← Alle dagbøker
diarist.Alias

nataja

57 år165 cm31 innlegg 2002 0 følgere

Start105,8 kg
Sist94,8 kg
Endring−11,0 kg
BMI nå34,8
📉 Ned 10+ kg📓 10+ innlegg
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
8. mai 200225. august 2002
94,8 kg

..Sliter litt

Ække noe ok å gå opp i vekt, men det er jo selvforskyldt.. Merker jeg sliter litt nå om dagen, er så sulten. Har gått greit på dagene, men kveldene er ille. Har da spist enten reker eller kokte nudler. Noen som vet hva som er værst å spise av de to tinga?

I går spiste jeg også litt potetgull og sånt som vi satte frem til unga. Greide ikke styre unna det. Men tok bare litt da, før så ville jeg hivd meg over bollene med snacks.

Har prøvd å lese litt i den derre Lindberg-boka, men greier ikke å få det inn i huet. Det er så mye å lese og så mye å lære, så da gir jeg liksom bare opp.

Må forsøke alt jeg kan å være flink denne uka, for jeg SKAL ned igjen de 200-gramma jeg har lagt på meg innen fredag!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias elisacat👻26. august 2002
Hei Nataja!
Spøkelset er for å jage vekk vemlingen som stikker av med pågangsmotet ditt. Stå på, du er godt i gang!!!

Spis rekene, men hold deg unna nudlene. De gjør dumme ting med blodsukkeret ditt, og du blir fortere sulten igjen. Hvis du liker egg, er det en fin ting å spise når man er litt fysen, og ellers så pleier jeg å spise en neve nøtter og en lettyoghurt som mellommåltid. Det metter en stund.

Det kan tyde på at du spiser litt lite hvis du er veldig sulten om kvelden. Kanskje du kan øke middagsporsjonen din med ekstra kjøtt eller grønnsaker?

Lykke til, jeg krysser fingre og tær for deg!

elisacat
c.AuthorAlias nite😉25. august 2002
Ha ha. Lindberg og jeg er heller ikke helt på bølgelengde. Sjønner kanskje om jeg setter meg ned å går inn for å forstå, men den sperra her jeg altså ikke kommet over ennå.

200 gr. jente, det er vel ingenting, dette tar du av fort og mere til, men prøv å hold deg unna mat etter kl.21:00 (der går jeg litt i baret i ny og ne) og unna disse nudlene. Det er sinnsykt mye karbohydrater i dette, og det før du legger deg er ikke bra.
Hvordan vet jeg så dette, jo det er tips jeg har fra en eller annen dagbok, og så har jeg jo erfart dette selv.

Nå håper jeg at vi får se oftere til deg heretter her inne, om du har tid, hvertfall slik at vi vet det er liv i deg.

Klem fra Nite
Bilde
94,6 kg

reg.av vekt.

Hakke tid til å skrive noe, men måtte innom å registrere vekta mi:-)
..har skeia ut litt i helga, men gikk heldigvis ikke opp.
Ha en fin dag:-)
94,8 kg

..Endelig:-)

Endelig litt nedgang igjen, jeg var redd vekta hadde rusta fast på 95,8.. Veide 94,8 i går også men trodde det var feil, men siden jeg veier det samme i dag så er det nok riktig:-)
Neste mål nå blir 90,-tar 5 og 5 kilo av gangen. Foreløpig går jo slankinga greit, og jeg er kjempestolt av meg selv:-))

Maten i går:
Frokost: 2 ryvita m/ost, paprika og agurk
Formiddag: 1 ryvita m/kokt egg
Middag: Pølse og potetmos.
...mer rakk jeg ikke å spise.

Trim i går:
Sykla 20 min på ergometersykkel
svømt tilsammen ca 30-45 min
..og beisa i 2 timer.

Hittil i dag har jeg spist 3 ryvita, 2 med dansk salami og ett med egg. Har vært i Sverige, så måltidene har vært i bilen..! Har ikke fått trimma noe, foruten at jeg har vaska som en gal nå i 2 1/2 time..

Ønsker dere alle en god helg:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias NasseNøff😃18. august 2002
Hei Nataja, takk for hilsen ! Joda, vi hadde det kjempegøy på tur – det skal være sikkert ! Du skulle vært med vet du ! Hvis du bor i Oslo, og ikke er redd for å miste anonymiteten din, så vet du hvor vi er på tirsdag kl 19 ! *ss*

Syns du er kjempeflink jeg – dette går jo så fint atte. Trimmer og står på gjør du. Dette kommer til å gå aldeles strålende ! Heier på deg jeg !

Lykke til videre !

Klem fra NasseNøff
c.AuthorAlias nite❤️16. august 2002
Jeg er kjempestolt av deg, synes du er så flink. Stå på jente, dette klarer vi sammen, ikke sant?

Klem fra Nite
95,8 kg

..Fremdeles 95,8...

Merkelig at vekta ikke leer seg noe i det hele tatt. Ikke engang 100gram opp eller ned. Er jo fornøyd så lenge jeg ikke går opp i vekt, men kunne tenkt meg og gått ned noen gram igjen snart. Blir spennede å se i morgen.

Har hatt en flott dag, været er nydelig, har ikke spist noe jeg ikke burde (vel, slik JEG ser ut, burde jeg kanskje ikke spise NOE...) og jeg har vært på biblioteket med unga. Hehe, akkurat der ble jeg sett av alle, eller ihvertfall hørt... Hadde badeskoa på meg som jeg også hadde hatt på meg i vannet, så det sa skikkelig "skvuuulp" for hvert skritt jeg tok:-)) Tror unga hadde en liten konkurranse om hvem av de som greide på distrahere den nye biblitekdama mest, og at hun takka "han der oppe" for at vi endelig gikk når det var gått 1/2 time:-)

Vel, dristet meg til å låne den meget omtalte Fedon Lindberg boka, - naturlig slank.....o.s.v. Nesten alle her inne skriver jo om fyren, så da måtte jeg låne boka for å studere det bildet av han på baksiden skikkelig med forstørrelsesglass...men han er da ikke såååå kjekk??? Helt alvorlig så er jeg jo blitt litt nysgjerrig på dette GI-greiene, så jeg får prøve å kikke litt i boka. Men tror allikevel ikke det er noe for meg, poteter MÅ jeg ha til middag.

Takker dere som skriver i boka mi, det er virkelig motiverende og nødvendig at noen følger med.
Ha en fin kveld.
Klem fra Nataja
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry😉16. august 2002
Hei på deg.
Bit tennene sammen nå så ser du snart at vekta tar et hopp nedover. Problemet er ofte at man gir opp når vekta står stille en stund, men dette er helt normalt og alle opplever det.

Jeg føler at jeg mister litt av kontrollen når jeg ikke bruker vekta. Det er lettere å spise litt usunt innimellom når du ikke skal veie deg dagen etter. Jeg får se hvordan det går fremover. På en måte så er det deilig å slippe presset fra vekta, samtidig som jeg er redd at jeg blir for slapp. Jeg får prøve en uke til å se. Blir det for mange utskeielser så er det tilbake på vekta (og alt det fører med seg).

Håper jeg snart kan se det tallet som du har :-)

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Trulte15. august 2002
Det er akkurat det du skrev hos meg som denne dagboka handler om...syntes jeg.
Det at vi er flere i samme båt...vi VET hva det dreier seg om...kan høste av andres erfaringer og lære.....
Fint at jeg kan være til hjelp !!!!! Men jeg vil ikke stå stille FOR mye altså *ler*

Klem fra
Trulte
95,8 kg

..står stille

Vekta står visst litt stille nå, men det er bedre det enn om den hadde gått opp. Så jeg er fornøyd:-) Får ikke den samme trimmen nå som forrige uke, siden det er for dårlig vær til å reise ut og bade.

Men når jeg er gått ned 10-15 kg til så skal jeg i svømmehallen!!

Sliter fremdeles hardt på kveldene, da er jeg så inmari sulten. Spiste litt nudler sammen med gubben forrige kvelden, men i går greide jeg å la være å spise noe på kvelden. Men det er hardt, kjempehardt. Mye lettere å slanke seg på dagtid...

Ønsker dere alle en fin dag c",)
5 i heiagjengen
c.AuthorAlias Monica12314. august 2002
Hei nataja!
Takk for kommentar i dagboka mi.
Du har helt rett, det finnes et utall av kurer og det kan være forvirrende. Det gjelder å finne sin egen tro oppi all informasjonen. Jeg holder nå på å finne min...
Så fint da at du har gått ned så mye. Du merker vel stor forskjell?
c.AuthorAlias Morgengry😉14. august 2002
Hei på deg.
Ja er det ikke irriterende når vekta står stille? Derfor har jeg lagt den bort for en periode. Du spør om jeg har lagt den bort for godt, men det har jeg ikke. Skal liste meg opp på den den 1. september, og håper da at jeg har kommet ned på to-siffret. Hvis ikke så hvet jeg ikke hva jeg gjør.

Spising om kvelden er et stort problem. Jeg setter meg ut på verandaen jeg om kvelden, for da er det lenger vei til kjøkkenet. Der sitter jeg og leser ei bok. Koselig.

Holder du ut litt nå så får du se at vekta fortsetter nedover. Alle har perioder hvor det står stille.

Ha en fin dag.

Morgengry
c.AuthorAlias nite😌13. august 2002
Hei igjen nataja. Fortvil ikke om det står stille. Med disiplin vil vekta røre på seg, og det ned. Jeg har kanskje forhåpentligvis en overraskelse når det gjelder vekta mi på fredag, som er den offesielle veiedagen min.

Det med å spise om kvelden er jo en uting, det vet vi jo alle, og min "terapi" om kveldene nå er å være inne på nettet, og for tiden denne siden her. Da er jeg så opptatt av å skrive at jeg glemmer å spise, hvertfall glemmer at jeg er sulten.

Vi må stå på, alene og sammen, det er det vi er til for hverandre her inne. Så vil vi se resultater etterhvert.

Klem fra Nite
c.AuthorAlias Monica12313. august 2002
Gratulerer med 10 kg!! Flott altså!
Helt enig med deg. Det hadde ikke vært noe problem å slanke seg hadde det ikke vært for kveldene. Det er liksom da det skjærer seg for meg også.
Kanskje vi må finne på noe lurt å gjøre i steden for å spise? Jeg må være barnpi hver kveld, så det jeg skal gjøre må jeg gjøre inne. ehh. hva kan det være da? Skal tenke litt på saken.
c.AuthorAlias Mah😀13. august 2002
Hei.

Gratulerer med 10 kg jubileumet, du har vært veldig flink. Snart har du neste delmål i sikte. Jeg er ingen badenymfe, men det er jo ganske fin trim det å svømme, så jeg har en nabo som har prøvd å få meg med en stund, men når man veier en god del for mye, så føler man seg ikke vel i badedrak sammen med andre (bikini kommer ikke på tale!)

Ha en fin slankeuke.
Hilsen Mah
95,8 kg

10 kilo ned:-)

Helga har gått sånn passe bra, men det ble litt mye alkohol... Var og bada både fredag og lørdag, og det er bra trim. I dag blir det nok ikke noe, for været er ikke så medgjørlig.
Nå er jeg gått ned 10 kg, og det merkes på kroppen..:-)

Mat i går:

Frokost: 2 ryvita m/ost, paprika og agurk
Formiddag: 1 ryvita m/ost, paprika og agurk
1 ryvita m/makrell i tomat og agurk
Middag/"lørdagskos" Pølse og pomes frites (IKKE sundt)
+ at jeg smakte bittelitt på potetgull

Trim i går:
Sykla 20 min på ergometersykkel. Så 10 min litt senere
Svømt 1/2 time.
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Morgengry❤️12. august 2002
Gratulere med 10 kilo ned. Kjempeflott!!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry❤️12. august 2002
Gratulere med 10 kilo ned. Kjempeflott!!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Morgengry❤️12. august 2002
Gratulere med 10 kilo ned. Kjempeflott!!

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nite😉11. august 2002
Det er bare å si GRATULERER. Du er så utrolig flink, og det er bare en du har å takke, og det er deg selv.

Jeg er stolt av deg.

Klem Nite
c.AuthorAlias augusta❤️11. august 2002
Kjære Nataja!

10 kilo og på bare 2 måneder (regner ikke med feriemåneden din) - det er fremragende gjort! Gratulerer så mye!

Lykke til og de beste ønsker om en god søndag,
Din Augusta
Bilde
c.AuthorAlias augusta❤️11. august 2002
Å hei - sorry - buketten kom ikke frem.

Beklager rotet i dagboka din.

Din Augusta
c.AuthorAlias Monica12311. august 2002
Gratulerer med 10 kg ned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Er det ikke deilig???
Så flink du er!
😌95,9 kg

svømming hjelper:-))

Deilig å se 5-tallet igjen:-) Håper det er der på mandag også, men pleier alltid gå litt opp igjen i helgene. Skal ihvertfall holde meg langt unna potetgull, sjokolade og sånnt.

I går var vi igjen og badet, og det er bare sååå deilig. Også vet jeg at svømming er flott trim, og det gjør det ekstra deilig å bade:-)

Håper å komme ned til under 90 før jul, og det burde være et realistisk mål det?

..Min mann er også overvektig ja..(så det var noen som spurte om det i går)

Ønsker dere en fin helg:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite9. august 2002
Hei igjen, nataja.
Først så må jeg si at jeg tok det ikke ille opp ditt syn på Oslo. Du er ikke den eneste som tror det er fullt av galninger her, hverfall hvis du ikke kjenner byen.

Ser at du i din beskrivelse av din angst, slenger også inn galgenhumor. Det beviser at du har litt humor rundt dette. Skal ikke dvele så mye ved dette, men synes det er så trist med alle som sliter med disse problemene. Har du prøvd Cipramil? Det er flere i min "krets" som går på dette, og det hjelper faktisk. Jeg har ikke noen form for angst hverken panikk eller sosial, men hadde en periode av privat karakter som gjorde at jeg gikk på dette en stund. Men mistet all sex-lyst (huff der var jeg veldig privat igjen) og måtte velge å være lysten og trist, eller glad og ulysten. Jeg valgte det første (for tjukke mennesker på 40 har også lyst *S*) Hadde problemet vært alvorlig nok, måtte nok siste alternativ vært løsningen.

Så flott å se at du går ned. Det gjør også en del på selvfølelsen, og kan igjen påvirke litt av dette med sosialangst. Når man sliter med eget selvbilde, vil man også ha problemer med å være trygg på samvær med andre mennesker.
Men dette er du på god vei med å gjøre noe med nå.
Og du, du er nede på 90 lang tid før jul. Tror du det forresten finnes slankeribbe, slankeriskrem og slanke marsipan. Bare noen (ønske) tanker som datt ned i nite sitt hode.

Det du skriver om din venninne som ikke var så motivert, ja ei slik venninne har jeg og. Vel hun er periode motivert, og har en haug med hofteproblemer, ikke misforstå meg, jeg synes synd på henne, men hun hindrer jo meg i å gå effektivt for trimmen sin skyld. Det blir liksom heller en rusletur for å avslutte et eller annet sted å ta en kaffe og kake (eller is).
Som motstykke har jeg og ei venninne som er trenings-frik. Hun er slik som flyr i fjellet, går i sånne høye fjell i Afrika, ferier hvor hun går fra by til by i Spania, eller sykler fra sted til sted i Frankrike. Forstår du hvorfor jeg ikke går tur med henne?

Når det gjelder treff, er det nå kommet med forslag om sted fra annen bruker av dagboka, og helgen blir vel muligens midt i oktober.
Webmaster har lovet meg å legge ut informasjon på en felles side når alt er klart. Så da mååååååå du bare være med. Da skal du ikke være redd for å treffe oss andre, og hvis du vil føle deg litt tryggere på forhånd, kan du jo starte med å sende meg en mail på nta62@hotmail.com, så tar vi det derfra. Bare hvær snill å sett "slankere" under subjekt, da jeg får så mye junk mail som jeg sletter, og jeg vil jo ikke slette private mail da.
Jeg bryr meg om den sjeggete og hårete bade dama da vettu *S*.

Sitter på jobb ennå (fredag ettermiddag, sol og helg, og her er jeg, men det er jo frivillig da)
Men skal gjøre meg ferdig, og så stikke hjem så jeg får startet på litt helgerengjøring (slik at jeg slipper dette i morgen) og så skal jeg få med meg Larkollen camping som jeg synes er så fornøyelig.

((23:14) Buhu, det var jo ikke larkollen i dag.)

Du må ha en riktig god helg kjære nataja

c.AuthorAlias Molla😌9. august 2002
Heipådeg!
Gratulerer med nedgang! Under 90 før jul - intet problem for deg, det er jeg helt sikker på! :D
Du lurte på med dette med GI - sjekk dagbøkene til Jojoen og Augusta, så får du masse tips. Det begynner å bli mange GIdioter her i klubben etterhvert, så du får surfe litt rundt. Selv har jeg skrevet ut en del fra internett, sjekk bl.a. dagboka til Morgengry den 06.08.02, så finner du mange gode linker.
Selv så har jeg kuttet ut poteter og ris, og spiser bare litt brød (noe med rug og surdeig i) eller knekkebrød. Prøver å unngå alt som har med hvetemel å gjøre. Spiser mye grønnsaker, egg, laks, kylling og karbonadedeig. En del frukt og bær blir det også. Til frokost blir det gjerne havregryn og melk med litt fruktose eller bær på.
Dette kostholdet funker godt for meg, føler at blodsukkeret har stabilisert seg og at jeg har fått mer energi. Så selv om det krever litt planlegging, så er det absolutt verdt det, det skader ihvertfall ikke å prøve!
Ha ei deilig helg!
Slankeklem fra Molla

😊96,6 kg

Se der ja:-))

Deilig å se at jeg er gått litt ned igjen:-) Er ferdig med mensen, kanskje derfor vekta er gått ned? Trimma også litt ekstra i går, for jeg klippa plenen også var vi ute og bada. Det jeg spiste i går var:
Frokost: 2 ryvita m/ost, agurk og paprika
Formiddag: 1 ryvita m/makrell i tomat og agurk
Middag: Kylling, ris, pasta og pastasaus.(sikkert ikke sundt..)
Kvelds: to tallerkener salat.(kinakål,mais,agurk,paprika og litt selskapsdressing)
..drikke igår var vann og colalight og masse kaffe.

Trimmen: sykla 20 min på ergometersykkel, klippa plenen 1 time, og svømt ca 30-45 min.

Så når man ser på maten og trimmen i går, hadde det vel vært merkelig hvis jeg hadde gått opp i vekt..:-)

Håper jeg ikke kommer over 97 igjen, syntes jeg har vært på 97-tallet lenge nok nå.

Da vi skulle bade i går, gikk gubben innom butikken for å kjøpe brus først. Jeg sa jeg ville ha colalight. Da vi skulle drikke litt etter å ha svømt, ser jeg at han har kjøpt vanlig cola...og først DA sier han at det ikke var igjen colalight i butikken, men at jeg kunne vel drikke vanlig cola for det smakte jo nesten likt...! Vel, jeg holdt meg unna cola''n, stakk heller innom neste butikk på hjemveien og kjøpte colalight. Merkelig gubbe jeg har, forrige dagen kjøper han sjokolade til meg og i går cola...han vil ikke at jeg skal ned i vekt han, tror jeg..:-)) På ferie også så "kjefta" han på meg fordi jeg spiste ryvita til frokost istedenfor loff, slik han og unga gjorde. Han skulle heller være stolt på mine vegne, når jeg greide å spise ryvita når det var loff på bordet!:-) Vel, han har flere ganger sagt at han syntes denne slankinga mi er noe tull. Men for meg så er det ikke det, jeg VIL IKKE gå rundt å være feit lenger! Tror jeg vil få mye bedre selvtillitt om jeg greier å bli endel tynnere, og da vil jeg sikkert få interessen av å kjøpe klær også. Det har jeg ikke nå, gubben må slepe meg inn i klesbutikk og finne plagg til meg, hvis vi skal på en tilstelning eller noe. For de klærne jeg har passer seg ikke å bruke når man skal ut...

Nå skal jeg surfe rundt og se om jeg finner ut hva GI er for noe, ser flere av dere skriver om det.
Ha en fin dag:-)

4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😀8. august 2002
Hei.
Hyggelig av vekta nå gikk nedover - du var virkelig aktiv igår.
Det er ikke lett med slike mannfolk. De er kanskje velmenende, men de gjør det jammen ikke lett for andre.....
Du får servere han grovbrød eller ryvita til frokost - den loffen høres da ikke særlig sunn ut?
Behold den sterke viljen din du, og kos deg med dine ryvita knekkebrød.(kjøpte forresten slike i butikken i går selv).

Klem fra Mah
c.AuthorAlias Morgengry❤️8. august 2002
Tusen takk for varmende ord i daboka mi. Det er så godt å få litt støtte når man føler seg nede og usikker. Så nå skal vekta bort for en stund.

Og du er jo kjempeflink, ser jeg. Og stå imot usunn mat som blir servert er ikke lett. Du har jern-vilje!! Kanskje mannen din er sjalu? Redd for at du slanker deg for en hemmelig elsker (*ler*). Jeg tror menn har en litt annen innstilling til slanking enn det vi kvinner har. Forklar han at dett er viktig for helsen din. Det er godt å ha støtte innad i familien.

Ha en god helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias Molla😌8. august 2002
Heipådeg!
Flink er du, ikke rart at det synes på vekta!
Ser at "gubben" ikke er helt enig med deg i den slankinga di. Har du forklart ham skikkelig hvorfor du gjør det? At det har med selvfølelsen din og helsen din å gjøre, og at det ikke er for hans skyld at du slanker deg. Han har kanskje vanskelig for å forstå dersom du slanker deg for utseendets skyld, han liker deg jo som du er! Men hvis du "skylder" på helsen vil han nok forstå litt mer. At du ihvertfall vil ned på en BMI under 30, fordi "fedme" kan være skadelig for helsen din. At du gjerne vil bli i bedre form osv. Dette er jo viktige og fornuftige argumenter som han er nødt til å vise forståelse for.
Bare et lite tips, bruk det hvis du vil. :)

Slankeklem fra Molla
c.AuthorAlias nite8. august 2002
Ser dine oppfatninger av bebyggere i Oslo. Tja, av rundt 300 tusen inbyggere er det sikkert mange galninger, men må jo si at jeg som 40 åring har vært forskånet for både gale og narkomane. Det er nok media det som har forvrengt dette intrykket av Oslo, ja.

Husker min tidligere svigermor som kom fra et fiskevær i Lofoten, var her i storbyen på besøk Ca.14-15 år siden. I vår bydel hadde det året før vært et drap, og dette hadde kjærringa lest om i Lofotposten. Dermed nektet hun plent å gå utenfor døra, da det bare var, ja som du sier gale narkomaner i Oslo. Så for å få kjærringa ut i luft i det heletatt måtte vi kjøre bilen helt inn til døra, slik at vi kunne overbevise henne at hun skulle komme helskinnet hjem til nord igjen.

Hvordan er det med din mann, er han overvektig?
Det er slitsomt å følge en diett, i allefall prøve å bli bevisst på sitt gale kosthold, når man ikke har støtte fra familien. Jeg synes du er råtøff og kjempe flink som står i mot hans forsøk på å holde deg på 100.

Klem Nite
97,1 kg

100 gram feil vei....

Sliter litt med kveldene nå, er alltid så sulten når jeg har mensen. Forrige kvelden spiste jeg kokte nudler, og i går spiste jeg druer. Noen som vet om det er masse kalorier i dette?
Da gubben kom hjem med en center sjokolade til meg, greide jeg ikke motstå den heller... Ikke smart, men jeg går det nok ned igjen, - de 100 grammene jeg har lagt på meg. Må nok ta en liten alvorsprat med min bedre halvdel og fortelle han at han IKKE må kjøpe slikt til meg når jeg slanker meg. Selv så liker han ikke sjokolade.

Bading er deilig det, men ikke kløen som kommer etterpå! Etter å ha badet i fjorden nå i mange dager etter hverandre, har jeg og unga fått masse røde utslett som KLØR. Sandlopper, sa de på legesenteret. Er visst fullt av det i sommer. Zyrtec (allergitablett) hjelper heldigvis noe mot kløen.

Jeg er ikke like flinkt til å drikke masse vann lenger, for jeg ble så lei den tissinga hele tida. Også har jeg fått litt smaken på cola light. Leste ett eller annet sted her en gang at man blir mere sulten av cola ligth, har flere erfart det?

Ønsker dere en fin dag:-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mah😐7. august 2002
Hei.
Ikke bry deg om de 100 grammene du. I morgen er de borte skal du se..... Nei, det er alltid lett å stryre unna, og når du att på til får en sjokolade dumpende ned i fanget... jeg hadde nok ikke klart å si nei jeg heller. Men jeg synes du har vært flink, så fortvil ikke.
Mah
c.AuthorAlias Morgengry😃7. august 2002
Hei, nataja
Jeg opplever ikke at jeg blir mere sulten av light-brusen, men jeg merker at det øker sukker-behovet mitt. Jeg blir veldig sugen på godteri når jeg drikker pepsi-max. Det er så utrolig godt synes jeg og før kunne jeg drikke 1 liter om dagen. Men nå prøver jeg å sjærpe meg og bare unne meg det i helgene.

Når det gjelder nudler så er det hvetemel i disse og hvetemel får jo blodsukkeret i ubalanse. Druer er bedre enn godteri, men det bør vel inntas i små mengder. Å si nei til en sjokolade som blir servert en er jo komplett umulig. Jeg måtte stramme opp samboeren min, for han kunne kjøpe en pose sjokolade til meg, for å være snill. Virkningen var jo det stikk motsatt.

De 100 gr skal du ikke bry det med. De forsvinner fort. Men når man veier seg hver dag så vil man nok oppleve ofte at vekten svinger. Jeg har bestemt meg for å veie meg kun en gang i uken. Psyken min klarer ikke denne vektsvingningen.

Ha en god dag.

Hilsen Morgengry
c.AuthorAlias Jojoen😃7. august 2002
Hei igjen nataja :-)

Takk for koselig hilsen.
Å ja, ferier er ikke alltid så lett å kombinere med slanking.... Jeg synes du har klart deg flott i sommer jeg.

Jeg har nok en stor fordel slankemessig siden ungene har flyttet ut og jeg er alene det meste av tiden. Da styrer jeg selv hva som skal finnes av fristelser i skapet og handleposene.. Til helgen kommer dattera mi hjem ei ukes tid før skolen starter igjen og da ligger fristelsene og slenger rett foran nesa på meg noen dager. Det er helt fryktelig når den sjokoladetrangen kommer og herlighetene ligger rett foran meg.. uff..

Jeg har vært utrolig heldig med vekta i ferien, men egentlig så kalkulerte jeg med - og psyket meg opp til å gå noen kilo opp.

Skjønner godt at det blir ferie for deg når mannen har ferie, bare nyt det! Hverdagen kommer altfor fort tilbake.

Nudler og druer.... det er vel ikke det lureste du kan få i deg.. Det er slike ting som ofte får blodsukkeret i ubalanse og fører til at du blir mer sulten. Det samme gjelder lightbrusen. Det er jo ikke noen kalorier i den, men den tilfredsstiller søtsuget og fører til enda større behov for noe søtt. Liker du Farris? Både den med lime og den med grapefrukt smaker ganske godt.

Lykke til videre.

Klem fra Jojoen
97,0 kg

..ikke så mye ned, nei

....Men jeg er fornøyd jeg, for jeg hadde nesten trodd jeg var gått opp litt igjen. Festa på fredag, og på lørdag spiste jeg mye pizza på kvelden. Og i går fikk jeg mensen. Så da håper jeg at jeg er gått litt mere ned når mensen er ferdig:-)

Når jeg ser på forrige uke, så har jeg jo gått ned 1,8 siden tirsdag, så jeg bør jo være kjempefornøyd allikevel:-))
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite7. august 2002
GRATULERER med mensen. Så da skulle den bekymringen være over. Tror du ikke jeg måtte kjøpe meg ny pinsett. Denne gang skal jeg passe så godt på den, og det var en fornøyelse å få nappa sjegget.
Du, jeg lo da du fortalte om badeturen din og din svaksynte mann. Det er så befriende herlig å ha en mann som faktisk synes man er deilig med alle kg. Jeg har også en slik, som digger min rundt bak, og det største problemet for han når jeg skal ned i vekt, er at puppene blir mindre. Hadde jeg tidligere hørt om andre som hadde slike menn, hadde jeg sagt at denne mannen var pervers og som hadde avvikene lyster, men vet at min mann (og sikkert din og) (og alle andres) er helt normale menn, som faktisk elsker oss, og derfor også synes vi er deilige og sexy.
Nå ble jeg litt intim (håper du ikke ble støtt), men falt altså for din fortelling fra strandkanten.

Stå på, og klem fra Nite
c.AuthorAlias Mah😉5. august 2002
Hei.
Ser at det går litt opp og ned, men fortvil ikke - totalt sett har du virkelig være flink. Litt opp- og nedgang må vi lære oss å leve med. Tenk på alle milene du har syklet siden du begynte å sykle. Hvis du skulle syklet f.eks. Sørlandet så hadde du kost deg nede i Kristiansand nå..... Jeg skal stå å heie på deg langs veien.

Hilsen
Mah

c.AuthorAlias Morgengry😌5. august 2002
Hei på deg.
Ja jeg synes du skal være fornøyd med -1,8 kilo på en uke. Det er jo kjempebra. Når man veier seg så ofte så har man lett for å bare fokusere på sist man veide seg. Det er viktig å se helheten.

Fint at det går så bra for deg.

Ha en strålende dag.

Klem fra Morgengry
97,1 kg

..Ustabil vekt?

Nå begynner jeg virkelig å tro at digital-vekta mi ER veldig ustabil. Hvis ikke, så er det naturlig å gå ned i vekt i slutten av uka, og legge på seg i begynnelsen av uka....
Eller kanskje nedgangen skyldes at jeg svømte i går? Er kjempestolt av at jeg gjorde det. Gubben ville vi skulle ta med unga ut og bade, men jeg ville heller være hjemme. Var sur og gretten, og sa at vannet er for kaldt, er for mye mygg der o.s.v. Men så fant jeg ut at jeg ville være med allikevel, og kokte med meg kaffe som jeg kunne kose meg med mens de bada. De to minste kan ikke svømme ennå, så jeg gikk og vasset litt i vannkanten med dem, og prøvde å lære det ene barnet svømmetak. Så våget jeg meg litt lenger ut, enda litt til...også plutselig svømte jeg:-)) Er fryktelig pysete, har ikke svømt på flere år fordi jeg syntes vannet er for kaldt. Derfor jeg er så kjempestolt av at jeg virkelig badet.. Litt av en trim det å svømme egentlig, man blir fort sliten. Men jeg likte det:-)
Hadde ikke kroppen min vært så stor OG hårete, så ville jeg ha vært i svømmehallen en gang iblandt. Det hadde vært veldig ok...

Det er mest på kveldene jeg sliter med sult. De to siste kveldene har jeg laget kyllingsalat til "kveldskos", og det ser jo ikke ut til at jeg legger på meg av det..:-)) Kyllingsalat er godt, det. Blander sammen kinakål, mais, agurk, paprika, egg og kylling, og bruker veldig lite dressing på. (selskapsdressing) Vet jo at man helst ikke skal spise på kveldene, men kan jeg slippe å være så sulten på kveldene og samtidig gå ned i vekt, så fortsetter jeg å spise litt salat på kveldene tror jeg.

Nå begynner jeg å bli litt bekymra for den mensen... har ikke hatt den siden 16/6 og det begynner å bli litt lang tid, det. Har gått med skikkelige menssmerter i over en uke nå, og begynner å bli møkkalei. Hadde det ikke vært for at jeg steriliserte meg for 1 år siden, hadde jeg mistenkt at jeg var gravid. Men det er jo umulig! ..Vel, mensen kommer vel ikke akkurat fortere om man går og venter på den heller..

Ha en fin dag alle sammen:-)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite🙂4. august 2002
Hei du, hvor er så den hårete kroppen. Det er jo noen dager siden du har registrert deg her, men jeg vet du er med oss ennå, fordi du har jo skrevet i min dagbok (takk forresten).

Nå er det en ny uke, og du er med ennå, ikke sant?

Klem Nite
c.AuthorAlias Morgengry😃2. august 2002
Hei på deg.
Så fint at vekta går nedover. Min kan også være litt ustabil. Derfor veier jeg meg gjerne 2-3 ganger får å se at det virkelig stemmer det jeg får opp. Noen ganger må jeg bare ta det midt imellom. Jeg forstår ikke hvorfor den ikke er stabil. En digitalvekt skal da være så sikker.

Jeg synes ikke du skal henge deg så opp i at du spiser salat om kvelden. Man må finne det som passer en selv best. Så lenge du ikke går opp så spis i vei. Jeg blir også fysen om kvelden, men etter at jeg gikk over til mat med lav GI så har jeg ikke vært godte-syk (bank i bordet). Får håpe at det varer. Det jeg sliter med nå er gamle vaner. Er vant til å sitte å glo på tv og spise godteri.

Flott at du var ute å svømte. Det skal vist være den beste formen for trening. Selv om du er stor så kan du dra i svømmehallen alikvel. Har hørt at det ikke bare er slankefolk der. Og hårene kan du vel skjule?

Ha en fin helg.

Klem fra Morgengry
c.AuthorAlias nite1. august 2002
Hallo badenymfen.
Lo godt når jeg leste om din hårete kropp. Ja, ikke sant, vi som er "litt over middels hold" trenger jo ikke frisere bikinilinja ettersom vi ikke enterer bikien, og derfor gror det gjerne over. Jeg på min side har ikke funnet pinsetten min ennå, så du kan jo tenke deg hvordan haka mi ser ut.

Jeg synes du er kjempeflink, og dette med nedgang på slutten av uka håper jeg absolutt stemmer, ettersom jeg har veiedag i morgen.

Så du har ikke hatt mensen siden medio juni, ja det var vel bare det som mangler. At du nå er så godt i gang med å realisere deg selv og din egen figur, så skulle ennå en unge komme å ødelegge alt. Men som du sier, du er jo nesten bankers eettersom du har vært å kappa snora, så du får nok bare tro på at du er naturlig for sen.
Hvertfall, jeg følger med deg, og er fremdeles motivert til å gå ned med deg, vettu.
Klem Nite
98,0 kg

Vekt reg..

Er bare inne og registrerer vekta, skal veie meg HVER DAG nå, og håper og tror det kan bidra til at jeg ikke går mere opp..
..Er ihvertfall gått ned noen gram siden i går:-)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite31. juli 2002
HI, og takk for svaret ditt i dagboka mi. Det er gøy å se at flere er litt tent på idèen om å treffes.

I dag er jeg litt deppa, og skal heller legge "gørra" ut på min egen dagbok, så kan de som gidder lese om min nedstemthet.
Vil bare si at jeg følger med deg, stå på, du er flink.
Klem Nite
c.AuthorAlias Morgengry😌31. juli 2002
Hei, og takk for innlegget i dagboka mi. Det var koselig. Det hjelper når man merker at folk følger med en.

Når det gjelder spørsmålet ditt ang. alkohol, så legger man på seg av alkohol. Du sier at dagen etter så veier du mindre enn før du begynte å drikke og det stemmer nok for alkohol er veldig vanndrivende. Har du noen gang tenkt over hvor mye væske du kan helle i deg dagen derpå uten å måtte gå på do? I et gr. karb er det 4 kalorier og i 1 gr fett så er det 9 kcal - men i alkohol så er det 8 kcal. Tenk at det er nesten like mye i det som i fett!! Huff a meg. Nesten så jeg ikke har lyst til å drikke på festen, men jeg skal følge rådet til Augusta og spise proteiner før så håper jeg at det ikke ødelegger for mye for slankingen.

Det er nok lurt av deg å veie deg hver dag hvis vekten øker en del. Da kan man få en bedre pekepinne på hva man spiser som kroppen ikke liker. Men det er frustrerende når vekten ikke går rette veien, eller går altfor sakte. Men du har jo pågangsmot da, og det hjelper jo mye.

Synes du er flink, jeg! Stå på så ser du nok at ferie-tillegget snart er borte.

Ha en god dag.

Klem fra Morgengry
🐷98,8 kg

Pokker!

Hadde ikke lyst å skrive her i dag, for å vise dere at jeg er gått opp igjen..
Har jo egentlig vært ganske forsiktig i helga også, men i går hadde jeg ostepopkick OG sjokoladekick. Stappa innpå helt villt, jo. Var sur og gretten fra jeg sto opp i går, varmen tar omtrent kverken på meg og jeg bare kjefter på unga. Fælt at jeg lar det gå utover dem at jeg er i så dårlig humør. Lider nok av pms, - skulle hatt mensen for 2 uker siden og går med magesmerter hele tida. Kanskje jeg er gravid? Hehe, neida det er veldig små sjangser for det for jeg har sterilisert meg:-)

..Får ihvertfall håpe at det med mensen utgjør minst 2 kilo av vektøkninga mi, selv om jeg betviler det. Er pessimistisk for tida, syntes det går for tregt med vektnedgang...VELDIG tregt siden jeg går oppover isteden..!

1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite😉30. juli 2002
Hei slankevennen min. Forstår så godt at du nå er lei deg, men det eneste vi kan si er: HVEM HAR SKYLDEN?
Jeg mener ikke å være stygg, vennen, men du sjønner det er det jeg må si til meg selv når jeg ikke er fornøyd med resultat. Jeg har veiedag på fredag, og er skitredd for hva min nyanskaffede vekt sier. Kanskje det er jeg som er sur og grinete da, og da får du stå meg bi, og "kjefte litt på meg".
Du Nataja, jeg har en liten "baby" (les idè) i mitt kreative hode. Tror jeg skal lokke deg inn på dagboken min for å lese om denne. Har ikke skrevet noe ennå, men gjør det en eller annen gang før midnatt i dag 30/7. Der vil jeg fortelle om min idè. Er du spent, les da vel.

Videre synes jeg det var kjempeflott at du skriver og oppgir vekta di, selv om dette ikke er lystbetont. Det er disse små fallene som vi skal være ærlige om, og dermed få den oppbacking som vi trenger.
Nå står du på, og husk at det blir shop suey om jeg finner dette. Du forsvinner søren meg ikke nå, gjør du vel.
Husk du kan ikke bare neglisjere de kg. du allerede har gått ned. Nå bare fortsetter du, please!!!!!
Kjempestøttene klem fra Nite
😌96,8 kg

Skjønner ikkeno, jeg...

Var på vekta i går og da stoppet den på 97.4 Trodde det måtte være en feil, for så mye går man ikke ned på så få dager. Men i dag stoppet den på 96.8, så da stemmer nok vekta i går..men på søndag og tirsdag veide jeg jo masse mer... Har vært veldig flink de siste dagene da, og spist veldig lite. Er jo kjempefornøyd med at jeg nå bare er 1 kg unna de 10 kiloene jeg gikk ned før vi dro på ferie:-) I ferien var det 4 dager jeg ikke fikk sykla mine daglige 20 min på trimsykkelen, så det kan jo også være litt av årsaken til at jeg veide mere sist jeg registrerte vekt her inne? Har sykla hver morgen igjen, og for å få litt ekstra trim så har jeg vasket gulver selv om de ikke er møkkete, støvsuga uten at det egentlig er nødvendig o.s.v. Hehe, er ihvertfall motivert nok tydeligvis:-) Og det er bra!

Håper jeg greier å være forsiktig i helga. Får håpe på fint vær slik at det kan bli noen blåbærturer..
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias nite26. juli 2002
Hei Nataja.
Takk for hilsnen din i dagboka mi. Badevekt ja, fy fader, dette kan du jo lese om i dagboka mi.
Du nevner en chop suey de har hos Oluf Lorentzen. Nå vet jeg vitterlig ikke om det er noen flere OL butikker igjen i Oslo, men hvis det er ønskelig, kan jeg jo se når jeg er i sentrum, og sjekke litt på inneholdet. Kanskje jeg virker litt overivrig nå, men om jeg finner den, kan jeg jo gi deg beskjed, og hvis det er ønskelig, kan jeg jo kjøpe for deg, og sende den i oppkrav. Gir i første omgang beskjed om jeg ser den.
Ser du aktiviserer deg med rengjøring. Det er mitt største mareritt å sette igang her i morgen. Startet uken med forkjølelse og feber, som er avløst av øyekattar. Dermed er det ikke gjort en ting her hjemme. Har oppvaskmaskin, men allikevel er det den Donald oppvaska her. Har en slamp på 16,5 år som jobber nå i ferien, og er absålutt helt allergisk mot å hjelpe sin snille mor. Skulle hatt bank skulle han, men nå er det jo ikke helt min ting å banke da, så det er vel bedre å se på rengjøring i morgen som en sabla treningsøkt.
Vel, som du sikkert ser, har jeg litterær elefantsyke også, og når jeg beg. å skrive, er jeg ikke til å stoppe. Men det er jo så koselig når dere er inne på min dagbok da, at jeg tror jeg skriver av meg lysten på mat.
Denne ordflommen avtar sikkert litt etter hver. Stå hvertfall på, du er kjempeflink. 10 kg..... wowh. gleder meg til jeg kan si det samme.
Natta fra Nite
😈99,2 kg

Dette var ikke bra!

Håper det er fordi jeg merker mensen er i anmasj, at jeg har lagt på meg litt til siden søndag. Pleier å legge på meg 1-2 kg da. Merker magen er oppblåst.
Men jeg har ikke vært så veldig flink med maten heller. Tror det blir lettere når mannen begynner på jobb igjen neste uke. Jeg skal ALDRI over 100 igjen, så nå MÅ jeg skjerpe meg!!! Ironisk at det nå er drittvær, nå som jeg endelig kunne få med meg ei i skogen og plukke blåbær denne uka. Hadde blitt litt ekstra trim det.
Motivasjonen min er ikke vekk, men jeg greier ikke stå imot mat eller godterier på kveldene. Kjeder meg vanvittig, og da må jeg liksom putte noe i munnen. Men f.o.m idag skal ikke det skje mere, nå skal jeg ned igjen!
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Jojoen😃23. juli 2002
Hei nataja :-)

Uff ja, det er dumt når det går litt den gale veien, men alt har sin forklaring. Vannsamling før mensen er sikkert helt riktig, slik har jeg det også. Og når hverdagene kommer tilbake så blir det også litt lettere.

Ønsker deg masse flott vær og lykke til.

Klem fra Jojoen
Bilde
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.