
Det er nok lurt å passe på å få spist et mellommåltid, ellers
er det lett å bli så sulten at man kan miste noe av kontrollen. Et knekkebrød, frukt eller en grønnsak er lurt å ha for hånden.
Ha en fortsatt god uke!!
Klem Celia
c.AuthorAlias trixi20. mars 2002
Hei på deg!
Du er jammen flink til å gå ned!
Men husk på de mellommåltidene da..
Ta en gulerot eller noe om du ikke får deg til å spise knekkebrød. for det er som du sier lang tid mellom 9 og 4.

Uansett, lykke til videre!
128,6 kg

Positiv overraskelse..........

å gå på vekta idag. Hadde faktisk gått ned 1,3 kg i helga.
Har levd ganske normalt,har ikkje tenkt så mykje på slanking.
Har vert bortreist i helga og har ete av den maten som blei servert, tok meg faktisk et par kakestk i bursdagsselskapet i går også + at eg spiste bittelitt chips i går kveld.
Så derfor var overraskelsen stor i dag tidleg når eg gjekk på vekta, veide meg tre gonger for å være sikker på at det var rett, vekta viste det samme alle gongene.

Gav meg lyst til og fortsette igjen, men eg kjem ikkje til å tenke så mykje slanking ( er lei av det)men eg kjem til å prøve å ete sunt og fornuftig, vil ete når eg er sulten, men vil holde meg til knekkebrød mellom frokosten og middagen. Totalt sett vil eg prøve å ete 4-5 små måltid til dagen, også vil eg prøve å holde meg vekke i frå søtsaker og chips og andre usunne saker som me i utgangspunktet verken har behov for eller har godt av.
Dette vil eg prøve på ei stund fremover også får eg sjå kva resultatet blir etterkvart.

No må eg gå og ta meg av litla- tullo mi som ikkje er heilt i form idag. Hadet bra alle sammen, veit ikkje kva eg skulle ha gjort uten dere, dere hjelper meg til å holde ut når eg har aller mest lyst til å gi opp.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia19. mars 2002
Hei Pingo!
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!
Det ser veldig lurt ut det du skriver pm å ikke tenke for mye slanking, en kan bli altfor opphengt i det. Jeg prøver å leve på den måten du beskriver med 5 små, relativt sunne måltider om dagen. Jeg har kuttet ut søtsaker, snacks og andre slike ting, og vil bare kose meg med det en gang i blandt når jeg på forhånd har bestemt meg for det. Dessuten prøver jeg å gå så mye som mulig. Det tror jeeg i lengden er den måten jeg kan klare å gå ned i vekt på.
Håper lillitulla di er i bedre form idag!!
Klemmer fra Celia
c.AuthorAlias Tulla18. mars 2002
Hei Pingo
Så flott då..... 1.3 kg. i løpet av ei helg (!) er jo kjempeflott!! Grattis.
Opplegget ditt framover høyrest fornuftig ut, synest eg. Ein kan bli for opphengt i slanking, blir ofte meir svolten av å tenke slanking heile tida. Det er nok bra å fokusere på sunn mat og mosjon i staden, det er jo slik vi må leve for å halde vekta etter at vi har gått ned, så ei omlegging må til...
Lykke til vidare.
Tulla
129,9 kg

Sliter for tiden

Har virkelig problem for tiden, klarer ikkje å komme igang i igjen etter forrige helgs utskeielser. Prøver så godt eg kan kvar einaste morgen, men det går ikkje lange stunda før det går galt. Motivasjonen som var så sterk da eg begynte for ein mnd siden er som blåst vekk, og det langt............vekk også.
Har ikkje gitt opp , vil finne tilbake til den motivasjonen for eg orker ikkje å ha denne vekta her resten av livet , er nødt til å gjere noko og det er jo berre eg sjølv som kan gjere noko med MI vekt.

Men korfor i alle dager skal det være så inn i hampen vanskelig å leve sunt og fornuftig????

No har eg riktig mensen denne veka, og den veka er alltid tøff å komme igjenom enten eg slanker meg eller ikkje.

No har eg bestemt meg for å ta det ganske roligt i helga, skal jobbe både i kveld og i heile morgen, då veit eg att det kjem til å gå bra. Kommer iallefall til å holde meg vekke i frå snop sjølv om det er nok av det på jobben. Men det er ein del av dei som eg jobber med som veit at eg holder på å slanke meg og ikkje tale om at eg skal vise dei att har sprukket allerede, så i kveld og i morgen kjem det til å gå i shake, grønnsaker og frukt ++ at det blir masse springing og dermed så blir det ein del gratis trim også.
Etter at eg er ferdig på jobb lørdagskvelden skal me reise til svigermor, demed så er eg nødt til å drikke shake på søndag også, gjorde det då me var hos henne for to veker siden og eg kan ikkje vise henne helller at eg har gitt meg allerede , det blir for flaut.
Så totalt sett så er egentlig denne helga super til å begynne med slankinga igjen, ser eg no som eg sitter her og skriver.
Einaste minuset er at me skal i bursdagsselskap til eit tantebarn på søndagsettermiddag, men i dei selskapa pleier eg å være flink til å begrense meg siden eg er den einaste av dei kvinnelige gjestene som veier over 65 -70 kg.
Det er då ein føler seg som ein diger elefant......... som ikkje heilt veit kor han skal gjere av seg.
Dermed så blir det lite kake på meg , blir som oftast 1 stk berre for å ha brukt asjetten .
Men akkurat det kan nå berre være ein fordel akkurat no.

Nei no skal eg slutte og sitte her og klage, det er kjempefint vær ute så eg trur me får ta oss ein tur ut.

Kjem innom igjen på søndagskvelden eller mandagen og forteller korleis det har gått også håper eg att motivasjonen kommer tilbake i løpet av helga.

Hadet bra alle medslankere, hadde ikkje klart meg uten dere, det er så godt å vite at eg ikkje er aleine.
GOD HELG alle sammen :))

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2916. mars 2002
Hei Pingo!

Ser du sliter litt for tiden.
Kanskje vi kan motivere hverandre?
Har selv hatt ca 2 ukers fri fra slanking. Gikk heldigvis ikke opp, men tror det bare har vært flaks.
Nå er det slutt med å leke med ilden. Vekten vil til slutt bevege seg oppover hvis jeg fortsetter å spise.

Dette er vanskelig! Veldig vanskelig! Og vi har utført en stor bragd når vi klarer det. Skriver når og ikke hvis, FOR VI SKAL KLARE DETTE!!!!!!!
Bare det å tråkke over startstreken er en seier. Og det har vi allerede klart.

Ta en dag om gangen. Og gi deg selv applaus for hver dag du klarer å motstå fristelser. Veien blir kortere etter hvert.

Dette er helt sikkert et av dine høyeste ønsker å klare dette. Det er et av mine høyeste ønsker. Så da skal vi jammen klare det. Skal vise alle at vi er sterke.
Tenk så deilig når klærne begynner å bli store, og vi kan handle klær laaaangt borte fra BB-avdelingen.
For meg hjelper det å tenke slikt.
Gleder meg fælt til å trøkke nedi en levis-bukse.

Nei, stå på du. Dette er ikke en umulighet. Det er så mange her inne som har bevist det motsatte!!

Ha en flott lørdagskveld!

Klem fra Elisa28! :O)

c.AuthorAlias Freya16. mars 2002
Heisann Pingo!

Jeg har hatt akkurat det samme problemet som deg denne uka, har liksom ikke blitt ferdig med den lille utskeielsen jeg skulle ha i helga. Så nå har jeg begynt å shake jeg også (noka)

Håper vi kommer oss tilbake til riktig spor begge to!

God helg
hilsen Freya
c.AuthorAlias Celia15. mars 2002
Hei!
Jeg ser du sliter om dagen og det er tungt når det er sånn. Jeg er enig med Nefele at det kanskje er lurt å ikke veie seg for ofte. Kanskje bare et par ganger i uka. Det er ikke lett!! Jeg skriver bare ned vekta i dagboka to ganger i uka, men jeg må jo innrømme at jeg veier meg hver morgen, en er jo spent når en holder på.
Jeg synes og at det er lettere å ikke spise for mye de dagene jeg er på jobb. Da har jeg rett og slett ikke tid, mens hjemme blir jeg ganske rastløs og har lyst på noe, ikke nødvendigvis godteri men bare mer mat..
Jeg håper du får tilbake motivasjonen, tenk på at det snart er vår og lysere tider! :) :)
Mange gode motivasjonsønsker fra Celia
c.AuthorAlias Nefele15. mars 2002
Hei Pingo,
Føler virkelig med deg nå! Jeg hadde det sånn selv for noen uker siden, sleit virkelig med motivasjonen. Du får bare bite tennene sammen, for motivasjonen kommer tilbake den!
Et tips som hjalp meg med å få tilbake motivasjonen: Jeg bestemte meg for ikke å veie meg på en uke. Da ble jeg kjempekonsentert på hva jeg spiste, svevde i det uvisse og ble belønnet med en halvkilo ned. Det ga lyst til å fortsette. Så nå har jeg bestemt meg for å fortsette med veiing bare en gang i uka. Det er ikke sikkert det funker for deg da, men kanskje verdt å prøve?

Lykke til videre!

Nefele
129,1 kg

Endelig...........

så kom mensen, har ventet på den i bortimot fjorten dager no, og det har ikkje vert noko kjekt. Godtesjuk og grinete, eg blir veldig humørsjuk veka før eg får den og når den da blir fjorten dager forsinka så kan dåke sjølv tenke dere korleis det har vert her i huset........
Har heldigvis ein mann som tar humøret mitt med ei klype salt i desse periodene.
No håper eg ting normaliserer seg igjen her , og att godtesuget forsvinner for ei stund (har gjort nok skade) og att humøret blir litt meir stabilt igjen.

Var på vekta i dag tidleg , det var ikkje noko hyggelig syn, så den lar eg være å registrere, også håper eg at neste gong eg veier meg så er resultatet bedre, skal iallefall prøve å gjere det eg kan for at vekta skal gå rett vei igjen.

Lurer på om eg skal endre litt på opplegget mitt, har til no ete tre gonger til dagen + grønnsaker og litt frukt.
Vurderer å legge inn et par små måltid til slik at eg eter 4-5 gonger til dagen , med berre 3-4 timers mellomrom.
Skal rekne litt på det og sjå korleis eg kjem ut med det i forhold til kcal innholdet pr dag.

Er det nokon som har nokon gode råd eller tips til meg??

No må eg gå og finne frokost til litla jento mi.
Håper alle her inn e får ein fin dag :))))
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias unik13. mars 2002
Vel, det er jo en trøst at det kommer bedre dager. Jeg har hatt en ekkel sprekk i dag, men glemmer det og prøver å ikke gjøre mer dumt i samme slengen. (noe som jeg pleier å gjøre)
Jeg kan anbefale deg å spise 5-6 små måltider til dagen fordi da holder forbrenningen seg stabil. Jeg har fulgt dietten som blir brukt på Libera kurs med små måltider + fiber til hvrt måltid og det fungerer bra, tar også av meg mer enn når jeg spiser færre måltider selv om jeg får samme antall kalorier.,
håper du får det til å fungere og ikke gir opp.
Sammen er vi sterke!!!!!
Klem fra Unik
c.AuthorAlias cat7413. mars 2002
Jeg spiser 4-5 ggr. om dagen. Jeg har ikke finregna på kaloriene men jeg skriver opp alt det jeg spiser i boka mi - så du kan jo se der om det kan være noe for deg. Ellers så vil jeg si at vi er heldige som har menn som forstår at pms-mostret ikke er oss...
Klem og lykke til.
129,1 kg

SÅ kom sprekken.........

og den varte i fra fredag til søndag.
Våkna på fredag og motivasjonen var som blåst bort, og det blei ikkje noko bedre da eg gjekk på vekta og den hadde gått opp sjølv om eg hadde vert kjempeflink med maten.
Blei rett og slett drittlei av alt som heiter slanking og bestemte meg for å ta ein fri dag som raskt blei til tre fridager. Men eg har kosa meg i helga og har ikkje så veldig dårlig samvittighet (berre litt)

Det var jo ikkje noko kjekt å gå på vekta i går og sjå att eg hadde gått opp 1,5 kg, men idag hadde eg gått ned o.5 kg igjen så forhåpentligvis så forsvinner det siste kiloet raskt også, vist eg berre klarer å holde meg til det som eg skal ete.

Det er godt og nødvendig ned ein sprekk innimellom , men faren er at det blir vanskelig å ta seg inn igjen etterpå, men eg gjere så godteg kan også får eg ta ein dag av gangen og sjå korleis det går.
Skal prøve å få lånt meg ein ergometersykkel i dag slik at eg får trime litt, har ein romaskin men har problem med å bruke den fortiden, er plaga med senebetennelse i begge armene og då er det ikkje så godt å ro.
No skal eg prøve å være flink fram til påske, då kjem eg til å kose meg med litt godterier og kaker (mellomstemann blir 9 år)men skal prøve å ha litt kontroll på utskeielsen slik at det ikkje blir så mykje å ta igjen etterpå.

No må eg gi meg , er nokon småfrøkner som krever oppmerksomheten min, ha ein fin tirsdag alle sammen :)))

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tulla12. mars 2002
Det er nok av og til nødvendig med ein slik sprekk..... etterpå kan ein faktisk få ekstra motivasjon, dersom ein klarer å tenke positivt på det, ikkje dette ned i negative tankar.... (veldig surrete skrive, dette her....)
Hos oss har vi feira 8-års dag i helga, i 3-4 dagar til ende, så det har blitt ein del usunn mat. Merkar at det er litt vanskeleg å komme inn i den sunne "tralten" igjen, men det skal nok gå...
Tulla
c.AuthorAlias Masti12. mars 2002
Hei og hopp!

Hadde selv en fire-dagers kjempesprekk i helga, men det er vel sånn som skjer? Vi får starte på ny uke med friskt mot, så skal du se at vekta sakte men sikker beveger seg nedover likevel. Du har allerede gått ned litt, så en ny flink uke, men med litt kos i helgen, så skal du se at neste mandag så er både den ekstra kiloen og kanskje litt til forsvunnet?!

Motivasjonsklem!
Masti
128,1 kg

Enda litt ned :))

Så måtte eg på vekta igjen, måtte vege meg for å ha rett vekt til -5kg konkurransen, men hadde vel ikkje klart å holde meg vekke i frå vekta uansett. Også lenge den går nedover så er det berre kjekt å gå på den.

Venter mensen kva tid som helst no, og er forferdelig godtesjuk for tiden. Var på butikken i går kveld og hadde veldig lyst på ein sjokolade, bestemte meg for å kjøpe ein , gjekk der og kikka for være sikker på å kjøpe den beste sjokoladen når eg først skulle kjøpe, men tru det eller ei , eg fant ikkje noko sjokolade som eg hadde skikkelig lyst på.
(trur ikkje eg er rett klok for tiden **ler**)

Har ei sperre oppi hodet mot å sprekke skikkelig, kan godt gå å tenke på att no skal eg finne meg noko godt, men når eg så står der med godtet så ender det opp med att eg legger det tilbake og tar meg ei frukt eller ein kopp te istede.
På mandag hadde eg bestemt meg for å ta meg ei brødskive til frokost istedefor shake, skar opp brødskiva og fant fram smør og pålegg, men så var det stopp , då hadde eg ikkje lyst på brødskiva allikevel så pålegget blei satt inn i kjøleskapet igjen og shaken blei tatt til frokost allikevel.

Det er jo greit at det er på denne måten så slipper eg å sprekke heile tida, men det er litt rart også , for det er ikkje likt meg, men eg får vel nyte det så lenge det varer.
Vekta går iallefall ned over når det er på denne måten.
Einaste problemet er att det berre er slik når eg er aleine, hadde ikkje problem med å ete kake i begravelsen på fredag eller ikkje då eg hadde besøk på mandag .
Men det kan jo ha med at eg er ikkje så interessert i att så mangen skal vite att eg slanker meg , dermed så eter eg alltid litt når eg er med andre.

Dette blei sikkert veldig rotete , men no er det nå nedskrevet og eg skal gå og finne meg frokost.

Ha ein fin dag alle sammen!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia8. mars 2002
Så flink du er som klarer å motstå sjokolade!!
Det er en deilig følelse når en klarer å la være å ta noe som en har veldig lyst på. Jeg har det litt på samme måten for tiden. Jeg har ikke lyst til å sprekke og dermed ødelegge hele opplegget mitt. Nå som jeg har kommet så godt igang VIL jeg klare det!!
Det er jo som kjent bare jeg som kan slanke meg :) :)
Klem Celia
c.AuthorAlias Tulla7. mars 2002
Hei Pingo
Du var skikkeleg flink som klarte å motstå dei fristelsane! Det er vel eit teikn på at du er på rett veg, og at du er skikkeleg motivert:-) Det er flott.

Tulla
c.AuthorAlias Elisa296. mars 2002
Hai Pingo!!

Virkelig imponerende at du klarer å legge sjokoladen fra deg, etter at du har bestemt deg for å spise den.
Det viser at du er på riktig vei.

Liker heller ikka at andre vet at jeg slanker meg, helt til de legger merke til det. Ikke så lett å skjule lenger da.
Men hvis vi spiser litt de gangene vi blir invitert i selskap etc., og klarer å la det bli med det, tror ikke jeg det har noen innvirkning på slankingen.

Ha en god onsdagskveld!!

Klem fra Elisa28

128,3 kg

Hallo alle sammen!

Ikkje noko ny registrering av vekt i dag, trur eg venter et par dager med det. Kjenner på humøret, godtesuget og magen att det er noko på vei og denne veka i mnd er det ikkje noko kjekt å gå på vekta.

Hadde også ein dag i går som kanskje gjorde utslag på vekta så det er enda ein grunn til å holde seg vekke.
Fekk besøk av ei vennine med 3 barn , så dermed måte eg ha noko å servere dei. Det blei is, lefse, sjokoladekake og kjeks, forsynte meg berre med litt is og litt lefse, det andre klarte eg å holde meg unna, så akkurat det besøket gjekk fint .
Men siden me hadde besøk og det ikkje blei tid til å laga noko skikkelig middag , blei det berre tatt pølse og brød etter att besøket hadde gått, og det blei noko ete ei pølse og to for mykje av meg er eg redd.
Kjente dei låg som ein klump nede i magen då eg våkna idag.

Men det var igår så det legger eg bak meg no , idag er det ein ny dag med nye muligheter, og idag skal eg ikkje ha besøk , så idag skal eg klare å holde meg til det som eg har lov til å ete.
Også får eg trøste meg med at eg blei kvitt både sjokoladekaka og isen så no ligger det ikkje i frysaren og frister meg lengre.
No blir det ikkje kake her i huset før på skjærtorsdag, då har mellomstemann bursdag så då blir det feiring, men det er over tre veker til det enda og eg håper at vekta mi har gått ned enda litt til før det.

No skal eg gå og finne meg dagens første shake og ein te kopp, kjenner eg begynner å bli litt sulten no.
Ha ein fin dag alle sammen :))
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa295. mars 2002
Så deilig å være barn og kunne spise så og si hva en vil uten å tenke slanking..slanking...slanking!!!!!!!

Godt å få kake og is bort, vel?
Jeg kan ikke ha noe slikt i hus uten at det fort forsvinner ned i magen.

Du får kose deg med shaken!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Masti5. mars 2002
Hei, og takk for hilsen i dagboka mi!

Synes du er flink som ikke gikk på vekta i dag! Bestemte meg i går for at nå skal jeg ikke veie meg mer før på mandag, men det første jeg gjorde på morgenen i dag var å veie meg likevel. Blir bare skuffet av slikt!


Synes du var flink som ikke spiste av alle godsakene dine i går også. Litt må man unne seg, så tenk heller på vhor flink du var som ikke spiste alt, enn på hvor "lite flink" du var som ikke klarte å stå imot. Tror det er ytterst få av oss her inne som klarer å motså en liten smak når kaka først har kommet på bordet! Og, som du sa: Det var i går, nå er det en ny dag uten fristelsene liggende i frysern!

Masti
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Hei Pingo

Du er herved meldt på i konkurransen.
Lykke til!

Hilsen Mary
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
128,3 kg

Hurra , vekta går rette veien igjen :))

Var spent i dag om det var noko endringer på vekta.
Både fordi det var første gong eg sjekka etter at eg oppdaga kor tung eg egentlig var og fordi eg skeia litt(fin måte å sei det på) ut på fredag.

Var i begravelse på fredag med påfølgende middag og kaffi.
Middagen gjekk greit , det blei servert sosekjøtt, forsynte meg to gonger , men passet på å ete masse grønnsaker så det blei ikkje for mykje allikevel.
Men så blei det kaffitid med masse kaker, og er det noko eg liker så er det kaker ,tok riktig nok berre små stykker men det var vel egentlig berre for å lure samvittigheten, for til sammen blei det vel ein 2-3 store... stykker ++ litt heimalaga karamellpudding som berre er kjempegodt.
Og då eg hadde ete desse kakestykkene tok liksom "autopiloten" i hode over og begynte med tanker som no har du sprekt så no kan du likegodt fortsette med det. Prøvte å fortrenge dei tankene, men då me kom heim om kvelden , så åt eg enda litt meir kake (som me fekk med oss heim) + at eg fant meg potetgull som avslutning på dagen. Følte meg "veldig" fornøyd med meg sjølv etterpå.
Men gav beskjed til mannen min etterpå att dett var dett og no skal eg ikkje ete noko godt (enten det er kake eller snop) før til påske. Då skal eg unne meg et lite påskeegg med litt snop inni.
Har klart meg fint så langt, det står fortsatt litt kake igjen i kjøleskapet, den fristet mykje i går kveld men eg klarte å motstå fristelsen og det må eg berre klare i dag også, dei andre skal få lov til å ete den opp litt seinare .

Men tiltross for denne utskeielsen viste vekta nedgang i dag, så eg er tross alt kjempefornøyd, tok også fram målbåndet igjen, og det viste nokon cm mindre rundt omkring, så her er det berre å bite tennene i sammen og fortsette.

Så vil eg få lov til å takke for alle koselige komentarer, det er alltid kjekt å komme inn på sida og sjå att det er nokon som følger med korleis det går.

Ha ein fin søndag alle sammen, eg sitter her og gleder meg til middag allerede, idag skal me ha fersk torsk, det er kjempegodt også er det sunt så då kan eg ete med god samvittighet.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tulla4. mars 2002
Hei Pingo
Så flink du har vore, kjempesterkt å klare å motstå fristelsen med kake i kjøleskapet! Eg kjenner òg den der autopiloten du snakkar om..... den har vore "på" ofte her hos meg!!
Flott at du hadde gått ned litt i helga, det motiverer :-)

Snakkast
Tulla
c.AuthorAlias Celia3. mars 2002
Hei Pingo!
Jeg Synes du klarte deg bra gjennom helga. Til tross for noen utskeielser klarte du alikevel å ta deg inn igjen. Det er jo som de andre nevner "forskjell på hverdag fest". Det er det daglige som gjør utslag.
Jeg kjenner meg så godt igjen i det du sier om "autopiloten"
Det er så lett å tenke på den måten når men først har skeiet ut, men det er da det gjelder å holde hodet klart å tenke at man lurer bare seg selv, og at bare JEG kan klare å slanke MEG!
Jeg er også med på sjokoladestopp fram til påske.
Ha en fin uke:0)
Klem Celia
c.AuthorAlias Freya3. mars 2002
Heisann Pingo!

Ja det med autopilot høres kjent ut ja!Fristende å bare la det stå til når man først har sprukket litt, men jeg prøver å tenke sånn at en sprekk er OK, det gjelder bare å tenke på de målene man har satt seg, og at man når dem fortere hvis man ikke fortsetter å sprekke. En annen ting, du sa du hadde vært i begravelse, kansje det ble vanskelig å ligge unna matfatet fordi det hadde skjedd noe trist? Jeg bruker ofte mat som trøst, og da er det ekstra vankelig å holde fokusen.

Lykke til med en ny uke!
Klem fra Freya
c.AuthorAlias Elisabeth3. mars 2002
Hei Pingo :)Ja,denne autopiloten du nevner kjenner jeg så altfor godt! Det skjer med meg hver gang og det verste er at når jeg først letter så lander jeg sjeldent før det har gått minst ett døgn eller to! Og det er ille..for når du ser hvor liten eller ikke eksisterende skaden egentlig er når man tar seg inn igjen fort,sånn som du gjorde..så ødelegger jeg jo så mye for meg selv ved å la det fortsette..Men,men..man lærer så lenge man lever :) Jeg er med på å ikke skeie ut før påske nå,det må vi vel klare,Pingo :) Klem fra Elisabeth.
c.AuthorAlias ella3. mars 2002
Hei Pingo!
Enig i det de to andre sier her, og kan bare slutt meg til det. Det er forskjell på hverdager og høyttider, og du spiser jo ikke kake hver dag ? Så fint at du ikke har merket noen utslag på vekta etter kakeinntaket, det viser at du har gjort en god innsats "summasumarum" - lykke til videre, og kos deg med torsken...
Ella
c.AuthorAlias Elisa293. mars 2002
Hei Pingo!!!

Tusen takk for kommentar. Jeg må virkelig få si at det var gøy å lese at jeg var en motivasjonsfaktor for deg. Det motiverer meg også å høre slik.

Jeg skal heller ikke skeie noe ut før påske har jeg bestemt. Selv om jeg kjenner den lille matdjevelen fare inni meg.
Det er virkelig ikke lett når en får det servert oppi ansiktet.
Og jeg tenker også slik, har jeg første spist litt, så kan jeg like så godt spise godt resten av kvelden.
Men hvorfor ikke.
Så lenge vi strammer oss opp neste dag. Da får det ikke tid å feste seg.
Og det klarte du. GRATTIS!!!!!
At det står der i kjøleskapet og frister, og at du klarer å motstå, viser at du er sterk!!!

Dette skal vi gjennomføre, Pingo!!
Vi er så flinke så!

Ha en god og sunn torskemiddag i dag!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Minelli3. mars 2002
Hei pingo!

Jeg kjenner meg igjen i det med kaker, ja. Et lite stykker her og et liiite stykke der, og vips! så utgjør det kjempemye! Derfor har jeg jobbet skikkelig mye med meg selv i forhold til kakespising! Har laget en regel for meg selv som går ut på å bare smake på en eller to kaker (i ett selskap), og da gjerne kaker jeg ikke har spist tidligere. De andre kakene bare prøver jeg å tenke på hvordan smaker! Og, dette fungerer faktisk! Prøv det du også!!

Ha en fiin, ny uke!

Klem fra Minelli
129,1 kg

Sannhetens time.......

Hallo!

Var og kjøpte meg ny vekt i går, og var veldig spent da eg gjekk på vekta i dag tidleg. Det blei et stort SJOKK..., den viste meir i dag enn den andre vekta gjorde da eg begynte å slanke meg for 11 dager siden.
Det blei ein liten nedtur, men eg løyser det ved å endre på startvekta . Tar vekta i dag og plusser på 3.4 kg som eg velger å tru at eg har gått ned og skriver svaret av det som startvekt.
Er vel kanskje ikkje heilt rett, men eg merker jo på klærne at vekta er gått litt ned og for å klare å fortsette så trenger eg å sjå at vekta har gått ned mens eg har holdt på.
Det blei masse rot dette men eg håper dere skjønner kva eg meiner.
Fra no av håper eg iallefall at vekta blir rett og at den vil krype sakte men sikkert nedover, blit spennende å sjå framover.

I ettermiddag reiser me vekk, skal i begravelse i morgen og på lørdag skal eg jobbe i frå 8.30 til 18.30, så eg kjem vel ikkje inn her igjen før på søndag, det er 3 dager til og eg håper at eg kan skrive ei ny vekt da.
Skal iallefall gjere det eg kan for å få resultat.

Rekker ikkje å skrive meir no , har ei lita tulle som krever oppmerksomheten min, må dere ha nokon fine slankedager framover og GOD HELG!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa292. mars 2002
Uff, de vektene!!!! Irriterende at de skal lure oss slik. Men nå har du hvertfall en riktig vekt å gå etter.
Det ser nå ut som du er ved godt mot.

Ha en god lørdag, Pingo!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias ella28. februar 2002
Hei.
Huff, det var da kjedelig. Nei, sannhetens time er ikke alltid så gøy, men nå, nå kan det virkelig bare gå nedover vektmessig. Lykke til videre, dette greier du!
Ella
c.AuthorAlias Masti28. februar 2002
Hei!

Så flink du er som legger inn ny vekt med en gang! Tok faktisk 2 uker før jeg fikk mot til det. Følte liksom at da hadde jeg ikke gått ned noe, selv om jeg jo vet at det har jeg. Jeg vil jo liksom at dette skal gå så fort, men det vet jeg jo at det ikke gjør!

God helg til deg også, skal kikke innom på søndag og se hvordan det har gått!

Masti
129,2 kg

Krangler med vekta! :)

Hallo alle sammen!

Har ikkje registrert ny vekt i dag, eg og vekta er ikkje enige for tiden. Både i går og idag har den vist i fra ein 3-4 kg + til ein 2-3 kg i -, og det er vel ikkje noko av det som er riktig. Så akkurat no er eg ikkje heilt sikker på kva eg veier.
Eg blir vel nødt til å investere i ei ny vekt tenker eg.

Ellers så har det gått ganske greit det siste dagene, holder meg fortsatt til 2 shake og middag pr dag + masse vatn ,te og frukt og grønnsaker. Det er blitt ein del gulerøtter dei siste vekene og ikkje minst appelsiner som metter utrolig mykje, også er dei veldig gode for tiden.

Satt og tenkte på det i går kveld att i grunn går det veldig lett dette, den verste sultfølelsen som ein ofte har heile tida dei første vekene har gitt seg og suget på noko godt har vert vekke dei siste dagene, sjølv om eg regner med at det suget vil nok dukke opp igjen med jevne mellomrom.
Men det er ikkje sikkert, sist eg brukte Herbalife for 4 år siden så mistet eg all lyst på sjokolade, hadde over 2 kg med sjokolade liggende i skapet som ungene åt opp aleine etterkvart for det fristet ikkje meg. Åt faktisk ikkje sjokolade på over 6 mnd (skjønner ikkje heilt kvifor eg begynte med det igjen). Håper at det samme skjer no for da blir mykje enklare å klare å gå ned, når eg slipper å gå rundt å ha lyst på noko godt heile tiden.
Vist ikkje søtsuget forsvinner heilt denne gangen så har eg bestemt meg for å iallefall holde meg til påskeafta før eg eter sjokolade, det er litt over 1 mnd til og det bør eg klare.
Eg SKAL klare det.

Det var litt om situasjonen her for øyeblikket , tar meg vel ein tur innom seinare for å lese i bøkene deres.
Ha ein fin Onsdag alle sammen :)))

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Lonelyboy27. februar 2002
Det er ikke noe gøy når vekta krangler. Det er jo bra at sultfølelsen har gitt seg. Det blir lettere da. Du er heldig hvis suget etter søtsaker gir seg også. Det jeg har merket er at etter flere uker uten å ha spist sjokolade så blir jeg fort kvalm hvis jeg spiser det. Jeg er sikker på at du klarer å holde deg fram til påske.
Lykke til, hilsen Lonelyboy
c.AuthorAlias cat7427. februar 2002
Det ser jo ut som det går bra? Bare du ikke gir deg, så må nok vekta gi etter til slutt. Og... sålenge den iallfall er enig med seg selv om at du har gått ned... så... ;)
Klem.
129,2 kg

Ei ny uke er klar til å brukes !!

Hallo !!
Så var helga over , og eg må sei meg fornøyd med den.
Kom meg stortsett bra igjennom den uten dei altfor store utskeielsene. Spiste kanskje et pizzastykke for mykje på lørdag, men heimalaga pizza er berre så godt.....mmm
så eg klarte ikkje å motstå det siste stykket.

Men i går var eg flink. Guttene på 8 og 10 år ville ha litt av sjokoladekaka som lå i fryseren, så den blei henta opp og eg tok av 2 stk til meg også, skulle være ein planlagt sprekk.
Men veit dere kva eg gjorde då kakestykkene var tinte og klare til å spises .......eg gav dei til mannen min. SLÅ DEN!!! Fant ut at eg klarte meg fint uten dei kakestykkene, dei var ikkje verd ein sprekk, var veldig stolt over meg sjølv etterpå, men egentlig så følte eg ikkje att eg hadde gått glipp av noko.
Hadde sikkert berre sittet med dårleg samvittighet etter at eg hadde ete dei og den dårlege samvittigheten hadde vel sannsynligvis endt opp med ein enda større sprekk vist eg kjenner meg sjølv rett.
No kan eg heller sitte her med god samvittighet og ein god følelse for att dette skal eg klare videre også.

Ellers så har eg funnet meg ei lita notis bok i dag og der har eg notert ned alle måla rundtom på kroppen, så no skal eg følge cm - nedgangen også, skal måle meg 1 gong i veka.

Så vil eg få ønske dere alle ei flott slankende veke!!
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Tulla26. februar 2002
Hei Pingo/Alida :-)
Takk for koseleg kommentar i dagboka mi. Eg har pc heime, og vi kan godt utveksle epost adresser, så kan eg fortelje om operasjonen eg har teke.
Tulla
c.AuthorAlias Celia25. februar 2002
Hei Pingo!
Så flott at du klarte å motstå de kakestykkene!
Jeg føler det på samme måte, at hvis jeg først sprekker, så er det lett for å bli en kjempesprekk.
Nå kan du være fornøyd med en flott start, 3kg minus på en uke er bra!!!
Klem Celia
c.AuthorAlias ella25. februar 2002
Hei!
Så flott, ja er det ikke rart, når man skal tillate seg å sprekke, så ender det ofte at man ikke gjør det. Det er nesten som man gjennom å planlegge sprekk, får kontroll over det det man ikke har hatt helt kontroll over før..Et ganske paradoksalt fenomen! ¨Takk for tipset om å måle "rundtom", og skrive det i en notisbok, det hørtes lurt ut.
Lykke til videre!
:-)Ella
c.AuthorAlias Elisa2925. februar 2002
Ja, ikke sant hjemmelaget pizza er det beste. Lenge siden jeg har hatt det nå. Fristet!

Må si jeg er imponert over deg. At du klarte å gi kakestykkene dine bort. Det er virkelig en seier over en selv.
GRALLA!!!!!!!

Ha en fortsatt fin slankeuke!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Tulla25. februar 2002
Hei Pingo
Koseleg å "treffe" deg igjen, eg har faktisk tenkt på korleis det går med deg etter at du "forsvant" herifrå.... det gjorde jo eg òg, kan du seie.
Du har jo fått ein kjempeflott start, over 3 kg. på ei veke er jo berre supert!!
Skal følge med deg framover, vi "snakkasst"

Tulla
129,3 kg

God søndag alle sammen :))

Hallo alle sammen!

Idag er det ein fin dag til å være inne på , ute blåser og snøer det for fullt, er mildt sagt ufyselig.

Har ikkje vert på vekta idag, har bestemt meg for å trappe litt ned på veiinga, det er så lett å bli hekta på den badevekta og det vil eg ikkje bli.
Kommer til å veie meg sånn ca annakvar-tredjekvar dag no framover, får sjå kor lenge eg klarer å holde meg vekke i frå vekta.
Det er så innmari fristende å gå opp på den kvar morgen, men så blir det dest meir ned tur vist den ikkje viser noko nedgang fra dagen før ,men kanskje heller litt opp.
Kjem jo ann på kva tid det er i mnd, og eg veit ikkje om eg er klar for slike små oppturer på vekta enda, er redd for å sprekke da.
Er livredd for å sprekke, har aldri vert flink til å ta meg inn igjen etter sprekk, då begynner hjernen å jobbe på høygir "no har du allerede sprekt så no kan du berre fortsette å ete" Prøver å la være å fokusere på det og ta ein dag om gangen men det er ikkje enkelt. det er mangen rare tanker som surrer oppe i hodet i løpet av ein dag, mangen "gode" tanker på kvifor eg bør kutte ut slankinga no og heller ete masse snop og anna godt som eg strengt tatt ikkje har godt av.
Enda har eg klart å stå imot alle desse tankene, men dei ligger i bakhodet og dukker ofte fram. Skal ikkje gi etter denne gangen. Skal klare å sei "ædda bædda" til dei tilslutt.

Dette blei sikkert veldig rotete men det er godt å få det ned, det hjelper på å få "lufte" tankene som ein går med.

Så vil eg få ønske dere ein riktig god søndag videre, no skal eg fortsette med å lese litt i bøkene deres.

2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisabeth25. februar 2002
Hei Pingo :) Det er det som er så flott med denne dagboken; her kan vi sette ord på alle disse tankene som kverner. Og vi kan få gode kommentarer,råd og vink fra andre som VET hva det dreier seg om.
Jeg kjenner meg godt igjen i det med å ta seg inn etter en sprekk. Det er mitt enorme problem. Jeg er ganske god til å slanke meg,er streng med meg selv og spiser ofte for lite og trener masse. Men når jeg først sprekker,og det gjør jeg jo selvfølgelig! Da varer sprekken minst en uke..og da tenker jeg det samme som deg..at alt er forgjeves osv..men det er det ikke! Prøv å tenke slik,Pingo..at om du sprekker en dag,så er det ingen krise. hvis du er flink og spiser ordentlig,pluss får litt fysisk aktivitet dagen derpå er du helt på riktig spor igjen :) Det er faktisk håp,også for oss som sprekker :))
Ellers vil jeg fremheve PLANLEGGING. Det har hjulpet meg masse. Å planlegge hvordan jeg skal spise så tidlig som mulig,og øve meg på å holde meg til planen. Men ikke vær for streng mot deg selv. Ønsker deg lykke til med nedtrapping av veiing. det er det smarteste du kan gjøre! Da jeg var tresifret veide jeg meg KUN én gang i måneden. Hos legen. Jeg innser at det kanskje ikke passer for alle,men vei deg så sjeldent du klarer. Stor motivasjonsklem fra ELisabeth.
c.AuthorAlias Vinterbarnet25. februar 2002
Hei, og god mandag, får jeg si, da. Tankene kverner rundt i hodet. Det er merkelig. Egentlig er jo alt så enkelt som bare det, og likevel SÅÅÅ vanskelig! Ha en god uke.

Vinterbarnet
129,3 kg

1 veke med FLOTT resultat!!

Så har eg holdt på i ei veke og vekta viser -3,2 kg.
Hadde håpet på et par kilo i minus første veka, så dette overgår all forventning, og gir meg ein god grunn til å fortsette videre.
Er klar over at eg ikkje kan forvente ein slik nedgang kvar veke, men håper å gå ned rundt ein kilo i veka + - dei neste vekene.
I morgen tidleg skal eg finne fram målbandet og ta mål , kan være kjekt å sjå at eg blir mindre i cm etterkvart også.

Skal snart på jobb no, og springe litt , så då blir det litt gratis trim også, hellers så har eg ein romaskin som skal takast i bruk fremover

God helga alle medslankere, dette skal vi klare :))
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Trultemor24. februar 2002
GRATTIS MED KJEMPERESULTAT DENNE FØRSTE UKA!!!!!!!

Det er bare deilig for motivasjonen med en sånn pangstart som du har hatt! Stå på videre så raser du videre nedover i full fart!

Hilsen fra Trultemor
c.AuthorAlias Elisa2923. februar 2002
GRALLA MED KJEMPE RESULTAT!!!
Er det ikke gøy vel, når vekta viser igjen for slitet?

Nei, dette kommer til å gå bra. Har en god følelse hos deg.
En kilo i uka er et fornuftig mål. Det er fullt mulig å klare det.

Stå på du, og ha en god dag på jobb.

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Ariana23. februar 2002
Hei på deg pingo!
Så flink du har vært første uka!! Det motiverer ti videre nedgang ikke sant? Gikk selv ned 3,6 den første uka og nå har jeg slanket meg i snart 3 uker og har gått ned 9,6!! Og mer skal bort...ler!
Her er det masse motivasjon å hente i "tunge" stunder. Skal bli spennende å følge deg framover.
Slankeklem fra Ariana c",)
129,5 kg

3 kg ned!!!

Hallo alle medslankere!!
Så var det fredag, og endelig helg, får nyte den idag og på søndag, i morgen må eg på jobb pga sjukdom, men heldigvis berre ei kort vakt i frå 12-18. Eianaste trøsta er att eg får masse gratis trim når eg jobber, springer heile tida, sitter ikkje ned på i det heile tatt mens eg er på jobb.

Var på jobb i går kveld også, og det er litt skummelt der for tida , for desse sjokolade hyllene savner meg tydelig vis, for dei roper på meg heile tiden, og når eg jobber slik at eg ikkje kan unngå å sjå dei så blir det fristende.
Sto faktisk og vurdert om eg skulle ta meg ein sjokolade på jobb igår kveld med den unnskyldningen "att ingen får nå vite det når eg eter den opp her på jobb" Snakk om å prøve å lure seg sjølv..... Men eg klarte å stå i mot, me har heldigvis masse frukt også på butikken så eg var og kjøpte meg ei pære i steden for. Er eg ikkje flink kanskje?? **ler**
Det føltes som ein stor seier då eg kom heim og viste att eg hadde klart meg uten ein sprekk i går også.

No skal eg snart begynne på helga vasken, skal ta litt grundig vask denne helga , for eg har jobbet fleire helger på rad no og då blir det så som så med helgevasken. Sjølv om eg har ein mann som er kjempeflink til å hjelpe meg i huset, han bruker å vaske over gulvene og vaske badet og toalettet dei helgene eg er på jobb , men støvtørking og vindusvask tar eg meg av sjølv.
Så i dag hadde eg tenkt å ta heile huset fra topp til tå, så kan heller mannen min slappe av og kose seg med barna i morgen.
Ein forbrenner nå ein del kcal med å vaske også.

Så vil eg få ønske dere alle ei riktig god slanke helg ;)))

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7422. februar 2002
Artig å lese. Jeg synes du er kjempeflink som ikke "redda" noen av de sjokoladene. Og trøsten er at det kommer til å bli lettere og lettere å overhøre dem.
Klem og lykke til videre.
130,5 kg

Dag 5 er klar til å brukes!

Så har eg holdt på i 5 dager ,og det har igrunn gått over all forventning så langt. Hatt enkelte perioder der lysten på sjokolade og anna godt har vert til stede.
Tanker som ; "om eg eter ein sjokolade, chips o.s.v no når eg er aleine så er det ingen som trenger å vete det" har dukket opp innimellom, men heldigvis så har eg klart å få tankene over på noko anna igjen ganske snart.
Kunne ha ete sjokolade og anna snop heile dagen uten at nokon fekk vete det, men det er nå KUN meg sjølv det hadde gått utover på sikt.
Og denne gangen SKAL eg klare å vinne over kiloane, denne gangen skal eg ikkje gi opp uansett kor einspora tankegangen kan bli i perioder.

Idag har menyen min sitt slik ut:
Frukost 1 shake + 1 kopp te
Mellommåltid : Masse gulerot + 1 muslibar + 1 flaske vatn
Middag: Wok m/svinekjøtt og nudler
Kvelds : 1 shake , banan og appelsin
På jobb: 1 pære og 0.5 l pepsi max
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Celia21. februar 2002
Takk for hyggelig kommentar i dagboka mi!
Du har vært kjempeflink denne første uka og det er bare å stå på videre. Tenk at det er bare du selv som kan gjøre noe med din vekt, ingen andre kan gjøre det for deg.
Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om "at nå er det ingen som ser at jeg spiser sjokolade eller potetgull eller hva det måtte være", men det er jo bare oss selv vi lurer.
Ha en god slankehelg!
Klem Celia
c.AuthorAlias Elisa2921. februar 2002
Jeg kjenner meg så godt igjen i tankene dine!
Men det er godt det bare blir med tankene, og at du klarer å styre deg unna.
For jammen er det vanskelig med tider.
Men trøst deg med det, lettere blir det.
Og en utskeielese har vi lov til av og til. Bare en går rett tilbake til det rette sporet etterpå.
Du har nesten gått ned 3 kilo på under en uke.
Det er kjempebra!!!!!!

Stå på videre!!!! Dette skal gå bra!!!!!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Minelli21. februar 2002
Hei pingo!

Velkommen i "Hjelp-meg-til-å-ikke-spise-alene-klubben"! Jeg har også tenkt som deg mange ganger, og det hjalp meg sikkert til å legge på meg flerfoldige kilo! Vi vet jo det at vi legger på oss! Likevel, så kommer de tankene. Skummelt!

Det er bare å stålsette seg...kjempebra at du har klart å stå i mot sjokoladen. Faktisk er det nesten like vanskelig å slutte med det som med alkohol eller å røyke!

NÅ er du i gang, bruk dagboka flittig og si FY! til mannen din som ikke er overbevist om at du klarer det! Bare vis han du!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias Vinterbarnet21. februar 2002
Hei, Pingo
Takk for hilsen. Jeg tar imot alle klapp på skulderen akkurat nå. 6 dager! Fint å være helt i starten. Da har du jo mange gleder foran deg, mange små seire på veien. Jeg skal følge med i dagboka di.

Hilsen VInterbarnet
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.