← Alle dagbøker
diarist.Alias

oda

50 år160 cm8 innlegg 2002 0 følgere

Start64,0 kg
Sist62,6 kg
Endring−1,4 kg
BMI nå24,5
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
1. mars 200224. mars 2002
62,6 kg

påskemotivasjon

nå er det påske endelig men jeg kjennner at jeg kan ikke glemme dette viktige prosjektet mitt frem mot sommeren. Det er liksom denne gangen det gjelder!jeg vil jeg vil ikke være hemmet og skalfull over min fyldige mellomdel denne våren og sommeren. Jeg vil nyte den, sanse den og føle den på kroppen. Jeg vil møte sommeren slik som min fantastiske kjæreste møter den, full av entusiasme og glede.

Min mor har mye godt i kjøleskapet og hun elsker å servere det også men jeg skal kompensere med fysisk aktivitet!Det hjelper. lykke til til allle dere andre som ikke helt klarer å frigjøre dere fra slankedagboka.
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE25. mars 2002
Heisann Oda!

Ja, det er veldig motiverende og se at vekten går ned over. Selv var den gått litt opp, men det er viktig å ikke gi opp for det. Det er en stund til sommeren ennå.

Ellers får du ha en fin påske og lykke til med slankingen!

Klemz!
c.AuthorAlias cat7424. mars 2002
Vel... de dagene jeg ikke akkurat "stråler" så trøster jeg meg med at andre sikkert har det like ille - og ser akkurat like positivt på seg selv som jeg ser på meg... Kritisk med andre ord. Jeg er iallfall mye mer kritisk til meg selv enn jeg er til andre... Så dersom de fleste andre også har det sånn så ser jeg sikkert bedre ut i deres øyne enn jeg gjør i mine egne... *sss*
De andre dagene - hvor jeg gir faen og har det gøy så ser det ut til at det går bra det også... ;)
Klem.
62,9 kg

fortsatt stille

jaja april sa at hun slet med det samme -vekten står helt stille enda vi er flinke også. Jaja jeg får testet styrken og utholdenheten min nå. Jeg gler meg til påsken og til å stå på ski.

Det skal ikke bare være lett, man må slite litt også og man blir kjent med seg selv. Men jeg står fortsatt ved mitt delmål 60 til første uken i april og deretter 55 til slutten på mai. Jeg har alltid villet være 55 men jeg vet at når jeg er 55 vil jeg være 53. Jeg tror aldri jeg blir helt tilfreds. Målet mitt er å bli det. Der er noen kvinner som foreksempel Anne Grete Preus..hun stråler ut en slags indre tilfredshet. Det er mitt mål. Hun synger; jeg var så redd for å mislykkes før,.. men nå vil jeg bare være en fin amatør..det betyr at hun har kommet et skritt lenger. Det er mitt mål. I dag tenkte jeg; nei i dag skal jeg ikke føre inn vekten min fordi den var den samme som i går og dagen før. Nei nå skal jeg ikke gjøre det før jeg veier mindre..men hvorfor skal jeg skjule sannheten? det er mitt dilemma, jeg vil at ting skal være bedre enn de er når de egentlig ikke er det og det er litt skadelig for den personen som er under huden min. Jeg skal prøve å begynne å ta bedre vare på henne -med andre ord meg. Slutte å piske uten gyldig grunn. Uansett jeg ønsker alle en fantastisk påske!!!klem fra meg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias cat7422. mars 2002
Jeg tror du er inne på noe veldig viktig her. Ideélt sett skal vi jo være like fornøyde med oss selv - uansett hvilken kropp vi bor i. Men faktum er at dette er vanskelig for de fleste av oss. Det vi må forsøke å finne ut er hvilken vekt som passer for hver enkelt av oss... for vår kropp. BMI gir ett utgangspunkt. Hvis du fremdeles er usikker kan du jo få tatt en fettprosentsmåling. Dette vil gi en pekepinn om man er innenfor "normalen". Når det er sagt... så er det fint mulig å være sexy selv om man ikke har hverken en a4-kropp eller en modellkropp. Jeg synes at du skal huske at det å være sexy og pen i andres øyne for det meste ligger i hvilken utstråling du sender... 'Rett og slett hvordan _du føler deg_. Se deg rundt og se at "alle andre" ikke er annerledes... Noen har pene kropper og dårlig selvtillitt - atter andre har vanlige kropper og en veldig utstråling. Magedansere synes jeg sier "jeg har en pen kropp, en myk og fleksibel kropp som ser ut som en kvinnekropp" selv om ingen av dem er modellpene... ;)
Dette ble forferdelig ustrukturert og rotete, men... jeg vil vel fram til at det er hjernen og personligheten som er det som virkelig gjør at det slår gnister mellom personer - mens kroppen... den er innpakningspapiret.
Klem og god påske.
62,9 kg

stille

æsj var kjempeflink igår likevel har jeg o mindre enn igår..men det er vel derfor man ikke skal veie seg hver dag da men jeg er så motivert nå at jeg klarer ikke å la være. Det er helt utrolig men jeg føler meg så mye bedre allerede og solen skinner også og det er snart påske!!!ha en fin dag allesammen.
Jeg har nettopp repertert balanseloven: alt som lever søker etter mest mulig balanse.balanse oppnås ved å unngå ytterpunktene.jo større balanse desto større livskvalitet.
..og jeg som aldri spiser en halv sjokolade.Litt av hvert å jobbe med.jeg spiser den ofte litt for fort også...mmmjaja jeg står fortsatt på. Skulle bare ønske at jeg kunne tenke litt mindre på dietten min og mer på for en fantastisk dag det er idag!!Takkk til alle som støtter:-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias MTE22. mars 2002
Heisann Oda!

Jeg vil bare ønske deg en god helg og lykke til med vekt reduksjon. Stå på. Synes du er flink. Det går ned over. :o)

Klemz!
c.AuthorAlias April22. mars 2002
Nå er vi like, men jeg vedder på at du kommer til å gå ned raskere enn meg videre, for jeg står bare helt stille for tiden.
Men vi får bare ikke gi opp!! Ha en kjempefin påske så ser vi hvordan det går etterpå!! April
c.AuthorAlias Ragnhild21. mars 2002
hehe jeg har funnet ut et kjempetriks for å unngå å kjøpe sjokoladen :-) Når jeg står med den i handa tenker jeg "nei, den har jeg ikke råd til i dag" (i stedet for "den kan jeg nok ikke spise for jeg slanker meg".. da blir den kjøpt og spist riiimelig kjapt!).. så tusler jeg tilbake til fruktdisken (som jeg gikk forbi fordi jeg skulle ha sjokolade), og henter meg en banan. Og vet du hva, jeg er så "dum" at jeg føler at jeg har spart penger på det!!!

Trikset funker enda bedre på McDonalds mat :-)
62,9 kg

woooohh

nå føles det ut som jeg er igang! er kjempemotivert.-og faktisk så går det ganske greit. Jeg er lettere til sinns uten sjokoladen min..jeg leste i en motivasjonsbok at det trengs minst 30 dager med mentaltrening hver dag for å endre adferd..jeg har hatt cirka to nå og det går bedre allerede. jeg spiser mindre og får resultater!!såå gla jeg er. mer energi også!!!

lykke til medsøstre og brødre!!!
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild20. mars 2002
Jøss, så flink du er!!

Ragnhild
c.AuthorAlias Inemor20. mars 2002
Hei jenta mu
Skal følge med deg også jeg, hold kontakten da vel!
Stå på, flink jente!
Klem Ine
c.AuthorAlias cat7420. mars 2002
Hei!
Jeg tror faktisk sjokolade er noe spesielt. Er helt enig i den 30dagersteorien ellers, men... Jeg blir iallfall bokstavelig talt avhengig dersom jeg spiser sjokolade hver dag. Da er det skikkelig vanskelig med en dag uten. Og dersom mensen er rett rundt hjørnet så forsterkes dette suget - og kan dukke opp selv om jeg i utgangspunktet er "avvent". MEN, dersom jeg har greid meg i to-tre dager avtar det hele og kommer bort (bortsett fra i de verste pms-dagene da).
Jeg leste et tips om at man burde bruke skikkelig mørk sjokolade når suget ble uimotståelig... fordi den mørke typen inneholdt mest av de stoffene som suget kom av, og fordi den var sunnest(!). Ved å spise den mørke ville man altså stoppe tidligere...
Klem og lykke til med de neste 28 dagene... *sss*
63,3 kg

mentalt fyll

Dette går rette veien selv om det går relativt sakte. Nøkkelen for meg ligger ikke så veldig mye i maten i seg selv men mer mitt mentale følelsesliv. Er en typisk trøstespiser. Når jeg føler meg "tom" fyller jeg kroppen med mat. Dette er en dårlig sirkel. Særlig fordi jeg vet at gjennom bøker, musikk, gode tekster, kunst osv kan hente så utrolig mye inspirasjon og glede -mental næring! Ved å bruke ressursene mine til andre ting enn å tenke på mat og kilo kan jeg bli fri og uhemmet. Hvorfor er dette så vanskleig i praksis å få til.

Vekten min er ikke forkastelig akkurat, men den er det den er og den påvirker meg og mitt forhold til meg selv. Jeg er iferd med å bli voksen få tingene litt mere på plass og forhåpentligvis greier jeg det denne gangen. Har alltid hatt et ønske om å komme ned på 55kg. Jeg har klart 57 men ikke lenger..fra da av gikk det oppover. Jeg har gått opp og ned mellom desse tallene i veldig mange år og brukt veldig med ressurser på det. Forklaringen på hvorfor jeg ikke klarer vet jeg ikke..men jeg vet det har noe med hva jeg fyller livet mitt med!!-og dette skal jeg jobbe med. Mitt endelige mål med denne slanke dagboken er 55 kg til sommeren. Så for vi se da om kvinne poweren er sterk nok!!jeg tror den er det.

lykke til til alle dere!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Inemor19. mars 2002
Heisann Oda.
Mitt nål fram til sommeren er å gå ned 15 kg fra da jeg begynte for en uke siden. Da viede jeg 87 kg, og er nå straks gått ned snart fire kilo allerede! I all verden!
Så 72 bør da være realistisk på 3 måneder, det syns jeg virkelig.
Jeg tror du klarer alle mål du setter deg, bare du går inn for det :o)
Klem fra Ine

Mitt andre mål er å gå ned fra 72 til 60 kg fram til november! SKAL greie det!
63,8 kg

delmål

idag har jeg vært flink. Har et mål om minus tre til påsken. Optimistisk men jeg trenger en flying start slik at jeg kan få opp motivasjonen til våren!!Er det noen som vil være med er jeg kjempe interessert!!
63,3 kg

det går så sakte..

jeg spiser definitivt mindre og oftere og det fungerer
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"9. mars 2002
GRATULERE MED NORMALVEKT!!

Ja, jeg også følger opplegget med å spise mindre enn jeg forbrenner.
Det funker ihvertfall for meg.

Husk å drikke 2-3 liter vann pr. døgn.

A_P
c.AuthorAlias April8. mars 2002
Takk for hilsnen din!
Der ser du det hjelper å skjerpe seg litt med matinntaket, men det viktigste er å spise fornuftig og ofte og tilstrekkelig og å være flink til å trimme.
Og det er jeg overbevist om at du er!!!!

Dessuten ser vi jo begge at du faktisk har normalvekt, så jeg tror faktisk du ser flott ut jeg!!!

Uansett er det mange hyggelige mennesker her inne og nå blir du med i den gjengen. Ha det bra og God helg!!! April
64,0 kg

5 kg opp siden jul

trening!!!!!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias "A_P"2. mars 2002
Hei, og velkommen til "oss"

Her kan man få endel støtte. Jo fler man skriver kommentarer til, jo mer støtte får man tilbake som regel.

Drikk mye vann også.

A_P
c.AuthorAlias Ragnhild1. mars 2002
Hei, og takk for hyggelig chat!
Vekta di er ikke helt hårreisende, men jeg skjønner jo at du vil ned det du har gått opp i år!
Med trening og fornuftig kosthold, så skal du se at dette går bra. Lykke til
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.