← Alle dagbøker
diarist.Alias

mum2b

57 år164 cm5 innlegg 2001 0 følgere

Start108,5 kg
Sist106,0 kg
Endring−2,5 kg
BMI nå39,4
Er dette din gamle dagbok? Kapre den med det gamle aliaset og passordet, og fortsett der du slapp.
Kapre dagboka
24. september 20018. oktober 2001
106,0 kg

Joda, jeg holder på fremdeles!!!

Hei-igjen.
Selv om jeg ikke er så aktiv, så er jeg med!!!
Og: Det går nedover, og det føles herlig!

Nå gikk jeg to turer sist uke også, og da syntest mannen min at jeg var blitt rene maratonløperen. Og så har det ikke gått en eneste dag som han ikke har mast om hva jeg burde gjøre. Ta flere situps, skal du ikke gå tur??? "Det har du bare godt av..."-hvis det er noe som skal gjøres osv. Og hva blir jeg da? Ingen trimdronning ihvertfall, bare trassig liten unge som setter meg på bakbeina og vil bestemme selv. Og får jo viljen min, men den gagner meg jo ikke... men skal da ikke få bestemme?????? Så nå er det ikke blitt noe positivt med meg. Har overspist i både går og i dag, pga. av en fødselsdag.(hm...) Men hva sa bursdagsgutten min? (12år idag)"Nei, fyyyy mamma, det har du ikke godt av!!!" Jeg skulle bare til å ruske bort et sjokoladekakestykke til, sånn at det var mindre rester til i morgen...
Hvordan det går??? Vel, det skal dere få vite. Og en ting til...er jo veldig glad i mannen min, men nå har han sett for seg at jeg klarer å veie 100 kilo til utgangen av denne måneden. Men det er jo langt fra mitt mål!!! Og det sa jeg til han. Til jul, sa jeg. Men da skrøt han veldig, som om fanden stakk meg, og at det var han som sa at det går litt tregt med deg....
Snakkes!
6 i heiagjengen
c.AuthorAlias laika19. november 2001
Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Det er godt å få posetive innspill når man er langt nede selv. Så nå er jeg i gang igjen. Har vært borte lenge, og det merker jeg på vekta. Stå på. Det er bra du ikke setter deg for store delmål. Da slipper man å bli for skuffet. Sånn som meg. Jeg er så utålmodig når det gjelder vekta.
Lykke til.
c.AuthorAlias cola light10. oktober 2001
Så fint at det går "nedover" med deg - det er nå det gjelder! Bare et lite tips angående rester: se for deg at du fungerer som en levende søppelbøtte/kompost når du skal til å ta unna slike rester, og DET vil du vel ikke være???
Nå biter vi sammen tennene og slår et slag for helsa vår. Selv har jeg gått ned over 7 kg på en mnd, og blodtrykket har gått såpass ned at jeg kunne starte med p-pillen igjen. For en mnd siden var det altfor høyt. Sikkert er det overvekt er belastende på kretsløpet. og husk at vi kan være venner med kroppen selv om vi slanker oss. Min får masse pleie på andre måter!
Hilsen cola light
c.AuthorAlias BMI409. oktober 2001
Hei mum2b!!

Vi får bare prøve å tenke på at vi slanker oss bare for vår egen skyld!!! Du kommer deg under 100 til jul, det er jeg sikker på!! Ta det i ditt tempo, og det er lurt å skrive opp hva en spiser, og regne kcal.

Klem fra BMI40
c.AuthorAlias mum2b9. oktober 2001
Hei!
Begge to!!! Tusen takk for varme ord. Jeg skal ut på tur nå, skal ta trimslabbedasken med, mannen min... og skal ærlig innrømme at jeg utelukkende gjør det fordi oppmuntringen kommer herfra!!!!!!! Jeg er dere skyldig en god varm takk. Så: Tusen takk, og jeg kommer tilbake! Og nå er jeg da ikke trassig? Ingen god følelse det å være trassig og vite mannen kan ha rett...den nytelsen skal han ikke få. Men jeg synes ærlig talt han kan tie stille (på de rette stedene, ellers er han jo mutt og dau)og bare skryte av "alt" jeg foretar meg. Jeg var liksom i siget, og så skjønte han det og begynte å MASE. Snakkes!
c.AuthorAlias vakrerose9. oktober 2001
Hei mum2b!

Takk for det fine du skrev i boka mi. Trodde ingen kom til å skive jeg, svært få som tror at jeg er så stor som jeg er. Har fått noen mail om at dette er en seriøs side osv.... Men hallo azza.... hvem gidder å skryte på seg sååå mange kilo da??? Skjønner godt at du trasser når noen venter at du skal gjøre ting.... har hatt det sånn i mange år jeg. Først nå, når familie og venner har gitt meg opp har jeg lyst selv. Jeg må gjøre det fordi jeg vil selv, ikke fordi andre mener at jeg trenger det. Da streiker jeg bare. Nå sitter de bare med haka på kne alle sammen, og det koser meg. Ta alt i ditt eget tempo du, det er jo kun din egen samvittighet du må svare for.... Ønsker deg lykke til...

Klem fra Vakrerose.
c.AuthorAlias skilpadda8. oktober 2001
Hei du! Hyggelig å se deg her igjen. :-) Og takk for varme og gode ord i dagboken min. Jeg syns jo det går langsomt nedover jeg da, men det er vel bedre enn ingenting... og så er det visst lettere å bevare vekten hvis man går ned langsomt, så...

Flink du er som går tur, det er veldig bra å lage seg nye vaner! Og ta litt av gangen, det er jo ingen som kan tro at du plutselig skal kaste deg rundt og bli en "trimdronning" (flott uttrykk forresten!) heller. Mannen din - fint at han har tro på deg, egentlig, hva? Så får du kjenne litt på trassen din og finne ut hvem som _egentlig_ skal bestemme hva du skal gjøre. ;-) Er det mannen din, eller slankeviljen din, eller trasseviljen?

Nei, lykke til fremover i hvert fall. Det høres ut som det går ganske bra med deg, og at humøret er bra, eller? Det er fint! Det er det viktigste faktisk.

klem fra skilpadda
108,0 kg

Det går nedover:O)

Endelig tilbake...Har jo det travelt. Men jeg har faktisk fått lagt inn en liten tur i dag. I et herlig høstvær, regn og blåst. Jeg ble skikkelig sliten(!), men så gjorde det så godt atte... Sliter med dårlig samvittighet f.t.! Spiser og tuller, spiser ikke og tuller likevel. Men det er vel sånn, jeg har jo en SPISEFORSTYRRELSE!!! Til og med legen min har forstått det. Da nytter det ikke med all slags kunnskaper, for de er hinsides min fornuft. Eller: Det jeg vet...gir meg bare dårlig samvittighet og negative følelser og lavt selvbilde.

Jeg leste på en svensk melkekartong for ikke så lenge siden, at: Melk gir livscirkelen styrke. Og så la jeg sammen to og to: Treffer mange gamle (Ihvertfall i antall år) gjennom jobben jeg, og det har slått meg mang en gang at de har en "forferdelig" regelmessig livsførsel og måltidsrytme. Det er ingen slinger i valsen der nei. Magen og kroppen vet når det kommer noe godt. Tenke seg til; det må jo være løsningen på et langt liv. Så, her sitter jeg da. Og klarer ikke tenke tanken engang...
Og når det har gått skeis med meg nå noen dager, så var det enkelt å holde seg kald og rolig og langt vekkistan fra dagboka. Men nå har jeg nå vært ærlig, ihvertfall, -og kommet meg inn i varmen igjen. Tror jeg.
1 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda30. september 2001
Hei på deg, hyggelig å se deg igjen. :-) Flink du har vært og gått tur igjen!

Det er ikke så lett å få skikk på ting som har gått seg vrangt til, nei. Men jeg håper du får det til, litt etter litt. Vi må ta tiden til hjelp vet du! Det er ikke noe galt i det. Og så er det vanskelig, det med samivittigheten... vi vet så godt at dårlig samvittighet er ikke bra, og så får vi dårlig samvittighet fordi vi har dårlig samvittighet! Godt at du er ærlig. Lykke til, og vær flink til å skryte av deg selv, over alt det du får til! Og bruk gjerne dagboka her, det er mange som kan hjelpe deg med motivasjon og støtte.

Men det _er_ deilig å gå tur i regnværet, er det ikke? :-)

klem fra skilpadda
108,5 kg

Gått tur:O) !!!

Hei, igjen!
Takk for utfordringen skilpadda! Det har aldri vært så enkelt å komme seg over dørstokken før!!! Mannen min fikk lettere bakoversveis (...) da jeg sa at nå går jeg ut. -Kom og hent meg om en halv-time. Dere skjønner, jeg bor på landet, så her er bakke opp og bakke ned og jeg synes det er mye lettere å gå bort fra hjemmet og gjøre meg sliten enn å finne på og snu og komme hjem sliten. Sånn er jeg altså, litt vanskelig altså.
Så måler vi "distansen", i går gikk jeg 2,1km på en halv-time og det er jeg jo stolt av. Målt i innsats fra resten av året, så er jeg vel oppe i 4000%, hvis det er noe som heter det.
Tenk, fire turer de siste to ukene er jo helt sprøtt til å være meg. Men jeg kjenner jo meg selv litt godt da, og vet jeg at kommer meg lettere ut om høsten. Det er noe trollsk da. Som meg, sikkert.
Delmål ja...det er ikke dumt. Og det har jeg jo egentlig. Jeg (og mannen min) tror jeg klarer og komme meg unna 100 tallet til jul. Det er det virkelig store for meg. Ellers har jeg litt angst for veiedagen min på lørdag. Redd for å se at jeg ikke har gått ned, eller i verste fall gått opp noe og så raser verden og illlusjonene mine sammen. Holdt på lenge jeg, ser dere. Nå er det lettere å gå videre neste dag, om jeg ikke har vært "flink". Merker det godt på klærne, (har gått ned flere str. allerede. Fra 54 til nå: 48oppe og 50nede) +alle positive kommentarer da!!! Egentlig trenger jeg jo ikke vite hva jeg veier, bare jeg føler jeg kan kjøpe smarte klær og føle meg "fjong". Det er så mye vondt som følger med overvekten. Dårlig selvbilde, usikkerhet, fjolleri og dumskap. Sånn har jeg det ihvertfall. Jeg innbiller meg at jeg er en slags klovn, blid og morsom og alltid med noe "lurt" i bakhånd. Om de rundt meg synes det er så festlig, vites ikke, men det er mang en god latter på min bekostning. Jeg viser aldri at jeg egentlig duger, det jeg sier blir ikke lenger tatt alorlig og det skyldes bare meg selv...Og min usikkerhet. MEN: Folk behandler tykke folk annerledes!!! Jeg har selv erfart det. Men det kan også skyldes min keitete framtreden som tjukk. Jeg vet ikke.

Er det noen som gruer seg til H&M''s julekampanje. Den som fedre gjerne kjører i grøfta for........Ja-ja, jeg blir aldri noe lignende. Men jeg er da et kvinne-menneske for det!!! Kanskje ikke svaret til alle menns drømmer, men klarer jeg å holde igjen mannen min uten tvang, så har jeg ingenting å klage over!!!

Idag har jeg spist vel en halv kilo plommer, (null begrensning før det var tomt...)ca. kl. 13.00 Skal snart ha meg en tallerk lapskaus og vann, og så skal jeg på kveldsvakt. Helt til 22.30, og så har jeg et stort forsett om å ikke spise når jeg kommer hjem. Kanskje et eple underveis. Pass på meg, dere! Og gi meg en utfordring, hvis dere tør?
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias abraxas26. september 2001
En utfordring? Gi blanke f... i kampanjene til H&M!! Stole på at du er bra nok, akkurat slik du er, selv om du ikke ser ut som de utsulta modellene de limer opp. (Jeg skal prøve å gjøre det sjøl, også, men jeg veit det ikke er lett).
c.AuthorAlias skilpadda26. september 2001
Hei du! Så flink du har vært! :-) Tenkte nok det kunne hjelpe med en liten utfordring ja - det virket jo til og med på meg selv. ;-)

Det er ikke så lett det der med selvbilde nei. Mitt eget har blitt mye bedre med årene, jeg ser vanligvis meg selv som en kompetent person, som en person som fortjener - og får - respekt, og jeg har en mann som jeg trives med, og venner og kolleger som setter pris på meg. Jeg ler masse både av meg selv og andre, men jeg tar folk (inkludert meg selv) veldig på alvor likevel. Men innimellom slår den gamle greia til igjen, jeg føler meg som en klønete, teit klumpedeise og så føler jeg (kanskje helt feil, men likevel) at folk misliker meg, eller ikke tar meg på alvor, eller ikke syns jeg er OK som person, og alt sammen bare på grunn av vekten. Og da hjelper det ikke alltid å tenke at "pøh, er de så overfladiske, så kan de ha det så godt!" (selv om det er det man burde tenke!). Nei, da blir det heller "er jeg ikke så interessant/verdifull som person at de greier å overse den lille feilen ved meg en gang, så kan jeg jammen ikke være mye verdt!".

Huff da, det var jo ikke så oppmuntrende! :-) Men poenget mitt er at selv når jeg er deprimert og tenker slikt, så vet jeg at jeg tar feil. Når jeg er glad, føler jeg at livet er bra, og så vet jeg at livet mitt _er_ stort sett bra. Og når jeg er deprimert, så føler jeg at livet mitt er fælt, men likevel innser jeg jo at det er feil, for livet mitt er ikke fælt! Og vi er ikke _egentlig_ dumme eller mindreverdige eller stygge eller ulekre selv om vi er overvektige! Vi er flotte, er vi. Og flottere skal vi bli!

lykke til med kvelden din da! Og vil du ha en utfordring til sa du? hehe, hva med å spise frokost i morgen?

hilsen skilpadda!
108,5 kg

Så var jeg her igjen da... :O)

Hei!
Og tusen takk for alle innlegg igår. Jeg er et stooort smil om dagen. :O)Tenker f.t. litt mindre på mannen min, men masse på dagbøkene og alle dere andre:O)
Skal si litt om meg selv, så kjenner dere meg litt bedre: Gift, fire barn. Ute i 75% skiftarbeid, og resten 125% er jeg hjemme/kjører unger til og fra et eller annet...Det kommer nok mer siden.

Mitt tenkte "emne" idag:
Spisevegring tidlig på dagen, har noen hørt om det? Men det tror jeg faktisk at jeg "lider" av. Er livredd for å spise ei skive + frukt om morgen/midt på dagen. Jeg begynner ikke før på ettermiddagen. Kl. 15 eller 16, og da er jeg SULTEN! Men min erfaring viser at hvis jeg spiser frokost (og prøver å holde måltidsrytmen ordentlig), så mister jeg styringa og ETER meg gjennom dagen. Ukontollert. Jeg er altså redd for å stupe utfor, og med kjempedårlig samvittighet som resultat. Er det noen som har det slik???
Ja da, jeg går (av og til vingler pga. svimmelhet...)på jobb. Konsentrasjon og styrke = null!!! Jeg blir fort sinna og lei. Kjeftete og tenker nok ikke alltid like klart. Og jeg klarer vel ikke holde munnen heller, men MÅ si noe. =dumt av meg igjen altså.
At maten er alfa og omega, det er jeg klar over. "Men det gjelder liksom IKKE meg...", -kan det synes som om jeg tenker. Eller kanskje det er den tykke meg som tenker slik, og så prøver den slanke meg og kremte bittelitt. Men den delen er jo nesten kvalt av nedturer og fett...

Dualismen hjelper den...:O) For: når jeg ser noe fristende i butikken, en sjoko-noe med "navnet mitt på" f.eks. som skriker og roper: Jeg vil bli Din! Så må jeg av og til være "ulydig" og høre på den svake stemmen i meg som sier at det der kan jeg bare glemme. Ta deg to skiver i stedet...MEN:

Det kan hende jeg ikke alltid hører så godt etter, (...)-så det må dere nok ta i betraktning når dere skal gi meg gode råd framover...Desverre. Men i dag har jeg vært "flink", spist middag kl. 17.15 (en porsjon spaghetti + en skål salat) og så ser jeg fram til skiva + ei frukt/grønt + youghurt kl.20.30... :O)
I morgen er det ny dag. Nye muligheter...
Tusen takk for meg:O)
2 i heiagjengen
c.AuthorAlias skilpadda26. september 2001
Hei mum2b! Jeg skjønner at du har et annet problem enn meg når det gjelder mat - jeg er så sulten når jeg våkner at å ikke spise frokost er bare ikke en mulighet! :-)

Men altså, du vet jo at det ikke er lurt å vente til ettermiddagen med å spise, så det er kanskje ikke det jeg trenger mest å fortelle deg... Du trenger jo mat, vet du, kroppen trenger energi til alt den skal gjøre, og den trenger energi til forbrenningen også! Hvis du har problemer med at du spiser for mye når du først "setter i gang", så kan kanskje en idé være å spise veldig ofte? F.eks. spis ett knekkebrød med cottage cheese, eller mager leverpostei, eller kokt skinke eller lignende, når du står opp, og et nytt én gang i timen frem mot middag. (Pass alltid på å ha riktig mat lett tilgjengelig, og ikke sett deg selv i en situasjon der du kan spise "ubegrenset"! I hvert fall ikke når du er sulten.) Eller to knekkebrød hver annen time, hvis det passer bedre. Ha salat på sammen med pålegget, spis en gulrot eller annet ved siden av, eller en liten salat hvis du orker å lage det, drikk te eller vann eller farris eller hva du liker. Rydd vekk resten av maten før du setter deg og spiser. Hvis du har lyst på mer når du har spist porsjonen din, så minn deg selv på at det er bare en time (eller to, evt.) til neste gang. Og du har sikkert noe du skulle ha gjort på den tiden...

Litt av poenget er at du skal unngå å være sulten! Du trenger ikke å sulte deg for å gå ned i vekt, og det er mye vanskeligere å spise måteholdent og riktig hvis du er sulten. Skal du bort på middag, eller spise lunsj ute, så spis litt en times tid på forhånd så du ikke er skrubbsulten. (En tallerken grønnsaksuppe med et knekkebrød til gjør underverker før man går på restaurant!)

Det er lurt å spise ting som tar litt tid å bryte ned - "langsomme" karbohydrater som i grovt knekkebrød, eller proteiner, som i (mager!) ost, egg eller kjøtt. En veldig solid og mettende frokost som sitter i en stund (dersom man, som jeg, er sulten om morgenen!) er havregrøt med cottage cheese (blander i cc når grøten er ferdig). Kan gjerne ha litt lettsyltetøy på toppen, og kanskje litt melk også om man liker det.

Vel, vi snakkes senere - håper du får en fin dag!

hilsen skilpadda
c.AuthorAlias cola light25. september 2001
Heisann!
Ut fra det du skriver i dagboka di i dag, virker det som du får et psykisk spiseproblem når du slanker deg(vegring, eter deg gjennom dagen osv.) Hvis dette grunner i taneprosesser, så er du vel selv hovedmotor for å prøve å snu på flisa. Det er MYE tankearbeid i det å slanke seg, det skal være sikkert!
Jeg har fått mye støtte i den delen bare ved å lese dagbøkene til de andre her inne. Det HJELPER å se at andre opplever/sliter med akkurat det samme. Da tenker jeg at det er bare å prøve videre - kroppen min skal ikke knekke meg...Jeg vil spille på lag med kroppen min - ikke mot den.
Trim. Veldig klisjaktig - MEN jeg opplever en utrolig harmoni i kroppen etter at jeg tok ut skilsmisse med sofaen for noen uker siden. Merker at jeg fort blir rastløs hvis det er en dag jeg ikke får til å ta en tur. Og - jeg blir mindre sugen på snop, og får mer lyst på sunn mat, og er generelt mindre sulten. Høres ut som dete r tatt rett ut fra et livsstilsmagasin, men nå har jeg òg erfart det. Og jeg har vært et drog!!! Det har nok hjulpet litt på grunnformen at jeg har to små under to år, en del jobb bare det. Trilleturer har det vært en del av.
GI. Hvis dagens første måltid har lav GI (glykemisk indeks) varer metthetsfølelsen lengre, blodsukkeret faller ikke så fort, og du kan kanskje unngå den loopen som gjør at du vil ete deg gjennom dagen.
Bare noen tanker på veien - lykke til!
cola light
108,5 kg

:O) HEI!!!

Gurimalla! At jeg våger...håper jeg klarer å stå løpet ut, nå i full off. Skal forsøke å gå ned til 70 kg, så jeg har lang vei. Har allerede slanket meg siden feb. i år, fra tunge 130kg. Så jeg er jo i gang...følger ingen kur. Har "bare" sluttet med sjokolade, som er skyld i denne enorme vektøkningen min + forsøkt å legge inn noen måltider i.l.a. dagen. Det må vel være noe i det; at feite mennesker er de som spiser minst måltider...Men så fyller vi jo gjerne opp med en sjokolade (og to...)på ettermiddagen da. Hvor mange kilo har den "kosen" på samvittigheten???
Er det noen som tror jeg vil klare dette? Skal ihvertfall være ærlig med meg selv, og så lese andre sine bøker for å bli oppmuntret og motivert. Jeg oser for øyeblikket av spenning og iver:O)

Veier meg kun lørdag morgen, så da blir min vekt oppdatert. Tenker jeg. Må vel si at jeg må være så pass streng med vekta, ellers blir det bare trimming opp og ned av vekta og så mange nedturer...nei, det må ikke skje. Kjøpte vekta på fredag, skjønner dere. Har til nå bare kjent etter på klærne, og det har vært mye bedre. Det har ihvertfall nyttet nå, uten vekt i huset. Dagene må jo gå til hjelp, uansett, ikke sant??? Og det var en grunn til at jeg kjøpte vekta, men det skal jeg komme tilbake til...mannen min ble ihvertfall overbevist...han var slettens ikke glad for at jeg ville ha vekt i huset igjen. Hm....
7 i heiagjengen
c.AuthorAlias pelikan25. september 2001
Hei og velkommen!

Først må jeg si at du er _kjempeflink_ som allerede har gått ned så mye!!! Da er jo mye av veien gått opp allerede, og det som er igjen, får du god hjelp til her inne.

Jeg har vært her inne en drøy uke og er overveldet av oppmuntrende kommentarene og hvor motiverende det er å følge andre på veien. Så her vil du sikkert trives!

Lurt at du kjøpte deg vekt, forresten. Jeg har nettopp kjøpt meg digitalvekt selv etter lang tid med vektvegring, men jeg har en maxgrense på 2 veiinger i uka - og egentlig har jeg planer om offisiell veiedag hver tirsdag morgen (bare for å bryte den der "mandag morgen er slankestart"-greia litt).

Det er uansett lurt å ikke veie seg hver dag! Man kan godt gå inn og skrive og lese her allikevel.

Lykke til videre, håper vi "sees" ofte!

Vennlig hilsen pelikan
c.AuthorAlias skilpadda25. september 2001
Hei på deg fra en annen ny bruker - vi skal ned en del kilo begge to ser jeg, så kanskje vi følges ad? Må få lov til å gratulere deg med det fantastiske resultatet så langt, det må være fantastisk å kjenne og merke og se alle kiloene du har kvittet deg med allerede! Tenk deg en ryggsekk med 20 kilo, og hvor tungt det er å gå og bære på en slik! Jeg har ikke satt meg noe endelig mål for slankingen, men håper så smått på å krype under 100 før jul. Men foreløbig er det en uke av gangen og en dag av gangen. Lykke til du også!
c.AuthorAlias abraxas25. september 2001
Du har allerede gjort en kjempejobb ved å gå ned over 20 kilo. Her vil du få masse støtte til å gå ned enda mer!

Jeg tror det er lurt å ikke veie seg hver dag. Ikke la dagsformen bli bestemt av 150 gram opp eller ned. Ellers er jo det beste å se det på klærne - det er en herlig følelse å merke at klærne blir for store!

Lykke til videre

Klem fra abraxas
c.AuthorAlias laika25. september 2001
Tusen takk for oppmuntrende ord i dagboka mi. Det hjelper på motivasjonen.
Du har jo vært kjempeflink!!Gått ned over 20 kilo allerede. Det er kjempebra. Vi har samme mål ser jeg, 70 kilo. Dette skal vi klare.
Ha en fortreffelig slankeuke.

Hilsen Laika
c.AuthorAlias cola light24. september 2001
velkommen hit! Dette vil nok være et av de lureste trekkene du har gjort hittil! Jo mer aktiv du er her inne, jo større gevinst vil du ha i slankeprogrammet ditt! Det tror jeg de fleste her inne er enige om. Skal følge med deg!
vennlig hilsen cola light
c.AuthorAlias Oriane24. september 2001
Heisann!
Du har jo gjort en kjempejobb allerede, du har jo gått ned 21,5 kilo!
Selvfølgelig må du ha en vekt i huset om du i det hele tatt skal klare å holde oversikten, når man i utgangspunktet har vide klær eller klær med strech er det vanskelig å kjenne når man legger på seg.
Det å spise flere ganger om dagen er lurt, jeg spiser 5 ganger om dagen, og det er akkurat passe. På den måten blir jeg sjelden sånn sinnsykt sulten og dermed er godte lysta dempa.
Likevel, men gjevne mellomrom unner jeg meg litt av min aller største svakthet...nemlig M!

Det å være en aktiv bruker av disse sidene har hjulpet meg masse, her får man støtte og oppmuntring, og det er herlig!

Lykke til videre!

Oriane
c.AuthorAlias Linn24. september 2001
Hei på deg og velkommen hit! Her er det god hjelp og mye støtte å få. Spis 4-5 små måltider per dag, da rekker du ikke å bli sulten og ender opp med noe raskt og usunt (= sjokolade!).

Du får prøve å overbevise mannen din om at en vekt i huseet bare er for ditt eget beste, selv om man kan klare seg like godt uten! Det hender man ikke går ned i kilo, men hvis man tar centimetermål er der nedgang! Klem Linn
Noe gikk galt. Last inn på nytt 🗙

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.