← Alle dagbøker
diarist.Alias

mumfi

64 år164 cm8 innlegg 2001–2002 0 følgere

Start88,5 kg
Sist88,5 kg
Endring+0,0 kg
BMI nå32,9
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
26. august 200127. januar 2002
88,5 kg

Det snør igjen !!

Og så jeg som var begynt å gå turer !! Nå er det like glatt igjen. På sist onsdags veiing hadde jeg gått ned 700 gram. Ikke helt fornøyd med det, men det var da ned. (Jeg ønsker å kunne gå ned et kilo i uken, aller helst mer.)Det går lettere enn jeg hadde trodd. Egentlig er det ganske utrolig at jeg ikke kan klare noe slikt på egen hånd, men jeg trenger tydeligvis den trusselen om å veies hver onsdag. Har også syklet en halv time på trimsykkelen (det dyre klestativet)i dag, og er nokså fornøyd med meg selv. Vi snakkes. Hilsen Mumfi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Kamilla28. februar 2002
NB!
- 5 kg konkurransen er nullstillt fra og med onsdag 27.02.
Oppdatering neste onsdag. Er du med?

Kamilla
89,2 kg

Jeg er glad

For en uke siden, onsdag 9 januar begynte jeg på Grete roede kurs. Jeg var og veiet meg i dag. Jeg hadde gått ned hele 4 kilo siden sist onsdag !!! Og inn en hel masse cm. (Vel, dette er med god hjelp av ca tre dagers omgangssyke da !!) Men det går i alle fall rette veien. Håper det går like fint neste uke.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Mulle21. januar 2002
det var litt av et hopp! det går sikkert bra videre også, men håper du slipper å være syk! Lykke til videre!
Mulle
88,6 kg

På stedet hvil

Hei. Det har blitt en stund siden jeg sist skrev. Ikke har jeg gått ned noe i mellomtiden heller. Tvert i mot. Jeg prøver å ta meg sammen og opparbeide litt mer motivasjon for å ta fatt igjen. Kommer tilbake om en kort tid, fullt motivert, håper jeg !. Hilsen Mumfi
87,5 kg

Oops, i did it again.......

Hei. Her kommer jeg med grosvart samvittighet. Har nettopp tilbragt en uke med vill og utagerende spising !! Skjønner ikke hva som går av meg. Jeg tror det er på tide å innse at jeg har et problem med mat. (ikke det at jeg kaster opp, men jeg kan spise utrolige mengder, og så helst usunne ting). Lurer på om det er noen vitaminer eller mineraler jeg mangler. Er det noen som har et godt råd, eller noen erfaringer med sånt ?? Vel, det har ikke gjort det altfor store utslaget på vekten, så det er samvittigheten som er verst. Jeg får ta meg kraftig sammen, og holde meg på den smale sti denne uken som kommer. Etter at jeg sluttet å drikke Pepsi Max er jeg blitt mye flinkere til å drikke vann, nå kommer jeg vanligvis opp i mine tre liter om dagen. Heldigvis.
Ellers så prøver jeg å følge dietten til Grethe Roede, jeg går ikke på kurset, det har jeg gjort tidligere. Jeg oppdaget når jeg gikk på kurset, at jeg satt og kjedet meg noe forferdelig. Det minnet meg om barndommens søndagsskole tid. Og så begynte jeg etter en stund å få litt problemer med at de som var flinke og gikk mye ned i vekt, fikk masse motivasjon og støtte, mens dem som virkelig trengte støtte,nærmest ble oversett. Da fant jeg ut at dette har selvfølelsen min i allefall ikke godt av. Jeg håper ikke det er slik på det kurset du går Hermine ?? (Ellers så er jeg hjelpepleier) Det var alt fra meg i dag. Skal prøve å skrive noe i morgen også. Hilsen Mumfi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hermine10. september 2001
Så synd at du har dårlig erfaring med kurset. Synes vel ikke det er det helt store jeg heller, men jeg har veldig stor nytte av boka. Følger kaloriopplegget, og synes det går veldiog greit. Men jeg er enig i at selve kurskveldene blir litt kjedelig. Men det er nå greit å komme seg ut og bli veid da. Men jeg reagerte også på at det var de som gikk mest ned som fikk mest oppmerksomhet. Jeg var heldigvis blant de sist gang, og da var det "flott" og "kjempefint", mens de som hadde gått ned 5-600 gram fikk "ja du er jo igang" osv...
Men i morgen er det ny kurskveld, og da blir det nok meg som bare " er i gang"...*S*
Er det så dumt å drikke Pepsi max da? Det er jo ikke noe særlig med kalorier i sukkerfri brus. Kan du ikke drikke litt brus når den værste søthungeren melder seg?

Har desverre ikke noen gode råd hva angår spising og vitaminmangel. Men jeg vet at mange spiser krom og vitamin B6 for å unngå søthungeren. Vet ikke om det har noen effekt. Det skader iallefall ikke å prøve *S*
Håper det går "bærre lækkert" med deg denne uken.
Stor klem fra Hermine
Jeg jobber også i helsevesenet (er sykepleier)
87,3 kg

Noe må jeg ha gjort riktig !!!??!!

Vel, konserten var en opplevelse, for en stemning. (Nei Sola, jeg er fra Bergen)Jeg klarte å begrense utskeielsen til ganske lite, og var nokså stolt av meg selv. Torsdagen arbeidet jeg seinvakt, så den dagen gikk også fint, men fredagen derimot, skjeiet vi ut om kvelden, med tacos, dessverre. (Vel, jeg kuttet ut middagen tidligere på dagen). Og i dag bare måtte jeg ha litt chips. Mosjon har det også blitt lite av. Jeg må virkelig se å ta meg sammen i morgen. Det føles nesten litt ufortjent å ha gått ned så pass i tillegg. Vel, det var alt fra meg i kveld, håper dere andre har hatt en fin dag og kveld. Hilsen fra Mumfi
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias Hermine3. september 2001
Hei mumfi, og takk for hilsen i dagboka mi. Har ikke hatt tid til å skrive til deg før nå. Det går ganske i ett for tiden her i huset med to barn under to år. Det positive er jo at det blir lite tid til spising, men når man følger Grete roede-kurset så skal man jo spise hele tida får jeg følelsen av. Må prøve å planlegge litt bedre. Så du går også på et slikt kurs. Synes det er veldig alright så langt, men det er litt vanskelig ved den veiinga av maten av og til. Ikke så veldig festlig å dra fram vekta når man er på middagsbesøk hos venne, så da blir det bare litt på feelingen. Og når man tar det sånn ca på noe så har det lett for å skli ut med andre ting også.

Gruer også litt til helgekveldene, men vi får prøve å finne nye muligheter. Det er jo mye godt mankan lage seg som ikke trenger å tyte av kalorier. (det gjelder bare å komme på hva det kan være...*S*)
Vi får spare kosemerkene våre til helgen også så vi har noe å se fram til.

Jobber du i helsevesenet siden du jobber seinvakter?

Klem fra Hermine
c.AuthorAlias Happy3. september 2001
Hei Mumfi!
Takk for hilsen i dagboka mi. Det er godt å se at det er flere som strever i helgene :-) Egentlig skulle det ikke vært helger når man var på slanking! Jeg synes mandag til fredags ettermiddag går veldig greit, også blir det plutselig så vanskelig når det er helg!

Du har jo vært kjempeflink allikevel som tross alt har gått ned, det må jo være lov å kose seg litt også da :-)
88,3 kg

Vel, det var da noe...

Tusen takk til Sola, for oppmuntringen. Du har helt rett, det er kjempekoselig å vite at det er noen der ute. Ellers gikk natten greitt, bortsett fra en oppvåkning med en merkelig ønske om youghurt. Men jeg klarte å beherske meg. I dag har jeg tatt målene mine, men jeg tror jeg venter et par uker før jeg deler dem med andre. Det var en skremmende opplevelse. Ellers så spiste jeg havregryn til frokost i dag, og det metter utrolig lenge. Det skal jeg jammen fortsette med. Jeg har forsøkt å bake svært grovt brød i dag, det er snart ferdig, det skal bli spennende å se hva det blir til. I morgen blir en gøy dag. Vi skal på Bryan Adams konsert med en del venner, og da blir det nok muligens litt "oppvarming" på forhånd, men heldigvis for meg, så er jeg ikke noe videre glad i pils, så de kaloriene blir lett å spare. Jeg har tenkt å danse, og å synge og kose meg. Så i morgen hører dere nok ikke noe fra meg. Hilsen Mumfi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sola29. august 2001
Hei du.
Ska du på konsert du da, Bryan Adams, hvor da, i Trondheim??
Jeg bor i Trondheim........ Ble bare litt nysgjerrig da sjø, om du også er herfra!!!

Takk for kommentar i dagboka mi. Det er litt deilig å få være seg selv her inne, skrive og fortelle litt om seg selv o.l.
Bli kjent med andre mennesker som er i samme båt!!
Håper du hadde det fint på konserten så skal jeg titte innom deg igjen en dag.

Sola er fortsatt i trøndelag!!! jippi!!!
Klem fra Sola
88,5 kg

Nå er jeg i gang

Så har jeg kommet meg gjennom nesten en hel dag. Og det har gått fint. Vel, fint og fint, jeg har fri fra jobben i dag, så jeg har vært innesperret med en forkjølet, gretten og sur treåring !!! Man får ikke noe særlig muligheter til å tenke på mat da nei. Men det er helst kveldene og nettene som er mine problemer. Det er da jeg har tendens til å skeie ut. Har ikke veiet meg i dag, har tenkt å vente et par dager. Skal ta målene mine nå i kveld, så får vi se om jeg har mot nok til å skrive dem inn her i morgen kveld. Vi sees. hilsen fra Mumfi
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias Sola28. august 2001
Hei mumfi.

Jeg ville bare ønske deg velkommen i gjengen. Jeg er ganske ny selv her, og dette synes jeg er spennende. For når man har skrevet noe her så må man også prøve å holde det da! Og dette passer meg veldig bra.
Men man trenger noen koselig kommentarer i boka si.

Håper du får en kjempefin slankedag og stå på.

En liten hilsen fra Sola
88,5 kg

Vel, here i go....... again..........

Nå er det nok. Livet er for kort til å drasse rundt på alt dette fettet, og tenke bare jeg blir slank så skal jeg..... Jeg har tenkt på å starte en tid nå, men motivasjonen har vært dårlig. Nå er den på topp. I morgen starter jeg. Er nok svært avhengig av støtte og oppbacking, så jeg tar med takk i mot tilbakemeldinger. Har tidligere gått på Grethe Roede kurs, med god effekt, og tenker å prøve igjen. Er snart 39 år, gift, har to barn, en katt , jobber som hjelpepleier, hater mosjon, elsker sjokolade. Vel dette var det første steget på en lang reise, så om noen der ute også er klar til å begynne, så gi meg en lyd, og vi kan støtte hverandre.
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.