← Alle dagbøker
mumfi
64 år164 cm8 innlegg
2001–2002
0 følgere
Start88,5 kg
Sist88,5 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå32,9
👋
Er dette din gamle dagbok?
Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka Det snør igjen !!
Og så jeg som var begynt å gå turer !! Nå er det like glatt igjen. På sist onsdags veiing hadde jeg gått ned 700 gram. Ikke helt fornøyd med det, men det var da ned. (Jeg ønsker å kunne gå ned et kilo i uken, aller helst mer.)Det går lettere enn jeg hadde trodd. Egentlig er det ganske utrolig at jeg ikke kan klare noe slikt på egen hånd, men jeg trenger tydeligvis den trusselen om å veies hver onsdag. Har også syklet en halv time på trimsykkelen (det dyre klestativet)i dag, og er nokså fornøyd med meg selv. Vi snakkes. Hilsen Mumfi
Jeg er glad
For en uke siden, onsdag 9 januar begynte jeg på Grete roede kurs. Jeg var og veiet meg i dag. Jeg hadde gått ned hele 4 kilo siden sist onsdag !!! Og inn en hel masse cm. (Vel, dette er med god hjelp av ca tre dagers omgangssyke da !!) Men det går i alle fall rette veien. Håper det går like fint neste uke.
På stedet hvil
Hei. Det har blitt en stund siden jeg sist skrev. Ikke har jeg gått ned noe i mellomtiden heller. Tvert i mot. Jeg prøver å ta meg sammen og opparbeide litt mer motivasjon for å ta fatt igjen. Kommer tilbake om en kort tid, fullt motivert, håper jeg !. Hilsen Mumfi
9. september 2001
87,5 kgOops, i did it again.......
Hei. Her kommer jeg med grosvart samvittighet. Har nettopp tilbragt en uke med vill og utagerende spising !! Skjønner ikke hva som går av meg. Jeg tror det er på tide å innse at jeg har et problem med mat. (ikke det at jeg kaster opp, men jeg kan spise utrolige mengder, og så helst usunne ting). Lurer på om det er noen vitaminer eller mineraler jeg mangler. Er det noen som har et godt råd, eller noen erfaringer med sånt ?? Vel, det har ikke gjort det altfor store utslaget på vekten, så det er samvittigheten som er verst. Jeg får ta meg kraftig sammen, og holde meg på den smale sti denne uken som kommer. Etter at jeg sluttet å drikke Pepsi Max er jeg blitt mye flinkere til å drikke vann, nå kommer jeg vanligvis opp i mine tre liter om dagen. Heldigvis.
Ellers så prøver jeg å følge dietten til Grethe Roede, jeg går ikke på kurset, det har jeg gjort tidligere. Jeg oppdaget når jeg gikk på kurset, at jeg satt og kjedet meg noe forferdelig. Det minnet meg om barndommens søndagsskole tid. Og så begynte jeg etter en stund å få litt problemer med at de som var flinke og gikk mye ned i vekt, fikk masse motivasjon og støtte, mens dem som virkelig trengte støtte,nærmest ble oversett. Da fant jeg ut at dette har selvfølelsen min i allefall ikke godt av. Jeg håper ikke det er slik på det kurset du går Hermine ?? (Ellers så er jeg hjelpepleier) Det var alt fra meg i dag. Skal prøve å skrive noe i morgen også. Hilsen Mumfi
2. september 2001
87,3 kgNoe må jeg ha gjort riktig !!!??!!
Vel, konserten var en opplevelse, for en stemning. (Nei Sola, jeg er fra Bergen)Jeg klarte å begrense utskeielsen til ganske lite, og var nokså stolt av meg selv. Torsdagen arbeidet jeg seinvakt, så den dagen gikk også fint, men fredagen derimot, skjeiet vi ut om kvelden, med tacos, dessverre. (Vel, jeg kuttet ut middagen tidligere på dagen). Og i dag bare måtte jeg ha litt chips. Mosjon har det også blitt lite av. Jeg må virkelig se å ta meg sammen i morgen. Det føles nesten litt ufortjent å ha gått ned så pass i tillegg. Vel, det var alt fra meg i kveld, håper dere andre har hatt en fin dag og kveld. Hilsen fra Mumfi
Vel, det var da noe...
Tusen takk til Sola, for oppmuntringen. Du har helt rett, det er kjempekoselig å vite at det er noen der ute. Ellers gikk natten greitt, bortsett fra en oppvåkning med en merkelig ønske om youghurt. Men jeg klarte å beherske meg. I dag har jeg tatt målene mine, men jeg tror jeg venter et par uker før jeg deler dem med andre. Det var en skremmende opplevelse. Ellers så spiste jeg havregryn til frokost i dag, og det metter utrolig lenge. Det skal jeg jammen fortsette med. Jeg har forsøkt å bake svært grovt brød i dag, det er snart ferdig, det skal bli spennende å se hva det blir til. I morgen blir en gøy dag. Vi skal på Bryan Adams konsert med en del venner, og da blir det nok muligens litt "oppvarming" på forhånd, men heldigvis for meg, så er jeg ikke noe videre glad i pils, så de kaloriene blir lett å spare. Jeg har tenkt å danse, og å synge og kose meg. Så i morgen hører dere nok ikke noe fra meg. Hilsen Mumfi
Nå er jeg i gang
Så har jeg kommet meg gjennom nesten en hel dag. Og det har gått fint. Vel, fint og fint, jeg har fri fra jobben i dag, så jeg har vært innesperret med en forkjølet, gretten og sur treåring !!! Man får ikke noe særlig muligheter til å tenke på mat da nei. Men det er helst kveldene og nettene som er mine problemer. Det er da jeg har tendens til å skeie ut. Har ikke veiet meg i dag, har tenkt å vente et par dager. Skal ta målene mine nå i kveld, så får vi se om jeg har mot nok til å skrive dem inn her i morgen kveld. Vi sees. hilsen fra Mumfi
Vel, here i go....... again..........
Nå er det nok. Livet er for kort til å drasse rundt på alt dette fettet, og tenke bare jeg blir slank så skal jeg..... Jeg har tenkt på å starte en tid nå, men motivasjonen har vært dårlig. Nå er den på topp. I morgen starter jeg. Er nok svært avhengig av støtte og oppbacking, så jeg tar med takk i mot tilbakemeldinger. Har tidligere gått på Grethe Roede kurs, med god effekt, og tenker å prøve igjen. Er snart 39 år, gift, har to barn, en katt , jobber som hjelpepleier, hater mosjon, elsker sjokolade. Vel dette var det første steget på en lang reise, så om noen der ute også er klar til å begynne, så gi meg en lyd, og vi kan støtte hverandre.
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?
Kamilla