← Alle dagbøker
diarist.Alias

nutta

57 år169 cm54 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start102,5 kg
Sist100,4 kg
Endring−2,1 kg
BMI nå35,2
📓 50+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
6. mai 200120. mars 2002
100,4 kg

Litt for mykje mat i dag

frukost: 1 brødskive med leverpostei
lunsj: 2 knekkebrød (grove) med ost og eple
middag: pizzasnurrer ( med mager skinke)
ellers: 1 eple og ei vaffelplate

Har eti for mange pizzasnurrer. Åt nokon nå i kveld også. Har dårleg samvittighet. Må stramme inn att i morgo.
100,4 kg

Vekta står stille...

men det får heller være. Det er vel ikkje anna vente at det tek litt tid før ting kjem i gang att. Men det går bra med meg. I går trena eg litt på ergometersykke, og gjorde nokre øvelsar. Bare i ein 1/2 time. Men det er da en start. Det skal bli mere!!

I dag har eg ete:
frukost: 1 brødskive med salat, paprika og lett salami
lunsj: samme som frukost
klokka 1400: samme som frukost
1 appelsin
middag: spaghetti med pølse og tomatsaus (liten porsjon)
1 eple

Og så har eg gått på ski med ungane i kveld. Får sjå om eg gjer nokre øvelsar også.

Eg har ikkje ete godteri av noko slag på 2 og ei halv veke. Det er bra synest eg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias amina19. mars 2002
Så flott at du klarer deg uten godteri! Det er det som ødelegger for meg, så jeg burde egentlig holde meg langt unna. Men det er jo så vanskelig!
Skøyteløpere reiser seg og fortsetter etter et feilskjær. Det burde være lett for oss også. Etter våre "feilskjær".
Ha en fin uke.
100,4 kg

Kvardagar er go''dagar for ein slankar...

Endeleg måndag. Godt med helg og fri. Men nydeleg med måndag når ein skal vere litt flink med maten. Det er sååsååå mykje lettare. I dag har eg ete:

frukost: 1 brødskive med salat, mager salami og paprika
klokka 1130: samma som frukost
klokka 1430: samma som frukost
klokka 1500: ei appelsing
middag: 1 potet, heimlaga kjøttpudding (elg) og brekkbønner
1 eple

Eg håpar ikkje at dette er for mykje mat. Eg har ikkje vore sulten, derfor har eg nesten dårleg samvittighet. Er liksom så vandt med det nå. Nå skal eg take på meg ei treningsbukse og så gjere nokre øvelsar, kanskje sykle litt på trimsykkelen også. Det får de høyre om i morgo....
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Molla19. mars 2002
Heipådeg!
Ser at du er ferdig med kuren din, med fantastisk resultat! Da er det godt å komme igang igjen med vanlig mat, men ikke så enkelt, etter min erfaring. Men den menyen du har lagt opp til ser jo bra ut, du må iallefall ikke spise mindre!
Og jeg er helt enig med deg, det er herlig når mandagen kommer og du føler at "nå har jeg kontroll igjen". Jeg har litt lett for å skeie ut i helgene, men på hverdagene går det greit.
Snart er på tosifra også, stå på!
Slankehilsen fra Molla
c.AuthorAlias amina18. mars 2002
Helt enig med deg. Hverdagene er lettest. Men så er det jo så kos med helg!
Så flink du er til å planlegge måltidene. Det burde jeg bli flinkere til.
Lykke til videre!
Hilsen Amina
c.AuthorAlias Ny vår18. mars 2002
Hei! Fikk lyst til å sende deg en liten hilsen !
Helt enig, det er hverdager som er enklest for oss slankere! Du er flink- stå på videre!
100,4 kg

Vanleg mat i dag

Dette hadde eg gleda meg til. Vart ikkje så stort som eg hadde trudd. Har fått influensa, så matlysta var ikkje allverden. Men eg vil gjere slik som eg fekk råd om - skrive inn alt eg et ei stund framover.

frukost: branflakes med mjølk og 1 banan (liten porsjon)
lunsj: eit lite pizzastykke
frukt: ei appelsin
middag: ei brødskive med salat, paprika, lauk og karbonade (heimlaga elgkarbonade med kvitlauk)
frukt: 1 banan
Ellers har eg ete ein kanelbolle etter at eg har vore med ungane og baka. Synest eg måtte unne meg det. Men klarte greit å stoppe etter denne eine.

Nå blir det spennande å sjå korleis det går framover. Håpar på å klare ein kilo til før påska setter inn. I påska skal eg kose meg litt - men vere bevisst. Då blir eg på fjellet heile tida...MMMMM eg gledar meg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti18. mars 2002
Hei på deg, nutta!

Så flott at du har klart å gjennomføre hele kuren! Og så mye som du har gått ned! Men, som du selv sier, det er nå selv kampen begynner. Du har imidlertid fått en "flying start", som kanskje vil gjøre det lettere å fortsette? Vanlig, sunn mat (som det du spiste i går), og litt trim innimellom, så skal du se at det snart ikke bare er bedre plass i klærne, men de vil bli for store!

Har selv begynt å måle omkretsen på kroppen min. Fant ut at det er da jeg virkelig ser at det hjelper, vekta endrer seg jo fra det ene minuttet til det andre, alt etter hva du spiser og har på deg (OK, jeg har blitt så fanatisk på vekta at jeg stiger på flere ganger i løpet av dagen, og prøver først å gjette hvor mye den stanser på. Stopper den på mer enn jeg håper, da blir jeg lei meg. Bør nok gå tilbake til veiing kun mandag morgen, etter dobesøk og uten klær).

Har gått inn ganske mange cm allerede, og da særlig på magen. Målet er ganske mange cm mer, sikkert nesten en meter til sammen, men det er så gøy å se når centimeterne forsvinner! Skulle virkelig ønske at flere av dem hadde blitt borte rundt overarmene og på rumpa, men det kommer vel etterhvert....

Som vanlig ble dette mer om meg og mine erfaringer enn om deg, jeg beklager det! Det jeg ville ha frem var at jeg bøyer meg i støvet for deg og alle andre som klarer å gjennomføre den FORFERDELIGE 13-dagers kuren, og si lykke til med kampen mot kiloene!

Klem, Masti
100,4 kg

seiste dag på lynkur

Vekta har stått stille i nokre dagar. Men det er kanskje like greit. Har gått ned 7,1 kg på 13 dagar. Nå håpar eg at nedgangen fortset, men i litt seinare tempo sjølvsagt. Kjem til å ete vanleg mat framover. Vil prøve å ete litt mindre karbohydrat. Har sett på dette med GI. Trur det er lurt å vere litt bevisst på det.

Merkar at den gruefulle søtsakerlysta mi er så å sei vekk. Litt rart i grunn. Men eg veit eg må jobbe med dette på det psykiske planet. Ikkje alltid at eg et skjokolade fordi eg har så innmari lyst. Nokre gonger et eg av gammal vane, og nokre gonger for å trøste meg. Dette må det bli slutt på.

I morgon skal eg ete vanleg mat. HURRA. Håpar at magen også kjem i orden. Den fungerar mildt sagt ikkje om dagen.

Ha ei god helg alle sammen!!!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias trixi16. mars 2002
Så nå er du ferdig med lynkuren.. Skal si du har gått mye ned.
Ett godt råd, fortsett å skriv ned det du spiser her på sidene, da er det litt lettere å holde seg til det man skal spise. Og så blir man ikke fristet til å ta og spise noe man ikke burde.

Lykke til med videre vekt-tap. Klem fra trixi
100,4 kg

Gleder meg til å bli ferdig

Nesten flaut å vere med på den konkurransen. Er jo fullt klar over at dette ikkje er noko smart måte å gå ned i vekt på. Så skulle nokon vere innom her å lese så vil eg sei: Tenk deg godt om. Skal ein gjennomføre denne kuren må ein vere 100 % sikker på at det er dette ein vil. Det er knalltøfft men gir resultater, og skal forhåpentligvis gi resultat over lengre tid. Men det vil tida vise....

Men det er ikkje bra for kroppen å "prøve" seg på denne dietten for å så sprekke totalt. Da er jojo''n i gang. Må nok byrje å ete litt etter litt.

Dette var ikkje for å skremme noken. Eg er kjempefornøg. Føler at eg har fått ein super start på slankinga mi. Men det er bare eit skritt på vegen. Det er etter desse 13 dagane at den viktigaste jobben byrjar..... Lykke til alle medslankere!!!!!
100,4 kg

Det går NEDOVER

Og det er himla moro. Laurdag er seiste dagen med 13 dagarskur. Det har vore tøfft. Men nå er eg 100 % motivert for å legg om stilen min i matvegen. Skal sjølvsagt kose meg i påska. Men på ein annen måte enn før. Blant anna så har eg tenkt å lage ein del karbonader av elgkjøtt som eg kan ha med til bålmat. Så treng det ikkje bli pølser hver dag....

Nå merkar eg det litt på kleden at det er meire "plass". Det er nydelig. Etter helga vil eg også trimme litt. Det har eg ikkje orka desse dagane på kuren. Eg er optimist.
102,2 kg

8. dag

Endå ein dag over. Eg gledar meg noko innmari til eg skal ete vanleg mat att. Men har eg klart meg så langt så skal eg stå løpet ut.

I dag har eg ete:
frukost: 1 kopp kaffe og 1 sukkerbit
lunsj: 2 hardkoka egg + spinat (æsj, det vart ikkje mykje)
middag: 200 g reint kjøt med rapidsalat inntil.

Har drikki mykje (3 - 4 liter)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Masti12. mars 2002
Hei på deg!

Uten å ha lest hele dagboka di, så ser jeg jo at du går på Norgeskuren? Har prøvd selv, og beundrer alle som klarer å gjennomføre. Sprakk selv etter kun kort tid, og da var det rett tilbake til godteskåla. Har derimot ei venninne som gjennomførte, go det økte visst forbrenningen hennes ganske kraftig. Hun fortsatte etterpå med sunn mat til hverdags, lang og rask tur 3-4 dager i uka, og litt snop på lørdagskveldene. Hun er blitt kjempetynn, og jeg er grønn av misunnelse fordi ikke jeg selv klarer det samme (ikke pent!).

Ønsker deg lykke til videre, nå tror jeg at du klarer det!

Masti
c.AuthorAlias Måne11. mars 2002
Hei!!

Du har nok rett i at det er best å tenke på de kiloene som er forsvunnet, og på de som skal vekk.

Veldig ok med disse sidene, får liksom ut en del frustrasjon ikke sant!!!

Du får stå på videre med kuren din!!!!

Klem Måne
102,5 kg

Over halvvegs på kuren

I dag var 7. dag av 13 dagarskur. Nå går det rette vegen. Har bare.... att 6 dagar. Og godt er det. Ikkje noko behageleg kur akkurat detta her. Men har eg kome så langt så vil eg stå kuren ut. Nå er eg nede på den vekta eg starta på seist eg prøva å slanke med. Det er i allefall godt å ha fått av dette. Så nå er neste målsetting å kome ned til ca 98 kg. som var vekta då eg gav opp seist eg var her inne. Det er en evig runddans dere....

I dag har eg ete:
frukost: vatn
lunsj: 1 eple
middag: kyllingfilet uten tilbehør (skulle vore lammekott., men det hadde vi ikkje.)

Gledar til i morgo. Vanlege vekedagar er alltid lettare.
103,0 kg

6. dag på intensivkur

Glømte å skrive inn i går. Men eg er altså fremdeles på denne kuren som kalles Rikshospitalets 13 dagerskur. På denne som alle andre kurer er helg verst. Men eg skal klare dette. Er nå snart halvvegs. Neste søndag skal eg ete normalt att. MEN ikkje slik som eg har gjort før.

I dag har eg ete
frukost: 1 skive rista brød, 1 kopp kaffe og 1 sukkerbit
lunsj: 200 gr. torskefilet, 1 ss margarin, litt sitrondr.
middag: 250 gr. kyllingfilet med rapidsalat

Har nok drikki eit par liter vatn. Men i helgene der ting ikkje går i vante rutiner er det ikkje så lett å kome i hug vatnet. Så eg får halde på å drikke litt vatn utover kvelden. :)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Måne10. mars 2002
Heisann!!!

Sånne dietter klarer jeg aldri å holde meg til, blir som regel en sprekk etter kort tid.

Du får pøse innpå med vann, det er viktig!!! Ta sitron i vannet det er godt, også skal det hvist hjelpe på forbrenninga har jeg lest et eller annet sted.

Hvis du ikke spiser mer enn det du har skrevet over her, bør du kanskje ha en overgansperiode når du begynner på vanlig mat??? Bare et forslag!!!

Lykke til på veien nedover!!!

Klem Måne
c.AuthorAlias Ariana10. mars 2002
Hei nutta!
Ser du går på en kur som er helt identisk med en jeg gikk på!
Min het nå Norges Kuren, men innholdet er helt likt.

Jeg holdt ut i 6 dager....da bare sa det stopp!! Holder du ut i 13 dager bøyer jeg meg i støvet for deg!! Da er du jammen standhaftig:o)

Nå går jeg på Grete Roede kurs og synes det er greit.

Lykke til med kuren din!!

Klem fra Ariana c",)
103,6 kg

4. dag

Går så det susar. I dag føler eg meg mykje bedre. Har ete:
frukost: 1 kopp kaffe, 1 sukkerbit og 1 skive rista brød
lunsj: 1 youghurt naturell med 1,5 appelsin
middag: 1/2 beger cottage cheese og 1 gulrot + eit hardkokt egg. Rar sammensetning
104,6 kg

3. dag

Det var det eg tenkte: det har gått altfor lett desse to fyrste dagane. Dagen i dag har vært gørrvanskeleg. Slapp og sliten. Men eg har halde kuren.

I dag har eg ete:
frukost: 1 kopp kaffe + ein sukkerbit
lunsj: 2 hardkoka egg + salat + 1/4 karbonade (skulle vore skinke, men det hadde vi ikkje i huset)
middag: koka sellerirot, tomat og 1 eple

Har drikki ca 3 liter vatn i dag og.
105,5 kg

Dag 2 av 13 dagers intensivkur

Går bra i dag også. Vekta viste 2 kilo mindre. Er sjølvsagt klar over at dette bare er vatn. Men likavel - eg er i gang.

I dag har eg ete slik:
Frukost: kaffekopp og sukkerbit
Lunsj: 1 boks youghurt naturell + 1/2 boks kokt skinke
Middag: 200 gr. biff + salat

Har drikki 3-4 liter vatn.

Er ikkje slapp eller uvel på nokon måte.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary6. mars 2002
Hei Nutta

Minus-fem-konkurransen er noe som brukerne her inne har funnet på selv og arrangerer selv. Denne gangen er det jeg som står for den. Vi konkurerer rett og slett om hvem som først går ned 5 kilo. En gang i uka (onsdager denne gangen) oppsumerer jeg alle deltakerene og hvor mye de har gått ned. Den som først kommer ned 5 kilo vinner "ære og berømmelse" og kanskje litt ekstra selvtillit. Det er ikke meningen at man skal sulte seg eller noe sånt altså. Konkurransen er bare ment som en ekstra motivasjon for at vi skal være flinke.
Konkuransen er slutt når noen har gått ned 5 kilo fra hva de veier i morra, men det starter høyst sannsynlig opp en ny en igjen senere. Foreløpig er det blitt arrangert 6 slike konkurranser.
Denne konkurransen gjelder for alle som veier over 90 kg ved konkurransestart. (Det var mer rettferdig å dele konkuransen inn i vektklasser) Det finnes egne konkurranser for de som veier mindre, som andre brukere arrangerer.

Jeg håper dette hvar litt hjelp til å vite hva konkurransen går ut på. Ellers kan du kanskje prøve å sjekke dagbøkene til skilpadda eller Jenta*S*, som har arrangert denne konkuransen før meg.

Jeg har meldt deg på i konkurransen. Hvis noe av det jeg har skrevet skulle få deg til å ombestemme deg må du bare si ifra.
Jeg ønsker deg lykke til!

Hilsen Mary
107,5 kg

Her er jeg i gjen

Ja nå er det lenge siden jeg har vært her. Har lagt på meg det jeg tok av sist jeg var innom jevnlig + en del mere kilo. Ikkje noko moro å innrømme det for seg selv. Men slik er det. Vekta og buksene + speilet lyver ikke.

Går alltid å tenker at nå må jeg gjøre noe, slik som dette vil jeg ikke ha det. Men skjer det noe? Nei. Men så var det at to venninner av meg hadde gått på denne 13 dagerskuren, som blir kalt Riksholpitalets 13-dagerskurs. Som Riksholpitalet sikkert ikke har hørt om en gang.... De sier det er knalltøfft, men har fått veldig bra resultat. Jeg vet at dette ikke er den lure måten å slanke seg på, men jeg trenger et spark bak så jeg vil prøve. Må da overleve 13 dager. Etter disse dagene som visstnok skal vere ille vil jeg slanke meg på en vettug måte, samt trimme mye. Det er planen.

I dag har altså vært dag 1. av kuren. Har gjort akkurat slik det står:
frokost: 1 kopp svart kaffe + 1 sukkerbit
lunsj: 2 hardkokte egg, spinat og 1 tomat (spinat var æsj)
middag: 200 gr. biff + salat
Har drikki mellom 3 og 4 liter vann.

Har det igrunn ganske bra. Slapper litt av med drikkinga nå i kveld, det er så slitsom å gå på do om natten.

Ser at det er mange som er skikkeleg flinke her inne, håper at det vil motivere meg også.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mary5. mars 2002
Har du lyst til å være med på minus-fem-konkurransen vår for de over 90 kg? Den starter førstkommende onsdag. Det er bare en uformell konkurranse for gøy, der vi heier på hverandre, Det kan kanskje være en liten ekstra motivasjon for å være litt ekstra flink? Vil du være med, så legg inn en beskjed i dagboken min før torsdag. (Ta med vekta di i meldingen hvis oppdatert vekt ikke står i dagboka di).

Vennlig hilsen Mary
100,0 kg

På slankeren igjen

Ganske mismodig, men eg er på slankeren igjen. Har ikkje vore på vekta, så eg bare skreiv inn noko. Veit at eg har lagt på meg sidan eg var her seist. Får heller kome innom å skrive noko når eg er i litt bedre humør....
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.