← Alle dagbøker
oda
50 år160 cm8 innlegg
2002
0 følgere
Start64,0 kg
Sist62,6 kg
Endring−1,4 kg
BMI nå24,5
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka påskemotivasjon
nå er det påske endelig men jeg kjennner at jeg kan ikke glemme dette viktige prosjektet mitt frem mot sommeren. Det er liksom denne gangen det gjelder!jeg vil jeg vil ikke være hemmet og skalfull over min fyldige mellomdel denne våren og sommeren. Jeg vil nyte den, sanse den og føle den på kroppen. Jeg vil møte sommeren slik som min fantastiske kjæreste møter den, full av entusiasme og glede.
Min mor har mye godt i kjøleskapet og hun elsker å servere det også men jeg skal kompensere med fysisk aktivitet!Det hjelper. lykke til til allle dere andre som ikke helt klarer å frigjøre dere fra slankedagboka.
fortsatt stille
jaja april sa at hun slet med det samme -vekten står helt stille enda vi er flinke også. Jaja jeg får testet styrken og utholdenheten min nå. Jeg gler meg til påsken og til å stå på ski.
Det skal ikke bare være lett, man må slite litt også og man blir kjent med seg selv. Men jeg står fortsatt ved mitt delmål 60 til første uken i april og deretter 55 til slutten på mai. Jeg har alltid villet være 55 men jeg vet at når jeg er 55 vil jeg være 53. Jeg tror aldri jeg blir helt tilfreds. Målet mitt er å bli det. Der er noen kvinner som foreksempel Anne Grete Preus..hun stråler ut en slags indre tilfredshet. Det er mitt mål. Hun synger; jeg var så redd for å mislykkes før,.. men nå vil jeg bare være en fin amatør..det betyr at hun har kommet et skritt lenger. Det er mitt mål. I dag tenkte jeg; nei i dag skal jeg ikke føre inn vekten min fordi den var den samme som i går og dagen før. Nei nå skal jeg ikke gjøre det før jeg veier mindre..men hvorfor skal jeg skjule sannheten? det er mitt dilemma, jeg vil at ting skal være bedre enn de er når de egentlig ikke er det og det er litt skadelig for den personen som er under huden min. Jeg skal prøve å begynne å ta bedre vare på henne -med andre ord meg. Slutte å piske uten gyldig grunn. Uansett jeg ønsker alle en fantastisk påske!!!klem fra meg.
stille
æsj var kjempeflink igår likevel har jeg o mindre enn igår..men det er vel derfor man ikke skal veie seg hver dag da men jeg er så motivert nå at jeg klarer ikke å la være. Det er helt utrolig men jeg føler meg så mye bedre allerede og solen skinner også og det er snart påske!!!ha en fin dag allesammen.
Jeg har nettopp repertert balanseloven: alt som lever søker etter mest mulig balanse.balanse oppnås ved å unngå ytterpunktene.jo større balanse desto større livskvalitet.
..og jeg som aldri spiser en halv sjokolade.Litt av hvert å jobbe med.jeg spiser den ofte litt for fort også...mmmjaja jeg står fortsatt på. Skulle bare ønske at jeg kunne tenke litt mindre på dietten min og mer på for en fantastisk dag det er idag!!Takkk til alle som støtter:-)
woooohh
nå føles det ut som jeg er igang! er kjempemotivert.-og faktisk så går det ganske greit. Jeg er lettere til sinns uten sjokoladen min..jeg leste i en motivasjonsbok at det trengs minst 30 dager med mentaltrening hver dag for å endre adferd..jeg har hatt cirka to nå og det går bedre allerede. jeg spiser mindre og får resultater!!såå gla jeg er. mer energi også!!!
lykke til medsøstre og brødre!!!
mentalt fyll
Dette går rette veien selv om det går relativt sakte. Nøkkelen for meg ligger ikke så veldig mye i maten i seg selv men mer mitt mentale følelsesliv. Er en typisk trøstespiser. Når jeg føler meg "tom" fyller jeg kroppen med mat. Dette er en dårlig sirkel. Særlig fordi jeg vet at gjennom bøker, musikk, gode tekster, kunst osv kan hente så utrolig mye inspirasjon og glede -mental næring! Ved å bruke ressursene mine til andre ting enn å tenke på mat og kilo kan jeg bli fri og uhemmet. Hvorfor er dette så vanskleig i praksis å få til.
Vekten min er ikke forkastelig akkurat, men den er det den er og den påvirker meg og mitt forhold til meg selv. Jeg er iferd med å bli voksen få tingene litt mere på plass og forhåpentligvis greier jeg det denne gangen. Har alltid hatt et ønske om å komme ned på 55kg. Jeg har klart 57 men ikke lenger..fra da av gikk det oppover. Jeg har gått opp og ned mellom desse tallene i veldig mange år og brukt veldig med ressurser på det. Forklaringen på hvorfor jeg ikke klarer vet jeg ikke..men jeg vet det har noe med hva jeg fyller livet mitt med!!-og dette skal jeg jobbe med. Mitt endelige mål med denne slanke dagboken er 55 kg til sommeren. Så for vi se da om kvinne poweren er sterk nok!!jeg tror den er det.
lykke til til alle dere!!
delmål
idag har jeg vært flink. Har et mål om minus tre til påsken. Optimistisk men jeg trenger en flying start slik at jeg kan få opp motivasjonen til våren!!Er det noen som vil være med er jeg kjempe interessert!!
det går så sakte..
jeg spiser definitivt mindre og oftere og det fungerer
5 kg opp siden jul
trening!!!!!
Ja, det er veldig motiverende og se at vekten går ned over. Selv var den gått litt opp, men det er viktig å ikke gi opp for det. Det er en stund til sommeren ennå.
Ellers får du ha en fin påske og lykke til med slankingen!
Klemz!
De andre dagene - hvor jeg gir faen og har det gøy så ser det ut til at det går bra det også... ;)
Klem.