Introduksjon
Hei alle sammen!
Fant disse sidene på nettet, og det er akkurat det jeg kunne tenkt meg. Em slankedagbok er jo helt ideelt for meg..
Jeg kan kanskje introdusere meg selv. Jeg er 20 år, bor i Sandefjord og går på BI. Bor på hybel sammen med kjæresten min. har slitt med både anorexia/bulimi gjennom tenårene. Etterhvert ble jeg tvangsspiser, og nå sitter jeg her tyngre enn det jeg ønsker. vet selv at det er farlig å slanke seg når man har lidd av en spiseforstyrrelse, men dette handler om velvære. Jeg føler meg IKKE vel slik jeg er akkurat nå, og jeg sliter med denne tvangsspisingen min. Jeg spiser bare "nei" mat, og klarer ikke å kontrollere det. Jeg vil ha et sunt kosthold, men jeg greier det ikke uten støtte! Derfor håper jeg det er noen her inne som kan sparke meg bak, og gi meg litt motivasjon. Målet mitt er 55-56 kilo, noe som jeg tror er akkurat passe. veide 40 kilo i tenårene mine, og det var ikke et vakkert syn. Jeg skal passe meg med slankingen, men jeg vil ned ca 8 kilo. Tror nok jeg får det bedre med meg selv da.
I ukedagene bor jeg helt alene, for kjæresten min jobber i Oslo, og da hender det at jeg trøstespiser. det er dette jeg legger på meg av. Noe jeg også sliter med er å lage middag. det er jeg lite flink til..
Håper at disse sidene kan være en god støtte når jeg skal ned i vekt.
Vil ikke møte sommeren og skamme meg over kroppen min.
Ha en videre fin dag.
-Moonlight-
Fant disse sidene på nettet, og det er akkurat det jeg kunne tenkt meg. Em slankedagbok er jo helt ideelt for meg..
Jeg kan kanskje introdusere meg selv. Jeg er 20 år, bor i Sandefjord og går på BI. Bor på hybel sammen med kjæresten min. har slitt med både anorexia/bulimi gjennom tenårene. Etterhvert ble jeg tvangsspiser, og nå sitter jeg her tyngre enn det jeg ønsker. vet selv at det er farlig å slanke seg når man har lidd av en spiseforstyrrelse, men dette handler om velvære. Jeg føler meg IKKE vel slik jeg er akkurat nå, og jeg sliter med denne tvangsspisingen min. Jeg spiser bare "nei" mat, og klarer ikke å kontrollere det. Jeg vil ha et sunt kosthold, men jeg greier det ikke uten støtte! Derfor håper jeg det er noen her inne som kan sparke meg bak, og gi meg litt motivasjon. Målet mitt er 55-56 kilo, noe som jeg tror er akkurat passe. veide 40 kilo i tenårene mine, og det var ikke et vakkert syn. Jeg skal passe meg med slankingen, men jeg vil ned ca 8 kilo. Tror nok jeg får det bedre med meg selv da.
I ukedagene bor jeg helt alene, for kjæresten min jobber i Oslo, og da hender det at jeg trøstespiser. det er dette jeg legger på meg av. Noe jeg også sliter med er å lage middag. det er jeg lite flink til..
Håper at disse sidene kan være en god støtte når jeg skal ned i vekt.
Vil ikke møte sommeren og skamme meg over kroppen min.
Ha en videre fin dag.
-Moonlight-
Vi har de samme målene (nesten) i forhold til å gå ned i vekt. Jeg skal ned i 52 eller 53 og veier nå 59! Jeg er bare 160 i høyde og derfor er det idealvekt også i forhold til at jeg er spe i utgangspunktet.
Det jeg ville si er at jeg er på disse sidene for å få inspirasjon og inspirere andre. Men målet mitt er ikke bare å gå ned, men å bli der også. Det innebærer at jeg prøer å endre dårlige kostvaner totalt og hittil har det gått sånn passe, vært med her i 3 uker. Burde ha gått litt mer ned, men har begynt å trene igjen og føler meg langt slankere rundt magen og lår, selv om jeg bare har gått ned en kilo.. Jeg anbefaler deg å ikke veie deg hver dag det blir bare idiotisk, jeg veier meg 1-2 ganger i uken, da ser man (forhåpentligvis) bedring.
Lykke til, men ta det rolig, det gjør jeg iallefall.
Jeg har akkuratt begyntå slanke meg igjen, etter å ha hatt en stabil vekt etter at jeg gikk ned 11 kilo i fjor.Nå er jeg immidlertid klar for ny dyst, og målet er -5 kilo før sommeren.
Jeg valgte å gi en kommentar til deg da vår bakgrunn i usunn mat er den samme.Jeg var tidligere danser, og vant til å trene 6 dager i uka.Med en slik forbrenning som man da får, kunne jeg spise hva jeg ville uten å gå opp i vekt.Da jeg senere fikk barn, og gikk over til vanlig kontorjobb, kom kiloene.
Nettopp fordi jeg ikke hadde trengt å fokusere på sunn mat tidligere.
jeg har slitt fælt med å endre kostvaner, men har lyktes .
Jeg har funnet en del måter å stille sjokoladesug på,for eksempel.Jeg kjøper meg lett-kakao, fyller opp en stor kopp, og nyter! Tanken på at jeg da får i meg ca 40 kcal i stedet for mange hundre ved å spise en sjokolade, er et kick i seg selv.
Jeg har kuttet ut cola, som var det vanskeligste- men jeg unner meg en boks eller to i helgene.sjokolade er vanedannende, men dersom du først klarer å kutte ut, forsvinner også suget etter det.Dukker det opp, prøv kakao-trikset.
Ellers anbefales en myk overgang.Du burde bruke tid på vektreduksjonen.Med din bakgrunn å du også være veldig forsiktig.Jeg skal passe litt på deg!
Lykke til og velkommen hit sammen oss andre!