Takk for oppmuntrande ord
Det er veldig motiverande å få tilbakemeldingar frå dykk andre. Det hjelper å sjå at det ikkje er bare meg...
I går gløymte eg å skrive. Eg å bare eit eple til frukost fordi vi ikkje hadde noko lagleg slankemat i huset. Til lunch kom svigermor med ferske rundstykker. Då gløymte eg meg og åt litt dumt. Ikkje så mykje, men eg tok syltety (heimlaga med lite sukker) på det eine halve rundstykket. Drakk mjølk inntil.
Til middag hadde vi fiskepudding og brødskive bare. Middag er min svakhet - her et eg for mykje. Er veldig glad i karbohydrater som pasta og makaroni. Dette må eg prøve å trappa ned på.
Ellers hadde eg ein ganske aktiv dag - eg driv med ein del malearbeid i huset - så det blir ikkje noko latmannsliv her i huset.
Til kvelds tok eg to knekkebrød med ost. Er i grunn toleg fornøgd med 1. dagen min.
I går gløymte eg å skrive. Eg å bare eit eple til frukost fordi vi ikkje hadde noko lagleg slankemat i huset. Til lunch kom svigermor med ferske rundstykker. Då gløymte eg meg og åt litt dumt. Ikkje så mykje, men eg tok syltety (heimlaga med lite sukker) på det eine halve rundstykket. Drakk mjølk inntil.
Til middag hadde vi fiskepudding og brødskive bare. Middag er min svakhet - her et eg for mykje. Er veldig glad i karbohydrater som pasta og makaroni. Dette må eg prøve å trappa ned på.
Ellers hadde eg ein ganske aktiv dag - eg driv med ein del malearbeid i huset - så det blir ikkje noko latmannsliv her i huset.
Til kvelds tok eg to knekkebrød med ost. Er i grunn toleg fornøgd med 1. dagen min.


Når det gjelder middag, så kan jeg jo komme med litt tips for å ikke spise så mye.. Jeg begynte gradvis å spise mindre, liksom for å få ned magemålet litt. Men, er dette vanskelig, så kan det være smart å drikke et stort glass vann før du begynner å spise, vann er mettende, og da kan det fort bli slik at du ikke orker så mye. Et annet tips er å spise rolig, så blir du ikke stappmett fort... Når det gjelder pasta og makaroni, så er det såkalte raske karbohydrater (eller noe i den duren), som betyr at de forbrennes fort, og øker forbrenningen, så ikke ta det så tungt. :)
Ellers en ok link, med flere tips for å øke forbrenningen:
http://www.slankenett.no/55tips.asp
Lykke til videre! :)
Jeg skjønner du har litt og stri med og det er ikke det minste rart om humøret ikke er på topp. Det er lov å være nedfor noen ganger. Men slutt nå ikke å spise. Husk du skal trives og dette skal vare resten av ditt liv. Du må finne et opplegg som passer til deg og jeg råder deg å se litt på det Sussi foreslår i din første dag i dagboka. Middager er bare herlige, det er det beste måltidet mitt også. Etter at jeg la om kosten har tallerkene til middag vært overfylte. De andre kurer på om jeg skal ha i meg all denne maten og vekta har gått sakte men sikkert nedover. Hemmeligheten er å spise masse grønt og passe mengder proteiner (fiske og kjøtt) Råder deg til å kutte ut alt med hvetemel, sukker salt og poteter. Du vil garantert merke stor forskjell både på humøret og vekta. Lykke til videre!!
Ha en forsatt fin dag:)
Klem fra Ronja