← Alle dagbøker
diarist.Alias

mumi

50 år165 cm24 innlegg 2002 0 følgere

Start80,0 kg
Sist79,5 kg
Endring−0,5 kg
BMI nå29,2
📓 10+ innlegg🔥 7 dager på rad
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
29. januar 20023. mai 2002
😟79,5 kg

Så fancy det var her da...

Jeg har vært borte lenge. Jeg vet det. Og jeg aner ikke hva jeg veier. jeg vet bare at jeg har vært fryktelig mye "on the road" på turnè, og ensomheten spiste meg fullstendig opp, og da begynte jeg å trøstespise noe så til de grader. Kaker, boller, sjokolade, lakris, vestlandslefser...ja..her har det meste gått ned. Untatt meg da. Jeg har trolig gått opp ganske masse. Det startet i påska da jeg kom hjem faktisk. Jeg hadde greid å unngå trøstespising da jeg var borte i tre uker før påske, men i påska begynte kalaset....kaker på besøk, godteri på kino osv. osv. Og så tok det litt av. Men da jeg etter påske skulle dra bort to uker igjen, da tippet det over. Sukk. Nå , derimot, har sulten stilnet, og jeg er tilbake til mer normale vaner igjen. Og nå er det lenge til jeg skal reise bort igjen. Så...da skal jeg lete etter motivasjonen min igjen....men jeg begynner ikke på noen kur før jeg har funnet Den Bunnløse Motivasjonen....håper jeg finner den her...jeg legger ved et bilde jeg tegnet av meg første dagen jeg kom til disse sidene. Jeg ser nok litt strammere ut nå assa, men selv om jeg øynet midja mid en kort periode, så må den atter en gang graves fram.....


mange hilsner Mumi
Bilde
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias gryn😌3. mai 2002
Koselig å se deg her igjen!

Som du ser har jeg vært her trofast hele tiden, har ventet på deg vet du!

Lykke til videre med prosjektet ditt!
79,5 kg

Vestlandslefse og savn....

Jeg har vært ganske så flink etter at jeg fikk pang-starten syns jeg. Bortsett fra i går da jeg spiste to kakestykker og noen vestlandslefser, men jeg var så sulten, og så var det arrangement på denne skolen her så middagen var utsatt og jeg var så suuulten....men men...det er greit nok. Er flink igjen nå da. Var forresten på joggetur på lørdag. Men etterpå fikk jeg så vondt i ryggen og har hatt det periodevis de siste dagene. Men jeg tror det har noe med at jeg også har mensen. Så jeg har tatt det litt med ro de siste dagene da. Men jeg føler meg helt ok for det. "Fresh og fin " som de sier...hehe..vel.Var til frisøren i helga også...men det gikk så som så. Det er så irriterende når man forsøker å forklare at håret mitt vil se flisete ut om de skjærer det, så vær så snill å klipp heller. Og så tar de fram en skarp liten saks og klippeskjærer...mest skjærer.....jeg gav opp jeg da. Enten så var jeg fryktelig dårlig til å formulere meg, ellers så var frisøren stokk dum. Uansett så sitter jeg med litt udefinert hår på hodet, men det er da littegranne bedre enn det var til å begynne med da. Vel vel. Det skal bli fryyyyyyyktelig godt å komme hjem til min kjææære mann etter nesten tre uker borte. Merker at jeg har litt lyst til å trøstespise, for det er litt stusselig og ensomt her jeg er, men sånn er livet. Men er det ikke litt deilig å være savnet også da? Å vite at det er noen der som sitter og gleder seg fryktelig til akkurat DU skal komme hjem? Og vice versa? Joo...det er deilig, og det er godt å være forelsket som en fugl. Sukk...jeg savner mannen min jeg.......syns han er verdens beste mann og jeg ville ikke byttet han bort for NOEN! I heeeele verden!! På torsdag setter jeg meg i bilen og kjører hjem....LA TORSDAGEN KOMME!!!

Hilsen fra en Mumi med hjemlengsel
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias oda19. mars 2002
det var et søtt innlegg!!at du savner mannen din slik. Du kommer til å klare det om du kan finne kilden til hvorfor du vil ned i vekt. Vi mennesker er kompliserte. Men uansett ta vare på mannen dinog deg selv!! klem fra oda:-)
c.AuthorAlias vanja19. mars 2002
Takk for hyggelig kommentar lille venn!! *ssss*
Lite hyggelig med stokk dumme frisører ja... *sukk* Jeg har hatt sånne i mange år, men er så heldig å ha funnet min perfekte frisør.. ei ung berte på 22, har vært min frisør i over to år nå, og har aaaldri vært så fornøyd før!! *smiler stort*
Og du? Litt kaker av og til spiller ingen trille... bare ikke la det bli hver dag! *sssss*

Koooos deg med dine snart-møte-kjæresten-min-forberedelsene dine... hihi...

Ha en flott dag!!!

*klem*
c.AuthorAlias Ragnhild18. mars 2002
Hei mumi

Frisører er noen dumme dyr! Det er i hvertfall skikkelig vanskelig å finne noen som skjønner akkurat hva jeg vil at de skal gjøre med håret mitt - og uansett hvor fin jeg er når jeg går derifra, ser jeg ut som et takras når jeg har vasket håret..

3 uker borte fra din kjære.. Så lenge har ikke jeg vært borte fra min siden vi flyttet sammen! Tror ikke jeg hadde holdt ut :-)

hmm.. jo Ryggen, ja.. Det var jo derfor jeg startet på et innlegg til deg! Jeg har litt erfaring der, nemlig! Fysioterapeuten min anbefalte ryggøvelser for å trene opp ryggen, men IKKE når det gjorde som mest vondt. Da trenger ryggen hvile - og kalde eller varme omslag for å lindre smertene. Kaldt omslag kan f.eks være en pose med frosne erter som du legger på ryggen der det gjør vondt i noen få minutter - eller så kan du prøve med varme, f.eks legge en varmeflaske på ryggen en liten stund. (ikke for varmt vann, da brenner du deg, men det skjønte du vel)

Når du er bedre i ryggen, så tren litt - både ryggøvelser (disse skal ALDRI gjøre vondt!), og mageøvelser. Tenk deg at du skal styrke opp et "korsett" av muskler - så du må trene på "begge sider" for å si det sånn..

Dette ble litt rotete, men jeg håper at du henger med!
klem fra Ragnhild
c.AuthorAlias cat7418. mars 2002
Synes ikke du skal ta de lefsene så tungt, jeg. Når man er sulten så må man ha noe. Godt gjort at det ikke ble fler, synes jeg.
Tenkte bare jeg skulle si at dersom du har lett for å få vondt i ryggen så må du forsøke å ta noen situps jevnlig. Da støtter magemusklene ryggen og man slipper ofte unna 'vondtet'. Etterhvert kan man jo forsøke noen ryggøvelser også - men min gamle gymlærer sa at man burde starte med magen først, eller så var det lett å trener på seg mer vondt.
Klem.
79,5 kg

HAH!!!!!!!

JEEG HAR SVØMT!!! Fram og tilbake, fram og tilbake fram og tilbake...jeg måtte bare passe meg for en gammel mann som ikke så så bra tror jeg, for han svømte på ryggen og brydde seg ikke om det svømte noen forran...hehehe. Og det var ikke no problem i det hele tatt med badedrakten min. Vi var mange som blubbet rundt, og vi så aldeles flotte ut alle sammen syns jeg. HAH!!! Jeg greide det! Tenk så mye jeg gruet...og så var det ikke falig i heletatt....jeg er no en tullete person jeg!!! Sola skinner og jeg er lykkelig! Ha en deilig dag alle sammen!!

Kysser og klemmer fra Mumi!!!(som fortsatt lukter en tanke klor....)
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa2916. mars 2002
Hei Mumi!!!

Hørtes deilig ut med svømmingen. Det drømmer jeg også om. Men.........!
Er ikke klar for å trapse rundt i badedrakt med mine 109 kilo. Men en dag skinner solen for meg, håper jeg, og da skal jeg være første mann i bassenget. Elsker å bade!
Var på en liten ferie på en campingplass med den flotte stranda for to år siden. Jeg turde å gå i shorts, faktisk, men ikke tale om badedrakt. Med ei slank venninne i bikini og typen, og en annen kar, fristet det ikke så veldig. men gud som vannet fristet. Det ble kun vassing for meg. Synes det ser litt dumt ut å bade med shorts og t-skjorte, når alle andre går i badedrakt eller bikini.
Skal overvinne dette! Bare ned litt mer kilo først.

Ønsker deg en videre flott slanking!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias vanja14. mars 2002
Heia mumsi!!
Fytti du er så flink atte.... svømmeturer er jo kjempebra jo!!!!!
Ellers håper det går bra med deg og storemennisvømmebassengskrekken.. hehe...

Stopr klem fra Vanja
c.AuthorAlias "A_P"13. mars 2002
Ja, svømme skulle jeg også gjort. Har ikke svømt på de siste 10 årene.
Det er jo utrolig deilig når man er ferdig, da..

DU ER FLINK!!
c.AuthorAlias pæreformen13. mars 2002
Hei mumi !
Som min mor ville sagt : "Hva var det jeg sa"!
Du får ta med deg et sånn gass horn neste gang og blåse i øret på gammern, det vil nok lære han og ikke svømme på deg.
Ps ! Lær deg gjennopplivning først.
Klem fra Pæra :-)
79,5 kg

fett- rosett!

Var i byen i dag jeg. Skulle kjøpe meg en badedrakt i dag jeg. Følte meg så fin i dag jeg. Sånn kan det føles før man dytter seg selv inn i stropper og elastisk tøy. Grumpf! Da jeg kom hjem tok jeg på meg den fine nye badedrakten. Den var faktisk passe, men da jeg snudde meg så stirret jeg rett inn i min egen rygg. Og to fettbulker som blubbet og ble dandert under kryss-stropper og trangt elastisk tøy. Det så ut som jeg hadde magen på ryggen nærmest, og et øyeblikk lurte jeg på om kanskje jeg skulle ta sprit-tusjen og tegne på to brystvorter og en navle, sånn at den abnorme fasongen kom helt til sin rett, men jeg lot det være. veel, kjære medslankere. Det spøker litt for den turen i bassenget i morgen tidlig, men jeg SKAL forsøke å motivere meg. Jeg prøver å tenke sånn at hvis jeg hadde sett ei jente som hadde sett ut sånn som jeg, så hadde jeg ikke brydd meg. Og det er det ingen som gjør heller tror jeg, det er bare en barriere å komme over. I dag, etter tre dager uten fast føde (i hele tatt) spiste jeg litt fiberrik lunsh og litt grønnsaksrik middag, og tenker at jeg skal ete litt kveldsmat også. Nå har jeg tatt en pangstart i noen dager, og kan godt ta noen dager der jeg eter litt og ofte igjen tror jeg. Men jeg har ihvertrfall fått ned magemålet mitt, sånn at jeg faktisk blir mett av en passe porsjon og masse vann. Ok..dett var dett for denne gang. Jeg kommer forhåpentligvis med en rapport fra bassenget i morgen. Tvi tvi!

Hilsen Nilsen....hahaha..neeeida...hilsen Mumi (huff...tørr humor ja.....)
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias April13. mars 2002
Tror du sier det rette når du spør deg selv, at hadde du reagert veldig mye hvis du så en annen person som så ut akkruat som du i badedrakten, så ville du overhodet ikke reagert.
Tror ikke mange synes at de i mars måned er noe alldeles himmelsk flott syn i badedrakt med blå-hvite bein og det ene med det andre.
Jeg er sikker på at du ser helt flott ut jeg, og gratulerer med ny badedrakt og med at du skal begynne å svømme.
Det skal visst være kjemepfin mosjon, den passer ikke helt for meg fordi jeg er ikke så flink til å svømme, men det er jo deilig å være i vannet da, og så kan du sikkert ta badstu og kjenne på hvordan bare kiloene renner ned i sluket underveis.

God dag videre fra April som endelig har fordøyd søndagens Tobleronebiter og gleder seg til neste sprekk?? nei da!!
c.AuthorAlias Ragnhild12. mars 2002
Hei Mumi!
Godt å høre at du kvikner til igjen!

Dra i svømmehallen, og kos deg - det hjelper faktisk på selvtilliten!! Du kommer til å dele garderobe og dusj med mange - og tenke at "jøss, kroppen min er i grunnen ganske flott". Helt sant, bare prøv! Mennesker kommer i alle størrelser og fasonger, og du finner alle varianter i svømmehallen.

klem fra Ragnhild
c.AuthorAlias pæreformen12. mars 2002
Hei igjen miumi !
Du kan trygt gå i badedrakten din i morgen, det er jeg helt sikker på. Kan jo være at du overdriver en bitte bitte litt ?
Dessuten er du jo kjempeflink som tar deg en trim økt i det våte element. Hvis du fortsetter med det så forsvinner nok det som ikke skal være der.
Klem fra Pæra:-)
79,5 kg

Mumi alene mot 17 kilo-ninjaer!!!



Den tredje dagen var på god vei i Mumis bekjempelse av Kilo-banden. Kilo-banden var en utbryterklan av ninjaene, men de var ikke snille....de var ONDE!! (fryktelig onde vil jeg si) De smøg seg inn på ofrene sine ubemerket og over lang tid. De la seg rundt på strategiske plasser på kroppen og planla sine skumle komplott på å ta over hele mennesket. Det var nesten umulig å se dem når de var hver for seg, men sammen var de tydelige. Mumi hadde søtten stykker rundt på kroppen. Hun hadde merket at de kom, men hadde ikke greid å gjøre noe med det. Før nå. Kilo-banden levde nemlig ganske utelukket på mat. Fet mat. Men nå hadde Mumi på sin listige måte tatt dette fra dem. Det eneste hun hadde i seg var noe ekkelt pulver i vann og masse farris. En etter en måtte de slippe taket. Det kunne hun kjenne. Men de var ganske seige å få has på. De klamret seg fast. Men denne gangen var det ikke de som skulle vinne. Selv om de var i overtall. De var søtten for mange i Mumis øyne. Og de skulle bort.

Kilo- banden kunne styre tanker. De kunne gi sitt offer en sterk trang på godteri og fet mat. Det såkalte "godtesuget" var deres spesialitet å provosere fram. Men også mer destruktive tanker kunne de telepatisere. Det var bare to ting som hindret dem i total overtakelse av sine offer. Det var selvtillit og viljestyrke. Møtte de på dette, var det en tøff jobb for dem å komme igjennom med sine tankebølger. Foreløpig hadde Mumi mer en nok av viljestyrke til å stoppe telepatien fra Kilo-banden. Kunsten var bare å holde den oppe. Ville hun greie det? (dumdudumdudumdudum......(skummel musikk).....)

Jo...denne gangen så. Nå var hun godt igang. Og hun visste det selv. Neste morgen skulle hun på morgensvømming. Og hun skulle kave i vannet så mye hun orket og til fingre og tær var helt skrukkete. Da ville nok noen av dem begynne å glippe. Det var hun sikker på. Med disse tankene ruslet Mumi videre inn i dagen med godt mot...livet i en bikini om sommeren skulle bli deilig uten alle Kilo-ninjaene i veien. Hun kløp den ene av ninjaene som hadde klistret seg fast på siden av midjen. "i morgen skal du virkelig til pers!" sa hun med masse motivasjon og ironisk advarsel i stemmen. Ninjaen disset litt av frykt . Det kunne hun kjenne. (Kilo-ninjaer skjelver ikke av frykt...de disser...) Og Mumi kostet på seg et litt selvtilfreds smil.
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias April12. mars 2002
Herlig Mumi!!!!!!!
Det som er så ekstremt merkelig med de der Ninjaene er jo det at man ikke merker dem når de kommer en og en.
Jeg var faktisk angrepet av 16 stykker før jeg reagerte, eller det vil si jeg torde ikke ta noen endelig opptelling før jeg hadde lagt opp motangrepsplan og gjennomført den i noen uker.

Nå har jeg to, tre Ninaer igjen og de forhandler veldig med meg for tiden om de ikke kan få lov å bo og disse på meg i all vennskapelighet på veien videre.
Fortsatt er jeg bestemt på å være Ninjafri innen sommeren, men jeg ville vært evig takknemlig til den krigeren som kunne fortelle hvordan vi oppdager Ninjaene etterhvert som de inntar kroppen vår.
De må da være enklere å bli kvitt i nærkamp en mot en????? Det er jammen ikke godt og si!!
Takk for hyggelig melding og jeg ser fram til å følge med på din kamp mot Ninjaene og hvordan du skal klare å kvitte deg med de små snylterne en etter en!!!! April.
c.AuthorAlias Ragnhild11. mars 2002
Stilig, mumi :-)
Men jeg fant en feil i din dokumentar om ninjaene - Mumi er nemlig ikke helt alene i kampen, men har allierte på alle kanter av landet!

c.AuthorAlias pæreformen11. mars 2002
*latter*
Disse ninjaene herjer flere steder i landet. Det nytter ikke å bekjempe dem helt alene. Da kan man bli så sliten og lei at man rett og slett ikke orker mer. Man kan komme til det skrittet at man gir tapt, kapitulere, gi opp. Men nei, det fantes en hjemmeside hvor man telte opp alle ninjaene. Det var nesten 500 mennesker som slet med de slemme ninjane, og sammen satte de seg ned og tenkte. Alle disse menneskene satte inn motangrep. De utvekslet ideer om hvordan de skulle klare og bli kvitt ninjaene en etter en.
Og sist jeg hørte satt de fremdeles og delte erfaringer og la opp strategien for videre arbeid.
Leste et eller annet sted at ninjaene sitter å disser av frykt, og det gjør de rett i..........

:-)
c.AuthorAlias cat7411. mars 2002
Kjempefiiin!
Vedder på at du får disset av deg masse ninjaer + de du fjerner hos andre gjennom tvungen trening av smilebånd&lattermuskler.
Sender deg en god porsjon av selvtillitt og viljestyrke.
Klem.
79,5 kg

Sol, hestehale og farris!

Tittei alle sammen!

Ny dag , strålende sol på sørlandet og bare fryd og gammen! I forrigårs kom det inn penger, og jeg kjøpte meg pulver. I går var altså mi første pulverdag, og det gikk altså SÅÅÅ BRA!!! Pulveret smaker selvsagt helt forferdelig, men jeg drikker masse farris, som også er litt forferdelig, men som gjør at man blir litt mer opplagt i hodet, det er jeg sikker på. Nå er motivasjonen tilbake, jeg er SUPERWOMAN i dag og er overbevist om at jeg skal greie dette! Bare så det er sagt, så syns jeg pulver kun er en kriseløsning, for jeg tror det "messer" litt med systemet og at det blir lettere å legge på seg etterpå, men jeg må bare se vekta gå drastisk ned nå. Det er ingen annen måte for meg for øyeblikket. Det fine er at jeg ikke har tilgang på vekt før jeg kommer hjem om to uker, og da MÅ det jo bare være resultater å se da. Det er jeg sikker på. Og så en nyhet: I går gikk jeg med HESTEHALE heeeeeeeeeele dagen!!!! Tenke seg til! Tjolatittnhei! Og spør dere om jeg var fin? VISSST VAR JEG FIN!!!! Jeg var KJEMPEFIN!!!(pffhehehehe) I dag er jeg derimot ikke fullt så fin, jeg har en stor bulk i håret etter hestehalen, men jeg synes at det får så være...for to dager med hestehale på rad er vel litt drøyt, selv for en selvtillitsbombe som meg selv....hehe!

Vel, da ønsker jeg dere alle en fabelaktig deilig dag!
spis sundt året rundt. Eller...som de sa under en underholdningsbit om trøndere (jeg er trønder) her jeg jobber disse ukene..; "..det bli itj nå` trønderrock ut`n tennissokk!" eller " ..det bli itj nå` fart ut`n bart! ".....hehe....og så gikk de rundt med boksa dratt høyt opp under armene , skinnvest, tennissokker, snus og bart. Er det virkelig sånn vi trøndere ser ut ovenfor resten av det norske folk? Hehehe.....jaja...det er vel NOE i det....


Klem fra Mumi
3 i heiagjengen
c.AuthorAlias ella10. mars 2002
Hei.
Takk for "rosa sky" gratulasjonene igår..! Morsomt å lese at du har hatt håret i hestehale nå, for jeg husker godt da du var redd det ville se ut som du hadde et lite hode på en stor kropp hvis du hadde "hestehalehår". Joda, dette går nok riktig vei, og lykke til med pulver kuren !
Mvh ~Ella~
c.AuthorAlias gryn10. mars 2002
Takk for komentar i dagboka mi!

Stå på, jeg beundrer deg når det gjelder PULVER - inntak! Det hadde ikke jeg klart.

Lykke til med opplegget. Det vil nok snart synes på vekta
tenker jeg!!!!!
c.AuthorAlias "A_P"10. mars 2002
Tusen, tusen takk for den fine kommentaren jeg fikk av deg.
Ser ut som om du har motivasjonen på topp du også. BRA!
Ønsker deg lykke til med videre vekt-reduksjon.
Ha en strålende dag selv :-)


Klem, A_P

79,5 kg

Pulver og kjøttkaker

Tusen takk for oppmuntrende ord allle sammen. Trenger litt oppmuntring iblandt. Det jeg sa i forrige innlegg om at jeg ikke spiste godteri, det braste da jeg fikk besøk av ei venninne. Jeg sa at jeg ikke spiste godteri, men så la hun igjen en diiiger pose med operamints og en box med himmeliske harde lakrisdrops fra Sverige. Og så lakris da.....Vel, alt jeg kan si nå er at etter en helg så er alt borte. Og midja som før helga føltes nogenlunde stram, har blubbet seg ut igjen til en uhåndterlig masse som ikke lar seg putte unna noested. De siste par dagene har jeg brukt til å hente meg inn igjen, og nå er jeg altså fast bestemt på at jeg må på pulver en stund for at jeg skal greie å gjøre dette. Jeg forstår at dette kommer til å kreve mer av meg når jeg skal begynne å spise igjen, men jeg kommer ingen vei uten at jeg gjør noe drastisk. Nå er jeg ikke så travel mer, og skal være flinkere å skrive i boka igjen. I dag hadde jeg god motivasjon til å begynne med. Tanken på at jeg hadde bestemt meg for å begynne med pulverkur gjorde meg litt glad egentlig. Men da jeg skulle dra på butikken for å kjøpe pulver, så oppdaget jeg at jeg ikke hadde penger...raka fant, tombola! Jeg trodde at det hadde kommet masse penger innpå kontoen i løpet av helga, men neida. Så der stod jeg da. Uten mer enn en femtilapp. Grynt! Vel...så tenkte jeg at man trenger vel ikke værer rik for å faste litt, og en dag med faste og skikkelig utrensking av kroppen er vel ikke så dumt tenkte jeg, for pengene kommer vel inn i løpet av dagen. Jeg drakk masse, men...da middagstiden kom tenkte jeg at det var vel ingen som kunne faste på tom mage (?) ...så jeg gikk i kantina og fikk meg litt mat. Og enda litt...men ikke mer...så nå har jeg funnet ut at til jeg får penger igjen, så må jeg bare spise på den fornuftige måten; litt, sundt og ofte.

Hilsen Mumi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias pæreformen7. mars 2002
Hei Mumi !
Helt enig, man kan ikke faste på tom mage.
Skal bli spennende hvordan det går med pulver kur. Jeg ser opp til de som har viljestyrke til å klare det. For noen år siden prøvde j nutrilett. Bytta ut noen av posene med feks. 1 pose opera mints, 1 pose sjokolade osv. Ikke så vellykket da.
Veninna mi hadde vært på tur å kjøpt masse godt til meg. Kunne jo ikke være så uhøfelig å ikke spise opp da *S*
Klem fra Pæra:-)
c.AuthorAlias Ragnhild6. mars 2002
Hei
Lurte på hvordan det gikk med deg - lenge siden siste oppdatering..
Vet du hva - jeg har funnet ut at jeg sparer masse penger på å slanke meg, hver sjokolade, hver McDonaldsmeny som jeg lar vær å kjøpe til fordel for et eple eller en banan.. det blir mye penger i løpet av en mnd det! Når jeg oppdaget det, og begynte å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på "hverdagssløsing", ble det i seg selv motivasjon! Tenkte bare jeg skulle fortelle deg det :-)

Og du.. kanskje er pulver eller faste riktig for deg - for å få en kick start.. Har hørt om noen som bytter ut ett måltid med pulver, og spiser "vanlig" på resten - kanskje det kan være noe? Alt med måte, ikke sant, mumi?

Lykke til videre - uansett hva du velger å gjøre :-)
klem fra Ragnhild
79,5 kg

Matskapet - Motivasjon ; 5-O

Nei, jeg begynner å bli sløv jeg. Riktignok spiser jeg ikke godteri mer, men jeg eter veldig masse vanlig mat. Jeg begynner å tenke litt på å ta en ukes pang-start med pulver for å få opp motivasjonen. Sukk.....tror jeg trenger litt oppmuntring jeg....
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Ragnhild1. mars 2002
Hei Mumi!
Jeg sliter også med å holde motivasjonen oppe - vekta mi har helt stagnert, og jeg går runde med runde for å finne ut hva som skjer/ikke skjer.. Jeg har store problemer med å begrense meg til fornuftige porsjoner når middagen kommer på bordet - men har funnet ut at det hjelper litt å spise et eple eller en banan rett før jeg drar fra jobb.

Motivasjonsfaktor nr 1 for meg akkurat nå er tanken på sol, sommer og bikini - både på stranda, og når jeg jobber litt i hagen.. Vet du, i fjor følte jeg meg mere anonym på stranda enn hjemme - kledde på meg masse for at naboene skulle slippe å se hvor mye jeg hadde est siden sist sommer!

Motivasjonen går i bølgedaler... Jeg tror faktisk at det beste tipset jeg kan gi deg akkurat nå er å fylle skapet med deilig frukt, og så belønne deg selv med f.eks en soltime når du har vært flink noen dager.

Bruker du forresten målebåndet? Det kan jo være at kroppen blir strammere og finere, selv om det ikke syns så godt på vekta!

lykke til videre, mumi!
klem fra Ragnhild
c.AuthorAlias ella27. februar 2002
Hei!
En fattig trøst, det er slik det er iblant, motivasjonen går i bølger, anderledes kan det neppe være - vi er bare mennesker...Men plutselig er "gløden" tilbake igjen, det er bare om å gjøre å ikke gi opp! Stå på videre, og lykke til, håper motivasjonen er rett rundt hjørnet...
:-)Ella
c.AuthorAlias Pæreformen26. februar 2002
Hei Mumi !
Jeg trodde du hadde lånt motivasjonen min, men da var det vel ikke du som hadde den. Virker som mange sliter litt nå om dagen, men, vi går lysere tider imøte. -og takk for det.

Tenk bikini ! tanken på å gå i bikini med valker, hengemage, cellulitter, gnagsår mellom låra ........ bare for å nevne noe.

Søstra mi mente at når man gikk ned i vekt så ble jo en del ting enklere, feks, tørke seg bak etter do tur, knyte skolissa osv. he. he....
Vel, vi tar en dag av gangen vi ! *S*
Klem :-)
c.AuthorAlias gryn26. februar 2002
Dette klarer du!!!!!
Mat er kjempegodt, men prøv å spørre deg selv om hvor lenge den gode følelsen varer. Hos meg er det nå greit med litt , da har jeg jo fått litt smak.

Ellers treffer jeg så mange kjentfolk om dagen, akkurat nå leker prinsessen i huset med sin beste venninne. De er på do, det er nemlig yndlingsrommet!

Lykke til!
79,5 kg

kremt....en hel grandiosa.....og ny pers!

Ok...PANG! Jeg sprakk....men ikke på godteri da. Men jeg hadde vært superflink i hele går, men så var jeg oppe så seint for å se på den fabelaktig spennende semifinalen i Curling der NORGE sikret seg HÅRFINT en plass i finalen....og jeg ble så fryyyktelig sulten..og så hørte jeg et rop. JA, ET ROOOP! et rop som jeg visste hvor kom fra! Det var fra KJELLEREN! Fryseren! Det ropte på litt gebrokkent norskt, og jeg MÅTTE, ja jeg vil nærmest si at jeg PLIKTET å smyge meg ned og hente det som ropet. Det var en taco-grandiosa som syntes det hadde blitt for kaldt. Og jeg er ikke et værre menneske enn at jeg føler min plikt som borger...ja...som NORMANN å hjelpe en stakkar frossenpizza ut av den fremmede, fryktelige kulda. En taco-pizza skal være VARM....det er jo klart. Jeg løftet den ut, og for å begrense pinslen til den stakkar pizzaen løp jeg opp trappene og slengte den i ovnen så fort jeg bare maktet. JEG RAKK DET! Jeg skrudde på ovnen og forsikret meg om at den snart ville føle varmen komme sigende. Jeg gikk tilbake til den første omgangen av curling. Etter tre omganger hørte jeg ropene igjen...denne gangen kom de fra magen min, og ...ja..som dere sikkert forstår....jeg hentet den perfekt stekte pizzaen, delte den opp og stilnet magen min. Men til min forskrekkelse greide jeg ikke å stoppe etter tre stykker...jeg bare fortsatte og fortsatte...dette var deilig, dette var godt, dette var noe jeg ikke hadde smakt maken til på lenge. Mer, Mer, mer....!! Hjernen forsøkte desperat å si at magen er fryktelig mett, men jeg var så opptatt med curling at jeg ikke hørte! Og vips...så vant norge, og vips så var hele grandiosaen borte. Men nå kom en ny deltaker i dette infløkte og dramatiske hverdagsdramaet, nemlig mageknipen. Den meldte sin ankomst med brask og bram, og jeg lå ubehagelig mett i hele natt, og i er mett enda. tror ikke jeg orker mat før middag jeg. Tror ikke jeg skal spise en hel pizza alene klokka ett om natta mer jeg.....

Hilsen Mumi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pæreformen21. februar 2002
he. he..........
Har du noen gang vurdert å skrive en bok (om slanking).
Det du skriver høres veldig troverdig ut. Jeg går nå rundt og syntes synd på pizzaèr.
Klem :-) Takk for nok en gang med trimming av magemusklene ...
c.AuthorAlias vanja21. februar 2002
*latter*
Stakkars sultne mumi..... nei, hva skal man gjøre når det roper fra fryseren....
JEg har også sånne levende kjekspakker og ostepakker i kjøleskapet... magen min er ekstremt gladi ost og kjeks... så jeg har dempet det litt med å bruke lettost og masse eple på... da kan det jo ikke være så ille.... hehe....
Men vet du om det er mye kalorier i kaptein kjeks? Det står ikke på pakka.... *grrrrr*
Sikekrt fullt av sukker og kalorier....

jaja... må man så må man!!!

Lykke til i kveld da... skal sende epletanker til deg klokka 01:00.... hehe..

klem fra Vanja
79,5 kg

I et buskas i en fremmed by

Jeg har vært så sulten de siste dagene, og har spist masse mat...og da mener jeg MASSE!!! Men jeg har spist ganske sundt da, unntatt loffbaguetten i går til lunsh...kremt....men ellers masse salat, knekkebrød eller grovbrød. Salaten med dressing da..men jeg prøver å begrense den litt, men dressing MÅ jeg bare ha. Jajaja. Har ikke trimmet siden sist heller..den joggeturen for snart to uker siden..men det har vært så innmari glatt og nesten umulig å jogge ute...og jeg har ikke hatt tilgang til å ta en trimvideo når jeg har bodd på pensjonat heller. Men nå er jeg hjemme i to uker før jeg skal til Kristiansand i tre. Og i kristiansand...der var jeg før jul også, da gikk jeg ned fire kilo...wow...bare synd jeg ikke greide å holde det. Men denne gangen greier jeg det. Det er jeg helt sikker på . Og der er det så greit å jogge også, for der er det så lite snø. En morgen da jeg var der, så tenkte jeg at jeg skulle jogge en tur før jeg gikk på jobb....og da stod jeg op tidlig og jogget meg en tur. Tenkte jeg skulle ta en liten sløyfe rundt et nabolag og ende opp på en sti rett under der jeg bodde. Men...det var litt mørkt....så klokka ti over seks på en kald novenbermorgen stod jeg helt forvillet inni et kratt et sted i Kristiansand og kunne ikke finne stien. Hehehe..følte meg helt idiot der jeg kravlet meg gjennom den verste busken. Det var ikke så fryktelig ille altså, for jeg så jo huset jeg bodde i øverst oppå bakken...det var bare så ekstra vanskelig å klatre oppover når man gikk utenom stien (som forøvrig bare lå en halvmeter unna der jeg faktisk gikk). Så etter det holdt jeg meg i boligområdets lys på mine små ferder. Nei, nå prater jeg meg helt bort! Jeg får komme meg tilbake til jobb! Håper alle er litt flinkere enn meg, men jeg kommer etter jeg også...den 70-kiloskonkurransen jeg er med på kommer til å vare leeenge tror jeg...alle vi som er med snegler oss nedover...hehe...men det går da i det minste rett vei da! Ha en fin dag alle sammen!

Mange tirsdagsklemmer fra Mumi

3 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pæreformen19. februar 2002
Hei Mumi!
har du ikke skjønt det ennå, på vinterstid går man i dvale. Du avtaler litt med bjørnen, også går dere i hi sammen. he. he
Og inni hula ligger du bare og sover. Du trenger ikke spise før våren kommer, og da har du sikkert gått ned mange kilo. Så må du begynne å lagre opp fett til neste vinter.
Eh... hvis dette ikke funker så kan du jo kjøpe deg brodder da. Sikkert kjempebehagelig å løpe med !
Vel, jeg ser for meg deg inni buskaset i Kristiansand he. he...
Klem :-)
c.AuthorAlias Ragnhild19. februar 2002
Jeg synes du har vært flink til å motstå fristelser når du ikke har vært hjemme!

Nå har vi snart begge bena trygt plassert på 70-tallet begge to :-) og da er det bare resten igjen. Vi har bestilt sydentur med avreise sist i mai, det hadde vært deilig å være på 65 til da...
c.AuthorAlias vanja19. februar 2002
Syns du er på rett vei!!
Men husk at man kan gå tur på glatta, det er litt bedre enn å løpe og dette og få masse ekle blåmerker.. hehe...
Lykke til vennen!!

klem fra Vanja
79,5 kg

Nutrilettsjokoladekick

Endelig tilbake. Men det går ikke så bra når man må spise ute hver dag...fristelsene står i kø, men jeg har greid å holde meg i skinnet..ihvertfall når det gjelder direkte søtsaker eller kakeliknende ting. Det har gått mye i gode salater, men for praktiskhets skyld kjøpte jeg noen nutrilettsjokolader for å erstatte noen av måltidene (det var ikke servering der jeg bodde, så jeg måtte alltid ut for å kjøpe mat, og det ble litt upraktisk...) Men så fikk jeg kick....på disse deilige substituttene....namnam....og det er jo ikke så lurt å spise to sånne på rappen, for det første blir magen helt uvel, og for det andre blir du ikke skikkelig mett og for det tredje så skulle de egentlig ha vært to måltider.....hehe...jajaja. Men jeg har hentet meg inn nå, og har ikke lenger en sugende nutrilett-bar trang.

Jeg har heller ikke fått drukket så mye denne uken, for det var ikke toalett på rommet, og det ble litt upraktisk etterhvert, å ta på seg klær og gå på do hele tida etter at man hadde lagt seg. men nå er jeg igang igjen, og skal være flink.

Hilsen Mumi
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias studine18. februar 2002
Heisann,
Flink du er med å velge salater! Og ikke kaker! Skeiet helt ut forrige uke jeg, tørr ikke tenke på allt jeg har spist.. chips, kake, sjokolader.. Tror d blir lenge til jeg veier meg.. Også etterlot besøket massse mat fordi de ikke ville dra på det.. hmm.. Nei, skal være flink. Nutrilettbarer er skumle, kjenner til den "to om gangen" =)
Men må løpe til forelesning, ha en fin dag!

klemzer fra Therese
c.AuthorAlias Emma18. februar 2002
Hei!
nå har jeg lest igjennom dagboka di, og den gjorde meg faktisk i bedre humør. Det er artig å se at du er humoristisk
til vekta di også, og som du sier så ser man mye bedre ut om man er glad og smiler.

jeg skal følge med i dagboka di og hei på deg, og kanskje jeg også vil klare å få sånne humoristiske øyeblikk :)

Klem Emma.
c.AuthorAlias vanja18. februar 2002
Du er jammen heldig som har nådd under ett nytt "ti-tall"!!
Er det ikke deilig!!??
Har aldri smakt nutrilettsjokoladebar, og tror etter å ha lest dine erfaringer, IKKe at jeg skla prøve heller.... *ler*
Tåler ikke å bli hekta på mer nå!!!

*kooos fra meg*
c.AuthorAlias pæreformen17. februar 2002
Hei mumi, og velkommen hjem igjen.
Ikke dårlig å måtte spise ute så mye, og enda gå ned i vekt.
Nå veier du under 80. Grattis.
klem :-)
80,0 kg

Sees neste helg!

Nå drar jeg bort en ukes tid, og håper jeg har gått ned når uken er omme...skal være veldig flink...det lover jeg!

Ha en deilig, slank og fin arbeidsuke alle sammen!
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Pæreformen11. februar 2002
Kommer til å savne innleggene dine, bare så du vet det. Kos deg iallefall masse. :-)
c.AuthorAlias Minelli10. februar 2002
Hei Mumi!

Din tur i str 40 kommer også! Husk at det er deg selv du skal love å være flink for i løpet av uka! Det er DU som bestemmer hvor fort du klarer å gå ned vet du! Vi andre er bare hjelpere på veien...

Ha en kjempefin uke!

Klem fra Minelli
80,0 kg

DEILIG!!!!

Så deilig en dag, men deilige snøfnugg og deilig temperatur og deilige mennesker i deilige gater og delige butikker. Jeg skal ned og kjøpe meg deilige frukter, deilige grønnsaker og deilig grovt brød. Så skal jeg jobbe litt med min deilige jobb, og gi mannen min deilige kyss når vi skal på den deilige kinoen i kveld og se den deilige filmen Ringenes deilige Herre! Håper dere får en deilig dag!

Masse klemmer fra Mumi
4 i heiagjengen
c.AuthorAlias Minelli9. februar 2002
Hei Mumi!

Så klart du klarer å gå ned 15 kilo...men det kommer ikke gratis er jeg redd! Jeg har hatt perioder jeg har strevd skikkelig, men så skjer det så mye positive ting underveis at det er strevet verdt!

Det var da svært så deilig alt skulle være i dag, da. Vel, her er en ting til...jeg har kjøpt bukse i str 40! Gled deg til du også kan det (om du ikke allerede kan det, da)!!

Ha en fin kveld på kino!

Klem fra Minelli
c.AuthorAlias apti9. februar 2002
Kos deg på kino, Ringenes herre er virkelig en deilig film. Satt der og nøt den, og når den var slutt ble jeg sjokkert over hvor fort tiden hadde gått (og litt deppa når jeg tenkte på at det var et år til neste del....)
c.AuthorAlias tutu9. februar 2002
Hei og hopp

Forbrenningste er en te som en får kjøpe på helsekostbutikker. Den skal visst få opp forbrenningen. Vet ikke om den gjør det, men jeg liker den for smaken sin del.

Håper du får en fortsatt trivelig lørdag.
Klemmer fra Trude
c.AuthorAlias pæreformen9. februar 2002
Glad for at du er veldig fornøyd om dagen. Ikke alle har evnen til å nyte det det man har. Fortsett med det Mumi, d kommer du langt med.
Helgeklem fra Pæra :-)
ps. Takk for at du skriver et par ord i dagboka mi, så ser det ut som jeg har venner jeg også. *ler*
80,0 kg

Elger og fjær

I går kveld var jeg sulten som en elg. Eller kanskje jeg var sulten PÅ en elg, jeg er ikke riktig sikker. (jeg bor et sted der elg er veldig populært ....som hakk) Og jeg liker ikke elghakk noe særlig engang. Jeg hadde spist et par knekerbrød hver tredje time pluss en god suppe til middag, så det var ikke det at jeg var uthungret. Drukket hadde jeg også. Nesten tre og en halv liter. Det var bare en av de dagene der bunnen mangler, hvis dere forstår. Jo dere forstår, jeg leste om fenomenet i endel bøker i går. Så jeg droppet joggeturen og gikk og la meg istedet. Klokka ni. Hehehe....jeg som pleier å legge meg 12 - 1 ! Jaja...nå har jeg ihvertfall sovet leenge. Og nå er jeg ikke sulten lenger. Men motivasjonen er veldig sterk, for denne gangen er det ALVOR! Og det er litt deilig. Og det hjalp jo også litt at jeg var lett som en fjær *blunk* i morges da, bare 80 nå, så nå har det begynt. Nå skal jeg vente en uke med å veie meg, for jeg skal dra bort på søndag og kommer ikke tilbake før fredag. Det skal bli bare sååå spennende.

senere....

åååååååååååh!!! hahahaha.....vet dere hva? når jeg legger haka mot halsen så har jeg stort sett alltid greid å framprovosere en god dobbelhake, men nå kommer det bare litt fyldige rynker !!! hahahahahaha..for en merkelig følelse! Deilig!

Mange hilsner fra Mumi
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias Avmedkilo9. februar 2002
Hei mumi!
Glad på dine vegne. Kjempeflink som gikk og la deg istedet for å spise en masse.
God tur og lykke til på vekta om en uke
c.AuthorAlias Molla8. februar 2002
Heipådeg!
Elghakk er snadder! Og med masse elgjegere i familien har vi heldigvis fryserne fulle. Noe av det beste som fins er elghakk med potet og nepe, med fersk kneip og kald melk til. Å, nå ble jeg sulten!!!
Da jeg leste ditt innlegg til Mulle, hylte jeg av latter! Bulkibulki-dansen???! Jeg så det for meg og holdt på å krepere! Men det var et godt tips, Bulkibulki-dansen som motivasjonsfaktor er helt sikkert suveren!
Lattermilde ønsker om en god helg til deg fra Molla
c.AuthorAlias gryn8. februar 2002
Så flink du er da!!!

Elghakk vet ikke jeg hva er...... fortell...

Håper du får en tur til uka !!!!

Hilsen gryn
c.AuthorAlias Bolla8. februar 2002
Hehehehe
Jeg gleder meg til å lese neste innlegg av dagboken din. Skjønner hva du mener med uten bunn ja............... Har opplevd det et "par" ganger...............................
Nå er det like før du runner ned mot de 70-ti.. deilig......
Gleder meg til jeg ser 80-tallet jeg håper det ikke er for mangen ukene til.
Lykke til videre.
Klem fra Bolla ( og ja føles det ikke godt for deg og mobbe meg for navnet mitt)
c.AuthorAlias April8. februar 2002
Herlig Mumi, nå er du i siget vet du!!!!
Det er sikkert fordi du er flink til å trene også det at du spiser reglemessig får du igjen for. Det er der den største vanskeligheten ligger for meg. Kan godt bare spise frokost og så et kjempemåltid klokken 10 om kvelden igjen, men nå har jeg blitt flink til å unngå slikt altså. Håper du får en fin tur hvor du nå enn skal!
Og du Mumi, siden du bor i et elgområde og egentlig ikke er så glad i elg, kan ikke du neste gang det går en liten elg i elgfella i kjellern din, flå den, partere den og sende den på mail til meg. Jeg bare elsker elg nemlig!!! April
c.AuthorAlias vanja8. februar 2002
Så deilig at du vekta var litt snillere i dag da... *Ssss*
JEG skjønner veldig godt hvordan du hadde det i går... enkelte dager er det helt slitsomt.. man er utsultet, spiser og spisermen blir ikke mett!!!! DA er det rimelig lurt å bare legge seg og sove, for da risikerer man jaffal ikke innhogg i godteskapet!

Håper du får en fin tur til uka... og at du ikke blir for nysgjerrig med tanke på at du ikke får veid deg.-.... Den vekta har blitt en besettelse.... *ler*

Klem fra Vanja
81,0 kg

Lett til sinns (men ikke på vekta...hehehe)!

Hei alle, og tusen takk for masse oppmuntring. Det hjelper virkelig. I dag skal jeg ut på ny joggetur, det er jeg fast bestemt på. Jeg spiste sundt i går, men tror det var litt for salt noe av det, så jeg følte meg som en vanntank; oppsvulmet og pløsete. Hihi...men nå har det gått over assa. Men det rareste er at jeg føler meg så glad! Og forelsket! Er det en normal bivirkning ved slanking tro? hehe, nei, det er vel heller det at man blir litt mer glad i seg selv når man spiser riktig og føler seg vel..er det ikke sånn da? Det er ganske deilig egentlig. Man blir jo litt lei av hele tida å være så innmari ufornøyd med seg selv, og det smitter nok litt over på humøret og omgivelsene, men da er det godt å komme seg inn på den riktige stien og se at man er på rett vei. Jeg skimter bikinien i det fjerne, friheten til å gå lettkledd om sommeren, til å ta en tur på svømehall uten å snu i døra, til å gå med tettsittende klær iblandt, til å slippe å bry seg om andres tanker, ja rett og slett være fri til å gjøre det man vil!! Tenk så DEILIG det blir!!! :)

Forresten så må jeg bare legge til for de som jeg er på 5-kiloskonkurranse sammens med, at neida, jeg har ikke missforstått og prøver fem kilo OPPOVER..hehehehe...jeg driver bare å tar sats skjønner dere...hehehe

Mange klemmer fra Mumi
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias Elisa297. februar 2002
Hei Mumi!

Takk for kommentar!
Jeg drikker nesten alltid vannet fra flasken. Vet ikke hvorfor, men det smaker liksom bedre. Selv om jeg tar det fra springen.

Ønsker deg lykke til med slankingen.
Stå på!

Klem fra Elisa28
c.AuthorAlias Ragnhild7. februar 2002
hei - nå skjønner jeg at jeg kan forvente å bli forelsket i typen på ny ganske snart.. Så bra da :-)Han er heldigvis like glad i meg nå på noen og åtti som han var på to og seksti, og jeg gleder meg til jeg begynner å nærme meg målet - da skal jeg kjøpe meg noe fint undertøy, og sjekke reaksjonen i heimen!

Jeg gleder meg også til jeg kan gå med tettsittende klær uten å føle meg som ei stappa pølse!
c.AuthorAlias Kamilla7. februar 2002
Du er heldig som orker å jogge.... DET er ikke noe for meg. Bikinisesongen nærmer seg, ja! Nå er det bare et par uker til vinterferien, og juleferien er jo nesten akkurat over! Jeg kjenner sykkelmotivasjonen blir sterkere når jeg tenker på hvor raskt tiden går :-Þ

Forelskelse er topp! Ta vare på den herlige følelsen. Og send han et Valentineskort!

Kamilla
c.AuthorAlias Bolla7. februar 2002
Hei igjen
Jeg rotet litt i sta...Hehe Jeg ser du skriver ofte inn, og at du er veldig ærlig med deg selv, det er bra. Jobber litt med det jeg da, prøver å syke meg opp til å skrive inn en ny dag i min dagbok. Forelskelsen kommer av at det er valentinsday rett rundt hjørne og våren kommer snart. Og ja jeg tror du klarer å snu trenden til minus igjen, stå på du er kjempe flink. Lykke til på joggeturen.
Klem fra Bolla
c.AuthorAlias Bolla7. februar 2002
Hei mumle
c.AuthorAlias vanja7. februar 2002
Hei mumsi! *ssss*

Det er deilig å være forelsket og det er deilig å leve sunnt og føle at en virkelig gjør noe riktig!!!!
Tror du skal slappe av, nyte joggeturen og planlegge en liten premie på lørdag!!! *ssss*

Badevekter er noe dritt!! *leR*

klem fra Vanja
c.AuthorAlias savanna7. februar 2002
Heisann!
Jeg har prøvd å prate med han en gang og da var han veldig flink.. Men han har en lei tendens til å glemme det etter litt tid.. Tror jeg skal ta en ny prat med han idag jeg! *s*

Takk for at du var innom meg, skal holde øye med deg og se om du blir enig med din vekt...
Jeg skal hvertfall hjem og ta en alvorsprat med vekta mi når jeg kommer hjem!

Klem fra Savanna
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.