..Sliter litt
Ække noe ok å gå opp i vekt, men det er jo selvforskyldt.. Merker jeg sliter litt nå om dagen, er så sulten. Har gått greit på dagene, men kveldene er ille. Har da spist enten reker eller kokte nudler. Noen som vet hva som er værst å spise av de to tinga?
I går spiste jeg også litt potetgull og sånt som vi satte frem til unga. Greide ikke styre unna det. Men tok bare litt da, før så ville jeg hivd meg over bollene med snacks.
Har prøvd å lese litt i den derre Lindberg-boka, men greier ikke å få det inn i huet. Det er så mye å lese og så mye å lære, så da gir jeg liksom bare opp.
Må forsøke alt jeg kan å være flink denne uka, for jeg SKAL ned igjen de 200-gramma jeg har lagt på meg innen fredag!
reg.av vekt.
Hakke tid til å skrive noe, men måtte innom å registrere vekta mi:-)
..har skeia ut litt i helga, men gikk heldigvis ikke opp.
Ha en fin dag:-)
..Endelig:-)
Endelig litt nedgang igjen, jeg var redd vekta hadde rusta fast på 95,8.. Veide 94,8 i går også men trodde det var feil, men siden jeg veier det samme i dag så er det nok riktig:-)
Neste mål nå blir 90,-tar 5 og 5 kilo av gangen. Foreløpig går jo slankinga greit, og jeg er kjempestolt av meg selv:-))
Maten i går:
Frokost: 2 ryvita m/ost, paprika og agurk
Formiddag: 1 ryvita m/kokt egg
Middag: Pølse og potetmos.
...mer rakk jeg ikke å spise.
Trim i går:
Sykla 20 min på ergometersykkel
svømt tilsammen ca 30-45 min
..og beisa i 2 timer.
Hittil i dag har jeg spist 3 ryvita, 2 med dansk salami og ett med egg. Har vært i Sverige, så måltidene har vært i bilen..! Har ikke fått trimma noe, foruten at jeg har vaska som en gal nå i 2 1/2 time..
Ønsker dere alle en god helg:-)
..Fremdeles 95,8...
Merkelig at vekta ikke leer seg noe i det hele tatt. Ikke engang 100gram opp eller ned. Er jo fornøyd så lenge jeg ikke går opp i vekt, men kunne tenkt meg og gått ned noen gram igjen snart. Blir spennede å se i morgen.
Har hatt en flott dag, været er nydelig, har ikke spist noe jeg ikke burde (vel, slik JEG ser ut, burde jeg kanskje ikke spise NOE...) og jeg har vært på biblioteket med unga. Hehe, akkurat der ble jeg sett av alle, eller ihvertfall hørt... Hadde badeskoa på meg som jeg også hadde hatt på meg i vannet, så det sa skikkelig "skvuuulp" for hvert skritt jeg tok:-)) Tror unga hadde en liten konkurranse om hvem av de som greide på distrahere den nye biblitekdama mest, og at hun takka "han der oppe" for at vi endelig gikk når det var gått 1/2 time:-)
Vel, dristet meg til å låne den meget omtalte Fedon Lindberg boka, - naturlig slank.....o.s.v. Nesten alle her inne skriver jo om fyren, så da måtte jeg låne boka for å studere det bildet av han på baksiden skikkelig med forstørrelsesglass...men han er da ikke såååå kjekk??? Helt alvorlig så er jeg jo blitt litt nysgjerrig på dette GI-greiene, så jeg får prøve å kikke litt i boka. Men tror allikevel ikke det er noe for meg, poteter MÅ jeg ha til middag.
Takker dere som skriver i boka mi, det er virkelig motiverende og nødvendig at noen følger med.
Ha en fin kveld.
Klem fra Nataja
..står stille
Vekta står visst litt stille nå, men det er bedre det enn om den hadde gått opp. Så jeg er fornøyd:-) Får ikke den samme trimmen nå som forrige uke, siden det er for dårlig vær til å reise ut og bade.
Men når jeg er gått ned 10-15 kg til så skal jeg i svømmehallen!!
Sliter fremdeles hardt på kveldene, da er jeg så inmari sulten. Spiste litt nudler sammen med gubben forrige kvelden, men i går greide jeg å la være å spise noe på kvelden. Men det er hardt, kjempehardt. Mye lettere å slanke seg på dagtid...
Ønsker dere alle en fin dag c",)
10 kilo ned:-)
Helga har gått sånn passe bra, men det ble litt mye alkohol... Var og bada både fredag og lørdag, og det er bra trim. I dag blir det nok ikke noe, for været er ikke så medgjørlig.
Nå er jeg gått ned 10 kg, og det merkes på kroppen..:-)
Mat i går:
Frokost: 2 ryvita m/ost, paprika og agurk
Formiddag: 1 ryvita m/ost, paprika og agurk
1 ryvita m/makrell i tomat og agurk
Middag/"lørdagskos" Pølse og pomes frites (IKKE sundt)
+ at jeg smakte bittelitt på potetgull
Trim i går:
Sykla 20 min på ergometersykkel. Så 10 min litt senere
Svømt 1/2 time.
svømming hjelper:-))
Deilig å se 5-tallet igjen:-) Håper det er der på mandag også, men pleier alltid gå litt opp igjen i helgene. Skal ihvertfall holde meg langt unna potetgull, sjokolade og sånnt.
I går var vi igjen og badet, og det er bare sååå deilig. Også vet jeg at svømming er flott trim, og det gjør det ekstra deilig å bade:-)
Håper å komme ned til under 90 før jul, og det burde være et realistisk mål det?
..Min mann er også overvektig ja..(så det var noen som spurte om det i går)
Ønsker dere en fin helg:-)
Se der ja:-))
Deilig å se at jeg er gått litt ned igjen:-) Er ferdig med mensen, kanskje derfor vekta er gått ned? Trimma også litt ekstra i går, for jeg klippa plenen også var vi ute og bada. Det jeg spiste i går var:
Frokost: 2 ryvita m/ost, agurk og paprika
Formiddag: 1 ryvita m/makrell i tomat og agurk
Middag: Kylling, ris, pasta og pastasaus.(sikkert ikke sundt..)
Kvelds: to tallerkener salat.(kinakål,mais,agurk,paprika og litt selskapsdressing)
..drikke igår var vann og colalight og masse kaffe.
Trimmen: sykla 20 min på ergometersykkel, klippa plenen 1 time, og svømt ca 30-45 min.
Så når man ser på maten og trimmen i går, hadde det vel vært merkelig hvis jeg hadde gått opp i vekt..:-)
Håper jeg ikke kommer over 97 igjen, syntes jeg har vært på 97-tallet lenge nok nå.
Da vi skulle bade i går, gikk gubben innom butikken for å kjøpe brus først. Jeg sa jeg ville ha colalight. Da vi skulle drikke litt etter å ha svømt, ser jeg at han har kjøpt vanlig cola...og først DA sier han at det ikke var igjen colalight i butikken, men at jeg kunne vel drikke vanlig cola for det smakte jo nesten likt...! Vel, jeg holdt meg unna cola''n, stakk heller innom neste butikk på hjemveien og kjøpte colalight. Merkelig gubbe jeg har, forrige dagen kjøper han sjokolade til meg og i går cola...han vil ikke at jeg skal ned i vekt han, tror jeg..:-)) På ferie også så "kjefta" han på meg fordi jeg spiste ryvita til frokost istedenfor loff, slik han og unga gjorde. Han skulle heller være stolt på mine vegne, når jeg greide å spise ryvita når det var loff på bordet!:-) Vel, han har flere ganger sagt at han syntes denne slankinga mi er noe tull. Men for meg så er det ikke det, jeg VIL IKKE gå rundt å være feit lenger! Tror jeg vil få mye bedre selvtillitt om jeg greier å bli endel tynnere, og da vil jeg sikkert få interessen av å kjøpe klær også. Det har jeg ikke nå, gubben må slepe meg inn i klesbutikk og finne plagg til meg, hvis vi skal på en tilstelning eller noe. For de klærne jeg har passer seg ikke å bruke når man skal ut...
Nå skal jeg surfe rundt og se om jeg finner ut hva GI er for noe, ser flere av dere skriver om det.
Ha en fin dag:-)
100 gram feil vei....
Sliter litt med kveldene nå, er alltid så sulten når jeg har mensen. Forrige kvelden spiste jeg kokte nudler, og i går spiste jeg druer. Noen som vet om det er masse kalorier i dette?
Da gubben kom hjem med en center sjokolade til meg, greide jeg ikke motstå den heller... Ikke smart, men jeg går det nok ned igjen, - de 100 grammene jeg har lagt på meg. Må nok ta en liten alvorsprat med min bedre halvdel og fortelle han at han IKKE må kjøpe slikt til meg når jeg slanker meg. Selv så liker han ikke sjokolade.
Bading er deilig det, men ikke kløen som kommer etterpå! Etter å ha badet i fjorden nå i mange dager etter hverandre, har jeg og unga fått masse røde utslett som KLØR. Sandlopper, sa de på legesenteret. Er visst fullt av det i sommer. Zyrtec (allergitablett) hjelper heldigvis noe mot kløen.
Jeg er ikke like flinkt til å drikke masse vann lenger, for jeg ble så lei den tissinga hele tida. Også har jeg fått litt smaken på cola light. Leste ett eller annet sted her en gang at man blir mere sulten av cola ligth, har flere erfart det?
Ønsker dere en fin dag:-)
..ikke så mye ned, nei
....Men jeg er fornøyd jeg, for jeg hadde nesten trodd jeg var gått opp litt igjen. Festa på fredag, og på lørdag spiste jeg mye pizza på kvelden. Og i går fikk jeg mensen. Så da håper jeg at jeg er gått litt mere ned når mensen er ferdig:-)
Når jeg ser på forrige uke, så har jeg jo gått ned 1,8 siden tirsdag, så jeg bør jo være kjempefornøyd allikevel:-))
..Ustabil vekt?
Nå begynner jeg virkelig å tro at digital-vekta mi ER veldig ustabil. Hvis ikke, så er det naturlig å gå ned i vekt i slutten av uka, og legge på seg i begynnelsen av uka....
Eller kanskje nedgangen skyldes at jeg svømte i går? Er kjempestolt av at jeg gjorde det. Gubben ville vi skulle ta med unga ut og bade, men jeg ville heller være hjemme. Var sur og gretten, og sa at vannet er for kaldt, er for mye mygg der o.s.v. Men så fant jeg ut at jeg ville være med allikevel, og kokte med meg kaffe som jeg kunne kose meg med mens de bada. De to minste kan ikke svømme ennå, så jeg gikk og vasset litt i vannkanten med dem, og prøvde å lære det ene barnet svømmetak. Så våget jeg meg litt lenger ut, enda litt til...også plutselig svømte jeg:-)) Er fryktelig pysete, har ikke svømt på flere år fordi jeg syntes vannet er for kaldt. Derfor jeg er så kjempestolt av at jeg virkelig badet.. Litt av en trim det å svømme egentlig, man blir fort sliten. Men jeg likte det:-)
Hadde ikke kroppen min vært så stor OG hårete, så ville jeg ha vært i svømmehallen en gang iblandt. Det hadde vært veldig ok...
Det er mest på kveldene jeg sliter med sult. De to siste kveldene har jeg laget kyllingsalat til "kveldskos", og det ser jo ikke ut til at jeg legger på meg av det..:-)) Kyllingsalat er godt, det. Blander sammen kinakål, mais, agurk, paprika, egg og kylling, og bruker veldig lite dressing på. (selskapsdressing) Vet jo at man helst ikke skal spise på kveldene, men kan jeg slippe å være så sulten på kveldene og samtidig gå ned i vekt, så fortsetter jeg å spise litt salat på kveldene tror jeg.
Nå begynner jeg å bli litt bekymra for den mensen... har ikke hatt den siden 16/6 og det begynner å bli litt lang tid, det. Har gått med skikkelige menssmerter i over en uke nå, og begynner å bli møkkalei. Hadde det ikke vært for at jeg steriliserte meg for 1 år siden, hadde jeg mistenkt at jeg var gravid. Men det er jo umulig! ..Vel, mensen kommer vel ikke akkurat fortere om man går og venter på den heller..
Ha en fin dag alle sammen:-)
Vekt reg..
Er bare inne og registrerer vekta, skal veie meg HVER DAG nå, og håper og tror det kan bidra til at jeg ikke går mere opp..
..Er ihvertfall gått ned noen gram siden i går:-)
Pokker!
Hadde ikke lyst å skrive her i dag, for å vise dere at jeg er gått opp igjen..
Har jo egentlig vært ganske forsiktig i helga også, men i går hadde jeg ostepopkick OG sjokoladekick. Stappa innpå helt villt, jo. Var sur og gretten fra jeg sto opp i går, varmen tar omtrent kverken på meg og jeg bare kjefter på unga. Fælt at jeg lar det gå utover dem at jeg er i så dårlig humør. Lider nok av pms, - skulle hatt mensen for 2 uker siden og går med magesmerter hele tida. Kanskje jeg er gravid? Hehe, neida det er veldig små sjangser for det for jeg har sterilisert meg:-)
..Får ihvertfall håpe at det med mensen utgjør minst 2 kilo av vektøkninga mi, selv om jeg betviler det. Er pessimistisk for tida, syntes det går for tregt med vektnedgang...VELDIG tregt siden jeg går oppover isteden..!
Skjønner ikkeno, jeg...
Var på vekta i går og da stoppet den på 97.4 Trodde det måtte være en feil, for så mye går man ikke ned på så få dager. Men i dag stoppet den på 96.8, så da stemmer nok vekta i går..men på søndag og tirsdag veide jeg jo masse mer... Har vært veldig flink de siste dagene da, og spist veldig lite. Er jo kjempefornøyd med at jeg nå bare er 1 kg unna de 10 kiloene jeg gikk ned før vi dro på ferie:-) I ferien var det 4 dager jeg ikke fikk sykla mine daglige 20 min på trimsykkelen, så det kan jo også være litt av årsaken til at jeg veide mere sist jeg registrerte vekt her inne? Har sykla hver morgen igjen, og for å få litt ekstra trim så har jeg vasket gulver selv om de ikke er møkkete, støvsuga uten at det egentlig er nødvendig o.s.v. Hehe, er ihvertfall motivert nok tydeligvis:-) Og det er bra!
Håper jeg greier å være forsiktig i helga. Får håpe på fint vær slik at det kan bli noen blåbærturer..
Dette var ikke bra!
Håper det er fordi jeg merker mensen er i anmasj, at jeg har lagt på meg litt til siden søndag. Pleier å legge på meg 1-2 kg da. Merker magen er oppblåst.
Men jeg har ikke vært så veldig flink med maten heller. Tror det blir lettere når mannen begynner på jobb igjen neste uke. Jeg skal ALDRI over 100 igjen, så nå MÅ jeg skjerpe meg!!! Ironisk at det nå er drittvær, nå som jeg endelig kunne få med meg ei i skogen og plukke blåbær denne uka. Hadde blitt litt ekstra trim det.
Motivasjonen min er ikke vekk, men jeg greier ikke stå imot mat eller godterier på kveldene. Kjeder meg vanvittig, og da må jeg liksom putte noe i munnen. Men f.o.m idag skal ikke det skje mere, nå skal jeg ned igjen!
Spøkelset er for å jage vekk vemlingen som stikker av med pågangsmotet ditt. Stå på, du er godt i gang!!!
Spis rekene, men hold deg unna nudlene. De gjør dumme ting med blodsukkeret ditt, og du blir fortere sulten igjen. Hvis du liker egg, er det en fin ting å spise når man er litt fysen, og ellers så pleier jeg å spise en neve nøtter og en lettyoghurt som mellommåltid. Det metter en stund.
Det kan tyde på at du spiser litt lite hvis du er veldig sulten om kvelden. Kanskje du kan øke middagsporsjonen din med ekstra kjøtt eller grønnsaker?
Lykke til, jeg krysser fingre og tær for deg!
elisacat
200 gr. jente, det er vel ingenting, dette tar du av fort og mere til, men prøv å hold deg unna mat etter kl.21:00 (der går jeg litt i baret i ny og ne) og unna disse nudlene. Det er sinnsykt mye karbohydrater i dette, og det før du legger deg er ikke bra.
Hvordan vet jeg så dette, jo det er tips jeg har fra en eller annen dagbok, og så har jeg jo erfart dette selv.
Nå håper jeg at vi får se oftere til deg heretter her inne, om du har tid, hvertfall slik at vi vet det er liv i deg.
Klem fra Nite